abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41990260
Aldus mijn vriendin die van de week met haar beste vriendin even wat was gaan drinken en te horen kreeg dat haar vader,toen ze bekent maakte dat ze op een Marokkaanse jongen was gevallen,heel duidelijk maakte dat voor wat hem betreft er in de familie geen plaats is voor een kamelenhoeder.
En dat terwijl het een jongen is die hier is geboren en getogen. Hoe zouden jullie het vinden als je iemand van een andere cultuur leuk vindt en er wordt thuis duidelijk gemaakt dat zo iemand nu en in de toekomst niet welkom is. Zou je tegen je ouders zeggen: " toedeloe...ik ben met hem lekker in 'Bergistan' aan het wandelen " of gewoon gaan onderhandelen om te proberen alsnog je ouders enigzins begrip te laten
hebben voor je keuze.

Het schijnt wel een rage te worden dat Marokkanen in trek zijn bij blond Nederland want eerder hadden BN'er Froukje de Both en ene Ouali-Fehdel een relatie en daarna RTL5 model Yfke Sturm en Imad Izemrane. Of zijn dit gewoon uitzonderingen en zijn indo's en Surinamers nog steeds het meest in trek van de allochtone bevolkingsgroepen..
31 december 2006: Inactive FOK!account
pi_41990353
Andere culturen OK.

Maar wat marokkanen betreft. Die hebben wel een mooie reputatie opgebouwd
  woensdag 20 september 2006 @ 18:59:39 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_41990556
Moet kunnen maar je toekomstige kinderen wel voorzien van een GPS tracking device.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_41990674
Is het niet de bedoeling dat je als ouder gewoon iemand de kans krijgt zich als _mens_ te bewijzen..

oftewel, je kunt best er niet direkt blij mee zijn als je dochter wat met een marrokaan hebt, en gelijk de mogelijk terechte angst hebben dat dit misschien een loverboy is, of een crimineel, een fundamentele moslim of iemand zonder veel toekomstkansen (zonder opleiding) ...

maar altijd heeft die persoon dan wel recht op een persoonlijke individuele beoordeling en kans, en moet niet bij voorbaat 'afgeserveerd' worden enkel omdat hij toevallig uit een zeker risicogroep afkomstig is ....

Kijk, als het nou iemand uit Tilburg was ... tja, dan kan ik me voorstellen dat je dat tuig sowieso niet in je huis wilt, maar bij marrokkanen zit er nu net nog wel een 'goede minderheid' tusen
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_41990700
In dit geval kan ik het goed begrijpen. Marrokanen hebben het er toch echt zelf naar gemaakt.
pi_41990708
Ach.
Zolang schoonzoon zelf geen joden en homo's discrimineert is dit pure discriminatie.

Anders is het ook discriminatie, maar minder puur.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_41990726
Als vader zijnde zou ik het ook niet willen.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_41990864
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:03 schreef Stippel het volgende:
Is het niet de bedoeling dat je als ouder gewoon iemand de kans krijgt zich als _mens_ te bewijzen..
Tuurlijk, maar enige kansrekening leert dat de een nou eenmaal een veel groter risico heeft op problemen dan de ander!
Om dezelfde reden laten we niet elke automobilist zich bewijzen, om te laten zien dat-ie echt wel 10 jaar lang 250 km/h kan rijden zonder brokken te maken, maar gelden er voor de slechte en betere coureurs dezelfde regels... (niet het beste voorbeeld maar ok).
censuur :O
pi_41990869
Ik had ooit een vergelijkbaar probleem. Surinaams vriendinnetje. Niet direct dit soort taal, maar wel constant opmerkingen als "Ja, die culturen zijn heel anders, dat kan niet goed gaan!" Mijn moeder heeft het meestal over bruintjes

Moeilijk te zeggen wat je in zo'n situatie zou doen.

Als ik een puber was zou ik natuurlijk helemaal direct voor die persoon gaan, om me lekker af te zetten.

Zo niet.. dan zou ik eigenlijk gewoon doen wat ik toch al wou. Het heeft weinig invloed dus. Is het echt serieus dan zullen ze er toch maar mee moeten leven.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 20 september 2006 @ 19:13:06 #10
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_41990940
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:03 schreef Stippel het volgende:

oftewel, je kunt best er niet direkt blij mee zijn als je dochter wat met een marrokaan hebt, en gelijk de mogelijk terechte angst hebben dat dit misschien een loverboy is, of een crimineel, een fundamentele moslim of iemand zonder veel toekomstkansen (zonder opleiding) ...

maar altijd heeft die persoon dan wel recht op een persoonlijke individuele beoordeling en kans, en moet niet bij voorbaat 'afgeserveerd' worden enkel omdat hij toevallig uit een zeker risicogroep afkomstig is ....

Kijk, als het nou iemand uit Tilburg was ... tja, dan kan ik me voorstellen dat je dat tuig sowieso niet in je huis wilt, maar bij marrokkanen zit er nu net nog wel een 'goede minderheid' tusen
Er zitten inderdaad aardige gasten tussen, heb meerdere klasgenoten gehad van Marrokkaanse afkomst.. Maarja dat zijn dus niet de gasten zonder opleiding. Ze waren volgens mij niet geboren in NL trouwens, goed te horen als ze zich ergens over opwinden, komt ineens dat accentje bovendrijven
Life's like music, get the rhythm..
  woensdag 20 september 2006 @ 19:19:11 #11
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_41991137
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:08 schreef soylent het volgende:
Ik had ooit een vergelijkbaar probleem. Surinaams vriendinnetje. Niet direct dit soort taal, maar wel constant opmerkingen als "Ja, die culturen zijn heel anders, dat kan niet goed gaan!" [b]Mijn moeder heeft het meestal over bruintjes [b/]
Mijn oma: 'van die zwarte, mee van die mottige zwarte ogen!' Dit alles met een mooi accent -'zweeerte oge'- nee, ze heeft het niet zo op 'buitenlanders'

T'zal de leeftijd wel zijn, en het nieuws natuurlijk...
Life's like music, get the rhythm..
  woensdag 20 september 2006 @ 19:21:05 #12
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_41991208
Ik zou ook niet echt staan te springen als mijn zus met een marokkaan thuis zou komen.
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
pi_41991370
Ik geef die vader gelijk, Nederlandse vriendinnen zijn vaak neukertjes en trouwen doen ze met een vers (maagdelijk) meisje uit Marokko.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_41991597
Wat een reacties hier.

Hij is in de eerste plaats een mens:
1 als hij een irritant kut jochie is, dan is het waarsch snel afgelopen
2 Leuke gezellige gozer, ok

Veel vooroordelen hier hoor.
pi_41991646
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:25 schreef longinus het volgende:
Ik geef die vader gelijk, Nederlandse vriendinnen zijn vaak neukertjes en trouwen doen ze met een vers (maagdelijk) meisje uit Marokko.
Nederlandse jongens staan er echter om bekend dat ze met hun eerste vriendinnetje trouwen...

Er zijn Marokkanen die je liever niet rond je dochter ziet hangen. Er zijn ook Marokkanen die wel een aanwinst zijn.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_41991696
Ik wil niemand discrimineren, maar helaas lijkt het zo alsof de vooroordelen keer op keer kloppen.
Als ik één van de ouders was, zou ik het er niet snel mee eens zijn en achterdochtig zijn. Dat zal ik hem dan ook eerlijk vertellen. Maar ik zou ook willen weten of ie echt verliefd is en liever daar mijn conclusies uit trekken.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 20 september 2006 @ 19:36:12 #17
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_41991728
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:32 schreef IHVK het volgende:
Wat een reacties hier.

Causaliteit....dat is 't.
pi_41991761
quote:
Het roepen dat er "veel vooroordelen" zijn, is ook een vooroordeel......

Verder hebben vooroordelen een reden hoor!
pi_41991796
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik baseer het op de reacties.
quote:
Jep, maar ik vind dat de "goeden" niet moeten lijden onder de "slechten".
  woensdag 20 september 2006 @ 19:38:58 #20
38229 kanaiken
pi_41991826
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:38 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik baseer het op de reacties.
[..]

Jep, maar ik vind dat de "goeden" niet moeten lijden onder de "slechten".
Depends hoeveel slechten er zijn.
  woensdag 20 september 2006 @ 19:39:11 #21
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_41991833
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nederlandse jongens staan er echter om bekend dat ze met hun eerste vriendinnetje trouwen...
Ik kan er niet 1 noemen .
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
pi_41991857
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:38 schreef kanaiken het volgende:

[..]

Depends hoeveel slechten er zijn.
Ook al is 99,% slecht, dan nog moet je die paar personen een kans geven.
pi_41991900
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:39 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik ben malle pietje niet!!!

Of wou jij zeggen dat je ook elke keer weer braaf al je te-koop-aangeboden-artikelen naar Nigeria stuurt, op zoek naar die ene eerlijke man die echt jouw product nodig heeft voor z'n studerende zoon in Nigeria?
pi_41991908
Dat zullen mijn ouders vast ook zeggen, maar dan kunnen ze mooi oprotten.

Als ze hem niks vinden om wie hij is, tsja niks aan te doen. Als ze hem bij voorbaat al niet mogen omdat hij geen Henk heet, flikker dan maar op.
know'm sayin?
word? word.
pi_41991968
quote:
Wat een reacties hier.

Het is en blijft een marrokaan en die hebben nu eenmaal de schijn tegen.
(en terecht, vooroordeel of niet; hebben ze het toch echt zelf naar gemaakt)
pi_41991984
De vooroordeel schreeuwers zijn degene met een vooroordeel, jullie staan er niet bij stil dat er ook mensen zijn die het in de praktijk meemaken.
  woensdag 20 september 2006 @ 19:46:55 #27
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_41992031
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:37 schreef RemcoDelft het volgende:

Dan klopt zijn stelling toch?
quote:
Ja, maar geen logisch kloppende reden. Als persoon A iets flikt, dan zegt dat niets over persoon B.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 20 september 2006 @ 19:47:57 #28
38229 kanaiken
pi_41992057
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:39 schreef IHVK het volgende:

[..]

Zodra we over zulke aantallen praten binnen een duidelijk aanwijsbare groep begint het tijd te worden de complete groep uit te voeren, ver weg.
  woensdag 20 september 2006 @ 19:48:50 #29
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_41992098
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:45 schreef longinus het volgende:
De vooroordeel schreeuwers zijn degene met een vooroordeel, jullie staan er niet bij stil dat er ook mensen zijn die het in de praktijk meemaken.
"Jullie" (praat lekker makkelijk zo simplistisch) staan er dan weer niet bij stil dat er ook mensen zijn die prima ervaringen hebben met Marokkanen.
pi_41992112
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:46 schreef soylent het volgende:
Ja, maar geen logisch kloppende reden. Als persoon A iets flikt, dan zegt dat niets over persoon B.
Waarom niet?
Als persoon A met een knuppel loopt, en persoon B ernaast loopt ook met een knuppel... Persoon A slaat met die knuppel de voorruit van een auto kapot. Wat zegt dat over persoon B? NIETS, volgens jouw theorie!

Vervang nu het "loopt met een knuppel" door "is Marokkaan"... Snap je de link? Het feit dat een groep crimineler is, maakt de kans dat een lid van die groep crimineel is, simpelweg groter. Kan je leuk vinden of niet, maar 't is een feit! Helaas mag dat nog steeds niet gezegd worden, wat het probleem fijn in stand houdt...
pi_41992113
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:45 schreef longinus het volgende:
Dus moet je bij voorbaat alle Marokkanen uitsluiten als sociaal contactpersoon en ervoor zorgen dat ze niet kunnen integreren ook al zouden ze dat willen?
pi_41992125
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:44 schreef Rhapsody het volgende:

[..]

Het is en blijft een marrokaan en die hebben nu eenmaal de schijn tegen.
(en terecht, vooroordeel of niet; hebben ze het toch echt zelf naar gemaakt)
Ze?
pi_41992159
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:35 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Ik wil niemand discrimineren, maar helaas lijkt het zo alsof de vooroordelen keer op keer kloppen.
In mijn kantoor is een Marokkaanse advocaat werkzaam. Hij werkt keihard, secuur, heeft een goed stel hersenen welke hij gebruikt, doet geen rare dingen, enz.

Hoezo kloppen de vooroordelen keer op keer? Is het niet zo dat jij gewoon alleen ziet wat je wil zien?
  woensdag 20 september 2006 @ 19:50:46 #34
38229 kanaiken
pi_41992175
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:49 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ze?
De marokkanen.
pi_41992190
Ik kan moeilijk zeggen dat de vooroordelen onterecht zijn, maar ik zou zeggen, laat die vader en die jongen elkaar beter leren kennen. Misschien is het wel een coole gast Blijkt het een blingblingplayert te zijn dan heeft die vader alsnog gelijk.
pi_41992192
Eerst ontmoeten, dan oordelen. Maar diep in mn hart zou ik wel al een beetje bevooroordeeld zijn. Niets aan te doen.

Eerste wat er door mn hoofd heen zou schieten is toch wel dat ik niet zou willen dat mn dochter relaties heeft met iemand die westerse meiden ziet als hoeren en dr inruilt zodra hij gaat trouwen.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_41992228
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:50 schreef kanaiken het volgende:

[..]

De marokkanen.
Er was een Marokkaanse vrouw en een Marokkaanse man.

Toen werden ze allemaal gekloond.

En ze zijn allemaal hetzelfde.
pi_41992251
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:51 schreef Cheiron het volgende:
Eerst ontmoeten, dan oordelen.
Precies. En dat geldt voor iedere jongen, want Marokkanen hebben geen alleenrecht op het rotjochie uithangen...
pi_41992268
Bij nader inzien zie ik dat ik een gebrek heb aan positieve ervaringen met marokkanen, jammer maar het kleurt wel mijn opmerkingen.
pi_41992293
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:51 schreef Cheiron het volgende:
Eerst ontmoeten, dan oordelen. Maar diep in mn hart zou ik wel al een beetje bevooroordeeld zijn. Niets aan te doen.
En die "onbewuste voorordelen" zitten er bijna bij iedere Nederlander in.

En dat is niet alleen tegenover Marokkanen.

Als allochtoon moet je jezelf echt eerst bewijzen. (en dat komt deels door het gedrag van andere allochtonen)
pi_41992301
Ik ken zat marokkanen die zwaar okay zijn. Het idee dat er mensen zijn die vinden dat het terecht is dat zij argwanend bejegend worden puur en alleen omdat ze nou eenmaal marokkaan zijn, maakt me echt ontzettend woest.
Peace man!
pi_41992389
Ik heb ook vooroordelen jegens onze marokkaanse medelanders, maar ik zou hem op zich wel een kans geven denk ik.

Er bestaan wel goede marokkanen die wel normaal onze normen en waarden accepteren en nastreven, maar ze zijn wel in de minderheid helaas...
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 20 september 2006 @ 19:57:05 #43
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_41992425
Ik denk dat Marokkaanse vaders er nog het minst blij mee zijn als hun dochter met een Nederlandse jongen thuis zou komen... als ie al niet vermoordt is door haar neven.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_41992491
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:57 schreef Pracissor het volgende:
Ik denk dat Marokkaanse vaders er nog het minst blij mee zijn als hun dochter met een Nederlandse jongen thuis zou komen... als ie al niet vermoordt is door haar neven.
Ja, inderdaad. Hoe vaak ik al niet ben neerstoken, neerschoten en doodgereden
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_41992525
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:56 schreef Ronaldsen het volgende:

Er bestaan wel goede marokkanen die wel normaal onze normen en waarden accepteren en nastreven, maar ze zijn wel in de minderheid helaas...
Ze zijn helemaal niet in de minderheid. Wel is het zo dat Marokkanen relatief vaak betrokken zijn bij wetsovertredingen. Maar net als dat ik een Nederlander niet op voorhand volledig vertrouw omdat Nederlanders relatief gezien minder vaak betrokken zijn bij wetsovertredingen wantrouw ik een Marokkaan niet op voorhand gelet op de statistieken.

Ik beoordeel de persoon, niet de groep.
  woensdag 20 september 2006 @ 20:00:04 #46
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_41992545
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[...]Als persoon A met een knuppel loopt, en persoon B ernaast loopt ook met een knuppel... Persoon A slaat met die knuppel de voorruit van een auto kapot. Wat zegt dat over persoon B? NIETS, volgens jouw theorie!
Wie zegt dat er hier mensen naast elkaar lopen? Niet alle Marokkanen kennen elkaar. Je hebt dus extra voorwaarden aan het voorbeeld toegevoegd. Als persoon A in Amsterdam met een knuppel een auto in elkaar slaat, dan verhoogt die kennis niet de kansen dat persoon B in Berlicum dit ook doet. Er is nog steeds een goede kans dat persoon B gewoon op honkbal zit of zo. Ik vind het trouwens wel een leuk voorbeeld.
quote:
Het feit dat een groep crimineler is, maakt de kans dat een lid van die groep crimineel is, simpelweg groter. Kan je leuk vinden of niet, maar 't is een feit! Helaas mag dat nog steeds niet gezegd worden, wat het probleem fijn in stand houdt...
De kans kan best groter zijn, ik zou daar best wel eens wat cijfers over willen zien, ik weet het zo 1-2-3 niet. Maar als ik het goed begrijp rechtvaardig je dus het op voorhand verwerpen van 100% van een groep, puur op het feit dat er een kans is (al zou het 50% zijn) dat er criminelen tussen zitten? Zitten niet in elke willekeurige voldoende grote groep mensen criminelen?

Ik betwijfel ook of de ouders in dit geval die cijfers ook kennen en dus een rationele beslissing hebben gemaakt. Er zijn ontzettend veel factoren die invloed hebben op criminaliteit, geschiktheid als partner, etc. Als mensen die factoren bewust laten meewegen, zouden simpel-opgeleide ouders een simpele gozer moeten afwijzen en puur een universitair type moeten accepteren, immers voor de universitaire groep is de kans op criminaliteit kleiner. Ik heb echter zo het idee dat men de afkomst hierbij wel als een deal-breaker ziet en andere factoren niet, en volgens mij komt dat omdat er niet sprake is van een rationeel maar van een emotioneel proces.
  woensdag 20 september 2006 @ 20:00:36 #47
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_41992568
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Hoe vaak ik al niet ben neerstoken, neerschoten en doodgereden
Tuurlijk jongen, je hebt al meerdere relaties met Marokkaanse vrouwen achter de rug?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  woensdag 20 september 2006 @ 20:01:36 #48
97111 ukga
Siewosie baas
pi_41992598
mijn vader zei ooit, ik citeer; "Als je met een marokaanse thuis komt, maak ik er een motorpak van..."

Toen was het me best wel duidelijk
pi_41992637
Hypocriet en naief. Moet je boven staan. Want zeg nou zelf, wil je echt in zo en famillie binnentreden die zo narow minded denkt?
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  woensdag 20 september 2006 @ 20:03:22 #50
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_41992663
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:01 schreef ukga het volgende:
mijn vader zei ooit, ik citeer; "Als je met een marokaanse thuis komt, maak ik er een motorpak van..."

Toen was het me best wel duidelijk
Jouw vader moet zo te horen nodig een keertje langs bij de jellinek.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')