abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42042121
Tolerantie komt eerst van je zelf en daarna volgen de anderen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  Eindredactie Games vrijdag 22 september 2006 @ 11:22:54 #252
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_42042126
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:17 schreef Ringo het volgende:

[..]

Elk menselijk gedrag wordt gewaardeerd. De vraag is hoe.
dan heb je alsnog 2 mensen nogdig, de 1 die het doet en de ander die waardeerd
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  vrijdag 22 september 2006 @ 11:27:59 #253
158739 google-queen
Lang leve IMDB!
pi_42042247
Zolang je je 'normaal' gedraagt
Hoe heet het plastic stukje aan het einde van een veter?
  Eindredactie Games vrijdag 22 september 2006 @ 11:29:25 #254
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_42042291
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:22 schreef Meki het volgende:
wanneer beginnen de naffers ermee dan
  vrijdag 22 september 2006 @ 11:29:45 #255
158739 google-queen
Lang leve IMDB!
pi_42042298
Waarschijnlijk nooit..
pi_42042372
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:29 schreef donald_dick het volgende:

[..]

wanneer beginnen de naffers ermee dan
Tolerantie heb jij dus niet anders noemde jij ze niet naffers
zoals altijd begin eerst bij jezelf
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 22 september 2006 @ 11:33:21 #257
158739 google-queen
Lang leve IMDB!
pi_42042397
Ja maar wanneer gaan die anderen nou eens bij zichzelf beginnen dan?
  Eindredactie Games vrijdag 22 september 2006 @ 11:35:35 #258
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_42042459
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:32 schreef Meki het volgende:

zoals altijd begin eerst bij jezelf
quote:
ik wacht totdat de naffers inzien dat tolerantie ook bij hun begint, want na 30 jaar wachten heeft nederland er wel genoeg van
  vrijdag 22 september 2006 @ 11:36:31 #259
158739 google-queen
Lang leve IMDB!
pi_42042492
Precies, zij kunnen ook wel eens beginnen met integreren..
  vrijdag 22 september 2006 @ 11:39:10 #260
153388 stereopenisme
De Paus is Onfeilbaar
pi_42042548
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:09 schreef Meki het volgende:

[..]

Tolerantie komt van jezelf
Volgens de HCC moet tolerantie vooral bij anderen vandaan komen
Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden
pi_42042750
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:36 schreef google-queen het volgende:
Precies, zij kunnen ook wel eens beginnen met integreren..
spreek ze erop aan en beledig de rest niet.
werken, koken, feestjes organiseren, babysitten, doen zij ook allemaal.
pi_42043174
Iedereen heeft het recht om te worden beoordeeld als individu. Hoewel ik me de bezwaren van die vader goed kan voorstellen, is het niet aardig om de vriend van zijn dochter bij voorbaat te bestempelen als crimineel/loverboy/player puur omdat hij een Marokkaan is. Net zoals er Nederlanders bestaan met een slecht karakter, zullen er zeker Marokkanen bestaan met een goed karakter.

Ik zou echter ook niet blij zijn als mijn dochter met een Marokkaanse vriend thuiskwam. Dat heeft te maken met cultuurverschillen. Een Marokkaan die actief de moslimcultuur aanhangt, zal vroeg of laat verwachten dat zijn vrouw thuisblijft voor de kinderen. Of dat een goede keus is kun je over twisten, maar het feit blijft dat ik voor mijn dochter wens dat zij ZELF de keus maakt om thuis te blijven voor de kinderen.

Meer in het algemeen, in de moslimcultuur is de man de baas in huis. Ik ben het daar niet mee eens, ik vind dat man en vrouw gelijkwaardig zijn en samen beslissingen moeten nemen over zaken zoals het huishouden of de kinderen. Dit wens ik ook voor mijn kinderen. Als mijn dochter met een moslim-vriend thuiskomt, dan weet je gewoon dat ze vroeg of laat beperkt gaat worden in haar keuzes. Zelfs als haar Marokkaan een goed hart heeft en het beste voor heeft met mijn dochter, dan nog zullen de culturele tradities in de familie hem dwingen om de zaken te doen zoals het volgens die cultuur hoort.

Of puur het stellen van "Geen Marokkaan in mijn huis" het gewenste effect heeft betwijfel ik. Pubers hebben toch de neiging om zich af te zetten en zullen het dan juist wel willen. Sowieso geloof ik niet in het stoken van ouders in de relaties van hun kinderen. Uiteindelijk maak je alleen de kloof tussen ouder en kind groter. Ik denk dat ik mijn bezwaren zou bespreken met mijn dochter (aangenomen dat ze de intelligentie en leeftijd heeft om ze te begrijpen) en de uiteindelijke keus aan haar laten. En haar vervolgens steunen in haar beslissing.

Stof tot nadenken: waarom hoor je nooit iets over de omgekeerde situatie? Komt een autochtone jongen ooit thuis met een Marokkaans meisje? Geeft dat dezelfde problemen? Of als een Marokkaans meisje thuiskomt met een blanke vriend, hoe gaat dat dan binnen die familie?
pi_42043201
quote:
Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is geworden dat het dus niet zo werkt
  vrijdag 22 september 2006 @ 12:12:00 #264
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_42043456
Eerlijk is eerlijk: een nederlands meisje en marokkaanse jongen is gewoon géén optie.
Dat gaat gegarandeerd gelazer opleveren.

Een Marokkaans meisje (vrij opgevoed, gelovig, hoofddoekloos) die ik goed ken, beaamt dit ook.
Zelfs zij als Marokkaanse wil absoluut niks met een Marokkaan.
De cultuur die die gasten hebben, botst met de westerse cultuur waarin
die meiden nu leven.

Een Nederlandse jongen met een Marokkaans meisje kan echter wel.
pi_42043637
Ik zou mijn kinderen zo opvoeden dat ze niet eens met een Marrokaan thuis zouden komen...

vrijdag 22 september 2006 @ 12:19:05 #266
158739 google-queen
Lang leve IMDB!
pi_42043660
Ik heb een meisje meegemaakt die heel intelligent was maar die van school moest omdat ze aan een verre neef was uitgehuwelijkt. Nu loopt ze achter de kinderwagen met nog 2 kinderen aan d'r arm. En zij was toen rond de 17 jaar.
pi_42043685
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:12 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]

Een Nederlandse jongen met een Marokkaans meisje kan echter wel.
In theorie wel ja.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  vrijdag 22 september 2006 @ 12:20:40 #268
158739 google-queen
Lang leve IMDB!
pi_42043701
Dat zie ik niet vaak
pi_42043833
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:18 schreef kreischer2000 het volgende:
Ik zou mijn kinderen zo opvoeden dat ze niet eens met een Marrokaan thuis zouden komen...

"opvoeden"

De kunst is dus om ze te leren foute types eruit te filteren, zelf. Mensen die je dingen laten doen die je niet wilt, over je grenzen heen gaat. Dit louter projecteren op voorbipsberbers, is je kind minder bijbrengen dan het verdient. Ja, ze zal niet thuiskomen met een foute Ahmed. Maar het beschermt haar niet tegen Harry, Dominiano of Roderik-met-de-losse-handjes.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 22 september 2006 @ 12:26:17 #270
158739 google-queen
Lang leve IMDB!
pi_42043853
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:46 schreef SlimShady het volgende:

[..]

En als je dat doet ben je geintegreerd????
  vrijdag 22 september 2006 @ 12:27:35 #271
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_42043886
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:19 schreef sizzler het volgende:

[..]

In theorie wel ja.
Praktijk ook hoor.
  vrijdag 22 september 2006 @ 12:27:37 #272
158739 google-queen
Lang leve IMDB!
pi_42043889
Het gaat om de instelling oa. tov nederlanders
  vrijdag 22 september 2006 @ 12:32:26 #273
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_42044008
Tja, ik stel weinig eisen op slechts een paar:

- Geen religie! (dat wil zeggen, zei hoeft niet te bekeren en eventuele kinderen worden niet automatisch Islamitisch en worden niet Islamitisch opgevoed)
- Werken (dat is een eis die ik aan iedereen, ook mezelf, stel), geen werk en niet je best doen om het te krijgen betekend geen kans op een goede toekomst.
- Aanpassen, je moet het reilen en zeilen van de maatschappij kennen en kunnen. Weet dat je je dient aan te passen aan de maatschappij.

In principe gelden die drie regels voor iedereen die ik ken, niet alleen specifiek MarokkanenTurkenAntillianen. Wel is het zo dat die doelgroep vaak de meeste moeite heeft met die zaken, maar dat is geen reden voor mij om milder te worden al helemaal niet als het een mogelijk kind van mij zou betreffen. Nu heb ik natuurlijk geen kinderen momenteel, maar zo zou ik het zien.
I mean no harm
  vrijdag 22 september 2006 @ 12:41:37 #274
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_42044269
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:32 schreef pomtiedom het volgende:
Tja, ik stel weinig eisen op slechts een paar:

- Geen religie! (dat wil zeggen, zei hoeft niet te bekeren en eventuele kinderen worden niet automatisch Islamitisch en worden niet Islamitisch opgevoed)
- Werken (dat is een eis die ik aan iedereen, ook mezelf, stel), geen werk en niet je best doen om het te krijgen betekend geen kans op een goede toekomst.
- Aanpassen, je moet het reilen en zeilen van de maatschappij kennen en kunnen. Weet dat je je dient aan te passen aan de maatschappij.

In principe gelden die drie regels voor iedereen die ik ken, niet alleen specifiek MarokkanenTurkenAntillianen. Wel is het zo dat die doelgroep vaak de meeste moeite heeft met die zaken, maar dat is geen reden voor mij om milder te worden al helemaal niet als het een mogelijk kind van mij zou betreffen. Nu heb ik natuurlijk geen kinderen momenteel, maar zo zou ik het zien.
Wat is er mis met religie?
Een jongen die een leuk meisje tegenkomt (Marokkaanse), zou zijn grote liefde dus moeten opgeven omdat ze gelovig is
wtf boeit het om je te bekeren tot de Islam. Dat betekent heus niet dat je naar de Moskee moet ofzo hoor.
Er zijn zoveel Nederlanders die hun communie en vormsel gedaan hebben en het geloof ze geen zak interesseert. Maar dus nog wel 'christelijk' zijn ofzo.
  vrijdag 22 september 2006 @ 12:45:18 #275
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_42044384
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:41 schreef Gluckskafer het volgende:

[..]

Wat is er mis met religie?
Een jongen die een leuk meisje tegenkomt (Marokkaanse), zou zijn grote liefde dus moeten opgeven omdat ze gelovig is
wtf boeit het om je te bekeren tot de Islam. Dat betekent heus niet dat je naar de Moskee moet ofzo hoor.
Er zijn zoveel Nederlanders die hun communie en vormsel gedaan hebben en het geloof ze geen zak interesseert. Maar dus nog wel 'christelijk' zijn ofzo.
Vanalles, Religie is een levenswijze, deze levenswijze keur ik af.

Daarbij heb ik het over uitvoerende religie en dus niet over wat jij zegt. Maar dat stond al in mijn eerste reactie in dit topic (beter kijken dus).
Dat van niet bekeren is ook een issue, waarom zou mijn dochter moeten bekeren om met hem om te gaan? Nou, wat is daar de reden van, toch helemaal niet nodig of wel? Zelfde met de kinderen.
I mean no harm
pi_42044414
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:41 schreef Gluckskafer het volgende:

[..]

wtf boeit het om je te bekeren tot de Islam.
  vrijdag 22 september 2006 @ 12:56:41 #277
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_42044715
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:19 schreef sizzler het volgende:

[..]

In theorie wel ja.
Ben zelf 100% Nederlander en heb al meer dan 7 jaar een relatie met een Marokkaanse, inclusief samenwonen en dergelijke. Geen enkel probleem met broers gehad. Haar ouders waren er niet blij mee, maar accepteerden haar keuze. Ik ken ook meerdere Marokkaanse jongens die al jaren lang een relatie hebben met Nederlandse meiden. En nee, deze meiden dragen geen hoofddoek, werken gewoon, zijn niet bekeerd, etc.

Moet hierbij wel opmerken dat het om hoog opgeleide Marokkanen gaat. Ken ook Marokaanse gastjes die een Nederlands meisje als neukertje hebben maar uiteindelijk een proper riff-schaapje aan de ouders presenteren. Maar zijn Nederlanders zo anders? Hoe veel gasten durven met droge oogjes te zeggen dat ze nooit een meisje hebben gehad die ze puur voor de sex hebben? Dat is echt niet een unicum wat alleen voor Marokkaantjes geld.

Gewoon per persoon beoordelen. Als hij te extreem in zijn opvattingen is, of de dochter niet met respect behandeld, de deur uit trappen. Anders hopen dat ze het samen leuk hebben.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  vrijdag 22 september 2006 @ 12:57:59 #278
81237 releaze
best of both worlds
pi_42044752
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:46 schreef sizzler het volgende:

[..]

ik ken ook voldoende mensen die zich hebben bekeerd tot de islam omdat ze met een islamitsich vrouwtje getrouwd zijn en enkel en alleen geen varksenvlees eten thuis. Pure formaliteit. Dit ging dan wel over indonesische islamieten.
pi_42044815
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:56 schreef D1 het volgende:

[..]

Ben zelf 100% Nederlander en heb al meer dan 7 jaar een relatie met een Marokkaanse, inclusief samenwonen en dergelijke. Geen enkel probleem met broers gehad. Haar ouders waren er niet blij mee, maar accepteerden haar keuze. [...]
Gefeliciteerd. U bent de uitzondering die de regel bevestigd.
  vrijdag 22 september 2006 @ 13:00:34 #280
153388 stereopenisme
De Paus is Onfeilbaar
pi_42044842
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 11:46 schreef SlimShady het volgende:

[..]

Oh dat merk je wat er gebeurt als je een moslim of een kleien groep[ aanspreekt, of per ongeluk beledigt.
LOL
Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden
  vrijdag 22 september 2006 @ 13:19:51 #281
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_42045380
Gezeur over het feit dat er een voorkeur is voor blanken. Bijv. het aantal hindustani's/paki's en "zij-die-niet-uit-Europa-komen" die niet willen dat er "buiten de eigen soort" relaties worden aangegaan, daar hoor je niemand over.

Ik heb geen kinderen, maar als ik ze zou hebben zou ik liever niet zien dat ze met een potentieel "ik neuk nu jouw dochter maar ga straks toch met mijn halfzus uit Oeloemakaland trouwen want die is nog maagd" draaideurcrimineeltje thuiskomen.

Mijn vooroordelen zijn juist todat ze het tegendeel kunnen bewijzen
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  vrijdag 22 september 2006 @ 13:27:45 #282
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_42045603
Er wordt hier geroepen dat Nederlandse jongen + Marokkaans meisje wel prima samengaat. Maar het blijkt dat dat vaak dus niet samengaat. De Marokkaanse jongens denken voor een vrijdenkende Hollandse jongen te kiezen ... ze denken iets te vinden wat ze bij Marokkaanse jongens niet vinden (vrijheid, gelijkwaardigheid etc etc etc) . De Hollandse jongens denken (vaak onderhuids misschien) een gehoorzaam Marokkaans meisje aan de haak te hebben geslagen. Die verwachtingen botsen dus nogal eens met elkaar las ik onlangs ergens.

Vreemd maar waar.
  vrijdag 22 september 2006 @ 13:28:19 #283
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_42045616
Wat een racisme in dit topic! Begin nou eens met iemand als een individu te hehandelen, dat zou al een hoop ellende schelen
lege ton
pi_42045730
Andersom zijn Marokkaanse vaders ook niet echt blij als hun zoon of dochter met een Nederlandse jongen of meid thuiskomt.
  vrijdag 22 september 2006 @ 13:32:37 #285
158739 google-queen
Lang leve IMDB!
pi_42045747
Toevallig ken ik een meisje die al een tijdje met een chinese jongen getrouwd is en zelfs 2 kinderen heeft. Dit gaat juist harstikke goed ondanks een cultuurverschil..
Je ziet het alleen niet vaak omdat chinezen meestal bij hun 'eigen soort'blijven.
  vrijdag 22 september 2006 @ 13:44:02 #286
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_42046121
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:28 schreef nonzz het volgende:
Wat een racisme in dit topic! Begin nou eens met iemand als een individu te hehandelen, dat zou al een hoop ellende schelen
Er is nogal een verschil tussen rabiaat rascisme en gewoon voorkeuren. Hetzelfde als dat blanken nauwelijks kunnen zeggen dat ze trots zijn dat ze blank/autochtone Nederlander zijn, maar dat chauvinistische allochtonen geen strobreed in de weg gelegd wordt.

En denk eens na, er is net zoveel (en misschien zelfs wel veel meer) raciale voorkeur vanuit allochtone hoek dan vanuit de autochtone Nederlanders die zijn opgegroeid met overdreven politiek correctheid en eindeloze bagetallisatie en knuffeldoctrinatie.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_42046307
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:44 schreef Elegy het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil tussen rabiaat rascisme en gewoon voorkeuren. Hetzelfde als dat blanken nauwelijks kunnen zeggen dat ze trots zijn dat ze blank/autochtone Nederlander zijn, maar dat chauvinistische allochtonen geen strobreed in de weg gelegd wordt.

En denk eens na, er is net zoveel (en misschien zelfs wel veel meer) raciale voorkeur vanuit allochtone hoek dan vanuit de autochtone Nederlanders die zijn opgegroeid met overdreven politiek correctheid en eindeloze bagetallisatie en knuffeldoctrinatie.
Maak daar maar véél meer van.

PS: Wanneer gaan de linkse mensen de Allochtonen op hun overdreven nationalisme aanspreken?
  vrijdag 22 september 2006 @ 13:54:42 #288
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_42046491
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:49 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Maak daar maar véél meer van.

PS: Wanneer gaan de linkse mensen de Allochtonen op hun overdreven nationalisme aanspreken?
Het spotje over de hypotheek met lage maandlasten is een enigzins komisch, doch schrijnend voorbeeld.

Met die vader die zegt: Je bent geen hindoe etc. Vervang die vader eens door een blanke man, de jongen op de bank door een neger/marokkaan/jood en je hebt in no time de Reclame Code Commissie op je dak. (tevens best ontopic spotje dat)
pi_42046619
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:54 schreef Elegy het volgende:

[..]

Het spotje over de hypotheek met lage maandlasten is een enigzins komisch, doch schrijnend voorbeeld.

Met die vader die zegt: Je bent geen hindoe etc. Vervang die vader eens door een blanke man, de jongen op de bank door een neger/marokkaan/jood en je hebt in no time de Reclame Code Commissie op je dak. (tevens best ontopic spotje dat)
Dat is inderdaad wel een erg goed voorbeeld van hoe er met 2 maten wordt gemeten in deze maatschappij.
  vrijdag 22 september 2006 @ 14:11:07 #290
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_42046967
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 12:56 schreef D1 het volgende:

[..]

Ben zelf 100% Nederlander en heb al meer dan 7 jaar een relatie met een Marokkaanse, inclusief samenwonen en dergelijke. Geen enkel probleem met broers gehad. Haar ouders waren er niet blij mee, maar accepteerden haar keuze. Ik ken ook meerdere Marokkaanse jongens die al jaren lang een relatie hebben met Nederlandse meiden. En nee, deze meiden dragen geen hoofddoek, werken gewoon, zijn niet bekeerd, etc.

Moet hierbij wel opmerken dat het om hoog opgeleide Marokkanen gaat. Ken ook Marokaanse gastjes die een Nederlands meisje als neukertje hebben maar uiteindelijk een proper riff-schaapje aan de ouders presenteren. Maar zijn Nederlanders zo anders? Hoe veel gasten durven met droge oogjes te zeggen dat ze nooit een meisje hebben gehad die ze puur voor de sex hebben? Dat is echt niet een unicum wat alleen voor Marokkaantjes geld.

Gewoon per persoon beoordelen. Als hij te extreem in zijn opvattingen is, of de dochter niet met respect behandeld, de deur uit trappen. Anders hopen dat ze het samen leuk hebben.
Marokkaans? Gelijk samenwonen, niet eerst trouwen zoals het een nette Moslima betaamt??
  vrijdag 22 september 2006 @ 14:16:38 #291
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_42047077
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:27 schreef PLAE@ het volgende:
Er wordt hier geroepen dat Nederlandse jongen + Marokkaans meisje wel prima samengaat. Maar het blijkt dat dat vaak dus niet samengaat. De Marokkaanse jongens denken voor een vrijdenkende Hollandse jongen te kiezen ... ze denken iets te vinden wat ze bij Marokkaanse jongens niet vinden (vrijheid, gelijkwaardigheid etc etc etc) . De Hollandse jongens denken (vaak onderhuids misschien) een gehoorzaam Marokkaans meisje aan de haak te hebben geslagen. Die verwachtingen botsen dus nogal eens met elkaar las ik onlangs ergens.

Vreemd maar waar.
Inderdaad vreemd ja. Kan me er niks bij voorstellen.
  vrijdag 22 september 2006 @ 14:20:53 #292
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_42047179
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:28 schreef nonzz het volgende:
iedereen vindt iets anders eh
House muziek maakt jongeren kapot!!!
  vrijdag 22 september 2006 @ 14:25:55 #293
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_42047291
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:44 schreef Elegy het volgende:

[..]

Als andere mensen racistisch zijn, hoef ik toch niet OOK racistisch te worden? Wat kan het mij nu schelen hoe racistisch marokkanen zijn? Ik hou me liever aan m'n eigen normen. Van mij mag ook iedereen zeggen dat hij trots is om nederlander/moslim/marokkan/geel/blank/jedi/zwart/jood te zijn. En dat andere mensen daar moeite mee hebben is het probleem van die andere mensen (tot op zekere hoogte). Dat heeft verder niets met "overdreven politiek correctheid en eindeloze bagetallisatie en knuffeldoctrinatie" te maken. Dat heeft gewoon iets te maken met iedereen gelijk zien.
lege ton
  vrijdag 22 september 2006 @ 14:35:01 #294
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_42047522
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:58 schreef slaapkamermug het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel een erg goed voorbeeld van hoe er met 2 maten wordt gemeten in deze maatschappij.
Dat weet je toch helemaal niet? Er is nooit zo'n reclame gemaakt....... Doe trouwens eens niet zo zielig "boehoe, ik ben een 2e rangs burger in m'n eigen land geworden".
lege ton
  vrijdag 22 september 2006 @ 14:37:07 #295
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_42047567
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:35 schreef nonzz het volgende:

[..]

Dat weet je toch helemaal niet? Er is nooit zo'n reclame gemaakt....... Doe trouwens eens niet zo zielig "boehoe, ik ben een 2e rangs burger in m'n eigen land geworden".
ben je zelf marokaan?

kijk er zijn ook wel goede.. maar ze hebben ook een reputatie opgebouwd.. om over naar huis te schrijven
  vrijdag 22 september 2006 @ 14:44:18 #296
153388 stereopenisme
De Paus is Onfeilbaar
pi_42047734
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:32 schreef google-queen het volgende:
Toevallig ken ik een meisje die al een tijdje met een chinese jongen getrouwd is en zelfs 2 kinderen heeft. Dit gaat juist harstikke goed ondanks een cultuurverschil..
Je ziet het alleen niet vaak omdat chinezen meestal bij hun 'eigen soort'blijven.
Chinees is dan ook geen Marrokaan en zeker geen moslim
  vrijdag 22 september 2006 @ 14:44:31 #297
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_42047738
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:25 schreef nonzz het volgende:

[..]

Als andere mensen racistisch zijn, hoef ik toch niet OOK racistisch te worden? Wat kan het mij nu schelen hoe racistisch marokkanen zijn? Ik hou me liever aan m'n eigen normen. Van mij mag ook iedereen zeggen dat hij trots is om nederlander/moslim/marokkan/geel/blank/jedi/zwart/jood te zijn. En dat andere mensen daar moeite mee hebben is het probleem van die andere mensen (tot op zekere hoogte). Dat heeft verder niets met "overdreven politiek correctheid en eindeloze bagetallisatie en knuffeldoctrinatie" te maken. Dat heeft gewoon iets te maken met iedereen gelijk zien.
Het heeft helemaal niets te maken met een "als zij het zijn dan ben ik het ook" houding, ik geef het als voorbeeld dat er óók racisten zijn die niet blank zijn maar dat men daar veel minder over valt of liever zo weinig mogelijk aandacht aan wil geven. Dát is de te ver doorgeslagen bagetallisatie. Men gaat liever thee drinken dan een échte kritische dialoog aan.
  vrijdag 22 september 2006 @ 14:45:57 #298
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_42047769
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:37 schreef eRrrrJeee het volgende:

[..]

ben je zelf marokaan?

kijk er zijn ook wel goede.. maar ze hebben ook een reputatie opgebouwd.. om over naar huis te schrijven
Nee, ik ben geen marokkaan. Fuck reputatie! Ik praat eerst wel even met iemand voordat ik er een oordeel over vel.
lege ton
  vrijdag 22 september 2006 @ 14:48:45 #299
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_42047819
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:01 schreef ukga het volgende:
mijn vader zei ooit, ik citeer; "Als je met een marokaanse thuis komt, maak ik er een motorpak van..."

Toen was het me best wel duidelijk
Nou, een lekkere Marokkaanse meid.
Enne, wat moet jouw vader met een motorpak in zijn scootmobiel
Mij mag je er voor wakker maken.
  vrijdag 22 september 2006 @ 14:49:33 #300
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_42047840
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:45 schreef nonzz het volgende:

[..]

Nee, ik ben geen marokkaan. Fuck reputatie! Ik praat eerst wel even met iemand voordat ik er een oordeel over vel.
je wind je wel erg op? je voelt je wel aangesproken ofniet?
zou je niet eens eerst met je zelf gaan worstelen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')