Het is te gek voor woorden dat een stelletje hufters de film voor andere bioscoopbezoekers verpesten. In Nederland is men ziekelijk tolerant. Waarschijnlijk zou ik als Nederlander in Marokko eerst een flink portie klappen krijgen van het publiek, daarna van de beveiliging en weer daarna van de politie en als sluitstuk zou ik een forse straf krijgen van de rechter als ik mij zo daar zou misdragen.quote:Marokkanen juichen bij WTC-film
Gepost door Laura (_Arual_) - Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: woensdag 18 oktober 2006 @ 10:39
Een aantal Marokkaanse jongeren is onlangs uit de Rotterdamse bioscoop Pathé Schouwburgplein verwijderd. Tijdens de film World Trade Center, zaten ze te applaudiseren en gebruikten ze popcorn als confetti. De scène waarin de terroristen met een gekaapt passagiersvliegtuig de New Yorkse Twin Towers doorboorden, deed de groep Marokkanen in juichen uitbarsten.
Verschillende bioscoopbezoekers verlieten kwaad en vol walging de zaal. De beveiliging van Pathé heeft direct ingegrepen door de groep jongeren uit de bioscoop te verwijderen. "Het is natuurlijk afschuwelijk dat zoiets gebeurt. De jongeren wilden zich duidelijk profileren. We hebben direct maatregelen genomen", aldus Pathé-woordvoerder Hans Jose.
World Trade center is een film van Oliver Stone met in de hoofdrollen Nicolas Cage en Michael Pena. De film gaat over de aanslagen op 11 september 2001 in New York.

Pubers zijn er iedere generatie op uit om te schokken. Om tegendraads te zijn. Dat is deze jongeren goed gelukt. Ik had er waarschijnlijk om geglimlacht en rustig verder gekeken naar de film. Keurig ingegrepen door de bewakers, einde verhaal. Is dit nu nieuws?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:27 schreef rutger05 het volgende:
Bron: Marokkanen juichen bij WTC-film
[..]
Het is te gek voor woorden dat een stelletje hufters de film voor andere bioscoopbezoekers verpesten.

Waarom zou iemand die hier woont niet gewoon zijn geloof mogen houden?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:34 schreef Syd het volgende:
Wat ik niet snap is dat sommige gewoon hier in Nederland zijn geboren maar toch als "moslim" gedragen en praten.

Ze zijn waarschijnlijk ook als moslim 'geboren'/opgevoed he...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:34 schreef Syd het volgende:
Wat ik niet snap is dat sommige gewoon hier in Nederland zijn geboren maar toch als "moslim" gedragen en praten.

Gezien het wijd verspreidde anti-Amerikanisme in Nederland krijg ik soms zelfs de indruk dat een groot deel van de autochtone bevolking het in retrospectief ook allemaal zo erg niet vindt.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:34 schreef PLAE@ het volgende:
ach wat maak je je druk. Reken maar dat menig journalist klaar kwam op 11-9

Met dank aan de Telegraaf wel ja.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:31 schreef Dwersdriever het volgende:
Is dit nu nieuws?

Schokkeren. Het zijn net de punkers en hippies van vorige generatie. Het grootste deel daarvan zit inmiddels keurig met huisje, boompje, beestje zich als keurige burger te gedragen. Pubers rebelleren altijd, dat hoort erbij. Niet te druk om maken.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:36 schreef milagro het volgende:
daar doen ze het voor, dit soort topics, dit soort berichten in de kranten, de media.

Ik kan er niet wakker van liggen en vond het geheel wel vermakelijk. Vermakelijk is niet het goeie woord. Opwindend misschien dan.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:36 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Gezien het wijd verspreidde anti-Amerikanisme in Nederland krijg ik soms zelfs de indruk dat een groot deel van de autochtone bevolking het in retrospectief ook allemaal zo erg niet vindt.

Het is natuurlijk ook wel een sappig bericht. Niets zo fijn voor een krant dan het bevestigen van de vooroordelen van je lezers. De OP is daar een goed voorbeeld van. Alle clichés op een rijtje, gevolgd door een nuanceloos oordeel.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:38 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Met dank aan de Telegraaf wel ja.

Die analogie is een van de redenen waarom je het niet zult snappen. Dit zijn geen toeristen en zolang er grote groepen Nederlanders toch het gevoel krijgen dat ze niet voor vol worden aangezien zullen er een aantal een beetje kortsluiting in het hoofdje krijgen door precies datgene te doen wat hen de meeste aandacht brengt. Neemt niet weg dat ze gewoon ook hier een pak slaag hadden moeten krijgen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:27 schreef rutger05 het volgende:
Bron: Marokkanen juichen bij WTC-film
[..]
Het is te gek voor woorden dat een stelletje hufters de film voor andere bioscoopbezoekers verpesten. In Nederland is men ziekelijk tolerant. Waarschijnlijk zou ik als Nederlander in Marokko eerst een flink portie klappen krijgen van het publiek, daarna van de beveiliging en weer daarna van de politie en als sluitstuk zou ik een forse straf krijgen van de rechter als ik mij zo daar zou misdragen.
Dat zou mooi zijn en dat gebeurd al deels, maar dan moet men ook maar eens iets doen aan discotheken die al deurbeleid hanteren, geen of niet al te veel "allochtoon volk" binnen laten, ongeacht de gedragingen.quote:Ik zou het een goed idee vinden als er een landelijke database zou komen waarin de gegevens van dergelijke hufters zou worden opgenomen en waarvan allerlei bedrijven en organisaties, bijvoorbeeld bioscopen, discotheken, zwembaden, bungalowparken etc., gebruik kunnen maken om hen te weren. Niet dan de toegang ontzeggen voor een paar weken, maar gelijk voor een aantal jaren bij enkele misselijke gedragingen en dan bij al deze bedrijven en organisaties. Een etterbak in een bioscoop zal zich hoogstwaarschijnlijk ook als een etterbak in een zwembad gedragen. Verder zou er dan een forse straf op moeten staan als zo’n hufter toch probeert binnen te komen na een toegangsverbod.

ik kan me goed voorstellen dat als je in de bioscoop zit dat het irritant is en dat je je er dán druk om maakt.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:38 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Schokkeren. Het zijn net de punkers en hippies van vorige generatie. Het grootste deel daarvan zit inmiddels keurig met huisje, boompje, beestje zich als keurige burger te gedragen. Pubers rebelleren altijd, dat hoort erbij. Niet te druk om maken.

Je moet de dingen altijd in perspectief zien. Vermakelijk is overigens een heel verkeerd woord, ik vond het schokkend, maar ook niet meer dan dat. Ik vind het altijd wel grappig dat het journaal aandacht besteedt aan noodweer in een Amerikaanse stad, terwijl overstromingen met veel doden in pak hem beet Bangladesh niet eens vermeld worden.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:38 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik kan er niet wakker van liggen en vond het geheel wel vermakelijk. Vermakelijk is niet het goeie woord. Opwindend misschien dan.
Er zijn veel ergere dingen in delen van de wereld waar niemand zich om bekommert.

Wat doen zij fout dan?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:41 schreef sampoo het volgende:
Dat zou mooi zijn en dat gebeurd al deels, maar dan moet men ook maar eens iets doen aan discotheken die al deurbeleid hanteren, geen of niet al te veel "allochtoon volk" binnen laten, ongeacht de gedragingen.

Een spannend verhaal om de volgende dag in de bedrijfskantine te vertellen. Ik ben verre van een allochtonenknuffelaar, maar dit soort berichten stigmatiseert een groep. De OP is schriftelijk bewijs van het effect hiervan.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:43 schreef milagro het volgende:
ik kan me goed voorstellen dat als je in de bioscoop zit dat het irritant is en dat je je er dán druk om maakt.
ik kan me ook voorstellen dat zo'n reactie je verbaast en ms ook schokt, maar de aandacht moet je ze dan gewoon niet gunnen, domme gasten, grote bek, maar dan alleen in groepsverband, en een raar soort van zelfdestructie ook, nou, be my guest, vooral doorgaan![]()

Ik zou er absoluut niet om kunnen lachen. Dergelijk weerzinwekkend gedrag is op geen enkele wijze goed te praten en is zeker geen normaal recalcitrant en provocerend gedrag van pubers. Deze jongens zijn verrot van binnen en door ze niet keihard aan te pakken worden ze nog rotter.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:31 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Pubers zijn er iedere generatie op uit om te schokken. Om tegendraads te zijn. Dat is deze jongeren goed gelukt. Ik had er waarschijnlijk om geglimlacht en rustig verder gekeken naar de film. Keurig ingegrepen door de bewakers, einde verhaal. Is dit nu nieuws?

nou, die knullen stigmatiseren de groep net zo goed, hoor.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:48 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Een spannend verhaal om de volgende dag in de bedrijfskantine te vertellen. Ik ben verre van een allochtonenknuffelaar, maar dit soort berichten stigmatiseert een groep. De OP is schriftelijk bewijs van het effect hiervan.

Ga gewoon naar het filmhuis. Zie je nog eens een goede film in plaats van die afgekloven holywood-rommel en zit je gewoon met volwassen filmliefhebbers onder elkaar. Drankje erbij, hapje en het was weer een prima avond.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:55 schreef Hathor het volgende:
Ach ja, gelukkig heb ik een goeie dvd speler, dus ik hoef niet zo nodig naar een bioskoop, is er ook niks waar ik me aan kan ergeren in zo'n zaal. Ik heb wel gekkere dingen meegemaakt, zoals een stel malloten die ongeneerd gaan liggen wippen een paar rijen voor je, probeer dan nog maar eens een film te volgen.![]()

url?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:57 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ga gewoon naar het filmhuis. Zie je nog eens een goede film in plaats van die afgekloven holywood-rommel en zit je gewoon met volwassen filmliefhebbers onder elkaar. Drankje erbij, hapje en het was weer een prima avond.

Punkers hadden last van veel dezelfde vooroordelen. Je moet de berichten in De Telegraaf over de hippies eens nalezen. Ze willen schokkeren. Dat is het doel. Gaat wel weer over.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:56 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, die knullen stigmatiseren de groep net zo goed, hoor.
ook zonder media aandacht werkt dit door, als het maar vaak genoeg gebeurt, en het is jammer dat ze dat niet beseffen.

Natuurlijk. Het is in wezen hetzelfde als het brengen van de Hitlergroet.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:31 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Pubers zijn er iedere generatie op uit om te schokken. Om tegendraads te zijn. Dat is deze jongeren goed gelukt. Ik had er waarschijnlijk om geglimlacht en rustig verder gekeken naar de film. Keurig ingegrepen door de bewakers, einde verhaal. Is dit nu nieuws?

Nou nee, ten eerste heb ik er een hekel aan om films te kijken in gezelschap, want er zit er altijd wel eentje tussen die effe wat wil vertellen tussendoor, en als ik een film zit te kijken moet je gewoon je muil houden, en ten tweede, ik kijk graag naar afgekloven Hollywood rommel.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:57 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ga gewoon naar het filmhuis. Zie je nog eens een goede film in plaats van die afgekloven holywood-rommel en zit je gewoon met volwassen filmliefhebbers onder elkaar. Drankje erbij, hapje en het was weer een prima avond.

Nederlanders hebben al jaren de gewoonte bij de ergste rampen, binnen de kortste keren allemaal moppen over het onderwerp te vertellen. Ook niet erg subtiel, maar zelden reden voor een artikel in De Telegraaf.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Natuurlijk. Het is in wezen hetzelfde als het brengen van de Hitlergroet.

laat ze lekker, zij zijn er dadelijk de oorzaak van dat bioscopen Marokkaanse jongeren gaan weigeren , zouden ze dit gedrag te vaak laten zien.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat is niet het gewone tegendraadse gedrag van normale pubers. Dit is duidelijk provocerend, een 'wij kotsen op het westen' signaal.

Zit er op een beetje moderne dvd nog geen geluidsspoor met het geluid van medebezoekers om de beleving in de thuisbioscoop nog wat te verbeteren? Juichende mocro's in surround sound?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou nee, ten eerste heb ik er een hekel aan om films te kijken in gezelschap, want er zit er altijd wel eentje tussen die effe wat wil vertellen tussendoor, en als ik een film zit te kijken moet je gewoon je muil houden, en ten tweede, ik kijk graag naar afgekloven Hollywood rommel.![]()

Nee, in die van mij zijn het Albanezen, die kunnen er ook wat van.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:04 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Zit er op een beetje moderne dvd nog geen geluidsspoor met het geluid van medebezoekers om de beleving in de thuisbioscoop nog wat te verbeteren? Juichende mocro's in surround sound?

Als we iedereen die zich tegendraads/schofterig gedraagt de grens over gaan zetten, is het direct gedaan met de woningnood. Ik denk dat we dan hooguit twee tot drie miljoen mensen overhouden. Ik zeg, je kunt ook overdrijven.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:02 schreef StefanP het volgende:
Als we toch bezig zijn met ze de bioscoop uit te zetten, kunnen we ze dan meteen niet de grens over zetten? Opgeruimd staat netjes. Ga maar in de zandbak die Marokko is, staan juichen.

Zijn we daar uniek in dan?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:02 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Nederlanders hebben al jaren de gewoonte bij de ergste rampen, binnen de kortste keren allemaal moppen over het onderwerp te vertellen. Ook niet erg subtiel, maar zelden reden voor een artikel in De Telegraaf.

Nee, helemaal niet. Maar misschien is het maken van grappen over dit soort dingen misschien nog onbeschofter dan juichen?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:07 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Zijn we daar uniek in dan?
in de vs hoor je geen grap over 9/11 ofzo? of de oorlog in irak of weet ik veel wa.t

Maar dat is niet bedoeld om te kwetsen. Dit wel, klein verschil.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:02 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Nederlanders hebben al jaren de gewoonte bij de ergste rampen, binnen de kortste keren allemaal moppen over het onderwerp te vertellen. Ook niet erg subtiel, maar zelden reden voor een artikel in De Telegraaf.

Hoezo? Zijn er ook rellende marokkaanse pubers in Amerika dan?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:02 schreef StefanP het volgende:
Als we toch bezig zijn met ze de bioscoop uit te zetten, kunnen we ze dan meteen niet de grens over zetten? Opgeruimd staat netjes. Ga maar in de zandbak die Marokko is, staan juichen.

Jij was erbij ?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:07 schreef zoalshetis het volgende:
onzin. er hebben helemaal geen marokkanen gejuigd.

Eigen achterban? Dus als een "Tokkie" zich een paar dagen terug misdraagt en jij daardoor vandaag wordt geweigerd in de bios/disco sta je even later bij meneer "Tokkie" voor de deur, want ons kent ons en ook het adres van iedereen in de achterban natuurlijk.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:03 schreef milagro het volgende:
[..]
laat ze lekker, zij zijn er dadelijk de oorzaak van dat bioscopen Marokkaanse jongeren gaan weigeren , zouden ze dit gedrag te vaak laten zien.
zelfde als met discotheken, krijgt de eigenaar het om de oren, zijn vermeend discriminerende deurbeleid, maar de klagers moeten juist bij die groep raddraaiers zijn uit eigen achterban.

Meen je dat nu werkelijk? Wel eens van galgenhumor gehoord? Dat is dé manier om met ellende om te gaan en het nog een beetje dragelijk te maken.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:10 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Maar misschien is het maken van grappen over dit soort dingen misschien nog onbeschofter dan juichen?

Mwah...van veel medeleven getuigt het ook zeker niet. De kans dat je zo'n mopje vertelt terwijl er een familielid van een slachtoffer in de buurt is, is volgens mij net zo groot als dat er eentje in de bioscoop zit. Voor die persoon kan het allebei even kwetsend zijn.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:10 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar dat is niet bedoeld om te kwetsen. Dit wel, klein verschil.

Nee, als je een beetje op de hoogte was van menselijk gedrag wist je dat dit een manier is om spanning te verlichten (lees er eens wat over zou ik zeggen), de beste moppen zijn juist bedoeld om licht te schokken. Eerst een schrikeffect teweeg brengen waarna je beseft dat het niet serieus bedoeld is en automatisch je lachspieren inschakelen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:10 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Maar misschien is het maken van grappen over dit soort dingen misschien nog onbeschofter dan juichen?

neequote:

Je kunt alles wel afdoen als puberaal gedrag, maar ik ben het eens met dezequote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:31 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Hoeft de normale burger (dus ook de normale marokkaan) er in ieder geval een paar jaar geen last van te hebben. Vallen ze hun ouders maar lastig met die idioterie ...Zoals ik ergens al eerder genoemd heb. Wat wanneer er een docu in de bioscoop zou draaien over de slachting van de duizenden Turken? En er zou een groep autochtone blanke jongeren met confettie en popcorn strooien en zouden gaan juichen op het moment dat de massa slachting begon? Zou je het dan ook zien als puberaal gedrag? Nou ik dus niet meer... Ik zou ze net zo hard uitkotsen als de jongeren die deze (voorbereide) actie pleegden.quote:Ik zou het een goed idee vinden als er een landelijke database zou komen waarin de gegevens van dergelijke hufters zou worden opgenomen en waarvan allerlei bedrijven en organisaties, bijvoorbeeld bioscopen, discotheken, zwembaden, bungalowparken etc., gebruik kunnen maken om hen te weren. Niet dan de toegang ontzeggen voor een paar weken, maar gelijk voor een aantal jaren bij enkele misselijke gedragingen en dan bij al deze bedrijven en organisaties. Een etterbak in een bioscoop zal zich hoogstwaarschijnlijk ook als een etterbak in een zwembad gedragen. Verder zou er dan een forse straf op moeten staan als zo’n hufter toch probeert binnen te komen na een toegangsverbod.

Nee, maar wel Crips en Bloods die elkaar kapotschieten omdat ze toevallig een blauwe/rode trui aanhebben.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Hoezo? Zijn er ook rellende marokkaanse pubers in Amerika dan?

Dat zal een hele troost zijn voor de familie van de overlevenden. Dat de grap bedoeld was om te ontspannen. Gelukkig maar.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:21 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Nee, als je een beetje op de hoogte was van menselijk gedrag wist je dat dit een manier is om spanning te verlichten (lees er eens wat over zou ik zeggen), de beste moppen zijn juist bedoeld om licht te schokken. Eerst een schrikeffect teweeg brengen waarna je beseft dat het niet serieus bedoeld is en automatisch je lachspieren inschakelen.
En dat werkt weer heerlijk ontspannend

Dan hebben die gasten daar ook een compleet gebrek aan humor.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:10 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]

Zonder meer. Het asociale gedrag dat bij puberaal gedrag hoort. Ik vind het ook prima dat de directie van de bioscoop heeft ingegrepen, maar ik vind het onzin om een een verhaal in de krant aan te wijden en daarna op allerlei fora vergaande oplossingen voor te stellen om paal en perk te stellen aan dit soort gedrag. Uitzetten, isoleren, uitsluiten. Zoals al eerder gezegd, het grootste deel van de punkers, hippies, gabbers zijn uiteindelijk gewone burgers geworden die nu thuis voor hun breedbeeldtelevisie fijn dvd's zitten te kijken.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:23 schreef paddy het volgende:
[..]
Je kunt alles wel afdoen als puberaal gedrag, maar ik ben het eens met deze
[..]
Dit is geen puberaal gedrag, maar asociaal gedrag

Wat een belachelijke drogreden zeg..quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee![]()
maar als ze in ede en nog wat plaatsen toch niet gejuigd hebben op 9-11, dan nu ook niet!

Ik zou zeggen, organiseer een conferentie over het onderwerp en vraag subsidie aan de deelraad, de gemeenteraad, het rijk, de EU en de Verenigde Naties. Goed voor de werkgelegenheid.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:27 schreef SuperbDeLux het volgende:
Marokkaanse pubers maken lawaai in bioscoop, wat een nieuwswaarde.
Laten we daar nu eens allemaal de vergezochte politieke en religieuze oorzaken achter bespreken..

volgens mis jij mijn tone of voice. snap je het nu een beetje?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:30 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Wat een belachelijke drogreden zeg..
"omdat duitsland in 1945 verloren heeft zullen ze ook altijd met voetbal van ons verliezen"
zie je het zelf ook in..?

Dat heeft helemaal niks met cultuurverschil te maken. Het zijn gewoon rellende kutpubers, of dacht je dat het normaal was in de marokkaanse cultuur om te gaan juichen bij een film waarin 1000én mensen omkomen?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:36 schreef toma het volgende:
ze moeten dit probleem bij de kern aanpakken. En dat is cultuur verschil binnen de marokkaanse/islamitische mensen en de Nederlandse burgers. Ik ben van mening dat de marokkaanse jeugd geen enkel respect heeft voor de Nederlandse cultuur. Ik ben niet rascistisch (misschien een klein beetje) maar ik merk dat het een sport begint te worden voor de marokkaanse jeugd om zich af te kunnen zetten van de Nederlandse cultuur, en daar moet hard tegen op getreden worden.

lol, sorryquote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mis jij mijn tone of voice. snap je het nu een beetje?

nee, maar t valt me wel op dat vaak de buitenlandse jongeren meer geweld veroorzaken.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heeft helemaal niks met cultuurverschil te maken. Het zijn gewoon rellende kutpubers, of dacht je dat het normaal was in de marokkaanse cultuur om te gaan juichen bij een film waarin 1000én mensen omkomen?

Dont change the fucking subject. Wat heeft dit incident met "buitenlandse jongeren die meer geweld veroorzaken" te maken? Jij probeert dit te koppelen aan een cultuurverschil, dat is gewoon onzin. Gelukkig zie je dat zelf ook in.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:49 schreef toma het volgende:
[..]
nee, maar t valt me wel op dat vaak de buitenlandse jongeren meer geweld veroorzaken.

Wat is er gewelddadig aan juichen tijdens een film?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:49 schreef toma het volgende:
[..]
nee, maar t valt me wel op dat vaak de buitenlandse jongeren meer geweld veroorzaken.

Tuurlijk weet elke normale Nederlander dit . Maar ik vind het afdoen op puberaal gedrag ook wel heel erg makkelijk. Het gaat niet om een raam ingooien ofzo. Lekker makkelijk dan...Oh, het zijn pubers dus? Persoonlijk (en dan bedoel ik het dus niet generaliserend, zoals je in mijn vorige post kunt lezen) Mogen ze keihard aangepakt worden....deze jongelui......Ik vind dit gewoon te ver gaan. Verander in gedachten het woord WTC en duizenden slachtoffers...in Turkije,,,met de duizenden vermoorde slachtoffers. Denk de marokkaanse jongens in dit geval dan als blanke autochtone jongens.....ook puberaal van die autochtone jongeren dan? Niet voor mij...ik zou er toch zeker wat bjj gaan denken wanneer blanke jongeren bij een docu van de duizenden vermoorde Turken zouden gaan juichen en met confettie gooien..wanneer het fragment van de moorden begon. ...Ik zou dan echt misselijk worden...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heeft helemaal niks met cultuurverschil te maken. Het zijn gewoon rellende kutpubers, of dacht je dat het normaal was in de marokkaanse cultuur om te gaan juichen bij een film waarin 1000én mensen omkomen?
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |