Maar Cantona heeft wel gelijk, wanneer hij vindt dat er te vaak met het vingertje richting JC gewezen wordt.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:54 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Dat is toch algemeen bekend? De KNVB is naar "Het Orakel" afgereisd, die vervolgens Van Basten van harte kon aanbevelen.
Het is ook niet de schuld van JC, die mag aanbevelen wie hij wil. Ik bedoel het ook als kritiek op de KNVB. Wat mijn woonplaats daarmee te maken heeft, begrijp ik niet. Ik heb dacht ik genoeg argumenten aangedragen.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:55 schreef Robar het volgende:
[..]
Maar Cantona heeft wel gelijk, wanneer hij vindt dat er te vaak met het vingertje richting JC gewezen wordt.
De KNVB maakt nog altijd zijn eigen beslissingen, daar is JC uiteindelijk niet voor verantwoordelijk.
Ach, dat was denk ik maar een flauw grapje van Cantonaatjequote:Op donderdag 2 november 2006 16:58 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Het is ook niet de schuld van JC, die mag aanbevelen wie hij wil. Ik bedoel het ook als kritiek op de KNVB. Wat mijn woonplaats daarmee te maken heeft, begrijp ik niet. Ik heb dacht ik genoeg argumenten aangedragen.
Dat is anders net zo'n dragende speler bij Middlesbrough als van der Vaart bij HSV, zijn ook ongeveer dezelfde soort clubs in even sterke competities. Dus waarom zou van der Vaart wel goed genoeg zijn, en Boateng niet? Tuurlijk is het geen middenvelder die er 15 in knalt in een seizoen, maar op zijn positie is het op het moment wel de beste die er is in Nederland.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:22 schreef Nashje het volgende:
Hehe boateng. Die moet inderdaad spelen... wil je voor de zoveelste keer niet in de prijzen vallen.
quote:Op zondag 5 november 2006 16:13 schreef methodmich het volgende:
Hij is gisteren al friet etend gesignaleerd door diverse supporters van TOGR bij de wedstrijd TOGR - Capelle. Vermoedelijk wordt Henk Roeland geselecteerd voor de match met de Engelsen, na zijn hattrick gisteren.
Ik denk dat de TV zijn grootste bron van informatie isquote:Op dinsdag 7 november 2006 09:01 schreef M0NTANA het volgende:
Zou de bondscoach gisteren eigenlijk naar Voetbal Insite gekeken hebben?
De beste wil ik niet zeggen, maar een kans verdient hij zeer zeker.quote:Op dinsdag 7 november 2006 09:27 schreef M0NTANA het volgende:
Och, ik heb maar delen gezien, aangezien ik niet tegen die zelfingenomen Johan Derksen kan, die wilt dat álles om hem heen draait. In de fragmenten die ik heb gezien, vond ik Clarence Seedorf erg relaxed overkomen en tevens zeer fair richting de bondscoach.
Kijk, Marco van Basten geeft aan dat hij puur op basis van voetbalkwaliteiten selecteert en dan krijgen jongens als Stijn Schaars, Demy de Zeeuw, David Mendes da Silva en Evander Sno eerder een kans, als ik Clarence Seedorf dan was, zou ik de bondscoach niet meer serieus nemen. Maar de middenvelder van AC Milan ziet het uitkomen voor Oranje als een grote eer, bij hem leeft dat veel meer dan bij andere (ex-)internationals en alleen daarom al verdient Clarence Seedorf een eerlijke kans in Oranje.
Het valt toch niet te ontkennen dat Clarence Seedorf de beste Nederlandse middenvelder van dit moment?
Edgar Davids houdt vooral de bank warm en heeft minder toekomst dan bijvoorbeeld een Stijn Schaars, Demy de Zeeuw en David Mendes da Silva. Boudewijn Zenden speelt ook niet veel bij Liverpool, dus hoeft er van mij ook niet per se bij. Clarence Seedorf speelt daarentegen wél wekelijks, bij één van de beste clubs ter wereld en is nog maar dertig jaar. Hij verdient zeker een kans, op zijn minst.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:29 schreef Robar het volgende:
[..]
De beste wil ik niet zeggen, maar een kans verdient hij zeer zeker.
Maar dat geldt ook voor bijvoorbeeld Zenden en Davids.
Als die zouden spelen ja. Van Boudewijn weet ik het niet maar Davids heeft dit seizoen nauwelijks minuten gespeeld. Clarence moet er in!quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:29 schreef Robar het volgende:
[..]
De beste wil ik niet zeggen, maar een kans verdient hij zeer zeker.
Maar dat geldt ook voor bijvoorbeeld Zenden en Davids.
Clarence Seedorf is op zijn manier een hele goede voetballer.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Edgar Davids houdt vooral de bank warm en heeft minder toekomst dan bijvoorbeeld een Stijn Schaars, Demy de Zeeuw en David Mendes da Silva. Boudewijn Zenden speelt ook niet veel bij Liverpool, dus hoeft er van mij ook niet per se bij. Clarence Seedorf speelt daarentegen wél wekelijks, bij één van de beste clubs ter wereld en is nog maar dertig jaar. Hij verdient zeker een kans, op zijn minst.
Want welke middenvelder is er in jouw ogen beter dan Clarence Seedorf?
Sowieso zie ik liever dat San Marco tegen Engeland jongens als Edgar Davids en Clarence Seedorf een kans geeft, dan bijvoorbeeld Evander Sno. Laatstgenoemde komt net kijken, heeft (nog) niets te zoeken in Oranje, terwijl Edgar Davids en Clarence Seedorf erop gebrand zijn om zich te bewijzen. Marco van Basten kan hiervan profiteren, want stel dat beide het uitstekend doen, heeft hij er twee ervaren krachten bij in de aanloop naar het EK en als ze falen, is hij van het gezeur van de overige 15.999.999 bondscoaches af.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:47 schreef Robar het volgende:
[..]
Clarence Seedorf is op zijn manier een hele goede voetballer.
Ik vind hem alleen niet vergelijkbaar met spelers als Schaars, van Bommel, de Zeeuw, Sneijder, van der Vaart, enzovoorts. Daarom durf ik dus niet te zeggen dat hji de beste is.
Laten we hem "een klasse apart" noemen.
Vorig seizoen speelde Davids wekelijks, Zenden speelt in een roulatiesysteem en als hij speelt, dan doet hij dat behoorlijk. Boateng bijvoorbeld speelt misschien wel wekelijks, maar is niet beter dan een Zenden of een Davids.
Mag ook wel, want Foppe de Haan is op dit moment vaak de dupe van het op-hol-geslagen selectiebeleid van Marco van Basten, want meer dan de helft van de spelers die San Marco oproept, zou normaliter nog voor Jong Oranje uitkomen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:28 schreef Grimm het volgende:
Foppe krijgt zo wel een heel leuk team bij elkaar.
Hoezo? Juist in vriendschappelijke wedstrijden moet je bezig zijn met de toekomst; dan kan je zien hoever jonge jongens zijn, of ze uberhaupt de kwaliteiten hebben die jij ze toedicht en of ze bruikbaar zijn.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:00 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Sowieso zie ik liever dat San Marco tegen Engeland jongens als Edgar Davids en Clarence Seedorf een kans geeft, dan bijvoorbeeld Evander Sno. Laatstgenoemde komt net kijken, heeft (nog) niets te zoeken in Oranje, terwijl Edgar Davids en Clarence Seedorf erop gebrand zijn om zich te bewijzen. Marco van Basten kan hiervan profiteren, want stel dat beide het uitstekend doen, heeft hij er twee ervaren krachten bij in de aanloop naar het EK en als ze falen, is hij van het gezeur van de overige 15.999.999 bondscoaches af.
Ik zie dat toch anders. Oefenwedstrijden zijn ervoor om te kijken welke opstelling, met welke spelers het beste werkt. Het heeft geen zin om een oefenwedstrijd te spelen om te kijken hoe jonge spelers er voor staan, als het team niet draait.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Hoezo? Juist in vriendschappelijke wedstrijden moet je bezig zijn met de toekomst; dan kan je zien hoever jonge jongens zijn, of ze uberhaupt de kwaliteiten hebben die jij ze toedicht en of ze bruikbaar zijn.
Wanneer zou je anders ooit jonge spelers kunnen uitproberen? Waarvoor denk je dat vriendschappelijke wedstrijden zijn?
Sowieso acht ik de kans dat San Marco nu alsnog besluit om Clarence Seedorf een kans te geven vrijwel nihil, want het betekent gezichtsverlies, de bondscoach zou na tweeënhalf jaar zijn fout toegeven. Als je daadwerkelijk op voetbalkwaliteiten selecteert (en dus verder geen zaken laat meewegen in je beslissing), had Marco van Basten natuurlijk veel eerder een kans moeten geven aan Clarence Seedorf, maar blijkbaar is de bondscoach toch niet zo consequent als hij pretendeert te zijn.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ja, en daar gaat het mij niet om. Want dat is appels met peren vergelijken in mijn ogen. Het zou raar zijn, als hij Bosvelt of Lucius weer een kans zou geven ipv Seedorf of Davids. Het zou raar zijn wanneer hij Vurnon Anita een kans geeft ipv Evander Sno.
Maar het is niet raar om Sno wel een kans te geven en Seedorf niet, omdat Van Basten waarschijnlijk voor zichzelf een (on)terecht beeld heeft van Seedorf, daar niet mee verder wil en in Sno waarschijnlijk een potentiele international ziet. Daarnaast is de echte opvolger van Cocu, Van Bommel nog niet gevonden, voldoet Landzaat amper en ga je zoeken naar nieuwe mogelijkheden. Dat Seedorf dat wel of niet zou moeten zijn, is een tweede. Ik ben er na gisteren eigenlijk wel benieuwd naar geworden, maar het moet niet persee voor mij.
Door Van Bommel en Van Nistelrooy toch weer te willen selecteren leed hij ook al gezichtsverlies. Dit kan er ook nog wel bij.quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:06 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Sowieso acht ik de kans dat San Marco nu alsnog besluit om Clarence Seedorf een kans te geven vrijwel nihil, want het betekent gezichtsverlies, de bondscoach zou na tweeënhalf jaar zijn fout toegeven. Als je daadwerkelijk op voetbalkwaliteiten selecteert (en dus verder geen zaken laat meewegen in je beslissing), had Marco van Basten natuurlijk veel eerder een kans moeten geven aan Clarence Seedorf, maar blijkbaar is de bondscoach toch niet zo consequent als hij pretendeert te zijn.
Hoe meer gezichtsverlies, hoe beter.quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:17 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Door Van Bommel en Van Nistelrooy toch weer te willen selecteren leed hij ook al gezichtsverlies. Dit kan er ook nog wel bij.
Deze had ik nog niet gezien; maar goed, dan ben je dus totaal verre van objectief (wat natuurlijk wel al duidelijk genoeg wasquote:Op dinsdag 7 november 2006 12:24 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hoe meer gezichtsverlies, hoe beter.![]()
De titel van dit topic luidt niet voor niets: "Marco van Basten moet ontslagen worden!"![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |