abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42450072
Eigenlijk de normale gang van zaken in de geschiedenis van de mens, ene cultuur overspoelt de andere.
Jammer dat het eerder een stap terug is dan een stap vooruit.
Ik ben namelijk nog wel een beetje erg veel gehecht aan onze Nederlandsche cultuur...
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:22:36 #152
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_42450169
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:19 schreef geregistreerd het volgende:
Eigenlijk de normale gang van zaken in de geschiedenis van de mens, ene cultuur overspoelt de andere.
Jammer dat het eerder een stap terug is dan een stap vooruit.
Ik ben namelijk nog wel een beetje erg veel gehecht aan onze Nederlandsche cultuur...
Doe niet zo dramatisch... denk je nou echt dat onze cultuur verdwijnt?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_42450273
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:22 schreef Verbal het volgende:

[..]

Doe niet zo dramatisch... denk je nou echt dat onze cultuur verdwijnt?

V.
Ow nee zo zwart/wit zie ik het niet hoor, sinterklaas is here to stay

Maar dat er een verandering komt/is met alle import is toch duidelijk, kijk maar hoe het gaat nu op de lagere scholen bijvoorbeeld, onze kinderen groeien op met een mengelmoes van culturen en dat laat echt wel sporen achter.
pi_42450469
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:27 schreef geregistreerd het volgende:

Maar dat er een verandering komt/is met alle import is toch duidelijk, kijk maar hoe het gaat nu op de lagere scholen bijvoorbeeld, onze kinderen groeien op met een mengelmoes van culturen en dat laat echt wel sporen achter.
Ja dat is evolutie he.
We lopen er nu ook niet meer zo bij als 25 jaar geleden.
Nederland groeit sowieso al eeuwen op met een mengelmoes van culturen dankzij dingen als de VOC, gastarbeiders, oorlog in indonesie etc.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:36:19 #155
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_42450498
Geert Wilders staat niet alleen, hij heeft een sterke intellectuele achterban aan de Universiteit Leiden. Aan de Universiteit Leiden werken een aantal wetenschappers, die direct of indirect verbonden zijn aan de Edmund Burke Stichting. De Burke Stichting heeft via haar ex-directeur (nu secretaris) Bart Jan Spruyt het verkiezingsprogramma van Geert Wilders beïnvloed. De Leidse Burkianen zijn: de Burke Stichting initiator en voorzitter Andreas Kinneging, het lid van raad van advies Burke Stichting Paul Cliteur, Burke-eredonateur Afshin Ellian en de sympathisant en Wilders-fan, de germanist Jerker Spits.
Bart Jan Spruyt ( gepromoveerd in Leiden) heeft vanaf september 2004 inofficieel, later dan officieel samengewerkt met Wilders. In augustus 2006 heeft Spruyt zijn samenwerking met Wilders verbroken, omdat Wilders niet met de andere rechtspopulistische partijen wil samenwerken.

Kinneging beweert in een interview op 13 mei 2006 in de NRC dat de Stichting in 2005 de bakens had verzet: “We hebben de politiek radicaal de deur uitgezet.” Hij verzwijgt dat Spruyt, die begin 2006 een officieel samenwerkingsverband met Geert Wilders is aangegaan en voor Wilders het partijprogramma schreef, altijd lid van het bestuur van de Burke Stichting is gebleven ( later niet meer als directeur, maar wel als secretaris) , en vanwege de officiële samenwerking met Wilders de Stichting niet hoefde te verlaten.

De Leidse hoogleraar Bolkestein is ook nauw verbonden met de Burkianen en met Geert Wilders. Hij heeft met Cliteur, Kinneging, Wilders en met de medeoprichter van de Burke Stichting Joshua Livestro jarenlang samengewerkt in de VVD. Bolkestein zit samen met Kinneging, Ellian en Cliteur in het nieuwe Leidse rechtengebouw (terwijl hij eigenlijk organisatorisch bij Sociale Wetenschappen/ Politicologie hoort).
Bolkestein, islamofoob en anti-sixties-ideoloog van het eerste uur, is de geestelijke vader van Kinneging en Wilders.
Niet voor niets wordt Bolkestein uitgebreid aangehaald door Wilders en Spruyt in hun filosofisch programma Een Nieuw-realistische visie ( te lezen op de Wilders-site).

De Burkiaan Afshin Ellian, die zich eerder zeer positief had uitgelaten over Wilders, schrijft in zijn column Eer de libertas philosophandi ( NRC 2-9-2006) ineens kritisch over Wilders: “Van Geert Wilders mogen de komende vijf jaren geen moskeeën gebouwd worden Hij wil, met een beroep op democratie en vrijheid, de godsdienstvrijheid voor moslims afschaffen.”

Het is merkwaardig dat Ellian niet ingaat op het veel grotere probleem, namelijk dat Wilders het gelijkheidsbeginsel uit de grondwet wil schrappen. Ellians veel te zwakke en te obligate kritiek op Wilders komt ook te laat. Zoals ik zelf in een lezersbrief in de NRC ( 20 april 2006) heb geschreven, is het standpunt van Ellian nauw verwant aan het standpunt van Wilders. Ellians juridisch-politieke eisen zijn op cruciale punten verwant aan het denken van Wilders. Ellian eist een “een soort administratieve ophokplicht voor de jihadisten, buiten het strafrecht om.”( NRC 26-11-2005). Hetzelfde verwoordde Geert Wilders in een BBC- interview van 21 maart 2006, waar hij het heeft over “administrative detention”.
pi_42450562
Ach, volgens de peilingen die gister bekend werd gemaakt staat Wilders op één zetel. Dus die achterban lijkt me niet zo groot.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:50:36 #157
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_42450806
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:38 schreef calvobbes het volgende:
Ach, volgens de peilingen die gister bekend werd gemaakt staat Wilders op één zetel. Dus die achterban lijkt me niet zo groot.
Misschien niet de potentiële Wilders stemmers, maar ik denk wel, dat veel mensen het met hem eens zijn.
igg met z'n opmerkingen richting de Islam.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:50:59 #158
146018 mariatrepp
pi_42450817
quote:
Nee quanitiatief is de steun op dit moment klein. Maar vergis je niet: kwalitatief is de steun voor dit gedachtegoed er wel. En de Burke Stichting moet het hebben van incidenten, waarop zij kunnen inspelen. Hubert Smeets:
quote:
“De Burke Stichting [...] is zo revolutionair als de pest. «Er dient dreiging van ons uit te gaan. We moeten als een mysterie en imminent gevaar boven de politieke markt hangen. Dat kunnen we doen door van tijd tot tijd afgewogen betuigingen van inhoudelijke steun te geven aan politici die zich opstellen als oppositionele provocateurs en een onderdeel kunnen blijken te zijn van de trigger naar de verhoopte paradigmawisseling.» [citaat Bart Jan Spruyt, M.T]
[...] [De Burke Stichting] gokt op een crisis, staat «klaar» om deze of gene provocateur een handje te helpen en marcheert op naar het staatskasteel als de boel op instorten staat. Kinneging en de zijnen bereiden zich voor op een coup, een coup waarin ze zelf de hand niet willen hebben maar die door anderen mogelijk moet worden gemaakt. Zelfs de Jacobijnen van Robespierre waren minder opportunistisch dan de Burkianen van nu.
Hubert Smeets, De Putschisten zijn onder ons, http://groene.alias.nl/
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:52:38 #159
156399 Frida-ster
dancing queen
pi_42450847
quote:
Wacht maar totdat Turkije ooit deel uit gaat maken van de E U
pi_42450850
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:50 schreef Het_hupt het volgende:

Misschien niet de potentiële Wilders stemmers, maar ik denk wel, dat veel mensen het met hem eens zijn.
igg met z'n opmerkingen richting de Islam.
Ik denk dat er veel meer mensen het oneens zijn met zijn opmerkingen richting de islam. En dan vooral door de manier waarop hij het aanpakt.
pi_42450867
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:52 schreef Frida-ster het volgende:

Dat is pas over een jaar of 10.
Dan is Wilders zijn politieke carriere waarschijnlijk al voorbij.
pi_42450971
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:52 schreef Frida-ster het volgende:

[..]

Wat dan?
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 13:04:16 #163
156399 Frida-ster
dancing queen
pi_42451116
Dan zullen vele Turken zich over Europa uitspreiden en zullen er veel Westerlingen bang worden dat ze zich zullen gaan moeten onderwerpen aan islamitische gewoonten.
pi_42451132
Hoe harder Geert bralt hoe minder serieus hij genomen wordt.
Of in gewoon Nederlands: laat die vent maar lullen.
pi_42451137
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 13:04 schreef Frida-ster het volgende:
Dan zullen vele Turken zich over Europa uitspreiden en zullen er veel Westerlingen bang worden dat ze zich zullen gaan moeten onderwerpen aan islamitische gewoonten.
Hetzelfde als nu dus?
pi_42451151
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:19 schreef SCH het volgende:

Ik snap ook niet waarom de Volkskrant hem weer voorop de Volkskrant zet.
je weet toch... rechtse media, politiekcorrect enzo
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 13:05:51 #167
156399 Frida-ster
dancing queen
pi_42451158
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 13:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Hetzelfde als nu dus?
Nee, iets in de miljoenen, die stemrecht krijgen....
pi_42451172
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 13:04 schreef Frida-ster het volgende:

Vele Turken verspreiden zich nu al over Europa. Waarom zou dat dat ineens veel meer worden?

Overigens zal Turkije zich moeten gaan onderwerpen aan Europesche gewoontes voordat ze bij de EU mogen....
pi_42451216
De Volkskrant kan nog zoveel reklame maken voor Geert, hij wordt door de kiezer niet serieus genomen.
De man is volledig doorgeslagen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 13:09:07 #170
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_42451221
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:11 schreef Verbal het volgende:

[..]

Daar ga je al: 'op dit moment'.
Maar daar gaat het toch over? Ik leef eigenlijk niet zo in het verleden; al ben ik mij er wel van bewust.
quote:
En die film over arabische propaganda geloof ik wel. Ik heb nog zat dingen die ik moet zien en die ik belangrijker vindt. Die propaganda is ongetwijfeld haatzaaiend en opruiend.
Nou vooruit dan, gooi 'm in je bookmarks.
quote:
Neemt niet weg dat die haat ergens vandaan komt. Dat Iran een bloedhekel aan het westen heeft, heeft echt niets te maken met Amerika dat dat land jaren heeft 'gesteund' en daarna liet vallen? Irak (Hoessein) die eerst door Amerika werd 'gesteund' (tegen Iran), en daarna keihard is laten vallen? Afghanistan dat eerst jaren door de Russen is bezet (en Amerika dat onderhuids 'steun' gaf aan de opstandelingen) en daarna onder -door Amerika gesteund- Taliban-bewind kwam? Dat vervolgens weer opeens de Amerikaanse steun ingetrokken zag en vervolgens een voornamelijk Amerikaanse invasie. En daarna een Amerikaanse invasie in Irak onder valse voorwendsels?
Ja die historische onderbouwing ken ik ook. Maar ik vind het nogal flauw (hoewel getuigen van historisch bewustzijn) om dáár telkens de oorzaak te zoeken. Ik, Europeaan, westerling, ben géén kolonisator. Spreek me daar ook niet op aan. Ik heb de mujaheddin in Afghanistan niet gesteund. Verwijt me dat ook niet.
Feit blijft dat de meeste Arabische landen nu zwaar te lijden hebben onder een Arabisch dictatoriaal bewind, en dat Arabische intellectuelen vooral de mond gesnoerd wordt door hun eigen machthebbers. Je kan Amerika en Europa een hoop verwijten, maar je kan ze niet de blindelings de schuld geven van het feit dat iemand in, pakweg, Syrië, niet zijn subversieve bek open kan trekken zonder te vrezen voor repercussies.
Ik heb niets met die fucking oorlog in Irak, één grote misselijke vergissing, ik heb niets met de politiek van de neo-cons en wat mij betreft zijn de VS op een griezelig dwaalspoor geraakt sinds 9/11. Het westen is géén walhalla. Verre van. Maar ik denk wel dat "wij" (dat heet, de maatschappij als collectief) voorop lopen in beschaving omdat we vanuit onze wetten burgers toestaan om anders te denken, anders te argumenteren dan de administrative officials zouden willen.
Nergens is zoveel intellectuele weerstand geweest tegen de politiek van het westen als in het westen zélf. Het zijn vooral westerse criticasters geweest die de oorlog in Irak van een andere kant hebben belicht, en de publieke opinie daarmee hebben beïnvloed. Die vrijheid is hier. Geen Amerikaanse intellectueel die van overheidswege hoeft te vrezen voor zijn leven. Michael Moore kan nog steeds films maken. Er zijn talloze demonstraties geweest tégen de oorlog, tégen Bush, tégen onze aanwezigheid in Irak.
Een Arabische intellectueel zou willen dat zijn overheid zoveel morele souplesse toont, dat hem bij wet wordt toegestaan zijn mening te laten horen.
quote:
Heeft er allemaal niets mee te maken. De Muselman wil ons dood. Zomaar.
Nee. Maar er zijn in de Arabische wereld wel krachten werkzaam, heel sterke krachten, die dat dagelijks propageren. Te ontvangen in weetikveel hoeveel huishoudens met een satelliet. Elke dag opnieuw.

Als hier de paus een scheet laat, staat de wereld op zijn kop. Westerse machthebbers zijn er als de kippen bij om iedere radicaal-kritische noot te relativeren of tegen te spreken. Als je hier de dood van alle moslims zou propageren, word je keihard aangepakt, of in elk geval door de publieke opinie vermorzeld. En terecht. Maar ondertussen staan Arabische regimes met een brede glimlach toe dat politiek-religieuze groeperingen enthousiast en voortdurend de loftrompet steken over de islam-met-het-zwaard, elke 'infidel' het hoofd af willen hakken, en dat met een retoriek die Adolf H. niet had misstaan.

Wat moet je daarmee? Weinig, misschien. Het heeft in elk geval niet veel zin om iedere moslim (fucking 1.000.000.000 mensen) van potentiële genocide te beschuldigen. Maar het politieke gevaar is aanwezig, en ik vind het zinvoller daarop te wijzen, en daarover in discussie te gaan, dan telkens weer die langspeelplaat van de schuldbewuste geschiedenisles.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 07-10-2006 13:29:43 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 13:11:43 #171
146018 mariatrepp
pi_42451268
quote:
Ten opzichte van de “conservatieve revolutie” (Fortuyn, Spruyt, Burke Stichting, Wilders worden grofweg twee standpunten ingenomen, die allebei in bepaalde opzicht waar zijn:
a. Het is een hype, die al weer over is
b. er is sprake van een (enigszins zorgwekkende) maatschappelijke verrechtsing, die teweeggebracht werd door de bovengenoemde krachten.
pi_42451536
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 13:06 schreef calvobbes het volgende:

Overigens zal Turkije zich moeten gaan onderwerpen aan Europesche gewoontes voordat ze bij de EU mogen....
En wat zijn die Europesche gewoontes dan wel?
Dat heeft nog nooit iemand kunnen uitleggen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 13:25:17 #173
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_42451582
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:53 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat is pas over een jaar of 10.
Dan is Wilders zijn politieke carriere waarschijnlijk al voorbij.
In Wilders zie ik ook geen waarschuwende profeet. Ben benieuwd wat hij over 10 jr gaat doen.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 13:37:15 #174
156399 Frida-ster
dancing queen
pi_42451866
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 13:23 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Het partnerschap voor toetreding van Turkije

De prioriteiten op de korte termijn

De prioriteiten op de korte termijn betreffen zowel de versterkte politieke dialoog alsook de politieke en economische criteria en die aangaande het acquis, en wel:

de democratie en de rechtsstaat, waaronder ook de versterking van het openbare bestuur door middel van hervormingen, de betrekkingen tussen het maatschappelijk middenveld en het leger, de justitie, alsook het beleid tegen corruptie;
de mensenrechten en de bescherming van minderheden, hetgeen de eerbiediging van internationale regelgeving inhoudt;
de burgerrechten en politieke rechten die betrekking hebben op het voorkómen van foltering en mishandelingen, de toegang tot de justitie, de vrijheid van meningsuiting, van vereniging en van vreedzame vergadering, alsook vrijheid van godsdienst;
de economische en sociale rechten die betrekking hebben op de rechten van vrouwen en kinderen, de rechten van vakvereniging, de rechten van minderheden, de culturele rechten en de bescherming van minderheden, de situatie in het oosten en het zuidoosten;
de regionale vraagstukken en internationale verplichtingen met betrekking tot Cyprus, tot een vreedzame regeling van de grensgeschillen, de verplichtingen die voortvloeien uit de Associatieovereenkomst, alsook de economische criteria;
het vermogen de verplichtingen die uit de toetreding voortvloeien op zich te nemen, dat wil zeggen de verplichtingen uit het acquis; het acquis wordt gevormd door de oorspronkelijke en afgeleide politieke uitingen en besluiten van de EU.
De prioriteiten op de middellange termijn:

de economische criteria met betrekking tot de privatiseringen, de hervorming van de landbouw, de pensioenstelsels en de stelsels voor sociale zekerheid, onderwijs en gezondheid;
het vermogen de uit de toetreding voortvloeiende verplichtingen op zich te nemen op de communautaire gebieden die in het partnerschap voor de toetreding tot in bijzonderheden zijn beschreven

Bron:http://europa.eu/scadplus/leg/nl/lvb/e40111.htm
pi_42451968
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 13:37 schreef Frida-ster het volgende:

[..]
Het grappige is natuurlijk dat tegenstanders van Turkije in de EU en Wilders' aanhang in het bijzonder die 'Europese levenswijze' zelf ook niet onderschrijven door minderheden en andersdenkenden te minachten en door te pleiten voor vrijheidsinperkende maatregelen voor aanhangers van 'een bepaald geloof'.
pi_42452236
Wat lees ik onder andere in je verhaaltje:
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 13:37 schreef Frida-ster het volgende:

de mensenrechten en de bescherming van minderheden, hetgeen de eerbiediging van internationale regelgeving inhoudt;

de vrijheid van meningsuiting, van vereniging en van vreedzame vergadering, alsook vrijheid van godsdienst;

de rechten van minderheden, de culturele rechten en de bescherming van minderheden,
Ik wil niet rot doen, maar dat zijn dus zaken die Geert Wilders wil afschaffen.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 13:59:46 #177
156399 Frida-ster
dancing queen
pi_42452407
Je doet niet rot...
ik heb alleen gezegd dat, zou Wilders of een ander rechts figuur, ten tijde van de toetreding van Turkije aan de EU, een politieke partij leiden, deze veel stemmen zal krijgen.

BTW;
Het is geen verhaaltje, maar een officieel EU standpunt!
pi_42452477
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 18:49 schreef gelly het volgende:
Een tip voor Wilders, zoek ook een Leni en pas onderstaand affiche naar huidige maatstaven aan.

[afbeelding]
Ah, verdorie. Nu kan ik niet meer komen met De Eeuwige Moslim, etc.
pi_42452568
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 13:23 schreef FeestNummer het volgende:

http://www.nos.nl/nieuws/(...)Q_Turkije_en_EU.html
quote:
Aan welke voorwaarden moet Turkije voldoen?

Voor de toetredingsonderhandelingen kunnen beginnen, moet een kandidaat-lidstaat voldoen aan de zogeheten Kopenhagen-criteria. Dit zijn de minimumnormen op het terrein van democratie, rechtstaat, economie en bestuur. Deze dateren uit 1993.

Turkije moest een volwaardige markteconomie creëren, de rechtstaat en de democratie versterken, de rol van het leger terugdringen en het justitieel apparaat effectiever maken.

Tijdens de Europese top in Brussel op 16 en 17 december kwam daar nog bij dat Turkje voor de start van de onderhandelingen Cyprus in ieder geval indirect moet erkennen, door een douane-unie met de tien nieuwe EU-lidstaten aan te gaan.

Turkije heeft de afgelopen jaren in snelle tijd indrukwekkende hervormingen doorgevoerd om aan de Europese eisen te voldoen. In de laatste twee jaar zijn volgens een rapport van de Europese Commissie meer hervormingen doorgevoerd dan in het hele voorafgaande decennium.

Zo heeft Turkije de economie gedereguleerd, de belastingwetten vereenvoudigd en de overheidsfinanciën op orde gebracht, met als resultaat dit jaar een economische groei van 8,2 procent en een productiviteitsstijging van 10 procent.

Het land heeft de invloed van het leger op de politiek verminderd, veel gedaan op het gebied van de mensenrechten, heeft ruimte geschapen voor afwijkende politieke opvattingen en religieus pluralisme, strenge wetten tegen martelen aangenomen, de doodsstraf afgeschaft en meer rechten toegekend aan de Koerdische minderheid. Ook de strafwet is herzien en de juridische positie van de vrouw is sterk verbeterd.

Maar de hervormingen zijn nog niet voltooid. De Europese Commissie heeft in haar advies dan ook gezegd dat gesprekken volgend jaar alleen kunnen beginnen als Turkije op de ingeslagen weg doorgaat.
Bijvoorbeeld.
pi_42452830
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:05 schreef calvobbes het volgende:

[..]

http://www.nos.nl/nieuws/(...)Q_Turkije_en_EU.html
[..]

Bijvoorbeeld.
Duidelijk, maar dat is volgens mij niet waar Wilders aan refereert.
pi_42458132
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:13 schreef FiXeR999 het volgende:

Ons pap een nazi.. no-way!

Jullie denken niet verder dan de media .. Ga nou eens naar zijn site, en lees zijn echte standpunten eens.

Ik kots echt over dat soort zielige personen zoals jullie dat niet eens verder denken dan de media het verdraait..
Wilders vind anders de media snel zat als die het ergens niet mee eens is. Nu heb ik hem nog niet gehoord. En op de site van Groep Wilders staat het artikel van de Volkskrant ook te lezen.
Dus het lijkt me dat dit Wilders zijn echte standpunten zijn.
pi_42458150
Prachtig geformuleerd van Wilders
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_42458238
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 18:03 schreef JohnDope het volgende:
Prachtig geformuleerd van Wilders
Ja, erg handig om zich totaal te isoleren.
pi_42458277
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 18:06 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Ja, erg handig om zich totaal te isoleren.
alles is beter dan de waarheid ontkennen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_42458910
-edit-
Offtopic, gespam, gebash. Kappe daarmee.

[ Bericht 89% gewijzigd door Sidekick op 07-10-2006 19:35:26 ]
pi_42461179
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:53 schreef Megumi het volgende:
Wat een flauwekul is dit.
Jij bent niet eens Nederlander, dus je hebt geen recht van spreken over deze stelling omdat het juist gaat om wat Nederlanders vinden.

Wilders heeft volkomen gelijk. Je hoeft maar naar de grote riolen, euh ik bedoel de grote steden, te kijken om te zien waar het heen gaat met Nederland. Vuil, smerig, vies, crimineel, vol, niemand die meer werkt, noem maar op. Mooi toekomstbeeld
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_42461251
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 19:59 schreef StefanP het volgende:

[..]

Jij bent niet eens Nederlander, dus je hebt geen recht van spreken over deze stelling omdat het juist gaat om wat Nederlanders vinden.
Jij woont er niet dus moet je ook je klep houden. Toch ?
pi_42461254
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 19:59 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik ben WEL Nederlander en ik vind het ook grote flauwekul.
Maar ik ben blij dat Wilders zichzelf op deze manier marginaliseert.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 20:03:53 #189
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_42461292
Ja als we zo gaan beginnen mogen fokkers die in Nederland wonen ook niet meepraten over buitenlandse aangelegenheden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 21:36:41 #190
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_42464302
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 20:03 schreef popolon het volgende:
Ja als we zo gaan beginnen mogen fokkers die in Nederland wonen ook niet meepraten over buitenlandse aangelegenheden.
Als het over interne Nederandse aangelegenheden gaat 'mogen' buitenlanders dat niet nee (Personen als Maartena, StefanP en alle andere landverlaters hebben in topics als deze eigenlijk niets te zoeken..)

Op het moment dat belangen van dit land zich kruisen met andere landen heeft iedere Nederlander een goede reden om daar wel over te discussieren. Dat gaat dus over zaken als Irak, Iran, N-Korea, China etc. simpel toch?
waarschijnlijk wel
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 21:37:44 #191
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42464347
ik vind wilders niet veel enger dan een ael.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_42464806
Het is gewoon populisme. Hij is bang dat ie geen aandacht krijgt....
pi_42464962
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 21:36 schreef HokkePok het volgende:

Als het over interne Nederandse aangelegenheden gaat 'mogen' buitenlanders dat niet nee (Personen als Maartena, StefanP en alle andere landverlaters hebben in topics als deze eigenlijk niets te zoeken..)
Wat een kleinzielig discriminerend gedoe om mensen buiten te sluiten omdat ze niet-nederlands genoeg zouden zijn of zouden kunnen zijn.
pi_42465179
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 21:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat een kleinzielig discriminerend gedoe om mensen buiten te sluiten omdat ze niet-nederlands genoeg zouden zijn of zouden kunnen zijn.
Maar is dat niet wat Wilders ook aan het doen is?
pi_42468394
Een walgelijke uitlating van onze Amadeus Wilders . Zojuist in Rondom 10 werd er ook al met afkeer op gereageerd door onder andere Rouvoet.
  zondag 8 oktober 2006 @ 00:08:41 #196
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_42468533
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 21:36 schreef HokkePok het volgende:

[..]

Op het moment dat belangen van dit land zich kruisen met andere landen heeft iedere Nederlander een goede reden om daar wel over te discussieren. Dat gaat dus over zaken als Irak, Iran, N-Korea, China etc. simpel toch?
Je meent het ook nog, da's dan wel het ergste.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 8 oktober 2006 @ 00:09:26 #197
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_42468545
Amen, Geert.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_42468821
Misselijkmakend ja. Gewoon een vieze racist, als we het dan toch over uitzetten hebben, laat racisten dan opdonderen. Met 99% van de buitenlanders is niet mis, en als er dan 1% is die iets verkeerd doet dan heeft de hele allochtone gemeenschap het gedaan. En wat betreft verloederring van de cultuur, er bestaat niet zo iets als de Nederlandse cultuur, cultuur wordt altijd gevormd door invloeden van andere culturen. Dat is altijd al zo geweest en zo veranderd ook nu de cultuur. Daar is echt helemaal niet mis mee, zeg nou zelf je hebt toch ook liever een turkse pizza op je bord dan een bord met Boerekool?
david_ajax_rulez3@hotmail.com add me :P
  zondag 8 oktober 2006 @ 00:25:31 #199
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_42468902
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 00:21 schreef David_0069 het volgende:
Misselijkmakend ja. Gewoon een vieze racist, als we het dan toch over uitzetten hebben, laat racisten dan opdonderen. Met 99% van de buitenlanders is niet mis, en als er dan 1% is die iets verkeerd doet dan heeft de hele allochtone gemeenschap het gedaan. En wat betreft verloederring van de cultuur, er bestaat niet zo iets als de Nederlandse cultuur, cultuur wordt altijd gevormd door invloeden van andere culturen. Dat is altijd al zo geweest en zo veranderd ook nu de cultuur. Daar is echt helemaal niet mis mee, zeg nou zelf je hebt toch ook liever een turkse pizza op je bord dan een bord met Boerekool?
Gaap.

Slaap lekker verder.

Dankzij jouw soort mensen valt Nederland ten prooi aan getinte criminelen.
1% doet ietsverkeerd? Woon je in Staphorst?

!!!
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_42468958
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 00:25 schreef pieter_pontiac het volgende:

[..]

Gaap.

Slaap lekker verder.

Dankzij jouw soort mensen valt Nederland ten prooi aan getinte criminelen.
1% doet ietsverkeerd? Woon je in Staphorst?

!!!
Nee, mensen als jij vallen ten prooi aan het politieke populisme van mensen als Wilders. Je laat je lekker beet nemen, jongen . Zie in dat de problemen nooit zullen worden opgelost met dit voortdurende moddergooien. Theo van Gogh heeft het met de dood moeten bekopen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat moslims mensen als Van Gogh en nu ook weer deze Wilders mijnheer goed beu zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')