Snejider, Babel . . .quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:03 schreef Quiestisia het volgende:
Ja zeker, het Nederlands elftal is nu een soort 2e Ajax![]()
![]()
Mensen die roepen dat San Marco enkel Ajacieden oproept, moeten maar eens kijken wat de alternatieven zijn, want de rest van de selectie bestaat ook niet voor niets uit veel AZ'ers. PSV leverde afgelopen interlands geen internationals en Feyenoord enkel reserve-doelman Henk Timmer en dit had, gezien zijn vorm, evengoed Maarten Stekelenburg mogen zijn, er zijn gewoon weinig alternatieven. Ajax is op dit moment koploper van de eredivisie en heeft enkele Nederlanders in de basis, niet vreemd dat deze worden opgeroepen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:16 schreef Robar het volgende:
[..]
Snejider, Babel . . .
Help me even, wie nog meer?
Urbi, Heitinga, Huntelaar..quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:16 schreef Robar het volgende:
[..]
Snejider, Babel . . .
Help me even, wie nog meer?
No offence, maar in het buitenland lopen dus spelers rond die er wel in kunnen.. maar daar hebben we het al 1000x over gehad (Seedorf, v. Nistelrooy, v. Bommel)...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Mensen die roepen dat San Marco enkel Ajacieden oproept, moeten maar eens kijken wat de alternatieven zijn, want de rest van de selectie bestaat ook niet voor niets uit veel AZ'ers. PSV leverde afgelopen interlands geen internationals en Feyenoord enkel reserve-doelman Henk Timmer en dit had, gezien zijn vorm, evengoed Maarten Stekelenburg mogen zijn.
Ale je Ruud van Nistelrooij niet meer nodig denkt te hebben als spits, dan kan je niet om KJH heen. Urby Emanuelson is de toekomst als linksback en doet het de laatste tijd wel weer aardig, alleen Johnny Heitinga zit er enigszins onterecht bij. Wesley Sneijder en Ryan Babel presteren redelijk bij Ajax en er zijn geen betere alternatieven, dus men moet niet zo zeuren.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:19 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Urbi, Heitinga, Huntelaar..
en dan de ex-ajacieden: de Jong, vd Vaart, de Cler, vd Sar![]()
Natuurlijk horen Clarence Seedorf, Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij erbij, dat heb ik hier al voldoende laten blijken, maar dat gaat inderdaad niet gebeuren. Maar goed, wie zou er in plaats van Urby Emanuelson opgeroepen moeten worden?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:21 schreef maniack28 het volgende:
[..]
No offence, maar in het buitenland lopen dus spelers rond die er wel in kunnen.. maar daar hebben we het al 1000x over gehad (Seedorf, v. Nistelrooy, v. Bommel)...
Bovendien geeft hij spelers die niks presteren (Urbi, Heitinga) duizenden kansen, terwijl spelers die wel wat presteren (v. Nistelrooy, Makaay, Seedorf, v. Bommel) met 1 foute wedstrijd al afschrijft. Het heeft er dus alle schijn van dat hij flink bevooroordeeld is tov deze spelers...
Hofland ofzoquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:24 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Natuurlijk horen Clarence Seedorf, Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooij erbij, dat heb ik hier al voldoende laten blijken, maar dat gaat inderdaad niet gebeuren. Maar goed, wie zou er in plaats van Urby Emanuelson opgeroepen moeten worden?
Kevin Hofland is kut, evenals Wilfred Bouma.quote:
Waarom een halve rechtsbuiten selecteren, als je ook je systeem kan omgooien? Oranje heeft de beschikking over genoeg toppers die het 4-4-2 machtig zijn, verder is dat ook een systeem dat wereldwijd (vooral de laatste tien jaar) wat succesvoller is gebleken dan het verkrachte 4-3-3-systeem van Marco van Basten.quote:Weet ik het, ik kijk geen Nederlands voetbal, want dat zuigt de pan uit, doe mij maar Engels voetbal. Als je Urby goed vindt, waarom dan gaan Tim Vincken in oranje? Dat is tenminste een echte rechtsbuiten...
Ga dan ook niet over spelers uit de Eredivisie discussieren alsjeblieft. Dat je daar geen verstand van hebt bewijst die opmerking over Vincken wel.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:26 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Hofland ofzo
Weet ik het, ik kijk geen Nederlands voetbal, want dat zuigt de pan uit, doe mij maar Engels voetbal. Als je Urby goed vindt, waarom dan gaan Tim Vincken in oranje? Dat is tenminste een echte rechtsbuiten...
Daar heb ik niks over gezegd. Ik vind allang dat ze 4-4-2 moeten spelen, maar meneer de Ajacied wil dat niet... 4-3-3 = ajax/nederland systeem en hij vindt dat het zo moet blijven.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:30 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Kevin Hofland is kut, evenals Wilfred Bouma.
[..]
Waarom een halve rechtsbuiten selecteren, als je ook je systeem kan omgooien? Oranje heeft de beschikking over genoeg toppers die het 4-4-2 machtig zijn, verder is dat ook een systeem dat wereldwijd (vooral de laatste tien jaar) wat succesvoller is gebleken dan het verkrachte 4-3-3-systeem van Marco van Basten.
Pfft.. ik heb nog wel met Tim Vincken gevoetbalt ja... die jongen is hartstikke talentvol!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:33 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ga dan ook niet over spelers uit de Eredivisie discussieren alsjeblieft. Dat je daar geen verstand van hebt bewijst die opmerking over Vincken wel.
Feit is dat je niet per sé een systeem hoeft te hanteren dat gespiegeld is, als je een linksbuiten tot je beschikking hebt en geen rechtsbuiten, kan je best 4-4-2 spelen met alleen een diepgaande linkervleugel. Als je dan op het middenveld Clarence Seedorf en Mark van Bommel controlerend laat spelen en Rafael van der Vaart (bij afwezigheid vervangt Wesley Sneijder hem) achter de spitsen, kan Robin van Persie af en toe rechts in de diepte duiken. Zoiets bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:39 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Daar heb ik niks over gezegd. Ik vind allang dat ze 4-4-2 moeten spelen, maar meneer de Ajacied wil dat niet... 4-3-3 = ajax/nederland systeem en hij vindt dat het zo moet blijven.
4-4-2 zou veel beter zijn, dan kan v. Nistelrooy weer terug... Probleem blijft dat je moet kiezen, je hebt op het middenveld teveel spelers staan: v. Vaart, v. Persie, Robben, V. Bommel, Landzaat, Schaars evt. de Jong.. etc etc
Maar zelf zou ik gaan voor: v.d. Sar; Boulahrouz, Ooijer, Mathijssen (evt. de Jong), de Cler (evt. Gio) ; v. Bommel, Seedorf, Sneijder (Schaars), Robben; v. Persie (v.d. Vaart), v. Nistelrooy (Huntelaar, Kuyt)
Probleem is wel, dat je iemand die niet rechts speelt toch rechtermiddenvelder moet maken. We hebben allemaal spelers die centraal spelen. Seedorf stond vroegah ook altijd rechts, een van de redenen dat het misschien misging...
Hose, de Windt, Musampa, Wooter en Owusu Abeyi oid waren ook erg talentvolquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:40 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Pfft.. ik heb nog wel met Tim Vincken gevoetbalt ja... die jongen is hartstikke talentvol!
Klopt, daarbij denkt hij altijd veel te geforceerd aan het systeem. Toen hij in 2004 werd aangesteld koos hij voor het 4-3-3-systeem, terwijl Arjen Robben de enige aanvaller was, die daar geschikt voor was. San Marco had geen rechtsbuiten of 4-3-3-spits tot zijn beschikking, maar tóch koos hij voor een 4-3-3-systeem.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 10:00 schreef du_ke het volgende:
Tsss dat zijn veel te veel stappen voor Marco, dat snapt hij niet.
Misschien bedoelt hij Ger Senden van Roda JC.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:53 schreef Stpan het volgende:
Zenden?! Op de positie van rechtsback?
Ik ben benieuwd naar de motivatie voor deze keuze.
4-4-3 zou ik dan wel weer goed vinden van San Marco, alleen ben ik bang dat hij dat niet weet te realiseren.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:03 schreef Panze het volgende:
Sorry... ik was even in de war
Ik bedoelde:
Ooijer - Boulahrouz - Hofland - Zenden.
Het gaat meer om de voorhoede, waarom altijd 4-4-3 spelen als je (volgens mij) veel beter uit de voeten kunt met een soort van 4-3-1-2?
Iddquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:54 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Misschien bedoelt hij Ger Senden van Roda JC.![]()
Scheer je weg godslasteraar, wees gedoemd!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:16 schreef Grimm het volgende:
Gio moet je d'r nooit uithalen
Tot de eerstvolgende interland zullen er nog wel wat topics volgen, maar misschien dat bij een verlies (thuis) tegen Roemenië de kritiek wat massaler wordt en de trotse San Marco zich terugtrekt uit de voetballerij?quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 12:32 schreef DIGGER het volgende:
Goeie topic reeks, bij hoeveel zou de KNVB danwel MvB het licht gaan zien?
Liever een luxeprobleem dat je bepaalde goede spelers op de bank moet laten dan krampachtig vasthouden aan een systeem waar je de spelers niet voor hebt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:39 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Daar heb ik niks over gezegd. Ik vind allang dat ze 4-4-2 moeten spelen, maar meneer de Ajacied wil dat niet... 4-3-3 = ajax/nederland systeem en hij vindt dat het zo moet blijven.
4-4-2 zou veel beter zijn, dan kan v. Nistelrooy weer terug... Probleem blijft dat je moet kiezen, je hebt op het middenveld teveel spelers staan: v. Vaart, v. Persie, Robben, V. Bommel, Landzaat, Schaars evt. de Jong.. etc etc
Kleine gek hihiquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:03 schreef Robar het volgende:
[..]
Scheer je weg godslasteraar, wees gedoemd!
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | Kromkamp Boulahrouz Ooijer/Mathijsen Van Bronckhorst Schaars/De Jong Van Bommel Robben Sneijder/Van der Vaart Van Persie Van Nistelrooy |
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 20:38 schreef Barca het volgende:
3-5-2: Stekelenburg; N. de Jong, Boulah, Gio; Boateng, Landzaat, Seedorf, Davids/Schaars, Van Persie; Huntelaar, Kluivert/Babel
Dan gaat ie nog naar Ajax hoor!quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 13:07 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Tot de eerstvolgende interland zullen er nog wel wat topics volgen, maar misschien dat bij een verlies (thuis) tegen Roemenië de kritiek wat massaler wordt en de trotse San Marco zich terugtrekt uit de voetballerij?
quote:Een op hol geslagen carrousel
AMSTERDAM, zaterdag
De sfeer rond het Nederlands elftal, ik vind er geen gein meer aan. De hele benadering van sommige journalisten, het cynisme en opportunisme, ik heb er helemaal niks mee. Zo waren voor de interland tegen Bulgarije de messen geslepen. Mede dankzij het afzeggen van Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooy.
Ook daar heb ik mijn twijfels over. Het moment dat ze hun beslissingen naar buiten brachten, was wel heel makkelijk scoren. Als je het dan toch zo voelt, waarom maak je het dan niet eerder bekend? Nu waren de gevolgen voorspelbaar. De bondscoach, die toch al onder druk stond, kreeg er nog een portie bij en iedereen begon ineens wel heel positief over de twee martelaren te oordelen. Bovendien was wel duidelijk hoe de publieke opinie helemaal in hun voordeel zou kantelen als het in Sofia mis zou gaan.
Ik had bij dat hele afzeggen van die twee dus geen goed gevoel.
Wel maakte het duidelijk hoe de objectiviteit rond het Nederlands elftal momenteel ver te zoeken is. Alleen al de vraagstelling tijdens de persconferenties. Dat cynisme en die hele houding waarbij ervan wordt uitgegaan dat het wel mis zal gaan.
Het probleem is vooral dat Marco van Basten in het begin nogal naïef is geweest door over dat dominante en aantrekkelijke voetbal te beginnen. De bedoeling was natuurlijk om weer een positief verhaal rond het Nederlands elftal te krijgen, maar als je het niveau van de spelers inschat die het voor je moeten doen, dan wist je bij voorbaat al dat het een heel moeilijke klus zou worden. In dat opzicht heeft Marco de kwaliteit van zijn selectie gewoon overschat.
Door twee jaar geleden iets te verkondigen wat de mensen op dat moment graag wilden horen, hebben zijn tegenstanders een troef in handen gekregen. Terwijl wie realistisch tegen dit Nederlands elftal aankijkt, niet anders kan concluderen dan dat het qua resultaat maximaal is geweest. Ik vraag me zelfs af of dit team onder een andere leiding wel in staat zou zijn geweest om tijdens het WK beter te presteren dan nu het geval is geweest. Intussen zie ik wel dat diverse spelers zich goed ontwikkelen.
Over Van Persie hoeven we het niet meer te hebben, maar ook Wesley Sneijder is op de goede weg om het etiket talent kwijt te raken.
Alleen sneeuwt dat behoorlijk onder in het cynisme dat bij de benadering van Van Basten lijkt te moeten horen. Had je ze een paar maanden geleden moeten horen! Terwijl ik alleen vind dat hij het richting Mark van Bommel niet goed gedaan heeft. Ruud van Nistelrooy is geen punt van discussie. Door omstandigheden heeft Robin van Persie zich nu ook als spits gepresenteerd, terwijl Klaas Jan Huntelaar en Dirk Kuyt dat al eerder hadden gedaan. Vergeleken met deze drie is Van Nistelrooy een topscorer en niet meer dan dat. Maar als je dan ziet hoe op zijn afwezigheid gereageerd wordt, dan vraag ik me serieus af wat voor een op hol geslagen carrousel dit eigenlijk is.
Column Kieft in de Telegraaf.
quote:Klankbord van Oranje
AMSTERDAM, zaterdag
Het is een publiek geheim dat Johan Cruyff en ik elkaar wel mogen. Ooit reikte m’n vader me de onvolprezen wijsheid aan, dat als je een vriendschap wilt opblazen, je met elkaar in zaken of met elkaar op vakantie moet gaan. Vandaar dat JC et moi nooit samen op de Seychellen zijn gesignaleerd of ooit de intentie hebben gehad om de JJ BV op te richten.
Daarom zit het al dertig jaar goed.
Het journalistieke voordeel is daarbij dat je goed inzicht krijgt in wat er rond Nederlands beroemdste burger loos is. Neem alle complottheorieën die gebezigd worden door zij die het niet kunnen weten. De een nog spannender dan de ander, alleen klopt er meestal niks van.
Zoals de rol van Cruyff als klankbord van bondscoach Marco van Basten. Een mammoettanker vol onzin is de afgelopen weken voorbij komen varen. Terwijl het vrij simpel is. Cruyff brengt partijen bij elkaar, fungeert even als aanjager en verdwijnt vervolgens achter de coulissen.
Zo ging het met Frank Rijkaard bij FC Barcelona en zo verloopt het ook met Marco van Basten bij het Nederlands elftal. Af en toe een beetje bijpraten met een bak koffie erbij, voor de rest laat hij zijn vrienden hun gang gaan. Ongecompliceerder dan dit valt nauwelijks voor te stellen, maar zo werkt het in de praktijk wel.
Dan al die wijsheden over hoe Van Basten aan de hand van zijn leermeester loopt. Er zijn de afgelopen twee weken kilometers lange teksten over geschreven, helaas waren de meeste analysen mijlenver verwijderd van de realiteit.
Om dit nog eens dubbel te checken werd daarom de verrekijker de afgelopen twee weken op Cruyff en Van Basten gericht. Om tot de conclusie te komen dat er in dertien dagen tijd exact één keer contact is geweest. Op de zondagavond dat Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooy afstand namen van Oranje, was er even een telefoontje vanuit Barcelona richting de bondscoach.
Dat was het.
Dus geen tactische discussies door de telefoon voor Bulgarije en geen bezoekje aan het trainingskamp voor Albanië.
Het gaat trouwens al een tijdje zo. Daardoor verloopt het hele proces net als met Frank Rijkaard bij Barcelona. Veel goedbedoelde adviezen van Cruyff in het begin, daarna laat hij ze hun eigen gang gaan. Frank Rijkaard omschreef het ooit buitengewoon treffend: „Cruyff is voor mij een klankbord, geen klakkeloos bord…”
Het gaat dus zoals het gaat. Daarom was er rond de twee laatste interlands ook geen contact tussen Cruyff en Van Basten. Voor Bulgarije was Cruyff in St. Andrews aan het golfen en voor Albanië deed hij zich in de Champions Lounge van de Amsterdam ArenA tegoed aan de voortreffelijke spijzen van topkok Moshik Roth van restaurant ’t Brouwerskolkje in Overveen. Zo was de interland zelfs voor JC een uiterst hinderlijke onderbreking van de avond.
De zo veel besproken connectie is dus zo simpel als wat. Net zo goed als de conclusies die over dit Nederlands elftal getrokken kunnen worden. Zo’n zes internationals missen gewoon de kwaliteit voor de internationale top. Dit kan alleen gecompenseerd worden als ze zich 100% inzetten en zich maximaal instellen op hun meer getalenteerde collega’s. Tegen Bulgarije ging dat goed, tegen Albanië dachten sommigen weer met 90% uit de voeten te kunnen.
Dus niet.
Column Jaap de Groot in de Telegraaf.
quote:‘Seedorf weer in beeld bij Oranje’
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op maandag, 16 oktober om 00:44
Na twee jaar afwezigheid bestaat de mogelijkheid dat Clarence Seedorf volgende maand weer zijn rentree zal maken bij het Nederlands elftal. Dit valt op te maken uit zijn verklaringen zondag in een interview met de NOS.
Toen het onderwerp Oranje ter sprake kwam liet de middenvelder van AC Milan met een brede glimlach op zijn gezicht weten dat er ‘iets positiefs’ zal gebeuren.“Het is nu echter niet het moment om daar op in te gaan. Over een paar weken kan ik wat meer zeggen. Ik heb het Nederlands elftal nooit uit mijn hoofd gezet, het is bepalend voor mijn carrière.”
Op 15 november staat de oefeninterland met Engeland in de Amsterdam ArenA op het programma. Overigens ontkende KNVB-perschef Kees Jansma dat de 77-voudig international een gesprek heeft gevoerd met bondscoach Marco van Basten.
Hij zal wel moeten, er staat druk op van Basten en heeft al heel wat mensen tegen zich.quote:Op maandag 16 oktober 2006 12:27 schreef Stpan het volgende:
Seedorf, iemand met wie hij nog een conflict heeft gehad omdat hij er 2 jaar lang met een grote boog omheen is gegaan. Nee dat heeft nut!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |