Link naar het vorige topic: Wat eten we en drinken we vandaag deel 25quote:Op donderdag 21 september 2006 21:02 schreef Underdoggy het volgende:
ingredienten voor 2 personen:
genoeg Tagliatella
rode uit
blokje tomatenblokjes in saus
grote zoete punt paprika
klein bakje garnalen
klein bakje cherry tomaten
2 teentjes knoflook
2 teelepels sambal
verse of gedrooge bascilicum
Fruit de fijngesneden uit met de teentjes knoflook in wat olijfolie
voeg als de ui glazig wordt de gesneden zoete punt paprika toe en bak dit even mee
voeg na een minuutje de in helften of kwart gesneden cherrytomaatjes toe en de garnalen, en roer dit goed door.
voeg na een minuutje 1/3e blikje tomatenblokjes met saus toe en de bascilicum en sambal
Laat het geheel paar minuutjes pruttelen en voeg tot slotte de gekookte tagliatella toe en bak dit even mee.
Erg lekker met wat chiabatta.
Ziet er simpel uit, maar dat hoort met pasta
Dat is whiskeyquote:
Ah, bedankt! Kende ik niet. Het klonk wel kjoetquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:42 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
Dat is whiskeyNu heb ik een kop earl grey thee met een stuk koude pizza
![]()
Geen dank, ach, de pizza was mijn ontbijtquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ah, bedankt! Kende ik niet. Het klonk wel kjoet
Ik heb een perenijsje op. En dat was (héél slecht) mijn ontbijt.
Zo dat ziet er lekker uit! Nu een glas cola en een berlinerbolquote:Op vrijdag 22 september 2006 17:40 schreef editor2 het volgende:
[[url=http://xs206.xs.to/xs206/06385/editor2vrijdagavondhap.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
30 minuten geleden als compensatie voor de gemiste lunch.![]()
Een vraagje, moet ik die pasta nou eerst koken of niet...?quote:Ingredienten:
Tortellini
Aardappel-Anders in je favoriete smaak
Ui, knoflook
Verseladspinazie
Roerbak de ui en knoflook samen met de bladspinazie.
Tortelline (of ravioli) in een schaal mengen met roerbakmix
Aardappel-anders erover heen.
20 minuten in de oven.
Wat eet jij steeds lekkere dingenquote:Op zaterdag 23 september 2006 19:04 schreef editor2 het volgende:
[[url=http://xs106.xs.to/xs106/06386/editor2zaterdagavondhap.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
mijn avondhap van +/- 45 min.geleden.![]()
Wat eet jij altijd lekkerquote:Op zaterdag 23 september 2006 19:04 schreef editor2 het volgende:
[[url=http://xs106.xs.to/xs106/06386/editor2zaterdagavondhap.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
mijn avondhap van +/- 45 min.geleden.![]()
Ik vind het ook al zo veelquote:Op zondag 24 september 2006 16:02 schreef Riann het volgende:
en veel
Ik grill pompoen altijd in mijn grillpan. Plakken van ongeveer een centimeter dik.quote:Op maandag 25 september 2006 11:11 schreef kruimel_20 het volgende:
ik heb nog een boterpompoen liggen en vandaag moeten de groentenburgers op en er liggen nog wat kastanje champignongs....
Iemand een idee wat ik met de pompoen kan doen?
ik heb alleen geen grillpan...quote:Op maandag 25 september 2006 11:25 schreef jehoeroen het volgende:
[..]
Ik grill pompoen altijd in mijn grillpan. Plakken van ongeveer een centimeter dik.
Dat eet je in een keer op?quote:Op vrijdag 22 september 2006 17:40 schreef editor2 het volgende:
[[url=http://xs206.xs.to/xs206/06385/editor2vrijdagavondhap.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
30 minuten geleden als compensatie voor de gemiste lunch.![]()
Heb je er een verslagje van gemaakt? Wat heb je daar gegeten en was het goed?quote:Op donderdag 21 september 2006 21:59 schreef Martijn_77 het volgende:
net wezen eten bij Grand-Café 't Slot
oehh, was lekker, ik had de pizza gemaakt, shoarma pizzaquote:
Het was schmackelyck hoorquote:Op dinsdag 26 september 2006 17:38 schreef shiNinG_staR het volgende:
Ik ga vanavond het recept uit de OP eten, laat nog weten hoe ik het vond
quote:Op vrijdag 29 september 2006 00:22 schreef Stereotomy het volgende:
Eigengemaakte Philly Cheese Steak![]()
Dit was de mijne:quote:Op vrijdag 29 september 2006 02:54 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
Ik heb er gister een op van de steak escape
Wat eet jij steeds veelquote:Op zondag 1 oktober 2006 17:03 schreef editor2 het volgende:
[[url=http://xs107.xs.to/xs107/06390/editor2zondagavondeten.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Mijn vroege avondhap ivm bezigheden straks
Dat maak je toch niet allemaal zelf...quote:Op zondag 1 oktober 2006 17:03 schreef editor2 het volgende:
[[url=http://xs107.xs.to/xs107/06390/editor2zondagavondeten.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Mijn vroege avondhap ivm bezigheden straks
Klinkt goed. Dat zet ik morgen op het menu.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 16:19 schreef Fuente het volgende:
Vanavond bloemkool, aardappels en een gehaktbal
Fantaserenquote:
Dit ziet eruit als een combinatie tussen Chinees, pasta en andijviestamppot.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:34 schreef editor2 het volgende:
[[url=http://xs307.xs.to/xs307/06402/editor2happendinsdagnamiddag.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
3 uurtje geleden gegeten.
lees de vragen eens op de vorige pagina..quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:34 schreef editor2 het volgende:
[[url=http://xs307.xs.to/xs307/06402/editor2happendinsdagnamiddag.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Wat moet dat voorstellen?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:34 schreef editor2 het volgende:
lijkt wel opgeschept van zo'n eetzoveelalsjewilvooreenvasteprijs-buffet steeds, die foto's, exact dezelfde setting iedere keer, bizarre combi's en veel te veelquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat moet dat voorstellen?
Andijviestampot met pasta ofzo?
Hey..'golfer' ouwe eetgekquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:45 schreef golfer het volgende:
Wat moet dat voorstellen?
Andijviestampot met pasta ofzo?
Jij snapt het..quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:48 schreef milagro het volgende:
lijkt wel opgeschept van zo'n eetzoveelalsjewilvooreenvasteprijs-buffet steeds, die foto's, exact dezelfde setting iedere keer, bizarre combi's en veel te veel
Ik zie ook steeds een glas van een Luxemburgse voetbalclub staan, woon jiij in Luxemburg ?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:51 schreef editor2 het volgende:
[..]
Hey..'golfer' ouwe eetgekneu..tis van het buffet in het restaurant waar ik de laatste tijd veel eet.
Beetje van alles wat.(l) vers gebakken brood,(lb) salade(rb) de overheerlijke galia/watermeloen schijven
& soes,bier&fanta en voor mij een bord met curry lamsvlees/andijviemix,stukje gebakken vis etc..
Licht en smakelijk als avondhap.Hieronder wat closeup shots zoals je dat van mij wel intussen kent.
[[url=http://xs107.xs.to/xs107/06402/closeupavondeten.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs107.xs.to/xs107/06402/closeupavondeten02.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs107.xs.to/xs107/06402/closeupavondeten03.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[..]
Jij snapt het..![]()
ohquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 23:29 schreef editor2 het volgende:
luxemburg?
Dat is gewoon een glas met het pepsi-logo erop
![]()
nou, dat is het dus juist, je gaat eten, maar eerst maak je een setting van alles, speciaal om later hier te laten zien, apart wel.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 23:50 schreef editor2 het volgende:
Hotel?..tis gewoon een restaurant met gedekte tafels en stoelen.![]()
Bedankt dat je de foto's zo leuk vindt maar echt byzonder is het niet.
Gewoon wat borden bij elkaar schuiven,blijven staan en van bovenaf ff klicken
en desnoods later wat close-up shots maken. Niets byzonders,kan iedereen
met een foto-camera. Toevallig weet ik vanwege m'n werk e.e.a. van fotografie
dus zet je automatisch dingen in een bepaalde volgorde om het goed te kunnen vastleggen.
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd. Die overvolle borden en hoeveelheden, eet je dat echt allemaal op?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 23:56 schreef milagro het volgende:
en dan die hoeveelheden, joh, hoeveel weeg je ondertussen
Niet zo zeer voor hier maar meer voor mezelf. Ik heb een database met daarin al mijn werk/prive gegevens en een map van restaurants e.d. waar ik ooit heb gegeten te samen met de gerechtenquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 23:56 schreef milagro het volgende:
nou, dat is het dus juist, je gaat eten, maar eerst maak je een setting van alles, speciaal om later hier te laten zien, apart wel.
en dan die hoeveelheden, joh, hoeveel weeg je ondertussen![]()
hm, nou ik zie gebak en zo, en ook wel rijst ergens eerderquote:Op woensdag 4 oktober 2006 00:27 schreef editor2 het volgende:
[..]
Niet zo zeer voor hier maar meer voor mezelf. Ik heb een database met daarin al mijn werk/prive gegevens en een map van restaurants e.d. waar ik ooit heb gegeten te samen met de gerechten
of delen van gerechten die de moeite waard waren om vast te leggen. Zo kan ik altijd bepaalde gerechten naar voren halen die mij zijn bijgebleven als ik erover vertel.
M.b.t. die hoeveelheden valt het wel mee hoor. Als je goed oplet dan zie je de laatste tijd veel kleine porties op 1 bord die opzich niet echt veel calorieen hebben. Verder zie je geen rijst/aardappelen en dat scheelt alweer veel vulling. Noodles,tagiatelli e.d. is licht,lamsvlees idem(afhankelijk van welk soort je gebruikt) en verder is sla/tomaat/komkommer ook niet echt zwaar vullend. Blijft over dessert met meloen dat veelal uit water bestaat en lichte cake's. Nou... alles te samen weegt het niet op tegen 3 hamburgers,friet,pizza,kebab die een hoop wel eten te samen met allerlei tussendoortjes.
@ 'golfer':
Ik weeg nog steeds +/- 90 KG op 1.86 .
Turks bier en Turkse voetballers op de pepsi glazenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 00:59 schreef hippo-clippo het volgende:
Dus jij drinkt in Nederland nog een halve liter Efes bier uit Turkije![]()
http://xs.to/xs.php?h=xs107&d=06390&f=editor2zondagavondeten.jpg
En wat heeft dat topic er nou mee te maken dat je niet in Turkije/Spanje/Portugal zitIk kan toch ook een topic openen over iets wat in Duitsland is gebeurd, maar dat betekent toch ook niet dat ik in Duitsland ben.
Ja... omdat ik dat lekker bier vind bij mij eten en het voorradig was.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 00:59 schreef hippo-clippo het volgende:
Dus jij drinkt in Nederland nog een halve liter Efes bier uit Turkije![]()
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 02:03 schreef milagro het volgende:
Een klein italiaans/turks restaurant van een goeie vriend van me in Mokum.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:32 schreef Isabeau het volgende:
Nou nog 1 offtopic reactie dan: welk restaurant ga je altijd heen, editor2, om iedereen definitief even de mond te snoeren![]()
TOKOquote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:06 schreef sieske het volgende:
waar kun je munt-rietsuiker siroop krijgen of heb je die zelf gemaakt? Zo ja, RECEPT graag!!!!!!
Heb het topic ook een beetje opgeruimd. Graag on topic blijven zeuren en zeiken over Editor 2 en andere users hoort niet in CUL thuisquote:Op woensdag 4 oktober 2006 09:32 schreef Isabeau het volgende:
Nou nog 1 offtopic reactie dan: welk restaurant ga je altijd heen, editor2, om iedereen definitief even de mond te snoeren![]()
Klinkt goed!quote:Op woensdag 4 oktober 2006 18:11 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ga zo een aantal Club Sandwiches voor mezelf maken. Tosti + sla + tomaat + kip + mayo + spekjes
Dit met een mosterd karbonaatje? Ik vind hem lekker hoorquote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:31 schreef shmoopy het volgende:
Het zag er zo lekker uit in een oude Allerhande die ik tegenkwam: stamppotje met rucola.
Dat moesten we maar niet meer doen.![]()
Bittere zooi, blegh.
Ja die, maar dan heb ik er gehaktballetjes bij gemaakt.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:47 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Dit met een mosterd karbonaatje? Ik vind hem lekker hoor![]()
Zit ik het recept naar je te PM-en, heb je het niet ingesteld.quote:
kan hij niks anders maken?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:13 schreef covie het volgende:
Als het geen kapucijners zijn dan worden het doperwten, maar dat hoop ik niet...
Gelukkig welquote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:57 schreef Heidi- het volgende:
[..]
kan hij niks anders maken?.
ik heb zelfgemaakte groentensoep opstaan, zomenteen maar ff kopje nemen![]()
![]()
ja in mijn overheerlijke groentensoepquote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:06 schreef covie het volgende:
[..]
Overigens vind ik het wel lekker hoor, alleen doperwten...![]()
Dat hoort ergens in verwerkt te zijn vind ik.
Maak je toch zelf iets lekkers!!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:12 schreef Salsagirl het volgende:
Nu net een lekkere bruine boterham met oude kaas op en beker thee erbij
En vanavond eten we pizza...
![]()
Dat krijg je als je ma ziek is![]()
Heb ik al paar dgn gedaan,maar mijn pa en ik besloten omdat we alleen eten we makkelijk een pizza konden bestellen..quote:
Platen, Dahl????quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:43 schreef SHE het volgende:
Ik ben vanochtend vroeg al begonnen met de voorbereiding voor mijn onovertroffen Roti en het zaakje ligt nu heeerlijk te pruttelen .
Nog een uurtje en dan mogen de aardappeltjes en kouseband erbij en dan gaan we de platen maken, lekker volgepropt met dahl![]()
Ik heb alleen zoveel geproefd dat ik vanavond vast geen trek meer heb![]()
Die wraps moet je niet doenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 16:40 schreef Mini_rulez het volgende:
Dit is echt geen goed topic om in te kijken nu. We gaan om half 7 eten en ik heb nu al honger.
Maar goed, change of plans omdat er iemand komt eten: het worden gebakken aardappeltjes en sperzieboontjes met een vegetarische Toscaanse Carré van AH, een soort gepaneerd stuk nepvlees met kaas, pesto en zongedroogde tomaatjes. Goed te eten.
Gisteren hoorde ik ook al van iemand dat ie roti ging maken, dat moet ik toch ook nog eens doen. Wel met wraps dan, dat kost toch wat minder tijd.
Da's waar, maar ik heb echt geen tijd om het helemaal zelf te maken en ik ken in Utrecht ook geen toko waar je ze kant en klaar kunt kopen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:45 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Die wraps moet je niet doenHet maakt juist de Roti, Roti als je die platen.... op de originele manier maakt.
Jaaa, veel!quote:
ik gooi die dingen in de pan zónder boter of vet, en bak ze heel lang!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:06 schreef uniekhoorn het volgende:
Zuurkoolstamppot met speklapjes MET zwoerd.
Om hier nou een topic over te openen? nee
Maar hoe krijg ik die zwoerd eens goed (lekker knapperig)
Ik heb echt alles geprobeerd! Veel boter, weinig boter, geen boter, zacht bakken, heet bakken. Het wil gewoon niet lukken.
Erdoorheen? Wij gooien ze ertussen. Eerst een beetje deeg rollen, dahl strooien en weer wat deeg overheen rollen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 16:26 schreef SHE het volgende:
Platen , zijn die pannekoeken
en die vul ik, volgens hindoe recept, met dahl ( gele spliterwten, wat komijn )
dat rol je door dat deeg en maak je dan een pannekoek van. Verrukkeluk!
Utrecht, toko centraal , naast de Xenos..die heeft ze per 3 in het vriesvak.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:47 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Da's waar, maar ik heb echt geen tijd om het helemaal zelf te maken en ik ken in Utrecht ook geen toko waar je ze kant en klaar kunt kopen.
Ja precies, daar kan je ze krijgen en dit valt best mee toch :quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:26 schreef SHE het volgende:
Utrecht, toko centraal , naast de Xenos..die heeft ze per 3 in het vriesvak.
Ze zijn echt goed en er zit ook dahl in....helaas wel erg karig, maar ze zijn wel goed.
Zelf maken is echt wat moeite, maar als je een dagje vrij hebt, zeker doen!
Echt waar? Daar heb ik wel eens spekkoek gehaald, maar nooit gezien dat ze ook roti hebben.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:26 schreef SHE het volgende:
[..]
Utrecht, toko centraal , naast de Xenos..die heeft ze per 3 in het vriesvak.
Ze zijn echt goed en er zit ook dahl in....helaas wel erg karig, maar ze zijn wel goed.
Zelf maken is echt wat moeite, maar als je een dagje vrij hebt, zeker doen!
Is er dan nog wel iets over van die hele kippenvleugels dan...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:34 schreef covie het volgende:
Heeft hij het aan iemand gevraagd, die zei dus: kippenvleugeltjes moeten 90 minuten op 250 graden (!?!!?!!?!!!?!!!?!?!!!?!!!?!)
Ik zit me nu af te vragen of hij ze gewoon niet in de oven wilde doen, of dat die vrouw altijd zwarte kippenvleugels eet.
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:08 schreef editor2 het volgende:
[[url=http://xs107.xs.to/xs107/06405/editor2vrijdagavondeten.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
3 uurtjes geleden op als avondhap![]()
Meen je nu echt dat we hier in blijven trappenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:08 schreef editor2 het volgende:
[[url=http://xs107.xs.to/xs107/06405/editor2vrijdagavondeten.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
3 uurtjes geleden op als avondhap![]()
Waarom zou iemand hier over liegenquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 17:39 schreef alwaysleft het volgende:
[..]
Meen je nu echt dat we hier in blijven trappen![]()
Van welke site haal je die foto's nu af
![]()
Neuh, zal wel een ziekte zijn... zoietsquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 17:54 schreef rena het volgende:
[..]
Waarom zou iemand hier over liegenPimpen met je eten of zo
?
Hij heeft een laaaange historie hier op Fokquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 17:54 schreef rena het volgende:
[..]
Waarom zou iemand hier over liegenPimpen met je eten of zo
?
Ik wil vanavond bij jullie etenquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:24 schreef Bluezz het volgende:
Vanavond krijgen we vrienden op de borrel.
Naast lekkere wijn hebben wildzwijn- en truffelsalami, 4 soorten kaasjes, champ in knoflook, tapenades, prikkertjes met olijven riv.kreeftjes en kip, knofolijven, garnalen in helse saus en italiaanse crackers/ crostini's om dit alles op te doen.
Ik maak er een soort kleine tapastafel van
(we konden niet meer kiezen in de winkel gisteren)
http://www.morethanwine.nl/catering.htm
We hebben ook nog een zelfgemaakte wrap ingesmeerd met petrella, belegd met zalm en tuinkers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |