Je hoorde later op de achtergrond wat getokkel en je zat er verre van gezellig ondanks dat er eenquote:Op zondag 8 oktober 2006 04:17 schreef Ashram het volgende:
God...die interieur...klassieke stoelen met die muur en bank met kussens als achtergrond. Die kale muren en die spots aan het plafond. Dat alleen al schrikt me af. Vraag me af wat voor muziek ze daar draaien.
Het servies past niet bij elkaar, maar de gerechten zelf zien er niet te slecht uit. Kleurig en zo...
Maar dat kommetje witte rijst op die foto....die ziet er echt niet te vreten uit? Lijkt me helemaal drooggekookt.
Waardeloze ambiance en nog eens slecht eten? Hoe flikken ze het toch?
Die tweede foto is ronduit schandalig! Ik zie de groenten niet meer door al dat vlees dat erop ligt. Hoezo salade?quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:15 schreef editor2 het volgende:
Je bent welkom. Trouwens ben net even de keuken ingedoken en heb even snel
een traditionele Thaise rundvleessalade bereidt. Zie het verschil met die van het wanabee
fusion restaurant in Rotterdam.
[[url=http://xs107.xs.to/xs107/06400/editor2azziayamnuevleessalade.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Azzia's vlees-yam neua- salade Thai-style
[[url=http://xs307.xs.to/xs307/06400/voorbeeldthaisesalladeeditor2.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Mijn traditionele Thaise 'yam neua' vleessalade
Het verschil tussen mijn bereiding en die van Azzia is simpel: Geen toevoeging van spitskool, papikra,ananas en andere groenten laat staan een of andere zoete saus zodat het glimt.![]()
Fusion is een woord dat tegenwoordig te vaak wordt misbruikt om overal op te kunnen beknibbelen. Ik merk dan ook dat veel tentjes dit daadwerkelijk ook doen, door bijvoorbeeld originele ingredienten te vervangen door inheemse zaken, als spitskool e.d. Gelukkig is dit niet overal zo.quote:Op zondag 8 oktober 2006 15:17 schreef Erosjuhhh het volgende:
je zit beetje een restaurant af te kraken wat jou niet beviel omdat jij niet van spitskool/paprika etc erin houd, mischien doen ze t juist express omdat anderen t juist wel lekker vinden of om anders dan de rest te zijn?
en heb je daar ook verteld wat je er niet goed aan vond? of ben jij er zo 1 die lekker alleen achteraf gaat lopen klagen?
quote:Ashram screef:
Die tweede foto is ronduit schandalig! Ik zie de groenten niet meer door al dat vlees dat erop ligt.
Hoezo salade?
precies.. dat bedoel ik. En daar walg ik dus van omdat ze daarmee het gerecht opzich verknallen.quote:
Fusion is een woord dat tegenwoordig te vaak wordt misbruikt om overal op te kunnen beknibbelen.
Ik merk dan ook dat veel tentjes dit daadwerkelijk ook doen, door bijvoorbeeld originele ingredienten
te vervangen door inheemse zaken, als spitskool e.d. Gelukkig is dit niet overal zo.
quote:
Maar als ik kijk naar die foto van die salade. Veel te weinig vlees en de smaak van spitskool zie ik er gewoon niet bij passen. Waarschijnlijk vandaar de grote hoeveelheden saus/dressing om de boel te maskeren.
quote:
Die tent ziet er echt uit alsof er niet eens over het concept "fusion" is nagedacht.
Zoals je zelf al meldt in de OP, heeft het restaurant een basis van de Thaise keuken. De rest zal dan wel westers zijn, neem ik aan. Dit klopt ook precies uit jouw beschrijving.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 20:38 schreef editor2 het volgende:
In Rotterdam is sedert enige tijd een restaurant geopend onder de naam Azzia.
Volgens de eigenaar moet het een fusion restaurant worden als geen ander
met als specialiteit de basis van de Thaise keuken.
Helemaal mee eens. Wil je echt thais eten, ga dan niet naar een fusion restaurant.quote:Op zondag 8 oktober 2006 19:03 schreef piepster het volgende:
Fusion is een wijze van koken, die een mengeling inhoudt van de Westerse keuken en de Aziatische keuken. Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fusion_(keuken)
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar dat je in een fusionkeuken verwacht originele Thaise gerechten te krijgen. De grap is juist dat westers en traditioneel voedsel gemengd wordt. Zoals ik het lees, hebben ze dat juist heel goed gedaan.
[..]
Zoals je zelf al meldt in de OP, heeft het restaurant een basis van de Thaise keuken. De rest zal dan wel westers zijn, neem ik aan. Dit klopt ook precies uit jouw beschrijving.
Niet lullig bedoeld, maar ik denk dat je van tevoren beter even informatie in kan winnen over een restaurant, voordat je een vernietigende recensie schrijft, die onterecht is.
Dit is een beetje hetzelfde als aardbeienyoghurt kopen en dan klagen dat hij naar aardbeien smaakt.
Eigenlijk is het hetzelfde als aardbeien-vanillevla kopen en dan roepen dat je het stom vindt dat er aardbeien doorheen zitten, dat er helemaal geen aardbeien in vanillevla horen te zitten, dat vanillevla puur Hollands is en dat de aardbeien afbreuk doen aan de vanille en dat de aardbeiensmaak en de overvloed aan aardbeien je totaal niet bevallen isquote:Op zondag 8 oktober 2006 19:03 schreef piepster het volgende:
Dit is een beetje hetzelfde als aardbeienyoghurt kopen en dan klagen dat hij naar aardbeien smaakt.
Uit je recensie blijkt heel wat anders. Daar praat je over gerechten die niet puur Thais zijn, en daarom niet goed. Je bedoelt nu dus dat ze niet puur fusion zijn. Da's heel iets anders.quote:Op maandag 9 oktober 2006 01:45 schreef editor2 het volgende:
@piepster :
Ik weet heus wel wat fusion inhoudt en tot hoever je kunt spreken over fusion als je van
verschillende keukens het beste samenbrengt waardoor je tot iets geheel nieuws kan komen.
Wat Azzia chter deed had totaal niets te maken met fusion maar gewoon met 'luchtkastelen'
bouwen op eetgebied en niet eens in de buurt komen van wat fusion zou zijn.
Hier schrijf je bijvoorbeld dat de soep ingrdiėnten bevat, die er volgens jou niet in horen, omdat het niet helemaal Thais zou zijn. Mij lijkt dit typisch een geval van, al dan niet geslaagd, fusion koken. Beschrijf dan niet dat het niet puur Thais is, maar gewoon een slecht gerecht,quote:De Tom Yam Koeng smaakte helemaal niet naar een echte Thaise garnalensoep.
Je miste de typische zurige,pittige/ziltige smaak waar de soep zo bekend om is
en de toevoeging van o.a. tomaat in de soep gaf aan dat de keuken geen notie had
hoe deze soep te bereiden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |