Ja.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:58 schreef Haaibaaike het volgende:
Is het afgelopen dan zet ik mijn video uit
Hear, hear.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:58 schreef golfer het volgende:
De grootste penis is natuurlijk degene die verzonnen heeft om Witteman dagelijks naast Pauw te zetten.![]()
is dat een grote of een kleine?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:58 schreef golfer het volgende:
De grootste penis is natuurlijk degene die verzonnen heeft om Witteman dagelijks naast Pauw te zetten.![]()
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:55 schreef OllieA het volgende:
Ik heb nou een aantal afleveringen gezien, en ik vind het eigenlijk maar een zeikerig programma. Beetje gelul over niks. De woestijnruiters had meer inhoud. Lang leve de nieuwe zenderkleuring/indeling.
Ton van Dijk moesten ze van een hoge kerktoren op een roestig punthek smijten, imho.
En ook toen waardeerden we dat (volgens mij) in stiltequote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:01 schreef OllieA het volgende:
Dan gooi ik 'm er hier nog even opnieuw in.
[..]
Ik vind P&W wel okee, vult de leemte die BvD heeft achtergelaten.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:01 schreef OllieA het volgende:
Voor mij heeft BvD geen leemte achter gelaten. Ik keek er al jaren niet meer naar. Zonde van de tijd.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:06 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik vind P&W wel okee, vult de leemte die BvD heeft achtergelaten.
Nou ja, behalve W, die moet nog even vervangen worden door iemand die niét vervelend is.
Ja, en ze hebben vast leuke tv-fragmenten van de afgelopen dagquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:17 schreef golfer het volgende:
Ach, binnenkort komt de 'echte' opvolger van B&vD bij Talpa. Een dagelijkse talkshow met Bridget Maasland en Cees Geel.
Dat zal vast nog wel iets 'diepgravender' worden dan P&W.![]()
Hahaha. Ik denk dat ie dat niet eens zou willen. Het interesseert hem ongetwijfelt gene reet.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:29 schreef Aoristus het volgende:
Kan Bos het echt allemaal terugdraaien, Ollie?
Volgens mij heeft hij dat wel een paar keer voor de camera verteld. Ik hoop dat het 'm wel lukt, maar ik denk eigenlijk ook dat er weinig van terecht komtquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:33 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hahaha. Ik denk dat ie dat niet eens zou willen. Het interesseert hem ongetwijfelt gene reet.![]()
Gezien je smiley , geloof je daaar gzd zelf niet in.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:17 schreef golfer het volgende:
Ach, binnenkort komt de 'echte' opvolger van B&vD bij Talpa. Een dagelijkse talkshow met Bridget Maasland en Cees Geel.
Je ziet dus de PO als een soort van achtergrondverschaffer, waarbij je met een oog op de tv en de andere op je monitor nog weer eens een kuttopic op Fok kan openen?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:29 schreef SunChaser het volgende:
Ja hoor, beetje behang, niks mis mee.
Joh.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:38 schreef maril het volgende:
Gezien je smiley , geloof je daaar gzd zelf niet in.
Tja, ik vind het oppervlakkig gelul over niks, maar dat wil niet zeggen dat jij het geen aangenaam programma mag vinden, dat je graag mag zien hoor.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:56 schreef evert het volgende:
wat is er in vredesnaam mis met P en W? aangenaam late avond programma, mag het graag zien.
Als vaste kijker zou mijn insteek zijn, dat ik soms behoefte heb aan simpel vermaak, en dat dit de lading meer dekt, dan andere ongeladen programma's, waarbij ik de neiging heb mijn haren uit het hoofd te trekken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 01:04 schreef OllieA het volgende:
[..]
Tja, ik vind het oppervlakkig gelul over niks, maar dat wil niet zeggen dat jij het geen aangenaam programma mag vinden, dat je graag mag zien hoor.
Prima, maar dan niet achteraf gaan klagen dat je kaal wordt, hè?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 01:26 schreef Lamon het volgende:
waarbij ik de neiging heb mijn haren uit het hoofd te trekken.
Dat zijn we van Talpa gewend, hoogstaande programma´squote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:17 schreef golfer het volgende:
www.zalf.nl?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:40 schreef tong80 het volgende:
Ik kan niet tegen Lucille Werner. Krijg er huiduitslag van.
Ik ben ook een beetje allergies voor haar, maar ga nu toch wel weer even kijken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:40 schreef tong80 het volgende:
Ik kan niet tegen Lucille Werner. Krijg er huiduitslag van.
Flauwer Pauwer.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:19 schreef milagro het volgende:
Pauw doet flauw, beetje te makkelijk, jammer.
Pauw is inderdaad een beetje vervelend bezig.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:19 schreef milagro het volgende:
Pauw doet flauw, beetje te makkelijk, jammer.
Nee, de neef.quote:
quote:Alles is nu bijna klaar om naar buiten gebracht te worden. Hoe dat precies gaat verlopen merken jullie wel. Maar het zal in het eerste gedeelte van de komende week gebeuren. En het zal een grote knal geven met forse repercussies. Dus hou je kruit maar even droog op dit weblog, want volgende week is alles anders.
quote:Kaboem!
Vanavond in Pauw & Witteman.........
Direct na afloop van het item tref je hier een belangwekkende video aan.
Nou, ik ook. Zie ik daar ook 'es iets van.quote:Op maandag 16 oktober 2006 23:16 schreef Aoristus het volgende:
dancing on the ice, nou, ik zit aan mijn stoel gekluisterd
mmm ik dacht dat aangezien je het gewauwel van Joan Haanhappel ergelijk vind, dat je dan ook wel bij de zapservice met kromme tenen zit. .... aangezien dat helemaal draait om het principe dom domme, domst ..... (de domheid vd mensheid) ... capiscequote:wat bedoel je?
Welnee, Spinoza is er even bijgehaald, maar die kreeg natuurlijk niet z'n one-liner (zin)quote:Op maandag 16 oktober 2006 23:32 schreef Luccide het volgende:
[..]
mmm ik dacht dat aangezien je het gewauwel van Joan Haanhappel ergelijk vind, dat je dan ook wel bij de zapservice met kromme tenen zit. .... aangezien dat helemaal draait om het principe dom domme, domst ..... (de domheid vd mensheid) ... capisce![]()
Het wordt tijd voor de Canon voor je:quote:Op maandag 16 oktober 2006 23:32 schreef Aoristus het volgende:
Wie was nou de verantwoordelijke voor de boekdrukkunst in Nederland?
quote:Eeuwenlang hebben ze in Haarlem (en Nederland) gedacht dat hun Laurens Janszoon Coster de uitvinder van de boekdrukkunst was. Er staat dan ook een reusachtig standbeeld van hem op de Grote Markt aldaar. Maar het verhaal van Coster blijkt alleen maar een romantisch verzinsel. In werkelijkheid is het drukken van boeken met losse letters rond 1455 uitgevonden door Johannes Gutenberg in Mainz, die de wereldberoemde Gutenbergbijbel drukte. (Overigens kende het verre China al in de achtste eeuw een vorm van boekdrukkunst.)
Voorgangers van Gutenberg drukten ‘blokboeken’, waarbij een volledige pagina uit één blok hout werd gesneden, maar het snijden van zo’n houtblok kostte veel tijd en het moest na het drukken van dat ene boek worden weggegooid. Gutenberg ontdekte hoe je met losse loden letters een tekst kon zetten. Als je eenmaal de letters had, kon je snel een nieuwe pagina maken, en na het drukken kon je dezelfde letters opnieuw gebruiken.
Boeken konden nu veel sneller worden geproduceerd dan voorheen. Terwijl een kopiist vroeger maanden nodig had om één boek over te schrijven, konden nu in diezelfde tijd honderden exemplaren worden gedrukt. Boeken bleven duur, maar werden wel minder exclusief dan eerder het geval was. De drukpers zorgde bovendien voor een explosie van gedrukte teksten in allerlei soorten en maten: veel religieuze werken, maar ook eenvoudig uitgevoerde taal- en rekenboekjes, reisverslagen en oude ridderverhalen in prozabewerkingen.
De eerste drukkers in de noordelijke Nederlanden zaten vooral in Hollandse steden als Delft en Gouda. Uit de Noordelijke Nederlanden is geen drukwerk bekend van vóór 1473 en het eerste boek in de Nederlandse taal verscheen pas in 1477, de Delftse Bijbel.
Lang lag het culturele zwaartepunt van de Nederlanden echter in het zuiden. Antwerpen ontwikkelde zich in de eerste helft van de zestiende eeuw tot een internationale handelsmetropool met een open en veelzijdig cultureel leven. Het wemelde er van de drukkers die bereid waren alles te drukken, zolang het maar verkocht. Tot hen behoorde Christoffel Plantijn, de grondlegger van een van de beroemdste drukkersbedrijven in de Lage Landen. Zijn Polyglotbijbel uit 1573, een wetenschappelijke editie van de bijbel in de drie grondtalen (Hebreeuws, Aramees en Grieks), aangevuld met Syrische en Latijnse vertalingen, behoort tot de wonderen van de vroege boekdrukkunst.
Na de val van Antwerpen (1585) verplaatsten veel drukkers hun handel naar het noorden. In de twee eeuwen daarna groeide de Republiek uit tot een waar drukkers- en uitgeversparadijs, waar ook boeken gedrukt konden worden die in andere landen door de regering of de kerk verboden waren. In de zeventiende eeuw werden in de Republiek meer boeken gedrukt dan in de rest van Europa gezamenlijk. Men sprak van ‘het Hollands wonder’.
Net zei hij dat het niet Coster was, maar niet wie het wel wasquote:Op maandag 16 oktober 2006 23:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor de Canon voor je:
[..]
Hoeft voor mij ook niet. Humor uitbeelden (films) moet je aan Engelsen overlaten.quote:Op maandag 16 oktober 2006 23:52 schreef Luccide het volgende:
Oneeeee ook gelijk een verfilming, het boek is inderdaad uitermate geschikt voor een lekker goedkope, oud-hollandse, platte verfilming![]()
Je hoeft je privé-leven nou ook weer niet hier op Fok! te plaatsen hoor, maril.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:20 schreef maril het volgende:
Ik ben blonde, blonde Greet, leef al jaren van mijn spleet,
Pijn aan mijn reet, pijn aan mijn reet.
Laat-ie gelijk Witteman meenemen dan.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:20 schreef Aoristus het volgende:
Simon Roozendaal, gekneveld afvoeren en 'm lekker op het plein laten uitrazen
Maar dan is het ineens niet meer zo'n gezellige famile voorstelling,quote:Yep, de hoerenbuurten van toen zijn niet meer te vergelijken met die van nu. Hadden ze moeten actualiseren in de musical, nu slaat het nergens op.
moet een vrouw in de overgang je zoiets vertellen?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:30 schreef Luccide het volgende:
[..]
Maar dan is het ineens niet meer zo'n gezellige famile voorstelling,![]()
Maar Ik ben het helemaal met je eens Betty![]()
Niet zo naar meester prikkebeen ......quote:moet een vrouw in de ....... je zoiets vertellen?
heeft vast met de oerknal op televisie te maken zeker?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:26 schreef Luccide het volgende:
Prostitutie........ niks romatisch aan![]()
Het enige wat ik kan goedkeuren is prostitutie waar geen enkele pooier of andere uitbuiter bij komt kijken!!! Maar dan hou je volgens mij nog maar 5% over. De andere 95% is exploitatie en uitbuiting, niks romatisch aan dus!![]()
soms kan ik je niet helemaal volgen Aoristusquote:heeft vast met de oerknal op televisie te maken zeker?
nu is het onderwerp: als het kalf verdronken is, dempt men de adequate putquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:42 schreef Luccide het volgende:
[..]
soms kan ik je niet helemaal volgen Aoristus![]()
quote:
komt-ie weer met die 2 maten van hem , die voetbalvirtuozenquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:52 schreef golfer het volgende:
Gatver, morgen die vreselijke AliB weer.
Amen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:52 schreef golfer het volgende:
Gatver, morgen die vreselijke AliB weer.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Je hoeft je privé-leven nou ook weer niet hier op Fok! te plaatsen hoor, maril.
pffttt en dat ge-je en ge-jijquote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:07 schreef golfer het volgende:
Gelijk weer die grote muil van die Ali.
maar er glipte 1 'u' tussendoor, laten we het een 'slip, of the tong noemen'quote:Dat getutoyeer tegen Balkenende van AliB.
zeg ikquote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:10 schreef golfer het volgende:
Dat getutoyeer tegen Balkenende van AliB.![]()
Ik kan er echt niet naar luisteren naar die oelewapper.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:07 schreef golfer het volgende:
Gelijk weer die grote muil van die Ali.
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:20 schreef Aoristus het volgende:
Ali B is belangrijker dan Balkenende, Golfer. Balkenende zien we toch niet meer terug
ja hij heeft net gegeten natuurlijk, dus vol energie helaasquote:
de cda-propagandamachine draait op volle toeren, of is er iemand die de kamervragen over het lingo programma ook als volwaardig beschouwd?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:28 schreef golfer het volgende:
Gratis reclamezendtijd voor het CDA met dat flutboekje van Balkenende.
Viel mij ook al op.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:31 schreef milagro het volgende:
beetje onhandig gebracht van Van Dis, maar we begrijpen wat-ie bedoelt, alleen Balk niet even
nou, de vraag kwam ook wel erg uit het niets en mega onhandig gebracht, hij was echt van slag en dan luister je niet meer na de uitleg achterafquote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Viel mij ook al op.
Hij wilde het gewoon niet begrijpen.
kijk eens de hogere psychologie ......... helemaal mee eens!quote:nou, de vraag kwam ook wel erg uit het niets en mega onhandig gebracht, hij was echt van slag en dan luister je niet meer na de uitleg achteraf
Ik negeer zijn geleuter zoveel mogelijk en luister liever naar Van Dis.quote:
erg, hè, hetwordt zo nadrukkelijk gedaan steeds, als statement of zoquote:
Oh, ik luister naar iedereen liever dan naar Ali B.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:39 schreef golfer het volgende:
Ik negeer zijn geleuter zoveel mogelijk en luister liever naar Van Dis.
Echt wel! Die denkt zo iets als ST*&PID MTF'uh! Hoe beter ik mezelf met de jaren inde hand heb, hoe erger de ziektes die ik degene die mij irriteren, toewensquote:Zal Balkenende zich nou ook niet dood ergeren aan die oelewapper?
Ja, het enige wat er nog aan ontbreekt is dat iemand Ali B. vol op z'n smoel hoekt.quote:
quote:Ja, het enige wat er nog aan ontbreekt is dat iemand Ali B. vol op z'n smoel hoekt.
Yeah right.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:58 schreef Aoristus het volgende:
Ali B doet tenminste lekker waar hij zin in heeft. Dat heet innoveren
Lange Frans er de volgende keer bij dan maarquote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, het enige wat er nog aan ontbreekt is dat iemand Ali B. vol op z'n smoel hoekt.
Ken jij andere Marokkanen die wel serieus genomen worden?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Yeah right.
in·no·ve·ren (ov.ww.)
1 als nieuwigheid invoeren
Ja.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:02 schreef Aoristus het volgende:
Ken jij andere Marokkanen die wel serieus genomen worden?
Najib Amhali en Ahmed Aboutaleb ? Het is eindelijk eens wat anders dan : ze moeten het land uit en de steker was een Marokkaan.quote:
Vind ik zeer onbeleefd van die Ali B !quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:10 schreef golfer het volgende:
Dat getutoyeer tegen Balkenende van AliB.![]()
Wat is er nou weer mis met tutoyeren? Het is de jaren 50 niet.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:40 schreef Haaibaaike het volgende:
Vind ik zeer onbeleefd van die Ali B !
In dit geval vond ik dat iemand met een fout baardje en een debiel petje op z'n kop wel "u" tegen de minister-president kon zeggen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:45 schreef Lamon het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met tutoyeren? Het is de jaren 50 niet.
Mee eens.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:45 schreef Lamon het volgende:
Tegen een minister-president vind ik normaal dat je tutoyeert met 'u'quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:45 schreef Lamon het volgende:
[..]
Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:49 schreef cosmick het volgende:
In dit geval vond ik dat iemand met een fout baardje en een debiel petje op z'n kop wel "u" tegen de minister-president kon zeggen.
Dat is een waardeoordeel. Hij heeft het een keer gevraagd en Balkenende leek er niet zoveel problemen mee te hebben.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:49 schreef cosmick het volgende:
[..]
In dit geval vond ik dat iemand met een fout baardje en een debiel petje op z'n kop wel "u" tegen de minister-president kon zeggen.
Inderdaad, weg met de etiquette.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 00:55 schreef Lamon het volgende:
Dat etiquette-geneuzel hebben we gelukkig een beetje gehad.
Lekker paradoxaal, Arcee.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, weg met de etiquette.
Maar Ali B. moet gewoon u zeggen tegen JP. Punt.
Nog beter: Ali moet gewoon helemaal niets zeggen en opzouten. Punt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:00 schreef Arcee het volgende:
UP moet ie zeggen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
nou, als ik met Ali B. zijn ouders aan tafel zou zitten, zou ik zijn vader en moeder met u aanspreken, en niet zo nadrukkelijk zitten te jijen en te jouwen en zeker niet ook nog eens met een ouwejongenskrentenbrood toon in mijn stem.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:00 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, JP had even op moeten staan en met z'n elleboog de neus van Ali B. moeten breken: "U voor jou".quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:08 schreef golfer het volgende:
Nog beter: Ali moet gewoon helemaal niets zeggen en opzouten. Punt.![]()
Eens met bovenstaande spreekster.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:09 schreef milagro het volgende:
nou, als ik met Ali B. zijn ouders aan tafel zou zitten, zou ik zijn vader en moeder met u aanspreken, en niet zo nadrukkelijk zitten te jijen en te jouwen en zeker niet ook nog eens met een ouwejongenskrentenbrood toon in mijn stem.
hey, Pa B., goser, zo is het toch, of niet dan, kom op man, doe niet zo rif, man, dit is De Haag, weet je, relax
Gadver, wat krampachtig allemaal.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:09 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, als ik met Ali B. zijn ouders aan tafel zou zitten, zou ik zijn vader en moeder met u aanspreken, en niet zo nadrukkelijk zitten te jijen en te jouwen en zeker niet ook nog eens met een ouwejongenskrentenbrood toon in mijn stem.
hey, Pa B., goser, zo is het toch, of niet dan, kom op man, doe niet zo rif, man, dit is De Haag, weet je, relax
Ik ook niet, maar op de manier waarop hij het doet wel.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:13 schreef Lamon het volgende:
Mijn stelling is dan ook dat ik Ali B een eikel eerste klas vind, en toch vind ik het tutoyeren geen probleem..
nee, het boeit me totaal niet wie het is, en zo'n eikel vind ik die knaap niet eens, maar de toon vooral, dat hoeft een vriendje van mijn zoon ook niet te doen bij me meteen, me zo aanspreken, en door die toon wordt dat gejij en gejouw ook ineens onbeschoft.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:13 schreef Lamon het volgende:
[..]
Gadver, wat krampachtig allemaal.
Ooit wel eens bedacht dat dit komt omdat jullie niet helemaal naar het feit an sich kijken, en een beetje jullie gevoel richting het feit dat Ali B best irritant en aanwezig kan zijn, laten meespreken?
Mijn stelling is dan ook dat ik Ali B een eikel eerste klas vind, en toch vind ik het tutoyeren geen probleem..
Het wachten is op het ophemelen van de WIC.quote:
Terwijl Van Dis veel minder respect toonde voor de MP, niet alleen qua toonzetting, maar ook betreffende het incasseren van de terugkoppelingen van zijn minachtende, quasi-literaire opzetjes.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:17 schreef milagro het volgende:
ik word zo vaak met jij aangesproken , en dat stoort me niet, maar op die manier zoals Ali dat deed: sorry knul ,ik heb niet met je geknikkerd, hoor , doe eens dimmen![]()
Wat mij betreft heeft het geen reet met etiquette te maken, want daar veeg ik ook m'n kont mee af.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:24 schreef Lamon het volgende:
De wereld gaat aan etiquettegeilheid ten onder.
het heeft niets met etiquette van doen, het is de toon die de muziek maakt, maar goed, whatever, ik ga 24 kijkenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:24 schreef Lamon het volgende:
[..]
Terwijl Van Dis veel minder respect toonde voor de MP, niet alleen qua toonzetting, maar ook betreffende het incasseren van de terugkoppelingen van zijn minachtende, quasi-literaire opzetjes.
De wereld gaat aan etiquettegeilheid ten onder.
quote:Ruziënde Balkenende en Witteman (video)
Over de shows De Wereld Draait Door en Pauw&Witteman heb ik een theorie. Ze worden vijf minuten van mijn huis opgenomen dus als ik de programma’s wil zien kan ik net zo goed in de studio gaan zitten. Het is altijd boeiend om de gesprekken voor je neus plaats te zien vinden en na afloop nog wat te borrelen met de vaak interessante gasten.
Deze theorie werd gisteravond weer eens op overduidelijke wijze bevestigd. Nadat ik Piet Romer in een indrukwekkende staat van dronkenschap had gezien en Fransje Bauer over klaarkomen had horen praten was ik aan het eind van de avond getuige van een heftige woordenwisseling tussen Jan Peter Balkenende en Paul Witteman.
Jan Peter Balkenende poseert met dames bij Pauw&WittemanTijdens de borrel liep ik nog even terug naar de garderobe. Daar zag ik JP poseren met vier dames uit het zuiden des lands. Plotseling kwam Witteman aanlopen die op verbaasde toon vroeg: “Ga je nu weg Jan Peter?”. De fotoglimlach van Balkenende verdween en maakte plaats voor een kwade blik zoals u die kent van zijn debatten met Halsema. “Ja! Ik vind dit geen manier van werken. Dit was niet afgesproken!”. Witteman: “Maar het gesprek was toch goed?”. JP: “Het gesprek was goed, maar het einde onacceptabel!”.
Na enigszins van de verbazing bekomen te zijn pakte ik mijn telefoon om het tafereel vast te leggen. Ondertussen kwam Jack de Vries, mediastrateeg en campagneleider van het CDA, aanbenen met een legertje aan beveiligingmensen. Terwijl ik buitengesloten werd kon ik nog net zien hoe Jack de Vries Paul Witteman een klap op zijn schouder geeft en zegt: “daar probeer jij je aardig mooi uit te praten jongen”. Vervolgens lopen Jan Peter en zijn spindoctor kwaad weg.
Nadat Paul Witteman zijn collega’s had ingelicht vroeg ik hem wat er zich nu precies had voorgedaan. Hij vertelde mij dat Balkenende zich gestoord had aan de zeven bloopers die Pauw&Witteman tegen het einde van het programma lieten zien. Volgens Paul was Balkenende “woedend vertrokken”.
De videobeelden
Verwacht niet teveel van de beelden want het filmen werd mij door de beveiliging vrij lastig gemaakt.
In het begin zie je Witteman (links), Jack de Vries (rechts) en Balkenende (achter) discussiëren. Daarna duwt de beveiliging mijn camera weg waardoor je alleen nog de rug van Witteman ziet. Hij probeert met de handen in de zij een punt te maken. Vervolgens zie je rechtsboven weer een flits van JP waarna er nogmaals een bodyguard voor gaat staan. Gelukkig staat het net iets te harde schouderklopje van Jack de Vries er nog op. Daarna zie je de twee boze heren resoluut weglopen.
Filmpje
Bron
Het was ook schandalig hoe ze hem nog even te kakken hadden gezet op het einde met die 'bloopers'.quote:
Ik ook nietquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:34 schreef Erwtensoep het volgende:
Ken geen van drie.
quote:
Inderdaad, ik heb de aflevering bekeken. De gesprekken tussen van Dis en Balkenende vond ik schitterend, van Dis die z'n gedachten en theorieen over Balkenende liet gaan en Balkenende die zoals altijd mooi weer speelde. Alleen die clown die naast van Dis zat, wat was dat man? Hij zat er laatst ook al bij life & cooking, volgens mij denkt hij dat hij het helemaal is maar vooral z'n optreden bij pauw & witteman liet goed zien wat een enorme kneus die ali b is, niet normaal. Intellect of gewoon normaal respect is ver te zoeken, bij die clown gelden andere zaken, krijgen andere zaken respect, zaken die je als 17 jarige vmbo scooterjochie belangrijk vindt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 01:17 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, het boeit me totaal niet wie het is, en zo'n eikel vind ik die knaap niet eens, maar de toon vooral, dat hoeft een vriendje van mijn zoon ook niet te doen bij me meteen, me zo aanspreken, en door die toon wordt dat gejij en gejouw ook ineens onbeschoft.
ik word zo vaak met jij aangesproken , en dat stoort me niet, maar op die manier zoals Ali dat deed: sorry knul ,ik heb niet met je geknikkerd, hoor , doe eens dimmen![]()
Nee man, daar gaat het helemaal niet om. Balkenende zat daar helemaal niet met de gedachte 'de baas' te zijn of de touwtjes in handen te hebben. Pauw & witteman is geen show ala denhaagvandaag waar je een 1 op 1 gesprek hebt met de minister president, dit was een veel lossere omgeving en dat is vanzelfsprekend ook bij balkenende van te voren bekend. Gooien op zwarte steunkousen en niet de touwtjes in handen hebben laat zien dat je er niet veel van begrijpt.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 19:09 schreef Aoristus het volgende:
[..]
![]()
Het was niet voor niets een goede uitzending, die gristenhond kwibus met z'n zwarte steunkousen moet maar eens leren accepteren dat hij te gast is en dat hij niet overal aan touwtjes kan trekken. Het is de ncrv niet![]()
Karskens was tijdens de eerste Irak-oorlog bijna dagelijks in beeld vanuit Bagdad. Nooit gezien?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:34 schreef Erwtensoep het volgende:
Ken geen van drie.
Hoe los was die omgeving dan dat Balkenende boos wordt ?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:06 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Nee man, daar gaat het helemaal niet om. Balkenende zat daar helemaal niet met de gedachte 'de baas' te zijn of de touwtjes in handen te hebben. Pauw & witteman is geen show ala denhaagvandaag waar je een 1 op 1 gesprek hebt met de minister president, dit was een veel lossere omgeving en dat is vanzelfsprekend ook bij balkenende van te voren bekend. Gooien op zwarte steunkousen en niet de touwtjes in handen hebben laat zien dat je er niet veel van begrijpt.
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:14 schreef golfer het volgende:
Jorritsma is, hoewel absoluut niet van mijn partij, wel een oké wijf.![]()
waarom?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:14 schreef golfer het volgende:
Jorritsma is, hoewel absoluut niet van mijn partij, wel een oké wijf.![]()
hmmmmmm dan ben je waarschijnlijk ook niet voor de groenen van Balkenende en als ik me herinner was het pvda lidmaatschap ook al 25 jaar opgezegd ....... wat blijft er nog over in ons kikkerlandje .......ahaaa Femke Halsema en rode tomatenquote:Jorritsma is, hoewel absoluut niet van mijn partij, wel een oké wijf.
De rode tomaat inderdaad.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:26 schreef Luccide het volgende:
hmmmmmm dan ben je waarschijnlijk ook niet voor de groenen van Balkenende en als ik me herinner was het pvda lidmaatschap ook al 25 jaar opgezegd ....... wat blijft er nog over in ons kikkerlandje .......ahaaa Femke Halsema en rode tomaten![]()
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Mens toch, "problemen met zoenen" : geef die pubers van tegenwoordig elk drie breezers en je krijgt een orgie op je scherm ...
ik vind dat bij beide wel een beetje, hoor.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:47 schreef golfer het volgende:
Dat dedain altijd bij Witteman over sporten waar hij niets vanaf weet en nooit naar kijkt.
Uiteraard, waar denk je dat hulpmiddelen als tractie-controle, ABS, stuurbekrachtiging, ... vandaan komen? (allemaal dingen die de auto's stukken veiliger maken) , en uiteraard ook tot schone auto's. De bedoeling van F1 is dat auto's ook zo snel mogelijk rijden, maar wél met zo weinig mogelijk benzine (minder tankbeurten, gewicht enz) , dat leidt ook tot nieuwe technieken voor zuinigere motoren, en betere benzine. Zo zie je bv ook dat shell en total onlangs nog uitgebreid reclame maakten dat je met hun nieuwe benzine méér kilometers kunt rijden (en die is ontwikkeld in de autosporten)quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:48 schreef Aoristus het volgende:
de ontwikkeling van de F1 draagt bij aan veilige en schone auto's
De ING doet z'n best maar, lekker boeiend
Ja, en toch is 't alleen bij Witteman irritant.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:54 schreef milagro het volgende:
ik vind dat bij beide wel een beetje, hoor.
ze stellen de vragen niet om meer te weten te komen, maar om beter af te kunnen serveren, lijkt wel.
Bij de uitzending in de studio?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:40 schreef Luccide het volgende:
dat klinkt als interessant Ik ben er bij!![]()
quote:golfer(Klootviool) - vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:52
Bij de uitzending in de studio?
Kijken of Jeroen Pauw zich dan een beetje kan inhouden en gedragen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:52 schreef Suko het volgende:
En gast 4 is: Roos Prommenschenckel, Mis(s) 2006. Schoonheid met een handicap.
Niet echt meegekregen destijds, ben na idols1 met Jamay enzo afgehaakt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 23:50 schreef maril het volgende:
Lets keep soul alive.
Het was een baggeruitzending, ook al kijk ik bijna alleen vrijdags het programmaquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 23:23 schreef SCH het volgende:
Ik had nooit gedacht heimwee naar Barend en Van Dorp te zullen krijgen.
Ik kijk nooit naar idols maar mijn nichtje was dol op Boris.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 23:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Niet echt meegekregen destijds, ben na idols1 met Jamay enzo afgehaakt.
Ik zal mijn anti ADHD-patiëntenpillen vast klaarleggen voor maandag.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 23:52 schreef Suko het volgende:
Maandag Pierre Wind, gekke leuke man.
Idd, wat een zielige zeurderige ouwe mannetjes zijn hetquote:Op donderdag 19 oktober 2006 23:47 schreef golfer het volgende:
Dat dedain altijd bij Witteman over sporten waar hij niets vanaf weet en nooit naar kijkt.
wordt het de mode om mensen uit Holland Sport ook nog ff naar de andere studio te sturen?quote:Op maandag 23 oktober 2006 22:27 schreef Suko het volgende:
* Hein Vergeer, winnaar Sterren dansen op het ijs
Viel mij ook al op.quote:Op maandag 23 oktober 2006 22:33 schreef Joesse het volgende:
wordt het de mode om mensen uit Holland Sport ook nog ff naar de andere studio te sturen?
Je wordt nu op je wenken bedient.quote:Op maandag 23 oktober 2006 23:14 schreef Aoristus het volgende:
Ik wil die lichtekooi horen over hoerenlopers, kom op
n staat niet in het fokschipquote:
hoe wat was, het kaartje is kaarsrechtquote:
Nee, die minister die er zat dan. Wat een monster. Trok haar bek niet open, dacht heel slim over te komenquote:
ookquote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:38 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Nee, die minister die er zat dan. Wat een monster. Trok haar bek niet open, dacht heel slim over te komen![]()
ik vond dat suf arrogante geginnegap van P & W een stuk dommer overkomen dan die roodharige dame.quote:
dat dus idd.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:21 schreef BobbyHill het volgende:
Ik had verwacht dat Van Oudenallen volledig afgemaakt zou worden, aangezien Pauw & Witteman daar met hun lacherige arrogante manier van interviewen wel een handje van hebben. Ze hebben het ook zker geprobeerd, maar ik vind dat ze er sterker is uitgekomen dan dat ze er in kwam. Ze deelde zelfs nog aardig uit met haar volledig terechte opmerking over dat lollige maar misleidende knip- en plakwerk. De ongemakkelijkheid droop van hun gezichten af.
Nee, dat niet volgens mij. Dat had ik nou ook weleens willen weten, wat ze daarop te zeggen had.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:43 schreef SCH het volgende:
Van Oudenallen ging als een gieter af in de kamer. Daar hoeven P en W toch niks aan toe te voegen? Hebben ze het nog over haar wachtgeld gehad?
Juist, zie mijn eerdere post, mens deugt gewoon niet, bezit een boeren-slimheid, niet te verwarren met intelligentie. En die Jorritsma met gewoon d'r muil houden, Jacobine Geel heeft temninste de moed het aan te kaarten, achterlijke gedachte om hoeren mee met het leger te sturen. Tijd voor een 3e feministische golf, de boel is weer aardig aan het inzakken. Straks hoor je weer geluiden dat het aanrecht ook weer een recht moet worden. Laat ik maar weer ophouden, bloeddruk en zo meer.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:43 schreef SCH het volgende:
Van Oudenallen ging als een gieter af in de kamer. Daar hoeven P en W toch niks aan toe te voegen? Hebben ze het nog over haar wachtgeld gehad?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |