quote:Wilders bang voor 'tsunami van islamisering'
Van onze verslaggevers, Sanne ten Hoove, Raoul du Pré
DEN HAAG - Nederland staat aan de vooravond van een ‘tsunami van islamisering’. Moslims zullen de Nederlandse samenleving overspoelen en zorgen voor criminaliteit en overlast, ook op het platteland. Hun intolerante en gewelddadige cultuur zal de Nederlandse samenleving raken ‘in het hart, in onze identiteit’.
UitlegDit zegt Geert Wilders, leider van de Partij voor de Vrijheid, zaterdag in de Volkskrant, in het derde deel van de serie interviews met lijsttrekkers. Wilders noemt de islamisering ‘het grootste probleem’ van Nederland. ‘Als we ons daar niet tegen verweren zullen alle andere punten uit mijn programma voor niks blijken te zijn.’
Je bedoelt om met hen de dijken te verhogen?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:27 schreef buachaille het volgende:
Er is maar één remedie, en dat is zoveel Christenen uit Africa toelaten als maar kan.
Om het goede voorbeeld te geven.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je bedoelt om met hen de dijken te verhogen?
En nu is het voor jou te laat, feessie. Over een paar maanden sta jij met je broek op je enkels voorovergebogen op die grote tampeloerus van de mullah te wachten.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:32 schreef feessie het volgende:
Ja , ik roep dit al jaren .. ik werd voor gek uitgemaakt.. spijtig genoeg begin ik langzaam toch een beetje gelijk te krijgen.
Wat een goed vooruitzicht heb ik danquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
En nu is het voor jou te laat, feessie. Over een paar maanden sta jij met je broek op je enkels voorovergebogen op die grote tampeloerus van de mullah te wachten.![]()
En daar kom je dan weer niet binnen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:44 schreef feessie het volgende:
[..]
Wat een goed vooruitzicht heb ik dan... ik ga toch maar een huis in Australie kopen
![]()
Jaaaa , wat dan ? Geef s een paar tipsquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:52 schreef TrenTs het volgende:
[..]
En daar kom je dan weer niet binnen.
Mexico.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:54 schreef feessie het volgende:
[..]
Jaaaa , wat dan ? Geef s een paar tips![]()
De insteek van deze opmerking is?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:56 schreef _The_General_ het volgende:
Het is naïef van ons om te denken dat nakomelingen van de sociaal en economisch laagste klasse van diverse landen binnen een korte tijd voorbeeldige burgers kunnen worden.
http://www.volkskrant.nl/(...)ami_van_islamiseringquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat wil Geert W. er aan doen dan ? (zou er al een probleem zijn ?). Er zijn 1 miljoen (?) moslims met een Nederlands paspoort. De Islam verbieden ?
Enige nuttige wat die zegt is de keiharde aanpak. Daar ben ik ook wel een voorstander van. Maar dan niet alleen voor "Niet-westerse allochtonen".quote:De politicus hekelt het ‘overdreven Nederlandse redelijkheidssyndroom’ en pleit voor een keiharde aanpak. Niet-westerse allochtonen zijn niet langer welkom in Nederland. De reeds aanwezige allochtonen moeten een ‘assimilatiecontract’ tekenen, waarin ze beloven dat ze zich aanpassen aan ‘de dominante Nederlandse cultuur’ en bijbehorende waarden en normen. Allochtonen die het contract schenden moeten Nederland verlaten. Dat zullen er niet zoveel zijn, denkt Wilders, omdat de wet een afschrikwekkende werking zal hebben. ‘Ik denk dat je maar één of twee vliegtuigen nodig hebt.’
Nieuwe moskeeën wil Wilders verbieden. ‘We hebben er gewoon te veel. Ik word gek van al die moskeeën.’
Die worden wel bedoeld. Eigenlijk gewoon de groepen waar over je elke dag in de krant leest dat ze zich niet kunnen gedragen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
Een niet-westerse allochtoon ???? Welke landen vallen daar al dan niet onder ?
Of gewoon Turken en Marrokanen ?
Er bestaat niet zoals als een "neutrale Moslim", dat is hetzelfde als een alcoholist die droogstaat.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:13 schreef pomtiedom het volgende:
Mwa, alles met mate.
Wilders dramatiseerd de situatie en het zal niet zo snel gaan lopen en het zal ook niet zo zijn dat Nederland ooit in de toekomst Islamitisch word.
Het is wel zo dat dit afwijzen als volledige onzin en flauwekul te naief is. De vraag is hoeveel we de Islam toelaten. Het is inmiddels niet meer zo dat de Islam zomaar dingen kan uitvoeren zonder problemen in Nederland end at is al een verbetering. Maar het is nog niet voldoende, ik merkte afgelopen jaar dat wat van mijn vrienden die Islamitisch zijn iets meer waarde aan hun geloof zijn gaan hechten waardoor ik hun neutraliteit omtrend het reilen en zeilen van de Islam in Nederland enigzins betwijfel. Maar aan de andere kant leef ik in een gedeelte van Nederland waar een minoret zeldzaam is en ook grotendeels niet snel zal worden gebouwd omdat zowel islamiet als andersdenkenden ze niet willen.
Daar ben ik dus wel bang voor, dat dat gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:13 schreef pomtiedom het volgende:
Mwa, alles met mate.
Wilders dramatiseerd de situatie en het zal niet zo snel gaan lopen en het zal ook niet zo zijn dat Nederland ooit in de toekomst Islamitisch word.
Dus een vriendin uit Thailand overhalen mag nog wel ?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:17 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Die worden wel bedoeld. Eigenlijk gewoon de groepen waar over je elke dag in de krant leest dat ze zich niet kunnen gedragen.
En dat zal ook gebeuren. Maar niet ieder islamitisch land is hetzelfde. Marokko of Indonesië zijn heel anders en veel liberaler dan bijvoorbeeld Saoudie-Arabië.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar ben ik dus wel bang voor, dat dat gaat gebeuren.
Nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:20 schreef Scorpie het volgende:
Daar ben ik dus wel bang voor, dat dat gaat gebeuren.
Mwa, als ze lekkere tieten heeft.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dus een vriendin uit Thailand overhalen mag nog wel ?
En een Marokkaans bedrijf dat een miljardeninvestering wil doen in Nederland ?quote:
Islam betekent stagnatie van alles. Daarnaast staat het in principe lijnrecht tegenover wat wij hier leuk en belangrjik vinden.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
En dat zal ook gebeuren. Maar niet ieder islamitisch land is hetzelfde. Marokko of Indonesië zijn heel anders en veel liberaler dan bijvoorbeeld Saoudie-Arabië.
Dus islam betekent niet automatisch sharia, onderdrukking, armoede, geweld en oorlog.
Zolang ze dat abjecte geloof thuis laten zal dat geen punt zijn.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:26 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En een Marokkaans bedrijf dat een miljardeninvestering wil doen in Nederland ?
Daar heb je het al. In principe...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:29 schreef TrenTs het volgende:
Islam betekent stagnatie van alles. Daarnaast staat het in principe lijnrecht tegenover wat wij hier leuk en belangrjik vinden.
"In principe" als in "in beginsel". Ik zou ook niet zo van mensen die niet goed genoeg lezen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:31 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Daar heb je het al. In principe...
Ik hou niet zo van die vermoedens en principes waarmee wordt gedaan alsof het allemaal zwaar kut gaat worden, ooit....
Het is een typische manier van politiek voeren, de republikeinen in de VS doen het precies zo: Lekker veel angst zaaien en anderen proberen zwart te maken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:00 schreef SCH het volgende:
Wilders woont blijkbaar in een heel ander Nederland.
Maar ja, het is de manier om op de angsten van mensen in te spelen momenteel. Ik vind dit toch weer erg dom en gevaarlijk.
Jawel, er zijn ook zat Christenen die niets om hun geloof geven, zo zijn er ook zat Moslims. Het probleem is echter dat de Moslims in Nederland hooguit een generatie ofzo los zijn van hun religie en dan is het makkelijk om onder druk of manipulatie toch maar weer je religie te volgen. Zelfs de 'liberale' Islamitische landen zijn niets kwa liberaliteit in religie zoals bijvoorbeeld Nederland, ze zijn alleen liberaal vergeleken met andere Islamitische landen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:19 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Er bestaat niet zoals als een "neutrale Moslim", dat is hetzelfde als een alcoholist die droogstaat.
misschien is dit de manier van hem om met zijn eigen angsten om te gaanquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:00 schreef SCH het volgende:
Wilders woont blijkbaar in een heel ander Nederland.
Maar ja, het is de manier om op de angsten van mensen in te spelen momenteel. Ik vind dit toch weer erg dom en gevaarlijk.
Deze is zo doorzichtigquote:[..], ook op het platteland.
Sorry hoor, maar de wartaal die Wilders uitbraakt doet niet onder voor nazi-propaganda.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:01 schreef Sargon het volgende:
oh god de nazi kaart wordt weer uitgespeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |