Trust me, dat leer je vanzelf. Of beter gezegd dat leert Eva je wel.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:10 schreef linda856763 het volgende:
Dank voor jullie lieve woorden.Ik moet gewoon ophouden met de perfecte moeder te willen zijn, met een kind dat áltijd tevreden en goedgehumeurd is. Ze mag best even eens een 'bui' hebben, of gewoon ff huilen om niks.
Loslaten, go with the flow.... Nooit mijn sterkste punt geweest...
heel mooi!! Mijn kleine mooie moppie wordt grootquote:
Vind je dat van een man stoerder dan van een vrouw? Of zou je dit ook tegen een vrouw zeggen die drie dagen thuisblijft om voor haar kind te zorgen?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:06 schreef reese.com het volgende:
[..]
Tjee wat stoer van je man Linda, 3 dagen voor jullie ukkie zorgen.
Het is voor iedere ouder stoer, ongeacht man of vrouw. Feit blijft wel dat in onze maatschappij er helaas weinig mannen zijn die zoveel dagen minder gaan werken. Juist omdat het niet stoer zou zijn.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:44 schreef sombie het volgende:
[..]
Vind je dat van een man stoerder dan van een vrouw? Of zou je dit ook tegen een vrouw zeggen die drie dagen thuisblijft om voor haar kind te zorgen?
Hoe herkenbaar !quote:Op woensdag 18 oktober 2006 10:35 schreef linda856763 het volgende:
ik had het vannacht even gehad. Na de voeding van 3 uur wilde Eva niet meer gaan slapen. Mijn man krijgt haar meestal in één keer stil, dus ik heb hem maar eens gestuurd, en dat hielp... even. Toen begon ik ook maar te huilen. Uiteindelijk heb ik haar maar op het aankleedkussen bij ons in bed gelegd. En toen sliep ze wel, maar ik niet erg best, want ik hoorde ieder geluidje.
Eva huilt niet veel, maar ik kan er zo slecht tegen. Zodra ik een huiltje hoor, ben ik helemaal gespannen. O shit, wat moet ik doen, laten liggen of oppakken, luier checken of niet, heeft ze honger? Verstandelijk weet ik dat even laten huilen helemaal niet slecht is, en Eva lijkt het zelfs nodig te hebben. Overdag gaat me dat wel beter af dan 's nachts, maar makkelijk vind ik het niet. En des te frusterender dat hij Eva beter getroost krijgt dan ik. Ik heb al tips gevraagd, en probeer het net zo te doen (Eva goed leggen, strak instoppen, even blijven rommelen) maar bij mij werkt het niet zoals bij hem. Ze voelt zijn rust en mijn onrust waarschijnlijk...
Ik heb hem nu in ieder geval gevraagd of hij binnenkort eens de nachtvoeding wil doen, als hij de dag erna vrij is, zodat ik een hele nacht kan maken - als ik het uit handen kan geven tenminste, ik zal dan mijn oordoppen maar eens opzoeken.
We krijgen echt alléén maar verbaasde reacties als men hoort dat ik meer blijf werken dan hij... Het is blijkbaar nog niet zo normaal als we wel zouden denken, in onze 'geëmancipeerde' maatschappij. Maar bij ons: Ik vind het heerlijk om te werken, hij wat minder. Ik kan me thuis niet zo goed vermaken, hij wel. Dus de keus was snel gemaakt, voordat er zelfs sprake was van een kindje, hadden we dit al zo bedacht..quote:Op woensdag 18 oktober 2006 16:44 schreef sombie het volgende:
[..]
Vind je dat van een man stoerder dan van een vrouw? Of zou je dit ook tegen een vrouw zeggen die drie dagen thuisblijft om voor haar kind te zorgen?
hier sluit ik me bij aan.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:52 schreef Vicky het volgende:
Jeetje Inky, wat vervelend!
Ik zou toch maar eens rustig met je vriend gaan praten en het een en ander uitspreken (hoe moeilijk dat ook is). Probeer gewoon goed uit te leggen wat je dwars zit en dat je ook graag wil dat hij je wat meer helpt omdat je er een beetje doorheen zit! Maak van je hart geen moordkuil, maar probeer rustig te blijven!
Succes en ik denk aan je!
Zie babytopic!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 18:36 schreef Vicky het volgende:
netjes cattie
wat zei de ha trouwens over Ive?
Je psies, ik denk nu ook van hoe moet dat als ik straks ga werken, ligt die kleine de halve dag te janken in z'n bedje ofzo, komt ie nooit buiten en gaat ie ook niet in badquote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:23 schreef MeNicole het volgende:
Phff opvoedkundige dingen. Hou me erover op. Kevin en ik zijn ook op sommige vlakken verschillend. Kevin is ook van het meer laten huilen. Ik doe dat ook niet altijd. Omdat ik de hele dag met Mika samen ben weet ik heel goed wanneer ie echt verdriet heeft of wanneer ie zich aansteld. Zo heeft Mika 's avonds zijn zeuruurtje. kevin die heeft niet het geduld om ff met hem op de arm te zitten totdat Mika lekker slaapt. Ik kan dat wel en het is meestal ook maar 5 minuten nodig. In het begin kon ik me daar zo aan ergeren, maar nu denk ik phff ik doe het zelf wel. Dan maak ik me niet meer druk en hoefd Mika niet helemaal overstuur te raken omdat papa geen geduld heeft.
Maar heb wel zoiets van wat moet ie dan als ik eens een avond weg wil? Krijgt ie Mika dan wel stil of laat ie hem gewoon huilen. Zulke dingen maakt het wel heel moeilijk om hem alleen te laten. Maar ja tis natuurlijk wel zijn vader![]()
Ik moet ook eerlijk zeggen dat dat 1 van mijn grootste bezwaren is tegen een tweede kind, los van de vraag of we uberhaupt ooit een 2e willen. Al mijn aandacht is voor Anna en ik heb niet echt de behoefte dat te gaan verdelen over 2.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:22 schreef dutchie het volgende:
Kijk Jarno zo kan het dus ook.
Maar zo was het mannetje dus ook bij Léon, onze oudste. Toen was alles nog nieuw.
Nee maar, ik bedoel maar, ik kan me er wat bij voorstellen. Bij dat gevoel, dus.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:28 schreef dutchie het volgende:
Joh Anna is er nog maar net, niet zover vooruit kijken.
Oh, dit is dan wel weer herkenbaar.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:38 schreef Tamea het volgende:
Alleen wandelen vindt ie niks, wel als we nog een boodschap nodig hebben, maar niet zonder doel.
Doelloos wandelen vind ik ook niks, ik moet wel ergens naartoe gaanquote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:38 schreef Tamea het volgende:
Alleen wandelen vindt ie niks, wel als we nog een boodschap nodig hebben, maar niet zonder doel.
Her-ken-baar!!!!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:53 schreef YPPY het volgende:
Ik verzin gewoon een doel. En ik doe boodschappen in het centrum niet tegelijk, maar steeds 1 winkel. Gewoon inefficient doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |