je hebt mooie ogen ookquote:Op woensdag 20 september 2006 20:18 schreef clumsy_clown het volgende:
Én het gegrap is ook weer leuk geweest.
Overigens kom ik als buitenlandse bij een Nederlandse schoonfamilie over de vloer en ik heb het idee dat ze erg blij met me zijn.
1; ik vroeg jouw niet om een discussiequote:Op woensdag 20 september 2006 21:24 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ok 2 dingen:
1. Ik woon in de staatsliedenbuurt. Einde van die discussie.
2. Ik heb het totaal niet over racisme maar over die tang op een varken opmerking van je vader: 'ik maak een motorpak van je marrokaanse vriendin'
Dan ben je -echt- ver heen.![]()
Ik als moeder juich het ook niet toe. Veel te grote verschillen van opvattingen en cultuur. Een relatie werkt gewoon het beste met iemand uit je eigen cultuur, je spreekt dezelfde taal, je begrijpt elkaars grappen en je kunt boos zijn op elkaar zonder dat het uit z'n verband gerukt wordt. Over ontvoeringen van eventuele kinderen naar het land van herkomst als de relatie op de klippen loopt maar te zwijgen.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:05 schreef znarch het volgende:
Als vader zijnde zou ik het ook niet willen.
En jij bent een werkloze nietsnutquote:Op donderdag 21 september 2006 01:04 schreef PDOA het volgende:
LOL, kamelenhoeder.
Iedereen weet toch dat Marokkanen dieven, uitkeringstrekkers en herrieschoppers zijn hier? We hebben niet eens kamelen!
Dus..?quote:Op donderdag 21 september 2006 01:07 schreef Clint_Eastwood het volgende:
[..]
En jij bent een werkloze nietsnut
Nederlandse jongens willen toch geen wijf dat pas seks wil na het huwelijk man.quote:Op donderdag 21 september 2006 01:10 schreef slaapkamermug het volgende:
Je ziet nooit Turkse of Marokkaanse meisjes met een Nederlandse jongen. Hoe komt dat? Zijn Nederlandse jongens te lelijk of mag het niet van hun ouders?
Ik denk dat ze meer gecontroleerd worden door hun ouders en minder vrijheden kennen dan hun broers.quote:Op donderdag 21 september 2006 01:10 schreef slaapkamermug het volgende:
Je ziet nooit Turkse of Marokkaanse meisjes met een Nederlandse jongen. Hoe komt dat? Zijn Nederlandse jongens te lelijk of mag het niet van hun ouders?
Mwa, die verschillen zijn echt wel overkomelijk hoor. Ik denk dat er een énorme drempel tussen buitenlanders (moslims) en Nederlanders is, die er niet hoeft te zijn. Het is vooral dat bij elkaar uit de buurt blijven wat maakt dat er gedacht wordt dat 'dat andere volk' een vreemd volkje met nare gewoonten is, wat absoluut niet lijkt op ons. Terwijl dat helemaal niet het geval is. Ik ben de laatste die zal ontkennen dat er veel rotte appels zijn, dat de Turkse/Arabische cultuur vooral een mannencultuur was en nog steeds veel is en dat veel Marokkaanse en Turkse jongeren hier in NL doordraven. Maar er zijn ook zóveel buitenlanders waarmee er écht niet zo'n enorme drempel aan verschillen is.quote:Op donderdag 21 september 2006 00:47 schreef woniya het volgende:
[..]
Ik als moeder juich het ook niet toe. Veel te grote verschillen van opvattingen en cultuur. Een relatie werkt gewoon het beste met iemand uit je eigen cultuur, je spreekt dezelfde taal, je begrijpt elkaars grappen en je kunt boos zijn op elkaar zonder dat het uit z'n verband gerukt wordt. Over ontvoeringen van eventuele kinderen naar het land van herkomst als de relatie op de klippen loopt maar te zwijgen.![]()
Het komt wel voor, alleen inderdaad minder vaak.quote:Op donderdag 21 september 2006 01:10 schreef slaapkamermug het volgende:
Klopt. Hoewel dat steeds minder wordt is er nog steeds een groep van de oude stempel die veel beschermender is en dat tot aan het irrationele doortrekken.quote:Op donderdag 21 september 2006 01:23 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik denk dat ze meer gecontroleerd worden door hun ouders en minder vrijheden kennen dan hun broers.
Daar heb je helemaal gelijk in releaze, maar daarom hoef je het nog niet toe te juichen. De kans dat er ellende van komt is groter dan met een jongen van je eigen cultuur, je ziet je kind toch het liefst gelukkig.quote:Op donderdag 21 september 2006 00:58 schreef releaze het volgende:
Ik snap overigens niet dat mensen denken dat ze wat over hun (volwassen) kinderen en hun levensloop te zeggen hebben of wat hebben in te brengen. Hallo, je voedt ze op om zelfstandig te worden maar je eist een vinger in de pap te houden?Ik zou nog maar niet beginnen aan kinderen
Nee, dat is een mening.quote:Op woensdag 20 september 2006 19:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het roepen dat er "veel vooroordelen" zijn, is ook een vooroordeel......
moslima's hebben vaker anale seksquote:Op donderdag 21 september 2006 01:14 schreef releaze het volgende:
[..]
Nederlandse jongens willen toch geen wijf dat pas seks wil na het huwelijk man.
Gisteravond hebben 2 Duitsers de boel kort en klein geslagen in het centrum bij ons... Beetje stoer lopen doen enzo...quote:Op donderdag 21 september 2006 08:26 schreef the_legend_killer het volgende:
Vannacht hebben ze de boel gesloopt in A'dam
Ze doen hun naam eer aan
En dus? Goeden en kwaden heb je in elke cultuur.quote:Op woensdag 20 september 2006 21:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat zeg je precies goed! Ware het niet dat juist z'n afkomst (lees: cultuur) een zeer grote invloed heeft op de normen en waarden, en dus wel degelijk uitmaakt.
Nee, eerlijk gezegd niet, ik geef toe dat ik vergiftigd ben door de kleine groep Marrokanen die het voor de rest verpesten. Het zei zoquote:Op woensdag 20 september 2006 22:11 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Zou je ook zoveel onderzoek doen als het een Nederlandse jongen is?
quote:Op woensdag 20 september 2006 20:02 schreef Jett het volgende:
Hypocriet en naief. Moet je boven staan. Want zeg nou zelf, wil je echt in zo en famillie binnentreden die zo narow minded denkt?
Niets aan toe te voegen.quote:Op donderdag 21 september 2006 02:27 schreef Pulu het volgende:
Blah Blah....9 van de 10 nederlanders kan nog niet eens het verschil zien tussen een Turk en Marokkaan.....9 van de 10 nederlanders denken dat er in Suriname alleen maar zwarte (negers) mensen wonen terwijl het niet eens de grootste bevolkingsgroep is in Suriname....9 van de 10 nederlanders kunnen geen eens het verschil aangeven tussen een Antiliaan en een Surinamer....daarom hebben we in Nederland zo'n makkelijk woordje ALLOCHTOON...alles wat niet wit is, donderen we op een hoop...is toch geen verschil....allemaal zwartjes!!
Weet je wat ook zo typisch is, is dat omdat een aantal marokkanen het verkloten(of het nou een hoog of een laag percentage is) dat je daar elke marokkaan ter verantwoording mag roepen....want dat impliceert een aantal van jullie....'ze hebben het er zelf naar gemaakt' en van dat soort onzin
Probleem in Nederland is dat iemand met een niet westerse afkomst altijd als vertegenwoordiger van bevolkingsgroep wordt gezien....bijna nooit als individu...tenzij die persoon zijn afkomst verloochent en helemaal geen binding heeft met die groep
Grappige is dat dat proces altijd maar een kant op werkt....we spreken wel een Marokkaan aan op waarom andere Marokkanen rotzooi trappen of andere klotezooi uithalen....terwijl de aangesproken Marokkaan daar helemaal niks mee te maken heeft, maar als we de witte nederlanders zouden aanspreken waarom witte nederlandse mannen in de leeftijd van 30-65 oververtegenwoordigd zijn in zaken zoals sexuele handelingen met kinderen en/of minderjarigen dan wordt dat afgewimpeld als zieke individuen......en don't come at me sideways met acties ik vergelijk appels met peren....het gaat om het feit dat niet westerse nederlanders zich vaak moeten verantwoorden voor de etnische groep waartoe zij behoren maar dat mechanisme t.o.v. de witte nederlanders nooit wordt toegepast...
Oh ja...voor de idioten die denken dat ik een of andere gefrustreerde Nederlander van Marokkaanse afkomst ben.....Ik ben een Nederlander, geboren en getogen in Nederland met een Hindoestaans-Surinaamse vader en hollandse blonde blauw-groengrijze oogige moeder....moeder Nederlands Hervormd...vader Islamitsch ( Amadhiya)...niet praktiserend....ik vier sinds mijn geboorte lekker elk jaar kerst, maar eet geen varkensvlees..drink wel alcohol maar geloof in God...en elke week sta ik ervan te kijken dat mijn 85 jarige hollandse oma minder vooroordelen heeft (terwijl ik geniet van haar gekookte aardappeltjes, draadjesvlees, boontjes en appelmoes) dan de vele koekebakkers hier
quote:Op donderdag 21 september 2006 02:27 schreef Pulu het volgende:
Blah Blah....9 van de 10 nederlanders kan nog niet eens het verschil zien tussen een Turk en Marokkaan.....9 van de 10 nederlanders denken dat er in Suriname alleen maar zwarte (negers) mensen wonen terwijl het niet eens de grootste bevolkingsgroep is in Suriname....9 van de 10 nederlanders kunnen geen eens het verschil aangeven tussen een Antiliaan en een Surinamer....daarom hebben we in Nederland zo'n makkelijk woordje ALLOCHTOON...alles wat niet wit is, donderen we op een hoop...is toch geen verschil....allemaal zwartjes!!
Weet je wat ook zo typisch is, is dat omdat een aantal marokkanen het verkloten(of het nou een hoog of een laag percentage is) dat je daar elke marokkaan ter verantwoording mag roepen....want dat impliceert een aantal van jullie....'ze hebben het er zelf naar gemaakt' en van dat soort onzin
Probleem in Nederland is dat iemand met een niet westerse afkomst altijd als vertegenwoordiger van bevolkingsgroep wordt gezien....bijna nooit als individu...tenzij die persoon zijn afkomst verloochent en helemaal geen binding heeft met die groep
Grappige is dat dat proces altijd maar een kant op werkt....we spreken wel een Marokkaan aan op waarom andere Marokkanen rotzooi trappen of andere klotezooi uithalen....terwijl de aangesproken Marokkaan daar helemaal niks mee te maken heeft, maar als we de witte nederlanders zouden aanspreken waarom witte nederlandse mannen in de leeftijd van 30-65 oververtegenwoordigd zijn in zaken zoals sexuele handelingen met kinderen en/of minderjarigen dan wordt dat afgewimpeld als zieke individuen......en don't come at me sideways met acties ik vergelijk appels met peren....het gaat om het feit dat niet westerse nederlanders zich vaak moeten verantwoorden voor de etnische groep waartoe zij behoren maar dat mechanisme t.o.v. de witte nederlanders nooit wordt toegepast...
Oh ja...voor de idioten die denken dat ik een of andere gefrustreerde Nederlander van Marokkaanse afkomst ben.....Ik ben een Nederlander, geboren en getogen in Nederland met een Hindoestaans-Surinaamse vader en hollandse blonde blauw-groengrijze oogige moeder....moeder Nederlands Hervormd...vader Islamitsch ( Amadhiya)...niet praktiserend....ik vier sinds mijn geboorte lekker elk jaar kerst, maar eet geen varkensvlees..drink wel alcohol maar geloof in God...en elke week sta ik ervan te kijken dat mijn 85 jarige hollandse oma minder vooroordelen heeft (terwijl ik geniet van haar gekookte aardappeltjes, draadjesvlees, boontjes en appelmoes) dan de vele koekebakkers hier
Ach ja, de vader van mijn allochtoontjes en ik houden de vooroordelen gewoon fijn in stand en noemen elkaar regelmatig vieze turk (is ie toevallig niet, maar 't is toch allemaal hetzelfde soort..toch?) en mijn visum-sletje.quote:Op woensdag 20 september 2006 21:20 schreef CiQNiZ het volgende:
Opmerkingen hou je toch... Of ik haar gekocht heb, of van het internet besteld of iets dergelijks... Ook pelt ze geen bloembollen oid, ze werkt op een laboratorium, aan projecten waar de meeste Nederlanders niet voldoende kennis voor hebben. Daarbij heb ik nog nooit zo'n super schoonfamilie gehad die alles doet om mij continue gelukkig te maken of happy te laten voelen (net zoals mijn vriendin)...
Het is toch gaar dat als je met 'nieuwe' kennissen in gesprek zit en dan het gesprek komt dat kut-Polen dit en terug met die mongolen blabla... Net zoals Marokanen eigenlijk... Leuk voor mijn vriendin, die wel het beste met iedereen voor heeft. Mensen die aardig tegen haar doen, zij vervolgens aardig tegen terug doet, en vervolgens als ze haar rug naar hun toekeert komen de praatjes van dat ze waarschijnlijk in Amsterdam achter glas werkt, zoals alle Polen... Dat soort dingen. Maarja, dat weet je gewoon, zo is dat nou eenmaal.
Ach ik ben in onze relatie ook regelmatig de oosterse vrouwen uitbuiter... Of zij de oosterse met alleen maar Doller-tekens in haar ogen... Doorgewinterde crimineel is ze ook regelmatig, en natuurlijk in en in slecht. Onze NL buurman is getrouwd met een Poolse, kun je soms leuke gesprekken mee voerenquote:Op donderdag 21 september 2006 10:28 schreef Nooruna het volgende:
[..]
Ach ja, de vader van mijn allochtoontjes en ik houden de vooroordelen gewoon fijn in stand en noemen elkaar regelmatig vieze turk (is ie toevallig niet, maar 't is toch allemaal hetzelfde soort..toch?) en mijn visum-sletje.
Overigens kun je aan mijn allochtoontjes helemaal niet zien dat ze zo'n vieze bruine buitenlander als vader hebben...dat is pas eng.....allochtonen waar je het niet aan kan zien![]()
mwa dan krijg je toch de over 1 kam schering... maar ik weet niet wat ik zou doen...quote:Op woensdag 20 september 2006 18:53 schreef Keiichi het volgende:
Andere culturen OK.
Maar wat marokkanen betreft. Die hebben wel een mooie reputatie opgebouwd![]()
Vooroordelen zijn normaal, die heeft iedereen. En vaak heb je je ze niet voor nietsquote:Op donderdag 21 september 2006 10:59 schreef eRrrrJeee het volgende:
mwa dan krijg je toch de over 1 kam schering... maar ik weet niet wat ik zou doen...
eerst de persoon in kwestie eens grondig mee praten denk ik..
Ze geven gewoon hun mening over hoe ze zouden reageren als hun dochter zou zeggen dat ze met een Marokkaan in bed duikt. Dat is niet strafbaar en zelfs heel belangrijk om te discussieren in deze tijd. Als je het de grond in drukt zal dat tot geweld reageren.quote:Op donderdag 21 september 2006 12:52 schreef lachebekje het volgende:
O,ja. DISCRIMINATIE IS WETTELIJK STRAFBAAR.
uhm je capslock staat aan moraalridder.quote:Op donderdag 21 september 2006 12:52 schreef lachebekje het volgende:
O,ja. DISCRIMINATIE IS WETTELIJK STRAFBAAR.
Dan ben ik maar een moraalridder. Niet iedereen vindt discriminatie acceptabel.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:02 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
uhm je capslock staat aan moraalridder.
quote:Op donderdag 21 september 2006 10:48 schreef CiQNiZ het volgende:
[..]
Slowly we are taking of the world in our Dutch disguise
Negen van de tien Nederlanders heeft niet de ervaring met allochtonen die jij schijnt te hebben. Maar als die ervaring negen van de tien keer een negatieve is geweest dan vormt dat toch je mening in een bepaalde richting. Dat een grote groep mensen dan daar de dupe van wordt omdat ze over één kam worden geschoren dan is dat maar pech hebben. Ik vind dat we een beetje voorbij zijn aan de tijd van op eieren te lopen om maar niet tere zieltjes te kwetsen. Doe maar iets meer moeite om wel lief gevonden te worden of trek gewoon je conclusie. En mensen die discriminatie en rascisme gaan roepen heb ik al helemaal geen geduld meer voor.quote:Op donderdag 21 september 2006 02:27 schreef Pulu het volgende:
Blah Blah....9 van de 10 nederlanders kan nog niet eens het verschil zien tussen een Turk en Marokkaan.....
Ok. En dan doe je je best om lief gewonden te worden. En dan ben je geïntegreerd. En ben je qua gedrag niet te onderscheiden van Nederlanders. En dan word je in ene in elkaar gemept, bedreigd, vuil aangekeken, terwijl je langsloopt, of ergens staat te staan. En dan? Dan heb je het ook maar verdiend, want sja, je hebt dat kleurtje, die hoofddoek, dat gezicht?quote:Op donderdag 21 september 2006 13:32 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Negen van de tien Nederlanders heeft niet de ervaring met allochtonen die jij schijnt te hebben. Maar als die ervaring negen van de tien keer een negatieve is geweest dan vormt dat toch je mening in een bepaalde richting. Dat een grote groep mensen dan daar de dupe van wordt omdat ze over één kam worden geschoren dan is dat maar pech hebben. Ik vind dat we een beetje voorbij zijn aan de tijd van op eieren te lopen om maar niet tere zieltjes te kwetsen. Doe maar iets meer moeite om wel lief gevonden te worden of trek gewoon je conclusie. En mensen die discriminatie en rascisme gaan roepen heb ik al helemaal geen geduld meer voor.
Kijk nou eens naar hoe jij zelf bezig bent. Negentig procent van de Nederlanders dit en dat, maar het is maar een aantal Marokkanen.
Nou boo fucking hoo. Niet mijn probleem en als ik het even kan voorkomen, blijft dat ook zo.
Denk je nu echt dat ze Mohammed heten?quote:Op donderdag 21 september 2006 13:30 schreef slaapkamermug het volgende:
Totdat ze hun naam bekend moeten maken in een sollicitatiebrief
En de achternaam dan?quote:Op donderdag 21 september 2006 13:47 schreef Nooruna het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat ze Mohammed heten?
Daar is echt wel over nagedacht. Je kunt wel tegen discriminatie zijn etc, maar het bestaat nu eenmaal, dus ik heb ze echt geen extra handicap meegegeven, hoe sneu het eigenlijk ook is dat alleen op naam al gediscrimineerd wordt.
Ok hij is hier geborenquote:Op woensdag 20 september 2006 18:50 schreef editor2 het volgende:
Aldus mijn vriendin die van de week met haar beste vriendin even wat was gaan drinken en te horen kreeg dat haar vader,toen ze bekent maakte dat ze op een Marokkaanse jongen was gevallen,heel duidelijk maakte dat voor wat hem betreft er in de familie geen plaats is voor een kamelenhoeder.
En dat terwijl het een jongen is die hier is geboren en getogen. Hoe zouden jullie het vinden als je iemand van een andere cultuur leuk vindt en er wordt thuis duidelijk gemaakt dat zo iemand nu en in de toekomst niet welkom is. Zou je tegen je ouders zeggen: " toedeloe...ik ben met hem lekker in 'Bergistan' aan het wandelen " of gewoon gaan onderhandelen om te proberen alsnog je ouders enigzins begrip te laten
hebben voor je keuze.
Het schijnt wel een rage te worden dat Marokkanen in trek zijn bij blond Nederland want eerder hadden BN'er Froukje de Both en ene Ouali-Fehdel een relatie en daarna RTL5 model Yfke Sturm en Imad Izemrane. Of zijn dit gewoon uitzonderingen en zijn indo's en Surinamers nog steeds het meest in trek van de allochtone bevolkingsgroepen..
Hey, ik ben de naieve "visumverstrekker" in dit verhaal ;-) en in het geemancipeerde Nederland, mag een vrouw ook haar achternaam aan haar kinderen geven.quote:
Wie heeft het over geweld en bedreigingen.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:43 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ok. En dan doe je je best om lief gewonden te worden. En dan ben je geïntegreerd. En ben je qua gedrag niet te onderscheiden van Nederlanders. En dan word je in ene in elkaar gemept, bedreigd, vuil aangekeken, terwijl je langsloopt, of ergens staat te staan. En dan? Dan heb je het ook maar verdiend, want sja, je hebt dat kleurtje, die hoofddoek, dat gezicht?
Een aantal users hier hebben het daarover, zodra een dochter met een zo'n bruune aankomt zullen ze wel even laten merken dat dat niet kan. Of ze zijn er bij voorbaat al tegen, want het is een Marokkaan/Turk. Hoe weet je nu al dat die jongen z'n best niet heeft gedaan om hier te integreren?quote:Op donderdag 21 september 2006 13:54 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Wie heeft het over geweld en bedreigingen.
En wat betreft vuil aankijken, de blanke Nederlanders kijken elkaar ook zo vaak vuil aan.
Reken maar dat je met hoofddoek qua gedrag wél te onderscheiden bentquote:Op donderdag 21 september 2006 13:43 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ok. En dan doe je je best om lief gewonden te worden. En dan ben je geïntegreerd. En ben je qua gedrag niet te onderscheiden van Nederlanders. En dan word je in ene in elkaar gemept, bedreigd, vuil aangekeken, terwijl je langsloopt, of ergens staat te staan. En dan? Dan heb je het ook maar verdiend, want sja, je hebt dat kleurtje, die hoofddoek, dat gezicht?
Mijn Nederlandse schoonfamilie vindt anders van niet.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:57 schreef Djemma het volgende:
[..]
Reken maar dat je met hoofddoek qua gedrag wél te onderscheiden bent![]()
![]()
Daar denkt nu eenmaal niet iedereen het zelfde overquote:Op donderdag 21 september 2006 13:59 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mijn Nederlandse schoonfamilie vindt anders van niet.
Nee, mensen zijn iéts te snel met hun mening klaar hebben, nog voordat ze iemand ontmoet hebben. Beetje jammer. Ik heb liever dat mijn kind later met iemand uit een andere cultuur thuiskomt dan een stuk tuig met dezelfde achtergrond, maar dat heb ik maar een paar mensen zien posten hier.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:00 schreef Djemma het volgende:
[..]
Daar denkt nu eenmaal niet iedereen het zelfde over![]()
quote:Op donderdag 21 september 2006 14:39 schreef Roellio het volgende:
Ik schaar me achter de topictitel!
Ik dacht alle hoeken af te hebben geschermd....ik chargeer natuurlijk een beetje mbt het aantal Nederlanders.....laten we zeggen 7 van de 10 (boo fucking hoo)....ik probeerde te benadrukken dat er veel wordt gesproken over een bepaalde bevolkingsgroep (al dan niet terecht) maar dat een groot deel van de Nederlanders nauwelijks kennis heeft van diens cultuur, religie (jaaaaaaaa het zijn 2 verschillende zaken) en belevingswereld....de kennis die men denkt te bezitten t.a.v. bevolkingsgroep is vaak gebaseerd op stereotypen....het probleem met stereotypen is dat er altijd idioten zijn die het stereotiep beeld bevestigen of die dat beeld graag cultiveren.....ik ben geen heilig boontje...ik vecht elke dag ook tegen mijn eigen vooroordelen t.a.v. andere bevolkingsgroepen......als ik jongens van marokkaanse afkomst rotzooi zie trappen, denk ik ook: "wat een klootzakken en eigenlijk zou ik ze zo in de zee wil pleuren" maar ik ga niet mijn marokkaanse bovenbuurman/vrouw of een van mijn marokkaanse medestudenten op de universiteit aanspreken of verantwoordelijk houden voor wat die andere mongolen/klootzakken uithalenquote:Op donderdag 21 september 2006 13:32 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Negen van de tien Nederlanders heeft niet de ervaring met allochtonen die jij schijnt te hebben. Maar als die ervaring negen van de tien keer een negatieve is geweest dan vormt dat toch je mening in een bepaalde richting. Dat een grote groep mensen dan daar de dupe van wordt omdat ze over één kam worden geschoren dan is dat maar pech hebben. Ik vind dat we een beetje voorbij zijn aan de tijd van op eieren te lopen om maar niet tere zieltjes te kwetsen. Doe maar iets meer moeite om wel lief gevonden te worden of trek gewoon je conclusie. En mensen die discriminatie en rascisme gaan roepen heb ik al helemaal geen geduld meer voor.
Kijk nou eens naar hoe jij zelf bezig bent. Negentig procent van de Nederlanders dit en dat, maar het is maar een aantal Marokkanen.
Nou boo fucking hoo. Niet mijn probleem en als ik het even kan voorkomen, blijft dat ook zo.
Om van je kleinkinderen nog maar te zwijgen.quote:Op donderdag 21 september 2006 14:48 schreef releaze het volgende:
Waar ik me meer zorgen over maak is mn eigen dochter die 'pauper' zal worden. Ik mag dan nog zo mn best doen als moeder, als het een onzeker typje is of bloedmooi en het allerpopulairste meisje van de klas wordt, dan krijg je dat soort taferelen geloof ik al vrij snel. Ik kan me niet voorstellen dat ik mn kind ga verbieden te zijn wie ze wilt zijn of waarin ze zich ontwikkelt. Als ze dan als huppelkutje met een vriendje aan komt zetten, hollander of marokkaan of chinees, dan zou ik per definitie mn wenkbrauw optrekken, maar als het meer een vrouwtje is zoals ik zelf was dan zie ik weinig vuil aan de lucht, dan vertrouw ik dr oordeel ook beter omdat ze niet zon meeloper is die zich door alles en iedereen laat meeslepen.
Maar dan heb ik het wel over pubers, niet over volwassen meiden.
Als je je kinderen dusdanig vertrouwt in hun keuzes dan maakt het ook niet zoveel uit wat voorn kleurtje godsdienst of komaf de partner heeft, het gaat sowieso bij je kind niet om wat jij wilt maar wat zij willen.
daarvoor moet je bij de nederlandse autoriteiten gaan leuren. ik heb semi persoonlijk meegemaakt hoe ontzettend laks ze bij de ambassade zijn als het om ontvoering of vastzetten gaat van nederlanders van een andere afkomst in het land van afkomst, of er nu wel of geen kinderen in het geding zijnquote:Op donderdag 21 september 2006 14:54 schreef stereopenisme het volgende:
[..]
Om van je kleinkinderen nog maar te zwijgen.
Hoe is het eigenlijk met die gekiudnapte en naar ambassade gevluckte koters....zijn die al terug
Je had toch zo'n nummer: 'Why do good girls, like bad boys'quote:Op donderdag 21 september 2006 14:32 schreef Triggershot het volgende:
Meiden vallen op "badboys" dat is allang bekend
quote:Op donderdag 21 september 2006 15:26 schreef stukovich het volgende:
[..]
Je had toch zo'n nummer: 'Why do good girls, like bad boys'
Enniehoe, hier mijn bijdrage aan dit topic:
![]()
![]()
![]()
en
![]()
Bekrompenheid vliegt in het rond![]()
.
![]()
quote:
1. Waarom reageer je dan op me?quote:Op donderdag 21 september 2006 00:19 schreef ukga het volgende:
[..]
1; ik vroeg jouw niet om een discussie
2; hij haat gewoon marokanen, kan ik ook weinig aan doen, zal wel een reden hebben.
Heb jij een huis?quote:Op donderdag 21 september 2006 14:39 schreef Roellio het volgende:
Ik schaar me achter de topictitel!
Maar jij leeft in jouw bekrompen leefwereld, niet in the real world. Ik woon al mn hele leven tussen de allochtonen, heb het hele scala nare dingen meegemaakt (kan jij dat zeggen of heb je dat alleen maar gelezen?) en toch TOCH heb ik niet zo'n bekrompen idee over allochtonen. Ra ra ra..?quote:Op donderdag 21 september 2006 17:30 schreef stereopenisme het volgende:
Waarom niet,
Lees je kranten?
De kinderen zullen islamitisch opgevoied worden.
Kinderen uit zo'n relatie waar de nieet moslim ouder (meestal de vrouw) geen reet meer te vertellen heeft.
Kinderen die naar het buitenland verdwijnen.
Je voed je dochter geemancipeert op en dan moet ze bij de schoonfamilie het onderdanige hondje uithangen.
In principe is het dus gewoon nee
de eerste moslim die met zijn klauwen aan mijn dochter komt, komt het huis wel in....er alleen niet meer uit
Je weet dat je met een goede Marokaan of Turk te maken hebt als hij of zij schoenen uit trekt bij de voordeur. Je weet dat je met een verpeste Marokaan of Turk te maken hebt door het achterlijke beleid van de regering de afgelopen 40 of 50 jaar als hij of zij dat niet doet. Vrij eenvoudig dus.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:57 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Een aantal users hier hebben het daarover, zodra een dochter met een zo'n bruune aankomt zullen ze wel even laten merken dat dat niet kan. Of ze zijn er bij voorbaat al tegen, want het is een Marokkaan/Turk. Hoe weet je nu al dat die jongen z'n best niet heeft gedaan om hier te integreren?
doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg is ook een typisch hollands iets. Ga de grens over en men is ook al zo 'patserig', in westerse landenquote:Op donderdag 21 september 2006 17:37 schreef STFU het volgende:
Wellicht tegenstrijdig maar, ik vind dat de meeste allochtonen over weinig respect beschikken. Het fluiten en andere oerwoedgeluiden maken naar meisjes moet echt een straf opstaan. Natuurlijk moet een aandachtsvorm toegestaan blijven, maar die gasten zijn daar zo vervelend in. Heey schatje..psst psst.. met de meest aftandse articulatie en uitstraling roepen ze dit naar elke vrouw met haren langer dan 3cm en mogelijk een vagina ( in schaarse tijden zullen ze ongetwijfeld genoegen nemen met een oorgat of neusholte). Bahhh ik kots van dat soort gasten.. nogmaals flirten oke.. maar als iemand geen reactie geeft blijven ze nog doorgaan ook... of ook meelopen met die meisjes.
Maar jij gaat er dus vanuit dat alles wat in de krant staat de standaard way of life is?quote:Op donderdag 21 september 2006 17:30 schreef stereopenisme het volgende:
Waarom niet,
Lees je kranten?
De kinderen zullen islamitisch opgevoied worden.
Kinderen uit zo'n relatie waar de nieet moslim ouder (meestal de vrouw) geen reet meer te vertellen heeft.
Kinderen die naar het buitenland verdwijnen.
Je voed je dochter geemancipeert op en dan moet ze bij de schoonfamilie het onderdanige hondje uithangen.
In principe is het dus gewoon nee
de eerste moslim die met zijn klauwen aan mijn dochter komt, komt het huis wel in....er alleen niet meer uit
quote:
En zelfs dat, men gaat er van uit dat de allochtoon zo'n beetje altijd zo zal blijven. Allemaal broekies zonder kinderen hier dus de meeste scenarios zullen zich pas over 11 17 jaar afspelen als ze nu allemaal kids zouden krijgen. Jaaaa de allochtoon emancipeert totaal niet. Ook gasten totáál blind voor het verschil tussen verschillende generaties allochtonen.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:44 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Maar jij gaat er dus vanuit dat alles wat in de krant staat de standaard way of life is?
Mensen bestudeer ik smeek jullie bijnaquote:Op donderdag 21 september 2006 17:44 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Maar jij gaat er dus vanuit dat alles wat in de krant staat de standaard way of life is?
Ik praatte over mijn eigen ervaring, heel opmerkelijk doe jij dit ook. In je vorige bericht gaf je aan je hele leven tussen de allochtonen te hebben gewoond. Onze verhalen zijn beide gebaseerd op onze meningen.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:43 schreef releaze het volgende:
[..]
doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg is ook een typisch hollands iets. Ga de grens over en men is ook al zo 'patserig', in westerse landen![]()
Nee joh, ze jatten alleen maar je meisjequote:Op donderdag 21 september 2006 18:03 schreef Roellio het volgende:
[..]
Liever niet, dan haalt 'ie m'n laptop, televisie en dvd-speler weg.
Lieverd, dat blijkt uit je spelling van release dat net als respect niet met een "z" geschreven dient te woirden.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:40 schreef releaze het volgende:
[..]
Maar jij leeft in jouw bekrompen leefwereld, niet in the real world. Ik woon al mn hele leven tussen de allochtonen, heb het hele scala nare dingen meegemaakt (kan jij dat zeggen of heb je dat alleen maar gelezen?) en toch TOCH heb ik niet zo'n bekrompen idee over allochtonen. Ra ra ra..?
oh ik kan dat niet ontkennen maar het is een conclusie van verschillende factoren. En dat is het jamaar. Je kan niet zeggen ze zijn crimineler en de oorzaken ervan compleet wegschuiven alsof het niet boeiend is. Want dat is het wel. Pak de oorzaken op een adequate manier aan en het zal al een stuk beter gaan. En dan niet alleen wijzen naar de buitenlanders, want het is al lang en breed gebleken dat de nederlanders er ook geen fuck aan hebben gedaan. Consessies van beide kanten.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:54 schreef STFU het volgende:
[..]
Ik praatte over mijn eigen ervaring, heel opmerkelijk doe jij dit ook. In je vorige bericht gaf je aan je hele leven tussen de allochtonen te hebben gewoond. Onze verhalen zijn beide gebaseerd op onze meningen.
Maar volgens mij slaan wij hier de plank mis door niet naar de cijfers te kijken, het aantal mislukte integraties is op een relatief hoog niveau. Cijfers vanuit justitie geven identiek hetzelfde probleem aan.
Nu ben ik benieuwd, wat jouw mening zal zijn over onderstaande stelling.
Allochtonen komen relatief veel vaker in aanraking met justitie (zeden, verstoring openbare orde, diefstal/inbraak, geweldsdelicten) dan hollanders.
kom niet met de standaard onzin: ja maar ze zijn ook armer... maar ze rijden wel dolgraag in de nieuwste auto's of scooters, en lopen met dure merkkleding.
Dat geeft in welk geval geen vrijwaring voor het gedrag, eveneens als nederlanders. En natuurlijk er zijn een reeks factoren, maar de aanwakkering zit echt in het bloed. Natuurlijk speelde dit in parijs ook, grote woede onder de islamitische bevolking in de achterstandswijken in Parijs. En de regering heeft daar ook enorme structuursfouten gemaakt... en de grootste is wel dat de landen die gasten hebben toegelaten. Ik denk dat het voor iedereen beter was geweest een stop op de grenzen te zetten en alleen vluchtelingen zouden binnen laten maar geen asielzoekers.quote:Op donderdag 21 september 2006 18:05 schreef releaze het volgende:
[..]
oh ik kan dat niet ontkennen maar het is een conclusie van verschillende factoren. En dat is het jamaar. Je kan niet zeggen ze zijn crimineler en de oorzaken ervan compleet wegschuiven alsof het niet boeiend is. Want dat is het wel. Pak de oorzaken op een adequate manier aan en het zal al een stuk beter gaan. En dan niet alleen wijzen naar de buitenlanders, want het is al lang en breed gebleken dat de nederlanders er ook geen fuck aan hebben gedaan. Consessies van beide kanten.
De cijfers zijn een indicatie van de grootte van een probleem, niet van het probleem zelf.
Er bestaat niets als 'moeten' bekeren. Niet in de regels van de Islam anyway. Bekeren is áltijd, áltijd een vrijwillig iets. Zodra het niet vrijwillig is heb je sowieso de verkeerde moslim.quote:Op donderdag 21 september 2006 18:10 schreef addictivebeat het volgende:
voor alle ja-stemmers, stel dat diegene moet bekeren is het dan nog steeds ok?
quote:Op donderdag 21 september 2006 18:05 schreef stereopenisme het volgende:
[..]
Lieverd, dat blijkt uit je spelling van release dat net als respect niet met een "z" geschreven dient te woirden.
transvaal ken ik niet, schilderswijk een beetje, en dan noem je idd de pauperbuurten, buurten die nogsteeds pauper zijn. Ik ben opgegroeid in een wijk dat tot een van de grootste pauperbuurten van utrecht behoorde, maar zichzelf omhoog heeft kunnen werken door verschillende (financiele) prikkels, nu een van de meest gewilde buurten is in Utrecht en, helaas imo, nu weer achteruit gaat integratiewise, en dat komt voor mijn gevoel door de grote hoeveelheid autochtonen. Wanneer de wijk vooruitgaat, welvarender wordt en mensen van verschillende afkomsten goed en gelijkmatig vertegenwoordigd raken dan heb je een deel van het probleem al opgelost. Al die criminaliteit en rare extremistische gedachten vindt plaats op plekken waar het onderste van de samenleving alomvertegenwoordigd is. En dan heb ik het niet alleen over een marokkanen/turkenbuurt, maar ook hollandsche volkswijken. Overal waar een bepaald gedeelte van de bevolking alomvertegenwoordigd is krijg je een wij-zij dominant-onderdanig cultuurtje. Sowieso is dat mens-eigen, kijken wie de sterkste is.quote:Maar om je vraag te beantwoorden: Ik heb in de schilderswijk en Transvaal gewoond.
Ik ken meisjes die met een mocro uitgingen, goed geintegreerde mocro's ... en vaak (niet altijd) hadden die meiskes niets meer te vertellen na het huwelijk. De kinderen werden/worden islamitisch opgevoed en mamma heeft daar niets over te zeggen. Kinderen zien hun grootouders zelfs niet meer.
Laat ik het herformuleren....mijn dochter hoeft niet met een moslim thuis te komen.
Als ze met jongen thuiskomt die neit moslim is (ouders incluis) (en die heb je ook van marrokaanse komaf,), en ze houden van elkaar en ze zijn geschikt voor elkaar, jijn zegen heeft ze. maar mijn dochter is geen schaap of een fokfabriek voor Allahs leger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |