abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:39:17 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42605256
Deel 1: Marco van Basten moet ontslagen worden! #1
Deel 2: Marco van Basten moet ontslagen worden! #2
Deel 3: Marco van Basten moet ontslagen worden! #3
Deel 4: Marco van Basten moet ontslagen worden! #4
Deel 5: Marco van Basten moet ontslagen worden! #5
Deel 6: Marco van Basten moet ontslagen worden! #6
Deel 7: Marco van Basten moet ontslagen worden! #7
Deel 8: Marco van Basten moet ontslagen worden! #8

Wanneer kruipt de KNVB uit de kont van Johan Cruijff? Wanneer zien zij in dat Marco van Basten wel een goede voetballer was, maar absoluut geen goede trainer/coach? Wanneer wordt er nu eindelijk actie ondernomen? Pas wanneer we na een gemakkelijke kwalificatie (Roemenië, Bulgarije, Slovenië, Belarus, Luxemburg en Albanië zullen hoogstwaarschijnlijk geen bedreiging vormen) grandioos op ons bek gaan tijdens het EK van 2008 in Oostenrijk en Zwitserland? Of al eerder? Zal San Marco dan nog steeds geforceerd 4-3-3 blijven spelen, zonder dat hij daar de spelers voor heeft? En wanneer jongens uit de huidige spelersgroep een eigen mening krijgen en niet mak achter de bondscoach aanlopen, worden ze dan ook meteen gepasseerd net als Clarence Seedorf, Edgar Davids, Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij? De laatste twee hebben hun conclusies getrokken, moedig hebben zij bedankt voor Oranje onder de huidige bondscoach. Nu maar hopen dat er snel een andere bondscoach komt, één die wél gebruikt maakt van de beste Nederlandse voetballers die er op dit moment rondlopen!

Moet de KNVB Marco van Basten ontslaan of niet?
» Ja.
» Nee.

I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_42605314
je bent er als de kippen bij he Montana?
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:44:41 #3
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42605419
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:41 schreef Robar het volgende:
je bent er als de kippen bij he Montana?
Het is mijn favoriete topic en zoveel moeite is het niet, de OP wordt telkens maar minimaal gewijzigd. Dit is alweer het negende deel dat ik open in deze reeks en ik zal ermee door blijven gaan, tot het moment dat het contract van Marco van Basten wordt ontbonden, vrijwillig of niet.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_42605449
Na al die tijd van "leren en ervaring opdoen" is nog steeds geen stijgende lijn te ontdekken. Van Basten lijkt vooralsnog niet in staat te zijn een team neer te zetten en het goed te laten voetballen. Daar komt dan nog zijn falende personeelsbeleid bij en daarom mag er van mij wel eens gekeken worden naar andere opties voor de functie van bondscoach.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:53:13 #5
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_42605691
Voetballen Noemen ze dat voetballen

2-1 tegen zo'n prutsland als Albanie en bijna nog verliezen

Hopeloos

WEG MET MARCO!!!!!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:57:34 #6
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_42605814
Kun je over bakkelijen en discussiëren, maar de KNVB houdt Marco van Bastard toch een hand boven het hoofd tot 2010.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_42605829
Oprotten met Landzaat en Van Basten. Landzaat is het perfecte voorbeeld van het 'ik-mag-gehalte' waar Van Nistelrooy het over had. Voetballen kan ie niet. Maar oh wat is het een aardige jongen en wat ligt hij goed in de groep.
lollig
pi_42605840
Ja en nee vormen samen 101%.
Volgens mij is deze enquete niet helemaal kloppend
pi_42606012
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:58 schreef tontorico het volgende:
Ja en nee vormen samen 101%.
Volgens mij is deze enquete niet helemaal kloppend
Volgens mij worden de getallen afgerond en zullen ze allebei op een getal met een 5 achter de komma uitgekomen zijn en daardoor kom je op 101 als je ze optelt.
[b]lauw[/b] (bn.)
[b]1[/b] Kieren terwijl je vrouw in het gebouw is.
[b]2[/b] Met je matties bellen terwijl je midden in die riet zit.
pi_42607261
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 11:44 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Het is mijn favoriete topic en zoveel moeite is het niet, de OP wordt telkens maar minimaal gewijzigd. Dit is alweer het negende deel dat ik open in deze reeks en ik zal ermee door blijven gaan, tot het moment dat het contract van Marco van Basten wordt ontbonden, vrijwillig of niet.
Nog twee jaar genieten
pi_42607370
GIO, Landzaat en Emanuelson hebben niets te zoeken in dit oranje.

-----------------sar-------------------
Ooijer-Mathijsen-Boulahrouz-Cler
--------------Schaars----------------
Bommel------------------------Vaart
--------------Sneijder-----------------
----Persie---------------Huntelaar---

Zie je nou Marco, zo moeilijk is het niet
  donderdag 12 oktober 2006 @ 13:09:40 #12
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_42607823
Ware het niet dat Bommel niet meer voor oranje uitkomt.. zo moeilijk is het dus wel
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_42607906
Foppe als bondscoach
A mind with a heart of it's own
pi_42607949
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:09 schreef jpg97 het volgende:
Ware het niet dat Bommel niet meer voor oranje uitkomt.. zo moeilijk is het dus wel
Als Van Basten bondscoach is ja.
lollig
pi_42607959
Co Adriaanse als bondscoach.
lollig
pi_42608053
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 13:09 schreef jpg97 het volgende:
Nee zo moeilijk is het niet, want van Basten had van Bommel nooit zo moeten behandelen en nooit moeten laten vallen!
pi_42609819
Is hij nou nog niet weg?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 14:56:45 #18
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42610788
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 12:50 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Nog twee jaar genieten
Heb jij gisteren genoten? Want misschien ligt mijn drempel hoger dan die van jou.
pi_42611035
Het was te mooi om waar te zijn, dat spel van Bulgarije-uit te handhaven. Taco van der Velde(naar mijn mening de beste sportjournalist in Nederland), verwoorde het uitstekend; 'Geluk red Van Basten'. En zo was het ook. Het waren vooral door het uitvallen van Dirk Kuijt en de stroomende regen dat Nederland won. Van Persie(in de spits) en Sneijder daarachter excelleerde, die tilde het niveau van Oranje omhoog. Dat dit Oranje dat niet door kan zetten, was te verwachten. Vooral een gebrek aan ervaring en te veel wisselvallige/matige spelers. Albanië was zelfs zwaar teleurgesteld dat het niet een puntje of zelfs de vollebuit naar huis mee kon nemen, dat zegt genoeg lijkt me...

En die mensen die steeds maar op het argument duiken van 'Italië, Spanje, Frankrijk en Engeland spelen ook wel eens een slechte wedstrijd'...

Voor dit Oranje geldt: 'We spelen ook wel eens een GOEDE wedstrijd' , en das wat anders
  donderdag 12 oktober 2006 @ 15:07:22 #20
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42611134
Oranje wint tegenwoordig haar wedstrijden (moeizaam en ook nog eens van matige tegenstanders) door oplevingen van spelers, het is totaal geen voetballend elftal en moet het hebben van individuele kwaliteiten.
pi_42611140
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 14:56 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Heb jij gisteren genoten? Want misschien ligt mijn drempel hoger dan die van jou.
Nope.

Na 10min had ik het wel al gezien. Beetje gezapt, grotendeels wel gekeken. Maar het was weinig. Achterin was het slecht op Mathijsen na, De Jong kon niets met de ruimte die hij had. Robben had het totaal niet en Babel was matig.
pi_42612344
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:07 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Nope.

Na 10min had ik het wel al gezien. Beetje gezapt, grotendeels wel gekeken. Maar het was weinig. Achterin was het slecht op Mathijsen na, De Jong kon niets met de ruimte die hij had. Robben had het totaal niet en Babel was matig.
Wat valt er dan te genieten?
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:41:16 #23
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_42613989
Van Basten moet eens stoppen met linkspoten op rechts en andersom te stationeren op de vleugels!
En waarom vleugels? Welke vleugelspelers is er nu in vorm?

Gewoon voorin 2 spelers neerzetten die uitstekend uit de verf komen in een 4-4-2 systeem. Van Nistelrooy/V Persie, om maar eens een zijstraat te noemen.
pi_42614156
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:41 schreef Stpan het volgende:
Van Basten moet eens stoppen met linkspoten op rechts en andersom te stationeren op de vleugels!
En waarom vleugels? Welke vleugelspelers is er nu in vorm?

Gewoon voorin 2 spelers neerzetten die uitstekend uit de verf komen in een 4-4-2 systeem. Van Nistelrooy/V Persie, om maar eens een zijstraat te noemen.
ja maar ja maar...... het is het Nederlands elftal. Dan moet er met vleugelspelers gespeeld worden, of je ze ook hebt maakt niet uit. Liever een middelmatige speler inzetten dan het systeem verloochenen natuurlijk.

Wanneer komt er eindelijk eens iemand die gewoon het lef heeft het systeem om te gooien?
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:51:02 #25
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42614311
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:46 schreef DrMarten het volgende:

[..]

ja maar ja maar...... het is het Nederlands elftal. Dan moet er met vleugelspelers gespeeld worden, of je ze ook hebt maakt niet uit. Liever een middelmatige speler inzetten dan het systeem verloochenen natuurlijk.

Wanneer komt er eindelijk eens iemand die gewoon het lef heeft het systeem om te gooien?
Bullshit, Guus Hiddink bereikte in 1998 de halve finale van het WK in een 4-4-2-opstelling. Het probleem is echter dat de KNVB in 2004 advies vroeg aan Johan Cruijff, inzake het aanstellen van een nieuwe bondscoach en deze smeerde de voetbalbond Marco van Basten aan, die (al dan niet op advies/aandringen van Johan Cruijff) op een belachelijke manier blijft vasthouden aan een verminkt 4-3-3-systeem.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 16:53:47 #26
73305 Stpan
pi_42614411
Inderdaad, het verminkte 4-3-3 systeem. Totaal ongeschikt om pressie mee te spelen.

EK88, ik was toen 8, maar toen waren Gullit en v Basten toch spits? En Vanenburg hangend? En Erwin Koeman linkshalf? Ook 4-4-2 met Rijkaard/Wouters op het middenveld of verzin ik dat nu allemaal ter plekke?
pi_42614511
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:48 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Wat valt er dan te genieten?
Waar zeg ik dat ik genoten heb?
pi_42614881
Hij moet niet ontslagen worden. Er moet alleen eens iemand heel goed met hem praten over een aantal zaken. En dan vooral de opstelling. Want naar woensdag avond zijn er een paar namen waar van ik denk; wat hebben die er te zoeken.
Daar sta je dan ’s avonds 20 over 11, op een strand sigaretten weg te werken
pi_42614892
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 16:57 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik genoten heb?
Laat maar. Ik dacht dat je het over het Nederlands efltal had.
pi_42615497
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 17:11 schreef Ipho het volgende:
Hij moet niet ontslagen worden. Er moet alleen eens iemand heel goed met hem praten over een aantal zaken. En dan vooral de opstelling. Want naar woensdag avond zijn er een paar namen waar van ik denk; wat hebben die er te zoeken.
Als iemand hem moet gaan vertellen wie hij op moet stellen, wat heeft Van Basten er dan te zoeken? Dan kun je net zo goed direct die andere persoon aanstellen als bondscoach.
pi_42617367
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 17:36 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Als iemand hem moet gaan vertellen wie hij op moet stellen, wat heeft Van Basten er dan te zoeken? Dan kun je net zo goed direct die andere persoon aanstellen als bondscoach.
Hij moet niet gaan vertellen wat Marco van Basten moet doen.
Er moet gewoon eens niet alleen maar doen, wat hij denkt wat goed is.
pi_42617406
Gelukkig maar dat van Bommel niet mee deed. Is altijd wel goed voor een tegendoelpunt.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_42617865
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 18:44 schreef Pedroso het volgende:
Gelukkig maar dat van Bommel niet mee deed. Is altijd wel goed voor een tegendoelpunt.
pi_42618163
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 15:07 schreef M0NTANA het volgende:
Oranje wint tegenwoordig haar wedstrijden (moeizaam en ook nog eens van matige tegenstanders) door oplevingen van spelers, het is totaal geen voetballend elftal en moet het hebben van individuele kwaliteiten.
Ik ben geen voetbalcoach dus zie ik het misschien wat anders, maar waarom speelt men niet tegen een "zwakke" tegenstander met 'n reus in de spits om die woud van benen te ontwijken?Een paar aansluitende spelers voor de afvallende bal en klaar is kees.Geen zee van ruimte weggeven voor de counters en spelen om te winnen in plaats van schoonheid. Dat mooie is meestal toch alleen maar mogelijk als de tegenstander ook meewerkt.
Ben ik nu erg dom bezig?
janneman
pi_42618992
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 18:42 schreef Ipho het volgende:

[..]

Hij moet niet gaan vertellen wat Marco van Basten moet doen.
Er moet gewoon eens niet alleen maar doen, wat hij denkt wat goed is.
Als hij niet moet doen wat hij denkt dat goed is, zal iemand hem toch moeten vertellen wat dan wel goed is. Dan kun je dus net zoe goed die persoon aanstellen.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 19:39:49 #36
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_42619193
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 19:08 schreef horstjan het volgende:

[..]

Ik ben geen voetbalcoach dus zie ik het misschien wat anders, maar waarom speelt men niet tegen een "zwakke" tegenstander met 'n reus in de spits om die woud van benen te ontwijken?Een paar aansluitende spelers voor de afvallende bal en klaar is kees.Geen zee van ruimte weggeven voor de counters en spelen om te winnen in plaats van schoonheid. Dat mooie is meestal toch alleen maar mogelijk als de tegenstander ook meewerkt.
Ben ik nu erg dom bezig?
niet echt.
de lange bal hoeft niet per direct. wel met een breekijzer type die kan kaatsen
en je kan makklijk dan met 3 verdedigers spelen odmat je dan alsnog het overwicht op het middenveld behoud.
de schoonheid komt dan vanzelf wel met de doelpunten en individuele acties
pi_42619776
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 19:33 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Als hij niet moet doen wat hij denkt dat goed is, zal iemand hem toch moeten vertellen wat dan wel goed is. Dan kun je dus net zoe goed die persoon aanstellen.
Oké, gewonnen.
pi_42619859
Van Basten speelt nu 4-3-3 met twee doodlopende vleugels. Bij de weg als één van twee geblesseerd is, heeft ie daar amper adequate vervanging voor. In de spits kiest ie er consequent voor om de spelers in een rol te laten spelen, waarin ze niet bereikt worden. Van Persie moet óók zelf.

Van Basten ontbeert in de ploeg ervaring en duelkracht, dus selecteert ie onervaren lichtgewichten... Zijn opstelling en wisselbeleid is haast navenant. Zijn selectiebeleid oogt gekleurd. Zijn contact met de pers heeft vaak een onaangenaam sausje, mede gegenereerd door buurman Jack en secondant Jansma. Raadsman Cruijff waggelt ondertussen langs standpunten, meer en meer niet-logisch. Communicatie met de spelers blijkt Van Basten maar langzaam onder de knie te krijgen, ondanks dat ie ze veelal goed kent.

Het Nederlands voetbal was kortom even blij met zijn breder selectiebeleid, maar draait nu om zijn as naar beneden. Een Oranje zonder verdediging, middenveld en aanval kan toch nooit de bedoeling zijn geweest?
  donderdag 12 oktober 2006 @ 21:19:10 #39
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_42622704
quote:
idd, gelukkig miste z'n vervanger Landzaat drie opgelegde kansen die Bommel er wel inschiet

[ Bericht 2% gewijzigd door gitaarsnaar op 12-10-2006 21:19:49 (typo) ]
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_42624279
is vast al eerder gezegd maareh
als marco toch zo slecht is, waarom hebben we dan zo weinig verloren sinds hij bondscoach is?
ceci n'est pas une texte
pi_42624469
omdat er weinig goede tegenstanders getroffen zijn.
Met van persie in zn huidige vorm heb je een geweldige nummer 10 voor een 4-4-2, dat is naar mijn menig veel dreigender, met een sterke tegenstander heb je een groter verdedigender blok, met een zwakke tegenstander kunnen de vleugelmiddenvelders verder opkomen en ga je een veredelt 4-2-4 spelen
Hajeto!
pi_42624788
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 22:02 schreef bazkie_botsauto het volgende:
als marco toch zo slecht is, waarom hebben we dan zo weinig verloren sinds hij bondscoach is?
De la chance?
janneman
pi_42624923
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 22:15 schreef horstjan het volgende:

[..]

De la chance?
Vous êtes correct
  donderdag 12 oktober 2006 @ 23:22:21 #44
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42627253
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 22:02 schreef bazkie_botsauto het volgende:
Een beetje tegenstand en we verliezen, kijk maar naar italie en portugal.
En om eerlijk te wezen hadden we tegen servie en ivoorkust strontmazzel
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 00:36:35 #45
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_42629437
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 23:22 schreef Grimm het volgende:

[..]

nog wel meer dan die 2
zoals marcadonie
tjechie
pi_42632114
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 00:36 schreef Boomstam het volgende:

[..]

nog wel meer dan die 2
zoals marcadonie
tjechie
Je zou na zoveel wedstrijden haast denken dat het geen geluk meer kan zijn
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 08:46:32 #47
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42632893
quote:
Misschien moet San Marco voor Mark van Bommel een positie creëren (eventueel in een ander systeem), waarin zijn sterke punten naar voren komen en zijn zwakke punten worden opgevangen door een ander? Het blijft natuurlijk één van de beste Nederlandse voetballers, evenals Clarence Seedorf, en hoort dan ook gewoon in Oranje thuis. Een goede bondscoach maakt van de beste elf spelers van zijn land een opstelling, waarbij het maximale wordt gehaald uit de kwaliteiten van deze spelers, Marco van Basten doet het echter geheel anders.
pi_42632912
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 23:22 schreef Grimm het volgende:

[..]

Servië was ook absoluut geen topland. met 9 tegentreffers en 0 punten naar huis gestuurd... En Ivoorkust met een redelijke spits had Nederland gewoon afgemaakt, allemaal leuke voetballers maar geen killersinstinct bij die ploeg. Trouwens weinig spelers die daar echt in de top spelen.

Valt me nou trouwens op dat Robben geslachtofferd word voor Babel, Babel kan op rechts niet uit de voeten, en moet dan maar op links. Wordt verder niet naar gekeken dat Robben op rechts ook niet uit de voeten kan, en op links nog altijd stukken meer waarde heeft als een-actie-Babel. Zou dat zijn zodat je na een paar slechte wedstrijden van Robben op een plek die hem niet ligt ook de laatste speler die van Basten niet echt mag d'ruit kan gooien?
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 08:54:59 #49
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42633043
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 08:47 schreef Solstice het volgende:

Valt me nou trouwens op dat Robben geslachtofferd word voor Babel, Babel kan op rechts niet uit de voeten, en moet dan maar op links. Wordt verder niet naar gekeken dat Robben op rechts ook niet uit de voeten kan, en op links nog altijd stukken meer waarde heeft als een-actie-Babel. Zou dat zijn zodat je na een paar slechte wedstrijden van Robben op een plek die hem niet ligt ook de laatste speler die van Basten niet echt mag d'ruit kan gooien?
Sowieso, als je Ryan Babel centraal opstelt, met Robin van Persie op recht en Arjen Robben op links, dan speelt iedereen min of meer op een positie die ze gewend zijn en tevens lijkt dit dan het meest op een 4-3-3. Maar goed, San Marco gaf ooit aan dat hij alleen spelers zou opstellen op hun eigen positie, best aardig dat je dan een voorhoede neerzet, waarbij niemand op zijn eigen positie speelt.
pi_42633192
Ja zeker, het Nederlands elftal is nu een soort 2e Ajax
"The night of the living dead is on it's way,
with a credit report for duty call"
pi_42633451
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:03 schreef Quiestisia het volgende:
Ja zeker, het Nederlands elftal is nu een soort 2e Ajax
Snejider, Babel . . .

Help me even, wie nog meer?
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:18:59 #52
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42633509
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:16 schreef Robar het volgende:

[..]

Snejider, Babel . . .

Mensen die roepen dat San Marco enkel Ajacieden oproept, moeten maar eens kijken wat de alternatieven zijn, want de rest van de selectie bestaat ook niet voor niets uit veel AZ'ers. PSV leverde afgelopen interlands geen internationals en Feyenoord enkel reserve-doelman Henk Timmer en dit had, gezien zijn vorm, evengoed Maarten Stekelenburg mogen zijn, er zijn gewoon weinig alternatieven. Ajax is op dit moment koploper van de eredivisie en heeft enkele Nederlanders in de basis, niet vreemd dat deze worden opgeroepen.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:19:13 #53
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_42633514
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:16 schreef Robar het volgende:

[..]

Snejider, Babel . . .

Urbi, Heitinga, Huntelaar..

en dan de ex-ajacieden: de Jong, vd Vaart, de Cler, vd Sar
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:21:07 #54
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_42633545
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:18 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Mensen die roepen dat San Marco enkel Ajacieden oproept, moeten maar eens kijken wat de alternatieven zijn, want de rest van de selectie bestaat ook niet voor niets uit veel AZ'ers. PSV leverde afgelopen interlands geen internationals en Feyenoord enkel reserve-doelman Henk Timmer en dit had, gezien zijn vorm, evengoed Maarten Stekelenburg mogen zijn.
No offence, maar in het buitenland lopen dus spelers rond die er wel in kunnen.. maar daar hebben we het al 1000x over gehad (Seedorf, v. Nistelrooy, v. Bommel)...

Bovendien geeft hij spelers die niks presteren (Urbi, Heitinga) duizenden kansen, terwijl spelers die wel wat presteren (v. Nistelrooy, Makaay, Seedorf, v. Bommel) met 1 foute wedstrijd al afschrijft. Het heeft er dus alle schijn van dat hij flink bevooroordeeld is tov deze spelers...
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:22:15 #55
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42633566
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:19 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Urbi, Heitinga, Huntelaar..

en dan de ex-ajacieden: de Jong, vd Vaart, de Cler, vd Sar
Ale je Ruud van Nistelrooij niet meer nodig denkt te hebben als spits, dan kan je niet om KJH heen. Urby Emanuelson is de toekomst als linksback en doet het de laatste tijd wel weer aardig, alleen Johnny Heitinga zit er enigszins onterecht bij. Wesley Sneijder en Ryan Babel presteren redelijk bij Ajax en er zijn geen betere alternatieven, dus men moet niet zo zeuren.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:24:27 #56
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42633599
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:21 schreef maniack28 het volgende:

[..]

No offence, maar in het buitenland lopen dus spelers rond die er wel in kunnen.. maar daar hebben we het al 1000x over gehad (Seedorf, v. Nistelrooy, v. Bommel)...

Bovendien geeft hij spelers die niks presteren (Urbi, Heitinga) duizenden kansen, terwijl spelers die wel wat presteren (v. Nistelrooy, Makaay, Seedorf, v. Bommel) met 1 foute wedstrijd al afschrijft. Het heeft er dus alle schijn van dat hij flink bevooroordeeld is tov deze spelers...
Natuurlijk horen Clarence Seedorf, Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij erbij, dat heb ik hier al voldoende laten blijken, maar dat gaat inderdaad niet gebeuren. Maar goed, wie zou er in plaats van Urby Emanuelson opgeroepen moeten worden?
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:26:21 #57
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_42633638
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:24 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Natuurlijk horen Clarence Seedorf, Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij erbij, dat heb ik hier al voldoende laten blijken, maar dat gaat inderdaad niet gebeuren. Maar goed, wie zou er in plaats van Urby Emanuelson opgeroepen moeten worden?
Hofland ofzo

Weet ik het, ik kijk geen Nederlands voetbal, want dat zuigt de pan uit, doe mij maar Engels voetbal. Als je Urby goed vindt, waarom dan gaan Tim Vincken in oranje? Dat is tenminste een echte rechtsbuiten...
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:30:46 #58
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42633727
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:26 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Hofland ofzo
Kevin Hofland is kut, evenals Wilfred Bouma.
quote:
Weet ik het, ik kijk geen Nederlands voetbal, want dat zuigt de pan uit, doe mij maar Engels voetbal. Als je Urby goed vindt, waarom dan gaan Tim Vincken in oranje? Dat is tenminste een echte rechtsbuiten...
Waarom een halve rechtsbuiten selecteren, als je ook je systeem kan omgooien? Oranje heeft de beschikking over genoeg toppers die het 4-4-2 machtig zijn, verder is dat ook een systeem dat wereldwijd (vooral de laatste tien jaar) wat succesvoller is gebleken dan het verkrachte 4-3-3-systeem van Marco van Basten.
pi_42633770
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:26 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Hofland ofzo

Ga dan ook niet over spelers uit de Eredivisie discussieren alsjeblieft. Dat je daar geen verstand van hebt bewijst die opmerking over Vincken wel.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:39:53 #60
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_42633876
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:30 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Kevin Hofland is kut, evenals Wilfred Bouma.
[..]

Waarom een halve rechtsbuiten selecteren, als je ook je systeem kan omgooien? Oranje heeft de beschikking over genoeg toppers die het 4-4-2 machtig zijn, verder is dat ook een systeem dat wereldwijd (vooral de laatste tien jaar) wat succesvoller is gebleken dan het verkrachte 4-3-3-systeem van Marco van Basten.
Daar heb ik niks over gezegd. Ik vind allang dat ze 4-4-2 moeten spelen, maar meneer de Ajacied wil dat niet... 4-3-3 = ajax/nederland systeem en hij vindt dat het zo moet blijven.

4-4-2 zou veel beter zijn, dan kan v. Nistelrooy weer terug... Probleem blijft dat je moet kiezen, je hebt op het middenveld teveel spelers staan: v. Vaart, v. Persie, Robben, V. Bommel, Landzaat, Schaars evt. de Jong.. etc etc

Maar zelf zou ik gaan voor: v.d. Sar; Boulahrouz, Ooijer, Mathijssen (evt. de Jong), de Cler (evt. Gio) ; v. Bommel, Seedorf, Sneijder (Schaars), Robben; v. Persie (v.d. Vaart), v. Nistelrooy (Huntelaar, Kuyt)

Probleem is wel, dat je iemand die niet rechts speelt toch rechtermiddenvelder moet maken. We hebben allemaal spelers die centraal spelen. Seedorf stond vroegah ook altijd rechts, een van de redenen dat het misschien misging...
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:40:22 #61
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_42633888
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:33 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ga dan ook niet over spelers uit de Eredivisie discussieren alsjeblieft. Dat je daar geen verstand van hebt bewijst die opmerking over Vincken wel.
Pfft.. ik heb nog wel met Tim Vincken gevoetbalt ja... die jongen is hartstikke talentvol!
pi_42634088
Hou je je nu maar bij Hattrick, want verstand van voetbal heb je niet

Nee, even serieus.
Twee Ajacieden kun je je twijfels bij hebben, maar er is iets voor te zeggen.
Om het nu geljik op een Ajax-kliek te gooien vind ik zo een ontzettende onzin.
Zeker als je pretendeert het nederlands voetbal niet te volgen.
Dat je met Tim Vincken hebt gespeeld zegt mij niets, dat is verleden tijd.
Ik heb met en tegen spelers van eredivisie en eerstedivisie clubs gevoetbald in de jeugd.
Hartstikke talentvol allemaal in die tijd, kunnen zij er ook niet bij?
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:55:23 #63
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42634201
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:39 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Daar heb ik niks over gezegd. Ik vind allang dat ze 4-4-2 moeten spelen, maar meneer de Ajacied wil dat niet... 4-3-3 = ajax/nederland systeem en hij vindt dat het zo moet blijven.

4-4-2 zou veel beter zijn, dan kan v. Nistelrooy weer terug... Probleem blijft dat je moet kiezen, je hebt op het middenveld teveel spelers staan: v. Vaart, v. Persie, Robben, V. Bommel, Landzaat, Schaars evt. de Jong.. etc etc

Maar zelf zou ik gaan voor: v.d. Sar; Boulahrouz, Ooijer, Mathijssen (evt. de Jong), de Cler (evt. Gio) ; v. Bommel, Seedorf, Sneijder (Schaars), Robben; v. Persie (v.d. Vaart), v. Nistelrooy (Huntelaar, Kuyt)

Probleem is wel, dat je iemand die niet rechts speelt toch rechtermiddenvelder moet maken. We hebben allemaal spelers die centraal spelen. Seedorf stond vroegah ook altijd rechts, een van de redenen dat het misschien misging...
Feit is dat je niet per sé een systeem hoeft te hanteren dat gespiegeld is, als je een linksbuiten tot je beschikking hebt en geen rechtsbuiten, kan je best 4-4-2 spelen met alleen een diepgaande linkervleugel. Als je dan op het middenveld Clarence Seedorf en Mark van Bommel controlerend laat spelen en Rafael van der Vaart (bij afwezigheid vervangt Wesley Sneijder hem) achter de spitsen, kan Robin van Persie af en toe rechts in de diepte duiken. Zoiets bijvoorbeeld:

[ Bericht 0% gewijzigd door M0NTANA op 13-10-2006 10:02:56 ]
pi_42634319
Tsss dat zijn veel te veel stappen voor Marco, dat snapt hij niet .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42634359
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:40 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Pfft.. ik heb nog wel met Tim Vincken gevoetbalt ja... die jongen is hartstikke talentvol!
Hose, de Windt, Musampa, Wooter en Owusu Abeyi oid waren ook erg talentvol

Kereltje is al een jaar geblesseerd
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 10:26:44 #66
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42634896
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 10:00 schreef du_ke het volgende:
Tsss dat zijn veel te veel stappen voor Marco, dat snapt hij niet .
Klopt, daarbij denkt hij altijd veel te geforceerd aan het systeem. Toen hij in 2004 werd aangesteld koos hij voor het 4-3-3-systeem, terwijl Arjen Robben de enige aanvaller was, die daar geschikt voor was. San Marco had geen rechtsbuiten of 4-3-3-spits tot zijn beschikking, maar tóch koos hij voor een 4-3-3-systeem.
pi_42636935
Ik zit te denken aan zoiets:

Van der Sar
Zenden - Boulahrouz - Hofland - Van Bronckhorst

Bommel - Van der Vaart - Seedorf
Van Persie

v.Nistelrooy - Kuyt
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:53:29 #68
73305 Stpan
pi_42637200
Zenden?! Op de positie van rechtsback?

Ik ben benieuwd naar de motivatie voor deze keuze.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:54:40 #69
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42637230
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 11:53 schreef Stpan het volgende:
Zenden?! Op de positie van rechtsback?

Ik ben benieuwd naar de motivatie voor deze keuze.
Misschien bedoelt hij Ger Senden van Roda JC.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:57:01 #70
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42637289
robben op links en van persie en nistelrooy in de spits.
pi_42637485
Sorry... ik was even in de war

Ik bedoelde:

Ooijer - Boulahrouz - Hofland - Zenden.

Het gaat meer om de voorhoede, waarom altijd 4-3-3 spelen als je (volgens mij) veel beter uit de voeten kunt met een soort van 4-3-1-2?
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:05:57 #72
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42637553
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 12:03 schreef Panze het volgende:
Sorry... ik was even in de war

Ik bedoelde:

Ooijer - Boulahrouz - Hofland - Zenden.

Het gaat meer om de voorhoede, waarom altijd 4-4-3 spelen als je (volgens mij) veel beter uit de voeten kunt met een soort van 4-3-1-2?
4-4-3 zou ik dan wel weer goed vinden van San Marco, alleen ben ik bang dat hij dat niet weet te realiseren.
pi_42637603
zo dan
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:16:50 #74
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42637866
Gio moet je d'r nooit uithalen
pi_42638268
Goeie topic reeks, bij hoeveel zou de KNVB danwel MvB het licht gaan zien?
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_42638969
tvp
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_42639013
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 11:54 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Misschien bedoelt hij Ger Senden van Roda JC.
Idd veel slechter als heitinga of bouhlarouz afgelopen wedstrijd kan bijna niet
pi_42639123
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 12:16 schreef Grimm het volgende:
Gio moet je d'r nooit uithalen
Scheer je weg godslasteraar, wees gedoemd!

vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:07:12 #79
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42639238
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 12:32 schreef DIGGER het volgende:
Goeie topic reeks, bij hoeveel zou de KNVB danwel MvB het licht gaan zien?
Tot de eerstvolgende interland zullen er nog wel wat topics volgen, maar misschien dat bij een verlies (thuis) tegen Roemenië de kritiek wat massaler wordt en de trotse San Marco zich terugtrekt uit de voetballerij?
pi_42642627
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:39 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Liever een luxeprobleem dat je bepaalde goede spelers op de bank moet laten dan krampachtig vasthouden aan een systeem waar je de spelers niet voor hebt.
pi_42644240
gewoon lekker opportunisties voetbal met hans vd haar in de spits dan heb je verder geen gezeik

vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:00:29 #82
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_42644409
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 13:03 schreef Robar het volgende:

[..]

Scheer je weg godslasteraar, wees gedoemd!

Kleine gek hihi
pi_42646785
1
2
3
4
5
6
7
8
                         Van der Sar
    Kromkamp   Boulahrouz   Ooijer/Mathijsen  Van Bronckhorst

Schaars/De Jong
          Van Bommel              
                                                      Robben
                    Sneijder/Van der Vaart     
               Van Persie     Van Nistelrooy     

Misschien een beetje een onorthodoxe opstelling, maar ik denk dat hier onze beste spelers in kunnen excelleren. Zo spelen Van Nistelrooy(4-4-2 beste systeem voor hem), Van Persie(zwervend op de diepe spits) en Robben(die de hele linkerflank bestrijkt bij Chelsea) ook zo bij hun clubs, terwijl ze dat in het huidige systeem Van Basten niet doen. Ook is er een '10', die moet dan worden ingevuld door Sneijder of Van der Vaart. Nu zouden de meeste mensen voor Sneijder kiezen, maar we dat een jaar geleden hadden gevraagd dan was Van der Vaart zeker gekozen! Hoe die jongen HSV vorig jaar in de eerste seizoenshelft omhoogstuwde was indrukwekkend. Helaas heeft hij door blessures dit kalenderjaar nog weinig van zich kunnen laten zien(tegen Ierland speelde hij wel fantastisch). Ik denk dat Van der Vaart in potentie net iets beter is dan Sneijder.

Rechts op het middenveld Van Bommel, al zal hij niet de opdracht moeten krijgen om vaak langs die rechterlijn te lopen. Gewoon de vrijheid geven, dan is-ie op zijn best. Laat die rechterkant maar lekker open dan. Rekening houdend met de ruimte voor hem, zet ik Kromkamp op de rechtback. Die is aanvallend namelijk beter dan Boulahrouz, Heitinga, Jaliens of Ooijer op die plaats. Zodoende kan hij de kans krijgen om vaak dat gat op rechts in te duiken. Dan kan Boulahrouz lekker in het centrum blijven. zonder twijfel de beste verdediger van die matige linie. Een zekerheidje. Naast hem Ooijer of Mathijsen. Ik ben van beide zeker niet overtuigd. Zeker Ooijer is me tegengevallen na het WK, waar hij toch beter speelde dan Mathijsen. Eerst zijn transfer naar Blackburn, waar hij tot nu toe alles behalve goed speelt, en hij zet die lijn ook min of meer door in Oranje. Zie dat doelpunt van Petrov tegen Bulgarije. Van Mathijsen ben ik ook niet geweldig gecharmeerd, verdedigend niet top, opbouwend zeker ook niet. Boulahrouz steekt ver boven deze 2 uit.

Op de linksback Van Bronkhorst. Aanvallend zeer sterk, verdedigend helemaal niet. De Cler is niet zoveel slechter, maar de ervaring van Van Bronckhorst op topniveau telt ook mee. Keeper is Van der Sar, dat behoet weinig uitleg. dan blijft over de positie van verdedigende middenvelder. Daar ben ik niet helemaal uit. Schaars en De Jong zijn daarvoor de kandidaten. Deze positie is heel belangrijk omdat de speler hier het vuile werk op moet knappen voor de andere (vaak diepgaande) middenvelders. Schaars kan dat wel(hij deed het voor Van Galen en in mindere mate Landzaat vorig jaar), maar hij beheerst dat nog niet geod genoeg denk ik. Komt fysiek ook net wat tekort denk ik. Maar tegen een tegenstander die meer voetbalt kan je hem wel gebruiken op die positie. De Jong is fysiek beter en is meer defensief ingesteld, en dat is ook nodig om de balans in het elftal te bewaren. Hij speelt alleen nog niet zo goed dit seizoen(zowel HSV als Oranje). Het is daarom moeilijk tussen Schaars en De Jong te kiezen, ookal omdat het 2 jonge spelers zijn die zich nog moeten ontwikkelen.
pi_42652033
Kan niet, dan loopt Sneijder de bal uit de voeten van Van Persie! Laat Robin lekker om Van Nistelrooij kunnen lopen. Sneijder kan niet centraal, te veel balverlies, te veel schotkansen ipv assists.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:38:50 #85
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_42653102
3-5-2: Stekelenburg; N. de Jong, Boulah, Gio; Boateng, Landzaat, Seedorf, Davids/Schaars, Van Persie; Huntelaar, Kluivert/Babel
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_42653537
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 20:38 schreef Barca het volgende:
3-5-2: Stekelenburg; N. de Jong, Boulah, Gio; Boateng, Landzaat, Seedorf, Davids/Schaars, Van Persie; Huntelaar, Kluivert/Babel
pi_42664738
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 13:07 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Tot de eerstvolgende interland zullen er nog wel wat topics volgen, maar misschien dat bij een verlies (thuis) tegen Roemenië de kritiek wat massaler wordt en de trotse San Marco zich terugtrekt uit de voetballerij?
Dan gaat ie nog naar Ajax hoor!
quote:
Een op hol geslagen carrousel

AMSTERDAM, zaterdag
De sfeer rond het Nederlands elftal, ik vind er geen gein meer aan. De hele benadering van sommige journalisten, het cynisme en opportunisme, ik heb er helemaal niks mee. Zo waren voor de interland tegen Bulgarije de messen geslepen. Mede dankzij het afzeggen van Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooy.

Ook daar heb ik mijn twijfels over. Het moment dat ze hun beslissingen naar buiten brachten, was wel heel makkelijk scoren. Als je het dan toch zo voelt, waarom maak je het dan niet eerder bekend? Nu waren de gevolgen voorspelbaar. De bondscoach, die toch al onder druk stond, kreeg er nog een portie bij en iedereen begon ineens wel heel positief over de twee martelaren te oordelen. Bovendien was wel duidelijk hoe de publieke opinie helemaal in hun voordeel zou kantelen als het in Sofia mis zou gaan.

Ik had bij dat hele afzeggen van die twee dus geen goed gevoel.

Wel maakte het duidelijk hoe de objectiviteit rond het Nederlands elftal momenteel ver te zoeken is. Alleen al de vraagstelling tijdens de persconferenties. Dat cynisme en die hele houding waarbij ervan wordt uitgegaan dat het wel mis zal gaan.

Het probleem is vooral dat Marco van Basten in het begin nogal naïef is geweest door over dat dominante en aantrekkelijke voetbal te beginnen. De bedoeling was natuurlijk om weer een positief verhaal rond het Nederlands elftal te krijgen, maar als je het niveau van de spelers inschat die het voor je moeten doen, dan wist je bij voorbaat al dat het een heel moeilijke klus zou worden. In dat opzicht heeft Marco de kwaliteit van zijn selectie gewoon overschat.

Door twee jaar geleden iets te verkondigen wat de mensen op dat moment graag wilden horen, hebben zijn tegenstanders een troef in handen gekregen. Terwijl wie realistisch tegen dit Nederlands elftal aankijkt, niet anders kan concluderen dan dat het qua resultaat maximaal is geweest. Ik vraag me zelfs af of dit team onder een andere leiding wel in staat zou zijn geweest om tijdens het WK beter te presteren dan nu het geval is geweest. Intussen zie ik wel dat diverse spelers zich goed ontwikkelen.

Over Van Persie hoeven we het niet meer te hebben, maar ook Wesley Sneijder is op de goede weg om het etiket talent kwijt te raken.

Alleen sneeuwt dat behoorlijk onder in het cynisme dat bij de benadering van Van Basten lijkt te moeten horen. Had je ze een paar maanden geleden moeten horen! Terwijl ik alleen vind dat hij het richting Mark van Bommel niet goed gedaan heeft. Ruud van Nistelrooy is geen punt van discussie. Door omstandigheden heeft Robin van Persie zich nu ook als spits gepresenteerd, terwijl Klaas Jan Huntelaar en Dirk Kuyt dat al eerder hadden gedaan. Vergeleken met deze drie is Van Nistelrooy een topscorer en niet meer dan dat. Maar als je dan ziet hoe op zijn afwezigheid gereageerd wordt, dan vraag ik me serieus af wat voor een op hol geslagen carrousel dit eigenlijk is.

Column Kieft in de Telegraaf.
quote:
Klankbord van Oranje

AMSTERDAM, zaterdag
Het is een publiek geheim dat Johan Cruyff en ik elkaar wel mogen. Ooit reikte m’n vader me de onvolprezen wijsheid aan, dat als je een vriendschap wilt opblazen, je met elkaar in zaken of met elkaar op vakantie moet gaan. Vandaar dat JC et moi nooit samen op de Seychellen zijn gesignaleerd of ooit de intentie hebben gehad om de JJ BV op te richten.

Daarom zit het al dertig jaar goed.

Het journalistieke voordeel is daarbij dat je goed inzicht krijgt in wat er rond Nederlands beroemdste burger loos is. Neem alle complottheorieën die gebezigd worden door zij die het niet kunnen weten. De een nog spannender dan de ander, alleen klopt er meestal niks van.

Zoals de rol van Cruyff als klankbord van bondscoach Marco van Basten. Een mammoettanker vol onzin is de afgelopen weken voorbij komen varen. Terwijl het vrij simpel is. Cruyff brengt partijen bij elkaar, fungeert even als aanjager en verdwijnt vervolgens achter de coulissen.

Zo ging het met Frank Rijkaard bij FC Barcelona en zo verloopt het ook met Marco van Basten bij het Nederlands elftal. Af en toe een beetje bijpraten met een bak koffie erbij, voor de rest laat hij zijn vrienden hun gang gaan. Ongecompliceerder dan dit valt nauwelijks voor te stellen, maar zo werkt het in de praktijk wel.

Dan al die wijsheden over hoe Van Basten aan de hand van zijn leermeester loopt. Er zijn de afgelopen twee weken kilometers lange teksten over geschreven, helaas waren de meeste analysen mijlenver verwijderd van de realiteit.

Om dit nog eens dubbel te checken werd daarom de verrekijker de afgelopen twee weken op Cruyff en Van Basten gericht. Om tot de conclusie te komen dat er in dertien dagen tijd exact één keer contact is geweest. Op de zondagavond dat Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooy afstand namen van Oranje, was er even een telefoontje vanuit Barcelona richting de bondscoach.

Dat was het.

Dus geen tactische discussies door de telefoon voor Bulgarije en geen bezoekje aan het trainingskamp voor Albanië.

Het gaat trouwens al een tijdje zo. Daardoor verloopt het hele proces net als met Frank Rijkaard bij Barcelona. Veel goedbedoelde adviezen van Cruyff in het begin, daarna laat hij ze hun eigen gang gaan. Frank Rijkaard omschreef het ooit buitengewoon treffend: „Cruyff is voor mij een klankbord, geen klakkeloos bord…”

Het gaat dus zoals het gaat. Daarom was er rond de twee laatste interlands ook geen contact tussen Cruyff en Van Basten. Voor Bulgarije was Cruyff in St. Andrews aan het golfen en voor Albanië deed hij zich in de Champions Lounge van de Amsterdam ArenA tegoed aan de voortreffelijke spijzen van topkok Moshik Roth van restaurant ’t Brouwerskolkje in Overveen. Zo was de interland zelfs voor JC een uiterst hinderlijke onderbreking van de avond.

De zo veel besproken connectie is dus zo simpel als wat. Net zo goed als de conclusies die over dit Nederlands elftal getrokken kunnen worden. Zo’n zes internationals missen gewoon de kwaliteit voor de internationale top. Dit kan alleen gecompenseerd worden als ze zich 100% inzetten en zich maximaal instellen op hun meer getalenteerde collega’s. Tegen Bulgarije ging dat goed, tegen Albanië dachten sommigen weer met 90% uit de voeten te kunnen.

Dus niet.

Column Jaap de Groot in de Telegraaf.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:32:23 #88
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_42665325
Iedereen die Zenden als back wil opstellen heeft zijn carriere de afgelopen jaren niet echt gevolgd...

Die heeft in ieder geval de afgelopen 3 & 1/2 geen back meer gespeeld ! (Zo niet langer - volgens mij speelde hij ook bij Chelsea niet als back ...)
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:45:27 #89
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_42665409
Als NL speelt met Robben en Van Persie op de vleugels en een centrumspits, dan speelt NL trouwens niet echt met een 4-3-3 met twee vleugelspitsen, maar een 4-3-3 met 3 spitsen. Het aantal (succesvolle) voorzetten van beiden van de vleugel is is zeer zeer beperkt.

Dan kan je netzo goed 4-4-2 spelen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zondag 15 oktober 2006 @ 16:45:23 #90
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_42699742
Je kan ook Robben als een soort van hangende spits gebruiken op de linkerkant.
Van Nistelrooy in de spits met van Persie er kort erachter.
Dan heb je op het middenveld nog genoeg plaats om topspelers kwijt te kunnen.
  maandag 16 oktober 2006 @ 08:47:52 #91
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42714849
quote:
‘Seedorf weer in beeld bij Oranje’
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op maandag, 16 oktober om 00:44

Na twee jaar afwezigheid bestaat de mogelijkheid dat Clarence Seedorf volgende maand weer zijn rentree zal maken bij het Nederlands elftal. Dit valt op te maken uit zijn verklaringen zondag in een interview met de NOS.

Toen het onderwerp Oranje ter sprake kwam liet de middenvelder van AC Milan met een brede glimlach op zijn gezicht weten dat er ‘iets positiefs’ zal gebeuren.“Het is nu echter niet het moment om daar op in te gaan. Over een paar weken kan ik wat meer zeggen. Ik heb het Nederlands elftal nooit uit mijn hoofd gezet, het is bepalend voor mijn carrière.”

Op 15 november staat de oefeninterland met Engeland in de Amsterdam ArenA op het programma. Overigens ontkende KNVB-perschef Kees Jansma dat de 77-voudig international een gesprek heeft gevoerd met bondscoach Marco van Basten.
pi_42718833
Hem nu terughalen zou toch niks anders zijn dan het toegeven van eigen falen, omdat je zo veel middenvelders geprobeerd hebt, van Bommel als oud vuil behandeld hebt waardoor hij nu niet meer wil en het met de rest niet goed (genoeg) loopt?

Want waarom zou je Seedorf anders nu pas terughalen, terwijl je dat al veel eerder had kunnen (en moeten) doen, aangezien hij bij zijn club zo ongeveer de best, meest constant presterende oranje klant is. Niet alleen nu maar de afgelopen jaren ook al.
pi_42718942
Seedorf zou moeten weigeren als ie een vent is.
pi_42718964
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 08:47 schreef M0NTANA het volgende:

[..]
Wat een geweldig nieuws, hoop dat ze hem gewoon centraal of op links zetten.
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:21:34 #95
147235 Bombardier
The artillery man
pi_42719017
Dan maakt van Basten zich helemáál belachelijk. Als hij Seedorf weer oproept.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
  maandag 16 oktober 2006 @ 12:27:53 #96
73305 Stpan
pi_42719088
Seedorf, iemand met wie hij nog een conflict heeft gehad omdat hij er 2 jaar lang met een grote boog omheen is gegaan. Nee dat heeft nut!
pi_42719154
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 12:27 schreef Stpan het volgende:
Seedorf, iemand met wie hij nog een conflict heeft gehad omdat hij er 2 jaar lang met een grote boog omheen is gegaan. Nee dat heeft nut!
Hij zal wel moeten, er staat druk op van Basten en heeft al heel wat mensen tegen zich.
Het selecteren van Seedorf is gewoon logisch, het middenveld is veel te zwak.
  maandag 16 oktober 2006 @ 14:58:04 #98
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_42720755
Dan moet Seedorf wel een eerlijke kans krijgen, dus niet in een oefeninterland tegen Engeland waar Marco één van z'n fantasieopstellingen gebruikt.
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_42721149
Man wat irritant al die echo's
pi_42721203
Godstering; doet ie eindelijk wat bijna het hele volk van hem verwacht, is het nog niet goed
  maandag 16 oktober 2006 @ 15:53:08 #101
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42721308
Niemand verwacht dit van hem, hoor. Het is een noodgreep, San Marco moet op al zijn weloverwogen keuzes terugkomen. Liefst zou hij ook Ruud van Nistelrooij en Mark van Bommel alweer bij de groep hebben, maar zij hebben (terecht) bedankt.
pi_42721460
Ik zou het een goede zaak vinden als Seedorf een kans zou krijgen. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Maar Van Basten zou er dan niet geloofwaardiger op worden, na eerst aangegeven te hebben dat hij Hofs en Janssen beter vindt. Dit komt een beetje over als een wanhoopsactie.
  maandag 16 oktober 2006 @ 18:25:06 #103
30220 Barca
pi_42722129
Wat jammer voor die ene journalist die zo blij was dat Seedorf en zijn vriendjes niet meer werden geselecteerd voor oranje.
pi_42722272
Marco zal ook wel geschrokken zijn van de 2e helft tegen Albanie. Terecht dat Seedorf de kans nu gaat krijgen (wat mij betreft meer als een kans en blijft hij er definitief bij). Seedorf is de enige speler die er nog nietbij was die echt iets toevoegd aan het huidige spelermateriaal. Ben blij dat Marco zich niet te groot voelt en hem er bij haalt.
pi_42722550
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 18:44 schreef Pedroso het volgende:
Marco zal ook wel geschrokken zijn van de 2e helft tegen Albanie. Terecht dat Seedorf de kans nu gaat krijgen (wat mij betreft meer als een kans en blijft hij er definitief bij). Seedorf is de enige speler die er nog nietbij was die echt iets toevoegd aan het huidige spelermateriaal. Ben blij dat Marco zich niet te groot voelt en hem er bij haalt.
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_42722575
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 18:44 schreef Pedroso het volgende:
Marco is niet groot, als trainer nooit geweest. Het volk heeft Seedorf herkozen, Van Basten buigt zoals dat een goede stagiair betoont.
pi_42749977
Volgens teleteks is Seedorf bij van Basten nooit ter sprake geweest (en terecht)
pi_42750198
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 20:08 schreef Flawless2006 het volgende:
Volgens teleteks is Seedorf bij van Basten nooit ter sprake geweest (en terecht)
Ach, dat is zo relatief. Zeker als ie het zelf niet durft te zeggen. Misschien schond meneer wel weer een afspraak, dan mag niemand het weten
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:36:00 #109
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42751060
Misschien doelde Clarence Seedorf wel op de wedstrijd met de oud-internationals van Oranje?

Nee, serieus. Misschien bedoelde hij dat er wellicht een andere bondscoach aan zit te komen, waardoor Oranje nog geen gesloten boek is voor hem, ben benieuwd!
pi_42753000
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 20:36 schreef M0NTANA het volgende:
Misschien doelde Clarence Seedorf wel op de wedstrijd met de oud-internationals van Oranje?

Nee, serieus. Misschien bedoelde hij dat er wellicht een andere bondscoach aan zit te komen, waardoor Oranje nog geen gesloten boek is voor hem, ben benieuwd!

Je moet echt van niet-legale middelen afblijven hoor

[ Bericht 2% gewijzigd door BliksemSchigt op 17-10-2006 21:34:00 ]
pi_42818517
Ik hoop dat van Basten deze wedstrijd goed bekijkt, mischien komt hij nu tot de conclusie dat 442 zoals AZ en AC Milan het uitvoert toch een stuk beter voetballen is dan nu met dit klotesysteem.
pi_43106881
quote:
Van der Sar laat interland tegen Engeland schieten

31/10/2006 16:20

Gezien de voorlopige selectie gaat Marco van Basten de oefeninterland tegen Engeland gebruiken om te experimenteren. Vijf nieuwe namen staan op de lijst, waarop Edwin van der Sar op eigen verzoek ontbreekt.

Bondscoach Marco van Basten heeft 28 spelers opgenomen in zijn voorlopige selectie voor de vriendschappelijke interland tegen Engeland. Evander Sno is een van de opvallendste namen. De oud-Feyenoorder verdiende een uitverkiezing met zijn spel bij Celtic.

De naam Ibrahim Afellay viel de laatste weken vaker, omdat de PSV'er met zijn sterke spel nadrukkelijk solliciteerde naar promotie uit Jong Oranje. Van Basten gaf gehoor aan deze roep, al blijft nog de vraag of Afellay kiest voor Marokko of Nederland.

Ook Danny Koevermans staat op de lijst van 28 man. De AZ-aanvaller was voor de interlands tegen Bulgarije en Albanië al dicht bij een uitnodiging. Het herstel van Jan Vennegoor of Hesselink stond toen een mogelijke entree in de weg. Naast Koevermans mag ook zijn ploeggenoot David Mendes da Silva hopen op een uitnodiging.

De afwezigheid van Van der Sar is minder opmerkelijk dan op het eerste gezicht lijkt. 'Toen Edwin afgelopen zomer aangaf nog door te willen gaan bij het Nederlands elftal, hebben we afgesproken dat we in het geval van oefenwedstrijden per duel zouden kijken of hij er wel of niet bij is', vertelt van Basten. 'Deze keer heeft hij aangegeven geen gebruik te maken van de uitnodiging.'

Als derde keeper heeft Van Basten geopteerd voor een routinier. FC Twente-keeper Sander Boschker, die 422 competitiewedstrijden op zijn naam heeft staan, is naast Maarten Stekelenburg en Henk Timmer opgeroepen.

Op vrijdag 10 november maakt Van Basten zijn definitieve selectie bekend. Nederland speelt vijf dagen later in de Amsterdam Arena tegen Engeland.

VOORLOPIGE SELECTIE

Doel: Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (Feyenoord) en Sander Boschker (FC Twente).

Verdediging: Urby Emanuelson en John Heitinga (beiden Ajax), Tim de Cler, Kew Jaliens en Barry Opdam (allen AZ), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), André Ooijer (Blackburn Rovers), Khalid Boulahrouz (Chelsea) en Joris Mathijsen (HSV).

Middenveld: Hedwiges Maduro en Wesley Sneijder (beiden Ajax), David Mendes da Silva, Stijn Schaars en Demy de Zeeuw (allen AZ), Evander Sno (Celtic), Ibrahim Afellay (PSV), Rafael van der Vaart (HSV) en Denny Landzaat (Wigan Athletic).

Aanval: Ryan Babel en Klaas Jan Huntelaar (beiden Ajax), Robin van Persie (Arsenal), Danny Koevermans (AZ), Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic), Arjen Robben (Chelsea) en Dirk Kuijt (Liverpool).
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 17:32:04 #113
148029 Roedah
The Pride Of Limburg
pi_43107870
--= Roda Jc =--
--= Arsenal =--
pi_43107937
Geweldige selectie weer..

Als het aan mij zou liggen was het:
V.Basten
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_43109801
Sno

Ach, die valt toch wel weer af.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_43109924
Mendes wel een goede. Kan een topper worden, als VM. Beter dan Landzaat, Maduro, Schaars, de Zeeuw, De Jong op die positie
pi_43110017
Hmm, Sar heeft er geen zin maar an. Die gaat nog wel definitief bedanken ergens in 2007, denk ik zo.
pi_43110311
Wat een selectie zeg

Waarom neemt hij nou geen moeite om met zo'n wedsrijd te experimenteren met spelers als Seedorf?!
Last.fm
pi_43110358
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 18:31 schreef F1Bas het volgende:
Sno

Ach, die valt toch wel weer af.
Evander Sno
Zelfs hier in Breda werd die gast op een gegeven moment uitgekotst!
Last.fm
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:47:02 #120
148471 DJ90
*Pluk de dag*
pi_43110364
Sno ..
Waar is Seedorf..!?
Van Basten
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:47:34 #121
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_43110382
Wel Mendes da Silva en Landzaat en wederom geen Seedorf.
Wat is er nou zo goed aan Landzaat dat hij er elke keer maar weer bijzit?
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:47:19 #122
30220 Barca
pi_43121149
Sja ... goede maar zeker ook slechte keuzes!
  woensdag 1 november 2006 @ 08:22:47 #123
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_43128087
Koevermans en Opdam.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 1 november 2006 @ 08:46:58 #124
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43128331
quote:
Doel: Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (Feyenoord) en Sander Boschker (FC Twente).
Verdediging: Urby Emanuelson, John Heitinga (beide Ajax), Tim de Cler, Kew Jaliens, Barry Opdam (allen AZ), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), André Ooijer (Blackburn Rovers), Khalid Boulahrouz (Chelsea) en Joris Mathijsen (HSV).
Middenveld: Hedwiges Maduro, Wesley Sneijder (beide Ajax), David Mendes da Silva, Stijn Schaars, Demy de Zeeuw (allen AZ), Evander Sno (Celtic), Ibrahim Afellay (PSV), Rafael van der Vaart (HSV) en Denny Landzaat (Wigan Athletic).
Aanval: Ryan Babel, Klaas Jan Huntelaar (beide Ajax), Robin van Persie (Arsenal), Danny Koevermans (AZ), Jan Vennegoor of Hesselink (Celtic), Arjen Robben (Chelsea) en Dirk Kuyt (Liverpool).
Mark van Bommel, Clarence Seedorf, Edgar Davids, Roy Makaay en Ruud van Nistelrooij zouden niet misstaan in deze selectie, zeker niet als David Mendes da Silva, Evander Sno, Ibrahim Afellay, Demy de Zeeuw, Denny Landzaat en Danny Koevermans zelfs worden geselecteerd. Maar goed, laat San Marco maar lekker verder gaan met het graven van zijn eigen graf!
  woensdag 1 november 2006 @ 09:39:00 #125
73305 Stpan
pi_43129124

Ohw ja, alleen een smiley is geen onderbouwde reactie natuurlijk.

pfffffffff

Beter kan ik m'n reactie niet onderbouwen op het moment.
  woensdag 1 november 2006 @ 09:46:18 #126
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43129266
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:39 schreef Stpan het volgende:

Ohw ja, alleen een smiley is geen onderbouwde reactie natuurlijk.

pfffffffff

Beter kan ik m'n reactie niet onderbouwen op het moment.
Binnenkort gaat San Marco ook nog Spartanen scouten, dat is dan wel weer leuk voor jou.
  woensdag 1 november 2006 @ 10:20:41 #127
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43129978
Een speler die bij Wigan Athletic onder vuur ligt nog steeds oproepen .
Een speler die geen vaste basisplaats heeft bij Celtic oproepen

Sorry, maar als ik engelsman was dan had ik me zwaar bescheurd.

Oké dat doe ik nu al, maar goed
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  woensdag 1 november 2006 @ 11:06:44 #128
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43130923
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:20 schreef Maikalo het volgende:

Sorry, maar als ik engelsman was dan had ik me zwaar bescheurd.
Mijn vriendin is engels...zij denken dat het een list is van onze bondscoach

[ Bericht 1% gewijzigd door Grimm op 01-11-2006 11:14:08 ]
  woensdag 1 november 2006 @ 11:11:55 #129
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43131014
quote:
Op woensdag 1 november 2006 11:06 schreef Grimm het volgende:

[..]

Mijn vriendin is engels...zij denken dat het een listis van onze bondscoach
En om dan net voor het EK de besten op te roepen . Dan is je team ook lekker ingespeeld
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  woensdag 1 november 2006 @ 11:42:30 #130
73305 Stpan
pi_43131734
quote:
Op woensdag 1 november 2006 09:46 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Binnenkort gaat San Marco ook nog Spartanen scouten, dat is dan wel weer leuk voor jou.
Ik heb Mendes en Koef respectievelijk 2 en 3 seizoenen lang in de Gouden Gids divisie zien voetballen, blijft vreemd ze op die lijst te zien. (nou ja, Mendes minder verrassend dan Koef, maar toch)
pi_43132689
Sno heeft net welgeteld een wedstrijd of 3 in de basis gestaan bij Celtic en redelijk lopen ballen. Is alweer genoeg voor een oproep uiteraard.

woensdag 1 november 2006 @ 12:20:45 #132
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43132769
Paar weken geleden was Waterreus bij studio NOS, en die zei toen ook al dat je maar een paar wedstrijden in het eerste van az of dergelijk nu hoeft te voetballen en je zit al bij het nederlands elftal.

Nou nu met da silva en sno zien we dat hij gewoon 100% gelijk heeft, jammer
pi_43132905
Geen Seedorf, maar wel een hoop spelers van het niveau Denneboom en vdBergh weer

Marco, rot op.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  woensdag 1 november 2006 @ 12:33:09 #134
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43133126
quote:
Op woensdag 1 november 2006 12:20 schreef Grimm het volgende:
Paar weken geleden was Waterreus bij studio NOS, en die zei toen ook al dat je maar een paar wedstrijden in het eerste van az of dergelijk nu hoeft te voetballen en je zit al bij het nederlands elftal.
Komt een beetje verbitterd en calimero over deze opmerking van Waterreus.
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
pi_43133144
quote:
Op woensdag 1 november 2006 12:20 schreef Grimm het volgende:

Nou nu met da silva en sno zien we dat hij gewoon 100% gelijk heeft, jammer
Inderdaad. Het betekent nu helemaal niets meer om in Oranje te spelen.

Ik hoop dat er snel een bondscoach komt die wel met persoonlijkheden overweg kan. Iemand die zich niet zo autistisch naar spelers toe gedraagt. Iemand die eerst kijkt naar de beste beschikbare spelers en daarop het systeem aanpast. Iemand die in staat is een elftal fatsoenlijk te laten voetballen.

Misschien dat Van Basten dit ooit nog eens leert, maar ik vind het schandalig dat het Nederlands Elftal daarvoor als leerschool wordt gebruikt.
  woensdag 1 november 2006 @ 12:36:20 #136
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43133205
quote:
Op woensdag 1 november 2006 12:33 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Komt een beetje verbitterd en calimero over deze opmerking van Waterreus.
Tsja, maar vroeger moest je d'r wat voor doen om bij het nl elftal te komen.
Met Van Basten hoef je niet eens goed te presteren, bij az, ajax spelen is al voldoende
  woensdag 1 november 2006 @ 12:38:36 #137
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43133251
quote:
Op woensdag 1 november 2006 12:36 schreef Grimm het volgende:

[..]

Tsja, maar vroeger moest je d'r wat voor doen om bij het nl elftal te komen.
Met Van Basten hoef je niet eens goed te presteren, bij az, ajax spelen is al voldoende
Ben ik niet met je eens.Maar dat Waterreus het zegt is gewoon zielig.
LUHG
  woensdag 1 november 2006 @ 12:44:52 #138
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43133412
Waarom spelen, seedorf, van nistelroy en bommel dan niet?
in plaats daarvan hebben we spelers zoals landzaat.
  woensdag 1 november 2006 @ 13:00:33 #139
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43133846
quote:
Op woensdag 1 november 2006 12:44 schreef Grimm het volgende:
Zijn we dus erg blij mee . Bassie heeft alleen nog ervaring opgedaan met jeugdteams van ajax. Hopelijk voor hem dat dat de reden is dat hij Oranje als groeischool gebruikt voor middelmatige spelers. De enige andere verklaring is gewoon dat hij krankjorem is

Foppe for Bondscoach
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  woensdag 1 november 2006 @ 13:02:04 #140
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43133889
quote:
Op woensdag 1 november 2006 12:44 schreef Grimm het volgende:
Heb ik het niet over gehad, ik zei alleen dat uitgerekend Waterreus erover begint.Maar ik wil wel zeggen hoe ik er over denk.Seedorf kan wel in Oranje maar niet in dit systeem.Seedorf laat constant z'n man lopen, dus moet je er een Gatusso achter hebben.Die rol zou van Bommel kunnen spelen, maar die laat zelf constant z'n man lopen en speelt op die positie te veel naar voren.En van Nistelrooij zullen we niet missen, amper bepalend geweest voor Oranje.Waarom is die er eigenlijk niet bij?Omdat z'n vriendje ook had bedankt, of hoe zat dat?Heb het eigenlijk niet helemaal meegekregen.
LUHG
  woensdag 1 november 2006 @ 13:26:03 #141
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43134689
Van Basten moet zich n's eerst maar n's bewijzen bij een clubje zoals Ajax.
Jij gaat nistelrooy, bommel en seedorf nu wel afvallen, maar harde feiten blijven toch dat die drie de beste voetballers van ons land blijven.
Dat is puur op voetbaltechnische aspecten he
  woensdag 1 november 2006 @ 13:29:52 #142
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43134817
quote:
Op woensdag 1 november 2006 13:26 schreef Grimm het volgende:
Van Basten moet zich n's eerst maar n's bewijzen bij een clubje zoals Ajax.
Jij gaat nistelrooy, bommel en seedorf nu wel afvallen, maar harde feiten blijven toch dat die drie de beste voetballers van ons land blijven.
Dat is puur op voetbaltechnische aspecten he
Wanneer gaan ze dat eens laten zien dan.En kom nou niet aan met dat ze dat wekelijks bewijzen want in Oranje moet het gebeuren, en daarin zijn ze gewoon bagger.
Trouwens clubje als Ajax?Beetje respect voor de koploper, hahaha
LUHG
pi_43135080
quote:
Op woensdag 1 november 2006 13:29 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Wanneer gaan ze dat eens laten zien dan.En kom nou niet aan met dat ze dat wekelijks bewijzen want in Oranje moet het gebeuren, en daarin zijn ze gewoon bagger.
Trouwens clubje als Ajax?Beetje respect voor de koploper, hahaha
Er zijn wel meer spelers "bagger" in Oranje onder Van Basten. Seedorf heeft zelfs nog nooit een kans gehad onder hem. Van Basten moet eens kijken naar een systeem waarin deze spelers wel renderen, in plaats van zo halsstarrig vast te houden aan zijn eigen systeem wat nog nooit gewerkt heeft. Waarom niet eens 4-4-2 proberen met onder andere Seedorf en Van Bommel op het middenveld?
  woensdag 1 november 2006 @ 13:37:16 #144
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43135108
In oranje hoeft het helemaal niet te gebeuren.
Ligt 'm eerder aan de coach dan dat het aan die jongens ligt dat ze niet bij oranje voetballen.
Ajax en az spelen maar uefa cup, als je de champions league niet kunt halen ben je maar een clubje.
en je moet het met de b spelers van barca doen dan ben je in mijn ogen een clubje.
Die hele instelling van Van Basten nekt ons gewoon.
Nederland is d'r "nog" niet! spelers zoals schaars, de zeeuw etc. die komen d'r wel, maar daar kun je nog niet op bouwen.
Maar feit blijft dat wij met het nl niet zoals Az kunnen spelen op het moment.
Daar heb je een van gaal voor nodig, en dat bedoelde ik dat hij nog eerst maar n's 6 tot 8 jaar moet oefenen bij ajax en dan later naar de top bijv. ac milaan.
  woensdag 1 november 2006 @ 13:39:33 #145
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43135195
quote:
Op woensdag 1 november 2006 13:36 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Er zijn wel meer spelers "bagger" in Oranje onder Van Basten. Seedorf heeft zelfs nog nooit een kans gehad onder hem. Van Basten moet eens kijken naar een systeem waarin deze spelers wel renderen, in plaats van zo halsstarrig vast te houden aan zijn eigen systeem wat nog nooit gewerkt heeft. Waarom niet eens 4-4-2 proberen met onder andere Seedorf en Van Bommel op het middenveld?
Dat is ook een optie die ik aangaf, die wel bij bijv. Seedorf past.Ruit op het middenveld, Seedorf vanaf links, Sneijder op 10.Maar dan weer de vraag, wie als venijnlijer?
LUHG
pi_43135400
quote:
Op woensdag 1 november 2006 13:39 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Dat is ook een optie die ik aangaf, die wel bij bijv. Seedorf past.Ruit op het middenveld, Seedorf vanaf links, Sneijder op 10.Maar dan weer de vraag, wie als venijnlijer?
Ik denk dat je daar dan best een minder ervaren speler neer kunt zetten, omdat de spelers om hem heen dan al een schat aan ervaring hebben. Nu heeft niemand op het middenveld van Oranje veel ervaring op het hoogste niveau.
  woensdag 1 november 2006 @ 13:46:54 #147
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43135463
quote:
Op woensdag 1 november 2006 13:45 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar dan best een minder ervaren speler neer kunt zetten, omdat de spelers om hem heen dan al een schat aan ervaring hebben. Nu heeft niemand op het middenveld van Oranje veel ervaring op het hoogste niveau.
Dan wordt je dus overlopen op het middenveld, lijkt me ook weer niet de bedoeling.
LUHG
pi_43135627
quote:
Op woensdag 1 november 2006 13:46 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Dan wordt je dus overlopen op het middenveld, lijkt me ook weer niet de bedoeling.
Dat wordt Oranje dan nu toch ook al? Het lijkt me een stuk beter gaan als je in ieder geval Seedorf en Van Bommel op het middenveld hebt lopen. Slechter dan nu kan het niet gaan, met Sneijder, Schaars en Landzaat op het middenveld. Dan lijkt mij een middenveld met Seedorf, Sneijder, Van Bommel en bijvoorbeeld Schaars (of voor mijn part Maduro, De Jong, Mendes, etc.) daarachter, een stuk beter.
  woensdag 1 november 2006 @ 14:27:44 #149
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43136705
quote:
Op woensdag 1 november 2006 13:51 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Dat wordt Oranje dan nu toch ook al? Het lijkt me een stuk beter gaan als je in ieder geval Seedorf en Van Bommel op het middenveld hebt lopen. Slechter dan nu kan het niet gaan, met Sneijder, Schaars en Landzaat op het middenveld. Dan lijkt mij een middenveld met Seedorf, Sneijder, Van Bommel en bijvoorbeeld Schaars (of voor mijn part Maduro, De Jong, Mendes, etc.) daarachter, een stuk beter.
We hebben geen top middenveld, maar dat we op het middenveld worden overlopen is natuurlijk onzin.
LUHG
pi_43137840
quote:
Op woensdag 1 november 2006 14:27 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

We hebben geen top middenveld, maar dat we op het middenveld worden overlopen is natuurlijk onzin.
Dan zouden we ook niet overlopen worden met Seedorf, Sneijder, Van Bommel en Schaars.
  woensdag 1 november 2006 @ 15:09:03 #151
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43137962
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:04 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Dan zouden we ook niet overlopen worden met Seedorf, Sneijder, Van Bommel en Schaars.
Je moet beter opletten.Dat wordt je wel omdat je dan met van Bommel, Seedorf, en Sneijder 3 spelers die bij balverlies verdedigend niks kunnen uithalen.Volgens mij kijk jij alleen naar namen van spelers?!
LUHG
pi_43138058
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:04 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Hou zou jij dat indelen? Daar ben ik erg benieuwd naar. Dat zijn namelijk 4 aanvallend ingestelde middenvelders.

Schaars heeft wel opvallend veel krediet bij veel mensen hier. Vind ik toch wel vreemd. Het is een goede middenvelder, zeker, maar op dit moment lijkt mij Mendes da Silva geschikter om in de-punt-naar-achteren te spelen. Hij is een stuk completer en staat defensief ook zijn mannetje. Goed van Van Basten om hem een kans te gunnen.

Als ik het voor het zeggen had, zou ik zo gaan spelen tegen Engeland:

------------------ Mendes da Silva -------------------

-----Seedorf------------------------------V.d. Vaart

Back up voor Seedorf: Van Bommel. Tegen Engeland zou ik ook Afellay een kans gunnen in de tweede helft.
Back up voor V.d. Vaart: Sneijder uiteraard
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_43138065
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:09 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Je moet beter opletten.Dat wordt je wel omdat je dan met van Bommel, Seedorf, en Sneijder 3 spelers die bij balverlies verdedigend niks kunnen uithalen.Volgens mij kijk jij alleen naar namen van spelers?!
Wat overdreven zeg. Net alsof Van Bommel verdedigend helemaal niets doet. En Seedorf mag bij Milan ook niet alles en iedereen maar laten lopen hoor.
  woensdag 1 november 2006 @ 15:15:41 #154
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43138215
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:11 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Wat overdreven zeg. Net alsof Van Bommel verdedigend helemaal niets doet. En Seedorf mag bij Milan ook niet alles en iedereen maar laten lopen hoor.
Ik zeg toch ook niet dat ze verdedigend niks doen?En Seedorf sjokt bij Milan altijd stapvoets terug bij balverlies, omdat het wel voor hem wordt opgelost.
LUHG
pi_43138773
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:11 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Hou zou jij dat indelen? Daar ben ik erg benieuwd naar. Dat zijn namelijk 4 aanvallend ingestelde middenvelders.

Schaars heeft wel opvallend veel krediet bij veel mensen hier. Vind ik toch wel vreemd. Het is een goede middenvelder, zeker, maar op dit moment lijkt mij Mendes da Silva geschikter om in de-punt-naar-achteren te spelen. Hij is een stuk completer en staat defensief ook zijn mannetje. Goed van Van Basten om hem een kans te gunnen.

Als ik het voor het zeggen had, zou ik zo gaan spelen tegen Engeland:

------------------ Mendes da Silva -------------------

-----Seedorf------------------------------V.d. Vaart

Back up voor Seedorf: Van Bommel. Tegen Engeland zou ik ook Afellay een kans gunnen in de tweede helft.
Back up voor V.d. Vaart: Sneijder uiteraard
Schaars was maar een voorbeeld. Voor mijn part speelt daar De Jong, Maduro of Mendes. Met daarvoor Seedorf en Van Bommel. En Sneijder, Van der Vaart of Van Persie op 10.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nywuob op 01-11-2006 15:45:55 ]
pi_43138889
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:15 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat ze verdedigend niks doen?En Seedorf sjokt bij Milan altijd stapvoets terug bij balverlies, omdat het wel voor hem wordt opgelost.
Dan valt het met dat overlopen wel wat mee. Bij Milan speelt dan ook nog Kaka op het middenveld die verdedigend ook niets doet. Sowieso staat er met Seedorf en Van Bommel veel meer kwaliteit dan bij het het huidige Oranje-middenveld.
pi_43138899
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:15 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Zo staat het team van Milan ook ingesteld omdat Seedorf aanvallend beter tot zijn recht komt.
En zo heeft Nederland nog een paar middenvelders die verdedigend ook vaak een steekje laten vallen Sneijder, van Bommel, van de Vaart.
Een ander systeem met meer middenvelders kan dit probleem oplossen en je staat verdedigend en aanvallend beter dan met dit systeem.
  woensdag 1 november 2006 @ 15:36:20 #158
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43138941
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:34 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Dan valt het met dat overlopen wel wat mee. Bij Milan speelt dan ook nog Kaka op het middenveld die verdedigend ook niets doet. Sowieso staat er dan veel meer kwaliteit bij dan het het huidige Oranje-middenveld.
Lees jij wel wat ik typ?Je kant best met Seedorf en Sneijder spelen, maar voor de balans in het elftal moet er iemand achter spelen.En bij Milan is dat Gatusso.
LUHG
  woensdag 1 november 2006 @ 15:37:33 #159
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43138990
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:35 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Zo staat het team van Milan ook ingesteld omdat Seedorf aanvallend beter tot zijn recht komt.
En zo heeft Nederland nog een paar middenvelders die verdedigend ook vaak een steekje laten vallen Sneijder, van Bommel, van de Vaart.
Een ander systeem met meer middenvelders kan dit probleem oplossen en je staat verdedigend en aanvallend beter dan met dit systeem.
Bij Milan heb je Gatusso en ik zoals nog maar 456 keer door mij gezegd, als Oranje zijn eigen Gatusso heb kan je ook zo spelen.
LUHG
pi_43139038
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:36 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Lees jij wel wat ik typ?Je kant best met Seedorf en Sneijder spelen, maar voor de balans in het elftal moet er iemand achter spelen.En bij Milan is dat Gatusso.
Dat zeg ik toch ook steeds. 4-4-2 spelen met Van Bommel, Sneijder en Seedorf, plus daarachter nog iemand. Dat kan dan best een minder ervaren speler zijn, als hij verdedigend maar sterk is.
  woensdag 1 november 2006 @ 15:40:01 #161
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43139097
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:38 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook steeds. 4-4-2 spelen met Van Bommel, Sneijder en Seedorf, plus daarachter nog iemand. Dat kan dan best een minder ervaren speler zijn, als hij verdedigend maar sterk is.
Klopt maar aangezien we niemand hebben om er achter te spelen, kunnen we dit wel vergeten.
LUHG
pi_43139102
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:36 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

De enige spelers die op die positie spelen bij hun clubs en die daar bij Oranje ook voor in aanmerking kunnen komen zijn:
Mendes da Silva, De Jong, Maduro en Sno.

De Jong is een type Gatusso, een agressief bijtertje, maar kwalitatief is hij nog een stuk minder dan Gatusso. Vooral aanvallend.
Sno is een fysiek ijzersterke jongen met veel body en een goede pass. Hij schijnt wel snelheid te ontberen.
Maduro is een beetje een type Sno. Fysiek sterk, goede pass en overzicht maar niet echt snel.
Mendes da Silva is fysiek sterk, defensief prima en heeft snelheid en overzicht. Hij zou daarom weleens de toekomst kunnen zijn op deze positie.

Jongens als Schaars, De Zeeuw en Sneijder die ook op deze positie hebben gespeeld komen defensief te kort. Zij kunnen alleen in de-punt-naar-achteren spelen tegen zeer verdedigende landen.
pi_43139145
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:38 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Je zou best Nigel de Jong of Davids kunnen zetten op die positie.
  woensdag 1 november 2006 @ 15:42:14 #164
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43139192
Ideaal zou zijn:

----------Sneijder------------
Seedorf-------van Bommel
---------Gatusso------------

Maar dat zit er niet in hè
LUHG
pi_43139200
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:40 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Klopt maar aangezien we niemand hebben om er achter te spelen, kunnen we dit wel vergeten.
Als je daar De Jong, Mendes of Maduro neerzet heb je wel een sterker middenveld dan nu met Sneijder, Landzaat en daar nog iemand achter.
  woensdag 1 november 2006 @ 15:46:42 #166
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43139362
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:42 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Als je daar De Jong, Mendes of Maduro neerzet heb je wel een sterker middenveld dan nu met Sneijder, Landzaat en daar nog iemand achter.
We spelen nu niet met Sneijder, Landzaat en nog iemand.Je speelt nu met Sneijder iets naar voren.Ik denk niet dat Die 3 spelers die jij noemt dat aankunnen.Zijn te zwakke spelers, geen type Keane of Gatusso.Tuurlijk zijn dat soort speler moeilijk te vinden, maar dat moet als je de balans wilt houden.
LUHG
pi_43139527
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:46 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

We spelen nu niet met Sneijder, Landzaat en nog iemand.Je speelt nu met Sneijder iets naar voren.Ik denk niet dat Die 3 spelers die jij noemt dat aankunnen.Zijn te zwakke spelers, geen type Keane of Gatusso.Tuurlijk zijn dat soort speler moeilijk te vinden, maar dat moet als je de balans wilt houden.
Oranje speelt nu met drie man op het middenveld: Sneijder, Landzaat en nog iemand (wisselde de afgelopen wedstrijden telkens). Dan kun je beter met vier man op het middenveld spelen: Seedorf, Sneijder, Van Bommel en nog iemand daar achter. Dat wordt echt niet zomaar overlopen hoor.
  woensdag 1 november 2006 @ 15:54:28 #168
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43139706
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:50 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Oranje speelt nu met drie man op het middenveld: Sneijder, Landzaat en nog iemand (wisselde de afgelopen wedstrijden telkens). Dan kun je beter met vier man op het middenveld spelen: Seedorf, Sneijder, Van Bommel en nog iemand daar achter. Dat wordt echt niet zomaar overlopen hoor.
Zeg ik ook allen speelt Sneijder met de punt naar voren.Maar het middenveld dat jij nu schets, schets ik ook een paar posts terug.Maar helaas hebben we geen man als Gatusso
LUHG
pi_43139886
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:54 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Zeg ik ook allen speelt Sneijder met de punt naar voren.Maar het middenveld dat jij nu schets, schets ik ook een paar posts terug.Maar helaas hebben we geen man als Gatusso
Je kan het iedergeval proberen met Nigel de Jong, mischien pakt het wel goed uit.
Iedergeval kan je niet langer met dit systeem blijven aankloten.
pi_43140028
quote:
Op woensdag 1 november 2006 15:54 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Oranje speelt gewoon met de punt naar achteren, met Sneijder die wat meer aavallende taken en vrijheid heeft. Maar goed, daar gaat het nu niet om. Ik denk gewoon dat het beter zou zijn om met vier middenvelders te spelen. Je kunt dan Van Bommel en Seedorf gebruiken. Misschien hebben we dan geen speler van het niveau Gattuso voor erachter, maar de extra kwaliteit van Van Bommel en Seedorf maakt dat wel goed. Dan kun altijd nog experimenteren wie er het meest geschikt is voor de "Gattuso-rol".
In ieder geval wordt het wel eens tijd dat inferieure spelers als Landzaat uit Oranje gegooid worden, zeker als je spelers als Van Bommel en Seedorf tot je beschikking hebt.
  woensdag 1 november 2006 @ 16:06:01 #171
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43140235
quote:
Op woensdag 1 november 2006 16:01 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Oranje speelt gewoon met de punt naar achteren, met Sneijder die wat meer aavallende taken en vrijheid heeft.
Teken dat eens voor me uit, want dat snap ik niet helemaal.
LUHG
pi_43140459
quote:
Op woensdag 1 november 2006 16:06 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Teken dat eens voor me uit, want dat snap ik niet helemaal.
Zo hebben ze laatst nog eens gespeeld:

- - - - - - - - - - - - - - - De Jong - - - - - - - - - - - - - - -
- - Landzaat - - - - - - - - - - - - - - - - Sneijder - - - -

De Jong met de punt naar achteren, Landzaat die wat heen en weer moet lopen en Sneijder die de meest aanvallende rol heeft. Het Johan Cruijff systeem, zeg maar.

Dan denk ik dat zoiets beter is:

- - - - - - - - - - - - - De Jong - - - - - - - - - - - - -
- Van Bommel - - - - - - - - - - Seedorf - - - - -
- - - - - - - - - - - - Sneijder - - - - - - - - - - - - -
  woensdag 1 november 2006 @ 16:16:31 #173
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43140629
quote:
Op woensdag 1 november 2006 16:11 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Zo hebben ze laatst nog eens gespeeld:

- - - - - - - - - - - - - - - De Jong - - - - - - - - - - - - - - -
- - Landzaat - - - - - - - - - - - - - - - - Sneijder - - - -

De Jong met de punt naar achteren, Landzaat die wat heen en weer moet lopen en Sneijder die de meest aanvallende rol heeft. Het Johan Cruijff systeem, zeg maar.

Dan denk ik dat zoiets beter is:

- - - - - - - - - - - - - De Jong - - - - - - - - - - - - -
- Van Bommel - - - - - - - - - - Seedorf - - - - -
- - - - - - - - - - - - Sneijder - - - - - - - - - - - - -
O, zo ja dat klopt ja.
Maar het middenveld die jij nu uittekend is ook mijn middenveld.Maar ik ben alleen nog steeds bang dat we geen geschikte Verdedigende Middenvelder hebben.Maar als er iemand dat kan invullen dan hebben we een sterk middenveld.En dan van Persie en the Hunter voorin en op naar Swiss!
LUHG
pi_43140915
quote:
Op woensdag 1 november 2006 16:16 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

O, zo ja dat klopt ja.
Maar het middenveld die jij nu uittekend is ook mijn middenveld.Maar ik ben alleen nog steeds bang dat we geen geschikte Verdedigende Middenvelder hebben.Maar als er iemand dat kan invullen dan hebben we een sterk middenveld.En dan van Persie en the Hunter voorin en op naar Swiss!
Zijn we het toch nog eens geworden

Nu Van Basten nog
  woensdag 1 november 2006 @ 16:26:36 #175
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43141020
quote:
Op woensdag 1 november 2006 16:23 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Zijn we het toch nog eens geworden

Nu Van Basten nog
Idd nu hij nog
LUHG
  woensdag 1 november 2006 @ 17:03:56 #176
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_43142428
-------------nistelrooy-----persie---------------
-------------------sneijder----------------------
robben-------------------------------bommel
--------------------davids----------------------
bronckhorst-------------------------kromkamp
--------------ooijer-----boulahrouz---------------
-----------------------------------------------------
---------------------sar---------------------------

Te aanvallend?
  woensdag 1 november 2006 @ 17:10:21 #177
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_43142640
Dit lijkt me ook wel wat.

-------robben-------persie-----------
seedorf-----sneijder----------bommel
--------------davids---------------------
gio---ooijer----boulahrouz--kromkamp
----------------sar------------------------

De spits krijgt bij ons toch nooit ballen dus die heb ik maar ingeruild voor een extra middenvelder.
  woensdag 1 november 2006 @ 19:16:46 #178
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43147091
Trouwens milaan speelt vaak met pirlo . kaka . seedorf
  woensdag 1 november 2006 @ 22:39:31 #179
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43155832
quote:
Op woensdag 1 november 2006 19:16 schreef Grimm het volgende:
Trouwens milaan speelt vaak met pirlo . kaka . seedorf
Iig niet met zn 3en, en al helemaal niet naast elkaar.Vaak met 4 of 5 man.Maar als Seedorf speelt in de rol zoals Nywuob
en ik bedoelen, spelen ze met Gattuso als klusjesman.Soms spelen ze zelfs met een soort van blok van Pirlo en Gattuso, maar dan is Pirlo het aanspeelpunt.Maar een 5 mans middenveld zoals zondag vindt ik niet goed werken.Tenminste als je met Ambrosini, Pirlo en Gattuso speelt.Maar ben ook niet zo'n fan van het spelletje van Milan.En we gaan een beetje off topic.
LUHG
pi_43166401
quote:
Op woensdag 1 november 2006 22:39 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Iig niet met zn 3en, en al helemaal niet naast elkaar.Vaak met 4 of 5 man.Maar als Seedorf speelt in de rol zoals Nywuob
en ik bedoelen, spelen ze met Gattuso als klusjesman.Soms spelen ze zelfs met een soort van blok van Pirlo en Gattuso, maar dan is Pirlo het aanspeelpunt.Maar een 5 mans middenveld zoals zondag vindt ik niet goed werken.Tenminste als je met Ambrosini, Pirlo en Gattuso speelt.Maar ben ook niet zo'n fan van het spelletje van Milan.En we gaan een beetje off topic.
In de Champions League spelen ze de meeste wedstrijden met die 3, Pirlo als opbouwer voor de verdediging, wat Mendes da Silva volgens mij goed zou kunnen, Gattuso als sloper op rechtshalf waar denk ik Boateng de beste keuze voor zou zijn, Seedorf als linkshalf wat al goed is, en Kaka achter de spitsen, wat van der Vaart of Sneijder zou kunnen. Dan twee backs met loopvermogen die ook kunnen verdedigen, bij Milan vaak Jankulovski en Bonera/Cafu. Daar zou je dan bij Nederland de Cler en Ooijer neer kunnen zetten. Twee echte verdedigers in het midden, wat Boulahrouz en Mathijssen denk ik heel goed kunnen samen, werkte de oefeninterland tegen Engeland bijvoorbeeld perfect. Dan heb je meestal een voetballende spits, en een pure afmaker, dat zouden v. Nistelrooij en v. Persie samen goed kunnen zijn denk ik. Dan kun je als het aanvallend is dichtzit altijd nog wat afwisselen met spelers als v. Bommel, Robben, Huntelaar enz.
pi_43166947
Evenader Sno stond gisteren voor de 4e keer op rij bij Celtic in de basis (Gravesen nog altijd geblesseerd).
Resultaat: Een enorm snelle gele kaart welke er eingelijk geen was, maar hij ging te onvoorzichtig (onervaren) het duel aan en dan weet je het wel met die naaiende kut Portugezen.
Ontsnapte later aan een 2e geel. speelde dramatisch slecht, had veel te veel tijd nodig, nooit 1 keer raken, veel foute passes, ook gewoon over 8 meter in de breedte etc.
  donderdag 2 november 2006 @ 12:20:29 #182
128384 mcwops
gat in je glas
pi_43167048
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:16 schreef DIGGER het volgende:
Evenader Sno stond gisteren voor de 4e keer op rij bij Celtic in de basis (Gravesen nog altijd geblesseerd).
Resultaat: Een enorm snelle gele kaart welke er eingelijk geen was, maar hij ging te onvoorzichtig (onervaren) het duel aan en dan weet je het wel met die naaiende kut Portugezen.
Ontsnapte later aan een 2e geel. speelde dramatisch slecht, had veel te veel tijd nodig, nooit 1 keer raken, veel foute passes, ook gewoon over 8 meter in de breedte etc.
nou wat zeur je, ideale keuze van van basten-schip toch om die jongen in het Nationale Elftal op te nemen....de jonkies een kans geven, zeker tegen Engeland
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  donderdag 2 november 2006 @ 12:49:14 #183
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43167737
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:54 schreef Solstice het volgende:

[..]

In de Champions League spelen ze de meeste wedstrijden met die 3, Pirlo als opbouwer voor de verdediging, wat Mendes da Silva volgens mij goed zou kunnen, Gattuso als sloper op rechtshalf waar denk ik Boateng de beste keuze voor zou zijn, Seedorf als linkshalf wat al goed is, en Kaka achter de spitsen, wat van der Vaart of Sneijder zou kunnen. Dan twee backs met loopvermogen die ook kunnen verdedigen, bij Milan vaak Jankulovski en Bonera/Cafu. Daar zou je dan bij Nederland de Cler en Ooijer neer kunnen zetten. Twee echte verdedigers in het midden, wat Boulahrouz en Mathijssen denk ik heel goed kunnen samen, werkte de oefeninterland tegen Engeland bijvoorbeeld perfect. Dan heb je meestal een voetballende spits, en een pure afmaker, dat zouden v. Nistelrooij en v. Persie samen goed kunnen zijn denk ik. Dan kun je als het aanvallend is dichtzit altijd nog wat afwisselen met spelers als v. Bommel, Robben, Huntelaar enz.
Mee eens
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  donderdag 2 november 2006 @ 13:49:06 #184
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43169576
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:54 schreef Solstice het volgende:

[..]

In de Champions League spelen ze de meeste wedstrijden met die 3, Pirlo als opbouwer voor de verdediging, wat Mendes da Silva volgens mij goed zou kunnen, Gattuso als sloper op rechtshalf waar denk ik Boateng de beste keuze voor zou zijn, Seedorf als linkshalf wat al goed is, en Kaka achter de spitsen, wat van der Vaart of Sneijder zou kunnen. Dan twee backs met loopvermogen die ook kunnen verdedigen, bij Milan vaak Jankulovski en Bonera/Cafu.
Dat zijn dus 4.Maar zoals jij zegt hebben ze nog maar 2 of 3 keer gespeeld.Ik geef alleen de 2 systemen die Milan over het algemeen speelt.En zoals eerst werd geschetst, met die 3 zo hebben ze nog niet gespeelt dit jaar.Lijkt me ook niet kunnen.Soms laten ze ook de linkerkant wat open, en gaan ze op rechts spelen met Gourcuff of Brocchi, maar dat is niks vindt ik.
LUHG
  donderdag 2 november 2006 @ 14:05:19 #185
30220 Barca
pi_43170174
Sodemieter toch eens op met die Van Bommel!

Dit moet het zijn: Stekelenburg; De Jong, Boulahrouz, Gio; Boateng, Landzaat, Seedorf, Emanuelson, Van Persie; Huntelaar, Babel.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:11:47 #186
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43170409
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:05 schreef Barca het volgende:

Dit moet het zijn: Stekelenburg; De Jong, Boulahrouz, Gio; Boateng, Landzaat, Seedorf, Emanuelson, Van Persie; Huntelaar, Babel.
hier is iemand met voetbalverstand
  donderdag 2 november 2006 @ 14:14:44 #187
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43170518
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:05 schreef Barca het volgende:

Dat zijn 1,2,3 spelers die in de verkeerde linie spelen

Of was dit een serieuze poging . En oh ja, wtf 5 mans middenveld
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  donderdag 2 november 2006 @ 14:18:27 #188
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43170640
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:11 schreef Grimm het volgende:

[..]

hier is iemand met voetbalverstand
Jij dacht anders dat Milan met pirlo . kaka . seedorf speelt.En dan een ander uitlachen
LUHG
  donderdag 2 november 2006 @ 14:20:35 #189
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43170716
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:18 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Jij dacht anders dat Milan met pirlo . kaka . seedorf speelt.En dan een ander uitlachen
Jij bent voor ajakkes, dat zegt ook genoeg

Ik bedoelde daar mee te zeggen dat dat 3 spelers zijn die niet altijd mee verdedigen.
pi_43170782
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:20 schreef Grimm het volgende:

[..]

Jij bent voor ajakkes, dat zegt ook genoeg

Nee, nu heb je echt meer recht van spreken, dan een ander.

pi_43170786
Hehe boateng. Die moet inderdaad spelen... wil je voor de zoveelste keer niet in de prijzen vallen.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:27:13 #192
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43170925
Ik snap niet dat veel mensen over het "systeem" lullen.
Als je het veld in gaat dan moet je d'r in gaan om te winnen, en dat stralen sommige spelers helemaal niet uit.
Landzaat loopt d'r als een verdwaalde bij, heitinga doet maar wat.
Als je het team vergelijkt, wat eigenlijk niet eerlijk is, met dat van 98 zat daar veel meer passie in.
Ze gingen voor mekaar door het vuur.
pi_43170944
Dit heeft mijn voorkeur:

---------------Sar
Oijer - Boula - Mathijssen - Cler
Bommel - de Jong - van der Vaart
-------------Sneijder
---------Persie - Huntelaar

De Jong bij gebrek aan inspiratie wat betreft de positie van verdedigende middenvelder.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:32:08 #194
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43171100
-----------------------Sar
Boulahrouz - Ooijer - Mathijssen - de Cler
------Bommel - de Jong - Seedorf
----------------v/d. Vaart---------
-------------v. Persie - Kuijt

Op de plaats van de Jong kunnen ook Schaars (over 3 jaar) of Boateng spelen. Maar Boateng vind ik verdedigend niet genoeg brengen, dus misschien is Zenden een beter idee. Die speelt (naar wat ik heb gezien) bij Liverpool toch verdienstelijk op de mid-mid.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  donderdag 2 november 2006 @ 14:32:36 #195
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43171112
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:27 schreef Grimm het volgende:
Ik snap niet dat veel mensen over het "systeem" lullen.
Als je het veld in gaat dan moet je d'r in gaan om te winnen, en dat stralen sommige spelers helemaal niet uit.
Landzaat loopt d'r als een verdwaalde bij, heitinga doet maar wat.
Als je het team vergelijkt, wat eigenlijk niet eerlijk is, met dat van 98 zat daar veel meer passie in.
Ze gingen voor mekaar door het vuur.
Tuurlijk is de passie belangrijk.Maar dat jij niet snapt dat het systeem belangrijk is zegt genoeg.Waarom denk je dat sommige coaches wereldspelers op de bank zetten, omdat ze niet in het systeem passen.Maarre wat is eigenlijk jouw cluppie?
LUHG
  donderdag 2 november 2006 @ 14:37:40 #196
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43171249
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:32 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Tuurlijk is de passie belangrijk.Maar dat jij niet snapt dat het systeem belangrijk is zegt genoeg.Waarom denk je dat sommige coaches wereldspelers op de bank zetten, omdat ze niet in het systeem passen.Maarre wat is eigenlijk jouw cluppie?
Slaat nergens op, natuurlijk is het systeem wel belangrijk, maar het schort bij deze selectie aan passie.
Als je jongens zoals bommel en van nistelrooy d'r bij zijn, brengt toch meer passie met zich mee, omdat dat echte winnaars zijn, dat bedoelde ik d'r mee te zeggen.
Man utd is mijn club, in nederland heb ik geen club

EDIT* en daarom snap ik aan de ene kant van basten ook wel waarom hij seedorf niet oproept, omdat hij nog nooit een stap teveel heeft gedaan in het nl elftal.
Maar het is al jaren geleden dat seedorf bij het nl elftal heeft gezeten, en dan test hij sno etc. terwijl seedorf geen kans krijgt, en dat vind ik zo onbegrijpelijk.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:41:54 #197
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43171385
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:37 schreef Grimm het volgende:

[..]

Slaat nergens op, natuurlijk is het systeem wel belangrijk, maar het schort bij deze selectie aan passie.
Als je jongens zoals bommel en van nistelrooy d'r bij zijn, brengt toch meer passie met zich mee, omdat dat echte winnaars zijn, dat bedoelde ik d'r mee te zeggen.
Man utd is mijn club, in nederland heb ik geen club
Van Nistelrooij is uiteraard een zeer gretige speler in Oranje, maar van Bommel loopt er altijd bij als een oud wijf.
LUHG
  donderdag 2 november 2006 @ 14:44:51 #198
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43171482
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:41 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Van Nistelrooij is uiteraard een zeer gretige speler in Oranje, maar van Bommel loopt er altijd bij als een oud wijf.
Ben ik niet met je eens, als d'r eentje het voortouw neemt of even een overtreding maakt dan is het bommel.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:45:39 #199
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43171511
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:44 schreef Grimm het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens, als d'r eentje het voortouw neemt of even een overtreding maakt dan is het bommel.
Bij Bayern wel, bij Oranje nooit.
LUHG
  donderdag 2 november 2006 @ 14:45:41 #200
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43171512
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:41 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Brabo, maar dat is hetzelfde
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  donderdag 2 november 2006 @ 14:47:31 #201
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43171576
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:45 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Bij Bayern wel, bij Oranje nooit.
Nee, en dat is het hem juist.
Ik vind dat van basten daar ervaring aan tekort schiet, want hij weet z'n spelers niet te motiveren.
Onder guus hiddink kwam het team scherp het veld in, en voetbalde het op het randje
  donderdag 2 november 2006 @ 14:49:00 #202
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43171617
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:47 schreef Grimm het volgende:

[..]

Nee, en dat is het hem juist.
Ik vind dat van basten daar ervaring aan tekort schiet, want hij weet z'n spelers niet te motiveren.
Onder guus hiddink kwam het team scherp het veld in, en voetbalde het op het randje
Toen had je spelers met mentaliteit, als zo'n van Bommels als prof moet worden gemotiveerd voor Oranje is er wat mis met hem.Ik denk dat hij gewoon niet wil in Oranje.
LUHG
  donderdag 2 november 2006 @ 14:49:50 #203
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43171642
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:49 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Toen had je spelers met mentaliteit, als zo'n van Bommels als prof moet worden gemotiveerd voor Oranje is er wat mis met hem.Ik denk dat hij gewoon niet wil in Oranje.
Precies, en waarom denk je dat hij niet wil?

Juist. Bassie
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  donderdag 2 november 2006 @ 14:52:37 #204
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43171732
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:49 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Zelfde met Cantona, bij man.utd speelde hij fantastisch, maar in het nationale team was het bagger, gewoon omdat ze een schijtcoach hadden.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:58:44 #205
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43171962
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:52 schreef Grimm het volgende:

[..]

Zelfde met Cantona, bij man.utd speelde hij fantastisch, maar in het nationale team was het bagger, gewoon omdat ze een schijtcoach hadden.
Juist Cantona was mentaal ook zwak.Maar goed we hebben toch ook een tijd gespeeld met van Nistelrooij en van Bommel?En ging dat goed?
LUHG
  donderdag 2 november 2006 @ 15:01:01 #206
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43172042
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:58 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Juist Cantona was mentaal ook zwak.Maar goed we hebben toch ook een tijd gespeeld met van Nistelrooij en van Bommel?En ging dat goed?
Wanneer dan?
  donderdag 2 november 2006 @ 15:01:43 #207
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43172072
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:01 schreef Grimm het volgende:

[..]

Wanneer dan?
Pfff dan moet ik zoeken, 2 jaar terug of zo.En dat weet je zelf ook wel.
LUHG
  donderdag 2 november 2006 @ 15:09:45 #208
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43172343
Onder advocaat is d'r wel n's met ze gespeeld, maa dat ging inderdaad niet geweldig.
Maar nogmaals dna heb je het over advocaat, we moeten een topcoach hebben!
Hiddink is voor mij de aangewezen man.
pi_43172628
Hiddink komt nu echt niet. En anders zorgen de maffiavrienden van Roman daar wel voor.
  donderdag 2 november 2006 @ 15:21:25 #210
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43172683
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:19 schreef Nashje het volgende:
Hiddink komt nu echt niet. En anders zorgen de maffiavrienden van Roman daar wel voor.
Drznjev kalashnikov wodka van basten mortski
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  donderdag 2 november 2006 @ 15:26:26 #211
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43172870
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:19 schreef Nashje het volgende:
we roepen allemaal wel dat Van Basten weg moet, maar wie moet d'r komen?
  donderdag 2 november 2006 @ 15:34:41 #212
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43173165
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:09 schreef Grimm het volgende:
Onder advocaat is d'r wel n's met ze gespeeld, maa dat ging inderdaad niet geweldig.
Maar nogmaals dna heb je het over advocaat, we moeten een topcoach hebben!
Hiddink is voor mij de aangewezen man.
Hiddink is misschien goed voor een warme club als psv, maar kan hij het ook met Oranje?
LUHG
pi_43173231
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:26 schreef Grimm het volgende:

[..]

Ik denk dat er maar weinig coaches slechter zijn dan Van Basten, die moet eerst maar eens wat ervaring opdoen bij clubs en kijken of hij daar wel normaal met spelers om kan gaan en ze fatsoenlijk aan het voetballen kan krijgen.

Doe maar Co of Foppe
pi_43173265
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:34 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Hiddink is misschien goed voor een warme club als psv, maar kan hij het ook met Oranje?
Net alsof hij nooit bij andere clubs/landen gepresteerd heeft. Onder hem speelde Oranje wel het beste voetbal van de laatste vijftien jaar.
pi_43173489
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:26 schreef Grimm het volgende:

[..]

Hallo, ik dus niet, want je valt van pissebed in kakkebed met een andere coach. Dus laat 'm lekker klooien, daar is nu de tijd voor en van al die jonkies blijven er heus wel enkelen plakken in oranje.
janneman
  donderdag 2 november 2006 @ 15:47:30 #216
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43173539
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:38 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Net alsof hij nooit bij andere clubs/landen gepresteerd heeft. Onder hem speelde Oranje wel het beste voetbal van de laatste vijftien jaar.
Zijn periodes bij Betis, Valencia, Real en Fener waren toch niet geweldig.Ja beste voetbal, mag ook wel met het beste oranje in 15 jaar
LUHG
pi_43173614
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:47 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Zijn periodes bij Betis, Valencia, Real en Fener waren toch niet geweldig.Ja beste voetbal, mag ook wel met het beste oranje in 15 jaar
Nee, maar daar heeft hij wel ervaring opgedaan en nu is hij een topcoach. Het is eigenlijk belachelijk dat een inferieur voetballand als Rusland Hiddink heeft en dat wij het moeten doen met de onervaren Van Basten.
  donderdag 2 november 2006 @ 15:53:40 #218
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43173680
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:51 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Nee, maar daar heeft hij wel ervaring opgedaan en nu is hij een topcoach. Het is eigenlijk belachelijk dat een inferieur voetballand als Rusland Hiddink heeft en dat wij het moeten doen met de onervaren Van Basten.
Zal wel een goede reden voor zijn.
LUHG
  donderdag 2 november 2006 @ 15:54:21 #219
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43173698
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:34 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Hiddink is een topcoach..punt
  donderdag 2 november 2006 @ 15:55:31 #220
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43173738
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:54 schreef Grimm het volgende:

[..]

Hiddink is een topcoach..punt
Ik vraag alleen of ie het met Oranje ook kan.
LUHG
pi_43173778
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:55 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Lijkt me wel, he. Als je zelfs Australië beter kunt laten voetballen dan Oranje.
  donderdag 2 november 2006 @ 15:58:01 #222
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43173810
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:55 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Z'n staat van diesnt van de afgelopen periode's spreken boekdelen
  donderdag 2 november 2006 @ 15:58:39 #223
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43173833
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:58 schreef Grimm het volgende:

[..]

Z'n staat van diesnt van de afgelopen periode's spreken boekdelen
En dat is een garantie dat hij het met Oranje ook kan?Wanneer gaat ie die Russen eens normaal leren spelen dan?
LUHG
pi_43173918
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:58 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

En dat is een garantie dat hij het met Oranje ook kan?Wanneer gaat ie die Russen eens normaal leren spelen dan?
Het staat wel vast dat Hiddink een betere coach is dan Van Basten, ja. Ook voor Oranje. En hij zit net bij Rusland, dus zo vreemd is het niet dat de resultaten nog niet denderend zijn. En Nederland heeft altijd nog meer kwaliteit rondlopen dat Rusland.
  donderdag 2 november 2006 @ 16:02:08 #225
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43173939
quote:

[..]

Als je d'r wat in verdiept, zet hij de hele russiche voetbalschool opnieuw op, als dat z'n vruchten gaat afwerpen, dan heeft hiddink een kans op een goed elftal.
D'r lopen nu allemaal verdwaalde brazilianen rond
  donderdag 2 november 2006 @ 16:02:23 #226
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43173946
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:01 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Het staat wel vast dat Hiddink een betere coach is dan Van Basten, ja. Ook voor Oranje. En hij zit net bij Rusland, dus zo vreemd is het niet dat de resultaten nog niet denderend zijn. En Nederland heeft altijd nog meer kwaliteit rondlopen dat Rusland.
Tja alsof een topcoach garant staat voor resultaten......lijkt me niet
LUHG
pi_43174028
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:02 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Tja alsof een topcoach garant staat voor resultaten......lijkt me niet
In ieder geval veel waarschijnlijker dan nu met Van Basten, zeker omdat Hiddink in het verleden heeft bewezen het te kunnen.
  donderdag 2 november 2006 @ 16:07:11 #228
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43174103
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:04 schreef Nywuob het volgende:

[..]

In ieder geval veel waarschijnlijker dan nu met Van Basten, zeker omdat Hiddink in het verleden heeft bewezen het te kunnen.
Bij Oranje?Kan me 1996 ook nog herrineren, wat een afgang!Maar goed zoals ik al zei, er zal een goede reden zijn dat Hiddink geen Bondscoach van Oranje is.
LUHG
pi_43174220
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:07 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Bij Oranje?Kan me 1996 ook nog herrineren, wat een afgang!Maar goed zoals ik al zei, er zal een goede reden zijn dat Hiddink geen Bondscoach van Oranje is.
1996 was vrij dramatisch, ja. Net zoals het WK in Duitsland. En het tekent de topcoach Hiddink dat hij na de aanvaring Davids er gewoon weer bijhaalde. Davids die vervolgens een geweldig Wk speelde. Daar kan Van Basten ook nog wat van leren.
pi_43174241
quote:

[..]

Kom op, Hiddink heeft een staat van dienst die heel erg in zijn voordeel spreekt.
Deze vraag kun je stellen bij iedere andere coach op deze aardbol.
Maar Hiddink heeft toch echt genoeg bewezen in het verleden, om in ieder geval meer in aanmerking te komen voor het bondscoachschap dan bijvoorbeeld van Basten.
  donderdag 2 november 2006 @ 16:11:36 #231
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43174258
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:10 schreef Nywuob het volgende:

[..]

1996 was vrij dramatisch, ja. Net zoals het WK in Duitsland. En het tekent de topcoach Hiddink dat hij na de aanvaring Davids er gewoon weer bijhaalde. Davids die vervolgens een geweldig Wk speelde. Daar kan Van Basten ook nog wat van leren.
Maar goed ik denk dat we de discussie wel kunnen sluiten heb alles nu wel gezegd.
LUHG
  donderdag 2 november 2006 @ 16:24:32 #232
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43174672
Tuurlijk niet, we gaan door totdat marco oprot!
  donderdag 2 november 2006 @ 16:26:30 #233
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43174737
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:24 schreef Grimm het volgende:
Tuurlijk niet, we gaan door totdat marco oprot!
Ok
LUHG
  donderdag 2 november 2006 @ 16:27:24 #234
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43174763
Ik heb nog liever dat ze foppe "oant moarn" de haan naar voren toe schuiven, dan marco.
  donderdag 2 november 2006 @ 16:29:30 #235
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43174840
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:27 schreef Grimm het volgende:
Ik heb nog liever dat ze foppe "oant moarn" de haan naar voren toe schuiven, dan marco.
Diepe haat hè
LUHG
  donderdag 2 november 2006 @ 16:32:16 #236
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43174944
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:29 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Diepe haat hè
Dat niet, maar waarom is een coach die nog niks heeft gepresteerd de belangrijkste coach van nederland?
  donderdag 2 november 2006 @ 16:36:13 #237
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43175093
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:32 schreef Grimm het volgende:

[..]

Dat niet, maar waarom is een coach die nog niks heeft gepresteerd de belangrijkste coach van nederland?
De belangrijkste coach van NL is natuurlijk HTC.Maar ik denk dat de knvb dacht dat MVB een even goede coach is als dat hun kon ballen.Geen idee.
LUHG
  donderdag 2 november 2006 @ 16:39:41 #238
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43175203
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:36 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

De belangrijkste coach van NL is natuurlijk HTC.Maar ik denk dat de knvb dacht dat MVB een even goede coach is als dat hun kon ballen.Geen idee.
Die club speelt uefa cup.
pi_43175239
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:36 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

De KNVB heeft gewoon de oren laten hangen naar Johan Cruijff, die altijd een select groepje vrienden de baantjes wil toeschuiven.
  donderdag 2 november 2006 @ 16:43:34 #240
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43175340
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:40 schreef Nywuob het volgende:

[..]

De KNVB heeft gewoon de oren laten hangen naar Johan Cruijff, die altijd een select groepje vrienden de baantjes wil toeschuiven.
Denk jij als Heerenveen supporter dat Foppe De Haan een goede bondscoach zou wezen?
pi_43175395
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:43 schreef Grimm het volgende:

[..]

Denk jij als Heerenveen supporter dat Foppe De Haan een goede bondscoach zou wezen?
In ieder geval een stuk beter dan Van Basten. Hij is tenmiste iemand die weet hoe hij met persoonlijkheden als Van Nistelrooy om moet gaan en een elftal ook fatsoenlijk kan laten voetballen.
  donderdag 2 november 2006 @ 16:45:59 #242
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43175428
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:45 schreef Nywuob het volgende:

[..]

In ieder geval een stuk beter dan Van Basten. Hij is tenmiste iemand die weet hoe hij met persoonlijkheden als Van Nistelrooy om moet gaan en een elftal ook fatsoenlijk kan laten voetballen.
Btw waarom zit jij nog niet in 't stadion
  donderdag 2 november 2006 @ 16:46:06 #243
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43175434
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:39 schreef Grimm het volgende:

[..]

Die club speelt uefa cup.
Trotse koplope
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:40 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Altijd zo jammer dat mensen in het zuiden en het noorden van NL zich altijd zo achtergesteld voelen.
LUHG
  donderdag 2 november 2006 @ 16:49:33 #244
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43175570
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:46 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Trotse koplope
[..]

Altijd zo jammer dat mensen in het zuiden en het noorden van NL zich altijd zo achtergesteld voelen.
Dat slaat nergens op, Henk Ten Cate doet het goed bij Ajax, maar Ajax is ook al niet meer wat het geweest is.
Het is nu ook een doorgeefluik geworden, een opstapje om naar een echte topclub te gaan.
Ik vind gewoon dat er iemand moet staan die iets bereikt heeft, en als die dan op z'n bek gaat heb ik d'r meer vrede mee.
Alles nu word gebruikt als een aanloop naar het ek 2008
pi_43175610
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:46 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Trotse koplope
[..]

WTF heeft dat er nou weer mee te maken?!. Ik heb helemaal niets tegen Ajax of JC hoor. Ik voel me ook zeker niet achtergesteld ofzo. In Oranje mogen van mij ook best alleen Ajacieden spelen mits ze het best zijn. Ik constateer alleen dat Van Basten een vriend van JC is en daardoor Bondscoach is geworden.
pi_43175672
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:50 schreef Nywuob het volgende:

[..]

WTF heeft dat er nou weer mee te maken?!. Ik heb helemaal niets tegen Ajax of JC hoor. Ik voel me ook zeker niet achtergesteld ofzo. In Oranje mogen van mij ook best alleen Ajacieden spelen mits ze het best zijn. Ik constateer alleen dat Van Basten een vriend van JC is en daardoor Bondscoach is geworden.
Ik denk ook (weet ook wel beter), dat JC een hele grote vinger in de pap heeft gehad.
  donderdag 2 november 2006 @ 16:53:21 #247
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43175711
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:50 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Omdat er nogal vaak vanuit het zuiden en noorden wordt gesugereerd over dingen als knvb=Cruijff en knjb en shit.Nergens voor nodig lijkt me.Maar goed we gaan wederom off topic.
LUHG
pi_43175758
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:52 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik denk ook (weet ook wel beter), dat JC een hele grote vinger in de pap heeft gehad.
Dat is toch algemeen bekend? De KNVB is naar "Het Orakel" afgereisd, die vervolgens Van Basten van harte kon aanbevelen.
pi_43175778
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:53 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Omdat er nogal vaak vanuit het zuiden en noorden wordt gesugereerd over dingen als knvb=Cruijff en knjb en shit.Nergens voor nodig lijkt me.Maar goed we gaan wederom off topic.
Nogmaals, het zijn gewoon feiten hoor.
  donderdag 2 november 2006 @ 16:55:34 #250
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_43175798
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:54 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Nogmaals, het zijn gewoon feiten hoor.
knjb ook?
LUHG
pi_43175801
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:54 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Dat is toch algemeen bekend? De KNVB is naar "Het Orakel" afgereisd, die vervolgens Van Basten van harte kon aanbevelen.
Maar Cantona heeft wel gelijk, wanneer hij vindt dat er te vaak met het vingertje richting JC gewezen wordt.
De KNVB maakt nog altijd zijn eigen beslissingen, daar is JC uiteindelijk niet voor verantwoordelijk.
pi_43175916
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:55 schreef Robar het volgende:

[..]

Maar Cantona heeft wel gelijk, wanneer hij vindt dat er te vaak met het vingertje richting JC gewezen wordt.
De KNVB maakt nog altijd zijn eigen beslissingen, daar is JC uiteindelijk niet voor verantwoordelijk.
Het is ook niet de schuld van JC, die mag aanbevelen wie hij wil. Ik bedoel het ook als kritiek op de KNVB. Wat mijn woonplaats daarmee te maken heeft, begrijp ik niet. Ik heb dacht ik genoeg argumenten aangedragen.
pi_43176063
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:58 schreef Nywuob het volgende:

[..]

Het is ook niet de schuld van JC, die mag aanbevelen wie hij wil. Ik bedoel het ook als kritiek op de KNVB. Wat mijn woonplaats daarmee te maken heeft, begrijp ik niet. Ik heb dacht ik genoeg argumenten aangedragen.
Ach, dat was denk ik maar een flauw grapje van Cantonaatje
pi_43253361
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:22 schreef Nashje het volgende:
Hehe boateng. Die moet inderdaad spelen... wil je voor de zoveelste keer niet in de prijzen vallen.
Dat is anders net zo'n dragende speler bij Middlesbrough als van der Vaart bij HSV, zijn ook ongeveer dezelfde soort clubs in even sterke competities. Dus waarom zou van der Vaart wel goed genoeg zijn, en Boateng niet? Tuurlijk is het geen middenvelder die er 15 in knalt in een seizoen, maar op zijn positie is het op het moment wel de beste die er is in Nederland.
pi_43262264
Hij is gisteren al friet etend gesignaleerd door diverse supporters van TOGR bij de wedstrijd TOGR - Capelle. Vermoedelijk wordt Henk Roeland geselecteerd voor de match met de Engelsen, na zijn hattrick gisteren.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_43273399
quote:
Op zondag 5 november 2006 16:13 schreef methodmich het volgende:
Hij is gisteren al friet etend gesignaleerd door diverse supporters van TOGR bij de wedstrijd TOGR - Capelle. Vermoedelijk wordt Henk Roeland geselecteerd voor de match met de Engelsen, na zijn hattrick gisteren.
Last.fm
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:01:12 #257
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43316726
Zou de bondscoach gisteren eigenlijk naar Voetbal Insite gekeken hebben?
pi_43316866
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:01 schreef M0NTANA het volgende:
Zou de bondscoach gisteren eigenlijk naar Voetbal Insite gekeken hebben?
Ik denk dat de TV zijn grootste bron van informatie is
Maar naar buiten toe zal hij dat altijd ontkennen

Maar vond je Seedorf zo overtuigend?

Overigens best teleurstellend om die reacties van MvB te moeten zien als topspeler in de Italiaanse competitie.
En ook heel teleurstellend dat de lijst met "toppers" die geen kans hebben gekregen, of geen kans meer krijgen, veel te lang is.
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:27:27 #259
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43317133
Och, ik heb maar delen gezien, aangezien ik niet tegen die zelfingenomen Johan Derksen kan, die wilt dat álles om hem heen draait. In de fragmenten die ik heb gezien, vond ik Clarence Seedorf erg relaxed overkomen en tevens zeer fair richting de bondscoach.

Kijk, Marco van Basten geeft aan dat hij puur op basis van voetbalkwaliteiten selecteert en dan krijgen jongens als Stijn Schaars, Demy de Zeeuw, David Mendes da Silva en Evander Sno eerder een kans, als ik Clarence Seedorf dan was, zou ik de bondscoach niet meer serieus nemen. Maar de middenvelder van AC Milan ziet het uitkomen voor Oranje als een grote eer, bij hem leeft dat veel meer dan bij andere (ex-)internationals en alleen daarom al verdient Clarence Seedorf een eerlijke kans in Oranje.

Het valt toch niet te ontkennen dat Clarence Seedorf de beste Nederlandse middenvelder van dit moment?
pi_43318210
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:27 schreef M0NTANA het volgende:
Och, ik heb maar delen gezien, aangezien ik niet tegen die zelfingenomen Johan Derksen kan, die wilt dat álles om hem heen draait. In de fragmenten die ik heb gezien, vond ik Clarence Seedorf erg relaxed overkomen en tevens zeer fair richting de bondscoach.

Kijk, Marco van Basten geeft aan dat hij puur op basis van voetbalkwaliteiten selecteert en dan krijgen jongens als Stijn Schaars, Demy de Zeeuw, David Mendes da Silva en Evander Sno eerder een kans, als ik Clarence Seedorf dan was, zou ik de bondscoach niet meer serieus nemen. Maar de middenvelder van AC Milan ziet het uitkomen voor Oranje als een grote eer, bij hem leeft dat veel meer dan bij andere (ex-)internationals en alleen daarom al verdient Clarence Seedorf een eerlijke kans in Oranje.

Het valt toch niet te ontkennen dat Clarence Seedorf de beste Nederlandse middenvelder van dit moment?
De beste wil ik niet zeggen, maar een kans verdient hij zeer zeker.
Maar dat geldt ook voor bijvoorbeeld Zenden en Davids.
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:38:07 #261
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43318379
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:29 schreef Robar het volgende:

[..]

Edgar Davids houdt vooral de bank warm en heeft minder toekomst dan bijvoorbeeld een Stijn Schaars, Demy de Zeeuw en David Mendes da Silva. Boudewijn Zenden speelt ook niet veel bij Liverpool, dus hoeft er van mij ook niet per se bij. Clarence Seedorf speelt daarentegen wél wekelijks, bij één van de beste clubs ter wereld en is nog maar dertig jaar. Hij verdient zeker een kans, op zijn minst.

Want welke middenvelder is er in jouw ogen beter dan Clarence Seedorf?
pi_43318392
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:29 schreef Robar het volgende:

[..]

Als die zouden spelen ja. Van Boudewijn weet ik het niet maar Davids heeft dit seizoen nauwelijks minuten gespeeld. Clarence moet er in!
pi_43318615
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:38 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Edgar Davids houdt vooral de bank warm en heeft minder toekomst dan bijvoorbeeld een Stijn Schaars, Demy de Zeeuw en David Mendes da Silva. Boudewijn Zenden speelt ook niet veel bij Liverpool, dus hoeft er van mij ook niet per se bij. Clarence Seedorf speelt daarentegen wél wekelijks, bij één van de beste clubs ter wereld en is nog maar dertig jaar. Hij verdient zeker een kans, op zijn minst.

Want welke middenvelder is er in jouw ogen beter dan Clarence Seedorf?
Clarence Seedorf is op zijn manier een hele goede voetballer.
Ik vind hem alleen niet vergelijkbaar met spelers als Schaars, van Bommel, de Zeeuw, Sneijder, van der Vaart, enzovoorts. Daarom durf ik dus niet te zeggen dat hji de beste is.
Laten we hem "een klasse apart" noemen.

Vorig seizoen speelde Davids wekelijks, Zenden speelt in een roulatiesysteem en als hij speelt, dan doet hij dat behoorlijk. Boateng bijvoorbeld speelt misschien wel wekelijks, maar is niet beter dan een Zenden of een Davids.
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:00:00 #264
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43318905
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:47 schreef Robar het volgende:

[..]

Clarence Seedorf is op zijn manier een hele goede voetballer.
Ik vind hem alleen niet vergelijkbaar met spelers als Schaars, van Bommel, de Zeeuw, Sneijder, van der Vaart, enzovoorts. Daarom durf ik dus niet te zeggen dat hji de beste is.
Laten we hem "een klasse apart" noemen.

Vorig seizoen speelde Davids wekelijks, Zenden speelt in een roulatiesysteem en als hij speelt, dan doet hij dat behoorlijk. Boateng bijvoorbeld speelt misschien wel wekelijks, maar is niet beter dan een Zenden of een Davids.
Sowieso zie ik liever dat San Marco tegen Engeland jongens als Edgar Davids en Clarence Seedorf een kans geeft, dan bijvoorbeeld Evander Sno. Laatstgenoemde komt net kijken, heeft (nog) niets te zoeken in Oranje, terwijl Edgar Davids en Clarence Seedorf erop gebrand zijn om zich te bewijzen. Marco van Basten kan hiervan profiteren, want stel dat beide het uitstekend doen, heeft hij er twee ervaren krachten bij in de aanloop naar het EK en als ze falen, is hij van het gezeur van de overige 15.999.999 bondscoaches af.
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:28:43 #265
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43319615
Foppe krijgt zo wel een heel leuk team bij elkaar.
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:32:50 #266
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43319719
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:28 schreef Grimm het volgende:
Foppe krijgt zo wel een heel leuk team bij elkaar.
Mag ook wel, want Foppe de Haan is op dit moment vaak de dupe van het op-hol-geslagen selectiebeleid van Marco van Basten, want meer dan de helft van de spelers die San Marco oproept, zou normaliter nog voor Jong Oranje uitkomen.
pi_43319825
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:00 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Sowieso zie ik liever dat San Marco tegen Engeland jongens als Edgar Davids en Clarence Seedorf een kans geeft, dan bijvoorbeeld Evander Sno. Laatstgenoemde komt net kijken, heeft (nog) niets te zoeken in Oranje, terwijl Edgar Davids en Clarence Seedorf erop gebrand zijn om zich te bewijzen. Marco van Basten kan hiervan profiteren, want stel dat beide het uitstekend doen, heeft hij er twee ervaren krachten bij in de aanloop naar het EK en als ze falen, is hij van het gezeur van de overige 15.999.999 bondscoaches af.
Hoezo? Juist in vriendschappelijke wedstrijden moet je bezig zijn met de toekomst; dan kan je zien hoever jonge jongens zijn, of ze uberhaupt de kwaliteiten hebben die jij ze toedicht en of ze bruikbaar zijn.

Wanneer zou je anders ooit jonge spelers kunnen uitproberen? Waarvoor denk je dat vriendschappelijke wedstrijden zijn?

Dit is verder geen anti-Seedorf/Davids verhaal - al begrijp ik niet dat je Davids zonder wedstrijdritme er bij zou willen - maar meer over het inpassen van jonge talenten; want elk goed team bestaat uit ervaren spelers en talenten. In vriendschappelijke wedstrijden moet je dat soort spelers die er half tegenaan hangen juist gaan testen; wie weet pakt het perfect uit.

Hiermee zeg ik ook echt niet dat Evander Sno die kans per definitie zou moeten krijgen, maar ik snap het wel.
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:43:22 #268
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43319986
Het gaat mij vooral om Clarence Seedorf, zoals ik al eerder zei hoeft Edgar Davids er niet per se bij, maar als je hem een kans besluit te geven, dan maar in een oefenwedstrijd tegen Engeland. Natuurlijk zijn dit soort oefenwedstrijden ideaal om jonge spelers uit te proberen, maar San Marco probeert ook in EK-kwalificatiewedstrijden al naar hartelust jonge spelers uit en dus nu maar eens een kans voor Clarence Seedorf.
pi_43320169
Ja, en daar gaat het mij niet om. Want dat is appels met peren vergelijken in mijn ogen. Het zou raar zijn, als hij Bosvelt of Lucius weer een kans zou geven ipv Seedorf of Davids. Het zou raar zijn wanneer hij Vurnon Anita een kans geeft ipv Evander Sno.

Maar het is niet raar om Sno wel een kans te geven en Seedorf niet, omdat Van Basten waarschijnlijk voor zichzelf een (on)terecht beeld heeft van Seedorf, daar niet mee verder wil en in Sno waarschijnlijk een potentiele international ziet. Daarnaast is de echte opvolger van Cocu, Van Bommel nog niet gevonden, voldoet Landzaat amper en ga je zoeken naar nieuwe mogelijkheden. Dat Seedorf dat wel of niet zou moeten zijn, is een tweede. Ik ben er na gisteren eigenlijk wel benieuwd naar geworden, maar het moet niet persee voor mij.
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:01:26 #270
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_43320501
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:37 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Hoezo? Juist in vriendschappelijke wedstrijden moet je bezig zijn met de toekomst; dan kan je zien hoever jonge jongens zijn, of ze uberhaupt de kwaliteiten hebben die jij ze toedicht en of ze bruikbaar zijn.

Wanneer zou je anders ooit jonge spelers kunnen uitproberen? Waarvoor denk je dat vriendschappelijke wedstrijden zijn?
Ik zie dat toch anders. Oefenwedstrijden zijn ervoor om te kijken welke opstelling, met welke spelers het beste werkt. Het heeft geen zin om een oefenwedstrijd te spelen om te kijken hoe jonge spelers er voor staan, als het team niet draait.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:06:17 #271
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43320651
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ja, en daar gaat het mij niet om. Want dat is appels met peren vergelijken in mijn ogen. Het zou raar zijn, als hij Bosvelt of Lucius weer een kans zou geven ipv Seedorf of Davids. Het zou raar zijn wanneer hij Vurnon Anita een kans geeft ipv Evander Sno.

Maar het is niet raar om Sno wel een kans te geven en Seedorf niet, omdat Van Basten waarschijnlijk voor zichzelf een (on)terecht beeld heeft van Seedorf, daar niet mee verder wil en in Sno waarschijnlijk een potentiele international ziet. Daarnaast is de echte opvolger van Cocu, Van Bommel nog niet gevonden, voldoet Landzaat amper en ga je zoeken naar nieuwe mogelijkheden. Dat Seedorf dat wel of niet zou moeten zijn, is een tweede. Ik ben er na gisteren eigenlijk wel benieuwd naar geworden, maar het moet niet persee voor mij.
Sowieso acht ik de kans dat San Marco nu alsnog besluit om Clarence Seedorf een kans te geven vrijwel nihil, want het betekent gezichtsverlies, de bondscoach zou na tweeënhalf jaar zijn fout toegeven. Als je daadwerkelijk op voetbalkwaliteiten selecteert (en dus verder geen zaken laat meewegen in je beslissing), had Marco van Basten natuurlijk veel eerder een kans moeten geven aan Clarence Seedorf, maar blijkbaar is de bondscoach toch niet zo consequent als hij pretendeert te zijn.
pi_43320914
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:06 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Sowieso acht ik de kans dat San Marco nu alsnog besluit om Clarence Seedorf een kans te geven vrijwel nihil, want het betekent gezichtsverlies, de bondscoach zou na tweeënhalf jaar zijn fout toegeven. Als je daadwerkelijk op voetbalkwaliteiten selecteert (en dus verder geen zaken laat meewegen in je beslissing), had Marco van Basten natuurlijk veel eerder een kans moeten geven aan Clarence Seedorf, maar blijkbaar is de bondscoach toch niet zo consequent als hij pretendeert te zijn.
Door Van Bommel en Van Nistelrooy toch weer te willen selecteren leed hij ook al gezichtsverlies. Dit kan er ook nog wel bij.
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:24:57 #273
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43321093
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:17 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Door Van Bommel en Van Nistelrooy toch weer te willen selecteren leed hij ook al gezichtsverlies. Dit kan er ook nog wel bij.
Hoe meer gezichtsverlies, hoe beter.

De titel van dit topic luidt niet voor niets: "Marco van Basten moet ontslagen worden!"
pi_43321199
Ja, dat snap ik dan dus weer niet <en dus ga ik hem inderdaad weer eens verdedigen>.

Hij doet twee jaar lang niet wat jij zou willen, dan doet hij het wel, omdat hij toch van gedachte is verandert, of dat ie het toch eens een keer zou willen proberen met die speler en dan is het opeens toegeven aan de fouten en gezichtsverlies en heel erg laf en bla bla bla. Wat wil je dan? Zo kan hij het toch nooit goed doen? Apart of je Van Basten wel of niet zou zien zitten, maar wat valt er dan nog te mekkeren als hij het systeem speelt met de spelers die jij graag zou willen zien?

Daarnaast vind ik dat Seedorf vooral van Bommel gezichtsverlies heeft laten lijden, aangezien Seedorf zei dat hij hoe dan ook, ondanks alles, nog altijd dolgraag voor zijn land zou willen spelen, ook onder Van Basten, in tegenstelling tot van Bommel.

Maar goed, ik snap niet echt waar die waanbeelden vandaan komen dat wanneer je de 11 beste spelers opstelt, allemaal op hun favoriete positie, dat het dan wel goed komt; een middenveld met Davids, Seedorf, van Bommel en Zenden, met daarvoor Makaay en Van Nistelrooy zou echt niet werken lijkt me.
pi_43321242
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:24 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Hoe meer gezichtsverlies, hoe beter.

De titel van dit topic luidt niet voor niets: "Marco van Basten moet ontslagen worden!"
Deze had ik nog niet gezien; maar goed, dan ben je dus totaal verre van objectief (wat natuurlijk wel al duidelijk genoeg was ), kan iemand je mening onmogelijk nog serieus nemen wat betreft dit onderwerp en mag ik hopen dat jij je nog lang mag ergeren aan Van Basten als bondscoach.
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:34:35 #276
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_43321347
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ja, dat snap ik dan dus weer niet <en dus ga ik hem inderdaad weer eens verdedigen>.

Hij doet twee jaar lang niet wat jij zou willen, dan doet hij het wel, omdat hij toch van gedachte is verandert, of dat ie het toch eens een keer zou willen proberen met die speler en dan is het opeens toegeven aan de fouten en gezichtsverlies en heel erg laf en bla bla bla. Wat wil je dan? Zo kan hij het toch nooit goed doen? Apart of je Van Basten wel of niet zou zien zitten, maar wat valt er dan nog te mekkeren als hij het systeem speelt met de spelers die jij graag zou willen zien?

Daarnaast vind ik dat Seedorf vooral van Bommel gezichtsverlies heeft laten lijden, aangezien Seedorf zei dat hij hoe dan ook, ondanks alles, nog altijd dolgraag voor zijn land zou willen spelen, ook onder Van Basten, in tegenstelling tot van Bommel.

Maar goed, ik snap niet echt waar die waanbeelden vandaan komen dat wanneer je de 11 beste spelers opstelt, allemaal op hun favoriete positie, dat het dan wel goed komt; een middenveld met Davids, Seedorf, van Bommel en Zenden, met daarvoor Makaay en Van Nistelrooy zou echt niet werken lijkt me.
Een team met allemaal broekies die net komen kijken werkt daarentegen wel
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:37:45 #277
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43321438
quote:

Clarence Seedorf laat Mark van Bommel helemaal geen gezichtsverlies lijden, integendeel. Zelf vind ik het zelfs heel moedig van Mark van Bommel om te bedanken voor Oranje, zolang Marco van Basten de bondscoach is. Hij geeft een signaal af en ik had gehoopt dat Ruud van Nistelrooij, Clarence Seedorf, Roy Makaay en Edgar Davids dit ook demonstratief zouden doen. Maar het kenmerkt de loyale Clarence Seedorf, hij is niet tevreden met zijn afscheid van het Nederlands elftal, hij wil zich nog heel graag bewijzen in Oranje-shirt. Clarence Seedorf verdient op basis van zijn voetballende kwaliteiten een kans bij Oranje, dat is een feit. En aangezien Marc van Basten zegt puur en alleen te selecteren op basis van voetballende kwaliteiten, maakt hij zich iedere selectie ongeloofwaardiger. Zeg dan gewoon dat je hem om zijn persoonlijkheid niet bij de groep wilt halen, maar dat durft de bondscoach niet, aangezien hij dan bang is dat zijn positie dan wankeler wordt. Maar ik denk toch echt dat San Marco (zeer) binnenkort de keuze moet maken: óf Clarence Seedorf een kans geven óf de ware reden geven van het niet selecteren van de middenvelder van AC Milan.
pi_43321453
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:34 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Een team met allemaal broekies die net komen kijken werkt daarentegen wel
Lees je eerst even 6 pagina's en 8 topics in
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 11:37 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

want elk goed team bestaat uit ervaren spelers en talenten. In vriendschappelijke wedstrijden moet je dat soort spelers die er half tegenaan hangen juist gaan testen; wie weet pakt het perfect uit.
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:40:18 #279
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43321506
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:30 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Deze had ik nog niet gezien; maar goed, dan ben je dus totaal verre van objectief (wat natuurlijk wel al duidelijk genoeg was ), kan iemand je mening onmogelijk nog serieus nemen wat betreft dit onderwerp en mag ik hopen dat jij je nog lang mag ergeren aan Van Basten als bondscoach.
Ach, wat is objectief? Er moet heel veel veranderen, voor ik tevreden ben met Marco van Basten en daarbij weet ik gewoon dat hij een aantal veranderingen tóch nooit zal doorvoeren, dus daarom maar hopen op een spoedig einde van het bondscoachschap van Marco van Basten.
pi_43321509
quote:
Dat ben ik met je eens.

Maar dat Van Basten Seedorf nooit een kans heeft gegeven vind ik volstrekt belachelijk. Er valt ook geen enkele goede reden voor te bedenken.
Van Basten heeft meerdere keren aagegeven dat het middenveld kwaliteit en persoonlijkheid tekort komt. Hebben we een kwalitatief goede middenvelder met veel persoonlijkheid, geeft hij hem niet eens een kans, dat gaat er echt niet in.

Dat hij Mendes da Silva selecteert voor Davids en Boateng begrijp ik wel goed. Dat Huntelaar in de spits staat en Ruud niet valt ook nog te billijken (al zou ik Ruud als tweede spits op de bank zetten).
Kortom ik begrijp heel veel dingen, die anderen niet begrijpen, wel goed. Maar dat Seedorf nooit een kans heeft gehad vind ik echt enorm slecht.
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:41:33 #281
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_43321535
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:30 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat jij objectief bent met je san marco ondertitel enzo, dus wij kunnen jouw ook niet serieus nemen, als jij zijn selectie beleid goed vind
Kom op man, als je Sno selecteerd in plaats van Seedorf om voetbaltechnische redenen ben je wel heel erg dom.
Elke triangeljosti van de jostiband weet dat Seedorf beter is dan Sno.
Hij moet gewoon z'n gore echo n's aan de kant schuiven en De juiste mensen selecteren, staat hij ook niet zo voor lul.
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:44:35 #282
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43321614
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:40 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens.

Maar dat Van Basten Seedorf nooit een kans heeft gegeven vind ik volstrekt belachelijk. Er valt ook geen enkele goede reden voor te bedenken.
Van Basten heeft meerdere keren aagegeven dat het middenveld kwaliteit en persoonlijkheid tekort komt. Hebben we een kwalitatief goede middenvelder met veel persoonlijkheid, geeft hij hem niet eens een kans, dat gaat er echt niet in.

Dat hij Mendes da Silva selecteert voor Davids en Boateng begrijp ik wel goed. Dat Huntelaar in de spits staat en Ruud niet valt ook nog te billijken (al zou ik Ruud als tweede spits op de bank zetten).
Kortom ik begrijp heel veel dingen, die anderen niet begrijpen, wel goed. Maar dat Seedorf nooit een kans heeft gehad vind ik echt enorm slecht.
Natuurlijk werkt het niet om de beste elf spelers op te stellen, dat is hier ook helemaal niet aan de orde, het punt is gewoon dat Clarence Seedorf een kans verdient. Zonder hem daadwerkelijk een kans te geven, kan hij dit helemaal niet beoordelen en waarom Clarence Seedorf geen kans geven en bijvoorbeeld Evander Sno wel?

Voetbalkwaliteiten? Of toch stiekem iets anders?
pi_43321678
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:44 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Natuurlijk werkt het niet om de beste elf spelers op te stellen, dat is hier ook helemaal niet aan de orde, het punt is gewoon dat Clarence Seedorf een kans verdient. Zonder hem daadwerkelijk een kans te geven, kan hij dit helemaal niet beoordelen en waarom Clarence Seedorf geen kans geven en bijvoorbeeld Evander Sno wel?

Voetbalkwaliteiten? Of toch stiekem iets anders?
Ik weet niet precies waarom je mij quote, want ik ben het op dit punt (kwestie Seedorf) wel met je eens.
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:52:52 #284
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43321846
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:46 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik weet niet precies waarom je mij quote, want ik ben het op dit punt (kwestie Seedorf) wel met je eens.
Eigenlijk wilde ik hetzelfde gedeelte quoten, dat jij ook gequote had.

Maar goed, San Marco zal Clarence Seedorf eens duidelijkheid moeten verschaffen, waarom hij telkens genegeerd wordt. Want als het dus puur en alleen om zijn voetbalkwaliteiten gaat, ben ik benieuwd hoe goed hij bij AC Milan moet gaan spelen? Nog beter dan Ronaldinho in vorm? Of heeft het eigenlijk toch helemaal niets met de voetbalkwaliteiten van Clarence Seedorf te maken?
pi_43322058
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:40 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens.

Ooh, maar dat vind ik ook wel hoor. Dat heb ik ook al gezegd, dat ik na het optreden van gisteren, best benieuwd ben naar Seedorf in Oranje. Het moet alleen niet per definitie van mij, maar hij had uiteraard best allang een kans kunnen krijgen.

Verder snap ik dat van Mendes ook compleet, Huntelaar ook. Koevermans als backup voor Vennegoor, kan ik ook prima inkomen. Veel mensen vergelijken namen met namen, ipv posities en type spelers. Je kan niet Huntelaar, Van Nistelrooy en Makaay oproepen; Je kan wel RVN, Vennegoor en Kuijt oproepen bijv.

Ik snap niet dat Heitinga nog steeds als rechtsback wordt opgesteld, of dat Lucius uberhaupt ooit een kans heeft gehad. Ik vind de uitspraken bij het begin van zijn aanstelling fout geweest, omdat hij daar nu in een slechte periode op terug te pakken is. Het selecteren op basis van voetbalkwaliteiten, als de rechtsbuiten geblesseerd is, dan komt de 2de, dan de 3de etc. Dat zijn onervaren opmerkingen geweest waarmee hij de fout in is gegaan. Was hij duidelijker geweest, had hij gelijk al veel minder kritiek gehad lijkt me.

Maar dat betekent niet dat je mijn inziens elke beslissing compleet moet afkraken en telkens terugkomen op dezelfde uitspraken. Dat van Persie nu perfect als rechtsbuiten functioneert en zich daar ook thuis voelt wat hij zelf ook zegt; waarom zou je dat dan gaan veranderen? Omdat ie ooit heeft gezegd dat alleen een echte rechtsbuiten rechtsbuiten mag spelen?
pi_43322386
Een v Nistelrooy die voor de camera z'n ongenoegen laat blijken en v Bommel die meermalen zijn opdracht niet uitvoert, dan Davids als kruitvat met te kort lontje.Seedorf dacht het team naar zijn hand te zetten en faalde.Begrijpelijk dat de technische staf wat anders wil, maar het zou Marco sieren als hij op Seedorf zou terugvallen om de balans te herstellen.
janneman
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:25:38 #287
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43322646
Komende vrijdag is er een persconferentie in Zeist, als ik de mogelijkheid zou hebben gehad zou ik San Marco toch graag willen vragen wat zijn reden is om Clarence Seedorf geen kans te geven, dan mag hij dat mooi uitleggen aan me. Hopen nu maar dat een andere journalist het licht ziet, want de vraag is simpel en het antwoord zal een hoop verduidelijken. Want óf hij maakt zich nog belachelijker door te stellen dat Evander Sno beter is óf hij zal eindelijk toegeven dat hij Clarence Seedorf negeert in verband met zijn persoonlijkheid en dus niet puur en alleen kijkt naar de voetbalkwaliteiten bij het maken van een selectie.
pi_43322704
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:25 schreef M0NTANA het volgende:
Komende vrijdag is er een persconferentie in Zeist, als ik de mogelijkheid zou hebben gehad zou ik San Marco toch graag willen vragen wat zijn reden is om Clarence Seedorf geen kans te geven, dan mag hij dat mooi uitleggen aan me. Hopen nu maar dat een andere journalist het licht ziet, want de vraag is simpel en het antwoord zal een hoop verduidelijken.
Ik denk wel dat een journalist het zal aankaarten aanstaande vrijdag.

Ik hoop alleen dat Marco nu eens een keer duidelijk gaat antwoorden. Dat is hij Seedorf en vooral het Nederlandse volk verplicht.
pi_43324718
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:28 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik denk wel dat een journalist het zal aankaarten aanstaande vrijdag.

Ik hoop alleen dat Marco nu eens een keer duidelijk gaat antwoorden. Dat is hij Seedorf en vooral het Nederlandse volk verplicht.
Daar steekt Kees wel een stokje voor hoor.
Het antwoord zal niet zijn wat we ervan verwachten.

Waarschijnlijk zal hij zeggen dat er "betere alternatieven" zijn.
  dinsdag 7 november 2006 @ 14:49:45 #290
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43325022
Gewoon de vraag stellen of Evander Sno nu écht beter is dan Clarence Seedorf en zo nee, waarom Evander Sno dan wel een kans krijgt en Clarence Seedorf niet.
  dinsdag 7 november 2006 @ 14:58:32 #291
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_43325294
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 14:49 schreef M0NTANA het volgende:
Gewoon de vraag stellen of Evander Sno nu écht beter is dan Clarence Seedorf en zo nee, waarom Evander Sno dan wel een kans krijgt en Clarence Seedorf niet.
Daar heeft van Basten heus wel een antwoord op hoor.
  dinsdag 7 november 2006 @ 15:08:28 #292
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43325538
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 14:58 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Daar heeft van Basten heus wel een antwoord op hoor.
Waarschijnlijk glimlacht hij de vraag weg, maar waar hij voorheen alle moeilijke vragen kon ontwijken door de charmeur uit te hangen, heeft hij het nu steeds moeilijker. Wanneer één journalist hem het vuur aan de schenen durft te leggen, volgen er vast meer en dat kan een hele interessante persconferentie opleveren!
pi_43329811
Zou mooi zijn als van Basten Seedorf alsnog een kans zou geven maar ik ben bang dat dat stadium al voorbij is. Met het passeren van v. Nistelrooij, Davids en van Bommel ben ik het helemaal eens maar dat de beste Nederlandse middenvelder van dit momnet geen kans krijgt is voor mij volkomen onbegrijpelijk. Het zal ongetwijfeld met zijn verleden te maken hebben maar daar heeft ie ondertussen wel mee afgerekend. Wat een volwassen reactie van Clarence gisteravond in Voetbal Insite. Steeg ver boven het niveau van de andere gasten uit (Babsje die nog steeds tenenkrommend presenteerd, Derksen die volgens mij aan een geestelijke stoornis lijdt en mediahoer v. Hanegem).
pi_43329925
Het verschil tussen de communicatieve vaardigheden van Seedorf en Van Hanegem was gisteren wel schrijnend inderdaad.
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:36:32 #295
147235 Bombardier
The artillery man
pi_43330150
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 14:49 schreef M0NTANA het volgende:
Omdat wij Evander Sno op dit moment beter vinden. Of. Omdat wij denken dat Evander Sno beter tot z'n recht komt in het voetbal wat wij willen spelen.

Zoals ie altijd zegt.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:45:37 #296
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_43330453
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:36 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Omdat wij Evander Sno op dit moment beter vinden. Of. Omdat wij denken dat Evander Sno beter tot z'n recht komt in het voetbal wat wij willen spelen.

Zoals ie altijd zegt.
Hoe kan hij nou zeggen dat Sno beter tot zn recht komt als hij Seedorf daar nog nooit in Oranje heeft zien spelen? Kan die niet zeggen, is dus onzin...
  dinsdag 7 november 2006 @ 18:05:31 #297
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43331075
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:45 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Hoe kan hij nou zeggen dat Sno beter tot zn recht komt als hij Seedorf daar nog nooit in Oranje heeft zien spelen? Kan die niet zeggen, is dus onzin...
Klopt, zowel van Evander Sno als van Clarence Seedorf weet de bondscoach niet hoe zij zullen renderen in het huidige Oranje, dus wellicht stelt San Marco wel dat Clarence Seedorf met zijn dertig jaar te oud is voor Oranje?
pi_43331183
Hij kan Seedorf eigenlijk al niet meer selecteren dan is niks meer waard wat hij zegt en is hij helemaal ongeloofwaardig.

Zal iets persoonlijks zijn waarom hij Seedorft niet wil, zullen wij nooit horen. Hij zal iets gaan zeggen in de trant van "ik vind speler A, B of C" beter dan Seedorf.

Hier zit het uhm in "ik vind" hij is de bondscoach en "hij vind" daar zal het bij blijven en dat hij steeds moet verzinnen omdat "ik vind" te onderbouwen met waarom dat zal op een moment ook moeilijk worden.

Zou me niet verbazen dat voor persconferenties wordt aangegeven dat er geen vragen over de kwestie Seedorf mogen worden gesteld maar of het zo ver komt.
Ik ga incognito door het leven..........
pi_43331186
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:05 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Klopt, zowel van Evander Sno als van Clarence Seedorf weet de bondscoach niet hoe zij zullen renderen in het huidige Oranje, dus wellicht stelt San Marco wel dat Clarence Seedorf met zijn dertig jaar te oud is voor Oranje?
En dan maar klagen dat ze ervaring misten als ze weer verliezen.
Feijenoord Rotterdam
  dinsdag 7 november 2006 @ 18:11:10 #300
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_43331255
Marco van Basten geeft zijn fout toe, als hij Clarence Seedorf alsnog gaat selecteren, dus eigenlijk moet hij gewoon eerlijk toegeven wat de werkelijke redenen zijn om Clarence Seedorf al tweeënhalf jaar te negeren.
pi_43331603
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:11 schreef M0NTANA het volgende:
Marco van Basten geeft zijn fout toe, als hij Clarence Seedorf alsnog gaat selecteren, dus eigenlijk moet hij gewoon eerlijk toegeven wat de werkelijke redenen zijn om Clarence Seedorf al tweeënhalf jaar te negeren.
ik denk dat het een combinatie is van factoren:

-Bassie wil ja-knikkers.

-Bassie heeft toentertijd over de rug van bepaalde spelers zichzelf nog populairder gemaakt bij het volk. Ik weet nog dat mensen het spel van Oranje niet om aan te zien vonden, maar doodleuk beweerden "ach, Oranje is wel weer van het volk! ( )"

-Seedorf heeft nooit goed gepresteerd in Oranje ( wat een drogreden is, aangezien hij anderen die ook nooit hun clubniveau haalden in Oranje wel heeft blijven oproepen)

-Deels misschien ook uit afgunst..Seedorf is al een van meest succesvolle (club)voetballers uit Nederland..qua prestaties (niet qua faam!) zit hij niet ver af van van Basten. Met het niet selecteren van Seedorf heeft van Basten wellicht de hoop gehad dat tegen het jaar 2006 niemand in Nederland het ooit nog over Seedorf zou hebben. Hoe anders is het gelopen

Dat is mijn mening in ieder geval.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')