Tuurlijk, maar enige kansrekening leert dat de een nou eenmaal een veel groter risico heeft op problemen dan de ander!quote:Op woensdag 20 september 2006 19:03 schreef Stippel het volgende:
Is het niet de bedoeling dat je als ouder gewoon iemand de kans krijgt zich als _mens_ te bewijzen..
Er zitten inderdaad aardige gasten tussen, heb meerdere klasgenoten gehad van Marrokkaanse afkomst.. Maarja dat zijn dus niet de gasten zonder opleiding. Ze waren volgens mij niet geboren in NL trouwens, goed te horen als ze zich ergens over opwinden, komt ineens dat accentje bovendrijvenquote:Op woensdag 20 september 2006 19:03 schreef Stippel het volgende:
Is het niet de bedoeling dat je als ouder gewoon iemand de kans krijgt zich als _mens_ te bewijzen..
oftewel, je kunt best er niet direkt blij mee zijn als je dochter wat met een marrokaan hebt, en gelijk de mogelijk terechte angst hebben dat dit misschien een loverboy is, of een crimineel, een fundamentele moslim of iemand zonder veel toekomstkansen (zonder opleiding) ...
maar altijd heeft die persoon dan wel recht op een persoonlijke individuele beoordeling en kans, en moet niet bij voorbaat 'afgeserveerd' worden enkel omdat hij toevallig uit een zeker risicogroep afkomstig is ....
Kijk, als het nou iemand uit Tilburg was ... tja, dan kan ik me voorstellen dat je dat tuig sowieso niet in je huis wilt, maar bij marrokkanen zit er nu net nog wel een 'goede minderheid' tusen![]()
![]()
Mijn oma: 'van die zwarte, mee van die mottige zwarte ogen!'quote:Op woensdag 20 september 2006 19:08 schreef soylent het volgende:
Ik had ooit een vergelijkbaar probleem. Surinaams vriendinnetje. Niet direct dit soort taal, maar wel constant opmerkingen als "Ja, die culturen zijn heel anders, dat kan niet goed gaan!" [b]Mijn moeder heeft het meestal over bruintjes [b/]![]()
Nederlandse jongens staan er echter om bekend dat ze met hun eerste vriendinnetje trouwen...quote:Op woensdag 20 september 2006 19:25 schreef longinus het volgende:
Ik geef die vader gelijk, Nederlandse vriendinnen zijn vaak neukertjes en trouwen doen ze met een vers (maagdelijk) meisje uit Marokko.
quote:Op woensdag 20 september 2006 19:32 schreef IHVK het volgende:
Wat een reacties hier.![]()
Hij is in de eerste plaats een mens:
1 als hij een irritant kut jochie is, dan is het waarsch snel afgelopen
2 Leuke gezellige gozer, ok![]()
Veel vooroordelen hier hoor.
Het roepen dat er "veel vooroordelen" zijn, is ook een vooroordeel......quote:Op woensdag 20 september 2006 19:32 schreef IHVK het volgende:
Ik baseer het op de reacties.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het roepen dat er "veel vooroordelen" zijn, is ook een vooroordeel......
Jep, maar ik vind dat de "goeden" niet moeten lijden onder de "slechten".quote:Verder hebben vooroordelen een reden hoor!
Depends hoeveel slechten er zijn.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:38 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik baseer het op de reacties.
[..]
Jep, maar ik vind dat de "goeden" niet moeten lijden onder de "slechten".
Ik kan er niet 1 noemenquote:Op woensdag 20 september 2006 19:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nederlandse jongens staan er echter om bekend dat ze met hun eerste vriendinnetje trouwen...![]()
Ook al is 99,% slecht, dan nog moet je die paar personen een kans geven.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:38 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Depends hoeveel slechten er zijn.
Ik ben malle pietje niet!!!quote:Op woensdag 20 september 2006 19:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ook al is 99,% slecht, dan nog moet je die paar personen een kans geven.
Het is en blijft een marrokaan en die hebben nu eenmaal de schijn tegen.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:32 schreef IHVK het volgende:
Wat een reacties hier.![]()
Hij is in de eerste plaats een mens:
1 als hij een irritant kut jochie is, dan is het waarsch snel afgelopen
2 Leuke gezellige gozer, ok![]()
Dan klopt zijn stelling toch?quote:Op woensdag 20 september 2006 19:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Het roepen dat er "veel vooroordelen" zijn, is ook een vooroordeel......
Ja, maar geen logisch kloppende reden. Als persoon A iets flikt, dan zegt dat niets over persoon B.quote:Verder hebben vooroordelen een reden hoor!
Zodra we over zulke aantallen praten binnen een duidelijk aanwijsbare groep begint het tijd te worden de complete groep uit te voeren, ver weg.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:39 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ook al is 99,% slecht, dan nog moet je die paar personen een kans geven.
"Jullie" (praat lekker makkelijk zo simplistisch) staan er dan weer niet bij stil dat er ook mensen zijn die prima ervaringen hebben met Marokkanen.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:45 schreef longinus het volgende:
De vooroordeel schreeuwers zijn degene met een vooroordeel, jullie staan er niet bij stil dat er ook mensen zijn die het in de praktijk meemaken.
Waarom niet?quote:Op woensdag 20 september 2006 19:46 schreef soylent het volgende:
Ja, maar geen logisch kloppende reden. Als persoon A iets flikt, dan zegt dat niets over persoon B.
Dus moet je bij voorbaat alle Marokkanen uitsluiten als sociaal contactpersoon en ervoor zorgen dat ze niet kunnen integreren ook al zouden ze dat willen?quote:Op woensdag 20 september 2006 19:45 schreef longinus het volgende:
De vooroordeel schreeuwers zijn degene met een vooroordeel, jullie staan er niet bij stil dat er ook mensen zijn die het in de praktijk meemaken.
Ze?quote:Op woensdag 20 september 2006 19:44 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Het is en blijft een marrokaan en die hebben nu eenmaal de schijn tegen.
(en terecht, vooroordeel of niet; hebben ze het toch echt zelf naar gemaakt)
In mijn kantoor is een Marokkaanse advocaat werkzaam. Hij werkt keihard, secuur, heeft een goed stel hersenen welke hij gebruikt, doet geen rare dingen, enz.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:35 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Ik wil niemand discrimineren, maar helaas lijkt het zo alsof de vooroordelen keer op keer kloppen.
De marokkanen.quote:
Er was een Marokkaanse vrouw en een Marokkaanse man.quote:
Precies. En dat geldt voor iedere jongen, want Marokkanen hebben geen alleenrecht op het rotjochie uithangen...quote:Op woensdag 20 september 2006 19:51 schreef Cheiron het volgende:
Eerst ontmoeten, dan oordelen.
En die "onbewuste voorordelen" zitten er bijna bij iedere Nederlander in.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:51 schreef Cheiron het volgende:
Eerst ontmoeten, dan oordelen. Maar diep in mn hart zou ik wel al een beetje bevooroordeeld zijn. Niets aan te doen.
Ja, inderdaad. Hoe vaak ik al niet ben neerstoken, neerschoten en doodgeredenquote:Op woensdag 20 september 2006 19:57 schreef Pracissor het volgende:
Ik denk dat Marokkaanse vaders er nog het minst blij mee zijn als hun dochter met een Nederlandse jongen thuis zou komen... als ie al niet vermoordt is door haar neven.
Ze zijn helemaal niet in de minderheid. Wel is het zo dat Marokkanen relatief vaak betrokken zijn bij wetsovertredingen. Maar net als dat ik een Nederlander niet op voorhand volledig vertrouw omdat Nederlanders relatief gezien minder vaak betrokken zijn bij wetsovertredingen wantrouw ik een Marokkaan niet op voorhand gelet op de statistieken.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:56 schreef Ronaldsen het volgende:
Er bestaan wel goede marokkanen die wel normaal onze normen en waarden accepteren en nastreven, maar ze zijn wel in de minderheid helaas...
Wie zegt dat er hier mensen naast elkaar lopen? Niet alle Marokkanen kennen elkaar. Je hebt dus extra voorwaarden aan het voorbeeld toegevoegd. Als persoon A in Amsterdam met een knuppel een auto in elkaar slaat, dan verhoogt die kennis niet de kansen dat persoon B in Berlicum dit ook doet. Er is nog steeds een goede kans dat persoon B gewoon op honkbal zit of zo. Ik vind het trouwens wel een leuk voorbeeld.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[...]Als persoon A met een knuppel loopt, en persoon B ernaast loopt ook met een knuppel... Persoon A slaat met die knuppel de voorruit van een auto kapot. Wat zegt dat over persoon B? NIETS, volgens jouw theorie!
De kans kan best groter zijn, ik zou daar best wel eens wat cijfers over willen zien, ik weet het zo 1-2-3 niet. Maar als ik het goed begrijp rechtvaardig je dus het op voorhand verwerpen van 100% van een groep, puur op het feit dat er een kans is (al zou het 50% zijn) dat er criminelen tussen zitten? Zitten niet in elke willekeurige voldoende grote groep mensen criminelen?quote:Het feit dat een groep crimineler is, maakt de kans dat een lid van die groep crimineel is, simpelweg groter. Kan je leuk vinden of niet, maar 't is een feit! Helaas mag dat nog steeds niet gezegd worden, wat het probleem fijn in stand houdt...
Tuurlijk jongen, je hebt al meerdere relaties met Marokkaanse vrouwen achter de rug?quote:Op woensdag 20 september 2006 19:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Hoe vaak ik al niet ben neerstoken, neerschoten en doodgereden![]()
Jouw vader moet zo te horen nodig een keertje langs bij de jellinek.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:01 schreef ukga het volgende:
mijn vader zei ooit, ik citeer; "Als je met een marokaanse thuis komt, maak ik er een motorpak van..."
Toen was het me best wel duidelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |