tuurlijk heeft ook clinton bloed aan zijn handen. ik denk dat het vooral een voorkeurstem is voor een keuze tussen twee kwaden..quote:Op dinsdag 26 september 2006 02:12 schreef sp3c het volgende:
mjah ik vind het mooi dat hij Fox voor schut zet hoor daar niet van want fox is klote en dat hij van zijn positie misbruik maakte door flinke sex te hebben boeit me ook niets, zou ik ook doen.
maar dat mensen hem nu ineens zo geweldig vinden dat vind ik nogal vreemd, ik denk dan aan liegen under oath maar vooral aan de debiele aanpak in voormalig Joegoslavie, 'no us troops to the Balkans' was het motto de Europeanen moesten dat maar aanpakken maar wel met de Duitsers (die ook geen troepen leverden) besluiten dat de lichte optie een goed idee was voor UNPROFOR, en vervolgens het mandaat van de (vooral Amerikaanse) jachtvliegtuigen dusdanig dichtbouwen dat je daar ook niet meer op hoefde te rekenen (wat UNPROFOR dus wel moest doen) en dan achteraf als alle enclaves gevallen zijn met het vingertje wijzen en roepen dat Amerika het wel even heeft opgeknapt door de boel te bombarderen.
dan is er Kosovo waar de grondoptie geen optie was want daarbij vallen doden, gewoon blijven bombarderen met domme restricties om het risico omlaag te houden ... effectief oorlogvoeren is niet belangrijk, aan het einde van de operatie zijn er een paar duizend burgerslachtoffers gevallen en kon het Servische leger zich vrijwel intact terugtrekken!
nee ik ben geen fan ... maar mooi dat hij die fox gast met de mond vol tanden achterlaat
ik vraag me af wat er zou gebeuren als iran straks een kernwapen heeft...quote:Op dinsdag 26 september 2006 02:20 schreef sp3c het volgende:
mjah bloed aan zijn handen ... dat zie ik haast als part of the job van Amerikaanse president, dat zal allemaal wel
wat mij stoort is dat men doet alsof alles perfect was, dat was het dus niet, die massavernietigingswapens zijn dan misschien niet gevonden maar die massagraven met 1000+ kosovaren zijn ook nog steeds niet gevonden!
niet dat ik Clinton zo'n verschrikkelijke president vond maar eigenlijk vind ik dat van Bush ook niet, goed ik moet lachen als hij begint te praten maar 11 september heeft nu eenmaal het 1 en ander veranderd, ik geloof niet dat als Clinton er nog was dat er nu geen troepen in Irak waren, misschien niet zoveel en misschien niet in Bagdad maar ze waren er wel, dat is nodig om strax Iran aan te pakken
ik vraag me af wat men over Bush zegt als de volgende president vrolijk Iran aanvalt!
Doe niet zo domquote:Op maandag 25 september 2006 10:55 schreef Byte_Me het volgende:
Jammer dat Clinton niet met zn sigaar van Monica af kon blijven, anders was hij wel langer president geweest.
En Bush is de eerlijkheid zelve?quote:Op dinsdag 26 september 2006 04:36 schreef StefanP het volgende:
Clinton![]()
Toegegeven, hij is intelligenter dan Bush, maar het is een scheinheilig linkse boontje. En een leugenaar.
Desondanks wel leuk om te zien hoor, dat interviewMaar god behoede ons dat zijn vrouw ooit weer in het witte huis terecht komt...
Het is niets nieuws, en het is niet beperkt tot fox news. Het gaat mij erom dat mensen hier een subjectief waarde-oordeel geven betreffende Clinton terwijl ze nauwelijk iets over zijn presidentschap kunnen vertellen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 00:39 schreef BdR het volgende:
[..]
Vind je dat leuk, koketteren met je historische feiten-kennis? Ik herinner het me ook nog wel hoor, "Operatie Desert Fox", een 4-daagse bommen aanval op 100 doelen in december 1998.
Maar kan je ook uitleggen waarom dat volgens jou van belang is bij deze Fox-News laster campagne richting Clinton?Ik zie het verband niet namenlijk..
De grootste fout is toen geweest dat men alleen de Serviërs als kwaadaardige rotzakken zag en de UCK gewoon z'n gang liet gaan. Natuurlijk werden de Albanezen onderdrukt door de Serviërs, maar na de oorlog zijn de rollen omgedraaid en dat is de NAVO, niet per se Clinton, te verwijten.quote:Op dinsdag 26 september 2006 02:12 schreef sp3c het volgende:
dan is er Kosovo waar de grondoptie geen optie was want daarbij vallen doden, gewoon blijven bombarderen met domme restricties om het risico omlaag te houden ... effectief oorlogvoeren is niet belangrijk, aan het einde van de operatie zijn er een paar duizend burgerslachtoffers gevallen en kon het Servische leger zich vrijwel intact terugtrekken!
Misschien dat Bush, door voor confrontatie te kiezen en niet diplomatie, ervoor heeft gezorgd dat militaire actie de enige optie is. Want laten we wel wezen, dit regime heeft nooit geprobeerd op vreedzame en diplomatieke wijze Iran van z'n vermeend kernwapenprogramma af te houden. Dat wil het ook niet, want een gevaarlijk Iran is voor hen gunstiger dan een welwillend Iran.quote:Op dinsdag 26 september 2006 02:20 schreef sp3c het volgende:
ik vraag me af wat men over Bush zegt als de volgende president vrolijk Iran aanvalt!
Inderdaad die zet hem daar even te kakkenquote:Op zondag 24 september 2006 21:51 schreef MrBadGuy het volgende:
Clinton![]()
Die presentator staat mooi met zijn bek vol tanden![]()
Weet jij uberhaupt wel waar je over praat? Geen diplomatieke pogingen, doe toch niet zo belachelijk.quote:Op dinsdag 26 september 2006 09:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Misschien dat Bush, door voor confrontatie te kiezen en niet diplomatie, ervoor heeft gezorgd dat militaire actie de enige optie is. Want laten we wel wezen, dit regime heeft nooit geprobeerd op vreedzame en diplomatieke wijze Iran van z'n vermeend kernwapenprogramma af te houden. Dat wil het ook niet, want een gevaarlijk Iran is voor hen gunstiger dan een welwillend Iran.
Nee de fout is toch echt geweest dat er geen grondoptie is gekomen, nu hebben de Albanezen (en de Russen) grond ingenomen dat door de luchtcampagne is veroverd door het UCK waar je ze zonder flinke schietpartijen niet meer vanaf krijgt, daar proeven we nu nog de nasmaak van en daar reken ik toch echt de Clinton regering voor verantwoordelijk ... dat gemier om die Apache's alleen alquote:Op dinsdag 26 september 2006 09:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
De grootste fout is toen geweest dat men alleen de Serviërs als kwaadaardige rotzakken zag en de UCK gewoon z'n gang liet gaan. Natuurlijk werden de Albanezen onderdrukt door de Serviërs, maar na de oorlog zijn de rollen omgedraaid en dat is de NAVO, niet per se Clinton, te verwijten.
Ja. Die net zo serieus en gemeend zijn als de gang naar de Verenigde Naties in 2002.quote:Op dinsdag 26 september 2006 10:28 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Weet jij uberhaupt wel waar je over praat? Geen diplomatieke pogingen, doe toch niet zo belachelijk.
Ja, ook. Hoe dan ook: te veel ruimte geven aan de UCK.quote:Op dinsdag 26 september 2006 10:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee de fout is toch echt geweest dat er geen grondoptie is gekomen, nu hebben de Albanezen (en de Russen) grond ingenomen dat door de luchtcampagne is veroverd door het UCK waar je ze zonder flinke schietpartijen niet meer vanaf krijgt, daar proeven we nu nog de nasmaak van en daar reken ik toch echt de Clinton regering voor verantwoordelijk ... dat gemier om die Apache's alleen al
Heel goed en objectief onderbouwd weer. Goh wat zullen mensen jou serieus nemen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 10:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja. Die net zo serieus en gemeend zijn als de gang naar de Verenigde Naties in 2002.
Jaja.quote:Op dinsdag 26 september 2006 10:38 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Heel goed en objectief onderbouwd weer.
Ik denk dat er wel wat mensen zijn die mij serieus nemen. Genoeg die mij niet serieus nemen, hoor, maar ja, ik zie eerlijk gezegd niet helemaal het nut van al deze persoonlijke aanvallen, hoewel ik ze, toegegeven, vrij amusant vind en in zoverre ze wel kan waarderen.quote:Goh wat zullen mensen jou serieus nemen.
Dat speelt hij heel goed inderdaad. Verder blijft hij relatief heel rustig en dat maakt de zwakkere partij (de presentator in dit geval) alleen nog maar meer zenuwachtig. Geweldig!quote:Op maandag 25 september 2006 13:12 schreef mariatrepp het volgende:
Super hoe Clinton zich teweer zet. Alleen houd ik er niet van dat hij (op een Fortuyneske manier) de ander aanraakt om zijn dominantie te houden/ te verkrijgen.
Dit is lekker onderbouwdquote:Op dinsdag 26 september 2006 10:28 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Weet jij uberhaupt wel waar je over praat? Geen diplomatieke pogingen, doe toch niet zo belachelijk.
Hij zegt zelf ook al dat al meerdere keren beweerd is dat alles de schuld van Clinton is. Net zoals nu alle foute dingen nog steeds de schuld van Paars zijn, en niks van het CDA / VVD.quote:Op dinsdag 26 september 2006 10:51 schreef jogy het volgende:
Clinton, hij had het zo te zien toch wel verwacht dat het eraan zat te komen en heeft zich voorbereid. Je moet toch van die vent houden.
Jup, maar genoeg mensen die er toch met beide ogen invallen zonder voobereiding.quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:30 schreef Yildiz het volgende:
Als dít al uit je slof schieten is, jezus.
[..]
Hij zegt zelf ook al dat al meerdere keren beweerd is dat alles de schuld van Clinton is. Net zoals nu alle foute dingen nog steeds de schuld van Paars zijn, en niks van het CDA / VVD.
Behoorlijk voorspelbaar dus.
True, true.quote:Op dinsdag 26 september 2006 12:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Jup, maar genoeg mensen die er toch met beide ogen invallen zonder voobereiding.
Ohja, die topman waar we eerder niet van gehoord hadden. Die ja.quote:Op dinsdag 26 september 2006 12:53 schreef henkway het volgende:
Nu hebben engelse troepen opeens Al Quada topmannenn gedood in Irak, bewiijs dat het een internationale samenspanning is om de republikeinen en popularity boost te geven.
ik denk het niet het waren vooral cheney en rumsfeld die voor de irak oorlog waren.quote:Op dinsdag 26 september 2006 02:20 schreef sp3c het volgende:
mjah bloed aan zijn handen ... dat zie ik haast als part of the job van Amerikaanse president, dat zal allemaal wel
wat mij stoort is dat men doet alsof alles perfect was, dat was het dus niet, die massavernietigingswapens zijn dan misschien niet gevonden maar die massagraven met 1000+ kosovaren zijn ook nog steeds niet gevonden!
niet dat ik Clinton zo'n verschrikkelijke president vond maar eigenlijk vind ik dat van Bush ook niet, goed ik moet lachen als hij begint te praten maar 11 september heeft nu eenmaal het 1 en ander veranderd, ik geloof niet dat als Clinton er nog was dat er nu geen troepen in Irak waren, misschien niet zoveel en misschien niet in Bagdad maar ze waren er wel, dat is nodig om strax Iran aan te pakken
Natuurlijk, Clinton was een linkse president van de V.S.quote:Op dinsdag 26 september 2006 04:36 schreef StefanP het volgende:
Clinton![]()
Toegegeven, hij is intelligenter dan Bush, maar het is een scheinheilig linkse boontje. En een leugenaar.
Inderdaad, die kuthouding van wallace!!quote:Op dinsdag 26 september 2006 02:18 schreef Hephaistos. het volgende:
Gatverdamme zeg, die smerige grijns op de kop van die presentator. Clinton had hem zo'n kleine microfoon door z'n strot moeten duwen...
Bron: de Volkskrantquote:NEW YORK - Condoleezza Rice spreekt niet in kapitalen met uitroeptekens, maar de New York Post wel. ‘FOUT!’ stond er dinsdag op de voorpagina van de tabloid, die de minister van Buitenlandse Zaken had gesproken. Het ging over Bill Clinton, die opeens beweert dat zijn regering alles deed om Osama bin Laden te pakken. Klopt absoluut niet, betoogt Rice.
Maar Clinton had meer te melden. Tijdens een nu al berucht interview op Fox ging Clinton zondag tekeer tegen Chris Wallace, die het waagde om kalm te vragen waarom de oud-president niet meer aan terreurbestrijding had gedaan.Clinton leunde voorover, zwaaide met zijn vinger en klonk als een pesterige schooljongen toen hij ‘je vindt jezelf zo slim’ tegen de verbouwereerde Wallace zei. Clinton betoogde dat hij had geprobeerd om Bin Laden te doden en dat hij een ‘uitvoerige anti-terreur-strategie’ achterliet voor zijn opvolger.
Woedend beschuldigde hij de regering dat ze in de maanden vóór 11 september 2001 minder deed dan hij in acht jaar. Bovendien: de neo-conservatieven rond Bush zouden Clinton ‘te geobsedeerd met Bin Laden’ hebben gevonden.</p>
<p>Dit alles was nieuws voor experts, neo-conservatief en anderszins, en voor de regering aanleiding om dinsdag alsnog te reageren. Met het rapport van de onafhankelijke 11/9 Commissie in handen was Rice kort en helder: ‘Wij ontvingen geen uitvoerige anti-terreur-strategie.’ Dat de net aangetreden Bush passief was? ‘Wat wij deden was op z’n minst even agressief als wat de regering-Clinton deed.’ Clintons claim dat hij een plan van aanpak voor terreurbestrijding overdroeg, werd door de bloggers vlug onderuit gehaald. Een citaat van anti-terreur-tsaar Richard Clarke, die zowel Clinton als Bush diende, kwam boven water. ‘Er was geen plan voor Al Qa’ida dat van Clinton werd overgedragen aan de regering-Bush’, aldus Clarke in 2002. Zoals Chris Wallace achteraf zei over de oud-president: ‘Hij draaide door.’
Dit zegt genoeg toch?quote:Zoals Chris Wallace achteraf zei over de oud-president: ‘Hij draaide door.’
enquote:Op woensdag 27 september 2006 12:46 schreef mariatrepp het volgende:
‘Wij ontvingen geen uitvoerige anti-terreur-strategie
Lekker hoor, Volkskrantquote:‘Er was geen plan voor Al Qa’ida dat van Clinton werd overgedragen aan de regering-Bush’, aldus Clarke in 2002.
Dat mens is onderhand zo hard en zielloos gestompt door het zichzelf bewijzen in een mannenwereld dat ze zonder blikken of blozen haar ouders in de fik zou kunnen steken en het ondertussen ontkent dat ze het aan het doen is.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
wel grappig bush heeft na zijn aantreden het antitereur budget sterk verminderd en toch gaat rice glashard staan liegen dat ze evenveel gedaan hebben
En dit roep je alleen maar omdat 'ie een Nederlandse naam/achtergrond had?quote:Op woensdag 27 september 2006 14:25 schreef Evil_Jur het volgende:
Martin van Buren, dat was pas een president.
Jupquote:Op woensdag 27 september 2006 14:36 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En dit roep je alleen maar omdat 'ie een Nederlandse naam/achtergrond had?
Opvallend, ja. Maar ik kan er nou niet om lachen.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
wel grappig bush heeft na zijn aantreden het antitereur budget sterk verminderd en toch gaat rice glashard staan liegen dat ze evenveel gedaan hebben
shit verkeerde emoticonquote:Op woensdag 27 september 2006 17:32 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Opvallend, ja. Maar ik kan er nou niet om lachen.
Als ze nou in een talk-show zat, okey. Dan. Maar zij heeft een beetje veel macht.
Clinton had twee periodes van vier jaar gehad en dan is het op he, dan moet je weg. zoals ook Bush niet herkozen kan wordenquote:Op maandag 25 september 2006 10:55 schreef Byte_Me het volgende:.
Jammer dat Clinton niet met zn sigaar van Monica af kon blijven, anders was hij wel langer president geweest.
Clinton zijn tijd zat erop, na acht jaar moet je weg. Zoals Bush over twee jaar ook het veld zal ruimen voor een democraat en er weer een tijdperk van respect voor america zal aanbreken mssschienquote:Op maandag 25 september 2006 10:55 schreef Byte_Me het volgende:Jammer dat Clinton niet met zn sigaar van Monica af kon blijven, anders was hij wel langer president geweest.
Dat was pappa Bush, Clinton heeft alleen de bombardementen op Irak voortgezet. Bush jr. overigens ook voor hij de troepen zond.quote:Op maandag 25 september 2006 22:15 schreef moussie het volgende:
[..]
ach ja, we zijn koeweit alweer vergeten joh, selectief geheugen heet dat ..
Kom op, Reagan, Bush sr, Clinton, Bush jr.quote:Op zondag 1 oktober 2006 14:18 schreef Evil_Jur het volgende:
Waarom eigenljk? Kan iemand die mening ook onderbouwen?
Hoe oud ben je?quote:Op zondag 1 oktober 2006 17:39 schreef Evil_Jur het volgende:
Alles...
Reagan was bijvoorbeeld echt geen slechte president, zeker niet vergeleken Bush jr. Ik ben gewoon nieuwsgierig waarom jullie Clinton zo geweldig vinden.
je vergeet dat hij een zeer groot deel van de staatsschuld heeft afgelostquote:Op zondag 1 oktober 2006 18:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe oud ben je?
Schei uit man, Reagan was WEL een slechte president, welke het moest hebben van (fantastische) oneliners. Goed, bij bush jr. lijkt iedereen een goede president.
Clinton had humor, was intelligent, voerde een gedegen buitenland beleid en vergat het binnenland niet.
De staatsschuld die onder Reagan tot grote hoogte was gestuwd wegens zijn enorme defensie uitgaven.quote:Op zondag 1 oktober 2006 18:32 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
je vergeet dat hij een zeer groot deel van de staatsschuld heeft afgelost
Die wel een einde aan de Koude oorlog en de USSR hebben gemaakt.quote:Op zondag 1 oktober 2006 18:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De staatsschuld die onder Reagan tot grote hoogte was gestuwd wegens zijn enorme defensie uitgaven.
Clinton had een gemakkelijk presidentsschap, geen grote buitenlandse noch binnenlandse crisissen, gewoon lekker meeliften op de groeiende wereldeconomie. Hij had inderdaad humor, en was redelijk intelligent maar het ontbrak hem wel aan integriteit. Clinton's buitenland beleid was weinig spectaculair, zijn successen waren vaak oppervlakkig en dus kortstondig.quote:Op zondag 1 oktober 2006 18:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe oud ben je?
Schei uit man, Reagan was WEL een slechte president, welke het moest hebben van (fantastische) oneliners. Goed, bij bush jr. lijkt iedereen een goede president.
Clinton had humor, was intelligent, voerde een gedegen buitenland beleid en vergat het binnenland niet.
dat wil hij...quote:Op zondag 1 oktober 2006 18:45 schreef francorex het volgende:
Bush verzekerd zijn eigen onschendbaarheid.
What are we becomming ?
De Sovjet-economie was al failliet zonder de wapenwedloop, die volgens mij nog eens eigenlijk alleen door Amerika is gevoerd.quote:Op zondag 1 oktober 2006 19:12 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Die wel een einde aan de Koude oorlog en de USSR hebben gemaakt.
Soms hoop ik dat het een grote grap is, en dat hij over een paar maanden zijn clownsneus opzet en roept: 'gefopt!'quote:Op zondag 1 oktober 2006 18:45 schreef francorex het volgende:
What are we becomming ?
Clowns die zichzelf serieus nemen zien zichzelf niet als clown. Dat is misschien nog erger.quote:Op zondag 1 oktober 2006 19:31 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Soms hoop ik dat het een grote grap is, en dat hij over een paar maanden zijn clownsneus opzet en roept: 'gefopt!'
Het is ongelooflijk. Nee, dat is gelogen. Er is helaas bar weinig fantasie nodig om aan te nemen dat George W. Bush een dictator in het klein is.quote:Op zondag 1 oktober 2006 18:45 schreef francorex het volgende:
What are we becomming ?
Je ZOU kunnen bedenken dat dat misschien wel zijn verdienste was.quote:Op zondag 1 oktober 2006 19:22 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Clinton had een gemakkelijk presidentsschap, geen grote buitenlandse noch binnenlandse crisissen,
Ja het huidige buitenland beleid zal inderdaad langer zijn sporen nalaten.quote:Clinton's buitenland beleid was weinig spectaculair, zijn successen waren vaak oppervlakkig en dus kortstondig.
Zoals?quote:Wat Reagan op internationaal gebied heeft bereikt is veel fundamenteler.
quote:Zijn binnenlands economisch beleid was behoorlijk succesvol, geplaagd door inflatie wist hij tijdens zijn termijn de economie om te draaien op een manier dat bijna alle groepen ervan profiteerde, maar er was inderdaad een stevige schuld opgebouwd.
Uiteraard. In puriteins Amerika is een Lewinski afaire niet echt verstandig. Sterker nog, het is poltieke zelfmoord... maar Clinton kon gewoon blijven... Alleen zijn approval rate was wat minder stabiel...quote:Daarnaast had hij net als Clinton een hoge approval rating, maar wel een stuk stabieler dan Bill.
Gezien het feit dat ik in de regel als 'rechts' wordt betitelt door links Fok! denk ik dat jouw visie meer zegt over jou dan over mij.quote:Ik denk dat jij gewoon niet van Republikeinen houdt en daarom nogal geneigd bent niet objectief te blijven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |