quote:Wilders bang voor 'tsunami van islamisering'
Van onze verslaggevers, Sanne ten Hoove, Raoul du Pré
DEN HAAG - Nederland staat aan de vooravond van een ‘tsunami van islamisering’. Moslims zullen de Nederlandse samenleving overspoelen en zorgen voor criminaliteit en overlast, ook op het platteland. Hun intolerante en gewelddadige cultuur zal de Nederlandse samenleving raken ‘in het hart, in onze identiteit’.
UitlegDit zegt Geert Wilders, leider van de Partij voor de Vrijheid, zaterdag in de Volkskrant, in het derde deel van de serie interviews met lijsttrekkers. Wilders noemt de islamisering ‘het grootste probleem’ van Nederland. ‘Als we ons daar niet tegen verweren zullen alle andere punten uit mijn programma voor niks blijken te zijn.’
Je bedoelt om met hen de dijken te verhogen?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:27 schreef buachaille het volgende:
Er is maar één remedie, en dat is zoveel Christenen uit Africa toelaten als maar kan.
Om het goede voorbeeld te geven.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je bedoelt om met hen de dijken te verhogen?
En nu is het voor jou te laat, feessie. Over een paar maanden sta jij met je broek op je enkels voorovergebogen op die grote tampeloerus van de mullah te wachten.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:32 schreef feessie het volgende:
Ja , ik roep dit al jaren .. ik werd voor gek uitgemaakt.. spijtig genoeg begin ik langzaam toch een beetje gelijk te krijgen.
Wat een goed vooruitzicht heb ik danquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
En nu is het voor jou te laat, feessie. Over een paar maanden sta jij met je broek op je enkels voorovergebogen op die grote tampeloerus van de mullah te wachten.![]()
En daar kom je dan weer niet binnen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:44 schreef feessie het volgende:
[..]
Wat een goed vooruitzicht heb ik dan... ik ga toch maar een huis in Australie kopen
![]()
Jaaaa , wat dan ? Geef s een paar tipsquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:52 schreef TrenTs het volgende:
[..]
En daar kom je dan weer niet binnen.
Mexico.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:54 schreef feessie het volgende:
[..]
Jaaaa , wat dan ? Geef s een paar tips![]()
De insteek van deze opmerking is?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:56 schreef _The_General_ het volgende:
Het is naïef van ons om te denken dat nakomelingen van de sociaal en economisch laagste klasse van diverse landen binnen een korte tijd voorbeeldige burgers kunnen worden.
http://www.volkskrant.nl/(...)ami_van_islamiseringquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat wil Geert W. er aan doen dan ? (zou er al een probleem zijn ?). Er zijn 1 miljoen (?) moslims met een Nederlands paspoort. De Islam verbieden ?
Enige nuttige wat die zegt is de keiharde aanpak. Daar ben ik ook wel een voorstander van. Maar dan niet alleen voor "Niet-westerse allochtonen".quote:De politicus hekelt het ‘overdreven Nederlandse redelijkheidssyndroom’ en pleit voor een keiharde aanpak. Niet-westerse allochtonen zijn niet langer welkom in Nederland. De reeds aanwezige allochtonen moeten een ‘assimilatiecontract’ tekenen, waarin ze beloven dat ze zich aanpassen aan ‘de dominante Nederlandse cultuur’ en bijbehorende waarden en normen. Allochtonen die het contract schenden moeten Nederland verlaten. Dat zullen er niet zoveel zijn, denkt Wilders, omdat de wet een afschrikwekkende werking zal hebben. ‘Ik denk dat je maar één of twee vliegtuigen nodig hebt.’
Nieuwe moskeeën wil Wilders verbieden. ‘We hebben er gewoon te veel. Ik word gek van al die moskeeën.’
Die worden wel bedoeld. Eigenlijk gewoon de groepen waar over je elke dag in de krant leest dat ze zich niet kunnen gedragen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
Een niet-westerse allochtoon ???? Welke landen vallen daar al dan niet onder ?
Of gewoon Turken en Marrokanen ?
Er bestaat niet zoals als een "neutrale Moslim", dat is hetzelfde als een alcoholist die droogstaat.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:13 schreef pomtiedom het volgende:
Mwa, alles met mate.
Wilders dramatiseerd de situatie en het zal niet zo snel gaan lopen en het zal ook niet zo zijn dat Nederland ooit in de toekomst Islamitisch word.
Het is wel zo dat dit afwijzen als volledige onzin en flauwekul te naief is. De vraag is hoeveel we de Islam toelaten. Het is inmiddels niet meer zo dat de Islam zomaar dingen kan uitvoeren zonder problemen in Nederland end at is al een verbetering. Maar het is nog niet voldoende, ik merkte afgelopen jaar dat wat van mijn vrienden die Islamitisch zijn iets meer waarde aan hun geloof zijn gaan hechten waardoor ik hun neutraliteit omtrend het reilen en zeilen van de Islam in Nederland enigzins betwijfel. Maar aan de andere kant leef ik in een gedeelte van Nederland waar een minoret zeldzaam is en ook grotendeels niet snel zal worden gebouwd omdat zowel islamiet als andersdenkenden ze niet willen.
Daar ben ik dus wel bang voor, dat dat gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:13 schreef pomtiedom het volgende:
Mwa, alles met mate.
Wilders dramatiseerd de situatie en het zal niet zo snel gaan lopen en het zal ook niet zo zijn dat Nederland ooit in de toekomst Islamitisch word.
Dus een vriendin uit Thailand overhalen mag nog wel ?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:17 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Die worden wel bedoeld. Eigenlijk gewoon de groepen waar over je elke dag in de krant leest dat ze zich niet kunnen gedragen.
En dat zal ook gebeuren. Maar niet ieder islamitisch land is hetzelfde. Marokko of Indonesië zijn heel anders en veel liberaler dan bijvoorbeeld Saoudie-Arabië.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar ben ik dus wel bang voor, dat dat gaat gebeuren.
Nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:20 schreef Scorpie het volgende:
Daar ben ik dus wel bang voor, dat dat gaat gebeuren.
Mwa, als ze lekkere tieten heeft.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dus een vriendin uit Thailand overhalen mag nog wel ?
En een Marokkaans bedrijf dat een miljardeninvestering wil doen in Nederland ?quote:
Islam betekent stagnatie van alles. Daarnaast staat het in principe lijnrecht tegenover wat wij hier leuk en belangrjik vinden.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
En dat zal ook gebeuren. Maar niet ieder islamitisch land is hetzelfde. Marokko of Indonesië zijn heel anders en veel liberaler dan bijvoorbeeld Saoudie-Arabië.
Dus islam betekent niet automatisch sharia, onderdrukking, armoede, geweld en oorlog.
Zolang ze dat abjecte geloof thuis laten zal dat geen punt zijn.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:26 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En een Marokkaans bedrijf dat een miljardeninvestering wil doen in Nederland ?
Daar heb je het al. In principe...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:29 schreef TrenTs het volgende:
Islam betekent stagnatie van alles. Daarnaast staat het in principe lijnrecht tegenover wat wij hier leuk en belangrjik vinden.
"In principe" als in "in beginsel". Ik zou ook niet zo van mensen die niet goed genoeg lezen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:31 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Daar heb je het al. In principe...
Ik hou niet zo van die vermoedens en principes waarmee wordt gedaan alsof het allemaal zwaar kut gaat worden, ooit....
Het is een typische manier van politiek voeren, de republikeinen in de VS doen het precies zo: Lekker veel angst zaaien en anderen proberen zwart te maken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:00 schreef SCH het volgende:
Wilders woont blijkbaar in een heel ander Nederland.
Maar ja, het is de manier om op de angsten van mensen in te spelen momenteel. Ik vind dit toch weer erg dom en gevaarlijk.
Jawel, er zijn ook zat Christenen die niets om hun geloof geven, zo zijn er ook zat Moslims. Het probleem is echter dat de Moslims in Nederland hooguit een generatie ofzo los zijn van hun religie en dan is het makkelijk om onder druk of manipulatie toch maar weer je religie te volgen. Zelfs de 'liberale' Islamitische landen zijn niets kwa liberaliteit in religie zoals bijvoorbeeld Nederland, ze zijn alleen liberaal vergeleken met andere Islamitische landen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:19 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Er bestaat niet zoals als een "neutrale Moslim", dat is hetzelfde als een alcoholist die droogstaat.
misschien is dit de manier van hem om met zijn eigen angsten om te gaanquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:00 schreef SCH het volgende:
Maar ja, het is de manier om op de angsten van mensen in te spelen momenteel. Ik vind dit toch weer erg dom en gevaarlijk.
Deze is zo doorzichtigquote:[..], ook op het platteland.
Sorry hoor, maar de wartaal die Wilders uitbraakt doet niet onder voor nazi-propaganda.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:01 schreef Sargon het volgende:
oh god de nazi kaart wordt weer uitgespeeld.
Neuh een aantal Moslims vormen problemen. Het gros geeft echter geen problemen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:07 schreef ErwinRommel het volgende:
De Islam vormt gewoon een probleem in de NL samenleving.
Hoe kan jij dat vanuit Brazilie nou beter beoordelen dan wij?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Als het zo is mag het gezegd worden maar niet als kretologie zoals jij en Wilders doen. Het zijn losse flodders zonder onderbouwing.quote:Dat mag best gezegd worden ipv blind blijven voor de gevolgen waarvan men nu de zeer zure druiven aan het plukken is.
Dat betekent ook niet dat moslims geen eigen identiteit zouden kunnen hebben. Integratie betekent dat de aanpassing van twee kanten komt en dat je naar de consensus zoekt. Daar is Nederland hard mee bezig en ook mee op de goede weg. Dat Wilders telkens roept dat moslims het hier allemaal gaan overnemen, draagt juist niet bij.quote:Ik heb niets tegen moslims, eerlijk waar, maar ze hebben zich wel aan te passen aan de in NL geldende normen, en niet de Nederlanders aan hen.
Moslims trekken 's avonds in groepjes de wijken door om overal een voet tussen de deur te krijgen en het woord van Allah te verspreiden?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik heb niets tegen moslims, eerlijk waar, maar ze hebben zich wel aan te passen aan de in NL geldende normen, en niet de Nederlanders aan hen.
Ik ben het met je eens. Hij gaat nu weer veel te ver. Ik vond hem de afgelopen tijd wat inhoudelijker en beter en beter te pruimen dan die populistische nietszeggende broeders van hem op klein rechts. Maar nu gaat hij weer voor het grove en inhoudsloze geschut en dat is jammer. Laat hij toch met argumenten komen en niet de sentimentele troeven uit spelen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar de wartaal die Wilders uitbraakt doet niet onder voor nazi-propaganda.
OMG!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:11 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Moslims trekken 's avonds in groepjes de wijken door om overal een voet tussen de deur te krijgen en het woord van Allah te verspreiden?
Of waaruit blijkt dat moslims verwachten dat Nederlanders zich aan hun aanpassen?
Jij raakt zeker van slag van een hoofddoek. Niks zure oogst, dat is gewoon je eigen dommigheid en afkeer van de islam. Dat mag hoor, net als Wilders mag je een afschuw van de islam hebben en er bang voor zijn maar doe niet alsof het een groot maatschappelijk probleem is en dat is het niet . NIet omdat jij tijdens je weekje Nederland een hoofddoekje tegenkomt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:18 schreef ErwinRommel het volgende:
@SCH,
ik kan het prima beoordelen omdat ik zo nu en dan wel eens terugkom in NL. en rappe veranderingen zie die negatief zijn qua straatbeeld en islamisme.
Ik kom elk jaar terug voor een vakantie, en het valt me gewoon op dat de zure oogst zich niet kan of wilt gedragen.
Helaas ziet men dat in NL. niet meer en denkt dat het bij een "open samenleving" hoort.
Je snapt niks van integratie als je begint met de stelling dat het maar van 1 kant moet komen. Doe eerst je huiswerk eens manquote:Aanpassen? Wie? De Nederlanders? Van 2 kanten komen?
Nee niets moet van 2 kanten komen. Het moet van de kant komen van de bezoeker. In dit geval dus de allochtoon. Die moet zich maar aanpassen aan de NL regels en maatstaven ipv beide kanten.
Diegene die daarin slagen omarm ik, net zoals men mij omarmt in Brazilië omdat ik mijzelf aan hun cultuur aanpas ipv dat ik verlang dat men zich aan mijn cultuur aanpast.
Een kwestie van fatsoen en nuchter verstand.
Een goede integratie gegint bij het aanleren van de gewoontes en maatstaven van het land waarin men zich bevind.
Niks cultuur omarmen, alsof Nederlanders sowieso een gedeelde cultuur hebben. Ik voel me vaak meer verwant met moslims dan de tokkies hier uit Sterrenwijk.
In de eerste plaats, een immigrant moet integreren, indien niet terug naar huis, al woont die 20 jaar in NL.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij raakt zeker van slag van een hoofddoek. Niks zure oogst, dat is gewoon je eigen dommigheid en afkeer van de islam. Dat mag hoor, net als Wilders mag je een afschuw van de islam hebben en er bang voor zijn maar doe niet alsof het een groot maatschappelijk probleem is en dat is het niet . NIet omdat jij tijdens je weekje Nederland een hoofddoekje tegenkomt.
[..]
Je snapt niks van integratie als je begint met de stelling dat het maar van 1 kant moet komen. Doe eerst je huiswerk eens man
Even kort hoe ik het zie, als een lang proces dat gepaard gaat met vallen en opstaan. Het duurt gewoon een aantal generaties voordat een groep echt geintegreerd is.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:34 schreef ErwinRommel het volgende:
Zeg eens heel eerlijk, hoe zie jij dan integratie?
Ja dat blijkt wel met de eerste generatie immigranten uit bepaalde gebieden. Zijn nog net zoals toen ze kwamen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Even kort hoe ik het zie, als een lang proces dat gepaard gaat met vallen en opstaan. Het duurt gewoon een aantal generaties voordat een groep echt geintegreerd is.
Overigens werkt de bovenmatige aandacht momenteel natuurlijk slechts averrechts.
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 20:15 schreef -beyond- het volgende:
Laat Wilders eerst maar eens iets doen aan zijn 'tsunami" kapsel, voordat hij zich uitdruft te spreken over anderen...
Niet echt, de nazi propaganda sprak mensen aan en Hitler en de NSDAP kregen veel stemmen, dat zie ik Wilders niet doenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar de wartaal die Wilders uitbraakt doet niet onder voor nazi-propaganda.
En wanneer is het een schending? Als ik naar de Chinees ga? Of naar de moskee? Of een hekel aan homo's heb? Of wanneer ik een hoofddoek ga dragen? Beetje vaagjes van Wilders, we willen duidelijk taal!quote:De reeds aanwezige allochtonen moeten een ‘assimilatiecontract’ tekenen, waarin ze beloven dat ze zich aanpassen aan ‘de dominante Nederlandse cultuur’ en bijbehorende waarden en normen. Allochtonen die het contract schenden moeten Nederland verlaten.
Wel helemaal mee eens ze zullen zich moeten aanpassen maar daar wringt vaak de schoen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Gelly, je gaat compleet uit je dak zeker?
Dat mag best gezegd worden ipv blind blijven voor de gevolgen waarvan men nu de zeer zure druiven aan het plukken is.
jij braakt net zulke wartaal uit.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Eens!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Ons pap een nazi.. no-way!quote:
Is niet echt een goede manier van overuigen...vind je niet?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:13 schreef FiXeR999 het volgende:
[..]
Ons pap een nazi.. no-way!
Jullie denken niet verder dan de media.. Ga nou eens naar zijn site, en lees zijn echte standpunten eens.
Ik kots echt over dat soort zielige personen zoals jullie dat niet eens verder denken dan de media het verdraait..
![]()
Doen jullie dat wel dan?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:14 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Is niet echt een goede manier van overuigen...vind je niet?
Je kotst maar een end weg, ik kots op Wilders en zijn populistische gezwam!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:13 schreef FiXeR999 het volgende:
[..]
.
Ik kots echt over dat soort zielige personen zoals jullie dat niet eens verder denken dan de media het verdraait..
![]()
Nee, maar ik zeg niet dat ik kots van mensen zoals jullie.....quote:
Jij zaait nu ook haat Meki, dus hup, naar kamp jijquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:12 schreef Meki het volgende:
deze nieuwe Hitler mag nog blijven doorgaan ??
Nederland maakt een grote fout als men Hitler niet oppakt wegens haat zaaien en Hitler ideeen uitvoeren
Als je het iedere dag hoort, zal jij het vast ook wel zeggen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:15 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Nee, maar ik zeg niet dat ik kots van mensen zoals jullie.....
Wat een verwijt zeg...
Wat mij betreft krijg je voor deze uitspraken een ban for lifequote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:12 schreef Meki het volgende:
deze nieuwe Hitler mag nog blijven doorgaan ??
Nederland maakt een grote fout als men Hitler niet oppakt wegens haat zaaien en Hitler ideeen uitvoeren
14.gifquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:17 schreef N.icka het volgende:
[..]
Wat mij betreft krijg je voor deze uitspraken een ban for life
hoezoquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:17 schreef N.icka het volgende:
[..]
Wat mij betreft krijg je voor deze uitspraken een ban for life
ik zaai geen haatquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jij zaait nu ook haat Meki, dus hup, naar kamp jij![]()
Ik ga een aanklacht tegen jou indienen wegens smaad, het moet nu maar eens afgelopen zijn met jouquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:20 schreef Meki het volgende:
[..]
hoezo
Wilders Hitler heeft het alleen over Moslims
elke dag Moslims dat Moslims dat
alleen Hitler deed het bij Joden dat joden slecht joden moeten weg etc.
hetzelfde doet Wilders nu ook
Uh, je gaat iemand die Wilders schoffeert aanklagen ? Op welke grond in godesnaamquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:21 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik ga een aanklacht tegen jou indienen wegens smaad, het moet nu maar eens afgelopen zijn met jou
Mijn Messias??? Waar heb jij het over?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Uh, je gaat iemand die Wilders schoffeert aanklagen ? Op welke grond in godesnaamBovendien, vrijheid van meningsuiting toch, ook als het een keer jouw Messias betreft.
aanklacht tegen mij omdat ik Wilders als een gevaarlijk beschouw tegen onze samenlevingquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:21 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik ga een aanklacht tegen jou indienen wegens smaad, het moet nu maar eens afgelopen zijn met jou
Ik weet waar ik aan toe ben , jij echter nietquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:25 schreef Meki het volgende:
[..]
aanklacht tegen mij omdat ik Wilders als een gevaarlijk beschouw tegen onze samenleving
ga maar mij aanklachten .... ik sta voor de waarheid dus je weet waar je aan toe bent
Heej, jij lijkt ook wel een beetje op onze Duitse vriendquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:25 schreef Meki het volgende:
[..]
aanklacht tegen mij omdat ik Wilders als een gevaarlijk beschouw tegen onze samenleving
ga maar mij aanklachten .... ik sta voor de waarheid dus je weet waar je aan toe bent
Lol, het zijn alleen debieltjes die zich laten leiden door Meki's uitspraken en niet bepaald lieden die je op nuance kunt betrappen. Toch blijf je er om lachen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:26 schreef Sargon het volgende:
Meki zorgt er alleen maar voor dat nog meer mensen de Islam minder gaan waarderen, ga zo door zou ik zeggen
Sins wanneer ben ik woordvoerder Islaamquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:26 schreef Sargon het volgende:
Meki zorgt er alleen maar voor dat nog meer mensen de Islam minder gaan waarderen, ga zo door zou ik zeggen
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:26 schreef Sargon het volgende:
Zeg ik dat dan?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Sins wanneer ben ik woordvoerder Islaam
of sinds wanneer zei ik dat ik Moslim was
hou eens op met vooroordelen
Meki zorgt er alleen maar voor dat nog meer mensen de Islam minder gaan waarderen, ga zo door zou ik zeggenquote:
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:21 schreef N.icka het volgende:
[..]
Want het heeft natuurlijk een negatief stigma. Feit is wel dat de veranderingen die Wilders wil doorvoeren aan de grondwet met het verminderen van burgerrechten van moslims, het sluiten van de grenzen voor niet-westersen (maar open houden voor westersen), het ontnemen van de Nederlandse nationaliteit bij criminaliteit, en vele andere maatregelen en uitspraken van hem zeer sterk overeen komen met het partijprogramma van de NSDAP in de jaren 20 en 30, en enkele van de wetten die in de periode 1933-1935 zijn doorgevoerd om de rechten van Joden te beperken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:01 schreef Sargon het volgende:
oh god de nazi kaart wordt weer uitgespeeld.
Dat mag je nou eenmaal niet zeggen van de nieuw-politiek-correcten.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:36 schreef maartena het volgende:
Helaas zijn er op papier erg veel overeenkomsten te vinden tussen Wilders plannen, en de plannen die Hitler had in de jaren 20 en vroege 30.
Ja hitler zorgde ook voor de kinderbijstand, wat is je punt? Het gaat om de fundamentele punten in het programma van Hitler, dat was het communistische gevaar uitroeien en de vernietiging van de democratie. Die punten hebben geleid tot de holocaust en andere uitspattingen, die punten komen niet terug in het programma van Wilders en dus is een vergelijking tussen Wilders en Hitler ongepast. Als Hitler het alleen had gelaten bij dichte grenzen en het wegsturen van criminele joden dan was er geen 2e wereldoorlog uitgebrokenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Want het heeft natuurlijk een negatief stigma. Feit is wel dat de veranderingen die Wilders wil doorvoeren aan de grondwet met het verminderen van burgerrechten van moslims, het sluiten van de grenzen voor niet-westersen (maar open houden voor westersen), het ontnemen van de Nederlandse nationaliteit bij criminaliteit, en vele andere maatregelen en uitspraken van hem zeer sterk overeen komen met het partijprogramma van de NSDAP in de jaren 20 en 30, en enkele van de wetten die in de periode 1933-1935 zijn doorgevoerd om de rechten van Joden te beperken.
Maar omdat wat er NA 1938 zo'n beetje gebeurde in Duitsland een enorme bloedvlek en een vreselijke kater op de geschiedenis heeft gelegd in Europa is het natuurlijk wel heel erg om met een Nazi vergeleken te worden. Helaas zijn er op papier erg veel overeenkomsten te vinden tussen Wilders plannen, en de plannen die Hitler had in de jaren 20 en vroege 30.
Van mij mag je het best zeggen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat mag je nou eenmaal niet zeggen van de nieuw-politiek-correcten.
Moet je ze hier zien stuiteren als ik zeg dat Hitler pro-Islam was en veel Islamieten pro-Hitler...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat mag je nou eenmaal niet zeggen van de nieuw-politiek-correcten.
Sja, veel Nederlanders waren ook pro-Hitler. En nu ? Hitler was pro iedereen die ie voor z'n karretje kon spannen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:08 schreef Napalm het volgende:
[..]
Moet je ze hier zien stuiteren als ik zeg dat Hitler pro-Islam was en veel Islamieten pro-Hitler...
Dan vallen ze over elkaar heen om me uit te maken voor leugenaar. Althans totdat ik met de bronnen kom..
Hitler was pro-iedereen-die-tegen-joden-waren.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:08 schreef Napalm het volgende:
Moet je ze hier zien stuiteren als ik zeg dat Hitler pro-Islam was en veel Islamieten pro-Hitler...
pijnlijke conclusie maar het kn idd in deze samenleving nogquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:27 schreef maartena het volgende:
[..]
De joden waren in de jaren 30 de "minderheid die het gedaan had", en die zijn nu vervangen door de Islamieten.
Klopt. Er waren twee voorname redenen waarom hij pro-islam was.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:31 schreef AminBen het volgende:
Als we de verklaringen van Hitler over rassenzuiveringen moeten geloven had hij een bloedhekel aan Noord-Afrikanen/arabieren. De joden werden namelijk omscheven met alle uiterlijke kenmerken die het Noord-Afrikaanse ras heeft.
wat een onzin zeg!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
omdat het water in Nederland aan de lippen staat.
Bron voor dit geheel?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:54 schreef maartena het volgende:
Klopt. Er waren twee voorname redenen waarom hij pro-islam was.
1) De Islamieten zaten op alle olie.
2) Ze haten de Joden.
Waar baseer je deze dramatische teksten nou helemaal op?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Van mij mag je het best zeggen.
Feit is dat Wilders met nogal radicale voorstellen komt, omdat het water in Nederland aan de lippen staat. Hadden we eerder ingegrepen, dan hadden minder drastische maatregelen volstaan.
Maar ben maar niet bang, geen van deze voorstellen zal het halen. De zaak moet eerst echt uit elkaar klappen voordat men wakker wordt.
SCH, is het je al opgevallen dat het Westen de laatste vijf jaar nogal last heeft van aanslagen door moslims?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:31 schreef SCH het volgende:
Waar baseer je deze dramatische teksten nou helemaal op?
waarom ben jij zo'n xenofobe paniekzaaier ?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:40 schreef Napalm het volgende:
[..]
SCH, is het je al opgevallen dat het Westen de laatste vijf jaar nogal last heeft van aanslagen door Moslims?
SCH, weet je niet dat NL een van de hoogste percentages moslims van de hele EU heeft?
SCH, weet je niet dat we in NL al menige Moslim aanslag hebben gehad danwel voorkomen?
SCH, weet je niet dat voor jouw zo afgekeurde verharding van Nederland, de eerste moslimjongeren vanuit NL al trokken naar Tsjetsjenië en Kashmir om daar "op vakantie te gaan"?
SCH, weet je niet dat er in NL steeds meer problemen zijn met groepen moslims en dat die ook zijn met de nieuwste in NL geboren generaties?
SCH, is het e opgevallen dat juist de strengste/ extreemste moslimstromingen in NL hard groeien?
SCH, waarom zie jij het dan allemaal zo rooskleurig in?
Waarom ben jij zo dom?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:45 schreef Bluesdude het volgende:
waarom ben jij zo'n xenofobe paniekzaaier ?
Lees je geen kranten? Zeker ook te moeilijk voor je?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:45 schreef Bluesdude het volgende:
Hoeveel aanslagen waren er nu ?
Waarom denk je dat je paniek zo realistisch isquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:47 schreef Napalm het volgende:
[..]
Waarom ben jij zo dom?![]()
Sinds wanneer zijn relevante feiten xenofoob paniek zaaien?
Aii.. zwaktebod in de discussie .. ga iemand maar kleineren als je geen zinnige argumenten meer heb..quote:Lees je geen kranten? Zeker ook te moeilijk voor je?
Bron? Asielverzoeken zijn uiteraard gedaald, net als in de meeste EU landen door de recessie. Andere immigratiestromen zijn helemaal niet zo hard teruggelopen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:50 schreef nonzz het volgende:
Waarom moeten de grenzen trouwens dicht? Er komen de laatste jaren toch al bijna geen mensen meer in?
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:50 schreef nonzz het volgende:
Wees blij dat er nog iemand komt om de vergrijzing te compenseren.
Eensquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:50 schreef nonzz het volgende:
En de "islamisering" het grootste probleem van Nederland.........Wat een dikke onzin. Ik kan wel wat grotere problemen bedenken als een bepaald geloof.[/quote
Zoals?
[quote]Op zaterdag 7 oktober 2006 00:50 schreef nonzz het volgende: Waarom noemt hij z'n partij trouwens de partij van de vrijheid?
Paniek? Waar? Wie?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:55 schreef Bluesdude het volgende:
Waarom denk je dat je paniek zo realistisch is
Ik pas me aan aan jouw lage niveau. Althans kwa Ad hominems. Inhoudelijk zie ik van jouw kant geen bijdrage, enkel gescheld wegens de door mij geponeerde feiten. Dus waar jij het lef weet te vinden om de term "zinnige argumenten" te bezigen..quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:55 schreef Bluesdude het volgende:
Aii.. zwaktebod in de discussie .. ga iemand maar kleineren als je geen zinnige argumenten meer heb..
Dat is de conclusie die volgt uit mijn vragen aan SCH. Hoe je dat weet te vertalen naar paniekzaaien?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:55 schreef Bluesdude het volgende:
natuurlijk zijn er problemen met terreur en je kunt nog meer verwachten
Nog eens goed lezen.... mijn argument is dat je overdrijft.. en overdrijft..quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:18 schreef Napalm het volgende:
Ik pas me aan aan jouw lage niveau. Althans kwa Ad hominems. Inhoudelijk zie ik van jouw kant geen bijdrage, enkel gescheld wegens de door mij geponeerde feiten. Dus waar jij het lef weet te vinden om de term "zinnige argumenten" te bezigen..![]()
Het zijn feiten. Hoe kunnen feiten nu overdrijven?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:33 schreef Bluesdude het volgende:
Nog eens goed lezen.... mijn argument is dat je overdrijft.. en overdrijft..
xe·no·fo·bie (de ~ (v.))quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:33 schreef Bluesdude het volgende:
En dat is helaas normaal voor xenofobie.
Dat laatste is geen scheldwoord
Net zoals paniekzaaierij hier geen scheldwoord is maar een mening over je opgefoktheid...
Ik ben superieur. Dat is niet zwak maar zelfbewust.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:33 schreef Bluesdude het volgende:
Nu begin je weer met jezelf superieur op te stellen....
Zwak... erg zwak..
Nee hoor, meer als een superieure blaag.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Misschien moet je wat minder zuipen, je komt over als een zwakzinnige.
Mensen overdrijven.... zoals jij overkomt..quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:40 schreef Napalm het volgende:
[..]
Het zijn feiten. Hoe kunnen feiten nu overdrijven?
Nee je meldt een interpretatie van feiten. vermengd met overdrijvingen en angstfantasietjesquote:xe·no·fo·bie (de ~ (v.))
1 afkeer van alles wat vreemd is
Waarop baseer je het dan? Ik meld wat feiten en jij maakt megalomane meningsuitingen..
Megalomaan uiteraard niet als scheldworod maar als constatering..
Dankjewel voor je eerlijkheid... die arrogantie past bij je ideologie..quote:Ik ben superieur. Dat is niet zwak maar zelfbewust.
Ik meld feiten, jij komt met paniekzaaiende xenofoob en dan zou ik overdrijven?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:48 schreef Bluesdude het volgende:
Mensen overdrijven.... zoals jij overkomt..
Wees zo goed het interpretatie gedeelte aan te tonen?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:48 schreef Bluesdude het volgende:
Nee je meldt een interpretatie van feiten. vermengd met overdrijvingen en angstfantasietjes
arrogantieZelfbewustheid, dat is heel wat anders.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:48 schreef Bluesdude het volgende:
Dankjewel voor je eerlijkheid... die arrogantie past bij je ideologie..
Meevallertje dan dat het geen waan is maar realiteit.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:48 schreef Bluesdude het volgende:
Overigens.. superioriteitswaan komt voort uit innerlijke zwakte..een zelfbeeld van minderwaardigheid die men probeert te compenseren.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:52 schreef Napalm het volgende:
Meevallertje dan dat het geen waan is maar realiteit.
Gelukkig maar, scheelt de Nederlandse belastingbetaler weer tonnen als ie uit de kamer is.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:56 schreef Ringo het volgende:
Zeg mag die man misschien eens retorisch uit zijn dak gaan? Hij staat zo ongeveer op 0 in de peilingen![]()
Jij bent echt domquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 02:00 schreef gelly het volgende:
[..]
Gelukkig maar, scheelt de Nederlandse belastingbetaler weer tonnen als ie uit de kamer is.
Ik wil niet zeggen dat ik pro-wilders ben, maar ik vind elke diversiteit in de 2e kamer/politiek mooi en aan te juichen...quote:
Napalm, weet je dat het aantal bomaanslagen in het Westen vroeger ook niet te verwaarlozen viel?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:40 schreef Napalm het volgende:
[..]
SCH, is het je al opgevallen dat het Westen de laatste vijf jaar nogal last heeft van aanslagen door moslims?
SCH, weet je niet dat NL een van de hoogste percentages moslims van de hele EU heeft?
SCH, weet je niet dat we in NL al menige moslimaanslag hebben gehad danwel voorkomen?
SCH, weet je niet dat voor jouw zo afgekeurde verharding van Nederland, de eerste moslimjongeren vanuit NL al trokken naar Tsjetsjenië en Kashmir om daar "op vakantie te gaan"?
SCH, weet je niet dat er in NL steeds meer problemen zijn met groepen moslims en dat die ook zijn met de nieuwste in NL geboren generaties?
SCH, is het je opgevallen dat juist de strengste/ extreemste moslimstromingen in NL hard groeien?
SCH, waarom zie jij het dan allemaal zo rooskleurig in?
Het is gewoon weer net als met Fortuyn. Wilders is op zich niet zo eng. Maar die devote volgelingen die nog geen eigen gedachte zouden kunnen vormen als hun leven er vanaf hing...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:00 schreef SCH het volgende:
Napalm, is het je al opgevallen dat het westen al tientallen jaren in het Midden-Oosten zit te roeren en dat het westen actief bezig is terrorisme uit te lokken?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:40 schreef Napalm het volgende:
[..]
SCH, is het je al opgevallen dat het Westen de laatste vijf jaar nogal last heeft van aanslagen door moslims?
Ik schilder hem niet steeds als eng af. Ik heb de laatste tijd juist gezegd dat ik hem van de kleine rechtse alternatieven nog het meest verkwikkelijk vond omdat hij tenminste wat politieke know-how heeft en ook nog wel een zekere visie. Ik vond dat hij zich ook ontwikkelde. Daarom snap ik deze manouvre niet zo goed.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:11 schreef _The_General_ het volgende:
SCH, ik ben geen fan van Wilders, verre van. Maar hem steeds gewoon als "eng" afschilderen werkt ook niet. Wat is jouw visie op de moslimproblematiek die volgens Wilders bestaat?
Ja, ken jij die nog niet dan? Allah's Getuigen komen wekelijks langs om god te brengenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:11 schreef calvobbes het volgende:
Moslims trekken 's avonds in groepjes de wijken door om overal een voet tussen de deur te krijgen en het woord van Allah te verspreiden?
Of waaruit blijkt dat moslims verwachten dat Nederlanders zich aan hun aanpassen?
Nou ja, dat vind ik dan ook weer zo'n misplaatst zelfverwijt. Er zijn natuurlijk wel links te leggen, maar je mag best durven toegeven dat het Midden-Oosten op dit moment een broeinest is van onwelriekende gedachten. Daar hoeven wij onszelf weinig verwijten over te maken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:03 schreef Verbal het volgende:
[..]
Napalm, is het je al opgevallen dat het westen al tientallen jaren in het Midden-Oosten zit te roeren en dat het westen actief bezig is terrorisme uit te lokken?
V.
quote:Wilders vreest ‘tsunami’ moslims
Van onze verslaggevers Sanne ten Hoove, Raoul du Pré
DEN HAAG - Nederland staat aan de vooravond van een ‘tsunami van islamisering’. Moslims zullen de Nederlandse samenleving overspoelen en criminaliteit en overlast veroorzaken, ook op het platteland. Hun intolerante en gewelddadige cultuur zal de Nederlandse samenleving raken ‘in het hart, in onze identiteit’.
UitlegDit zegt Geert Wilders, leider van de Partij voor de Vrijheid, vandaag in de Volkskrant, in het derde deel van de serie interviews met lijsttrekkers. Wilders noemt de islamisering ‘het grootste probleem’ van Nederland. ‘Als we ons daar niet tegen verweren, zullen alle andere punten uit mijn programma voor niks blijken te zijn.’
In de Utrechtse wijk Kanaleneiland, waar hij lang heeft gewoond, zag Wilders in de jaren negentig met eigen ogen hoe niet-westerse allochtonen de wijk overnamen. ‘Toen ik er kwam, waren minderheden nog in de minderheid, toen ik er vertrok, was het precies andersom. Dat merkte je: veel inactiviteit, veel criminaliteit.’
Wilders ziet een rechtstreeks verband tussen de islamitische cultuur en het criminele gedrag van Marokkaanse ‘straatterroristen’. Wilders: ‘Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur. Je kunt dat niet los van elkaar zien.’ In een gematigde islam gelooft hij niet. ‘Ik geloof helemaal niet in de islam. Wat krijgen we nou?’
De politicus hekelt het ‘overdreven Nederlandse redelijkheidssyndroom’ en pleit voor een keiharde aanpak. Niet-westerse allochtonen zijn niet langer welkom in Nederland. De al aanwezige allochtonen moeten een ‘assimilatiecontract’ tekenen, waarin ze beloven dat ze zich aanpassen aan ‘de dominante Nederlandse cultuur’ en bijbehorende waarden en normen. Allochtonen die het contract schenden, moeten Nederland verlaten. Dat zullen er niet zo veel zijn, denkt Wilders, omdat de wet een afschrikwekkende werking zal hebben. ‘Ik denk dat je maar één of twee vliegtuigen nodig hebt.’
Nieuwe moskeeën wil Wilders verbieden. ‘We hebben er gewoon te veel. Ik word gek van al die moskeeën.’
Van mij niet hoor, gek! Wilders serieus nemen is zo 2004!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:32 schreef feessie het volgende:
Ja , ik roep dit al jaren .. ik werd voor gek uitgemaakt.. spijtig genoeg begin ik langzaam toch een beetje gelijk te krijgen.
Wilders is niet eng, Wilders is een marginalist die op angsten die bij een relatief kleine groep leven (en die veroorzaakt worden door een nog kleinere groep) inspeelt in de hoop zichzelf daarmee een dikbetaalde baan te bezorgen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:11 schreef _The_General_ het volgende:
SCH, ik ben geen fan van Wilders, verre van. Maar hem steeds gewoon als "eng" afschilderen werkt ook niet. Wat is jouw visie op de moslimproblematiek die volgens Wilders bestaat?
Nee, dat moet je ook niet ontkennen en dat zie ik eigenlijk niemand doen. Wel moet je het ook in een context plaatsen en je afvragen hoe het allemaal is ontstaan en wat de rol van het westen is. Maar je mag je daar ook zorgen over maken. Maar om daar nou Ahmed hier van 3 hoog achter over aan te vallenquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:34 schreef Ringo het volgende:
Wilders is de allerlaatste die ik mijn stem zou geven (stem nog liever SP); zijn boodschap is plat, eendimensionaal en overtrokken, maar je zou te ver gaan om in weerwil van álles te ontkennen dat de islamitische wereld op dit moment met een probleem zit (een invloedrijke politiek-radicale tak) waar o.a. wij de zure vruchten van (gaan) plukken.
Je moet Ahmed van 3-hoog-achter daar ook niet op aanvallen. Maar je mag je er wel bewust van zijn dat heel veel Ahmeds van 3-hoog-achter dagelijks die zieke propaganda op hun beeldbuis geprojecteerd zien.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat moet je ook niet ontkennen en dat zie ik eigenlijk niemand doen. Wel moet je het ook in een context plaatsen en je afvragen hoe het allemaal is ontstaan en wat de rol van het westen is. Maar je mag je daar ook zorgen over maken. Maar om daar nou Ahmed hier van 3 hoog achter over aan te vallen
Daar ga je al: 'op dit moment'.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou ja, dat vind ik dan ook weer zo'n misplaatst zelfverwijt. Er zijn natuurlijk wel links te leggen, maar je mag best durven toegeven dat het Midden-Oosten op dit moment een broeinest is van onwelriekende gedachten. Daar hoeven wij onszelf weinig verwijten over te maken.
Ik kan geen filmpjes bekijken, maar ik vermoed dat ik me er zo ook wel een voorstelling van kan maken. Wat er zoal in het Midden-Oosten aan haatzaaierij is, en aan vooroordelen, is huiveringwekkend.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou ja, dat vind ik dan ook weer zo'n misplaatst zelfverwijt. Er zijn natuurlijk wel links te leggen, maar je mag best durven toegeven dat het Midden-Oosten op dit moment een broeinest is van onwelriekende gedachten. Daar hoeven wij onszelf weinig verwijten over te maken.
Check anders deze film eens (rustig voor gaan zitten!):
http://video.google.com/videoplay?docid=-692071627799119020
Heel interessante (en journalistiek zeer aanvaardbare) docu over de propaganda die men in de Arabische wereld (en Iran) dagelijks via de satelliettelevisie over zich krijgt uitgestort.
Bepaald niet iets om vrolijk van te worden. Hoor graag wat je ervan vond.
Doe niet zo dramatisch... denk je nou echt dat onze cultuur verdwijnt?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:19 schreef geregistreerd het volgende:
Eigenlijk de normale gang van zaken in de geschiedenis van de mens, ene cultuur overspoelt de andere.
Jammer dat het eerder een stap terug is dan een stap vooruit.
Ik ben namelijk nog wel een beetje erg veel gehecht aan onze Nederlandsche cultuur...
Ow nee zo zwart/wit zie ik het niet hoor, sinterklaas is here to stayquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:22 schreef Verbal het volgende:
[..]
Doe niet zo dramatisch... denk je nou echt dat onze cultuur verdwijnt?
V.
Ja dat is evolutie he.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:27 schreef geregistreerd het volgende:
Maar dat er een verandering komt/is met alle import is toch duidelijk, kijk maar hoe het gaat nu op de lagere scholen bijvoorbeeld, onze kinderen groeien op met een mengelmoes van culturen en dat laat echt wel sporen achter.
Misschien niet de potentiële Wilders stemmers, maar ik denk wel, dat veel mensen het met hem eens zijn.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:38 schreef calvobbes het volgende:
Ach, volgens de peilingen die gister bekend werd gemaakt staat Wilders op één zetel. Dus die achterban lijkt me niet zo groot.
Nee quanitiatief is de steun op dit moment klein. Maar vergis je niet: kwalitatief is de steun voor dit gedachtegoed er wel. En de Burke Stichting moet het hebben van incidenten, waarop zij kunnen inspelen. Hubert Smeets:quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:38 schreef calvobbes het volgende:
Ach, volgens de peilingen die gister bekend werd gemaakt staat Wilders op één zetel. Dus die achterban lijkt me niet zo groot.
Hubert Smeets, De Putschisten zijn onder ons, http://groene.alias.nl/quote:“De Burke Stichting [...] is zo revolutionair als de pest. «Er dient dreiging van ons uit te gaan. We moeten als een mysterie en imminent gevaar boven de politieke markt hangen. Dat kunnen we doen door van tijd tot tijd afgewogen betuigingen van inhoudelijke steun te geven aan politici die zich opstellen als oppositionele provocateurs en een onderdeel kunnen blijken te zijn van de trigger naar de verhoopte paradigmawisseling.» [citaat Bart Jan Spruyt, M.T]
[...] [De Burke Stichting] gokt op een crisis, staat «klaar» om deze of gene provocateur een handje te helpen en marcheert op naar het staatskasteel als de boel op instorten staat. Kinneging en de zijnen bereiden zich voor op een coup, een coup waarin ze zelf de hand niet willen hebben maar die door anderen mogelijk moet worden gemaakt. Zelfs de Jacobijnen van Robespierre waren minder opportunistisch dan de Burkianen van nu.
Wacht maar totdat Turkije ooit deel uit gaat maken van de E Uquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:38 schreef calvobbes het volgende:
Ik denk dat er veel meer mensen het oneens zijn met zijn opmerkingen richting de islam. En dan vooral door de manier waarop hij het aanpakt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:50 schreef Het_hupt het volgende:
Misschien niet de potentiële Wilders stemmers, maar ik denk wel, dat veel mensen het met hem eens zijn.
igg met z'n opmerkingen richting de Islam.
Dat is pas over een jaar of 10.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:52 schreef Frida-ster het volgende:
Wacht maar totdat Turkije ooit deel uit gaat maken van de E U
Wat dan?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:52 schreef Frida-ster het volgende:
[..]
Wacht maar totdat Turkije ooit deel uit gaat maken van de E U
Hetzelfde als nu dus?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:04 schreef Frida-ster het volgende:
Dan zullen vele Turken zich over Europa uitspreiden en zullen er veel Westerlingen bang worden dat ze zich zullen gaan moeten onderwerpen aan islamitische gewoonten.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:19 schreef SCH het volgende:
Ik snap ook niet waarom de Volkskrant hem weer voorop de Volkskrant zet.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:04 schreef Frida-ster het volgende:
Dan zullen vele Turken zich over Europa uitspreiden en zullen er veel Westerlingen bang worden dat ze zich zullen gaan moeten onderwerpen aan islamitische gewoonten.
Maar daar gaat het toch over? Ik leef eigenlijk niet zo in het verleden; al ben ik mij er wel van bewust.quote:
Nou vooruit dan, gooi 'm in je bookmarks.quote:En die film over arabische propaganda geloof ik wel. Ik heb nog zat dingen die ik moet zien en die ik belangrijker vindt. Die propaganda is ongetwijfeld haatzaaiend en opruiend.
Ja die historische onderbouwing ken ik ook. Maar ik vind het nogal flauw (hoewel getuigen van historisch bewustzijn) om dáár telkens de oorzaak te zoeken. Ik, Europeaan, westerling, ben géén kolonisator. Spreek me daar ook niet op aan. Ik heb de mujaheddin in Afghanistan niet gesteund. Verwijt me dat ook niet.quote:Neemt niet weg dat die haat ergens vandaan komt. Dat Iran een bloedhekel aan het westen heeft, heeft echt niets te maken met Amerika dat dat land jaren heeft 'gesteund' en daarna liet vallen? Irak (Hoessein) die eerst door Amerika werd 'gesteund' (tegen Iran), en daarna keihard is laten vallen? Afghanistan dat eerst jaren door de Russen is bezet (en Amerika dat onderhuids 'steun' gaf aan de opstandelingen) en daarna onder -door Amerika gesteund- Taliban-bewind kwam? Dat vervolgens weer opeens de Amerikaanse steun ingetrokken zag en vervolgens een voornamelijk Amerikaanse invasie. En daarna een Amerikaanse invasie in Irak onder valse voorwendsels?
Nee. Maar er zijn in de Arabische wereld wel krachten werkzaam, heel sterke krachten, die dat dagelijks propageren. Te ontvangen in weetikveel hoeveel huishoudens met een satelliet. Elke dag opnieuw.quote:Heeft er allemaal niets mee te maken. De Muselman wil ons dood. Zomaar.
Ten opzichte van de “conservatieve revolutie” (Fortuyn, Spruyt, Burke Stichting, Wilders worden grofweg twee standpunten ingenomen, die allebei in bepaalde opzicht waar zijn:quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:38 schreef calvobbes het volgende:
En wat zijn die Europesche gewoontes dan wel?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:06 schreef calvobbes het volgende:
Overigens zal Turkije zich moeten gaan onderwerpen aan Europesche gewoontes voordat ze bij de EU mogen....
In Wilders zie ik ook geen waarschuwende profeet. Ben benieuwd wat hij over 10 jr gaat doen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:53 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat is pas over een jaar of 10.
Dan is Wilders zijn politieke carriere waarschijnlijk al voorbij.
Het partnerschap voor toetreding van Turkijequote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:23 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
En wat zijn die Europesche gewoontes dan wel?
Dat heeft nog nooit iemand kunnen uitleggen.
Het grappige is natuurlijk dat tegenstanders van Turkije in de EU en Wilders' aanhang in het bijzonder die 'Europese levenswijze' zelf ook niet onderschrijven door minderheden en andersdenkenden te minachten en door te pleiten voor vrijheidsinperkende maatregelen voor aanhangers van 'een bepaald geloof'.quote:
Ik wil niet rot doen, maar dat zijn dus zaken die Geert Wilders wil afschaffen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:37 schreef Frida-ster het volgende:
de mensenrechten en de bescherming van minderheden, hetgeen de eerbiediging van internationale regelgeving inhoudt;
de vrijheid van meningsuiting, van vereniging en van vreedzame vergadering, alsook vrijheid van godsdienst;
de rechten van minderheden, de culturele rechten en de bescherming van minderheden,
Ah, verdorie. Nu kan ik niet meer komen met De Eeuwige Moslim, etc.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:49 schreef gelly het volgende:
Een tip voor Wilders, zoek ook een Leni en pas onderstaand affiche naar huidige maatstaven aan.
[afbeelding]
http://www.nos.nl/nieuws/(...)Q_Turkije_en_EU.htmlquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:23 schreef FeestNummer het volgende:
En wat zijn die Europesche gewoontes dan wel?
Dat heeft nog nooit iemand kunnen uitleggen.
Bijvoorbeeld.quote:Aan welke voorwaarden moet Turkije voldoen?
Voor de toetredingsonderhandelingen kunnen beginnen, moet een kandidaat-lidstaat voldoen aan de zogeheten Kopenhagen-criteria. Dit zijn de minimumnormen op het terrein van democratie, rechtstaat, economie en bestuur. Deze dateren uit 1993.
Turkije moest een volwaardige markteconomie creëren, de rechtstaat en de democratie versterken, de rol van het leger terugdringen en het justitieel apparaat effectiever maken.
Tijdens de Europese top in Brussel op 16 en 17 december kwam daar nog bij dat Turkje voor de start van de onderhandelingen Cyprus in ieder geval indirect moet erkennen, door een douane-unie met de tien nieuwe EU-lidstaten aan te gaan.
Turkije heeft de afgelopen jaren in snelle tijd indrukwekkende hervormingen doorgevoerd om aan de Europese eisen te voldoen. In de laatste twee jaar zijn volgens een rapport van de Europese Commissie meer hervormingen doorgevoerd dan in het hele voorafgaande decennium.
Zo heeft Turkije de economie gedereguleerd, de belastingwetten vereenvoudigd en de overheidsfinanciën op orde gebracht, met als resultaat dit jaar een economische groei van 8,2 procent en een productiviteitsstijging van 10 procent.
Het land heeft de invloed van het leger op de politiek verminderd, veel gedaan op het gebied van de mensenrechten, heeft ruimte geschapen voor afwijkende politieke opvattingen en religieus pluralisme, strenge wetten tegen martelen aangenomen, de doodsstraf afgeschaft en meer rechten toegekend aan de Koerdische minderheid. Ook de strafwet is herzien en de juridische positie van de vrouw is sterk verbeterd.
Maar de hervormingen zijn nog niet voltooid. De Europese Commissie heeft in haar advies dan ook gezegd dat gesprekken volgend jaar alleen kunnen beginnen als Turkije op de ingeslagen weg doorgaat.
Duidelijk, maar dat is volgens mij niet waar Wilders aan refereert.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 14:05 schreef calvobbes het volgende:
[..]
http://www.nos.nl/nieuws/(...)Q_Turkije_en_EU.html
[..]
Bijvoorbeeld.
Wilders vind anders de media snel zat als die het ergens niet mee eens is. Nu heb ik hem nog niet gehoord. En op de site van Groep Wilders staat het artikel van de Volkskrant ook te lezen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:13 schreef FiXeR999 het volgende:
Ons pap een nazi.. no-way!
Jullie denken niet verder dan de media.. Ga nou eens naar zijn site, en lees zijn echte standpunten eens.
![]()
Ja, erg handig om zich totaal te isoleren.quote:
alles is beter dan de waarheid ontkennen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:06 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Ja, erg handig om zich totaal te isoleren.
Jij bent niet eens Nederlander, dus je hebt geen recht van spreken over deze stelling omdat het juist gaat om wat Nederlanders vinden.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:53 schreef Megumi het volgende:
Wat een flauwekul is dit.
Jij woont er niet dus moet je ook je klep houden. Toch ?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:59 schreef StefanP het volgende:
[..]
Jij bent niet eens Nederlander, dus je hebt geen recht van spreken over deze stelling omdat het juist gaat om wat Nederlanders vinden.
Ik ben WEL Nederlander en ik vind het ook grote flauwekul.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:59 schreef StefanP het volgende:
[..]
Jij bent niet eens Nederlander, dus je hebt geen recht van spreken over deze stelling omdat het juist gaat om wat Nederlanders vinden.
Als het over interne Nederandse aangelegenheden gaat 'mogen' buitenlanders dat niet nee (Personen als Maartena, StefanP en alle andere landverlaters hebben in topics als deze eigenlijk niets te zoeken..)quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 20:03 schreef popolon het volgende:
Ja als we zo gaan beginnen mogen fokkers die in Nederland wonen ook niet meepraten over buitenlandse aangelegenheden.
Wat een kleinzielig discriminerend gedoe om mensen buiten te sluiten omdat ze niet-nederlands genoeg zouden zijn of zouden kunnen zijn.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:36 schreef HokkePok het volgende:
Als het over interne Nederandse aangelegenheden gaat 'mogen' buitenlanders dat niet nee (Personen als Maartena, StefanP en alle andere landverlaters hebben in topics als deze eigenlijk niets te zoeken..)
Maar is dat niet wat Wilders ook aan het doen is?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat een kleinzielig discriminerend gedoe om mensen buiten te sluiten omdat ze niet-nederlands genoeg zouden zijn of zouden kunnen zijn.
Je meent het ook nog, da's dan wel het ergste.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:36 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Als het over interne Nederandse aangelegenheden gaat 'mogen' buitenlanders dat niet nee (Personen als Maartena, StefanP en alle andere landverlaters hebben in topics als deze eigenlijk niets te zoeken..)
Op het moment dat belangen van dit land zich kruisen met andere landen heeft iedere Nederlander een goede reden om daar wel over te discussieren. Dat gaat dus over zaken als Irak, Iran, N-Korea, China etc. simpel toch?
Gaap.quote:Op zondag 8 oktober 2006 00:21 schreef David_0069 het volgende:
Misselijkmakend ja. Gewoon een vieze racist, als we het dan toch over uitzetten hebben, laat racisten dan opdonderen. Met 99% van de buitenlanders is niet mis, en als er dan 1% is die iets verkeerd doet dan heeft de hele allochtone gemeenschap het gedaan. En wat betreft verloederring van de cultuur, er bestaat niet zo iets als de Nederlandse cultuur, cultuur wordt altijd gevormd door invloeden van andere culturen. Dat is altijd al zo geweest en zo veranderd ook nu de cultuur. Daar is echt helemaal niet mis mee, zeg nou zelf je hebt toch ook liever een turkse pizza op je bord dan een bord met Boerekool?
Nee, mensen als jij vallen ten prooi aan het politieke populisme van mensen als Wilders. Je laat je lekker beet nemen, jongenquote:Op zondag 8 oktober 2006 00:25 schreef pieter_pontiac het volgende:
[..]
Gaap.
Slaap lekker verder.
Dankzij jouw soort mensen valt Nederland ten prooi aan getinte criminelen.
1% doet ietsverkeerd? Woon je in Staphorst?!!!
Tsjees, plaats jij tegenwoordig serieuze reacties?quote:Op zondag 8 oktober 2006 00:27 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, mensen als jij vallen ten prooi aan het politieke populisme van mensen als Wilders. Je laat je lekker beet nemen, jongen. Zie in dat de problemen nooit zullen worden opgelost met dit voortdurende moddergooien. Theo van Gogh heeft het met de dood moeten bekopen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat moslims mensen als Van Gogh en nu ook weer deze Wilders mijnheer goed beu zijn.
Kijk hier maar eerst eens naar voordat je omkomt door de illusie dat je alles weet.quote:Op zondag 8 oktober 2006 00:27 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, mensen als jij vallen ten prooi aan het politieke populisme van mensen als Wilders. Je laat je lekker beet nemen, jongen. Zie in dat de problemen nooit zullen worden opgelost met dit voortdurende moddergooien. Theo van Gogh heeft het met de dood moeten bekopen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat moslims mensen als Van Gogh en nu ook weer deze Wilders mijnheer goed beu zijn.
Ach kijk, een westers propagandafilmpjequote:Op zondag 8 oktober 2006 00:58 schreef typtypo het volgende:
[..]
Kijk hier maar eerst eens naar voordat je omkomt door de illusie dat je alles weet.
http://www.mijneigenweblog.nl/weblog/entry.php?w=NederKrant&e_id=27608
Ik plaats vrijwel nooit niet serieuze reacties als ik eerlijk moet zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2006 00:34 schreef pieter_pontiac het volgende:
[..]
Tsjees, plaats jij tegenwoordig serieuze reacties?
door Ariël Bruénsquote:Op zondag 8 oktober 2006 00:58 schreef typtypo het volgende:
[..]
Kijk hier maar eerst eens naar voordat je omkomt door de illusie dat je alles weet.
Ik kan het je aanraden.quote:Op zondag 8 oktober 2006 01:00 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ach kijk, een westers propagandafilmpje. Maar geen probleem, ik zal hem bekijken.
En wie zou dat mogen zijn?quote:
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:59 schreef StefanP het volgende:
[..]
Wilders heeft volkomen gelijk. Je hoeft maar naar de grote riolen, euh ik bedoel de grote steden, te kijken om te zien waar het heen gaat met Nederland. Vuil, smerig, vies, crimineel, vol, niemand die meer werkt, noem maar op. Mooi toekomstbeeld
Heerlijk, een stad kan me niet vuil, smerig, vies, crimineel, vol en werkeloos genoeg zijn. Waar de werklozen zijn, de criminelen, de pooiers, de hoeren, de dealers, de uitvreters, de zakenwassers, de sjacheraars, de alcholisten, dat is waar het allemaal gebeurt. Daar wordt er goede muziek gemaakt, daar wordt prachtige poezie geschreven, dat is waar het echte leven zich afspeelt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:59 schreef StefanP het volgende:
[..]
Wilders heeft volkomen gelijk. Je hoeft maar naar de grote riolen, euh ik bedoel de grote steden, te kijken om te zien waar het heen gaat met Nederland. Vuil, smerig, vies, crimineel, vol, niemand die meer werkt, noem maar op. Mooi toekomstbeeld
Tien voor vier `s middags, alhier.quote:Op zondag 8 oktober 2006 08:50 schreef LXIV het volgende:
Wat ben jij er vroeg bij, JAM
Ik zou die winkel uit Waddinxveen veranderen in een conglomeraat uit Duitsland. Verder klinkt het wel goed.quote:Op zondag 8 oktober 2006 09:03 schreef JAM het volgende:
Ik ben een CV bij elkaar aan het liegen. Ik ben nu bij het kopje `work experience as a translator`. Ik heb twee dingen bedacht.
1. Vertalingen van 17de eeuwe poezie uit oud-Engels naar modern Nederlands voor het universiteitsblad.
2. Vertalingen van handleidingen van motor-onderdelen voor een winkel uit Waddinxveen.
Jij nog tips?
Ik ben druk bezig hier werk te zoeken.
Ik denk dat je in Japan zo ongeveer alles kunt vertellen over Nederland of West-Europa wat maar in je hoofd opkomt. Mij lijkt het dat men daar geen flauw benul heeft wat wel en niet tot de mogelijkheden behoort.quote:Op zondag 8 oktober 2006 09:08 schreef JAM het volgende:
Ik ben nu een naam aan het verzinnen voor een zognaamd Nederlands universiteitsblad waarvoor ik zogenaamd vertalingen heb gemaakt.
Japan is OK. Ik hoop genoeg geld te verdienen om over een jaar of twee weer naar Nederland terug te gaan en daar m`n collegegeld te kunnen betalen.quote:Op zondag 8 oktober 2006 09:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou die winkel uit Waddinxveen veranderen in een conglomeraat uit Duitsland. Verder klinkt het wel goed.
Wat zijn je verdere plannen, buiten het je hoofd boven water houden met vertalingen? Dus, waarom wil je je hoofd daar boven water houden?
Ik heb de eerste helft bekeken en my godquote:Op zondag 8 oktober 2006 01:06 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ik kan het je aanraden.
Ik zou het ook bookmarken en misschien meerdere keren terug kijken om je ervan te vergewissen dat je niet in een boze droom ben terecht gekomen.
Propaganda is het zeker niet.
Het zijn geschriften van moslims zelf en serieus is het ook.
Je ziet het bewijs elke dag op het nieuws en heeft niks met populisme of media te maken.
Hahaha, jij hebt de Bijbel echt niet gelezen he. De mensen die de Romeimen eruit wilden hebben waren de Zeloten, het verzet zeg maar.quote:Op zondag 8 oktober 2006 09:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
JC was toch ook gewoon een opruier en onruststoker? Later hebben ze daar maar een mooie draai aan gegeven, maar hij wilde toch ook opstand tegen de Romeinen?
Dat wordt wat als ze dat in de bijbel-belt echt gaan beseffen![]()
Uh nee, de joodse religieuze leiders beschouwden hem als een opruier en onruststoker, niet de Romeinen, Jezus heeft nooit opgeroepen tot een opstand tegen de Romeinen en gezien zijn uitspraken over belastingen (geef de keizers wat des keizers is) had hij niet eens moeite met de Romeinen.quote:Op zondag 8 oktober 2006 09:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
JC was toch ook gewoon een opruier en onruststoker? Later hebben ze daar maar een mooie draai aan gegeven, maar hij wilde toch ook opstand tegen de Romeinen?
Dat wordt wat als ze dat in de bijbel-belt echt gaan beseffen![]()
Haha, right. Vandaar ook dat hij vaak zei: 'er staat geschreven' waarin hij de Thora citeerde. Het NT en OT horen precies bijelkaar. Jezus was niet gekomen om het OT teniet te doen, maar om het te vervullen.quote:Op zondag 8 oktober 2006 10:20 schreef FuifDuif het volgende:
Jezus zette zich met zijn leer juist af tegen het OT.
Er zijn toch wel degelijk relevante tegenstrijdigheden te bespeuren. Zo spreekt men in het OT over een oog om een oog en een tand om een tand, zo spreekt Jezus over keert uw vijand uw andere toe en heb uw vijanden lief.quote:Op zondag 8 oktober 2006 10:24 schreef fjs het volgende:
[..]
Haha, right. Vandaar ook dat hij vaak zei: 'er staat geschreven' waarin hij de Thora citeerde. Het NT en OT horen precies bijelkaar. Jezus was niet gekomen om het OT teniet te doen, maar om het te vervullen.
Klopt wat je zegt. Maar met de komst van Jezus is een andere tijd aangebroken. Het OT is de Wet buiten de mens om. En in het NT is de Wet in de harten van mensen geschreven. Waarin de liefde het belangrijkste is.quote:Op zondag 8 oktober 2006 10:26 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Er zijn toch wel degelijk relevante tegenstrijdigheden te bespeuren. Zo spreekt men in het OT over een oog om een oog en een tand om een tand, zo spreekt Jezus over keert uw vijand uw andere toe en heb uw vijanden lief.
Schijnt dat ie in het land voor zaaltjes van 12 man staat te speechenquote:Op zondag 8 oktober 2006 11:04 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben niet zo bang van de 'verwilderisering' van onze maatschappij. deze man loopt toch maar marginaal one-issue te spuien. een zetel hooguit, bij meer zou ik me schamen voor mijn medeburgers.
beetje de dries roelvink van de politiek.quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Schijnt dat ie in het land voor zaaltjes van 12 man staat te speechen![]()
*Zucht* laat maar, als dat net niveau is.quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ok, misschien kwam ie niet in opstand tegen de Romeinen, maar idd wel tegen de Joden.
Ik volg dan ff niet het OT of het NT, maar gewoon The Life of Brian (jawel) waarvan theologen erkennen dat dat, in een iets serieuzere variant, het echte verhaal van Jezus is.
Inderdaad.quote:Op zondag 8 oktober 2006 09:35 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik heb de eerste helft bekeken en my god! Je hebt compleet gelijk! De profeet Mohammed was, bezien met onze huidige begrippen, simpelweg ook een terrorist en de Koran roept op tot geweld! Moslims die vreedzaam willen leven en de islam als vreedzaam beschouwen hebben of hun eigen religie niet begrepen, of negeren bewust de gewelddadige elementen De moslims die wij als extremistische en fundamentalistische terroristen beschouwen, zijn in feite de ware moslims
!
Kijk hier eerst maar eens naar. Misschien kom je er achter dat Wilders geen poep aan het praten is.quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:04 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben niet zo bang van de 'verwilderisering' van onze maatschappij. deze man loopt toch maar marginaal one-issue te spuien. een zetel hooguit, bij meer zou ik me schamen voor mijn medeburgers.
Volgens mij is jouw niveau nog juist erg laag, want aro en beperkt. En dom, want als je er vanuit gaat dat de bijbel het verhaal van jezus vertelt, dan weet je niet waar je het over hebt.quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:19 schreef fjs het volgende:
[..]
*Zucht* laat maar, als dat net niveau is.
Dat is ook niet goed, maar ligt dat nu aan alle moslims ? Of aan een klein groepie ?quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:26 schreef typtypo het volgende:
[..]
Kijk hier eerst maar eens naar. Misschien kom je er achter dat Wilders geen poep aan het praten is.
Je zou je bijvoorbeeld ook druk kunnen maken over het feit dat Wilders niet normaal over straat kan.
Daar schaam ik me voor.
Kijk het filmpje maar eerst.quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat is ook niet goed, maar ligt dat nu aan alle moslims ? Of aan een klein groepie ?
Ik doelde op het feit dat Geert bewaking nodig heeft etc. en niet meer alleen over straat kan. Dat kunnen we toch moeilijk alle moslims in de schoenen schuiven ?quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:00 schreef typtypo het volgende:
[..]
Kijk het filmpje maar eerst.
Misschien kun je daar dan zelf antwoord op geven.
Misschien kunnen we de islam eens bekijken voor wat het werkelijk is.quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik doelde op het feit dat Geert bewaking nodig heeft etc. en niet meer alleen over straat kan. Dat kunnen we toch moeilijk alle moslims in de schoenen schuiven ?
MOeten we dat op basis van 1 filmpje dan vaststellen?quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:08 schreef typtypo het volgende:
[..]
Misschien kunnen we de islam eens bekijken voor wat het werkelijk is.
Het is dus niet de religie van vrede maar van onderwerping.
Kijk het filmpje maar dan praten we verder.
Idd. Maar de aanhangers vn Wilders vinden de AEL wel doodeng.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:37 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind wilders niet veel enger dan een ael.
Heb je hem al bekeken dan?quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:14 schreef SCH het volgende:
[..]
MOeten we dat op basis van 1 filmpje dan vaststellen?
Heb jij het interview met Wilders in de Volkskrant gelezen?
Ik ben er echt van geschrokken.
Ach, zullen we even kijken hoeveel doden de fundamentalistische christenen in de VS op hun naam hebben staan uit naam van hun geloof? Dus lul nou niet zo dom, extremisten van iedere religieuze signatuur zijn tot daden in staat die de weerzin opwekken van ieder weldenkend mens.quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:04 schreef Frida-ster het volgende:
Nee!
Maar extreme christenen zie ik niet zo gauw iemand omleggen, omdat ze zich beledigd voelen
Inderdaad, er is geen kernoorlog uitgebroken tussen de Sovjet-Unie en Amerika. Het werkt.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:07 schreef Sniper het volgende:
Die islamisering is al een gelopen koers, voor heel Europa trouwens, dat volhardt in een "Peace in Our Time" Chamberlain-esque aanpak. Die was in de vorige eeuw ook erg succesvol.
Volgens mij weet je niet wat het betekend.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Inderdaad, er is geen kernoorlog uitgebroken tussen de Sovjet-Unie en Amerika. Het werkt.
Je bedoelt dat we niet meteen de Sovjet-Unie aanvielen en daarom nu onder een communistisch regime leven?quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:16 schreef typtypo het volgende:
[..]
Volgens mij weet je niet wat het betekend.
Chamberlain had dan gezegd de USSR heeft geen kernwapens dus moeten we ontwapenen.
Dan moet je nogeens zeggen dat zijn aanpak had gewerkt.![]()
Als je met white trash de onderklasse zou bedoelen vergis je je. Wilders heeft juist aanhang onder intellectuelen, vooral in Leiden.quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Idd. Maar de aanhangers vn Wilders vinden de AEL wel doodeng.
Wilders is de Abou JahJah van de white trash.
De reden dat hitler aan viel is dat hij wist dat er geen tegenstand zou komen doordat zijnquote:Op zondag 8 oktober 2006 13:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je bedoelt dat we niet meteen de Sovjet-Unie aanvielen en daarom nu onder een communistisch regime leven?
Van een socialist als jij had ik zo'n uitspraak niet verwacht, SCH.quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:15 schreef SCH het volgende:
Wilders is de Abou JahJah van de white trash.
Ja. Keihard aanpakken.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:36 schreef typtypo het volgende:
Als chaimberlain het voor het zeggen had gehad dan had de sovjetunie west europa overlopen.
Het heeft heel weinig gescheeld of duitsland in zijn geheel was in handen van de sovjets gevallen
door subversieve activiteiten alleen al.
Dat het niet verder gegaan is komt voor een groot deel door de drieging van kernwapens.
quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Van een socialist als jij had ik zo'n uitspraak niet verwacht, SCH.
Wanneer? In 1945? Toen was Chamberlain al 5 jaar dood, hoor.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:36 schreef typtypo het volgende:
[..]
Als chaimberlain het voor het zeggen had gehad dan had de sovjetunie west europa overlopen.
Bron?quote:Het heeft heel weinig gescheeld of duitsland in zijn geheel was in handen van de sovjets gevallen
door subversieve activiteiten alleen al.
Leuk, maar onderbouw dat maar even dan.quote:Dat het niet verder gegaan is komt voor een groot deel door de drieging van kernwapens.
quote:Ken uw geschiedenis.
"white trash", hoe durf je, zó denigrerend. Bovendien scheer je alle luie uitkeringstrekkers over één kam, en je maakt ook nog eens een raciaal onderscheid.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:45 schreef SCH het volgende:
[..]Hoezo niet? Ik ben geen socialist trouwens.
Pssst, NL bestaat uit wat meer dan anderhalve man en een paardekop @ de RUL...quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:34 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Als je met white trash de onderklasse zou bedoelen vergis je je. Wilders heeft juist aanhang onder intellectuelen, vooral in Leiden.
wow! must see!quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:26 schreef typtypo het volgende:
[..]
Kijk hier eerst maar eens naar. Misschien kom je er achter dat Wilders geen poep aan het praten is.
Je zou je bijvoorbeeld ook druk kunnen maken over het feit dat Wilders niet normaal over straat kan.
Daar schaam ik me voor.
quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wanneer? In 1945? Toen was Chamberlain al 5 jaar dood, hoor.
Als chaimberlain
Hypothese.....
Ooit van gehoord?
Bron?
Berlijn.
Luchtburg enz
Bronnen zat.
Leuk, maar onderbouw dat maar even dan.
De sovjet unie is niet meer.
Onderbouwing genoeg?
Bovendien offtopic.
Dit heeft mij een behoorlijke periode gekost om hier achter te komen en het groter geheel te zien.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wow! must see!
ik snap alleen niet dat er vanuit moslimshoek nog geen mensen, die in de docu zitten, zijn doodgeschoten en gepoogd met een mes de keel af te snijden, zoals theo overkwam na submission. een schijntje vergeleken met deze docu!
dank je fuif en typtypo. waanzinnige docu!
http://www.jihadwatch.org/archives/013407.php#commentsquote:Anyway, here is an email sent from romeosay@hotmail.com to a Jihad Watch reader:
I am coming to America to hunt down spencer. Very soon he will be delivered!
I will be violent against anyone who hurts muslim feelings about Prophet.
It is a religion of peace for everyone until some duckhead sprews out his damn saliva on a senstive topic as this. Spencer will be delivered.
If he has the guts to prove what he says. Ask him to come and consult Dr. Zakir Naik.
He will be killed for sure. Tell you FBI and CIA. You dont know muslims. They will rip apart US you know why? because America has insulted their religion.
Dus daarom moeten we alle moslims als een bedreiging zien ?quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:27 schreef typtypo het volgende:
[..]
Dit heeft mij een behoorlijke periode gekost om hier achter te komen en het groter geheel te zien.
Toen ik deze film zag is het een totale bevestiging van wat ik al ontdekt had.
Snapt men nu waar al die mensen als Wilders, Bat ya Or, Oriana Fallaci, Robert Spencer zich zo druk om maken.
Deze mensen worden dagelijks bedreigt.
Hier een voorbeeld van Robert Spencer
[..]
http://www.jihadwatch.org/archives/013407.php#comments
Misschien moeten wij op onze rug gaan liggen en ons overgeven.quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dus daarom moeten we alle moslims als een bedreiging zien ?
Waarom is dat denigrerend?quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
"white trash", hoe durf je, zó denigrerend. Bovendien scheer je alle luie uitkeringstrekkers over één kam, en je maakt ook nog eens een raciaal onderscheid.![]()
Collins-Cobuild New Student's Dictionary (2002) zegt:quote:
Mij maakt het niet uit hoor, maar ik behoor dan ook niet tot het witte afval.quote:trash consists of unwanted things or waste material such as old food. The British word is rubbish.
Het gelijkheidsbeginsel uit de grondwet- very gentle indeed.quote:"Hij had altijd al een heel hard verhaal, maar hij bracht het wel als een gentleman."
Als Marijnissen zichzelf ook als een gentleman ziet, dan zal hij dat van Wilders ook wel vindenquote:Op maandag 9 oktober 2006 09:36 schreef mariatrepp het volgende:
Marijnissen vandaag in de Volkskrant over Wilders:
[..]
Het gelijkheidsbeginsel uit de grondwet- very gentle indeed.
Zéér interessante docu. Geeft zeker geen vertroostend beeld van wat wij 'islam' plegen te noemen; en een hoop stof tot nadenken.quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:26 schreef typtypo het volgende:
Rot op met die goedkope stigmatisering.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 00:29 schreef Ringo het volgende:
Vooralsnog durf ik eigenlijk niet anders te concluderen dan dat de islam als geloofssysteem even gevaarlijk en verwerpelijk is als het nazisme, om maar weer eens een aansprekende vergelijking te gebruiken.
Ik ken ook moslims die tolerant en humanistisch zijn. Maar er waren vast ook Nazi's te vinden die tolerant en humanistisch waren. Het een sluit het ander niet uit.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 00:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Rot op met die goedkope stigmatisering.
Ik ken islamieten die stukken toleranter en humanistischer zijn dan jouw persoon.
Btw ..jij bent begonnen over nazis'.....je doet hetzelfde als wat de nazi's deden met de Joden: verketteren tot zeer gevaarlijke slechte mensen.
Daar heb je nu juist de crux te pakken, de grote verwarring waar alles om draait. Het gaat me helemaal niet om de verkettering van de mens, de moslim; die kan namelijk veranderen. Die is flexibel, kan tolerant zijn, in vrede geloven. Ik heb vooral bezwaar tegen het systeem van islam, de onvoorwaardelijke onderwerping aan god en zijn geboden. Ik denk dat de islam in essentie, als iedere totalitaire ideologie, een dwangbuis is voor de vrije geest.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 00:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ken islamieten die stukken toleranter en humanistischer zijn dan jouw persoon.
Btw ..jij bent begonnen over nazis'.....je doet hetzelfde als wat de nazi's deden met de Joden: verketteren tot zeer gevaarlijke slechte mensen.
Je bent nog altijd vrij in je keuze volgens het geloof. Dus of je volgt het of niet. dat ligt aan jezelf als persoon.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 01:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Daar heb je nu juist de crux te pakken, de grote verwarring waar alles om draait. Het gaat me helemaal niet om de verkettering van de mens, de moslim; die kan namelijk veranderen. Die is flexibel, kan tolerant zijn, in vrede geloven. Ik heb vooral bezwaar tegen het systeem van islam, de onvoorwaardelijke onderwerping aan god en zijn geboden. Ik denk dat de islam in essentie, als iedere totalitaire ideologie, een dwangbuis is voor de vrije geest.
Prachtig politiekcorrect statement, brave burger, maar ongeloofwaardig.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 01:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Daar heb je nu juist de crux te pakken, de grote verwarring waar alles om draait. Het gaat me helemaal niet om de verkettering van de mens, de moslim; die kan namelijk veranderen.
Zeker is strenge religie een dwangbuis, maar het zijn geen politieke ideologieen. In real life overtreden moslims dat systeem van regeltjes langs alle kanten..Daar stort je vijandsbeeld al inquote:Ik heb vooral bezwaar tegen het systeem van islam, de onvoorwaardelijke onderwerping aan god en zijn geboden.
Ik denk dat de islam in essentie, als iedere totalitaire ideologie, een dwangbuis is voor de vrije geest.
Mooi ... stop dan demoniseren van moslims..quote:Het is onethisch om een Duitser an sich als een gevaarlijke mensensoort te beschouwen, maar je kan niet ontkennen dat de Duitsers in de jaren 30 zeer bevattelijk waren voor een pestilente ideologie. Het nazisme is nooit onderdeel van de Duitse geest geweest, het heeft zich alleen als een gevaarlijke parasiet in weetikhoeveel Duitse hoofden genesteld.
Rot op met die leugens....quote:Er zijn 1 miljard moslims op deze aarde, en een hele hoop daarvan staan dagelijks onder invloed van een gruwelijke vorm van indoctrinatie, die vooral dood en verderf wil zaaien onder 'ongelovigen'.
Ach gut... blijf je doorgaan met liegen en demoniseren?quote:. De islam is in haar gevaarlijkste vorm simpelweg godgestuurde geopolitiek, met maar één doel: de wereldoverheersing.
Ja, natuurlijk ben je zogenaamd deskundig..... je moet toch je gelijk krijgenquote:Ik ken veel te veel moslims
Hoe gevaarlijk zijn volgens jou de Amerikaanse neocons en wat is hun bijdrage aan de huidige situatie?? Vraag ik (Duitse met nazi-voorouders)quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 01:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Daar heb je nu juist de crux te pakken, de grote verwarring waar alles om draait. Het gaat me helemaal niet om de verkettering van de mens, de moslim; die kan namelijk veranderen. Die is flexibel, kan tolerant zijn, in vrede geloven. Ik .
Ik ken veel te veel moslims om te denken zoals jij mij graag wil laten denken. Ik haat de mens niet; ik verwerp alleen zijn ideeën. Ik ben vooral heel erg bezorgd voor de implicaties van een religieus-politieke ideologie die veel machtsgeiler en inhumaner is dan de meeste westerlingen willen of kunnen toegeven.
Ringo geeft een genuanceerd antwoord en het enige wat je kunt doen is zuigen. Ik geef toe, de waarheid is niet mooi, en past niet in jouw politiek-correcte wereld, waarin Moslims vooral slachtoffers zijn. Slachtoffers kunnen in jouw wereld per definitie niets fout doen. Maar probeer eens iets verder te kijken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Prachtig politiekcorrect statement, brave burger, maar ongeloofwaardig.
[..]
Zeker is strenge religie een dwangbuis, maar het zijn geen politieke ideologieen. In real life overtreden moslims dat systeem van regeltjes langs alle kanten..Daar stort je vijandsbeeld al in
De verwevenheid van religie met totalitaire wereldse beschouwingen is evident, zie hoe gemakkelijk christenen ook nazi konden zijn.
[..]
Mooi ... stop dan demoniseren van moslims..
En nazisme, exces van de westerse geest, is ook nooit onderdeel geweest van de Islamitische geest
[..]
Rot op met die leugens....
[..]
Ach gut... blijf je doorgaan met liegen en demoniseren?
Btw de laatste 500 jaar is het streven de wereld te overheersen het meest afkomstig uit de westerse wereld..
[..]
Ja, natuurlijk ben je zogenaamd deskundig..... je moet toch je gelijk krijgen
Taakstraf vind ik wel okay.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 16:47 schreef popolon het volgende:
Hoewel ik het maar een kwibus blijf vinden mag je Wilders eigenlijk zonder echte gevolgen met de dood blijven bedriegen. Slechte zaak natuurlijk, zeker gezien deze idioot al een verleden heeft met doodsbedreigingen.
't Is alleen veel te laag.quote:
Dan geloof je het toch niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 11:35 schreef Bluesdude het volgende:
Prachtig politiekcorrect statement, brave burger, maar ongeloofwaardig.
Hoe meer moslims islamitische regeltjes overtreden, hoe beter. Mijn vijandsbeeld is ook niet de moslim, maar de islam. Dat is namelijk in essentie wél een politiek-religieuze ideologie.quote:Zeker is strenge religie een dwangbuis, maar het zijn geen politieke ideologieen. In real life overtreden moslims dat systeem van regeltjes langs alle kanten..Daar stort je vijandsbeeld al in
Iedereen kan nazi zijn, je trekt mijn vergelijking uit zijn verband.quote:De verwevenheid van religie met totalitaire wereldse beschouwingen is evident, zie hoe gemakkelijk christenen ook nazi konden zijn.
Ik demoniseer hoogstens de islam, of liever: ik tip haar kern aan, die demonisch van aard is. Dat veel moslims aan die kwaadaardige religie hun eigen draai geven, omdat hun aangeboren liefde voor de medemens niet anders kan, is alleen maar lovenswaardig. Dat maakt de boodschap van Allah en zijn machtsgeile profeet niet minder kwaadaardig.quote:Mooi ... stop dan demoniseren van moslims..
Dat heb ik ook helemaal niet gezegd.quote:En nazisme, exces van de westerse geest, is ook nooit onderdeel geweest van de Islamitische geest
Ignorance is bliss.quote:Rot op met die leugens....
Ignorance is bliss. (2x)quote:Ach gut... blijf je doorgaan met liegen en demoniseren?
Tja, en daar voelen we ons nog steeds heel erg schuldig over - niet? Zo erg dat we bereid zijn onszelf weg te cijferen ter meerdere glorie van een ideologie die nu precies hetzelfde van plan is. Of hoe de wolf een schaap werd.quote:Btw de laatste 500 jaar is het streven de wereld te overheersen het meest afkomstig uit de westerse wereld..
Dan niet. Ik doe geen verspilde moeite.quote:Ja, natuurlijk ben je zogenaamd deskundig..... je moet toch je gelijk krijgen
Weet ik niet precies. Het is in elk geval een groepering in het centrum van de macht, óók behept met heel strenge principes en een allesoverwoekerend godsbeeld, waaraan ze (als ze willen) hun superioriteit aan kunnen ontlenen; en dus potentieel gevaarlijk. Bovendien beschikkend over een breed arsenaal aan wapens. Mocht er iets faliekant misgaan in de wereld, dan zijn zij op dit moment degenen die de lont in het kruitvat aan kunnen steken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 14:23 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Hoe gevaarlijk zijn volgens jou de Amerikaanse neocons en wat is hun bijdrage aan de huidige situatie?? Vraag ik (Duitse met nazi-voorouders)
Die zachtaardigheid, die tolerantie, pleit vooral voor jou, niet voor je geloof.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:15 schreef Mutant01 het volgende:
Allemaal leuk een aardig Ringo, maar je probeert hier je eigen mening met feiten te verweven. Om jou waanzinnige manier van redeneren te gebruiken, ik beschouw jou als een gevaarlijk persoon die zijn mening baseert op zijn eigen onderbuik gevoelens. De onderbuik gevoelens tracht je als waarheid te zien en je gaat mee in de waan van de dag zonder enige vorm van rationeel nadenken. Mijn "kwaadaardige" religie heeft mij gemaakt tot wat ik ben, tolerant jegens andersgelovigen, tolerant jegens de medemens, tolerant jegens armen, tolerant jegens alles wat eigenlijk anders is.De enige personen die mijn religie verdraaien zijn doorgedraaide atheisten, radicale moslims, radicale christenen en radicale Joden. Ieder proberen ze hun slag te slaan door de essentie van de Islam te verdraaien, jij maakt deel uit van die groep. Daar een ideologie niet kan nadenken, een ideologie niet zelf een "iets" is, kan het ook geen plannen maken ter "overname van de wereld". Dit soort ranzige op onderbuikgevoelens gebaseerde praatjes werden ten tijde van WW2 ook over de rug van de Joden gedaan. De protocollen van de zion zijn daar een prachtexemplaar van, geheel overtuigd gingen de mensen mee in de hype en werden deze maar voor waar aangenomen. Probeer zaken niet om te draaien door de ideologie van de terroristen de ondersteunen, want dat doe je.
Jij begon met de islamitische cultuur te verwijten te streven naar wereldoverheersing..quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Tja, en daar voelen we ons nog steeds heel erg schuldig over - niet? Zo erg dat we bereid zijn onszelf weg te cijferen ter meerdere glorie van een ideologie die nu precies hetzelfde van plan is. Of hoe de wolf een schaap werd.
Dat bepaal jij helemaal niet, veel mensen vinden hun rust in hun geloof. Jij zit hier nu een speech te houden waarin jij hun geloof per defenitie afdoet als iets wat niet tot zachtaardigheid kan leiden. Dat is eigenlijk zeer vreemd voor een persoon van buitenaf. Mijn religie, de Islam, heeft voor bepaalde veranderingen gezorgd in mijn denkwijze over de medemens. Zo zie ik elk mens als een broeder, hoe afwijzend hij of zij ook tegen mij staat, dit komt doordat ik mij verdiept heb in de Islam, waar elk mens uiteindelijk door God geschapen is.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:26 schreef Ringo het volgende:
Die zachtaardigheid, die tolerantie, pleit vooral voor jou, niet voor je geloof.
De ideologie van het terrorisme is een moderne stroming Ringo en heeft in feite niets met de essentie van de Islam te maken. In Nederland is deze stroming het best bekend onder de noemer Wahabisme. Het Wahabisme heeft een zeer grote groei meegemaakt de afgelopen eeuw (stroming is ontstaan ergens rond 1900), maar de groei is gestopt. De aanhang dreigt te slinken. Vandaar dat terroristen nu ook aan de lopende band mede-moslims vermoorden, ze worden geforceerd het wahabisme aan te nemen. Het wahabisme is een politiek/religieus systeem dat tot dusverre nog in geen enkel Arabisch land echt aan de macht is, maar eerder tegen die gevestigde machten vecht (zie Saoedie- Arabie). Deze gevestigde machten hebben natuurlijk ook al een slechte reputatie bij hun eigen bevolking (het zijn tirannen, dictators), en veelal ziet de bevolking dan ook de wahabisten als de enige groepering die er wat aan doet.quote:Die ideologie van het terrorisme, hoe levend is die in de wereld van de islam? Wat is de (dagelijkse) invloed ervan op de gewone mens? Is ze sterk verweven met de macht, het politieke systeem, of staat ze daarbuiten? Is het een minderheid die haar steunt of is ze populair onder een (relatief) groot gedeelte van de moslimbevolking?
Nu maak je ineens wel het onderscheid tussen Islamisme (het politieke systeem) en de Islam. De Islam omvat een systeem van normen en waarden, maar is geen "politiek" systeen. Het islamisme is een ideologie die van dat normen en waarden systeem, een politiek systeem tracht te maken. Het gevaar is groot, maar wordt veelal overdreven. Het gevaar heeft echter een heel normale basis, het groeit namelijk alleen in gebieden met armoede, achterstand, verlies van intellectuelen en discriminatie.quote:Ik denk namelijk dat ik niets lieg, en helemaal niet spreek namens mijn onderbuik, als ik zeg dat het islamisme (het extremisme, het terrorisme, hoe je het ook noemen wil) een potentieel gevaar is voor de mensheid. Maar hoe groot is dat gevaar? In jouw ogen?
Joden zijn ook vaak gevaarlijke en meestal slechte mensen, vooral de mensen die hoge functies bekleden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 00:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je gaat schamen, er is niets en niemand die mij kan stoppen om op Wilders of Marco Pastors te stemmen.quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:04 schreef zoalshetis het volgende:
Behalve het RIAGG zo te lezen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 23:01 schreef Cage333 het volgende:
[..]
er is niets en niemand die mij kan stoppen om op Wilders of Marco Pastors te stemmen.
Ik vind jou ineens een gevaarlijk en slecht mens...quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:53 schreef Cage333 het volgende:
[..]
Joden zijn ook vaak gevaarlijke en meestal slechte mensen, vooral de mensen die hoge functies bekleden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |