abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42070383
Hee, nu alweer? Tijd gaat schnell. Iedereen veel succes!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  † In Memoriam † zaterdag 23 september 2006 @ 10:55:16 #102
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_42071317
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 00:13 schreef Meki het volgende:

Ramadan is een feestmaand voor moslims
Moslims zullen dan denken aan de armen
Ah..en daarom vreten ze zichzelf propvol na zonsondergang ?
  zaterdag 23 september 2006 @ 10:57:19 #103
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_42071349
Morgen pas Nog ff snel volschransen
In me Burberry......
  zaterdag 23 september 2006 @ 11:05:09 #104
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_42071480
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 10:55 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Beetje hypocriet ja, maar tis meer dan jij doet de komende tijd denk ik!

Succes iedereen die ook dit jaar meedoet ! .
pi_42071494
Zucht voor de laatste keer. Ramadhan wordt gehouden omdat Allah dat wil. Voor de rest niets klaar.

ps.

je gaat toch niet iets serieus nemen wat door Meki is geschreven
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zaterdag 23 september 2006 @ 11:21:05 #106
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_42071772
quote:

[..]

We hebben even het gevoel hoe het is om zonder eten te zitten. Dat volproppen is overigens ook niet echt de bedoeling.

Maar euh, wat doe jij eraan? Niks? Dat dacht ik al.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 23 september 2006 @ 11:22:26 #107
13462 BansheeBoy
pi_42071794
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 11:05 schreef Burakius het volgende:
Zucht voor de laatste keer. Ramadhan wordt gehouden omdat Allah dat wil. Voor de rest niets klaar.

ps.

je gaat toch niet iets serieus nemen wat door Meki is geschreven
Precies, de redenen om te vasten is om Taqwa op te doen, Godsvrezendheid, de bijkomende voordelen zijn mooi megenomen maar zijn niet het doel.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zaterdag 23 september 2006 @ 11:39:45 #108
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_42072103
Ze moeten die Ramadan eens midden in de zomer houden. Dan zijn het pas helden met dat lange licht.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_42072374
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 11:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Precies, de redenen om te vasten is om Taqwa op te doen, Godsvrezendheid, de bijkomende voordelen zijn mooi megenomen maar zijn niet het doel.

²
inderdaad. eindelijk eentje die het snapt.. wordt zo gek van die Meki.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_42072693
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 00:13 schreef Meki het volgende:

Ramadan is een feestmaand voor moslims
Moslims zullen dan denken aan de armen
Kan je er als moslims niet beter voor zorgen dat er geen aanslagen meer plaatsvinden? Daar bespaar je meer levens mee dan het denken aan hoe slecht de armen het wel niet hebben.
Beetje hypocriet om wel aan die arme hongerende mensen te denken, maar tegelijk tig aanslagen te plegen waarbij tig onschuldige mensen de dood vinden...
  zaterdag 23 september 2006 @ 12:17:45 #111
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_42072894
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 11:39 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ze moeten die Ramadan eens midden in de zomer houden. Dan zijn het pas helden met dat lange licht.
Wees maar niet bang, die komt over 10 jaar ofzo wel.
In me Burberry......
  zaterdag 23 september 2006 @ 12:19:26 #112
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_42072934
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 12:17 schreef Chav het volgende:

[..]

Wees maar niet bang, die komt over 10 jaar ofzo wel.
Het schuift inderdaad ieder jaar een stukje op geloof ik.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_42073234
quote:

[..]

De Ramadan begint zaterdag de 23 ste September
pi_42073287
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 03:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kan het dan zijn dat er verschillende interpretaties zijn van de Ramadan ? Dat iedereen zijn eigen invulling eraan geeft ? Ik heb namelijk ooit ergens gelezen dat het bedoeld was om een soort van eenheid te scheppen, te voelen wat arme mensen voelen, namelijk honger.
Volgens mij is het meer iets wat ouders, stom genoeg, aan hun kinderen vertellen om een simpel antwoord te geven of omdat ze het zelf niet weten. Maar de hoogfdgedachte is inder geval het offeren aan god.
pi_42073339
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 12:08 schreef dehero het volgende:

[..]

Kan je er als moslims niet beter voor zorgen dat er geen aanslagen meer plaatsvinden? Daar bespaar je meer levens mee dan het denken aan hoe slecht de armen het wel niet hebben.
Beetje hypocriet om wel aan die arme hongerende mensen te denken, maar tegelijk tig aanslagen te plegen waarbij tig onschuldige mensen de dood vinden...
1. Wat Meki zegt is onzin
2. Ben ik verantwoordelijk voor die aanslagen? Nee toch? Waarom zou ik er wat aan doen? Wat kan ik er in hemelsnaam aan doen? Waarom zorg jij er dan niet voor dat er geen aanslagen meer plaatsvinden?
pi_42074448
Hoe doe je dat ritueel dan eigenlijk op de Noordpool?
  zaterdag 23 september 2006 @ 13:31:39 #117
119987 Bhai
Quidquid discis, tibi discis!
pi_42074455
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 11:05 schreef Orealo het volgende:

[..]

Beetje hypocriet ja, maar tis meer dan jij doet de komende tijd denk ik!

Succes iedereen die ook dit jaar meedoet ! .
Lees dit door: http://www.islamonline.co(...)y.asp?service_id=894

Of:
quote:
Question:
What is the reason why fasting is prescribed?.

Answer:
Praise be to Allaah.

Firstly we must note that one of the names of Allaah is al-Hakeem (the Most Wise). The word Hakeem is derived from the same root as hukm (ruling) and hikmah (wisdom). Allaah alone is the One Who issues rulings, and His rulings are the most wise and perfect.

Secondly:

Allaah does not prescribe any ruling but there is great wisdom behind it, which we may understand, or our minds may not be guided to understand it. We may know some of it but a great deal is hidden from us.

Thirdly:

Allaah has mentioned the reason and wisdom behind His enjoining of fasting upon us, as He says (interpretation of the meaning):

“O you who believe! Observing As-Sawm (the fasting) is prescribed for you as it was prescribed for those before you, that you may become Al-Muttaqoon (the pious)”

[al-Baqarah 2:183]

Fasting is a means of attaining taqwa (piety, being conscious of Allaah), and taqwa means doing that which Allaah has enjoined and avoiding that which He has forbidden.

Fasting is one of the greatest means of helping a person to fulfil the commands of Islam.

The scholars (may Allaah have mercy on them) have mentioned some of the reasons why fasting is prescribed, all of which are characteristics of taqwa, but there is nothing wrong with quoting them here, to draw the attention of fasting people to them and make them keen to attain them.

Among the reasons behind fasting are:

1 – Fasting is a means that makes us appreciate and give thanks for pleasures. For fasting means giving up eating, drinking and intercourse, which are among the greatest pleasures. By giving them up for a short time, we begin to appreciate their value. Because the blessings of Allaah are not recognized, but when you abstain from them, you begin to recognize them, so this motivates you to be grateful for them.

2 – Fasting is a means of giving up haraam things, because if a person can give up halaal things in order to please Allaah and for fear of His painful torment, then he will be more likely to refrain from haraam things. So fasting is a means of avoiding the things that Allaah has forbidden.

3 – Fasting enables us to control our desires, because when a person is full his desires grow, but if he is hungry then his desire becomes weak. Hence the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “O young men! Whoever among you can afford to get married, let him do so, for it is more effective in lowering the gaze and protecting one’s chastity. Whoever cannot do that, let him fast, for it will be a shield for him.”

4 – Fasting makes us feel compassion and empathy towards the poor, because when the fasting person tastes the pain of hunger for a while, he remembers those who are in this situation all the time, so he will hasten to do acts of kindness to them and show compassion towards them. So fasting is a means of feeling empathy with the poor.

5 – Fasting humiliates and weakens the Shaytaan; it weakens the effects of his whispers (waswaas) on a person and reduces his sins. That is because the Shaytaan “flows through the son of Adam like blood” as the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said, but fasting narrows the passages through which the Shaytaan flows, so his influence grows less.

Shaykh al-Islam said in Majmoo’ al-Fataawa, 25/246

Undoubtedly blood is created from food and drink, so when a person eats and drinks, the passages through which the devils flow – which is the blood – become wide. But if a person fasts, the passages through which the devils flow become narrow, so hearts are motivated to do good deeds, and to give up evil deeds.

6 – The fasting person is training himself to remember that Allaah is always watching, so he gives up the things that he desires even though he is able to take them, because he knows that Allaah can see him.

7 – Fasting means developing an attitude of asceticism towards this world and its desires, and seeking that which is with Allaah.

8 – It makes the Muslim get used to doing a great deal of acts of worship, because the fasting person usually does more acts of worship and gets used to that.

These are some of the reasons why fasting is enjoined. We ask Allaah to help us to achieve them and to worship Him properly.
Zoals je ziet zou je het "medelijden hebben" kunnen interpreteren als een onderdeel ervan

[ Bericht 75% gewijzigd door Bhai op 23-09-2006 13:36:42 ]
pi_42074980
Ramadan mubarak allemaal
en moge god ons belonen

[ Bericht 1% gewijzigd door Iraqiya op 23-09-2006 14:00:57 ]
  zaterdag 23 september 2006 @ 13:57:55 #119
92279 N.icka
Windforce 11
pi_42075055
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:54 schreef Iraqiya het volgende:
Ramadan mubarak allemaal
en moge god ons beloven
Wat moet Zij jullie beloven?
pi_42075143
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:57 schreef N.icka het volgende:

[..]

Het moest belonen zijn en niet beloven.
Een typfoutje, neem me niet kwalijk
pi_42075454
Dan hebben christenen het makkelijker. Die hoeven niks te bewijzen tegenover God omdat Jezus dat al gedaan heeft voor hun en hoeven daarom ook niks te doen om iets van Hem te krijgen.
Misschien handig om nu de rammadam begint te gaan denken aan een overstap.
pi_42075519
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:14 schreef dehero het volgende:
Dan hebben christenen het makkelijker. Die hoeven niks te bewijzen tegenover God omdat Jezus dat al gedaan heeft voor hun en hoeven daarom ook niks te doen om iets van Hem te krijgen.
Misschien handig om nu de rammadam begint te gaan denken aan een overstap.
Als ge denkt aan een overstap heb ik een leuke site die wellicht veel antwoorden zou kunnen beantwoorden.

http://www.moslimweb.nl/verbodenvlees.php
pi_42076227
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 06:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Fysieke training ? Zit je in het leger of zo ?
Valt enigzins te vergelijken
pi_42076257
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 07:00 schreef murp het volgende:

[..]

makkie
pi_42076282
Ik wens iedereen weinig overlast toe bij het suikerfeest.
pi_42076302
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 14:46 schreef Vitalogy het volgende:
Ik wens iedereen weinig overlast toe bij het suikerfeest.
Lief
  zaterdag 23 september 2006 @ 16:04:39 #127
13462 BansheeBoy
pi_42078000
Jongens, ik heb net gevoetbald. Ik verga van de dorst, zelden zoveel dorst gevoeld. En het is nog 3,75 uur te gaan alvorens de 1ste druppel vocht door mijn strot wordt gemanoeuvreerd.

²
pi_42078059
Ik doe dit jaar niet mee. Heb vrijstelling vanwege ziekte.
pi_42078253
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 16:04 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, ik heb net gevoetbald. Ik verga van de dorst, zelden zoveel dorst gevoeld. En het is nog 3,75 uur te gaan alvorens de 1ste druppel vocht door mijn strot wordt gemanoeuvreerd.

²
insallah gaat de tijd snel voorbij voor jou Agie
pi_42078287
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 16:18 schreef Burakius het volgende:

[..]

wheheh, wij moeten morgen pas.
  zaterdag 23 september 2006 @ 17:06:30 #131
13462 BansheeBoy
pi_42079452
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 16:18 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik hoop het akhie, ik heb net als een troste pauw wat heerlijke sportdrankjes in de vrieskist gedaan, zodat ik straks kan genieten van een heerlijk vers ijskoud frisdrankje.

²
pi_42079527
Ik zal zo min mogelijk eten tussen zonsondergang en zonsopgang.
  zaterdag 23 september 2006 @ 17:23:16 #133
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_42079911
Zo, net boodschappen gedaan, zometeen dolma e.d. maken, alles invriezen en Chav heeft geen stress om nog te koken na een stagedag
In me Burberry......
pi_42080612
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 17:06 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik hoop het akhie, ik heb net als een troste pauw wat heerlijke sportdrankjes in de vrieskist gedaan, zodat ik straks kan genieten van een heerlijk vers ijskoud frisdrankje.

²
Ik neem aan dat jullie niet gewonnen hebben van Hardinxveld? Koul 3aam wa anta bigeir!!!
Before all else, be armed.
pi_42081214
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 17:46 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jullie niet gewonnen hebben van Hardinxveld? Koul 3aam wa anta antoem bigeir!!!
pi_42081316
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 18:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

'anta' was wel goed want het was persoonlijk richting BSB bedoeld, maar 'antoem' is beter idd anders laat je ons erbuiten Umm Qasr
pi_42081349
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 18:07 schreef SalmanPack het volgende:

[..]

'anta' was wel goed want het was persoonlijk richting BSB bedoeld, maar 'antoem' is beter idd anders laat je ons erbuiten Umm Qasr
'koul' spreekt uit voor meervoud
pi_42081362
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 23:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik wens iedere Moslim een zeer gezegende Ramadan. En elke niet-Mosilm wens ik, euh ja, wat eigenlijk?

²
Wat dacht je van een gelukkig Nieuwjaar, het is Rosh Hashana vandaag.
אין מקום כמו ארץ ישראל
  Admin zaterdag 23 september 2006 @ 18:09:26 #139
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_42081373
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:57 schreef N.icka het volgende:

[..]

"Zij"

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_42081384
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 18:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

'koul' spreekt uit voor meervoud
ja maar 'koul' slaat op '3am' en heeft niets met 'anta' te maken
pi_42081435
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 18:09 schreef SalmanPack het volgende:

[..]

ja maar 'koul' slaat op '3am' en had niets met 'anta' te maken
Het is "wa" die 3am en anta/antoem verbind
pi_42081528
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 18:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is "wa" die 3am en anta/antoem verbind
lol wat een discussie komt vast omdat ik honger heb
maar beide schrijfwijzen zijn goed volgens mij maar 'antoem' is beleefder
pi_42081679
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 18:16 schreef SalmanPack het volgende:

[..]

lol wat een discussie komt vast omdat ik honger heb
maar beide schrijfwijzen zijn goed volgens mij maar 'antoem' is beleefder
Maar zie het zo, in de Koran noemt Allah zichzelf "nahnoe" = wij, het betreft een meervoud maar Allah is een enkelvoud term, maar omdat God over zichzelf spreek in majestieuze aanroepvorm zegt hij "nahnoe" voor zichzelf, zo zegt men ook wanneer ze tegen een Sjeikh of Kalief spreken dikwijls "antoem"
terwijl maar tot 1 persoon gesproken wordt. Geef mij maar liever:
"Koul 3am wa antoem Bikhayr" en dan mag elk individu zelf beslissen hoe men het interpreteert

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2006 18:22:09 ]
pi_42081734
Hey tijdens het vasten mag je geen seks hebben. Willen jullie dan ook niet mierenneuken?
pi_42081759
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 18:22 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Hey tijdens het vasten mag je geen seks hebben. Willen jullie dan ook niet mierenneuken?
pi_42081779
quote:
  zaterdag 23 september 2006 @ 18:26:16 #147
13462 BansheeBoy
pi_42081866
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 17:46 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jullie niet gewonnen hebben van Hardinxveld? Koul 3aam wa anta bigeir!!!
Jawel man, met 3-0. Uiteraard vertolkte ik een uitermate laxerende heldenrol door als een luie marmot te vertoeven op de rechtshalfpositie, eervol als ik ben heb ik 90 minuten meegedaan, alle dorst ten spijt.

²
pi_42081901
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 18:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar zie het zo, in de Koran noemt Allah zichzelf "nahnoe" = wij, het betreft een meervoud maar Allah is een enkelvoud term, maar omdat God over zichzelf spreek in majestieuze aanroepvorm zegt hij "nahnoe" voor zichzelf, zo zegt men ook wanneer ze tegen een Sjeikh of Kalief spreken dikwijls "antoem"
terwijl maar tot 1 persoon gesproken wordt. Geef mij maar liever:
"Koul 3am wa antoem Bikhayr" en dag mag elk individu zelf beslissen hoe men het interpreteert
Prachtig beargumenteerd.
Ik ben om, voortaan toch maar antoem gebruiken ook tegen 1 iemand Nu Umm Qasr nog.
@ iedereen die vast: hou nog ff vol! Eerste dag is meestal het moeilijkst!
Ramadan Kareem allemaal en tot morgenochtend want Fok! gaat zo down volgens mij Ciao.
pi_42081917
quote:
pi_42081978
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 18:27 schreef SalmanPack het volgende:

[..]

Prachtig beargumenteerd.
Ik ben om, voortaan toch maar antoem gebruiken ook tegen 1 iemand Nu Umm Qasr nog.
@ iedereen die vast: hou nog ff vol! Eerste dag is meestal het moeilijkst!
Ramadan Kareem allemaal en tot morgenochtend want Fok! gaat zo down volgens mij Ciao.
Down ter ere van de Ramadan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')