Ik woon ook in een volksbuurt en helaas zijn de kinderen uit andere culturen hier niet zo relaxt als bij jou in de buurt. Met andere (autochtone) kinderen spelen is vaak niet mogelijk omdat er kliekjes ontstaan waaroor het voor andere kinderen onmogelijk wordt gemaakt te gaan schommelen bijvoorbeeld omdat ze er niet bij mogen van hen. Toen een klein getint gozertje bij mij voor de deur een ander jochie in elkaar begon te trappen (hij zat duidelijk op een vechtsport en die ander niet) en ik naar buiten ging om ze uit elkaar te halen, werd ik uitgescholden en werden er dreigementen naar mijn hoofd geslingerd door een gozertje van nog geen 10 jaar oud. Vernielingen en bekladden van muren is helaas ook het werk van deze kinderen. De ouders hierop aanpreken heeft geen zin, want die zijn net zo asociaal. De laatste keer dat iemand woorden kreeg met mensen hier uit de buurt over het vernielen van een schutting door Antilliaanse kids, ontaarde het in een steekpartij waarbij iemand ernstig gewond raakte. Ik heb geen hekel aan mensen in het algemeen, maar het asociale gedrag wat sommige vertonen daar kan ik slecht mee leven, en helaas komt dat (ook) veel voor bij allochtonen uit de lagere sociale klasse.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:37 schreef releaze het volgende:
Dr wonen bij mij in de straat een hele rits nederlanders die als ze een kleurtje zien gelijk het over de bavianen en het tuig hebben als de kinderen (overwegend allochtoon) buitenspelen. Ik ga prima om met die kids, het speeltuintje zit haast in mn achtertuin en het zijn stuk voor stuk relaxte kinderen, jongens en meisjes. Het zijn eerder de autochtone kinderen die compleet losgeslagen zijn, uit kansarme gezinnen komen, - de allochtone kinderen spreken ook nog eens goed nederlands, vrijwel accentloos.
Maar mn buren zijn vooral boos over de criminele allochtonen uit de echt kansarme wijk even verderop die weleens bij ons in de wijk willen hangjongeren, verdacht worden van inbraken etc. Maar ja, als je die kinderen blijft aankijken als kutmarokkaan en je ze gaat behandelen als kutmarokkanen (of bavianen) dan kweek je zo'n mentaliteit vanzelf bij die mensenWat moeten die kinderen er wel niet van denken als het grootste gedeelte van de (oudere) nederlanders liever over ze heenkotst dan dat ze gedag zeggen? Gelukkig wonen er ook veel van mijn leeftijd in deze wijk en die gaan dr net zo relaxt mee om als ik. Maar ja, de mens zoekt liever de fout in een ander dan in zichzelf, veel makkelijker en veel minder confronterend.
ik vind best dat je een mening mag baseren erop, maar ik vind het vreemd dat mensen gelijk iedere allochtoon de deur wijzen, bij voorkeur al afkeuren, terwijl ze het individu nieteens kennen.quote:Op donderdag 21 september 2006 18:30 schreef STFU het volgende:
@ Releaze:
gedeeltelijk mee eens we kunnen het inderdaad niet maken om elke marokkaan over 1 kam te scheren, maar wij kunnen het wel maken om onze meningen over marokkanen en soortverwanten te uiten op basis van cijfers en persoonlijke ervaringen.
Ik ben van mening dat je enorm de plank misslaat door te zeggen dat de wijk achteruit is gegaan door de nederlanders. Wijken die voornamelijk door nederlanders zijn bezet, zijn voornamelijk volksbuurten, waar veelal gezelligheid heerst. Er ontstaat inderdaad een kern, we noemen het maar even een "witte" kern waarin discriminatie een rol speelt, maar geen criminele activiteiten, iig niet op het niveau van een allochtone buurt.
Spreek je/spreken jullie ook met je allochtone buren wanneer er geen stront aan de knikker is?quote:Op donderdag 21 september 2006 19:03 schreef woniya het volgende:
[..]
Ik woon ook in een volksbuurt en helaas zijn de kinderen uit andere culturen hier niet zo relaxt als bij jou in de buurt. Met andere (autochtone) kinderen spelen is vaak niet mogelijk omdat er kliekjes ontstaan waaroor het voor andere kinderen onmogelijk wordt gemaakt te gaan schommelen bijvoorbeeld omdat ze er niet bij mogen van hen. Toen een klein getint gozertje bij mij voor de deur een ander jochie in elkaar begon te trappen (hij zat duidelijk op een vechtsport en die ander niet) en ik naar buiten ging om ze uit elkaar te halen, werd ik uitgescholden en werden er dreigementen naar mijn hoofd geslingerd door een gozertje van nog geen 10 jaar oud. Vernielingen en bekladden van muren is helaas ook het werk van deze kinderen. De ouders hierop aanpreken heeft geen zin, want die zijn net zo asociaal. De laatste keer dat iemand woorden kreeg met mensen hier uit de buurt over het vernielen van een schutting door Antilliaanse kids, ontaarde het in een steekpartij waarbij iemand ernstig gewond raakte. Ik heb geen hekel aan mensen in het algemeen, maar het asociale gedrag wat sommige vertonen daar kan ik slecht mee leven, en helaas komt dat (ook) veel voor bij allochtonen uit de lagere sociale klasse.![]()
Poeh dat is een hele waslijst waar ik uren over door kan tetterenquote:Op donderdag 21 september 2006 19:50 schreef STFU het volgende:
@ Releaze:
oke, maar hoe komt het dan dat ze in arme wijken wonen?
Transvaal ligt naast de schilderswijk, en heeft een betere opknapbeurt gehad dan die eerste, desalnietteplus zijn er in transvaal inder woningen waar helemaal de verkeerde mensen zijn blijven wonen.quote:Op donderdag 21 september 2006 18:24 schreef releaze het volgende:
[..]
transvaal ken ik niet, schilderswijk een beetje, en dan noem je idd de pauperbuurten, buurten die nogsteeds pauper zijn. Ik ben opgegroeid in een wijk dat tot een van de grootste pauperbuurten van utrecht behoorde, maar zichzelf omhoog heeft kunnen werken door verschillende (financiele) prikkels, nu een van de meest gewilde buurten is in Utrecht.
Niet helemaal met je eens ...je schijt namelijk niet in je eigen nest.quote:... en, helaas imo, nu weer achteruit gaat integratiewise, en dat komt voor mijn gevoel door de grote hoeveelheid autochtonen. Wanneer de wijk vooruitgaat, welvarender wordt en mensen van verschillende afkomsten goed en gelijkmatig vertegenwoordigd raken dan heb je een deel van het probleem al opgelost. Al die criminaliteit en rare extremistische gedachten vindt plaats op plekken waar het onderste van de samenleving alomvertegenwoordigd is
Heb ik ook gewoont in Delft...andere mentaliteit...ze zijn Nederlander en er trots op....Werkt of Beuntquote:. En dan heb ik het niet alleen over een marokkanen/turkenbuurt, maar ook hollandsche volkswijken. Overal waar een bepaald gedeelte van de bevolking alomvertegenwoordigd is krijg je een wij-zij dominant-onderdanig cultuurtje. Sowieso is dat mens-eigen, kijken wie de sterkste is.
Want Mohammed heeft het voorgeschreven.... leuk voor een moslim meid maar niet voor mijn dochter.quote:
Tuurlijk hoor ik zelf ook rare verhalen over moslimmeiden die een jongen gevonden hebben die na het huwelijk volstrekt raar worden en de meid dr vrijheid niet geven. Maar ik hoor veel vaker verhalen van meiden die gewoon lekker gelukkig zijn met hun vriend, en moslimmeiden die de 'beperkingen' die hun vriend/man ze oplegt helemaal niet erg vinden
Nogal wiedes, als je de koran accepteert heb je ook te accepteren dat manlief mept als je niet luistert.quote:en het niet als beperkingen zien (dit is ontzettend moeilijk te begrijpen voor hollanders) net zoals hoofddoek en weet ik veel wat. Zo ken ik ook nederlandse meiden die volstrekt vrijwillig moslima zijn geworden en volstrekt vrijwillig vanuit hun eigen levensovertuiging de hoofddoek dragen.
Wel als het "vrijwillig" gaat.quote:Ik ken natuurlijk ook bergen mensen die dat compleet achterlijk vinden, maar ik heb zoiets van ieder z'n ding, daar maak ik me niet druk om.
Het probleem wordt veroorzaakt door mensen als triggershot, mutant, en kirmiz die over BOUNTY's praten zwart van binnen.... en mensen als Hikmat Mahawat Khan niet eens als geloofsgenoot zien.quote:Als ik naar het integratieprobleem kijk zie ik bovenal een supergrote maatschappelijke worsteling, voordat ik de allochtonen, marokkanen of kutmarokkanen zie. (of turken of chinezen of antilianen of surinamers of hollanders).
Probleem is dat als je een marrokaan aanspreekt je blijkbaar de hele groep aanspreekt want het is een van "hen". We moeten begrip hebben voor een moordenaar... Mohammed was geprovoceerd.....quote:Ik ben echt niet van het sufknuffelen (hoewel anderen dat wel vinden) maar mijn idee van de wortel van alle problemen ligt gewoon in verschillende factoren van de maatschappij, en niet alleen in de islam of mohammed die een mp3 speler steelt of een BNer doodt om zn mening. Daarom kan ik De Marokkaan niet als groep aanspreken of generaliseren. Kan gewoon niet. De problematiek overstijgt de nationaliteit, godsdienst en cultuur volledig.
ik heb ff je post gelezen en wat me vooral opvalt is dat je ontzettend van uitersten uitgaat. Er is geen jan modaal in jouw verhaal, je hebt de extremen nodig om je mening kracht bij te zetten. Daar kan ik gewoon niet op ingaan, hoe goed je je pleidooi ook bedoelt. De extremen bestaan uiteraard wel, maar daar kan je een maatschappij, een volk, of een etnische groep gewoon niet naar generaliseren om zo een aanpak te verzinnen. Het is onrealistisch, je creeert zo ook tegenpolen, dus werkt het ook polariserend.quote:Op donderdag 21 september 2006 22:13 schreef stereopenisme het volgende:
[..]
Transvaal ligt naast de schilderswijk, en heeft een betere opknapbeurt gehad dan die eerste, desalnietteplus zijn er in transvaal inder woningen waar helemaal de verkeerde mensen zijn blijven wonen.
[..]
Niet helemaal met je eens ...je schijt namelijk niet in je eigen nest.
De direct aangrenzende (betere) buurten hebben vaak het meest last. Je bent beter af IN een woonwagenkamp dan ernaast. Zo ook met Transvaal...was niet zo slecht maar het tuig in de binnenstad woonde een paar deuren verder of de straat ernaast.
En laten we wel wezen, als jij een ton per jaar verdient en het boodschappenwagentje van de vrouw is een mercedes...wil ji dan een uitkeringstrekker naast je hebben wonen die de hele dag door met de stereo aan Pimp My Ride aspiraties op zijn opel kadet aan het uitvoeren is?
Ik niet.
Dus wat doe je je verhuist naar een buurt waar die kans kleiner is
Jan met de pet die maar op 60k per jaar zit via een dubbel inkomen en dat niet kan bolwerken woont dus wel naast dit figuur. Ondertussen door het dubbelle inkomen ziet jouw kind meer van die figuren dan van jou en de hele opvoeding gaat naar de klote...weer een sjonnietje rijker.
[..]
Heb ik ook gewoont in Delft...andere mentaliteit...ze zijn Nederlander en er trots op....Werkt of Beunt
Compleet andere mentaliteit. Je maakt in zo'n buurt geen kans tenzij je echt wilt integreren en net als hen hard werkt.... noppa problemo....
[..]
Want Mohammed heeft het voorgeschreven.... leuk voor een moslim meid maar niet voor mijn dochter.
Een Maroc gaat onder de keukenvloer... ik heb in die volkswijk tegels leren zetten....zie je niks van.
[..]
Nogal wiedes, als je de koran accepteert heb je ook te accepteren dat manlief mept als je niet luistert.
Naar mijn mening het enige positieve in de koran
[..]
Wel als het "vrijwillig" gaat.
Ik bedoel die meid zal oprecht van zo'n eikel houden. Ze zijn genoeg gewaarschuwd door hun ouders dus met hangende pootjes terugkeren.....
[..]
Het probleem wordt veroorzaakt door mensen als triggershot, mutant, en kirmiz die over BOUNTY's praten zwart van binnen.... en mensen als Hikmat Mahawat Khan niet eens als geloofsgenoot zien.
Integratie is inderdaad bounty worden om het zo maar te zeggen.... huidskleur moet er niet toe doen...gedrag en sociaal leven wel.
[..]
Probleem is dat als je een marrokaan aanspreekt je blijkbaar de hele groep aanspreekt want het is een van "hen". We moeten begrip hebben voor een moordenaar... Mohammed was geprovoceerd.....
de arme jongen......
Als een hond ongelofelijk lijdt, geeft een echte dierenvriend hem een spuitje.....
Oh er is wel een jan modaal.... bijvoorbeeld die mensen wat jij een arbeiders wijk noemt...dat is jan modaal. Die zijn helemaal niet moeilijk, kijken echt wel verder dan huidskleur, maar zodra ze iemand met huidskleur iets verwijten worden ze door linkse intelectuelen voor dom rechts volk neergezet.quote:Op donderdag 21 september 2006 22:34 schreef releaze het volgende:
[..]
ik heb ff je post gelezen en wat me vooral opvalt is dat je ontzettend van uitersten uitgaat. Er is geen jan modaal in jouw verhaal, je hebt de extremen nodig om je mening kracht bij te zetten. Daar kan ik gewoon niet op ingaan, hoe goed je je pleidooi ook bedoelt. De extremen bestaan uiteraard wel, maar daar kan je een maatschappij, een volk, of een etnische groep gewoon niet naar generaliseren om zo een aanpak te verzinnen. Het is onrealistisch, je creeert zo ook tegenpolen, dus werkt het ook polariserend.
Met extremen kan ik heel weinig. Ik ga er daarom ook voor de rest niet op in. Er zijn al genoeg mensen die zich specifiek daarmee bezig houden, in feite lijkt vrijwel alle aandacht daar naartoe te gaan (dat zie je ook in discussies zoals bijvoorbeeld deze, bijna het hele zaakie op het nieuws, etc.)
Hou even op met users er persoonlijk bij betrekken.quote:Op donderdag 21 september 2006 22:55 schreef stereopenisme het volgende:
[..]
Oh er is wel een jan modaal.... bijvoorbeeld die mensen wat jij een arbeiders wijk noemt...dat is jan modaal. Die zijn helemaal niet moeilijk, kijken echt wel verder dan huidskleur, maar zodra ze iemand met huidskleur iets verwijten worden ze door linkse intelectuelen voor dom rechts volk neergezet.
Het probleem is , mijn inzins, dat er zoveel over gemiddeld/geintegreerd/gematigd gesproken word en je er bijn niets van ziet.
Neem bevoorbeeld een Hikmat, die door zelfconfessed gematigde moslims (![]()
![]()
als bounty of niet moslim neergeschreven worden. Af en toe probeert Trigger te doen alsof hij homo is, de latentie hiervan veroorzaakt waarschijnlijk zijn fobie, maar daar houd het mee op.
Ik betrek geen users persoonlijk, ik noem een voorbeeld. Trigger is erg duidelijk in zijn uitspraken in het draadje over Hikmat, zo ook Mutant en en Kirmiz.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:28 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Hou even op met users er persoonlijk bij betrekken.
Waar bleef je? Dat duurde lang.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:42 schreef Meki het volgende:
schandalig voor de TS om zo racistische denkbeelden te hebben
nou begin maar weer met je gebash op onze 'ongegronde' denkbeelden over allochtonenquote:Op donderdag 21 september 2006 23:42 schreef Meki het volgende:
hmm misschien moet je eerst ff het topic én de OP doorlezen voordat je reageertquote:Op donderdag 21 september 2006 23:42 schreef Meki het volgende:
schandalig dat deze bevolkingsgroep onze racistische denkbeelden telkens weer blijven voeden door constant negatief in het nieuws te komen.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:42 schreef Meki het volgende:
Kuddedier.quote:Op vrijdag 22 september 2006 00:44 schreef PDOA het volgende:
[..]
schandalig dat deze bevolkingsgroep onze racistische denkbeelden telkens weer blijven voeden door constant negatief in het nieuws te komen.
PvdA'erquote:
quote:Op donderdag 21 september 2006 14:39 schreef Roellio het volgende:
Ik schaar me achter de topictitel!![]()
Bekeren tot de Islam, ok.quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:15 schreef sizzler het volgende:
Logisch aangezien de Islam vereist dat de dochter in kwestie eerst moslima wordt voor ze mogen trouwen. Daartegen zou ik mijn dochter ook willen beschermen.
De zus van een vriendin van me heeft ook met een Marokkaanse jongen. Als de ouders er bij zijn doet hij gewoon normaal en wint hij hun vertrouwen, als ze weg zijn dan gedraagt hij zich ineens heel anders. Hij had ook een mobiel voor haar gekocht. Tweedehand. Bleek van een gewapende overval te komen waardoor de hele familie om 4 uur 's ochtends door een politie-inval van bed is gelicht!quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:14 schreef Paran0id het volgende:
[...]
quote:Op vrijdag 22 september 2006 09:18 schreef sizzler het volgende:
Bleek van een gewapende overval te komen waardoor de hele familie om 4 uur 's ochtends door een politie-inval van bed is gelicht!
Als zij het doen - mag jij dat ookquote:Op vrijdag 22 september 2006 10:52 schreef SnowDoggg het volgende:
Je moet als Nederlandse man eens een Marokkaanse vrouw nemen, 9 van de 10 keer krijg je dan ook problemen met haar familie...
Dat is net zo stom als de mensen waar jij "ontzettend woest" van wordt. Niet iedereen heeft immers goede ervaringen met Marokkanen.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:54 schreef FlowerPeace het volgende:
Ik ken zat marokkanen die zwaar okay zijn. Het idee dat er mensen zijn die vinden dat het terecht is dat zij argwanend bejegend worden puur en alleen omdat ze nou eenmaal marokkaan zijn, maakt me echt ontzettend woest.
Je blijft in kuddediertermen spreken.quote:
quote:
tolerantie komt van 2 kanten!quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:38 schreef Meki het volgende:
waar is jullie tolerantie
Tolerantie komt van jezelfquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:09 schreef donald_dick het volgende:
[..]
[..]
tolerantie komt van 2 kanten!
om tolerant te zijn heb je 2 mensen nodigquote:
Inderdaad, een tolerant persoon, en de persoon waartegen je tolerant bent. Tolerantie HOEFT NIET van 2 kanten te komen, maar hopelijk wel.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:12 schreef donald_dick het volgende:
[..]
om tolerant te zijn heb je 2 mensen nodig
Onzin natuurlijk. De vraag is alleen of jouw tolerantie gewaardeerd wordt, of dat er misbruik van wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:12 schreef donald_dick het volgende:
[..]
om tolerant te zijn heb je 2 mensen nodig
maar verwacht dan niet dat de de 1 dan lang tolerant blijft, daarom hebben we genoeg van nie naffersquote:Op vrijdag 22 september 2006 11:13 schreef Mokz het volgende:
[..]
Inderdaad, een tolerant persoon, en de persoon waartegen je tolerant bent. Tolerantie HOEFT NIET van 2 kanten te komen, maar hopelijk wel.
Tolerantie is niet iets om te 'waarderen'. Hooguit accepteren.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. De vraag is alleen of jouw tolerantie gewaardeerd wordt, of dat er misbruik van wordt gemaakt.
je bent tolerant als iemand jouw gevoelens of waarde betreed. dan heb je toch echt 2 mensen nodig.quote:
Elk menselijk gedrag wordt gewaardeerd. De vraag is hoe.quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:15 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Tolerantie is niet iets om te 'waarderen'. Hooguit accepteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |