Geoloog. Jeweetwel, wetenschap enzo. De kennis van de mens uitbreiden. Iets anders dan van 09-17 hetzelfde kunstje doen voor je baas in een hok van 10x10x10quote:Op vrijdag 22 september 2006 04:38 schreef wickiedeviking het volgende:
wtf kan je met geologie worden dan?
Morgen vrijquote:Op vrijdag 22 september 2006 04:37 schreef Morwen het volgende:
En wat doe jij om half vijf nog op Fok, ga leren ofzo![]()
ja, ok. ik doe trouwens geen van bovenstaande opleidingen hoor.quote:Op vrijdag 22 september 2006 04:47 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Geoloog. Jeweetwel, wetenschap enzo. De kennis van de mens uitbreiden. Iets anders dan van 09-17 hetzelfde kunstje doen voor je baas in een hok van 10x10x10
Neequote:Op vrijdag 22 september 2006 04:55 schreef sobriquet het volgende:
Nog meer mensen die om 5 uur nog wakker zijn![]()
En dan? dan ben je metselaar en dan doe je 47 jaar hetzelfde werk?quote:Op vrijdag 22 september 2006 05:17 schreef BasOne het volgende:
[..]
Nee
Margoed.
Ik vind studeren toch een waste of time, 1000den doen dezelfde studie en de kans dat je een baan krijgt is bijna nihil.
Ga een vak leren ofzo, wordt metselaar, heb je zo werk.
Ja, so? En de zogenaamd geleerden nietquote:Op vrijdag 22 september 2006 06:21 schreef sk888er het volgende:
[..]
En dan? dan ben je metselaar en dan doe je 47 jaar hetzelfde werk?
Ach als je je baan maar leuk vind hequote:Op vrijdag 22 september 2006 06:25 schreef Morwen het volgende:
[..]
Ja, so? En de zogenaamd geleerden niet![]()
Precies jaquote:Op vrijdag 22 september 2006 06:34 schreef sk888er het volgende:
[..]
Ach als je je baan maar leuk vind he![]()
Ik ken een vierdejaars Communicatie met een weblog compleet met taallfouten, en een schrijfstijl waar je tenen krom van trekken. En dan hebik het nog niet eens over de saaie content en de drie lezers per dag. Ik vraag me sindsdien ook werkelijk af wat men daar wél leert.quote:Op vrijdag 22 september 2006 06:02 schreef JaZekerZ het volgende:
Je onderschat communicatie
Eh, ja, problemen mee? Mensen blijven ook zo lang bij elkaar...........ja, echt waarquote:Op vrijdag 22 september 2006 06:41 schreef sk888er het volgende:
[..]
Dus 47 jaar bij dezelfde werkgever werken en dan je baan nog steeds leuk vinden![]()
quote:Op vrijdag 22 september 2006 06:02 schreef JaZekerZ het volgende:
Klopt, het is hét vak van de toekomst.quote:Op vrijdag 22 september 2006 06:02 schreef JaZekerZ het volgende:
Jij hebt een uitkering trekkende stiefmoederquote:Op vrijdag 22 september 2006 07:18 schreef Toeps het volgende:
Mijn stiefmoeder zei toen ze thuis was en niet werkte altijd dat ze "Family Manager" was.
Die vakken zijn, tegenwoordig, underratedquote:Op vrijdag 22 september 2006 05:17 schreef BasOne het volgende:
[..]
Nee
Margoed.
Ik vind studeren toch een waste of time, 1000den doen dezelfde studie en de kans dat je een baan krijgt is bijna nihil.
Bij welke HBO-studie is dat nou af en toe niet het geval?quote:Op vrijdag 22 september 2006 08:08 schreef Earry het volgende:
Overigens vind ik studies waarbij je dagen vrij hebt ook maar niets![]()
quote:Op vrijdag 22 september 2006 05:17 schreef BasOne het volgende:
[..]
Nee
Margoed.
Inderdaad, marketing is highly overratedquote:Op vrijdag 22 september 2006 09:08 schreef Viking84 het volgende:
Jij vertoont duidelijk een gebrek aan kennis van zaken, dus kruip maar weer in je hol onder de grond. Communicatie en Commerciële Eonomie zijn géén zinloze studies, dat zul je wel merken als er ooit nog eens een tekort is aan deze mensen (wat ws niet eens gaat gebeuren, omdat ze zo broodnodig zijn).
ja, en verdien je 1000 euri p/m bruto, tegenover 3000/4000 als communicatieadviseur of commercieel econoom. Dan weet ik het welquote:Op vrijdag 22 september 2006 05:17 schreef BasOne het volgende:
[..]
Nee
Margoed.
Ja, want een goed product verkoopt zichzelf wel hè.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:09 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Inderdaad, marketing is highly overrated
nog meerquote:Op vrijdag 22 september 2006 09:08 schreef Viking84 het volgende:
Jij vertoont duidelijk een gebrek aan kennis van zaken, dus kruip maar weer in je hol onder de grond. Communicatie en Commerciële Eonomie zijn géén zinloze studies, dat zul je wel merken als er ooit nog eens een tekort is aan deze mensen (wat ws niet eens gaat gebeuren, omdat ze zo broodnodig zijn).
Die lui houd je altijd.quote:Op vrijdag 22 september 2006 06:44 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik ken een vierdejaars Communicatie met een weblog compleet met taallfouten, en een schrijfstijl waar je tenen krom van trekken. En dan hebik het nog niet eens over de saaie content en de drie lezers per dag. Ik vraag me sindsdien ook werkelijk af wat men daar wél leert.
exactly.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:18 schreef pleeborstel het volgende:
Commerciele economie een veredelde MBO- opleiding en kansloze studie?
Pfft, als jij klaar bent met "Geologie"mocht je willen dat je HEAO-CE had gedaan. Dan krijg je namelijk wel direct een vaste baan met een bovenmodaal salaris.
Er zijn glazenwassers die 4000 p/m netto verdienen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja, en verdien je 1000 euri p/m bruto, tegenover 3000/4000 als communicatieadviseur of commercieel econoom. Dan weet ik het wel.
1000 euro bruto? precies viking, mensen lullen over dingen waar ze geen drol verstand van hebben ;-)quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja, en verdien je 1000 euri p/m bruto, tegenover 3000/4000 als communicatieadviseur of commercieel econoom. Dan weet ik het wel.
nou veel meer kan het niet zijn. Kom eens met cijfers dan?quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:25 schreef Hologenetic het volgende:
[..]
1000 euro bruto? precies viking, mensen lullen over dingen waar ze geen drol verstand van hebben ;-)
das netjes.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:32 schreef ViPeRII het volgende:
http://www.marktnet.nl/Metselaar-metselaars-440605.htm
Metselaar
Wij zoeken goed en gemotiveerd personeel.
In heel Nederland werk.
Laat via email naam en telefoonnummer achter en wij nemen contact op.
branche = Techniek / Industrie
functiegroep = techniek
werk-denkniveau = mbo
opleidingsrichting = techniek
dienstverband = detachering/interim
aantal uren = 33 - 40
leidinggevend = nee
werkervaring = 1-3 jaar
salaris indicatie = 2500 - 3500
Dus.....
Oftewel: We hebben ook metselaars nodigquote:Wat is er mis met mijn MBO+ studie?
Fijn dat je zo makkelijk een oordeel klaar hebt staan.
Opzichtig mannetje.
Je mag blij zijn dat er mensen met MBO opleidingen bestaan.
Ik ben zelf ICT-er, en geloof me, of je nou burgemeester / wethouder / directie assistente of schoonmaker bent:
Je hebt me toch nodig voor dingen die je zelf niet kan of snapt, dus doe nou niet zo denigrerend over MBO opleidingen.
Verder moet ik zeggen dat ik Vrijetijdskunde inderdaad een beetje een kansloze studie vind.
Maar zo zijn er nog wel meer hoor.
1000 euro bruto is 600 netto ofzoquote:Op vrijdag 22 september 2006 09:25 schreef Hologenetic het volgende:
[..]
1000 euro bruto? precies viking, mensen lullen over dingen waar ze geen drol verstand van hebben ;-)
en het is heel vuil werkquote:Op vrijdag 22 september 2006 09:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
das netjes.
Maar wel altijd in de buitenlucht met stikheet weer, ijskoud weer, regenachtig weer en je verdient nooit zo veel als iemand met een WO achtergrond.
Dan zit ik toch liever lekker achter de computer originele ideetjes uit te werken.
Of het is particulier onderzoek.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:42 schreef pleeborstel het volgende:
Oh ja, nog 1 ding, TS gaat zich na zijn nuttige studie Geologie waarschijnlijk bezig houden met wetenschappelijk onderzoek. Zoals hij zelf zegt.
Door wie worden zulke onderzoeken ook alweer gesubsidieerd?
Juist ja, met de zuurverdiende belastingcenten van hardwerkende commercieel economen en communicatie-deskundigen dus.![]()
Oh, absoluut.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:38 schreef ViPeRII het volgende:
Viking84: Het lijkt me mijn werk ook niet, maar zoals je in mijn andere reactie kan lezen:
[..]
Oftewel: We hebben ook metselaars nodig
Right.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:46 schreef Biels het volgende:
[..]
Of het is particulier onderzoek.
Bovendien is het onzin dat je als "commercieel econoom" meteen een baan en bovenmodaal salaris hebt. Het is zo'n nikszeggende titel. Geen duidelijkheid over wat het nu precies inhoud. "Ja, euh, ik kan de commerciële kant van de economie goed belichten!". Nou woohoo, dat kunnen normale economen ook wel.
Het is eigenlijk gewoon een gehypte opleiding.
En met vorstverlet als het vriest.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
das netjes.
Maar wel altijd in de buitenlucht met stikheet weer, ijskoud weer, regenachtig weer en je verdient nooit zo veel als iemand met een WO achtergrond.
Dan zit ik toch liever lekker achter de computer originele ideetjes uit te werken.
Zoals ik al zei in mijn vorige post: dat doe ik niet.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:59 schreef Keltie het volgende:
Maargoed, neerbuigend kijken op "minder" werk is altijd makkelijk natuurlijk.
jups, en ook die heb je heel hard nodig. Dat wordt helaas maar al te vaak aan voorbij gegaan.quote:Op vrijdag 22 september 2006 06:21 schreef sk888er het volgende:
[..]
En dan? dan ben je metselaar en dan doe je 47 jaar hetzelfde werk?
Wie komt neerbuigend over. Ik of heb je het over die post boven je?quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:07 schreef Keltie het volgende:
Dan kom je neerbuigend over
Commerciële economen werken vaak als accountmanager bij bedrijven en banken. Dat zijn over het algemeen vrij goed betaalde functies.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:46 schreef Biels het volgende:
[..]
Of het is particulier onderzoek.
Bovendien is het onzin dat je als "commercieel econoom" meteen een baan en bovenmodaal salaris hebt. Het is zo'n nikszeggende titel. Geen duidelijkheid over wat het nu precies inhoud. "Ja, euh, ik kan de commerciële kant van de economie goed belichten!". Nou woohoo, dat kunnen normale economen ook wel.
Het is eigenlijk gewoon een gehypte opleiding.
Nee hoor, mijn pa werkte en zij had een klein kind. Niks geen uitkering.quote:Op vrijdag 22 september 2006 07:40 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Jij hebt een uitkering trekkende stiefmoeder
![]()
Wie wie zegt.quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wie komt neerbuigend over. Ik of heb je het over die post boven je?
Wij op CMD leren ook niet genoeg programmeren. We leren dan wel weer genoeg om een crossmediale campagne op te zetten, te weten wat de technische mogelijkheden zijn, en de juiste personen aan te sturen om zo de badachte actie te realiseren.quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:52 schreef PvtRyan het volgende:
Information Engineering. Nog zo'n studie.
Ook zo generalistisch als de pest. Programmeren leer je er niet (genoeg), je leert er wel projecten managen, maar ja, bij welke HBO opleiding leer je dat nou niet?
Sowieso is de voorstelling die van "Het Bedrijfsleven" wordt gegeven op hoger onderwijs erg sneu. Ik heb 4 jaar in het bedrijfsleven en bij de overheid gewerkt, en nergens doen ze aan zulke debriefings die wij op school moeten doen. "Dat gaat in het bedrijfsleven ook zo", zeggen die wereldvreemde docenten dan.quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:58 schreef Viking84 het volgende:
Daar zou echt eens iets aan gedaan moeten worden, aan die algemene studies waar je geen flikker mee kunt.
Voel je je toch goed genaaid als je op de arbeidsmarkt komt en niemand wil je hebben, omdat je van alles een beetje weet, maar net niet genoeg.
maar het vershcil is is dat wel genoeg weet wat verschillende afdelingen doenquote:Op vrijdag 22 september 2006 10:52 schreef PvtRyan het volgende:
Information Engineering. Nog zo'n studie.
Ook zo generalistisch als de pest. Programmeren leer je er niet (genoeg), je leert er wel projecten managen, maar ja, bij welke HBO opleiding leer je dat nou niet?
Da's ook niet waar. Net alsof software engineers allemaal autistische codestampers zijn. Die kunnen prima met de klant praten en requirements opstellen hoor. Daar heb je echt geen Information Engineer voor nodig. Ik ben nu overgestapt naar Informatica, en dat is eigenlijk gewoon hetzelfde met meer technische aspecten.quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:56 schreef Toeps het volgende:
[..]
Wij op CMD leren ook niet genoeg programmeren. We leren dan wel weer genoeg om een crossmediale campagne op te zetten, te weten wat de technische mogelijkheden zijn, en de juiste personen aan te sturen om zo de badachte actie te realiseren.
(Communicatie tussen creatieven en techneuten is vaak lastig, omdat creatieven iets omschrijven als "vrolijk en open", en de techneuten geen idee hebben wat dat programmatechnisch inhoudt.)
Toch maken ze ons wijs dat je ook Multimedia Engineer kan worden, wat m.i. een kansloze richting is.
quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:58 schreef Viking84 het volgende:
Daar zou echt eens iets aan gedaan moeten worden, aan die algemene studies waar je geen flikker mee kunt.
Voel je je toch goed genaaid als je op de arbeidsmarkt komt en niemand wil je hebben, omdat je van alles een beetje weet, maar net niet genoeg.
Heerlijk is dat ja. Heb je een docent voor de klas staan, die al 30 jaar lang niets anders heeft gedaan dan lesgeven en alleen een pedagogische achtergrond heeft. En die meent jou dan te moeten vertellen hoe dat 'in het bedrijfsleven' gaat.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:04 schreef Toeps het volgende:
[..]
Sowieso is de voorstelling die van "Het Bedrijfsleven" wordt gegeven op hoger onderwijs erg sneu. Ik heb 4 jaar in het bedrijfsleven en bij de overheid gewerkt, en nergens doen ze aan zulke debriefings die wij op school moeten doen. "Dat gaat in het bedrijfsleven ook zo", zeggen die wereldvreemde docenten dan.
Wij hebben er ook zo eentje, zit elke site die hij tegenkomt af te kraken, kijkt op tegen de internetgoeroes, en denkt dat ie er zelf ook een is. En dan denk ik: Als je het allemaal zo goed weet... Waarom ben je dan docent?!!quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:08 schreef Metal_Mart het volgende:
Vaak zitten er ook mislukte mensen uit het bedrijfsleven die maar docent geworden zijn, om toch een baan te kunnen hebben.
Precies. Als je sommige van die mensen moet geloven, weten ze precies wat de consument wil: hoe hij overal tegenaan kijkt, wat wel werkt, wat niet werkt, etc.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:11 schreef Toeps het volgende:
[..]
Wij hebben er ook zo eentje, zit elke site die hij tegenkomt af te kraken, kijkt op tegen de internetgoeroes, en denkt dat ie er zelf ook een is. En dan denk ik: Als je het allemaal zo goed weet... Waarom ben je dan docent?!!
Ik vind het sowieso vaak ook vaag omschreven wat je precies kunt worden. Je kunt overal en nergens terecht, ja daar heb ik geen boodschap aan.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:08 schreef Levitation het volgende:
[..]
![]()
Vooral als je er ook nog een dikke studieschuld aan overhoudt.![]()
Ben maar weer op zoek naar een nieuwe studie, uni nu maar... alleen werk ik ondertussen fulltime (onder mijn niveau) en zoek dus een deeltijd studie. Helaas zijn de academische deeltijd studies dun gezaaid.![]()
quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso vaak ook vaag omschreven wat je precies kunt worden. Je kunt overal en nergens terecht, ja daar heb ik geen boodschap aan.
Door zelf te zoeken heb ik nu wel een beter beeld, maar ik vind dat wel erg slecht. Gelukkig is mijn studie (Nederlands) er één die al eeuwen bestaat, dus is het voor iedereen wel meteen duidelijk wat ik precies gedaan heb (dat mag ik hopen, tenminste). Je moet ook niet aan een LOI studie beginnen. Heel veel mensen denken dat een werkgever het waardeert als je naast een drukke baan nog een studie doet, maar volgens mij valt dat flink tegen. Je komt geen mens tegen tijdens je studie en waar je op het gewone HBO presentaties geeft voor de groep, stuur je bij de LOI gewoon een videoband in.
Idd. Bij Nederlands valt het behoorlijk mee, maar bij veel studies ziet het programma er heel anders uit. Ik moet in Groningen bijvoorbeeld nog minimaal een jaar bachelorvakken volgen als ik naar Communicatie- en informatiewetenschappen wil, maar aan de Universiteit van Amsterdam hoef ik maar 30 ECTS (= een half jaar) te halen. Ook is het zo dat je heel makkelijk in een heel andere studie kunt instromen. Als je bijv economie of psychologie gedaan hebt, kun je in 2 jaar tijd bachelor + master Communicatiewetenschap afronden. Dat vind ik wel zorgelijk, omdat je dan grote leemtes krijgt in kennis. Iemand die echt 4 jaar lang Communicatiewetenschap heeft gedaan weet natuurlijk wel meer van zijn vakgebied dan iemand die economie + 2 jaar communicatiewetenschap heeft gedaan.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:30 schreef Levitation het volgende:
[..]
Inderdaad is een groot probleem dat werkgevers al die wazige studies niet kennen en geen flauw idee hebben wat de studies dus inhouden. Komt bij dat de "MER" in Den Haag (HHS), waar ik het heb gedaan, een totaal andere "MER" is dan die in Eindhoven (Fontys), waar ik nu woon en werk.
![]()
Denk dat ik maar een simpele studie ga doen... simpel in de zin dat iedereen dan ook snapt wat je kunt. Rechten ofzo.Liefst zou ik "Recht en Management" doen, dat sluit namelijk aan op mijn bachelor, maar dat is punt 1 wéér een vage studie en punt 2 wordt die (in Tilburg) niet in deeltijd aangeboden.
![]()
Moet je wel beta-genen hebben.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:36 schreef dubidub het volgende:
Kies een beta-studie. Doe wat nuttigs.
das echt de slechtste smoes ooitquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:41 schreef Levitation het volgende:
En ik ben een meisje/vrouw.
Weet ikquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:43 schreef donald_dick het volgende:
[..]
das echt de slechtste smoes ooit
en wat is nou het excuus?quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:49 schreef Levitation het volgende:
[..]
Weet ik![]()
Maar dat slaat op het feit dat bij die opleiding het percentage meisjes in het eerste jaar ongeveer 5% is. En vanaf het 2de jaar rond de 0%.Bij Philips lopen overigens wel weer (een paar) vrouwen rond met Elektro, maar die halen ze uit 't buitenland.
![]()
Wat wil je horen? Lees die post nog eens waar je zo'n commentaar op had. Daar staat toch dat ik geen aanleg heb om een beta te worden. Denk trouwens dat ze me ook niet willen hebben op de TU/E met mijn Mavo-D wiskunde.quote:
Een managementfunctie die de communicatie tussen deze twee afdelingen (want het zijn binnen bedrijven vaak nog losse afdelingen ook) bevordert is wel degelijk waardevol binnen een bedrijf. Helaas heb ik een MBO opleiding gedaan waarbij ik uiteindelijk gespecialiceerd was in werkzaamheden die hiertussen vielen. Het gevolg is dan, dat je helemaal nietmeer aan de slag komt.quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:56 schreef Toeps het volgende:
Wij op CMD leren ook niet genoeg programmeren. We leren dan wel weer genoeg om een crossmediale campagne op te zetten, te weten wat de technische mogelijkheden zijn, en de juiste personen aan te sturen om zo de badachte actie te realiseren.
(Communicatie tussen creatieven en techneuten is vaak lastig, omdat creatieven iets omschrijven als "vrolijk en open", en de techneuten geen idee hebben wat dat programmatechnisch inhoudt.)
Toch maken ze ons wijs dat je ook Multimedia Engineer kan worden, wat m.i. een kansloze richting is.
21 jaar tentamen doenquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:56 schreef Levitation het volgende:
[..]
Wat wil je horen? Lees die post nog eens waar je zo'n commentaar op had. Daar staat toch dat ik geen aanleg heb om een beta te worden. Denk trouwens dat ze me ook niet willen hebben op de TU/E met mijn Mavo-D wiskunde.![]()
Ik heb liever tien mensen die Vrijetijdskunde gedaan hebben dan één geoloog die de hele dag een beetje met een stokje in de aarde loopt te poeren. Over nutteloos gesproken.quote:Op vrijdag 22 september 2006 04:47 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Geoloog. Jeweetwel, wetenschap enzo. De kennis van de mens uitbreiden. Iets anders dan van 09-17 hetzelfde kunstje doen voor je baas in een hok van 10x10x10
onzin dusquote:Op vrijdag 22 september 2006 09:35 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb ook technische informatica op HBO-niveau gedaan. Dus vertel mij niets over de mogelijkheid op een goede baanquote:Op vrijdag 22 september 2006 09:18 schreef pleeborstel het volgende:
Commerciele economie een veredelde MBO- opleiding en kansloze studie?
Pfft, als jij klaar bent met "Geologie"mocht je willen dat je HEAO-CE had gedaan. Dan krijg je namelijk wel direct een vaste baan met een bovenmodaal salaris.
Die universiteit is dan ook niet serieus te nemen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:30 schreef Yankee_One het volgende:
Vrijetijdswetenschappen is gewoon een academische studie hier in Tilburg
Goed lezen. Ik val geen MBO-studies aan, ik vind alleen dat genoemde opleidingen overgewaardeerd zijn door ze in het potje 'HBO' te stoppen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:25 schreef ViPeRII het volgende:
Wat is er mis met mijn MBO+ studie?
Fijn dat je zo makkelijk een oordeel klaar hebt staan.
Opzichtig mannetje.
Je mag blij zijn dat er mensen met MBO opleidingen bestaan.
Ik ben zelf ICT-er, en geloof me, of je nou burgemeester / wethouder / directie assistente of schoonmaker bent:
Je hebt me toch nodig voor dingen die je zelf niet kan of snapt, dus doe nou niet zo denigrerend over MBO opleidingen.
Verder moet ik zeggen dat ik Vrijetijdskunde inderdaad een beetje een kansloze studie vind.
Maar zo zijn er nog wel meer hoor.
Jezus, geologie en informatica, en jij vindt dat je recht hebt om op te scheppen?quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:18 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik heb ook technische informatica op HBO-niveau gedaan. Dus vertel mij niets over de mogelijkheid op een goede baanRekenschuwe luizakken, dat zijn jullie
quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:27 schreef star_gazer het volgende:
Wij zijn de ogen van het universum, en daarom is wetenschap nuttig
Ik vind het wel heel erg kinderachtig hoe jullie hier met elkaar omgaan, hoor.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:18 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik heb ook technische informatica op HBO-niveau gedaan. Dus vertel mij niets over de mogelijkheid op een goede baanRekenschuwe luizakken, dat zijn jullie
ik denk dat je een balans moet zien te vinden. Ik ging Nederlands studeren met het idee dat ik er niet veel mee zou kunnen verdienen, maar ik zou wel veel plezier hebben in mijn werk. Ik zou na mijn werk als communicatiespecialist aan het werk kunnen. Dat verdient bovenmodaal en bovendien kan ik dan doen waar ik goed in ben en wat ik leuk vind.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:27 schreef star_gazer het volgende:
Het is ook mooi hoe veel 'commercieel economen' in dit topic hun best doen om 'bovenmodaal' uit de bus te komen. Boeit het je dan totaal niks of je hetgeen je gaat doen leuk vindt? Ik heb hiervoor HBO-TI gestudeerd (afgerond), maar ben geologie gaan doen omdat ik me niet verplicht voel 40 uur per week op kantoor te zitten. De mens leeft niet om mee te draaien in de caroussel die we 'maatschappij' noemen. Althans, je bent mijns inziens compleet afgestompt als het je ideaal is de continuiteit van de maatschapij te waarborgen. Brrrrrr... Nee, ik heb een jaar op kantoor gezeten en klom bijna tegen de muren op, zo gek werd ik ervan. Wij zijn de ogen van het universum, en daarom is wetenschap nuttig
Nope, ik heb Information Engineering gedaan (1.5 jaar) van de HvA in Almere. Ander woord voor die interessant klinkende term is ook wel Bedrijfskundige Informatica.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:09 schreef Toeps het volgende:
@PvtRyan
Heb jij ook CMD gedaan dan? Waar? Want dat schijnt ook nog een hoop te verschillen. Ik zie mezelf iig niet in staat een behoorlijke applicatie te maken. Dan leer je bijvoorbeeld een gastenboek maken, maar ze vertellen niks over Flood Overflow (of zo iets), en direct in de database invoeren. Kortom, elke 15 jarige nerd kan mijn gastenboek hacken.
Je bent nu op zo'n resultaat van wetenschap aan het tikken...quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:59 schreef Keltie het volgende:
[..]
Was de wetenschap maar eens nuttig, zoveel dingen om op te lossen.. Zo weinig resultaat.
Wetenschap is een wel erg breed begrip.quote:Op vrijdag 22 september 2006 16:58 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
Je bent nu op zo'n resultaat van wetenschap aan het tikken...
Hoe computers werken is toch echt gebaseerd op de wetenschappen van elektriciteit, discrete wiskunde en tal van andere wetenschappen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 17:24 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wetenschap is een wel erg breed begrip.
Computers zien als resultaat van 'de wetenschap' komt toch vrij dicht in de buurt bij het beschouwen van de film/game industrie en zelfs het FOK!forum, als resultaat van 'vrije tijds managers' (hier ook gebruikt als zo'n algemeen begrip).
Met andere woorden:
Je bent nu op zo'n resultaat van de vrijetijds managers aan het posten...
Haha, dan moet je eens bij mijn studie komen kijken: Nederlandse taal en cultuur aan de RuG. Ik ben wel met de meest nutteloze BA scriptie ooit bezig en ik vind er nog geen flikker aan ookquote:Op vrijdag 22 september 2006 17:47 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
Hoe computers werken is toch echt gebaseerd op de wetenschappen van elektriciteit, discrete wiskunde en tal van andere wetenschappen.
Vergelijking van vrijtijdsmanagement en films/games/FoK loopt mank wanneer je bedenkt dat er wél wetenschappers bezig zijn geweest met het ontwikkelen van de computer, maar dat de filmindustrie gebaseerd is op het commercieel exploiteren van de uitvinding van film (ook wetenschappelijk resultaat) de games industrie is gebaseerd op de alsmaar verbeterende rekenkracht van computers en Fok is gewoon een succesvolle formule voor een webcommunity gebleken. De filmindustrie is nooit 'ontwikkeld' door een vrijetijdsmanager. De computer is wél ontwikkeld door een wetenschapper. Computers zijn een direct resultaat van wetenschappelijke vordering.
En ja, 'wetenschap' is ook een heel breed begrip, daarom is het ook zo dom om een erg brede uitspraak als 'wetenschap is nergens goed voor' te doen. En ik kan zelfs zo ver gaan door te zeggen dat wetenschap altijd nuttig is. Onderzoek dat nergens goed voor is of nergens toe leidt wordt niet gefinancieerd.
Waarom doe je dat dan en kies je geen beter onderwerp?quote:Op vrijdag 22 september 2006 18:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Haha, dan moet je eens bij mijn studie komen kijken: Nederlandse taal en cultuur aan de RuG. Ik ben wel met de meest nutteloze BA scriptie ooit bezig en ik vind er nog geen flikker aan ook.
Gewaagde stelling.quote:Op vrijdag 22 september 2006 17:47 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
...Onderzoek dat nergens goed voor is of nergens toe leidt wordt niet gefinancieerd.
Zo is de natuur: elk antwoord levert nieuwe vragen op. Wetenschap is nooit af, en zal dus altijd werk blijven verschaffen. Daarnaast gaan er voorafgaand aan iets 'groots' (een medicijn) vaak ontgelooflijk veel kleine onderzoekjes (scheikundige analyses, stofjes bij elkaar mikken), die nu misschien nutteloos overkomen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:59 schreef Keltie het volgende:
[..]
Was de wetenschap maar eens nuttig, zoveel dingen om op te lossen.. Zo weinig resultaat.
Je vergeet 'Management, Economie en Recht'quote:Op vrijdag 22 september 2006 21:04 schreef Timmehhh het volgende:
Laten we effe alle zinloze "management" en sociologische blabla studies opsommen.
Vrijetijdskunde![]()
Commerciele "economie"![]()
Sociologie![]()
culturele antropologie![]()
communicatiewetenschappen![]()
Ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar in dat geval zijn je aannames op lucht gebaseerd.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:27 schreef star_gazer het volgende:
Het is ook mooi hoe veel 'commercieel economen' in dit topic hun best doen om 'bovenmodaal' uit de bus te komen. Boeit het je dan totaal niks of je hetgeen je gaat doen leuk vindt? Ik heb hiervoor HBO-TI gestudeerd (afgerond), maar ben geologie gaan doen omdat ik me niet verplicht voel 40 uur per week op kantoor te zitten. De mens leeft niet om mee te draaien in de caroussel die we 'maatschappij' noemen. Althans, je bent mijns inziens compleet afgestompt als het je ideaal is de continuiteit van de maatschapij te waarborgen. Brrrrrr... Nee, ik heb een jaar op kantoor gezeten en klom bijna tegen de muren op, zo gek werd ik ervan. Wij zijn de ogen van het universum, en daarom is wetenschap nuttig
Omdat ik de verkeerde specialisatie heb gekozen en al twee keer iets heb afgewezen. Moet toch een keer mijn BA halen hèquote:Op vrijdag 22 september 2006 20:17 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Waarom doe je dat dan en kies je geen beter onderwerp?
Waar gaat het over trouwens?
Heb de hele week van 9 tot 18 gewerkt, volgende week lesvrije week, ga dan weer 5 dagen van 9 tot 18 werken.quote:Op vrijdag 22 september 2006 08:32 schreef BlaineDeMono het volgende:
[..]
Bij welke HBO-studie is dat nou af en toe niet het geval?![]()
Er minder mensen zijn die kunnen metselen (allround) dan mensen die communicatie kunnen studeren.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
das netjes.
toch is het zo, want hoofdarbeid wordt van oudsher beter beloond dan handenarbeid. Get used to it, ik kan er ook niks aan doenquote:Op vrijdag 22 september 2006 22:19 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Er minder mensen zijn die kunnen metselen (allround) dan mensen die communicatie kunnen studeren.
Het zou een beetje tegenstrijdig zijn als ze dan minder zouden verdienen.
Tja, dan wordt het vervelend ja.quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Omdat ik de verkeerde specialisatie heb gekozen en al twee keer iets heb afgewezen. Moet toch een keer mijn BA halen hè.
Klopt, een metselaar heeft totaal z'n hoofd niet nodig bij zijn werk, laat die gevel maar fijn instorten.quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
toch is het zo, want hoofdarbeid wordt van oudsher beter beloond dan handenarbeid. Get used to it, ik kan er ook niks aan doen.
WO-niveau zegt niets. Mijn technische opleiding bijvoorbeeld ligt qua niveau hoger dan de gemiddelde WO opleiding. Maar dat merk je dan ook aan het inkomen en het aanbod op de arbeidsmarkt.quote:Bovendien heeft het niet zoveel te maken met wel of niet kunnen, maar met wel of niet willen en ik wil nu eenmaal geen studie onder WO niveauen dat geldt voor veel meer mensen, denk ik. Ga jij maar eens aan een metselaar vragen om even een WO communicatiestudie te doen
.
Dan geeuwt hij drie keer en zegt 'ik heb wel iets beters te doen'quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:34 schreef Viking84 het volgende:
Ga jij maar eens aan een metselaar vragen om even een WO communicatiestudie te doen.
Alsof een communicatiestudie arbeid is, in welke zin van het woord dan ookquote:Op vrijdag 22 september 2006 22:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
toch is het zo, want hoofdarbeid wordt van oudsher beter beloond dan handenarbeid. Get used to it, ik kan er ook niks aan doen.
quote:Op vrijdag 22 september 2006 22:45 schreef Ixnay het volgende:
Daarnaast zie ik eerder bèta studenten een marktonderzoek houden, dan dat ik alfa mensen een spanningscontrole zie berekenen.
Jammer dat je het verschil niet ziet tussen een marktonderzoek uitvoeren en een marktonderzoek opstellenquote:Op vrijdag 22 september 2006 22:45 schreef Ixnay het volgende:
[..]
WO-niveau zegt niets. Mijn technische opleiding bijvoorbeeld ligt qua niveau hoger dan de gemiddelde WO opleiding. Maar dat merk je dan ook aan het inkomen en het aanbod op de arbeidsmarkt.
Daarnaast zie ik eerder bèta studenten een marktonderzoek houden, dan dat ik alfa mensen een spanningscontrole zie berekenen.
Bron: http://www.nhtv.nl/Applications/PortalPageModule/default.aspx?INSTANCE=bc39cadb-4630-4711-80b0-d48cfb15f79c&MenuItemID=abd8413c-f2d0-4963-8baa-72d055433060&ImageDocID=1a1b9826-75b0-404e-b483-f0020592f5c1&TreeCode=000.013.003.013quote:Toekomstmogelijkheden
Afgestudeerden van de opleiding Vrijetijdsmanagement komen onder andere terecht bij theaters, organisatie-, congres- en evenementenbureaus, sportbonden, tv-productiebedrijven, attracties, gemeenten en themaparken. Zeer uiteenlopende branches en bedrijven dus, waar dan ook allerlei functies te vervullen zijn. Enkele voorbeelden van deze functies zijn:
Projectmanager
Marketingmedewerker
Communicatiemedewerker
Conceptontwikkelaar
Beleidsadviseur van een gemeente op het gebied van cultuur, sport of evenementen
Programmeur van een poppodium of theater
Evenementencoördinator
Accountmanager congresorganisatie
Kortom: veelal functies net onder of op managementsniveau met accenten die ook bij de projecten en vaardigheidstrainingen aan de orde komen.
In de Keuzegids Hoger Onderwijs 2003-2004 is een indicatie gegeven van de arbeidsmarktperspectieven voor pas afgestudeerden met betrekking tot het gemiddelde beginsalaris en het percentage werkenden onder pas afgestudeerden. Kies niet automatisch de studie met de laagste werkloosheid en het hoogste salaris. Bedenk vooral wat je zelf leuk vindt om te doen. Voor afgestudeerden van de opleiding Vrijetijdsmanagement is het gemiddelde startsalaris ¤ 1622,- 60% van de afgestudeerden vindt werk op niveau, er zijn geen cijfers bekend van personen die in een lagere functie, of in een andere sector instappen.
alsof een geologiestudie arbeid is. Beetje met een stokje in het zand prikken.quote:Op zaterdag 23 september 2006 03:56 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dan geeuwt hij drie keer en zegt 'ik heb wel iets beters te doen'
[..]
Alsof een communicatiestudie arbeid is, in welke zin van het woord dan ook
ja duhquote:Op vrijdag 22 september 2006 22:45 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Klopt, een metselaar heeft totaal z'n hoofd niet nodig bij zijn werk, laat die gevel maar fijn instorten.
Ik kan je wel vertellen dat de uitvoerder die op de bouwplaats rondloopt, HTO of TU heeft gedaan en 100% zeker beter betaald krijgt dan iemand met een eenvoudige studie als communicatie. En die loopt echt niet de hele dag met zijn hoofd te werken.
[..]
WO-niveau zegt niets. Mijn technische opleiding bijvoorbeeld ligt qua niveau hoger dan de gemiddelde WO opleiding. Maar dat merk je dan ook aan het inkomen en het aanbod op de arbeidsmarkt.
Inderdaad. Dat is pas echt onzin van de bovenste plank.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:25 schreef Rio het volgende:
[..]
Ik heb liever tien mensen die Vrijetijdskunde gedaan hebben dan één geoloog die de hele dag een beetje met een stokje in de aarde loopt te poeren. Over nutteloos gesproken.
Het beroep al, "projectmanager", manager dit, manager datquote:Op zaterdag 23 september 2006 11:02 schreef K.V. het volgende:
Je hebt echt geen idee waar je over praat.
Dit is vrijetijdsmanagement >>
[..]
Bron: http://www.nhtv.nl/Applications/PortalPageModule/default.aspx?INSTANCE=bc39cadb-4630-4711-80b0-d48cfb15f79c&MenuItemID=abd8413c-f2d0-4963-8baa-72d055433060&ImageDocID=1a1b9826-75b0-404e-b483-f0020592f5c1&TreeCode=000.013.003.013
Zo zie je maar weer, er zijn een hoop mogelijkheden! Je moet er alleen zelf wel wat voor willen doen.
Afgelopen jaar heb ik onder andere de vakken marketing en financieel management gevolgd.
Hiermee leer ik inderdaad echt hoe ik mijn eigen vrije tijd moet managen![]()
Het is echter wel zo. Waarom zie je nooit een metselaar in een mooi groot huis wonen met een dikke BMW voor de deur, en waarom een manager van een bedrijf wel?quote:Op zaterdag 23 september 2006 03:56 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dan geeuwt hij drie keer en zegt 'ik heb wel iets beters te doen'
[..]
Alsof een communicatiestudie arbeid is, in welke zin van het woord dan ook
Iemand die Pony-lover heet ook niet....quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:20 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Die universiteit is dan ook niet serieus te nemen.![]()
+ journalistiekquote:Op vrijdag 22 september 2006 21:04 schreef Timmehhh het volgende:
Laten we effe alle zinloze "management" en sociologische blabla studies opsommen.
Vrijetijdskunde![]()
Sociologie![]()
Oh en wat doe jij voor een "nuttige" studie dan? Wees eens zo flink omdat dan ook even te vermeldenquote:Op vrijdag 22 september 2006 21:04 schreef Timmehhh het volgende:
Vrijetijdskunde![]()
Sociologie![]()
Pedagogiekquote:Op vrijdag 22 september 2006 21:04 schreef Timmehhh het volgende:
Vrijetijdskunde![]()
Sociologie![]()
eindelijk iemand aan mijn kantquote:Op zaterdag 23 september 2006 12:23 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Het is echter wel zo. Waarom zie je nooit een metselaar in een mooi groot huis wonen met een dikke BMW voor de deur, en waarom een manager van een bedrijf wel?
Arbeid is arbeid, of het nu fysiek of mentaal is. Van beide wordt je moe. Maar goed, van mensen zoals jou ook die totaal niet weten wat studies inhouden, wat anderen voor werk doen en wat het allemaal inhoud. Maar goed, blijf vooral zo denken, daar kom je heel ver mee.
quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:37 schreef MouseOver het volgende:
Zijn jullie nu allemaal studies aan het opnoemen waarvan je gewoon geen idee hebt wat ze inhouden en ze daarom bij voorbaat al als "belachelijk" ziet
quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:37 schreef MouseOver het volgende:
Zijn jullie nu allemaal studies aan het opnoemen waarvan je gewoon geen idee hebt wat ze inhouden en ze daarom bij voorbaat al als "belachelijk" ziet
quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:42 schreef BobbyB het volgende:
[..]
En zelf durven de meeste hun eigen studie niet eens op te noemen, waarschijnlijk omdat ze te dom zijn om een studie op te pakken en thuis lekker uitkering zitten te trekken.
Ik heb echt nog nooit zo'n zooitje mongolen bij elkaar gezien. De Jostiband is er namelijk niks bij.
neen, journalistiek en vrijetijdskunde ZIJN belachelijkquote:Op zaterdag 23 september 2006 13:37 schreef MouseOver het volgende:
Veiligheidskunde te Den Haagquote:Op zaterdag 23 september 2006 13:42 schreef BobbyB het volgende:
[..]
En zelf durven de meeste hun eigen studie niet eens op te noemen, waarschijnlijk omdat ze te dom zijn om een studie op te pakken en thuis lekker uitkering zitten te trekken.
Ik heb echt nog nooit zo'n zooitje mongolen bij elkaar gezien. De Jostiband is er namelijk niks bij.
Zegt iemand met zo'n usernamequote:Op zaterdag 23 september 2006 13:47 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
neen, journalistiek en vrijetijdskunde ZIJN belachelijk
En dat houd precies in...?quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:48 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
Veiligheidskunde te Den Haag![]()
het organiseren/plannen van veiligheidsplannen. Van ambtenaar tot evenementenbeveiliging. Van Schiphol tot Rijksgebouwen. Alles wat beveiligt moet worden wordt aangstuurd door veiligeheidskundigenquote:
Kijk dat is inderdaad een redelijk interessante en belangrijke studie, maar dat maakt, naar mijn mening, de andere studies niet minder belangrijk. Ieder moet gewoon kunnen doen wat hem of haar leuk lijkt, en net als met muziek en/of film smaak is het niet aan een ander om te beoordelen of iets belachelijk is of niet.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:52 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
het organiseren/plannen van veiligheidsplannen. Van ambtenaar tot evenementenbeveiliging. Van Schiphol tot Rijksgebouwen. Alles wat beveiligt moet worden wordt aangstuurd door veiligeheidskundigen
is het nou toeval dat jij je studie niet in je profiel hebt vermeld?quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:47 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
Omdat een metselaar zijn prioriteiten ergens anders heeft liggen? Die hoeft niet iets te compenseren door een dikke auto en daar zijn/haar status aan te ontlenen.quote:Op zaterdag 23 september 2006 12:23 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Het is echter wel zo. Waarom zie je nooit een metselaar in een mooi groot huis wonen met een dikke BMW voor de deur, en waarom een manager van een bedrijf wel?
Arbeid is arbeid, of het nu fysiek of mentaal is. Van beide wordt je moe. Maar goed, van mensen zoals jou ook die totaal niet weten wat studies inhouden, wat anderen voor werk doen en wat het allemaal inhoud. Maar goed, blijf vooral zo denken, daar kom je heel ver mee.
ga dan gewoon bij de politie of MBO beveiligingquote:Op zaterdag 23 september 2006 13:52 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
het organiseren/plannen van veiligheidsplannen. Van ambtenaar tot evenementenbeveiliging. Van Schiphol tot Rijksgebouwen. Alles wat beveiligt moet worden wordt aangstuurd door veiligeheidskundigen
en jouw straat is natuurlijk representatief voor de rest van Nederlandquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:07 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Omdat een metselaar zijn prioriteiten ergens anders heeft liggen? Die hoeft niet iets te compenseren door een dikke auto en daar zijn/haar status aan te ontlenen.
Ik ben bijv functioneel systeembeheerder, woon best prima in een groot huis, leuke auto en evenleuke motor, verdien best aardig en kan alles er van doen. Links naast mij woont iemand die zit in 5 ploegen productiedienst, heeft idem en verdiend meer dan mij... rechts naast mij woont iemand die werkt bij de gemeentereiniging, heeft ook een leuk huis, goede auto en plezier in zn werk. En dat merk je ook aan die mensen.
Verder in de straat woont zo'n zeikstraal "manager" die alles beter weet en zich blauw werkt om zn jaguar te betalen. Is geen gesprek mee te voeren, snel op zn teentjes getrapt en kan tegen weinig. Als HEM iets niet zint dan staat ie alweer voor de deur. Lekker leven heb je dan...
Ontzettend debiele discussie hier in dit topic. Iedereen doet wat hij leuk vind, en als iemand een studie doet omdat het veel verdiend later dan komt hij/zij na 2 jaar werken lekker met een burnout thuis omdat elke dag met tegenzin naar het werk gaan ook niets is... Maar worden jullie later lekker als die manager hier een paar huizen verder, dan drinken de buren en ik nog een pilsje en draaien een worstje om op de BBQ op het mooie leven![]()
Ik zeg niet dat mijn straat representatief voor NL is. Het enige wat ik zeg is dat hier een zinloze discussie gevoerd wordt. Wie bepaald of een studierichting als communicatie of vrijetijdskunde een onzinnige studie is? Dat vind de persoon zelf die dat zegt, maar is het algemeen genomen dan ook zo? Prima hoor, een eigen mening, maar wat ik misschien onzinnig vind vind iemand anders weer ontzettend belangrijk.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
en jouw straat is natuurlijk representatief voor de rest van Nederland.
Voor de rest ben ik het met je eens, hoor, alleen moet je niet alle managers in Nederland gaan vergeleken met die zeikstraal uit jouw straat.
ja inderdaad ik weet waar ik over praat, heb vorig jaar die studie inderdaad een paar maanden gevolgd. En ben gestopt omdat je er totaal niets aan hebt en iedere gemiddelde vbo klant die studie met 2 vingers in de neus kan halenquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
is het nou toeval dat jij je studie niet in je profiel hebt vermeld?.
Ik ben benieuwd hoe gelukkig jij wordt als jij je krantje niet meer kunt lezen bij het ontbijt en niet meer naar een camping of vakantiepark kunt.
Want daar zijn nu eenmaal journalisten en vrijetijdsmanagers voor nodig.
Zinloos hè.
Journalistiek is volgens mij een behoorlijk zware studie.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:47 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
Ik nam manager even als voorbeeldquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:07 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Omdat een metselaar zijn prioriteiten ergens anders heeft liggen? Die hoeft niet iets te compenseren door een dikke auto en daar zijn/haar status aan te ontlenen.
Ik ben bijv functioneel systeembeheerder, woon best prima in een groot huis, leuke auto en evenleuke motor, verdien best aardig en kan alles er van doen. Links naast mij woont iemand die zit in 5 ploegen productiedienst, heeft idem en verdiend meer dan mij... rechts naast mij woont iemand die werkt bij de gemeentereiniging, heeft ook een leuk huis, goede auto en plezier in zn werk. Dan ook nog een HBO opleiding afgerond maar vond het niets. En dat merk je ook aan die mensen.
Verder in de straat woont zo'n zeikstraal "manager" die alles beter weet en zich blauw werkt om zn jaguar te betalen. Waarschijnlijk ooit is begonnen met "later wil ik veel verdienen dus die opleiding ga ik doen instelling" Is geen gesprek mee te voeren, snel op zn teentjes getrapt en kan tegen weinig. Als HEM iets niet zint dan staat ie alweer voor de deur. Lekker leven heb je dan...
Ontzettend debiele discussie hier in dit topic. Iedereen doet wat hij leuk vind, en als iemand een studie doet omdat het veel verdiend later dan komt hij/zij na 2 jaar werken lekker met een burnout thuis omdat elke dag met tegenzin naar het werk gaan ook niets is... Maar worden jullie later lekker als die manager hier een paar huizen verder, dan drinken de buren en ik nog een pilsje en draaien een worstje om op de BBQ op het mooie leven![]()
hoe denk jij dat die mensen aangestuurd moeten worden? Die MBO beveiligers alles zelf kunnen bedenken? MBOérs zijn er om de taken uit te voeren, HBO'ers zijn er om de taken op te leggen. En als jij let op een spelfoutje, ach,quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ga dan gewoon bij de politie of MBO beveiliging.
Dat het nog een 'kunde' genoemd wordt is tot daar aan toe, want er valt geen flikker aan te theoretiseren.
en dat jij 'beveiligd' als voltooid deelwoord met een 't' schrijft laat maar weer eens zien waarom de studie journalistiek / Nederlands nog bestaat.
Zo, en nu jij weer.
ok, helderquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:14 schreef tvdleur het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat mijn straat representatief voor NL is. Het enige wat ik zeg is dat hier een zinloze discussie gevoerd wordt. Wie bepaald of een studierichitng als communicatie een onzinnige studie is? Dat vind de persoon zelf die dat zegt, maar is het algemeen genomen dan ook zo?
Daarna de discussie over hoeveel men dan wel niet verdiend... Nou poeh. Liever wat minder geld en meer plezier in mn leven dan andersom.
Nog een voorbeeld: Op mn werk is een chirurg na 15 jaar ermee opgehouden... die runt nu een fietsenwinkel en is fietsenmaker geworden. Had ie al veel eerder moeten doen zei hij zelf... Uiteindelijk gaat het er om wat je doet een meerwaarde heeft voor je eigen leven en niet om de centen zoals veel hier blind op staren.
Daarom rijden al die metselaars zeker in mercedes 190D's?quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:07 schreef tvdleur het volgende:
[..]
jij stuurt ze aan zekerquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:16 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
hoe denk jij dat die mensen aangestuurd moeten worden? Die MBO beveiligers alles zelf kunnen bedenken? MBOérs zijn er om de taken uit te voeren, HBO'ers zijn er om de taken op te leggen. En als jij let op een spelfoutje, ach,![]()
![]()
Zo en nu jij weer![]()
laat dan 20 mensen per jaar op die opleiding toe, en niet ruim 1000!!! Veel afgestudeerde journalistiek studenten worden postbode oid omdat er verder geen werk is. Wat heb je in godsnaam aan die opleiding als er toch geen werk is?quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
is het nou toeval dat jij je studie niet in je profiel hebt vermeld?.
Ik ben benieuwd hoe gelukkig jij wordt als jij je krantje niet meer kunt lezen bij het ontbijt en niet meer naar een camping of vakantiepark kunt.
Want daar zijn nu eenmaal journalisten en vrijetijdsmanagers voor nodig.
Zinloos hè.
als jij het verschil niet ziet tussen een HBO'er en een MBO'er valt er moeilijk te discussieren met jouquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
jij stuurt ze aan zeker. Oh, wacht, dan ben jij in opleiding voor veiligheidsmanager
.
Ik ben trouwens benieuwd waarom veiligheidskunde minder belachelijk zou zijn dan journalistiek en vrijetijdskunde... vertel...quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:48 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
Veiligheidskunde te Den Haag![]()
quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:20 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
als jij het verschil niet ziet tussen een HBO'er en een MBO'er valt er moeilijk te discussieren met jou![]()
omdat je geen baan kan vinden in de journalistiek en vrijetijdskunde. Als er geen vraag naar personeel is, is die studie automatisch minder belangrijkquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik ben trouwens benieuwd waarom veiligheidskunde minder belachelijk zou zijn dan journalistiek en vrijetijdskunde... vertel...
Sja, zou ik ook doen: liever met een 190D een bouwterrein op dan een VW golf, kan je ook meer in kwijt. Het is ook niet voor niets dat de meeste Turken een 190D gebruiken om op en neer naar turkije te rijden voor vakantiequote:Op zaterdag 23 september 2006 14:16 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Daarom rijden al die metselaars zeker in mercedes 190D's?
Volgens mij kun je met journalistiek als studie wel vrij makkelijk een baan krijgen. Wellicht niet als journalist, maar wel iets anders waar HBO denkniveau voor vereist is. Vrijetijdskunde geen idee.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:22 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
omdat je geen baan kan vinden in de journalistiek en vrijetijdskunde. Als er geen vraag naar personeel is, is die studie automatisch minder belangrijk
Nee tuurlijk niet, maar uiteindelijk maak je zelf je eigen toekomst. Als die mensen iets willen wat ze leuk vinden dan moeten ze er ook iets voor doen... of dat nou rechten is of communcatie of putjesschepper. En de 1 kost het meer moeite dan de ander, true...quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ok, helder. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen die bij de gemeentereiniging werkt supergelukkig is. Er zullen vast genoeg mensen zijn die ook maar wat graag hadden willen studeren. Ook zijn niet alle managers per definitie ongelukkig op hun werk, omdat ze zo nodig veel geld willen verdienen.
Maar ik wil best geloven dat de kans op een burn-out bij een manager groter is dan bij een productiemedewerker. Een manager heeft tenslotte ook veel meer verantwoordelijkheid.
als wat denk jij nog meer aan de slag te kunnen als journalistiek student? Sommigen komen terecht bij een reclamebureau, anderen bij een baan in de communicatie. Maar als je dat echt wil moet je geen journalistiek studeren. Journalistiek studeer je als je journalist wilt worden. Als je ergens anders terecht komt betekend dat, dat er geen werk is voor je in de journalistiek. Wat de opleiding overbodig maakt, want als je dan iets met reclame ging studeren je veel meer voorkennis zou hebbenquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:28 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Volgens mij kun je met journalistiek als studie wel vrij makkelijk een baan krijgen. Wellicht niet als journalist, maar wel iets anders waar HBO denkniveau voor vereist is. Vrijetijdskunde geen idee.
Niet elke studie/opleiding leidt mensen op voor 1 specifiek beroep zoals bijvoorbeeld de kappersschool.
Vind je dan ook dat studies als filosofie en kunstgeschiedenis minder waarde hebben?quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:22 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
omdat je geen baan kan vinden in de journalistiek en vrijetijdskunde. Als er geen vraag naar personeel is, is die studie automatisch minder belangrijk
whoah, we zijn het ergens over eens.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:19 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
laat dan 20 mensen per jaar op die opleiding toe, en niet ruim 1000!!! Veel afgestudeerde journalistiek studenten worden postbode oid omdat er verder geen werk is. Wat heb je in godsnaam aan die opleiding als er toch geen werk is?
ik weet niet wat ze inhouden, maar als daar geen werk in is, heb je er geen fuck aan. En als je het doet als hobby hoor je geen stufi te krijgen. Als je alles uit eigen zak betaald, maakt het mij niets uit wat je studeerd.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:31 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Vind je dan ook dat studies als filosofie en kunstgeschiedenis minder waarde hebben?
quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
whoah, we zijn het ergens over eens.
Dat is mij dus ook een doorn in het oog, maar dat is echt iets waar de regering iets aan zou moeten doen (wat ze dus niet doen).
Wel is het met betrekking tot journalistiek zo dat er op de universiteit geselecteerd wordt en dat er samengewerkt wordt met de grote kranten en tijdschriften van Nederland. Die lui die daar werken, behoren dus tot de top.
Maar tegenwoordig mag iedereen met geen greintje schrijftalent maar even journalist worden.
Helaas is een universiteit ook een commerciele instelling die ook zoveel mogelijk studenten wil werven, dus als een student geen werk kan vinden na afstuderen, zit de uni daar niet mee, helaas. Er zou veel strenger geselecteerd moeten worden aan de poort en er moet een numeris fixus voor meer studies komen. Ook moeten echte onzinstudies als management, economie en recht (waar je van alles wat leert, maar net niet genoeg) opgeheven worden.
met dat laatste ben ik het wel eens, met dat eerste niet.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:22 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
hmm volgens mij is zo`n beetje elke studie bij de tu/e deeltijd te volgen (bachelor in ieder geval)quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:41 schreef Levitation het volgende:
[..]
Moet je wel beta-genen hebben.![]()
Ik zou inderdaad naar de TU/E kunnen gaan, maar de enige studie die ze deeltijd aanbieden is Electro.En ik ben een meisje/vrouw. Mijn vriend heeft die studie gedaan en ik kan aardig inschatten dat 't met mij niets zou worden daar.
Helaas ben ik meer een alfa dan een beta. Ben met je eens dat we meer aan beta's hebben, maar dan moet je het wel kunnen.![]()
nou nee, dat ook weer niet meteen, want HBO'ers kunnen wel weer prima terecht in het bedrijfsleven. Het huis-aan-huis-krantje heeft ook journalisten nodig. Bovendien denk ik dat een journalist ook prima als communicatiedeskundige kan optreden.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:35 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
![]()
en veel kranten vragen eerder naar journalistiek studenten van de universiteit, dus ze kunnen het beste alle HBO studies journalistiek afschaffen![]()
![]()
precies.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:33 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
ik weet niet wat ze inhouden, maar als daar geen werk in is, heb je er geen fuck aan. En als je het doet als hobby hoor je geen stufi te krijgen. Als je alles uit eigen zak betaald, maakt het mij niets uit wat je studeerd.
In de door mij genoemde studies is abstract en systematisch denken zeer belangrijk. Die eigenschappen worden wel door de arbeidsmarkt gewaardeerd, maar er zijn niet direct functies die zich binnen deze vakgebieden bevinden. Afgestudeerde filosofen belanden dus zelden in een functie als filosoof, maar hebben volgens mij weinig moeite met het vinden van een baan. Ik zou het eeuwig zonde vinden als er enkel waardering bestaat voor studies met een goed arbeidsperspectief.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:33 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
ik weet niet wat ze inhouden, maar als daar geen werk in is, heb je er geen fuck aan. En als je het doet als hobby hoor je geen stufi te krijgen. Als je alles uit eigen zak betaald, maakt het mij niets uit wat je studeerd.
Moet het volgen van de studie filosofie dan ontmoedigd worden volgens jou?quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
precies.
Er wordt nooit naar een filosoof gevraagd in de krant. Ik heb er eens op gelet en het valt mij op dat veel schrijvers filosofie gestudeerd hebben. Dus je mag hopen dat je naast filosoferen ook nog een beetje kunt schrijven, want dan kun je nog wel eens een column in een tijdschrift of een krant krijgen. Maar verder zou ik het ook niet weten. Het is een tamelijk vage studie.
Naar mijn weten zijn die functies met name bezet door promovendi en zijn het er ook niet veel.quote:En met kunstgeschiedenis kun je waarschijnlijk conservator oid worden van een museum.
omdat jij bij de verkeerde metselaars komt, ik zie meer metselaars met een dikke bak rijden dan managersquote:Op zaterdag 23 september 2006 12:23 schreef BobbyB het volgende:
[..]
wat heeft het voor nut dan? Leg me dat eens uit?quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:47 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Moet het volgen van de studie filosofie dan ontmoedigd worden volgens jou?
[..]
Naar mijn weten zijn die functies met name bezet door promovendi en zijn het er ook niet veel.
maar als je verder geen vakkennis hebt, wat kun je dan worden? Want voor alle gebieden zijn specialisten beschikbaar. Als filosoof kun je het daar toch niet van winnen.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:44 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
In de door mij genoemde studies is abstract en systematisch denken zeer belangrijk. Die eigenschappen worden wel door de arbeidsmarkt gewaardeerd, maar er zijn niet direct functies die zich binnen deze vakgebieden bevinden. Afgestudeerde filosofen belanden dus zelden in een functie als filosoof, maar hebben volgens mij weinig moeite met het vinden van een baan. Ik zou het eeuwig zonde vinden als er enkel waardering bestaat voor studies met een goed arbeidsperspectief.
Dan is het volgen van een studie filosofie een elitaire aangelegenheid? Ik verschil met jou van mening dat een studie met name bedoeld is om in de toekomst een economische bijdrage te leveren aan de maatschappij. Het moet net zoveel een intellectuele horizonsverbreding zijn. Daarentegen worden er al eisen gesteld aan opleiding met betrekking tot de kwaliteit. Ik had al gezegd dat ze toch wel hun plaats vinden op de arbeidsmarkt vanwege opgedane competenties, alleen lang niet altijd in het vakgebied van hun opleiding. Die competenties vind ik belangrijker dan een economisch (wisselend) gemotiveerde vrijheidsbeperking met betrekking tot studiekeuze.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
wat heeft het voor nut dan?
Van mij mag iedereen de studie volgen die hij wil, maar waar ik wel problemen mee heb is het volgende:
1) het hele land betaalt, zodat jij die studie kunt volgen
2) het hele land betaalt als jij werkloos bent, omdat je met die studie geen werk kunt vinden
als je miljonair bent en je betaalt het allemaal zelf, dan vind ik het prima, maar ik vind dat je het tegenover de maatschappij verplicht bent om iets te studeren wat een béétje rendabel is.
ik heb een docu gezien iemand filosofie gestudeerd want dat had de toekomst staat nu elke dag koekjes in te pakkenquote:Op zaterdag 23 september 2006 14:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
wat heeft het voor nut dan? Leg me dat eens uit?
Van mij mag iedereen de studie volgen die hij wil, maar waar ik wel problemen mee heb is het volgende:
1) het hele land betaalt, zodat jij die studie kunt volgen
2) het hele land betaalt als jij werkloos bent, omdat je met die studie geen werk kunt vinden
als je miljonair bent en je betaalt het allemaal zelf, dan vind ik het prima, maar ik vind dat je het tegenover de maatschappij verplicht bent om iets te studeren wat een béétje rendabel is.
jij denkt zeker: "Ik gooi zoveel mogelijk onnodig moeilijke woorden in een zin zodat de helft afhaakt bij de discussie"quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:57 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Dan is het volgen van een studie filosofie een elitaire aangelegenheid? Ik verschil met jou van mening dat een studie met name bedoeld is om in de toekomst een economische bijdrage te leveren aan de maatschappij. Het moet net zoveel een intellectuele horizonsverbreding zijn. Daarentegen worden er al eisen gesteld aan opleiding met betrekking tot de kwaliteit. Ik had al gezegd dat ze toch wel hun plaats vinden op de arbeidsmarkt vanwege opgedane competenties, alleen lang niet altijd in het vakgebied van hun opleiding. Die competenties vind ik belangrijker dan een economisch (wisselend) gemotiveerde vrijheidsbeperking met betrekking tot studiekeuze.
- Kennis is eenvoudiger te verwerven dan competenties.
Shell en andere oliebedrijven hebben er een aantal in dienst en die worden flink betaald! (helemaal nu)quote:Op vrijdag 22 september 2006 04:38 schreef wickiedeviking het volgende:
wtf kan je met geologie worden dan?
je geeft geen antwoord op mijn vraag waar een afgestudeerd filosoof dan terecht komt.quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:57 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Dan is het volgen van een studie filosofie een elitaire aangelegenheid? Ik verschil met jou van mening dat een studie met name bedoeld is om in de toekomst een economische bijdrage te leveren aan de maatschappij. Het moet net zoveel een intellectuele horizonsverbreding zijn. Daarentegen worden er al eisen gesteld aan opleiding met betrekking tot de kwaliteit. Ik had al gezegd dat ze toch wel hun plaats vinden op de arbeidsmarkt vanwege opgedane competenties, alleen lang niet altijd in het vakgebied van hun opleiding. Die competenties vind ik belangrijker dan een economisch (wisselend) gemotiveerde vrijheidsbeperking met betrekking tot studiekeuze.
- Kennis is eenvoudiger te verwerven dan competenties.
het zal zelf wel een filosoof zijn. DIe praten altijd moeilijk over iets heel simpelsquote:Op zaterdag 23 september 2006 15:01 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
jij denkt zeker: "Ik gooi zoveel mogelijk onnodig moeilijke woorden in een zin zodat de helft afhaakt bij de discussie"![]()
Was dat een vraag dan? Ik ken meerdere filosofen die in de ICT terecht zijn gekomen.quote:Op zaterdag 23 september 2006 15:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
je geeft geen antwoord op mijn vraag waar een afgestudeerd filosoof dan terecht komt.
Het hebben van een standpunt is je goed rechtquote:Zolang een studie gefinancieerd wordt door de maatschappij, blijf ik bij mijn punt dat een studie rendabel moet zijn.
Als je afgestudeerd bent, kun je altijd nog besluiten je in te schrijven voor een deeltijdstudie filosofie... op eigen kosten dus.
Ik zie universiteiten liever niet als werknemersfabrieken.quote:En waarom heb je een studie nodig om je intellectuele horizon te verbreden? Je kunt ook nog autodidact zijn, hoor.
Snotneusquote:En kom maar eens met zo'n verhaal aan bij iedereen die zich blauw werkt voor jou. Ik zou je een trap onder je kont geven, snotneus.
Het is niet ongebruikelijk dat bedrijven een eigen opleidingstraject aanbieden, daarbij komt dat ICT niet enkel uit techniek bestaat, maar ook een groot deel uit gezond verstand gebruiken bestaat. Maar ik zal ze melden dat wat ze nu doen alle wetten der logica tartquote:Op zaterdag 23 september 2006 15:33 schreef Viking84 het volgende:
Hoe kan een filosoof in de ICT terecht komen als 'ie de vakkennis niet heeft?
Of ga je dan over computers filosoferen?.
doe dat vooralquote:Op zaterdag 23 september 2006 15:37 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Het is niet ongebruikelijk dat bedrijven een eigen opleidingstraject aanbieden, daarbij komt dat ICT niet enkel uit techniek bestaat, maar ook een groot deel uit gezond verstand gebruiken bestaat. Maar ik zal ze melden dat wat ze nu doen alle wetten der logica tart.
Je beseft dat je 95% van de studenten naar het HBO stuurt?quote:Op zaterdag 23 september 2006 15:33 schreef Viking84 het volgende:
...
en welja, schaf de hele universiteit dan maar af. Ik vind de universiteit persoonlijk alleen goed wanneer er wetenschap wordt bedreven. Dus al die luitjes die naar het bedrijfsleven gaan, zouden lekker op het HBO moeten blijven.
En wat doet dat met jouw beroepsperspectieven en indirect voor je economische productiviteit voor dit land?quote:Ik zie mezelf ook nog wel eens promoveren, overigens. Heeft m'n studie toch nog nut gehad.
Ga toch weg, als je zo graag kinderdisco's wil organiseren heb je daar echt geen opleiding voor nodig.quote:Op vrijdag 22 september 2006 08:08 schreef Earry het volgende:
Best nuttig hoor dat vrijetijdskunde, zij zorgen later voor de invulling van jouw (schaarse) vrije tijd.
Sowieso leer je er ook festivals e.d organiseren, er komt een generiek gedeelte bedrijfswetenschappen bij kijken maar je spitst je toe op entertainment.
Overigens vind ik studies waarbij je dagen vrij hebt ook maar niets![]()
"Filosofen vinden gemiddeld binnen negen maanden na hun afstuderen een baan op universitair niveau. Dit blijkt uit een onderzoek van weekblad Elsevier en de Stichting voor Economisch Onderzoek, gehouden onder twintigduizend alumni van verschillende studies, die afgestudeerd zijn in het jaar 1997-1998. Even ter vergelijking: een afgestudeerd cultureel antropoloog kost het anderhalf jaar om een baan op academisch niveau te vinden en een econoom lukt dit binnen vijf maanden. Een baan op minimaal HBO-niveau vindt de gemiddelde filosofiestudent binnen een half jaar. Het huidige salaris van afgestudeerde filosofen is laag, in vergelijking met dat van andere academici. Er is ook onderzocht hoe breed de studie is en in hoeveel verschillende beroepen de studenten terecht komen. Filosofie wordt in dit opzicht gekwalificeerd als een redelijk brede studie" (uit: Filosofie Magazine, nummer 6, jaargang 9, juli/augustus 2000, blz. 49).quote:Op zaterdag 23 september 2006 15:40 schreef Viking84 het volgende:
[..]
doe dat vooral.
Ik vind het opvallend dat ze daar in slagen aangezien bedrijven tegenwoordig zoveel eisen stellen dat je zou verwachten dat een normaal sterveling niet meer aan het werk komt.
10 jaar werkervaring, kennis van dit en dat en dat...
Dus zij reageren dan gewoon op dergelijke advertenties?
ga terug naar je land, joh, als je niet weet waar je over praat.quote:Op zaterdag 23 september 2006 15:46 schreef Allochtoon het volgende:
[..]
Ga toch weg, als je zo graag kinderdisco's wil organiseren heb je daar echt geen opleiding voor nodig.
mwa, zo moeilijk is het niet, ik heb zelf wel eens een feest georganiseerd in de Escape en daar tochbehoorlijk een big buck uit gehaaldquote:Op zaterdag 23 september 2006 15:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ga terug naar je land, joh, als je niet weet waar je over praat.
vrijetijdsmanager zijn is wel wat anders dan disco's organiseren.quote:Op zaterdag 23 september 2006 16:01 schreef donald_dick het volgende:
[..]
mwa, zo moeilijk is het niet, ik heb zelf wel eens een feest georganiseerd in de Escape en daar tochbehoorlijk een big buck uit gehaald
Kom kom, is het mijn schuld dat je frusti lelijk bentquote:Op zaterdag 23 september 2006 15:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ga terug naar je land, joh, als je niet weet waar je over praat.
wat dan? en manager kan je niet voor lerenquote:Op zaterdag 23 september 2006 16:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
vrijetijdsmanager zijn is wel wat anders dan disco's organiseren.
nee, je filosofeert over hoe mensen computers gebruiken. en daar kan je flink wat geld in verdienen. kijk maar naar Applequote:Op zaterdag 23 september 2006 15:33 schreef Viking84 het volgende:
Hoe kan een filosoof in de ICT terecht komen als 'ie de vakkennis niet heeft?
Of ga je dan over computers filosoferen?.
want mensen spenderen geen vrije tijd in een discoquote:Op zaterdag 23 september 2006 16:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
vrijetijdsmanager zijn is wel wat anders dan disco's organiseren.
eigenlijk is het een beetje misleidend. Ik denk dat de opleiding beter 'recreatiemanagement' kan heten. Volgens mij associeren mensen dat toch meer met echt de deur uitgaan.quote:Op zaterdag 23 september 2006 16:04 schreef donald_dick het volgende:
[..]
want mensen spenderen geen vrije tijd in een disco![]()
dan heb je vast talent.quote:Op zaterdag 23 september 2006 16:01 schreef donald_dick het volgende:
[..]
mwa, zo moeilijk is het niet, ik heb zelf wel eens een feest georganiseerd in de Escape en daar tochbehoorlijk een big buck uit gehaald
tuurlijk, maar dat leer je wel (hopelijk) in 4 jaarquote:Op zaterdag 23 september 2006 16:12 schreef snellejelle het volgende:
maar 1 feest is pas het begin he. dat is het kleinste. een driedaagsfestival is weer een heel ander verhaal.
En laten dat nou net allemaal flutbaantjes zijn? Communicatiemedewerker, marketingmedewerker, conceptontwikkelaar - houd toch op...quote:Op zaterdag 23 september 2006 11:02 schreef K.V. het volgende:
Je hebt echt geen idee waar je over praat.
Dit is vrijetijdsmanagement >>
[..]
Bron: http://www.nhtv.nl/Applications/PortalPageModule/default.aspx?INSTANCE=bc39cadb-4630-4711-80b0-d48cfb15f79c&MenuItemID=abd8413c-f2d0-4963-8baa-72d055433060&ImageDocID=1a1b9826-75b0-404e-b483-f0020592f5c1&TreeCode=000.013.003.013
Zo zie je maar weer, er zijn een hoop mogelijkheden! Je moet er alleen zelf wel wat voor willen doen.
Afgelopen jaar heb ik onder andere de vakken marketing en financieel management gevolgd.
Hiermee leer ik inderdaad echt hoe ik mijn eigen vrije tijd moet managen![]()
jij hebt ook behoorlijk wat opgekropte frustraties he.quote:Op zaterdag 23 september 2006 19:05 schreef StefanP het volgende:
[..]
En laten dat nou net allemaal flutbaantjes zijn? Communicatiemedewerker, marketingmedewerker, conceptontwikkelaar - houd toch op...
Dat zijn van die baantjes waar ze elke 6 maanden een nieuwe "strategie" voor het gezicht van het bedrijf bepalen... of de slogan veranderen... of het briefpapier. Met van die zweverige uitleg waar elk weldenkend mens van over z'n nek gaat, in de trant van "onze nieuwe bedrijfscultuur staat voor slagvaardigheid, een synergie tussen inzet en passie!" Zinloze overhead, dom volk gewoon dat niets toevoegt.
De aarde is rond, broeikaseffect is kut, we bestaan zoveel miljoen jaar... what else you need to know?quote:Op vrijdag 22 september 2006 04:47 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat ik vaak het nut van dit soort dingen ook niet inzie, maar denk jij nu echt dat het gros v/d bedrijven bestaat uit goede doelen instellingen waar men voornamelijk functies creert om afgestudeerden van de zog. flut studies aan de bak te krijgen?quote:Op zaterdag 23 september 2006 19:05 schreef StefanP het volgende:
[..]
En laten dat nou net allemaal flutbaantjes zijn? Communicatiemedewerker, marketingmedewerker, conceptontwikkelaar - houd toch op...
Dat zijn van die baantjes waar ze elke 6 maanden een nieuwe "strategie" voor het gezicht van het bedrijf bepalen... of de slogan veranderen... of het briefpapier. Met van die zweverige uitleg waar elk weldenkend mens van over z'n nek gaat, in de trant van "onze nieuwe bedrijfscultuur staat voor slagvaardigheid, een synergie tussen inzet en passie!" Zinloze overhead, dom volk gewoon dat niets toevoegt.
Zoiets als bordjes boven de brandblusserquote:Op zaterdag 23 september 2006 19:05 schreef StefanP het volgende:
[..]
Wie denk je wie je olie vindt? De baliemedewerker van de Shell? Juist anno 2006 is exploratie van nieuwe oliegebieden belangrijk want de consumptie is hoger dan het vinden van nieuwe bronnen. Wie vind die dingen? Juist, geologen.quote:Op zaterdag 23 september 2006 19:35 schreef EsDe het volgende:
[..]
De aarde is rond, broeikaseffect is kut, we bestaan zoveel miljoen jaar... what else you need to know?![]()
![]()
ik vind geologie al helemaal bout, alles wat belangrijk en núttig is is zo ongeveer al ontdekt. en zoniet, dan zijn er zat mensen die het mogelijk nog gaan ontdekken. maar om vandaag anno 2006 nog geologie te gaan studeren.... :![]()
![]()
Wat weten rednecks ook van Marketing? Zo te zien heeeeeel weinig!quote:Op zaterdag 23 september 2006 19:05 schreef StefanP het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 23 september 2006 19:05 schreef StefanP het volgende:
[..]
Verrassing: het zonnenstelsel heeft 8 (acht) planeten. Daarnaast heeft de aarde een maan. En onze aarde raakt leeg. Zeer actueel, zeg ik je. Actueler dan jij zou willen als je straks voor 3 euro de liter een tankje extra volblaast omdat je weer zo lang stationair hebt moeten lopen op weg naar kantoorquote:Op zaterdag 23 september 2006 19:35 schreef EsDe het volgende:
[..]
De aarde is rond, broeikaseffect is kut, we bestaan zoveel miljoen jaar... what else you need to know?![]()
![]()
ik vind geologie al helemaal bout, alles wat belangrijk en núttig is is zo ongeveer al ontdekt. en zoniet, dan zijn er zat mensen die het mogelijk nog gaan ontdekken. maar om vandaag anno 2006 nog geologie te gaan studeren.... :![]()
![]()
En wat vind jij dan wel een 'normale' baan?quote:Op zaterdag 23 september 2006 19:05 schreef StefanP het volgende:
[..]
quote:Op zondag 24 september 2006 23:37 schreef Xenwolfie het volgende:
Putjesschepper.
Die van zichzelf, de rest is maar onzin.quote:Op zondag 24 september 2006 23:27 schreef T3rr0r het volgende:
[..]
En wat vind jij dan wel een 'normale' baan?
quote:Op zondag 24 september 2006 23:43 schreef star_gazer het volgende:
[..]
[afbeelding]
Die is al even bezig
Alles waar je echt, eerlijk werk voor moet verrichten. Of het nu inderdaad putjesschepper is of accountant. Maar niet dat semi-intellectuele, onzinnige marketing/HR gerelateerde gezever. In het beste geval helpt hun zinloze geschuif van papier de lucht te circuleren, meer niet.quote:Op zondag 24 september 2006 23:27 schreef T3rr0r het volgende:
[..]
En wat vind jij dan wel een 'normale' baan?
dus jij doet Human Resource Managmentquote:Op maandag 25 september 2006 01:01 schreef StefanP het volgende:
[..]
Alles waar je echt, eerlijk werk voor moet verrichten. Of het nu inderdaad putjesschepper is of accountant. Maar niet dat semi-intellectuele, onzinnige marketing/HR gerelateerde gezever. In het beste geval helpt hun zinloze geschuif van papier de lucht te circuleren, meer niet.
Corporate coaching. Lekker met de step a-la Sjorsquote:Op maandag 25 september 2006 01:04 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dus jij doet Human Resource Managment
Jij weet echt niet wat het allemaal inhoudt he.quote:Op maandag 25 september 2006 01:01 schreef StefanP het volgende:
[..]
Alles waar je echt, eerlijk werk voor moet verrichten. Of het nu inderdaad putjesschepper is of accountant. Maar niet dat semi-intellectuele, onzinnige marketing/HR gerelateerde gezever. In het beste geval helpt hun zinloze geschuif van papier de lucht te circuleren, meer niet.
Schitterend.quote:Op maandag 25 september 2006 10:40 schreef axis303 het volgende:
En vooral de losers die strooien met Engelse termen:
Interior Designer: Schoonmaker
Facility Manager: Chef Kok
Controller: Boekhouder (vooral in het kleinbedrijf!!!)
Executive Director of Operations: Chef afdeling lopende band werkers
Executive Internal Logistics Manager: Dozen-schuiver in de werkplaats
Supply Facility Manager: o.a het bijvullen van de koffie-automaten en de cup-a-soup
Executive Manager of Daily Operations: iemand die zijn dagelijkse ronde maakt langs brandblussers, sprinkler-installaties en kopieermachines.
Vooral die vacaturepagina's op zaterdag in de krant, elke week weer het hoogtepunt van het weekend.
wat was de eerste? Misschien is een beroep op het raakvlak van die twee iets voor je.quote:Op maandag 25 september 2006 13:55 schreef ogrish het volgende:
Om even in te gaan op het onderwerp van het topic; Ik ben nu zelf 2e jaars HBO Culturele en Maatschappelijke Vorming, een studie die veel gelijkenis schijnt te vertonen met vrijetijdskunde, alleen is deze meer gericht op het welzijnsperspectief. De studie die ik nu doe heeft voor mij twee kanten.
Het positieve aan deze studie vind ik dat je heel breed opgeleid wordt en veel leert, wat betekent dat wij als afgestudeerden enorm veel te bieden hebben. Het feit dat deze studie zo breed is, is tevens ook een valkuil, want ik weet nog steeds niet specifiek wat voor baan ik ermee kan krijgen. Ook schijnt werk in de sociale sector zwaar onderbetaald te worden.
Vrijetijdskunde is ook een erg brede studie en ik vraag mij dan ook serieus af of de arbeidsmarkt daarop zit te wachten.
Achteraf denk ik altijd nog steeds dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt, maar aangezien dit mijn tweede studie is wil ik het toch afmaken.
ik denk dat ze die eerste studie niet heeft afgemaakt.quote:Op maandag 25 september 2006 15:23 schreef MouseOver het volgende:
[..]
wat was de eerste? Misschien is een beroep op het raakvlak van die twee iets voor je.
Dat denk ik ook, maar affiniteit met iets als aanvulling op z'n huidige studie kan al voldoende zijn. Veel mensen met deze algemene opleidingen gaan immers iets doen waar ze nog niet eens affiniteit mee hebben.quote:Op maandag 25 september 2006 15:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik denk dat ze die eerste studie niet heeft afgemaakt.
Euh.. Een Interior Designer is wel even iets anders dan een Interieur Verzorger, wat idd een schoonmaker is.quote:Op maandag 25 september 2006 10:40 schreef axis303 het volgende:
Supply Facility Manager: o.a het bijvullen van de koffie-automaten en de cup-a-soup
Executive Manager of Daily Operations: iemand die zijn dagelijkse ronde maakt langs brandblussers, sprinkler-installaties en kopieermachines.
Vooral die vacaturepagina's op zaterdag in de krant, elke week weer het hoogtepunt van het weekend.
quote:Op maandag 25 september 2006 15:29 schreef Toeps het volgende:
[..]
Euh.. Een Interior Designer is wel even iets anders dan een Interieur Verzorger, wat idd een schoonmaker is.
En een controller is toch zéker geen boekhouder! (Net zo min als dat een accountant een boekhouder is.)
Ik vraag me af welke nutteloze opleiding jij hebt genoten.
losers: mensen die uit hun nek lullen en andere verwijten met Engelse termen te strooien en het zelf ook doen.quote:Op maandag 25 september 2006 10:40 schreef axis303 het volgende:
<bizarre definities hier>
Facility Manager is naar mijn weten nog altijd een conciërge. Bij ons heet dat namelijk ook zo, en die staat niet te koken in ieder geval. Ook "Executive Director of Operations" verschilt per bedrijf. Maar goed, jij zelf hebt het ook over "losers".quote:Op maandag 25 september 2006 10:40 schreef axis303 het volgende:
Mijn eerste studie was HBO-rechten en die heb ik inderdaad niet afgemaakt. Overigens zit ik nu ook in een sollicitatieprocedure bij de politie, maar dat is nog een heel traject. Die baan heb namelijk altijd al willen hebben en dan heb ik zometeen eindelijk een vast inkomen. Maar tot die tijd wil ik nog niet mijn studie opgeven voor de zekerheid.quote:Op maandag 25 september 2006 15:23 schreef MouseOver het volgende:
[..]
wat was de eerste? Misschien is een beroep op het raakvlak van die twee iets voor je.
Laten ze bij de politie tegenwoordig mensen met zo'n wazige sociologische opleiding toe. Geen wonder dat ze dan niet verder komen dan flitsen langs de snelwegquote:Op maandag 25 september 2006 17:18 schreef ogrish het volgende:
[..]
Mijn eerste studie was HBO-rechten en die heb ik inderdaad niet afgemaakt. Overigens zit ik nu ook in een sollicitatieprocedure bij de politie, maar dat is nog een heel traject. Die baan heb namelijk altijd al willen hebben en dan heb ik zometeen eindelijk een vast inkomen. Maar tot die tijd wil ik nog niet mijn studie opgeven voor de zekerheid.
Ik wil alleen duidelijk maken dat studies als Culturele en Maatschappelijke Vorming en Vrijetijdskunde erg breed zijn, wat mogelijk problemen kan geven bij toetreding op de arbeidsmarkt.
Jij bent Supply Facility Manager?quote:Op maandag 25 september 2006 15:55 schreef Individual het volgende:
[..]
losers: mensen die uit hun nek lullen en andere verwijten met Engelse termen te strooien en het zelf ook doen.
Nou ja, als de vacaturepagina's het hoogtepunt van je weekend zijn begrijp ik je een stuk beter!![]()
Nee, ik ben 'open deur intrap executive'quote:Op maandag 25 september 2006 18:46 schreef axis303 het volgende:
[..]
Jij bent Supply Facility Manager?
Want ze kunnen tegenwoordig in de toekomst kijkenquote:Op vrijdag 22 september 2006 17:47 schreef PvtRyan het volgende:
[..]
Onderzoek dat nergens goed voor is of nergens toe leidt wordt niet gefinancieerd.
moet je eerst zelf pedo zijn, voordat je de pNVD mag verafschuwen dan?quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:37 schreef MouseOver het volgende:
Ja, en jammer dat er mensen zijn die zo kortzichtig denken als jij. Als je pallets sorteren nu leuk vind?quote:Op woensdag 27 september 2006 22:36 schreef immortalsean het volgende:
[..]
moet je eerst zelf pedo zijn, voordat je de pNVD mag verafschuwen dan?![]()
moet je eerst zelf pallets sorteren, voordat je mag inzien dat zulk werk geen toekomst bied?![]()
moet je eerst zelf op het vmbo gezeten hebben, voordat je mag stellen dat er ontzettend veel (criminele) mongolen rondlopen dan?![]()
gelukkig maar dat er ook mensen zijn, die jouw logica niet wensen te volgen.![]()
quote:Op donderdag 28 september 2006 18:22 schreef italiaan1987 het volgende:
je moet gewoon logistiek & technische vervoerskunde doen
Er is een wereld van verschil tussen zelf pedo zijn en weten wat het inhoudtquote:Op woensdag 27 september 2006 22:36 schreef immortalsean het volgende:
[..]
moet je eerst zelf pedo zijn, voordat je de pNVD mag verafschuwen dan?![]()
moet je eerst zelf pallets sorteren, voordat je mag inzien dat zulk werk geen toekomst bied?![]()
moet je eerst zelf op het vmbo gezeten hebben, voordat je mag stellen dat er ontzettend veel (criminele) mongolen rondlopen dan?![]()
gelukkig maar dat er ook mensen zijn, die jouw logica niet wensen te volgen.![]()
Sigwaardigquote:Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
zei iemand met als beroep klmquote:Op donderdag 28 september 2006 20:20 schreef Theodoric het volgende:
Logistiek/Bedrijfskunde
Marketing,
Vrijetijdskunde![]()
Media management meuk![]()
Een opleiding met management in de naam
Communicatie-onzin
Alsof je met die opleidingen iets zinvols kan bijdragen aan de wereld.
Ach ja, die mensen denken dat klanten vanzelf naar je toe komenquote:Op vrijdag 29 september 2006 11:29 schreef Individual het volgende:
Mensen die marketing maar overbodig en onzinnig vinden!![]()
Vertel dat maar eens aan Coca Cola om te beginnen hahahaha!![]()
Helaas denken onze 'top managers' daar anders over.quote:Op zaterdag 23 september 2006 19:05 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het is niet zo dat het niet belangrijk of nodig is.quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:35 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ach ja, die mensen denken dat klanten vanzelf naar je toe komennet als dat Communicatie onderschat wordt. Zo triest die mensen die niet eens weten wat het inhoud, maar er wel over oordelen.
Oh dat weet ik niet, heb daar namelijk nooit een studie voor gedaanquote:Op vrijdag 29 september 2006 11:48 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Het is niet zo dat het niet belangrijk of nodig is.
Het is alleen geen studie van 4 jaar waardig.
Leuk voor erbij (naast een degelijke studie)
hehehe ja ik heb er ook nooit direct voor gestudeerd!quote:Op vrijdag 29 september 2006 11:54 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Oh dat weet ik niet, heb daar namelijk nooit een studie voor gedaanDus ik denk dat je daar dan wel gelijk in hebt als ik het kan
![]()
K heb twee jaar HBO gedaan. En ik meen uit ervaring te kunnen stellen dat het niveau lager ligt dan het WOquote:Op vrijdag 29 september 2006 21:16 schreef italiaan1987 het volgende:
achja mensen hier vinden alles een flutstudie op HBO niveau
iedereen geilt hier op WO
tuurlijk is het niveau lager dan WOquote:Op vrijdag 29 september 2006 21:21 schreef qwertyuiop het volgende:
[..]
K heb twee jaar HBO gedaan. En ik meen uit ervaring te kunnen stellen dat het niveau lager ligt dan het WO![]()
Ook moet ik zeggen dat ik echt niet afgeef op het MBO. Mensen leren daar nog echte vakken
FLAME
Ik werk en studeer. Prima bedrijf om bij te werken, vervoer van mensen en vracht optimaliseren is ook iets nuttigs waar mensen wat aan hebben en de wereld een klein stukje beter van wordt, dat kan je van de bovengenoemde pauperstudies niet zeggenquote:Op vrijdag 29 september 2006 09:27 schreef donald_dick het volgende:
[..]
zei iemand met als beroep klm
Hoi,quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:12 schreef Theodoric het volgende:
[..]
Ik werk en studeer. Prima bedrijf om bij te werken, vervoer van mensen en vracht optimaliseren is ook iets nuttigs waar mensen wat aan hebben en de wereld een klein stukje beter van wordt, dat kan je van de bovengenoemde pauperstudies niet zeggen. Wat studeer jij trouwens? Marketing, communicatie of een andere spekenbonen opleiding zeker?
![]()
ik hoop dat dat niet gaat tegenvallen want werkgevers hebben het over het algemeen niet zo op arrogante academiciquote:Op vrijdag 29 september 2006 22:09 schreef JoPiDo het volgende:
wat TS zegt is helemaal waar
maar voor mij wel positief; ik studeer wiskunde en zat met 20 studenten in mijn groepals ik klaar ben heb ik in no-time een baan, als ik 30 ben verdien ik bakken, bakken met geld
Waar heb je WO gedaan? Na drie jaar Leiden vind ik WO net een heel klein stapje boven US High School staan, en in sommige aspecten echt ver daaronder...quote:Op vrijdag 29 september 2006 21:21 schreef qwertyuiop het volgende:
[..]
K heb twee jaar HBO gedaan. En ik meen uit ervaring te kunnen stellen dat het niveau lager ligt dan het WO![]()
Ook moet ik zeggen dat ik echt niet afgeef op het MBO. Mensen leren daar nog echte vakken
FLAME
quote:
zo he, kan dat aleen met IDquote:je hobby is je beroep,
je kan ook 24/7 hoer zijnquote:je bent 24/7 een designer,
dus je kan er ook ramen mee lappen en vliegtuigen mee besturen?quote:altijd anders,
is wel te hopenquote:andere klanten,
nee, je kan niet 2 keer dezelfde gieter ontwerpenquote:andere producten te ontwerpen,
hoeveel ontwerpers heeft Porsche denk je nodigquote:altijd wel behoefte aan, hoera
Wat was er eerst, logistiek of budget voor marketing- en communicatiemensen?quote:Op vrijdag 29 september 2006 23:16 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Hoi,
Hoe komt KLM aan klanten? Juist, via COMMUNICATIE en MARKETING. Anders had jij dus gewoon geen baan![]()
Groetjes,
veldmuis
Aan de Vu in Amsterdamquote:Op zaterdag 30 september 2006 01:37 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waar heb je WO gedaan? Na drie jaar Leiden vind ik WO net een heel klein stapje boven US High School staan, en in sommige aspecten echt ver daaronder...![]()
Oh dus jij bent ook al zo iemand die alleen zichzelf belangrijk vind... nee dan is het duidelijkquote:Op zaterdag 30 september 2006 09:58 schreef Theodoric het volgende:
[..]
Wat was er eerst, logistiek of budget voor marketing- en communicatiemensen?
Zonder uitgaven aan marketing en communicatie zou er meer geld overblijven om de kostprijs te drukken en te investeren in innovaties, het echte geld wordt op de vloer verdiend met logistiek. Helaas moet elk bedrijf tegenwoordig veel geld uitgeven aan marketing en krijgt de klant minder product voor het geld wat ze uitgeven. Maar stel je voor dat marketing/communicatie niet bestond, wat een mooie wereld zou het dan zijn. Meer geld voor het personeel wat echt werk doet en meer investeringen in duurzame innovaties
. Oh en minder reclames.
Talpa.
nou joh, allemaal snel overstappen op het oersaaie informatica, want dat verdient meerquote:Op zaterdag 30 september 2006 09:49 schreef donald_dick het volgende:
[..]
je weet dta het loon van een WO Industrieel Ontwerper lager ligt dan ene HBO informaticus ?
Hier komen we bij waar het echt om gaat:quote:Op zaterdag 23 september 2006 14:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar tegenwoordig mag iedereen met geen greintje schrijftalent maar even journalist worden.
Helaas is een universiteit ook een commerciele instelling die ook zoveel mogelijk studenten wil werven, dus als een student geen werk kan vinden na afstuderen, zit de uni daar niet mee, helaas. Er zou veel strenger geselecteerd moeten worden aan de poort en er moet een numeris fixus voor meer studies komen. Ook moeten echte onzinstudies als management, economie en recht (waar je van alles wat leert, maar net niet genoeg) opgeheven worden.
Denk je het zelf? Marketing is een essentieel deel in de hele economie. Misschien zijn de producten wel beter (wat ik betwijfel want door het wegvallen van de marketing is er alleen maar een grotere winstmarge) maar dan nog weten mensen niet dat het product bestaat en waar ze het kunnen halen.quote:Op zaterdag 30 september 2006 09:58 schreef Theodoric het volgende:
[..]
Zonder uitgaven aan marketing en communicatie zou er meer geld overblijven om de kostprijs te drukken en te investeren in innovaties, het echte geld wordt op de vloer verdiend met logistiek. Helaas moet elk bedrijf tegenwoordig veel geld uitgeven aan marketing en krijgt de klant minder product voor het geld wat ze uitgeven. Maar stel je voor dat marketing/communicatie niet bestond, wat een mooie wereld zou het dan zijn. Meer geld voor het personeel wat echt werk doet en meer investeringen in duurzame innovaties
. Oh en minder reclames.
Talpa.
quote:Op zaterdag 30 september 2006 09:58 schreef Theodoric het volgende:
[..]
. Oh en minder reclames.
Talpa.
Niet feest: gewoon alle studies waar je WEL bij moet nadenken. Itt tot rechten bijvoorbeeld. Mi de enige wetenschappelijke studie waar je bijna niet zelf moet nadenken.quote:Op donderdag 28 september 2006 20:09 schreef Alxander het volgende:
[..]
![]()
Niet feest opleidingen:
Tandheelkunde
Bedrijfseconomie
Farmacie
Geneeskunde
Fiscaal Recht
Biomedische Wetenschappen
Technische Bestuurs/Bedrijfskunde
Technische Informatica/Wiskunde/Natuurkunde/etc.
Civiele Techniek, Bouwkunde, Werktuigbouwkunde
Maritieme Techniek, Lucht en Ruimtevaarttechniek
Econometrie
Feest opleidingen:
Vrijetijdskunde
Sport en management
Culturele en Maatschappelijke vorming
....
...
...
..
.
Vul het lijstje aan
quote:Wat leer je?
• instrumentaal spel;
• muzikale scholing, muziekproductie en klank;
• kennis en vaardigheden rond productieprocessen, samenwerken, rapporteren, publiceren en presenteren.
Vereisten
• je bent muzikaal;
• bespeelt een instrument (een draaitafel is ook een instrument). Je (spel)niveau ontstijgt het niveau van een goede amateur;
• gevoel voor klank en muziek en wilt (als performer) graag invloed uitoefenen op het geheel van (de muziekkant van) de productie;
• communicatief sterk;
• uitgesproken ideeën over compositie, muziekproductie en performance en wilt die in praktijk brengen.
Je hoeft voor deze studie geen technologische of productionele ervaring te hebben. Een passend (spel)niveau en enige avontuurlijkheid zijn wel van belang. Ook heb je de drang om de nieuwe middelen en methoden te gebruiken voor het doel dat je hebt: zorgen dat een bepaald stuk muziek op zijn best klinkt in de gegeven omstandigheden.
nee, Nederlands is jovelquote:Op zaterdag 30 september 2006 11:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nou joh, allemaal snel overstappen op het oersaaie informatica, want dat verdient meer.
bij elsevier kan je helaas niet deeplinkenquote:Kun je dit trouwens met bronnen staven? Ik zit namelijk vaak naar vacatures te kijken en het valt me op dat WO'ers altijd met een hoger startsalaris beginnen dan HBO'ers.
weet jij veel. Lul toch niet over dingen waar je geen verstand van hebt, manquote:
hee de pot verwijt de ketel dat ie zwart zietquote:Op zaterdag 30 september 2006 13:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
weet jij veel. Lul toch niet over dingen waar je geen verstand van hebt, man.
wat boeit het mij dat je mij niet gelooftquote:Ja, dat je niet kan deeplinken is jouw probleem. Tot ik een bron zie, geloof ik je niet.
... Wat weer communicatiedeskundigen nodig maaktquote:Op zaterdag 30 september 2006 13:00 schreef Individual het volgende:
Maar marketing mensen kunnen ook vrij extrovert zijn en dat botst nog wel eens met de introvertere werknemers (meestal technologische) die denken dat er alleen geschreeuwt wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |