moet je wel op D66 klikken, just for the fun of it.quote:Op zondag 15 oktober 2006 19:20 schreef Monidique het volgende:
D66, just for the fun of it.
Mwah, gezien de vorige poll-uitslagen valt dat wel mee.quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:43 schreef du_ke het volgende:
Pff blijkt maar weer eens hier dat Fok achterlijk rechts is.
Het is idd opvallend dat de twee grootste jongerenwebsites, GeenStijl en FOK, rechts geangageerd zijn. Vreemd.quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:43 schreef du_ke het volgende:
Opzich niet heel gek met al die ICT'ers die nogal van sociaal isolement houden.
Gelukkig mag je nog niet stemmen, hippie!quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:58 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik zou SP stemmen als ik stemgerechtigd zou zijn, vanaf volgend jaar dus.
he drugsgebruiker, vraagje, waarom kies je voor EenNL en niet voor bijv. Wilders of de VVD?quote:Op zondag 15 oktober 2006 21:25 schreef drugsgebruiker het volgende:
Een NL, Pastors, RRRRRechts!
Precies, lekker puh...quote:Op zondag 15 oktober 2006 21:26 schreef drugsgebruiker het volgende:
[..]
Gelukkig mag je nog niet stemmen, hippie!
idemquote:Op zondag 15 oktober 2006 22:10 schreef Martijn_77 het volgende:
VVD
Balkenende (Rutte is nog te onervaren)
Rechts
SP scoort ook achterlijk goed hier, dus de AIVD zal Fok! wel in de gaten houdenquote:Op zondag 15 oktober 2006 20:43 schreef du_ke het volgende:
Toch wel opvallend dat linkse mensen elkaar met kameraad aan sprekenquote:Op zondag 15 oktober 2006 19:18 schreef Genverbrander het volgende:
Whahah goed gestemd, kameraad.Na 2 stemmen staat de PvdA op 100%!
![]()
same herequote:Op zondag 15 oktober 2006 21:31 schreef PV het volgende:
SP/Bos/Links
Weer zo'n belachelijke opmerking die suggereert dat rechtse mensen contact gestoord zijn.quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:43 schreef du_ke het volgende:
quote:Balkenende terug in de race
Na twaalf jaar Lubbers en acht jaar Kok was het wennen voor Nederland toen in juli 2002 Jan Peter Balkenende aantrad als minister-president. Hij oogde veel jonger dan de 46 jaren die hij telde en was politiek veel minder ervaren dan zijn voorgangers. Wegens bril en haardracht werd hij al snel Harry Potter genoemd.
Gemakkelijk had de jeune premier het niet. In het kabinet Balkenende-I vochten de LPF-ministers Eduard Bomhoff en Herman Heinsbroek elkaar de tent uit. Al snel werd hem gebrek aan regie verweten. In de verkiezingen na de val van Balkenende-I bleef het CDA van J.P. de PvdA van Wouter Bos twee zetels voor en in de daarop volgende formatie bleven de sociaal-democraten buiten de regering.
Het maakte de weg vrij voor voortzetting van de samenwerking met de VVD, maar daar was wel de steun van voor D66 nodig. Het beleid van Balkenende-II leidde tot massaal protest tegen bezuinigingen.
Het vertrouwen van de bevolking in het kabinet zakte naar een historisch dieptepunt en de PvdA kon in de opiniepeilingen uitlopen naar een hoogtepunt. Wouter Bos durfde het eind vorig jaar zelfs aan zijn ambitie uit te spreken dat hij de opvolger zou worden van Balkenende.
Maar nu de verkiezingen in zicht zijn, gaan volgens de peilingen Balkenende en zijn uitdager Bos opnieuw nek-en-nek. De minister-president, die in juni van dit jaar zijn tweede kabinet zag sneuvelen, lijkt zijn zelfvertrouwen te hebben herwonnen.
In de tweede helft van 2004 greep Balkenende al dankbaar de kans zijn bleke imago op te poetsen. Als voorzitter van de Europese Unie kon hij zich als gastheer ontpoppen tot staatsman bij de onvangst van de Russische president Poetin en premier Manmohan Singh van India. De minister-president wist bovendien zijn partijgenoot Jaap de Hoop Scheffer en VVD-coryee Neelie Kroes in internationale topposities te krijgen. Ook kreeg het kabinet het in 2005 voor elkaar de afdracht op de steeds meer bekritiseerde Europese Unie te verminderen met 1 miljard euro.
Dat geld werd dit jaar dankbaar omgezet in lagere belasting voor burgers en bedrijven. Balkenende kon dankzij een aantrekkende economie de belofte waarmaken, dat na het zuur het zoet zou volgen. Na impopulaire ingrepen in zorg, VUT en WAO wist het CDA onder Jan Peter Balkenende de afgelopen tijd de kiezersgunst te herwinnen.
Er wordt niet meer lacherig gedaan over het door hem op gang gebrachte maatschappelijke debat over normen en waarden. Zelfverzekerd verspreidt Balkenende de boodschap van de eigen verantwoordelijkheid van de samenleving boven betutteling door de overheid.
Balkenende probeert nu de zogeheten premier-bonus bij de kiezers binnen te halen door niet alleen te wijzen op de economische successen van het kabinet, maar ook op de volgens hem verbeterde veiligheid op straat.
Harry Potter heet inmiddels weer gewoon Balkenende en staat nu voor de uitdaging Wouter Bos de geschiedenis te laten ingaan als de voormalige toekomstige minister-president van dit land.
Waarom kies jij als linkse SP'er niet voor BOS als MP?quote:Op maandag 16 oktober 2006 00:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
SP/Balkenende/links
Het aantal ondernemers op Fok is erg beperkt en het aantal contactgestoorde ICT ers erg hoog. Ik zie een logisch verbandquote:Op zondag 15 oktober 2006 22:50 schreef -Jean- het volgende:
[..]
Weer zo'n belachelijke opmerking die suggereert dat rechtse mensen contact gestoord zijn.
Ondernemers zijn bijv. mensen die zich in alles behalve een sociaal isolement bevinden en over het algemeen ook rechts stemmen.
Aanrader: Harm Evert Waalkens. Daar ga ik op stemmen.quote:Op maandag 16 oktober 2006 18:13 schreef zakjapannertje het volgende:
-GroenLinks, of misschien een milieuman/vrouw in de PvdA alhoewel die kans erg klein is
Die man wordt werkelijk gehaat binnen agrarisch Nederland. Moet een grote eikel zijn, naar uik heb vernomenquote:Op maandag 16 oktober 2006 20:21 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Aanrader: Harm Evert Waalkens. Daar ga ik op stemmen.
Ohw? Ik had juist begrepen dat hij alom bemind wordt. Heb je een bron?quote:Op maandag 16 oktober 2006 22:39 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Die man wordt werkelijk gehaat binnen agrarisch Nederland. Moet een grote eikel zijn, naar uik heb vernomen![]()
't is een rooie die zijn in de vaak CDA boerenkringen natuurlijk niet echt geliefd.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:06 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ohw? Ik had juist begrepen dat hij alom bemind wordt. Heb je een bron?
Daar buiten kan ik ze ook nooit zo waarderen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
't is een rooie die zijn in de vaak CDA boerenkringen natuurlijk niet echt geliefd.
Tja en bij de CDA'ers zal er nog veel oud zeer zijn vanwege die andere rooie boer, Mansholt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Daar buiten kan ik ze ook nooit zo waarderen.
Eigenlijk is het CDA ook maar niks. Veel te politiek, veel te veel slecht beleid. T'is net de PvdA maar dan met een ander kleurtje.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja en bij de CDA'ers zal er nog veel oud zeer zijn vanwege die andere rooie boer, Mansholt.
En dan is dit ook nog eens een melkveehouder. Daar zijn de niet CDA'ers helemaal schaars geloof ik.
Klopt en dat is weer net de VVD met een ander kleurtjequote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Eigenlijk is het CDA ook maar niks. Veel te politiek, veel te veel slecht beleid. T'is net de PvdA maar dan met een ander kleurtje.
Hmmm, ik vind de VVD toch net wat oprechter dan het CDA en PvdA.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt en dat is weer net de VVD met een ander kleurtje. Zeker de grote partijen zijn allemaal 1 pot nat. De programma's ontlopen elkaar eigenlijk ook nauwelijks.
Wat ook weer niet zo gek is aangezien ze altijd op elkaar aangewezen zijn voor coalities.
Hehe, ja als je de naam Mansholt laat vallen dan springt vooral de oudere generatie agrariërs bijkans uit z'n vel. Nee, maar boeren hebben een hekel aan linkse partijen, omdat deze zoveel regels bedenken voor agrarische bedrijven dat het voeren van een fatsoenlijk boerenbedrijf in dit land onmogelijk wordt gemaakt. Harm Evert Waalkens is een bioboer en dringt dat op aan alle andere boeren. Daar houdt men niet zo van.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja en bij de CDA'ers zal er nog veel oud zeer zijn vanwege die andere rooie boer, Mansholt.
En dan is dit ook nog eens een melkveehouder. Daar zijn de niet CDA'ers helemaal schaars geloof ik.
Nou ik niet de VVD is net zo verslaafd aan het pluche als CDA en PvdA maakt echt geen reet uit. Ze zijn eigenlijk ook alleen nog maar in naam liberaal. Met zo nu en dan een sneer naar buitenlanders er tussendoor. Klinkt leuk maar stelt allemaal niet zoveel voor.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hmmm, ik vind de VVD toch net wat oprechter dan het CDA en PvdA.Hoewel ik draai met de snelweg nabij het Naardermeer heel erg matig vond.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 10:29 schreef Hi_flyer het volgende:
SGP/Balkie/rechts
Waalkens heeft idd een bioboerderij, alles gebeurt daar milieu- en diervriendelijk.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 08:42 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Hehe, ja als je de naam Mansholt laat vallen dan springt vooral de oudere generatie agrariërs bijkans uit z'n vel. Nee, maar boeren hebben een hekel aan linkse partijen, omdat deze zoveel regels bedenken voor agrarische bedrijven dat het voeren van een fatsoenlijk boerenbedrijf in dit land onmogelijk wordt gemaakt. Harm Evert Waalkens is een bioboer en dringt dat op aan alle andere boeren. Daar houdt men niet zo van.
Laten we het erop houden dat de PvdA met Waalkens op de lijst niet hoeft te rekenen op de steun van agrarisch Nederland.
Tja de boeren zijn toch een conservatief volkje waarvoor het niet snel goed isquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:18 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Waalkens heeft idd een bioboerderij, alles gebeurt daar milieu- en diervriendelijk.Ik snap dat dat schrikken is voor veel boeren. De beste man heeft goede plannen om boeren (wat toch een kansloos uitstervend beroep is in Nederland) een belangrijke functie te gaaan geven in de strijd tegen de CO2-uitstoot en de landschapsbescherming. Zie hier.
Ik vind het maar niks, het is gewoon een Islam-hater en dat gaat mij toch echt wat ver. Ik stem op Pastors, die is veel genuanceerder.quote:Op maandag 23 oktober 2006 03:26 schreef Steinberger het volgende:
Geert Wilders gestemd.
Als hij 1 zetel haalt ben ik al blij.![]()
Ik ben ook een Islam-hater dus dat komt goed uit.quote:Op maandag 23 oktober 2006 03:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vind het maar niks, het is gewoon een Islam-hater en dat gaat mij toch echt wat ver. Ik stem op Pastors, die is veel genuanceerder.
quote:Op maandag 23 oktober 2006 03:32 schreef Steinberger het volgende:
Ik ben ook een Islam-hater dus dat komt goed uit.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 00:38 schreef Sheherazade het volgende:
Niet.
Ik stem niet.
Totdat er een goede libertarische partij opstaat.
En maar klagen dat het slecht gaat...quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 00:40 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
stem dan op z'n minst blanco.
mensen die hun stemrecht niet gebruiken moeten eigenlijk door verdonk het land uit worden gezet. Ondankbare honden.![]()
Niet stemmen of blanco stemmen dat maakt nou ook weer niet zoveel uit.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 00:40 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
mensen die hun stemrecht niet gebruiken moeten eigenlijk door verdonk het land uit worden gezet. Ondankbare honden.![]()
Laten we maar gewoon zeggen dat het niks uit maakt, het enig wat veranderd is het opkomstpercentage, maar het heeft geen enkele invloed op de zetelverdeling. Dus niet stemmen of blanco stemmen geeft hetzelfde zetel resultaat.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:22 schreef Petera het volgende:
[..]
Niet stemmen of blanco stemmen dat maakt nou ook weer niet zoveel uit.![]()
De visie van de VVD en CU verschillen toch wel een heel stuk.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:36 schreef FritsBom het volgende:
VVD. Maar misschien dat Rouvoet me nog kan overhalen.
Ik stem overigens niet op programma. Ik stem op visie en op integriteit. Van programma's blijft toch helemaal niets over na een formatie.
Ja. Zoals ik tegen het land aankijk is eigenlijk op zn Rutte´s maar Rouvoet heeft het wel in zich denk ik mij van zijn ideeen te overtuigen. Itt tot bijv. Bos.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:39 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De visie van de VVD en CU verschillen toch wel een heel stuk.
Of jullie vormen zelf een staat, waarin je je democratie voortzet, voorlopig wordt ik onderdrukt door een stelletje paupers die alleen maar stemmen in hun eigen belang. Het is toch te zot voor woorden dat mensen met kinderen politieke invloed hebben op zaken die gaan over het al dan niet "gratis" maken van kinderopvang. Het merendeel van de stemmers heeft kinderen, dus wie mogen er voor opdraaien? Juist de mensen die bijvoorbeeld bewust geen kinderen nemen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 00:40 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Mooi lijstjequote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:32 schreef Tharalom het volgende:
CDA (ja, ik ga tactisch stemmen de 22e)
Balkenende (Rutte te onervaren)
Rechts!
Waarom moeten wij vluchten omdat we hier worden onderdrukt, terwijl jullie oorlogen voeren om onderdrukking in andere landen, zoals Afghanistan, te bestrijden?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:50 schreef du_ke het volgende:
Waarom begin je zelf niet ergens een staat met je gelijk gestemden?
Gezellig met een groep (95% mannen die niet zonder computers kunnen) ergens in Oost Afghanistan je eigen heilstaat oprichten die je dan uiteraard niet zo noemt.
Zozo op de johndope tour? Wij en julliequote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:09 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Waarom moeten wij vluchten omdat we hier worden onderdrukt, terwijl jullie oorlogen voeren om onderdrukking in andere landen, zoals Afghanistan, te bestrijden?
Dat komt doordat alle VVD'ers ook Balkenende indrukken. Ze kiezen nog niet voor het CDA als partij, maar heel veel mensen in het land zullen dat wel doen. Veel conservatieve VVD'er zullen met de komst van sociaal-liberaal Rutte overstappen naar Balkenende's CDA.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:14 schreef vw_caddy het volgende:
CDA / JP / Rechts. Wel lekker dat JP volgens de peiling de MP moet worden, maar het VVD en de PvdA boven het CDA staan.
Ik ben ook zeer libertarisch ingesteld, en ik stem gewoon op de meest libertarische partij. Niet stemmen vind ik zonde.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Of jullie vormen zelf een staat, waarin je je democratie voortzet, voorlopig wordt ik onderdrukt door een stelletje paupers die alleen maar stemmen in hun eigen belang. Het is toch te zot voor woorden dat mensen met kinderen politieke invloed hebben op zaken die gaan over het al dan niet "gratis" maken van kinderopvang. Het merendeel van de stemmers heeft kinderen, dus wie mogen er voor opdraaien? Juist de mensen die bijvoorbeeld bewust geen kinderen nemen.
Zit wat in, al betwijfel ik of ze inderdaad aan hun woorden houden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:24 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Ik ben ook zeer libertarisch ingesteld, en ik stem gewoon op de meest libertarische partij. Niet stemmen vind ik zonde.
Heb alle programma's doorgenomen en wat me vooral opvalt dat vooral éénNL wat wil doen tegen de te grote overheid en er een aantal libertarische standpunten op na houdt.
Zo willen ze 30% minder ambtenaren, eerste kamer, deelraden gemeente en waterschappen afschaffen. Ontslagrecht voor ambtenaren normaliseren, en het aantal ministeries terugbrengen naar zes.
Het is voor mij het beste alternatief Ze willen de overheid minder machtig maken, maar wel tegelijkertijd ervoor zorgen dat de overheid haar kerntaken zoals veiligheid garanderen beter en strenger uitvoert.
Toch snap ik nog steeds niet hoe jij je als jongere bij zo'n typische ouderenpartij thuis kan voelenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:23 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Dat komt doordat alle VVD'ers ook Balkenende indrukken. Ze kiezen nog niet voor het CDA als partij, maar heel veel mensen in het land zullen dat wel doen. Veel conservatieve VVD'er zullen met de komst van sociaal-liberaal Rutte overstappen naar Balkenende's CDA.
Uhm, heb ik ooit gekozen voor democratie? Nee!quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:50 schreef du_ke het volgende:
Waarom begin je zelf niet ergens een staat met je gelijk gestemden?
Gezellig met een groep (95% mannen die niet zonder computers kunnen) ergens in Oost Afghanistan je eigen heilstaat oprichten die je dan uiteraard niet zo noemt.
En dus ook de vrijheid om voor een partij te stemmen die de democratie af wil schaffen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Uhm, heb ik ooit gekozen voor democratie? Nee!
Bovendien doet men in nederland altijd of democratie gelijk staat aan vrijheid, tjah inderdaad de vrijheid om te kiezen wat je wilt, maar het wordt heel wat minder interessant als andere mensen met tegengestelde belangen over mijn vrijheden gaan beslissen, ik zou daar eens over nadenken voordat je verder blaat.
Nee want de democratie is naar mijn weten in de grondwet vastegelegt, hoezo gehuil? Mag ik, als 62 procent van mijn zuur verdiende geld door de gluiperige handen van de overheid gaat, die vervolgens ook nog eens zegt: Hey vriend, jij verdient goed, ga jij es ff meer betalen. Sterker nog ik zou juist minder moeten betalen aangezien ik al relatief meer belasting betaal. ONNNNNNNNNEEEEEE, dat is solidariteit, fuck solidariteit, als ik mezelf solidair wil voelen dan regel ik dat zelf wel. Oplossing? Niet heel moeilijk, gewoon de overheid afschaffen dan wel terugbrengen naar een minimaal niveau, werkt prima in andere landen, en die hebben absoluut geen last van armoede of hongere bijstandsmoedertjes, immers er is voor iedereen werk. (zie dubai, hongkong, etc.)quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dus ook de vrijheid om voor een partij te stemmen die de democratie af wil schaffen.
ik vind het altijd zo kinderlijk naïef dat zogenaamde libertaire gehuil. Niks deugd maar onderhand zelf niets willen doen om een oplossing te vinden. Denk daar maar eens over na.
Ofwel wat zijn je alternatieven en hoe wou je die in hemelsnaam hier invoeren.
We zijn het er dus over eens dat dwang niet goed is, waarom bevalt democratie je dan zo goed?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:36 schreef du_ke het volgende:
Overigens mag je blij zijn dat we hier nog de dwang van de meerheid hebben. in elke andere staatsvorm is dat de dwang van de minderheid.
Nederland doet ook aan slavernij, men verplicht mij van alles wat ik helemaal niet wil, zo MOET ik me verzekeren tegen ziektekosten, en MOET ik belasting betalen over inkomsten. Wat een flauwekul.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:40 schreef du_ke het volgende:
Dubai doen ze aan slavernij Mensenrechten in Hongkong en Dubai zijn een grapje etc.
En of de werkeloosheidspercentages daar echt veel lager zijn. Ik heb m'n twijfels.
44% rechts, 38% links. Heb je stront in je ogen ofzoquote:Op zondag 15 oktober 2006 20:43 schreef du_ke het volgende:
quote:Opzich niet heel gek met al die ICT'ers die nogal van sociaal isolement houden.
Ik refereer naar jouw woorden. Jij begon met onderscheid maken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:16 schreef du_ke het volgende:
Zozo op de johndope tour? Wij en jullie.
Ik heb er inderdaad moeite mee om hier te moeten leven als slaaf van de overheid. Jij bent natuurlijk evengoed een slaaf, maar jij kiest er bewust voor om je te laten onderdrukken.quote:Maar om op die manier verder te gaan jullie zijn niet tevreden en vinden het hier zo'n beetje de hel op aarde.
Ik zie geen reden waarom ik zou moeten vluchten. Het probleem hier in Nederland is echter dat de meeste inwoners zich er nog niet bewust van zijn dat ze worden onderdrukt en dat het systeem zodanig is opgezet dat het zichzelf in stand kan en zal houden. Het systeem veranderen is dus niet zo simpel.quote:Dan kan je 2 dingen doen of het hier proberen te veranderen. Of ergens anders heengaan.
Dubai is een plaats waar de mogelijkheden in vergelijking met andere landen ongekend zijn. Daar zouden wij nog wat van kunnen leren. Maar als typische arrogante westerlingen zeiken we anderen liever af dan een poging wagen er iets van op te steken.quote:Dubai is ook een mooie tip daar doen ze nog aan slavernij.
JIj maakt er een ouderenpartij van. Klopt ook wel gedeeltelijk, de leden en de achterban zijn relatief oud, maar niet ouder dan die van PvdA en VVD. De grote bestaande politieke partijen zitten wat dat betreft allemaal in hetzelfde schuitje. Jongeren kiezen eerder voor splinterpartijen als SP, GL, PVV en 1NL.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch snap ik nog steeds niet hoe jij je als jongere bij zo'n typische ouderenpartij thuis kan voelen.
In de komende vier weken is nog heel veel mogelijk.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:49 schreef _The_General_ het volgende:
Volgens de meest recente peilingen zal CDA de meest grote partij worden
Jouw gebruiksnaam heerst iig.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 00:54 schreef Jack_Pershing het volgende:
Voorkeurstemmetje Verdonk, me dunkt
Wat is er "te conservatief" aan de SP?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:39 schreef Xith het volgende:
Ik weet het nietSP is iets te conservatief voor mij, GL en groen links iets te utopisch..
een mix zou leuk zijn
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nederland doet ook aan slavernij, men verplicht mij van alles wat ik helemaal niet wil, zo MOET ik me verzekeren tegen ziektekosten, en MOET ik belasting betalen over inkomsten. Wat een flauwekul.
Bovendien bestaat er welliswaar slavernij in Dubai, maar dit is niet een wettelijk iets, het is in principe een slechte vorm van mensenhandel, net zoals je die in nederland ook regelmatig aantreft.
Wat is dan het nut om de overheid af te schaffen als je toe staat om hem weer opnieuw te laten opbouwen?!quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
We zijn het er dus over eens dat dwang niet goed is, waarom bevalt democratie je dan zo goed?
Bovendien is het binnen een Libertarische samenleving geen enkel probleem, als jij het fijn vind om zo te leven, dan staat jou niets in de weg om met gelijkgestemden een democratie zoals deze op te zetten.
Veel kiezers die nu zeggen SP eindigen uit eindelijk op het moment dat ze echt de knop in moet drukken toch richting de PvdA en de CDAquote:
VVD ook.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:48 schreef Urquhart het volgende:
Die SP doet het goed hier op Fok
Dan wordt het dus CDAquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:15 schreef sampoo het volgende:
Waar is de ik weet het nog niet optie?Ik vermoed dat ik wel wil dat Balkenende minister-president blijft.
Mwah, ik weet het nog niet, al is het CDA wel een veilig midden. Ik weet nog niet of Balkenende het nou economisch zo goed gedaan of dat we nu gewoon de wind mee hebben. Ik zal wel even wat sites moeten nagaan en de meningen over het economisch beleid bekijken.quote:
oeh close battlequote:
Ik wil niet beledigend overkomen, maar het zijn jongerensites. De meeste jongeren hebben de ballen verstand van politiek, en verstand komt pas met de jaren.quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:53 schreef Genverbrander het volgende:
Het is idd opvallend dat de twee grootste jongerenwebsites, GeenStijl en FOK, rechts geangageerd zijn. Vreemd.
Inderdaad. Een stem op het CDA is altijd goed. Balkenende heeft een hele grote voorkeur voor doorregeren met de VVD, dus een stem op Balkenende is een stem op voortzetting van de huidige coalitie. En halen CDA en VVD geen meerderheid, dan krijg je in elk geval nog Balkenende als minister-president en een groot en sterk CDA dat de PvdA kan dwarsbomen in een CDA/PvdA-coalitie.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:11 schreef Frutsel het volgende:
oproep aan twijfelaars: STEM CDA...
Alle stemmen voor het CDA zijn er één tegen de kontedraaiers van de PVDA.. (genoeg topics over in POL) Ook al ben je geen CDA liefhebber, stem strategisch... alles beter dan PVDA de grootste en een mogelijk linkse coalitie met SP en GL. Dus zorg gewoon dat de CDA het grootste wordt..![]()
Ach, schei toch uit met je propaganda. Doe nu niet net of Balkie het geweldig heeft gedaan, omdat de wereldeconomie aantrekt. De werkeloosheid neemt weer toe, het niveau van de educatie is niks verandert onder zijn regime en blijft dus te laag. Verpaupering in de wijken neemt hand over hand toe, sociale woningbouw bestaat niet meer en het verschil tussen arm en rijk blijft toenemen. Bureaucratie viert hoogtijdagen, de overheden zijn gedecentraliseerd wat zich resulteerd in niet competente gemeente medewerkers en chaos. Welwillende, maar vaak niet zulke competente raadslieden hebben de verantwoordelijkheid over heel veel gemeentegeld gekregen. Nou, dat vind ik geen goede zaak. Veel van dat geld is en wordt over de balk gesmeten en verkeerd gebruikt.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:24 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Inderdaad. Een stem op het CDA is altijd goed. Balkenende heeft een hele grote voorkeur voor doorregeren met de VVD, dus een stem op Balkenende is een stem op voortzetting van de huidige coalitie. En halen CDA en VVD geen meerderheid, dan krijg je in elk geval nog Balkenende als minister-president en een groot en sterk CDA dat de PvdA kan dwarsbomen in een CDA/PvdA-coalitie.
Met een stem op de VVD maak je Bos premier. Iedereen die koste wat kost wil voorkomen dat Bos en de PvdA dit land gaan leiden komt uit bij het CDA![]()
Gezien de klaagzang moet dat de SP zijnquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:56 schreef Tharalom het volgende:
Wat ga je stemmen dan Kriele?
Sowieso zijn degene die zeggen dat ons economisch herstel enkel te maken heeft met de wereldeconomie en niet met het kabinet, Groenlink/SP stemmers. De meest PvdA'ers die ik spreek weten dat het wel degelijk komt door de regering en hun harde maatregelen, alleen volgens hen had het economisch ook beter kunnen gaan als de maatregelen wat minder hard waren...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:08 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Gezien de klaagzang moet dat de SP zijn![]()
Ach, geen klaagzang. Maar ik geef wel aan dat er genoeg redenen zijn om geen CDA te stemmen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:08 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Gezien de klaagzang moet dat de SP zijn![]()
Inderdaad, de angst om niet te investeren! Weer een reden!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:42 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Sowieso zijn degene die zeggen dat ons economisch herstel enkel te maken heeft met de wereldeconomie en niet met het kabinet, Groenlink/SP stemmers. De meest PvdA'ers die ik spreek weten dat het wel degelijk komt door de regering en hun harde maatregelen, alleen volgens hen had het economisch ook beter kunnen gaan als de maatregelen wat minder hard waren...
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:25 schreef Genverbrander het volgende:
Goed te zien dat CDA slechter scoort dan PvdA en SP.![]()
En de VVD scoort het beste van allemaakquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:25 schreef Genverbrander het volgende:
Goed te zien dat CDA slechter scoort dan PvdA en SP.![]()
Maar poeh wat een liberalen hierquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:22 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
En de VVD scoort het beste van allemaak![]()
Das inderdaad precies D66quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:50 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
D66, Iemand anders, Geen van beiden
quote:
Ik denk dat de SP deze verkiezingen echt gaan oogsten. De vorige keer hebben nog veel mensen strategisch PvdA gestemd, maar ik denk dat dit deze keer veel minder zal zijn.quote:Op woensdag 1 november 2006 12:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]![]()
Mooi om te zien hoe de SP in 2 maanden tijd (oude poll eerder genoemd in dit topic) explosief in populariteit is gestegen![]()
Ze zullen wel wat zetels winnen, maar ik denk dat ze niet boven de 15 uit gaan komen.quote:Op woensdag 1 november 2006 12:48 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik denk dat de SP deze verkiezingen echt gaan oogsten. De vorige keer hebben nog veel mensen strategisch PvdA gestemd, maar ik denk dat dit deze keer veel minder zal zijn.
Dat zou een winst betekenen van 6 zetels. Dat vind ik een forse winst!quote:Op woensdag 1 november 2006 13:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ze zullen wel wat zetels winnen, maar ik denk dat ze niet boven de 15 uit gaan komen.
Hehe, nou, ik ben rechts noch links, en van de genoemde twee heb ik liever Balkenende, maar het liefst nog iemand anders. Geen idee wie. Voor mijn part Pechtold..quote:
Zelfs dat gaat lastig worden. Denk dat ze nog wel behoorlijk leeggezogen gaan worden door de PvdA.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ze zullen wel wat zetels winnen, maar ik denk dat ze niet boven de 15 uit gaan komen.
Niet boven de 15, dus het kan wel lager worden, 15 zie ik als maximale grens. Ze zullen iig wel een paar zetels groeien, maar het zal toch tegen gaan vallen voor de SP.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:57 schreef kriele het volgende:
[..]
Dat zou een winst betekenen van 6 zetels. Dat vind ik een forse winst!
Idd, hier ook.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:32 schreef Foeske het volgende:
Bij de vraag: "vind je jezelf links of rechts" mis ik eigenlijk de mogelijkheid: allebei, in plaats van alleen 'geen van beiden'.
Op sommige punten ben ik erg links (ontwikkelingshulp, natuur en milieu bijvoorbeeld), maar op andere punten ben ik weer rechts (bijvoorbeeld justitie).
Verder overigens:
-waarschijnljik SP
- JP
Je hebt in het politiek spectrum 4 factoren: Sociaal - Liberaal, Progressief - Convervatief. Zoals ik je tekst lees ben je Sociaal conservatief, wat volgens mij nderdaad het best bij de SP past.quote:
HOERAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:38 schreef ItaloDancer het volgende:
SP bovenaanzo slecht is het dus nog niet met Fok! gesteld
Alhoewel links in totaal maar 36% heeft (de Partijen voor de Dieren niet meegerekend dan, want die gaan sowieso niet regeren).
Wilders / Pastors scoren hier natuurlijk veel hoger.
Harde grappen!quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:48 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
HOERAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!
FOK IS LINKS![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Krijg er bijna LPF ideeën bijquote:Op vrijdag 3 november 2006 18:55 schreef zakjapannertje het volgende:
een SP+VVD+PvdA-kabinet lijkt me wel wat, een machtig vechtkabinet
Lijkt me ook eigenlijk.quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:16 schreef Xith het volgende:
Ik denk dat CDA van de vorige drie kabinetten wel genoeg heeft van onzekere en kleine coalities, en gewoon voor een stabiele gaat: Cda/PvdA?
Klopt, ligt blijkbaar even offline. Probeer het morgen nog eensquote:Op vrijdag 3 november 2006 21:01 schreef crossover het volgende:
Ben ik de enige waarbij de plaatjes van de poll het niet doen?
Ik kan ook niet stemmen.
Hoezo, dit zijn toch redelijk gematigde partijen. De communistische partij wordt er niet bij genoemdquote:Op vrijdag 3 november 2006 21:21 schreef yeremy het volgende:
Als gematigd links zit ik daar niet op te wachten Eveli.
Je hebt dus eigenlijk geen mening ?quote:Op zondag 5 november 2006 17:42 schreef DaDude1987 het volgende:
Ik stem op D66, ik heb precies dezelfde standpunten, alleen hopen dat Pechtold wel goed de partij kan besturen. Daar heb ik wel vertrouwen in, ik vertik het om strategisch te stemmen.
Da's een goeie. Grappig ook. Hilarisch zelfs.quote:Op zondag 5 november 2006 17:44 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Je hebt dus eigenlijk geen mening ?
en de andere partijen er meteen ook maar bijquote:Op vrijdag 3 november 2006 21:11 schreef Eveli het volgende:
PvdA+GL+SP+PvdDals dat in het echt eens zou gebeuren!
Pechtold is een verschrikking. Ik vond de partij al niks maar hij is echt doorgeslagen. Hij is enkel uit op de stem van de allochtoon. Hetgeen wat hij over Amerika in coolpolitics zei sloeg alles. Hij zei liever China als sheriff van de wereld te zien als Amerika. Ik zou zeggen ga lekker in china wonen. De hele tijd amerika bashen als de nete. Dit had ik niet van D66 verwacht. Ik denk dat zelfs de SP zou denken van ff dimme tarzanquote:Op zondag 5 november 2006 17:42 schreef DaDude1987 het volgende:
Ik stem op D66, ik heb precies dezelfde standpunten, alleen hopen dat Pechtold wel goed de partij kan besturen. Daar heb ik wel vertrouwen in, ik vertik het om strategisch te stemmen.
Wat is er mis met een volledig linkse coalitie? Zo kunnen zowel coalitie als oppositie goed samenwerken..quote:Op zondag 5 november 2006 18:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
en de andere partijen er meteen ook maar bij
weg met de oppositie!
Als alle partijen in de coalitie zitten hebben we geen oppositie meer nodigquote:Op zondag 5 november 2006 19:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat is er mis met een volledig linkse coalitie? Zo kunnen zowel coalitie als oppositie goed samenwerken..
We hebben vaak genoeg coalities van 4, en zelfs 5, partijen gehad die de rit gewoon hebben uitgezeten. Als een vierde partij nodig is om tot een linkse meerderheid te komen, ben ik er voorquote:Op zondag 5 november 2006 18:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
en de andere partijen er meteen ook maar bij
weg met de oppositie!
Ja,. mensen die denken dat strategisch stemmen niet meer nodig is hebben het mis. Juist in het stemhokje gaan mensen strategisch stemmen!quote:Op dinsdag 7 november 2006 00:39 schreef Glijdt_licht het volgende:
CDA
Balkenende
Rechts
SP staat nu wel mooi hoog op 25 zetels, maar net als vorige keer toen ze op 17 stonden, en wanneer de knop moest worden ingedrukt, ze naar 8 ofzo gingen![]()
Waarschijnlijk wordt het CDA. Rita Verdonk drukt helaas teveel haar stempel op de campagne met allerlei idiote onderwijsplannen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 09:42 schreef Falco het volgende:
VVD (Alhoewel dit gemakkelijk nog kan veranderen naar iets anders, zoals de LDP)
Balkenende
Links/rechts flauwekul
Het is niet het belangrijkste punt, maar zeker voor een liberale partij die de VVD wil zijn komt dit erg ongeloofwaardig over. Dit is dan ook een van de punten waarom de VVD dit jaar niet op mijn stem kan rekenen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:02 schreef OFfSprngr het volgende:
En kinderopvang is natuurlijk HET punt waar heel Nederland over struikelt.
Niet dat ik voor gratis kinderopvang ben maar dr zijn veel belangrijkere punten maar idd, ik wil niet voor jou kutkind betalen.
Dat nieuwe CDA-plan om het lerarentekort weg te werken, is dat dan niet idioot?quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:08 schreef Falco het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wordt het CDA. Rita Verdonk drukt helaas teveel haar stempel op de campagne met allerlei idiote onderwijsplannen.
Dat tast in elk geval de vrijheid van onderwijs niet aanquote:Op dinsdag 7 november 2006 12:31 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Dat nieuwe CDA-plan om het lerarentekort weg te werken, is dat dan niet idioot?
Tsja ook daar zit ik niet om te juichen, maar ik kan me al helemaal niet vinden in gratis kinderopvang en gedwongen schoolkeuzes. Sowieso wordt het een lastigere keuze dan normaalquote:Op dinsdag 7 november 2006 12:31 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Hoezo? VVD brengt het wat minder subtiel dan anders maar is inhoudelijk niet echt veranderd. CDA is ook niet wezelijk anders dan 3 jaar terug.quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:37 schreef Falco het volgende:
Sowieso wordt het een lastigere keuze dan normaal.
En D66 dan, toch ook niet de slechtste partij als het gaat om onderwijs?quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:37 schreef Falco het volgende:
[..]
Tsja ook daar zit ik niet om te juichen, maar ik kan me al helemaal niet vinden in gratis kinderopvang en gedwongen schoolkeuzes. Sowieso wordt het een lastigere keuze dan normaal.
D66quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:25 schreef rebel6 het volgende:
[..]
En D66 dan, toch ook niet de slechtste partij als het gaat om onderwijs?![]()
nee.quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:31 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Sterker nog, het bestaat allang, betaald. En men denkt in een VOC-droomwereld even dat studenten dat vrijwillig gaan doen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:32 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
nee.
er is geen sprake van dwang en er wordt niet gepretendeerd het probleem volledig op te lossen.
Niet dat ik nou zo tevreden ben over de prestaties van D66, maar ze zijn natuurlijk wel flink gepiepeld door CDA en VVD. En konden ook niet te snel uit het kabinet stappen ivm de stabiliteit van het land.quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:29 schreef Falco het volgende:
[..]
D66. Die partij kan ik al helaas helemaal niet serieus nemen. De afgelopen jaren hebben zij echt het slechtst gepresteerd.
Helemaal mee eens, vooral Pechtolds slappe aanpak van de Antillen heeft mij gestoord.quote:Vooral tijdens het Afghanistan-debat sloegen ze een grote flater.
En van Pechtold word ik nou ook niet bepaald enthousiast.
vooral om te scoren dus.quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:32 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
nee.
er is geen sprake van dwang en er wordt niet gepretendeerd het probleem volledig op te lossen.
het kan BIJDRAGEN aan een oplossing.quote:
quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:17 schreef BlaineDeMono het volgende:
Harry van Bommel
opzich is op kieskompas.nl daar wel veel aandacht aan besteed.quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:52 schreef lunko1979 het volgende:
Wat ik mis van veel mensen is de motivatie waarom ze op (iemand) een partij stemmen.
Verder zou het wel makkelijk zijn als alle partijen 1 hun speerpunten op 1 site verenigd zouden hebben.
Jahoor de meerderheid van de actieve gebruikers op het POL forum is rechts. Vandaar dat partijen als VVD en Wilders in het begin van zo'n poll altijd hoog scoren. De SP trekt vaak later wat bij.quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:13 schreef MaGNeT het volgende:
Wat ik nu niet begrijp.
Ik heb van Fok! gebruikers altijd het idee gehad dat ze overwegend rechts stemmen, gezien de reacties die je soms op de FP aantreft.
Nu bekijk ik de pol en zie ik dat de SP bovenaanstaat.
Iemand een verklaring?
Aha. Klopt zeker niet veel van he?quote:Op dinsdag 7 november 2006 22:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jahoor de meerderheid van de actieve gebruikers op het POL forum is rechts. Vandaar dat partijen als VVD en Wilders in het begin van zo'n poll altijd hoog scoren. De SP trekt vaak later wat bij.
Het trekt zo rond de verkiezingen wat bij maar vaak is het publiek in POL en NWS vrij eenzijdig, helaas.quote:
Zo'n dingen worden natuurlijk alleen maar gezegd om discussie uit te lokken...maar goed gehapt !quote:Op zondag 5 november 2006 18:23 schreef -Jean- het volgende:
[..]
Pechtold is een verschrikking. Ik vond de partij al niks maar hij is echt doorgeslagen. Hij is enkel uit op de stem van de allochtoon. Hetgeen wat hij over Amerika in coolpolitics zei sloeg alles. Hij zei liever China als sheriff van de wereld te zien als Amerika. Ik zou zeggen ga lekker in china wonen. De hele tijd amerika bashen als de nete. Dit had ik niet van D66 verwacht. Ik denk dat zelfs de SP zou denken van ff dimme tarzan
Mee eensquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:17 schreef BlaineDeMono het volgende:
SP
Links
Harry van Bommel
Topgozert is dat!!!![]()
Ik zal je helpenquote:Op woensdag 8 november 2006 11:24 schreef Tirion het volgende:
Grappig die enorme verschillen tussen de peilingen en Fok! in het midden van de uitslag; Wilders, Pastors, D66 etc.
Ik weet het nog steeds niet.![]()
Helemaal goedquote:Op woensdag 8 november 2006 11:46 schreef J-Will het volgende:
Ik ga CDA stemmen, enige partij die in elke stemwijzer in de bovenste regionen staat en het program bevalt me.
Woow, wat ben jij een slecht verliezer zeg.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:29 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Sinds de jongerenclub van de SP alle internetpolls verkracht![]()
Nu ja, ik heb het niet zo op mensen die pronken met een massamoordenaar als avatar, maar enige ironie in mijn bericht kun je er toch wel uithalenquote:Op woensdag 8 november 2006 15:50 schreef Rhinestone het volgende:
[..]
Woow, wat ben jij een slecht verliezer zeg.
Omdat je geen kandidaat kunt vinden waarop je wilt stemmen ?quote:Op woensdag 8 november 2006 16:00 schreef DaDude1987 het volgende:
Welke idioten stemmen nu niet ? Als je kiesgerechtigd ben MOET je stemmen, in België geldt een kiesplicht, als je niet stemt krijg je een boete van de politie. Het is JOUW land, dus waarom niet stemmen ?
Gaat ook niet om blanco stemmen (dat kan je) maar gewoon niet stemmen, niet naar het stemlokaal gaan, wat mij betreft is het enige excuus luiheid.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Omdat je geen kandidaat kunt vinden waarop je wilt stemmen ?
Maar als je dan toch al weet dat je blanco gaat stemmen, kun je evengoed niet stemmen. Met een blanco stem gebeurd daadwerkelijk helemaal niets. Zodra het stemlokaal sluit worden die stemmen weggegooid. Leuk voor het opkomstpercentage, maar verder nul betekenis.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:18 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Gaat ook niet om blanco stemmen (dat kan je) maar gewoon niet stemmen, niet naar het stemlokaal gaan, wat mij betreft is het enige excuus luiheid.
Says the drug addict.quote:Op zondag 15 oktober 2006 21:26 schreef drugsgebruiker het volgende:
[..]
Gelukkig mag je nog niet stemmen, hippie!
Nogal een verschil. Waarom SP of toch D66?quote:Op dinsdag 14 november 2006 18:35 schreef Sheepcidus het volgende:
SP maar mischien straks in het stemhokje toch D66.
Anders
geen van beiden
Als politiek je gewoon niet boeit en je geen zin hebt om er in te verdiepen? In een democratie hoor je naar mijn mening ook het recht te hebben om niet te stemmen.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:00 schreef DaDude1987 het volgende:
Welke idioten stemmen nu niet ? Als je kiesgerechtigd ben MOET je stemmen, in België geldt een kiesplicht, als je niet stemt krijg je een boete van de politie. Het is JOUW land, dus waarom niet stemmen ?
Eensch!quote:Op zondag 5 november 2006 17:42 schreef DaDude1987 het volgende:
Uhhh ja ik twijfel ook nog tussen GroenLinks en Wildersquote:Op woensdag 15 november 2006 15:00 schreef Agiath het volgende:
Getwijfeld tussen VVD of SP, toch SP gekozen
Kijk je dan alleen naar de personen, of is het een strategische stem? Want hun partijprogramma's zijn een wereld van verschil.quote:Op woensdag 15 november 2006 15:00 schreef Agiath het volgende:
SP/geen van beide/geen van beide
(al mag het wel balkendene worden van mij...)
Getwijfeld tussen VVD of SP, toch SP gekozen
Mmja mijn gevoel zei eerst VVD, maar na een paar stem-site's en goed programma's vergeleken te hebben kwam ik erachter dat ze eigenlijk over heel veel dingen anders dachten als ik... en toen kwam SP het beste uit de busquote:Op woensdag 15 november 2006 15:10 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kijk je dan alleen naar de personen, of is het een strategische stem? Want hun partijprogramma's zijn een wereld van verschil.
Dan wordt het dus:quote:Op woensdag 15 november 2006 15:27 schreef Urquhart het volgende:
Ik begin steeds meer te twijfelen over EénNL. Ze staan slecht in de peilingen, en ze gaan nu uitspraken doen die op mij nogal wanhopig overkomen a la niveau Wilders.
Inderdaad, een kabinet dat fraudeurs vrijuit laat gaan moet natuurlijk opnieuw aan de macht komen!quote:
Die bouwfraude heeft zich voornamelijk onder Paars gemanifesteerd. Niets werd ze in de weg gelegd door de PvdA. Juist onder dit kabinet is de bouwfraude naar buiten gekomen en bestraft.quote:Op woensdag 15 november 2006 16:09 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Inderdaad, een kabinet dat fraudeurs vrijuit laat gaan moet natuurlijk opnieuw aan de macht komen!
Goed ideequote:Op woensdag 15 november 2006 16:35 schreef ItaloDancer het volgende:
Moeten we, een week voor de verkiezingen, niet een nieuwe poll openen? En hopen dat die niet verkloot wordt![]()
Ik begin ook te twijfelenquote:Op woensdag 15 november 2006 15:27 schreef Urquhart het volgende:
Ik begin steeds meer te twijfelen over EénNL. Ze staan slecht in de peilingen, en ze gaan nu uitspraken doen die op mij nogal wanhopig overkomen a la niveau Wilders.
Ben ik ook achter gekomen idd, FrontPage lijkt langzamerhand wel op Stormfront iddquote:Op woensdag 15 november 2006 15:25 schreef Rhinestone het volgende:
[..]
Vind je het gek op dit radicaliserende fok?
Idd, met al die radicale SP'ersquote:Op donderdag 16 november 2006 11:31 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ben ik ook achter gekomen idd, FrontPage lijkt langzamerhand wel op Stormfront idd
Je weet wat Stormfront is?quote:Op donderdag 16 november 2006 11:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Idd, met al die radicale SP'ers![]()
Je weet watquote:
Just checkingquote:
Kan je adviseren om D66 te stemmen, maar denk dat je vooral de partijprogramma's eens moet doorlezen.quote:Op woensdag 15 november 2006 15:09 schreef crossover het volgende:
Heeft er iemand advies voor mij? De SP en D66 spreken me allebei wel aan, maar bij het kieskompas kom ik bijna in het midden uit.. een klein beetje links van het midden..
Ja dat is zeker in POL overwegend rechts.quote:Op donderdag 16 november 2006 13:59 schreef seekfaM het volgende:
Veel VVD'ers hier, wil dat iets zeggen over het FOK! publiek?
Beter geen stem dan een slecht geinformeerde stem.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:00 schreef DaDude1987 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |