Ja.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:58 schreef Haaibaaike het volgende:
Is het afgelopen dan zet ik mijn video uit
Hear, hear.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:58 schreef golfer het volgende:
De grootste penis is natuurlijk degene die verzonnen heeft om Witteman dagelijks naast Pauw te zetten.![]()
is dat een grote of een kleine?quote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:58 schreef golfer het volgende:
De grootste penis is natuurlijk degene die verzonnen heeft om Witteman dagelijks naast Pauw te zetten.![]()
quote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:55 schreef OllieA het volgende:
Ik heb nou een aantal afleveringen gezien, en ik vind het eigenlijk maar een zeikerig programma. Beetje gelul over niks. De woestijnruiters had meer inhoud. Lang leve de nieuwe zenderkleuring/indeling.
Ton van Dijk moesten ze van een hoge kerktoren op een roestig punthek smijten, imho.
En ook toen waardeerden we dat (volgens mij) in stiltequote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:01 schreef OllieA het volgende:
Dan gooi ik 'm er hier nog even opnieuw in.
[..]
Ik vind P&W wel okee, vult de leemte die BvD heeft achtergelaten.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:01 schreef OllieA het volgende:
Voor mij heeft BvD geen leemte achter gelaten. Ik keek er al jaren niet meer naar. Zonde van de tijd.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:06 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik vind P&W wel okee, vult de leemte die BvD heeft achtergelaten.
Nou ja, behalve W, die moet nog even vervangen worden door iemand die niét vervelend is.
Ja, en ze hebben vast leuke tv-fragmenten van de afgelopen dagquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:17 schreef golfer het volgende:
Ach, binnenkort komt de 'echte' opvolger van B&vD bij Talpa. Een dagelijkse talkshow met Bridget Maasland en Cees Geel.
Dat zal vast nog wel iets 'diepgravender' worden dan P&W.![]()
Hahaha. Ik denk dat ie dat niet eens zou willen. Het interesseert hem ongetwijfelt gene reet.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:29 schreef Aoristus het volgende:
Kan Bos het echt allemaal terugdraaien, Ollie?
Volgens mij heeft hij dat wel een paar keer voor de camera verteld. Ik hoop dat het 'm wel lukt, maar ik denk eigenlijk ook dat er weinig van terecht komtquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:33 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hahaha. Ik denk dat ie dat niet eens zou willen. Het interesseert hem ongetwijfelt gene reet.![]()
Gezien je smiley , geloof je daaar gzd zelf niet in.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:17 schreef golfer het volgende:
Ach, binnenkort komt de 'echte' opvolger van B&vD bij Talpa. Een dagelijkse talkshow met Bridget Maasland en Cees Geel.
Je ziet dus de PO als een soort van achtergrondverschaffer, waarbij je met een oog op de tv en de andere op je monitor nog weer eens een kuttopic op Fok kan openen?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:29 schreef SunChaser het volgende:
Ja hoor, beetje behang, niks mis mee.
Joh.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:38 schreef maril het volgende:
Gezien je smiley , geloof je daaar gzd zelf niet in.
Tja, ik vind het oppervlakkig gelul over niks, maar dat wil niet zeggen dat jij het geen aangenaam programma mag vinden, dat je graag mag zien hoor.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:56 schreef evert het volgende:
wat is er in vredesnaam mis met P en W? aangenaam late avond programma, mag het graag zien.
Als vaste kijker zou mijn insteek zijn, dat ik soms behoefte heb aan simpel vermaak, en dat dit de lading meer dekt, dan andere ongeladen programma's, waarbij ik de neiging heb mijn haren uit het hoofd te trekken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 01:04 schreef OllieA het volgende:
[..]
Tja, ik vind het oppervlakkig gelul over niks, maar dat wil niet zeggen dat jij het geen aangenaam programma mag vinden, dat je graag mag zien hoor.
Prima, maar dan niet achteraf gaan klagen dat je kaal wordt, hè?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 01:26 schreef Lamon het volgende:
waarbij ik de neiging heb mijn haren uit het hoofd te trekken.
Dat zijn we van Talpa gewend, hoogstaande programma´squote:Op vrijdag 13 oktober 2006 00:17 schreef golfer het volgende:
www.zalf.nl?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:40 schreef tong80 het volgende:
Ik kan niet tegen Lucille Werner. Krijg er huiduitslag van.
Ik ben ook een beetje allergies voor haar, maar ga nu toch wel weer even kijken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:40 schreef tong80 het volgende:
Ik kan niet tegen Lucille Werner. Krijg er huiduitslag van.
Flauwer Pauwer.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:19 schreef milagro het volgende:
Pauw doet flauw, beetje te makkelijk, jammer.
Pauw is inderdaad een beetje vervelend bezig.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:19 schreef milagro het volgende:
Pauw doet flauw, beetje te makkelijk, jammer.
Nee, de neef.quote:
quote:Alles is nu bijna klaar om naar buiten gebracht te worden. Hoe dat precies gaat verlopen merken jullie wel. Maar het zal in het eerste gedeelte van de komende week gebeuren. En het zal een grote knal geven met forse repercussies. Dus hou je kruit maar even droog op dit weblog, want volgende week is alles anders.
quote:Kaboem!
Vanavond in Pauw & Witteman.........
Direct na afloop van het item tref je hier een belangwekkende video aan.
Nou, ik ook. Zie ik daar ook 'es iets van.quote:Op maandag 16 oktober 2006 23:16 schreef Aoristus het volgende:
dancing on the ice, nou, ik zit aan mijn stoel gekluisterd
mmm ik dacht dat aangezien je het gewauwel van Joan Haanhappel ergelijk vind, dat je dan ook wel bij de zapservice met kromme tenen zit. .... aangezien dat helemaal draait om het principe dom domme, domst ..... (de domheid vd mensheid) ... capiscequote:wat bedoel je?
Welnee, Spinoza is er even bijgehaald, maar die kreeg natuurlijk niet z'n one-liner (zin)quote:Op maandag 16 oktober 2006 23:32 schreef Luccide het volgende:
[..]
mmm ik dacht dat aangezien je het gewauwel van Joan Haanhappel ergelijk vind, dat je dan ook wel bij de zapservice met kromme tenen zit. .... aangezien dat helemaal draait om het principe dom domme, domst ..... (de domheid vd mensheid) ... capisce![]()
Het wordt tijd voor de Canon voor je:quote:Op maandag 16 oktober 2006 23:32 schreef Aoristus het volgende:
Wie was nou de verantwoordelijke voor de boekdrukkunst in Nederland?
quote:Eeuwenlang hebben ze in Haarlem (en Nederland) gedacht dat hun Laurens Janszoon Coster de uitvinder van de boekdrukkunst was. Er staat dan ook een reusachtig standbeeld van hem op de Grote Markt aldaar. Maar het verhaal van Coster blijkt alleen maar een romantisch verzinsel. In werkelijkheid is het drukken van boeken met losse letters rond 1455 uitgevonden door Johannes Gutenberg in Mainz, die de wereldberoemde Gutenbergbijbel drukte. (Overigens kende het verre China al in de achtste eeuw een vorm van boekdrukkunst.)
Voorgangers van Gutenberg drukten ‘blokboeken’, waarbij een volledige pagina uit één blok hout werd gesneden, maar het snijden van zo’n houtblok kostte veel tijd en het moest na het drukken van dat ene boek worden weggegooid. Gutenberg ontdekte hoe je met losse loden letters een tekst kon zetten. Als je eenmaal de letters had, kon je snel een nieuwe pagina maken, en na het drukken kon je dezelfde letters opnieuw gebruiken.
Boeken konden nu veel sneller worden geproduceerd dan voorheen. Terwijl een kopiist vroeger maanden nodig had om één boek over te schrijven, konden nu in diezelfde tijd honderden exemplaren worden gedrukt. Boeken bleven duur, maar werden wel minder exclusief dan eerder het geval was. De drukpers zorgde bovendien voor een explosie van gedrukte teksten in allerlei soorten en maten: veel religieuze werken, maar ook eenvoudig uitgevoerde taal- en rekenboekjes, reisverslagen en oude ridderverhalen in prozabewerkingen.
De eerste drukkers in de noordelijke Nederlanden zaten vooral in Hollandse steden als Delft en Gouda. Uit de Noordelijke Nederlanden is geen drukwerk bekend van vóór 1473 en het eerste boek in de Nederlandse taal verscheen pas in 1477, de Delftse Bijbel.
Lang lag het culturele zwaartepunt van de Nederlanden echter in het zuiden. Antwerpen ontwikkelde zich in de eerste helft van de zestiende eeuw tot een internationale handelsmetropool met een open en veelzijdig cultureel leven. Het wemelde er van de drukkers die bereid waren alles te drukken, zolang het maar verkocht. Tot hen behoorde Christoffel Plantijn, de grondlegger van een van de beroemdste drukkersbedrijven in de Lage Landen. Zijn Polyglotbijbel uit 1573, een wetenschappelijke editie van de bijbel in de drie grondtalen (Hebreeuws, Aramees en Grieks), aangevuld met Syrische en Latijnse vertalingen, behoort tot de wonderen van de vroege boekdrukkunst.
Na de val van Antwerpen (1585) verplaatsten veel drukkers hun handel naar het noorden. In de twee eeuwen daarna groeide de Republiek uit tot een waar drukkers- en uitgeversparadijs, waar ook boeken gedrukt konden worden die in andere landen door de regering of de kerk verboden waren. In de zeventiende eeuw werden in de Republiek meer boeken gedrukt dan in de rest van Europa gezamenlijk. Men sprak van ‘het Hollands wonder’.
Net zei hij dat het niet Coster was, maar niet wie het wel wasquote:Op maandag 16 oktober 2006 23:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor de Canon voor je:
[..]
Hoeft voor mij ook niet. Humor uitbeelden (films) moet je aan Engelsen overlaten.quote:Op maandag 16 oktober 2006 23:52 schreef Luccide het volgende:
Oneeeee ook gelijk een verfilming, het boek is inderdaad uitermate geschikt voor een lekker goedkope, oud-hollandse, platte verfilming![]()
Je hoeft je privé-leven nou ook weer niet hier op Fok! te plaatsen hoor, maril.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 21:20 schreef maril het volgende:
Ik ben blonde, blonde Greet, leef al jaren van mijn spleet,
Pijn aan mijn reet, pijn aan mijn reet.
Laat-ie gelijk Witteman meenemen dan.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 23:20 schreef Aoristus het volgende:
Simon Roozendaal, gekneveld afvoeren en 'm lekker op het plein laten uitrazen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |