quote:Wilders bang voor 'tsunami van islamisering'
Van onze verslaggevers, Sanne ten Hoove, Raoul du Pré
DEN HAAG - Nederland staat aan de vooravond van een ‘tsunami van islamisering’. Moslims zullen de Nederlandse samenleving overspoelen en zorgen voor criminaliteit en overlast, ook op het platteland. Hun intolerante en gewelddadige cultuur zal de Nederlandse samenleving raken ‘in het hart, in onze identiteit’.
UitlegDit zegt Geert Wilders, leider van de Partij voor de Vrijheid, zaterdag in de Volkskrant, in het derde deel van de serie interviews met lijsttrekkers. Wilders noemt de islamisering ‘het grootste probleem’ van Nederland. ‘Als we ons daar niet tegen verweren zullen alle andere punten uit mijn programma voor niks blijken te zijn.’
Je bedoelt om met hen de dijken te verhogen?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:27 schreef buachaille het volgende:
Er is maar één remedie, en dat is zoveel Christenen uit Africa toelaten als maar kan.
Om het goede voorbeeld te geven.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je bedoelt om met hen de dijken te verhogen?
En nu is het voor jou te laat, feessie. Over een paar maanden sta jij met je broek op je enkels voorovergebogen op die grote tampeloerus van de mullah te wachten.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:32 schreef feessie het volgende:
Ja , ik roep dit al jaren .. ik werd voor gek uitgemaakt.. spijtig genoeg begin ik langzaam toch een beetje gelijk te krijgen.
Wat een goed vooruitzicht heb ik danquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
En nu is het voor jou te laat, feessie. Over een paar maanden sta jij met je broek op je enkels voorovergebogen op die grote tampeloerus van de mullah te wachten.![]()
En daar kom je dan weer niet binnen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:44 schreef feessie het volgende:
[..]
Wat een goed vooruitzicht heb ik dan... ik ga toch maar een huis in Australie kopen
![]()
Jaaaa , wat dan ? Geef s een paar tipsquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:52 schreef TrenTs het volgende:
[..]
En daar kom je dan weer niet binnen.
Mexico.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:54 schreef feessie het volgende:
[..]
Jaaaa , wat dan ? Geef s een paar tips![]()
De insteek van deze opmerking is?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:56 schreef _The_General_ het volgende:
Het is naïef van ons om te denken dat nakomelingen van de sociaal en economisch laagste klasse van diverse landen binnen een korte tijd voorbeeldige burgers kunnen worden.
http://www.volkskrant.nl/(...)ami_van_islamiseringquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat wil Geert W. er aan doen dan ? (zou er al een probleem zijn ?). Er zijn 1 miljoen (?) moslims met een Nederlands paspoort. De Islam verbieden ?
Enige nuttige wat die zegt is de keiharde aanpak. Daar ben ik ook wel een voorstander van. Maar dan niet alleen voor "Niet-westerse allochtonen".quote:De politicus hekelt het ‘overdreven Nederlandse redelijkheidssyndroom’ en pleit voor een keiharde aanpak. Niet-westerse allochtonen zijn niet langer welkom in Nederland. De reeds aanwezige allochtonen moeten een ‘assimilatiecontract’ tekenen, waarin ze beloven dat ze zich aanpassen aan ‘de dominante Nederlandse cultuur’ en bijbehorende waarden en normen. Allochtonen die het contract schenden moeten Nederland verlaten. Dat zullen er niet zoveel zijn, denkt Wilders, omdat de wet een afschrikwekkende werking zal hebben. ‘Ik denk dat je maar één of twee vliegtuigen nodig hebt.’
Nieuwe moskeeën wil Wilders verbieden. ‘We hebben er gewoon te veel. Ik word gek van al die moskeeën.’
Die worden wel bedoeld. Eigenlijk gewoon de groepen waar over je elke dag in de krant leest dat ze zich niet kunnen gedragen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
Een niet-westerse allochtoon ???? Welke landen vallen daar al dan niet onder ?
Of gewoon Turken en Marrokanen ?
Er bestaat niet zoals als een "neutrale Moslim", dat is hetzelfde als een alcoholist die droogstaat.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:13 schreef pomtiedom het volgende:
Mwa, alles met mate.
Wilders dramatiseerd de situatie en het zal niet zo snel gaan lopen en het zal ook niet zo zijn dat Nederland ooit in de toekomst Islamitisch word.
Het is wel zo dat dit afwijzen als volledige onzin en flauwekul te naief is. De vraag is hoeveel we de Islam toelaten. Het is inmiddels niet meer zo dat de Islam zomaar dingen kan uitvoeren zonder problemen in Nederland end at is al een verbetering. Maar het is nog niet voldoende, ik merkte afgelopen jaar dat wat van mijn vrienden die Islamitisch zijn iets meer waarde aan hun geloof zijn gaan hechten waardoor ik hun neutraliteit omtrend het reilen en zeilen van de Islam in Nederland enigzins betwijfel. Maar aan de andere kant leef ik in een gedeelte van Nederland waar een minoret zeldzaam is en ook grotendeels niet snel zal worden gebouwd omdat zowel islamiet als andersdenkenden ze niet willen.
Daar ben ik dus wel bang voor, dat dat gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:13 schreef pomtiedom het volgende:
Mwa, alles met mate.
Wilders dramatiseerd de situatie en het zal niet zo snel gaan lopen en het zal ook niet zo zijn dat Nederland ooit in de toekomst Islamitisch word.
Dus een vriendin uit Thailand overhalen mag nog wel ?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:17 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Die worden wel bedoeld. Eigenlijk gewoon de groepen waar over je elke dag in de krant leest dat ze zich niet kunnen gedragen.
En dat zal ook gebeuren. Maar niet ieder islamitisch land is hetzelfde. Marokko of Indonesië zijn heel anders en veel liberaler dan bijvoorbeeld Saoudie-Arabië.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar ben ik dus wel bang voor, dat dat gaat gebeuren.
Nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:20 schreef Scorpie het volgende:
Daar ben ik dus wel bang voor, dat dat gaat gebeuren.
Mwa, als ze lekkere tieten heeft.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dus een vriendin uit Thailand overhalen mag nog wel ?
En een Marokkaans bedrijf dat een miljardeninvestering wil doen in Nederland ?quote:
Islam betekent stagnatie van alles. Daarnaast staat het in principe lijnrecht tegenover wat wij hier leuk en belangrjik vinden.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
En dat zal ook gebeuren. Maar niet ieder islamitisch land is hetzelfde. Marokko of Indonesië zijn heel anders en veel liberaler dan bijvoorbeeld Saoudie-Arabië.
Dus islam betekent niet automatisch sharia, onderdrukking, armoede, geweld en oorlog.
Zolang ze dat abjecte geloof thuis laten zal dat geen punt zijn.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:26 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
En een Marokkaans bedrijf dat een miljardeninvestering wil doen in Nederland ?
Daar heb je het al. In principe...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:29 schreef TrenTs het volgende:
Islam betekent stagnatie van alles. Daarnaast staat het in principe lijnrecht tegenover wat wij hier leuk en belangrjik vinden.
"In principe" als in "in beginsel". Ik zou ook niet zo van mensen die niet goed genoeg lezen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:31 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Daar heb je het al. In principe...
Ik hou niet zo van die vermoedens en principes waarmee wordt gedaan alsof het allemaal zwaar kut gaat worden, ooit....
Het is een typische manier van politiek voeren, de republikeinen in de VS doen het precies zo: Lekker veel angst zaaien en anderen proberen zwart te maken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:00 schreef SCH het volgende:
Wilders woont blijkbaar in een heel ander Nederland.
Maar ja, het is de manier om op de angsten van mensen in te spelen momenteel. Ik vind dit toch weer erg dom en gevaarlijk.
Jawel, er zijn ook zat Christenen die niets om hun geloof geven, zo zijn er ook zat Moslims. Het probleem is echter dat de Moslims in Nederland hooguit een generatie ofzo los zijn van hun religie en dan is het makkelijk om onder druk of manipulatie toch maar weer je religie te volgen. Zelfs de 'liberale' Islamitische landen zijn niets kwa liberaliteit in religie zoals bijvoorbeeld Nederland, ze zijn alleen liberaal vergeleken met andere Islamitische landen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 16:19 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Er bestaat niet zoals als een "neutrale Moslim", dat is hetzelfde als een alcoholist die droogstaat.
misschien is dit de manier van hem om met zijn eigen angsten om te gaanquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 17:00 schreef SCH het volgende:
Wilders woont blijkbaar in een heel ander Nederland.
Maar ja, het is de manier om op de angsten van mensen in te spelen momenteel. Ik vind dit toch weer erg dom en gevaarlijk.
Deze is zo doorzichtigquote:[..], ook op het platteland.
Sorry hoor, maar de wartaal die Wilders uitbraakt doet niet onder voor nazi-propaganda.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:01 schreef Sargon het volgende:
oh god de nazi kaart wordt weer uitgespeeld.
Neuh een aantal Moslims vormen problemen. Het gros geeft echter geen problemen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:07 schreef ErwinRommel het volgende:
De Islam vormt gewoon een probleem in de NL samenleving.
Hoe kan jij dat vanuit Brazilie nou beter beoordelen dan wij?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Als het zo is mag het gezegd worden maar niet als kretologie zoals jij en Wilders doen. Het zijn losse flodders zonder onderbouwing.quote:Dat mag best gezegd worden ipv blind blijven voor de gevolgen waarvan men nu de zeer zure druiven aan het plukken is.
Dat betekent ook niet dat moslims geen eigen identiteit zouden kunnen hebben. Integratie betekent dat de aanpassing van twee kanten komt en dat je naar de consensus zoekt. Daar is Nederland hard mee bezig en ook mee op de goede weg. Dat Wilders telkens roept dat moslims het hier allemaal gaan overnemen, draagt juist niet bij.quote:Ik heb niets tegen moslims, eerlijk waar, maar ze hebben zich wel aan te passen aan de in NL geldende normen, en niet de Nederlanders aan hen.
Moslims trekken 's avonds in groepjes de wijken door om overal een voet tussen de deur te krijgen en het woord van Allah te verspreiden?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik heb niets tegen moslims, eerlijk waar, maar ze hebben zich wel aan te passen aan de in NL geldende normen, en niet de Nederlanders aan hen.
Ik ben het met je eens. Hij gaat nu weer veel te ver. Ik vond hem de afgelopen tijd wat inhoudelijker en beter en beter te pruimen dan die populistische nietszeggende broeders van hem op klein rechts. Maar nu gaat hij weer voor het grove en inhoudsloze geschut en dat is jammer. Laat hij toch met argumenten komen en niet de sentimentele troeven uit spelen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar de wartaal die Wilders uitbraakt doet niet onder voor nazi-propaganda.
OMG!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:11 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Moslims trekken 's avonds in groepjes de wijken door om overal een voet tussen de deur te krijgen en het woord van Allah te verspreiden?
Of waaruit blijkt dat moslims verwachten dat Nederlanders zich aan hun aanpassen?
Jij raakt zeker van slag van een hoofddoek. Niks zure oogst, dat is gewoon je eigen dommigheid en afkeer van de islam. Dat mag hoor, net als Wilders mag je een afschuw van de islam hebben en er bang voor zijn maar doe niet alsof het een groot maatschappelijk probleem is en dat is het niet . NIet omdat jij tijdens je weekje Nederland een hoofddoekje tegenkomt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:18 schreef ErwinRommel het volgende:
@SCH,
ik kan het prima beoordelen omdat ik zo nu en dan wel eens terugkom in NL. en rappe veranderingen zie die negatief zijn qua straatbeeld en islamisme.
Ik kom elk jaar terug voor een vakantie, en het valt me gewoon op dat de zure oogst zich niet kan of wilt gedragen.
Helaas ziet men dat in NL. niet meer en denkt dat het bij een "open samenleving" hoort.
Je snapt niks van integratie als je begint met de stelling dat het maar van 1 kant moet komen. Doe eerst je huiswerk eens manquote:Aanpassen? Wie? De Nederlanders? Van 2 kanten komen?
Nee niets moet van 2 kanten komen. Het moet van de kant komen van de bezoeker. In dit geval dus de allochtoon. Die moet zich maar aanpassen aan de NL regels en maatstaven ipv beide kanten.
Diegene die daarin slagen omarm ik, net zoals men mij omarmt in Brazilië omdat ik mijzelf aan hun cultuur aanpas ipv dat ik verlang dat men zich aan mijn cultuur aanpast.
Een kwestie van fatsoen en nuchter verstand.
Een goede integratie gegint bij het aanleren van de gewoontes en maatstaven van het land waarin men zich bevind.
Niks cultuur omarmen, alsof Nederlanders sowieso een gedeelde cultuur hebben. Ik voel me vaak meer verwant met moslims dan de tokkies hier uit Sterrenwijk.
In de eerste plaats, een immigrant moet integreren, indien niet terug naar huis, al woont die 20 jaar in NL.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij raakt zeker van slag van een hoofddoek. Niks zure oogst, dat is gewoon je eigen dommigheid en afkeer van de islam. Dat mag hoor, net als Wilders mag je een afschuw van de islam hebben en er bang voor zijn maar doe niet alsof het een groot maatschappelijk probleem is en dat is het niet . NIet omdat jij tijdens je weekje Nederland een hoofddoekje tegenkomt.
[..]
Je snapt niks van integratie als je begint met de stelling dat het maar van 1 kant moet komen. Doe eerst je huiswerk eens man
Even kort hoe ik het zie, als een lang proces dat gepaard gaat met vallen en opstaan. Het duurt gewoon een aantal generaties voordat een groep echt geintegreerd is.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:34 schreef ErwinRommel het volgende:
Zeg eens heel eerlijk, hoe zie jij dan integratie?
Ja dat blijkt wel met de eerste generatie immigranten uit bepaalde gebieden. Zijn nog net zoals toen ze kwamen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Even kort hoe ik het zie, als een lang proces dat gepaard gaat met vallen en opstaan. Het duurt gewoon een aantal generaties voordat een groep echt geintegreerd is.
Overigens werkt de bovenmatige aandacht momenteel natuurlijk slechts averrechts.
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 20:15 schreef -beyond- het volgende:
Laat Wilders eerst maar eens iets doen aan zijn 'tsunami" kapsel, voordat hij zich uitdruft te spreken over anderen...
Niet echt, de nazi propaganda sprak mensen aan en Hitler en de NSDAP kregen veel stemmen, dat zie ik Wilders niet doenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar de wartaal die Wilders uitbraakt doet niet onder voor nazi-propaganda.
En wanneer is het een schending? Als ik naar de Chinees ga? Of naar de moskee? Of een hekel aan homo's heb? Of wanneer ik een hoofddoek ga dragen? Beetje vaagjes van Wilders, we willen duidelijk taal!quote:De reeds aanwezige allochtonen moeten een ‘assimilatiecontract’ tekenen, waarin ze beloven dat ze zich aanpassen aan ‘de dominante Nederlandse cultuur’ en bijbehorende waarden en normen. Allochtonen die het contract schenden moeten Nederland verlaten.
Wel helemaal mee eens ze zullen zich moeten aanpassen maar daar wringt vaak de schoen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:07 schreef ErwinRommel het volgende:
Gelly, je gaat compleet uit je dak zeker?
Dat mag best gezegd worden ipv blind blijven voor de gevolgen waarvan men nu de zeer zure druiven aan het plukken is.
jij braakt net zulke wartaal uit.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Eens!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Ons pap een nazi.. no-way!quote:
Is niet echt een goede manier van overuigen...vind je niet?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:13 schreef FiXeR999 het volgende:
[..]
Ons pap een nazi.. no-way!
Jullie denken niet verder dan de media.. Ga nou eens naar zijn site, en lees zijn echte standpunten eens.
Ik kots echt over dat soort zielige personen zoals jullie dat niet eens verder denken dan de media het verdraait..
![]()
Doen jullie dat wel dan?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:14 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Is niet echt een goede manier van overuigen...vind je niet?
Je kotst maar een end weg, ik kots op Wilders en zijn populistische gezwam!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:13 schreef FiXeR999 het volgende:
[..]
.
Ik kots echt over dat soort zielige personen zoals jullie dat niet eens verder denken dan de media het verdraait..
![]()
Nee, maar ik zeg niet dat ik kots van mensen zoals jullie.....quote:
Jij zaait nu ook haat Meki, dus hup, naar kamp jijquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:12 schreef Meki het volgende:
deze nieuwe Hitler mag nog blijven doorgaan ??
Nederland maakt een grote fout als men Hitler niet oppakt wegens haat zaaien en Hitler ideeen uitvoeren
Als je het iedere dag hoort, zal jij het vast ook wel zeggen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:15 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Nee, maar ik zeg niet dat ik kots van mensen zoals jullie.....
Wat een verwijt zeg...
Wat mij betreft krijg je voor deze uitspraken een ban for lifequote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:12 schreef Meki het volgende:
deze nieuwe Hitler mag nog blijven doorgaan ??
Nederland maakt een grote fout als men Hitler niet oppakt wegens haat zaaien en Hitler ideeen uitvoeren
14.gifquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:17 schreef N.icka het volgende:
[..]
Wat mij betreft krijg je voor deze uitspraken een ban for life
hoezoquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:17 schreef N.icka het volgende:
[..]
Wat mij betreft krijg je voor deze uitspraken een ban for life
ik zaai geen haatquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jij zaait nu ook haat Meki, dus hup, naar kamp jij![]()
Ik ga een aanklacht tegen jou indienen wegens smaad, het moet nu maar eens afgelopen zijn met jouquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:20 schreef Meki het volgende:
[..]
hoezo
Wilders Hitler heeft het alleen over Moslims
elke dag Moslims dat Moslims dat
alleen Hitler deed het bij Joden dat joden slecht joden moeten weg etc.
hetzelfde doet Wilders nu ook
Uh, je gaat iemand die Wilders schoffeert aanklagen ? Op welke grond in godesnaamquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:21 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik ga een aanklacht tegen jou indienen wegens smaad, het moet nu maar eens afgelopen zijn met jou
Mijn Messias??? Waar heb jij het over?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Uh, je gaat iemand die Wilders schoffeert aanklagen ? Op welke grond in godesnaamBovendien, vrijheid van meningsuiting toch, ook als het een keer jouw Messias betreft.
aanklacht tegen mij omdat ik Wilders als een gevaarlijk beschouw tegen onze samenlevingquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:21 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik ga een aanklacht tegen jou indienen wegens smaad, het moet nu maar eens afgelopen zijn met jou
Ik weet waar ik aan toe ben , jij echter nietquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:25 schreef Meki het volgende:
[..]
aanklacht tegen mij omdat ik Wilders als een gevaarlijk beschouw tegen onze samenleving
ga maar mij aanklachten .... ik sta voor de waarheid dus je weet waar je aan toe bent
Heej, jij lijkt ook wel een beetje op onze Duitse vriendquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:25 schreef Meki het volgende:
[..]
aanklacht tegen mij omdat ik Wilders als een gevaarlijk beschouw tegen onze samenleving
ga maar mij aanklachten .... ik sta voor de waarheid dus je weet waar je aan toe bent
Lol, het zijn alleen debieltjes die zich laten leiden door Meki's uitspraken en niet bepaald lieden die je op nuance kunt betrappen. Toch blijf je er om lachen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:26 schreef Sargon het volgende:
Meki zorgt er alleen maar voor dat nog meer mensen de Islam minder gaan waarderen, ga zo door zou ik zeggen
Sins wanneer ben ik woordvoerder Islaamquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:26 schreef Sargon het volgende:
Meki zorgt er alleen maar voor dat nog meer mensen de Islam minder gaan waarderen, ga zo door zou ik zeggen
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:26 schreef Sargon het volgende:
Zeg ik dat dan?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:29 schreef Meki het volgende:
[..]
Sins wanneer ben ik woordvoerder Islaam
of sinds wanneer zei ik dat ik Moslim was
hou eens op met vooroordelen
Meki zorgt er alleen maar voor dat nog meer mensen de Islam minder gaan waarderen, ga zo door zou ik zeggenquote:
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:21 schreef N.icka het volgende:
[..]
Want het heeft natuurlijk een negatief stigma. Feit is wel dat de veranderingen die Wilders wil doorvoeren aan de grondwet met het verminderen van burgerrechten van moslims, het sluiten van de grenzen voor niet-westersen (maar open houden voor westersen), het ontnemen van de Nederlandse nationaliteit bij criminaliteit, en vele andere maatregelen en uitspraken van hem zeer sterk overeen komen met het partijprogramma van de NSDAP in de jaren 20 en 30, en enkele van de wetten die in de periode 1933-1935 zijn doorgevoerd om de rechten van Joden te beperken.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:01 schreef Sargon het volgende:
oh god de nazi kaart wordt weer uitgespeeld.
Dat mag je nou eenmaal niet zeggen van de nieuw-politiek-correcten.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:36 schreef maartena het volgende:
Helaas zijn er op papier erg veel overeenkomsten te vinden tussen Wilders plannen, en de plannen die Hitler had in de jaren 20 en vroege 30.
Ja hitler zorgde ook voor de kinderbijstand, wat is je punt? Het gaat om de fundamentele punten in het programma van Hitler, dat was het communistische gevaar uitroeien en de vernietiging van de democratie. Die punten hebben geleid tot de holocaust en andere uitspattingen, die punten komen niet terug in het programma van Wilders en dus is een vergelijking tussen Wilders en Hitler ongepast. Als Hitler het alleen had gelaten bij dichte grenzen en het wegsturen van criminele joden dan was er geen 2e wereldoorlog uitgebrokenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Want het heeft natuurlijk een negatief stigma. Feit is wel dat de veranderingen die Wilders wil doorvoeren aan de grondwet met het verminderen van burgerrechten van moslims, het sluiten van de grenzen voor niet-westersen (maar open houden voor westersen), het ontnemen van de Nederlandse nationaliteit bij criminaliteit, en vele andere maatregelen en uitspraken van hem zeer sterk overeen komen met het partijprogramma van de NSDAP in de jaren 20 en 30, en enkele van de wetten die in de periode 1933-1935 zijn doorgevoerd om de rechten van Joden te beperken.
Maar omdat wat er NA 1938 zo'n beetje gebeurde in Duitsland een enorme bloedvlek en een vreselijke kater op de geschiedenis heeft gelegd in Europa is het natuurlijk wel heel erg om met een Nazi vergeleken te worden. Helaas zijn er op papier erg veel overeenkomsten te vinden tussen Wilders plannen, en de plannen die Hitler had in de jaren 20 en vroege 30.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |