abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42636715
De disclaimer:
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.
Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik sloot hem
Laatste post:
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 11:34 schreef linda856763 het volgende:
Succes met de rijles PV! Het is zo fijn als je kunt autorijden.... (ik was redelijk laat met rijbewijs halen, en heb het uiteindelijk gehaald tijdens een burnout periode. Geen goed plan, bij elke 'lastige' les zat ik thuis te janken naderhand . Maar ik heb het gehaald ) - en je bent stoer dat je een kind ter wereld hebt gebracht, en hóe, dat maakt daarbij niet uit!

Ik moet zelf ook nog even aan een schema wennen hoor! Na de eerste ochtendvoeding slaap ik nog even verder, zo rond 10 uur rol ik uit mijn bed. PC aan, even mail checken, even Fok! bekijken, even dit en even dat, en vóór ik het weet komt Eva weer, en dan heb ik nog niet gedoucht en ontbeten . Goed voornemen: vanaf morgen: eerst de dingen die moeten gebeuren, voor ik achter de pc 'mag'. En nu maar een brunch

[ Bericht 27% gewijzigd door Lois op 13-10-2006 20:43:50 (disclaimer ingevoegd) ]
Eva
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:43:26 #2
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_42636925
Lastig he Linda, dat wennen aan het ritme van je kind.
Heb er ook last van.

Voel me nu weer wat minder, vriendje had personeel geregeld voor vanavond zodat de dag voor mij niet zolang zou zijn (tot 21:00 werkt hij). Echter is iemand ziek en nu ben ik de hele dag alleen en kan hij ook niet thuis komen eten. En meestal ga ik rond half 10 naar bed, dan zie ik hem niet eens.
Morgen ben ik ook alleen, zondag de hele dag bezoek. Maar eens proberen of ik daar iets van kan verzetten...
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_42637384
Ja, dat is ook lastig. Ik had het gisteren ook, mijn man had een bedrijfsfeestje, dus ik was van 7 tot 22 alleen. Op zich ging het goed, maar je vrijheid om iets te doen ben je wel volledig kwijt, dat is wennen. En toen hij de laatste nachtvoeding deed, en een beetje chagrijnig was omdat iets niet helemaal ging zoals hij wilde, ben ik wel even uitgevallen - ik zat er tenslotte de hele dag mee dat dingen niet op mijn manier, maar op Eva's manier gaan . alles is ook al weer goed gemaakt hoor
Morgen komt schoonmoeder, en dan gaan man en ik even samen de stad in . Zal wel weer wennen zijn, want niemand kent ons Evaatje zoals ik wij, maar ook fijn om even samen te kunnen zijn.

Sterkte vandaag PM-girl, neem ook lekker tijd voor jezelf, en dat bezoek kan later ook nog wel eens, als je er genoeg van hebt!
Eva
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:32:36 #4
24188 Belana
kloon van belana
pi_42638285
meiden, het is zo wennen om mama te zijn, er is ineens iemand die je tijd en aandacht opeist en dat is gewoon best wennen en lastig soms. momenten voor jezelf inplannen zijn belangrijk
het went wel hoor, maar ik doe altijd nog bewust "belana-tijd" inplannen want dat heb ik nodig
stormy waters...
sailin'
pi_42638576
Yep, gelukkig worden de o-shit-waar-zijn-we-aan-begonnen-momenten in grote maten overtroffen door een 'verliefdheidsgevoel'; als je zo'n hulpeloos wezentje in je armen hebt, en ze ruikt lekker, en ze stuiplacht wat, en ze kijkt met die grote ogen naar Joost-mag-weten-wat, of ze grijpt onbewust je hand vast en wil niet meer loslaten...

Gisteren heb ik ook heerlijk een uurtje op de bank gelegen - fijn muziekje aan, beetje doezelen, beetje lezen. Ben ook weer in een boek begonnen, voor het eerst sinds anderhalve maand (ik kon me tijdens het verlof niet concentreren) en woensdag ben ik alleen de stad in geweest, o.a. schoenen gekocht. . We vinden de balans wel...
Eva
pi_42638592
ParadijsVogeltje, ik herken je verhaal wel over de bevalling. Ik heb ook nog steeds een soort 'falen' gevoel (keizersnee uiteindelijk na 2 dagen tobben). Dutchie zegt altijd ( ) : je bevalling is maar een klein onderdeel van alles, je kan nog zoveel meer doen in je hele leven voor je kind. Dat opende mijn ogen wel toen ze dat een keer tegen mij zei. Desalniettemin steekt het nog wel eens, die hele bevalling.
Variety is the spice of life
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:18:21 #7
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42639578
Nebelung wat ben ik blij dat ik iets voor je heb kunnen doen. Het is toch nooit zeker of iets wat voor mij werkt ook voor een ander werkt. Gelukkig is dat in jouw geval dit keer wel zo geweest. Vind ik fijn.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:35:34 #8
94046 PM-girl
pi_42641908
Zo, deze moeder is net voor het eerst met de auto weggeweest. Even naar het centrum, om bij vriendje te lunchen! (als mohammed niet naar de berg komt, ofzoiets!)
Dat heeft me goed gedaan! met een beetje geluk kunnen we morgen middag samen even echt een rondje centrum doen, de eerste keer pronken wil ik samen doen!
*
pi_42647998
PM, lekker rustig aan doen hoor! En die visite kan ook later wel!
Fijn dat je ff lekker weggeweest bent!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42652077
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 07:16 schreef chacama het volgende:
Ingrid wat heerlijk. Hou het positieve gevoel maar lekker lang vast.
Ik doe mn best!
Vandaag met de ha gebeld. Hogere dosering ad voor een maand gekregen. Ik dacht dezelfde, maar op de doosjes staat wat anders. Op de oude Amitriptyline, als het goed is, Laroxyl en op de nieuwe staat Tryptizol.
  Jubileum moderator vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:45:14 #11
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42653337
Dat zullen toch wel dezelfde zijn denk je ook niet Ingrid? Anders had de apotheek vast wel aan de bel getrokken hoor, hoewel je natuurlijk het ook zelf kunt navragen bij de apotheek.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_42653565
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 20:45 schreef Lois het volgende:
Dat zullen toch wel dezelfde zijn denk je ook niet Ingrid? Anders had de apotheek vast wel aan de bel getrokken hoor, hoewel je natuurlijk het ook zelf kunt navragen bij de apotheek.
Ja, moet toch wel. Ze vroeg wel of het klopt dat de dosering is verhoogd.
Maar kan het nu toch niet meer navragen, ze zijn nu gesloten.

De doosjes zijn wel anders, maar het zal wel de stofnaam zijn ofzo.
pi_42665624
Bleh we worden hier in de familie even weer lekker met de neus op de feiten gedrukt. De kleine meid van mijn nichtje die is nu iets meer dan een week oud en ligt nu ook al ongeveer zolang in het ziekenhuis. Ze blijkt gewoon hartstikke ziek te zijn Ze krijgen als het goed is vandaag alle uitslagen binnen dus ik hoop zo dat het "maar" een virus is.
Door dit alles ben ik zoooo blij dat met Mika alles goed is. Ziek worden kan zo gebeuren, daar denk je eigenlijk helemaal niet bij na. Een tweede Ik moet daar nu wel heel goed over nadenken. Wie zegt dat het dan net zo goed gaat als met de eerste? Ik vind het gewoon een heel eng idee dat je je kind zo kwijt kan zijn.
Ik kan me niet voorstellen hoe me nichtje zich nou zal voelen. Je bent net bevallen na een geweldige zwangerschap. Bevalling is super gegaan, lig je een paar dagen later in het ziekenhuis omdat je kind niet adem kan halen. En je kunt helemaal niks doen. Naar een schermpje kijken hoe ze slaapt of hoe ze moeite moet doen om adem te krijgen Weg roze wolk, weg kraamweek. Heb het zo met hun te doen.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_42667794
He Nicole, wat naar...
Ik heb de laatste tijd ook wel dat ik me ineens bedenk hoe makkelijk en snel het allemaal afgelopen kan zijn als er iets met Ronja zou gebeuren. Ze zijn nog zo kwetsbaar op die leeftijd, een keer laten vallen en het zou bij wijze van spreken helemaal over kunnen zijn. Weg, mijn kleine meisje.
Het heeft geen zin om bij dat soort dingen stil te staan, ik weet het, maar soms gaan die gedachten gewoon en dan kan ik er heel bang en verdrietig van worden.
  † In Memoriam † zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:30:48 #15
81992 Githa
pi_42667892
En dat gaat niet over
De angst voor het laten vallen bijv. dat wordt wel minder, maar dat maakt wel weer plaats voor nieuwe dingen.
Van de glijbaan afvallen, operaties in mijn geval
pi_42679791
Ingrid; de werkzame stof in tryptizol is amitriptyline.

Nicole, dat zijn echt de vervelende dingen ja.
wat naar voor je nichtje zeg, en haar dochtertje pff moelijk lijkt me dat.

dat blijft volgens mij zolang je leeft, dat je bang bent dat je kind iets overkomt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_42682104
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 20:51 schreef pinquit het volgende:
Ingrid; de werkzame stof in tryptizol is amitriptyline.

Nicole, dat zijn echt de vervelende dingen ja.
wat naar voor je nichtje zeg, en haar dochtertje pff moelijk lijkt me dat.

dat blijft volgens mij zolang je leeft, dat je bang bent dat je kind iets overkomt.
Tnx! Djeez had het toevallig net op google gevonden! Volgens mn schoonstiefmoe is het een zwaar middel. Volgens mij niet. Iig heeft de ha gezegd dat ik met een licht middel zou beginnen. Dus daar ga ik maar vanuit.

Nicole wat naar! Sterkte!

Ik droom de laatste tijd vaak dat Kim iets overkomt. En mn naasten. Waarschijnlijk bijwerking van de medicijnen. Hopelijk is dat snel over!
  † In Memoriam † zaterdag 14 oktober 2006 @ 22:17:26 #18
81992 Githa
pi_42682174
Ingrid, nu je dat zegt van dat dromen kan dat best eens kloppen, ik heb ook een tijdje terug AD gekregen en had ook de meest afschuwlijke dromen Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan.
pi_42682207
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 22:17 schreef Githa het volgende:
Ingrid, nu je dat zegt van dat dromen kan dat best eens kloppen, ik heb ook een tijdje terug AD gekregen en had ook de meest afschuwlijke dromen Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan.
bij de bijwerkingen staan dat je heel angstig kan werden. Normaal droom ik nooit zo. Is ook eik een nachtmerrie.
  † In Memoriam † zaterdag 14 oktober 2006 @ 22:19:45 #20
81992 Githa
pi_42682225
Je kunt het iig plaatsen dan
pi_42682436
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 22:19 schreef Githa het volgende:
Je kunt het iig plaatsen dan
Yep. Maar leuk is anders.
pi_42683029
-edit

[ Bericht 60% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 16-10-2006 14:50:42 ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_42683372
Sugar en Ingrid allebei sterkte
  zondag 15 oktober 2006 @ 06:33:30 #24
24188 Belana
kloon van belana
pi_42691328
nou maak je me nieuwsgierig PV? maar het zal wel niet zo leuk zijn geweest dan? en als je dan besluit om het niet te zeggen, zou ik het wel leuk gevonden hebben als je je hele post ge-edit had, want nu heb ik alsnog iets van: wat is er dan?

[ Bericht 47% gewijzigd door Belana op 15-10-2006 14:55:56 ]
stormy waters...
sailin'
  zondag 15 oktober 2006 @ 13:56:02 #25
108648 cattie
lieve moeder
pi_42696346
Sugar en Ingrid strekte!
Dutchie, hoe is het met jou? En je lijf? Heeft de fysiotherapeut nog kunnen helpen?
Belana, heel veel plezier/succes/sterkte morgen met je eerste dag werken. Hopelijk mis je Ezra (en Liam) niet te erg en heb je het goed naar je zin!
  zondag 15 oktober 2006 @ 18:04:45 #26
94046 PM-girl
pi_42701495
Naar die dromen zeg. Het hoort er misschien bij, maar leuk is anders.

Hier een wat opgevrolijkte moeder (al kan het per uur nog veranderen). Vanmiddag lekker een flink eind gewandeld met ons gezin! En daarna even naar mijn ouders geweest, ging goed.

Morgen weeguurtje, ben toch wel erg nieuwsgierig en ook gespannen wat en of hij aangekomen is. Al ziet hij er bol en gezond uit, ben toch wat onzeker.
*
  zondag 15 oktober 2006 @ 20:30:57 #27
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42704758
Cattie lief dat je het vraagt.
Heb inmiddels een uitgebreid gesprek gehad met onze fysio, alleen lukte het op dat moment niet voor ons allebei qua tijd om ook echt naar mijn rug te kijken. Hij dacht aan 2 verschillende dingen en die klonken allemaal heel ingewikkeld . Maar woensdag kijkt hij tussen de middag naar mijn rug. In de tussentijd is het gewoon even behelpen en uitproberen wat ik wel en niet kan. De pijn is wel redelijk constant, maar we zien wel.

Belana hoe is het eigenlijk met jouw rug? Succes morgen met het bijeen houden van je hoofd. Ws voel je je de eerste dag net zo'n dombo als ik. Maar wees gerust, het gaat over.
  zondag 15 oktober 2006 @ 20:36:49 #28
24188 Belana
kloon van belana
pi_42704945
heej dutch, wat vervelend dat je zo'n last houdt! Ik ben na 2 uitstapjes naar de chiropractor weer de oude eigenlijk. Hetgeen betekent dt ik wel eens last heb en dat ik 1 keer in de 3 maanden zo'n beetje bij haar langs ga. en ja, morgen werken... thanks voor het succes wensen, ik zal idd de eerste uren wel bezig zijn met domme dingen
stormy waters...
sailin'
pi_42705155
Belana, succes met werken morgen!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 15 oktober 2006 @ 20:46:34 #30
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42705269
even wachten tot ik zeker weet dat max slaapt en dan gaat deze mama eens heerlijk uitgebreid douchen, haarmaskertje, even lekker tutten heerlijk
misschien is het fijnste nogwel het gevoel dat ik het verdiend heb
  zondag 15 oktober 2006 @ 20:52:11 #31
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42705481
Oe lekker Pinquit!
Ik wil dat ook wel eens, maar dan heb ik altijd hier een man op de achtergrond die roept: "Schiet je wel een beetje op?" Ja daar gaat het principe.
  zondag 15 oktober 2006 @ 21:48:33 #32
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_42707081
-edit

[ Bericht 51% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 16-10-2006 14:49:19 ]
  maandag 16 oktober 2006 @ 09:47:34 #33
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42715710
Belana, hoe gaat het? Je eerste dagje weer werken. Heftig hoor! Ik mag nog een weekje genieten van de "vrijheid".
Hier gaat het wel goed, ik voel me wat emotioneel. Het zal wel te maken hebben met het einde van mijn verlof dat in zicht is. Straks ga ik "gewoon" weer werken terwijl er zo enorm veel veranderd is. Ik kan daar met mijn hoofd nog niet helemaal bij. Er zijn de afgelopen maanden dingen gebeurd die niet te rationaliseren zijn, vervelend voor een rationeel type zoals ik.
Lekker douchen!
  maandag 16 oktober 2006 @ 10:11:46 #34
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42716160
Belana, werkze inderdaad vandaag en ben benieuwd hoe het je bevallen zal!
Sjak, kan me je gevoel voorstellen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 16 oktober 2006 @ 10:31:39 #35
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42716524
Dank je! Sterkte bij de HA zometeen, ik denk aan je. Ik ga nu de kasten in de slaapkamer eens schuren, zodat ik ze straks in stemmig zwart kan gaan schilderen
Lekker douchen!
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:16:50 #36
94046 PM-girl
pi_42718931
Belana, ben benieuwd hoe je je eerste dag ervaren hebt!

Hier een trotse mama, met een goed gegroeid zoontje! Gelukkig had ik hier op Fok al gelezen hoe het CB kan zijn, dus ik was er op voorbereid. Maar dat toontje van die mensen daar, o o.
"ik zie dat hij nu hij hier is alleen maar zijn hoofdje naar links houdt" (1 minuut daar).
Heel goed dat ze alle kinderen goed in de gaten houden, in mijn werk zie ik maar al te vaak kinderen voorbij komen die dat echt nodig hebben, maar hier maken ze echt van een mug een olifant.
Van de week bij de thuisintake was er ook al een mevrouw die 'schrok' van een moedervlek....
En dan het woord zorgdossier, klinkt ook negatief in mijn oren. Maak er gewoon groei- of ontwikkelingsdossier van. Nu klinkt het alsof er alleen maar zorgen in bijgehouden worden, terwijl dat niet zo is.
Tot zover mijn eerste ervaring met het CB!
*
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:17:34 #37
94046 PM-girl
pi_42718946
Hihi Sjak, maar zwart is mooi! Maar ik kan je me gevoel goed voorstellen, ik moet er nog helemaal niet aan denken om ooit weer te gaan werken (woonde ik maar in Zweden....)
*
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:28:59 #38
103793 kozakken
Living the life
pi_42719100
Spannend Belana! Benieuwd hoe het je bevalt vandaag.
(Ik moet mag zelf ook weer over drie weken. Zie er naar uit, vind het spannend, zie op tegen alle geregel, verheug me om weer iets meer kozaken ipv mama te zijn etc. etc.

Als personeelsreis van mijn werk zijn we do, vrijdag en zaterdag naar Parijs geweest. (met 170 man)
Dus kinderen woensdagavond bij opa en oma gebracht en zondagochtend vroeg opgehaald vanwege de doop van Romme (ja, ik weet het, heeeel strak gepland )
Het was zo goed en fijn. We hebben vooral veel met z'n tweetjes gedaan en dat was ook nodig. Gewoon omdat we elkaar als partners al weer eventjes 'gemist' hadden. Daarvoor ben je gewoonweg nu nog iets te veel bezig met zorgen, redderen en ritme vinden.
Dus parijs was een goede boost van persoonlijke aandacht voor elkaar en weer even vertrouwd elkaar aanvoelen zonder kinderen.
Maar we hebben ze wel gemist. Dus sms (kan oma ook ) en twee keer gebeld. Maar Jonne en Romme hebben het zo naar hun zin gehad. Romme sliep geweldg goed en Jonne... Tja.. Jonne en opa Da's twee handen op een buik.
pi_42719382
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 12:16 schreef PM-girl het volgende:
Belana, ben benieuwd hoe je je eerste dag ervaren hebt!

Hier een trotse mama, met een goed gegroeid zoontje! Gelukkig had ik hier op Fok al gelezen hoe het CB kan zijn, dus ik was er op voorbereid. Maar dat toontje van die mensen daar, o o.
"ik zie dat hij nu hij hier is alleen maar zijn hoofdje naar links houdt" (1 minuut daar).
Heel goed dat ze alle kinderen goed in de gaten houden, in mijn werk zie ik maar al te vaak kinderen voorbij komen die dat echt nodig hebben, maar hier maken ze echt van een mug een olifant.
Van de week bij de thuisintake was er ook al een mevrouw die 'schrok' van een moedervlek....
En dan het woord zorgdossier, klinkt ook negatief in mijn oren. Maak er gewoon groei- of ontwikkelingsdossier van. Nu klinkt het alsof er alleen maar zorgen in bijgehouden worden, terwijl dat niet zo is.
Tot zover mijn eerste ervaring met het CB!
Ik mag volgende week (wat mag jij dan al snel zeg!) en ik ben ook op alles voorbereid... Maar ik zal er 'openminded' heen gaan. Fijn dat Simon goed gegroeid is
Ik denk trouwens dat zorg hier van 'verzorging' komt, dus dat ze het niet zo negatief bedoelen...

Ooh, Kozakken, een weekendje Parijs! Wat heerlijk *jaloers is*
is daar zo nuchter in; we zijn al eens geweest, en nu wil hij eerst naar andere steden. Maar ik wil naar Parijs, het is daar zo mooi en leuk en romantisch. Maar we gaan eerst met Eva maar naar Center Parcs ofzo, voordat ik weer aan het werk ga denk ik.
Eva
  † In Memoriam † maandag 16 oktober 2006 @ 13:39:44 #40
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_42719733
Hier een moeder zonder werk (wel solliciterend), maar vanmiddag ook zonder babietje. Lief is naar elders in het land en heeft Lucie mee, om met haar te pronken en mij even 'vrij' te geven. Maar ik blijk helemaal geen vrij te willen! Ik wil mijn babietje, desnoods voortdurend jengelend en met elk kwartier een poepluier Nooit verwacht dat ik het zo moeilijk zou vinden om van haar gescheiden te zijn.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 16 oktober 2006 @ 14:14:41 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42720202
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 21:48 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

oh sorry... tja.. ik was gewoon een beetje eenzaam gisteren omdat ik me had opgeofferd om thuis te blijven voor Kendahl.
[verhaal]
Tsjonge, opgeofferd nog wel.
Wat klinkt dat vreselijk eh... negatief...
pi_42720364
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 13:39 schreef Macka66 het volgende:
Hier een moeder zonder werk (wel solliciterend), maar vanmiddag ook zonder babietje. Lief is naar elders in het land en heeft Lucie mee, om met haar te pronken en mij even 'vrij' te geven. Maar ik blijk helemaal geen vrij te willen! Ik wil mijn babietje, desnoods voortdurend jengelend en met elk kwartier een poepluier Nooit verwacht dat ik het zo moeilijk zou vinden om van haar gescheiden te zijn.
Had ik vorige week ook, toen ik even 'vrij' kreeg en manlief thuis bij Eva was. Ik ging naar de stad, maar elk bij elk kindje wat ik hoorde dacht ik dat het Eva was - ohnee, dat kan niet. Heb ook nog naar huis ge-smst, maar ik was maar 2 uurtjes weg . Had ik ook nooit van mezelf gedacht. Maar nu is mijn moeder hier, en die heeft Eva al in bad gedaan, flesje gegeven en is nu met haar aan het wandelen. Gaf mij de gelegenheid om eindelijk die stomme klossen en bedpan (die niet bij Eva onderin de kinderwagen passen) weg te brengen, en ook het kraampakket in te leveren bij een vrijwilligster van Babyhope. En nu is het thuis wel erg stil, ik ga maar eens een boekje lezen tot ze terug komen...
Eva
pi_42720563
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 14:14 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Tsjonge, opgeofferd nog wel.
Wat klinkt dat vreselijk eh... negatief...
tis hier ook nooit goed. Is dit niet het topic: hoe gaat het met de moeders? Maargoed, als we zo gaan reageren edit ik de boel wel.
  maandag 16 oktober 2006 @ 14:53:40 #44
94046 PM-girl
pi_42720667
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 12:57 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Ik mag volgende week (wat mag jij dan al snel zeg!) en ik ben ook op alles voorbereid... Maar ik zal er 'openminded' heen gaan. Fijn dat Simon goed gegroeid is
Ik denk trouwens dat zorg hier van 'verzorging' komt, dus dat ze het niet zo negatief bedoelen...
Vanmorgen was het weeguurtje op eigen initiatief, 30 okt. pas voor de eerste keer naar de CB-arts.
En afgelopen week wel al de intake gehad, door de wijkverpleegkundige.

Ik denk ook dat zorg staat voor zorgen voor en niet voor zorgen om, maar ik ben juist door mijn werk heel bewust van hoe iets over kan komen. Daarom zou ik groei- of ontwikkelingsdossier beter vinden.

Ik heb trouwens nog steeds erg last van lopen en zitten, 14 dagen na de 'knip', hebben andere geknipte dames daar ook zo lang last van gehad?Het voelt als een grote blauwe plek.
De wond bloedt zo nu en dan ook nog (bovenste hechtigen zijn er ruim een week uit).
*
  maandag 16 oktober 2006 @ 14:55:08 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42720691
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 14:48 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

tis hier ook nooit goed. Is dit niet het topic: hoe gaat het met de moeders? Maargoed, als we zo gaan reageren edit ik de boel wel.
Ja, dat is dit topic. Maar betekent dat dat er dan niet op gereageerd mag worden?
Dan moet dat er mss nog even bij in de Openings Post.

Je hoeft het van mij niet te editten trouwens hoor. Mss ben ik wel de 'odd one out' maar ik vind het gewoon raar staan.
  maandag 16 oktober 2006 @ 14:59:25 #46
94046 PM-girl
pi_42720785
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 14:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, dat is dit topic. Maar betekent dat dat er dan niet op gereageerd mag worden?
Dan moet dat er mss nog even bij in de Openings Post.

Je hoeft het van mij niet te editten trouwens hoor. Mss ben ik wel de 'odd one out' maar ik vind het gewoon raar staan.
Iedereen mag vinden wat hij of zij wil in mijn ogen en reageren natuurlijk ook.
Maar ik kan me helemaal voorstellen hoe PV zich gevoeld heeft. Soms kies je daar een woord voor wat vreemd over kan komen, maar zo kan het voelen.
Ik merk het nu ook, de hormonen en moeder zijn heeft zo'n grote impact, dat weet je wel van te voren, maar hoe het voelt is echt onbeschrijflijk. En dan schieten er ook wel eens termen door mijn hoofd die ik voorheen nooit gevoeld zou hebben.
*
pi_42720827
ik vond 't logisch klinken hoor PV, dat je toch even flink de balen had van je aanbod om als enige thuis te blijven terwijl man & vrienden gingen stappen. volgende keer maar eens mooi andersom doen. of een ander als oppas regelen.
  maandag 16 oktober 2006 @ 15:34:07 #48
108648 cattie
lieve moeder
pi_42721197
PV, zelf heb ik dat gevoel niet als ik thuis moet blijven in verband met Ive, maar ik kan me wel voorstellen dat je het jammer vond dat je niet mee kon. Maar doordat je "opgeofferd" zegt/typt, klinkt het negatief, maar ik ga ervan uit dat je het niet zo bedoeld hebt.

Belana, hoe was je eerste dag?

PM-girl, ik heb ook een knip gehad en die heb ik ook langere tijd gevoeld als een blauwe plek. Hoe lang weer ik niet meer. Ik weet nog wel dat na 4 weken er opeens allemaal hechtingen uitvielen en toen ging het nog even een beetje bloeden, maar dat was al snel afgelopen.

Ik voel mij boos en verdrietig. Bij de osteopaat bleek dat Ive waarschijnlijk elke nacht hoofdpijn heeft doordat zijn schedeltje te stijf is, wat komt door gebruik van de vacuumpomp. Ik vind dat heel erg naar. En weer komt die vervelende bevalling omhoog. Niet alleen ik blijk er nog last van te hebben, maar Ive ook en dat doet mij pijn. Gelukkig gaat het nu wel opgelost worden, zodat Ive geen pijn meer heeft 's nachts en beter gaat slapen. Waar ik trouwens ook wel aan toe ben, want de afgelopen weken moest ik bijna elke nacht wel een keer of 4 naar hem toe om hem te troosten (en mijn man ook).
pi_42721233
Ach Cattie, ik kan het me zo voorstellen, maar om het misschien wat cru te zeggen: zonder die vacuumpomp waren Ive en jij er misschien niet geweest. Het is niet fijn zoals het gegaan is, maar het alternatief was misschien nog slechter, en jij kunt daar helemaal niets aan doen! Nu kun je wel wat voor Ive doen, en dat doe je ook.

En PV, ik snapte ook best wat je bedoelde, ook al klinkt opgeofferd wat naar misschien (maar ik zeg helemaal niets over woordkeuze, had gisteren ook zo'n akkefietje in een ander topic ) Ook al hou je zielsveel van je kind, soms kun je best even balen van het 'gebonden' zijn.
Eva
  maandag 16 oktober 2006 @ 16:00:49 #50
108648 cattie
lieve moeder
pi_42721349
Linda, toen het persen niet goed ging is door de arts-assistent (en later de gyn) de keus gemaakt om voor de vacuumpomp te gaan. Maar ook met vacuumpomp ging het heel moeizaam (ze trokken voor de laatste keer voordat tot een ks overgegaan zou worden toen Ive er toch nog uit kwam). De keus voor de vacuumpomp was met de info op dat moment denk ik inderdaad de meest logische, maar achteraf gezien was denk ik een ks beter geweest. Natuurlijk had zo'n ks nadelen gehad (langer herstel van mij, natuurlijk ook een risico enz), maar voor mij en Ive heeft de vacuumpomp ook redelijk wat negatieve aspecten gehad Heel privé, maar iets waar ik ook mee zit: ik heb erdoor ook een vaginawandruptuur, ver doorlopend, gekregen waardoor mijn hele vagina nog zo gevoelig is dat sex nog niet leuk is . De volgende keer wil ik dus geen vacuumpomp meer (dat staat ook in mijn ziekenhuisdossier), tenzij hoogst noodzakelijk. Als het persen te lang duurt volgt er een ks. Dan maar wat langer herstellen, maar dit niet weer.

Zo, weer een heel verhaal. Ik merk nog heel duidelijk dat ik het nog van me af moet schrijven. Ik kan me voorstellen dat jullie er soms wat moe van worden, maar dan moeten jullie mijn posts in dit topic maar even overslaan ofzo.
pi_42721462
cattie, sjonge, dat is niet niks. en wat naar dat ive er dus ook nog altijd hoofdpijn van heeft, kan me voorstellen dat je dat een onverdraaglijk idee vindt. wat kunnen/gaan ze daar precies aan doen? sterkte ermee, en ook met je eigen herstel.
pi_42721606
Wat zielig dat Ive zo lang last heeft van de bevalling. Als je het van je af wilt schrijven cattie, moet je dat vooral doen. Daar is dit topic voor. Heb je het voor jezelf ook al opgeschreven? Dat kan misschien ook helpen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 16 oktober 2006 @ 17:05:51 #53
108648 cattie
lieve moeder
pi_42721662
Bix, de osteopaat gaat heel zachtjes de schedeldelen uit elkaar duwen zodat er weer ruimte is. (Klinkt erger dan dat het is)
Yppy, ik heb het hele bevallingsverhal al eens opgeschreven, en dat hielp idd wel!
pi_42722020
Cattie, dat is idd naar, dat er achteraf gezien andere keuzes gemaakt hadden moeten worden dat zijn wel heel veel werkwoorden achter elkaar
Achteraf had ik ook een andere keus gemaakt mbt de bevalling, gelijk een keizersnee, ipv de stuitbevalling nog proberen. Maar ja, ik weet nu hoe dat afgelopen is, en toen had ik nog geen idee. Praat en schrijf maar van je af, ik doe dat ook, ik heb werkelijk elke kraamvisite het bevallingsverhaal verteld (de meer of minder gecensureerde versie )
Nu kan ik niet zeggen dat ik er erg negatief op terug kijk, alleen het deel dat ik buiten bewustzijn raakte en niet zeker wist of ik er weer uit zou komen, daar ben ik erg van geschrokken, en nog steeds wat... En het algemeen 'shockerende' van een bevalling, tenminste, zo heb ik het ervaren.
Eva
pi_42723870
Cattie, wat naar zeg! Voor Ive en voor jou!
  maandag 16 oktober 2006 @ 21:47:17 #56
24188 Belana
kloon van belana
pi_42725016
och cattie, wat een naar idee is dat zeg! Ik hoop enorm dat de ostheopaat wat voor Ive kan betekenen, sjonge wat zielig zeg! Ik kan me van Liam herinneren dat ie ook hoofdpijn had in het begin, maar dat ging vrij snel wel over. Maar bij jou ging het er ook nog heftiger aan toe tijdens de bevalling, toen bij Liam de pomp er eenmaal op stond was ie er met 2/3 weeen uit. jeetje zeg, bah.
ik geef je een dikke zoen en een knuffel. en meissie je doet wat je kunt hoor voor hem!
stormy waters...
sailin'
  maandag 16 oktober 2006 @ 21:53:58 #57
24188 Belana
kloon van belana
pi_42725176
ow en een heleboel mensen vroegen naar mij vandaag, wat lief! Nou, ik heb vanmorgen een potje zitten janken met ezra in mijn armen...
toen kwam de nieuwe oppas en kreeg ik het druk en voor ik het wist was ik onderweg. goeie dag wel gehad, maar echt plezier in mijn werk heb ik al heel lang niet meer, dus dat maakt het wat lastiger. Vond het zwaar om thuis te komen na een dag werken en het dan meteen heel druk te hebben, dat is echt even wennen na zo lang thuis zitten. daareentegen was het zalig om die dikke zoen van Liam te krijgen en die prachtige lach van Ezra het komt wel goed. ben wel blij dat ik om de dag werk en morgen weer lekker bij ze ben
stormy waters...
sailin'
pi_42726209
heb je nu oppas aan huis belana? succes met het weer wennen aan het combi-leven...
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 07:03:52 #59
24188 Belana
kloon van belana
pi_42731717
ja klopt, dat scheelt heel veel ge-heen-en-weer en is rustiger voor zowel de kinderen als voor ons. (dat vind ik nog steeds zo mooi klinken "de kinderen" )
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:17:06 #60
103793 kozakken
Living the life
pi_42732788
Ik zeg nu heel vaak (merk ik) 'onze jongens'
Elke keer vind ik dat weer zo bijzonder. Dan voel ik me echt mama van een heel groot gezin
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:23:54 #61
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42732897
Wat klinken jullie lief Belana en kozakken
Lekker douchen!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:25:47 #62
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42732919
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 12:17 schreef PM-girl het volgende:
Hihi Sjak, maar zwart is mooi!
De kasten zijn zo mooi geworden dat ik mijn nachtkastjes ook meteen heb gedaan. Mijn man was blij verbaasd. Ik ga dus zo zijn nachtkastje ook verven
Lekker douchen!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:35:53 #63
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42733093
Ik vraag me altijd af waar iedereen de tijd vandaan haalt om nachtkastje te gaan verven Ik zou daar echt niet aan beginnen als er zo een krummeltje elk moment wakker kan worden
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:36:23 #64
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42733108
En ik vind het ook zo leuk om te zeggen "mijn dochters" of "de kinderen"
pi_42733128
ik ben ook altijd stiekm een beetje heel trots als ik het over mijn dochter heb
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:38:39 #66
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42733161
Niks stiekum, gewoon beretrots
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_42733190
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:38 schreef Saffier het volgende:
Niks stiekum, gewoon beretrots
das waar

doe weer eens een fototje posten van Tobias
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:48:11 #68
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42733360
Ik kom er niet eens aan toe om de foto's in te plakken, laat staan kastjes schilderen.

Cattie, wij, of in ieder geval ik, worden echt niet moe van jouw posts.

Hier zit ik heel erg te dubben. Ik werk ongeveer 27 uur per week. Da's op zich niet veel, maar ik maak lange dagen. 2 dagen van 9 tot 9 zeg maar (even kort samengevat en pauzes heb ik natuurlijk ook) en dan nog een dag 7 uur. Ik heb dus wel de maandag en vrijdag vrij, maar vooral die vrijdag voel ik me redelijk afgebrand. En als ik de kinderen na even gegeten te hebben 's avonds weer achterlaat, voel ik me daar niet prettig bij. Nu zit ik te denken om de woensdag ook vrij te nemen. Maar dan is het mannetje ook vrij, dus is het niet echt nodig. En ik heb ook geen idee wat mijn baas hiervan zal vinden. Maar ik heb soms het gevoel dat de jongens er een volledig ander leven naast hebben als het ware, waar ik geen deel van uitmaak. Klinkt dit gek? Dubberdiedubdub dus.
pi_42733397
Ik kom ook niet toe aan foto's plakken.. Ik moet ze bijna allemaal nog af laten drukken...

Dutch, lastig... Maar kan me voorstellen dat je niet prettig voelt.
Kan je het neit wat anders verspreiden?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:52:57 #70
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42733456
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 09:35 schreef LadyS het volgende:
Ik vraag me altijd af waar iedereen de tijd vandaan haalt om nachtkastje te gaan verven Ik zou daar echt niet aan beginnen als er zo een krummeltje elk moment wakker kan worden
Het voordeel van "op schema" leven...Jetske houdt zich er goed aan haar tijden dus ik weet precies wanneer ze slaapt en wakker is en gisteren was ze naar de creche terwijl ik nog 1 weekje vrij ben, ik moest op een gegeven moment een datum roepen terwijl ik nog niet wist tot wanneer ik vrij zou zijn vandaar dat ik een paar daagjes "vrij" heb
Lekker douchen!
pi_42733593
En als je je dagen zou schuiven dutchie? Donderdag vrij bijv. en vrijdag werken?

Ik ben zo blij dat we onze slaapkamer kast hebben geschilderd toen ik zwanger was. Dat zou nu echt niet meer kunnen. Het is al heel wat als ik op een dag 6 foto's in kan plakken.

Dat heb ik ook sjak, dat ik nog vrij ben als Anna al naar de opvang gaat. Van de ene kant vind ik dat moeilijk, omdat ik haar liever thuis heb, maar ik weet dat het ook goed voor me zal zijn als ik bij kan slapen. En ik ga haar die eerste tijd gewoon zo laat mogelijk brengen en zo vroeg mogelijk halen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_42733643
Belana, oppas aan huis lijikt me ook heel fijn! Bij onze kinderen ( ) scheelt dat 'de wereld' ... ze zijn dan gewoon thuis en dus ook in hun gewone doen. Lekker in hun eigen bedje slapen is zóveel makkelijker...bij een ander zijn ze vaak toch niet helemaal zichzelf.En als het dan om een paar dagen per week gaat is het extra fijn dat het zo kan!

Cattie, voor jou... kan me zo voorstellen dat je je daar heel rot over voelt. Het idee dat je kleintje pijn heeft en de reden ervan is gewoon echt heel naar.

Belana, jammer dat je geen plezier in je werk hebt. Hoe komt dat?
Wel fijn dat het daarna weer zo geweldig was om thuis te komen... heerlijk he?
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:03:06 #73
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42733681
Dat spreiden lukt niet echt. Donderdag is in mijn functie een betere dag om te werken dan vrijdag. Vrijdag is er weinig 'commerciele activiteit'. En maandags werkt er al een collega voor me. Die gaat niet haar uren inruilen. Het gaat dan ook voornamelijk om de avonduren.
pi_42733700
Die avonden, daar zie ik ook tegenop. Ik moet bijna elke dinsdagavond werken en soms op maandag of woensdag. Dan kom ik dinsdag pas 's avonds laat thuis en woensdag moet ik al vroeg weer weg. Dat lijkt me echt niks.
*OUD heilige*
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:06:42 #75
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42733743
Dan spijt het me je te zeggen; maar het is idd ook niks.
Léon ligt dan al lang en breed te slapen en als Cas met een paar maandjes van de late voeding af is hij ook. Is echt niks aan.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 10:07:18 #76
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42733754
Dutch ga eens wat doen ofzo...
pi_42734812
Had ik gister bij het CB een foldertje mee genomen van de kruipgroep, leek me wel gezellig met andere mama's kletsen en dat Mika dan lekker met andere kinderen kon spelen, is het verdorie helemaal aan de andere kant van Almelo. Daar heb ik toch nog helemaal nix aan
Liefde
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 11:09:06 #78
108648 cattie
lieve moeder
pi_42735216
Dank jullie wel voor de lieve woorden!

Belana, wat vervelend dat je je werk niet leuk vindt.
Dutchie, ik vind dat ook zo tegenvallen aan werken, de dagen dat ik werk zie ik Ive nauwelijks wakker. Gelukkig werk ik maar 3 dagen.

Ive heeft vannacht weer een slechte nacht gehad (zo zielig..), we zijn alledrie erg moe nu. En morgen heb ik een hele hectische dag, ik zie er nu al tegenop. 8 uur fysio/sporten, 9 uur op het werk, direct kolven, want om 9.30 uur zitting tot 12.30 uur, weer kolven, overleg, kolven, gewoon werken en dan weer naar huis. En dan zal ik vast heel vroeg gaan slapen!

Morgen gaat mijn man trouwens met Ive naar de huisarts, misschien is het nodig om foto's van zijn hoofdje te laten maken. We vinden het nogal eng dat er iets met zijn hoofdje is en willen het heel voorzichtig en grondig aanpakken.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:27:52 #79
24188 Belana
kloon van belana
pi_42737164
tja, mijn werk(gever) is gewoon een apart verhaal, maar ik merk ook steeds meer dat ik liever thuis zou zijn, je mist zo veel van die kleintjes. het kan helaas niet, dus ik leg me er voorlopig bij neer

suzanna, ik heb mijn oppas dus gewoon via het gastouderbureau, voor jullie misschien ook een idee? Ik vind het erg fijn dat ze thuis zijn iig.

Ik ben ook wel retemoe, ik denk dat ik over een jaar of 10 wel weer eens uit kan rusten
nahja, komt eigenlijk op dit moment voornamelijk omdat Liam iedere nacht wakker wordt, vannacht was het kwart voor 4. even wezen kijken en daarna laten brullen, ik heb er geen zin meer in dat gehannes, want er is natuurlijk niks aan de hand. uiteindelijk is ie weer in slaap gevallen, maar je ligt wel met kromme tenen in bed dan Maar als dat weer een beetje normaler gaat dan kan ik iig weer achter elkaar door slapen en dat scheelt veel.
merk wel dat je, als je 2 kinderen hebt, NOG meer een "bedrijf" wordt thuis ff aandacht, spelen, koken, eten, in bad, naar bed, huis opruimen. we hebben er nu echt routine inzitten en dan is het 8 uur en ff papa en mama tijd zeg maar
stormy waters...
sailin'
pi_42742335
Jammer Belana, dat je het niet zo naar je zin hebt op je werk. Dan zul je des te meer een 'wat-zit-ik-hier-mijn-tijd-te-verdoen-gevoel' hebben. Had ik vorig jaar, bij mijn vorige baan (en toen had ik nog niet eens een kind) en dat was echt niet leuk. Geen goede adviezen verder, dus alleen maar

Ik was 10 kilo kwijt in 10 dagen na de bevalling . Maar nu is de 10 dagen daarna er niets meer af gegaan . En ik moet nog 8 (en liever nog 10, want mijn startgewicht voor de zwangerschap was al iets te hoog..)
Het is zo lastig, want als ik thuis ben heb ik zo de neiging om te snoepen en te snaaien. En dat de pepernoten er weer zijn, helpt niet bepaald Oké, ik weet, ik heb nog even, en ik moet rustig aan doen met afvallen, maar met dat gesnoep wordt het alleen maar erger geloof ik.

Dus ik heb het schema van Sugar er maar weer even bijgehaald:
Drie hoofdmaaltijden en 3 tussenmaaltijden nemen.

Hoofdmaaltijd: 2 sneetjes bruin brood met dun boter en beleg of bijvoorbeeld muesli met yoghurt en 's avonds natuurlijk gewoon warm eten op een verstandige manier.
Tussenmaaltijd: stukje peperkoek, beker yoghurt, bakje rauwkost, gevarieerd fruit.

En geen pepernoten meer kopen dus . Hopelijk kan ik de discipline wat opbrengen...
Eva
pi_42742600
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 15:29 schreef linda856763 het volgende:
En dat de pepernoten er weer zijn, helpt niet bepaald
Pepernoten seizoen is zo funest voor de lijn En het begint steeds vroeger. Niet kopen is idd het beste maar dat vereist nogal wat zelfdiscipline in de winkel.
Syllables govern the world
pi_42744104
Ik heb vandaag de verleiding kunnen weerstaan bij Kruitvat chocoladepepernoten en ik heb een enorme hoeveelheid fruit, groente en noten gekocht.
Eva
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:49:37 #83
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42744428
Whehehe! Vanmiddag in de kleedkamer na het trainen zegt een klant blij tegen mij: "Nou jij groeit nu ook aardig hè."

Ik heb gezegd dat ik juist aan het ontgroeien was. (en dacht; als je nou 5 maanden terug eens opgelet had, dan had je pas gezien wat groeien was. )
Ongemakkelijk moment waarop de dame in kwestie probeerde zich eruit te redden.
En dat nadat ik vanmorgen bij het aankleden bijna tevreden in de spiegel tegen mezelf zei: "We gaan de goede kant op."
Nou pech hoor, ik weet waar ik helemaal vandaan kom dus ik ben ook best tevreden. Maar het is toch moeilijk uitleggen hoe het kan dat je op een sportschool werkt en niet direct na de bevalling het lijf van een 18-jarige hebt.
pi_42744738
haha dutchie, lullig inderdaad, maar ik denk nog pijnlijker voor die dame in kwestie hoor. niks van aantrekken, volgens mij ben je al hartstikke ver op weg naar je gewenste lijn!

hier heeft het 'dieet' (kort samengevat: niet meer snoepen, niet meer 2x opscheppen) al aardig effect. na de eerste eraf vliegende kilo's (vocht ) gaat 't nu gestaag de goede kant op, al bijna 4 kilo kwijt!
  † In Memoriam † dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:00:38 #85
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_42746268
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:53 schreef MeNicole het volgende:
Had ik gister bij het CB een foldertje mee genomen van de kruipgroep, leek me wel gezellig met andere mama's kletsen en dat Mika dan lekker met andere kinderen kon spelen, is het verdorie helemaal aan de andere kant van Almelo. Daar heb ik toch nog helemaal nix aan
Maar het heet toch niet zo omdat je er naar toe moet kruipen?
Kun je Mika niet in een draagdoek slingeren en dan met de bus gaan?
Ik ga alhier ter stede naar zo'n soort groep, en Lucie en ik vinden het erg leuk om te doen!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_42746772
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 16:59 schreef bixister het volgende:
haha dutchie, lullig inderdaad, maar ik denk nog pijnlijker voor die dame in kwestie hoor. niks van aantrekken, volgens mij ben je al hartstikke ver op weg naar je gewenste lijn!

hier heeft het 'dieet' (kort samengevat: niet meer snoepen, niet meer 2x opscheppen) al aardig effect. na de eerste eraf vliegende kilo's (vocht ) gaat 't nu gestaag de goede kant op, al bijna 4 kilo kwijt!
Ik hoop dat het voor mij ook gaat werken. En ik bedacht dat ik gewoon elke dag (als het weer het toelaat) een stukje moet gaan wandelen met Eva. Voor ons beiden heel gezond
Ik heb nog een stok achter de deur om niet te snoepen: over 3 weken wordt Eva gedoopt en ik moet daarvoor nog een nieuwe outfit kopen - wat ik heb kan ik dan écht nog niet aan. En hoe meer kilo's ik dan kwijt ben, hoe fijner het weer toeven is in een pashokje. (nou ja, fijn...)
Eva
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:07:15 #87
108648 cattie
lieve moeder
pi_42748172
Ay Dutchie, da's niet leuk om te horen!

Linda, elke dag een stuk wandelen heeft bij mij goed geholpen.
pi_42748339
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:53 schreef MeNicole het volgende:
Soms heb je in je eigen wijk een wijkgebouw waar ze inloop-ochtenden hebben. Kan me toch niet voorstellen dat er maar 1 zo'n groep is. Almelo is toch hartstikke uitgestrekt met verschillende wijken enzo?

Ik zou even verder zoeken, het is echt hartstikke leuk! Er is vast wel iets dichter in de buurt
pi_42748660
Mmmmm... chocolade pepernoten
pi_42751235
Deze moeder gaat morgen voor het eerst weer werken en heeft daar absoluut geen zin in. Ik ben het bedrijf en het soort werk een beetje ontgroeit lijkt het wel, het past niet meer bij me. Gelukkig heb ik de knoop doorgehakt en ga ik vanaf volgend studiejaar weer studeren. Kunstgeschiedenis. Eindelijk!

De kolfopbrengst van de afgelopen dagen was niet zo geweldig en ik heb nog geen vriezervoorraad omdat ik steeds vergat dat te regelen, dus hopelijk heeft Ronja er morgen genoeg aan.
Anders is er nog geen man over boord want ze kan 'savonds volop inhalen maar het idee is minder leuk...
Gelukkig past mijn moeder op en maak ik me dus geen zorgen over of het wel of niet goed met mijn meisje zal gaan, dat zou er nog eens bij moeten komen.
pi_42751534
Owlet, wat goed dat je een studie gaat doen die je graag wil doen ipv bij deze baan te blijven terwijl je het niet leuk vindt
Succes morgen, het komt vast wel goed allemaal.
pi_42762132
Ben je al weg owlet? Succes!
Wij gaan zo, Anna heeft er zin in: sinds vier uur heeft ze maar een half uurtje geslapen. Ze krijgen daar een makkelijke baby.
*OUD heilige*
  woensdag 18 oktober 2006 @ 08:40:05 #93
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42762559
Succes, owlet!
En jullie ook met Anna missen vandaag, Yppy!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_42762583
Succes vandaag Owlet!

Ik moest vanmorgen wel even een traan laten toen ik Ambertje uit bedje ging halen... Mijn kleine meisje is babyaf
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † woensdag 18 oktober 2006 @ 08:44:16 #95
81992 Githa
pi_42762598
Owlet, succes vandaag
  woensdag 18 oktober 2006 @ 09:35:38 #96
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_42763300
Succes Owlet!

Zou het anders zijn als je ergens anders werkte Belana?

Ik heb dat dus helemaal niet, dat ik liever thuis zou zijn dan aan het werk. Ik werk best veel (4X8) en daar komt per dag ook nog eens twee uur reistijd bij maar ik zou het op dit moment niet anders willen. Ik vind mijn werk momenteel leuk. Het is wel eens anders geweest maar er zijn momenteel zoveel ontwikkelingen en veranderingen dat de spanning er wel in blijft. Ik mis Kai dan ook helemaal niet als ik aan het werk ben. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het super om hem aan het eind van de werkdag op te halen bij de opvang en die uurtjes daarna zijn over het algemeen de leukste uurtjes van de dag. Maar dat oermoedergevoel wat jullie af en toe in jullie posts uitstralen, dat heb ik gewoon niet.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_42764252
We zijn weer terug. Anna vond alle geluiden en alles om te kijken wel boeiend. Volgende week gaat ze twee uurtjes alleen. Dat lijkt me een stuk moeilijker, nu was ik steeds in de buurt. De leidsters vonden het wel erg leuk, zo'n kleine baby erbij.
*OUD heilige*
pi_42764462
Spannend, dat voor het eerst naar het kdv. Wij zullen in december wel gaan proberen, in januari ga ik aan het werk. Bij ons is de opvang maar voor één dagje, manlief blijft 3 dagen thuis, en ik 1....

ik had het vannacht even gehad. Na de voeding van 3 uur wilde Eva niet meer gaan slapen. Mijn man krijgt haar meestal in één keer stil, dus ik heb hem maar eens gestuurd, en dat hielp... even. Toen begon ik ook maar te huilen. Uiteindelijk heb ik haar maar op het aankleedkussen bij ons in bed gelegd. En toen sliep ze wel, maar ik niet erg best, want ik hoorde ieder geluidje.
Eva huilt niet veel, maar ik kan er zo slecht tegen. Zodra ik een huiltje hoor, ben ik helemaal gespannen. O shit, wat moet ik doen, laten liggen of oppakken, luier checken of niet, heeft ze honger? Verstandelijk weet ik dat even laten huilen helemaal niet slecht is, en Eva lijkt het zelfs nodig te hebben. Overdag gaat me dat wel beter af dan 's nachts, maar makkelijk vind ik het niet. En des te frusterender dat hij Eva beter getroost krijgt dan ik. Ik heb al tips gevraagd, en probeer het net zo te doen (Eva goed leggen, strak instoppen, even blijven rommelen) maar bij mij werkt het niet zoals bij hem. Ze voelt zijn rust en mijn onrust waarschijnlijk...

Ik heb hem nu in ieder geval gevraagd of hij binnenkort eens de nachtvoeding wil doen, als hij de dag erna vrij is, zodat ik een hele nacht kan maken - als ik het uit handen kan geven tenminste, ik zal dan mijn oordoppen maar eens opzoeken.

[ Bericht 13% gewijzigd door linda856763 op 18-10-2006 11:04:24 ]
Eva
pi_42766794
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 10:35 schreef linda856763 het volgende:
Spannend, dat voor het eerst naar het kdv. Wij zullen in december wel gaan proberen, in januari ga ik aan het werk. Bij ons is de opvang maar voor één dagje, manlief blijft 3 dagen thuis, en ik 1....
Tjee wat stoer van je man Linda, 3 dagen voor jullie ukkie zorgen.

En hoewel het aan de ene kant fijn is dat hij Eva rustig krijgt, dan kan je dr nog eens afgeven als je moe bent, lijkt het me aan de andere kant heel frustrerend dat het bij hem beter lijkt te werken dan bij jou.
Zoals je zelf al zegt zou het inderdaad heel goed te maken kunnen hebben met de onrust die je onbewust uitstraalt. Misschien tot 10 tellen en diep ademhalen voordat je dr oppakt? Jezelf op één of andere manier zo rustig mogelijk krijgen. Makkelijker gezegd dan gedaan, I know.
  † In Memoriam † woensdag 18 oktober 2006 @ 12:09:18 #100
81992 Githa
pi_42766872
Linda, ik denk dat je jezelf gewoon wat meer tijd moet gunnen, dat gaat straks echt wel beter worden
pi_42766970
Linda, het gaat beter worden ja

En geen frustratie van maken, hoor! Als ouder heb je allebei zo je pluskanten. Lekker je er aan overgeven dat dat in slaap krijgen papa's pluskant is. Jij hebt weer andere dingen. Hier is papa ook de naar bed brenger en de in slaap krijger en over het algemeen zijn papa's daar heel goed in!

Het filtert zich wel uit vanzelf, waar jij heel goed in bent en hij en als ouders vul je elkaar dan aan. Het beste van 2 werelden voor je kind
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:24:22 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42767289
Linda, het kan idd zijn dat Eva zijn rust of jouw onrust voelt maar vergeet niet dat stemmen ook heel veel kunnen doen. Ik gok maar even dat hij een lagere stem heeft dan jij en dat schijn ook heel veel uit te maken.
En lage stem straalt veel sneller rust uit.

Ach, er zijn zo veel dingen waarom wel en waarom niet. Kan me voorstellen dat het niet leuk is iig, juist omdat je zo je best doet.
pi_42768451
Dank voor jullie lieve woorden. Ik moet gewoon ophouden met de perfecte moeder te willen zijn, met een kind dat áltijd tevreden en goedgehumeurd is. Ze mag best even eens een 'bui' hebben, of gewoon ff huilen om niks.
Loslaten, go with the flow.... Nooit mijn sterkste punt geweest...
Eva
pi_42769170
Een perfecte moeder bestaat niet. Maar het is inderdaad dat je niet alles moet willen. Heeft Eva zin om bij je te hangen, laat lekker hangen, je huishouden komt de volgende dag wel. Of de volgende week. Ik plan hier in huis ook helemaal niks. Als ik dat doe is Mika die dag iets heel anders van plan
Liefde
  woensdag 18 oktober 2006 @ 13:59:12 #105
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42769959
Ben net 'behandeld' door mijn collega. Van alles in mijn lijf zei knak. Ben ineens vreselijk moe. Napijn noemde hij dat.
Blggghh...
pi_42770238
Wilde trouwens hier nog ff melden dat de kleine meid van mijn nichtje weer thuis is. Het bleek "maar" een longonsteking te zijn. Ze had waarschijnlijk bij de eerste borstvoeding te gulsig gedronken en heeft der verslikt en daardoor is er voeding in de longentjes terecht gekomen. Maar nu gaat alles weer helemaal goed en mocht ze dus gister weer naar huis. Kan voor hun eindelijk de kraamweek beginnen
Liefde
pi_42770668
Linda
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 18 oktober 2006 @ 14:26:40 #108
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42770804
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 13:10 schreef linda856763 het volgende:
Dank voor jullie lieve woorden. Ik moet gewoon ophouden met de perfecte moeder te willen zijn, met een kind dat áltijd tevreden en goedgehumeurd is. Ze mag best even eens een 'bui' hebben, of gewoon ff huilen om niks.
Loslaten, go with the flow.... Nooit mijn sterkste punt geweest...
Trust me, dat leer je vanzelf. Of beter gezegd dat leert Eva je wel.

Vicky wow, je Amber is vandaag officieel baby-af. Gefeliciteerd! Heb je je bevalling gister/vandaag nog in je hoofd herbeleefd? Als in een flashback? Ik kan me dat nl. nog heel goed herinneren dat ik met Léons verjaardag de hele tijd dag "Vorig jaar...."
pi_42771156
Dutch, ik hab het wel even kort herbeleefd. Ik werd vanmorgen wakker met buikpijn En om 8.45 was ik heel even stil... toen was ze er..

Toen ik haar vanmorgen uit bedje ging halen heb ik wel een aantal tranen gelaten. Mijn kleine meisje die babietje meer is maar een kleine dreumes... En ze heeft zoveel geleerd het afgelopen jaar! Heb 1e jaar gister een beetje afgesloten door te gaan wegen op het cb. Wilde heel graag weten wat ze in 1 jaar aangekomen was en hoeveel ze gegroeid was...

Ongelofelijk hoe snel een jaar voorbij gaat... en er is zooooveel gebeurd...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 18 oktober 2006 @ 14:39:49 #110
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42771253
Mooi hè Vicky?
pi_42771322
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 14:39 schreef dutchie het volgende:
Mooi hè Vicky?
heel mooi!! Mijn kleine mooie moppie wordt groot
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42775407
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:06 schreef reese.com het volgende:

[..]

Tjee wat stoer van je man Linda, 3 dagen voor jullie ukkie zorgen.
Vind je dat van een man stoerder dan van een vrouw? Of zou je dit ook tegen een vrouw zeggen die drie dagen thuisblijft om voor haar kind te zorgen?
pi_42775510
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:44 schreef sombie het volgende:

[..]

Vind je dat van een man stoerder dan van een vrouw? Of zou je dit ook tegen een vrouw zeggen die drie dagen thuisblijft om voor haar kind te zorgen?
Het is voor iedere ouder stoer, ongeacht man of vrouw. Feit blijft wel dat in onze maatschappij er helaas weinig mannen zijn die zoveel dagen minder gaan werken. Juist omdat het niet stoer zou zijn.
  woensdag 18 oktober 2006 @ 17:40:45 #114
94046 PM-girl
pi_42777376
Hier een onzekere moeder, door het niet lekker lopen van de voeding. Simon heeft veel gehuild en gejammerd en sliep niet lekker door vannacht en gisterenavond. Werd er een beetje radeloos van en vraag me af wat ik verkeerd doe. INmiddels doet hij het weer wat beter, gelukkig.
Ben wel teleurgesteld in mezelf weer, dat de voeding niet gaat zoals ik gewild had.
Daarnaast last van jaloerse en te dichtbije oma's....

Maar, mijn gewicht gaat goed! Ik was 15 kilo aangekomen en ben er nu al 12 kwijt!!
*
pi_42777508
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 10:35 schreef linda856763 het volgende:
ik had het vannacht even gehad. Na de voeding van 3 uur wilde Eva niet meer gaan slapen. Mijn man krijgt haar meestal in één keer stil, dus ik heb hem maar eens gestuurd, en dat hielp... even. Toen begon ik ook maar te huilen. Uiteindelijk heb ik haar maar op het aankleedkussen bij ons in bed gelegd. En toen sliep ze wel, maar ik niet erg best, want ik hoorde ieder geluidje.
Eva huilt niet veel, maar ik kan er zo slecht tegen. Zodra ik een huiltje hoor, ben ik helemaal gespannen. O shit, wat moet ik doen, laten liggen of oppakken, luier checken of niet, heeft ze honger? Verstandelijk weet ik dat even laten huilen helemaal niet slecht is, en Eva lijkt het zelfs nodig te hebben. Overdag gaat me dat wel beter af dan 's nachts, maar makkelijk vind ik het niet. En des te frusterender dat hij Eva beter getroost krijgt dan ik. Ik heb al tips gevraagd, en probeer het net zo te doen (Eva goed leggen, strak instoppen, even blijven rommelen) maar bij mij werkt het niet zoals bij hem. Ze voelt zijn rust en mijn onrust waarschijnlijk...

Ik heb hem nu in ieder geval gevraagd of hij binnenkort eens de nachtvoeding wil doen, als hij de dag erna vrij is, zodat ik een hele nacht kan maken - als ik het uit handen kan geven tenminste, ik zal dan mijn oordoppen maar eens opzoeken.
Hoe herkenbaar !
Ik heb er ook nog eens een schuldgevoel bij, want ik heb het idee dat m'n vriend er momenteel slecht tegen kan als de kleine huilt, dus wil hem altijd zo stil mogelijk houden. M'n vriend slaapt al weken bijna helemaal niet want hij wordt van ieder geluidje wakker en het duurt daarna weer lang voor hij weer slaap en als hij dan net slaapt is er weer het volgende geluidje. Ik slaap wel maar tussen de voedingen en het slapen van de kleine door. Dat is niet genoeg om echt een goede rust te hebben, dus nu na 6 weken begin ik ook behoorlijk op te raken. Vriendlief gaat al enkele weken nog lekker "bijslapen"door op zolder te gaan liggen soms wel tot 14u 's middags, maar zo draai ik geregeld op voor 3 "nacht" voedingen (b.v. 3u - 7u en 11u) en dat is best zwaar als je daarnaast nog jezelf en 2 honden (die ook flink kunnen jengelen) 's ochtends moet verzorgen.

Nu ben gister zelfs 's ochtends uit m'n slof geschoten toen ik de kleine weer eens midden in de nacht rustig moest krijgen. Niet zo zeer van de kleine, maar meer van het feit dat ik oververmoeid aan het raken ben en boos was op m'n vriend.

Normaal als de kleine ligt te brullen dan roep je gewoon iets tegen hem om er boven uit te komen (hé hé kleintje... of zoiets) Maar nu riep ik iets minder vriendelijks, al weet ik niet meer precies wat
Dat is natuurlijk niet goed, maar gelukkig weet de kleine toch niet wat ik roep. Maar m'n vriend dus wel en die kwam kijken wat er was en toen zei ik "dat ik het zat was om gvd alles alleen te moeten doen".

Nou en toen baste de bom, meneer is meteen boven gaan liggen en nu hebben we nog steeds ruzie
En ik vraag me af of het ooit nog wel goed komt, want er zit voor mij veel meer van binnen dat ik er ook nog meteen ff uit heb gegooid. Maar hij houdt juist alles binnen en we kunnen er dus ook niet verder over praten. En met bepaalde opmerkingen maak ik hem alleen maar kwaader. B.v. als ik zeg dat ik me zorgen maak over hoe het zal gaan als ik weer full-time ga werken en hij thuis blijft met de kleine. Of dat ik vind dat ie wat voorzichtiger moet doen met Ryan omdat ie nog maar klein is, want ik vind dat ie soms wat te ruw is met b.v. de kinderwagen of andere handelingen.. Ja en dan krijg ik natuurlijk (terecht) weer terug dat ik tegen hem heb geroepen, en hij heeft gezegd dat ik gestoord ben En hij zagt dat soort dingen nooit zomaar, dus meent het ook nog

En het enige dat ik zou willen is dat ie aub me wat meer helpt met de dagelijkse dingen (honden, vaatwasser, schoonmaken, boodschappen e.d) zodat ik niet zo moe wordt en wat meer tijd en geduld kan op brengen voor de kleine. Maarja mannen zien niet dat we ook in vele kleine klusjes veel energie gaat zitten, en snappen dan ook niet waar je het over hebt

Straks is die kleine pas een paar weken oud en heeft ie al een bezoek regeling

[ Bericht 0% gewijzigd door Inky05 op 18-10-2006 19:02:40 ]
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_42777605
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:44 schreef sombie het volgende:

[..]

We krijgen echt alléén maar verbaasde reacties als men hoort dat ik meer blijf werken dan hij... Het is blijkbaar nog niet zo normaal als we wel zouden denken, in onze 'geëmancipeerde' maatschappij. Maar bij ons: Ik vind het heerlijk om te werken, hij wat minder. Ik kan me thuis niet zo goed vermaken, hij wel. Dus de keus was snel gemaakt, voordat er zelfs sprake was van een kindje, hadden we dit al zo bedacht..
Eva
pi_42777772
Jeetje Inky, wat vervelend!

Bij ons is het andersom. Ik word wakker van elk geluidje en Michel slaapt heerlijk door..
Afgelopen week was Amber heel veel wakker en moest ik er (voor mijn gevoel) steeds uit (bleek dat Michel er ook wel uitgegaan was) en dat irriteerde me mateloos. Ik was dood en dood op.

Hij werkt 4 dagen, ik 3 en soms heb ik het idee dat ik ook alles alleen doe.. mar dat valt gelukkig wel mee.

Ik zou toch maar eens rustig met je vriend gaan praten en het een en ander uitspreken (hoe moeilijk dat ook is). Probeer gewoon goed uit te leggen wat je dwars zit en dat je ook graag wil dat hij je wat meer helpt omdat je er een beetje doorheen zit! Maak van je hart geen moordkuil, maar probeer rustig te blijven!

Succes en ik denk aan je!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42777784
Ach Inky, wat vervelend! Is het misschien tijd om even een Inky en vriend avond te plannen, en Ryan even bij een oma ofzo uit te besteden (of oma te laten komen?) Door vermoeidheid en stress en veranderingen ga je ook wel dingen roepen die je niet meent toch? Misschien is het goed om even weer tijd aan elkaar te besteden...
Eva
pi_42777823
Linda, Inky en iedereen die het nodig heeft
  woensdag 18 oktober 2006 @ 17:54:34 #120
94046 PM-girl
pi_42777841
Inky, heftig hoor, maar ook herkenbaar, die heftige emotie 's nachts.
Blijven praten he!
*
pi_42777901
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 17:52 schreef Vicky het volgende:
Jeetje Inky, wat vervelend!

Ik zou toch maar eens rustig met je vriend gaan praten en het een en ander uitspreken (hoe moeilijk dat ook is). Probeer gewoon goed uit te leggen wat je dwars zit en dat je ook graag wil dat hij je wat meer helpt omdat je er een beetje doorheen zit! Maak van je hart geen moordkuil, maar probeer rustig te blijven!

Succes en ik denk aan je!
hier sluit ik me bij aan.
pi_42778404
Wij hebben dat hier ook gehad hoor Inky. Kevin die werkt en moet er 's ochtends al om half 5 uit. En nu snap ik wel dat het voor iedereen dan logisch zou zijn dat ik er dan 's nachts uit zou gaan. Maar op een gegeven moment breekt je dat wel op hoor. En tenslotte wist ie dat van te voren, hij wilde net zo goed kinderen. Dus je zult het toch samen moeten doen.
Maar zoals iedereen al zegt je moet blijven praten
Liefde
  woensdag 18 oktober 2006 @ 18:35:09 #123
108648 cattie
lieve moeder
pi_42779018
Inky, net zoals bij MeNicole is het hier ook herkenbaar. Mijn man kan vrij slecht tegen de gebroken nachten (Ive wordt de laatste tijd elk uur wakker) omdat hij het druk heeft op het werk. Hij laat dan veel aan mij over en dat snap ik wel, maar als ik de volgende dag moet werken en ik voor de zoveelste keer moet opstaan zijn er wel eens minder vriendelijke woorden gevallen. Wij spreken dat naar elkaar uit en wat vooral scheelt: we erkennen beiden dat het vooral door het slaapgebrek komt. Dus: blijven praten! Sterkte!

Dutchie, wat naar van die na-pijn, hopelijk werkt het snel!

Ik had vandaag weer fysio, ben redelijk gemarteld (mijn onderrug, auw auw auw). En heb even op de weegschaal gestaan. 69,6kg!! Onder de 70 eindelijk! Wat betekent dat ik al 7,5 kg af ben gevallen en nog maar 2,5 kg te gaan heb!
pi_42779060
netjes cattie

wat zei de ha trouwens over Ive?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42779548
Thanx meiden
Werd getrokken door de op de topic vraag: "Hoe gaat het met...." en toen dacht ik "ff niet zo best"
Dus het moest me even van het hart

Aan de ene kant blij te horen dat jullie daar ook wel eens last van hebben, en dat je er dan wel weer uit komt. Maar aan de andere kant denk ik dat het hier toch iets anders is. Ik wil wel praten, maar het lijkt of ik het dan steeds erger maak. En ik krijg nauwelijks reactie, maar van binnen kookt ie denk ik. Hij is echt een heel gevoelig iemand, als je al maar iets zegt wat de onaardige kant op gaat kan ie daar al een dag boos over zijn. Terwijl ik ff een uurtje boos ben en dan weer rustig verder ga. Verder heeft hij chronisch hoofdpijn, en als ie verkouden is is het nog erger, dus hij voelt zich meestel ook niet zo lekker dus dat speelt ook nog mee.

Ik zei al, we zijn allebei moe, en snel geirriteerd en ik heb alles tot nu toe opgekropt en dat komt er dan ineens uit. We hebben een vermoeidsheids probleem en daar moeten we wat op verzinnen!

Ik heb gister al een paar keer gevraagd of we kunnen praten, maar hij wilde (nog) niet. Dus probeerde het vandaag nog eens. Blijkt dat ie het meest boos is over 1 bepaald ding.
Namelijk het volgende, tijdens de ruzie dacht ik dat ie zei "ik ga, en neem de kleine mee!"
Dus ik meteen "ik dacht het niet die kleine blijft hier!" (ja kom niet aan een moeder d'r kind)
Wat bleek hij zei "ik ga naar de stad, en neem de kleine mee" dus dat had ik verkeerd begrepen. En nu is ie daar het meest boos op dat ie niet eens z'n eigen kind mee mocht nemen...

Verder verschillen we ook nog van opvoedkundige dingen merk ik nu.
Ik wil de kleine graag troosten als hij heel de tijd huilt, maar hij laat hem gewoon een uurtje zo liggen want anders zou ie wennen dat als ie huilt dat ie getroost wordt. Maar hij is pas 6 weken !!! nu kun je hem nog niet verpesten vind ik, je moet hem juist troosten.

Pfffff .... Ik kan er niet tegen niet te weten wat er nu verder gaat gebeuren
En ik denk dat de kleine het voelt ofzo want die is al heel de dag heel onrustig, slaapt hooguit een uurtje of 2 tussen de voedingen en huilt de rest (lijkt wel een fysieuse cirkel)
Mama van Ryan (04-09-06)
  woensdag 18 oktober 2006 @ 19:04:41 #126
108648 cattie
lieve moeder
pi_42779799
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 18:36 schreef Vicky het volgende:
netjes cattie

wat zei de ha trouwens over Ive?
Zie babytopic!

Ive gaat van zaterdag op zondag bij mijn schoonvader logeren, zodat mijn man en ik even tijd voor elkaar hebben. Dat vind ik nogal dubbel, want ik ga Ive denk ik wel missen, maar aan de andere kant vind ik het na 3,5 maanden heerlijk om weer eens even met mijn man alleen te zijn, lekker uit eten te gaan enz...

Inky, wat lastig dat je vriend niet goed kan/wil praten. Misverstanden zijn al helemaal rot!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 19:08:36 #127
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_42779903
Lastig Inky... En dat je iets verkeerd begrijpt kan gebeuren toch? Heb je hem dat al uitgelegd, en blijft ie dan nog steeds boos? Want dan lijkt het me dat jij verder niets kunt doen toch. Wel vervelend dat hij zo gevoelig en introvert is, maar daar kun jij weinig aan veranderen, dat zal hij zelf moeten doen. Toch blijven proberen te praten...

Wat betreft de opvoedkundige dingen. Hebben jullie al een boek daarover? Of op internet kun je ook veel vinden. Tot een half jaar kun je een baby in principe niet verwennen met aandacht en troost idd, dus hoef je een baby niet zomaar te laten huilen. Al hebben sommige kinderen het ook weer nodig om in te kunnen slapen. Verschilt een beetje per situatie en per kind.
Maar wat ik probeerde te zeggen, om een "welles-nietes"-gevecht te voorkomen, kunnen jullie misschien in boeen en op internet kijken wat die hebben te zeggen over hoe je je kind moet/kan opvoeden en wat voor jullie een manier is waar jullie allebei achter kunnen staan

Sterkte ermee in elk geval, het valt niet altijd mee
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_42780423
Phff opvoedkundige dingen. Hou me erover op. Kevin en ik zijn ook op sommige vlakken verschillend. Kevin is ook van het meer laten huilen. Ik doe dat ook niet altijd. Omdat ik de hele dag met Mika samen ben weet ik heel goed wanneer ie echt verdriet heeft of wanneer ie zich aansteld. Zo heeft Mika 's avonds zijn zeuruurtje. kevin die heeft niet het geduld om ff met hem op de arm te zitten totdat Mika lekker slaapt. Ik kan dat wel en het is meestal ook maar 5 minuten nodig. In het begin kon ik me daar zo aan ergeren, maar nu denk ik phff ik doe het zelf wel. Dan maak ik me niet meer druk en hoefd Mika niet helemaal overstuur te raken omdat papa geen geduld heeft.
Maar heb wel zoiets van wat moet ie dan als ik eens een avond weg wil? Krijgt ie Mika dan wel stil of laat ie hem gewoon huilen. Zulke dingen maakt het wel heel moeilijk om hem alleen te laten. Maar ja tis natuurlijk wel zijn vader
Liefde
pi_42783055
Hier is het juist andersom. Ik ben meer van het laat maar even huilen en Mies wil Amber liever snel pakken..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 18 oktober 2006 @ 21:50:36 #130
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42786285
En als je nou eens precies tegen hem zegt wat je hier post Inky? Maar dan rustig (en vooral rustig blijven, ademhalen). Vraag hem dat jij eerst je verhaal wilt doen, zonder dat hij je onderbreekt. Dat hij daarna zijn verhaal mag doen. Maar praten moeten jullie, daar kom je niet onderuit. Niet uitstellen, jullie hebben ook nog samen een kind die in een stressloze omgeving het beste gedijd. Dus hoe sneller jullie praten des te beter. Sterkte joh.
pi_42792279
De rust is weer een beetje terug. Het gaat eigenlijk hele gewoon, er worden zelfs spontaan klusjes gedaan zonder dat ik het hoef te vragen en we praten ook gewoon en kijken tv. Op zich dus heel relaxed, de kleine heeft zelfs van 20u tot 23:30 geslapen, maar uiteindelijk hebben we het niet over de problemen gehad

Ik laat het maar heel even zo voor nu, morgen mijn pa jarig en zaterdag zijn pa, dus heb geen zin om daar onder de zenuwen oid te zittten. Zaterdag op zondag blijven we even logeren en zal oma de kleine doen zodat wij wat kunnen en hopelijk kunnen we het er zondag eens uitgerust en rustig over hebben (zoals Dutchier al zegt, ik eerst vertellen en dan hij). Dan kan ik ook nog even goed nadenken wat ik wel en niet wil zeggen ipv zoals nu alles spontaan eruit gooien.

En misschien dat we het daarne eens naar (kleine) opvoedkundige zaken kunnen gaan kijken... Maar ik ben bang dat ik al weet waar dat naartoe gaat: "je moet niet alles van te voeren uitdokteren, gewoon doen wanneer het moment daar is". Ik heb namelijk eens een boek willen kopen over kinderontwikkeling/opvoeding, dat vond ik een goed en duidelijk boek met nuttige dingen erin omdat ik gewoon niets van kinderen weet. En dat vond ie ook al niets, hij heeft meer een motto van je ziet wel hoe het gaat en juist niet teveel naar boekjes en internet kijken want dat is maar standaard.

Lastig hoor een introvert iemand, die net zo eigenwijs is al jezelf...
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_42792421
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:23 schreef MeNicole het volgende:
Phff opvoedkundige dingen. Hou me erover op. Kevin en ik zijn ook op sommige vlakken verschillend. Kevin is ook van het meer laten huilen. Ik doe dat ook niet altijd. Omdat ik de hele dag met Mika samen ben weet ik heel goed wanneer ie echt verdriet heeft of wanneer ie zich aansteld. Zo heeft Mika 's avonds zijn zeuruurtje. kevin die heeft niet het geduld om ff met hem op de arm te zitten totdat Mika lekker slaapt. Ik kan dat wel en het is meestal ook maar 5 minuten nodig. In het begin kon ik me daar zo aan ergeren, maar nu denk ik phff ik doe het zelf wel. Dan maak ik me niet meer druk en hoefd Mika niet helemaal overstuur te raken omdat papa geen geduld heeft.
Maar heb wel zoiets van wat moet ie dan als ik eens een avond weg wil? Krijgt ie Mika dan wel stil of laat ie hem gewoon huilen. Zulke dingen maakt het wel heel moeilijk om hem alleen te laten. Maar ja tis natuurlijk wel zijn vader
Je psies, ik denk nu ook van hoe moet dat als ik straks ga werken, ligt die kleine de halve dag te janken in z'n bedje ofzo, komt ie nooit buiten en gaat ie ook niet in bad
Het zal vast zo erg niet zijn, maar dat gevoel heb je soms wel eens. Opzich best wel een belediging als je het zo bekijkt, dus ook niet zo handig van mij om dan ook te zeggen dat ik dat denk

Ik denk dat ik me maar troost en gerust stel met het feit dat hij op een kdv waarschijnlijk minder goed af is dan thuis met papa
Mama van Ryan (04-09-06)
  donderdag 19 oktober 2006 @ 07:50:56 #133
24188 Belana
kloon van belana
pi_42795465
cattie, lekker afgevallen (hoe doe je dat? )

inky, wat heftig allemaal. ik vond jouw vriend ook al niet de gemakkelijkste tijdens je zwangerschap. sterkte ermee, lijkt mij allemaal erg vervelend. Zeker dat je je niet prettig voelt bij het idee dat je vriend alleen met de baby is en dan bepaalde dingen niet doet, dat denk je niet voor niks lijkt me. Ik zou daar wel over praten.
stormy waters...
sailin'
pi_42797141
Het scheeld dat hier Kevin er ook wel voor uit komt dat ie nu niks met Mika kan. Geen geduld, Mika die toch beetje mama kindje is momenteel en een papa die gewoon nergens wakker van word. Ik verwacht helemaal niks meer van Kevin op Mika gebeid, alleen dat ie hem wel sowieso een keer per dag een flesje geeft. Is niet veel maar ja hij zal wel moeten. Ik zou nu in ieder geval nog niet een avond weg durfen. Even snel met de hond eruit en dat is het ook wel
Liefde
  donderdag 19 oktober 2006 @ 10:16:34 #135
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42797581
O meiden! Wat een gedoe met die kerels van jullie. Ook op dit vlak ben ik echt een mazzelaar. Het mannetje is erg betrokken bij de kinderen vanaf moment 1. Hij zegt ook wel eens dat hij het nu leuker vindt met Cas, omdat hij nu meer reactie krijgt. Maar hij heeft hem altijd heel bewust 'opgezocht'.
Ik blijf dat toch wel wat moeilijk vinden als mannen zeggen 'dat ze niks met hun kind hebben' als ze net geboren zijn. Toen het mannetje dat zei en dat dat beaamd werd door zijn vader (ja daar is ie weer ), wist ik ook niet precies wat ik moest zeggen. Je moet natuurlijk zijn mening/gevoel respecteren, maar het doet toch wel een beetje pijn.
pi_42797639
Dan ben ik misschien weer een uitzondering, maar ik kon vanaf dag 1 al niet meer zonder Anna. Ik kan tijden met d'r op schoot zitten friemelen en doen, geen probleem hoor. Voordeel daarbij is dat ze bij mij vaak sneller rustig wordt dan bij YPPY. Het enige wat wel lastig is, is dat ik d'r geen eten kan geven en dat we dat vaak toepassen als 'last resort' als ze echt niet rustig wil worden, dus dan moet ze toch weer terug naar mama. Om dan weer gelijk ingevroren bv te gaan ontdooien en een flesje te maken, dat doe je meestal ook niet.

Badje, luiers, ook allemaal geweldig. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_42797686
Ik kan ook niet geod snappen dat je niks met je kind kunt Ik bedoel voor een moeder is het in het begin toch ook allemaal nieuw. Ik moest ook alles leren en kreeg hem ook niet meteen stil. Maar door vaak met hem bezig te zijn leer je dat toch allemaal. En tja als je dan geen geduld hebt dan maak je dat maar.
Ik had het daar laatst bij het CB ook al over. De dokter vroeg of papa ook wel genoeg deed. Toen ik dus mijn verhaal deed zei zij heel simpel: Als papa nu niks met de kleine doet wil de kleine straks niks van papa weten omdat die helemaal onbekend is. En dat is ook best wel zo. En Kevin weet dat maar ja als Mika 's avonds zijn zeuruurtje heeft en Kevin heeft hem vast en die krijgt hem niet stil dan weet ie niet hoe snel ie hem aan mij moet geven. En soms denk ik: Niet aanpakken; maar ja dan begint Mika helemaal in paniek te schreeuwen en dat wil ik ook weer niet
Phff mannen
Liefde
  donderdag 19 oktober 2006 @ 10:22:50 #138
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42797709
Kijk Jarno zo kan het dus ook.
Maar zo was het mannetje dus ook bij Léon, onze oudste. Toen was alles nog nieuw. Bij Cas was het anders. En dat vond ik zo sneu voor Cas. Paps hield gelijk van hem, maar hij had nog niet die binding die hij gelijk met Léon had. Als dat dan hardop uitgesproken wordt is dat best moeilijk. En blijkelijk hebben dus meer mannen dat.
pi_42797742
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 10:22 schreef dutchie het volgende:
Kijk Jarno zo kan het dus ook.
Maar zo was het mannetje dus ook bij Léon, onze oudste. Toen was alles nog nieuw.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat dat 1 van mijn grootste bezwaren is tegen een tweede kind, los van de vraag of we uberhaupt ooit een 2e willen. Al mijn aandacht is voor Anna en ik heb niet echt de behoefte dat te gaan verdelen over 2.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 10:28:31 #140
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42797820
Joh Anna is er nog maar net, niet zover vooruit kijken.
pi_42797822
We hebben gisteren trouwens (waarom heet dit topic niet 'Hoe gaat het met de ouders?') voor het eerst het laten-huilen geprobeerd. Niet echt een succes. Het viel me gisteren namelijk op dat Anna na 5 minuten ontroostbaar huilen (toen YPPY even boodschappen doen was) als een blok in slaap viel. Dus we hadden zoiets van, misschien is het een optie om d'r wat beter te laten slapen (overdag slaapt ze gewoon helemaal niet). Maar goed, na 3 x 5 minuten (met kort troosten tussendoor) kwam ze toch maar weer uit bed. Misschien is ze daar nog gewoon te jong voor. We tobben nog even verder dus. .
pi_42797835
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 10:28 schreef dutchie het volgende:
Joh Anna is er nog maar net, niet zover vooruit kijken.
Nee maar, ik bedoel maar, ik kan me er wat bij voorstellen. Bij dat gevoel, dus.
pi_42798019
Ik heb ook ontzettende mazzel met m'n man. Hij is meer een babymens dan ik (al val ik mezelf mee, was er voor de bavalling echt bang voor soms) en is supergoed met Finn. Hij krijgt hem ook beter in slaap dan ik (bij mij valt ie meestal tijdens het voeden in slaap en als dat eens niet zo is vind ik dat soms moeilijk op te lossen) en doet gewoon alles wat ik ook doe. Alleen wandelen vindt ie niks, wel als we nog een boodschap nodig hebben, maar niet zonder doel.
pi_42798048
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 10:38 schreef Tamea het volgende:
Alleen wandelen vindt ie niks, wel als we nog een boodschap nodig hebben, maar niet zonder doel.
Oh, dit is dan wel weer herkenbaar. .
pi_42798243
Dat is wel handig, een man die baby's leuk vindt. Ik vind Anna leuker dan ik had verwacht. Vorige week had ze een paar rustige dagen en dan is moeder zijn ineens leuk. Hopelijk krijgt ze steeds meer van dit soort dagen. Alleen het zingen en voorlezen, dat moet ie meer gaan doen.

Toch vind ik de nachten erg zwaar, die doe ik alleen. Ik kan J. wel wakker maken, maar dat duurt een tijd en hij moet vaak werken. Hoe we dat gaan doen als ik straks ook weer werk, moeten we nog bedenken. Het voeden is niet erg, maar het niet in slaap komen daarna, dat tikt wel aan. Ik ben zo blij dat Anna al eerder naar de opvang gaat, dan kan ik slapen.
*OUD heilige*
  donderdag 19 oktober 2006 @ 10:48:33 #146
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42798277
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 10:38 schreef Tamea het volgende:
Alleen wandelen vindt ie niks, wel als we nog een boodschap nodig hebben, maar niet zonder doel.
Doelloos wandelen vind ik ook niks, ik moet wel ergens naartoe gaan Maakt niet uit wat, maar het moet dus wel een doel hebben

Peter doet hier echt ontzettend veel met de kinderen (O+) Ook vanaf dag 1. Hij doet eigenlijk alles, behalve voeden, maar puur en alleen omdat dat lichamelijk gezien wat lastig is
pi_42798429
Ik verzin gewoon een doel. En ik doe boodschappen in het centrum niet tegelijk, maar steeds 1 winkel. Gewoon inefficient doen. Zo ga ik vanmiddag bij de Marskramer binnenlopen, terwijl ik dat net zo goed gisteren had kunnen doen. Nu scheelt het vast ook dat wandelen ook bijkomen is voor mij, Anna is dan rustig en gaat soms zelfs slapen.
*OUD heilige*
  donderdag 19 oktober 2006 @ 10:56:42 #148
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42798495
het centrum is net te ver lopen hier vandaan (wel met Amber iig).
Ik loop wel ens naar de brievenbus en dan weer een keertje naar de supermarkt hier in de wijk.
Gisteren wilde ik met Amber naar de speeltuin lopen, wil ze niet Zijn we maar weer naar de supermarkt gelopen
pi_42798607
Wij zitten wat dat betreft op een ontzettend goede locatie. Hier vlakbij is een groot winkelcentrum, daar kan ik heen met de draagzak. Het zwembad, het ziekenhuis en CB zijn ook op loopafstand. Het centrum is verder lopen, maar dat kan met de wagen. Zo fijn, dat ik makkelijk ergens heen kan.
*OUD heilige*
  donderdag 19 oktober 2006 @ 11:16:05 #150
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42798968
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 10:53 schreef YPPY het volgende:
Ik verzin gewoon een doel. En ik doe boodschappen in het centrum niet tegelijk, maar steeds 1 winkel. Gewoon inefficient doen.
Her-ken-baar!!!!
Toch zou ik als ik jullie was ook lekker gaan regelmaten (laten huilen dus en zo wennen aan bedje en slaap)! Maar ja, ik ben hoopvol nu en heb nog geen resultaat geboekt, hoor, dus misschien lul ik over 2 dagen wel weer anders. Maar bij Maria werkte het toen wel redelijk, dus wie weet.
pi_42798984
Inky, wat een rotsituatie voor jou ...
Ik vind bepaalde dingen érg herkenbaar, zoals het er altijd uit moeten omdat ik nou eenmaal niet werk, en dat dat je echt wel op gaat breken. En door de vermoeidheid krijg je ook echt een stuk sneller ruzie. Ik vind het wel tekenend dat het nu dus wat rustiger ging (nu de kleine heeft geslapen) en dat er dan juist niet over gepraat wordt. Het is dan allemaal wat minder heftig dus lijkt het ook minder een probleem ofzo. Dat was hier tenminste weleens...en als het dan weer minder ging kwam het er extra hard uit van mijn kant.

Heel veel sterkte, hopelijk kunnen jullie het goed uitpraten, dat scheelt echt een hoop spanning...
  donderdag 19 oktober 2006 @ 11:25:31 #152
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42799195
Mijn doel bij het wandelen is weer strak in mijn vel te komen, goed doel toch. En de mooie omgeving bekijken. Ik verzin ook wel een doel om te wandelen.
Inky, wat vervelend, geef de moed niet op. Ga praten en dwing hem om te praten, er gebeurt zoveel op dit moment en je kunt elkaar zo makkelijk kwijt raken op dit moment maar je kunt ook zoveel dichterbij elkaar komen als je het samen deelt. Laat de dingen die komen even voor wat het zijn en respecteer ook zijn opvattingen. En laat hem ook eens lekker een uurtje alleen met jullie hummel, dat laat hem zien dat je vertrouwen in hem hebt, dat is belangrijk hoor!
Lekker douchen!
pi_42799211
Ik hoop dat het goed komt Inky, het scheelt zo veel als je steun hebt van je man.

De regelmaat begint hier goed Sugar, maar ergens gaat het fout. Wakker worden, drinken, luier, spelen (voorlezen, zingen, knuffelen enz) of wandelen en dan slapen. En bij dat slapen is de regelmaat dat ze dat niet wil. En dan ligt ze weer te huilen. Nu hadden wij natuurlijk wel het probleem van de krampjes, ik kan haar dan niet laten liggen als ze pijn heeft. Nu vind het ik makkelijker niet meteen naar haar toe te gaan. Vanochtend heeft ze een half uur stil alleen gelegen en nu al een kwartier. We houden moed.
*OUD heilige*
  donderdag 19 oktober 2006 @ 11:29:54 #154
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42799302
Ik heb dus net met de wijkvk gesproken en vroeg haar hoe lang zij vindt dat een kindje dan mag huilen: een half uur of drie kwartier. En daarna dan? Erbij gaan staan even, niet eruithalen en er gewoon zijn.
Dat dagenlang volhouden en als je baby even tussendoor stopt met huilen, ook de tijd weer opnieuw rekenen. Dus vanaf adempauze in het huilen weer vanaf 0 verder tellen en dan maximaal drie kwartier, zeg maar. Het is maar wat je aankan natuurlijk, maar misschien wel fijn om te weten dat zij het zo aanraadt en dat meer ouders dat dus wel zo doen. Afhankelijk van je eigen gevoel uiteraard, maar je zou in elk geval niet de enige moeder zijn die haar baby wél zo lang laat huilen.
pi_42799494
Dat kan ik niet, zo lang. Ik weet van mezelf dat ik met oudere kinderen wel consequent en 'harder' kan zijn, maar een baby een half uur of drie kwartier zelfs alleen laten huilen, dat gaat me te ver. Vooral niet omdat ze veel pijn heeft, ik wil zelf ook niet zo lang alleen zijn als ik pijn heb. Als ze zeurderige geluidjes maakt, kan ik haar wel laten liggen, dat vind ik niet erg. Maar dat huilen.
*OUD heilige*
pi_42800284
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 11:37 schreef YPPY het volgende:
ik wil zelf ook niet zo lang alleen zijn als ik pijn heb.
Precies, dat is voor mij ook de kern van de zaak!

Ik denk dan altijd: stel je voor dat je zelf moet huilen omdat je naar, eenzaam, koud bent of pijn hebt. Dat je partner (of een vriend/vriendin/familielid of zo) dan zegt: nog even wachten hoor, over 10 minuten kom ik je troosten of een arm om je heen slaan. Het idee alleen al.
pi_42800786
Een kind laten huilen wat pijn heeft zou ik ook niet doen.
Maar vergeet niet dat een kind ook kan huilen omdat ie het een en ander moet verwerken. Wij hebben Benthe met 9 weken ook laten huilen om de regelmaat er in te krijgen. Na 2 dagen was er meteen al duidelijk een verschil. Ze had ook moeite om zelf in slaap te komen. Dat is ook iets wat ze moeten leren en ook het diep slapen.

Succes met alle regelmaat dingen, valt soms niet mee!
pi_42800878
Ik probeer me juist voor te houden dat een baby niet alleen huilt bij eenzaamheid, verdriet, honger of pijn, zoals wij dat zouden doen. Een baby heeft maar een uitingsvorm, en dat is huilen, en heeft dat soms ook nodig (Eva wel tenminste). Wij hebben ondertussen ervaren dat op een gegeven moment niets meer goed is, dus dan kunnen we haar net zo goed in bedje leggen. Dan huilt ze wat, soms een half uur met tussenpozen, en dan slaapt ze. Als ik haar op de arm heb, dan huilt ze ook regelmatig, maar dan 2 uur lang met tussenpozen. En daarna slaapt ze nóg niet.
Daarom laten we haar dus wel liggen, maar gaan wel heel regelmatig naar haar toe. En huiltjes leer je ook wel onderscheiden. Nu is ze bóós! Ik ga haar even troosten...

dit is dus onze theorie, maar in de praktijk heb ik er soms wel moeite mee hoor, om niet mijn huilgevoelens op haar te projecteren.
Eva
pi_42800975
Ja zeker, huilen van moeheid is er ook natuurlijk bijvoorbeeld of overprikkelt.

Wat ik me overigens afvraag is dat waarom men nieuwe moeders ouders vrijwel nooit leert hoe de moe-signalen en hongersignalen er uitzien. Ja, met geluk een goede kraamverzorgster die je daar op wijst en dat uitlegt.

Overal zijn cursussen voor, maar niet over die eerste tijd (laten we zeggen je baby het eerste half jaar). Het leven met een nieuwe baby kan gewoon makkelijker zijn als je in elk geval moe-signalen en hongersignalen kan herkennen, signaleren en interpreteren. Natuurlijk kan je je wijsheid van boeken en internet halen en elk kind is anders, maar dit soort signalen zijn eigenlijk universeel. Ze staan wel met foto's in het groeiboekje overigens, maar leest iedereen dat vraag ik me af?

Deze vraag staat los van specifieke moeders hier overigens, het is gewoon even een gedachtengang.
pi_42801113
En nu slaapt ze.
Nebelung, achteraf vind ik onze kraamverzorgster zo stom! Ook over die signalen heeft ze niets gezegd (en wel paniek zaaien over de hoeveelheid cc die ze dronk, haar temperatuur, spruw omdat ze ff een wit melkmondje had... ). Ondertussen kan ik het zelf al een beetje herkennen, en heb ook de foto's in het groeiboekje vluchtig bekeken. En ik heb het lijstje ergens in OUD ook al eens voorbij zien komen denk ik.
Ik zou zelf trouwens niet zo snel naar een cursus gaan - ik heb daar altijd zo'n hekel aan, omdat je dan je eigen tempo niet kunt volgen. Doe mij maar een boek dus
Eva
pi_42801250
Ik zou zelf ook niet gauw naar zo'n cursus gaan, hoor

Maar het scheelde mij destijds zo enorm veel toen ik al die signalen kon herkennen. Ik legde haar toen niet meer op bed als ze honger had (want ik dacht slaap) en dus enorm ging krijsen, en ik hoefde niet meer te panieken als ze niet dronk als ik dacht dat ze honger had (maar dus slaperig was) ! Toen kon ik ineens zeer vertrouwen op haar en voeden op verzoek en ze sliep ineens als een roosje. Zo fijn was dat.

Dus hoe je dat ook te weten komt, ik hoop altijd dat men het ergens oppikt.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 12:48:15 #162
24188 Belana
kloon van belana
pi_42801384
sorry hoor, maar ik stoor me dus echt aan mannen die hun bed niet uit gaan omdat zij werken verdorie, alsof thuis met de kinderen en het huishouden geen dagtaak is!
Ik vind dus ook niet dat "mazzel" heb met Nick, ik vind het normaal en hij gelukkig ook. we proberen rekening met elkaar te houden. en ik snap ook niet dat je "niks met je kind hebt" verdiep je erin zou ik zeggen. meiden, ik heb er bewondering voor als jullie daar zo rustig mee om kunnen gaan, echt waar. mij zou het mijn huwelijk kosten denk ik.

m@x, jij zei laatst nog iets over dat "moeke gevoel" enzo... het is niet zo dat ik zo'n oermoeke ben, maar ik heb er nu wel weer even moeite mee om Ezra achter te laten ja, die is nog zo klein. en het gaat al zo hard allemaal en ik wil niks missen. gisteren ging het al beter op het werk, ik had het lekker druk en alles komt weer boven en men begint alweer dingen aan mij te vragen dus dat gaat goed zo en dan is het ook wel weer leuk om even gewoon belana te zijn
stormy waters...
sailin'
pi_42801387
ja ik ben ook van de boeken/internet.

De eerste week als je kraamverzorgster er is dan slapen ze alleen maar. Althans dat hoor ik vaak om me heen. De babietjes moeten ook bijkomen van de bevalling, dus heerst er rust. En dan ineens is de kraam weg, en komt er een draak te voorschijn Niet bij alle kindjes dan hoor. Maar je voelt je zo machteloos en je wil alleen maar goed doen. Ik vond het echt heel lastig om te zoeken naar het juiste. Je bent ook geneigd om te zeggen na 2 a 3 keer, okee dit lukt dus niet en dan weer een andere methode. Terwijl je eigenlijk iets nieuws pas na ongeveer een week uitproberen kunt zeggen of iets werkt ja of te nee.
pi_42801434
Jee Belana ben je al aan het werk??
Wat gaat de tijd toch hard zeg...
  donderdag 19 oktober 2006 @ 12:52:40 #165
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42801494
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 12:05 schreef nebelung het volgende:

[..]

Ik denk dan altijd: stel je voor dat je zelf moet huilen omdat je naar, eenzaam, koud bent of pijn hebt. Dat je partner (of een vriend/vriendin/familielid of zo) dan zegt: nog even wachten hoor, over 10 minuten kom ik je troosten of een arm om je heen slaan. Het idee alleen al.
Dat is wel heel iets anders natuurlijk, de reden waarom een volwassene huilt of waarom een baby huilt. Maar dat werd ook al gezegd, zag ik.
pi_42801617
quote:

[..]

Sterker nog, een baby heeft geen flauw benul van het feit dat jij over 10 minuten weer komt. Dat kun jij zelf wel weten, maar een baby weet geeneens wat een minuut is. Ik vind het ook niet erg makkelijk om d'r te laten huilen, maar wilde het toch even geprobeerd hebben. Maar ja, je kijkt wel elke minuut 3 x op de klok. Nou, dan maar wat aandacht teveel hoor. Voor zover dat al kan.
pi_42801696
Bedankt voor de aanmoedigende woorden maar ik ben uiteindelijk gister toch niet gaan werken
Alles liep verkeerd en ik miste Ronja bij het uit bed stappen al zo erg, dat had ik echt niet verwacht. Toen ook nog uiteindelijk mijn moeder te laat hier kwam omdat ik zo stom was geweest om wel aan te geven hoe laat ik van het station weg zou moeten, maar niet dat ik dan ook nog een half uur eerder hier vandaan de bus zou moeten nemen... was ik half in paniek.
Ik heb me afgemeld op mijn werk, heb ouderwets op schoot bij mijn moeder een potje zitten janken over hoeveel ik Ronja wel niet miste (ze lag gewoon in de slaapkamer ) en heb de verdere dag samen met mijn moeder Ronja's dag doorgelopen zodat ik al die kleine onzinnige dingen toch even kon vertellen.
Volgende week tweede poging, maar dat zal denk ik geen problemen geven omdat ik niet meer vol zit met dingen die ik nog wil zeggen en mijn moeder dit keer gewoon op tijd kan komen zodat ik rustig weg kan gaan...
Moeder zijn doet toch wel rare dingen met je!

Ik kan Ronja ook absoluut niet laten huilen. Ja, een paar minuten als ik bijvoorbeeld net midden in een stukje lastig breipatroon zit en ik de tel niet kwijt wil raken. Maar dan ook niet als het echt overstuur huilen is, dan maar steken tellen later
Scheelt ook wel dat we nu eigenlijk altijd goed weten waarom ze huilt en dat ze niet vaak of lang huilt. Meestal zit er bij huilen een enorme boer dwars en dat doet natuurlijk pijn. Geen haar op mijn hoofd die er met pijn laat liggen. Of ze wil clusteren en dan is het ook gewoon een kwestie van dvd-tje opzetten en daar aan toegeven.

Gister had ze voor het eerst een uurtje dat ze echt onttroostbaar was. Ze wilde wel drinken maar dronk onrustig, het lukt eniet om haar te laten boeren en ik MOEST ook nog eens twee telefoontjes plegen.
Mijn vriend stond met haar in de slaapkamer en toen ik daar kwam om Ronja over te pakken en samen met haar naar bed te gaan kwam aller er bij hem ook uit. Hij heeft het er heel erg moeilijk mee dat hij niets kan doen als ze huilt, hij voelt zich daar zo machteloos van en dankzij een klein autistisch trekje dat hij heeft is de intensiteit van het geluid gewoon te groot waardoor het voor hem allemaal nog veel erger lijkt.
En dat terwijl hij de laatste paar weken juist veel meer naar Ronja toe trekt omdat ze zo veel meer terug kan lachen en praten.

Ik denk dat het al een stuk beter zou gaan als hij net even rustiger zou zijn. Dus niet meteen alles uit de kast willen trekken om haar stil te krijgen maar eerst de normale gevallen na gaan (heeft ze honger/een volle luier/kramp) en als dat niet helpt om dat gewoon maar rustig met haar rond te lopen en te knuffelen. Meestal helpt dat, maar dan moet je het wel even volhouden.

Ik vertel nu ook heel bewust als we 'savonds in de kamer zitten en Ronja ligt wat te morren in de kinderwagen dat ik het wiegen met de wagen VIJF minuten vol houd en dat ik daarbij op de klok kijk. Dat is ook zo, want anders denk ik al heel snel dat ik er al weer zooo lang zit. Hij heeft dat helemaal, als het met een halve minuut niet beter is dan moet er weer wat ander geprobeerd worden. Vandaar dat ik hem dus wat bewuster wil maken van de rust die je gewoon wel moet nemen bij zo'n kleintje door duidelijk te maken wat ik nou precies doe. Anders lijkt het voor hem alleen maar alsof ik het wel kan en hij niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 19-10-2006 13:07:32 ]
pi_42801741
Jarno je moet vooral doen wat voor jullie goed en juist voelt

Echter wanneer je toch over gaat op het laten huilen zou ik zeker niet op de bank stil zitten en naar de klok te staren. Maar ga dan wat doen zodat je zelf ook enigzins afgeleid bent.
pi_42801857
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 12:48 schreef Belana het volgende:
sorry hoor, maar ik stoor me dus echt aan mannen die hun bed niet uit gaan omdat zij werken verdorie, alsof thuis met de kinderen en het huishouden geen dagtaak is!
Mijn vriend gaat er ook niet 'savonds uit voor Ronja, maar dat is niet omdat hij het niet wil maar omdat ik het niet wil. Als hij er uit zou gaan dan zou dat betekenen dat het licht aan gaat, dat hij om het bed heen stommelt om Ronja op te pakken en haar vervolgens aan mij te geven
Een ander alternatief zou een afgekolfde fles zijn, maar tegen de tijd dat die opgewarmd is is Ronja echt goed wakker en ik omdat ze naast me slaapt dus ook.
Nee hoor, ik vind het veel makkelijker om haar slaapdronken op te pakken bij de eerste smakjes, haar aan te leggen, even door te slapen terwijl ze drinkt en haar weer half slapend terug te leggen.
De verzorging van Ronja is dan wel niet 100% eerlijk verdeeld, maar er zijn weer veel meer andere dingen die hij doet inplaats van ik zoals boodschappen doen en de hond uitlaten.
pi_42801932
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 12:52 schreef Sugar het volgende:

[..]

Dat is wel heel iets anders natuurlijk, de reden waarom een volwassene huilt of waarom een baby huilt. Maar dat werd ook al gezegd, zag ik.
En je lacht waarom?

Reden maakt geen bal uit, als jij je kut voelt en je man zegt dat je moet wachten voor hij komt troosten of met je praten of een arm om je heen slaan, dan is dat toch idioot? Of nog erger, je hebt geen benul van tijd, want geen klok en hij komt gewoon niet. Hij weet wel dat hij komt, maar jij niet, voel je je dan niet steeds kutter?

Je laat je kind, dat niets anders heeft dan huilen (want dát werd gezegd als je goed leest), toch niet wachten. Ik vind dat je moet reageren.

En is het niet zo dramatisch of dringend kan je daar best een minuutje of 2/3 overheen laten gaan, maar als je weet dat je kind krampt van de pijn (want dáár ging het over namelijk, pijn) dan laat je die niet liggen vind ik.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 13:12:03 #171
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42802032
Natuurlijk niet bij pijn, ik bedoelde juist dat wij huilen om die dingen als pijn, verdriet enzovoorts, maar dat mijn baby huilt omdat ie niet de rust kan vinden te gaan slapen, maar wél moe i. Ik ga hem leren die rust wél zelf te vinden, zodat hij niet afhankelijk is van gewieg, wandelen, een bepaald muziekje of de draagdoek. Dat is handig en fijn voor 'm, want dan kan ie altijd slapen, ook als een van die dingen niet voorhanden is.

Natuurlijk zou ik een baby met pijn ook niet laten huilen!
pi_42802072
Ja maar ik reageerde op Yppy die Anna niet bij pijn kan laten liggen. Logisch en vanzelf niet dus.

Ik snapte dus niet dat je lachte, snap je.
pi_42802217
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 12:48 schreef Belana het volgende:
Ik vind dus ook niet dat "mazzel" heb met Nick, ik vind het normaal en hij gelukkig ook. we proberen rekening met elkaar te houden. en ik snap ook niet dat je "niks met je kind hebt" verdiep je erin zou ik zeggen. meiden, ik heb er bewondering voor als jullie daar zo rustig mee om kunnen gaan, echt waar. mij zou het mijn huwelijk kosten denk ik.
Ik zou dat ook wel erg moeilijk vinden..
Mijn man was eerder aan kinderen toe dan ik tijdens de moeilijke momenten van de zwangerschap dacht ik wel eens: ik doe dit meer voor hem dan voor mezelf , en hij doet het hartstikke goed nu! Soms zit ik hem toch nog te wijzen op dingen, maar ik vind ook dat dat mag, omdat ik veel vaker met Eva optrek dan hij nu, omdat hij nog fulltime werkt. Hij helpt mij ook weer, met het troosten/laten huilen/schuldgevoel etc (zie eerdere post ).
Hij heeft ook plezier met Eva, vindt het leuk om haar op de arm te hebben, zelfs 's nachts . Normaalgesproken doet hij de laatste voeding en ik de nachtvoeding. Niet omdat hij 's nachts niet wil, maar hij heeft 's morgens geen kans om dat gemiste uur bij te slapen, hij moet om 6.30 eruit. (en ligt er dus pas om 0.00 in vanwege die laatste voeding) Omdat ik wel kan blijven liggen, en wat eerder naar bed kan dan hij, doe ik de nachtvoeding - mijn keuze... Maar vannacht deed hij het, omdat ik zo moe was, en het was heerlijk. Ik heb goed geslapen. En was gek genoeg 's morgens vermoeider dan normaal, dus ben ook heel lang blijven liggen.

We zijn van te voren zo gewaarschuwd dat onze relatie ontzettend zou veranderen door een kind. En ik geloof dat ook, alles komt meer onder een vergrootglas te liggen, je krijgt conflicten over opvoeding, werkverdeling, etc. Mede door die waarschuwingen hebben wij van te voren al heel veel gepraat, en hoewel dat toen nog theorie was, heeft dat wel geholpen. We weten van elkaar wat we belangrijk vinden. Ik heb daarom ook het gevoel dat onze relatie juist sterker wordt.

Maar misschien is dit niet fijn om te lezen voor de moeders die juist moeite hebben met hun partner... Wat ik maar zeggen wil: praten is echt zo belangrijk!
Een een dikke voor jullie!

[ Bericht 1% gewijzigd door linda856763 op 19-10-2006 16:13:04 ]
Eva
  donderdag 19 oktober 2006 @ 15:21:44 #174
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42806186
quote:
Ik denk dan altijd: stel je voor dat je zelf moet huilen omdat je naar, eenzaam, koud bent of pijn hebt.
Sorry, nebelung, ik reageerde juist hierop: de andere meer emotionele zaken die jij dus noemde waar wij volwassenen om huilen. Babies kunnen heus ook om die dingen huilen, maar ook om nog veel meer, dat bedoelde ik. Daarom vond ik het grappig, omdat het leek alsof je meteen dacht dat babies echt altijd erg verdrietig zijn als ze huilen.
pi_42808102
Nee, dat denk ik dus ook niet, maar ik zat vooral in mijn hoofd met huilen om iets dat zonder uitstel aandacht behoeft dus, waaronder pijn, ongemak en eenzaamheid/verlatingsangst.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 16:30:13 #176
24188 Belana
kloon van belana
pi_42808648
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:06 schreef owlet het volgende:

[..]

Mijn vriend gaat er ook niet 'savonds uit voor Ronja, maar dat is niet omdat hij het niet wil maar omdat ik het niet wil. Als hij er uit zou gaan dan zou dat betekenen dat het licht aan gaat, dat hij om het bed heen stommelt om Ronja op te pakken en haar vervolgens aan mij te geven
Een ander alternatief zou een afgekolfde fles zijn, maar tegen de tijd dat die opgewarmd is is Ronja echt goed wakker en ik omdat ze naast me slaapt dus ook.
Nee hoor, ik vind het veel makkelijker om haar slaapdronken op te pakken bij de eerste smakjes, haar aan te leggen, even door te slapen terwijl ze drinkt en haar weer half slapend terug te leggen.
De verzorging van Ronja is dan wel niet 100% eerlijk verdeeld, maar er zijn weer veel meer andere dingen die hij doet inplaats van ik zoals boodschappen doen en de hond uitlaten.
nou ja, jij geeft bv en dan is het ook anders.
het gaat mij om van die vaders die zo helemaal niet betrokken lijken bij hun kind.
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 13:17 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Ik zou dat ook wel erg moeilijk vinden..
Mijn man was eerder aan kinderen toe dan ik tijdens de moeilijke momenten van de zwangerschap dacht ik wel eens: ik doe dit meer voor hem dan voor mezelf , en hij doet het hartstikke goed nu! Soms zit ik hem toch nog te wijzen op dingen, maar ik vind ook dat dat mag, omdat ik veel vaker met Eva optrek dan hij nu, omdat hij nog fulltime werkt. Hij helpt mij ook weer, met het troosten/laten huilen/schuldgevoel etc (zie eerdere post ).
Hij heeft ook plezier met Eva, vindt het leuk om haar op de arm te hebben, zelfs 's nachts . Normaalgesproken doet hij de laatste voeding en ik de nachtvoeding. Niet omdat hij 's nachts niet wil, maar hij heeft 's morgens geen kans om dat gemiste uur bij te slapen, hij moet om 6.30 eruit. (en ligt er dus pas om 0.00 in vanwege die laatste voeding) Omdat ik wel kan blijven liggen, en wat eerder naar bed kan dan hij, doe ik de nachtvoeding - mijn keuze... Maar vannacht deed hij het, omdat ik zo moe was, en het was heerlijk. Ik heb goed geslapen. En was gek genoeg 's morgens vermoeider dan normaal, dus ben ook heel lang blijven liggen.

We zijn van te voren zo gewaarschuwd dat onze relatie ontzettend zou veranderen door een kind. En ik geloof dat ook, alles komt meer onder een vergrootglas te liggen, je krijgt conflicten over opvoeding, werkverdeling, etc. Mede door die waarschuwingen hebben wij van te voren al heel veel gepraat, en hoewel dat toen nog theorie was, heeft dat wel geholpen. We weten van elkaar wat we belangrijk vinden. Ik heb daarom ook het gevoel dat onze relatie juist sterker wordt.

Maar misschien is dit niet fijn om te lezen voor de moeders die juist moeite hebben met hun partner... Wat ik maar zeggen wil: praten is echt zo belangrijk!
Een een dikke voor jullie!
In mijn verlof heb ik ook wel regelmatig de nachtvoeding gedaan idd omdat Nick vroeg op moest, hetgeen idd mijn keuze was, maar Nick deed het regelmatig wel als ik ff vreselijk moe was. of hij laat mij uitslapen in het weekend.
het is een kwestie van rekening houden met elkaar en beiden betrokken zijn.
Lijkt megewoon vreselijk om er zo alleen voor te staan als mama. lijkt me ook heel moeilijk om te zien dat je partner blijbaar niet zoveel heeft met het kindje waar jij zoveel van houdt.
Ik zou zo graag jullie even een knuffel geven en idd, wat linda zegt: praat met je vriend/partner!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 19 oktober 2006 @ 18:16:05 #177
108648 cattie
lieve moeder
pi_42811914
Dames met mannen die "niets met hun kind hebben" ik vind het ook knap hoe jullie er mee om gaan. Ik zou woest zijn. Hoe kun je nou niets hebben met je baby? Ik snap dat niet. Mijn man heeft heel veel met Ive en vindt hem geweldig. Hij doet ook alles met hem (in bad, verschonen, wandelen, enz). De borst geven kan alleen ik, de rest doen we samen (en hij geeft flesjes afgekolfde melk op pappadag).
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:26:34 #178
3142 m@x
pi_42815599
Het lijkt me inderdaad zwaar als je partner niet 'meewerkt'. Gelukkig gaat dat hier juist heel erg goed. Ik heb hier een natural born papa rondlopen die echt alles doet wat ik ook doe en die er 's nachts vaker uit moet aangezien ik zo ontzettend vast slaap dat ik Kai vaak niet eens hoor.

Om nog even terug te komen op mijn oermoeke-opmerking; dat was dus niet negatief bedoeld. Soms denk ik juist dat hier iets verkeerd zit omdat ik dat dus helemaal niet heb. Ik word niet heel emotioneel van verjaardagen, bijzondere gebeurtenissen enzo. Iemand wees me op een artikel in de Viva van deze week over een vrouw die het helemaal niet leuk vind om moeder te zijn. Zo sterk is dat bij mij niet, maar ik kan mezelf wel heel erg in dat artikel herkennen. Het is heel egoistisch van me, maar ik heb vaak het gevoel alsof ik voor Kai teveel van mezelf in moet leveren. Zoveel dat ik niet meer ben wie ik graag wil zijn en dat ik niet meer kan doen wat ik graag wil doen. Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik zou Kai is het meest dierbare wat ik heb en als ik de kans krijg om het allemaal over te doen zou ik het niet anders willen doen. Maar om nou te zeggen dat ik met volle teugen geniet van het moederschap en dat het het mooiste is wat me ooit is overkomen, nee. Ik vind het moeilijk en heel erg zwaar en ik moet soms echt mijn best doen om er lol in te hebben. Naar Kai toe zal ik dat nooit laten merken. Het is echt een superjoch en ik geniet van hem maar niet van alles wat er verder bij komt kijken. Als ik dan hier op fok posts lees over hoe geweldig iedereen het vindt en hoe fantastisch het moederschap is dan kan ik niet anders dan denken dat er bij mij echt iets mis is.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:31:03 #179
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42815769
max, als je dan even wat verder leest zul je zien dat je zeker niet de enige bent met dit gevoel. Jetske is nog maar klein dus misschien verandert het allemaal nog wel maar ik ben ook zeker geen "oermoeke". Ik vind haar leuk enz maar als ik zonder haar op stap ben of zoals afgelopen week als ze naar de creche is, krijg ik veel meer gedaan en ben ik blij om even mezelf te zijn. Daarom kijk ik ook best wel weer uit naar mijn werk. Straks weer lekker als gewoon sjak mijn ding doen. Jetske komt dan wel weer als ik thuis ben. Nou ja, ik kan het ook niet zo goed onder woorden brengen, ik schaam me ook wel een beetje voor dit soort gevoelens.
Lekker douchen!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:34:50 #180
103793 kozakken
Living the life
pi_42815919
Maar tegelijkertijd (reactie op m@x) zie je hier ook moeders in diepe stress of echt heel negatief zijn naast himmelhoghjuichend gelukkig. Ik heb het idee (ook als ik naar mezelf kijk) dat je vooral schrijft in mindere tijden of tijden dat je juist heel blij bent. De 'gewone' of zo-zo tijden zijn veel minder interessant en gaan ook vaak gewoon voorbij . Gewoon omdat dat zo gaat.
Als ik een vriendin elke dag spreek bepraat je ook alle 'kleine' dingen van een dag of uit je leven (vanmiddag heb ik... en vanmorgen deed Jonne dit en dit en zei hij..) Maar als je iemand elke maand eens spreekt gaat het over de highlights.
(iets bijzonders gebeurd.. uhm.. neuh.. gewoon... zeg maar...) Dat spreek je veel minder uit. Daar voer je geen diepe gesprekken over.

Ik voel me mama-mama en soms ook niet. Het ene moment daadwerkelijk heel blij met onze jongens en de situatie en soms voel ik me gevangen in mijn huis en in mijn zelfverkozen leven. (lees ook hier: zielsblij met de jongens en ik zou niet willen ruilen, maar daarom mag dit leven soms wel eens knellen)

En ik heb je gezien samen met Kai Jullie zijn een heel mooi stel en ik zag alleen maar iemand die zielsveel van haar menneke leek te houden
Misschien ben je gewoon lekker nuchter
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:36:48 #181
108648 cattie
lieve moeder
pi_42815972
Niet om mezelf op de borst te kloppen hoor, maar ik heb wel dat "oermoeder" gevoel. En gedrag. Ik heb echt het gevoel dat ik nu completer ben. Ik was al gelukkig voordat Ive er was, maar nu voelt het voor mij nog beter. Het is goed zo. Ik krijg ook heel veel energie uit het moeder zijn.
Maar als ik zo om me heen kijk en luister is het "oermoeder" gevoel eerder uitzondering dan regel. Het maakt mij ook niet beter dan jullie.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:38:13 #182
103793 kozakken
Living the life
pi_42816019
Zag je reactie wat later Sjak. Waarom zou je je ervoor schamen? Jouw tijd is toch ook heel belangrijk naast Jetske-tijd.
Een kind is echt een van de heftigste dingen (vind ik) die in je leven kunnen gebeuren. Omdat het alles op z'n kop zet. Je lijf, hormonen maar ook gewoon alles IN je leven. Jouw leven wordt opeens jullie leven. Gewoon omdat je kind je nodig heeft. En dat onvoorwaardelijke is mooi, maar knelt hier soms enorm. Dat ik ook blij ben wanneer m'n ouders een van de kinderen even ophaalt en ik meer rust heb. Dat ik de avonden zonder kinderen (dus lekker op bed) echt heerlijk vind.
En tegelijkertijd geniet ik door eigen tijd ook van de tijd met de jongens Juist omdat ik me dan weer opgeladen heb.

En wat mooi Cattie dat je dat zo voelt! Heerlijk toch?
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:45:41 #183
3142 m@x
pi_42816225
Dat ik heel erg veel van Kai hou, daar twijfel ik ook geen moment aan. Ik vraag me alleen af of ik door de twijfels die ik heb wel een leuke moeder voor hem ben. Er zitten hier meiden die zo ontzettend graag een kindje willen en mij is het als het ware gewoon overkomen. Mijn zwangerschap kwam redelijk onverwachts en ongepland. Ik was een tijdje bezig om zwanger te worden, besloot dat het toch niet het juiste moment was en dat ik er niet klaar voor was. Toen hebben we het plan op een laag pitje gezet. Een aantal maanden daarna bleek ik dus zwanger te zijn. Soms voelt het alsof ik boos op mezelf ben dat ik dat heb laten gebeuren terwijl ik wist dat ik er niet klaar voor was en eigenlijk nog steeds niet klaar voor ben. En misschien streef ik gewoon naar perfectie in een situatie die helemaal niet bedoeld is om ooit perfect te zijn.

Tja, en wat betreft de andere mama's die toch ook dat soort gevoelens hebben. Als je even een dipje hebt dan lees je selectief en lijkt iedereen helemaal in de gloria te zijn terwijl dat eigenlijk ook niet zo is

Cattie, dat jij dat gevoel hebt vind ik alleen maar heel erg fijn voor jou en voor Ive. Gewoon lekker van genieten.
pi_42816704
M@x en Sjak, heel herkenbaar hoor.
M@x, ook ik was redelijk snel zwanger, terwijl ik nog maar net gezegd had dat ik dacht dat ik er misschien wel klaar voor zou zijn, binnenkort... . En ook ik vind het heerlijk als Eva even slaapt, als we nog tijd voor onszelf hebben. En soms wil ik ook gewoon ff weg, en als (schoon)moeder er is, laat ik Eva ook zo even aan hen over, en kan ik even lekker mijn eigen gang gaan. En ik zie er ook naar uit om aan het werk te gaan.
Maar aan de andere kant ben ik telkens als ik Eva zie, weer helemaal verliefd. Dat ook wel.

Omdat ik dit al wel wat aan zag komen, ik ben gewoon erg nuchter en ben een klein beetje een workaholic (met wel een 9-5 mentaliteit, dat wel ), hebben we ook gekozen dat mijn man meer thuis zal zijn. Hij is meer 'oervader' dan ik 'oermoeder' ben...
Eva
pi_42817245
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:26 schreef m@x het volgende:

Om nog even terug te komen op mijn oermoeke-opmerking; dat was dus niet negatief bedoeld. Soms denk ik juist dat hier iets verkeerd zit omdat ik dat dus helemaal niet heb. Ik word niet heel emotioneel van verjaardagen, bijzondere gebeurtenissen enzo.
Het één sluit het ander niet automatisch uit toch? Ik word ook niet echt emotioneel van dat soort zaken, maar ja ik ben gewoon nuchter. Aan de andere kant ben ik echt wel een 'oermoeder' met 'oerliefde' volgens mij. Maar ik ben natuurlijk ook nog 'oer-Igraine' en daar moet ik ook af en toe tijd voor inruimen.

Dat over-emo of halleluja gedrag zegt mij echt niets over wel of niet oermoeder zijn, juist niet want ik lees hier wat dat betreft zo vaak tegenstellingen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 21:23:53 #186
103793 kozakken
Living the life
pi_42817468
En die tegenstellingen zijn volgens mij precies wat voor mij ook het zijn van 'ouder' is: een tegenstelling in alles.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 21:32:57 #187
3142 m@x
pi_42817758
Dat was dus een voorbeeldje. In al jouw nuchterheid zie ik jou ook als één van die oermoeders. Het is meer wat iemands post uitstraalt. Een gevoel wat ik niet goed kan benoemen maar wat ik bij mezelf niet zo snel terugzie.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 21:47:23 #188
103793 kozakken
Living the life
pi_42818272
En ik las je postje nu pas echt goed Igraine. Want zo voel ik het eigenlijk ook wel heel goed. 'oerliefde' passend bij deze 'oer-kozakken'. (met ook tijd nodig voor oer-kozakken naast de ruimte voor 'oerliefde')
pi_42818296
bij mij bestaat het ook gewoon allebei naast elkaar: het echt hartstikke hoteldebotelblij zijn met m'n kinderen (voelt voor mij wel echt als het beste wat me ooit is overkomen), EN de sterke behoefte aan af en toe wat bix-tijd en bix-dingen. en ook de zware kant die jij noemt m@x, herken ik wel. er gaat gewoon per saldo zooo veel tijd en energie in dat zorgen en verzorgen zitten. niet erg op zich, maar het kan af en toe flink beklemmend werken. eigenlijk vind ik het niet meer dan menselijk, dus ik voel me er niet schuldig over. maar het is af en toe behoorlijk zoeken naar een goede balans. en je doelen niet te hoog stellen.
pi_42818962
Het oergevoel had ik het meeste bij Bo Alles was nieuw. De gevoelens om moeder te zijn, de gevoelens voor de verantwoordelijkheid voor een kind. De onzekere gevoelens, de trotste gevoelens, de beschermende de troostende enz enz.
Toen Jans kwam herkende ik die gevoelens voornamelijk. Na de geboorte had ik wel weer dat tijgergevoel zo van ze is van mij en niemand mag haar vasthouden (zo leuk voor de kraamvisite ) Maar de andere gevoelens waren niet nieuw. En dat vond ik best tegevallen. Ik wilde weer die halleluja gevoelens en die had ik helemaal niet. Rationeel snap ik het, maar jammer vind ik het wel.

En nu, ik die best bewust gestopt is met werken. Kan niet wachten tot Jans 4 is en af en toe gaat overblijven zodat ik ook weer wat kan gaan doen. Bo wil steeds vaker overblijven op school. Jans zegt maar steeds dat ze al 4 is en ook wil overblijven Ik de moeder die thuis wil zijn met kopjes thee en koekjes zit thuis met kopjes thee en (bijna) zonder kindjes. Dat voelt niet lekker. Ik merk dat de kinderen het wel langer zonder me kunnen doen op een dag. En dat geeft me dan weer t gevoel van vrijheid. En hierdoor begin me steeds meer te verheugen op gesprekken met collega's, ontwikkelingen in de zorg, nieuwe uitdagingen enz enz.
Deze "oermoeder" begint zich weer een beetje "oerjessie" te voelen en dat voelt ook weer heerlijk.

Dat wat jij zegt Belena over dat mazzel hebben met je man als vader. Daar moest ik erg om lachen. Ik voel dat precies net zo. Wat nou mazzel hebben met een man die ook eens een wassie ophangt, een kind naar school brengt, een luier verschoont, een kus op een gestoote knie geeft, naar de dokter gaat, snachts een kotsbed opruimt, samen een tekening maakt, in slaap valt met kind op schoot, de slappe lach heeft met je kind. Dat is geen mazzel hebben. Dat is een man die net als jij voor kinderen heeft gekozen.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_42819368
jessie, klinkt ook alleen maar logisch hoor, dat je ook wel weer zin hebt in die volgende fase, met wat meer jessie-ruimte.

ik heb in G een heuse supervader getroffen, dat maakt het hele gezinsgebeuren wel extra leuk hoor. en inderdaad, dat je al die taken een beetje verdeelt lijkt mij ook niet meer dan logisch/eerlijk op zich. misschien neem ik dat ook wel als iets te vanzelfsprekend aan. maar hij heeft daarnaast ook nog eens zoveel leuke eigen ideeën en spelletjes en liedjes en grapjes, ik kan me echt geen leukere vader bedenken voor ze.

maar die eerste pittige tijd doet ook echt wel een heel zwaar beroep op je relatie vind ik. althans, natuurlijk voegt het ook wel iets heel bijzonders toe, maar het kost ook veel energie en iedereen moet nog zo wennen aan z'n nieuwe rol. als er dan dingen niet zo lekker zitten kan 't ook wel makkelijk heel sterk uitvergroot naar voren komen denk ik. dus inky, sterkte ermee, ik hoop van harte dat jullie er samen uitkomen. probeer elkaar ook wat ruimte te geven af en toe, en wees duidelijk in wat je van elkaar verwacht.
pi_42820885
Ik heb het af en toe al moeilijk als paplief er wel is. Nu is hij drie dagen op schoolkamp en ik ben niet alleen eenzaam, maar ook moe van het moederen. Het is echt fijn om af en toe even 'het liefste menneke van de wereld' aan papa te geven.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 07:37:29 #193
24188 Belana
kloon van belana
pi_42827211
m@x er is niks mis met jou hoor meid lekker ding!
Ik zei al, ik ben ook niet zo'n moeke, ten minste, voor mijn gevoel niet. Ik vind het zalig om dingen even alleen te doen, even niet die verantwoordelijkheid, even gewoon belana. Ik merk wel dat ik, nu ik 2 kinderen heb, meeeeer moeke ben geworden wat jessie beschrijft heb ik juist andersom ervaren, juist door de herkenning van gevoelens en het weten wat er zou komen ben ik meteen echt mama van Ezra, een gevoel wat bij Liam zo moest groeien. Ezra is meteen mijn kleine ventje, voelt erg heftig. dus misschien moet je aan een 2e beginnen m@x (grapje hoor)
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 07:56:05 #194
3142 m@x
pi_42827293
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 07:37 schreef Belana het volgende:
m@x er is niks mis met jou hoor meid lekker ding!
Ik zei al, ik ben ook niet zo'n moeke, ten minste, voor mijn gevoel niet. Ik vind het zalig om dingen even alleen te doen, even niet die verantwoordelijkheid, even gewoon belana. Ik merk wel dat ik, nu ik 2 kinderen heb, meeeeer moeke ben geworden wat jessie beschrijft heb ik juist andersom ervaren, juist door de herkenning van gevoelens en het weten wat er zou komen ben ik meteen echt mama van Ezra, een gevoel wat bij Liam zo moest groeien. Ezra is meteen mijn kleine ventje, voelt erg heftig. dus misschien moet je aan een 2e beginnen m@x (grapje hoor)
Jij bent echt niet goed bij je hoofd
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 08:06:23 #195
24188 Belana
kloon van belana
pi_42827345
geen goed plan dus?
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 08:10:06 #196
3142 m@x
pi_42827373
Ehm, Laten we dat nou maar niet doen.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 08:52:09 #197
103793 kozakken
Living the life
pi_42827699
Ik voel me soms organisator met 2 kinderen. Plannen, regelen, verkeersleider spelen en tussendoor ook nog proberen naast kindertijd ook nog opruimtijd, boodschappentijd en kozakkenmantijd en heel misschien ook nog eens kozakkentijd ergens in te fiegelen
Het is absoluut een kleine bv (schreef Ireth dit ook al niet eens?)

Romme was meteen mijn/ons mannetje. Maar Jessie slaat precies de spijker op de kop wat mij betreft
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 22:04 schreef jessie het volgende:
Maar de andere gevoelens .. bij de geboorte van de tweede .... waren niet nieuw. En dat vond ik best tegevallen. Ik wilde weer die halleluja gevoelens en die had ik helemaal niet. Rationeel snap ik het, maar jammer vind ik het wel.
Hier ook geen haleluja gevoelens oid. "Gewoon wennen" dat wel. En grip krijgen op het schuldgevoel dat ik had tov Jonne omdat ik opeens aandacht moest verdelen. En schuld tov Romme omdat ik dat halelujagevoel ook zo graag bij hem had gehad.

Maar nu.. nu er reactie terug komt en nu ik mijn kleine mannetje beter begin te kennen begin ik ook ook weer grip te krijgen op mijn twee kinderen en mijn gevoelens daaromtrend. Ook omdat ik zie dat Jonne heel goed gedeid (nog steeds) en dat is fijn. Want dan doen we toch iets goed, denk ik dan maar.

Enne M@x.. twee kinderen zijn echt heel leuk hoor
pi_42827786
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 07:37 schreef Belana het volgende:
dus misschien moet je aan een 2e beginnen m@x (grapje hoor)
dat wilde ik ook net zeggen
Ook hier voelt het allemaal zoveel bekender dan vorige keer. Ik heb ook al veel sneller het gevoel dat Lis echt mijn dochter is. Dat ik haar al ken ofzo. En ook voel ik me veel relaxter over alles.
Niet dat ik de vorige keer zo gestressed was maar ik heb het idee dat ik veel beter 'snap' wat ze wil. Het loopt gewoon soepel.
Maar misschien verandert dat nog wel. We zijn natuurlijk pas bijna 3 weken ver en er kan nog van alles veranderen.
Maar tot nu toe voel ik me helemaal fijn en goed
pi_42831471
Ik merk dta ik door de bevalling best ben veranderd, anders dan ik had verwacht. Ik verwachtte namelijk dat je door het meemaken van zó'n enorme pijn, je minder ernstige pijntjes veel beter zou kunnen hebben.
Maar nu merk ik dat het bij mij totaal andersom is. Ik loop al een paar dagen met een zeurende, lichte kiespijn. Normaal prima vol te houden, vooral omdat het maar heel af en toe echt even goed pijnlijk is. Maandag naar de tandarts dus ik hou het nog wel even vol.
Alleen lijkt het wel of sinds de bevalling mijn lichaam bij elke pijn in een soort paniekmodus schiet. Alsof ik onbewust erg bang ben dat het weer zo veel pijn gaat doen, dat ik er weer zo ongelukkig, hulpeloos en bang van zal gaan worden...
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:18:55 #200
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42831662
He wat naar, owlet! Kiespijn is altijd rot, maar dat gevoel van na de bevalling helemaal.

Snoop, jij bent een prachtige positieve tegenhanger van sommige andere moeders hier. Alles gaat zo lekker! Natuurlijk niet eens allemaal vanzelf, kijk maar naar de bv, maar toch ben je positief en geniet je! Ik vind het fijn om te lezen en gewoon ook heel fijn voor jou en je gezin!

Ik had trouwens na de bevalling nog een paar weken bij alle pijntjes die ik voelde een soort verwarring.
"Auw! Oh nee, pijn is goed, er gebeurt wat! Euhm? Huh? Oh nee, auw! Pijn, auw! Pijn? Oké! Hup, ik duik in de pijn... Oh nee! Huh?"
pi_42832303
Heb het hier de laatste paar dagen met Kevin over gehad dat ik vond dat ie zo weinig met Mika doet. Krijg ik als antwoord: Als jij meer in huis doet dan doe ik meer met Mika. Nou toen was ik dus klaar met praten Toen ik er later weer over begon zei hij dat dat een grapje was. Nou leuke grapjes. Hij denkt omdat ik de hele dag thuis ben het huis helemaal spik en span moet hebben en dan ook Mika bezig kan houden. Nee sorry dat gaat er bij mij niet in. Als Mika slaapt dan ga ik of stofzuigen of iets anders doen. Als Mika niet slaapt kan ik af en toe wel iets doen maar ja gewoon niet altijd. Heb hem dat dus ook maar even duidelijk gemaakt. Nu dus maar eens kijken of het beter gaat worde.
Liefde
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:10:34 #202
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42832952
woeii inderdaad een heel heel fout grapje
jammer dat het niet vanzelf gaat bij kevin dan menicole.. zal wel groeien ofzo
  † In Memoriam † vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:17:26 #203
81992 Githa
pi_42833164
Je kunt ook niet alle dag meer poetsen zoals je dat voorheen deed, ik moest daar ook vreselijk aan wennen, want ik moest nog dit en ik moest nog dat. Nu kan ik me er 'soms' best bij neerleggen dat het die dag gewoon niet gelukt is, Jordy voorop hoor
En dat houdt dus ook in dat John wat meer mee moet helpen in de weekenden, maakt hij gelukkig geen probleem van, al is het uit eigen initiatief iets doen nog niet echt ingeburgerd

Ik moet zeggen dat het hier nu gewoon best lekker gaat, heb mijn ritme in werk, Jordy en het huishouden weer een beetje gevonden en kan de zorgen ook redelijk naast me neerleggen als het nodig is, dit ga ik proberen vast te houden
pi_42834280
Anna is nog niet zo zwaar, dus ze kan in de draagzak als ik bezig ben, maar het huishouden krijgt wel minder aandacht dan vorig jaar om deze tijd. Nou ja, pech gehad dan.

Gisteren en vandaag hebben we boekjes gelezen en liedjes gezongen voor het leuke. Zo anders dan om te troosten.
*OUD heilige*
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:24:44 #205
24188 Belana
kloon van belana
pi_42845710
moeie moeder hier na eerste week werken
ging wel goed allemaal, maar ben nu echt opperdepop. (het helpt ook niet dat mijn peuter vaak 's nachts wakker is heb je een baby die doorslaapt notabene)
het was ok. de nieuwe oppas doet het goed. alles is goed. maar of ik ooit nog uitrust?
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:26:14 #206
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42845777
Nee, want dan heb je je oudste eindelijk onder controle, begint de jongste . Die nog niks snapt van stickervelletjes .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:28:12 #207
24188 Belana
kloon van belana
pi_42845840
nee, ben ook bang dat het kwa uitrusten er niet in zit idd ach jaaaaa....
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:31:09 #208
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42845932
Uitrusten is voor mietjes
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:31:32 #209
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42845943
Ooit hè, ooit gaan ze het huis uit.
Nee, over een jaar of 10 zijn ze niet uit bed te branden. Krijg je dat weer.
pi_42847988
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 20:31 schreef dutchie het volgende:
Ooit hè, ooit gaan ze het huis uit.
Nee, over een jaar of 10 zijn ze niet uit bed te branden. Krijg je dat weer.
Of dan gaan ze stappen, lig je weer half wakker te wezen om te luisteren of ze al thuis zijn of niet
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:06:19 #211
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42848930
Ja, maar ergens daar tussen in sleur ik ze mooi uit hun nest, om 6 uur. Ze zullen het weten .
Mijn bioritme is inmiddels zo aan gort dat ik volgens mij de rest van mijn leven om 6 uur wakker ben .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_42850062
Hi Meiden, er zit weer wat schot in hier

We hebben het af en toe ergens over kunnen hebben.
Het blijkt o.a. dat m'n vriend het soms beter vond de kleine even aan mij te geven bij een nacht voeding, want hij was zelf eigenlijk een beetje boos omdat hij weer niet had kunnen slapen.
Begrijp me niet verkeer, hij is zeker geen slechte vader, maar door omstandigheden wil het allemaal niet zo lukken momenteel.

In het begin deed hij juist heel veel en kon alles veel beter dan ik, ik wist helemaal niets van baby's. Hij ging in het ziekenhuis b.v. uit zichzelf naar de kinderafdeling en deed de verzorging van Ryan (terwijl dat dus niet hoeft als ze daar liggen) En ook thuis deed hij veel.
Maar de laatste weken slaat de vermoeidheid toe, want hij is een slechte slaper, en hij heeft last van een soort chronische "verkoudheid" met regelmatig antibiotica kuren (incl. bijwerkingen) en is nu ook nog eens snip verkouden. Al met al een dooddoener om een veelzijdige en geduldige papa te zijn, en ik denk dat hij het er ook wel een beetje moeilijk mee heeft (maar er niet voor uit komt).

Dat was ook het punt waarom ik me nu al een beetje zorgen maak voor als ik ga werken, want ik weet dat ie zeer regelmatig zich niet lekker voelt en veel hoofdpijn en dan het liefst in bed blijft. En Ryan die is nou eenmaal erg huilerig en eist veel aandacht en dat is dan niet zo'n lekkere combi...
Maarja de praktijk moet het tzt uitwijzen, ik durf hem iig best alleen te laten met Papa. Dat deed ik de laatste tijd ook bewust even elke dag, dan ging in namelijk ff lekker met m'n iPod op wandelen met de hond(en) in het park, ff geen ontroostbaar kind om je heen. Maarja een hele dag van 7 tot 7 is heel wat anders.

Maar zoals ik al zei gaat het alweer wat beter, sinds mijn uitbarsting is er voor mijn gevoel meer begrip hiervoor van hem, en wordt de verzorging van de kleine al meer gedeelt. Hij heeft zelfs eens de 1e en 2e nachtvoeding gedaan, dus toen heb ik redelijk goed kunnen slapen
Verder weer veel hugs & kisses om het weer een beetje goed te maken .

En ik heb gister en vandaag verder helemaal niets gedaan in het huis Daar gaan we na het weekend wel ff naar kijken, 1 ding tegelijk leek me zo. Eerst een weekend bij m'n schoonouders waar Ryan een nachtje door oma wordt waargenomen en papa en mama hopelijk samen weer eens lekker kunnen slapen. En ik denk dat ik m'n moeder, die hier dichtbij woont, maar eens ga vragen of ze iig 1x per week Ryan een middagje wil nemen. Zodat we wat vaker tijd samen hebben totdat ik ga werken.

Ik was gister trouwens op de nacontrole bij de Gyn, en kreeg ik te horen dat ze me al lekker slank vond op foto's vind ik het nogwel tegen vallen, maar in de spiegel vond ik het ook wel OK

Ook kwam ik daar m'n kamergenote (ook KS op die dag) tegen, en wat blijkt zij heeft precies hetzelfde wat wij met Ryan hebben, veel willen eten, weinig slapen en veel huilen. En dood en dood moe, wat zij moet echt alles alleen doen terwijl d'r man ook thuis is (is volgensm ij echt een pa die niets heeft met z'n kind, maar dat dacht ik in het ziekenhuis al want je zag hem bijna nooit). Ze is zelfs eens zo moe geweest toen ze bij de kleine zijn bed stond, dat ze maar terplekke op het kleedje is gaan liggen want ze kon geen stap meer zetten. Klonk allemaal iig erg herkenbaar (helaas voor ons)
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_42850970
Even een vraagje aan jullie?
Is het normaal om na het badderen en douchen zo nu en dan een redelijke hoeveelheid vocht terug uit je vagina komt lopen nadat je al even afgedroogd en aangekleed bent, en rustig achter de laptop zit?
(voor de bevalling had ik daar nooit last van)
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_42851818
oh dat heb ik ook wel eens bar, geen idee of dat met bevalling te maken heeft, volgens mij had ik dat daarvoor ook wel eens. ik heb niet zo'n geweldig afsluitsysteem daarbeneden geloof ik.
pi_42852019
ik heb het ook voornamelijk als ik gebadderd heb of wat lang gedoucht heb en het is best wel genant
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_42852052
even iets inleggerigs gebruiken dan maar? em verder misschien toch ook nog wat bekkenbodem-oefeningen doen.
pi_42859508
Ik heb ook misschien een beetje een rare vraag. Ik heb sinds de bevalling dat er lucht uit mijn vagina komt. Klinkt misschien raar en tis echt geen scheet hoor Maar Kevin vond van de week ook al dat mij buik zo dik was geworden en toen ik later onder de douche stond had ik zelf ook het idee dat ie bol was. Ben niet aangekomen en tis ook niet een "dikke" buik zeg maar. Zie eruit of ik weer 7 maand zwanger ben Heeft iemand anders dat ook wel eens gehad na de bevalling
Liefde
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:37:09 #218
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_42861285
Mama is nu echt weer een beetje een gewone vrouw... menstruatie is doorgezet...
edit: lang geleden zeg.... 'k denk ongeveer een jaar!
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:41:41 #219
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42861403
Bar, dat is volgens mij wel normaal.. alleen als het bij mij zo is, dan is het wat sneller zegmaar. niet als ik al aangekleed ben.

en Menicole, haha dat ken ik ook wel ja maar dat had ik ook al eerder voor de bevalling dus.
dat met je buik weet ik eigenlijk ook niet. misschien lucht dan?
pi_42861438
MeNicole, ik heb dat ook wel, althans van die lucht, maar dat komt omdat het geheel door het littekenweefsel wat minder goed sluit lijkt het wel en omdat het nog wat slapjes is.
Maar een met lucht gevulde buik via je vagina lijkt me heel sterk. Dan zou je baarmoeder gevuld moeten zijn met lucht en dat zou niet best zijn...
Zijn het niet je darmen die opgezet zijn?
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:10:51 #221
94046 PM-girl
pi_42862038
Die ontsnappende lucht heb ik soms ook (bij mij meestal nog gevolgd door wat bloed). Weet niet waarom dat is.
*
pi_42862999
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 16:47 schreef reese.com het volgende:

[..]

Het is voor iedere ouder stoer, ongeacht man of vrouw. Feit blijft wel dat in onze maatschappij er helaas weinig mannen zijn die zoveel dagen minder gaan werken. Juist omdat het niet stoer zou zijn.
Beetje late reactie maar ik wil het toch even uitleggen.

Ik vind dat mannen vaak niet serieus worden genomen als vaders en daar kan ik me weleens kwaad over maken. Ik zou willen dat zij een meer vanzelfsprekende opvoedersrol kregen in onze maatschappij. Als mensen er dan zo iets bijzonders van maken, wordt dat moeilijk.
Ik vind het moeilijk om goed onder woorden te brengen wat ik bedoel. Ik snap dat jij deze opmerking helemaal niet vervelend bedoelt, hoor, maar... nou, misschien helpt een. voorbeeldje. Bij dit soort uitspraken krijg ik het gevoel alsof een volwassende de hemel in wordt geprezen omdat hij zijn veters kan strikken ofzo. (Ik overdrijf nu natuurlijk om mijn gevoel erbij over te kunnen brengen.)
pi_42863544
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 13:43 schreef owlet het volgende:
MeNicole, ik heb dat ook wel, althans van die lucht, maar dat komt omdat het geheel door het littekenweefsel wat minder goed sluit lijkt het wel en omdat het nog wat slapjes is.
Maar een met lucht gevulde buik via je vagina lijkt me heel sterk. Dan zou je baarmoeder gevuld moeten zijn met lucht en dat zou niet best zijn...
Zijn het niet je darmen die opgezet zijn?
Nee het zijn echt niet mijn darmen. Maar wil voor de zekerheid ook morgen ff de dokter bellen. Mijn buik is net een ballon zeg maar. Maar misschien staat dat helemaal los van de lucht die ontsnapt want dat kan idd wel van de littekens zijn
Liefde
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:35:06 #224
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42865146
Zit je wellicht rond je menstruatie periode? ik heb na de zwangerschap vanaf een week a 2 dat ik voor me menstruatie helemaal opblaas alsof ik idd 7 maanden zwangher ben
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_42865365
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 16:35 schreef _evenstar_ het volgende:
Zit je wellicht rond je menstruatie periode? ik heb na de zwangerschap vanaf een week a 2 dat ik voor me menstruatie helemaal opblaas alsof ik idd 7 maanden zwangher ben
Nee want ben alweer met de tweede strip van de pil bezig. Misschien ben ik wel gewoon weer zwanger Nee hoor dat kan nog helemaal niet
Liefde
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:45:56 #226
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42865382
ik slik ook de pil hoor maar bedoel de laatste week van mijn strip krijg ik dat opgeblazen iig
pi_42865677
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 16:45 schreef _evenstar_ het volgende:
ik slik ook de pil hoor maar bedoel de laatste week van mijn strip krijg ik dat opgeblazen iig
Ik ben nu 4 dagen met de nieuwe strip bezig. Maar wacht wel ff af
Liefde
pi_42866625
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 12:07 schreef MeNicole het volgende:
Ik heb ook misschien een beetje een rare vraag. Ik heb sinds de bevalling dat er lucht uit mijn vagina komt. Klinkt misschien raar en tis echt geen scheet hoor Maar Kevin vond van de week ook al dat mij buik zo dik was geworden en toen ik later onder de douche stond had ik zelf ook het idee dat ie bol was. Ben niet aangekomen en tis ook niet een "dikke" buik zeg maar. Zie eruit of ik weer 7 maand zwanger ben Heeft iemand anders dat ook wel eens gehad na de bevalling
Mijn buik was altijd al een klein beetje bol. Maar nu helemaal.En het lijkt echt alsof ik zwanger ben. Dezelfde vorm als bij de zwangerschap van Kim. Heb soms ook heftige buikpijn en kramp, dit had ik voor de zwangerschap nooit. alleen als ik ongesteld was. Volgens de huisarts zijn het wel mijn darmen. Dat daar gewoon veel lucht in zit. Terwijl ik niet constant scheten laat!
pi_42875655
ingrid, meer scheten laten dus! dan is de lucht er tenminste uit. en ik denk dat als je buik eenmaal zo opgerekt is geweest, deze natuurlijk makkelijker weer bol staat bij een opgeblazen gevoel dan voordien.

ik voel me zowel rond menstruatie als rond ei-sprong standaard behoorlijk opgeblazen, en houd dan ook zichtbaar meer vocht vast (weegschaal geeft rond die dagen ook minstens een hele kilo meer aan).
pi_42876573
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 23:57 schreef bixister het volgende:
ingrid, meer scheten laten dus! dan is de lucht er tenminste uit. en ik denk dat als je buik eenmaal zo opgerekt is geweest, deze natuurlijk makkelijker weer bol staat bij een opgeblazen gevoel dan voordien.

ik voel me zowel rond menstruatie als rond ei-sprong standaard behoorlijk opgeblazen, en houd dan ook zichtbaar meer vocht vast (weegschaal geeft rond die dagen ook minstens een hele kilo meer aan).
Zullen Ronald en Kim leuk vinden!

Was het niet zo, dat bijna ongesteld worden ongeveer hetzelfde voelt als net zwanger zijn?
pi_42886712
Met mij gaat op zich goed al ben ik me weer verschrokken van de weegschaal gisteren. Hij gaf maar 51kg aan bij 1.70m. Bah hier ben ik niet blij, het maakt mij nu een beetje lusteloos nu ik ook mijn darmen niet onder controle heb. De ene keer verstopping, de andere keer diarree, ik kan wat eten betreft niet vinden wat ik kan verdragen, met als gevolg dat die kilo's er af blijven en ik soms bang om te eten. Trouwens een typisch gevolg van PDS. Mijn grootste angst is het (gedeeltelijk) moeten stoppen met borstvoeding. Daar zie ik erg tegen op.

Nu moet ik heel snel mijn eten en eetlust op de rit krijgen misschien is het dan niet nodig om te stoppen, ik wil namelijk nog zo lang doorgaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Randa_v op 22-10-2006 15:11:17 ]
pi_42887182
Sterkte ermee Randa!
  zondag 22 oktober 2006 @ 18:09:32 #233
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42893125
wat lastig randa, en lijkt me ook erg vermoeiend, om steeds te merken dat je dus een bepaald iets niet kan verdragen en iets anders moet zoeken wat je wél verdraagt, met de kans dat het dus weer níet werkt.

sterkte en succes
  zondag 22 oktober 2006 @ 22:10:53 #234
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42901376
Ik zit hier toch even te balen. Had ik maar geen ja gezegd, maar ja je wilt je collega's ook wel eens ontlasten. Het hele personeel kampt met blessures (ik doe vrolijk mee ) en nu vroeg mijn werkgeefster of ik de wo-avond ook wilde gaan werken. Dat terwijl ik eik wilde minderen.
Maar mijn collega's lopen ook over, dus heb ik aangeboden bij te springen. Nou ja, het is maar voor een paar maanden. En ik krijg de wo-ochtend ervoor vrij. Maar 3 avonden draaien... pffff... Als ik eraan denk vind ik het zwaar, maar ik moet het eerst maar gewoon proberen. Lukt het niet, kan ik dat altijd nog aangeven. Soms loopt het niet altijd zoals je zelf wilt.
  zondag 22 oktober 2006 @ 22:13:43 #235
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42901489
Pff, erg is dat Dutchie. Wil je vriendelijk zijn maar achteraf kun je jezelf wel voor je kop slaan
Ik moet morgen weer beginnen voor het eggie. Arch, 4 dagen werken...Gelukkig is het rustig omdat het herfst vakantie is en kan ik dus af en toe wat eerder weg gaan. Dan zeg ik wel gewoon dat ik ga voeden Ik zie er een beetje tegenop, vroeg op, Jetske veel minder zien...stress...pfff
Over vroeg opstaan gesproken, ik moet echt gaan slapen... om 6 uur gaat de wekker
Lekker douchen!
  zondag 22 oktober 2006 @ 22:41:35 #236
103793 kozakken
Living the life
pi_42902588
Het is mij heel fijn afgelopen vrijdag in de rug geschoten (grappige oom op een verjaardag zaterdag: "en wie schoot er dan? haha )
Dus met spierverslappers gaat het wel aardig, maar loopt niet over.

Verder beetje emo van de volgende stap van ons kleine mannetje: over naar het ledikantje en uit zijn wieg. Hij begon gewoon heel erg hoog te liggen met zijn koppie tegen de rand. Tijd voor actie dus.
Maar ow, waar raar alweer.
Riep tegen kozakkenman: nu gaat hij dus weg voor misschien wel onze eventuele kleinkinderen Hoezo dromen?
  † In Memoriam † zondag 22 oktober 2006 @ 23:15:35 #237
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42903784
ik zal even aansluiten in de rij. ik zit er ineens helemaal doorheen.
dacht ik van de week nog dat ik heel zachtjes misschien kon werken naar een minieme verzoening met mijn moeder; dit weekend hebben we weer zo'n ruzie gehad, dat ik weer denk: nooit meer naar dat takkewijf. en verdomme, het ging zo goed met me de laatste tijd dat ik dacht dat ik het wel weer aankon om het contact iets meer te verdiepen.
toch maar weer richting 0-punt dan maar.
  † In Memoriam † zondag 22 oktober 2006 @ 23:22:24 #238
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42904006
-edit, toch maar verwijderd

[ Bericht 96% gewijzigd door lady-wrb op 23-10-2006 06:06:50 ]
  maandag 23 oktober 2006 @ 06:28:59 #239
24188 Belana
kloon van belana
pi_42909389
dutch, doosje! ga je wel zorgen dat daar een duidelijk einde aan zit dan?

sjak, ook weer werken vandaag! succes!

kozakken, het gaat nog niet lekker met die rug he? en Romme ook al uit zijn wieg! (ik heb hier dezelfde gedachte trouwens... over de wieg hihi) en over waar ik heen moet met dat ding want hij is best groot

ladywrb, dat klinkt niet zo lekker, ik ken je situatie niet, maar sterkte ermee!
stormy waters...
sailin'
pi_42909835
Sjak, succes vandaag

Dutch, gelukkig is het tijdelijk. Hopelijk kan je de volgende keer gewoon nee zeggen.

Kozakken, rugpijn is zo naar. Sterkte!

Lady wrb, wat een teleurstelling weer. Bah.
  maandag 23 oktober 2006 @ 09:54:49 #241
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42910726
Sjak succes vandaag!

Kozakken aiai en dan ook nog zo'n grappige oom.
Beterschap. (ben gister nog bij jullie in de buurt aan het wandelen geweest )

Lady wrb, dikke
Ook voor dat andere.
pi_42921238
Zo ik ben weer een beetje bijgeslapen

Hebben een paar dagen bij m'n vriend z'n ouders gelogeerd en z'n ma heeft de kleine verzorgd en z'n pa de honden. En wat denk je die kleine poes lief, veel slapen weinig huilen... op zich lekker maar geen goed vermoeidheids voorbeeld. Tot gister, toen was ie weer meer wakker dan dat ie sliep, en toen vond oma het zelfs vermoeiend

Nu nog praten met m'n vriend. Al gaat het nu alweer stukken beter, en ik denk dat hij de boodschap ook wel heeft begrepen, dus zouden het nog over oplossingen/veranderingen kunnen hebben. Maar dat kun je beter zo gaande weg doen. We zullen zien of dat gaat lukken.

En voor iedereen die in de put zit, last heef tvan lichamelijke klachten of al herfstblues heeft
Mama van Ryan (04-09-06)
  woensdag 25 oktober 2006 @ 19:17:36 #243
108648 cattie
lieve moeder
pi_42930478
Een voor iedereen die het nodig heeft!
Even een vraagje, hoe lang duurt het voordat de wonden van de knip en het (inwendig) uitscheuren goed geheeld zijn? Het is namelijk nog steeds pijnlijk bij contact. Gewoon overdag enzo heb ik er geen last van, maar wel bij (pogingen tot) sex. Is dat wel normaal, 16 weken na de tijd?
pi_42930827
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 19:17 schreef cattie het volgende:
Een voor iedereen die het nodig heeft!
Even een vraagje, hoe lang duurt het voordat de wonden van de knip en het (inwendig) uitscheuren goed geheeld zijn? Het is namelijk nog steeds pijnlijk bij contact. Gewoon overdag enzo heb ik er geen last van, maar wel bij (pogingen tot) sex. Is dat wel normaal, 16 weken na de tijd?
Bij mij was het geloof ik na een wek of 8 over. Maar bij sex voel(de) ik nog wel.
Anders even langs de ha om te laten zien of het er goed uitziet.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:06:24 #245
24188 Belana
kloon van belana
pi_42932069
cattie, ik ben wat ingescheurd en dat geneest sneller dan een knip heb ik me wel eens laten vertellen, maar ik zou het anders even navragen bij de huisarts of gewoon nog eens je vk bellen.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:25:03 #246
108648 cattie
lieve moeder
pi_42932729
Hmmm, denk dat ik dan idd maar eens langs de ha moet (vk had ik niet, maar gyn en die doen niet aan telefonische spreekuren helaas).
  donderdag 26 oktober 2006 @ 13:02:26 #247
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42950343
Cattie ik kan me nog herineren dat het bij mij ook vrij lang (bijna 3 maanden) duurde voordat ik pijnvrij kon vrijen. Maar met behulp van glijmiddel ging het wel stukken beter. En natuurlijk een heel voorzichtige man. Maar die zul jij vast ook wel hebben.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:03:03 #248
94046 PM-girl
pi_42965251
Kozakken hoe is het met je rug nu?

Inky, fijn dat het beter gaat tusen jullie nu.

Pff, alsof ik nog niet moe genoeg was, ben ik nu ook nog eens verkouden. Dus slaap ik nog minder. Op een of andere manier kom ik er niet toe om overdag te slapen.
En weer opnieuw begonnen met zelf voeden, dat is ook weer extra onzekerheid. 24 uur slapen zou ik zo kunnen lijkt het wel.
*
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:24:52 #249
108648 cattie
lieve moeder
pi_42966125
Chacama, ik heb idd een hele voorzichtige, lieve man!

PM-girl, 24 uur slapen lijkt mij ook heerlijk! Sterkte met je verkoudheid en de onzekerheid.
pi_42978081
Cattie, sterkte. Bij mij was het litteken al vrij snel pijnloos (maar ik had dan ook alleen wat scheurtjes), maar bij iets te ruw "spelen" deed het geduw tegen mijn baarmoedermoedermond me meteen weer terugschieten naar de bevalling en de pijn. Niet leuk, maar een lieve voorzichtige man doet wonderen

Ik ben gestopt met werken! Het is gewoon te veel geregel en vooral te veel reizen. En pas nadat mijn man dat voorstelde besefte ik pas hoe het op me drukte. De schat heeft ook alles geregeld met mijn werkgever. Ik heb me de afgelopen weken nooit beseft hoeveel energie het me kostte en hoe somber het me maakte, maar toen ik gister weer ineens het hele huis aan kant kon maken en ook alle energie had om met Ronja wat meer rust en regelmaat in te bouwen merkte ik pas wat een opluchting het was!
Het zal wel erg krap worden de komende tijd, maar dat overleven we wel. Over een tijdje hoop ik een leuke baan hier in de regio te kunnen vinden en dan ga ik weer met plezier aan het werk!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:59:05 #251
62233 Jelief
ikke lief!
pi_42978594
Lekker Owlet! Ik heb nog steeds geen spijt dat ik gestopt ben met werken. nouja, ik had het anders moeten doen maarja dat is achteraf makkelijk kletsen. Gister zag ik Beatrijs Smulders bij Pauw en Witteman, die pleit voor een jaar ouderschapsverlof voor moeders. Ik denk dat het vaak onderschat wordt hoe lastig/zwaar het is om , zeker in het eerste jaar, een baan en een kind te combineren.

Met mij gaat het beter inmiddels. Ik heb volgende week een sollicitatiegesprek op een kdv. Toch maar wel, ik vind dat werk gewoon geweldig.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_42978626
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 10:59 schreef Jelief het volgende:
die pleit voor een jaar ouderschapsverlof voor moeders.
Ik zou eerder pleiten voor een jaar verlof, door de ouders zelf te verdelen tussen vader en moeder.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:03:18 #253
62233 Jelief
ikke lief!
pi_42978690
Is ook een goed idee Jarno, niet alle moeders willen een jaar thuis zitten.
Ik had er wel wat voor gevoeld als mijn man een dag in de week voor Emma kon zorgen maar helaas is dat niet te realiseren bij zijn baan. Al had het niet veel uitgemaakt in stress bij mij want Emma wilde gewoon bij niemand uit een fles drinken.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:12:29 #254
94046 PM-girl
pi_42978911
Owlet, wat een dapper besluit, goed van je!
Hier zit ik er nu ook al tegenaan te hikken, al hoef ik pas in januari weer. Diep in mijn hart past het werk dat ik nu doe niet helemaal bij me. Maar iedereen heeft zoveel geinvesteeerd de afgelopen tijd, dat ik het haast niet kan maken niet terug te komen.
De laatste weken voor mijn verlof heb ik vervangend werk gedaan, dat vond ik stiekem veel leuker.
*
pi_42979153
Ik ben ook stiekem heel blij dat een week voor mijn zwangerschapsverlof mijn contract afgelopen was. Nu zit ik lekker thuis (ww) en hoef pas april weer te beginnen. Maar of ik dat doe weet ik nog niet want Kevin die krijgt partnertoeslag dus ik mag zowiezo niet teveel gaan verdienen. We moeten tegen die tijd even kijken wat we het beste kunnen doen Maar voorlopig zit ik hier goed
Liefde
pi_42979222
Owlet, zoals PM al zegt, wat een dapper besluit!!

Ik zou ook wel willen stoppen met werken, maar dat is financieel echt niet haalbaar...
Maar daarnaast vind ik het ook wel fijn om zo af en toe de dagelijkse sleur te verlaten...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:34:11 #257
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42979477
Owlet knap besluit, en ik begrijp[ goed dat er een hele last van je af is!

HIer heel gespannen, maak me zo;n zorgen om me meissie, ze is nog tevreden en lief en alles dus waarom zou ik me zorgen maken... maar toch ze gaat qua groei enorm achteruit.. wat ook wel te verwachten was.. en probeer echt heus om me niet te veel zorgen te maken.
Ik voel me zo niet mama meer, maar iemand die alleen maar bezig is om flesjes te mengen met allerlei medicatie.. en een doekje om al het gespuug op te ruimen.. bah..

* diep ademhaalt en schouders omhoog en weer gaan met die banaan en maar "vrolijk"doen *
pi_42979703
Grote beslissing owlet, maar wel goed dat ie genomen is zo te lezen.

Kun je irl niet ergens je verhaal doen evenstar? Dat vrolijk blijven doen houdt ook een keertje op natuurlijk.

Een jaar thuiszitten lijkt me erg lang, maar ik moet er niet aan denken dat ik komende week (na 10 weken) al weer had moeten beginnen. Was me echt niet gelukt. Ik ben nu pas sinds een weekje een beetje aan het uitrusten en bijkomen van alles wat er is gebeurd en veranderd. Financieel kan ik wel stoppen met werken, maar dat lijkt me ook niks, al zou een baan dichter bij huis niet verkeerd zijn.

Hoef je niet te solliciteren MeNicole? Ik ben bij 1 werkgever ontslagen (bezuinigingen) en heb tot de dag van mijn verlof moeten sollicteren en over twee weken moet ik daar weer mee beginnen.
*OUD heilige*
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:45:03 #259
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42979784
Yppy probleem is gewoon mensen zien een kindje met bolle hapwangetjes, die heeft ze maar ze zien niet de rest.. dus wat krijg je dan je stelt je aan
pi_42979792
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 11:41 schreef YPPY het volgende:

Hoef je niet te solliciteren MeNicole? Ik ben bij 1 werkgever ontslagen (bezuinigingen) en heb tot de dag van mijn verlof moeten sollicteren en over twee weken moet ik daar weer mee beginnen.
Jawel ik moet al vanaf 3 oktober ofzo weer solliciteren. Dat doe ik ook wel netjes. Anders krijg ik geen geld. Maar tis niet zo dat ik echt serieus er mee bezig ben zeg maar. En ik zoek als ik weer wil gaan werken ook maar voor 8 uur ofzo
Liefde
pi_42981136
Dapper en fijn besluit Owlet! Ik doe mee en ben na 18 jaar werken ook gestopt sinds vorige week. Er is zo'n last van me af momenteel.

Wat ontzettend lastig voor je evenstar, het lijkt me zo moeilijk. Arwen heeft ook bolle hapwangen en een gezond voorkomen, maar ondertussen als moeder weet je hoe het zit. Niet fijn om je meisje in groei achteruit te zien gaan, sterkte
pi_42995754
ik ben een bleitkous geworden!
Vandaag moest Fons bloed laten prikken en hij moest zo wenen en ik ook toen.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:39:18 #263
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42995969
bleitkous? (zal zoiets zijn als een watje ofzo neem ik aan?)

Waarom moest Fons bloed laten prikken???
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:43:20 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42996094
Huillie op z'n goed Foks, ET.
pi_42996147
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:39 schreef E.T. het volgende:
bleitkous? (zal zoiets zijn als een watje ofzo neem ik aan?)

Waarom moest Fons bloed laten prikken???
We vonden dat hij nogal snel adem haalde en zijn huisarts vond ook zijn pols nogal hoog.
Verder was alles perfekt. Hij slaapt goed,komt goed bij, mooi kleur, sterk, temperatuur ok, longen en hart klinken zuiver,... Ze was voor 95 percent zeker dat het niks was maar voor de veiligheid hebben we hem toch eens verder laten onderzoeken. Dus bloed nagekeken en longfoto gemaakt, waar niets aan te zien was. Het zal dus wel allemaal ok zijn.
pi_42996161
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:43 schreef Brighteyes het volgende:
Huillie op z'n goed Foks, ET.
Ja.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:06:06 #267
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42996714
Tjonge, helemaal stoppen met werken, lijkt me wel heftig hoor! Ik ben deze week weer begonnen en vond het wel zwaar maar ook fijn om weer aan de slag te zijn. Ik was wel blij dat ik een paar weken vakantie na mijn verlof had genomen. Ik vind de 10 weken (16 totaal) ook te kort. Ik merk dat ik nog niet goed hersteld ben en dat Jetske het wel moeilijk heeft met de verandering. Tja, ik ben dan ook ineens 4 dagen per week niet meer bij haar. Gelukkig is haar papa 2 dagen per week thuis voor haar.
Lekker douchen!
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 09:52:56 #268
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43004807
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 21:45 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ja.
Ok, weer wat Belgisch erbij geleerd

fijn dat met fons allles ok was Ljkt me idd vreselijjk om te zien, bloedprikken bij zo'n kleintje..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:05:55 #269
108648 cattie
lieve moeder
pi_43005438
Fijn Owlet dat je een beslissing hebt genomen en je er goed bij voelt!
Zelf heb ik hetzelfde als Sjak: wel zwaar, maar ook fijn om weer te werken.
Bass-Miss, da's niet leuk om te zien, nee!

Ik heb net mijn kleding kast opgeruimd, alle zwangerschapskleding eruit gehaald en ergens diep weggestopt, want ik pas weer in mijn normale kleding! Mag ook wel na ruim 16 weken.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:56:20 #270
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43008386
Owlet en Nebelung, dappere beslissingen hoor. Voor mij persoonlijk is het net als bij Sjak en Cattie; het is wel druk enzo (vooral de laatste tijd hectisch), maar ik voel me er wel goed bij. Al denk ik wel dat de 10 weken na de tijd gewoon net iets te kort waren.

Evenstar

Groeten, een snotterende drukke Dutch
pi_43008704
Tis vandaag een jaar geleden dat de eerste dag van mijn laatste menstuatie was. Dus volgens de berekening vandaag een jaar geleden zwanger
Liefde
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:14:46 #272
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43012529
ik heb juist elke keer de neiging om een baantje te gaan zoeken voor 2 dagen ofzo.

maar ik heb makkelijk praten ik kan dan waarschijnlijk gewoon max thuis laten en de was wordt wel gedaan als het nodig is.

of iets voor mezelf iig. dansen lijkt me ook toch wel heerlijk een avondje in de week.
en k kan ook wel weer bij de muziekvereniging gaan.

maargoed weet t allemaal nog ffies niet
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:32:55 #273
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43020701
Efkes een updateje van hieruit:
Gaat ff goed *piep* met de rug. Fysio heeft nu 2 behandelingen gedaan en begeleid met oefeningen. Vaak de slappe lach gehad (wat moet je anders als het je collega is waar je altijd mee ouwehoert en nu je rug laat knakken?), maar vooral pijnlijk. Uiteindelijk wordt het beter, maar nu nog even niet. Ik doe mijn best om mijn houding netjes zo te doen zoals me gezegd is, maar moeilijk hoor.
Mijn onderste 2 wervels zijn instabiel, waardoor de wervel(s) erboven vast zitten.
Positieve kant, weet nu wat het is en we kunnen er wat aan doen. Maar ik dacht dat ik er met 1x checken en wat oefeninkjes er wel zou zijn. Dat dus niet.
En wat ook prettig (soms ook niet) het is dus mijn collega en hij loopt regelmatig mijn kantoor binnen en wijst me op mijn houding en zorgt dat ik in beweging blijf. Dat vergeet je gewoon vaak als je zit te werken. Dus dat is echt wel handig.
pi_43021070
klinkt allemaal lekker hier meiden !!!
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:29:49 #275
108648 cattie
lieve moeder
pi_43022245
Ow dutchie, wat rot! Ik hoop dat het snel effect heeft.
Ik weet hoe rot het is, ik heb er al 3,5 jaar last van en bij mij gaat het waarschijnlijk niet meer over, maar bij jou komt het waarschijnlijk gewoon door de bevalling en dat gaat wel over volgens mijn fysio.
  zondag 29 oktober 2006 @ 09:39:49 #276
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43028761
Dutchie pas wel op jezelf hoor
Cattie
  maandag 30 oktober 2006 @ 10:39:59 #277
108648 cattie
lieve moeder
pi_43059881
Ik merk dat ik er met Ive ook een hele gevoelige plek in mijn hart bij heb. Mijn mannetje is mijn alles en alles wat over hem gaat komt bij mij 10x zo hard aan. De leuke dingen zijn geweldig, de mindere dingen heel erg rot.
Gisteren waren we met zijn 3-en naar een verjaardag van een familielid. Enkele maanden geleden was er wat onenigheid in de familie, maar dat was al uitgepraat. Dachten wij. De jarige heeft ons nog net gedag gezegd, maar verder genegeerd. En dat ze mijn man en mij negeerde, dat boeide me niet zo. Maar ze negeerde Ive helemaal! Ze heeft hem 3 maanden niet gezien en heeft zelfs bij het gedag zeggen niet naar hem gekeken. Niets tegen hem gezegd, niets over hem gezegd. Dat vind ik zo erg! Ive kan er niets aan doen dat er onenigheid was/is. Het doet mij zoveel pijn dat iemand hem negeert. Ik ben echt boos.
pi_43060022
Oh daar was ik van geflipt denk ik, cattie! Dat is echt erg. Ik zag al in het babytopic dat jullie weg zijn gegaan, hartstikke goed. Je mannetje voor alles!
pi_43060774
Dutchie
Cattie

Hier gaat het niet zo...ben de laatste dagen erg emotioneel. Vooral overdag en als ik in bed lig.
Met Sarah gaat alles super en ben zo blij met mijn kleine meid. Maar het gaat me om mijn broer.
Ik heb hem nu al bijna 3 jaar niet meer gezien en gesproken en dat doet mij zoveel verdriet. Vooral nu Sarah is geboren. Ik had gehoopt dat dat hem op andere gedachten zou brengen maar nee. Zelfs had ik ècht gedacht dat hij wel een kaartje of wat dan ook zou sturen toen Sarah is geboren, maar ook niks. En dàt doet mij nog het meest verdriet. Dat hij niks laat horen.. Niemand snapt ook waarom hij geen contact meer met mij wil hebben. Zijn vriendin had onenigheid met mijn ouders, maar daar had ik niks mee te maken. Elke keer denk ik, zal ik hem een brief sturen, of hem bellen, of bij hem langs gaan. Maar zelfs toen ik zwanger was deed hij de deur niet open, ook al was hij thuis.
Ik kon altijd zo goed met hem opschieten en we deden zoveel dingen samen, tot hij die vriendin kreeg. Ik kan er gewoon niet meer tegen, het liefst wil ik hem de huid vol schelden en iedereen laten weten hoeveel verdriet hij mij hiermee aan doet. En niet alleen mij, ook mijn ouders, mijn andere broer, en familieleden. Ik wil hem terug... ik mis hem zo!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_43060995
Wat een rottige familiedingen allemaal hier. Bah.

Cattie, ik heb ook een kind dat heel gevoelig is voor de gemoedstoestand van zijn moeder. Vaak merk ik het zelf niet meteen, maar als mijn vriend me er op wijst klopt het wel. Als Morris moeilijk of huilerig is komt dat vaak omdat ik ook niet lekker in mijn vel zit op zo'n moment. Ik kan me daar wel eens schuldig over voelen. Maar het is erg moeilijk je eigen gevoelens te beïnvloeden vind ik.
Je kan 2 dingen doen: nog eens met dat familielid om de tafel gaan zitten of voorlopig ontwijken.
Ik weet niet hoe belangrijk die persoon voor jou is.

En CM, wat naar voor je. Heel vreemd dat je broer ook geen contact met jou meer wil terwijl jullie geen ruzie hebben. Ik zou denk ik toch bellen of een brief schrijven om te laten weten hoeveel pijn je er van hebt en dat je graag contact wil.

maandag 30 oktober 2006 @ 13:10:57 #281
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43063569
Jaja, de navelstreng is dan wel doorgeknipt maar die band blijft. Ik vind het toch nog steeds apart hoe dat werkt. Dat een kind feilloos aanvoelt hoe het met mama is en dat ook overneemt.
Rot hoor Cattie dat het zo gegaan is.

CM, wat een gemis. Als je niet durft te bellen stuur hem dan een brief idd. Dan kun je meestal beter je emoties verwoorden dan dat je ze ter plekke uitspreekt.
  maandag 30 oktober 2006 @ 14:16:48 #282
108648 cattie
lieve moeder
pi_43065709
CM, wat rot! Is er niet iemand die een beetje kan bemiddelen?
Snoopy, dat familielid was al niet onze favoriet, we gaan haar daarom maar even ontwijken. Om de tafel gaan zitten lijkt me nu niet zo'n goed plan, ik sleep haar er aan haar haar overheen ben ik bang.
pi_43066251
Deze moeder heeft zin om overal tegen aan te schoppen en te schreeuwen. Ik zit alles behalve lekker in mijn vel, ben boos op de hele grote boze wereld en op praktisch iedereen die er woont, alleen Morgaine is mijn alles en zorgt er voor dat ik me 7 van de 10 keer inhoudt, maar die andere 3 keren schrik ik gewoon van me zelf.

Ik weet niet zo goed waar ik last van heb en wat ik soms met me zelf aan moet. Zal vast wel weer los lopen maar momenteel gaat het even ruk.
  maandag 30 oktober 2006 @ 14:41:07 #284
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43066502
Faja hoezo voel je je zo? Is er een duidelijke oorzaak voor jezelf of niet?
(je man was wel terug toch?)
Niet mee blijven zitten hoor.
pi_43066898
Dutch het mannetje is thuis hoor, hoe kan ik anders zwanger zijn geweest een paar weken geleden. Maar denk dat de miskraam er wel inhakt bij me. Verders zijn er nog wel wat andere dingen maar ga ik hier niet over praten. Baal gewoon om van alles en soms denk ik dat ik me aanstel als ik mijn omgeving moet geloven. Die zeggen alleen maar "positief vooruit kijken". Ach ja, gooi het maar op de hormonen.
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:05:05 #286
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43078104
Faja, je stelt je écht niet aan, jeetje je hebt wel even wat te verwerken!! en dat is niet 1-2-3 gebeurd.
Én met dat nog andere dingen, nou dan vind ik het niet zo gek dat je er even doorheen zit.

je mag best even "lekker" boos zijn en gelukkig heb je morgaine om je heen die van je houdt en van wie jij houdt

dikke knuffel
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:33:33 #287
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43079526
Faja, heel begrijpelijk, hoor. Neem het jezelf niet kwalijk!
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:45:27 #288
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_43098285
Hier ook familietoestanden. De relatie met mijn zusje is nog verder bekoeld door een voorval op mijn nichtjes verjaardag. Ik heb er veel verdriet van gehad, maar [Dr. Phil-modus] ik had zo'n verdriet omdat ik de hoop op een goede relatie moest opgeven en niet om haar, want ze is nooit een goede (schoon-)zus of tante geweest [/Dr. Phil-modus] en toen ik me dat besefte kon ik het ineens een plekje geven. De enige die hiervan de dupe zijn, zijn haar kinderen (want daar hebben wij wel een hele goede band mee) en mijn ouders. Ik ben er klaar mee en ik kies voor mijn gezin.
Verder gaat het wel ok, ben mijn werkuren langzaam aan het uibreiden. Alleen lichamelijk gaat het bagger. Ik ben hypermobiel in mijn onderrug waardoor mijn middenrug de boel moet corrigeren. Het ging een tijdje beter met fysio (toen kwam dit ook aan het licht), maar nu ik een tijdje niet ben geweest heb ik heel erg last en ook van mijn heup
En ik bloed de laatste maanden door de pil heen, dus ik ben zo'n 2 weken per 4 weken aan het bloeden, vindt het toch een beetje teveel van het goede . Vrijdag even aankaarten bij de ha.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:50:27 #289
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43098407
succes ermee wennie!
gewoon lekker voor jezelf en je gezin kiezen hoor ! zulke dingen vreten energie.
en wat een narigheid met de pil. misschien moet je een zwaardere?
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:55:30 #290
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43098532
ik voel me weer helemaal goed in mijn vel
mijn moeder kan de pot en de rest van dr meelopers zoek het ook maar uit
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:04:10 #291
81992 Githa
pi_43098755
och dames toch ik schrik best hoeveel mensen er niet lekker in hun vel zitten....

Ik ben zenuwachtig voor de komende periode, maar ondanks dat gaat het best goed met me. Op mijn werk hou ik alles bespreekbaar, kan me redelijk neerleggen bij al het gehaast en gesjouw naar specialisten van de afgelopen weken en probeer niet te veel te denken over hoe het zal gaan allemaal..... Ik gebruik fok als uitlaatklep en probeer prive er niet te veel over te spreken met andere mensen, geeft alleen onrust.
pi_43104161
dikke voor alle meiden waarbij het even niet zo lekker gaat..

Gelukkig gaat het met mij goed Alleen op het werk is het een teringzooitje.. maar daar maak ik me lekker niet meer druk om.. het zal allemaal wel...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_43105991

Voor iedereen die er behoefte aan heeft
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:44:47 #294
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43106106
Faja, ik heb er even niet bij stil gestaan bij je miskraam. Dom van me, anders had ik het niet gevraagd.

Githa, wil je mij nog even bijpraten over de laatste stand van zaken qua specialisten voor Jordy of ergens waar ik het terug kan lezen als ik tijd heb? Ik mis te veel hier de laatste tijd.
Hoop voor je dat je wat afleiding kan vinden.
pi_43106245
Bar, ik wil je graag wat foto's mailen, maar je mailadres staat niet in je profiel. Kan je mij ff mailen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_43106365
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 16:48 schreef Vicky het volgende:
Bar, ik wil je graag wat foto's mailen, maar je mailadres staat niet in je profiel. Kan je mij ff mailen
ik heb jou gemaild
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:57:42 #297
81992 Githa
pi_43106614
Dutchie, het staat her en der verspreid
In het kort dan ;
Maandag wordt hij weer opgenomen voor de operatie.
Verder loopt hij bij een erchotherapeut, of eigenlijk 2 omdat een het niet aan kon met zo'n grote sterke man Zij maken een spreidspalk voor hem die hij 5 dagen na de operatie aankrijgt om te voorkomen dat het weer aangroeit, daarvoor meet de chirurg een spreidspalk van gips aan.
Donderdag moeten we er weer heen om de spalk af te maken.

Verder zijn we bezig met een medisch pedagoog, kinderpedagoog, kinderpsycholoog en de kinderarts over hoe we Jordy kunnen begeleiden vóór en ná de operatie, hij heeft er toch meer last van als we allemaal verwacht hadden.
Daar mag hij vrijdag iig weer heen en daarnaast natuurlijk de chirurg bezoekjes, die straks wekelijks zullen zijn en dat was het wel

Lief dat je het vraagt! gelukkig voelt het nu allemaal nog goed. Het geeft me wel vertrouwen dat de erchotherapeuten zich er nu meer mee bemoeien, vorige week werd er weer het een en ander omgegooid qua aanpak en dat heeft ze allemaal netjes geregeld met de chirurg, als zij het initiatief bij de chirurg laat liggen kunnen we heel lang wachten en omdat dat bekend is maak je je al druk he niet nodig dus!
natuurlijk ben ik wel bang dat er iets gebeurd, maar daar probeer ik maar net aan te denken...ik moet zeggen dat ik na Thijs er toch wel wat moeite mee heb, ziekenhuis enzo

Maar goed, genoeg erover gaat anders weer een héééééél verhaal worden. Gaat gewoon goedkomen!
pi_43106746
Githa we hebben het er al es even over gehad op msn, het valt allemaal niet mee.
en kan me echt zo goed indenken dat na het hele gebeuren van Thijs het allemaal net nog even spannender word.

Maar het gaat raar klinken nu, ik weet zeker zo hardstikke zeker, dat Thijs er hoogstpersoonlijk voor zorgt dat Jordy lekker bij jullie blijft, die wilt dat Jordy bij zijn papa en mama blijft.
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:12:09 #299
81992 Githa
pi_43107155
Bar, wat ben je toch een schat hé! hier moet ík nu van huilen.
pi_43127431
Heel veel succes en sterkte Githa. Dikke kus aan je mooie kleine vent
  woensdag 1 november 2006 @ 14:05:53 #301
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43136069
Githa, dank je dat je het allemaal nog even wilt uitleggen aan mij/ons. Wat gaat de tijd dan snel (gelukkig) dat hij maandag aan de beurt is. Hij is nu al weer wat ouder, dus ben benieuwd hoe hij het nu ervaart. Volgens mij gaat ie jullie gewoon versteld doen staan. Het is zo'n bikkeltje.
Ik wens jullie alle kracht toe voor de komende tijd en hoop van harte dat deze operatie succesvol is en vooral ook de laatste!
Ik ga voor jullie en een kaarsje branden maandag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')