abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42462346
In Rotterdam is sedert enige tijd een restaurant geopend onder de naam Azzia.
Volgens de eigenaar moet het een fusion restaurant worden als geen ander
met als specialiteit de basis van de Thaise keuken.

Het restaurant oogt van binnen redelijk uitnodigend maar is helaas voorzien houten meubelen
waardoor alles wat troosteloos aandoet bij binnenkomst.
De menukaart is uitgebreid en bevat gerechten met benamingen die je niet zo
1,2,3 terug zou vinden in de echte Thaise keuken.

De keuze viel op gerechten die vrij standaard in de Thaise keuken zijn en makkelijk te bereiden.

- Po' pia Thod alias de Thaise loempia's

- Sate Kai alias de Thaise kipsate

- Yam Neua alias de Thaise vleessalade

- Tom Yam Koeng alias Thaise garnalensoep

- Yam Neua alias de Thaise vleessalade

- Kai Phad Bai Kra-Phauw alias de kip met pepers&basilicum

De Po' pia Thod was als loempia redelijk alleen miste je de kleine verse
kipstukjes te samen met de mie die er in hoort.

De Sate Kai was matig en droog. De kip hard en uitgedroogd, en de pindasaus
was smaakloos en leek regelrecht uit een potje te komen.

De Tom Yam Koeng smaakte helemaal niet naar een echte Thaise garnalensoep.
Je miste de typische zurige,pittige/ziltige smaak waar de soep zo bekend om is
en de toevoeging van o.a. tomaat in de soep gaf aan dat de keuken geen notie had
hoe deze soep te bereiden.

De Yam Neua was als vleessalade een regelrechte aanfluiting. Waar je in de echte
Thaise vleessalade mooie stukken rundvlees krijgt,kreeg je hier allerlei soorten overbodige
groenten met daar bovenop iets wat op vlees moest lijken en ook nog koud was terwijl het
in een echte Thaise vleessalade altijd warm is.

De Kai Phad Bai Kra-Phauw was als hoofdgerecht dieptriest!
Hoe een simpel, gemakkelijk gerecht zo verknalt kan worden wordt wel hier bewezen.
Kipstukjes die je moest zoeken en bedolven waren onder een hoeveelheid gesneden
ui(wat er niet in hoort) en allerlei andere overbodige groenten terwijl het van oorsprong een
gerecht is wat alleen mooie kip filet stukken,enkele stukjes ui,en fijn gesneden pepertjes en
koreander bestaat. Geen paprika en andere overbodige groenten zoals hier het geval was.
Ik had dacht ik geen Tjap-Tjoy kip gerecht bestelt.

samengevat:

W-a-a-r-d-e-l-o-o-s 'fusion' restaurant met een keuken die zijn pretenties niet waar
kan maken!

[ Bericht 1% gewijzigd door editor2 op 07-10-2006 20:56:31 ]
31 december 2006: Inactive FOK!account
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 20:45:00 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42462569
razzia?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 20:46:42 #3
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_42462612
fushion?

je bedoelt fusion hoop ik
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 20:47:33 #4
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42462641
wel veel eten voor één persoon btw.
pi_42470641
@ zoalshetis: Het is ook niet opgegeten.
zoals op de foto heb ik het laten staan en ben weggegaan.

[ Bericht 28% gewijzigd door Martijn_77 op 08-10-2006 16:22:52 (Of topic verwijderd) ]
pi_42470764
Dus je gaat in een fusion restaurant eten en constateert dat het niet compleet Thais eten is. Juist. Kun je niet beter naar een Thais restaurant gaan ?
pi_42470809
Tuurlijk maar het was nieuw en aanbevolen dus ga je het uitproberen.
Ik weet over het algemeen wel wat van fusion keukens maar dit was duidelijk geen fusion.
Daarna op de terugweg lekker bij Tom Yam in Amsterdam gaan eten.
simpel,lekker en echt Thais!

[ Bericht 13% gewijzigd door editor2 op 08-10-2006 14:44:08 ]
  zondag 8 oktober 2006 @ 04:17:55 #8
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_42472268
God...die interieur...klassieke stoelen met die muur en bank met kussens als achtergrond. Die kale muren en die spots aan het plafond. Dat alleen al schrikt me af. Vraag me af wat voor muziek ze daar draaien.

Het servies past niet bij elkaar, maar de gerechten zelf zien er niet te slecht uit. Kleurig en zo...
Maar dat kommetje witte rijst op die foto....die ziet er echt niet te vreten uit? Lijkt me helemaal drooggekookt.

Waardeloze ambiance en nog eens slecht eten? Hoe flikken ze het toch?
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_42474507
zoalshetis...
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 04:17 schreef Ashram het volgende:
God...die interieur...klassieke stoelen met die muur en bank met kussens als achtergrond. Die kale muren en die spots aan het plafond. Dat alleen al schrikt me af. Vraag me af wat voor muziek ze daar draaien.

Het servies past niet bij elkaar, maar de gerechten zelf zien er niet te slecht uit. Kleurig en zo...
Maar dat kommetje witte rijst op die foto....die ziet er echt niet te vreten uit? Lijkt me helemaal drooggekookt.

Waardeloze ambiance en nog eens slecht eten? Hoe flikken ze het toch?
Je hoorde later op de achtergrond wat getokkel en je zat er verre van gezellig ondanks dat er een
man of 8 zaten En dat voor een zaterdagavond waar elk weldenkend mens een volle horecazaak
verwacht!
M.b.t. dat servies, ach...kan ik me niet zo druk om maken en dat het eten er mooi uitzag vond ik meevallen. ergo is wanneer het gewoon niet voldoet aan hetgeen ze pretenderen laat staan dat het smaakt. Dat is veel erger en dat terwijl het dus allemaal geweldig zou moeten zijn.
  zondag 8 oktober 2006 @ 11:09:35 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42474556
ik wil best een keer met je mee naar een tent. wel ruim van te voren aangeven. trouwens wat was je kwijt bij deze nepfusionthai?
pi_42477145
Je bent welkom. Trouwens ben net even de keuken ingedoken en heb even snel
een traditionele Thaise rundvleessalade bereidt. Zie het verschil met die van het wanabee
fusion restaurant in Rotterdam.

Azzia's vlees-yam neua- salade Thai-style

Mijn traditionele Thaise 'yam neua' vleessalade

Het verschil tussen mijn bereiding en die van Azzia is simpel: Geen toevoeging van spitskool, papikra,ananas en andere groenten laat staan een of andere zoete saus zodat het glimt.
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:16:27 #12
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_42480121
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:15 schreef editor2 het volgende:
Je bent welkom. Trouwens ben net even de keuken ingedoken en heb even snel
een traditionele Thaise rundvleessalade bereidt. Zie het verschil met die van het wanabee
fusion restaurant in Rotterdam.

[[url=http://xs107.xs.to/xs107/06400/editor2azziayamnuevleessalade.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Azzia's vlees-yam neua- salade Thai-style

[[url=http://xs307.xs.to/xs307/06400/voorbeeldthaisesalladeeditor2.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Mijn traditionele Thaise 'yam neua' vleessalade

Het verschil tussen mijn bereiding en die van Azzia is simpel: Geen toevoeging van spitskool, papikra,ananas en andere groenten laat staan een of andere zoete saus zodat het glimt.
Die tweede foto is ronduit schandalig! Ik zie de groenten niet meer door al dat vlees dat erop ligt. Hoezo salade?
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:17:32 #13
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_42480158
je zit beetje een restaurant af te kraken wat jou niet beviel omdat jij niet van spitskool/paprika etc erin houd, mischien doen ze t juist express omdat anderen t juist wel lekker vinden of om anders dan de rest te zijn?
en heb je daar ook verteld wat je er niet goed aan vond? of ben jij er zo 1 die lekker alleen achteraf gaat lopen klagen?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:25:41 #14
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_42480348
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:17 schreef Erosjuhhh het volgende:
je zit beetje een restaurant af te kraken wat jou niet beviel omdat jij niet van spitskool/paprika etc erin houd, mischien doen ze t juist express omdat anderen t juist wel lekker vinden of om anders dan de rest te zijn?
en heb je daar ook verteld wat je er niet goed aan vond? of ben jij er zo 1 die lekker alleen achteraf gaat lopen klagen?
Fusion is een woord dat tegenwoordig te vaak wordt misbruikt om overal op te kunnen beknibbelen. Ik merk dan ook dat veel tentjes dit daadwerkelijk ook doen, door bijvoorbeeld originele ingredienten te vervangen door inheemse zaken, als spitskool e.d. Gelukkig is dit niet overal zo.

Maar als ik kijk naar die foto van die salade. Veel te weinig vlees en de smaak van spitskool zie ik er gewoon niet bij passen. Waarschijnlijk vandaar de grote hoeveelheden saus/dressing om de boel te maskeren.

Die tent ziet er echt uit alsof er niet eens over het concept "fusion" is nagedacht.
pi_42480682
Toevalig houd ik er dezelfde denkwijze op na als 'n Gordon Ramsey en Herman den Blijker als het gaat om 'puur' eten. Ik walg ook van restaurants die onnatuurlijk koken en pretenderen een traditionele keuken te hebben als de praktijk anders uitwijst. Voorbeelden te over. Als jij pretendeert traditioneel Thais fusion te zijn en ik al aangaf dat ik de mazzel heb daar e.e.a van te weten,dan kraak ik je inderdaad af als je dan met dit soort rommel komt aanzetten en blijk geeft dat je niet eens de meest simpele gerechten die de Thaise keuken kent, goed kan bereiden.
Dan val je dik door de mand bij mij!
En ja..ik heb die kloothommel laten weten dat het bagger was. Schijnbaar vonden veel mensen dat ook want als je maar 8 man hebt te eten op een zaterdagavond dan is er iets niet goed.

Hang dan een groot bord op dat je diezelfde aangepaste rommel geeft als Pong chinees op de zondag
met 3 gerechten voor 1 prijs ala ¤.... met kalender erbij en " lekkel lekkel " tekst en doordrenkt
van de maizena waardoor je nog meer dorst krijgt achteraf en een vette pens gezien de dikmakerij
van dat spul.
quote:
Ashram screef:
Die tweede foto is ronduit schandalig! Ik zie de groenten niet meer door al dat vlees dat erop ligt.
Hoezo salade?
zo moet een goede traditionele Thaise vleessalade uitzien.
simpel,snel bereidt en met minimale groene ingredienten.

kun je het nu nog beter zien?
quote:

Fusion is een woord dat tegenwoordig te vaak wordt misbruikt om overal op te kunnen beknibbelen.
Ik merk dan ook dat veel tentjes dit daadwerkelijk ook doen, door bijvoorbeeld originele ingredienten
te vervangen door inheemse zaken, als spitskool e.d. Gelukkig is dit niet overal zo.
precies.. dat bedoel ik. En daar walg ik dus van omdat ze daarmee het gerecht opzich verknallen.
quote:

Maar als ik kijk naar die foto van die salade. Veel te weinig vlees en de smaak van spitskool zie ik er gewoon niet bij passen. Waarschijnlijk vandaar de grote hoeveelheden saus/dressing om de boel te maskeren.
Dat is toch geen vlees wat ze erop drapperen. En dan nog spitskool en rode en gele paprika,ananas
onderin etc en dan besprekelen met een of andere zoete saus! ...
Dat hoort helemaal niet in die salade en zeker niet als je de traditionele Thaise keuken als basis voert.
quote:

Die tent ziet er echt uit alsof er niet eens over het concept "fusion" is nagedacht.
Hij had het beter: " Bami goreng nasi sate.." kunnen noemen ipv fusion.

[ Bericht 1% gewijzigd door editor2 op 10-10-2006 11:26:08 ]
  zondag 8 oktober 2006 @ 16:38:31 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_42482374
owww. ik had nog wel juist zo'n leuke reactie op ts ...

anyhow. we willen allemaal traditionele gerechten, maar ga dan niet naar fusion.

er zijn chinese tl-licht eettoko's in amsterdam waar je tussen de chinesen eet en je beter geen opmerking kan maken dat het niet helemaal chinees is. want dan krijg je de kakkerlakkensaus.
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:00:23 #17
269 vats
Live life to the max!
pi_42485122
ik moet zeggen als ik de foto's zo zie dat het er absoluut niet onsmakelijk uit ziet! Dat het niet 100% thais hoeft natuurlijk geen reden te zijn om de boel te laten staan. Zonde van het eten, en wel een beetje erg lomp van jezelf. Ik bedoel wat er op je bord licht ziet er iig wel vers uit, dat het je smaak niet is dat is dan jammer voor een keertje.
pi_42487155
Fusion is een wijze van koken, die een mengeling inhoudt van de Westerse keuken en de Aziatische keuken. Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fusion_(keuken)

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar dat je in een fusionkeuken verwacht originele Thaise gerechten te krijgen. De grap is juist dat westers en traditioneel voedsel gemengd wordt. Zoals ik het lees, hebben ze dat juist heel goed gedaan.
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 20:38 schreef editor2 het volgende:
In Rotterdam is sedert enige tijd een restaurant geopend onder de naam Azzia.
Volgens de eigenaar moet het een fusion restaurant worden als geen ander
met als specialiteit de basis van de Thaise keuken.
Zoals je zelf al meldt in de OP, heeft het restaurant een basis van de Thaise keuken. De rest zal dan wel westers zijn, neem ik aan. Dit klopt ook precies uit jouw beschrijving.

Niet lullig bedoeld, maar ik denk dat je van tevoren beter even informatie in kan winnen over een restaurant, voordat je een vernietigende recensie schrijft, die onterecht is.
Dit is een beetje hetzelfde als aardbeienyoghurt kopen en dan klagen dat hij naar aardbeien smaakt.
pi_42487580
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:03 schreef piepster het volgende:
Fusion is een wijze van koken, die een mengeling inhoudt van de Westerse keuken en de Aziatische keuken. Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fusion_(keuken)

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar dat je in een fusionkeuken verwacht originele Thaise gerechten te krijgen. De grap is juist dat westers en traditioneel voedsel gemengd wordt. Zoals ik het lees, hebben ze dat juist heel goed gedaan.
[..]

Zoals je zelf al meldt in de OP, heeft het restaurant een basis van de Thaise keuken. De rest zal dan wel westers zijn, neem ik aan. Dit klopt ook precies uit jouw beschrijving.

Niet lullig bedoeld, maar ik denk dat je van tevoren beter even informatie in kan winnen over een restaurant, voordat je een vernietigende recensie schrijft, die onterecht is.
Dit is een beetje hetzelfde als aardbeienyoghurt kopen en dan klagen dat hij naar aardbeien smaakt.
Helemaal mee eens. Wil je echt thais eten, ga dan niet naar een fusion restaurant.
pi_42498425
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:03 schreef piepster het volgende:

Eigenlijk is het hetzelfde als aardbeien-vanillevla kopen en dan roepen dat je het stom vindt dat er aardbeien doorheen zitten, dat er helemaal geen aardbeien in vanillevla horen te zitten, dat vanillevla puur Hollands is en dat de aardbeien afbreuk doen aan de vanille en dat de aardbeiensmaak en de overvloed aan aardbeien je totaal niet bevallen is

[ Bericht 16% gewijzigd door Martijn_77 op 09-10-2006 22:29:34 (Off topic verwijderd) ]
pi_42500647
@piepster :

Ik weet heus wel wat fusion inhoudt en tot hoever je kunt spreken over fusion als je van
verschillende keukens het beste samenbrengt waardoor je tot iets geheel nieuws kan komen.
Wat Azzia echter deed had totaal niets te maken met fusion maar gewoon met 'luchtkastelen'
bouwen op eetgebied en niet eens in de buurt komen van wat fusion zou zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door editor2 op 10-10-2006 11:24:18 ]
  PR/Manusje van alles maandag 9 oktober 2006 @ 02:34:09 #22
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_42501208
Ik vind het er juist zeer smakelijk uit zien.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_42502544
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 01:45 schreef editor2 het volgende:

@piepster :

Ik weet heus wel wat fusion inhoudt en tot hoever je kunt spreken over fusion als je van
verschillende keukens het beste samenbrengt waardoor je tot iets geheel nieuws kan komen.
Wat Azzia chter deed had totaal niets te maken met fusion maar gewoon met 'luchtkastelen'
bouwen op eetgebied en niet eens in de buurt komen van wat fusion zou zijn.
Uit je recensie blijkt heel wat anders. Daar praat je over gerechten die niet puur Thais zijn, en daarom niet goed. Je bedoelt nu dus dat ze niet puur fusion zijn. Da's heel iets anders.
quote:
De Tom Yam Koeng smaakte helemaal niet naar een echte Thaise garnalensoep.
Je miste de typische zurige,pittige/ziltige smaak waar de soep zo bekend om is
en de toevoeging van o.a. tomaat in de soep gaf aan dat de keuken geen notie had
hoe deze soep te bereiden.
Hier schrijf je bijvoorbeld dat de soep ingrdiėnten bevat, die er volgens jou niet in horen, omdat het niet helemaal Thais zou zijn. Mij lijkt dit typisch een geval van, al dan niet geslaagd, fusion koken. Beschrijf dan niet dat het niet puur Thais is, maar gewoon een slecht gerecht,
pi_42504917
De bedoeling is bij fusion is dat je het beste van 2 keukens(of meer) gebruikt om iets geheel nieuws/apart te bereiden. Dus dat houdt ook in dat je de basis van die gerechten gebruikt(dus niet veranderd) en vanuit daar iets geheel nieuws voortbrengt. Nou....als al blijkt dat je de basis niet eens beheert- immers hoe moeilijk is een salade bereiden - dan weet je dus helemaal niets af van van zowel fusion als de keuken zelf.

M.b.t. de soep is het niet omdat ik het zo graag wil maar gewoon volgens de traditionele stijl die je in Thailand en in de beste traditionele Thaise restaurants in Nederland aantreft. Zoals ik al eerder zei:
Als je blijk geeft niet eens de basis ingrediėnten te kunnen beheren, dan kun weet je ook niet wat fusion is en klooi je maar wat aan onder de naam fusion.
  maandag 9 oktober 2006 @ 11:32:59 #25
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_42505700
Uit de menu en de namen van de gerechten zie ik zelf niets van fusion terug.
Misschien dat in een andere kolom waterzooi en stamppot staat of zo.
Want naar mijn ervaring, gaan echte fusion-keukens ook de namen en de beschrijvingen van hun gerechten aanpassen.

Dus die puur Thaise vergelijking gaat voor mij wel op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')