De tering misschien ?quote:Op vrijdag 22 september 2006 23:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik wens iedere Moslim een zeer gezegende Ramadan. En elke niet-Mosilm wens ik, euh ja, wat eigenlijk?²
Gezondheid.quote:
Nou nou zeg, het was maar een geintje. Iets meer krediet voor de menselijkheid aub.quote:Op vrijdag 22 september 2006 23:36 schreef dehero het volgende:
[..]
Hun een beetje kennende is dit waarschijnlijk het enige goede antwoord.![]()
een fijn en prettig leven zonder irrationele restricties.quote:Op vrijdag 22 september 2006 23:15 schreef BansheeBoy het volgende:
En elke niet-Mosilm wens ik, euh ja, wat eigenlijk?
lol, ik vind het ook een schande dat de Moslims het niet eens kunnen worden over de startdatumquote:
hetzelfdequote:Op vrijdag 22 september 2006 23:58 schreef Hathor het volgende:
Wat betekent mubarek ? Ik ken wel Mubarak, maar das toch wat anders denk ik.![]()
hheheeh is hij een presidentquote:Op zaterdag 23 september 2006 00:06 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
lol volgens mij doelt Hathor op Hosni Mubarak, de president van Egypte?
Ja beidequote:Op zaterdag 23 september 2006 00:06 schreef Burakius het volgende:
[..]
hheheeh is hij een president.. ik dacht dictator
Ben jij dan geen Nederlander, Meki?quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:10 schreef Meki het volgende:
Welke Nederlander doet mee ?
Dank je dat je ons wil testenquote:Op zaterdag 23 september 2006 00:11 schreef Pony-Lover het volgende:
Ik zal vanaf het begin van de ramadan weer dagelijks te bewonderen zijn in wijken met veel moslims, alwaar ik tijdens daglichturen grote hoeveelheden (varkens)vlees zal nuttigen om de gelovigen op de proef te stellen, dit alles mogelijk gemaaht door allah zelf.![]()
succes allen![]()
![]()
Jawel - Welke niet-moslim zal meedoenquote:Op zaterdag 23 september 2006 00:12 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ben jij dan geen Nederlander, Meki?
quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:12 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ben jij dan geen Nederlander, Meki?
Ja dagquote:Op zaterdag 23 september 2006 00:10 schreef Meki het volgende:
Welke Nederlander doet mee ?
na zonsondergang.quote:Op vrijdag 22 september 2006 23:25 schreef Enchanter het volgende:
Wat een nieuws zeg![]()
Maar ik wens iedereen die aan de ramadan meedoet , veel plezier![]()
ik pas mijn kleren wel hoor :/quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:14 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Ja dag![]()
Jullie doen toch ook niet aan passen![]()
En zich 's nachts volvreten.quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:13 schreef Meki het volgende:
Ramadan is een feestmaand voor moslims
Moslims zullen dan denken aan de armen
Ramadan wordt gehouden omdat Allah het wil. Period.quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En zich 's nachts volvreten.![]()
Jij snapt het.quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:06 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
lol volgens mij doelt Hathor op Hosni Mubarak, de president van Egypte?
Ik lever graag een positive bijdrage.quote:
nee nee dan zou je Allah weer beledigenquote:Op zaterdag 23 september 2006 00:20 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Ik lever graag een positive bijdrage.![]()
Ik zal trouwens te herkennen zijn aan een feestelijk verlichtte vrachtwagen met het opschrift "Allah's Ramadan Drive in Show" , aan de kinderen zullen balonnen uitgedeeld worden!![]()
![]()
Allah kan alleen zelf oordelen over wat hij beledigend vindtquote:Op zaterdag 23 september 2006 00:21 schreef Burakius het volgende:
[..]
nee nee dan zou je Allah weer beledigendan ga je weer over de grens., maar tuurlijk test ons alsjeblieft. Je heet toevallig Iblis?
En dan doet ie vast allerlei leuke dingen met vis en wijn en brood en zo? Top!quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:26 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Allah kan alleen zelf oordelen over wat hij beledigend vindt![]()
Bovendien ik sta bij hem op de loonlijst dus ik denk dat hij het er wel mee eens is.Rond pasen en en kerst sta ik trouwens ook met hem op braderieen en markten alleen heet hij dan voor het gemak even God en neemt hij zijn zoon soms mee.
![]()
![]()
Vertel...quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:36 schreef Bhai het volgende:
Voor zover ik weet is het medelijden hebben met armen helemaal geen hoofdreden van de ramadhan...
Kareem ?quote:
Wat is volgens jou de gedachte erachter?quote:Op zaterdag 23 september 2006 03:14 schreef Hathor het volgende:
De gedachte erachter is in ieder geval wel nobel, ik kan het wel respecteren.
Een zijn met de minder bedeelden, en daarom vasten. Zit ik er naast dan ?quote:Op zaterdag 23 september 2006 03:16 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de gedachte erachter?
Kan het dan zijn dat er verschillende interpretaties zijn van de Ramadan ? Dat iedereen zijn eigen invulling eraan geeft ? Ik heb namelijk ooit ergens gelezen dat het bedoeld was om een soort van eenheid te scheppen, te voelen wat arme mensen voelen, namelijk honger.quote:Op zaterdag 23 september 2006 03:28 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Yeap, volgens mij zit je er naast. Ikzelf ben ook moslim en vind het altijd wel hypocriet en stom als mensen zeggen dat ze vasten om een te zijn met armen of om mee te voelen met armen. Net zoiets als dat je met kerst extra 'lief' voor je medemens moet zijn. Medelijden en begrip zijn niet gebonden aan een tijdstip. Met het suikerfeest propt iedereen zich weer de gehele dag vol.
Vasten is voor de moslim gewoon een verplichte vorm van bidden. Het is een manier om iets van jezelf te offeren aan god, je zelf te reinigen van zonden/ Het is ook een vorm van (mentale) rust. Het is een soort van 'vakantiemaand' voor de moslims. Je hele dag zou in het thema van rust, gezin en bidden moeten zijn.
Moslims geloven ook dat wanneer zij iemand vals hebben beschuldigd, iemand hebben bestolen of kwaad gedaan (kortom: iemand zijn rechten schenden) dat god hen niet zal vergeven voordat de betreffende persoon de dader heeft vergeven. Sowieso zal god dan wat van de 'goede' daden van de moslim afnemen en aan de persoon schenken die vals beschuldigd is.
Maar er is echter 1 daad wat god niet zal afnemen van een persoon, dat is: het vasten. Het vasten is iets wat direct naar hem gaat en hij nooit van je zal afnemen.
Die persoon waarvan de rechten zijn geschonden hoeft overigens geen moslim te zijn, dit kan ook een niet-moslim zijn.
Dit staat zo beschreven in de sharia.
Wat let je ? Gewoon een kwestie van discipline, probeer het eens.quote:Op zaterdag 23 september 2006 04:10 schreef Sight_key het volgende:
Succes ermee
Of moet ik zeggen plezier?
Is het zwaar om zo'n ramadan te doen?
Ik zou dat best als experiment eens willen meemaken
Niet omdat ik meteen moslim wil worden, maar gewoon om eens te proeven aan dat hele gebeuren, om het maar proeven te noemen
Ligt er maar aan of je er flink van af valtquote:Op zaterdag 23 september 2006 05:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat let je ? Gewoon een kwestie van discipline, probeer het eens.
Na zonsondergang wel.quote:Op zaterdag 23 september 2006 05:33 schreef ilona-scuderia het volgende:
Respect voor alle moslims die niet eten, dat lijkt me echt heel zwaar
Ik ga vanavond weer naar de Burger King maar dat kunnen zij dus niet hè...
Heb je een personal trainer nodig ? Ik kan streng zijn als het moet, en belonend als je het verdiend.quote:Op zaterdag 23 september 2006 05:30 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ligt er maar aan of je er flink van af valt
Succes, ik zou het niet kunnen iig.quote:Op zaterdag 23 september 2006 05:36 schreef Triggershot het volgende:
Ok en de moslims mogen officeel niet meer eten
Ik heb zero disciplinequote:Op zaterdag 23 september 2006 05:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Heb je een personal trainer nodig ? Ik kan streng zijn als het moet, en belonend als je het verdiend.![]()
Thnxquote:Op zaterdag 23 september 2006 05:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
Succes, ik zou het niet kunnen iig.
quote:Maghrib 19:39
Nou nou zeg, en dat van de grote baas hier ?quote:
Rammanuecken ?quote:Op zaterdag 23 september 2006 05:41 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wat zijn muggen toch irriramadantirant zeg...
Hoe dan?quote:Op zaterdag 23 september 2006 05:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou nou zeg, en dat van de grote baas hier ?![]()
Nogmaals...het kan getrained worden hoor, u zegt het maar.![]()
Ja hoor, ik ga Ilona even schoppenquote:Op zaterdag 23 september 2006 05:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Yv, kan het topic zuiver gehouden worden van bagger denk je?
quote:Op zaterdag 23 september 2006 05:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja hoor, ik ga Ilona even schoppen
Dan ga ik Roos ff wakker bellen...quote:Op zaterdag 23 september 2006 05:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja hoor, ik ga Ilona even schoppenEn met Hathor maak ik even een apart topic.
Tenzij je na zonsondergang als een beest tekeer gaat.quote:Op zaterdag 23 september 2006 05:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
![]()
Trouwens Ramadan is goed voor je portomonee
Wat is je definitie van "als een beest" ?quote:Op zaterdag 23 september 2006 05:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tenzij je na zonsondergang als een beest tekeer gaat.![]()
Veel misverstanden over de Ramadan zijn er, men denkt zelfs dat zoenen verboden is tijdens de Ramadan.quote:Op zaterdag 23 september 2006 06:00 schreef yvonne het volgende:
Jaren geleden had ik een Pakistaanse buurvrouw, en die blies geen balonnen op tijdens de Ramadan, haar zoontje was jarig, en ik begrijp tot op de dag van vandaag eik niet waarom niet.
Een veelvraat.quote:Op zaterdag 23 september 2006 05:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat is je definitie van "als een beest" ?
Nou ja, hoe dan ook, succes met je Ramadan dude.quote:Op zaterdag 23 september 2006 06:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee man, te snel misselijk en vol
Thnx, alleen zo gaan werkenquote:Op zaterdag 23 september 2006 06:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou ja, hoe dan ook, succes met je Ramadan dude.![]()
Ik dacht echt dat je vroeg opgestaan was om het begin van de Ramadan mee te makenquote:Op zaterdag 23 september 2006 06:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Thnx, alleen zo gaan werken
Ja is ook zo, maar ik mag na 5.30 niet meer eten dus zou ik onder normale omstandigheden gewoon verder slapen omdat ik om 7 uur moet gaan werken heeft het geen zin om verder te slapenquote:Op zaterdag 23 september 2006 06:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik dacht echt dat je vroeg opgestaan was om het begin van de Ramadan mee te maken
Nope. Tot Half 8 s'avonds helemaal niets.quote:Op zaterdag 23 september 2006 06:33 schreef yvonne het volgende:
7 uur al?!
Je mag toch wel drinken hè?
Ik dacht altijd dat je wel een bakkie thee ofzo mochtquote:Op zaterdag 23 september 2006 06:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nope. Tot Half 8 s'avonds helemaal niets.
Ja om 7 uur al
Hehe ik heb een fysieke training vanochtend.quote:Op zaterdag 23 september 2006 06:41 schreef Hathor het volgende:
7 uur beginnen op zaterdag ? Voor wat voor slavendrijver werk jij in hemelsnaam ?
Nee, alleen puur kauwgom zonder toegevoegde stoffen zoals suiker etcquote:Op zaterdag 23 september 2006 06:42 schreef Furia het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat je wel een bakkie thee ofzo mochtZonder suiker uiteraard. Of water ofzo..
Volgend jaarquote:Op zaterdag 23 september 2006 05:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat let je ? Gewoon een kwestie van discipline, probeer het eens.
Fysieke training ? Zit je in het leger of zo ?quote:Op zaterdag 23 september 2006 06:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hehe ik heb een fysieke training vanochtend.
makkiequote:Op zaterdag 23 september 2006 06:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hehe ik heb een fysieke training vanochtend.
Ik moet om half 2 voetballen. En mijn maag kronkelt nu al.quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:49 schreef jorienvdherik het volgende:
Gelukkig zit er geen moslim in me voetbal team, zouden we door zo kneus verliezen![]()
Ah..en daarom vreten ze zichzelf propvol na zonsondergang ?quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:13 schreef Meki het volgende:
Beetje hypocriet ja, maar tis meer dan jij doet de komende tijd denk ik!quote:Op zaterdag 23 september 2006 10:55 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ah..en daarom vreten ze zichzelf propvol na zonsondergang ?
We hebben even het gevoel hoe het is om zonder eten te zitten. Dat volproppen is overigens ook niet echt de bedoeling.quote:Op zaterdag 23 september 2006 10:55 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Precies, de redenen om te vasten is om Taqwa op te doen, Godsvrezendheid, de bijkomende voordelen zijn mooi megenomen maar zijn niet het doel.quote:Op zaterdag 23 september 2006 11:05 schreef Burakius het volgende:
Zucht voor de laatste keer. Ramadhan wordt gehouden omdat Allah dat wil. Voor de rest niets klaar.
ps.
je gaat toch niet iets serieus nemen wat door Meki is geschreven
inderdaad. eindelijk eentje die het snapt.. wordt zo gek van die Meki.quote:Op zaterdag 23 september 2006 11:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Precies, de redenen om te vasten is om Taqwa op te doen, Godsvrezendheid, de bijkomende voordelen zijn mooi megenomen maar zijn niet het doel.²
Kan je er als moslims niet beter voor zorgen dat er geen aanslagen meer plaatsvinden? Daar bespaar je meer levens mee dan het denken aan hoe slecht de armen het wel niet hebben.quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:13 schreef Meki het volgende:
Wees maar niet bang, die komt over 10 jaar ofzo wel.quote:Op zaterdag 23 september 2006 11:39 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ze moeten die Ramadan eens midden in de zomer houden. Dan zijn het pas helden met dat lange licht.
Het schuift inderdaad ieder jaar een stukje op geloof ik.quote:Op zaterdag 23 september 2006 12:17 schreef Chav het volgende:
[..]
Wees maar niet bang, die komt over 10 jaar ofzo wel.
De Ramadan begint zaterdag de 23 ste Septemberquote:Op zaterdag 23 september 2006 10:55 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Volgens mij is het meer iets wat ouders, stom genoeg, aan hun kinderen vertellen om een simpel antwoord te geven of omdat ze het zelf niet weten. Maar de hoogfdgedachte is inder geval het offeren aan god.quote:Op zaterdag 23 september 2006 03:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kan het dan zijn dat er verschillende interpretaties zijn van de Ramadan ? Dat iedereen zijn eigen invulling eraan geeft ? Ik heb namelijk ooit ergens gelezen dat het bedoeld was om een soort van eenheid te scheppen, te voelen wat arme mensen voelen, namelijk honger.
1. Wat Meki zegt is onzinquote:Op zaterdag 23 september 2006 12:08 schreef dehero het volgende:
[..]
Kan je er als moslims niet beter voor zorgen dat er geen aanslagen meer plaatsvinden? Daar bespaar je meer levens mee dan het denken aan hoe slecht de armen het wel niet hebben.![]()
Beetje hypocriet om wel aan die arme hongerende mensen te denken, maar tegelijk tig aanslagen te plegen waarbij tig onschuldige mensen de dood vinden...
Lees dit door: http://www.islamonline.co(...)y.asp?service_id=894quote:Op zaterdag 23 september 2006 11:05 schreef Orealo het volgende:
[..]
Beetje hypocriet ja, maar tis meer dan jij doet de komende tijd denk ik!
Succes iedereen die ook dit jaar meedoet !.
Zoals je ziet zou je het "medelijden hebben" kunnen interpreteren als een onderdeel ervanquote:Question:
What is the reason why fasting is prescribed?.
Answer:
Praise be to Allaah.
Firstly we must note that one of the names of Allaah is al-Hakeem (the Most Wise). The word Hakeem is derived from the same root as hukm (ruling) and hikmah (wisdom). Allaah alone is the One Who issues rulings, and His rulings are the most wise and perfect.
Secondly:
Allaah does not prescribe any ruling but there is great wisdom behind it, which we may understand, or our minds may not be guided to understand it. We may know some of it but a great deal is hidden from us.
Thirdly:
Allaah has mentioned the reason and wisdom behind His enjoining of fasting upon us, as He says (interpretation of the meaning):
“O you who believe! Observing As-Sawm (the fasting) is prescribed for you as it was prescribed for those before you, that you may become Al-Muttaqoon (the pious)”
[al-Baqarah 2:183]
Fasting is a means of attaining taqwa (piety, being conscious of Allaah), and taqwa means doing that which Allaah has enjoined and avoiding that which He has forbidden.
Fasting is one of the greatest means of helping a person to fulfil the commands of Islam.
The scholars (may Allaah have mercy on them) have mentioned some of the reasons why fasting is prescribed, all of which are characteristics of taqwa, but there is nothing wrong with quoting them here, to draw the attention of fasting people to them and make them keen to attain them.
Among the reasons behind fasting are:
1 – Fasting is a means that makes us appreciate and give thanks for pleasures. For fasting means giving up eating, drinking and intercourse, which are among the greatest pleasures. By giving them up for a short time, we begin to appreciate their value. Because the blessings of Allaah are not recognized, but when you abstain from them, you begin to recognize them, so this motivates you to be grateful for them.
2 – Fasting is a means of giving up haraam things, because if a person can give up halaal things in order to please Allaah and for fear of His painful torment, then he will be more likely to refrain from haraam things. So fasting is a means of avoiding the things that Allaah has forbidden.
3 – Fasting enables us to control our desires, because when a person is full his desires grow, but if he is hungry then his desire becomes weak. Hence the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “O young men! Whoever among you can afford to get married, let him do so, for it is more effective in lowering the gaze and protecting one’s chastity. Whoever cannot do that, let him fast, for it will be a shield for him.”
4 – Fasting makes us feel compassion and empathy towards the poor, because when the fasting person tastes the pain of hunger for a while, he remembers those who are in this situation all the time, so he will hasten to do acts of kindness to them and show compassion towards them. So fasting is a means of feeling empathy with the poor.
5 – Fasting humiliates and weakens the Shaytaan; it weakens the effects of his whispers (waswaas) on a person and reduces his sins. That is because the Shaytaan “flows through the son of Adam like blood” as the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said, but fasting narrows the passages through which the Shaytaan flows, so his influence grows less.
Shaykh al-Islam said in Majmoo’ al-Fataawa, 25/246
Undoubtedly blood is created from food and drink, so when a person eats and drinks, the passages through which the devils flow – which is the blood – become wide. But if a person fasts, the passages through which the devils flow become narrow, so hearts are motivated to do good deeds, and to give up evil deeds.
6 – The fasting person is training himself to remember that Allaah is always watching, so he gives up the things that he desires even though he is able to take them, because he knows that Allaah can see him.
7 – Fasting means developing an attitude of asceticism towards this world and its desires, and seeking that which is with Allaah.
8 – It makes the Muslim get used to doing a great deal of acts of worship, because the fasting person usually does more acts of worship and gets used to that.
These are some of the reasons why fasting is enjoined. We ask Allaah to help us to achieve them and to worship Him properly.
Wat moet Zij jullie beloven?quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:54 schreef Iraqiya het volgende:
Ramadan mubarak allemaal
en moge god ons beloven
Als ge denkt aan een overstap heb ik een leuke site die wellicht veel antwoorden zou kunnen beantwoorden.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:14 schreef dehero het volgende:
Dan hebben christenen het makkelijker. Die hoeven niks te bewijzen tegenover God omdat Jezus dat al gedaan heeft voor hun en hoeven daarom ook niks te doen om iets van Hem te krijgen.
Misschien handig om nu de rammadam begint te gaan denken aan een overstap.
Valt enigzins te vergelijkenquote:Op zaterdag 23 september 2006 06:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Fysieke training ? Zit je in het leger of zo ?
Liefquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:46 schreef Vitalogy het volgende:
Ik wens iedereen weinig overlast toe bij het suikerfeest.
insallah gaat de tijd snel voorbij voor jou Agiequote:Op zaterdag 23 september 2006 16:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, ik heb net gevoetbald. Ik verga van de dorst, zelden zoveel dorst gevoeld. En het is nog 3,75 uur te gaan alvorens de 1ste druppel vocht door mijn strot wordt gemanoeuvreerd.²
wheheh, wij moeten morgen pas.quote:Op zaterdag 23 september 2006 16:18 schreef Burakius het volgende:
[..]
insallah gaat de tijd snel voorbij voor jou Agie
Ik hoop het akhie, ik heb net als een troste pauw wat heerlijke sportdrankjes in de vrieskist gedaan, zodat ik straks kan genieten van een heerlijk vers ijskoud frisdrankje.quote:Op zaterdag 23 september 2006 16:18 schreef Burakius het volgende:
[..]
insallah gaat de tijd snel voorbij voor jou Agie
Ik neem aan dat jullie niet gewonnen hebben van Hardinxveld?quote:Op zaterdag 23 september 2006 17:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik hoop het akhie, ik heb net als een troste pauw wat heerlijke sportdrankjes in de vrieskist gedaan, zodat ik straks kan genieten van een heerlijk vers ijskoud frisdrankje.²
quote:Op zaterdag 23 september 2006 17:46 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jullie niet gewonnen hebben van Hardinxveld?Koul 3aam wa anta antoem bigeir!!!
![]()
'anta' was wel goed want het was persoonlijk richting BSB bedoeld, maar 'antoem' is beter iddquote:
'koul' spreekt uit voor meervoudquote:Op zaterdag 23 september 2006 18:07 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
'anta' was wel goed want het was persoonlijk richting BSB bedoeld, maar 'antoem' is beter iddanders laat je ons erbuiten Umm Qasr
![]()
Wat dacht je van een gelukkig Nieuwjaar, het is Rosh Hashana vandaag.quote:Op vrijdag 22 september 2006 23:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik wens iedere Moslim een zeer gezegende Ramadan. En elke niet-Mosilm wens ik, euh ja, wat eigenlijk?²
"Zij"quote:
ja maar 'koul' slaat op '3am' en heeft niets met 'anta' te makenquote:Op zaterdag 23 september 2006 18:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
'koul' spreekt uit voor meervoud
Het is "wa" die 3am en anta/antoem verbindquote:Op zaterdag 23 september 2006 18:09 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
ja maar 'koul' slaat op '3am' en had niets met 'anta' te maken![]()
lol wat een discussie komt vast omdat ik honger hebquote:Op zaterdag 23 september 2006 18:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is "wa" die 3am en anta/antoem verbind
Maar zie het zo, in de Koran noemt Allah zichzelf "nahnoe" = wij, het betreft een meervoud maar Allah is een enkelvoud term, maar omdat God over zichzelf spreek in majestieuze aanroepvorm zegt hij "nahnoe" voor zichzelf, zo zegt men ook wanneer ze tegen een Sjeikh of Kalief spreken dikwijls "antoem"quote:Op zaterdag 23 september 2006 18:16 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
lol wat een discussie komt vast omdat ik honger heb![]()
maar beide schrijfwijzen zijn goed volgens mij maar 'antoem' is beleefder
quote:Op zaterdag 23 september 2006 18:22 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Hey tijdens het vasten mag je geen seks hebben. Willen jullie dan ook niet mierenneuken?
quote:Op zaterdag 23 september 2006 18:22 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Hey tijdens het vasten mag je geen seks hebben. Willen jullie dan ook niet mierenneuken?
Jawel man, met 3-0. Uiteraard vertolkte ik een uitermate laxerende heldenrol door als een luie marmot te vertoeven op de rechtshalfpositie, eervol als ik ben heb ik 90 minuten meegedaan, alle dorst ten spijt.quote:Op zaterdag 23 september 2006 17:46 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jullie niet gewonnen hebben van Hardinxveld?Koul 3aam wa anta bigeir!!!
![]()
Prachtig beargumenteerd.quote:Op zaterdag 23 september 2006 18:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar zie het zo, in de Koran noemt Allah zichzelf "nahnoe" = wij, het betreft een meervoud maar Allah is een enkelvoud term, maar omdat God over zichzelf spreek in majestieuze aanroepvorm zegt hij "nahnoe" voor zichzelf, zo zegt men ook wanneer ze tegen een Sjeikh of Kalief spreken dikwijls "antoem"
terwijl maar tot 1 persoon gesproken wordt. Geef mij maar liever:
"Koul 3am wa antoem Bikhayr" en dag mag elk individu zelf beslissen hoe men het interpreteert
Down ter ere van de Ramadanquote:Op zaterdag 23 september 2006 18:27 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
Prachtig beargumenteerd.
Ik ben om, voortaan toch maar antoem gebruiken ook tegen 1 iemandNu Umm Qasr nog.
@ iedereen die vast: hou nog ff vol! Eerste dag is meestal het moeilijkst!
Ramadan Kareem allemaal en tot morgenochtend want Fok! gaat zo down volgens mijCiao.
Ik kan me mijn voetbal zaterdagen nog herinneren, lag erna zwaar K.O. op de bank als een half doodgeslagen hond te 'wachten' op de verlossing van iftar, sterktequote:Op zaterdag 23 september 2006 18:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jawel man, met 3-0. Uiteraard vertolkte ik een uitermate laxerende heldenrol door als een luie marmot te vertoeven op de rechtshalfpositie, eervol als ik ben heb ik 90 minuten meegedaan, alle dorst ten spijt.²
Dat wilde ik nou net ook gaan vragen.quote:Op zaterdag 23 september 2006 18:40 schreef Umm-Qasr het volgende:
Zijn er nog goede tips om het fenomeen van mondgeur tijdens de ramadan te bestrijden?![]()
tanden poetsen, mits je niets inslikt. Kauwgom zonder toegevoegde smaken. Mond water.quote:Op zaterdag 23 september 2006 18:40 schreef Umm-Qasr het volgende:
Zijn er nog goede tips om het fenomeen van mondgeur tijdens de ramadan te bestrijden?![]()
Serieus.... ik gebruik niets man. Je weet maar nooitquote:Op zaterdag 23 september 2006 18:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
tanden poetsen, mits je niets inslikt. Kauwgom zonder toegevoegde smaken. Mond water.
Hm, ik denk dat ik dat je altijd wel iets inslikt als je kauwgom kauwt of je tanden poetst. Toch?quote:Op zaterdag 23 september 2006 18:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
tanden poetsen, mits je niets inslikt. Kauwgom zonder toegevoegde smaken. Mond water.
ja Turkse kauwgom.quote:Op zaterdag 23 september 2006 19:01 schreef Bhai het volgende:
Bestaat kouwgum zonder toegevoegde smaken
Die is smaakloos.quote:Op zaterdag 23 september 2006 19:26 schreef Bhai het volgende:
Ff serieusDe Turkse kauwgum die ik ken ziet er meestal rose uit
Kwou net zeggen, ik begin pas morgenquote:Op zaterdag 23 september 2006 18:45 schreef stukovich het volgende:
Trouwens, succes voor al mijn broeders die vandaag zijn begonnen....
1 dag te vroeg![]()
Verschil tussen de mensen die volgens 'Mekka' vasten en de Turken.quote:Op zaterdag 23 september 2006 19:35 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Kwou net zeggen, ik begin pas morgen
quote:Op zaterdag 23 september 2006 16:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, ik heb net gevoetbald. Ik verga van de dorst, zelden zoveel dorst gevoeld. En het is nog 3,75 uur te gaan alvorens de 1ste druppel vocht door mijn strot wordt gemanoeuvreerd.²
Als je bang bent hou het gewoon maar bij mondwater danquote:Op zaterdag 23 september 2006 18:48 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hm, ik denk dat ik dat je altijd wel iets inslikt als je kauwgom kauwt of je tanden poetst. Toch?
Maar mondwater is inderdaad een goede tip!![]()
Alsof alle moslims aanslagen plegenquote:Op zaterdag 23 september 2006 12:08 schreef dehero het volgende:
[..]
Kan je er als moslims niet beter voor zorgen dat er geen aanslagen meer plaatsvinden? Daar bespaar je meer levens mee dan het denken aan hoe slecht de armen het wel niet hebben.![]()
Beetje hypocriet om wel aan die arme hongerende mensen te denken, maar tegelijk tig aanslagen te plegen waarbij tig onschuldige mensen de dood vinden...
Wat een baggeruitlegquote:Op zaterdag 23 september 2006 19:36 schreef stukovich het volgende:
[..]
Verschil tussen de mensen die volgens 'Mekka' vasten en de Turken.
Turken gebruiken berekeningen voor het bepalen van de volle maan. Mekka gebruikt het blote oog
quote:Op zondag 24 september 2006 12:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat een baggeruitleg
Mekka gebruikt alleen blote oog op vooral voor de berekeningen wanneer er ook sprake is geweest van het waarnemen van de volle maan
Meki, hoewel je eerst ontkende dat je moslim was, en jammer is dat je mag fokken op ramadan, wens ik je alsnog een goed en voorspoedig ramadan!quote:Op zondag 24 september 2006 14:12 schreef Meki het volgende:
de tweede dag ingegaan
quote:Op zondag 24 september 2006 14:19 schreef B4CO het volgende:
[..]
Meki, hoewel je eerst ontkende dat je moslim was, en jammer is dat je mag fokken op ramadan, wens ik je alsnog een goed en voorspoedig ramadan!
Volgende week mag ik een dagje vasten (Jom Kipur)quote:Op zondag 24 september 2006 14:22 schreef Meki het volgende:
[..]
dank je wel . alhoewel ik dat nog steeds ontken
fokken komt een eind aan na een drukke agenda in opkomst
![]()
mag je dan ook niks etenquote:Op zondag 24 september 2006 14:23 schreef B4CO het volgende:
[..]
Volgende week mag ik een dagje vasten (Jom Kipur)
25 uur lang niks eten, drinken, werken, tv kijken etcquote:Op zondag 24 september 2006 14:25 schreef Meki het volgende:
[..]
mag je dan ook niks eten
het was toch geen varkensvlees eten
Hehe ach later kan jij weer grinniken als ze branden in de hel.quote:Op zondag 24 september 2006 15:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Standaard gesprek met een niet Moslim:
NM: Mag je echt niks eten?
Moslim: Neen.
NM: Ook niet drinken?
Moslim: Neen.
NM: Ook geen water?
Moslim: Ook niet, alleen 3S Cola.
Vredelievende religie hoor...quote:Op zondag 24 september 2006 19:17 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Hehe ach later kan jij weer grinniken als ze branden in de hel.
quote:Op zondag 24 september 2006 02:35 schreef SalmanPack het volgende:
Ik heb nu al honger maar ik heb geen zin om wat te eten.Dat wordt pijn lijden morgen.
Truste!
Jij bent Irakees?quote:Op zondag 24 september 2006 19:39 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
Heb al 28 uur niks gegeten en ik mag pas om 19.55 uur eten, 20min na de mocros ja
Ja idd, ik kon net zo goed uit Iran, Libanon, Syrie, Yemen of Bahrain komen.quote:
quote:Op zaterdag 23 september 2006 18:43 schreef stukovich het volgende:
[..]
Serieus.... ik gebruik niets man. Je weet maar nooit
quote:Op maandag 25 september 2006 00:05 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
De hele dag uit je bek stinken omdat je denkt dat god je anders te grazen neemt
![]()
![]()
quote:Op maandag 25 september 2006 00:09 schreef Pony-Lover het volgende:
Heel goed van alle moslims hier, zo'n opoffering voor het opperwezen. Alleen een beetje jammer dat jullie allemaal het verkeerde geloof aanhangen en dus alsnog zullen branden in de hel. Al dat gedoe voor niks en je hele leven zinloos.![]()
Evengoed allemaal succes jongens![]()
![]()
Syriequote:Op maandag 25 september 2006 00:04 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
Ja idd, ik kon net zo goed uit Iran, Libanon, Syrie, Yemen of Bahrain komen.
Verklaar het ff als je wilt, leipe mocro.
quote:Op maandag 25 september 2006 00:09 schreef Pony-Lover het volgende:
Heel goed van alle moslims hier, zo'n opoffering voor het opperwezen. Alleen een beetje jammer dat jullie allemaal het verkeerde geloof aanhangen en dus alsnog zullen branden in de hel. Al dat gedoe voor niks en je hele leven zinloos.![]()
![]()
Ik ben in Syrie geweest, heel vaakquote:Op maandag 25 september 2006 00:18 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
Je bent een fan van Syrie? Ik kom daar namelijk niet vandaan
Egypte is veel 'leuker'.quote:Op maandag 25 september 2006 00:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben in Syrie geweest, heel vaak
quote:Op maandag 25 september 2006 00:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook geweest. Maar Syrie is meer "zuiver" gebleven
Demonstraties werden gesponsord door Mubarak zelf?quote:Op maandag 25 september 2006 00:39 schreef SalmanPack het volgende:
[..]Ja, het gaat niet goed met Egypte. De bevolking groeit explosief (+1mln om de ik weet niet hoeveel maanden)
Te veel arme mensen daar, ik was daar 31 dagen lang enkele maanden geleden en ik zat precies bij een hoofdstraat vlakbij de centrum met een mooi uitzicht op de Nijl en ook op de autoweg.. om de 10 minuten was er wel een botsing
en de verkeerspolitie zat te slapen en toe te kijken hoe de 'slachtoffers' mank en halfdood weg probeerden te komen. De Ambulance kon er nauwelijks bij door de file. Ik zag wel een paar demonstraties tegen Mubarak.. 100 demonstranten v.s 2500 soldaten
dit komt door de Amerikaanse druk op Egypte, ze willen meer democratische hervormingen in Egypte maar aan de andere kant sponsoren ze de dictatuur tien keer zo hard
![]()
Wat ik wel zie is dat de mensen in Egypte en daarbuiten vast blijven houden aan de Islam. Voor 9/11 en ook nu na de enorme hetze tegen de Islam zie ik geen enkele moslim, Islam de rug toekeren, ondanks verwoede pogingen van Pony-Lover en consorten(hey, tis niet persoonlijk bedoeld hoor)
![]()
![]()
Dat zou best wel mogelijk kunnen zijnquote:Op maandag 25 september 2006 00:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Demonstraties werden gesponsord door Mubarak zelf?
Ach, vrijheid van meningsuiting he, moet kunnen.quote:Op maandag 25 september 2006 00:44 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
Dat zou best wel mogelijk kunnen zijnal doe ik hiermee de Egyptenaren wel tekort, sorry.
quote:Op zondag 24 september 2006 23:48 schreef Meki het volgende:
En voor mensen die het niet weten
er mag niet gerookt worden tijdens Ramadan
And we have a winner! Het kunnen natuurlijk ook een stelletje rookverslaafden zijn of ze doen niet mee aan de ramadanquote:Op maandag 25 september 2006 01:10 schreef Ringo het volgende:
[..]Vertel dat die Turken eens in het koffiehuis onder mij..
(of zouden dat alevieten zijn?)
Je kan fokken op zoveel manieren opvatten dat ik je geen goed antwoord kan geven.quote:Op maandag 25 september 2006 01:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
Mag je wel fokken tijdens de ramadan?
quote:Op maandag 25 september 2006 01:33 schreef SalmanPack het volgende:
Ik heb nog een vraagje: is passief roken ook verboden?
Ik zou het niet wetenquote:Op maandag 25 september 2006 01:41 schreef Ringo het volgende:
[..]hoe vertaal je "passief roken" in 7de eeuws Arabisch?
lol, je mixt voor het gemak het jodendom met de islam met je 'shalom'-'aleikum'quote:Op maandag 25 september 2006 01:41 schreef Slappertje het volgende:
Shalomaleikum enzo met je ramadan![]()
Hoe wordt dat eigenlijk opgevat door wel-vastende moslims, een moslim die besluit niet aan het vasten mee te doen? Komt dat vaak voor? Komen mensen daar openlijk voor uit of is het min of meer een taboe?quote:Op maandag 25 september 2006 01:33 schreef SalmanPack het volgende:
And we have a winner! Het kunnen natuurlijk ook een stelletje rookverslaafden zijn of ze doen niet mee aan de ramadan![]()
Ach. Dat is zo. Maar dat is alcoholgebruik ook.quote:Op maandag 25 september 2006 01:46 schreef OllieA het volgende:
Ik vind die ramadan maar een ongezond ritueel.
Hm. Is er ergens een religie die zegt dat ik een maand per jaar ontzettend veel moet zuipen?quote:Op maandag 25 september 2006 01:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ach. Dat is zo. Maar dat is alcoholgebruik ook.
Volgens mij moet het bij heel orthodoxe joden 1 dag per jaar. maar dat lijkt me wel weer eluk.quote:Op maandag 25 september 2006 01:50 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hm. Is er ergens een religie die zegt dat ik een maand per jaar ontzettend veel moet zuipen?
Tss. Eén dag. Daar ga ik niet voor hoor.quote:Op maandag 25 september 2006 01:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Volgens mij moet het bij heel orthodoxe joden 1 dag per jaar. maar dat lijkt me wel weer eluk.
Eigenlijk eet je nooit?quote:Op maandag 25 september 2006 01:52 schreef sig000 het volgende:
Mijn leefpatroon is 1 lange Ramadan.![]()
Ach, Ollie. Je kan zelf wel iets verzinnen dat perfect aansluit bij je wensen.quote:Op maandag 25 september 2006 01:53 schreef OllieA het volgende:
[..]
Tss. Eén dag. Daar ga ik niet voor hoor.
Je kan katholiek worden, heb je in elk geval het carnaval om de vrolijke dood tegemoet te treden.quote:Op maandag 25 september 2006 01:50 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hm. Is er ergens een religie die zegt dat ik een maand per jaar ontzettend veel moet zuipen?
Er zijn vast ook genoeg moslims die niet meedoen met de ramadan of net doen of ze meedoen en dan thuis eten maar als je gezond bent en je kunt dus wel participeren maar je doet het niet dan denk ik niet dat ze het snel zullen toegeven.. tenzij ze ziek zijn, dan hebben ze een legitiem reden om niet mee te doen en dan geven ze het meestal wel toe.quote:Op maandag 25 september 2006 01:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hoe wordt dat eigenlijk opgevat door wel-vastende moslims, een moslim die besluit niet aan het vasten mee te doen? Komt dat vaak voor? Komen mensen daar openlijk voor uit of is het min of meer een taboe?
En dan zou ik het eens moeten zijn met meneer Ratzinger.quote:Op maandag 25 september 2006 01:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je kan katholiek worden, heb je in elk geval het carnaval om de vrolijke dood tegemoet te treden.
Bij mij in de buurt zit een kerk van Santo Daime, die lui doen niets anders dan blowen en trippen.![]()
Niet langdradig, wel breed van stof; thx voor de reply.quote:Op maandag 25 september 2006 02:00 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
Er zijn vast ook genoeg moslims die niet meedoen met de ramadan of net doen of ze meedoen en dan thuis eten maar als je gezond bent en je kunt dus wel participeren maar je doet het niet dan denk ik niet dat ze het snel zullen toegeven.. tenzij ze ziek zijn, dan hebben ze een legitiem reden om niet mee te doen en dan geven ze het meestal wel toe.
Maar uiteindelijk doe je het voor jezelf, dus ik zal anderen niet anders gaan aankijken omdat ze niet meedoen maar andere mensen doen dit helaas welBinnen mijn familie zitten er ook een paar tussen die niet meedoen.. meestal grap je erover van: waarom doe je niet mee, **** u'll burn in hell! Althans, dit is bij mij het geval.. zo strikt zijn wij nou ook weer niet. Ik vind het een kwalijke zaak wanneer je anderen opdringt om mee te doen terwijl ze niet willen meedoen. Gelukkig is dit niet het geval bij mij, maar ik vrees dat dit wel het geval is bij een minderheid. Sorry voor mijn lange verhaal.. dit is een van mijn zwaktepunten, ik ben vaak te langdradig.. nou Ik ga slapen, ciao.
Maar je weet toch ook dat het katholicisme het meest hypocriete, gecorrumpeerde en gezagsontrouwe geloof is dat hier op aarde beleden wordt? Daar valt altijd wel een mouw aan te passen.quote:Op maandag 25 september 2006 02:02 schreef OllieA het volgende:
[..]
En dan zou ik het eens moeten zijn met meneer Ratzinger.
Ik dacht het niet.
Tja, mijn keus is het ook niet. En het idee dat het goddelijk gezag alléén, al voldoende is om jou te laten gehoorzamen, maakt me ook niet echt vrolijk; zoveel onderworpenheid aan de grillen van een opperwezen kan ik me in mijn wreedste dromen nog niet voorstellen.quote:Laten we nou wel wezen mensen, het is toch debiel om één maand per jaar enkel 's nachts te eten?
Jullie eten later dan Soennieten. En het feit dat ik gelijk heb gekregen zegt toch genoeg.quote:
Al die landen in het Midden-Oosten zijn verrot, corrupt en arm. Ik ben in bijna alle landen daar geweest en ik zou het voor geen goud willen ruilen met Hollanda. Wat ik afgelopen zomer in Egypte heb meegemaakt ...quote:
Jij Bounty!quote:Op maandag 25 september 2006 10:39 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Al die landen in het Midden-Oosten zijn verrot, corrupt en arm. Ik ben in bijna alle landen daar geweest en ik zou het voor geen goud willen ruilen met Hollanda. Wat ik afgelopen zomer in Egypte heb meegemaakt ...of daarvoor in Syrie
of daarvoor in Jordanie
Het enige land wat mij wel nog steeds aantrekt is mijn Irak. Maar dat wordt steeds meer een hel elke dag, arme mensen ...
![]()
Bedankt.quote:Op maandag 25 september 2006 00:09 schreef Pony-Lover het volgende:
![]()
Weet jij dat ramadan/vasten heel goed is voor de gezondheid, vraag het aan een arts of zoek het op...quote:Op vrijdag 22 september 2006 23:52 schreef Hathor het volgende:
Heeft iemand trouwens de moslims wel eens verteld dat eten na 10 uur s'avonds erg ongezond is ? Je spijsvertering staat dan op een laag pitje namelijk, en je zou wel eens een dikkerdje kunnen worden later.![]()
Van mij mogen ze aanschuiven bij de iftar, lekker gezellig.quote:Op maandag 25 september 2006 02:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
Vraagje voor morgen: als je niet aan het vasten meedoet (niet vanwege ziekte maar omdat je niet wil), is het dan wel normaal om bij de iftar aan te schuiven? Kan me voorstellen dat zoiets scheve ogen geeft, "wel de lusten maar niet de lasten", je voelt je toch een beetje een parasiet van je eigen traditie, of anders wordt je dat wel wijsgemaakt door je strengere geloofsgenoten.
Wat heeft *vasten* voor nut als je je elke avond om half 8 helemaal klem eetquote:Op maandag 25 september 2006 12:42 schreef DubbelX het volgende:
[..]
Weet jij dat ramadan/vasten heel goed is voor de gezondheid, vraag het aan een arts of zoek het op...
Probeer jij jezelf maar eens klem te eten als je de hele dag niks gegeten hebt. Ik weet niet of het bij andere mensen anders is, maar ik krijg met geen mogelijkheid een enorme hoeveelheid eten naar binnen 's avonds. Ik eet een half bord eten, dan wacht ik een uur omdat ik anders buikpijn krijg, en dan eet ik nog een half bord. Volvreten is er voor mij niet bijquote:Op woensdag 27 september 2006 09:39 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Wat heeft *vasten* voor nut als je je elke avond om half 8 helemaal klem eet
Er is geen enkele arts die het eens is met deze manier van *vasten*.
Na een half dagje jezelf een overdosis aan vijgen/dadels heeft geen ruk met het begrip vasten te maken.
Je slaapt overdag dan?quote:Op vrijdag 29 september 2006 07:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik voel met echt ontzettend romig en knus, ik ben dekenwarm, de slaap die ik krijg van het vasten is ongekend.²
Nee?quote:
Ik heb 's morgens heerlijk gehaktbrood gegeten. Probleem is enkel het feit dat ik vroeg op moet en laat erin ga vanwege moskee bezoek e.d. Het hele ritme in de respectabele Ramadan is veranderd.quote:Op vrijdag 29 september 2006 08:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het is nu licht en je gaat weer verzwakt zonder een goed onbijt naar je werk dan?
Dus je komt slaap tekort om gewoon te doen wat in de westerste wereld als normaal gezien wordt.quote:Op vrijdag 29 september 2006 08:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb 's morgens heerlijk gehaktbrood gegeten. Probleem is enkel het feit dat ik vroeg op moet en laat erin ga vanwege moskee bezoek e.d. Het hele ritme in de respectabele Ramadan is veranderd.²
Is het gewoon in de Westerse wereld (voor de originele westerlingen) om te vasten, naar de moskee te gaan in de avond voor 1,5 uur lang en 's morgens vroeg te eten en te drinken en de rest van de dag niks?quote:Op vrijdag 29 september 2006 08:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dus je komt slaap tekort om gewoon te doen wat in de westerste wereld als normaal gezien wordt.
![]()
En dan vasten ze oa om te ervaren wat arme mensen ervaren...quote:Op vrijdag 29 september 2006 07:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik voel met echt ontzettend romig en knus, ik ben dekenwarm, de slaap die ik krijg van het vasten is ongekend.
Hoe moet dat idd over 5 jaar met 30 graden buiten en een zonsondergang van 22.30 uur? Lijkt me een lastige opgave dan niet te mogen drinken.quote:Op zaterdag 23 september 2006 11:39 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ze moeten die Ramadan eens midden in de zomer houden. Dan zijn het pas helden met dat lange licht.
quote:Enkele data omstreeks welke ramadan waarschijnlijk begint
* 24 september 2006
* 13 september 2007
* 1 september 2008
* 22 augustus 2009
* 11 augustus 2010
* 1 augustus 2011
* 20 juli 2012
* 9 juli 2013
Op het moment dat je je werk (of het nou gewoon werk, huishoudelijk werk of schoolwerk is) niet meer kan vervullen doordat je vast, krijg je (geloof ik, ik weet het ook niet zeker) vrijstelling.quote:Op vrijdag 29 september 2006 22:23 schreef belanov het volgende:
[..]
Hoe moet dat idd over 5 jaar met 30 graden buiten en een zonsondergang van 22.30 uur? Lijkt me een lastige opgave dan niet te mogen drinken.
[..]
Anders lees je de topic effe door. We vasten niet om te ervaren wat de armen ervaren, ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt.quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:35 schreef Tikorev het volgende:
[..]
En dan vasten ze oa om te ervaren wat arme mensen ervaren...![]()
Komt vast door de gedachte dat je vanavond weer flink kan schransen...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |