abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41990260
Aldus mijn vriendin die van de week met haar beste vriendin even wat was gaan drinken en te horen kreeg dat haar vader,toen ze bekent maakte dat ze op een Marokkaanse jongen was gevallen,heel duidelijk maakte dat voor wat hem betreft er in de familie geen plaats is voor een kamelenhoeder.
En dat terwijl het een jongen is die hier is geboren en getogen. Hoe zouden jullie het vinden als je iemand van een andere cultuur leuk vindt en er wordt thuis duidelijk gemaakt dat zo iemand nu en in de toekomst niet welkom is. Zou je tegen je ouders zeggen: " toedeloe...ik ben met hem lekker in 'Bergistan' aan het wandelen " of gewoon gaan onderhandelen om te proberen alsnog je ouders enigzins begrip te laten
hebben voor je keuze.

Het schijnt wel een rage te worden dat Marokkanen in trek zijn bij blond Nederland want eerder hadden BN'er Froukje de Both en ene Ouali-Fehdel een relatie en daarna RTL5 model Yfke Sturm en Imad Izemrane. Of zijn dit gewoon uitzonderingen en zijn indo's en Surinamers nog steeds het meest in trek van de allochtone bevolkingsgroepen..
31 december 2006: Inactive FOK!account
pi_41990353
Andere culturen OK.

Maar wat marokkanen betreft. Die hebben wel een mooie reputatie opgebouwd
  woensdag 20 september 2006 @ 18:59:39 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_41990556
Moet kunnen maar je toekomstige kinderen wel voorzien van een GPS tracking device.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_41990674
Is het niet de bedoeling dat je als ouder gewoon iemand de kans krijgt zich als _mens_ te bewijzen..

oftewel, je kunt best er niet direkt blij mee zijn als je dochter wat met een marrokaan hebt, en gelijk de mogelijk terechte angst hebben dat dit misschien een loverboy is, of een crimineel, een fundamentele moslim of iemand zonder veel toekomstkansen (zonder opleiding) ...

maar altijd heeft die persoon dan wel recht op een persoonlijke individuele beoordeling en kans, en moet niet bij voorbaat 'afgeserveerd' worden enkel omdat hij toevallig uit een zeker risicogroep afkomstig is ....

Kijk, als het nou iemand uit Tilburg was ... tja, dan kan ik me voorstellen dat je dat tuig sowieso niet in je huis wilt, maar bij marrokkanen zit er nu net nog wel een 'goede minderheid' tusen
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
pi_41990700
In dit geval kan ik het goed begrijpen. Marrokanen hebben het er toch echt zelf naar gemaakt.
pi_41990708
Ach.
Zolang schoonzoon zelf geen joden en homo's discrimineert is dit pure discriminatie.

Anders is het ook discriminatie, maar minder puur.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_41990726
Als vader zijnde zou ik het ook niet willen.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_41990864
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:03 schreef Stippel het volgende:
Is het niet de bedoeling dat je als ouder gewoon iemand de kans krijgt zich als _mens_ te bewijzen..
Tuurlijk, maar enige kansrekening leert dat de een nou eenmaal een veel groter risico heeft op problemen dan de ander!
Om dezelfde reden laten we niet elke automobilist zich bewijzen, om te laten zien dat-ie echt wel 10 jaar lang 250 km/h kan rijden zonder brokken te maken, maar gelden er voor de slechte en betere coureurs dezelfde regels... (niet het beste voorbeeld maar ok).
censuur :O
pi_41990869
Ik had ooit een vergelijkbaar probleem. Surinaams vriendinnetje. Niet direct dit soort taal, maar wel constant opmerkingen als "Ja, die culturen zijn heel anders, dat kan niet goed gaan!" Mijn moeder heeft het meestal over bruintjes

Moeilijk te zeggen wat je in zo'n situatie zou doen.

Als ik een puber was zou ik natuurlijk helemaal direct voor die persoon gaan, om me lekker af te zetten.

Zo niet.. dan zou ik eigenlijk gewoon doen wat ik toch al wou. Het heeft weinig invloed dus. Is het echt serieus dan zullen ze er toch maar mee moeten leven.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 20 september 2006 @ 19:13:06 #10
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_41990940
quote:

oftewel, je kunt best er niet direkt blij mee zijn als je dochter wat met een marrokaan hebt, en gelijk de mogelijk terechte angst hebben dat dit misschien een loverboy is, of een crimineel, een fundamentele moslim of iemand zonder veel toekomstkansen (zonder opleiding) ...

maar altijd heeft die persoon dan wel recht op een persoonlijke individuele beoordeling en kans, en moet niet bij voorbaat 'afgeserveerd' worden enkel omdat hij toevallig uit een zeker risicogroep afkomstig is ....

Kijk, als het nou iemand uit Tilburg was ... tja, dan kan ik me voorstellen dat je dat tuig sowieso niet in je huis wilt, maar bij marrokkanen zit er nu net nog wel een 'goede minderheid' tusen
Er zitten inderdaad aardige gasten tussen, heb meerdere klasgenoten gehad van Marrokkaanse afkomst.. Maarja dat zijn dus niet de gasten zonder opleiding. Ze waren volgens mij niet geboren in NL trouwens, goed te horen als ze zich ergens over opwinden, komt ineens dat accentje bovendrijven
Life's like music, get the rhythm..
  woensdag 20 september 2006 @ 19:19:11 #11
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_41991137
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:08 schreef soylent het volgende:
Ik had ooit een vergelijkbaar probleem. Surinaams vriendinnetje. Niet direct dit soort taal, maar wel constant opmerkingen als "Ja, die culturen zijn heel anders, dat kan niet goed gaan!" [b]Mijn moeder heeft het meestal over bruintjes [b/]
Mijn oma: 'van die zwarte, mee van die mottige zwarte ogen!' Dit alles met een mooi accent -'zweeerte oge'- nee, ze heeft het niet zo op 'buitenlanders'

T'zal de leeftijd wel zijn, en het nieuws natuurlijk...
Life's like music, get the rhythm..
  woensdag 20 september 2006 @ 19:21:05 #12
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_41991208
Ik zou ook niet echt staan te springen als mijn zus met een marokkaan thuis zou komen.
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
pi_41991370
Ik geef die vader gelijk, Nederlandse vriendinnen zijn vaak neukertjes en trouwen doen ze met een vers (maagdelijk) meisje uit Marokko.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_41991597
Wat een reacties hier.

Hij is in de eerste plaats een mens:
1 als hij een irritant kut jochie is, dan is het waarsch snel afgelopen
2 Leuke gezellige gozer, ok

Veel vooroordelen hier hoor.
pi_41991646
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:25 schreef longinus het volgende:
Ik geef die vader gelijk, Nederlandse vriendinnen zijn vaak neukertjes en trouwen doen ze met een vers (maagdelijk) meisje uit Marokko.
Nederlandse jongens staan er echter om bekend dat ze met hun eerste vriendinnetje trouwen...

Er zijn Marokkanen die je liever niet rond je dochter ziet hangen. Er zijn ook Marokkanen die wel een aanwinst zijn.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_41991696
Ik wil niemand discrimineren, maar helaas lijkt het zo alsof de vooroordelen keer op keer kloppen.
Als ik één van de ouders was, zou ik het er niet snel mee eens zijn en achterdochtig zijn. Dat zal ik hem dan ook eerlijk vertellen. Maar ik zou ook willen weten of ie echt verliefd is en liever daar mijn conclusies uit trekken.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 20 september 2006 @ 19:36:12 #17
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_41991728
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:32 schreef IHVK het volgende:
Wat een reacties hier.

Causaliteit....dat is 't.
pi_41991761
quote:
Het roepen dat er "veel vooroordelen" zijn, is ook een vooroordeel......

Verder hebben vooroordelen een reden hoor!
pi_41991796
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik baseer het op de reacties.
quote:
Jep, maar ik vind dat de "goeden" niet moeten lijden onder de "slechten".
  woensdag 20 september 2006 @ 19:38:58 #20
38229 kanaiken
pi_41991826
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:38 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik baseer het op de reacties.
[..]

Jep, maar ik vind dat de "goeden" niet moeten lijden onder de "slechten".
Depends hoeveel slechten er zijn.
  woensdag 20 september 2006 @ 19:39:11 #21
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_41991833
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nederlandse jongens staan er echter om bekend dat ze met hun eerste vriendinnetje trouwen...
Ik kan er niet 1 noemen .
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
pi_41991857
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:38 schreef kanaiken het volgende:

[..]

Depends hoeveel slechten er zijn.
Ook al is 99,% slecht, dan nog moet je die paar personen een kans geven.
pi_41991900
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:39 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik ben malle pietje niet!!!

Of wou jij zeggen dat je ook elke keer weer braaf al je te-koop-aangeboden-artikelen naar Nigeria stuurt, op zoek naar die ene eerlijke man die echt jouw product nodig heeft voor z'n studerende zoon in Nigeria?
pi_41991908
Dat zullen mijn ouders vast ook zeggen, maar dan kunnen ze mooi oprotten.

Als ze hem niks vinden om wie hij is, tsja niks aan te doen. Als ze hem bij voorbaat al niet mogen omdat hij geen Henk heet, flikker dan maar op.
know'm sayin?
word? word.
pi_41991968
quote:
Wat een reacties hier.

Het is en blijft een marrokaan en die hebben nu eenmaal de schijn tegen.
(en terecht, vooroordeel of niet; hebben ze het toch echt zelf naar gemaakt)
pi_41991984
De vooroordeel schreeuwers zijn degene met een vooroordeel, jullie staan er niet bij stil dat er ook mensen zijn die het in de praktijk meemaken.
  woensdag 20 september 2006 @ 19:46:55 #27
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_41992031
quote:

Dan klopt zijn stelling toch?
quote:
Ja, maar geen logisch kloppende reden. Als persoon A iets flikt, dan zegt dat niets over persoon B.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 20 september 2006 @ 19:47:57 #28
38229 kanaiken
pi_41992057
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:39 schreef IHVK het volgende:

[..]

Zodra we over zulke aantallen praten binnen een duidelijk aanwijsbare groep begint het tijd te worden de complete groep uit te voeren, ver weg.
  woensdag 20 september 2006 @ 19:48:50 #29
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_41992098
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:45 schreef longinus het volgende:
De vooroordeel schreeuwers zijn degene met een vooroordeel, jullie staan er niet bij stil dat er ook mensen zijn die het in de praktijk meemaken.
"Jullie" (praat lekker makkelijk zo simplistisch) staan er dan weer niet bij stil dat er ook mensen zijn die prima ervaringen hebben met Marokkanen.
pi_41992112
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:46 schreef soylent het volgende:
Ja, maar geen logisch kloppende reden. Als persoon A iets flikt, dan zegt dat niets over persoon B.
Waarom niet?
Als persoon A met een knuppel loopt, en persoon B ernaast loopt ook met een knuppel... Persoon A slaat met die knuppel de voorruit van een auto kapot. Wat zegt dat over persoon B? NIETS, volgens jouw theorie!

Vervang nu het "loopt met een knuppel" door "is Marokkaan"... Snap je de link? Het feit dat een groep crimineler is, maakt de kans dat een lid van die groep crimineel is, simpelweg groter. Kan je leuk vinden of niet, maar 't is een feit! Helaas mag dat nog steeds niet gezegd worden, wat het probleem fijn in stand houdt...
pi_41992113
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:45 schreef longinus het volgende:
Dus moet je bij voorbaat alle Marokkanen uitsluiten als sociaal contactpersoon en ervoor zorgen dat ze niet kunnen integreren ook al zouden ze dat willen?
pi_41992125
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:44 schreef Rhapsody het volgende:

[..]

Het is en blijft een marrokaan en die hebben nu eenmaal de schijn tegen.
(en terecht, vooroordeel of niet; hebben ze het toch echt zelf naar gemaakt)
Ze?
pi_41992159
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:35 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Ik wil niemand discrimineren, maar helaas lijkt het zo alsof de vooroordelen keer op keer kloppen.
In mijn kantoor is een Marokkaanse advocaat werkzaam. Hij werkt keihard, secuur, heeft een goed stel hersenen welke hij gebruikt, doet geen rare dingen, enz.

Hoezo kloppen de vooroordelen keer op keer? Is het niet zo dat jij gewoon alleen ziet wat je wil zien?
  woensdag 20 september 2006 @ 19:50:46 #34
38229 kanaiken
pi_41992175
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:49 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ze?
De marokkanen.
pi_41992190
Ik kan moeilijk zeggen dat de vooroordelen onterecht zijn, maar ik zou zeggen, laat die vader en die jongen elkaar beter leren kennen. Misschien is het wel een coole gast Blijkt het een blingblingplayert te zijn dan heeft die vader alsnog gelijk.
pi_41992192
Eerst ontmoeten, dan oordelen. Maar diep in mn hart zou ik wel al een beetje bevooroordeeld zijn. Niets aan te doen.

Eerste wat er door mn hoofd heen zou schieten is toch wel dat ik niet zou willen dat mn dochter relaties heeft met iemand die westerse meiden ziet als hoeren en dr inruilt zodra hij gaat trouwen.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_41992228
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:50 schreef kanaiken het volgende:

[..]

De marokkanen.
Er was een Marokkaanse vrouw en een Marokkaanse man.

Toen werden ze allemaal gekloond.

En ze zijn allemaal hetzelfde.
pi_41992251
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:51 schreef Cheiron het volgende:
Eerst ontmoeten, dan oordelen.
Precies. En dat geldt voor iedere jongen, want Marokkanen hebben geen alleenrecht op het rotjochie uithangen...
pi_41992268
Bij nader inzien zie ik dat ik een gebrek heb aan positieve ervaringen met marokkanen, jammer maar het kleurt wel mijn opmerkingen.
pi_41992293
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:51 schreef Cheiron het volgende:
Eerst ontmoeten, dan oordelen. Maar diep in mn hart zou ik wel al een beetje bevooroordeeld zijn. Niets aan te doen.
En die "onbewuste voorordelen" zitten er bijna bij iedere Nederlander in.

En dat is niet alleen tegenover Marokkanen.

Als allochtoon moet je jezelf echt eerst bewijzen. (en dat komt deels door het gedrag van andere allochtonen)
pi_41992301
Ik ken zat marokkanen die zwaar okay zijn. Het idee dat er mensen zijn die vinden dat het terecht is dat zij argwanend bejegend worden puur en alleen omdat ze nou eenmaal marokkaan zijn, maakt me echt ontzettend woest.
Peace man!
pi_41992389
Ik heb ook vooroordelen jegens onze marokkaanse medelanders, maar ik zou hem op zich wel een kans geven denk ik.

Er bestaan wel goede marokkanen die wel normaal onze normen en waarden accepteren en nastreven, maar ze zijn wel in de minderheid helaas...
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 20 september 2006 @ 19:57:05 #43
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_41992425
Ik denk dat Marokkaanse vaders er nog het minst blij mee zijn als hun dochter met een Nederlandse jongen thuis zou komen... als ie al niet vermoordt is door haar neven.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_41992491
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:57 schreef Pracissor het volgende:
Ik denk dat Marokkaanse vaders er nog het minst blij mee zijn als hun dochter met een Nederlandse jongen thuis zou komen... als ie al niet vermoordt is door haar neven.
Ja, inderdaad. Hoe vaak ik al niet ben neerstoken, neerschoten en doodgereden
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_41992525
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:56 schreef Ronaldsen het volgende:

Er bestaan wel goede marokkanen die wel normaal onze normen en waarden accepteren en nastreven, maar ze zijn wel in de minderheid helaas...
Ze zijn helemaal niet in de minderheid. Wel is het zo dat Marokkanen relatief vaak betrokken zijn bij wetsovertredingen. Maar net als dat ik een Nederlander niet op voorhand volledig vertrouw omdat Nederlanders relatief gezien minder vaak betrokken zijn bij wetsovertredingen wantrouw ik een Marokkaan niet op voorhand gelet op de statistieken.

Ik beoordeel de persoon, niet de groep.
  woensdag 20 september 2006 @ 20:00:04 #46
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_41992545
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[...]Als persoon A met een knuppel loopt, en persoon B ernaast loopt ook met een knuppel... Persoon A slaat met die knuppel de voorruit van een auto kapot. Wat zegt dat over persoon B? NIETS, volgens jouw theorie!
Wie zegt dat er hier mensen naast elkaar lopen? Niet alle Marokkanen kennen elkaar. Je hebt dus extra voorwaarden aan het voorbeeld toegevoegd. Als persoon A in Amsterdam met een knuppel een auto in elkaar slaat, dan verhoogt die kennis niet de kansen dat persoon B in Berlicum dit ook doet. Er is nog steeds een goede kans dat persoon B gewoon op honkbal zit of zo. Ik vind het trouwens wel een leuk voorbeeld.
quote:
Het feit dat een groep crimineler is, maakt de kans dat een lid van die groep crimineel is, simpelweg groter. Kan je leuk vinden of niet, maar 't is een feit! Helaas mag dat nog steeds niet gezegd worden, wat het probleem fijn in stand houdt...
De kans kan best groter zijn, ik zou daar best wel eens wat cijfers over willen zien, ik weet het zo 1-2-3 niet. Maar als ik het goed begrijp rechtvaardig je dus het op voorhand verwerpen van 100% van een groep, puur op het feit dat er een kans is (al zou het 50% zijn) dat er criminelen tussen zitten? Zitten niet in elke willekeurige voldoende grote groep mensen criminelen?

Ik betwijfel ook of de ouders in dit geval die cijfers ook kennen en dus een rationele beslissing hebben gemaakt. Er zijn ontzettend veel factoren die invloed hebben op criminaliteit, geschiktheid als partner, etc. Als mensen die factoren bewust laten meewegen, zouden simpel-opgeleide ouders een simpele gozer moeten afwijzen en puur een universitair type moeten accepteren, immers voor de universitaire groep is de kans op criminaliteit kleiner. Ik heb echter zo het idee dat men de afkomst hierbij wel als een deal-breaker ziet en andere factoren niet, en volgens mij komt dat omdat er niet sprake is van een rationeel maar van een emotioneel proces.
  woensdag 20 september 2006 @ 20:00:36 #47
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_41992568
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Hoe vaak ik al niet ben neerstoken, neerschoten en doodgereden
Tuurlijk jongen, je hebt al meerdere relaties met Marokkaanse vrouwen achter de rug?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  woensdag 20 september 2006 @ 20:01:36 #48
97111 ukga
Siewosie baas
pi_41992598
mijn vader zei ooit, ik citeer; "Als je met een marokaanse thuis komt, maak ik er een motorpak van..."

Toen was het me best wel duidelijk
pi_41992637
Hypocriet en naief. Moet je boven staan. Want zeg nou zelf, wil je echt in zo en famillie binnentreden die zo narow minded denkt?
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  woensdag 20 september 2006 @ 20:03:22 #50
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_41992663
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:01 schreef ukga het volgende:
mijn vader zei ooit, ik citeer; "Als je met een marokaanse thuis komt, maak ik er een motorpak van..."

Jouw vader moet zo te horen nodig een keertje langs bij de jellinek.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_41992694
De kans is levensgroot dat die gozer haar alleen ziet als neukertje en dat hij na een tijdje trouwt met een Marokkaanse omdat z'n ouders hem anders onterven.

Respect dus voor die vader, die alleen maar wil voorkomen dat z'n dochter straks in haar eentje een kind moet opvoeden.
  woensdag 20 september 2006 @ 20:04:27 #52
97111 ukga
Siewosie baas
pi_41992696
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:03 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jouw vader moet zo te horen nodig een keertje langs bij de jellinek.
Of mijn vader woonde in Slotervaart en jij heb weinig idee wat het inhoud om tussen alleen maar allochtonen te wonen.
  woensdag 20 september 2006 @ 20:04:36 #53
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_41992703
Jezus christus, wat een Stormfront topic zeg.
pi_41992754
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:00 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen, je hebt al meerdere relaties met Marokkaanse vrouwen achter de rug?
Nee, maar ik ken inmiddels genoeg Marokkaanse (en andere moslimmeisjes) die nog levende niet-Marokkaanse (en niet-moslim) vriendjes hebben

Ik ken welgeteld 1 jongen die klappen heeft gekregen nadat ie een relatie begon met een Marokkaans meisje. Maar goed, misschien had dat meer te maken met het feit dat ie een bekend coke-dealertje was/is.

Eerwraak en aanverwante verschijnselen zijn trouwens compleet geen Marokkaans fenomeen. Dan moet je een meisje uit de Balkon, Turkije, India, Pakistan of Irak nemen. Dan heb je een stuk meer kans op een kromzwaard in je nek
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_41992779
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Nee, maar ik ken inmiddels genoeg Marokkaanse (en andere moslimmeisjes) die nog levende niet-Marokkaanse (en niet-moslim) vriendjes hebben
Dat komt omdat zij zich wél verrijkt hebben
  woensdag 20 september 2006 @ 20:07:11 #56
38229 kanaiken
pi_41992796
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:04 schreef Mokz het volgende:
Jezus christus, wat een Stormfront topic zeg.
Daar ontbreken nog zowel anti-semitisme als nazistische symbolen voor.
  woensdag 20 september 2006 @ 20:07:22 #57
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_41992802
De mensen die het hard schreeuwen over Marokkanen hebben er in het dagelijks leven het minst mee te maken. Hun mening is gebaseerd op verhalen uit de krant en van tv. Logisch dat je dan een negatief beeld hebt, maar jammer dat die mensen zich niet realiseren dat ze een heel beperkte visie hebben.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  woensdag 20 september 2006 @ 20:07:43 #58
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_41992819
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:04 schreef rebel6 het volgende:
Respect dus voor die vader, die alleen maar wil voorkomen dat z'n dochter straks in haar eentje een kind moet opvoeden.
De bedoeling is misschien goed, maar ik denk dat we allemaal wel weten dat een pubermeisje, als ze zoiets hoort, juist geneigd zal zijn om extra naar haar vriendje toe te trekken, wat de kans op een zwangerschap alleen maar groter maakt.

Alleen al om die reden zou ik als ouders altijd proberen respectvol naar buiten te treden. Het is natuurlijk heel mooi dat ze hier op het forum respect krijgen van een user, maar wederzijds respect binnen de familie is zinvoller.

Ze kunnen natuurlijk wel een waarschuwing geven zoals ouders dat aan dochters doen. Maar met uitspraken zoals in de OP hebben ze hun geloofwaardigheid, waarschijnlijk voor eeuwig, verspeeld denk ik.

Domme mensen dus die ouders, op meerdere vlakken.
pi_41992828
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:04 schreef ukga het volgende:

[..]

Of mijn vader woonde in Slotervaart en jij heb weinig idee wat het inhoud om tussen alleen maar allochtonen te wonen.
Net alsof Marokkaanse meisjes de straten terroriseren
pi_41992857
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik ken welgeteld 1 jongen die klappen heeft gekregen nadat ie een relatie begon met een Marokkaans meisje. Maar goed, misschien had dat meer te maken met het feit dat ie een bekend coke-dealertje was/is.

Eerwraak en aanverwante verschijnselen zijn trouwens compleet geen Marokkaans fenomeen. Dan moet je een meisje uit de Balkon, Turkije, India, Pakistan of Irak nemen. Dan heb je een stuk meer kans op een kromzwaard in je nek
Ja laten we andere groepen bashen.

Eerwraak is dom en is een onderdeel van de macho cultuur, heeft weinig met de Islam te maken.
pi_41992875
Jongens, ik weet dat het een felle discussie kan opleveren, maar laten we wel fatsoenlijk blijven.

Het is erg jammer dat bij het horen van het woord Marokkaan alleen al mensen op hun achterpoten gaan staan. Tuurlijk, er is een groep die het flink verpest heeft, maar er is een nog veel grotere groep die wél z'n best doet om iets van hun levens te maken.
  woensdag 20 september 2006 @ 20:09:36 #62
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41992899
wat een lul die vader
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_41992906
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:08 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ja laten we andere groepen bashen.
Ach, zolang het maar Moslims zijn of zolang ze op z'n minst een kleurtje hebben is het toch allemaal hetzelfde
pi_41992926
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:09 schreef clumsy_clown het volgende:
Jongens, ik weet dat het een felle discussie kan opleveren, maar laten we wel fatsoenlijk blijven.

Het is erg jammer dat bij het horen van het woord Marokkaan alleen al mensen op hun achterpoten gaan staan. Tuurlijk, er is een groep die het flink verpest heeft, maar er is een nog veel grotere groep die wél z'n best doet om iets van hun levens te maken.
Wat zij zegt.
  woensdag 20 september 2006 @ 20:10:28 #65
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41992942
quote:

ze hebben inderdaad niet allemaal grote snijtanden en lange nagels
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_41992956
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ach, zolang het maar Moslims zijn of zolang ze op z'n minst een kleurtje hebben is het toch allemaal hetzelfde
"Het is allemaal één pot nat"
pi_41992992
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:07 schreef Everett het volgende:
De mensen die het hard schreeuwen over Marokkanen hebben er in het dagelijks leven het minst mee te maken. Hun mening is gebaseerd op verhalen uit de krant en van tv. Logisch dat je dan een negatief beeld hebt, maar jammer dat die mensen zich niet realiseren dat ze een heel beperkte visie hebben.
Haha, moet je mijn schoonfamilie eens horen: elke verjaardag komen alle 'van horen zeggen' verhalen over die Stoute Gemene Gevaarlijke Marokkanen weer op tafel En zij wonen allemaal in kleine dorpjes waar je met 'n vergrootglas nog geen allochtonen vindt.

Ik kan me trouwens wél voorstellen dat je er wat anders tegenaan kijkt als je zelf in een achterstandswijk woont en veel problemen met Marokkanen hebt gehad. Alhoewel ik het heel jammer blijf vinden dat die problemen met die specifieke Marokkanen dan meteen geprojecteerd worden op heel Marokkaans Nederland.
Peace man!
pi_41992997
Och, wat is er mis met een schoonmaker over de vloer?

[ ]
  woensdag 20 september 2006 @ 20:13:23 #69
38229 kanaiken
pi_41993028
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:12 schreef mcDavid het volgende:
Och, wat is er mis met een schoonmaker over de vloer?

[ ]
Lol, onze schoonmaakster is inderdaad marokkaanse.
pi_41993122
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:10 schreef IHVK het volgende:

[..]

"Het is allemaal één pot nat"
't Blijven negers die Marokkanen
  woensdag 20 september 2006 @ 20:16:40 #71
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_41993173
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:15 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]
't Blijven negers die Marokkanen
Maar ik discrimineer echt niet, voor mij zijn alle buitenlanders hetzelfde
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_41993194
Nou ja zeg, de afkomst is helemaal niet belangrijk. Als ze maar bijelkaar passen who cares
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  woensdag 20 september 2006 @ 20:17:37 #73
38229 kanaiken
pi_41993226
Edit: Sorry, leuk geweest.

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2006 20:18:43 ]
  woensdag 20 september 2006 @ 20:17:40 #74
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_41993229
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:01 schreef ukga het volgende:

Die pakken zijn altijd te klein.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_41993268
Én het gegrap is ook weer leuk geweest .

Overigens kom ik als buitenlandse bij een Nederlandse schoonfamilie over de vloer en ik heb het idee dat ze erg blij met me zijn.
  woensdag 20 september 2006 @ 20:18:30 #76
38229 kanaiken
pi_41993290
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:17 schreef samjustme het volgende:
Nou ja zeg, de afkomst is helemaal niet belangrijk. Als ze maar bijelkaar passen who cares
Afkomst zegt het eigenlijk al, je krijgt de gevolgen van die afkomst (lees: familie) er gratis bij.
Soms (meestal) is dit helemaal niet verkeerd.
Maar die rotte appels.....
pi_41993342
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:07 schreef soylent het volgende:

[..]

De bedoeling is misschien goed, maar ik denk dat we allemaal wel weten dat een pubermeisje, als ze zoiets hoort, juist geneigd zal zijn om extra naar haar vriendje toe te trekken, wat de kans op een zwangerschap alleen maar groter maakt.
Daar heb je gelijk in, dus moeten ze het niet alleen verbieden maar ook uitleggen waarom het voor haar eigen bestwil is.
pi_41993344
quote:

En die zitten helaas allemaal in Marokko.
pi_41993358
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:12 schreef FlowerPeace het volgende:

[..]

Ik kan me trouwens wél voorstellen dat je er wat anders tegenaan kijkt als je zelf in een achterstandswijk woont en veel problemen met Marokkanen hebt gehad. Alhoewel ik het heel jammer blijf vinden dat die problemen met die specifieke Marokkanen dan meteen geprojecteerd worden op heel Marokkaans Nederland.
't Leuke is dat 't leeuwendeel van de mensen die daadwerkelijk in dat soort probleemwijken wonen moeiteloos onderscheid weten te maken tussen probleem-gevallen en de gewone Jan-met-de-pet-Marokkaan. En dus absoluut niet tegen Marokkanen als geheel zijn of uberhaupt aggeren. Op de IQ-lozen en/of gefrustreerden (waar is X-ray trouwens?) na.

De "Marokkanen boe!"-roepers zijn inderdaad meestal van die stoere pikkies uit gehuchtjes en de kakkers uit de buitenwijken van de grote steden
  woensdag 20 september 2006 @ 20:21:36 #80
38229 kanaiken
pi_41993429
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:18 schreef clumsy_clown het volgende:

Overigens kom ik als buitenlandse bij een Nederlandse schoonfamilie over de vloer en ik heb het idee dat ze erg blij met me zijn.
Heel aardig en leuk dat je me post hebt aangepast, maar het verhaal is volledig accuraat en serieus.
pi_41993461
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:16 schreef Everett het volgende:

[..]

Maar ik discrimineer echt niet, voor mij zijn alle buitenlanders hetzelfde
Ik heb een Surinaamse collega en daar heb ik echt geen probleem mee. Dus hoe kan ik nou een racist zijn?
pi_41993793
Nog niet gelezen, maar hierop kan ik maar 1 antwoord geven, en die is bevestigend. Ik ken er 1, en voor die steek ik mijn hand in het vuur. Goud waard. Maar weet je wat het is, die denkt er precies hetzelfde over.

Fuck.....had beter eventjes kunnen lezen, merk ik.

Dat zijn dus idd meestal de Marokkanen die hier zijn geboren en getogen en een NL moeder of vader hebben die de grootste invloed (lees Westerse) wat betreft de opvoeding hebben kunnen uitoefenen.

[ Bericht 5% gewijzigd door FreakerS op 20-09-2006 23:02:26 ]
pi_41994287
.

[ Bericht 97% gewijzigd door dawg op 20-09-2006 20:42:06 (dubbel) ]
pi_41994298
Ligt aan de jongen in kwestie, zijn karakter, welke waarden en normen, etc. Maar zijn afkomst is niet zo relevant, vind ik.
pi_41995056
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:40 schreef dawg het volgende:
Ligt aan de jongen in kwestie, zijn karakter, welke waarden en normen, etc. Maar zijn afkomst is niet zo relevant, vind ik.
Dat zeg je precies goed! Ware het niet dat juist z'n afkomst (lees: cultuur) een zeer grote invloed heeft op de normen en waarden, en dus wel degelijk uitmaakt.
pi_41995183
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat zeg je precies goed! Ware het niet dat juist z'n afkomst (lees: cultuur) een zeer grote invloed heeft op de normen en waarden, en dus wel degelijk uitmaakt.
Dus dan zouden jij en ik ook ongeveer dezelfde opvattingen moeten hebben? Toch raar dan dat ik het 9 van de 10 het niet eens ben met jouw posts
pi_41995333
quote:
Tuurlijk, er is een groep die het flink verpest heeft, maar er is een nog veel grotere groep die wél z'n best doet om iets van hun levens te maken.
En dat zijn de zogeheten autochtone Nederlanders

Als ik vader was, weet niet hoor. Je kan er maar beter wel voor open staan, anders gaan ze het achter je rug om doen en heb je er helemaal geen controle meer over. Als het gewoon een fatsoenlijk Nederlands sprekende marokkaan is, die HBO doet oid, dan zou ik hem gewoon een kans geven als ieder ander om te laten zien dat ie wéét met welk respect hij een meisje hoort te behandelen. Maar zon criminele kutkneus die je nieteens fatsoenlijk te woord kan staan, met geen toekomstperspectief whatsoever, die maken we wel ff duidelijk hoe dr met mijn dochters wordt omgegaan Dan dúrft ie nieteens meer aan dr te zitten Maar dat geldt natuurlijk niet alleen voor moslims, ook voor tuig uit andere culturen

godzijdank duurt het nog wel ff voor ik me werkelijk druk hoef te gaan maken om dit soort situaties

[ Bericht 7% gewijzigd door LoggedIn op 20-09-2006 21:16:34 ]
pi_41995747
hebben ze maar gewoon te accepteren hoor... in ieder geval het voordeel van de twijfel geven in het begin. Ik heb ook moeten vertellen dat ik een Poolse vriendin had. Kwamen ook meteen de vooroordelen van ze is op je geld uit, en Polen dit blabla... Tsja, ik heb duidelijk gemaakt dat ik zelf liever mijn eigen keuzes maak, en de familie is verder uiteindelijk gelukkig blij met haar. Met in het bijzonder een tante van mij waar wij regelmatig op bezoek gaan, ze kunnen echt supergoed met elkaar overweg... Mijn vader heeft het nooit wat geinteresseerd. Die heeft nog nooit naar huidskleur of afkomst gekeken alleen naar karakter, ik kan veel zeggen over die man, maar veel mensen kunnen daar nog een voorbeeld aan nemen...

Mijn oma heeft trouwens laten weten niets van mijn vriendin of schoonfamilie te willen weten... Nog steeds, na ruim een jaar nog. Nouja, doe je niks tegen. Wat eerder al gezegd is in het topic: ze is wat ouder, en de media en verhalen van mensen om haar heen met zogenaamde "ervaringen" hebben heel veel invloed op haar... Dat het al een tijd goed gaat, en dat al een aantal keren in onze relatie duidelijk is geweest dat zij echt voor mij gaat en niemand of niets anders maakt haar ook verder niets uit... Tsja, oma kwijt, vriendin rijker. Het laatste is voor mij toch echt veel belangrijker hoor!

Opmerkingen hou je toch... Of ik haar gekocht heb, of van het internet besteld of iets dergelijks... Ook pelt ze geen bloembollen oid, ze werkt op een laboratorium, aan projecten waar de meeste Nederlanders niet voldoende kennis voor hebben. Daarbij heb ik nog nooit zo'n super schoonfamilie gehad die alles doet om mij continue gelukkig te maken of happy te laten voelen (net zoals mijn vriendin)...

Het is toch gaar dat als je met 'nieuwe' kennissen in gesprek zit en dan het gesprek komt dat kut-Polen dit en terug met die mongolen blabla... Net zoals Marokanen eigenlijk... Leuk voor mijn vriendin, die wel het beste met iedereen voor heeft. Mensen die aardig tegen haar doen, zij vervolgens aardig tegen terug doet, en vervolgens als ze haar rug naar hun toekeert komen de praatjes van dat ze waarschijnlijk in Amsterdam achter glas werkt, zoals alle Polen... Dat soort dingen. Maarja, dat weet je gewoon, zo is dat nou eenmaal.

Mja, ik heb duidelijk een beetje een hekel aan generaliseren En dan ben ik af en toe net een dwarse puber en ga ik er middenin en keihard tegenin

Mijn moeder is een keer met de dood bedreigd op haar werk door een Marokaan trouwens. Kut-Marokaan? Ja! Tuurlijk, weer een vooroordeel erbij. Zonde toch voor de Marokaanse samenleving. Vertrouwd ze nu geen Marokanen meer? Tuurlijk wel. Ze heeft wel 100den Marokanen aan haar loket. Die haar niet bedreigen. En wel netjes dankjewel en goedemorgen zeggen. Moeten die nu allemaal door haar dan slecht geholpen worden omdat ze Marokaans zijn?

Voor TS, ik zou die vriendin van jouw vriendin (als ik het goed begrepen heb) gewoon het advies dus geven om er voor te gaan. Met toestemming of niet. Ze zal er vast wel over nagedacht hebben of het een potentieel goeie zet is of niet. En anders is ze gewoon weer een ervaring rijker. Ik ken zat buitenlandse en nederlandse meisjes die door een Nederlandse jongen ook heel slecht behandeld zijn. Is gewoon de pubertijd. Doe je niks aan. Je weet nooit of je straks neukt met een toch criminele Marokaan of een potentieel (NL) serie-moordernaar... Als we dat nou allemaal eens van te voren wisten...

Poging om mijn punt enigzins te verduidelijken:
sarcasme:
Ik vetrouw mijn klanten trouwens ook niet meer nu hoor Ik ben een keer overvallen door mijn klanten. Geweldadig ook nog (Nederlanders! Hoe vind je die trouwens?)! Dan zullen alle klanten vast zo wel zijn... Ik ga ze nu echt allemaal slecht behandelen, hebben ze vast verdiend!
/sarcasme
pi_41995800
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:11 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

En dat zijn de zogeheten autochtone Nederlanders

Als ik vader was, weet niet hoor. Je kan er maar beter wel voor open staan, anders gaan ze het achter je rug om doen en heb je er helemaal geen controle meer over. Als het gewoon een fatsoenlijk Nederlands sprekende marokkaan is, die HBO doet oid, dan zou ik hem gewoon een kans geven als ieder ander om te laten zien dat ie wéét met welk respect hij een meisje hoort te behandelen. Maar zon criminele kutkneus die je nieteens fatsoenlijk te woord kan staan, met geen toekomstperspectief whatsoever, die maken we wel ff duidelijk hoe dr met mijn dochters wordt omgegaan Dan dúrft ie nieteens meer aan dr te zitten Maar dat geldt natuurlijk niet alleen voor moslims, ook voor tuig uit andere culturen

godzijdank duurt het nog wel ff voor ik me werkelijk druk hoef te gaan maken om dit soort situaties
Zo hoort het ook... Iedereen heeft recht op een pak slaag bij verkeerd behandelen van mijn dochter. Marokaan of Nederlander maakt niet uit.
  woensdag 20 september 2006 @ 21:24:14 #90
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_41995920
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:04 schreef ukga het volgende:

[..]

Ok 2 dingen:

1. Ik woon in de staatsliedenbuurt. Einde van die discussie.
2. Ik heb het totaal niet over racisme maar over die tang op een varken opmerking van je vader: 'ik maak een motorpak van je marrokaanse vriendin'

Dan ben je -echt- ver heen.
  Eindredactie Games woensdag 20 september 2006 @ 21:44:23 #91
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_41996899
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waarom niet?
Als persoon A met een Ipod loopt, en persoon B ernaast loopt ook met een Ipod... Persoon A heeft hem keihard aanstaan dat iedereen het hoort. Wat zegt dat over persoon B? NIETS, volgens jouw theorie!
theorie klopt
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_41997925
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:49 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ze?
Zou het er maar 1 zijn geweest dan die het voor al zijn/haar landgenoten verpest heeft?
pi_41998109
Als mijn dochter er op zou vallen zou ik tot op de bodem uitzoeken of die gast integer is en te vetrouwen is, achtergrond/verleden, opleiding etc, ieder vermoeden van afwijkend gedrag en hij moet opzouten. En no way dat mn dochter dr leven lang met een doekie gaat lopen!
pi_41998396
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:06 schreef xstatic1975 het volgende:
Als mijn dochter er op zou vallen zou ik tot op de bodem uitzoeken of die gast integer is en te vetrouwen is, achtergrond/verleden, opleiding etc, ieder vermoeden van afwijkend gedrag en hij moet opzouten. En no way dat mn dochter dr leven lang met een doekie gaat lopen!
Zou je ook zoveel onderzoek doen als het een Nederlandse jongen is?
pi_42000506
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:11 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet? Wat is dat nu weer voor een vraag. Moeten we het hier nu voor de 100 duizendste keer over de cultuur gaan hebben van dat volk. Met andere woorden, hoe men in veel gevallen meent te moeten omgaan met het vrouwelijke geslacht bijvoorbeeld. Ach, ik heb ook geen zin om mijn gelijk hier te moeten bewijzen.

[ Bericht 7% gewijzigd door FreakerS op 20-09-2006 22:55:57 ]
pi_42000695
Toen mijn vader er achter kwam dat ik een vriend had, was het eerste wat ie zei: "Het is toch geen marokkaan he " Ik moest er wel om lachen eigenlijk, maargoed, het was ook niet echt sirieus bedoeld
pi_42002409
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:50 schreef FreakerS het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet? Wat is dat nu weer voor een vraag. Moeten we het hier nu voor de 100 duizendste keer over de cultuur gaan hebben van dat volk. Met andere woorden, hoe men in veel gevallen meent te moeten omgaan met het vrouwelijke geslacht bijvoorbeeld. Ach, ik heb ook geen zin om mijn gelijk hier te moeten bewijzen.
Reageer 's niet zo aanvallend, ik vraag het gewoon. Je bent me iets te denegrerend eigenlijk, ik zou flink balen met zo'n vader. Wat ik nog het vreemdst vind is dat het typetje Hollandse MBO-luiaard met opgevoerde scooter onder z'n reet zonder énig besef van fatsoen nog altijd hoger scoort dan iemand met een kleurtje. Zielig is dat, eigenlijk.
  woensdag 20 september 2006 @ 23:48:08 #98
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_42002617
Dit is typisch een voorbeeld van mensen over 1 kant scheren. Erg flauw dat iemand zo minder waardig reageert. Ik zou zeggen toedloe je bekijkt het maar met je bekrompen geest en blijf jij maar prakjes eten tot je dood.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_42002641
ik zou eerst lekker uitzoeken hoe die familie in elkaar zit dan. Als het een erg religieuze familie is zou ik het ook niet tolereren, want daar komt gezeik van. Zowiezo zou ik de grens trekken als ze moest bekeren van hun, of als eventuele kinderen Islamitisch moesten worden (opgevoed).
I mean no harm
pi_42002698
quote:
Op woensdag 20 september 2006 23:41 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Reageer 's niet zo aanvallend, ik vraag het gewoon. Je bent me iets te denegrerend eigenlijk, ik zou flink balen met zo'n vader. Wat ik nog het vreemdst vind is dat het typetje Hollandse MBO-luiaard met opgevoerde scooter onder z'n reet zonder énig besef van fatsoen nog altijd hoger scoort dan iemand met een kleurtje. Zielig is dat, eigenlijk.
Aanvallend? Ik hield het voor mijn doen nog netjes.
pi_42002882
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:18 schreef clumsy_clown het volgende:

je hebt mooie ogen ook

enfin ontopic

de verhalen dat marokkaanse jongemannen nederlandse vriendinnen alleen zien als neuksletje ken ik. en uit de contacten die ik heb gehad met marokkanen (ook hoogopgeleid) werd dit beeld alleen maar bevestigd. ik kan me de reactie van de vader in het verhaal van TS in die context goed voorstellen. wel eerst ontmoeten voor je volledig oordeelt, maar de schijn is al tegen. en als vader wil je je dochter beschermen voor een vriendje die d'r alleen heeft om te neuken en stoer te doen. vanuit mijn referentiekader zou ik er hetzelfde over denken als de vader van ts, ben ik bang
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  donderdag 21 september 2006 @ 00:19:08 #102
97111 ukga
Siewosie baas
pi_42003498
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:24 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ok 2 dingen:

1. Ik woon in de staatsliedenbuurt. Einde van die discussie.
2. Ik heb het totaal niet over racisme maar over die tang op een varken opmerking van je vader: 'ik maak een motorpak van je marrokaanse vriendin'

Dan ben je -echt- ver heen.
1; ik vroeg jouw niet om een discussie
2; hij haat gewoon marokanen, kan ik ook weinig aan doen, zal wel een reden hebben.
pi_42004182
quote:
Op woensdag 20 september 2006 19:05 schreef znarch het volgende:
Als vader zijnde zou ik het ook niet willen.
Ik als moeder juich het ook niet toe. Veel te grote verschillen van opvattingen en cultuur. Een relatie werkt gewoon het beste met iemand uit je eigen cultuur, je spreekt dezelfde taal, je begrijpt elkaars grappen en je kunt boos zijn op elkaar zonder dat het uit z'n verband gerukt wordt. Over ontvoeringen van eventuele kinderen naar het land van herkomst als de relatie op de klippen loopt maar te zwijgen.
  donderdag 21 september 2006 @ 00:53:55 #104
81237 releaze
best of both worlds
pi_42004325
Mijn vader heeft helemaal niets in te brengen wat betreft mijn relaties. Ik kan me voorstellen dat ie het moeilijk zou vinden, maar dat is zijn probleem en niet het mijne. Als mn vader mijn keuzes niet accepteert, dan tieft hij maar op. Kijken hoe lang hij bij zn principes blijft als ie merkt dat ie daardoor z'n eigen dochter, zn oogappel bij wijze van niet meer te zien krijgt. Nee, ik zou mn vader laten voelen dat ik zelfstandige keuzes maak waar je op kunt vertrouwen.

Maar goed, mijn vader, ik en machtsverhoudingen..
pi_42004390
Moet hem eerst zelf zien en meemaken
Punk !
  donderdag 21 september 2006 @ 00:58:32 #106
81237 releaze
best of both worlds
pi_42004426
Ik snap overigens niet dat mensen denken dat ze wat over hun (volwassen) kinderen en hun levensloop te zeggen hebben of wat hebben in te brengen. Hallo, je voedt ze op om zelfstandig te worden maar je eist een vinger in de pap te houden? Ik zou nog maar niet beginnen aan kinderen
pi_42004550
LOL, kamelenhoeder.

Iedereen weet toch dat Marokkanen dieven, uitkeringstrekkers en herrieschoppers zijn hier? We hebben niet eens kamelen!
pi_42004605
quote:
Op donderdag 21 september 2006 01:04 schreef PDOA het volgende:
LOL, kamelenhoeder.

Iedereen weet toch dat Marokkanen dieven, uitkeringstrekkers en herrieschoppers zijn hier? We hebben niet eens kamelen!
En jij bent een werkloze nietsnut
Punk !
pi_42004651
quote:
Op donderdag 21 september 2006 01:07 schreef Clint_Eastwood het volgende:

[..]

En jij bent een werkloze nietsnut
Dus..?
pi_42004653
Je ziet nooit Turkse of Marokkaanse meisjes met een Nederlandse jongen. Hoe komt dat? Zijn Nederlandse jongens te lelijk of mag het niet van hun ouders?
  donderdag 21 september 2006 @ 01:14:01 #111
81237 releaze
best of both worlds
pi_42004725
quote:
Op donderdag 21 september 2006 01:10 schreef slaapkamermug het volgende:
Je ziet nooit Turkse of Marokkaanse meisjes met een Nederlandse jongen. Hoe komt dat? Zijn Nederlandse jongens te lelijk of mag het niet van hun ouders?
Nederlandse jongens willen toch geen wijf dat pas seks wil na het huwelijk man.
pi_42004855
quote:
Ik denk dat ze meer gecontroleerd worden door hun ouders en minder vrijheden kennen dan hun broers.

Ik vind overigens dat je ieder mens een kans moet geven. Eentje maar en dat geldt voor alle nationaliteiten
pi_42005083
Ik zou zeer sceptisch zijn. Ik denk dan in de eerste plaats aan of een totaal ongemanierde respectloze flapdrol of het is voor de verandering wel iemand die veel respect en manieren heeft.
Maar helaas dan komt daar ook de traditionele Marokkaanse cultuur bij kijken en daarin heeft de vrouw een ondergeschikte rol en dat zou ik sowieso ook niet willen hebben.

Een jongen met daadwerkelijk Nederlandse normen en waarden kan ik mij bij een Marokkaan geen beeld van schetsen en dan ben ik naar mijn idee gewoonweg realistisch.
pi_42005184
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:47 schreef woniya het volgende:

[..]

Ik als moeder juich het ook niet toe. Veel te grote verschillen van opvattingen en cultuur. Een relatie werkt gewoon het beste met iemand uit je eigen cultuur, je spreekt dezelfde taal, je begrijpt elkaars grappen en je kunt boos zijn op elkaar zonder dat het uit z'n verband gerukt wordt. Over ontvoeringen van eventuele kinderen naar het land van herkomst als de relatie op de klippen loopt maar te zwijgen.
Mwa, die verschillen zijn echt wel overkomelijk hoor. Ik denk dat er een énorme drempel tussen buitenlanders (moslims) en Nederlanders is, die er niet hoeft te zijn. Het is vooral dat bij elkaar uit de buurt blijven wat maakt dat er gedacht wordt dat 'dat andere volk' een vreemd volkje met nare gewoonten is, wat absoluut niet lijkt op ons. Terwijl dat helemaal niet het geval is. Ik ben de laatste die zal ontkennen dat er veel rotte appels zijn, dat de Turkse/Arabische cultuur vooral een mannencultuur was en nog steeds veel is en dat veel Marokkaanse en Turkse jongeren hier in NL doordraven. Maar er zijn ook zóveel buitenlanders waarmee er écht niet zo'n enorme drempel aan verschillen is.
quote:
Het komt wel voor, alleen inderdaad minder vaak.
quote:
Op donderdag 21 september 2006 01:23 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik denk dat ze meer gecontroleerd worden door hun ouders en minder vrijheden kennen dan hun broers.
Klopt. Hoewel dat steeds minder wordt is er nog steeds een groep van de oude stempel die veel beschermender is en dat tot aan het irrationele doortrekken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2006 02:08:21 ]
pi_42005424
Blah Blah....9 van de 10 nederlanders kan nog niet eens het verschil zien tussen een Turk en Marokkaan.....9 van de 10 nederlanders denken dat er in Suriname alleen maar zwarte (negers) mensen wonen terwijl het niet eens de grootste bevolkingsgroep is in Suriname....9 van de 10 nederlanders kunnen geen eens het verschil aangeven tussen een Antiliaan en een Surinamer....daarom hebben we in Nederland zo'n makkelijk woordje ALLOCHTOON...alles wat niet wit is, donderen we op een hoop...is toch geen verschil....allemaal zwartjes!!

Weet je wat ook zo typisch is, is dat omdat een aantal marokkanen het verkloten(of het nou een hoog of een laag percentage is) dat je daar elke marokkaan ter verantwoording mag roepen....want dat impliceert een aantal van jullie....'ze hebben het er zelf naar gemaakt' en van dat soort onzin

Probleem in Nederland is dat iemand met een niet westerse afkomst altijd als vertegenwoordiger van bevolkingsgroep wordt gezien....bijna nooit als individu...tenzij die persoon zijn afkomst verloochent en helemaal geen binding heeft met die groep

Grappige is dat dat proces altijd maar een kant op werkt....we spreken wel een Marokkaan aan op waarom andere Marokkanen rotzooi trappen of andere klotezooi uithalen....terwijl de aangesproken Marokkaan daar helemaal niks mee te maken heeft, maar als we de witte nederlanders zouden aanspreken waarom witte nederlandse mannen in de leeftijd van 30-65 oververtegenwoordigd zijn in zaken zoals sexuele handelingen met kinderen en/of minderjarigen dan wordt dat afgewimpeld als zieke individuen......en don't come at me sideways met acties ik vergelijk appels met peren....het gaat om het feit dat niet westerse nederlanders zich vaak moeten verantwoorden voor de etnische groep waartoe zij behoren maar dat mechanisme t.o.v. de witte nederlanders nooit wordt toegepast...

Oh ja...voor de idioten die denken dat ik een of andere gefrustreerde Nederlander van Marokkaanse afkomst ben.....Ik ben een Nederlander, geboren en getogen in Nederland met een Hindoestaans-Surinaamse vader en hollandse blonde blauw-groengrijze oogige moeder....moeder Nederlands Hervormd...vader Islamitsch ( Amadhiya)...niet praktiserend....ik vier sinds mijn geboorte lekker elk jaar kerst, maar eet geen varkensvlees..drink wel alcohol maar geloof in God...en elke week sta ik ervan te kijken dat mijn 85 jarige hollandse oma minder vooroordelen heeft (terwijl ik geniet van haar gekookte aardappeltjes, draadjesvlees, boontjes en appelmoes) dan de vele koekebakkers hier
pi_42006154
quote:
Op donderdag 21 september 2006 00:58 schreef releaze het volgende:
Ik snap overigens niet dat mensen denken dat ze wat over hun (volwassen) kinderen en hun levensloop te zeggen hebben of wat hebben in te brengen. Hallo, je voedt ze op om zelfstandig te worden maar je eist een vinger in de pap te houden? Ik zou nog maar niet beginnen aan kinderen
Daar heb je helemaal gelijk in releaze, maar daarom hoef je het nog niet toe te juichen. De kans dat er ellende van komt is groter dan met een jongen van je eigen cultuur, je ziet je kind toch het liefst gelukkig.
pi_42006231
quote:

[..]

Nee, dat is een mening.
pi_42006242
Jezus, wat is er toch dom volk uit de aarde komen zetten sinds Fortuyn en Van Gogh.
  Eindredactie Games donderdag 21 september 2006 @ 07:52:17 #119
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_42006334
quote:
Op donderdag 21 september 2006 01:14 schreef releaze het volgende:

[..]

Nederlandse jongens willen toch geen wijf dat pas seks wil na het huwelijk man.
moslima's hebben vaker anale seks
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 21 september 2006 @ 07:56:05 #120
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_42006364
Edit: Probeer 's fatsoenlijk te posten.

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2006 09:21:06 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_42006636
Vannacht hebben ze de boel gesloopt in A'dam
Ze doen hun naam eer aan
pi_42007073
Ik mag hopen dat al die marokkanenhaters hier nog heel jong zijn en later nog tot inkeer komen.
Peace man!
pi_42007113
wow generalisatie
pi_42007143
quote:
Op donderdag 21 september 2006 08:26 schreef the_legend_killer het volgende:
Vannacht hebben ze de boel gesloopt in A'dam
Ze doen hun naam eer aan
Gisteravond hebben 2 Duitsers de boel kort en klein geslagen in het centrum bij ons... Beetje stoer lopen doen enzo...

Eergisteravond draaide er een Japanner door in dat zelfde centrum...

Maar een paar weken geleden waren er 20 Nederlanders in gevecht met de politie daaro.

Jammer dat dat soort dingen nou nooit in het nieuws komen
pi_42007265
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En dus? Goeden en kwaden heb je in elke cultuur.
pi_42007296
quote:
Op woensdag 20 september 2006 22:11 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nee, eerlijk gezegd niet, ik geef toe dat ik vergiftigd ben door de kleine groep Marrokanen die het voor de rest verpesten. Het zei zo
pi_42007339
quote:
Op woensdag 20 september 2006 20:02 schreef Jett het volgende:
Hypocriet en naief. Moet je boven staan. Want zeg nou zelf, wil je echt in zo en famillie binnentreden die zo narow minded denkt?
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_42007376
quote:
Op donderdag 21 september 2006 02:27 schreef Pulu het volgende:
Blah Blah....9 van de 10 nederlanders kan nog niet eens het verschil zien tussen een Turk en Marokkaan.....9 van de 10 nederlanders denken dat er in Suriname alleen maar zwarte (negers) mensen wonen terwijl het niet eens de grootste bevolkingsgroep is in Suriname....9 van de 10 nederlanders kunnen geen eens het verschil aangeven tussen een Antiliaan en een Surinamer....daarom hebben we in Nederland zo'n makkelijk woordje ALLOCHTOON...alles wat niet wit is, donderen we op een hoop...is toch geen verschil....allemaal zwartjes!!

Weet je wat ook zo typisch is, is dat omdat een aantal marokkanen het verkloten(of het nou een hoog of een laag percentage is) dat je daar elke marokkaan ter verantwoording mag roepen....want dat impliceert een aantal van jullie....'ze hebben het er zelf naar gemaakt' en van dat soort onzin

Probleem in Nederland is dat iemand met een niet westerse afkomst altijd als vertegenwoordiger van bevolkingsgroep wordt gezien....bijna nooit als individu...tenzij die persoon zijn afkomst verloochent en helemaal geen binding heeft met die groep

Grappige is dat dat proces altijd maar een kant op werkt....we spreken wel een Marokkaan aan op waarom andere Marokkanen rotzooi trappen of andere klotezooi uithalen....terwijl de aangesproken Marokkaan daar helemaal niks mee te maken heeft, maar als we de witte nederlanders zouden aanspreken waarom witte nederlandse mannen in de leeftijd van 30-65 oververtegenwoordigd zijn in zaken zoals sexuele handelingen met kinderen en/of minderjarigen dan wordt dat afgewimpeld als zieke individuen......en don't come at me sideways met acties ik vergelijk appels met peren....het gaat om het feit dat niet westerse nederlanders zich vaak moeten verantwoorden voor de etnische groep waartoe zij behoren maar dat mechanisme t.o.v. de witte nederlanders nooit wordt toegepast...

Oh ja...voor de idioten die denken dat ik een of andere gefrustreerde Nederlander van Marokkaanse afkomst ben.....Ik ben een Nederlander, geboren en getogen in Nederland met een Hindoestaans-Surinaamse vader en hollandse blonde blauw-groengrijze oogige moeder....moeder Nederlands Hervormd...vader Islamitsch ( Amadhiya)...niet praktiserend....ik vier sinds mijn geboorte lekker elk jaar kerst, maar eet geen varkensvlees..drink wel alcohol maar geloof in God...en elke week sta ik ervan te kijken dat mijn 85 jarige hollandse oma minder vooroordelen heeft (terwijl ik geniet van haar gekookte aardappeltjes, draadjesvlees, boontjes en appelmoes) dan de vele koekebakkers hier
Niets aan toe te voegen.
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_42007664
quote:
Op donderdag 21 september 2006 02:27 schreef Pulu het volgende:

pi_42008679
quote:
Op woensdag 20 september 2006 21:20 schreef CiQNiZ het volgende:

Opmerkingen hou je toch... Of ik haar gekocht heb, of van het internet besteld of iets dergelijks... Ook pelt ze geen bloembollen oid, ze werkt op een laboratorium, aan projecten waar de meeste Nederlanders niet voldoende kennis voor hebben. Daarbij heb ik nog nooit zo'n super schoonfamilie gehad die alles doet om mij continue gelukkig te maken of happy te laten voelen (net zoals mijn vriendin)...

Het is toch gaar dat als je met 'nieuwe' kennissen in gesprek zit en dan het gesprek komt dat kut-Polen dit en terug met die mongolen blabla... Net zoals Marokanen eigenlijk... Leuk voor mijn vriendin, die wel het beste met iedereen voor heeft. Mensen die aardig tegen haar doen, zij vervolgens aardig tegen terug doet, en vervolgens als ze haar rug naar hun toekeert komen de praatjes van dat ze waarschijnlijk in Amsterdam achter glas werkt, zoals alle Polen... Dat soort dingen. Maarja, dat weet je gewoon, zo is dat nou eenmaal.
Ach ja, de vader van mijn allochtoontjes en ik houden de vooroordelen gewoon fijn in stand en noemen elkaar regelmatig vieze turk (is ie toevallig niet, maar 't is toch allemaal hetzelfde soort..toch?) en mijn visum-sletje.
Overigens kun je aan mijn allochtoontjes helemaal niet zien dat ze zo'n vieze bruine buitenlander als vader hebben...dat is pas eng.....allochtonen waar je het niet aan kan zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')