Ik hoop juist dat ik naar de hel ga, in de hemel is namelijk geen bier.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 22:54 schreef pberends het volgende:
‘Leer een moslimkind met verschillen omgaan'
[..]
[afbeelding].
Dat is van een heel andere orde en dat besef je zelf misschien ook wel. Ik blijf dit een opgeblazen incidentje vinden. Dat kan dan weer fijn gebruikt worden om alle vooroordelen weer eens rustig op een rijtje te zetten hier. Wat dan ook vanzelfsprekend gebeurt.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 21:44 schreef Napalm het volgende:
[..]
Zo praat je ook het voetballen met kransen bij de dodenherdenking goed?
Slaap zacht.
Dat was een broodje aap en had niet eens plaatsgevonden.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 21:44 schreef Napalm het volgende:
[..]
Zo praat je ook het voetballen met kransen bij de dodenherdenking goed?
Slaap zacht.
Mijn reet, er waren zelfs beelden van.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 09:13 schreef Monus het volgende:
[..]
Dat was een broodje aap en had niet eens plaatsgevonden.![]()
So true.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 20:09 schreef KonnieKipke het volgende:
Ach, dit is toch ook schering en inslag in de City bioscoop op het Leidseplein. Wacht maar tot het suikerfeest begint. Wordt weer rellen.
Het verbaast me al niet meer, en dat vind ik eng.
Wel toevallig dat er alleen marokkaanse jongeren aan het rellen waren en geen Nederlandse....quote:Op woensdag 18 oktober 2006 14:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heeft helemaal niks met cultuurverschil te maken. Het zijn gewoon rellende kutpubers, of dacht je dat het normaal was in de marokkaanse cultuur om te gaan juichen bij een film waarin 1000én mensen omkomen?
is toch echt voor de rekening vqan die gasten, hoor , daar doen ze het voor toch immers.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:23 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Dat is van een heel andere orde en dat besef je zelf misschien ook wel. Ik blijf dit een opgeblazen incidentje vinden. Dat kan dan weer fijn gebruikt worden om alle vooroordelen weer eens rustig op een rijtje te zetten hier. Wat dan ook vanzelfsprekend gebeurt.
Hoe kom je daar nu weer bijquote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:50 schreef Posdnous het volgende:
Goh, wie had gedacht dat op FOK dit incident als gemeengoed voor alle Marokkanen zou worden gebruikt.
Die kunnen er wel degelijk ook wat van hoor. Dit vind ik alleen geen rellen meer.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:39 schreef Goochie het volgende:
[..]
Wel toevallig dat er alleen marokkaanse jongeren aan het rellen waren en geen Nederlandse....
Lol, heb je het topic al gelezen of zeg je van nee?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:57 schreef paddy het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu weer bijScheer zelf eens niet iedereen over één kam
Jij bent er blijkbaar wel weer bij .quote:
Ik ben niet in voor een grapje vanmorgen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:04 schreef Posdnous het volgende:
Vanaf de titel gaat het al mis. Dan krijgen we het onvermijdelijke gedoe dat het aan 'moslim zijn' ligt. Zie vervolgens de heer Toma (
) etc. etc.
Verder niet belangrijk, business as usual hier.
Laat maar, als je zelf niet doorhebt hoe dit soort topics op Fok werken, dan houdt het al snel op.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ben niet in voor een grapje vanmorgen.
Je had de titel in hoe willen zien? Jonge Marokkanen Juichen? Of?
Nee ik vind het geweldig, nou goed.quote:Trouwens, veroordeel jij die jongeren op hun daad?
Wat is dit nu weer voor onduidelijk antwoordquote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:10 schreef Posdnous het volgende:
Nee ik vind het geweldig, nou goed.
Natuurlijk menen ze dat, ze rebelleren niet voor de grap tegen de gevestigde orde. Zoals in de jaren tachtig ineens allerlei militante milieugroepjes van jongeren ontstonden die legbatterijen overvielen en kippen vrijlieten, zoals de gabbers hun eigen subcultuur hadden in de jaren negentig, zoals hippies allerlei heilige huisjes omver wierpen in de jaren zeventig. Mijn punt is dat het met al deze generaties uiteindelijk goed is gekomen en ik niet inzie waarom dat met deze generatie ineens heel anders zou zijn. Wijsheid en verstand komt met de jaren en pubers gedragen zich tegendraads. Helemaal niets nieuws.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:46 schreef milagro het volgende:
is toch echt voor de rekening vqan die gasten, hoor , daar doen ze het voor toch immers.
en het is natuurlijk provoceren maar ze menen het wel degelijk, of waarom denk jij dat dit soort knullen naar zo'n film gaan ? ze vinden het prachtige beelden, heerlijk, de VS krijgen er eindelijk eens van langs.
mogen ze vinden, uiteraar, maar de manier waarop ze dat uiten...
Zoals ik al eerder heb gemeld. Dit incidentje wordt fijn gebruikt om alle vooroordelen over een bevolkingsgroep weer eens rustig op een rijtje te zetten en daar dan meteen vergaande conclusies aan te verbinden. Ik ontken helemaal niet dat er met een deel van de Marokkaanse jeugd problemen zijn en dat die moeten worden aangepakt. Het staat mij wel tegen dat een incidentje als dit wordt opgeblazen tot een nationaal schandaal.quote:het is ook niet enkel dit incident, het zijn velen "het is maar een incidentje", dan de bioscoop, dan het zwembad, de ene discotheek waar ze wel inkomen nog en het daar ook meteen weer verpesten, de diamantbuurt, het mercatorplein en het is iedere keer 'maar een kleine groep" en het is iedere keer "de media die het opblaast".
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |