abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42434443
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat mag je nou eenmaal niet zeggen van de nieuw-politiek-correcten.
Van mij mag je het best zeggen.

Feit is dat Wilders met nogal radicale voorstellen komt, omdat het water in Nederland aan de lippen staat. Hadden we eerder ingegrepen, dan hadden minder drastische maatregelen volstaan.

Maar ben maar niet bang, geen van deze voorstellen zal het halen. De zaak moet eerst echt uit elkaar klappen voordat men wakker wordt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_42434794
Surinamers en Antillianen zijn ook allemaal moslim
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 22:08:11 #103
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42435291
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat mag je nou eenmaal niet zeggen van de nieuw-politiek-correcten.
Moet je ze hier zien stuiteren als ik zeg dat Hitler pro-Islam was en veel Islamieten pro-Hitler...

Dan vallen ze over elkaar heen om me uit te maken voor leugenaar. Althans totdat ik met de bronnen kom..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42435351
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 22:08 schreef Napalm het volgende:

[..]

Moet je ze hier zien stuiteren als ik zeg dat Hitler pro-Islam was en veel Islamieten pro-Hitler...

Dan vallen ze over elkaar heen om me uit te maken voor leugenaar. Althans totdat ik met de bronnen kom..
Sja, veel Nederlanders waren ook pro-Hitler. En nu ? Hitler was pro iedereen die ie voor z'n karretje kon spannen.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 22:18:09 #105
159022 AminBen
El Maestro
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 22:27:44 #106
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42435993
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 22:08 schreef Napalm het volgende:
Hitler was pro-iedereen-die-tegen-joden-waren.
Islamieten zijn pro-iedereen-die tegen-joden-zijn.

De joden waren in de jaren 30 de "minderheid die het gedaan had", en die zijn nu vervangen door de Islamieten.

Wilders: Ander kapsel. Geen snor. Andere minderheid. Zelfde ideeën.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 22:31:06 #107
159022 AminBen
El Maestro
pi_42436107
Als we de verklaringen van Hitler over rassenzuiveringen moeten geloven had hij een bloedhekel aan Noord-Afrikanen/arabieren. De joden werden namelijk omscheven met alle uiterlijke kenmerken die het Noord-Afrikaanse ras heeft.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 22:36:07 #108
159022 AminBen
El Maestro
pi_42436282
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 22:27 schreef maartena het volgende:

[..]
De joden waren in de jaren 30 de "minderheid die het gedaan had", en die zijn nu vervangen door de Islamieten.
pijnlijke conclusie maar het kn idd in deze samenleving nog
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 22:54:20 #109
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42437088
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 22:31 schreef AminBen het volgende:
Als we de verklaringen van Hitler over rassenzuiveringen moeten geloven had hij een bloedhekel aan Noord-Afrikanen/arabieren. De joden werden namelijk omscheven met alle uiterlijke kenmerken die het Noord-Afrikaanse ras heeft.
Klopt. Er waren twee voorname redenen waarom hij pro-islam was.

1) De Islamieten zaten op alle olie.
2) Ze haten de Joden.

Als de verovering van Rusland succesvol zou zijn geweest, had Hitler uiteindelijk een pijpleiding vanuit het Midden Oosten willen laten lopen. Maar ja, dat ging niet door natuurlijk...

Qua rassenhaat vond Hitler dat alleen het blanke ras superieur was. En dan natuurlijk voornamelijk het Germaanse ras, waar de Nederlanders ook onder vielen.

Wilders is nog net zo gek dat hij gaat roepen dat de blanke mensch de ubermensch is, maar zijn gedachtengang over de "Joods-Christelijke waarden in de Grondwet" en zijn wens om burgerrechten te ontnemen van Islamieten komt echt overeen met wat Hitler met de Joden wilde in de jaren 20/begin jaren 30.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_42437113
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:47 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
omdat het water in Nederland aan de lippen staat.
wat een onzin zeg!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 00:26:57 #111
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42440463
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 22:54 schreef maartena het volgende:

Klopt. Er waren twee voorname redenen waarom hij pro-islam was.

1) De Islamieten zaten op alle olie.
2) Ze haten de Joden.
Bron voor dit geheel?

Volgens mijn bronnen kwam Hitlers bewondering voort uit het feit (volgens AH) dat de Islam van die geweldige strijders voortbrengt.

Het hele probleem Joden-Islam heeft weliswaar zn wortels voor WO II maar speelde indertijd lang zo`n grote rol niet.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42440592
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:47 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Van mij mag je het best zeggen.

Feit is dat Wilders met nogal radicale voorstellen komt, omdat het water in Nederland aan de lippen staat. Hadden we eerder ingegrepen, dan hadden minder drastische maatregelen volstaan.

Maar ben maar niet bang, geen van deze voorstellen zal het halen. De zaak moet eerst echt uit elkaar klappen voordat men wakker wordt.
Waar baseer je deze dramatische teksten nou helemaal op?
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 00:39:49 #113
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_42440826
Ik ben bang voor een "tsunami van domme wilders-stemmers"
lege ton
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 00:40:28 #114
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42440849
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 00:31 schreef SCH het volgende:
Waar baseer je deze dramatische teksten nou helemaal op?
SCH, is het je al opgevallen dat het Westen de laatste vijf jaar nogal last heeft van aanslagen door moslims?
SCH, weet je niet dat NL een van de hoogste percentages moslims van de hele EU heeft?
SCH, weet je niet dat we in NL al menige moslimaanslag hebben gehad danwel voorkomen?
SCH, weet je niet dat voor jouw zo afgekeurde verharding van Nederland, de eerste moslimjongeren vanuit NL al trokken naar Tsjetsjenië en Kashmir om daar "op vakantie te gaan"?
SCH, weet je niet dat er in NL steeds meer problemen zijn met groepen moslims en dat die ook zijn met de nieuwste in NL geboren generaties?
SCH, is het je opgevallen dat juist de strengste/ extreemste moslimstromingen in NL hard groeien?

SCH, waarom zie jij het dan allemaal zo rooskleurig in?

[ Bericht 0% gewijzigd door Napalm op 07-10-2006 00:52:56 ]
pi_42441002
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 00:40 schreef Napalm het volgende:

[..]

SCH, is het je al opgevallen dat het Westen de laatste vijf jaar nogal last heeft van aanslagen door Moslims?

SCH, weet je niet dat NL een van de hoogste percentages moslims van de hele EU heeft?
SCH, weet je niet dat we in NL al menige Moslim aanslag hebben gehad danwel voorkomen?
SCH, weet je niet dat voor jouw zo afgekeurde verharding van Nederland, de eerste moslimjongeren vanuit NL al trokken naar Tsjetsjenië en Kashmir om daar "op vakantie te gaan"?
SCH, weet je niet dat er in NL steeds meer problemen zijn met groepen moslims en dat die ook zijn met de nieuwste in NL geboren generaties?
SCH, is het e opgevallen dat juist de strengste/ extreemste moslimstromingen in NL hard groeien?

waarom ben jij zo'n xenofobe paniekzaaier ?
Hoeveel aanslagen waren er nu ?

Ja..als je perse gefixeerd bent uit angst of stupide haat dan zie je inderdaad " veel"
In die zin gaat de vergelijking met nazi-duitsland ook op.... iedere scheet van een Jood werd opgeblazen tot een gasaanval...
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 00:47:37 #116
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42441056
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 00:45 schreef Bluesdude het volgende:
waarom ben jij zo'n xenofobe paniekzaaier ?
Waarom ben jij zo dom?
Sinds wanneer zijn relevante feiten xenofoob paniek zaaien?
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 00:45 schreef Bluesdude het volgende:
Hoeveel aanslagen waren er nu ?
Lees je geen kranten? Zeker ook te moeilijk voor je?
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 00:50:15 #117
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_42441121
Waarom moeten de grenzen trouwens dicht? Er komen de laatste jaren toch al bijna geen mensen meer in? Wees blij dat er nog iemand komt om de vergrijzing te compenseren.

En de "islamisering" het grootste probleem van Nederland.........Wat een dikke onzin. Ik kan wel wat grotere problemen bedenken als een bepaald geloof. Waarom noemt hij z'n partij trouwens de partij van de vrijheid? Het kan het beter de partij van de gedachtenpolitie noemen. "Niet in Allah geloven hoor! Wordt je crimineel van!'
lege ton
pi_42441267
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 00:47 schreef Napalm het volgende:

[..]

Waarom ben jij zo dom?
Sinds wanneer zijn relevante feiten xenofoob paniek zaaien?
Waarom denk je dat je paniek zo realistisch is
quote:
Lees je geen kranten? Zeker ook te moeilijk voor je?
Aii.. zwaktebod in de discussie .. ga iemand maar kleineren als je geen zinnige argumenten meer heb..
Natuurlijk zijn er problemen met terreur en je kunt nog meer verwachten... maar paniekerig daarop reageren door het te overdrijven en hele bevolkingsgroepen willen wegkankeren. cq wegdrijven is de samenleving opfokken, ontwrichten... en dan krijg je wel dat de gesigmatiseerden terugzeiken.. dat is die verharding..

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 07-10-2006 01:06:28 ]
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 01:10:25 #119
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_42441707
* Kabouter_Krulleput bang voor 'tsunami van demagogie'
I don't really come from outer space || Last.fm
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 01:13:23 #120
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42441798
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 00:50 schreef nonzz het volgende:
Waarom moeten de grenzen trouwens dicht? Er komen de laatste jaren toch al bijna geen mensen meer in?
Bron? Asielverzoeken zijn uiteraard gedaald, net als in de meeste EU landen door de recessie. Andere immigratiestromen zijn helemaal niet zo hard teruggelopen.
quote:
Wees blij dat er nog iemand komt om de vergrijzing te compenseren.

http://www.cpb.nl/nl/news/2003_24.html
Immigratie niet effectief tegen vergrijzing
"In deze situatie neemt weliswaar het bruto binnenlands product toe, maar op lange termijn vallen de opbrengsten van deze toename nagenoeg geheel toe aan de immigranten en buitenlandse kapitaalverschaffers. Over de levensloop bezien zijn de kosten voor onder meer zorg, onderwijs, pensioenen en sociale zekerheid groter dan de extra belasting- en premie-inkomsten. Als de immigrant bij binnenkomst 25 jaar oud is, gaat het gemeten over de gehele levensloop per saldo gemiddeld om een kapitaalsbedrag van 43 000 euro, wat per verblijfsjaar neerkomt op ruwweg 3 000 euro. Onder deze omstandigheden levert arbeidsmigratie dus geen bijdrage aan het verlichten van de financiële gevolgen van de vergrijzing. "
quote:
En de "islamisering" het grootste probleem van Nederland.........Wat een dikke onzin. Ik kan wel wat grotere problemen bedenken als een bepaald geloof.[/quote
Zoals?

[quote]Op zaterdag 7 oktober 2006 00:50 schreef nonzz het volgende: Waarom noemt hij z'n partij trouwens de partij van de vrijheid?
Eens
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 01:18:11 #121
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42441919
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 00:55 schreef Bluesdude het volgende:
Waarom denk je dat je paniek zo realistisch is
Paniek? Waar? Wie?
quote:

Aii.. zwaktebod in de discussie .. ga iemand maar kleineren als je geen zinnige argumenten meer heb..
Ik pas me aan aan jouw lage niveau. Althans kwa Ad hominems. Inhoudelijk zie ik van jouw kant geen bijdrage, enkel gescheld wegens de door mij geponeerde feiten. Dus waar jij het lef weet te vinden om de term "zinnige argumenten" te bezigen..

Des te vreemder vind ik dat je stelt (zonder zinnige argumenten..):
quote:

natuurlijk zijn er problemen met terreur en je kunt nog meer verwachten
Dat is de conclusie die volgt uit mijn vragen aan SCH. Hoe je dat weet te vertalen naar paniekzaaien?
pi_42442275
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 01:18 schreef Napalm het volgende:

Ik pas me aan aan jouw lage niveau. Althans kwa Ad hominems. Inhoudelijk zie ik van jouw kant geen bijdrage, enkel gescheld wegens de door mij geponeerde feiten. Dus waar jij het lef weet te vinden om de term "zinnige argumenten" te bezigen..
Nog eens goed lezen.... mijn argument is dat je overdrijft.. en overdrijft..
En dat is helaas normaal voor xenofobie.
Dat laatste is geen scheldwoord
Net zoals paniekzaaierij hier geen scheldwoord is maar een mening over je opgefoktheid...
Nu begin je weer met jezelf superieur op te stellen....
Zwak... erg zwak..
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 01:40:16 #123
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42442444
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 01:33 schreef Bluesdude het volgende:
Nog eens goed lezen.... mijn argument is dat je overdrijft.. en overdrijft..
Het zijn feiten. Hoe kunnen feiten nu overdrijven?
quote:
En dat is helaas normaal voor xenofobie.
Dat laatste is geen scheldwoord
Net zoals paniekzaaierij hier geen scheldwoord is maar een mening over je opgefoktheid...
xe·no·fo·bie (de ~ (v.))
1 afkeer van alles wat vreemd is
Waarop baseer je het dan? Ik meld wat feiten en jij maakt megalomane meningsuitingen..
Megalomaan uiteraard niet als scheldworod maar als constatering..
quote:
Nu begin je weer met jezelf superieur op te stellen....
Zwak... erg zwak..
Ik ben superieur. Dat is niet zwak maar zelfbewust.

En nu, ga ik superieur slapen.
pi_42442484
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 01:40 schreef Napalm het volgende:

Ik ben superieur.
Misschien moet je wat minder zuipen, je komt over als een zwakzinnige.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 01:45:32 #125
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_42442586
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 01:41 schreef gelly het volgende:

[..]

Misschien moet je wat minder zuipen, je komt over als een zwakzinnige.
Nee hoor, meer als een superieure blaag.

Is toch superieur.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_42442677
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 01:40 schreef Napalm het volgende:

[..]

Het zijn feiten. Hoe kunnen feiten nu overdrijven?
Mensen overdrijven.... zoals jij overkomt..
quote:
xe·no·fo·bie (de ~ (v.))
1 afkeer van alles wat vreemd is
Waarop baseer je het dan? Ik meld wat feiten en jij maakt megalomane meningsuitingen..
Megalomaan uiteraard niet als scheldworod maar als constatering..
Nee je meldt een interpretatie van feiten. vermengd met overdrijvingen en angstfantasietjes
quote:
Ik ben superieur. Dat is niet zwak maar zelfbewust.
Dankjewel voor je eerlijkheid... die arrogantie past bij je ideologie..
Overigens.. superioriteitswaan komt voort uit innerlijke zwakte..een zelfbeeld van minderwaardigheid die men probeert te compenseren.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 01:52:18 #127
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42442785
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 01:48 schreef Bluesdude het volgende:
Mensen overdrijven.... zoals jij overkomt..
Ik meld feiten, jij komt met paniekzaaiende xenofoob en dan zou ik overdrijven?
quote:
Nee je meldt een interpretatie van feiten. vermengd met overdrijvingen en angstfantasietjes
Wees zo goed het interpretatie gedeelte aan te tonen?
quote:
Dankjewel voor je eerlijkheid... die arrogantie past bij je ideologie..
arrogantieZelfbewustheid, dat is heel wat anders.

quote:
Overigens.. superioriteitswaan komt voort uit innerlijke zwakte..een zelfbeeld van minderwaardigheid die men probeert te compenseren.
Meevallertje dan dat het geen waan is maar realiteit.

En nu

[/quote]
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 01:55:57 #128
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_42442865
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 01:52 schreef Napalm het volgende:

Meevallertje dan dat het geen waan is maar realiteit.

Ja knul, ga nu maar snel in je superieure ledikantje liggen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 01:56:25 #129
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_42442878
Zeg mag die man misschien eens retorisch uit zijn dak gaan? Hij staat zo ongeveer op 0 in de peilingen
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_42442972
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 01:56 schreef Ringo het volgende:
Zeg mag die man misschien eens retorisch uit zijn dak gaan? Hij staat zo ongeveer op 0 in de peilingen
Gelukkig maar, scheelt de Nederlandse belastingbetaler weer tonnen als ie uit de kamer is.
pi_42443383
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 02:00 schreef gelly het volgende:

[..]

Gelukkig maar, scheelt de Nederlandse belastingbetaler weer tonnen als ie uit de kamer is.
Jij bent echt dom
pi_42443434
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 02:17 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Jij bent echt dom
Jee, is het zo overduidelijk ?
pi_42443479
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 02:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Jee, is het zo overduidelijk ?
Ik wil niet zeggen dat ik pro-wilders ben, maar ik vind elke diversiteit in de 2e kamer/politiek mooi en aan te juichen...
pi_42446473
quote:

[..]

SCH, is het je al opgevallen dat het Westen de laatste vijf jaar nogal last heeft van aanslagen door moslims?
SCH, weet je niet dat we in NL al menige moslimaanslag hebben gehad danwel voorkomen?
SCH, is het je opgevallen dat juist de strengste/ extreemste moslimstromingen in NL hard groeien?

Napalm, weet je dat het aantal bomaanslagen in het Westen vroeger ook niet te verwaarlozen viel?
Wat is je feit? Extremisten plegen aanslagen ja, maar wat is het verband met de 1 miljoen moslims in Nederland?

Napalm, wat is hier relevant aan? Een van de hoogste.. er zijn dus landen met nog_meer_moslims. Is daar de tsunami al ingezet?Wat is het feit?

Napalm, menig moslimaanslag gehad? Wat is menig? Meer dan één? En dat voorkomen.. ik voorkom dagelijks een hoop ellende, maar het voorkómen van iets noem ik geen feit.Wat is het feit? Wat zijn je menige aanslagen, waarom zijn ze moslim, en wat is het verband met de 1 miljoen moslims hier?
Wat is het 'feit' in dat er aanslagen voorkomen zijn? Wij van het geheime voorkómbureau hebben voorkomen maar het is geheim. Hierover heeft niemand 'feiten'.

Napalm, weet je dan niet dat voor de komst van de Vreselijke Moslim er mensen op "vakantie" gingen naar Jemen, naar Libië? Wat is het feit? Dat er wel een handvol radicalen te vinden is? Is dat kenmerkend voor moslims?

Napalm, weet je dan niet dat het overgrote deel van de Nederlandse moslims geen enkel probleem is of heeft?Wat is het feit? Dat er veel aandacht voor is? Dat de overoverovergrote meerderheid van de Nederlandse moslims brave oppassende Nederlandse burgers zijn?

Napalm, als het zo is dat juist de strengste/ extreemste moslimstromingen in NL hard groeien, komt dat dan door de aanpak gedurende die groeitijd ? Wat is het feit?

Napalm, waarom zie je het zo somber in? Nederland staat niet op het randje van een burgeroorlog. Al lijkt het alsof Wilders dat graag anders zou zien.

Ik zie een hoop interpretatie, een bepaalde lezing van zaken die niet perse onwaar zijn, maar die lezing is geen feit.

[ Bericht 9% gewijzigd door sigme op 07-10-2006 05:46:26 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:01:46 #135
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_42448416
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 17:00 schreef SCH het volgende:
Wilders woont blijkbaar in een heel ander Nederland.

Maar ja, het is de manier om op de angsten van mensen in te spelen momenteel. Ik vind dit toch weer erg dom en gevaarlijk.
Het is gewoon weer net als met Fortuyn. Wilders is op zich niet zo eng. Maar die devote volgelingen die nog geen eigen gedachte zouden kunnen vormen als hun leven er vanaf hing...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:03:51 #136
136 V.
pi_42448469
quote:

[..]

Napalm, is het je al opgevallen dat het westen al tientallen jaren in het Midden-Oosten zit te roeren en dat het westen actief bezig is terrorisme uit te lokken?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_42448611
Als je dat hele interview leest, vraag je je echt af wat er met die vent is gebeurd. Ik vind hem nu wel heel erg ver gaan. Hopelijk zien de kiezers dat ook, volgens de peilingen wel
pi_42448639
SCH, ik ben geen fan van Wilders, verre van. Maar hem steeds gewoon als "eng" afschilderen werkt ook niet. Wat is jouw visie op de moslimproblematiek die volgens Wilders bestaat?
pi_42448804
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:11 schreef _The_General_ het volgende:
SCH, ik ben geen fan van Wilders, verre van. Maar hem steeds gewoon als "eng" afschilderen werkt ook niet. Wat is jouw visie op de moslimproblematiek die volgens Wilders bestaat?
Ik schilder hem niet steeds als eng af. Ik heb de laatste tijd juist gezegd dat ik hem van de kleine rechtse alternatieven nog het meest verkwikkelijk vond omdat hij tenminste wat politieke know-how heeft en ook nog wel een zekere visie. Ik vond dat hij zich ook ontwikkelde. Daarom snap ik deze manouvre niet zo goed.

Ik herken vrijwel niks van wat Wilders zegt. De grote woorden die hij gebruikt, de angstbeelden die hij oproept, ik vind het jammer dat de discussie op deze manier gevoerd wordt. Het is zo over de top dat de discussie meteen in extremen verloopt en bij alles wat je tegen Wilders inbrengt lijkt het alsof ik zelf de ogen voor de problemen sluit. Dat doe ik zeker niet maar ik zie de zogenaamde moslimproblematiek niet als een los verkrijgbaar iets en zeker niet als de grootste bedreiging van deze tijd, ook niet als een van de grootste bedreigingen.

Eerlijk gezegd, maar dat zul je dan wel weer verkeerd van me vinden, ben ik er wel bang voor dat het uit de hand gaat lopen als er teveel Wildersen op staan en als die de toon van het debat zetten. Ik snap ook niet waarom de Volkskrant hem weer voorop de Volkskrant zet. We doen er in Nederland alles aan om marginale types op de troon te zetten (zie de pedopartij) uit een soort sensatielust. Ik vind dat niet goed. Iedere moslim die de krant leest vanochtend, krijgt weer terecht de hik en dat is helemaal niet nodig om dat het echt om radicale uitzonderingen gaat.
pi_42448947
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 19:11 schreef calvobbes het volgende:

Moslims trekken 's avonds in groepjes de wijken door om overal een voet tussen de deur te krijgen en het woord van Allah te verspreiden?
Of waaruit blijkt dat moslims verwachten dat Nederlanders zich aan hun aanpassen?
Ja, ken jij die nog niet dan? Allah's Getuigen komen wekelijks langs om god te brengen

Of ben ik nu in de war met Jehova's Getuigen?
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:27:39 #141
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_42448974
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:03 schreef Verbal het volgende:

[..]

Napalm, is het je al opgevallen dat het westen al tientallen jaren in het Midden-Oosten zit te roeren en dat het westen actief bezig is terrorisme uit te lokken?

V.
Nou ja, dat vind ik dan ook weer zo'n misplaatst zelfverwijt. Er zijn natuurlijk wel links te leggen, maar je mag best durven toegeven dat het Midden-Oosten op dit moment een broeinest is van onwelriekende gedachten. Daar hoeven wij onszelf weinig verwijten over te maken.

Check anders deze film eens (rustig voor gaan zitten!):
http://video.google.com/videoplay?docid=-692071627799119020

Heel interessante (en journalistiek zeer aanvaardbare) docu over de propaganda die men in de Arabische wereld (en Iran) dagelijks via de satelliettelevisie over zich krijgt uitgestort.

Bepaald niet iets om vrolijk van te worden. Hoor graag wat je ervan vond.
pi_42449002
quote:
Wilders vreest ‘tsunami’ moslims
Van onze verslaggevers Sanne ten Hoove, Raoul du Pré

DEN HAAG - Nederland staat aan de vooravond van een ‘tsunami van islamisering’. Moslims zullen de Nederlandse samenleving overspoelen en criminaliteit en overlast veroorzaken, ook op het platteland. Hun intolerante en gewelddadige cultuur zal de Nederlandse samenleving raken ‘in het hart, in onze identiteit’.

UitlegDit zegt Geert Wilders, leider van de Partij voor de Vrijheid, vandaag in de Volkskrant, in het derde deel van de serie interviews met lijsttrekkers. Wilders noemt de islamisering ‘het grootste probleem’ van Nederland. ‘Als we ons daar niet tegen verweren, zullen alle andere punten uit mijn programma voor niks blijken te zijn.’

In de Utrechtse wijk Kanaleneiland, waar hij lang heeft gewoond, zag Wilders in de jaren negentig met eigen ogen hoe niet-westerse allochtonen de wijk overnamen. ‘Toen ik er kwam, waren minderheden nog in de minderheid, toen ik er vertrok, was het precies andersom. Dat merkte je: veel inactiviteit, veel criminaliteit.’

Wilders ziet een rechtstreeks verband tussen de islamitische cultuur en het criminele gedrag van Marokkaanse ‘straatterroristen’. Wilders: ‘Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur. Je kunt dat niet los van elkaar zien.’ In een gematigde islam gelooft hij niet. ‘Ik geloof helemaal niet in de islam. Wat krijgen we nou?’

De politicus hekelt het ‘overdreven Nederlandse redelijkheidssyndroom’ en pleit voor een keiharde aanpak. Niet-westerse allochtonen zijn niet langer welkom in Nederland. De al aanwezige allochtonen moeten een ‘assimilatiecontract’ tekenen, waarin ze beloven dat ze zich aanpassen aan ‘de dominante Nederlandse cultuur’ en bijbehorende waarden en normen. Allochtonen die het contract schenden, moeten Nederland verlaten. Dat zullen er niet zo veel zijn, denkt Wilders, omdat de wet een afschrikwekkende werking zal hebben. ‘Ik denk dat je maar één of twee vliegtuigen nodig hebt.’

Nieuwe moskeeën wil Wilders verbieden. ‘We hebben er gewoon te veel. Ik word gek van al die moskeeën.’
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:29:24 #143
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_42449009
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:32 schreef feessie het volgende:
Ja , ik roep dit al jaren .. ik werd voor gek uitgemaakt.. spijtig genoeg begin ik langzaam toch een beetje gelijk te krijgen.
Van mij niet hoor, gek! Wilders serieus nemen is zo 2004!
pi_42449017
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:11 schreef _The_General_ het volgende:
Wilders is niet eng, Wilders is een marginalist die op angsten die bij een relatief kleine groep leven (en die veroorzaakt worden door een nog kleinere groep) inspeelt in de hoop zichzelf daarmee een dikbetaalde baan te bezorgen.

Wilders schildert geen problematiek, hij roept wat wilde kreten "Ik word gek van al die moskeeen", who cares waar Wilders gek van wordt? In Nederland hebben wij vrijheid van godsdienst dus als Wilders zo graag in een land wil leven waar dat anders geregeld is dan moet hij maar naar Iran verhuizen.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:34:43 #145
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_42449089
Wilders is de allerlaatste die ik mijn stem zou geven (stem nog liever SP ); zijn boodschap is plat, eendimensionaal en overtrokken, maar je zou te ver gaan om in weerwil van álles te ontkennen dat de islamitische wereld op dit moment met een probleem zit (een invloedrijke politiek-radicale tak) waar o.a. wij de zure vruchten van (gaan) plukken.

Nogmaals, check eens:
Voor info over de docu:
http://www.imdb.com/title/tt0487116/
pi_42449314
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:34 schreef Ringo het volgende:
Wilders is de allerlaatste die ik mijn stem zou geven (stem nog liever SP ); zijn boodschap is plat, eendimensionaal en overtrokken, maar je zou te ver gaan om in weerwil van álles te ontkennen dat de islamitische wereld op dit moment met een probleem zit (een invloedrijke politiek-radicale tak) waar o.a. wij de zure vruchten van (gaan) plukken.
Nee, dat moet je ook niet ontkennen en dat zie ik eigenlijk niemand doen. Wel moet je het ook in een context plaatsen en je afvragen hoe het allemaal is ontstaan en wat de rol van het westen is. Maar je mag je daar ook zorgen over maken. Maar om daar nou Ahmed hier van 3 hoog achter over aan te vallen
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:56:51 #147
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_42449523
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat moet je ook niet ontkennen en dat zie ik eigenlijk niemand doen. Wel moet je het ook in een context plaatsen en je afvragen hoe het allemaal is ontstaan en wat de rol van het westen is. Maar je mag je daar ook zorgen over maken. Maar om daar nou Ahmed hier van 3 hoog achter over aan te vallen
Je moet Ahmed van 3-hoog-achter daar ook niet op aanvallen. Maar je mag je er wel bewust van zijn dat heel veel Ahmeds van 3-hoog-achter dagelijks die zieke propaganda op hun beeldbuis geprojecteerd zien.

Overigens denk ik dat je de rol van het Westen heel erg overschat in dezen. De rol van de Arabische media in de beeldvorming is vele malen groter dan je zou willen geloven, en hun boodschap is wat dat betreft redelijk autonoom.

Bekijk die docu eens.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:07:03 #148
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_42449764
Check trouwens dit interview met een perfect geïntegreerde terrorist:

http://youtube.com/watch?v=TqTKBI1ImTw
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:11:51 #149
136 V.
pi_42449877
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nou ja, dat vind ik dan ook weer zo'n misplaatst zelfverwijt. Er zijn natuurlijk wel links te leggen, maar je mag best durven toegeven dat het Midden-Oosten op dit moment een broeinest is van onwelriekende gedachten. Daar hoeven wij onszelf weinig verwijten over te maken.
Daar ga je al: 'op dit moment'.

En die film over arabische propaganda geloof ik wel. Ik heb nog zat dingen die ik moet zien en die ik belangrijker vindt. Die propaganda is ongetwijfeld haatzaaiend en opruiend.

Neemt niet weg dat die haat ergens vandaan komt. Dat Iran een bloedhekel aan het westen heeft, heeft echt niets te maken met Amerika dat dat land jaren heeft 'gesteund' en daarna liet vallen? Irak (Hoessein) die eerst door Amerika werd 'gesteund' (tegen Iran), en daarna keihard is laten vallen? Afghanistan dat eerst jaren door de Russen is bezet (en Amerika dat onderhuids 'steun' gaf aan de opstandelingen) en daarna onder -door Amerika gesteund- Taliban-bewind kwam? Dat vervolgens weer opeens de Amerikaanse steun ingetrokken zag en vervolgens een voornamelijk Amerikaanse invasie. En daarna een Amerikaanse invasie in Irak onder valse voorwendsels?

Heeft er allemaal niets mee te maken. De Muselman wil ons dood. Zomaar.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_42449952
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

Check anders deze film eens (rustig voor gaan zitten!):

Heel interessante (en journalistiek zeer aanvaardbare) docu over de propaganda die men in de Arabische wereld (en Iran) dagelijks via de satelliettelevisie over zich krijgt uitgestort.

Bepaald niet iets om vrolijk van te worden. Hoor graag wat je ervan vond.
Ik kan geen filmpjes bekijken, maar ik vermoed dat ik me er zo ook wel een voorstelling van kan maken. Wat er zoal in het Midden-Oosten aan haatzaaierij is, en aan vooroordelen, is huiveringwekkend.

Maar waar is het idee op gebaseerd dat die haat, die drijft op eenzijdige berichtgeving, zou overwaaien naar moslims hier? Laat Nederlandse moslims massaal emigreren naar het Midden-Oosten en je krijgt gigantische intergratieproblemen aldaar.

Heel eenvoudige wereldbeelden gedijen op eenzijdige belichting. Vanuit het Midden-Oosten is het niet zo heel moeilijk het Westen te zien als een poel van verderf, zoals het vanuit het Westen niet moeilijk is het Midden-Oosten te zien als een poel van godsdienstwaanzin.
En héél oppervlakkig zit er beide wel wat in. Maar ga een tijdje zelf aan de overkant wonen en je komt erachter dat mensen fatsoenlijker, ruimdenkender en vooral bréder zijn dan sexs & drugs & god.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')