Er zijn wel meer mensen die denken dat de huidige overheid een probleem is, daar hebben we de democratie nu juist voor uitgevonden, en libertarisme is in beginsel ondemocratisch.quote:Op maandag 2 oktober 2006 20:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij moet je onderschied maken tussen het bestrijden van een probleem en het bieden van probleemloosheid.
Ik ben het met de libertariers eens dat de (huidige) overheid een probleem is. Daaruit volgt niet dat geen overheid de oplossing is, maar er volgt zéker niet uit (wat niet-libertariers er dan vaak uit concluderen) dat het zonder dat probleem plots probleemloos zou zijn.
Onze wereld is in vergelijking met het verleden erg liberaal inderdaadquote:Op maandag 2 oktober 2006 20:39 schreef sigme het volgende:
Je kan met evenveel recht beweren dat ieder privebezit, ieder particulier initiatief en iedere onaangetastheid van eigendom en privacy libertarisch is. En dus de hele wereld doordesemd van libertarisch gedachtegoed.
quote:Op maandag 2 oktober 2006 20:39 schreef sigme het volgende:
Een eigen paradijslijk eiland is waar iedereen van droomt.. Tekenend.
Soms haat ik mezelf. De propaganda van FET werkt.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:01 schreef MrX1982 het volgende:
In de VS zijn ze gek.
Soms word ik overmand door anti-Amerikanisme. De propaganda van M werkt.
Zo zie je maar hoe krachtig propaganda is.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Soms haat ik mezelf. De propaganda van FET werkt.
http://transcripts.cnn.com/TRANSCRIPTS/0610/02/ltm.04.htmlquote:Tony Snow (perschef Witte Huis): Look, I hate to tell you, but it's not always pretty up there on Capitol Hill and there have been other scandals as you know that have been more than simply naughty e-mails.
Democratie is geen uitvinding, en een bezwaar tegen democratie is dat er nogal veel nooit aan stemming onderhevig is (geweest).quote:Op maandag 2 oktober 2006 20:47 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Er zijn wel meer mensen die denken dat de huidige overheid een probleem is, daar hebben we de democratie nu juist voor uitgevonden, en libertarisme is in beginsel ondemocratisch.
Tegelijkertijd werd er nog nooit zoveel geschonden. Je kan nog geen scheet laten of de staat moet ervan op de hoogte zijn gebracht danwel achterhaalt het.quote:
[..]
Onze wereld is in vergelijking met het verleden erg liberaal inderdaad, nog nooit werd het individuele recht van de mens zo gerespecteerd.
Niet in je uppie, maar dat zei ik ook niet. Een prive-eiland is een archetype van de ultieme wens bij voldoende mogelijkheden. Tekenend.quote:[..]. Ik wil niet op een eiland wonen...weinig mensen denk ik: de mens is een sociale primaat.
De periode van de laatste zes jaar is zo'n moment.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:10 schreef MrX1982 het volgende:
Ach ja je hebt van die momenten dat het ambivalante karakter van de VS ervoor zorgt dat de negatieve punten het winnen van de positieve punten.
Het zit in het aard van het Amerikaanse beestje.
Dat zou best kunnen maar dit soort berichten:quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:15 schreef Autodidact het volgende:
[..]
De periode van de laatste zes jaar is zo'n moment.
Dat is democratisch bepaald, als burgers over meer zaken willen stemmen kunnen ze dat bewerkstellingen via de democratie. Het blijkt dat men daar niet tevreden over is en vooral randvoorwaarden wil geven door dagelijks bestuur en besluitvorming over te laten aan de professionals die zij kiezen. Democratie is overigens wel een uitvinding, dat net zoals alle uitvindingen evolutionair tot "product" is gekomen ewn constant aan verandering/optimalisering onderhevig is.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Democratie is geen uitvinding, en een bezwaar tegen democratie is dat er nogal veel nooit aan stemming onderhevig is (geweest).
De overheid heeft zichzelf in het democratiseringsproces allerlei grenzen opgelegd. Het gaat niet zo zeer om wat de overheid weet, maar wat het met die kennis doet ten opzichte van individuen. De vogelvrijheid van de burger is nagenoeg afgeschaft.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:14 schreef sigme het volgende:
Tegelijkertijd werd er nog nooit zoveel geschonden. Je kan nog geen scheet laten of de staat moet ervan op de hoogte zijn gebracht danwel achterhaalt het.
Bij mij niet hoor, lijkt me niks.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:14 schreef sigme het volgende:
Niet in je uppie, maar dat zei ik ook niet. Een prive-eiland is een archetype van de ultieme wens bij voldoende mogelijkheden. Tekenend.
Ik raak aan de diarree van die shit.quote:Op maandag 2 oktober 2006 20:56 schreef Mutant01 het volgende:
Ik moet echt poepen van fok.
Dat is even waar als dat communisme op papier een perfect systeem is. Of als een remproef waarbij je de wrijving buiten beschouwing laat. Het is helemaal waar - als je voorbijgaat aan het onderwerp: menselijk gedrag.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:22 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat is democratisch bepaald, als burgers over meer zaken willen stemmen kunnen ze dat bewerkstellingen via de democratie.
quote:Het blijkt dat men daar niet tevreden over is en vooral randvoorwaarden wil geven door dagelijks bestuur en besluitvorming over te laten aan de professionals die zij kiezen. Democratie is overigens wel een uitvinding, dat net zoals alle uitvindingen evolutionair tot "product" is gekomen ewn constant aan verandering/optimalisering onderhevig is.
Vind je? Ik mag niet eens een schaap houden zonder dat de overheid ervan weet. Ik mag het niet slachten. Ik mag het niet vervoeren zonder papieren. Ik mag niet opeten wat ik wil opeten.quote:[..]
De overheid heeft zichzelf in de democratiseringsperiode allerlei grenzen opgelegd. Het gaat niet zo zeer om wat de overheid weet, maar wat het met die kennis doet ten opzichte van individuen. De vogelvrijheid van de burger is nagenoeg afgeschaft.
Oh. Gelukkig maakt dat het archetype niet uit.quote:[..]
Bij mij niet hoor, lijkt me niks.
Nee, libertarisme gaat voorbij aan menselijk gedrag. Er is helemaal geen behoefte aan directe democratie, en waar het ingevoerd is, werkt het niet.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is even waar als dat communisme op papier een perfect systeem is. Of als een remproef waarbij je de wrijving buiten beschouwing laat. Het is helemaal waar - als je voorbijgaat aan het onderwerp: menselijk gedrag.
Beter kan ik democratie niet uitleggen.quote:
Lijkt me ook niet wenselijk, ongecontroleerde veeteeld leidt tegenwoordig tot het verspreiden van virusen etcetera.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:38 schreef sigme het volgende:
Vind je? Ik mag niet eens een schaap houden zonder dat de overheid ervan weet.
Jawel, je moet alleen eerst bewijzen dat je het dier kúnt slachten. Maar mijn kritiek op de bio-industrie is waarschijnlijk niet minder dan het jouwe.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:38 schreef sigme het volgende:
Ik mag het niet slachten.
Verkeersveiligheid en dierwelzijn (dat flink verbeterd kan worden op andere punten)quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:38 schreef sigme het volgende:
Ik mag het niet vervoeren zonder papieren.
.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:38 schreef sigme het volgende:
Ik mag niet opeten wat ik wil opeten.
Nee, dat is aan criteria gebonden om willekeur te voorkomen, en als het onterecht blijkt kun je een goede zaak maken bij juridische poot.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:38 schreef sigme het volgende:
Op ieder gewenst moment kan de overheid mijn schapen komen ruimen - en passant de andere huisdieren ook (katten, honden, etc).
Ja, huizen die slecht onderhouden zijn, zijn een gevaar voor hun omgeving.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:38 schreef sigme het volgende:
De overheid verplicht me allerlei aansluitingen op straffe van onbewoonbaarverklaring (water, riool etc), vergeeft de uitbating ervan aan geselecteerde partijen en ontneemt me daarbij de mogelijkheid met contant geld te betalen.
Daar ben ik tegen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:38 schreef sigme het volgende:
De overheid schrijft voor waar ik wel en niet mag wonen, op stukken grond die mijn eigen eigendom zijn.
Dat vind jij, ik op sommige punten ook. De consensus hierin wordt gevonden in een functionerende democratie, nietwaar?quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:38 schreef sigme het volgende:
Toch allemaal redelijk basaal.
Vandaar dat onder de helden er een paar missen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:52 schreef Monidique het volgende:
De kritische geest behoeft stimulatie.
Wat een utopisch reclamespotje.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:28 schreef MrX1982 het volgende:
http://dump.geenstijl.nl/mediabase/4433/cef6232c/index.html
Wat is er mis met een reclame spotje in de trein.
[ bron ]quote:The airmen were subjected to something new: touchless torture. They were kept isolated from all human contact, apart from their interrogators. One prisoner spent 10 months in solitary confinement, another 13. Schwable did not learn of the armistice until after he confessed.
They were made to stand or sit in awkward and painful positions for hours at a time. One prisoner had to sit at attention on the edge of a stool for 15 hours per day for 33 days. Another time he had to stand for 30 consecutive hours, until he collapsed. Schwable was required to sit at attention every day for almost 10 weeks.
They were demeaned, taunted and treated like animals. Schwable said the guards "growled" or "barked" at him, slopped food at him, and made him defecate in public. "Every effort was made to degrade and humiliate me," he said.
And of course they were interrogated. Grueling interrogations that lasted hours and hours, repeating the same material they had gone over the day before, and the day before that, until the past became a confusing whirl of fact and fantasy suggested to them by their relentless interlocutors. At last, exhausted and demoralized, their resistance overcome, they confessed. They all confessed in the end. And they all lied.
Er zit een heel scala aan mogelijkheden tussen de overheid en democratie die we nu prijzenswaardig vinden en 'directe democratie', alsmede een heleboel opties die daar niet tussenliggen maar wel bestaan.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:54 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee, libertarisme gaat voorbij aan menselijk gedrag. Er is helemaal geen behoefte aan directe democratie, en waar het ingevoerd is, werkt het niet.
Doet het dat? Of geloof jij dat? Ik verspreid helemaal niets met mijn schaapjes..quote:[..]
Lijkt me ook niet wenselijk, ongecontroleerde veeteeld leidt tegenwoordig tot het verspreiden van virusen etcetera.
Nietwaar - een gediplomeerd slachter mag ze niet bij mij slachten. Ik moet ermee op sjouw.quote:[..]
Jawel, je moet alleen eerst bewijzen dat je het dier kúnt slachten. Maar mijn kritiek op de bio-industrie is waarschijnlijk niet minder dan het jouwe.
Neenee, dat is een ander punt. Ik moet papierwerk in drievoud meesjouwen - of het karretje deugdelijk is staat er los van (twee jaar terug brak de as eronder weg - gelukkig nadat we de schaapjes net afgeleverd haddenquote:[..]
Verkeersveiligheid en dierwelzijn (dat flink verbeterd kan worden op andere punten)
Nee hoor - ik krijg geen schapekop uit het slachthuis - al zat die echt aan mijn schaap toen ik het afleverde. Merg he. Merg mag niet. Hoe heet het? Scrapies ofzo. Uit voorzorg mag ik dat niet.quote:[..]
.
Jawel hoor, behalve hardrugs. Eet maar een baksteen op als je wil.
Eh - dat is zoiets als bezwaar maken tegen onterechte doodstraf. Zinloos. Dode beesten zijn niet weer levend te maken en geld zegt me niks, in dat verband. Oh, en de terechtheid van het wel ruimen van katten en het niet ruimen van kinderen wegens onbewezen besmettingsrisico is me ook nog nooit deugdelijk uitgelegd.quote:[..]
Nee, dat is aan criteria gebonden om willekeur te voorkomen, en als het onterecht blijkt kun je een goede zaak maken bij juridische poot.
Een huis zonder water of riool is geen gevaar. Een huis kan op instorten staan zonder een gevaar voor de omgeving te zijn. Een huis op instorten dat gevaarlijk is wordt onbewoonbaar verklaard - wordt het daar veiliger van? (In mijn familie is wel wat onbewoonbaar eigendom - meer en minder gevaarlijk en vervelend voor buren. Maar er wordt niks tegen gedaan hoor, dus wat de regelgeving toevoegt behalve nette mensen met niet-standaard wensen frustreren is me onduidelijk.)quote:[..]
Ja, huizen die slecht onderhouden zijn, zijn een gevaar voor hun omgeving.
Nah. Niet perse.quote:[..]
Dat vind jij, ik op sommige punten ook. De consensus hierin wordt gevonden in een functionerende democratie, nietwaar?
Ja, het zit hem in de balans tussen inspraak en professionaliteit.quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Er zit een heel scala aan mogelijkheden tussen de overheid en democratie die we nu prijzenswaardig vinden en 'directe democratie', alsmede een heleboel opties die daar niet tussenliggen maar wel bestaan.
Goed geregeld hèquote:Op maandag 2 oktober 2006 22:21 schreef sigme het volgende:
Doet het dat? Of geloof jij dat? Ik verspreid helemaal niets met mijn schaapjes..
Wederom hygiëne en de vergrote kans op het besmetten van onschuldige derden.quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:21 schreef sigme het volgende:
Nietwaar - een gediplomeerd slachter mag ze niet bij mij slachten. Ik moet ermee op sjouw.
Ik weet niet wat de reden is dat je het papierwerk in drievoud moet meenemen, jij? Papierwerk over de dieren die je hebt? Ik denk omdat de minister van landbouw in z'n vuistje lacht als 'ie Sigme kan pestenquote:Op maandag 2 oktober 2006 22:21 schreef sigme het volgende:
Neenee, dat is een ander punt. Ik moet papierwerk in drievoud meesjouwen - of het karretje deugdelijk is staat er los van (twee jaar terug brak de as eronder weg - gelukkig nadat we de schaapjes net afgeleverd hadden).
Nou, harddrugs en een schapenkop danquote:Op maandag 2 oktober 2006 22:21 schreef sigme het volgende:
Nee hoor - ik krijg geen schapekop uit het slachthuis - al zat die echt aan mijn schaap toen ik het afleverde. Merg he. Merg mag niet. Hoe heet het? Scrapies ofzo. Uit voorzorg mag ik dat niet.
Nee hoor, de consequenties voor het onterecht doden van dieren is niet aantrekkelijk voor de overheid. Er is geen enkel belang bij het overmatig doden van dieren, nul. Integendeel.quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:21 schreef sigme het volgende:
Eh - dat is zoiets als bezwaar maken tegen onterechte doodstraf. Zinloos.
Ja, ik ben er ook voor om dieren fatsoenlijker te behandelen. Ben jij er voor om niet-menselijke dieren met een hoog besmettingsrisico te behandelen als hun menselijke lotgenoten?quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:21 schreef sigme het volgende:
Dode beesten zijn niet weer levend te maken en geld zegt me niks, in dat verband. Oh, en de terechtheid van het wel ruimen van katten en het niet ruimen van kinderen wegens onbewezen besmettingsrisico is me ook nog nooit deugdelijk uitgelegd.
Jawel, een slecht/geen riool is erg ongezond voor de omgeving. Leer van de geschiedenis.quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:21 schreef sigme het volgende:
Een huis zonder water of riool is geen gevaar.
Daar zijn zeker voorbeelden van te vinden ja. Wel meer dingen kunnen hè.quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:21 schreef sigme het volgende:
Een huis kan op instorten staan zonder een gevaar voor de omgeving te zijn.
In de meeste gevallen is dat inderdaad een prikkel om het huis te renoveren.quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:21 schreef sigme het volgende:
Een huis op instorten dat gevaarlijk is wordt onbewoonbaar verklaard - wordt het daar veiliger van?
Ziehier de complottheorie. Paranoïde.quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:21 schreef sigme het volgende:
(In mijn familie is wel wat onbewoonbaar eigendom - meer en minder gevaarlijk en vervelend voor buren. Maar er wordt niks tegen gedaan hoor, dus wat de regelgeving toevoegt behalve nette mensen met niet-standaard wensen frustreren is me onduidelijk.)
Jawel, onze democratie zorgt voor consensus.quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:21 schreef sigme het volgende:
Nah. Niet perse.
Vergeleken met de rest is de reclamespot van GL best aardig en hip.quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat een utopisch reclamespotje.
Johan Cruijff heeft z'n lijf trouwens uitgeleend aan een nieuwe NS-reclamespotje!!
Puur hypothetisch waarschijnlijk?quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:55 schreef Mutant01 het volgende:
Een deel van een casus uit de werkgroep formeel strafrecht:
Lange Frans en Baas B. worden verdacht van de handel in (art. 273a Sr), en smokkel van (art. 197a Sr), vrouwen vanuit Wit-Rusland naar Nederland met de bedoeling ze illegaal in de prostitutie (art. 273a Sr) te laten werken.
En die Marokkaan van de Meki-shop dan?quote:Op maandag 2 oktober 2006 23:28 schreef Godslasteraar het volgende:
en opeens weet je het, Meki is een kloon van SCH.
SCH's schandknaapje als stand-inquote:Op maandag 2 oktober 2006 23:46 schreef sizzler het volgende:
[..]
En die Marokkaan van de Meki-shop dan?
Stop Rummy erin. Waar ligt het verdrag van Genève trouwens?quote:President Bush and first lady Laura Bush, left, shovel dirt as they help plant a new Jefferson American elm tree during a ceremony on the North Lawn of the White House in Washington, Monday, Oct. 2, 2006. The new tree, which is resistant to Dutch elm disease, replaces an elm that had stood on the same spot for 140 years but fell during heavy rain storms last June.
Okeee... ik stuur je mijn gironummer welquote:Op maandag 2 oktober 2006 23:52 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee, wil meneer een tweede poging wagen voor de zachte prijs van drie euro?
quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 00:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ps
weet je zeker niet een memo van Akkersloot aan zichzelf ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |