Dat mens is onderhand zo hard en zielloos gestompt door het zichzelf bewijzen in een mannenwereld dat ze zonder blikken of blozen haar ouders in de fik zou kunnen steken en het ondertussen ontkent dat ze het aan het doen is.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
wel grappig bush heeft na zijn aantreden het antitereur budget sterk verminderd en toch gaat rice glashard staan liegen dat ze evenveel gedaan hebben
En dit roep je alleen maar omdat 'ie een Nederlandse naam/achtergrond had?quote:Op woensdag 27 september 2006 14:25 schreef Evil_Jur het volgende:
Martin van Buren, dat was pas een president.
Jupquote:Op woensdag 27 september 2006 14:36 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En dit roep je alleen maar omdat 'ie een Nederlandse naam/achtergrond had?
Opvallend, ja. Maar ik kan er nou niet om lachen.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
wel grappig bush heeft na zijn aantreden het antitereur budget sterk verminderd en toch gaat rice glashard staan liegen dat ze evenveel gedaan hebben
shit verkeerde emoticonquote:Op woensdag 27 september 2006 17:32 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Opvallend, ja. Maar ik kan er nou niet om lachen.
Als ze nou in een talk-show zat, okey. Dan. Maar zij heeft een beetje veel macht.
Clinton had twee periodes van vier jaar gehad en dan is het op he, dan moet je weg. zoals ook Bush niet herkozen kan wordenquote:Op maandag 25 september 2006 10:55 schreef Byte_Me het volgende:.
Jammer dat Clinton niet met zn sigaar van Monica af kon blijven, anders was hij wel langer president geweest.
Clinton zijn tijd zat erop, na acht jaar moet je weg. Zoals Bush over twee jaar ook het veld zal ruimen voor een democraat en er weer een tijdperk van respect voor america zal aanbreken mssschienquote:Op maandag 25 september 2006 10:55 schreef Byte_Me het volgende:Jammer dat Clinton niet met zn sigaar van Monica af kon blijven, anders was hij wel langer president geweest.
Dat was pappa Bush, Clinton heeft alleen de bombardementen op Irak voortgezet. Bush jr. overigens ook voor hij de troepen zond.quote:Op maandag 25 september 2006 22:15 schreef moussie het volgende:
[..]
ach ja, we zijn koeweit alweer vergeten joh, selectief geheugen heet dat ..
Kom op, Reagan, Bush sr, Clinton, Bush jr.quote:Op zondag 1 oktober 2006 14:18 schreef Evil_Jur het volgende:
Waarom eigenljk? Kan iemand die mening ook onderbouwen?
Hoe oud ben je?quote:Op zondag 1 oktober 2006 17:39 schreef Evil_Jur het volgende:
Alles...
Reagan was bijvoorbeeld echt geen slechte president, zeker niet vergeleken Bush jr. Ik ben gewoon nieuwsgierig waarom jullie Clinton zo geweldig vinden.
je vergeet dat hij een zeer groot deel van de staatsschuld heeft afgelostquote:Op zondag 1 oktober 2006 18:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe oud ben je?
Schei uit man, Reagan was WEL een slechte president, welke het moest hebben van (fantastische) oneliners. Goed, bij bush jr. lijkt iedereen een goede president.
Clinton had humor, was intelligent, voerde een gedegen buitenland beleid en vergat het binnenland niet.
De staatsschuld die onder Reagan tot grote hoogte was gestuwd wegens zijn enorme defensie uitgaven.quote:Op zondag 1 oktober 2006 18:32 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
je vergeet dat hij een zeer groot deel van de staatsschuld heeft afgelost
Die wel een einde aan de Koude oorlog en de USSR hebben gemaakt.quote:Op zondag 1 oktober 2006 18:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De staatsschuld die onder Reagan tot grote hoogte was gestuwd wegens zijn enorme defensie uitgaven.
Clinton had een gemakkelijk presidentsschap, geen grote buitenlandse noch binnenlandse crisissen, gewoon lekker meeliften op de groeiende wereldeconomie. Hij had inderdaad humor, en was redelijk intelligent maar het ontbrak hem wel aan integriteit. Clinton's buitenland beleid was weinig spectaculair, zijn successen waren vaak oppervlakkig en dus kortstondig.quote:Op zondag 1 oktober 2006 18:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe oud ben je?
Schei uit man, Reagan was WEL een slechte president, welke het moest hebben van (fantastische) oneliners. Goed, bij bush jr. lijkt iedereen een goede president.
Clinton had humor, was intelligent, voerde een gedegen buitenland beleid en vergat het binnenland niet.
dat wil hij...quote:Op zondag 1 oktober 2006 18:45 schreef francorex het volgende:
Bush verzekerd zijn eigen onschendbaarheid.
What are we becomming ?
De Sovjet-economie was al failliet zonder de wapenwedloop, die volgens mij nog eens eigenlijk alleen door Amerika is gevoerd.quote:Op zondag 1 oktober 2006 19:12 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Die wel een einde aan de Koude oorlog en de USSR hebben gemaakt.
Soms hoop ik dat het een grote grap is, en dat hij over een paar maanden zijn clownsneus opzet en roept: 'gefopt!'quote:Op zondag 1 oktober 2006 18:45 schreef francorex het volgende:
What are we becomming ?
Clowns die zichzelf serieus nemen zien zichzelf niet als clown. Dat is misschien nog erger.quote:Op zondag 1 oktober 2006 19:31 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Soms hoop ik dat het een grote grap is, en dat hij over een paar maanden zijn clownsneus opzet en roept: 'gefopt!'
Het is ongelooflijk. Nee, dat is gelogen. Er is helaas bar weinig fantasie nodig om aan te nemen dat George W. Bush een dictator in het klein is.quote:Op zondag 1 oktober 2006 18:45 schreef francorex het volgende:
What are we becomming ?
Je ZOU kunnen bedenken dat dat misschien wel zijn verdienste was.quote:Op zondag 1 oktober 2006 19:22 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Clinton had een gemakkelijk presidentsschap, geen grote buitenlandse noch binnenlandse crisissen,
Ja het huidige buitenland beleid zal inderdaad langer zijn sporen nalaten.quote:Clinton's buitenland beleid was weinig spectaculair, zijn successen waren vaak oppervlakkig en dus kortstondig.
Zoals?quote:Wat Reagan op internationaal gebied heeft bereikt is veel fundamenteler.
quote:Zijn binnenlands economisch beleid was behoorlijk succesvol, geplaagd door inflatie wist hij tijdens zijn termijn de economie om te draaien op een manier dat bijna alle groepen ervan profiteerde, maar er was inderdaad een stevige schuld opgebouwd.
Uiteraard. In puriteins Amerika is een Lewinski afaire niet echt verstandig. Sterker nog, het is poltieke zelfmoord... maar Clinton kon gewoon blijven... Alleen zijn approval rate was wat minder stabiel...quote:Daarnaast had hij net als Clinton een hoge approval rating, maar wel een stuk stabieler dan Bill.
Gezien het feit dat ik in de regel als 'rechts' wordt betitelt door links Fok! denk ik dat jouw visie meer zegt over jou dan over mij.quote:Ik denk dat jij gewoon niet van Republikeinen houdt en daarom nogal geneigd bent niet objectief te blijven.
Hoe kom je daarbij?quote:Op zondag 1 oktober 2006 19:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
De Sovjet-economie was al failliet zonder de wapenwedloop, die volgens mij nog eens eigenlijk alleen door Amerika is gevoerd.
Het ging al goed toen hij aan de macht kwam. Maar hij heeft er in ieder geval goed gebruik van gemaakt, dat zal ik hem nageven.quote:Op zondag 1 oktober 2006 19:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je ZOU kunnen bedenken dat dat misschien wel zijn verdienste was.
Ik vrees het ook.quote:[..]
Ja het huidige buitenland beleid zal inderdaad langer zijn sporen nalaten.
De val van de muur natuurlijk.quote:[..]
Zoals?
Maakt het veel uit als niemand er groot nadeel van heeft ondervonden?quote:[..]Een sigaar uit eigen doos noemen we dat.
Persoonlijk zit ik meer met de leugen erover dan de daad zelf. Je kunt wel kritiek hebben op Reagan's oneliners maar Clinton was ook een erg goede kletskous.quote:[..]
Uiteraard. In puriteins Amerika is een Lewinski afaire niet echt verstandig. Sterker nog, het is poltieke zelfmoord... maar Clinton kon gewoon blijven... Alleen zijn approval rate was wat minder stabiel...
Ik wil niet beargumenteren dat Clinton een slechte president was, maar echt bijzonder vond ik hem niet. Ik ben blij dat je reageerde op mijn vraag om uitleg, want ik kreeg een beetje het idee dat het positieve beeld betreffende Clinton hier vooral gevormd was door vage persoonlijke indrukken.quote:[..]
Gezien het feit dat ik in de regel als 'rechts' wordt betitelt door links Fok! denk ik dat jouw visie meer zegt over jou dan over mij.
De Amerikanen maken zichzelf natuurlijk graag wijs dat de Sovjet Unie is ingestort door toedoen van Reagan en de wapenwedloop, anderen stellen dat de Sovjet economie van binnen al totaal verrot was en dat het systeem sowieso wel ingestort zou zijn. De wapenwedloop zou het enkel wat bespoedigd hebben. Het was voor Gorbatsjov iig al vroeg duidelijk dat het toenmalige systeem gewoon niet werkte.quote:
Hij was stervende, maar de eerste wereldleider die dat doorhad, of in ieder geval openlijk aangaf, was Reagan.quote:Op zondag 1 oktober 2006 20:00 schreef Monidique het volgende:
Ik doe twee beweringen.De Sovjet-economie was al failliet.
In de laatste jaren is er wel wat voor die bewering te zeggen, maar voor de het grootste deel van de oorlog is duidelijk dat ze allebei erg hun best deden.quote:Eigenlijk Alleen Amerika voerde een wapenwedloop.
quote:
Ja dat is echt de verdienste van reagan....quote:Maakt het veel uit als niemand er groot nadeel van heeft ondervonden?
Ik denk dat dat het sleutelwoord is in je betoog.quote:Persoonlijk zit ik meer met de leugen erover dan de daad zelf.
Ik heb nergens kritiek op Reagans oneliners. Integendeel. Ik heb er wel wat op tegen dat dat feitelijk ook de inhoud van zijn presidentschap was. En ik geef aan dat Clinton inhoudelijk reagan met kop en schouders oversteeg.quote:Je kunt wel kritiek hebben op Reagan's oneliners maar Clinton was ook een erg goede kletskous.
Ik heb nergens beweerd dat hij bijzonder was, maar wel de beste president van de afgelopen 25 jaar.quote:Ik wil niet beargumenteren dat Clinton een slechte president was, maar echt bijzonder vond ik hem niet. Ik ben blij dat je reageerde op mijn vraag om uitleg, want ik kreeg een beetje het idee dat het positieve beeld betreffende Clinton hier vooral gevormd was door vage persoonlijke indrukken.
Het defensie beleid was niet het enige dat de val heeft bespoedigt, Reagan confronteerde de communisten zo breed en zo hard mogelijk. Het is ook niet alleen de notie van Amerikaanse leiders dat Reagan essentieel was in de val van de USSR, dat is iets dat over de hele wereld in verschillende mate wordt erkend.quote:Op zondag 1 oktober 2006 20:06 schreef roelofjan het volgende:
[..]
De Amerikanen maken zichzelf natuurlijk graag wijs dat de Sovjet Unie is ingestort door toedoen van Reagan en de wapenwedloop, anderen stellen dat de Sovjet economie van binnen al totaal verrot was en dat het systeem sowieso wel ingestort zou zijn. De wapenwedloop zou het enkel wat bespoedigd hebben. Het was voor Gorbatsjov iig al vroeg duidelijk dat het toenmalige systeem gewoon niet werkte.
De consensus is wel dat hij er een grote rol in heeft gespeeld, maar daar ben jij het duidelijk dus niet mee eens.quote:Op zondag 1 oktober 2006 20:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[afbeelding] Ja dat is echt de verdienste van reagan....
Slechts van toepassing op de zin waar ik het woord in gebruik.quote:[..]Wie denk je dat die staatsschuld af heeft moeten betalen? IEDEREEN, behalve misschien de ultra rijken, heeft er nadeel van ondervonden. Een kadootje dat je zelf betaalt is geen kadootje he.
[..]
Ik denk dat dat het sleutelwoord is in je betoog.
Dat geef je aan ja, maar je onderbouwt het niet.quote:[..]
Ik heb nergens kritiek op Reagans oneliners. Integendeel. Ik heb er wel wat op tegen dat dat feitelijk ook de inhoud van zijn presidentschap was. En ik geef aan dat Clinton inhoudelijk reagan met kop en schouders oversteeg.
Ok.quote:[..]
Ik heb nergens beweerd dat hij bijzonder was, maar wel de beste president van de afgelopen 25 jaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |