abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42098785
Bill Clinton was door Fox News uitgenodigd om toch vooral te praten over zijn charitatieve ondernemingen.
Toch sneakt de presentator er een "valse" vraag tussendoor (waarom ie niet meer heeft gedaan om Bin Laden te doden).
Bekijk hier hoe Clinton reageert:

http://www.youtube.com/watch?v=WYNI5RPOlp4

Dit doet je toch terug verlangen naar die tijd toen het machtigste land ter wereld nog bestuurd werd door iemand met wat meer hersenen en inzichten dan die cowboy die er nu zit..
pi_42098966
quote:
Op zondag 24 september 2006 20:58 schreef Apache4U het volgende:
Toch sneakt de presentator er een "valse" vraag tussendoor (waarom ie niet meer heeft gedaan om Bin Laden te doden).
Dat is de nieuwe tactiek: schuif de schuld af op Clinton. Nou ja, hernieuwd, waarschijnlijk. Er is een Republikeinse propagandafilm uitgekomen, je hebt Fox nu en zelfs de Nederlandse Republikeinen, namelijk de Elsevier, gebruikt het. Sja.
  zondag 24 september 2006 @ 21:11:34 #3
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_42099066
Wat een geweldige man is het ook.
pi_42099597
Weet wat je zegt Clinton heeft ook een dubbele agenda.

om dubieuze redenen is de grote versie niet meer te vinden op internet :S, ze doen geen gabbergroetje, maar een vrijmetselaarsgroet.

edit: plaatje 2 komt niet door. Hier kan je hem zien.
http://images.google.nl/images?svnum=10&hl=nl&lr=&q=Clinton+receives+Masonic+grip+...&btnG=Zoeken
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_42099658
Clinton

Die presentator staat mooi met zijn bek vol tanden
pi_42100904
Clinton for president
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_42101130
Zap nu eens naar CNN, debat met clinton over het Midden-Oosten
I'm a fucking miracle worker !!
pi_42101536

Hij zegt tenminste dingen uit z'n hart, en niet zoals Bush die eerst een uur moet nadenken om iets te verzinnen
pi_42101624
quote:
Op zondag 24 september 2006 23:35 schreef CasB het volgende:

Hij zegt tenminste dingen uit z'n hart, en niet zoals Bush die eerst een uur moet nadenken om iets te verzinnen
Bush krijgt het allemaal voorgeschreven als een recept van de mannetjes bij defensie. Nee, Clinton mag best terug, dat gaat niet gebeuren maar zijn vrouw wilde het wel proberen toch?
Ik post om het posten.
pi_42101675
Wat....vrouweljike president.....hmm die dag wil ik nog wel eens zien komen
I'm a fucking miracle worker !!
  maandag 25 september 2006 @ 00:05:35 #12
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_42102301
Hopsa, dat presentatortje heeft ie ook weer goed genomen.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  maandag 25 september 2006 @ 00:16:26 #13
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_42102628
Het valt me op dat het volume van de presentator net eenb tikkeltje harder staat waardoor je het idee krijgt dat Clinton verder overrompeld wordt.

Of heb ik gewoon een brakke koptelefoon
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 25 september 2006 @ 00:32:31 #14
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42103043
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_42103118
Vooral dat gedeelte van ''you and your little smirk on your face you think you're so clever''
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_42103217

clinton rulezzzzzz
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_42103337
quote:
Op maandag 25 september 2006 00:05 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Hopsa, dat presentatortje heeft ie ook weer goed genomen.
En hij heeft er lol in ook. Mooi dat hij zo zijn woordje heeft kunnen doen op TV Bush.
pi_42103446
omg... die presentator ook... typisch conseratieve amerikaan he en dan het lef hebben om zulke vragen te stellen terwijl Clinton werd verteld dat het over het milieu zou gaan wat een stelletje arrogante lullen zijn het daar ook bij fox
пусть всегда будет солнце
  maandag 25 september 2006 @ 01:03:30 #19
104871 remlof
Europees federalist
pi_42103669
Ja Fox
Maar Clinton is echt geweldig, de beste en intelligentste amerikaanse president die ik heb meegemaakt
pi_42103814
quote:
Op maandag 25 september 2006 00:52 schreef MoChe het volgende:
omg... die presentator ook... typisch conseratieve amerikaan he en dan het lef hebben om zulke vragen te stellen terwijl Clinton werd verteld dat het over het milieu zou gaan wat een stelletje arrogante lullen zijn het daar ook bij fox
Er zijn genoeg rechtse christenen in Amerika, die de hele dag Fox op hebben staan, om precies te kunnen horen wat ze willen horen. Die zullen hierbij ook wel achterstevoren uit hun schommelstoel zijn geklapt.
  maandag 25 september 2006 @ 08:50:12 #21
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_42106490
Clinton was inderdaad helemaal geen slechte president, hij had het Kyoto verdrag al afgewezen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_42107319
Clinton schiet uit zijn slof

Uitgegeven: 25 september 2006 06:10
Laatst gewijzigd: 25 september 2006 08:25

NEW YORK - De vroegere president Bill Clinton is verbaal flink tekeer gegaan tijdens een vraaggesprek zondag op de Amerikaanse conservatieve televisiezender Fox News. Hij verdedigde zich tegen de aantijging dat hij te weinig zou hebben gedaan om terroristenleider Osama Bin Laden te doden tijdens zijn ambtsperiode.

"Ik was er dichter bij om hem (Bin Laden) te doden dan iemand sindsdien", sneerde Clinton indirect naar zijn opvolger George Bush. "Als ik nog steeds president was, dan zouden we nu meer dan 20.000 troepen hebben (in Afghanistan) om hem te doden. We hebben een regering die denkt dat Afghanistan ongeveer eenzevende zo belangrijk is als Irak", verwees Clinton naar de 140.000 militairen die momenteel in Irak zijn gestationeerd.

Bush

De Democraat Clinton sprak van een lastercampagne van de rechtervleugel van Republikeinse partij van Bush. "Ik heb meer geprobeerd om Bin Laden uit de weg te ruimen dan al de conservatieven die mij nu aanvallen. Zij dreven destijds de spot met mij omdat ik het probeerde. Zij hadden acht maanden om het te proberen. Zij probeerden niets. Ik heb het geprobeerd. Dus heb ik het geprobeerd en heb ik gefaald", aldus Clinton.

Ook presentator Chris Wallace van Fox News Sunday kreeg een veeg uit de pan toen die Clinton de 'publieksvraag' over Bin Laden stelde. "Je hebt je fijne kleine conservatieve aanval op mij uitgevoerd. Ik wil wel eens weten aan hoeveel leden van de regering-Bush jij deze vragen hebt voorgelegd", zei een zeer geïrriteerde Clinton tegen de presentator."

"En je zit daar met die kleine grijns op je gezicht en je denkt de je zo intelligent bent. Maar ik had een verantwoordelijkheid om dit land te beschermen." Clinton zou eigenlijk ondervraagd worden over klimaatverandering.

http://www.nu.nl/news/832842/22/Clinton_schiet_uit_zijn_slof.html

Linkje naar het fragment: http://www.youtube.com/watch?v=1j79y7i10FY

Hoewel je 't niet altijd eens hoeft te zijn geweest met zijn ideeën en opvattingen tijdens zijn presidentschap vind ik Clinton wel altijd een van de tofste presidenten ooit van Amerika. Vind 't dus ook wel mooi om te zien hoe hij deze presentator aanpakt betreffende dit onderwerp
  maandag 25 september 2006 @ 10:12:48 #23
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_42107428
Ik heb het vanmorgen gezien ik vond het wel mooi en hij heeft ook volkomen gelijk.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_42107501
Fox News
pi_42107586
Clinton deed volgens mij echt goeie zaken voor de VS.. De regering die er nu zit zijn echt allemaal zulke idioten.. Ik ben bang dat als Bush eenmaal weg is dat het land er achter gaat komen dat ze 8 jaar alleen maar meer problemen erbij hebben gekregen..
pi_42107679
En gelijk heeft ie!
Go Bill!
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  maandag 25 september 2006 @ 10:27:38 #27
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_42107694
ik vind Bill een topper! jammer genoeg is hij geen president meer
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_42107744
quote:
Op maandag 25 september 2006 10:27 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik vind Bill een topper! jammer genoeg is hij geen president meer
Zijn vrouw gaat het proberen.
  maandag 25 september 2006 @ 10:33:03 #29
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_42107783
Kijk, zowaar een echte president aan het werk...

Die mand zegt in een kwartier meer verstandige dngen dan Bush in een millennium zou kunnen verzinnen.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_42107811
Het is idd wel een verademing om een president vlot te horen babbelen i.p.v wat one-liners.
  maandag 25 september 2006 @ 10:37:45 #31
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_42107855
quote:
Op maandag 25 september 2006 10:30 schreef Dementor het volgende:

[..]

Zijn vrouw gaat het proberen.
ik zou ook een geweldige minister president zijn .... maar dat zou ik niet aan mijn vriendin willen overlaten
stay frosty
  maandag 25 september 2006 @ 10:43:37 #32
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_42107968
fox news is ook echt een conservatistisch bolwerk hoor
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
  Moderator maandag 25 september 2006 @ 10:43:42 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42107972
ja dat was ook smerig ook van Fox news, om met zoiets te komen terwijl het interview over klimaatverandering, die hoopten dat Clinton dan onvoorbreid zou zijn oid ... ze lokten hem in een hinderlaag!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 25 september 2006 @ 10:44:56 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42107995
het hele interview
quote:
http://thinkprogress.org/clinton-interview
Fox News Sunday, Interview With President Bill Clinton, 9/22/06 (Rough Transcript)

WALLACE: In a recent issue of the New Yorker you say you’re sixty years old and you’re worried about how many lives you can save…Is that what drives you in your effort to help?

CLINTON: Yes. That sounds sort of morbid. The tone in which I said was almost whimsical and humorous. This is what I love to do it’s what I think I should do. I’ve had a wonderful. I got to be president. I’ve lived the life of my dreams. I dodged a bullet with that health thing. I think I owe it to my fellow countrymen and people around the world to help save lives and help people see the future. But as it happens I love it. I feel it’s a great gift. I feel it’s a rewarding way to spend my life.

WALLACE: Someone asked you …he asked you if you could do more good as a former president than as a president and you said only if I live a long time.

CLINTON: Yea that’s true.

WALLACE: how do you compare the powers of being in office and what you can do out of office?

CLINTON: When you’re president you can operate on broader scope. You can simultaneously work to stop the genocide in Kosovo, bring peace to the middle east, pass a budget that gives millions of kids a chance to have after school programs… So in other words you’ve got a lot of different moving parts and you can move them all at once.

But you’re also more at the mercy of events. That is 43 did not run for President to deal with the events of 9/11 but once it happened it wasn’t as if he had an option. Once I looked at the economic data after I won the election, I realized I would have to work harder to reduce the deficit and therefore have less money in my first year to invest in things I wanted to invest in.

WALLACE: So what is it that you can do as a former president.

CLINTON: So what you can do as a former president, you don’t have as wide a range of powers so you have to concentrate on fewer things. But you are less at the mercy of …events. If I say look we’re going to work on economic empowerment of poor people, on fighting aids and other diseases, on trying to bridge the religious and political differences between people and on trying to avoid the worst calamities of climate change and try to revitalize the economy in the process, I can actually do that. Because tomorrow when I get up and there’s a bad headline in the papers, it’s President Bush’s responsibility and not mine. That’s the joy of being a former potus. And it is true that if you live long enough and have discipline in the way you do it — like this CGI — you might be able to effect as many lives as you did when president.

WALLACE: When we announced that you were going to be on fox news Sunday, I got a lot of email from viewers, and I got to say I was surprised most of them wanted me to ask you this question. Why didn’t you do more to put Bin Laden and al Qaeda out of business when you were President. There’s a new book out which I suspect you’ve read called the Looming Tower. And it talks about how the fact that when you pulled troops out of Somalia in 1993, Bin Laden said I have seen the frailty and the weakness and the cowardice of US troops. Then there was the bombing of the embassies in Africa and the attack on the USS Cole.

CLINTON: OK..

WALLACE: …may I just finish the question sir. And after the attack, the book says, Bin Laden separated his leaders because he expected an attack and there was no response. I understand that hindsight is 20 20.

CLINTON: No let’s talk about…

WALLACE: …but the question is why didn’t you do more, connect the dots and put them out of business?

CLINTON: OK, let’s talk about it. I will answer all of those things on the merits but I want to talk about the context of which this…arises. I’m being asked this on the FOX network…ABC just had a right wing conservative on the Path to 9/11 falsely claim that it was based on the 911 commission report with three things asserted against me that are directly contradicted by the 9/11 commission report. I think it’s very interesting that all the conservative Republicans who now say that I didn’t do enough, claimed that I was obsessed with Bin Laden. All of President Bush’s neocons claimed that I was too obsessed with finding Bin Laden when they didn’t have a single meeting about Bin Laden for the nine months after I left office. All the right wingers who now say that I didn’t do enough said that I did too much. Same people.

They were all trying to get me to withdraw from Somalia in 1993 the next day after we were involved in black hawk down and I refused to do it and stayed 6 months and had an orderly transfer to the UN.

Ok, now let’s look at all the criticisms: Black hawk down, Somalia. There is not a living soul in the world who thought that Bin laden had anything to do with black hawk down or was paying any attention to it or even knew al Qaeda was a growing concern in October of 1993.

WALLACE: …I understand…

CLINTON: No wait…no wait…Don’t tell me. You asked me why I didn’t do more to Bin Laden. There was not a living soul…all the people who criticized me wanted to leave the next day. You brought this up so you get an answer.

WALLACE: I’m perfectly happy to. Bin Laden says…

CLINTON: And secondly…

WALLACE: Bin Laden says…

CLINTON: Bin laden may have said that…

WALLACE: Bin Laden says it showed the weakness of the US…

CLINTON: It would have shown the weakness if we left right away but he wasn’t involved in that. That’s just a bunch of bull. That was about Mohammed Adid, a Muslim war lord murdering..thousands of Pakistani Muslim troops. We were all there on a humanitarian mission. We had not one mission — none — to establish a certain kind of Somali government or to keep anybody out. He was not a religious fanatic.

WALLACE: But Mr. President…

CLINTON: There was no Al Qaeda…

WALLACE: …with respect if I may. Instead of going through 93.

CLINTON: You asked you. It you brought it up.

WALLACE: May I ask a general question that you can answer. The 9/11 Commission, which you talk about, and this is what they did say, not what ABC pretended they said…

CLINTON: Wait, Wait…

WALLACE: …they said about you and 43 and I quote, “The US government took the threat seriously, not in the sense of mustering anything like that would be….to confront an enemy of the first, second or third rank”

CLINTON: That’s not true with us and Bin Laden…

WALLACE: …the 9/11 commission says…

CLINTON: Let’s look at what Richard Clarke says. You think Richard Clarke has a vigorous attitude about Bin Laden?

WALLACE: Yes I do

CLINTON: You do?

WALLACE: I think he has a variety of opinions and loyalties but yes.

CLINTON: He has a variety of opinion and loyalties now but let’s look at the facts. He worked for Ronald Regan. He was loyal to him. He worked for George Herbert Walker Bush and he was loyal to him. He worked for me and he was loyal to me. He worked for President Bush; he was loyal to him. They downgraded him and the terrorist operation. Now, look what he said, read his book and read his factual assertions — not opinions, assertions. He said we took vigorous action after the African embassies. We probably nearly got Bin Laden.

WALLACE: …

CLINTON: Now wait a minute…

WALLACE: ..cruise missiles..

CLINTON: I authorized the CIA to get groups together to try to kill him. The CIA was run by George Tenet who President Bush gave the medal of freedom to and said he did a good job.. The country never had a comprehensive anti terror operation until I came to office. If you can criticize me for one thing, you can criticize me for this, after the Cole I had battle plans drawn to go into Afghanistan, overthrow the Taliban, and launch a full scale attack search for Bin Laden. But we needed baseing rights in Uzbekistan which we got after 9/11. The CIA and the FBI refused to certify that Bin Laden was responsible while I was there. They refused to certify. So that meant I would have had to send a few hundred special forces in helicopters and refuel at night. Even the 9/11 Commission didn’t do that. Now the 9/11 Commission was a political document too. All I’m asking is if anybody wants to say I didn’t do enough, you read Richard Clarke’s book.

WALLACE: Do you think you did enough sir?

CLINTON: No, because I didn’t get him

WALLACE: Right…

CLINTON: But at least I tried. That’s the difference in me and some, including all the right wingers who are attacking me now. They ridiculed me for trying. They had eight months to try and they didn’t….. I tired. So I tried and failed. When I failed I left a comprehensive anti-terror strategy and the best guy in the country, Dick Clarke… So you did FOX’s bidding on this show. You did you nice little conservative hit job on me. But what I want to know..

WALLACE: Now wait a minute sir…

CLINTON:..

WALLACE: I asked a question. You don’t think that’s a legitimate question?

CLINTON: It was a perfectly legitimate question but I want to know how many people in the Bush administration you asked this question of. I want to know how many people in the Bush administration you asked why didn’t you do anything about the Cole. I want to know how many you asked why did you fire Dick Clarke. I want to know…

WALLACE: We asked..

CLINTON:..

WALLACE: Do you ever watch Fox News Sunday sir?

CLINTON: I don’t believe you ask them that.

WALLACE: We ask plenty of questions of…

CLINTON: You didn’t ask that did you? Tell the truth

WALLACE: About the USS Cole?

CLINTON: tell the truth.

WALLACE: I…with Iraq and Afghanistan there’s plenty of stuff to ask.

CLINTON: Did you ever ask that? You set this meeting up because you were going to get a lot of criticism from your viewers because Rupert Murdoch is going to get a lot of criticism from your viewers for supporting my work on Climate Change. And you came here under false pretenses and said that you’d spend half the time talking about…

WALLACE: [laughs]

CLINTON: You said you’d spend half the time talking about what we did out there to raise $7 billion dollars plus over three days from 215 different commitments. And you don’t care.

WALLACE: But President Clinton…

CLINTON:

WALLACE: We were going to ask half the question about it. I didn’t think this was going to set you off on such a tear .

CLINTON: It set me off on such a tear because you didn’t formulate it in an honest way and you people ask me questions you don’t ask the other side.

WALLACE: Sir that is not true…

CLINTON: …and Richard Clarke…

WALLACE: That is not true…

CLINTON: Richard Clarke made it clear in his testimony…

WALLACE: Would you like to talk about the Clinton Global Initiative?

CLINTON: No I want to finish this.

WALLACE: Alright

CLINTON: All I’m saying is you falsely accuse me of giving aid and comfort to Bin Laden because of what happened in Somalia. No one knew al Qaeda existed then…

WALLACE: Did they know in 1996 when he declared war on the US? Did no one know in 1998…

CLINTON: Absolutely they did

WALLACE: When they bombed the two embassies…

CLINTON:…

WALLACE: Or in 2000 when they hit the Cole.

CLINTON: What did I do? I worked hard to try and kill him. I authorized a finding for the CIA to kill him. We contracted with people to kill him. I got closer to killing him than anybody has gotten since. And if I were still president we’d have more than 20,000 troops there trying to kill him. Now I never criticized President Bush and I don’t think this is useful. But you know we do have a government that think Afghanistan is 1/7 as important as Iraq. And you ask me about terror and Al Qaeda with that sort of dismissive theme when all you have to do is read Richard Clarke’s book to look at what we did in a comprehensive systematic way to try to protect the country against terror. And you’ve got that little smirk on your face. It looks like you’re so clever…

WALLACE: [Laughs]

CLINTON: I had responsibility for trying to protect this country. I tried and I failed to get bin laden. I regret it but I did try. And I did everything I thought I responsibly could. The entire military was against sending special forces in to Afghanistan and refueling by helicopter and no one thought we could do it otherwise…We could not get the CIA and the FBI to certify that Al Qaeda was responsible while I was President. Until I left office. And yet I get asked about this all the time and they had three times as much time to get him as I did and no one ever asks them about this. I think that’s strange.

WALLACE: Can I ask you about the Clinton Global Initiative?

CLINTON: You can.

WALLACE: I always intended to sir.

CLINTON: No you intended to move your bones by doing this first. But I don’t mind people asking me. I actually talked o the 9/11 commission for four hours and I told them the mistakes I thought I made. And I urged them to make those mistakes public because I thought none of us had been perfect. But instead of anybody talking about those things. I always get these clever little political…where they ask me one sided questions… It always comes from one source. And so…

WALLACE:…

CLINTON: And so…

WALLACE: I just want to ask you about the Clinton Global Initiative but what’s the source? You seem upset?

CLINTON: I am upset because..

WALLACE: …and all I can say is I’m asking you in good faith because it’s on people’s minds sir. And I wasn’t…

CLINTON: There’s a reason it’s on people’s minds. That’s the point I’m trying to make. There’s a reason it’s on people’s minds because they’ve done a serious disinformation campaign to create that impression. This country only has one person who has worked…against terror…under Regan…only one, Richard Clarke. And all I’d say anybody who wonders whether we did wrong or right. Anybody who wants to see what everybody else did, read his book. The people on my political right who say I didn’t do enough spent the whole time I was president saying why is he so obsessed with Bin Laden. And that was wag the dog when he tried to kill him. My Republican sec of defense — and I think I’m the only person since World War II to have a Secretary of Defense from the opposite party — Richard Clarke, and all the intelligence people said that I ordered a vigorous attempt to get Osama Bin Laden and came closer apparently than anybody has since.

WALLACE: alright…

CLINTON: And you guys try to create the opposite impression when all you have to do is read Richard Clarke’s findings and you know it’s not true. It’s just not true. And all this business about Somalia — the same people who criticized me about Somalia were demanding I leave the next day. Same exact crowd..

WALLACE: one of the…

CLINTON: …So if you’re going to do this for gods sake follow the same standards for everybody.

WALLACE: I think we do sir

CLINTON: …be fair.

WALLACE: I think we do. One of the main parts of the global initiative this year is religious reconciliation. President Bush says that the fight against Islamic extremism is the central conflict of the century and his answer is promoting democracy and reform. Do you think he has that right?

CLINTON: Sure. To advocate democracy and reform in the Muslim world? Absolutely. I think the question is what’s the best way to do it. I think also the question is how do you educate people about democracy. Democracy is about way more than majority rule. Democracy is about minority rights, individual rights, restraints on power. And there’s more than one way to advance democracy but do I think on balance that in the end after several bouts of instability do I think it would be better if we had more freedom and democracy? Sure I do. …The president has a right to do it? Sure I do. But I don’t think that’s all we can do in the Muslim world. I think they have to see us try to get a just and righteous peace in the Middle East. They have to see us as willing to talk to people who see the world differently than we do.

WALLACE: Last year at this conference you got 2.5 billion in commitments, pledges, how did you do this year?

CLINTON: Well this year we had 7.3 billion as of this morning.

WALLACE: 7..excuse me…

CLINTON: 7.3 billion as of this morning. 3 billion of that is. That’s over a multi-year. These are at most 10 year commitments. That came from Richard Branson’s commitment to give all his transportation profits to clean energy investments. But still that’s over 4 billion. And we will have another 100 commitments and probably raise another billion dollars. We have a lot of commitments still in process.

WALLACE: When you look at the 3 billion from Branson plus billions that Gates is giving and Warren Buffet, what do you make of this age of philanthropy?

CLINTON: I think that for one thing really rich people have always given money away. They’ve endowed libraries and things like that. The unique thing about this age is first of all you have a lot of people like Bill Gates and Warren Buffet who are interested in issues around the world that grow out of the nature of the 21st century and its inequalities — the income inequalities, the education inequalities, the health care inequalities. You get a guy like Gates who built Microsoft and he actually believes that he can help overcome all of the health disparities in the world. That’s the first thing. Second thing…there are a lot of people with average incomes who are joining me because of the Internet. Take the tsuami for example we had 1.3 billion dollars given….by households. The third things you have all these NGO that you can partner with along with the government. So all these things together mean that people with real money in ways that help people that before would have been only the object of government grants and loans.

WALLACE: I know we’re over but can I ask you two political questions. Let’s talk some politics. In that same New Yorker article you say you’re tired of Karl Rove’s BS. I’ m cleaning up what you said.

CLINTON: I also say I’m not tired of Karl Rove. I don’t blame Karl Rove. If you’ve got a deal that works you just keep on doing it.

WALLACE: So what is the BS?

CLINTON: well every even number year right before an election they come up with some security issue. In 2000 right before the election …In 2002 our party supported them in undertaking weapon inspections in Iraq and were 100% behind them in Afghanistan and they didn’t have any way to make us look like we didn’t care about terror. And so they decided they would…the homeland security bill that they opposed and they put some pill in it that we wouldn’t pass like taking the job rights away from 170,000 people and then say that we were weak on terror if we weren’t for it… This year I think they wanted to make the question of prisoner treatment and intercepted communications the same sort of issue until John Warner came and Lindsey Graham got in there and it turns out there were some Republicans who believe in the constitution and their convictions…some ideas about how best to fight terror.

As long as the American people believe that we take this seriously and we may have our differences over Iraq but I think we’ll do fine this election. Even if they agree with us about the Iraq war we could be hurt by Karl Rove’s new foray if we don’t make it clear that we care about the security of this country. We want to implement the 9/11 commission recommendations which they haven’t in four years. We want to…Afghanistan against Bin Laden. We want to make America more energy independent. If they want to talk about Iraq say what they really want about Iraq.

But Rove is good and why I honor him…I’ve always been amused by how good he is. But on the other hand this is perfectly predictable. We’re going to win a lot of seats if the American people aren’t afraid. If they’re afraid and we get divided again then we’ll only win a few seats.

WALLACE: Do you think the White House and the Republicans want to make the American people afraid.

CLINTON: Of course they do. They want another homeland security bill and they want to make it not about Iraq but some other security issue. Where if we disagree with them we are by definition endangering the security of the country. And it’s a big load of huey. We’ve got 9 Iraq war veterans running for House Seats. President Reagan’s Secretary of the Navy is the democratic candidate for Senate in Virginia. A three star admiral who was on my NSC staff — who also fought terror by the way — is running for the seat of Kurt Weldon’s in Pennsylvania. We’ve got a huge military presence in this campaign and you can’t let them have some rhetorical device that puts us in a box that we don’t belong in. That’s their job. Their job is to beat us. But our job is to not let them get away with it and if we don;’t we’ll be fine.

WALLACE: Mr. President thank you for one of the more unusual interviews.
lol
pi_42108029
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_42108140
Hilarisch! Meetal zie je die Fox reporters de geinterviewde bashen, leuk om het eens omgedraaid te zien.

Jammer dat Clinton niet met zn sigaar van Monica af kon blijven, anders was hij wel langer president geweest.
  maandag 25 september 2006 @ 10:57:18 #37
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_42108168
Ik las: Clinton gaat los tijdens interview op Fok
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_42108192
Oei oei die presentator had dit denk ik niet echt verwacht
pi_42108195
quote:
Op maandag 25 september 2006 10:55 schreef Byte_Me het volgende:
Hilarisch! Meetal zie je die Fox reporters de geinterviewde bashen, leuk om het eens omgedraaid te zien.

Jammer dat Clinton niet met zn sigaar van Monica af kon blijven, anders was hij wel langer president geweest.
Het blijft toch bizar dat wat klooien met een stagaire meer gevolgen voor je politieke loopbaan heeft dan het voorliegen van de gehele bevolking.
pi_42108239
quote:

Nee hoor. Een president mag maar 8 jaar zitten, een uitvloeisel van het feit dat FdR steeds maar weer werd herkozen, iets wat de Republikeinen niet echt zinde, waarna ze daar een stokje voor gestoken hebben.
pi_42108281
en terecht dat cllinton uithaalt naar de interviewer. Afspraken zijn afspraken...

Verder ben ik het ermee eens dat het in amerika beter ging onder clinton dan nu onder bush
pi_42108313
quote:
Op zondag 24 september 2006 23:38 schreef Furious het volgende:

[..]

Bush krijgt het allemaal voorgeschreven als een recept van de mannetjes bij defensie. Nee, Clinton mag best terug, dat gaat niet gebeuren maar zijn vrouw wilde het wel proberen toch? [afbeelding]
Als de vrouw van Clinton kandidaat wordt voor de Democraten weet je zeker dat de Republikeinen weer gaan winnen. Of denk je nu echt dat een vrouw in Amerika tot president wordt gekozen?
  maandag 25 september 2006 @ 11:20:37 #43
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_42108492
respect
That is Sin, to hold thine holy spirit in!
Go on, go on in thy might; and let no man make thee afraid.
  maandag 25 september 2006 @ 11:25:20 #44
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_42108572
Die interviewer ook, wat een kutkop. Zum kotsen.
  maandag 25 september 2006 @ 11:28:46 #45
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_42108627
quote:
Op maandag 25 september 2006 11:08 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Als de vrouw van Clinton kandidaat wordt voor de Democraten weet je zeker dat de Republikeinen weer gaan winnen. Of denk je nu echt dat een vrouw in Amerika tot president wordt gekozen?
Rice vs Clinton? mwah dan acht ik de kans vrij groot dat het een vrouw wordt

Maar goed, de ze dachten het goed voor elkaar te hebben. Clinton verwacht een interview vooral over z'n fundraising, het was niet voor niets dat hij voor het eerst een interview aan Fox gaf. Vervolgens komen ze zo rap als wat met deze zogenaamde 'kijkersvraag' op de proppen. Ik vind dat toch wel zo'n slap middel. Ja wij hebben het niet bedacht hoor maar we vragen het toch of laten het zien al slaat het nergens op..... ja hallo wij brengen alleen maar de boodschap over.
Net zo zielig als Jack Spijkerman met z'n zogenaamde ingestuurde filmpje van een buurvrouw die haar moslima buur nadoet...ook zo nep als wat.

[ Bericht 34% gewijzigd door PLAE@ op 25-09-2006 11:38:58 ]
  maandag 25 september 2006 @ 11:31:02 #46
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_42108665
Wat mij op viel is met name het laatste stukje.
quote:
WALLACE: Do you think the White House and the Republicans want to make the American people afraid.

CLINTON: Of course they do. They want another homeland security bill and they want to make it not about Iraq but some other security issue. Where if we disagree with them we are by definition endangering the security of the country. And it’s a big load of huey. We’ve got 9 Iraq war veterans running for House Seats. President Reagan’s Secretary of the Navy is the democratic candidate for Senate in Virginia. A three star admiral who was on my NSC staff — who also fought terror by the way — is running for the seat of Kurt Weldon’s in Pennsylvania. We’ve got a huge military presence in this campaign and you can’t let them have some rhetorical device that puts us in a box that we don’t belong in. That’s their job. Their job is to beat us. But our job is to not let them get away with it and if we don;’t we’ll be fine.
Daar gaat een eerlijke republikein die teveel ophef maakte over able danger... Een 3 sterren admiraal nog wel die hem gaat vervangen, hoe toepasselijk.

Een stukje van een blog die het naar mijn mening erg goed verwoord.
quote:
What a shame that this story has not been reported in the mainstream media. But hey, what do you expect? Here we have a Pentagon staffer, a lifetime military man, willing to tell the truth about how the Pentagon had identified the ringleaders of the 9/11 attacks up to a year before those attacks. Not only did the Pentagon seek to cover this up, but they went on a smutty character assassination of the whistleblower. Isn't it disgusting how these people work? Kind of makes you wonder why Sandy Berger was willing to stuff those documents in his pants. Worse still, the 9/11 commission, which was nothing but a public circus, in my opinion, knew this information. Folks if you are looking for a scandal, this scandal makes Watergate look like cheating at golf.

The worst part of it is that it covers two administrations. It makes all of us partisans feel a little suspicious of the two parties. Why would the Clinton administration destroy Able Danger documents in 2000 and why would the Bush administration destroy more of those documents in 2004? Why is Clinton and Bush so cozy these days? Why did the administration give Mr. Berger a slap on the wrist for stealing classified documents? Why did the bipartisan 9/11 Commission fail to acknowledge Able Danger and the fact that both administrations ignored Able Danger's warnings?

Sadly, since this scandalous coverup involves both parties, we may never get the answer to those questions. It seems that the only way that any truth, or any kind of accountability in Washington comes about, is when it involves some sort of partisan political gain. In other words, since nobody can benefit politically and both parties will actually be damaged, nothing is likely to get done. I hate to end a post on such a pessimistic note, but what else am I supposed to do?
Voor meer informatie en nieuwsclips zie
http://www.mediachannel.org/mv21.shtml

Website van Curt Weldon
http://curtweldon.house.gov/Issues/Issue/?IssueID=1932
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
  maandag 25 september 2006 @ 11:31:40 #47
156355 NeoTribalist
Gbl eats yer insides!!11
pi_42108673
quote:
Op maandag 25 september 2006 11:25 schreef PLAE@ het volgende:

Die interviewer ook, wat een kutkop. Zum kotsen.
let ook op hoe die telkens zijn ogen dichtknijpt tijdens het praten, hoe arrogant
That is Sin, to hold thine holy spirit in!
Go on, go on in thy might; and let no man make thee afraid.
  maandag 25 september 2006 @ 11:34:26 #48
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_42108712
Erg mooi, ik vraag me af of Bush ook zo adrem zou kunnen reageren op zo'n onverwachte vraag

Gelukkig voor hem zal Fox hem natuurlijk nooit zoiets aan doen
It's about being boss, not being the boss...
  maandag 25 september 2006 @ 11:40:15 #49
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_42108825
Kick Ass Bill
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_42108860
quote:
pi_42109422
Wil iemand zo vriendelijk zijn en een korte samenvatting geven?
Ik krijg weer eens "acces denied".
pi_42109759
quote:
Op maandag 25 september 2006 12:17 schreef Stali het volgende:
Kijk even op de site van het rtl nieuws. Daar was het vanmorgen ook op, ik verwacht dat daar wel een samenvattend filmpje staat.
pi_42109824
quote:
Op maandag 25 september 2006 12:17 schreef Stali het volgende:
Fox lokt clinton in een hinderlaag, maar clinton draait de rollen om.
  maandag 25 september 2006 @ 12:44:35 #54
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_42109913
Inderdaad, alles wat de president Bush en de republikeinen in het algemeen doen wordt de hemel in geprezen of op zijn minst goed gepraat. dat slogan "we report, you decide" slaat echt nergens op..
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_42110123
je kunt het filmpje ook hier:
http://www.crooksandliars(...)t-1-osama-bin-laden/
downloaden.
  maandag 25 september 2006 @ 13:12:41 #56
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_42110527
Super hoe Clinton zich teweer zet. Alleen houd ik er niet van dat hij (op een Fortuyneske manier) de ander aanraakt om zijn dominantie te houden/ te verkrijgen.
pi_42110994
quote:
Op maandag 25 september 2006 12:44 schreef BdR het volgende:
Inderdaad, alles wat de president Bush en de republikeinen in het algemeen doen wordt de hemel in geprezen of op zijn minst goed gepraat. dat slogan "we report, you decide" slaat echt nergens op..
ze proberen 9/11 gewoon in de cshoenen van clinton te schuiven.

mooi dat hij zo reageert
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_42111134
En hier is een transcript, voor mensen zonder video

http://thinkprogress.org/clinton-interview/
" there is nothing to not be amazed at "
pi_42111351
Het was een wedstrijd in stom grinneken (de interviewer) en onschuldig schaapachtig kijken (de blik waarmee Clinton Monica heeft verleid).
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_42112044
quote:
Op maandag 25 september 2006 13:12 schreef mariatrepp het volgende:
Super hoe Clinton zich teweer zet. Alleen houd ik er niet van dat hij (op een Fortuyneske manier) de ander aanraakt om zijn dominantie te houden/ te verkrijgen.
Vind ik juist vet. 9 van de 10 keer kan de discussiepartner daar totaal niet mee omgaan.
pi_42112933
just like a good troll - do not bother with the substance, just take one sentence out of context. Five years since 9/11 and Bush can’t find his a**hole with two hands and a flashlight, never mind finding bin laden!!!
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.
pi_42113988
quote:
Beter dan stem verheffen en/of persoonlijk worden - iets wat ik veel in Nederland zie als ik aan't discussieren ben met vrienden Ik zal het eens proberen, lijkt me echt gaaf om te doen, en is denk ik ook nog een vriendelijk gebaar, zo van: "wij zijn vrienden"
pi_42114477
quote:
Op zondag 24 september 2006 21:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is de nieuwe tactiek: schuif de schuld af op Clinton. Nou ja, hernieuwd, waarschijnlijk. Er is een Republikeinse propagandafilm uitgekomen, je hebt Fox nu en zelfs de Nederlandse Republikeinen, namelijk de Elsevier, gebruikt het. Sja.
is dit topic niet dubbel

verder eens met wat M zegt
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_42120452
Kom zeg wat een naive en onwetende mensen zitten hier. Alsof Clinton zo geweldig was. Toen hij Irak aanviel was het niet erg ofzo? Doe toch niet zo hypocriet.
pi_42120594
quote:
Op maandag 25 september 2006 19:46 schreef Evil_Jur het volgende:
Kom zeg wat een naive en onwetende mensen zitten hier. Alsof Clinton zo geweldig was. Toen hij Irak aanviel was het niet erg ofzo? Doe toch niet zo hypocriet.
toen was hij niet hypocriet nee
pi_42124881
quote:
Op maandag 25 september 2006 19:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

toen was hij niet hypocriet nee
ach ja, we zijn koeweit alweer vergeten joh, selectief geheugen heet dat ..

wel leuk om te zien trouwens, hoe die intervieuwer in z'n hemd werdt gezet .. wie een kuil graaft voor een ander .. ghehe ..

wat ik me trouwens afvraag .. ik heb toch al eerder intervieuws gezien met ex-presidenten maar het is me nooit eerder opgevallen dat die mr. president werden genoemd, heb ik dat gewoon gemist al die tijd of is die intervieuwer zo van z'n stuk gebracht dat die clinton automatisch president noemt ?
pleased to meet you
pi_42125001
Alle presidenten houden de rest van hun leven die titel. Altijd al.
  maandag 25 september 2006 @ 22:23:44 #68
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_42125202
Nou kan ik het mis hebben...maar volgens mij zei hij aan het begin mr Clinton. En later toen hij flink onder druk stond ineens mr president hehe.
pi_42125427
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:23 schreef PLAE@ het volgende:

Nou kan ik het mis hebben...maar volgens mij zei hij aan het begin mr Clinton. En later toen hij flink onder druk stond ineens mr president hehe.
Klopt.
pi_42125674
Dan was hij redelijk onbeleefd begonnen. Maarja, het is geen wet, het is gewoon een eretitel.
  maandag 25 september 2006 @ 22:37:32 #71
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_42125819
quote:
Iedereen heeft zo zijn voorbeelden.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 26 september 2006 @ 00:39:28 #72
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_42130167
quote:
Op maandag 25 september 2006 19:46 schreef Evil_Jur het volgende:
Vind je dat leuk, koketteren met je historische feiten-kennis? Ik herinner het me ook nog wel hoor, "Operatie Desert Fox", een 4-daagse bommen aanval op 100 doelen in december 1998.

Maar kan je ook uitleggen waarom dat volgens jou van belang is bij deze Fox-News laster campagne richting Clinton? Ik zie het verband niet namenlijk..
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  dinsdag 26 september 2006 @ 00:42:56 #73
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42130260
uiteraard een dikke vette tvp.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 26 september 2006 @ 01:42:03 #74
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_42131461
Ik heb zo'n zwak voor die man
  dinsdag 26 september 2006 @ 01:43:45 #75
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42131489
"i never inhaled"

"i did not have sex with that woman"

Moderator dinsdag 26 september 2006 @ 02:12:17 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42131787
mjah ik vind het mooi dat hij Fox voor schut zet hoor daar niet van want fox is klote en dat hij van zijn positie misbruik maakte door flinke sex te hebben boeit me ook niets, zou ik ook doen.

maar dat mensen hem nu ineens zo geweldig vinden dat vind ik nogal vreemd, ik denk dan aan liegen under oath maar vooral aan de debiele aanpak in voormalig Joegoslavie, 'no us troops to the Balkans' was het motto de Europeanen moesten dat maar aanpakken maar wel met de Duitsers (die ook geen troepen leverden) besluiten dat de lichte optie een goed idee was voor UNPROFOR, en vervolgens het mandaat van de (vooral Amerikaanse) jachtvliegtuigen dusdanig dichtbouwen dat je daar ook niet meer op hoefde te rekenen (wat UNPROFOR dus wel moest doen) en dan achteraf als alle enclaves gevallen zijn met het vingertje wijzen en roepen dat Amerika het wel even heeft opgeknapt door de boel te bombarderen.

dan is er Kosovo waar de grondoptie geen optie was want daarbij vallen doden, gewoon blijven bombarderen met domme restricties om het risico omlaag te houden ... effectief oorlogvoeren is niet belangrijk, aan het einde van de operatie zijn er een paar duizend burgerslachtoffers gevallen en kon het Servische leger zich vrijwel intact terugtrekken!

nee ik ben geen fan ... maar mooi dat hij die fox gast met de mond vol tanden achterlaat
  dinsdag 26 september 2006 @ 02:14:27 #77
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42131807
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 02:12 schreef sp3c het volgende:
mjah ik vind het mooi dat hij Fox voor schut zet hoor daar niet van want fox is klote en dat hij van zijn positie misbruik maakte door flinke sex te hebben boeit me ook niets, zou ik ook doen.

maar dat mensen hem nu ineens zo geweldig vinden dat vind ik nogal vreemd, ik denk dan aan liegen under oath maar vooral aan de debiele aanpak in voormalig Joegoslavie, 'no us troops to the Balkans' was het motto de Europeanen moesten dat maar aanpakken maar wel met de Duitsers (die ook geen troepen leverden) besluiten dat de lichte optie een goed idee was voor UNPROFOR, en vervolgens het mandaat van de (vooral Amerikaanse) jachtvliegtuigen dusdanig dichtbouwen dat je daar ook niet meer op hoefde te rekenen (wat UNPROFOR dus wel moest doen) en dan achteraf als alle enclaves gevallen zijn met het vingertje wijzen en roepen dat Amerika het wel even heeft opgeknapt door de boel te bombarderen.

dan is er Kosovo waar de grondoptie geen optie was want daarbij vallen doden, gewoon blijven bombarderen met domme restricties om het risico omlaag te houden ... effectief oorlogvoeren is niet belangrijk, aan het einde van de operatie zijn er een paar duizend burgerslachtoffers gevallen en kon het Servische leger zich vrijwel intact terugtrekken!

nee ik ben geen fan ... maar mooi dat hij die fox gast met de mond vol tanden achterlaat
tuurlijk heeft ook clinton bloed aan zijn handen. ik denk dat het vooral een voorkeurstem is voor een keuze tussen twee kwaden..
  dinsdag 26 september 2006 @ 02:18:20 #78
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_42131846
Gatverdamme zeg, die smerige grijns op de kop van die presentator. Clinton had hem zo'n kleine microfoon door z'n strot moeten duwen...
  Moderator dinsdag 26 september 2006 @ 02:20:54 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42131870
mjah bloed aan zijn handen ... dat zie ik haast als part of the job van Amerikaanse president, dat zal allemaal wel

wat mij stoort is dat men doet alsof alles perfect was, dat was het dus niet, die massavernietigingswapens zijn dan misschien niet gevonden maar die massagraven met 1000+ kosovaren zijn ook nog steeds niet gevonden!

niet dat ik Clinton zo'n verschrikkelijke president vond maar eigenlijk vind ik dat van Bush ook niet, goed ik moet lachen als hij begint te praten maar 11 september heeft nu eenmaal het 1 en ander veranderd, ik geloof niet dat als Clinton er nog was dat er nu geen troepen in Irak waren, misschien niet zoveel en misschien niet in Bagdad maar ze waren er wel, dat is nodig om strax Iran aan te pakken

ik vraag me af wat men over Bush zegt als de volgende president vrolijk Iran aanvalt!
  dinsdag 26 september 2006 @ 02:23:50 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42131893
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 02:20 schreef sp3c het volgende:
mjah bloed aan zijn handen ... dat zie ik haast als part of the job van Amerikaanse president, dat zal allemaal wel

wat mij stoort is dat men doet alsof alles perfect was, dat was het dus niet, die massavernietigingswapens zijn dan misschien niet gevonden maar die massagraven met 1000+ kosovaren zijn ook nog steeds niet gevonden!

niet dat ik Clinton zo'n verschrikkelijke president vond maar eigenlijk vind ik dat van Bush ook niet, goed ik moet lachen als hij begint te praten maar 11 september heeft nu eenmaal het 1 en ander veranderd, ik geloof niet dat als Clinton er nog was dat er nu geen troepen in Irak waren, misschien niet zoveel en misschien niet in Bagdad maar ze waren er wel, dat is nodig om strax Iran aan te pakken

ik vraag me af wat men over Bush zegt als de volgende president vrolijk Iran aanvalt!
ik vraag me af wat er zou gebeuren als iran straks een kernwapen heeft...

ik vraag me ook af waar het amerikaanse publiek straks voor kiest.
  Moderator dinsdag 26 september 2006 @ 02:29:27 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42131931
ik weet het niet, maar eigenlijk wil ik geen Iraans kernwapen
pi_42131936
Bill for President
pi_42132780
Clinton

Toegegeven, hij is intelligenter dan Bush, maar het is een scheinheilig linkse boontje. En een leugenaar.

Desondanks wel leuk om te zien hoor, dat interview Maar god behoede ons dat zijn vrouw ooit weer in het witte huis terecht komt...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 26 september 2006 @ 04:54:47 #84
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_42132811
Qua media-kanon moeilijk te overtreffen.
Goeie persoonlijkheid met een zeer goed verhaal, niet altijd de juiste beslissingen maar hij heeft wel de credits om met veel crap weg te lopen.

Overiges : Clinton en Jeltsin samen dronken een persconferentie geven.
(hoezo bang voor een foutje meer of minder : hij heeft wel ballen, en kan bruggen bouwen).
  dinsdag 26 september 2006 @ 04:59:45 #85
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_42132821
quote:
Doe niet zo dom

Een president maar maar 2 termijnen president zijn. Dat is de wet en heeft niets met sigaren te maken
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 26 september 2006 @ 05:03:41 #86
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_42132830
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 04:36 schreef StefanP het volgende:
Clinton

Toegegeven, hij is intelligenter dan Bush, maar het is een scheinheilig linkse boontje. En een leugenaar.

Desondanks wel leuk om te zien hoor, dat interview Maar god behoede ons dat zijn vrouw ooit weer in het witte huis terecht komt...
En Bush is de eerlijkheid zelve?
pi_42133713
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 00:39 schreef BdR het volgende:

[..]

Vind je dat leuk, koketteren met je historische feiten-kennis? Ik herinner het me ook nog wel hoor, "Operatie Desert Fox", een 4-daagse bommen aanval op 100 doelen in december 1998.

Maar kan je ook uitleggen waarom dat volgens jou van belang is bij deze Fox-News laster campagne richting Clinton? Ik zie het verband niet namenlijk..
Het is niets nieuws, en het is niet beperkt tot fox news. Het gaat mij erom dat mensen hier een subjectief waarde-oordeel geven betreffende Clinton terwijl ze nauwelijk iets over zijn presidentschap kunnen vertellen.
pi_42134417
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 02:12 schreef sp3c het volgende:
De grootste fout is toen geweest dat men alleen de Serviërs als kwaadaardige rotzakken zag en de UCK gewoon z'n gang liet gaan. Natuurlijk werden de Albanezen onderdrukt door de Serviërs, maar na de oorlog zijn de rollen omgedraaid en dat is de NAVO, niet per se Clinton, te verwijten.
pi_42134476
quote:
Misschien dat Bush, door voor confrontatie te kiezen en niet diplomatie, ervoor heeft gezorgd dat militaire actie de enige optie is. Want laten we wel wezen, dit regime heeft nooit geprobeerd op vreedzame en diplomatieke wijze Iran van z'n vermeend kernwapenprogramma af te houden. Dat wil het ook niet, want een gevaarlijk Iran is voor hen gunstiger dan een welwillend Iran.
pi_42134626
Clinton!

You've got that little smirk on your face. You think you're so clever!
  dinsdag 26 september 2006 @ 09:55:40 #91
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_42134677
ik vind Clinton gewoon een van de beste us presidents.
boeiend dat hij een sletje neukte en er over liegt...
stay frosty
pi_42135247
quote:
Op zondag 24 september 2006 21:51 schreef MrBadGuy het volgende:
Clinton

Die presentator staat mooi met zijn bek vol tanden
Inderdaad die zet hem daar even te kakken
pi_42135329
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Misschien dat Bush, door voor confrontatie te kiezen en niet diplomatie, ervoor heeft gezorgd dat militaire actie de enige optie is. Want laten we wel wezen, dit regime heeft nooit geprobeerd op vreedzame en diplomatieke wijze Iran van z'n vermeend kernwapenprogramma af te houden. Dat wil het ook niet, want een gevaarlijk Iran is voor hen gunstiger dan een welwillend Iran.
Weet jij uberhaupt wel waar je over praat? Geen diplomatieke pogingen, doe toch niet zo belachelijk.
  Moderator dinsdag 26 september 2006 @ 10:29:17 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42135335
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 09:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

De grootste fout is toen geweest dat men alleen de Serviërs als kwaadaardige rotzakken zag en de UCK gewoon z'n gang liet gaan. Natuurlijk werden de Albanezen onderdrukt door de Serviërs, maar na de oorlog zijn de rollen omgedraaid en dat is de NAVO, niet per se Clinton, te verwijten.
Nee de fout is toch echt geweest dat er geen grondoptie is gekomen, nu hebben de Albanezen (en de Russen) grond ingenomen dat door de luchtcampagne is veroverd door het UCK waar je ze zonder flinke schietpartijen niet meer vanaf krijgt, daar proeven we nu nog de nasmaak van en daar reken ik toch echt de Clinton regering voor verantwoordelijk ... dat gemier om die Apache's alleen al

het is net als met die plunderaars in Irak, als je daar meteen tegen op had getreden (en er mensen bij was verloren) dan was het daar nu niet zo'n zooitje (nu ja een minder groot zooitje want er is wel meer fout gegaan natuurlijk) het is allemaal zo korte termijn denken ... als we het zo doen dan verliezen we niet in 1 dag 10 mensen, maar wel in 1 maand maar dat klinkt toch minder erg
pi_42135359
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:28 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Weet jij uberhaupt wel waar je over praat? Geen diplomatieke pogingen, doe toch niet zo belachelijk.
Ja. Die net zo serieus en gemeend zijn als de gang naar de Verenigde Naties in 2002.
pi_42135374
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nee de fout is toch echt geweest dat er geen grondoptie is gekomen, nu hebben de Albanezen (en de Russen) grond ingenomen dat door de luchtcampagne is veroverd door het UCK waar je ze zonder flinke schietpartijen niet meer vanaf krijgt, daar proeven we nu nog de nasmaak van en daar reken ik toch echt de Clinton regering voor verantwoordelijk ... dat gemier om die Apache's alleen al
Ja, ook. Hoe dan ook: te veel ruimte geven aan de UCK.
pi_42135532
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:30 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja. Die net zo serieus en gemeend zijn als de gang naar de Verenigde Naties in 2002.
Heel goed en objectief onderbouwd weer. Goh wat zullen mensen jou serieus nemen.
pi_42135630
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:38 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Heel goed en objectief onderbouwd weer.
Jaja.
quote:
Goh wat zullen mensen jou serieus nemen.
Ik denk dat er wel wat mensen zijn die mij serieus nemen. Genoeg die mij niet serieus nemen, hoor, maar ja, ik zie eerlijk gezegd niet helemaal het nut van al deze persoonlijke aanvallen, hoewel ik ze, toegegeven, vrij amusant vind en in zoverre ze wel kan waarderen.
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:44:41 #99
71333 BUG80
Stop making sense
pi_42135655
quote:
Dat speelt hij heel goed inderdaad. Verder blijft hij relatief heel rustig en dat maakt de zwakkere partij (de presentator in dit geval) alleen nog maar meer zenuwachtig. Geweldig!
pi_42135662
Graag gedaan, persoonlijke aanvallen zijn haast even amusant om te maken als te ontvangen.
pi_42135715
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:28 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dit is lekker onderbouwd
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:51:24 #102
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42135791
Clinton, hij had het zo te zien toch wel verwacht dat het eraan zat te komen en heeft zich voorbereid. Je moet toch van die vent houden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:51:30 #103
71333 BUG80
Stop making sense
pi_42135793
Op het moment dat die presentator het te heet onder de voeten wordt zit hij ook elke keer "should I ask a question about climate change, then?". Slappe lul.
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:56:55 #104
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42135902
Clinton knalt aardig over dat kereltje heen. Of je hem nu mag of niet, brains heeft hij iig wel
Vampire Romance O+
pi_42136109
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:47 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dit is lekker onderbouwd
Gewoon een kwestie van de actualiteiten volgen.
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:30:28 #106
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42136648
Als dít al uit je slof schieten is, jezus.
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 10:51 schreef jogy het volgende:
Clinton, hij had het zo te zien toch wel verwacht dat het eraan zat te komen en heeft zich voorbereid. Je moet toch van die vent houden.
Hij zegt zelf ook al dat al meerdere keren beweerd is dat alles de schuld van Clinton is. Net zoals nu alle foute dingen nog steeds de schuld van Paars zijn, en niks van het CDA / VVD.

Behoorlijk voorspelbaar dus.

[ Bericht 88% gewijzigd door Yildiz op 26-09-2006 11:43:09 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:51:22 #107
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42138612
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:30 schreef Yildiz het volgende:
Als dít al uit je slof schieten is, jezus.
[..]

Hij zegt zelf ook al dat al meerdere keren beweerd is dat alles de schuld van Clinton is. Net zoals nu alle foute dingen nog steeds de schuld van Paars zijn, en niks van het CDA / VVD.

Behoorlijk voorspelbaar dus.
Jup, maar genoeg mensen die er toch met beide ogen invallen zonder voobereiding.
Vrijheid
pi_42138676
Nu hebben engelse troepen opeens Al Quada topmannenn gedood in Irak, bewiijs dat het een internationale samenspanning is om de republikeinen en popularity boost te geven.
  dinsdag 26 september 2006 @ 12:55:05 #109
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42138709
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:51 schreef jogy het volgende:

[..]

Jup, maar genoeg mensen die er toch met beide ogen invallen zonder voobereiding.
True, true.
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 12:53 schreef henkway het volgende:
Nu hebben engelse troepen opeens Al Quada topmannenn gedood in Irak, bewiijs dat het een internationale samenspanning is om de republikeinen en popularity boost te geven.
Ohja, die topman waar we eerder niet van gehoord hadden. Die ja.
Nu zullen er vast wel minder aanslagen komen.
pi_42138789
quote:

ik denk het niet het waren vooral cheney en rumsfeld die voor de irak oorlog waren.
waarbij rumsveld ook nog eens de gehele strategie veranderde en zo zorgde dat er te winig troepen waren voor een bezetting.

verder ben ik met je eens dat clinton niet perfect was maar ik vond hem toch stukken beter dan bush
pi_42139695
Typisch weer die conservatieven die alles in het werk stellen om hun eigen falen te verbloemen en andere zaken erbij te halen. Hulde voor Bill om die reporter ff de les te lezen. Fox= Murdoch en niet eens een echte Nieuwszender. Fox wordt alleen maar in stand gehouden omdat er veel geld achter zit. Fox= pro-bush en dus de zender die altijd prominent naar voren wordt geschoven.

Als je meer wil weten over Fox moet je eens de documentaire gaan googlen met de naam FOXED!
31 december 2006: Inactive FOK!account
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:34:24 #112
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42139726
outfoxed, heet ie.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 september 2006 @ 15:05:09 #113
18921 freud
Who's John Galt?
pi_42141983
Ik vond het een prachtige actie. Even snel en simpel het hele vernisje van de onafhankelijke pers afgeveegd. Jammer dat men het overmorgen alweer vergeten is, en alles van CNN, NBC en Fox slikt als waarheid.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 26 september 2006 @ 18:48:58 #114
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_42147483
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 04:36 schreef StefanP het volgende:
Clinton

Natuurlijk, Clinton was een linkse president van de V.S.
pi_42148047
Clinton rulez
pi_42148599
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 02:18 schreef Hephaistos. het volgende:
Gatverdamme zeg, die smerige grijns op de kop van die presentator. Clinton had hem zo'n kleine microfoon door z'n strot moeten duwen...
Inderdaad, die kuthouding van wallace!!
'And 'that little smirk on your face and you think you're so clever'...

GO CLINTON!!!!
  woensdag 27 september 2006 @ 12:46:46 #117
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_42166875
quote:
NEW YORK - Condoleezza Rice spreekt niet in kapitalen met uitroeptekens, maar de New York Post wel. ‘FOUT!’ stond er dinsdag op de voorpagina van de tabloid, die de minister van Buitenlandse Zaken had gesproken. Het ging over Bill Clinton, die opeens beweert dat zijn regering alles deed om Osama bin Laden te pakken. Klopt absoluut niet, betoogt Rice.
Maar Clinton had meer te melden. Tijdens een nu al berucht interview op Fox ging Clinton zondag tekeer tegen Chris Wallace, die het waagde om kalm te vragen waarom de oud-president niet meer aan terreurbestrijding had gedaan.Clinton leunde voorover, zwaaide met zijn vinger en klonk als een pesterige schooljongen toen hij ‘je vindt jezelf zo slim’ tegen de verbouwereerde Wallace zei. Clinton betoogde dat hij had geprobeerd om Bin Laden te doden en dat hij een ‘uitvoerige anti-terreur-strategie’ achterliet voor zijn opvolger.
Woedend beschuldigde hij de regering dat ze in de maanden vóór 11 september 2001 minder deed dan hij in acht jaar. Bovendien: de neo-conservatieven rond Bush zouden Clinton ‘te geobsedeerd met Bin Laden’ hebben gevonden.</p>
<p>Dit alles was nieuws voor experts, neo-conservatief en anderszins, en voor de regering aanleiding om dinsdag alsnog te reageren. Met het rapport van de onafhankelijke 11/9 Commissie in handen was Rice kort en helder: ‘Wij ontvingen geen uitvoerige anti-terreur-strategie.’ Dat de net aangetreden Bush passief was? ‘Wat wij deden was op z’n minst even agressief als wat de regering-Clinton deed.’ Clintons claim dat hij een plan van aanpak voor terreurbestrijding overdroeg, werd door de bloggers vlug onderuit gehaald. Een citaat van anti-terreur-tsaar Richard Clarke, die zowel Clinton als Bush diende, kwam boven water. ‘Er was geen plan voor Al Qa’ida dat van Clinton werd overgedragen aan de regering-Bush’, aldus Clarke in 2002. Zoals Chris Wallace achteraf zei over de oud-president: ‘Hij draaide door.’
Bron: de Volkskrant
  woensdag 27 september 2006 @ 12:49:34 #118
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_42166963
quote:
Zoals Chris Wallace achteraf zei over de oud-president: ‘Hij draaide door.’
Dit zegt genoeg toch?

Doordraaien? Hij zette hem volledig terecht op z'n plaats. Wat een objectieve journalist hoor van fox
pi_42167251
wel grappig bush heeft na zijn aantreden het antitereur budget sterk verminderd en toch gaat rice glashard staan liegen dat ze evenveel gedaan hebben
  woensdag 27 september 2006 @ 13:37:59 #120
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_42168264
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:46 schreef mariatrepp het volgende:

‘Wij ontvingen geen uitvoerige anti-terreur-strategie
en
quote:
‘Er was geen plan voor Al Qa’ida dat van Clinton werd overgedragen aan de regering-Bush’, aldus Clarke in 2002.
Lekker hoor, Volkskrant

Clinton heeft het overr een anti-terreur-strategie...NIET over een plan tegen Al Qa'ida in het bijzonder.
Temeer omdat zijn eigen mensen niet met zekerheid konden zeggen of Al Qa'ida ergens achter zat/bestond.

Met dit soort misinformatie breng je leuke BS in de wereld
  woensdag 27 september 2006 @ 13:45:39 #121
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_42168491
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
wel grappig bush heeft na zijn aantreden het antitereur budget sterk verminderd en toch gaat rice glashard staan liegen dat ze evenveel gedaan hebben
Dat mens is onderhand zo hard en zielloos gestompt door het zichzelf bewijzen in een mannenwereld dat ze zonder blikken of blozen haar ouders in de fik zou kunnen steken en het ondertussen ontkent dat ze het aan het doen is.
Vrijheid
pi_42169580
Martin van Buren, dat was pas een president.
  woensdag 27 september 2006 @ 14:36:42 #123
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_42169887
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:25 schreef Evil_Jur het volgende:
Martin van Buren, dat was pas een president.
En dit roep je alleen maar omdat 'ie een Nederlandse naam/achtergrond had?
pi_42170116
Wat een raar partijdig stuk van de Volkskrant zeg, is dat ingezonden ofzo?

Tjah beide partijen zullen wel schuldig zijn aan 9/11, Bush heeft idd weinig gedaan in zijn eerste acht maanden, volgens mij ging hij eerst 4 maand op vakantie. linton moet ook niet alles afschuiven op de CIA & FBI die weigerden Bin Laden als dader aan te wijzen, die redenering klinkt ook niet helemaal lekker.
Feit blijft dat FOX triest bezig is door 9/11 geheel in de schoenen van Clintonte schuiven
pi_42170144
quote:
Op woensdag 27 september 2006 14:36 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

En dit roep je alleen maar omdat 'ie een Nederlandse naam/achtergrond had?
Jup
pi_42172040
Man, heeft die journalist van de Volkskrant dat hele interview überhaupt wel gezien?

Het was wel mooi om te zien dat Clinton precies weet waar hij over praat en waar hij mee bezig was als president.. Kan je van Bush niet zeggen
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
  woensdag 27 september 2006 @ 17:32:40 #127
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42173863
quote:
Op woensdag 27 september 2006 12:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Opvallend, ja. Maar ik kan er nou niet om lachen.
Als ze nou in een talk-show zat, okey. Dan. Maar zij heeft een beetje veel macht.
pi_42200998
Clinton
pi_42206409
quote:
Op woensdag 27 september 2006 17:32 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Opvallend, ja. Maar ik kan er nou niet om lachen.
Als ze nou in een talk-show zat, okey. Dan. Maar zij heeft een beetje veel macht.
shit verkeerde emoticon
pi_42214388
quote:
Op maandag 25 september 2006 10:55 schreef Byte_Me het volgende:.

Clinton had twee periodes van vier jaar gehad en dan is het op he, dan moet je weg. zoals ook Bush niet herkozen kan worden
pi_42265909
hier een interview met Chris Wallace (die Clinton interviewde) en Richard Clarke.

geweldige interviewer die Charlie Rose.

http://video.google.com/videoplay?docid=-8977246650906076984
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 september 2006 @ 21:21:10 #132
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42266283
Clinton is wel met afstand de beste Amerikaanse president in de afgelopen 25 jaar geweest.
  zondag 1 oktober 2006 @ 12:59:54 #133
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_42277938
Prachtig interview en wat Swetsenegger zegt daar ben ik het 100 procent mee eens
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_42279661
Waarom eigenljk? Kan iemand die mening ook onderbouwen?
pi_42280481
quote:
Op maandag 25 september 2006 10:55 schreef Byte_Me het volgende:Jammer dat Clinton niet met zn sigaar van Monica af kon blijven, anders was hij wel langer president geweest.
Clinton zijn tijd zat erop, na acht jaar moet je weg. Zoals Bush over twee jaar ook het veld zal ruimen voor een democraat en er weer een tijdperk van respect voor america zal aanbreken mssschien
pi_42282146
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:15 schreef moussie het volgende:

[..]

ach ja, we zijn koeweit alweer vergeten joh, selectief geheugen heet dat ..
Dat was pappa Bush, Clinton heeft alleen de bombardementen op Irak voortgezet. Bush jr. overigens ook voor hij de troepen zond.
Een van de redenen voor het bestaan van Al Qaida. Koeweit pompte olie van Irak op, Irak nam koeweit in, de VN bevrijdde Koeweit weer. Om dat te doen waren er bases nodig in de omringde landen, die vonden dat geen probleem want iedereen daar had een hekel aan Saddam.
Men dacht dat er wel eventjes een invasie in Irak zou zijn, Saddam afgezet zou worden en de troepen zich zouden terugtrekken. Helaas kwam het daar niet van, na het bevrijden van Koeweit bleven de militairen om Irak 10+ jaar te bombarderen. Bin Laden vond het niet zo cool dat er Amerikaanse militairen in o.a. Saoudi-Arabie bleven zitten (eventjes om Saddam af te zetten was geen probleem) etc.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 oktober 2006 @ 17:21:09 #137
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42284277
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 14:18 schreef Evil_Jur het volgende:
Waarom eigenljk? Kan iemand die mening ook onderbouwen?
Kom op, Reagan, Bush sr, Clinton, Bush jr.

Wat moet hier aan onderbouwd worden?
pi_42284869
Alles...

Reagan was bijvoorbeeld echt geen slechte president, zeker niet vergeleken Bush jr. Ik ben gewoon nieuwsgierig waarom jullie Clinton zo geweldig vinden.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 oktober 2006 @ 18:30:09 #139
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42286350
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:39 schreef Evil_Jur het volgende:
Alles...

Reagan was bijvoorbeeld echt geen slechte president, zeker niet vergeleken Bush jr. Ik ben gewoon nieuwsgierig waarom jullie Clinton zo geweldig vinden.
Hoe oud ben je?
Schei uit man, Reagan was WEL een slechte president, welke het moest hebben van (fantastische) oneliners. Goed, bij bush jr. lijkt iedereen een goede president.

Clinton had humor, was intelligent, voerde een gedegen buitenland beleid en vergat het binnenland niet.
pi_42286423
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 18:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoe oud ben je?
Schei uit man, Reagan was WEL een slechte president, welke het moest hebben van (fantastische) oneliners. Goed, bij bush jr. lijkt iedereen een goede president.

Clinton had humor, was intelligent, voerde een gedegen buitenland beleid en vergat het binnenland niet.
je vergeet dat hij een zeer groot deel van de staatsschuld heeft afgelost
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 oktober 2006 @ 18:34:09 #141
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42286463
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 18:32 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

je vergeet dat hij een zeer groot deel van de staatsschuld heeft afgelost
De staatsschuld die onder Reagan tot grote hoogte was gestuwd wegens zijn enorme defensie uitgaven.
  zondag 1 oktober 2006 @ 18:45:02 #142
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_42286791
Bush verzekerd zijn eigen onschendbaarheid.

What are we becomming ?
pi_42287619
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 18:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De staatsschuld die onder Reagan tot grote hoogte was gestuwd wegens zijn enorme defensie uitgaven.
Die wel een einde aan de Koude oorlog en de USSR hebben gemaakt.
pi_42287903
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 18:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoe oud ben je?

Clinton had een gemakkelijk presidentsschap, geen grote buitenlandse noch binnenlandse crisissen, gewoon lekker meeliften op de groeiende wereldeconomie. Hij had inderdaad humor, en was redelijk intelligent maar het ontbrak hem wel aan integriteit. Clinton's buitenland beleid was weinig spectaculair, zijn successen waren vaak oppervlakkig en dus kortstondig.

Wat Reagan op internationaal gebied heeft bereikt is veel fundamenteler. Zijn binnenlands economisch beleid was behoorlijk succesvol, geplaagd door inflatie wist hij tijdens zijn termijn de economie om te draaien op een manier dat bijna alle groepen ervan profiteerde, maar er was inderdaad een stevige schuld opgebouwd. Daarnaast had hij net als Clinton een hoge approval rating, maar wel een stuk stabieler dan Bill.

Ik denk dat jij gewoon niet van Republikeinen houdt en daarom nogal geneigd bent niet objectief te blijven.
pi_42288000
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 18:45 schreef francorex het volgende:

What are we becomming ?
dat wil hij...
pi_42288115
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:12 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Die wel een einde aan de Koude oorlog en de USSR hebben gemaakt.
De Sovjet-economie was al failliet zonder de wapenwedloop, die volgens mij nog eens eigenlijk alleen door Amerika is gevoerd.
  zondag 1 oktober 2006 @ 19:31:28 #147
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42288162
quote:

What are we becomming ?
Soms hoop ik dat het een grote grap is, en dat hij over een paar maanden zijn clownsneus opzet en roept: 'gefopt!'

Trouwens, de TT heeft een spelfoutje of ipv op
pi_42288382
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:31 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Soms hoop ik dat het een grote grap is, en dat hij over een paar maanden zijn clownsneus opzet en roept: 'gefopt!'
Clowns die zichzelf serieus nemen zien zichzelf niet als clown. Dat is misschien nog erger.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_42288563
quote:

What are we becomming ?
Het is ongelooflijk. Nee, dat is gelogen. Er is helaas bar weinig fantasie nodig om aan te nemen dat George W. Bush een dictator in het klein is.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 oktober 2006 @ 19:45:21 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42288628
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:22 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Clinton had een gemakkelijk presidentsschap, geen grote buitenlandse noch binnenlandse crisissen,
Je ZOU kunnen bedenken dat dat misschien wel zijn verdienste was.
quote:
Clinton's buitenland beleid was weinig spectaculair, zijn successen waren vaak oppervlakkig en dus kortstondig.
Ja het huidige buitenland beleid zal inderdaad langer zijn sporen nalaten.
quote:
Wat Reagan op internationaal gebied heeft bereikt is veel fundamenteler.
Zoals?
quote:
Zijn binnenlands economisch beleid was behoorlijk succesvol, geplaagd door inflatie wist hij tijdens zijn termijn de economie om te draaien op een manier dat bijna alle groepen ervan profiteerde, maar er was inderdaad een stevige schuld opgebouwd.
Een sigaar uit eigen doos noemen we dat.
quote:
Daarnaast had hij net als Clinton een hoge approval rating, maar wel een stuk stabieler dan Bill.
Uiteraard. In puriteins Amerika is een Lewinski afaire niet echt verstandig. Sterker nog, het is poltieke zelfmoord... maar Clinton kon gewoon blijven... Alleen zijn approval rate was wat minder stabiel...
quote:
Ik denk dat jij gewoon niet van Republikeinen houdt en daarom nogal geneigd bent niet objectief te blijven.
Gezien het feit dat ik in de regel als 'rechts' wordt betitelt door links Fok! denk ik dat jouw visie meer zegt over jou dan over mij.
pi_42289004
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:30 schreef Monidique het volgende:

[..]

De Sovjet-economie was al failliet zonder de wapenwedloop, die volgens mij nog eens eigenlijk alleen door Amerika is gevoerd.
Hoe kom je daarbij?
pi_42289124
Ik doe twee beweringen.
  • De Sovjet-economie was al failliet.
  • Eigenlijk Alleen Amerika voerde een wapenwedloop.

Die eerste lijkt mij duidelijk: het was een communistisch systeem, met een gigantische fantasiemarkt.

De tweede opmerking, daar zeg ik ook 'volgens mij'. Ik zou het moeten zoeken, maar volgens mij heeft Reagan inderdaad de defensieuitgaven verhoogd, maar was dat niet significant het geval in de Sovjet-Unie als reactie op Reagan.
  • pi_42289222
    quote:
    Op zondag 1 oktober 2006 19:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het ging al goed toen hij aan de macht kwam. Maar hij heeft er in ieder geval goed gebruik van gemaakt, dat zal ik hem nageven.
    quote:
    [..]

Ik vrees het ook.
    quote:
    [..]

Zoals?
    De val van de muur natuurlijk.
    quote:
    [..]

Maakt het veel uit als niemand er groot nadeel van heeft ondervonden?
    quote:
    [..]

Uiteraard. In puriteins Amerika is een Lewinski afaire niet echt verstandig. Sterker nog, het is poltieke zelfmoord... maar Clinton kon gewoon blijven... Alleen zijn approval rate was wat minder stabiel...
    Persoonlijk zit ik meer met de leugen erover dan de daad zelf. Je kunt wel kritiek hebben op Reagan's oneliners maar Clinton was ook een erg goede kletskous.
    quote:
    [..]

Gezien het feit dat ik in de regel als 'rechts' wordt betitelt door links Fok! denk ik dat jouw visie meer zegt over jou dan over mij.
    Ik wil niet beargumenteren dat Clinton een slechte president was, maar echt bijzonder vond ik hem niet. Ik ben blij dat je reageerde op mijn vraag om uitleg, want ik kreeg een beetje het idee dat het positieve beeld betreffende Clinton hier vooral gevormd was door vage persoonlijke indrukken.
    pi_42289303
    quote:
    Op zondag 1 oktober 2006 19:56 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?
    De Amerikanen maken zichzelf natuurlijk graag wijs dat de Sovjet Unie is ingestort door toedoen van Reagan en de wapenwedloop, anderen stellen dat de Sovjet economie van binnen al totaal verrot was en dat het systeem sowieso wel ingestort zou zijn. De wapenwedloop zou het enkel wat bespoedigd hebben. Het was voor Gorbatsjov iig al vroeg duidelijk dat het toenmalige systeem gewoon niet werkte.
    pi_42289356
    quote:
    Op zondag 1 oktober 2006 20:00 schreef Monidique het volgende:
    Ik doe twee beweringen.
  • De Sovjet-economie was al failliet.
  • Hij was stervende, maar de eerste wereldleider die dat doorhad, of in ieder geval openlijk aangaf, was Reagan.
    quote:
  • Eigenlijk Alleen Amerika voerde een wapenwedloop.
  • In de laatste jaren is er wel wat voor die bewering te zeggen, maar voor de het grootste deel van de oorlog is duidelijk dat ze allebei erg hun best deden.
    pi_42289358
    Dat de Sovet-Unie is gevallen en de Koude Oorlog beëindigd, is inderdaad meer te danken aan Gorbatsjov dan aan Reagan, die uiteraard ook een rol speelde.
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 oktober 2006 @ 20:10:32 #157
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_42289438
    quote:
    Op zondag 1 oktober 2006 20:03 schreef Evil_Jur het volgende:

De val van de muur natuurlijk.
    Ja dat is echt de verdienste van reagan....
    quote:
    Maakt het veel uit als niemand er groot nadeel van heeft ondervonden?
    Wie denk je dat die staatsschuld af heeft moeten betalen? IEDEREEN, behalve misschien de ultra rijken, heeft er nadeel van ondervonden. Een kadootje dat je zelf betaalt is geen kadootje he.
    quote:
    Persoonlijk zit ik meer met de leugen erover dan de daad zelf.
    Ik denk dat dat het sleutelwoord is in je betoog.
    quote:
    Je kunt wel kritiek hebben op Reagan's oneliners maar Clinton was ook een erg goede kletskous.
    Ik heb nergens kritiek op Reagans oneliners. Integendeel. Ik heb er wel wat op tegen dat dat feitelijk ook de inhoud van zijn presidentschap was. En ik geef aan dat Clinton inhoudelijk reagan met kop en schouders oversteeg.
    quote:
    Ik wil niet beargumenteren dat Clinton een slechte president was, maar echt bijzonder vond ik hem niet. Ik ben blij dat je reageerde op mijn vraag om uitleg, want ik kreeg een beetje het idee dat het positieve beeld betreffende Clinton hier vooral gevormd was door vage persoonlijke indrukken.
    Ik heb nergens beweerd dat hij bijzonder was, maar wel de beste president van de afgelopen 25 jaar.
    pi_42289463
    quote:
    Op zondag 1 oktober 2006 20:06 schreef roelofjan het volgende:

[..]

De Amerikanen maken zichzelf natuurlijk graag wijs dat de Sovjet Unie is ingestort door toedoen van Reagan en de wapenwedloop, anderen stellen dat de Sovjet economie van binnen al totaal verrot was en dat het systeem sowieso wel ingestort zou zijn. De wapenwedloop zou het enkel wat bespoedigd hebben. Het was voor Gorbatsjov iig al vroeg duidelijk dat het toenmalige systeem gewoon niet werkte.
    Het defensie beleid was niet het enige dat de val heeft bespoedigt, Reagan confronteerde de communisten zo breed en zo hard mogelijk. Het is ook niet alleen de notie van Amerikaanse leiders dat Reagan essentieel was in de val van de USSR, dat is iets dat over de hele wereld in verschillende mate wordt erkend.
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 oktober 2006 @ 20:14:32 #159
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_42289540
    Ik denk inderdaad ook dat het einde aan de koude oorlog eerder aan Gorbatsjov dan aan Reagan te danken is. Zoals Clinton volgens Evil_Jur meelifte op de wereldeconomie, zo was Reagan toevallig president toen het communisme uiteindelijk omviel.
    pi_42289563
    quote:
    Op zondag 1 oktober 2006 20:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[afbeelding] Ja dat is echt de verdienste van reagan....
    De consensus is wel dat hij er een grote rol in heeft gespeeld, maar daar ben jij het duidelijk dus niet mee eens.
    quote:
    [..]

Wie denk je dat die staatsschuld af heeft moeten betalen? IEDEREEN, behalve misschien de ultra rijken, heeft er nadeel van ondervonden. Een kadootje dat je zelf betaalt is geen kadootje he.
    [..]

Ik denk dat dat het sleutelwoord is in je betoog.
    Slechts van toepassing op de zin waar ik het woord in gebruik.
    quote:
    [..]

Ik heb nergens kritiek op Reagans oneliners. Integendeel. Ik heb er wel wat op tegen dat dat feitelijk ook de inhoud van zijn presidentschap was. En ik geef aan dat Clinton inhoudelijk reagan met kop en schouders oversteeg.
    Dat geef je aan ja, maar je onderbouwt het niet.
    quote:
    [..]

Ik heb nergens beweerd dat hij bijzonder was, maar wel de beste president van de afgelopen 25 jaar.
    Ok.
    pi_42289618
    quote:
    Op zondag 1 oktober 2006 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:
    Ik denk inderdaad ook dat het einde aan de koude oorlog eerder aan Gorbatsjov dan aan Reagan te danken is. Zoals Clinton volgens Evil_Jur meelifte op de wereldeconomie, zo was Reagan toevallig president toen het communisme uiteindelijk omviel.
    Daar is wel wat voor te zeggen ja, maar net als Clinton het had kunnen verpesten maar dat niet deed, deed Reagan dat ook niet. En goede kansen niet verkloten is tegenwoordig al een unieke eigenschap in politici.
    pi_42289643
    Ik zet ook mijn twijfels bij het vermeende gemak van Clintons positie. Hij was de eerste president van na de Koude Oorlog, kreeg te maken met een Irak dat vijandig was, Somalië en Afghanistan. Daarnaast een aantal aanslagen, zowel binnenlands als buitenlands.
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 oktober 2006 @ 20:25:06 #163
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_42289859
    quote:
    Op zondag 1 oktober 2006 20:17 schreef Monidique het volgende:
    Ik zet ook mijn twijfels bij het vermeende gemak van Clintons positie. Hij was de eerste president van na de Koude Oorlog, kreeg te maken met een Irak dat vijandig was, Somalië en Afghanistan. Daarnaast een aantal aanslagen, zowel binnenlands als buitenlands.
    Timothy McVeigh, Oklahoma.
    USS Cole.
    pi_42290357
    quote:
    Op zondag 1 oktober 2006 20:11 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het defensie beleid was niet het enige dat de val heeft bespoedigt, Reagan confronteerde de communisten zo breed en zo hard mogelijk.
    Ja, maar zou dat wel verder veel invloed gehad hebben op het interne fuctioneren van de SU?

Het zal ze ergens diep in de provincie in Oost-boemstjikkiewakkiestan toch worst zijn wat Reagan doet? Of heeft Reagan daar met zijn harde opstelling direct invloed op?
    quote:
    Het is ook niet alleen de notie van Amerikaanse leiders dat Reagan essentieel was in de val van de USSR, dat is iets dat over de hele wereld in verschillende mate wordt erkend.
    Reagan kondigt aan het communisme te willen verslaan en stelt zich hard op...... en vervolgens klapt de SU ook daadwerkelijk in elkaar.

Dan is 1 + 1 natuurlijk al snel 2.
    Je kan jezelf wel afvragen of het daadwerkelijk zo is, maar goed daar hebben de Amerikanen geen belang bij natuurlijk, Reagan is immes de grote held en de Amerkanen hebben een kwaadaardig wereldrijk verslagen.
    pi_42292192
    Hoe dan ook, ik weet wel dat men over acht jaar niet zo zal praten over Búsh als nu over Clinton.
    pi_42292304
    Dan zijn wij het toch ergens over eens.
    pi_42309572
    quote:
    Op dinsdag 26 september 2006 13:34 schreef Yildiz het volgende:
    outfoxed, heet ie.
    Dank je wel!
    pi_42317263
    quote:
    Op zondag 1 oktober 2006 19:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]

[..]

Zoals?
    [..]

[..]

[..]

om over de integriteit van bush jr nog maar niet te spreken ik kan er nog steeds niet bijn waarom je iemand herkiest die op valse voorwensellen/leugens een ander land is binnen gevallen
    pi_42317368
    quote:
    Op zondag 1 oktober 2006 20:15 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

De consensus is wel dat hij er een grote rol in heeft gespeeld, maar daar ben jij het duidelijk dus niet mee eens.
    [..]

Slechts van toepassing op de zin waar ik het woord in gebruik.
    [..]

Dat geef je aan ja, maar je onderbouwt het niet.
    [..]

Ok.
    dat is veel meer een verdienste van de duitsers zelf geweest dan van reagan.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')