abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:22:20 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_42424071
quote:
Wilders bang voor 'tsunami van islamisering'
Van onze verslaggevers, Sanne ten Hoove, Raoul du Pré

DEN HAAG - Nederland staat aan de vooravond van een ‘tsunami van islamisering’. Moslims zullen de Nederlandse samenleving overspoelen en zorgen voor criminaliteit en overlast, ook op het platteland. Hun intolerante en gewelddadige cultuur zal de Nederlandse samenleving raken ‘in het hart, in onze identiteit’.

UitlegDit zegt Geert Wilders, leider van de Partij voor de Vrijheid, zaterdag in de Volkskrant, in het derde deel van de serie interviews met lijsttrekkers. Wilders noemt de islamisering ‘het grootste probleem’ van Nederland. ‘Als we ons daar niet tegen verweren zullen alle andere punten uit mijn programma voor niks blijken te zijn.’

http://www.volkskrant.nl/(...)ami_van_islamisering

In deel V van ons vrijdagmiddagfeuilleton "De islam verovert maandag de wereld" de aflevering "De Tsunami van islamisering", waarin miljoenen moslims met rubberbanden voor onze blanke duinen in de Noordzee gaan liggen, wachtende tot Allah een vloedgolf stuurt waarop zij massaal ons land overstromen.
Met:
Geert Wilders als redder des Vaderlands
Jan Peter Balkenende als het liefje van Geert
De moeder van Jan Peter als de moeder van Jan Peter
Osama Bin Laden als evil genius
The End Times are wild
pi_42424236
Er is maar één remedie, en dat is zoveel Christenen uit Africa toelaten als maar kan.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:28:07 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_42424262
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:27 schreef buachaille het volgende:
Er is maar één remedie, en dat is zoveel Christenen uit Africa toelaten als maar kan.
Je bedoelt om met hen de dijken te verhogen?
The End Times are wild
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:30:13 #4
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_42424341
Ja die is jammer genoeg al volop bezig. Spijtig, Nederland was één van de mooiste landen ter wereld, tot dat tuig steeds meer te zeggen kreeg. Nee wacht, het voor het zeggen kreeg. Want als ze hun zin niet krijgen ben je rasies en bellen ze hun familie.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_42424342
Die Geert he.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_42424388
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je bedoelt om met hen de dijken te verhogen?
Om het goede voorbeeld te geven.
pi_42424435
Ja , ik roep dit al jaren .. ik werd voor gek uitgemaakt.. spijtig genoeg begin ik langzaam toch een beetje gelijk te krijgen.
pi_42424562
Allah heeft het zo gewild(ers).

Sorry voor deze uitermate matige woordgrap, maar wat moet je verder nog voor zinnigs zeggen over een politicus die er een sport van maakt om schromelijk te overdrijven.
pi_42424595
Het haar van Wilders overleeft de Tsunami wel, het staat al zo stijf.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:38:11 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_42424618
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:32 schreef feessie het volgende:
Ja , ik roep dit al jaren .. ik werd voor gek uitgemaakt.. spijtig genoeg begin ik langzaam toch een beetje gelijk te krijgen.
En nu is het voor jou te laat, feessie. Over een paar maanden sta jij met je broek op je enkels voorovergebogen op die grote tampeloerus van de mullah te wachten.
The End Times are wild
pi_42424820
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

En nu is het voor jou te laat, feessie. Over een paar maanden sta jij met je broek op je enkels voorovergebogen op die grote tampeloerus van de mullah te wachten.
Wat een goed vooruitzicht heb ik dan ... ik ga toch maar een huis in Australie kopen
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:52:05 #12
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_42424930
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:44 schreef feessie het volgende:

[..]

Wat een goed vooruitzicht heb ik dan ... ik ga toch maar een huis in Australie kopen
En daar kom je dan weer niet binnen.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:53:05 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_42424957
Wat een flauwekul is dit.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_42424998
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:52 schreef TrenTs het volgende:

[..]

En daar kom je dan weer niet binnen.
Jaaaa , wat dan ? Geef s een paar tips
pi_42425067
Het is naïef van ons om te denken dat nakomelingen van de sociaal en economisch laagste klasse van diverse landen binnen een korte tijd voorbeeldige burgers kunnen worden.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:03:05 #16
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_42425241
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:54 schreef feessie het volgende:

[..]

Jaaaa , wat dan ? Geef s een paar tips
Mexico.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:03:57 #17
15475 Zeo-kz
- He knows death to the bone -
pi_42425267
Toen ik 13 was zei ik al dat het helemaal verkeerd ging in Nederland, met de te grote hoeveelheid buitenlanders. (voor de duidelijkheid, ik ben ook een buitenlander - dus ik kan geen rascist zijn toch?).
Maar goed mijn nieuwe voorspelling: binnen 5 jaar hebben wij hier dezelfde problemen en rellen zoals we de afgelopen jaar in frankrijk hebben gezien. Wie het niet wil geloven moet t zelf weten, maar als ik je een tip mag geven>>>>>bewapen jezelf!
~> Only to God i Shall Surrender <~§~> Tantum Ut Deus Ego Vadum Trado <~
°§° Ego Precor Vos ..... Iuguolo Meus Vita°§°
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:04:12 #18
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_42425398
Wat wil Geert W. er aan doen dan ? (zou er al een probleem zijn ?). Er zijn 1 miljoen (?) moslims met een Nederlands paspoort. De Islam verbieden ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:09:04 #20
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_42425407
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:56 schreef _The_General_ het volgende:
Het is naïef van ons om te denken dat nakomelingen van de sociaal en economisch laagste klasse van diverse landen binnen een korte tijd voorbeeldige burgers kunnen worden.
De insteek van deze opmerking is?
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:09:24 #21
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_42425419
We hadden hem al een weekje niet meer gezien in de media maar daaaaaaaaar is ie weeeeeeeeer: Geeeeeeeert Wiiiilderrrsssssss.

Maar goed, worden z'n uitspraken nou steeds radicaler of lijkt het maar zo?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_42425421
Leuk die bangmakerij weer.
Wel dom Van Wilders om het weer zo te roepen. Maar hey, dat scheelt misschien weer een paar stemmen he!
pi_42425543
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat wil Geert W. er aan doen dan ? (zou er al een probleem zijn ?). Er zijn 1 miljoen (?) moslims met een Nederlands paspoort. De Islam verbieden ?
http://www.volkskrant.nl/(...)ami_van_islamisering
quote:
De politicus hekelt het ‘overdreven Nederlandse redelijkheidssyndroom’ en pleit voor een keiharde aanpak. Niet-westerse allochtonen zijn niet langer welkom in Nederland. De reeds aanwezige allochtonen moeten een ‘assimilatiecontract’ tekenen, waarin ze beloven dat ze zich aanpassen aan ‘de dominante Nederlandse cultuur’ en bijbehorende waarden en normen. Allochtonen die het contract schenden moeten Nederland verlaten. Dat zullen er niet zoveel zijn, denkt Wilders, omdat de wet een afschrikwekkende werking zal hebben. ‘Ik denk dat je maar één of twee vliegtuigen nodig hebt.’

Nieuwe moskeeën wil Wilders verbieden. ‘We hebben er gewoon te veel. Ik word gek van al die moskeeën.’
Enige nuttige wat die zegt is de keiharde aanpak. Daar ben ik ook wel een voorstander van. Maar dan niet alleen voor "Niet-westerse allochtonen".
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:13:53 #24
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_42425560
Mwa, alles met mate.

Wilders dramatiseerd de situatie en het zal niet zo snel gaan lopen en het zal ook niet zo zijn dat Nederland ooit in de toekomst Islamitisch word.
Het is wel zo dat dit afwijzen als volledige onzin en flauwekul te naief is. De vraag is hoeveel we de Islam toelaten. Het is inmiddels niet meer zo dat de Islam zomaar dingen kan uitvoeren zonder problemen in Nederland end at is al een verbetering. Maar het is nog niet voldoende, ik merkte afgelopen jaar dat wat van mijn vrienden die Islamitisch zijn iets meer waarde aan hun geloof zijn gaan hechten waardoor ik hun neutraliteit omtrend het reilen en zeilen van de Islam in Nederland enigzins betwijfel. Maar aan de andere kant leef ik in een gedeelte van Nederland waar een minoret zeldzaam is en ook grotendeels niet snel zal worden gebouwd omdat zowel islamiet als andersdenkenden ze niet willen.
I mean no harm
pi_42425626
Een niet-westerse allochtoon ???? Welke landen vallen daar al dan niet onder ?

Of gewoon Turken en Marrokanen ?
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:17:38 #26
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_42425671
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
Een niet-westerse allochtoon ???? Welke landen vallen daar al dan niet onder ?

Of gewoon Turken en Marrokanen ?
Die worden wel bedoeld. Eigenlijk gewoon de groepen waar over je elke dag in de krant leest dat ze zich niet kunnen gedragen.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:19:45 #27
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_42425729
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:13 schreef pomtiedom het volgende:
Mwa, alles met mate.

Wilders dramatiseerd de situatie en het zal niet zo snel gaan lopen en het zal ook niet zo zijn dat Nederland ooit in de toekomst Islamitisch word.
Het is wel zo dat dit afwijzen als volledige onzin en flauwekul te naief is. De vraag is hoeveel we de Islam toelaten. Het is inmiddels niet meer zo dat de Islam zomaar dingen kan uitvoeren zonder problemen in Nederland end at is al een verbetering. Maar het is nog niet voldoende, ik merkte afgelopen jaar dat wat van mijn vrienden die Islamitisch zijn iets meer waarde aan hun geloof zijn gaan hechten waardoor ik hun neutraliteit omtrend het reilen en zeilen van de Islam in Nederland enigzins betwijfel. Maar aan de andere kant leef ik in een gedeelte van Nederland waar een minoret zeldzaam is en ook grotendeels niet snel zal worden gebouwd omdat zowel islamiet als andersdenkenden ze niet willen.
Er bestaat niet zoals als een "neutrale Moslim", dat is hetzelfde als een alcoholist die droogstaat.
pi_42425739
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:13 schreef pomtiedom het volgende:
Mwa, alles met mate.

Daar ben ik dus wel bang voor, dat dat gaat gebeuren.
pi_42425751
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:17 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Die worden wel bedoeld. Eigenlijk gewoon de groepen waar over je elke dag in de krant leest dat ze zich niet kunnen gedragen.
Dus een vriendin uit Thailand overhalen mag nog wel ?
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:21:47 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_42425790
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En dat zal ook gebeuren. Maar niet ieder islamitisch land is hetzelfde. Marokko of Indonesië zijn heel anders en veel liberaler dan bijvoorbeeld Saoudie-Arabië.
Dus islam betekent niet automatisch sharia, onderdrukking, armoede, geweld en oorlog.
The End Times are wild
pi_42425884
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:20 schreef Scorpie het volgende:

Nergens voor nodig.
er zijn nu pas 1 miljoen moslims/marokkanen in Nederland.
1 op de 16 dus.
Om die 1 miljoen te halen hebben ze een jaar of 15, als het niet veel meer is, gedaan. Bedenk daarbij dat er minder Moslims komen en dat moslims steeds minder kinderen krijgen zal het nog zeker een jaar of 150 duren voordat ze in Nederland in de meerderheid zijn en "hun" wetten door kunnen drukken.
En grote kans dat tegen die tijd de wetten die veel mensen vrezen, al helemaal zijn afgeschaft.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:26:05 #32
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_42425903
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:20 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Dus een vriendin uit Thailand overhalen mag nog wel ?
Mwa, als ze lekkere tieten heeft.
pi_42425930
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:26 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Mwa, als ze lekkere tieten heeft.
En een Marokkaans bedrijf dat een miljardeninvestering wil doen in Nederland ?
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:29:21 #34
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_42426003
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

En dat zal ook gebeuren. Maar niet ieder islamitisch land is hetzelfde. Marokko of Indonesië zijn heel anders en veel liberaler dan bijvoorbeeld Saoudie-Arabië.
Dus islam betekent niet automatisch sharia, onderdrukking, armoede, geweld en oorlog.
Islam betekent stagnatie van alles. Daarnaast staat het in principe lijnrecht tegenover wat wij hier leuk en belangrjik vinden.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:30:24 #35
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_42426035
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:26 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

En een Marokkaans bedrijf dat een miljardeninvestering wil doen in Nederland ?
Zolang ze dat abjecte geloof thuis laten zal dat geen punt zijn.
pi_42426061
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:29 schreef TrenTs het volgende:

Islam betekent stagnatie van alles. Daarnaast staat het in principe lijnrecht tegenover wat wij hier leuk en belangrjik vinden.
Daar heb je het al. In principe...
Ik hou niet zo van die vermoedens en principes waarmee wordt gedaan alsof het allemaal zwaar kut gaat worden, ooit....
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:55:43 #37
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_42426769
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:31 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Daar heb je het al. In principe...
Ik hou niet zo van die vermoedens en principes waarmee wordt gedaan alsof het allemaal zwaar kut gaat worden, ooit....
"In principe" als in "in beginsel". Ik zou ook niet zo van mensen die niet goed genoeg lezen.
pi_42426903
Wilders woont blijkbaar in een heel ander Nederland.

Maar ja, het is de manier om op de angsten van mensen in te spelen momenteel. Ik vind dit toch weer erg dom en gevaarlijk.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 17:05:14 #39
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_42427031
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 17:00 schreef SCH het volgende:

Maar ja, het is de manier om op de angsten van mensen in te spelen momenteel. Ik vind dit toch weer erg dom en gevaarlijk.
Het is een typische manier van politiek voeren, de republikeinen in de VS doen het precies zo: Lekker veel angst zaaien en anderen proberen zwart te maken.

Wat dat betreft heeft Wilders het goed afgekeken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 17:35:29 #40
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_42427827
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:19 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Er bestaat niet zoals als een "neutrale Moslim", dat is hetzelfde als een alcoholist die droogstaat.
Jawel, er zijn ook zat Christenen die niets om hun geloof geven, zo zijn er ook zat Moslims. Het probleem is echter dat de Moslims in Nederland hooguit een generatie ofzo los zijn van hun religie en dan is het makkelijk om onder druk of manipulatie toch maar weer je religie te volgen. Zelfs de 'liberale' Islamitische landen zijn niets kwa liberaliteit in religie zoals bijvoorbeeld Nederland, ze zijn alleen liberaal vergeleken met andere Islamitische landen.

Het probleem tussen het westen en Islamitische landen is idd communicatie, maar op een andere manier dan menigeen vermoed. Het is niet zo dat het westen respectloos omgaan of visa versa het draait om context. Als een Islamiet zegt dat de Islam tolerant is, is dat tolerantie van 500 n. Christus toen de Islam idd de tolerantste religie was. Als een westerling zegt dat de Islam niet tolerant is, dan is dat tolerantie van heden ten dage die weer veel verder is dan voorheen. Als een Islamiet zegt dat zijn Islamitische land van herkomst liberaal is dan is dat vergeleken met andere islamitische landen. Als een westers land zegt dat een Islamitisch land wat als liberaal ten boek staat niet liberaal is dan is dat vergeleken met een westers land (VS en Rusland even daargelaten om duidelijke redenen).
I mean no harm
pi_42427933
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 17:00 schreef SCH het volgende:

misschien is dit de manier van hem om met zijn eigen angsten om te gaan
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 18:38:23 #42
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_42429367
Ik zal jullie wat zeggen!!
Hier hebben wij dat probleem niet. En hoe komt dat?
Dat komt omdat je je hier maar hebt aan te passen.
Die tientallen jaren van pappen en nat houden hebben dus hun zure vruchten afgeworden met dit als resultaat.

Hoofddoekjes? Die kom ik hier vrijwel niet tegen. 1 keer per jaar wellicht.
Rascistische uitlatingen? Kom ik niet tegen, oh ja, tegen de armen, maar dat is dan weer geen rascisme

Nieuwkomers? Geen probleem, maar voeg dan wel wat toe aan het land waarin men woont.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_42429410
quote:
[..], ook op het platteland.
Deze is zo doorzichtig
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_42429507
Waarom krijgt deze haatzaaier nog beveiliging ? Geert heeft een beetje een "grote bek achter het hek" mentaliteit.

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2006 18:44:21 ]
pi_42429592
One issue partij...
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_42429630
Een tip voor Wilders, zoek ook een Leni en pas onderstaand affiche naar huidige maatstaven aan.

vrijdag 6 oktober 2006 @ 19:01:23 #47
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_42429923
oh god de nazi kaart wordt weer uitgespeeld.
pi_42430016
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 19:01 schreef Sargon het volgende:
Sorry hoor, maar de wartaal die Wilders uitbraakt doet niet onder voor nazi-propaganda.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 19:07:38 #49
110987 ErwinRommel
pi_42430077
Gelly, je gaat compleet uit je dak zeker?

De Islam vormt gewoon een probleem in de NL samenleving.
Dat mag best gezegd worden ipv blind blijven voor de gevolgen waarvan men nu de zeer zure druiven aan het plukken is.

Ik heb niets tegen moslims, eerlijk waar, maar ze hebben zich wel aan te passen aan de in NL geldende normen, en niet de Nederlanders aan hen.
pi_42430114
Is de vijfde colonne al gesignaleerd?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42430139
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 19:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Neuh een aantal Moslims vormen problemen. Het gros geeft echter geen problemen.
pi_42430167
quote:

Hoe kan jij dat vanuit Brazilie nou beter beoordelen dan wij?
quote:
Dat mag best gezegd worden ipv blind blijven voor de gevolgen waarvan men nu de zeer zure druiven aan het plukken is.
Als het zo is mag het gezegd worden maar niet als kretologie zoals jij en Wilders doen. Het zijn losse flodders zonder onderbouwing.
quote:
Ik heb niets tegen moslims, eerlijk waar, maar ze hebben zich wel aan te passen aan de in NL geldende normen, en niet de Nederlanders aan hen.
Dat betekent ook niet dat moslims geen eigen identiteit zouden kunnen hebben. Integratie betekent dat de aanpassing van twee kanten komt en dat je naar de consensus zoekt. Daar is Nederland hard mee bezig en ook mee op de goede weg. Dat Wilders telkens roept dat moslims het hier allemaal gaan overnemen, draagt juist niet bij.

Wilders is een groter gevaar voor een goede integratie dan de meeste moslims - gelukkig vertegenwoordigt hij een beperkte groep.
pi_42430172
quote:

Moslims trekken 's avonds in groepjes de wijken door om overal een voet tussen de deur te krijgen en het woord van Allah te verspreiden?
Of waaruit blijkt dat moslims verwachten dat Nederlanders zich aan hun aanpassen?
pi_42430214
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 19:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar de wartaal die Wilders uitbraakt doet niet onder voor nazi-propaganda.
Ik ben het met je eens. Hij gaat nu weer veel te ver. Ik vond hem de afgelopen tijd wat inhoudelijker en beter en beter te pruimen dan die populistische nietszeggende broeders van hem op klein rechts. Maar nu gaat hij weer voor het grove en inhoudsloze geschut en dat is jammer. Laat hij toch met argumenten komen en niet de sentimentele troeven uit spelen.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 19:18:39 #55
110987 ErwinRommel
pi_42430354
@SCH,

ik kan het prima beoordelen omdat ik zo nu en dan wel eens terugkom in NL. en rappe veranderingen zie die negatief zijn qua straatbeeld en islamisme.
Ik kom elk jaar terug voor een vakantie, en het valt me gewoon op dat de zure oogst zich niet kan of wilt gedragen.
Helaas ziet men dat in NL. niet meer en denkt dat het bij een "open samenleving" hoort.

Aanpassen? Wie? De Nederlanders? Van 2 kanten komen?
Nee niets moet van 2 kanten komen. Het moet van de kant komen van de bezoeker. In dit geval dus de allochtoon. Die moet zich maar aanpassen aan de NL regels en maatstaven ipv beide kanten.
Diegene die daarin slagen omarm ik, net zoals men mij omarmt in Brazilië omdat ik mijzelf aan hun cultuur aanpas ipv dat ik verlang dat men zich aan mijn cultuur aanpast.
Een kwestie van fatsoen en nuchter verstand.

Een goede integratie gegint bij het aanleren van de gewoontes en maatstaven van het land waarin men zich bevind.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 19:19:29 #56
110987 ErwinRommel
pi_42430377
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 19:11 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Moslims trekken 's avonds in groepjes de wijken door om overal een voet tussen de deur te krijgen en het woord van Allah te verspreiden?
Of waaruit blijkt dat moslims verwachten dat Nederlanders zich aan hun aanpassen?
OMG!
pi_42430452
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 19:18 schreef ErwinRommel het volgende:
@SCH,

ik kan het prima beoordelen omdat ik zo nu en dan wel eens terugkom in NL. en rappe veranderingen zie die negatief zijn qua straatbeeld en islamisme.
Ik kom elk jaar terug voor een vakantie, en het valt me gewoon op dat de zure oogst zich niet kan of wilt gedragen.
Helaas ziet men dat in NL. niet meer en denkt dat het bij een "open samenleving" hoort.
Jij raakt zeker van slag van een hoofddoek. Niks zure oogst, dat is gewoon je eigen dommigheid en afkeer van de islam. Dat mag hoor, net als Wilders mag je een afschuw van de islam hebben en er bang voor zijn maar doe niet alsof het een groot maatschappelijk probleem is en dat is het niet . NIet omdat jij tijdens je weekje Nederland een hoofddoekje tegenkomt.
quote:
Aanpassen? Wie? De Nederlanders? Van 2 kanten komen?
Nee niets moet van 2 kanten komen. Het moet van de kant komen van de bezoeker. In dit geval dus de allochtoon. Die moet zich maar aanpassen aan de NL regels en maatstaven ipv beide kanten.
Diegene die daarin slagen omarm ik, net zoals men mij omarmt in Brazilië omdat ik mijzelf aan hun cultuur aanpas ipv dat ik verlang dat men zich aan mijn cultuur aanpast.
Een kwestie van fatsoen en nuchter verstand.

Een goede integratie gegint bij het aanleren van de gewoontes en maatstaven van het land waarin men zich bevind.

Niks cultuur omarmen, alsof Nederlanders sowieso een gedeelde cultuur hebben. Ik voel me vaak meer verwant met moslims dan de tokkies hier uit Sterrenwijk.
Je snapt niks van integratie als je begint met de stelling dat het maar van 1 kant moet komen. Doe eerst je huiswerk eens man
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 19:25:20 #58
110987 ErwinRommel
pi_42430553
Mensen, het is toch zo simpel.
U gaat naar een ander land, en past zich daar aan indien men daar gaat wonen, right?
Ok, tussen de eigen muren het behoud van bepaalde gebruiken of eten. Zal niemand naar kraaien.
Maar andersom geldt dat men zich moet aanpassen in het dagelijks leven.
Men wist duidelijk dat er in Nl andere normen en waarden gelden.

Laat eens duidelijk blijken dat NL immigranten verwelkomt, maar dat het tevens ook iets verlangt van de immigranten, namelijk een toevoeging aan de maatschappij, goed gedrag en loyaliteit. En bij bepaalde bevolkingsgroepen wilt dit niet echt doordringen.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 19:34:32 #59
110987 ErwinRommel
pi_42430823
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 19:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij raakt zeker van slag van een hoofddoek. Niks zure oogst, dat is gewoon je eigen dommigheid en afkeer van de islam. Dat mag hoor, net als Wilders mag je een afschuw van de islam hebben en er bang voor zijn maar doe niet alsof het een groot maatschappelijk probleem is en dat is het niet . NIet omdat jij tijdens je weekje Nederland een hoofddoekje tegenkomt.
[..]

Je snapt niks van integratie als je begint met de stelling dat het maar van 1 kant moet komen. Doe eerst je huiswerk eens man
In de eerste plaats, een immigrant moet integreren, indien niet terug naar huis, al woont die 20 jaar in NL.
Ten tweede, niks geen dubbele nationaliteit. Ben ik ook consequent in (ik geef de mijne op).
Ten derde, integratie moet men verdienen.

Dus geen 2 richtings verkeer en begrip tonen voor de immigrant.
Ja dat is lastig als men de taal dan niet kent. Maar dat kon men van tevoren ook wel weten.

Eerlijk waar, als ik NL vergelijk met 15 jaar terug en nu, bepaalde groepen blijven hetzelfde en zullen nooit veranderen.
SCH, jij bent heel goed in zaken onder het tapijt te stoppen, Calvobes ook btw.
Zeg eens heel eerlijk, hoe zie jij dan integratie?
pi_42430884
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 19:34 schreef ErwinRommel het volgende:

Zeg eens heel eerlijk, hoe zie jij dan integratie?
Even kort hoe ik het zie, als een lang proces dat gepaard gaat met vallen en opstaan. Het duurt gewoon een aantal generaties voordat een groep echt geintegreerd is.

Overigens werkt de bovenmatige aandacht momenteel natuurlijk slechts averrechts.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 19:49:28 #61
110987 ErwinRommel
pi_42431332
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 19:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Even kort hoe ik het zie, als een lang proces dat gepaard gaat met vallen en opstaan. Het duurt gewoon een aantal generaties voordat een groep echt geintegreerd is.

Overigens werkt de bovenmatige aandacht momenteel natuurlijk slechts averrechts.
Ja dat blijkt wel met de eerste generatie immigranten uit bepaalde gebieden. Zijn nog net zoals toen ze kwamen.
Waar of niet?

Integratie is idd een proces. Klopt helemaal. Enkelen lukt dat prima, velen lukt dat niet.
En voor hen die het niet lukt, RAUSS!!!
Radicaal? Misschien in de ogen van links Nederland.

Prima die immigranten, maar laat ze zich aanpassen aan NL waarde en normen en gebruiken.
Wat men thuis doet prima, maar ga niet de boel op stelten zetten en pas je gewoon aan. Zo moeilijk en zoveel is dat toch niet?
pi_42431599
Integratie is een proces van tientallen, soms honderden jaren. Zo is het altijd gegaan en zo zal het nu ook gaan.

Dat moet je niet forceren en niet zo onder druk zetten, dat werkt averechts. Het gaat prima op deze manier, niet anders dan dat het met de katholieken of gereformeerden is gegaan dus gewoon lekker laten doorstoven zo. Dat is niet soft maar super realistisch.

Doen alsof integratie betekent dat mensen net zo moeten worden als wij is pas echt onzinnig. Want dat gaat gewoon niet gebeuren.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 20:15:16 #63
121825 -beyond-
Mensen gaan naar de klote!!
pi_42431638
Laat Wilders eerst maar eens iets doen aan zijn 'tsunami" kapsel, voordat hij zich uitdruft te spreken over anderen...
Het begin van het begin begint.....
Waar het einde van het einde eindigt....
pi_42432440
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 20:15 schreef -beyond- het volgende:
Laat Wilders eerst maar eens iets doen aan zijn 'tsunami" kapsel, voordat hij zich uitdruft te spreken over anderen...
pi_42432611
quote:

[..]

Niet echt, de nazi propaganda sprak mensen aan en Hitler en de NSDAP kregen veel stemmen, dat zie ik Wilders niet doen
quote:
De reeds aanwezige allochtonen moeten een ‘assimilatiecontract’ tekenen, waarin ze beloven dat ze zich aanpassen aan ‘de dominante Nederlandse cultuur’ en bijbehorende waarden en normen. Allochtonen die het contract schenden moeten Nederland verlaten.
En wanneer is het een schending? Als ik naar de Chinees ga? Of naar de moskee? Of een hekel aan homo's heb? Of wanneer ik een hoofddoek ga dragen? Beetje vaagjes van Wilders, we willen duidelijk taal!
pi_42432723
quote:
Gelly, je gaat compleet uit je dak zeker?

Wel helemaal mee eens ze zullen zich moeten aanpassen maar daar wringt vaak de schoen.
Al is het natuurlijk wel een kleine groep die het verpest en de grote groep past zich wel aan
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:07:17 #67
135430 Sargon
pi_42432950
quote:

[..]

jij braakt net zulke wartaal uit.
pi_42432959
quote:

[..]

Eens!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_42433123
deze nieuwe Hitler mag nog blijven doorgaan ??
Nederland maakt een grote fout als men Hitler niet oppakt wegens haat zaaien en Hitler ideeen uitvoeren
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_42433138
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:07 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Eens!
Ons pap een nazi.. no-way!

Jullie denken niet verder dan de media .. Ga nou eens naar zijn site, en lees zijn echte standpunten eens.

Ik kots echt over dat soort zielige personen zoals jullie dat niet eens verder denken dan de media het verdraait..
pi_42433161
en dan nog huilen als ie wordt bedreigd hij VRAAGT er zelf om
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:14:10 #72
121825 -beyond-
pi_42433179
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:13 schreef FiXeR999 het volgende:

[..]

Jullie denken niet verder dan de media .. Ga nou eens naar zijn site, en lees zijn echte standpunten eens.

Ik kots echt over dat soort zielige personen zoals jullie dat niet eens verder denken dan de media het verdraait..
Is niet echt een goede manier van overuigen...vind je niet?
pi_42433192
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:14 schreef -beyond- het volgende:

[..]

Is niet echt een goede manier van overuigen...vind je niet?
Doen jullie dat wel dan?

Nee.
pi_42433229
quote:

[..]

.

Je kotst maar een end weg, ik kots op Wilders en zijn populistische gezwam!
Ik heb zijn site al meerdere malen bezocht!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:15:40 #75
121825 -beyond-
pi_42433232
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:14 schreef FiXeR999 het volgende:

[..]

Doen jullie dat wel dan?

Nee.
Nee, maar ik zeg niet dat ik kots van mensen zoals jullie.....

Wat een verwijt zeg...
pi_42433266
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:12 schreef Meki het volgende:
Nederland maakt een grote fout als men Hitler niet oppakt wegens haat zaaien en Hitler ideeen uitvoeren
Jij zaait nu ook haat Meki, dus hup, naar kamp jij
pi_42433282
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:15 schreef -beyond- het volgende:

[..]

Nee, maar ik zeg niet dat ik kots van mensen zoals jullie.....

Wat een verwijt zeg...
Als je het iedere dag hoort, zal jij het vast ook wel zeggen. Nu denk je dus WEER niet verder.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:17:28 #78
92279 N.icka
Windforce 11
pi_42433299
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:12 schreef Meki het volgende:
Wat mij betreft krijg je voor deze uitspraken een ban for life
pi_42433324
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:17 schreef N.icka het volgende:

[..]

14.gif
pi_42433393
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:17 schreef N.icka het volgende:

[..]

hoezo

Wilders Hitler heeft het alleen over Moslims
elke dag Moslims dat Moslims dat

alleen Hitler deed het bij Joden dat joden slecht joden moeten weg etc.

hetzelfde doet Wilders nu ook
pi_42433411
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:16 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Jij zaait nu ook haat Meki, dus hup, naar kamp jij
ik zaai geen haat
tegen extreem rechts wel maar niet tegen onschuldige burgers
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:21:23 #82
92279 N.icka
Windforce 11
pi_42433438
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:20 schreef Meki het volgende:

[..]

hoezo

Wilders Hitler heeft het alleen over Moslims
elke dag Moslims dat Moslims dat

alleen Hitler deed het bij Joden dat joden slecht joden moeten weg etc.

hetzelfde doet Wilders nu ook
Ik ga een aanklacht tegen jou indienen wegens smaad, het moet nu maar eens afgelopen zijn met jou
pi_42433540
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:21 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ik ga een aanklacht tegen jou indienen wegens smaad, het moet nu maar eens afgelopen zijn met jou
Uh, je gaat iemand die Wilders schoffeert aanklagen ? Op welke grond in godesnaam Bovendien, vrijheid van meningsuiting toch, ook als het een keer jouw Messias betreft.
pi_42433579
vrijheid van meningsuiting als het uitkomt.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:25:31 #85
92279 N.icka
Windforce 11
pi_42433591
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Uh, je gaat iemand die Wilders schoffeert aanklagen ? Op welke grond in godesnaam Bovendien, vrijheid van meningsuiting toch, ook als het een keer jouw Messias betreft.
Mijn Messias??? Waar heb jij het over?
pi_42433593
quote:

[..]

aanklacht tegen mij omdat ik Wilders als een gevaarlijk beschouw tegen onze samenleving
ga maar mij aanklachten .... ik sta voor de waarheid dus je weet waar je aan toe bent
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:26:23 #87
135430 Sargon
pi_42433622
Meki zorgt er alleen maar voor dat nog meer mensen de Islam minder gaan waarderen, ga zo door zou ik zeggen
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:26:46 #88
92279 N.icka
Windforce 11
pi_42433632
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:25 schreef Meki het volgende:

[..]

aanklacht tegen mij omdat ik Wilders als een gevaarlijk beschouw tegen onze samenleving
ga maar mij aanklachten .... ik sta voor de waarheid dus je weet waar je aan toe bent
Ik weet waar ik aan toe ben , jij echter niet
pi_42433636
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:25 schreef Meki het volgende:

[..]

Heej, jij lijkt ook wel een beetje op onze Duitse vriend
pi_42433716
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:26 schreef Sargon het volgende:
Meki zorgt er alleen maar voor dat nog meer mensen de Islam minder gaan waarderen, ga zo door zou ik zeggen
Lol, het zijn alleen debieltjes die zich laten leiden door Meki's uitspraken en niet bepaald lieden die je op nuance kunt betrappen. Toch blijf je er om lachen.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:29:12 #91
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42433737
Ik heb er even wat cijfers bijgepakt:

Uit: http://statline.cbs.nl

Cijfers allochtonen in 2005:

323 239 Marokkanen.
129 683 Antilianen
331 890 Surinamers
364 333 Turken.

Cijfers gedetineerden 2005:

1 480 Surinamers
1 240 Antilianen
1 190 Marokkanen
650 Turken

Relatief gezien zijn de Antilianen dus het meest crimineel, gevolgd door Surinamers. Op de 3e plaats staan de Marokkanen, en de Turken zijn het minst crimineel van de grote 4 immmigrantengroepen in Nederland.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_42433769
quote:
Sins wanneer ben ik woordvoerder Islaam
of sinds wanneer zei ik dat ik Moslim was

hou eens op met vooroordelen
pi_42433812
quote:
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:31:45 #94
135430 Sargon
pi_42433825
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:29 schreef Meki het volgende:

[..]

Sins wanneer ben ik woordvoerder Islaam
of sinds wanneer zei ik dat ik Moslim was

hou eens op met vooroordelen
Zeg ik dat dan?
pi_42433858
quote:

[..]

Gelukkig heeft Wilders geen kinderen
pi_42433874
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:31 schreef Sargon het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan?

ik geef een mening en dan zeg jij dat ik Islam minder waardeer ???
pi_42433897
quote:

[..]

vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:36:19 #98
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_42434038
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 19:01 schreef Sargon het volgende:
Want het heeft natuurlijk een negatief stigma. Feit is wel dat de veranderingen die Wilders wil doorvoeren aan de grondwet met het verminderen van burgerrechten van moslims, het sluiten van de grenzen voor niet-westersen (maar open houden voor westersen), het ontnemen van de Nederlandse nationaliteit bij criminaliteit, en vele andere maatregelen en uitspraken van hem zeer sterk overeen komen met het partijprogramma van de NSDAP in de jaren 20 en 30, en enkele van de wetten die in de periode 1933-1935 zijn doorgevoerd om de rechten van Joden te beperken.

Maar omdat wat er NA 1938 zo'n beetje gebeurde in Duitsland een enorme bloedvlek en een vreselijke kater op de geschiedenis heeft gelegd in Europa is het natuurlijk wel heel erg om met een Nazi vergeleken te worden. Helaas zijn er op papier erg veel overeenkomsten te vinden tussen Wilders plannen, en de plannen die Hitler had in de jaren 20 en vroege 30.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_42434110
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:36 schreef maartena het volgende:
Helaas zijn er op papier erg veel overeenkomsten te vinden tussen Wilders plannen, en de plannen die Hitler had in de jaren 20 en vroege 30.
Dat mag je nou eenmaal niet zeggen van de nieuw-politiek-correcten.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:46:20 #100
135430 Sargon
pi_42434405
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:36 schreef maartena het volgende:

[..]

Want het heeft natuurlijk een negatief stigma. Feit is wel dat de veranderingen die Wilders wil doorvoeren aan de grondwet met het verminderen van burgerrechten van moslims, het sluiten van de grenzen voor niet-westersen (maar open houden voor westersen), het ontnemen van de Nederlandse nationaliteit bij criminaliteit, en vele andere maatregelen en uitspraken van hem zeer sterk overeen komen met het partijprogramma van de NSDAP in de jaren 20 en 30, en enkele van de wetten die in de periode 1933-1935 zijn doorgevoerd om de rechten van Joden te beperken.

Maar omdat wat er NA 1938 zo'n beetje gebeurde in Duitsland een enorme bloedvlek en een vreselijke kater op de geschiedenis heeft gelegd in Europa is het natuurlijk wel heel erg om met een Nazi vergeleken te worden. Helaas zijn er op papier erg veel overeenkomsten te vinden tussen Wilders plannen, en de plannen die Hitler had in de jaren 20 en vroege 30.
Ja hitler zorgde ook voor de kinderbijstand, wat is je punt? Het gaat om de fundamentele punten in het programma van Hitler, dat was het communistische gevaar uitroeien en de vernietiging van de democratie. Die punten hebben geleid tot de holocaust en andere uitspattingen, die punten komen niet terug in het programma van Wilders en dus is een vergelijking tussen Wilders en Hitler ongepast. Als Hitler het alleen had gelaten bij dichte grenzen en het wegsturen van criminele joden dan was er geen 2e wereldoorlog uitgebroken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')