abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42371289

O'Six buitenkant

restaurant O'Six interieur

restaurant O'Six's bar

Vandaag dus een bezoek gebracht aan restaurant O'Six gevestigd aan de Westblaak te Rotterdam.
Met alleen restaurant La Vilette als buur (1 michellin-ster) zou je dus zeggen dat restaurant O'Six gedoemd was te mislukken als kwaliteits-restaurant aangezien het in de praktijk vaak moeilijk is om tegen restaurants met een michellin-ster op te boksen.
Maar niet restaurant O'Six. Het oogt van binnen fris en redelijk uitnodigend en heeft een zeer gevarieerde menukaart aangevuld met een 'chef special'-menu.Tel daar bij op dat de onlangs vertrokken chefkok van Herman den Blijker's Herrie in de Keuken Lars Litz daar nu de schepter zwaait,en je begrijpt de hoge verwachtingen vooraf.

Hieronder een sfeerimpressie van de diverse gerechten:

een zoete mango-cocktail als starter

closeup van de heilbot op een bedje van verse cantarellen & zoete appel

rundvleeswang met een lichte aardappel-puree

eendenborst op een bedje van linzen & zoete aardappelschijfjes

gepocheerde vijg in suiker gebakken met koffieijs & DomPX 2003

Samengevat:

Los van het gegeven dat de menukaart voldoende keuze biedt voor zo een
eetgelegenheid is de 'chef special-menu' aan te bevelen omdat hiervoor elke dag vers
wordt ingekocht. De chef special-menu bestaat uit 3 of 4 gangen en geeft de
keuken-bridgade de mogelijkheid diens kwaliteiten nog eens extra te benadrukken.

De heilbot als voorgerecht was subliem. Mals en smeltend op de tong!
Het rundvlees was zalig en de eendenborst was hemels.
Totslot het dessert: Dat was een perfect 'icing on the cake' en gaf je een voldaan
gevoel en verlangen naar meer. Indien chefkok Lars Litz op deze manier zijn stempel
op de gerechten blijft drukken dan zal restaurant La Vilette binnen niet al te lange tijd er
een geduchte concurrent bij hebben daar aan de Westblaak in Rotterdam.

© restaurant O'Six

[ Bericht 2% gewijzigd door editor2 op 05-10-2006 14:57:27 ]
31 december 2006: Inactive FOK!account
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:24:32 #2
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42372735
en wat kostte dat geintje nog?

[ Bericht 1% gewijzigd door Martijn_77 op 04-10-2006 22:40:15 ]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42373183
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:24 schreef Martijn_77 het volgende:
en wat koste dat geintje nog?
Jezus, Martijn, wat een ordinaire vraag! En dan nog met een spelfout ook...
Eeuwig vijfentwintig
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:40:45 #4
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42373499
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:33 schreef Reese het volgende:

[..]

Jezus, Martijn, wat een ordinaire vraag! En dan nog met een spelfout ook...
Hoe zo mag toch wel vragen in welke prijsklasse dat restaurant zit?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42374493
Tuurlijk mag dat. Maar dan mag ik dat toch nog wel ordinair vinden? Ik heb het ook nog meer over de vraagstelling dan over de vraag zélf.

Het zou niet mijn eerste vraag zijn na het lezen van het topic. En daarnaast kan ik ook nog wel een inschatting maken van de categorie. Het zal waarschijnlijk iets hoger liggen dan de gemiddelde pizzeria

Persoonlijk ben ik eerder benieuwd wat TS gedronken heeft bij deze gerechten, wat zijn tafeldame/heer heeft gegeten, en waarom hij in godesnaam vier keer linkt naar een website die nog onder constructie is .
Eeuwig vijfentwintig
pi_42375259
Yo.. zie de thread nu pas weer

Tuurlijk mag/kan Martijn vragen wat de prijsklasse is. Nou..hij ligt aanmerkelijk lager dan een De Engel,Herrie in de Keuken(A'dam),La Vilette,Parkheuvel, Le Garage e.d.
Hoofdgerecht max ¤ 22,50 starters +/- ¤ 12,50. idem tussengerechten. Voor max ¤ 50,- p.p + drank ben je wel klaar. Die 4 gangen chef's special was maar! ¤ 42,-! Eigenlijk is dat het meest voordelig als je terugrekend ivg de normale kaart. Ik heb bij de hoofdgerechten een volle rode spaanse wijn uit 2002 gedronken die door Lars werd aanbevolen. De rest van de drank laat ik maar hier buiten want anders wordt het wel heel erg decadent

[ Bericht 14% gewijzigd door editor2 op 04-10-2006 23:38:32 ]
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:48:01 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_42375801

Ziet er lekker gezellig druk uit.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_42380087
Ziet er prima uit allemaal. Alleen die gevel, wat een ramp. Persoonlijk vind ik hem zeer gaaf met al die stenen. Maar dan die super goedkope coca cola, en heineken reclame. En dan heb ik het nog niet eens over het kijk ons nou gehalte van die banner.
pi_42382717
Ik loop er vaak langs, maar vind het er heel goedkoop uitzien van de buitenkant en het trekt me absoluut niet om er naar binnen te gaan. En om eerlijk te zijn vind ik het uiterlijk qua buitenkant en het interieur op de plaatjes dan, het meer lijken op een doodgewone barcafè/wannabe hip eetcafè. Maar zal misschien wel een keer een kansje wagen. Eten op je bord ziet er op de foto wel okay uit namelijk.
Whatever I want.
pi_42387976
Ziet er zeker goed uit dat eten, al is het niet iets voor mij.
Ik ben meer een steakhouse mens

Maar het lijkt me zeker een goed restaurant, netjes en zo te zien krijg je ook genoeg te eten.
(niet zo van hoe duurder, hoe minder)
pi_42389027
Ik zit hem net te lezen deze review maar....wat me zo raar lijkt dat je telkens je camera tevoorschijn pakt als er weer een gerecht wordt geserveerd (inclusief flits)....
pi_42399006
Je bedoelt dat ze geen bezwaar maakten dat ik het fotografeerde?
Ik was ooit uitgenodigd en wisten dus dat ik kwam met alle gevolgen van dien.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 23:12:45 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42408143
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:27 schreef editor2 het volgende:
Yo.. zie de thread nu pas weer

Tuurlijk mag/kan Martijn vragen wat de prijsklasse is. Nou..hij ligt aanmerkelijk lager dan een De Engel,Herrie in de Keuken(A'dam),La Vilette,Parkheuvel, Le Garage e.d.
Hoofdgerecht max ¤ 22,50 starters +/- ¤ 12,50. idem tussengerechten. Voor max ¤ 50,- p.p + drank ben je wel klaar. Die 4 gangen chef's special was maar! ¤ 42,-! Eigenlijk is dat het meest voordelig als je terugrekend ivg de normale kaart. Ik heb bij de hoofdgerechten een volle rode spaanse wijn uit 2002 gedronken die door Lars werd aanbevolen. De rest van de drank laat ik maar hier buiten want anders wordt het wel heel erg decadent
Qua prijs val t het dus wel mee eens een keer kijken als we in rotterdam zijn
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42411942
Ach die prijzen zeggen niks. Ik heb in een zaak met sterren gewerkt, en daar was het menu nog goedkoper dan die 42 euro ?
pi_47585967
Lars is daar al weer weg, werkt nu bij De Engel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')