Tuurlijk, maar enige kansrekening leert dat de een nou eenmaal een veel groter risico heeft op problemen dan de ander!quote:Op woensdag 20 september 2006 19:03 schreef Stippel het volgende:
Is het niet de bedoeling dat je als ouder gewoon iemand de kans krijgt zich als _mens_ te bewijzen..
Er zitten inderdaad aardige gasten tussen, heb meerdere klasgenoten gehad van Marrokkaanse afkomst.. Maarja dat zijn dus niet de gasten zonder opleiding. Ze waren volgens mij niet geboren in NL trouwens, goed te horen als ze zich ergens over opwinden, komt ineens dat accentje bovendrijvenquote:Op woensdag 20 september 2006 19:03 schreef Stippel het volgende:
Is het niet de bedoeling dat je als ouder gewoon iemand de kans krijgt zich als _mens_ te bewijzen..
oftewel, je kunt best er niet direkt blij mee zijn als je dochter wat met een marrokaan hebt, en gelijk de mogelijk terechte angst hebben dat dit misschien een loverboy is, of een crimineel, een fundamentele moslim of iemand zonder veel toekomstkansen (zonder opleiding) ...
maar altijd heeft die persoon dan wel recht op een persoonlijke individuele beoordeling en kans, en moet niet bij voorbaat 'afgeserveerd' worden enkel omdat hij toevallig uit een zeker risicogroep afkomstig is ....
Kijk, als het nou iemand uit Tilburg was ... tja, dan kan ik me voorstellen dat je dat tuig sowieso niet in je huis wilt, maar bij marrokkanen zit er nu net nog wel een 'goede minderheid' tusen![]()
![]()
Mijn oma: 'van die zwarte, mee van die mottige zwarte ogen!'quote:Op woensdag 20 september 2006 19:08 schreef soylent het volgende:
Ik had ooit een vergelijkbaar probleem. Surinaams vriendinnetje. Niet direct dit soort taal, maar wel constant opmerkingen als "Ja, die culturen zijn heel anders, dat kan niet goed gaan!" [b]Mijn moeder heeft het meestal over bruintjes [b/]![]()
Nederlandse jongens staan er echter om bekend dat ze met hun eerste vriendinnetje trouwen...quote:Op woensdag 20 september 2006 19:25 schreef longinus het volgende:
Ik geef die vader gelijk, Nederlandse vriendinnen zijn vaak neukertjes en trouwen doen ze met een vers (maagdelijk) meisje uit Marokko.
quote:Op woensdag 20 september 2006 19:32 schreef IHVK het volgende:
Wat een reacties hier.![]()
Hij is in de eerste plaats een mens:
1 als hij een irritant kut jochie is, dan is het waarsch snel afgelopen
2 Leuke gezellige gozer, ok![]()
Veel vooroordelen hier hoor.
Het roepen dat er "veel vooroordelen" zijn, is ook een vooroordeel......quote:Op woensdag 20 september 2006 19:32 schreef IHVK het volgende:
Ik baseer het op de reacties.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het roepen dat er "veel vooroordelen" zijn, is ook een vooroordeel......
Jep, maar ik vind dat de "goeden" niet moeten lijden onder de "slechten".quote:Verder hebben vooroordelen een reden hoor!
Depends hoeveel slechten er zijn.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:38 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik baseer het op de reacties.
[..]
Jep, maar ik vind dat de "goeden" niet moeten lijden onder de "slechten".
Ik kan er niet 1 noemenquote:Op woensdag 20 september 2006 19:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nederlandse jongens staan er echter om bekend dat ze met hun eerste vriendinnetje trouwen...![]()
Ook al is 99,% slecht, dan nog moet je die paar personen een kans geven.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:38 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Depends hoeveel slechten er zijn.
Ik ben malle pietje niet!!!quote:Op woensdag 20 september 2006 19:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ook al is 99,% slecht, dan nog moet je die paar personen een kans geven.
Het is en blijft een marrokaan en die hebben nu eenmaal de schijn tegen.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:32 schreef IHVK het volgende:
Wat een reacties hier.![]()
Hij is in de eerste plaats een mens:
1 als hij een irritant kut jochie is, dan is het waarsch snel afgelopen
2 Leuke gezellige gozer, ok![]()
Dan klopt zijn stelling toch?quote:Op woensdag 20 september 2006 19:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Ja, maar geen logisch kloppende reden. Als persoon A iets flikt, dan zegt dat niets over persoon B.quote:Verder hebben vooroordelen een reden hoor!
Zodra we over zulke aantallen praten binnen een duidelijk aanwijsbare groep begint het tijd te worden de complete groep uit te voeren, ver weg.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ook al is 99,% slecht, dan nog moet je die paar personen een kans geven.
"Jullie" (praat lekker makkelijk zo simplistisch) staan er dan weer niet bij stil dat er ook mensen zijn die prima ervaringen hebben met Marokkanen.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:45 schreef longinus het volgende:
De vooroordeel schreeuwers zijn degene met een vooroordeel, jullie staan er niet bij stil dat er ook mensen zijn die het in de praktijk meemaken.
Waarom niet?quote:Op woensdag 20 september 2006 19:46 schreef soylent het volgende:
Ja, maar geen logisch kloppende reden. Als persoon A iets flikt, dan zegt dat niets over persoon B.
Dus moet je bij voorbaat alle Marokkanen uitsluiten als sociaal contactpersoon en ervoor zorgen dat ze niet kunnen integreren ook al zouden ze dat willen?quote:Op woensdag 20 september 2006 19:45 schreef longinus het volgende:
De vooroordeel schreeuwers zijn degene met een vooroordeel, jullie staan er niet bij stil dat er ook mensen zijn die het in de praktijk meemaken.
Ze?quote:Op woensdag 20 september 2006 19:44 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Het is en blijft een marrokaan en die hebben nu eenmaal de schijn tegen.
(en terecht, vooroordeel of niet; hebben ze het toch echt zelf naar gemaakt)
In mijn kantoor is een Marokkaanse advocaat werkzaam. Hij werkt keihard, secuur, heeft een goed stel hersenen welke hij gebruikt, doet geen rare dingen, enz.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:35 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Ik wil niemand discrimineren, maar helaas lijkt het zo alsof de vooroordelen keer op keer kloppen.
De marokkanen.quote:
Er was een Marokkaanse vrouw en een Marokkaanse man.quote:
Precies. En dat geldt voor iedere jongen, want Marokkanen hebben geen alleenrecht op het rotjochie uithangen...quote:Op woensdag 20 september 2006 19:51 schreef Cheiron het volgende:
Eerst ontmoeten, dan oordelen.
En die "onbewuste voorordelen" zitten er bijna bij iedere Nederlander in.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:51 schreef Cheiron het volgende:
Eerst ontmoeten, dan oordelen. Maar diep in mn hart zou ik wel al een beetje bevooroordeeld zijn. Niets aan te doen.
Ja, inderdaad. Hoe vaak ik al niet ben neerstoken, neerschoten en doodgeredenquote:Op woensdag 20 september 2006 19:57 schreef Pracissor het volgende:
Ik denk dat Marokkaanse vaders er nog het minst blij mee zijn als hun dochter met een Nederlandse jongen thuis zou komen... als ie al niet vermoordt is door haar neven.
Ze zijn helemaal niet in de minderheid. Wel is het zo dat Marokkanen relatief vaak betrokken zijn bij wetsovertredingen. Maar net als dat ik een Nederlander niet op voorhand volledig vertrouw omdat Nederlanders relatief gezien minder vaak betrokken zijn bij wetsovertredingen wantrouw ik een Marokkaan niet op voorhand gelet op de statistieken.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:56 schreef Ronaldsen het volgende:
Er bestaan wel goede marokkanen die wel normaal onze normen en waarden accepteren en nastreven, maar ze zijn wel in de minderheid helaas...
Wie zegt dat er hier mensen naast elkaar lopen? Niet alle Marokkanen kennen elkaar. Je hebt dus extra voorwaarden aan het voorbeeld toegevoegd. Als persoon A in Amsterdam met een knuppel een auto in elkaar slaat, dan verhoogt die kennis niet de kansen dat persoon B in Berlicum dit ook doet. Er is nog steeds een goede kans dat persoon B gewoon op honkbal zit of zo. Ik vind het trouwens wel een leuk voorbeeld.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[...]Als persoon A met een knuppel loopt, en persoon B ernaast loopt ook met een knuppel... Persoon A slaat met die knuppel de voorruit van een auto kapot. Wat zegt dat over persoon B? NIETS, volgens jouw theorie!
De kans kan best groter zijn, ik zou daar best wel eens wat cijfers over willen zien, ik weet het zo 1-2-3 niet. Maar als ik het goed begrijp rechtvaardig je dus het op voorhand verwerpen van 100% van een groep, puur op het feit dat er een kans is (al zou het 50% zijn) dat er criminelen tussen zitten? Zitten niet in elke willekeurige voldoende grote groep mensen criminelen?quote:Het feit dat een groep crimineler is, maakt de kans dat een lid van die groep crimineel is, simpelweg groter. Kan je leuk vinden of niet, maar 't is een feit! Helaas mag dat nog steeds niet gezegd worden, wat het probleem fijn in stand houdt...
Tuurlijk jongen, je hebt al meerdere relaties met Marokkaanse vrouwen achter de rug?quote:Op woensdag 20 september 2006 19:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Hoe vaak ik al niet ben neerstoken, neerschoten en doodgereden![]()
Jouw vader moet zo te horen nodig een keertje langs bij de jellinek.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:01 schreef ukga het volgende:
mijn vader zei ooit, ik citeer; "Als je met een marokaanse thuis komt, maak ik er een motorpak van..."
Toen was het me best wel duidelijk
Of mijn vader woonde in Slotervaart en jij heb weinig idee wat het inhoud om tussen alleen maar allochtonen te wonen.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:03 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jouw vader moet zo te horen nodig een keertje langs bij de jellinek.![]()
Nee, maar ik ken inmiddels genoeg Marokkaanse (en andere moslimmeisjes) die nog levende niet-Marokkaanse (en niet-moslim) vriendjes hebbenquote:Op woensdag 20 september 2006 20:00 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen, je hebt al meerdere relaties met Marokkaanse vrouwen achter de rug?![]()
Dat komt omdat zij zich wél verrijkt hebbenquote:Op woensdag 20 september 2006 20:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee, maar ik ken inmiddels genoeg Marokkaanse (en andere moslimmeisjes) die nog levende niet-Marokkaanse (en niet-moslim) vriendjes hebben![]()
Daar ontbreken nog zowel anti-semitisme als nazistische symbolen voor.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:04 schreef Mokz het volgende:
Jezus christus, wat een Stormfront topic zeg.
De bedoeling is misschien goed, maar ik denk dat we allemaal wel weten dat een pubermeisje, als ze zoiets hoort, juist geneigd zal zijn om extra naar haar vriendje toe te trekken, wat de kans op een zwangerschap alleen maar groter maakt.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:04 schreef rebel6 het volgende:
Respect dus voor die vader, die alleen maar wil voorkomen dat z'n dochter straks in haar eentje een kind moet opvoeden.
Net alsof Marokkaanse meisjes de straten terroriserenquote:Op woensdag 20 september 2006 20:04 schreef ukga het volgende:
[..]
Of mijn vader woonde in Slotervaart en jij heb weinig idee wat het inhoud om tussen alleen maar allochtonen te wonen.
Ja laten we andere groepen bashen.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee, maar ik ken inmiddels genoeg Marokkaanse (en andere moslimmeisjes) die nog levende niet-Marokkaanse (en niet-moslim) vriendjes hebben![]()
Ik ken welgeteld 1 jongen die klappen heeft gekregen nadat ie een relatie begon met een Marokkaans meisje. Maar goed, misschien had dat meer te maken met het feit dat ie een bekend coke-dealertje was/is.
Eerwraak en aanverwante verschijnselen zijn trouwens compleet geen Marokkaans fenomeen. Dan moet je een meisje uit de Balkon, Turkije, India, Pakistan of Irak nemen. Dan heb je een stuk meer kans op een kromzwaard in je nek![]()
Ach, zolang het maar Moslims zijn of zolang ze op z'n minst een kleurtje hebben is het toch allemaal hetzelfdequote:Op woensdag 20 september 2006 20:08 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja laten we andere groepen bashen.
Wat zij zegt.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:09 schreef clumsy_clown het volgende:
Jongens, ik weet dat het een felle discussie kan opleveren, maar laten we wel fatsoenlijk blijven.
Het is erg jammer dat bij het horen van het woord Marokkaan alleen al mensen op hun achterpoten gaan staan. Tuurlijk, er is een groep die het flink verpest heeft, maar er is een nog veel grotere groep die wél z'n best doet om iets van hun levens te maken.
ze hebben inderdaad niet allemaal grote snijtanden en lange nagelsquote:Op woensdag 20 september 2006 20:09 schreef clumsy_clown het volgende:
Jongens, ik weet dat het een felle discussie kan opleveren, maar laten we wel fatsoenlijk blijven.
Het is erg jammer dat bij het horen van het woord Marokkaan alleen al mensen op hun achterpoten gaan staan. Tuurlijk, er is een groep die het flink verpest heeft, maar er is een nog veel grotere groep die wél z'n best doet om iets van hun levens te maken.
"Het is allemaal één pot nat"quote:Op woensdag 20 september 2006 20:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ach, zolang het maar Moslims zijn of zolang ze op z'n minst een kleurtje hebben is het toch allemaal hetzelfde![]()
Haha, moet je mijn schoonfamilie eens horen: elke verjaardag komen alle 'van horen zeggen' verhalen over die Stoute Gemene Gevaarlijke Marokkanen weer op tafelquote:Op woensdag 20 september 2006 20:07 schreef Everett het volgende:
De mensen die het hard schreeuwen over Marokkanen hebben er in het dagelijks leven het minst mee te maken. Hun mening is gebaseerd op verhalen uit de krant en van tv. Logisch dat je dan een negatief beeld hebt, maar jammer dat die mensen zich niet realiseren dat ze een heel beperkte visie hebben.
Lol, onze schoonmaakster is inderdaad marokkaanse.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:12 schreef mcDavid het volgende:
Och, wat is er mis met een schoonmaker over de vloer?
[]
't Blijven negers die Marokkanenquote:
Maar ik discrimineer echt niet, voor mij zijn alle buitenlanders hetzelfdequote:Op woensdag 20 september 2006 20:15 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
't Blijven negers die Marokkanen![]()
Die pakken zijn altijd te klein.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:01 schreef ukga het volgende:
mijn vader zei ooit, ik citeer; "Als je met een marokaanse thuis komt, maak ik er een motorpak van..."
Afkomst zegt het eigenlijk al, je krijgt de gevolgen van die afkomst (lees: familie) er gratis bij.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:17 schreef samjustme het volgende:
Nou ja zeg, de afkomst is helemaal niet belangrijk. Als ze maar bijelkaar passen who cares
Daar heb je gelijk in, dus moeten ze het niet alleen verbieden maar ook uitleggen waarom het voor haar eigen bestwil is.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:07 schreef soylent het volgende:
[..]
De bedoeling is misschien goed, maar ik denk dat we allemaal wel weten dat een pubermeisje, als ze zoiets hoort, juist geneigd zal zijn om extra naar haar vriendje toe te trekken, wat de kans op een zwangerschap alleen maar groter maakt.
En die zitten helaas allemaal in Marokko.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:03 schreef Stippel het volgende:
oftewel, je kunt best er niet direkt blij mee zijn als je dochter wat met een marrokaan hebt, en gelijk de mogelijk terechte angst hebben dat dit misschien een loverboy is, of een crimineel, een fundamentele moslim of iemand zonder veel toekomstkansen (zonder opleiding) ...
maar altijd heeft die persoon dan wel recht op een persoonlijke individuele beoordeling en kans, en moet niet bij voorbaat 'afgeserveerd' worden enkel omdat hij toevallig uit een zeker risicogroep afkomstig is ....
Kijk, als het nou iemand uit Tilburg was ... tja, dan kan ik me voorstellen dat je dat tuig sowieso niet in je huis wilt, maar bij marrokkanen zit er nu net nog wel een 'goede minderheid' tusen![]()
![]()
't Leuke is dat 't leeuwendeel van de mensen die daadwerkelijk in dat soort probleemwijken wonen moeiteloos onderscheid weten te maken tussen probleem-gevallen en de gewone Jan-met-de-pet-Marokkaan. En dus absoluut niet tegen Marokkanen als geheel zijn of uberhaupt aggeren. Op de IQ-lozen en/of gefrustreerden (waar is X-ray trouwens?) na.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:12 schreef FlowerPeace het volgende:
[..]
Ik kan me trouwens wél voorstellen dat je er wat anders tegenaan kijkt als je zelf in een achterstandswijk woont en veel problemen met Marokkanen hebt gehad. Alhoewel ik het heel jammer blijf vinden dat die problemen met die specifieke Marokkanen dan meteen geprojecteerd worden op heel Marokkaans Nederland.
Heel aardig en leuk dat je me post hebt aangepast, maar het verhaal is volledig accuraat en serieus.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:18 schreef clumsy_clown het volgende:
Én het gegrap is ook weer leuk geweest.
Overigens kom ik als buitenlandse bij een Nederlandse schoonfamilie over de vloer en ik heb het idee dat ze erg blij met me zijn.
Ik heb een Surinaamse collega en daar heb ik echt geen probleem mee. Dus hoe kan ik nou een racist zijn?quote:Op woensdag 20 september 2006 20:16 schreef Everett het volgende:
[..]
Maar ik discrimineer echt niet, voor mij zijn alle buitenlanders hetzelfde![]()
Dat zeg je precies goed! Ware het niet dat juist z'n afkomst (lees: cultuur) een zeer grote invloed heeft op de normen en waarden, en dus wel degelijk uitmaakt.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:40 schreef dawg het volgende:
Ligt aan de jongen in kwestie, zijn karakter, welke waarden en normen, etc. Maar zijn afkomst is niet zo relevant, vind ik.
Dus dan zouden jij en ik ook ongeveer dezelfde opvattingen moeten hebben? Toch raar dan dat ik het 9 van de 10 het niet eens ben met jouw postsquote:Op woensdag 20 september 2006 21:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat zeg je precies goed! Ware het niet dat juist z'n afkomst (lees: cultuur) een zeer grote invloed heeft op de normen en waarden, en dus wel degelijk uitmaakt.
En dat zijn de zogeheten autochtone Nederlandersquote:Op woensdag 20 september 2006 20:09 schreef clumsy_clown het volgende:
Tuurlijk, er is een groep die het flink verpest heeft, maar er is een nog veel grotere groep die wél z'n best doet om iets van hun levens te maken.
Zo hoort het ook... Iedereen heeft recht op een pak slaag bij verkeerd behandelen van mijn dochter. Marokaan of Nederlander maakt niet uit.quote:Op woensdag 20 september 2006 21:11 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
En dat zijn de zogeheten autochtone Nederlanders
Als ik vader was, weet niet hoor. Je kan er maar beter wel voor open staan, anders gaan ze het achter je rug om doen en heb je er helemaal geen controle meer over. Als het gewoon een fatsoenlijk Nederlands sprekende marokkaan is, die HBO doet oid, dan zou ik hem gewoon een kans geven als ieder ander om te laten zien dat ie wéét met welk respect hij een meisje hoort te behandelen. Maar zon criminele kutkneus die je nieteens fatsoenlijk te woord kan staan, met geen toekomstperspectief whatsoever, die maken we wel ff duidelijk hoe dr met mijn dochters wordt omgegaanDan dúrft ie nieteens meer aan dr te zitten
Maar dat geldt natuurlijk niet alleen voor moslims, ook voor tuig uit andere culturen
godzijdank duurt het nog wel ff voor ik me werkelijk druk hoef te gaan maken om dit soort situaties
Ok 2 dingen:quote:Op woensdag 20 september 2006 20:04 schreef ukga het volgende:
[..]
Of mijn vader woonde in Slotervaart en jij heb weinig idee wat het inhoud om tussen alleen maar allochtonen te wonen.
theorie kloptquote:Op woensdag 20 september 2006 19:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom niet?
Als persoon A met een Ipod loopt, en persoon B ernaast loopt ook met een Ipod... Persoon A heeft hem keihard aanstaan dat iedereen het hoort. Wat zegt dat over persoon B? NIETS, volgens jouw theorie!
Zou je ook zoveel onderzoek doen als het een Nederlandse jongen is?quote:Op woensdag 20 september 2006 22:06 schreef xstatic1975 het volgende:
Als mijn dochter er op zou vallen zou ik tot op de bodem uitzoeken of die gast integer is en te vetrouwen is, achtergrond/verleden, opleiding etc, ieder vermoeden van afwijkend gedrag en hij moet opzouten. En no way dat mn dochter dr leven lang met een doekie gaat lopen!
Nee, natuurlijk niet? Wat is dat nu weer voor een vraag. Moeten we het hier nu voor de 100 duizendste keer over de cultuur gaan hebben van dat volk. Met andere woorden, hoe men in veel gevallen meent te moeten omgaan met het vrouwelijke geslacht bijvoorbeeld. Ach, ik heb ook geen zin om mijn gelijk hier te moeten bewijzen.quote:Op woensdag 20 september 2006 22:11 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Zou je ook zoveel onderzoek doen als het een Nederlandse jongen is?
Reageer 's niet zo aanvallend, ik vraag het gewoon. Je bent me iets te denegrerend eigenlijk, ik zou flink balen met zo'n vader. Wat ik nog het vreemdst vind is dat het typetje Hollandse MBO-luiaard met opgevoerde scooter onder z'n reet zonder énig besef van fatsoen nog altijd hoger scoort dan iemand met een kleurtje. Zielig is dat, eigenlijk.quote:Op woensdag 20 september 2006 22:50 schreef FreakerS het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet? Wat is dat nu weer voor een vraag. Moeten we het hier nu voor de 100 duizendste keer over de cultuur gaan hebben van dat volk. Met andere woorden, hoe men in veel gevallen meent te moeten omgaan met het vrouwelijke geslacht bijvoorbeeld. Ach, ik heb ook geen zin om mijn gelijk hier te moeten bewijzen.![]()
Aanvallend? Ik hield het voor mijn doen nog netjes.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:41 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Reageer 's niet zo aanvallend, ik vraag het gewoon. Je bent me iets te denegrerend eigenlijk, ik zou flink balen met zo'n vader. Wat ik nog het vreemdst vind is dat het typetje Hollandse MBO-luiaard met opgevoerde scooter onder z'n reet zonder énig besef van fatsoen nog altijd hoger scoort dan iemand met een kleurtje. Zielig is dat, eigenlijk.
je hebt mooie ogen ookquote:Op woensdag 20 september 2006 20:18 schreef clumsy_clown het volgende:
Én het gegrap is ook weer leuk geweest.
Overigens kom ik als buitenlandse bij een Nederlandse schoonfamilie over de vloer en ik heb het idee dat ze erg blij met me zijn.
1; ik vroeg jouw niet om een discussiequote:Op woensdag 20 september 2006 21:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ok 2 dingen:
1. Ik woon in de staatsliedenbuurt. Einde van die discussie.
2. Ik heb het totaal niet over racisme maar over die tang op een varken opmerking van je vader: 'ik maak een motorpak van je marrokaanse vriendin'
Dan ben je -echt- ver heen.![]()
Ik als moeder juich het ook niet toe. Veel te grote verschillen van opvattingen en cultuur. Een relatie werkt gewoon het beste met iemand uit je eigen cultuur, je spreekt dezelfde taal, je begrijpt elkaars grappen en je kunt boos zijn op elkaar zonder dat het uit z'n verband gerukt wordt. Over ontvoeringen van eventuele kinderen naar het land van herkomst als de relatie op de klippen loopt maar te zwijgen.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:05 schreef znarch het volgende:
Als vader zijnde zou ik het ook niet willen.
En jij bent een werkloze nietsnutquote:Op donderdag 21 september 2006 01:04 schreef PDOA het volgende:
LOL, kamelenhoeder.
Iedereen weet toch dat Marokkanen dieven, uitkeringstrekkers en herrieschoppers zijn hier? We hebben niet eens kamelen!
Dus..?quote:Op donderdag 21 september 2006 01:07 schreef Clint_Eastwood het volgende:
[..]
En jij bent een werkloze nietsnut
Nederlandse jongens willen toch geen wijf dat pas seks wil na het huwelijk man.quote:Op donderdag 21 september 2006 01:10 schreef slaapkamermug het volgende:
Je ziet nooit Turkse of Marokkaanse meisjes met een Nederlandse jongen. Hoe komt dat? Zijn Nederlandse jongens te lelijk of mag het niet van hun ouders?
Ik denk dat ze meer gecontroleerd worden door hun ouders en minder vrijheden kennen dan hun broers.quote:Op donderdag 21 september 2006 01:10 schreef slaapkamermug het volgende:
Je ziet nooit Turkse of Marokkaanse meisjes met een Nederlandse jongen. Hoe komt dat? Zijn Nederlandse jongens te lelijk of mag het niet van hun ouders?
Mwa, die verschillen zijn echt wel overkomelijk hoor. Ik denk dat er een énorme drempel tussen buitenlanders (moslims) en Nederlanders is, die er niet hoeft te zijn. Het is vooral dat bij elkaar uit de buurt blijven wat maakt dat er gedacht wordt dat 'dat andere volk' een vreemd volkje met nare gewoonten is, wat absoluut niet lijkt op ons. Terwijl dat helemaal niet het geval is. Ik ben de laatste die zal ontkennen dat er veel rotte appels zijn, dat de Turkse/Arabische cultuur vooral een mannencultuur was en nog steeds veel is en dat veel Marokkaanse en Turkse jongeren hier in NL doordraven. Maar er zijn ook zóveel buitenlanders waarmee er écht niet zo'n enorme drempel aan verschillen is.quote:Op donderdag 21 september 2006 00:47 schreef woniya het volgende:
[..]
Ik als moeder juich het ook niet toe. Veel te grote verschillen van opvattingen en cultuur. Een relatie werkt gewoon het beste met iemand uit je eigen cultuur, je spreekt dezelfde taal, je begrijpt elkaars grappen en je kunt boos zijn op elkaar zonder dat het uit z'n verband gerukt wordt. Over ontvoeringen van eventuele kinderen naar het land van herkomst als de relatie op de klippen loopt maar te zwijgen.![]()
Het komt wel voor, alleen inderdaad minder vaak.quote:Op donderdag 21 september 2006 01:10 schreef slaapkamermug het volgende:
Klopt. Hoewel dat steeds minder wordt is er nog steeds een groep van de oude stempel die veel beschermender is en dat tot aan het irrationele doortrekken.quote:Op donderdag 21 september 2006 01:23 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik denk dat ze meer gecontroleerd worden door hun ouders en minder vrijheden kennen dan hun broers.
Daar heb je helemaal gelijk in releaze, maar daarom hoef je het nog niet toe te juichen. De kans dat er ellende van komt is groter dan met een jongen van je eigen cultuur, je ziet je kind toch het liefst gelukkig.quote:Op donderdag 21 september 2006 00:58 schreef releaze het volgende:
Ik snap overigens niet dat mensen denken dat ze wat over hun (volwassen) kinderen en hun levensloop te zeggen hebben of wat hebben in te brengen. Hallo, je voedt ze op om zelfstandig te worden maar je eist een vinger in de pap te houden?Ik zou nog maar niet beginnen aan kinderen
Nee, dat is een mening.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
moslima's hebben vaker anale seksquote:Op donderdag 21 september 2006 01:14 schreef releaze het volgende:
[..]
Nederlandse jongens willen toch geen wijf dat pas seks wil na het huwelijk man.
Gisteravond hebben 2 Duitsers de boel kort en klein geslagen in het centrum bij ons... Beetje stoer lopen doen enzo...quote:Op donderdag 21 september 2006 08:26 schreef the_legend_killer het volgende:
Vannacht hebben ze de boel gesloopt in A'dam
Ze doen hun naam eer aan
En dus? Goeden en kwaden heb je in elke cultuur.quote:Op woensdag 20 september 2006 21:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat zeg je precies goed! Ware het niet dat juist z'n afkomst (lees: cultuur) een zeer grote invloed heeft op de normen en waarden, en dus wel degelijk uitmaakt.
Nee, eerlijk gezegd niet, ik geef toe dat ik vergiftigd ben door de kleine groep Marrokanen die het voor de rest verpesten. Het zei zoquote:Op woensdag 20 september 2006 22:11 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Zou je ook zoveel onderzoek doen als het een Nederlandse jongen is?
quote:Op woensdag 20 september 2006 20:02 schreef Jett het volgende:
Hypocriet en naief. Moet je boven staan. Want zeg nou zelf, wil je echt in zo en famillie binnentreden die zo narow minded denkt?
Niets aan toe te voegen.quote:Op donderdag 21 september 2006 02:27 schreef Pulu het volgende:
Blah Blah....9 van de 10 nederlanders kan nog niet eens het verschil zien tussen een Turk en Marokkaan.....9 van de 10 nederlanders denken dat er in Suriname alleen maar zwarte (negers) mensen wonen terwijl het niet eens de grootste bevolkingsgroep is in Suriname....9 van de 10 nederlanders kunnen geen eens het verschil aangeven tussen een Antiliaan en een Surinamer....daarom hebben we in Nederland zo'n makkelijk woordje ALLOCHTOON...alles wat niet wit is, donderen we op een hoop...is toch geen verschil....allemaal zwartjes!!
Weet je wat ook zo typisch is, is dat omdat een aantal marokkanen het verkloten(of het nou een hoog of een laag percentage is) dat je daar elke marokkaan ter verantwoording mag roepen....want dat impliceert een aantal van jullie....'ze hebben het er zelf naar gemaakt' en van dat soort onzin
Probleem in Nederland is dat iemand met een niet westerse afkomst altijd als vertegenwoordiger van bevolkingsgroep wordt gezien....bijna nooit als individu...tenzij die persoon zijn afkomst verloochent en helemaal geen binding heeft met die groep
Grappige is dat dat proces altijd maar een kant op werkt....we spreken wel een Marokkaan aan op waarom andere Marokkanen rotzooi trappen of andere klotezooi uithalen....terwijl de aangesproken Marokkaan daar helemaal niks mee te maken heeft, maar als we de witte nederlanders zouden aanspreken waarom witte nederlandse mannen in de leeftijd van 30-65 oververtegenwoordigd zijn in zaken zoals sexuele handelingen met kinderen en/of minderjarigen dan wordt dat afgewimpeld als zieke individuen......en don't come at me sideways met acties ik vergelijk appels met peren....het gaat om het feit dat niet westerse nederlanders zich vaak moeten verantwoorden voor de etnische groep waartoe zij behoren maar dat mechanisme t.o.v. de witte nederlanders nooit wordt toegepast...
Oh ja...voor de idioten die denken dat ik een of andere gefrustreerde Nederlander van Marokkaanse afkomst ben.....Ik ben een Nederlander, geboren en getogen in Nederland met een Hindoestaans-Surinaamse vader en hollandse blonde blauw-groengrijze oogige moeder....moeder Nederlands Hervormd...vader Islamitsch ( Amadhiya)...niet praktiserend....ik vier sinds mijn geboorte lekker elk jaar kerst, maar eet geen varkensvlees..drink wel alcohol maar geloof in God...en elke week sta ik ervan te kijken dat mijn 85 jarige hollandse oma minder vooroordelen heeft (terwijl ik geniet van haar gekookte aardappeltjes, draadjesvlees, boontjes en appelmoes) dan de vele koekebakkers hier
quote:Op donderdag 21 september 2006 02:27 schreef Pulu het volgende:
Blah Blah....9 van de 10 nederlanders kan nog niet eens het verschil zien tussen een Turk en Marokkaan.....9 van de 10 nederlanders denken dat er in Suriname alleen maar zwarte (negers) mensen wonen terwijl het niet eens de grootste bevolkingsgroep is in Suriname....9 van de 10 nederlanders kunnen geen eens het verschil aangeven tussen een Antiliaan en een Surinamer....daarom hebben we in Nederland zo'n makkelijk woordje ALLOCHTOON...alles wat niet wit is, donderen we op een hoop...is toch geen verschil....allemaal zwartjes!!
Weet je wat ook zo typisch is, is dat omdat een aantal marokkanen het verkloten(of het nou een hoog of een laag percentage is) dat je daar elke marokkaan ter verantwoording mag roepen....want dat impliceert een aantal van jullie....'ze hebben het er zelf naar gemaakt' en van dat soort onzin
Probleem in Nederland is dat iemand met een niet westerse afkomst altijd als vertegenwoordiger van bevolkingsgroep wordt gezien....bijna nooit als individu...tenzij die persoon zijn afkomst verloochent en helemaal geen binding heeft met die groep
Grappige is dat dat proces altijd maar een kant op werkt....we spreken wel een Marokkaan aan op waarom andere Marokkanen rotzooi trappen of andere klotezooi uithalen....terwijl de aangesproken Marokkaan daar helemaal niks mee te maken heeft, maar als we de witte nederlanders zouden aanspreken waarom witte nederlandse mannen in de leeftijd van 30-65 oververtegenwoordigd zijn in zaken zoals sexuele handelingen met kinderen en/of minderjarigen dan wordt dat afgewimpeld als zieke individuen......en don't come at me sideways met acties ik vergelijk appels met peren....het gaat om het feit dat niet westerse nederlanders zich vaak moeten verantwoorden voor de etnische groep waartoe zij behoren maar dat mechanisme t.o.v. de witte nederlanders nooit wordt toegepast...
Oh ja...voor de idioten die denken dat ik een of andere gefrustreerde Nederlander van Marokkaanse afkomst ben.....Ik ben een Nederlander, geboren en getogen in Nederland met een Hindoestaans-Surinaamse vader en hollandse blonde blauw-groengrijze oogige moeder....moeder Nederlands Hervormd...vader Islamitsch ( Amadhiya)...niet praktiserend....ik vier sinds mijn geboorte lekker elk jaar kerst, maar eet geen varkensvlees..drink wel alcohol maar geloof in God...en elke week sta ik ervan te kijken dat mijn 85 jarige hollandse oma minder vooroordelen heeft (terwijl ik geniet van haar gekookte aardappeltjes, draadjesvlees, boontjes en appelmoes) dan de vele koekebakkers hier
Ach ja, de vader van mijn allochtoontjes en ik houden de vooroordelen gewoon fijn in stand en noemen elkaar regelmatig vieze turk (is ie toevallig niet, maar 't is toch allemaal hetzelfde soort..toch?) en mijn visum-sletje.quote:Op woensdag 20 september 2006 21:20 schreef CiQNiZ het volgende:
Opmerkingen hou je toch... Of ik haar gekocht heb, of van het internet besteld of iets dergelijks... Ook pelt ze geen bloembollen oid, ze werkt op een laboratorium, aan projecten waar de meeste Nederlanders niet voldoende kennis voor hebben. Daarbij heb ik nog nooit zo'n super schoonfamilie gehad die alles doet om mij continue gelukkig te maken of happy te laten voelen (net zoals mijn vriendin)...
Het is toch gaar dat als je met 'nieuwe' kennissen in gesprek zit en dan het gesprek komt dat kut-Polen dit en terug met die mongolen blabla... Net zoals Marokanen eigenlijk... Leuk voor mijn vriendin, die wel het beste met iedereen voor heeft. Mensen die aardig tegen haar doen, zij vervolgens aardig tegen terug doet, en vervolgens als ze haar rug naar hun toekeert komen de praatjes van dat ze waarschijnlijk in Amsterdam achter glas werkt, zoals alle Polen... Dat soort dingen. Maarja, dat weet je gewoon, zo is dat nou eenmaal.
Ach ik ben in onze relatie ook regelmatig de oosterse vrouwen uitbuiter... Of zij de oosterse met alleen maar Doller-tekens in haar ogen... Doorgewinterde crimineel is ze ook regelmatig, en natuurlijk in en in slecht. Onze NL buurman is getrouwd met een Poolse, kun je soms leuke gesprekken mee voerenquote:Op donderdag 21 september 2006 10:28 schreef Nooruna het volgende:
[..]
Ach ja, de vader van mijn allochtoontjes en ik houden de vooroordelen gewoon fijn in stand en noemen elkaar regelmatig vieze turk (is ie toevallig niet, maar 't is toch allemaal hetzelfde soort..toch?) en mijn visum-sletje.
Overigens kun je aan mijn allochtoontjes helemaal niet zien dat ze zo'n vieze bruine buitenlander als vader hebben...dat is pas eng.....allochtonen waar je het niet aan kan zien![]()
mwa dan krijg je toch de over 1 kam schering... maar ik weet niet wat ik zou doen...quote:Op woensdag 20 september 2006 18:53 schreef Keiichi het volgende:
Andere culturen OK.
Maar wat marokkanen betreft. Die hebben wel een mooie reputatie opgebouwd![]()
Vooroordelen zijn normaal, die heeft iedereen. En vaak heb je je ze niet voor nietsquote:Op donderdag 21 september 2006 10:59 schreef eRrrrJeee het volgende:
mwa dan krijg je toch de over 1 kam schering... maar ik weet niet wat ik zou doen...
eerst de persoon in kwestie eens grondig mee praten denk ik..
Ze geven gewoon hun mening over hoe ze zouden reageren als hun dochter zou zeggen dat ze met een Marokkaan in bed duikt. Dat is niet strafbaar en zelfs heel belangrijk om te discussieren in deze tijd. Als je het de grond in drukt zal dat tot geweld reageren.quote:Op donderdag 21 september 2006 12:52 schreef lachebekje het volgende:
O,ja. DISCRIMINATIE IS WETTELIJK STRAFBAAR.
uhm je capslock staat aan moraalridder.quote:Op donderdag 21 september 2006 12:52 schreef lachebekje het volgende:
O,ja. DISCRIMINATIE IS WETTELIJK STRAFBAAR.
Dan ben ik maar een moraalridder. Niet iedereen vindt discriminatie acceptabel.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:02 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
uhm je capslock staat aan moraalridder.
quote:Op donderdag 21 september 2006 10:48 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Slowly we are taking of the world in our Dutch disguise
Negen van de tien Nederlanders heeft niet de ervaring met allochtonen die jij schijnt te hebben. Maar als die ervaring negen van de tien keer een negatieve is geweest dan vormt dat toch je mening in een bepaalde richting. Dat een grote groep mensen dan daar de dupe van wordt omdat ze over één kam worden geschoren dan is dat maar pech hebben. Ik vind dat we een beetje voorbij zijn aan de tijd van op eieren te lopen om maar niet tere zieltjes te kwetsen. Doe maar iets meer moeite om wel lief gevonden te worden of trek gewoon je conclusie. En mensen die discriminatie en rascisme gaan roepen heb ik al helemaal geen geduld meer voor.quote:Op donderdag 21 september 2006 02:27 schreef Pulu het volgende:
Blah Blah....9 van de 10 nederlanders kan nog niet eens het verschil zien tussen een Turk en Marokkaan.....
Ok. En dan doe je je best om lief gewonden te worden. En dan ben je geïntegreerd. En ben je qua gedrag niet te onderscheiden van Nederlanders. En dan word je in ene in elkaar gemept, bedreigd, vuil aangekeken, terwijl je langsloopt, of ergens staat te staan. En dan? Dan heb je het ook maar verdiend, want sja, je hebt dat kleurtje, die hoofddoek, dat gezicht?quote:Op donderdag 21 september 2006 13:32 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Negen van de tien Nederlanders heeft niet de ervaring met allochtonen die jij schijnt te hebben. Maar als die ervaring negen van de tien keer een negatieve is geweest dan vormt dat toch je mening in een bepaalde richting. Dat een grote groep mensen dan daar de dupe van wordt omdat ze over één kam worden geschoren dan is dat maar pech hebben. Ik vind dat we een beetje voorbij zijn aan de tijd van op eieren te lopen om maar niet tere zieltjes te kwetsen. Doe maar iets meer moeite om wel lief gevonden te worden of trek gewoon je conclusie. En mensen die discriminatie en rascisme gaan roepen heb ik al helemaal geen geduld meer voor.
Kijk nou eens naar hoe jij zelf bezig bent. Negentig procent van de Nederlanders dit en dat, maar het is maar een aantal Marokkanen.
Nou boo fucking hoo. Niet mijn probleem en als ik het even kan voorkomen, blijft dat ook zo.
Denk je nu echt dat ze Mohammed heten?quote:Op donderdag 21 september 2006 13:30 schreef slaapkamermug het volgende:
Totdat ze hun naam bekend moeten maken in een sollicitatiebrief
En de achternaam dan?quote:Op donderdag 21 september 2006 13:47 schreef Nooruna het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat ze Mohammed heten?
Daar is echt wel over nagedacht. Je kunt wel tegen discriminatie zijn etc, maar het bestaat nu eenmaal, dus ik heb ze echt geen extra handicap meegegeven, hoe sneu het eigenlijk ook is dat alleen op naam al gediscrimineerd wordt.
Ok hij is hier geborenquote:Op woensdag 20 september 2006 18:50 schreef editor2 het volgende:
Aldus mijn vriendin die van de week met haar beste vriendin even wat was gaan drinken en te horen kreeg dat haar vader,toen ze bekent maakte dat ze op een Marokkaanse jongen was gevallen,heel duidelijk maakte dat voor wat hem betreft er in de familie geen plaats is voor een kamelenhoeder.
En dat terwijl het een jongen is die hier is geboren en getogen. Hoe zouden jullie het vinden als je iemand van een andere cultuur leuk vindt en er wordt thuis duidelijk gemaakt dat zo iemand nu en in de toekomst niet welkom is. Zou je tegen je ouders zeggen: " toedeloe...ik ben met hem lekker in 'Bergistan' aan het wandelen " of gewoon gaan onderhandelen om te proberen alsnog je ouders enigzins begrip te laten
hebben voor je keuze.
Het schijnt wel een rage te worden dat Marokkanen in trek zijn bij blond Nederland want eerder hadden BN'er Froukje de Both en ene Ouali-Fehdel een relatie en daarna RTL5 model Yfke Sturm en Imad Izemrane. Of zijn dit gewoon uitzonderingen en zijn indo's en Surinamers nog steeds het meest in trek van de allochtone bevolkingsgroepen..
Hey, ik ben de naieve "visumverstrekker" in dit verhaal ;-) en in het geemancipeerde Nederland, mag een vrouw ook haar achternaam aan haar kinderen geven.quote:
Wie heeft het over geweld en bedreigingen.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:43 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ok. En dan doe je je best om lief gewonden te worden. En dan ben je geïntegreerd. En ben je qua gedrag niet te onderscheiden van Nederlanders. En dan word je in ene in elkaar gemept, bedreigd, vuil aangekeken, terwijl je langsloopt, of ergens staat te staan. En dan? Dan heb je het ook maar verdiend, want sja, je hebt dat kleurtje, die hoofddoek, dat gezicht?
Een aantal users hier hebben het daarover, zodra een dochter met een zo'n bruune aankomt zullen ze wel even laten merken dat dat niet kan. Of ze zijn er bij voorbaat al tegen, want het is een Marokkaan/Turk. Hoe weet je nu al dat die jongen z'n best niet heeft gedaan om hier te integreren?quote:Op donderdag 21 september 2006 13:54 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Wie heeft het over geweld en bedreigingen.
En wat betreft vuil aankijken, de blanke Nederlanders kijken elkaar ook zo vaak vuil aan.
Reken maar dat je met hoofddoek qua gedrag wél te onderscheiden bentquote:Op donderdag 21 september 2006 13:43 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ok. En dan doe je je best om lief gewonden te worden. En dan ben je geïntegreerd. En ben je qua gedrag niet te onderscheiden van Nederlanders. En dan word je in ene in elkaar gemept, bedreigd, vuil aangekeken, terwijl je langsloopt, of ergens staat te staan. En dan? Dan heb je het ook maar verdiend, want sja, je hebt dat kleurtje, die hoofddoek, dat gezicht?
Mijn Nederlandse schoonfamilie vindt anders van niet.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:57 schreef Djemma het volgende:
[..]
Reken maar dat je met hoofddoek qua gedrag wél te onderscheiden bent![]()
![]()
Daar denkt nu eenmaal niet iedereen het zelfde overquote:Op donderdag 21 september 2006 13:59 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mijn Nederlandse schoonfamilie vindt anders van niet.
Nee, mensen zijn iéts te snel met hun mening klaar hebben, nog voordat ze iemand ontmoet hebben. Beetje jammer. Ik heb liever dat mijn kind later met iemand uit een andere cultuur thuiskomt dan een stuk tuig met dezelfde achtergrond, maar dat heb ik maar een paar mensen zien posten hier.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:00 schreef Djemma het volgende:
[..]
Daar denkt nu eenmaal niet iedereen het zelfde over![]()
quote:Op donderdag 21 september 2006 14:39 schreef Roellio het volgende:
Ik schaar me achter de topictitel!
Ik dacht alle hoeken af te hebben geschermd....ik chargeer natuurlijk een beetje mbt het aantal Nederlanders.....laten we zeggen 7 van de 10 (boo fucking hoo)....ik probeerde te benadrukken dat er veel wordt gesproken over een bepaalde bevolkingsgroep (al dan niet terecht) maar dat een groot deel van de Nederlanders nauwelijks kennis heeft van diens cultuur, religie (jaaaaaaaa het zijn 2 verschillende zaken) en belevingswereld....de kennis die men denkt te bezitten t.a.v. bevolkingsgroep is vaak gebaseerd op stereotypen....het probleem met stereotypen is dat er altijd idioten zijn die het stereotiep beeld bevestigen of die dat beeld graag cultiveren.....ik ben geen heilig boontje...ik vecht elke dag ook tegen mijn eigen vooroordelen t.a.v. andere bevolkingsgroepen......als ik jongens van marokkaanse afkomst rotzooi zie trappen, denk ik ook: "wat een klootzakken en eigenlijk zou ik ze zo in de zee wil pleuren" maar ik ga niet mijn marokkaanse bovenbuurman/vrouw of een van mijn marokkaanse medestudenten op de universiteit aanspreken of verantwoordelijk houden voor wat die andere mongolen/klootzakken uithalenquote:Op donderdag 21 september 2006 13:32 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Negen van de tien Nederlanders heeft niet de ervaring met allochtonen die jij schijnt te hebben. Maar als die ervaring negen van de tien keer een negatieve is geweest dan vormt dat toch je mening in een bepaalde richting. Dat een grote groep mensen dan daar de dupe van wordt omdat ze over één kam worden geschoren dan is dat maar pech hebben. Ik vind dat we een beetje voorbij zijn aan de tijd van op eieren te lopen om maar niet tere zieltjes te kwetsen. Doe maar iets meer moeite om wel lief gevonden te worden of trek gewoon je conclusie. En mensen die discriminatie en rascisme gaan roepen heb ik al helemaal geen geduld meer voor.
Kijk nou eens naar hoe jij zelf bezig bent. Negentig procent van de Nederlanders dit en dat, maar het is maar een aantal Marokkanen.
Nou boo fucking hoo. Niet mijn probleem en als ik het even kan voorkomen, blijft dat ook zo.
Om van je kleinkinderen nog maar te zwijgen.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:48 schreef releaze het volgende:
Waar ik me meer zorgen over maak is mn eigen dochter die 'pauper' zal worden. Ik mag dan nog zo mn best doen als moeder, als het een onzeker typje is of bloedmooi en het allerpopulairste meisje van de klas wordt, dan krijg je dat soort taferelen geloof ik al vrij snel. Ik kan me niet voorstellen dat ik mn kind ga verbieden te zijn wie ze wilt zijn of waarin ze zich ontwikkelt. Als ze dan als huppelkutje met een vriendje aan komt zetten, hollander of marokkaan of chinees, dan zou ik per definitie mn wenkbrauw optrekken, maar als het meer een vrouwtje is zoals ik zelf was dan zie ik weinig vuil aan de lucht, dan vertrouw ik dr oordeel ook beter omdat ze niet zon meeloper is die zich door alles en iedereen laat meeslepen.
Maar dan heb ik het wel over pubers, niet over volwassen meiden.
Als je je kinderen dusdanig vertrouwt in hun keuzes dan maakt het ook niet zoveel uit wat voorn kleurtje godsdienst of komaf de partner heeft, het gaat sowieso bij je kind niet om wat jij wilt maar wat zij willen.
daarvoor moet je bij de nederlandse autoriteiten gaan leuren. ik heb semi persoonlijk meegemaakt hoe ontzettend laks ze bij de ambassade zijn als het om ontvoering of vastzetten gaat van nederlanders van een andere afkomst in het land van afkomst, of er nu wel of geen kinderen in het geding zijnquote:Op donderdag 21 september 2006 14:54 schreef stereopenisme het volgende:
[..]
Om van je kleinkinderen nog maar te zwijgen.
Hoe is het eigenlijk met die gekiudnapte en naar ambassade gevluckte koters....zijn die al terug
Je had toch zo'n nummer: 'Why do good girls, like bad boys'quote:Op donderdag 21 september 2006 14:32 schreef Triggershot het volgende:
Meiden vallen op "badboys" dat is allang bekend
quote:Op donderdag 21 september 2006 15:26 schreef stukovich het volgende:
[..]
Je had toch zo'n nummer: 'Why do good girls, like bad boys'
Enniehoe, hier mijn bijdrage aan dit topic:
![]()
![]()
![]()
en
![]()
Bekrompenheid vliegt in het rond![]()
.
![]()
quote:
1. Waarom reageer je dan op me?quote:Op donderdag 21 september 2006 00:19 schreef ukga het volgende:
[..]
1; ik vroeg jouw niet om een discussie
2; hij haat gewoon marokanen, kan ik ook weinig aan doen, zal wel een reden hebben.
Heb jij een huis?quote:Op donderdag 21 september 2006 14:39 schreef Roellio het volgende:
Ik schaar me achter de topictitel!
Maar jij leeft in jouw bekrompen leefwereld, niet in the real world. Ik woon al mn hele leven tussen de allochtonen, heb het hele scala nare dingen meegemaakt (kan jij dat zeggen of heb je dat alleen maar gelezen?) en toch TOCH heb ik niet zo'n bekrompen idee over allochtonen. Ra ra ra..?quote:Op donderdag 21 september 2006 17:30 schreef stereopenisme het volgende:
Waarom niet,
Lees je kranten?
De kinderen zullen islamitisch opgevoied worden.
Kinderen uit zo'n relatie waar de nieet moslim ouder (meestal de vrouw) geen reet meer te vertellen heeft.
Kinderen die naar het buitenland verdwijnen.
Je voed je dochter geemancipeert op en dan moet ze bij de schoonfamilie het onderdanige hondje uithangen.
In principe is het dus gewoon nee
de eerste moslim die met zijn klauwen aan mijn dochter komt, komt het huis wel in....er alleen niet meer uit
Je weet dat je met een goede Marokaan of Turk te maken hebt als hij of zij schoenen uit trekt bij de voordeur. Je weet dat je met een verpeste Marokaan of Turk te maken hebt door het achterlijke beleid van de regering de afgelopen 40 of 50 jaar als hij of zij dat niet doet. Vrij eenvoudig dus.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:57 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Een aantal users hier hebben het daarover, zodra een dochter met een zo'n bruune aankomt zullen ze wel even laten merken dat dat niet kan. Of ze zijn er bij voorbaat al tegen, want het is een Marokkaan/Turk. Hoe weet je nu al dat die jongen z'n best niet heeft gedaan om hier te integreren?
doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg is ook een typisch hollands iets. Ga de grens over en men is ook al zo 'patserig', in westerse landenquote:Op donderdag 21 september 2006 17:37 schreef STFU het volgende:
Wellicht tegenstrijdig maar, ik vind dat de meeste allochtonen over weinig respect beschikken. Het fluiten en andere oerwoedgeluiden maken naar meisjes moet echt een straf opstaan. Natuurlijk moet een aandachtsvorm toegestaan blijven, maar die gasten zijn daar zo vervelend in. Heey schatje..psst psst.. met de meest aftandse articulatie en uitstraling roepen ze dit naar elke vrouw met haren langer dan 3cm en mogelijk een vagina ( in schaarse tijden zullen ze ongetwijfeld genoegen nemen met een oorgat of neusholte). Bahhh ik kots van dat soort gasten.. nogmaals flirten oke.. maar als iemand geen reactie geeft blijven ze nog doorgaan ook... of ook meelopen met die meisjes.
Maar jij gaat er dus vanuit dat alles wat in de krant staat de standaard way of life is?quote:Op donderdag 21 september 2006 17:30 schreef stereopenisme het volgende:
Waarom niet,
Lees je kranten?
De kinderen zullen islamitisch opgevoied worden.
Kinderen uit zo'n relatie waar de nieet moslim ouder (meestal de vrouw) geen reet meer te vertellen heeft.
Kinderen die naar het buitenland verdwijnen.
Je voed je dochter geemancipeert op en dan moet ze bij de schoonfamilie het onderdanige hondje uithangen.
In principe is het dus gewoon nee
de eerste moslim die met zijn klauwen aan mijn dochter komt, komt het huis wel in....er alleen niet meer uit
quote:
En zelfs dat, men gaat er van uit dat de allochtoon zo'n beetje altijd zo zal blijven. Allemaal broekies zonder kinderen hier dus de meeste scenarios zullen zich pas over 11 17 jaar afspelen als ze nu allemaal kids zouden krijgen. Jaaaa de allochtoon emancipeert totaal niet. Ook gasten totáál blind voor het verschil tussen verschillende generaties allochtonen.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:44 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Maar jij gaat er dus vanuit dat alles wat in de krant staat de standaard way of life is?
Mensen bestudeer ik smeek jullie bijnaquote:Op donderdag 21 september 2006 17:44 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Maar jij gaat er dus vanuit dat alles wat in de krant staat de standaard way of life is?
Ik praatte over mijn eigen ervaring, heel opmerkelijk doe jij dit ook. In je vorige bericht gaf je aan je hele leven tussen de allochtonen te hebben gewoond. Onze verhalen zijn beide gebaseerd op onze meningen.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:43 schreef releaze het volgende:
[..]
doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg is ook een typisch hollands iets. Ga de grens over en men is ook al zo 'patserig', in westerse landen![]()
Nee joh, ze jatten alleen maar je meisjequote:Op donderdag 21 september 2006 18:03 schreef Roellio het volgende:
[..]
Liever niet, dan haalt 'ie m'n laptop, televisie en dvd-speler weg.
Lieverd, dat blijkt uit je spelling van release dat net als respect niet met een "z" geschreven dient te woirden.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:40 schreef releaze het volgende:
[..]
Maar jij leeft in jouw bekrompen leefwereld, niet in the real world. Ik woon al mn hele leven tussen de allochtonen, heb het hele scala nare dingen meegemaakt (kan jij dat zeggen of heb je dat alleen maar gelezen?) en toch TOCH heb ik niet zo'n bekrompen idee over allochtonen. Ra ra ra..?
oh ik kan dat niet ontkennen maar het is een conclusie van verschillende factoren. En dat is het jamaar. Je kan niet zeggen ze zijn crimineler en de oorzaken ervan compleet wegschuiven alsof het niet boeiend is. Want dat is het wel. Pak de oorzaken op een adequate manier aan en het zal al een stuk beter gaan. En dan niet alleen wijzen naar de buitenlanders, want het is al lang en breed gebleken dat de nederlanders er ook geen fuck aan hebben gedaan. Consessies van beide kanten.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:54 schreef STFU het volgende:
[..]
Ik praatte over mijn eigen ervaring, heel opmerkelijk doe jij dit ook. In je vorige bericht gaf je aan je hele leven tussen de allochtonen te hebben gewoond. Onze verhalen zijn beide gebaseerd op onze meningen.
Maar volgens mij slaan wij hier de plank mis door niet naar de cijfers te kijken, het aantal mislukte integraties is op een relatief hoog niveau. Cijfers vanuit justitie geven identiek hetzelfde probleem aan.
Nu ben ik benieuwd, wat jouw mening zal zijn over onderstaande stelling.
Allochtonen komen relatief veel vaker in aanraking met justitie (zeden, verstoring openbare orde, diefstal/inbraak, geweldsdelicten) dan hollanders.
kom niet met de standaard onzin: ja maar ze zijn ook armer... maar ze rijden wel dolgraag in de nieuwste auto's of scooters, en lopen met dure merkkleding.
Dat geeft in welk geval geen vrijwaring voor het gedrag, eveneens als nederlanders. En natuurlijk er zijn een reeks factoren, maar de aanwakkering zit echt in het bloed. Natuurlijk speelde dit in parijs ook, grote woede onder de islamitische bevolking in de achterstandswijken in Parijs. En de regering heeft daar ook enorme structuursfouten gemaakt... en de grootste is wel dat de landen die gasten hebben toegelaten. Ik denk dat het voor iedereen beter was geweest een stop op de grenzen te zetten en alleen vluchtelingen zouden binnen laten maar geen asielzoekers.quote:Op donderdag 21 september 2006 18:05 schreef releaze het volgende:
[..]
oh ik kan dat niet ontkennen maar het is een conclusie van verschillende factoren. En dat is het jamaar. Je kan niet zeggen ze zijn crimineler en de oorzaken ervan compleet wegschuiven alsof het niet boeiend is. Want dat is het wel. Pak de oorzaken op een adequate manier aan en het zal al een stuk beter gaan. En dan niet alleen wijzen naar de buitenlanders, want het is al lang en breed gebleken dat de nederlanders er ook geen fuck aan hebben gedaan. Consessies van beide kanten.
De cijfers zijn een indicatie van de grootte van een probleem, niet van het probleem zelf.
Er bestaat niets als 'moeten' bekeren. Niet in de regels van de Islam anyway. Bekeren is áltijd, áltijd een vrijwillig iets. Zodra het niet vrijwillig is heb je sowieso de verkeerde moslim.quote:Op donderdag 21 september 2006 18:10 schreef addictivebeat het volgende:
voor alle ja-stemmers, stel dat diegene moet bekeren is het dan nog steeds ok?
quote:Op donderdag 21 september 2006 18:05 schreef stereopenisme het volgende:
[..]
Lieverd, dat blijkt uit je spelling van release dat net als respect niet met een "z" geschreven dient te woirden.
transvaal ken ik niet, schilderswijk een beetje, en dan noem je idd de pauperbuurten, buurten die nogsteeds pauper zijn. Ik ben opgegroeid in een wijk dat tot een van de grootste pauperbuurten van utrecht behoorde, maar zichzelf omhoog heeft kunnen werken door verschillende (financiele) prikkels, nu een van de meest gewilde buurten is in Utrecht en, helaas imo, nu weer achteruit gaat integratiewise, en dat komt voor mijn gevoel door de grote hoeveelheid autochtonen. Wanneer de wijk vooruitgaat, welvarender wordt en mensen van verschillende afkomsten goed en gelijkmatig vertegenwoordigd raken dan heb je een deel van het probleem al opgelost. Al die criminaliteit en rare extremistische gedachten vindt plaats op plekken waar het onderste van de samenleving alomvertegenwoordigd is. En dan heb ik het niet alleen over een marokkanen/turkenbuurt, maar ook hollandsche volkswijken. Overal waar een bepaald gedeelte van de bevolking alomvertegenwoordigd is krijg je een wij-zij dominant-onderdanig cultuurtje. Sowieso is dat mens-eigen, kijken wie de sterkste is.quote:Maar om je vraag te beantwoorden: Ik heb in de schilderswijk en Transvaal gewoond.
Ik ken meisjes die met een mocro uitgingen, goed geintegreerde mocro's ... en vaak (niet altijd) hadden die meiskes niets meer te vertellen na het huwelijk. De kinderen werden/worden islamitisch opgevoed en mamma heeft daar niets over te zeggen. Kinderen zien hun grootouders zelfs niet meer.
Laat ik het herformuleren....mijn dochter hoeft niet met een moslim thuis te komen.
Als ze met jongen thuiskomt die neit moslim is (ouders incluis) (en die heb je ook van marrokaanse komaf,), en ze houden van elkaar en ze zijn geschikt voor elkaar, jijn zegen heeft ze. maar mijn dochter is geen schaap of een fokfabriek voor Allahs leger.
Ik woon ook in een volksbuurt en helaas zijn de kinderen uit andere culturen hier niet zo relaxt als bij jou in de buurt. Met andere (autochtone) kinderen spelen is vaak niet mogelijk omdat er kliekjes ontstaan waaroor het voor andere kinderen onmogelijk wordt gemaakt te gaan schommelen bijvoorbeeld omdat ze er niet bij mogen van hen. Toen een klein getint gozertje bij mij voor de deur een ander jochie in elkaar begon te trappen (hij zat duidelijk op een vechtsport en die ander niet) en ik naar buiten ging om ze uit elkaar te halen, werd ik uitgescholden en werden er dreigementen naar mijn hoofd geslingerd door een gozertje van nog geen 10 jaar oud. Vernielingen en bekladden van muren is helaas ook het werk van deze kinderen. De ouders hierop aanpreken heeft geen zin, want die zijn net zo asociaal. De laatste keer dat iemand woorden kreeg met mensen hier uit de buurt over het vernielen van een schutting door Antilliaanse kids, ontaarde het in een steekpartij waarbij iemand ernstig gewond raakte. Ik heb geen hekel aan mensen in het algemeen, maar het asociale gedrag wat sommige vertonen daar kan ik slecht mee leven, en helaas komt dat (ook) veel voor bij allochtonen uit de lagere sociale klasse.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:37 schreef releaze het volgende:
Dr wonen bij mij in de straat een hele rits nederlanders die als ze een kleurtje zien gelijk het over de bavianen en het tuig hebben als de kinderen (overwegend allochtoon) buitenspelen. Ik ga prima om met die kids, het speeltuintje zit haast in mn achtertuin en het zijn stuk voor stuk relaxte kinderen, jongens en meisjes. Het zijn eerder de autochtone kinderen die compleet losgeslagen zijn, uit kansarme gezinnen komen, - de allochtone kinderen spreken ook nog eens goed nederlands, vrijwel accentloos.
Maar mn buren zijn vooral boos over de criminele allochtonen uit de echt kansarme wijk even verderop die weleens bij ons in de wijk willen hangjongeren, verdacht worden van inbraken etc. Maar ja, als je die kinderen blijft aankijken als kutmarokkaan en je ze gaat behandelen als kutmarokkanen (of bavianen) dan kweek je zo'n mentaliteit vanzelf bij die mensenWat moeten die kinderen er wel niet van denken als het grootste gedeelte van de (oudere) nederlanders liever over ze heenkotst dan dat ze gedag zeggen? Gelukkig wonen er ook veel van mijn leeftijd in deze wijk en die gaan dr net zo relaxt mee om als ik. Maar ja, de mens zoekt liever de fout in een ander dan in zichzelf, veel makkelijker en veel minder confronterend.
ik vind best dat je een mening mag baseren erop, maar ik vind het vreemd dat mensen gelijk iedere allochtoon de deur wijzen, bij voorkeur al afkeuren, terwijl ze het individu nieteens kennen.quote:Op donderdag 21 september 2006 18:30 schreef STFU het volgende:
@ Releaze:
gedeeltelijk mee eens we kunnen het inderdaad niet maken om elke marokkaan over 1 kam te scheren, maar wij kunnen het wel maken om onze meningen over marokkanen en soortverwanten te uiten op basis van cijfers en persoonlijke ervaringen.
Ik ben van mening dat je enorm de plank misslaat door te zeggen dat de wijk achteruit is gegaan door de nederlanders. Wijken die voornamelijk door nederlanders zijn bezet, zijn voornamelijk volksbuurten, waar veelal gezelligheid heerst. Er ontstaat inderdaad een kern, we noemen het maar even een "witte" kern waarin discriminatie een rol speelt, maar geen criminele activiteiten, iig niet op het niveau van een allochtone buurt.
Spreek je/spreken jullie ook met je allochtone buren wanneer er geen stront aan de knikker is?quote:Op donderdag 21 september 2006 19:03 schreef woniya het volgende:
[..]
Ik woon ook in een volksbuurt en helaas zijn de kinderen uit andere culturen hier niet zo relaxt als bij jou in de buurt. Met andere (autochtone) kinderen spelen is vaak niet mogelijk omdat er kliekjes ontstaan waaroor het voor andere kinderen onmogelijk wordt gemaakt te gaan schommelen bijvoorbeeld omdat ze er niet bij mogen van hen. Toen een klein getint gozertje bij mij voor de deur een ander jochie in elkaar begon te trappen (hij zat duidelijk op een vechtsport en die ander niet) en ik naar buiten ging om ze uit elkaar te halen, werd ik uitgescholden en werden er dreigementen naar mijn hoofd geslingerd door een gozertje van nog geen 10 jaar oud. Vernielingen en bekladden van muren is helaas ook het werk van deze kinderen. De ouders hierop aanpreken heeft geen zin, want die zijn net zo asociaal. De laatste keer dat iemand woorden kreeg met mensen hier uit de buurt over het vernielen van een schutting door Antilliaanse kids, ontaarde het in een steekpartij waarbij iemand ernstig gewond raakte. Ik heb geen hekel aan mensen in het algemeen, maar het asociale gedrag wat sommige vertonen daar kan ik slecht mee leven, en helaas komt dat (ook) veel voor bij allochtonen uit de lagere sociale klasse.![]()
Poeh dat is een hele waslijst waar ik uren over door kan tetterenquote:Op donderdag 21 september 2006 19:50 schreef STFU het volgende:
@ Releaze:
oke, maar hoe komt het dan dat ze in arme wijken wonen?
Transvaal ligt naast de schilderswijk, en heeft een betere opknapbeurt gehad dan die eerste, desalnietteplus zijn er in transvaal inder woningen waar helemaal de verkeerde mensen zijn blijven wonen.quote:Op donderdag 21 september 2006 18:24 schreef releaze het volgende:
[..]
transvaal ken ik niet, schilderswijk een beetje, en dan noem je idd de pauperbuurten, buurten die nogsteeds pauper zijn. Ik ben opgegroeid in een wijk dat tot een van de grootste pauperbuurten van utrecht behoorde, maar zichzelf omhoog heeft kunnen werken door verschillende (financiele) prikkels, nu een van de meest gewilde buurten is in Utrecht.
Niet helemaal met je eens ...je schijt namelijk niet in je eigen nest.quote:... en, helaas imo, nu weer achteruit gaat integratiewise, en dat komt voor mijn gevoel door de grote hoeveelheid autochtonen. Wanneer de wijk vooruitgaat, welvarender wordt en mensen van verschillende afkomsten goed en gelijkmatig vertegenwoordigd raken dan heb je een deel van het probleem al opgelost. Al die criminaliteit en rare extremistische gedachten vindt plaats op plekken waar het onderste van de samenleving alomvertegenwoordigd is
Heb ik ook gewoont in Delft...andere mentaliteit...ze zijn Nederlander en er trots op....Werkt of Beuntquote:. En dan heb ik het niet alleen over een marokkanen/turkenbuurt, maar ook hollandsche volkswijken. Overal waar een bepaald gedeelte van de bevolking alomvertegenwoordigd is krijg je een wij-zij dominant-onderdanig cultuurtje. Sowieso is dat mens-eigen, kijken wie de sterkste is.
Want Mohammed heeft het voorgeschreven.... leuk voor een moslim meid maar niet voor mijn dochter.quote:
Tuurlijk hoor ik zelf ook rare verhalen over moslimmeiden die een jongen gevonden hebben die na het huwelijk volstrekt raar worden en de meid dr vrijheid niet geven. Maar ik hoor veel vaker verhalen van meiden die gewoon lekker gelukkig zijn met hun vriend, en moslimmeiden die de 'beperkingen' die hun vriend/man ze oplegt helemaal niet erg vinden
Nogal wiedes, als je de koran accepteert heb je ook te accepteren dat manlief mept als je niet luistert.quote:en het niet als beperkingen zien (dit is ontzettend moeilijk te begrijpen voor hollanders) net zoals hoofddoek en weet ik veel wat. Zo ken ik ook nederlandse meiden die volstrekt vrijwillig moslima zijn geworden en volstrekt vrijwillig vanuit hun eigen levensovertuiging de hoofddoek dragen.
Wel als het "vrijwillig" gaat.quote:Ik ken natuurlijk ook bergen mensen die dat compleet achterlijk vinden, maar ik heb zoiets van ieder z'n ding, daar maak ik me niet druk om.
Het probleem wordt veroorzaakt door mensen als triggershot, mutant, en kirmiz die over BOUNTY's praten zwart van binnen.... en mensen als Hikmat Mahawat Khan niet eens als geloofsgenoot zien.quote:Als ik naar het integratieprobleem kijk zie ik bovenal een supergrote maatschappelijke worsteling, voordat ik de allochtonen, marokkanen of kutmarokkanen zie. (of turken of chinezen of antilianen of surinamers of hollanders).
Probleem is dat als je een marrokaan aanspreekt je blijkbaar de hele groep aanspreekt want het is een van "hen". We moeten begrip hebben voor een moordenaar... Mohammed was geprovoceerd.....quote:Ik ben echt niet van het sufknuffelen (hoewel anderen dat wel vinden) maar mijn idee van de wortel van alle problemen ligt gewoon in verschillende factoren van de maatschappij, en niet alleen in de islam of mohammed die een mp3 speler steelt of een BNer doodt om zn mening. Daarom kan ik De Marokkaan niet als groep aanspreken of generaliseren. Kan gewoon niet. De problematiek overstijgt de nationaliteit, godsdienst en cultuur volledig.
ik heb ff je post gelezen en wat me vooral opvalt is dat je ontzettend van uitersten uitgaat. Er is geen jan modaal in jouw verhaal, je hebt de extremen nodig om je mening kracht bij te zetten. Daar kan ik gewoon niet op ingaan, hoe goed je je pleidooi ook bedoelt. De extremen bestaan uiteraard wel, maar daar kan je een maatschappij, een volk, of een etnische groep gewoon niet naar generaliseren om zo een aanpak te verzinnen. Het is onrealistisch, je creeert zo ook tegenpolen, dus werkt het ook polariserend.quote:Op donderdag 21 september 2006 22:13 schreef stereopenisme het volgende:
[..]
Transvaal ligt naast de schilderswijk, en heeft een betere opknapbeurt gehad dan die eerste, desalnietteplus zijn er in transvaal inder woningen waar helemaal de verkeerde mensen zijn blijven wonen.
[..]
Niet helemaal met je eens ...je schijt namelijk niet in je eigen nest.
De direct aangrenzende (betere) buurten hebben vaak het meest last. Je bent beter af IN een woonwagenkamp dan ernaast. Zo ook met Transvaal...was niet zo slecht maar het tuig in de binnenstad woonde een paar deuren verder of de straat ernaast.
En laten we wel wezen, als jij een ton per jaar verdient en het boodschappenwagentje van de vrouw is een mercedes...wil ji dan een uitkeringstrekker naast je hebben wonen die de hele dag door met de stereo aan Pimp My Ride aspiraties op zijn opel kadet aan het uitvoeren is?
Ik niet.
Dus wat doe je je verhuist naar een buurt waar die kans kleiner is
Jan met de pet die maar op 60k per jaar zit via een dubbel inkomen en dat niet kan bolwerken woont dus wel naast dit figuur. Ondertussen door het dubbelle inkomen ziet jouw kind meer van die figuren dan van jou en de hele opvoeding gaat naar de klote...weer een sjonnietje rijker.
[..]
Heb ik ook gewoont in Delft...andere mentaliteit...ze zijn Nederlander en er trots op....Werkt of Beunt
Compleet andere mentaliteit. Je maakt in zo'n buurt geen kans tenzij je echt wilt integreren en net als hen hard werkt.... noppa problemo....
[..]
Want Mohammed heeft het voorgeschreven.... leuk voor een moslim meid maar niet voor mijn dochter.
Een Maroc gaat onder de keukenvloer... ik heb in die volkswijk tegels leren zetten....zie je niks van.
[..]
Nogal wiedes, als je de koran accepteert heb je ook te accepteren dat manlief mept als je niet luistert.
Naar mijn mening het enige positieve in de koran
[..]
Wel als het "vrijwillig" gaat.
Ik bedoel die meid zal oprecht van zo'n eikel houden. Ze zijn genoeg gewaarschuwd door hun ouders dus met hangende pootjes terugkeren.....
[..]
Het probleem wordt veroorzaakt door mensen als triggershot, mutant, en kirmiz die over BOUNTY's praten zwart van binnen.... en mensen als Hikmat Mahawat Khan niet eens als geloofsgenoot zien.
Integratie is inderdaad bounty worden om het zo maar te zeggen.... huidskleur moet er niet toe doen...gedrag en sociaal leven wel.
[..]
Probleem is dat als je een marrokaan aanspreekt je blijkbaar de hele groep aanspreekt want het is een van "hen". We moeten begrip hebben voor een moordenaar... Mohammed was geprovoceerd.....
de arme jongen......
Als een hond ongelofelijk lijdt, geeft een echte dierenvriend hem een spuitje.....
Oh er is wel een jan modaal.... bijvoorbeeld die mensen wat jij een arbeiders wijk noemt...dat is jan modaal. Die zijn helemaal niet moeilijk, kijken echt wel verder dan huidskleur, maar zodra ze iemand met huidskleur iets verwijten worden ze door linkse intelectuelen voor dom rechts volk neergezet.quote:Op donderdag 21 september 2006 22:34 schreef releaze het volgende:
[..]
ik heb ff je post gelezen en wat me vooral opvalt is dat je ontzettend van uitersten uitgaat. Er is geen jan modaal in jouw verhaal, je hebt de extremen nodig om je mening kracht bij te zetten. Daar kan ik gewoon niet op ingaan, hoe goed je je pleidooi ook bedoelt. De extremen bestaan uiteraard wel, maar daar kan je een maatschappij, een volk, of een etnische groep gewoon niet naar generaliseren om zo een aanpak te verzinnen. Het is onrealistisch, je creeert zo ook tegenpolen, dus werkt het ook polariserend.
Met extremen kan ik heel weinig. Ik ga er daarom ook voor de rest niet op in. Er zijn al genoeg mensen die zich specifiek daarmee bezig houden, in feite lijkt vrijwel alle aandacht daar naartoe te gaan (dat zie je ook in discussies zoals bijvoorbeeld deze, bijna het hele zaakie op het nieuws, etc.)
Hou even op met users er persoonlijk bij betrekken.quote:Op donderdag 21 september 2006 22:55 schreef stereopenisme het volgende:
[..]
Oh er is wel een jan modaal.... bijvoorbeeld die mensen wat jij een arbeiders wijk noemt...dat is jan modaal. Die zijn helemaal niet moeilijk, kijken echt wel verder dan huidskleur, maar zodra ze iemand met huidskleur iets verwijten worden ze door linkse intelectuelen voor dom rechts volk neergezet.
Het probleem is , mijn inzins, dat er zoveel over gemiddeld/geintegreerd/gematigd gesproken word en je er bijn niets van ziet.
Neem bevoorbeeld een Hikmat, die door zelfconfessed gematigde moslims (![]()
![]()
als bounty of niet moslim neergeschreven worden. Af en toe probeert Trigger te doen alsof hij homo is, de latentie hiervan veroorzaakt waarschijnlijk zijn fobie, maar daar houd het mee op.
Ik betrek geen users persoonlijk, ik noem een voorbeeld. Trigger is erg duidelijk in zijn uitspraken in het draadje over Hikmat, zo ook Mutant en en Kirmiz.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:28 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Hou even op met users er persoonlijk bij betrekken.
Waar bleef je? Dat duurde lang.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:42 schreef Meki het volgende:
schandalig voor de TS om zo racistische denkbeelden te hebben
nou begin maar weer met je gebash op onze 'ongegronde' denkbeelden over allochtonenquote:Op donderdag 21 september 2006 23:42 schreef Meki het volgende:
hmm misschien moet je eerst ff het topic én de OP doorlezen voordat je reageertquote:Op donderdag 21 september 2006 23:42 schreef Meki het volgende:
schandalig dat deze bevolkingsgroep onze racistische denkbeelden telkens weer blijven voeden door constant negatief in het nieuws te komen.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:42 schreef Meki het volgende:
Kuddedier.quote:Op vrijdag 22 september 2006 00:44 schreef PDOA het volgende:
[..]
schandalig dat deze bevolkingsgroep onze racistische denkbeelden telkens weer blijven voeden door constant negatief in het nieuws te komen.
PvdA'erquote:
quote:Op donderdag 21 september 2006 14:39 schreef Roellio het volgende:
Ik schaar me achter de topictitel!![]()
Bekeren tot de Islam, ok.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:15 schreef sizzler het volgende:
Logisch aangezien de Islam vereist dat de dochter in kwestie eerst moslima wordt voor ze mogen trouwen. Daartegen zou ik mijn dochter ook willen beschermen.
De zus van een vriendin van me heeft ook met een Marokkaanse jongen. Als de ouders er bij zijn doet hij gewoon normaal en wint hij hun vertrouwen, als ze weg zijn dan gedraagt hij zich ineens heel anders. Hij had ook een mobiel voor haar gekocht. Tweedehand. Bleek van een gewapende overval te komen waardoor de hele familie om 4 uur 's ochtends door een politie-inval van bed is gelicht!quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:14 schreef Paran0id het volgende:
[...]
quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:18 schreef sizzler het volgende:
Bleek van een gewapende overval te komen waardoor de hele familie om 4 uur 's ochtends door een politie-inval van bed is gelicht!
Als zij het doen - mag jij dat ookquote:Op vrijdag 22 september 2006 10:52 schreef SnowDoggg het volgende:
Je moet als Nederlandse man eens een Marokkaanse vrouw nemen, 9 van de 10 keer krijg je dan ook problemen met haar familie...
Dat is net zo stom als de mensen waar jij "ontzettend woest" van wordt. Niet iedereen heeft immers goede ervaringen met Marokkanen.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:54 schreef FlowerPeace het volgende:
Ik ken zat marokkanen die zwaar okay zijn. Het idee dat er mensen zijn die vinden dat het terecht is dat zij argwanend bejegend worden puur en alleen omdat ze nou eenmaal marokkaan zijn, maakt me echt ontzettend woest.
Je blijft in kuddediertermen spreken.quote:
quote:
tolerantie komt van 2 kanten!quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:38 schreef Meki het volgende:
waar is jullie tolerantie
Tolerantie komt van jezelfquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:09 schreef donald_dick het volgende:
[..]
[..]
tolerantie komt van 2 kanten!
om tolerant te zijn heb je 2 mensen nodigquote:
Inderdaad, een tolerant persoon, en de persoon waartegen je tolerant bent. Tolerantie HOEFT NIET van 2 kanten te komen, maar hopelijk wel.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:12 schreef donald_dick het volgende:
[..]
om tolerant te zijn heb je 2 mensen nodig
Onzin natuurlijk. De vraag is alleen of jouw tolerantie gewaardeerd wordt, of dat er misbruik van wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:12 schreef donald_dick het volgende:
[..]
om tolerant te zijn heb je 2 mensen nodig
maar verwacht dan niet dat de de 1 dan lang tolerant blijft, daarom hebben we genoeg van nie naffersquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:13 schreef Mokz het volgende:
[..]
Inderdaad, een tolerant persoon, en de persoon waartegen je tolerant bent. Tolerantie HOEFT NIET van 2 kanten te komen, maar hopelijk wel.
Tolerantie is niet iets om te 'waarderen'. Hooguit accepteren.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. De vraag is alleen of jouw tolerantie gewaardeerd wordt, of dat er misbruik van wordt gemaakt.
je bent tolerant als iemand jouw gevoelens of waarde betreed. dan heb je toch echt 2 mensen nodig.quote:
Elk menselijk gedrag wordt gewaardeerd. De vraag is hoe.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:15 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Tolerantie is niet iets om te 'waarderen'. Hooguit accepteren.
dan heb je alsnog 2 mensen nogdig, de 1 die het doet en de ander die waardeerdquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
Elk menselijk gedrag wordt gewaardeerd. De vraag is hoe.
wanneer beginnen de naffers ermee danquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:22 schreef Meki het volgende:
Tolerantie komt eerst van je zelf en daarna volgen de anderen
Tolerantie heb jij dus niet anders noemde jij ze niet naffersquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:29 schreef donald_dick het volgende:
[..]
wanneer beginnen de naffers ermee dan
quote:
ik wacht totdat de naffers inzien dat tolerantie ook bij hun begint, want na 30 jaar wachten heeft nederland er wel genoeg vanquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:22 schreef Meki het volgende:
Volgens de HCC moet tolerantie vooral bij anderen vandaan komenquote:
spreek ze erop aan en beledig de rest niet.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:36 schreef google-queen het volgende:
Precies, zij kunnen ook wel eens beginnen met integreren..![]()
Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is geworden dat het dus niet zo werktquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:22 schreef Meki het volgende:
In theorie wel ja.quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:12 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Een Nederlandse jongen met een Marokkaans meisje kan echter wel.
"opvoeden"quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:18 schreef kreischer2000 het volgende:
Ik zou mijn kinderen zo opvoeden dat ze niet eens met een Marrokaan thuis zouden komen...
En als je dat doet ben je geintegreerd????quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:46 schreef SlimShady het volgende:
[..]
spreek ze erop aan en beledig de rest niet.
werken, koken, feestjes organiseren, babysitten, doen zij ook allemaal.
Wat is er mis met religie?quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:32 schreef pomtiedom het volgende:
Tja, ik stel weinig eisen op slechts een paar:
- Geen religie! (dat wil zeggen, zei hoeft niet te bekeren en eventuele kinderen worden niet automatisch Islamitisch en worden niet Islamitisch opgevoed)
- Werken (dat is een eis die ik aan iedereen, ook mezelf, stel), geen werk en niet je best doen om het te krijgen betekend geen kans op een goede toekomst.
- Aanpassen, je moet het reilen en zeilen van de maatschappij kennen en kunnen. Weet dat je je dient aan te passen aan de maatschappij.
In principe gelden die drie regels voor iedereen die ik ken, niet alleen specifiek MarokkanenTurkenAntillianen. Wel is het zo dat die doelgroep vaak de meeste moeite heeft met die zaken, maar dat is geen reden voor mij om milder te worden al helemaal niet als het een mogelijk kind van mij zou betreffen. Nu heb ik natuurlijk geen kinderen momenteel, maar zo zou ik het zien.
Vanalles, Religie is een levenswijze, deze levenswijze keur ik af.quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:41 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Wat is er mis met religie?
Een jongen die een leuk meisje tegenkomt (Marokkaanse), zou zijn grote liefde dus moeten opgeven omdat ze gelovig is
wtf boeit het om je te bekeren tot de Islam. Dat betekent heus niet dat je naar de Moskee moet ofzo hoor.
Er zijn zoveel Nederlanders die hun communie en vormsel gedaan hebben en het geloof ze geen zak interesseert. Maar dus nog wel 'christelijk' zijn ofzo.
quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:41 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
wtf boeit het om je te bekeren tot de Islam.
Ben zelf 100% Nederlander en heb al meer dan 7 jaar een relatie met een Marokkaanse, inclusief samenwonen en dergelijke. Geen enkel probleem met broers gehad. Haar ouders waren er niet blij mee, maar accepteerden haar keuze. Ik ken ook meerdere Marokkaanse jongens die al jaren lang een relatie hebben met Nederlandse meiden. En nee, deze meiden dragen geen hoofddoek, werken gewoon, zijn niet bekeerd, etc.quote:
ik ken ook voldoende mensen die zich hebben bekeerd tot de islam omdat ze met een islamitsich vrouwtje getrouwd zijn en enkel en alleen geen varksenvlees eten thuis. Pure formaliteit. Dit ging dan wel over indonesische islamieten.quote:
Gefeliciteerd. U bent de uitzondering die de regel bevestigd.quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:56 schreef D1 het volgende:
[..]
Ben zelf 100% Nederlander en heb al meer dan 7 jaar een relatie met een Marokkaanse, inclusief samenwonen en dergelijke. Geen enkel probleem met broers gehad. Haar ouders waren er niet blij mee, maar accepteerden haar keuze. [...]
Oh dat merk je wat er gebeurt als je een moslim of een kleien groep[ aanspreekt, of per ongeluk beledigt.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:46 schreef SlimShady het volgende:
[..]
spreek ze erop aan en beledig de rest niet.
werken, koken, feestjes organiseren, babysitten, doen zij ook allemaal.
Er is nogal een verschil tussen rabiaat rascisme en gewoon voorkeuren. Hetzelfde als dat blanken nauwelijks kunnen zeggen dat ze trots zijn dat ze blank/autochtone Nederlander zijn, maar dat chauvinistische allochtonen geen strobreed in de weg gelegd wordt.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:28 schreef nonzz het volgende:
Wat een racisme in dit topic! Begin nou eens met iemand als een individu te hehandelen, dat zou al een hoop ellende schelen
Maak daar maar véél meer van.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:44 schreef Elegy het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen rabiaat rascisme en gewoon voorkeuren. Hetzelfde als dat blanken nauwelijks kunnen zeggen dat ze trots zijn dat ze blank/autochtone Nederlander zijn, maar dat chauvinistische allochtonen geen strobreed in de weg gelegd wordt.
En denk eens na, er is net zoveel (en misschien zelfs wel veel meer) raciale voorkeur vanuit allochtone hoek dan vanuit de autochtone Nederlanders die zijn opgegroeid met overdreven politiek correctheid en eindeloze bagetallisatie en knuffeldoctrinatie.
Het spotje over de hypotheek met lage maandlasten is een enigzins komisch, doch schrijnend voorbeeld.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:49 schreef slaapkamermug het volgende:
[..]
Maak daar maar véél meer van.
PS: Wanneer gaan de linkse mensen de Allochtonen op hun overdreven nationalisme aanspreken?
Dat is inderdaad wel een erg goed voorbeeld van hoe er met 2 maten wordt gemeten in deze maatschappij.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:54 schreef Elegy het volgende:
[..]
Het spotje over de hypotheek met lage maandlasten is een enigzins komisch, doch schrijnend voorbeeld.
Met die vader die zegt: Je bent geen hindoe etc. Vervang die vader eens door een blanke man, de jongen op de bank door een neger/marokkaan/jood en je hebt in no time de Reclame Code Commissie op je dak. (tevens best ontopic spotje dat)
Marokkaans? Gelijk samenwonen, niet eerst trouwen zoals het een nette Moslima betaamt??quote:Op vrijdag 22 september 2006 12:56 schreef D1 het volgende:
[..]
Ben zelf 100% Nederlander en heb al meer dan 7 jaar een relatie met een Marokkaanse, inclusief samenwonen en dergelijke. Geen enkel probleem met broers gehad. Haar ouders waren er niet blij mee, maar accepteerden haar keuze. Ik ken ook meerdere Marokkaanse jongens die al jaren lang een relatie hebben met Nederlandse meiden. En nee, deze meiden dragen geen hoofddoek, werken gewoon, zijn niet bekeerd, etc.
Moet hierbij wel opmerken dat het om hoog opgeleide Marokkanen gaat. Ken ook Marokaanse gastjes die een Nederlands meisje als neukertje hebben maar uiteindelijk een proper riff-schaapje aan de ouders presenteren. Maar zijn Nederlanders zo anders? Hoe veel gasten durven met droge oogjes te zeggen dat ze nooit een meisje hebben gehad die ze puur voor de sex hebben? Dat is echt niet een unicum wat alleen voor Marokkaantjes geld.
Gewoon per persoon beoordelen. Als hij te extreem in zijn opvattingen is, of de dochter niet met respect behandeld, de deur uit trappen. Anders hopen dat ze het samen leuk hebben.
Inderdaad vreemd ja. Kan me er niks bij voorstellen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:27 schreef PLAE@ het volgende:
Er wordt hier geroepen dat Nederlandse jongen + Marokkaans meisje wel prima samengaat. Maar het blijkt dat dat vaak dus niet samengaat. De Marokkaanse jongens denken voor een vrijdenkende Hollandse jongen te kiezen ... ze denken iets te vinden wat ze bij Marokkaanse jongens niet vinden (vrijheid, gelijkwaardigheid etc etc etc) . De Hollandse jongens denken (vaak onderhuids misschien) een gehoorzaam Marokkaans meisje aan de haak te hebben geslagen. Die verwachtingen botsen dus nogal eens met elkaar las ik onlangs ergens.
Vreemd maar waar.
iedereen vindt iets anders ehquote:Op vrijdag 22 september 2006 13:28 schreef nonzz het volgende:
Wat een racisme in dit topic! Begin nou eens met iemand als een individu te hehandelen, dat zou al een hoop ellende schelen
Als andere mensen racistisch zijn, hoef ik toch niet OOK racistisch te worden? Wat kan het mij nu schelen hoe racistisch marokkanen zijn? Ik hou me liever aan m'n eigen normen. Van mij mag ook iedereen zeggen dat hij trots is om nederlander/moslim/marokkan/geel/blank/jedi/zwart/jood te zijn. En dat andere mensen daar moeite mee hebben is het probleem van die andere mensen (tot op zekere hoogte). Dat heeft verder niets met "overdreven politiek correctheid en eindeloze bagetallisatie en knuffeldoctrinatie" te maken. Dat heeft gewoon iets te maken met iedereen gelijk zien.quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:44 schreef Elegy het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen rabiaat rascisme en gewoon voorkeuren. Hetzelfde als dat blanken nauwelijks kunnen zeggen dat ze trots zijn dat ze blank/autochtone Nederlander zijn, maar dat chauvinistische allochtonen geen strobreed in de weg gelegd wordt.
En denk eens na, er is net zoveel (en misschien zelfs wel veel meer) raciale voorkeur vanuit allochtone hoek dan vanuit de autochtone Nederlanders die zijn opgegroeid met overdreven politiek correctheid en eindeloze bagetallisatie en knuffeldoctrinatie.
Dat weet je toch helemaal niet? Er is nooit zo'n reclame gemaakt....... Doe trouwens eens niet zo zielig "boehoe, ik ben een 2e rangs burger in m'n eigen land geworden".quote:Op vrijdag 22 september 2006 13:58 schreef slaapkamermug het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een erg goed voorbeeld van hoe er met 2 maten wordt gemeten in deze maatschappij.
ben je zelf marokaan?quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:35 schreef nonzz het volgende:
[..]
Dat weet je toch helemaal niet? Er is nooit zo'n reclame gemaakt....... Doe trouwens eens niet zo zielig "boehoe, ik ben een 2e rangs burger in m'n eigen land geworden".
Chinees is dan ook geen Marrokaan en zeker geen moslimquote:Op vrijdag 22 september 2006 13:32 schreef google-queen het volgende:
Toevallig ken ik een meisje die al een tijdje met een chinese jongen getrouwd is en zelfs 2 kinderen heeft. Dit gaat juist harstikke goed ondanks een cultuurverschil..
Je ziet het alleen niet vaak omdat chinezen meestal bij hun 'eigen soort'blijven.
Het heeft helemaal niets te maken met een "als zij het zijn dan ben ik het ook" houding, ik geef het als voorbeeld dat er óók racisten zijn die niet blank zijn maar dat men daar veel minder over valt of liever zo weinig mogelijk aandacht aan wil geven. Dát is de te ver doorgeslagen bagetallisatie. Men gaat liever thee drinken dan een échte kritische dialoog aan.quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:25 schreef nonzz het volgende:
[..]
Als andere mensen racistisch zijn, hoef ik toch niet OOK racistisch te worden? Wat kan het mij nu schelen hoe racistisch marokkanen zijn? Ik hou me liever aan m'n eigen normen. Van mij mag ook iedereen zeggen dat hij trots is om nederlander/moslim/marokkan/geel/blank/jedi/zwart/jood te zijn. En dat andere mensen daar moeite mee hebben is het probleem van die andere mensen (tot op zekere hoogte). Dat heeft verder niets met "overdreven politiek correctheid en eindeloze bagetallisatie en knuffeldoctrinatie" te maken. Dat heeft gewoon iets te maken met iedereen gelijk zien.
Nee, ik ben geen marokkaan. Fuck reputatie! Ik praat eerst wel even met iemand voordat ik er een oordeel over vel.quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:37 schreef eRrrrJeee het volgende:
[..]
ben je zelf marokaan?
kijk er zijn ook wel goede.. maar ze hebben ook een reputatie opgebouwd.. om over naar huis te schrijven
Nou, een lekkere Marokkaanse meid.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:01 schreef ukga het volgende:
je wind je wel erg op? je voelt je wel aangesproken ofniet?quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:45 schreef nonzz het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen marokkaan. Fuck reputatie! Ik praat eerst wel even met iemand voordat ik er een oordeel over vel.
Oke, daarin heb je helemaal gelijk. Het is ook niet zo dat marokkanen niet op racisme aangesproken te hoeven worden. Soms heb ik wel het idee dat niet-politiek-correct zijn, een beetje is doorgeslagen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:44 schreef Elegy het volgende:
[..]
Het heeft helemaal niets te maken met een "als zij het zijn dan ben ik het ook" houding, ik geef het als voorbeeld dat er óók racisten zijn die niet blank zijn maar dat men daar veel minder over valt of liever zo weinig mogelijk aandacht aan wil geven. Dát is de te ver doorgeslagen bagetallisatie. Men gaat liever thee drinken dan een échte kritische dialoog aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |