De tering misschien ?quote:Op vrijdag 22 september 2006 23:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik wens iedere Moslim een zeer gezegende Ramadan. En elke niet-Mosilm wens ik, euh ja, wat eigenlijk?²
Gezondheid.quote:
Nou nou zeg, het was maar een geintje. Iets meer krediet voor de menselijkheid aub.quote:Op vrijdag 22 september 2006 23:36 schreef dehero het volgende:
[..]
Hun een beetje kennende is dit waarschijnlijk het enige goede antwoord.![]()
een fijn en prettig leven zonder irrationele restricties.quote:Op vrijdag 22 september 2006 23:15 schreef BansheeBoy het volgende:
En elke niet-Mosilm wens ik, euh ja, wat eigenlijk?
lol, ik vind het ook een schande dat de Moslims het niet eens kunnen worden over de startdatumquote:
hetzelfdequote:Op vrijdag 22 september 2006 23:58 schreef Hathor het volgende:
Wat betekent mubarek ? Ik ken wel Mubarak, maar das toch wat anders denk ik.![]()
hheheeh is hij een presidentquote:Op zaterdag 23 september 2006 00:06 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
lol volgens mij doelt Hathor op Hosni Mubarak, de president van Egypte?
Ja beidequote:Op zaterdag 23 september 2006 00:06 schreef Burakius het volgende:
[..]
hheheeh is hij een president.. ik dacht dictator
Ben jij dan geen Nederlander, Meki?quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:10 schreef Meki het volgende:
Welke Nederlander doet mee ?
Dank je dat je ons wil testenquote:Op zaterdag 23 september 2006 00:11 schreef Pony-Lover het volgende:
Ik zal vanaf het begin van de ramadan weer dagelijks te bewonderen zijn in wijken met veel moslims, alwaar ik tijdens daglichturen grote hoeveelheden (varkens)vlees zal nuttigen om de gelovigen op de proef te stellen, dit alles mogelijk gemaaht door allah zelf.![]()
succes allen![]()
![]()
Jawel - Welke niet-moslim zal meedoenquote:Op zaterdag 23 september 2006 00:12 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ben jij dan geen Nederlander, Meki?
quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:12 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ben jij dan geen Nederlander, Meki?
Ja dagquote:Op zaterdag 23 september 2006 00:10 schreef Meki het volgende:
Welke Nederlander doet mee ?
na zonsondergang.quote:Op vrijdag 22 september 2006 23:25 schreef Enchanter het volgende:
Wat een nieuws zeg![]()
Maar ik wens iedereen die aan de ramadan meedoet , veel plezier![]()
ik pas mijn kleren wel hoor :/quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:14 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Ja dag![]()
Jullie doen toch ook niet aan passen![]()
En zich 's nachts volvreten.quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:13 schreef Meki het volgende:
Ramadan is een feestmaand voor moslims
Moslims zullen dan denken aan de armen
Ramadan wordt gehouden omdat Allah het wil. Period.quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En zich 's nachts volvreten.![]()
Jij snapt het.quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:06 schreef SalmanPack het volgende:
[..]
lol volgens mij doelt Hathor op Hosni Mubarak, de president van Egypte?
Ik lever graag een positive bijdrage.quote:
nee nee dan zou je Allah weer beledigenquote:Op zaterdag 23 september 2006 00:20 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Ik lever graag een positive bijdrage.![]()
Ik zal trouwens te herkennen zijn aan een feestelijk verlichtte vrachtwagen met het opschrift "Allah's Ramadan Drive in Show" , aan de kinderen zullen balonnen uitgedeeld worden!![]()
![]()
Allah kan alleen zelf oordelen over wat hij beledigend vindtquote:Op zaterdag 23 september 2006 00:21 schreef Burakius het volgende:
[..]
nee nee dan zou je Allah weer beledigendan ga je weer over de grens., maar tuurlijk test ons alsjeblieft. Je heet toevallig Iblis?
En dan doet ie vast allerlei leuke dingen met vis en wijn en brood en zo? Top!quote:Op zaterdag 23 september 2006 00:26 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Allah kan alleen zelf oordelen over wat hij beledigend vindt![]()
Bovendien ik sta bij hem op de loonlijst dus ik denk dat hij het er wel mee eens is.Rond pasen en en kerst sta ik trouwens ook met hem op braderieen en markten alleen heet hij dan voor het gemak even God en neemt hij zijn zoon soms mee.
![]()
![]()
Vertel...quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:36 schreef Bhai het volgende:
Voor zover ik weet is het medelijden hebben met armen helemaal geen hoofdreden van de ramadhan...
Kareem ?quote:
Wat is volgens jou de gedachte erachter?quote:Op zaterdag 23 september 2006 03:14 schreef Hathor het volgende:
De gedachte erachter is in ieder geval wel nobel, ik kan het wel respecteren.
Een zijn met de minder bedeelden, en daarom vasten. Zit ik er naast dan ?quote:Op zaterdag 23 september 2006 03:16 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de gedachte erachter?
Kan het dan zijn dat er verschillende interpretaties zijn van de Ramadan ? Dat iedereen zijn eigen invulling eraan geeft ? Ik heb namelijk ooit ergens gelezen dat het bedoeld was om een soort van eenheid te scheppen, te voelen wat arme mensen voelen, namelijk honger.quote:Op zaterdag 23 september 2006 03:28 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Yeap, volgens mij zit je er naast. Ikzelf ben ook moslim en vind het altijd wel hypocriet en stom als mensen zeggen dat ze vasten om een te zijn met armen of om mee te voelen met armen. Net zoiets als dat je met kerst extra 'lief' voor je medemens moet zijn. Medelijden en begrip zijn niet gebonden aan een tijdstip. Met het suikerfeest propt iedereen zich weer de gehele dag vol.
Vasten is voor de moslim gewoon een verplichte vorm van bidden. Het is een manier om iets van jezelf te offeren aan god, je zelf te reinigen van zonden/ Het is ook een vorm van (mentale) rust. Het is een soort van 'vakantiemaand' voor de moslims. Je hele dag zou in het thema van rust, gezin en bidden moeten zijn.
Moslims geloven ook dat wanneer zij iemand vals hebben beschuldigd, iemand hebben bestolen of kwaad gedaan (kortom: iemand zijn rechten schenden) dat god hen niet zal vergeven voordat de betreffende persoon de dader heeft vergeven. Sowieso zal god dan wat van de 'goede' daden van de moslim afnemen en aan de persoon schenken die vals beschuldigd is.
Maar er is echter 1 daad wat god niet zal afnemen van een persoon, dat is: het vasten. Het vasten is iets wat direct naar hem gaat en hij nooit van je zal afnemen.
Die persoon waarvan de rechten zijn geschonden hoeft overigens geen moslim te zijn, dit kan ook een niet-moslim zijn.
Dit staat zo beschreven in de sharia.
Wat let je ? Gewoon een kwestie van discipline, probeer het eens.quote:Op zaterdag 23 september 2006 04:10 schreef Sight_key het volgende:
Succes ermee
Of moet ik zeggen plezier?
Is het zwaar om zo'n ramadan te doen?
Ik zou dat best als experiment eens willen meemaken
Niet omdat ik meteen moslim wil worden, maar gewoon om eens te proeven aan dat hele gebeuren, om het maar proeven te noemen
Ligt er maar aan of je er flink van af valtquote:Op zaterdag 23 september 2006 05:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat let je ? Gewoon een kwestie van discipline, probeer het eens.
Na zonsondergang wel.quote:Op zaterdag 23 september 2006 05:33 schreef ilona-scuderia het volgende:
Respect voor alle moslims die niet eten, dat lijkt me echt heel zwaar
Ik ga vanavond weer naar de Burger King maar dat kunnen zij dus niet hè...
Heb je een personal trainer nodig ? Ik kan streng zijn als het moet, en belonend als je het verdiend.quote:Op zaterdag 23 september 2006 05:30 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ligt er maar aan of je er flink van af valt
Succes, ik zou het niet kunnen iig.quote:Op zaterdag 23 september 2006 05:36 schreef Triggershot het volgende:
Ok en de moslims mogen officeel niet meer eten
Ik heb zero disciplinequote:Op zaterdag 23 september 2006 05:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Heb je een personal trainer nodig ? Ik kan streng zijn als het moet, en belonend als je het verdiend.![]()
Thnxquote:Op zaterdag 23 september 2006 05:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
Succes, ik zou het niet kunnen iig.
quote:Maghrib 19:39
Nou nou zeg, en dat van de grote baas hier ?quote:
Rammanuecken ?quote:Op zaterdag 23 september 2006 05:41 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wat zijn muggen toch irriramadantirant zeg...
Hoe dan?quote:Op zaterdag 23 september 2006 05:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou nou zeg, en dat van de grote baas hier ?![]()
Nogmaals...het kan getrained worden hoor, u zegt het maar.![]()
Ja hoor, ik ga Ilona even schoppenquote:Op zaterdag 23 september 2006 05:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Yv, kan het topic zuiver gehouden worden van bagger denk je?
quote:Op zaterdag 23 september 2006 05:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja hoor, ik ga Ilona even schoppen
Dan ga ik Roos ff wakker bellen...quote:Op zaterdag 23 september 2006 05:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja hoor, ik ga Ilona even schoppenEn met Hathor maak ik even een apart topic.
Tenzij je na zonsondergang als een beest tekeer gaat.quote:Op zaterdag 23 september 2006 05:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
![]()
Trouwens Ramadan is goed voor je portomonee
Wat is je definitie van "als een beest" ?quote:Op zaterdag 23 september 2006 05:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tenzij je na zonsondergang als een beest tekeer gaat.![]()
Veel misverstanden over de Ramadan zijn er, men denkt zelfs dat zoenen verboden is tijdens de Ramadan.quote:Op zaterdag 23 september 2006 06:00 schreef yvonne het volgende:
Jaren geleden had ik een Pakistaanse buurvrouw, en die blies geen balonnen op tijdens de Ramadan, haar zoontje was jarig, en ik begrijp tot op de dag van vandaag eik niet waarom niet.
Een veelvraat.quote:Op zaterdag 23 september 2006 05:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat is je definitie van "als een beest" ?
Nou ja, hoe dan ook, succes met je Ramadan dude.quote:Op zaterdag 23 september 2006 06:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee man, te snel misselijk en vol
Thnx, alleen zo gaan werkenquote:Op zaterdag 23 september 2006 06:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou ja, hoe dan ook, succes met je Ramadan dude.![]()
Ik dacht echt dat je vroeg opgestaan was om het begin van de Ramadan mee te makenquote:Op zaterdag 23 september 2006 06:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Thnx, alleen zo gaan werken
Ja is ook zo, maar ik mag na 5.30 niet meer eten dus zou ik onder normale omstandigheden gewoon verder slapen omdat ik om 7 uur moet gaan werken heeft het geen zin om verder te slapenquote:Op zaterdag 23 september 2006 06:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik dacht echt dat je vroeg opgestaan was om het begin van de Ramadan mee te maken
Nope. Tot Half 8 s'avonds helemaal niets.quote:Op zaterdag 23 september 2006 06:33 schreef yvonne het volgende:
7 uur al?!
Je mag toch wel drinken hè?
Ik dacht altijd dat je wel een bakkie thee ofzo mochtquote:Op zaterdag 23 september 2006 06:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nope. Tot Half 8 s'avonds helemaal niets.
Ja om 7 uur al
Hehe ik heb een fysieke training vanochtend.quote:Op zaterdag 23 september 2006 06:41 schreef Hathor het volgende:
7 uur beginnen op zaterdag ? Voor wat voor slavendrijver werk jij in hemelsnaam ?
Nee, alleen puur kauwgom zonder toegevoegde stoffen zoals suiker etcquote:Op zaterdag 23 september 2006 06:42 schreef Furia het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat je wel een bakkie thee ofzo mochtZonder suiker uiteraard. Of water ofzo..
Volgend jaarquote:Op zaterdag 23 september 2006 05:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat let je ? Gewoon een kwestie van discipline, probeer het eens.
Fysieke training ? Zit je in het leger of zo ?quote:Op zaterdag 23 september 2006 06:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hehe ik heb een fysieke training vanochtend.
makkiequote:Op zaterdag 23 september 2006 06:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hehe ik heb een fysieke training vanochtend.
Ik moet om half 2 voetballen. En mijn maag kronkelt nu al.quote:Op zaterdag 23 september 2006 01:49 schreef jorienvdherik het volgende:
Gelukkig zit er geen moslim in me voetbal team, zouden we door zo kneus verliezen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |