Zozo op de johndope tour? Wij en julliequote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:09 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Waarom moeten wij vluchten omdat we hier worden onderdrukt, terwijl jullie oorlogen voeren om onderdrukking in andere landen, zoals Afghanistan, te bestrijden?
Dat komt doordat alle VVD'ers ook Balkenende indrukken. Ze kiezen nog niet voor het CDA als partij, maar heel veel mensen in het land zullen dat wel doen. Veel conservatieve VVD'er zullen met de komst van sociaal-liberaal Rutte overstappen naar Balkenende's CDA.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:14 schreef vw_caddy het volgende:
CDA / JP / Rechts. Wel lekker dat JP volgens de peiling de MP moet worden, maar het VVD en de PvdA boven het CDA staan.
Ik ben ook zeer libertarisch ingesteld, en ik stem gewoon op de meest libertarische partij. Niet stemmen vind ik zonde.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Of jullie vormen zelf een staat, waarin je je democratie voortzet, voorlopig wordt ik onderdrukt door een stelletje paupers die alleen maar stemmen in hun eigen belang. Het is toch te zot voor woorden dat mensen met kinderen politieke invloed hebben op zaken die gaan over het al dan niet "gratis" maken van kinderopvang. Het merendeel van de stemmers heeft kinderen, dus wie mogen er voor opdraaien? Juist de mensen die bijvoorbeeld bewust geen kinderen nemen.
Zit wat in, al betwijfel ik of ze inderdaad aan hun woorden houden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:24 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Ik ben ook zeer libertarisch ingesteld, en ik stem gewoon op de meest libertarische partij. Niet stemmen vind ik zonde.
Heb alle programma's doorgenomen en wat me vooral opvalt dat vooral éénNL wat wil doen tegen de te grote overheid en er een aantal libertarische standpunten op na houdt.
Zo willen ze 30% minder ambtenaren, eerste kamer, deelraden gemeente en waterschappen afschaffen. Ontslagrecht voor ambtenaren normaliseren, en het aantal ministeries terugbrengen naar zes.
Het is voor mij het beste alternatief Ze willen de overheid minder machtig maken, maar wel tegelijkertijd ervoor zorgen dat de overheid haar kerntaken zoals veiligheid garanderen beter en strenger uitvoert.
Toch snap ik nog steeds niet hoe jij je als jongere bij zo'n typische ouderenpartij thuis kan voelenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:23 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Dat komt doordat alle VVD'ers ook Balkenende indrukken. Ze kiezen nog niet voor het CDA als partij, maar heel veel mensen in het land zullen dat wel doen. Veel conservatieve VVD'er zullen met de komst van sociaal-liberaal Rutte overstappen naar Balkenende's CDA.
Uhm, heb ik ooit gekozen voor democratie? Nee!quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:50 schreef du_ke het volgende:
Waarom begin je zelf niet ergens een staat met je gelijk gestemden?
Gezellig met een groep (95% mannen die niet zonder computers kunnen) ergens in Oost Afghanistan je eigen heilstaat oprichten die je dan uiteraard niet zo noemt.
En dus ook de vrijheid om voor een partij te stemmen die de democratie af wil schaffen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Uhm, heb ik ooit gekozen voor democratie? Nee!
Bovendien doet men in nederland altijd of democratie gelijk staat aan vrijheid, tjah inderdaad de vrijheid om te kiezen wat je wilt, maar het wordt heel wat minder interessant als andere mensen met tegengestelde belangen over mijn vrijheden gaan beslissen, ik zou daar eens over nadenken voordat je verder blaat.
Nee want de democratie is naar mijn weten in de grondwet vastegelegt, hoezo gehuil? Mag ik, als 62 procent van mijn zuur verdiende geld door de gluiperige handen van de overheid gaat, die vervolgens ook nog eens zegt: Hey vriend, jij verdient goed, ga jij es ff meer betalen. Sterker nog ik zou juist minder moeten betalen aangezien ik al relatief meer belasting betaal. ONNNNNNNNNEEEEEE, dat is solidariteit, fuck solidariteit, als ik mezelf solidair wil voelen dan regel ik dat zelf wel. Oplossing? Niet heel moeilijk, gewoon de overheid afschaffen dan wel terugbrengen naar een minimaal niveau, werkt prima in andere landen, en die hebben absoluut geen last van armoede of hongere bijstandsmoedertjes, immers er is voor iedereen werk. (zie dubai, hongkong, etc.)quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dus ook de vrijheid om voor een partij te stemmen die de democratie af wil schaffen.
ik vind het altijd zo kinderlijk naïef dat zogenaamde libertaire gehuil. Niks deugd maar onderhand zelf niets willen doen om een oplossing te vinden. Denk daar maar eens over na.
Ofwel wat zijn je alternatieven en hoe wou je die in hemelsnaam hier invoeren.
We zijn het er dus over eens dat dwang niet goed is, waarom bevalt democratie je dan zo goed?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:36 schreef du_ke het volgende:
Overigens mag je blij zijn dat we hier nog de dwang van de meerheid hebben. in elke andere staatsvorm is dat de dwang van de minderheid.
Nederland doet ook aan slavernij, men verplicht mij van alles wat ik helemaal niet wil, zo MOET ik me verzekeren tegen ziektekosten, en MOET ik belasting betalen over inkomsten. Wat een flauwekul.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:40 schreef du_ke het volgende:
Dubai doen ze aan slavernij Mensenrechten in Hongkong en Dubai zijn een grapje etc.
En of de werkeloosheidspercentages daar echt veel lager zijn. Ik heb m'n twijfels.
44% rechts, 38% links. Heb je stront in je ogen ofzoquote:Op zondag 15 oktober 2006 20:43 schreef du_ke het volgende:
Pff blijkt maar weer eens hier dat Fok achterlijk rechts is.
quote:Opzich niet heel gek met al die ICT'ers die nogal van sociaal isolement houden.
Ik refereer naar jouw woorden. Jij begon met onderscheid maken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:16 schreef du_ke het volgende:
Zozo op de johndope tour? Wij en jullie.
Ik heb er inderdaad moeite mee om hier te moeten leven als slaaf van de overheid. Jij bent natuurlijk evengoed een slaaf, maar jij kiest er bewust voor om je te laten onderdrukken.quote:Maar om op die manier verder te gaan jullie zijn niet tevreden en vinden het hier zo'n beetje de hel op aarde.
Ik zie geen reden waarom ik zou moeten vluchten. Het probleem hier in Nederland is echter dat de meeste inwoners zich er nog niet bewust van zijn dat ze worden onderdrukt en dat het systeem zodanig is opgezet dat het zichzelf in stand kan en zal houden. Het systeem veranderen is dus niet zo simpel.quote:Dan kan je 2 dingen doen of het hier proberen te veranderen. Of ergens anders heengaan.
Dubai is een plaats waar de mogelijkheden in vergelijking met andere landen ongekend zijn. Daar zouden wij nog wat van kunnen leren. Maar als typische arrogante westerlingen zeiken we anderen liever af dan een poging wagen er iets van op te steken.quote:Dubai is ook een mooie tip daar doen ze nog aan slavernij.
JIj maakt er een ouderenpartij van. Klopt ook wel gedeeltelijk, de leden en de achterban zijn relatief oud, maar niet ouder dan die van PvdA en VVD. De grote bestaande politieke partijen zitten wat dat betreft allemaal in hetzelfde schuitje. Jongeren kiezen eerder voor splinterpartijen als SP, GL, PVV en 1NL.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch snap ik nog steeds niet hoe jij je als jongere bij zo'n typische ouderenpartij thuis kan voelen.
In de komende vier weken is nog heel veel mogelijk.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:49 schreef _The_General_ het volgende:
Volgens de meest recente peilingen zal CDA de meest grote partij worden
Jouw gebruiksnaam heerst iig.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 00:54 schreef Jack_Pershing het volgende:
Voorkeurstemmetje Verdonk, me dunkt
Wat is er "te conservatief" aan de SP?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 09:39 schreef Xith het volgende:
Ik weet het nietSP is iets te conservatief voor mij, GL en groen links iets te utopisch..
een mix zou leuk zijn
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nederland doet ook aan slavernij, men verplicht mij van alles wat ik helemaal niet wil, zo MOET ik me verzekeren tegen ziektekosten, en MOET ik belasting betalen over inkomsten. Wat een flauwekul.
Bovendien bestaat er welliswaar slavernij in Dubai, maar dit is niet een wettelijk iets, het is in principe een slechte vorm van mensenhandel, net zoals je die in nederland ook regelmatig aantreft.
Wat is dan het nut om de overheid af te schaffen als je toe staat om hem weer opnieuw te laten opbouwen?!quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
We zijn het er dus over eens dat dwang niet goed is, waarom bevalt democratie je dan zo goed?
Bovendien is het binnen een Libertarische samenleving geen enkel probleem, als jij het fijn vind om zo te leven, dan staat jou niets in de weg om met gelijkgestemden een democratie zoals deze op te zetten.
Veel kiezers die nu zeggen SP eindigen uit eindelijk op het moment dat ze echt de knop in moet drukken toch richting de PvdA en de CDAquote:
VVD ook.quote:Op zondag 29 oktober 2006 14:48 schreef Urquhart het volgende:
Die SP doet het goed hier op Fok
Dan wordt het dus CDAquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:15 schreef sampoo het volgende:
Waar is de ik weet het nog niet optie?Ik vermoed dat ik wel wil dat Balkenende minister-president blijft.
Mwah, ik weet het nog niet, al is het CDA wel een veilig midden. Ik weet nog niet of Balkenende het nou economisch zo goed gedaan of dat we nu gewoon de wind mee hebben. Ik zal wel even wat sites moeten nagaan en de meningen over het economisch beleid bekijken.quote:
oeh close battlequote:
Ik wil niet beledigend overkomen, maar het zijn jongerensites. De meeste jongeren hebben de ballen verstand van politiek, en verstand komt pas met de jaren.quote:Op zondag 15 oktober 2006 20:53 schreef Genverbrander het volgende:
Het is idd opvallend dat de twee grootste jongerenwebsites, GeenStijl en FOK, rechts geangageerd zijn. Vreemd.
Inderdaad. Een stem op het CDA is altijd goed. Balkenende heeft een hele grote voorkeur voor doorregeren met de VVD, dus een stem op Balkenende is een stem op voortzetting van de huidige coalitie. En halen CDA en VVD geen meerderheid, dan krijg je in elk geval nog Balkenende als minister-president en een groot en sterk CDA dat de PvdA kan dwarsbomen in een CDA/PvdA-coalitie.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:11 schreef Frutsel het volgende:
oproep aan twijfelaars: STEM CDA...
Alle stemmen voor het CDA zijn er één tegen de kontedraaiers van de PVDA.. (genoeg topics over in POL) Ook al ben je geen CDA liefhebber, stem strategisch... alles beter dan PVDA de grootste en een mogelijk linkse coalitie met SP en GL. Dus zorg gewoon dat de CDA het grootste wordt..![]()
Ach, schei toch uit met je propaganda. Doe nu niet net of Balkie het geweldig heeft gedaan, omdat de wereldeconomie aantrekt. De werkeloosheid neemt weer toe, het niveau van de educatie is niks verandert onder zijn regime en blijft dus te laag. Verpaupering in de wijken neemt hand over hand toe, sociale woningbouw bestaat niet meer en het verschil tussen arm en rijk blijft toenemen. Bureaucratie viert hoogtijdagen, de overheden zijn gedecentraliseerd wat zich resulteerd in niet competente gemeente medewerkers en chaos. Welwillende, maar vaak niet zulke competente raadslieden hebben de verantwoordelijkheid over heel veel gemeentegeld gekregen. Nou, dat vind ik geen goede zaak. Veel van dat geld is en wordt over de balk gesmeten en verkeerd gebruikt.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 14:24 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Inderdaad. Een stem op het CDA is altijd goed. Balkenende heeft een hele grote voorkeur voor doorregeren met de VVD, dus een stem op Balkenende is een stem op voortzetting van de huidige coalitie. En halen CDA en VVD geen meerderheid, dan krijg je in elk geval nog Balkenende als minister-president en een groot en sterk CDA dat de PvdA kan dwarsbomen in een CDA/PvdA-coalitie.
Met een stem op de VVD maak je Bos premier. Iedereen die koste wat kost wil voorkomen dat Bos en de PvdA dit land gaan leiden komt uit bij het CDA![]()
Gezien de klaagzang moet dat de SP zijnquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:56 schreef Tharalom het volgende:
Wat ga je stemmen dan Kriele?
Sowieso zijn degene die zeggen dat ons economisch herstel enkel te maken heeft met de wereldeconomie en niet met het kabinet, Groenlink/SP stemmers. De meest PvdA'ers die ik spreek weten dat het wel degelijk komt door de regering en hun harde maatregelen, alleen volgens hen had het economisch ook beter kunnen gaan als de maatregelen wat minder hard waren...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:08 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Gezien de klaagzang moet dat de SP zijn![]()
Ach, geen klaagzang. Maar ik geef wel aan dat er genoeg redenen zijn om geen CDA te stemmen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:08 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Gezien de klaagzang moet dat de SP zijn![]()
Inderdaad, de angst om niet te investeren! Weer een reden!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:42 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Sowieso zijn degene die zeggen dat ons economisch herstel enkel te maken heeft met de wereldeconomie en niet met het kabinet, Groenlink/SP stemmers. De meest PvdA'ers die ik spreek weten dat het wel degelijk komt door de regering en hun harde maatregelen, alleen volgens hen had het economisch ook beter kunnen gaan als de maatregelen wat minder hard waren...
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:25 schreef Genverbrander het volgende:
Goed te zien dat CDA slechter scoort dan PvdA en SP.![]()
En de VVD scoort het beste van allemaakquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:25 schreef Genverbrander het volgende:
Goed te zien dat CDA slechter scoort dan PvdA en SP.![]()
Maar poeh wat een liberalen hierquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:22 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
En de VVD scoort het beste van allemaak![]()
Das inderdaad precies D66quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:50 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
D66, Iemand anders, Geen van beiden
quote:
Ik denk dat de SP deze verkiezingen echt gaan oogsten. De vorige keer hebben nog veel mensen strategisch PvdA gestemd, maar ik denk dat dit deze keer veel minder zal zijn.quote:Op woensdag 1 november 2006 12:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]![]()
Mooi om te zien hoe de SP in 2 maanden tijd (oude poll eerder genoemd in dit topic) explosief in populariteit is gestegen![]()
Ze zullen wel wat zetels winnen, maar ik denk dat ze niet boven de 15 uit gaan komen.quote:Op woensdag 1 november 2006 12:48 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik denk dat de SP deze verkiezingen echt gaan oogsten. De vorige keer hebben nog veel mensen strategisch PvdA gestemd, maar ik denk dat dit deze keer veel minder zal zijn.
Dat zou een winst betekenen van 6 zetels. Dat vind ik een forse winst!quote:Op woensdag 1 november 2006 13:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ze zullen wel wat zetels winnen, maar ik denk dat ze niet boven de 15 uit gaan komen.
Hehe, nou, ik ben rechts noch links, en van de genoemde twee heb ik liever Balkenende, maar het liefst nog iemand anders. Geen idee wie. Voor mijn part Pechtold..quote:
Zelfs dat gaat lastig worden. Denk dat ze nog wel behoorlijk leeggezogen gaan worden door de PvdA.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:45 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ze zullen wel wat zetels winnen, maar ik denk dat ze niet boven de 15 uit gaan komen.
Niet boven de 15, dus het kan wel lager worden, 15 zie ik als maximale grens. Ze zullen iig wel een paar zetels groeien, maar het zal toch tegen gaan vallen voor de SP.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:57 schreef kriele het volgende:
[..]
Dat zou een winst betekenen van 6 zetels. Dat vind ik een forse winst!
Idd, hier ook.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:32 schreef Foeske het volgende:
Bij de vraag: "vind je jezelf links of rechts" mis ik eigenlijk de mogelijkheid: allebei, in plaats van alleen 'geen van beiden'.
Op sommige punten ben ik erg links (ontwikkelingshulp, natuur en milieu bijvoorbeeld), maar op andere punten ben ik weer rechts (bijvoorbeeld justitie).
Verder overigens:
-waarschijnljik SP
- JP
Je hebt in het politiek spectrum 4 factoren: Sociaal - Liberaal, Progressief - Convervatief. Zoals ik je tekst lees ben je Sociaal conservatief, wat volgens mij nderdaad het best bij de SP past.quote:
HOERAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:38 schreef ItaloDancer het volgende:
SP bovenaanzo slecht is het dus nog niet met Fok! gesteld
Alhoewel links in totaal maar 36% heeft (de Partijen voor de Dieren niet meegerekend dan, want die gaan sowieso niet regeren).
Wilders / Pastors scoren hier natuurlijk veel hoger.
Harde grappen!quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:48 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
HOERAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!
FOK IS LINKS![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Krijg er bijna LPF ideeën bijquote:Op vrijdag 3 november 2006 18:55 schreef zakjapannertje het volgende:
een SP+VVD+PvdA-kabinet lijkt me wel wat, een machtig vechtkabinet
Lijkt me ook eigenlijk.quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:16 schreef Xith het volgende:
Ik denk dat CDA van de vorige drie kabinetten wel genoeg heeft van onzekere en kleine coalities, en gewoon voor een stabiele gaat: Cda/PvdA?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |