Van mij mag je het best zeggen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat mag je nou eenmaal niet zeggen van de nieuw-politiek-correcten.
Moet je ze hier zien stuiteren als ik zeg dat Hitler pro-Islam was en veel Islamieten pro-Hitler...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat mag je nou eenmaal niet zeggen van de nieuw-politiek-correcten.
Sja, veel Nederlanders waren ook pro-Hitler. En nu ? Hitler was pro iedereen die ie voor z'n karretje kon spannen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:08 schreef Napalm het volgende:
[..]
Moet je ze hier zien stuiteren als ik zeg dat Hitler pro-Islam was en veel Islamieten pro-Hitler...
Dan vallen ze over elkaar heen om me uit te maken voor leugenaar. Althans totdat ik met de bronnen kom..
Hitler was pro-iedereen-die-tegen-joden-waren.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:08 schreef Napalm het volgende:
Moet je ze hier zien stuiteren als ik zeg dat Hitler pro-Islam was en veel Islamieten pro-Hitler...
pijnlijke conclusie maar het kn idd in deze samenleving nogquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:27 schreef maartena het volgende:
[..]
De joden waren in de jaren 30 de "minderheid die het gedaan had", en die zijn nu vervangen door de Islamieten.
Klopt. Er waren twee voorname redenen waarom hij pro-islam was.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:31 schreef AminBen het volgende:
Als we de verklaringen van Hitler over rassenzuiveringen moeten geloven had hij een bloedhekel aan Noord-Afrikanen/arabieren. De joden werden namelijk omscheven met alle uiterlijke kenmerken die het Noord-Afrikaanse ras heeft.
wat een onzin zeg!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
omdat het water in Nederland aan de lippen staat.
Bron voor dit geheel?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 22:54 schreef maartena het volgende:
Klopt. Er waren twee voorname redenen waarom hij pro-islam was.
1) De Islamieten zaten op alle olie.
2) Ze haten de Joden.
Waar baseer je deze dramatische teksten nou helemaal op?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Van mij mag je het best zeggen.
Feit is dat Wilders met nogal radicale voorstellen komt, omdat het water in Nederland aan de lippen staat. Hadden we eerder ingegrepen, dan hadden minder drastische maatregelen volstaan.
Maar ben maar niet bang, geen van deze voorstellen zal het halen. De zaak moet eerst echt uit elkaar klappen voordat men wakker wordt.
SCH, is het je al opgevallen dat het Westen de laatste vijf jaar nogal last heeft van aanslagen door moslims?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:31 schreef SCH het volgende:
Waar baseer je deze dramatische teksten nou helemaal op?
waarom ben jij zo'n xenofobe paniekzaaier ?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:40 schreef Napalm het volgende:
[..]
SCH, is het je al opgevallen dat het Westen de laatste vijf jaar nogal last heeft van aanslagen door Moslims?
SCH, weet je niet dat NL een van de hoogste percentages moslims van de hele EU heeft?
SCH, weet je niet dat we in NL al menige Moslim aanslag hebben gehad danwel voorkomen?
SCH, weet je niet dat voor jouw zo afgekeurde verharding van Nederland, de eerste moslimjongeren vanuit NL al trokken naar Tsjetsjenië en Kashmir om daar "op vakantie te gaan"?
SCH, weet je niet dat er in NL steeds meer problemen zijn met groepen moslims en dat die ook zijn met de nieuwste in NL geboren generaties?
SCH, is het e opgevallen dat juist de strengste/ extreemste moslimstromingen in NL hard groeien?
SCH, waarom zie jij het dan allemaal zo rooskleurig in?
Waarom ben jij zo dom?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:45 schreef Bluesdude het volgende:
waarom ben jij zo'n xenofobe paniekzaaier ?
Lees je geen kranten? Zeker ook te moeilijk voor je?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:45 schreef Bluesdude het volgende:
Hoeveel aanslagen waren er nu ?
Waarom denk je dat je paniek zo realistisch isquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:47 schreef Napalm het volgende:
[..]
Waarom ben jij zo dom?![]()
Sinds wanneer zijn relevante feiten xenofoob paniek zaaien?
Aii.. zwaktebod in de discussie .. ga iemand maar kleineren als je geen zinnige argumenten meer heb..quote:Lees je geen kranten? Zeker ook te moeilijk voor je?
Bron? Asielverzoeken zijn uiteraard gedaald, net als in de meeste EU landen door de recessie. Andere immigratiestromen zijn helemaal niet zo hard teruggelopen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:50 schreef nonzz het volgende:
Waarom moeten de grenzen trouwens dicht? Er komen de laatste jaren toch al bijna geen mensen meer in?
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:50 schreef nonzz het volgende:
Wees blij dat er nog iemand komt om de vergrijzing te compenseren.
Eensquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:50 schreef nonzz het volgende:
En de "islamisering" het grootste probleem van Nederland.........Wat een dikke onzin. Ik kan wel wat grotere problemen bedenken als een bepaald geloof.[/quote
Zoals?
[quote]Op zaterdag 7 oktober 2006 00:50 schreef nonzz het volgende: Waarom noemt hij z'n partij trouwens de partij van de vrijheid?
Paniek? Waar? Wie?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:55 schreef Bluesdude het volgende:
Waarom denk je dat je paniek zo realistisch is
Ik pas me aan aan jouw lage niveau. Althans kwa Ad hominems. Inhoudelijk zie ik van jouw kant geen bijdrage, enkel gescheld wegens de door mij geponeerde feiten. Dus waar jij het lef weet te vinden om de term "zinnige argumenten" te bezigen..quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:55 schreef Bluesdude het volgende:
Aii.. zwaktebod in de discussie .. ga iemand maar kleineren als je geen zinnige argumenten meer heb..
Dat is de conclusie die volgt uit mijn vragen aan SCH. Hoe je dat weet te vertalen naar paniekzaaien?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:55 schreef Bluesdude het volgende:
natuurlijk zijn er problemen met terreur en je kunt nog meer verwachten
Nog eens goed lezen.... mijn argument is dat je overdrijft.. en overdrijft..quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:18 schreef Napalm het volgende:
Ik pas me aan aan jouw lage niveau. Althans kwa Ad hominems. Inhoudelijk zie ik van jouw kant geen bijdrage, enkel gescheld wegens de door mij geponeerde feiten. Dus waar jij het lef weet te vinden om de term "zinnige argumenten" te bezigen..![]()
Het zijn feiten. Hoe kunnen feiten nu overdrijven?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:33 schreef Bluesdude het volgende:
Nog eens goed lezen.... mijn argument is dat je overdrijft.. en overdrijft..
xe·no·fo·bie (de ~ (v.))quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:33 schreef Bluesdude het volgende:
En dat is helaas normaal voor xenofobie.
Dat laatste is geen scheldwoord
Net zoals paniekzaaierij hier geen scheldwoord is maar een mening over je opgefoktheid...
Ik ben superieur. Dat is niet zwak maar zelfbewust.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:33 schreef Bluesdude het volgende:
Nu begin je weer met jezelf superieur op te stellen....
Zwak... erg zwak..
Nee hoor, meer als een superieure blaag.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Misschien moet je wat minder zuipen, je komt over als een zwakzinnige.
Mensen overdrijven.... zoals jij overkomt..quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:40 schreef Napalm het volgende:
[..]
Het zijn feiten. Hoe kunnen feiten nu overdrijven?
Nee je meldt een interpretatie van feiten. vermengd met overdrijvingen en angstfantasietjesquote:xe·no·fo·bie (de ~ (v.))
1 afkeer van alles wat vreemd is
Waarop baseer je het dan? Ik meld wat feiten en jij maakt megalomane meningsuitingen..
Megalomaan uiteraard niet als scheldworod maar als constatering..
Dankjewel voor je eerlijkheid... die arrogantie past bij je ideologie..quote:Ik ben superieur. Dat is niet zwak maar zelfbewust.
Ik meld feiten, jij komt met paniekzaaiende xenofoob en dan zou ik overdrijven?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:48 schreef Bluesdude het volgende:
Mensen overdrijven.... zoals jij overkomt..
Wees zo goed het interpretatie gedeelte aan te tonen?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:48 schreef Bluesdude het volgende:
Nee je meldt een interpretatie van feiten. vermengd met overdrijvingen en angstfantasietjes
arrogantieZelfbewustheid, dat is heel wat anders.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:48 schreef Bluesdude het volgende:
Dankjewel voor je eerlijkheid... die arrogantie past bij je ideologie..
Meevallertje dan dat het geen waan is maar realiteit.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:48 schreef Bluesdude het volgende:
Overigens.. superioriteitswaan komt voort uit innerlijke zwakte..een zelfbeeld van minderwaardigheid die men probeert te compenseren.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:52 schreef Napalm het volgende:
Meevallertje dan dat het geen waan is maar realiteit.
Gelukkig maar, scheelt de Nederlandse belastingbetaler weer tonnen als ie uit de kamer is.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 01:56 schreef Ringo het volgende:
Zeg mag die man misschien eens retorisch uit zijn dak gaan? Hij staat zo ongeveer op 0 in de peilingen![]()
Jij bent echt domquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 02:00 schreef gelly het volgende:
[..]
Gelukkig maar, scheelt de Nederlandse belastingbetaler weer tonnen als ie uit de kamer is.
Ik wil niet zeggen dat ik pro-wilders ben, maar ik vind elke diversiteit in de 2e kamer/politiek mooi en aan te juichen...quote:
Napalm, weet je dat het aantal bomaanslagen in het Westen vroeger ook niet te verwaarlozen viel?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:40 schreef Napalm het volgende:
[..]
SCH, is het je al opgevallen dat het Westen de laatste vijf jaar nogal last heeft van aanslagen door moslims?
SCH, weet je niet dat NL een van de hoogste percentages moslims van de hele EU heeft?
SCH, weet je niet dat we in NL al menige moslimaanslag hebben gehad danwel voorkomen?
SCH, weet je niet dat voor jouw zo afgekeurde verharding van Nederland, de eerste moslimjongeren vanuit NL al trokken naar Tsjetsjenië en Kashmir om daar "op vakantie te gaan"?
SCH, weet je niet dat er in NL steeds meer problemen zijn met groepen moslims en dat die ook zijn met de nieuwste in NL geboren generaties?
SCH, is het je opgevallen dat juist de strengste/ extreemste moslimstromingen in NL hard groeien?
SCH, waarom zie jij het dan allemaal zo rooskleurig in?
Het is gewoon weer net als met Fortuyn. Wilders is op zich niet zo eng. Maar die devote volgelingen die nog geen eigen gedachte zouden kunnen vormen als hun leven er vanaf hing...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:00 schreef SCH het volgende:
Wilders woont blijkbaar in een heel ander Nederland.
Maar ja, het is de manier om op de angsten van mensen in te spelen momenteel. Ik vind dit toch weer erg dom en gevaarlijk.
Napalm, is het je al opgevallen dat het westen al tientallen jaren in het Midden-Oosten zit te roeren en dat het westen actief bezig is terrorisme uit te lokken?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 00:40 schreef Napalm het volgende:
[..]
SCH, is het je al opgevallen dat het Westen de laatste vijf jaar nogal last heeft van aanslagen door moslims?
Ik schilder hem niet steeds als eng af. Ik heb de laatste tijd juist gezegd dat ik hem van de kleine rechtse alternatieven nog het meest verkwikkelijk vond omdat hij tenminste wat politieke know-how heeft en ook nog wel een zekere visie. Ik vond dat hij zich ook ontwikkelde. Daarom snap ik deze manouvre niet zo goed.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:11 schreef _The_General_ het volgende:
SCH, ik ben geen fan van Wilders, verre van. Maar hem steeds gewoon als "eng" afschilderen werkt ook niet. Wat is jouw visie op de moslimproblematiek die volgens Wilders bestaat?
Ja, ken jij die nog niet dan? Allah's Getuigen komen wekelijks langs om god te brengenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:11 schreef calvobbes het volgende:
Moslims trekken 's avonds in groepjes de wijken door om overal een voet tussen de deur te krijgen en het woord van Allah te verspreiden?
Of waaruit blijkt dat moslims verwachten dat Nederlanders zich aan hun aanpassen?
Nou ja, dat vind ik dan ook weer zo'n misplaatst zelfverwijt. Er zijn natuurlijk wel links te leggen, maar je mag best durven toegeven dat het Midden-Oosten op dit moment een broeinest is van onwelriekende gedachten. Daar hoeven wij onszelf weinig verwijten over te maken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:03 schreef Verbal het volgende:
[..]
Napalm, is het je al opgevallen dat het westen al tientallen jaren in het Midden-Oosten zit te roeren en dat het westen actief bezig is terrorisme uit te lokken?
V.
quote:Wilders vreest ‘tsunami’ moslims
Van onze verslaggevers Sanne ten Hoove, Raoul du Pré
DEN HAAG - Nederland staat aan de vooravond van een ‘tsunami van islamisering’. Moslims zullen de Nederlandse samenleving overspoelen en criminaliteit en overlast veroorzaken, ook op het platteland. Hun intolerante en gewelddadige cultuur zal de Nederlandse samenleving raken ‘in het hart, in onze identiteit’.
UitlegDit zegt Geert Wilders, leider van de Partij voor de Vrijheid, vandaag in de Volkskrant, in het derde deel van de serie interviews met lijsttrekkers. Wilders noemt de islamisering ‘het grootste probleem’ van Nederland. ‘Als we ons daar niet tegen verweren, zullen alle andere punten uit mijn programma voor niks blijken te zijn.’
In de Utrechtse wijk Kanaleneiland, waar hij lang heeft gewoond, zag Wilders in de jaren negentig met eigen ogen hoe niet-westerse allochtonen de wijk overnamen. ‘Toen ik er kwam, waren minderheden nog in de minderheid, toen ik er vertrok, was het precies andersom. Dat merkte je: veel inactiviteit, veel criminaliteit.’
Wilders ziet een rechtstreeks verband tussen de islamitische cultuur en het criminele gedrag van Marokkaanse ‘straatterroristen’. Wilders: ‘Hun gedrag vloeit voort uit hun religie en cultuur. Je kunt dat niet los van elkaar zien.’ In een gematigde islam gelooft hij niet. ‘Ik geloof helemaal niet in de islam. Wat krijgen we nou?’
De politicus hekelt het ‘overdreven Nederlandse redelijkheidssyndroom’ en pleit voor een keiharde aanpak. Niet-westerse allochtonen zijn niet langer welkom in Nederland. De al aanwezige allochtonen moeten een ‘assimilatiecontract’ tekenen, waarin ze beloven dat ze zich aanpassen aan ‘de dominante Nederlandse cultuur’ en bijbehorende waarden en normen. Allochtonen die het contract schenden, moeten Nederland verlaten. Dat zullen er niet zo veel zijn, denkt Wilders, omdat de wet een afschrikwekkende werking zal hebben. ‘Ik denk dat je maar één of twee vliegtuigen nodig hebt.’
Nieuwe moskeeën wil Wilders verbieden. ‘We hebben er gewoon te veel. Ik word gek van al die moskeeën.’
Van mij niet hoor, gek! Wilders serieus nemen is zo 2004!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:32 schreef feessie het volgende:
Ja , ik roep dit al jaren .. ik werd voor gek uitgemaakt.. spijtig genoeg begin ik langzaam toch een beetje gelijk te krijgen.
Wilders is niet eng, Wilders is een marginalist die op angsten die bij een relatief kleine groep leven (en die veroorzaakt worden door een nog kleinere groep) inspeelt in de hoop zichzelf daarmee een dikbetaalde baan te bezorgen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:11 schreef _The_General_ het volgende:
SCH, ik ben geen fan van Wilders, verre van. Maar hem steeds gewoon als "eng" afschilderen werkt ook niet. Wat is jouw visie op de moslimproblematiek die volgens Wilders bestaat?
Nee, dat moet je ook niet ontkennen en dat zie ik eigenlijk niemand doen. Wel moet je het ook in een context plaatsen en je afvragen hoe het allemaal is ontstaan en wat de rol van het westen is. Maar je mag je daar ook zorgen over maken. Maar om daar nou Ahmed hier van 3 hoog achter over aan te vallenquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:34 schreef Ringo het volgende:
Wilders is de allerlaatste die ik mijn stem zou geven (stem nog liever SP); zijn boodschap is plat, eendimensionaal en overtrokken, maar je zou te ver gaan om in weerwil van álles te ontkennen dat de islamitische wereld op dit moment met een probleem zit (een invloedrijke politiek-radicale tak) waar o.a. wij de zure vruchten van (gaan) plukken.
Je moet Ahmed van 3-hoog-achter daar ook niet op aanvallen. Maar je mag je er wel bewust van zijn dat heel veel Ahmeds van 3-hoog-achter dagelijks die zieke propaganda op hun beeldbuis geprojecteerd zien.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat moet je ook niet ontkennen en dat zie ik eigenlijk niemand doen. Wel moet je het ook in een context plaatsen en je afvragen hoe het allemaal is ontstaan en wat de rol van het westen is. Maar je mag je daar ook zorgen over maken. Maar om daar nou Ahmed hier van 3 hoog achter over aan te vallen
Daar ga je al: 'op dit moment'.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou ja, dat vind ik dan ook weer zo'n misplaatst zelfverwijt. Er zijn natuurlijk wel links te leggen, maar je mag best durven toegeven dat het Midden-Oosten op dit moment een broeinest is van onwelriekende gedachten. Daar hoeven wij onszelf weinig verwijten over te maken.
Ik kan geen filmpjes bekijken, maar ik vermoed dat ik me er zo ook wel een voorstelling van kan maken. Wat er zoal in het Midden-Oosten aan haatzaaierij is, en aan vooroordelen, is huiveringwekkend.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou ja, dat vind ik dan ook weer zo'n misplaatst zelfverwijt. Er zijn natuurlijk wel links te leggen, maar je mag best durven toegeven dat het Midden-Oosten op dit moment een broeinest is van onwelriekende gedachten. Daar hoeven wij onszelf weinig verwijten over te maken.
Check anders deze film eens (rustig voor gaan zitten!):
http://video.google.com/videoplay?docid=-692071627799119020
Heel interessante (en journalistiek zeer aanvaardbare) docu over de propaganda die men in de Arabische wereld (en Iran) dagelijks via de satelliettelevisie over zich krijgt uitgestort.
Bepaald niet iets om vrolijk van te worden. Hoor graag wat je ervan vond.
Doe niet zo dramatisch... denk je nou echt dat onze cultuur verdwijnt?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:19 schreef geregistreerd het volgende:
Eigenlijk de normale gang van zaken in de geschiedenis van de mens, ene cultuur overspoelt de andere.
Jammer dat het eerder een stap terug is dan een stap vooruit.
Ik ben namelijk nog wel een beetje erg veel gehecht aan onze Nederlandsche cultuur...
Ow nee zo zwart/wit zie ik het niet hoor, sinterklaas is here to stayquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:22 schreef Verbal het volgende:
[..]
Doe niet zo dramatisch... denk je nou echt dat onze cultuur verdwijnt?
V.
Ja dat is evolutie he.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:27 schreef geregistreerd het volgende:
Maar dat er een verandering komt/is met alle import is toch duidelijk, kijk maar hoe het gaat nu op de lagere scholen bijvoorbeeld, onze kinderen groeien op met een mengelmoes van culturen en dat laat echt wel sporen achter.
Misschien niet de potentiële Wilders stemmers, maar ik denk wel, dat veel mensen het met hem eens zijn.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:38 schreef calvobbes het volgende:
Ach, volgens de peilingen die gister bekend werd gemaakt staat Wilders op één zetel. Dus die achterban lijkt me niet zo groot.
Nee quanitiatief is de steun op dit moment klein. Maar vergis je niet: kwalitatief is de steun voor dit gedachtegoed er wel. En de Burke Stichting moet het hebben van incidenten, waarop zij kunnen inspelen. Hubert Smeets:quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:38 schreef calvobbes het volgende:
Ach, volgens de peilingen die gister bekend werd gemaakt staat Wilders op één zetel. Dus die achterban lijkt me niet zo groot.
Hubert Smeets, De Putschisten zijn onder ons, http://groene.alias.nl/quote:“De Burke Stichting [...] is zo revolutionair als de pest. «Er dient dreiging van ons uit te gaan. We moeten als een mysterie en imminent gevaar boven de politieke markt hangen. Dat kunnen we doen door van tijd tot tijd afgewogen betuigingen van inhoudelijke steun te geven aan politici die zich opstellen als oppositionele provocateurs en een onderdeel kunnen blijken te zijn van de trigger naar de verhoopte paradigmawisseling.» [citaat Bart Jan Spruyt, M.T]
[...] [De Burke Stichting] gokt op een crisis, staat «klaar» om deze of gene provocateur een handje te helpen en marcheert op naar het staatskasteel als de boel op instorten staat. Kinneging en de zijnen bereiden zich voor op een coup, een coup waarin ze zelf de hand niet willen hebben maar die door anderen mogelijk moet worden gemaakt. Zelfs de Jacobijnen van Robespierre waren minder opportunistisch dan de Burkianen van nu.
Wacht maar totdat Turkije ooit deel uit gaat maken van de E Uquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:38 schreef calvobbes het volgende:
Ik denk dat er veel meer mensen het oneens zijn met zijn opmerkingen richting de islam. En dan vooral door de manier waarop hij het aanpakt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:50 schreef Het_hupt het volgende:
Misschien niet de potentiële Wilders stemmers, maar ik denk wel, dat veel mensen het met hem eens zijn.
igg met z'n opmerkingen richting de Islam.
Dat is pas over een jaar of 10.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:52 schreef Frida-ster het volgende:
Wacht maar totdat Turkije ooit deel uit gaat maken van de E U
Wat dan?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:52 schreef Frida-ster het volgende:
[..]
Wacht maar totdat Turkije ooit deel uit gaat maken van de E U
Hetzelfde als nu dus?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:04 schreef Frida-ster het volgende:
Dan zullen vele Turken zich over Europa uitspreiden en zullen er veel Westerlingen bang worden dat ze zich zullen gaan moeten onderwerpen aan islamitische gewoonten.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:19 schreef SCH het volgende:
Ik snap ook niet waarom de Volkskrant hem weer voorop de Volkskrant zet.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:04 schreef Frida-ster het volgende:
Dan zullen vele Turken zich over Europa uitspreiden en zullen er veel Westerlingen bang worden dat ze zich zullen gaan moeten onderwerpen aan islamitische gewoonten.
Maar daar gaat het toch over? Ik leef eigenlijk niet zo in het verleden; al ben ik mij er wel van bewust.quote:
Nou vooruit dan, gooi 'm in je bookmarks.quote:En die film over arabische propaganda geloof ik wel. Ik heb nog zat dingen die ik moet zien en die ik belangrijker vindt. Die propaganda is ongetwijfeld haatzaaiend en opruiend.
Ja die historische onderbouwing ken ik ook. Maar ik vind het nogal flauw (hoewel getuigen van historisch bewustzijn) om dáár telkens de oorzaak te zoeken. Ik, Europeaan, westerling, ben géén kolonisator. Spreek me daar ook niet op aan. Ik heb de mujaheddin in Afghanistan niet gesteund. Verwijt me dat ook niet.quote:Neemt niet weg dat die haat ergens vandaan komt. Dat Iran een bloedhekel aan het westen heeft, heeft echt niets te maken met Amerika dat dat land jaren heeft 'gesteund' en daarna liet vallen? Irak (Hoessein) die eerst door Amerika werd 'gesteund' (tegen Iran), en daarna keihard is laten vallen? Afghanistan dat eerst jaren door de Russen is bezet (en Amerika dat onderhuids 'steun' gaf aan de opstandelingen) en daarna onder -door Amerika gesteund- Taliban-bewind kwam? Dat vervolgens weer opeens de Amerikaanse steun ingetrokken zag en vervolgens een voornamelijk Amerikaanse invasie. En daarna een Amerikaanse invasie in Irak onder valse voorwendsels?
Nee. Maar er zijn in de Arabische wereld wel krachten werkzaam, heel sterke krachten, die dat dagelijks propageren. Te ontvangen in weetikveel hoeveel huishoudens met een satelliet. Elke dag opnieuw.quote:Heeft er allemaal niets mee te maken. De Muselman wil ons dood. Zomaar.
Ten opzichte van de “conservatieve revolutie” (Fortuyn, Spruyt, Burke Stichting, Wilders worden grofweg twee standpunten ingenomen, die allebei in bepaalde opzicht waar zijn:quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:38 schreef calvobbes het volgende:
En wat zijn die Europesche gewoontes dan wel?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:06 schreef calvobbes het volgende:
Overigens zal Turkije zich moeten gaan onderwerpen aan Europesche gewoontes voordat ze bij de EU mogen....
In Wilders zie ik ook geen waarschuwende profeet. Ben benieuwd wat hij over 10 jr gaat doen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:53 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat is pas over een jaar of 10.
Dan is Wilders zijn politieke carriere waarschijnlijk al voorbij.
Het partnerschap voor toetreding van Turkijequote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:23 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
En wat zijn die Europesche gewoontes dan wel?
Dat heeft nog nooit iemand kunnen uitleggen.
Het grappige is natuurlijk dat tegenstanders van Turkije in de EU en Wilders' aanhang in het bijzonder die 'Europese levenswijze' zelf ook niet onderschrijven door minderheden en andersdenkenden te minachten en door te pleiten voor vrijheidsinperkende maatregelen voor aanhangers van 'een bepaald geloof'.quote:
Ik wil niet rot doen, maar dat zijn dus zaken die Geert Wilders wil afschaffen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:37 schreef Frida-ster het volgende:
de mensenrechten en de bescherming van minderheden, hetgeen de eerbiediging van internationale regelgeving inhoudt;
de vrijheid van meningsuiting, van vereniging en van vreedzame vergadering, alsook vrijheid van godsdienst;
de rechten van minderheden, de culturele rechten en de bescherming van minderheden,
Ah, verdorie. Nu kan ik niet meer komen met De Eeuwige Moslim, etc.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:49 schreef gelly het volgende:
Een tip voor Wilders, zoek ook een Leni en pas onderstaand affiche naar huidige maatstaven aan.
[afbeelding]
http://www.nos.nl/nieuws/(...)Q_Turkije_en_EU.htmlquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:23 schreef FeestNummer het volgende:
En wat zijn die Europesche gewoontes dan wel?
Dat heeft nog nooit iemand kunnen uitleggen.
Bijvoorbeeld.quote:Aan welke voorwaarden moet Turkije voldoen?
Voor de toetredingsonderhandelingen kunnen beginnen, moet een kandidaat-lidstaat voldoen aan de zogeheten Kopenhagen-criteria. Dit zijn de minimumnormen op het terrein van democratie, rechtstaat, economie en bestuur. Deze dateren uit 1993.
Turkije moest een volwaardige markteconomie creëren, de rechtstaat en de democratie versterken, de rol van het leger terugdringen en het justitieel apparaat effectiever maken.
Tijdens de Europese top in Brussel op 16 en 17 december kwam daar nog bij dat Turkje voor de start van de onderhandelingen Cyprus in ieder geval indirect moet erkennen, door een douane-unie met de tien nieuwe EU-lidstaten aan te gaan.
Turkije heeft de afgelopen jaren in snelle tijd indrukwekkende hervormingen doorgevoerd om aan de Europese eisen te voldoen. In de laatste twee jaar zijn volgens een rapport van de Europese Commissie meer hervormingen doorgevoerd dan in het hele voorafgaande decennium.
Zo heeft Turkije de economie gedereguleerd, de belastingwetten vereenvoudigd en de overheidsfinanciën op orde gebracht, met als resultaat dit jaar een economische groei van 8,2 procent en een productiviteitsstijging van 10 procent.
Het land heeft de invloed van het leger op de politiek verminderd, veel gedaan op het gebied van de mensenrechten, heeft ruimte geschapen voor afwijkende politieke opvattingen en religieus pluralisme, strenge wetten tegen martelen aangenomen, de doodsstraf afgeschaft en meer rechten toegekend aan de Koerdische minderheid. Ook de strafwet is herzien en de juridische positie van de vrouw is sterk verbeterd.
Maar de hervormingen zijn nog niet voltooid. De Europese Commissie heeft in haar advies dan ook gezegd dat gesprekken volgend jaar alleen kunnen beginnen als Turkije op de ingeslagen weg doorgaat.
Duidelijk, maar dat is volgens mij niet waar Wilders aan refereert.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 14:05 schreef calvobbes het volgende:
[..]
http://www.nos.nl/nieuws/(...)Q_Turkije_en_EU.html
[..]
Bijvoorbeeld.
Wilders vind anders de media snel zat als die het ergens niet mee eens is. Nu heb ik hem nog niet gehoord. En op de site van Groep Wilders staat het artikel van de Volkskrant ook te lezen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:13 schreef FiXeR999 het volgende:
Ons pap een nazi.. no-way!
Jullie denken niet verder dan de media.. Ga nou eens naar zijn site, en lees zijn echte standpunten eens.
Ik kots echt over dat soort zielige personen zoals jullie dat niet eens verder denken dan de media het verdraait..
![]()
Ja, erg handig om zich totaal te isoleren.quote:
alles is beter dan de waarheid ontkennen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:06 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Ja, erg handig om zich totaal te isoleren.
Jij bent niet eens Nederlander, dus je hebt geen recht van spreken over deze stelling omdat het juist gaat om wat Nederlanders vinden.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:53 schreef Megumi het volgende:
Wat een flauwekul is dit.
Jij woont er niet dus moet je ook je klep houden. Toch ?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:59 schreef StefanP het volgende:
[..]
Jij bent niet eens Nederlander, dus je hebt geen recht van spreken over deze stelling omdat het juist gaat om wat Nederlanders vinden.
Ik ben WEL Nederlander en ik vind het ook grote flauwekul.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:59 schreef StefanP het volgende:
[..]
Jij bent niet eens Nederlander, dus je hebt geen recht van spreken over deze stelling omdat het juist gaat om wat Nederlanders vinden.
Als het over interne Nederandse aangelegenheden gaat 'mogen' buitenlanders dat niet nee (Personen als Maartena, StefanP en alle andere landverlaters hebben in topics als deze eigenlijk niets te zoeken..)quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 20:03 schreef popolon het volgende:
Ja als we zo gaan beginnen mogen fokkers die in Nederland wonen ook niet meepraten over buitenlandse aangelegenheden.
Wat een kleinzielig discriminerend gedoe om mensen buiten te sluiten omdat ze niet-nederlands genoeg zouden zijn of zouden kunnen zijn.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:36 schreef HokkePok het volgende:
Als het over interne Nederandse aangelegenheden gaat 'mogen' buitenlanders dat niet nee (Personen als Maartena, StefanP en alle andere landverlaters hebben in topics als deze eigenlijk niets te zoeken..)
Maar is dat niet wat Wilders ook aan het doen is?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat een kleinzielig discriminerend gedoe om mensen buiten te sluiten omdat ze niet-nederlands genoeg zouden zijn of zouden kunnen zijn.
Je meent het ook nog, da's dan wel het ergste.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 21:36 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Als het over interne Nederandse aangelegenheden gaat 'mogen' buitenlanders dat niet nee (Personen als Maartena, StefanP en alle andere landverlaters hebben in topics als deze eigenlijk niets te zoeken..)
Op het moment dat belangen van dit land zich kruisen met andere landen heeft iedere Nederlander een goede reden om daar wel over te discussieren. Dat gaat dus over zaken als Irak, Iran, N-Korea, China etc. simpel toch?
Gaap.quote:Op zondag 8 oktober 2006 00:21 schreef David_0069 het volgende:
Misselijkmakend ja. Gewoon een vieze racist, als we het dan toch over uitzetten hebben, laat racisten dan opdonderen. Met 99% van de buitenlanders is niet mis, en als er dan 1% is die iets verkeerd doet dan heeft de hele allochtone gemeenschap het gedaan. En wat betreft verloederring van de cultuur, er bestaat niet zo iets als de Nederlandse cultuur, cultuur wordt altijd gevormd door invloeden van andere culturen. Dat is altijd al zo geweest en zo veranderd ook nu de cultuur. Daar is echt helemaal niet mis mee, zeg nou zelf je hebt toch ook liever een turkse pizza op je bord dan een bord met Boerekool?
Nee, mensen als jij vallen ten prooi aan het politieke populisme van mensen als Wilders. Je laat je lekker beet nemen, jongenquote:Op zondag 8 oktober 2006 00:25 schreef pieter_pontiac het volgende:
[..]
Gaap.
Slaap lekker verder.
Dankzij jouw soort mensen valt Nederland ten prooi aan getinte criminelen.
1% doet ietsverkeerd? Woon je in Staphorst?!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |