Ben je autistisch?quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:16 schreef gieltje het volgende:
36, maar dat wist ik al jaren
Kan ik er wat aan doen dat ik een zeer sociale inborst heb??quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er was ook al iemand die 5 scoorde (ander topic).Je kunt ook overdrijven met sociaal zijn.
![]()
Ach, je hebt niet meteen een wetenschappelijke diagnose denk ik, maar volgens mij zegt de test wel iets over je als je 'm eerlijk invult.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:19 schreef kahaarin het volgende:
6, zou er echt naar aanleiding van 50 vragen een conclusie gemaakt kunnen worden?![]()
Dan vind ik 6 best een leuke score!quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ach, je hebt niet meteen een wetenschappelijke diagnose denk ik, maar volgens mij zegt de test wel iets over je als je 'm eerlijk invult.
Hoe herkenbaar...quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:21 schreef Gripper het volgende:
13. Ik ben inderdaad een sociaal dier, en ik vergeet verjaardagen
Ik miste bij sommige vragen ook een paar extra opties idd.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:24 schreef teh_m0nkey het volgende:
Net "Above Average".. 23, niet bijzonder vreemd als buitenbeentjeMaar ik kon ook niet altijd de juiste antwoorden kiezen..
Do you enjoy, en are you good at it.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:25 schreef Ripley het volgende:
13
En waarom stond de vraag over social chitchat er 2 keer in?
Volgens mij is de tweede vraag net even anders dan de eerste, maar dan zou ik de test nog een keer moeten doorlopen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:25 schreef Ripley het volgende:
13
Inderdaad. Zeker een zware diagnose als autisme kun je echt vaststellen met een internettestjequote:Op dinsdag 19 september 2006 13:26 schreef Levitation het volgende:
38, slik...![]()
32-50 Very High
(most people with Asperger Syndrome or high functioning autism score about 35)
Alleen valt 't me op dat als je testjes op internet doet, je altijd van alles mankeert.![]()
Til er dus niet te zwaar aan...![]()
Hoeveel opties wil je hebben?quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:24 schreef teh_m0nkey het volgende:
Net "Above Average".. 23, niet bijzonder vreemd als buitenbeentjeMaar ik kon ook niet altijd de juiste antwoorden kiezen..
Misschien weet niet?quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:28 schreef BoukeF het volgende:
[..]
Hoeveel opties wil je hebben?
je had al
JA
Soms wel
Soms niet
Nee
dat dekt de lading antwoorden toch wel redelijk
aha! mijn dilemma opgelost?quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:27 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Do you enjoy, en are you good at it.
2 verschillende vragen erover
Dubbelchecken, gebeurt wel vaker in tests. Kijken of je twee keer hetzelfde antwoord of dat je de boel belazert.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:25 schreef Ripley het volgende:
13
Dan kom je moeilijker tot een duidelijke uitslag van de test. Nu word je gewoon gedwongen een antwoord te kiezenquote:
quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:36 schreef Elefes het volgende:
[..]
Dan kom je moeilijker tot een duidelijke uitslag van de test. Nu word je gewoon gedwongen een antwoord te kiezen.
Ik had 24, voor een vrouw.
Het feit dat je je er druk om maakt zegt al genoeg hoor!quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:49 schreef Levitation het volgende:
Ik ben nogsteeds koploper met mijn 38 punten.![]()
![]()
Ach, het viel me gewoon op dat mensen die van zichzelf weten autisme te hebben, lager scoren.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:53 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Het feit dat je je er druk om maakt zegt al genoeg hoor!![]()
Alsof er na 50 vragen een definitieve uitslag bekend is!![]()
Goed zo!quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:55 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ach, het viel me gewoon op dat mensen die van zichzelf weten autisme te hebben, lager scoren.![]()
Maar ik zit er niet echt mee, hoor!![]()
Heb 't prima naar m'n zin!![]()
Ik heb 40. Kan me niet voorstellen dat je 38 haalt na serieus invullen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:49 schreef Levitation het volgende:
Ik ben nogsteeds koploper met mijn 38 punten.![]()
![]()
Bedoel je serieus of eerlijk? Het eerste ben ik met je eens, maar met eerlijk invullen kun je hoog scoren hoor.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:21 schreef BrickTop het volgende:
[..]
Ik heb 40. Kan me niet voorstellen dat je 38 haalt na serieus invullen.![]()
3x eerlijk invullen en 3 maal 37 gehaald.quote:Op dinsdag 19 september 2006 14:23 schreef Marsepein het volgende:
[..]
maar met eerlijk invullen kun je hoog scoren hoor.
Woh, jij bent best wel ultiemk niet-autist zeg maar.quote:
quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:05 schreef Pony-Lover het volgende:
Wat een rare test![]()
ik heb 5 punten terwijl ik weer dat ik een nogal anti-sociaal persoon ben.![]()
heb je iedere keer (keer opkeer) hetzelfde antwoord gegeven?quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:05 schreef Pony-Lover het volgende:
Wat een rare test![]()
Nee, ik ben zelfs nogal eerlijk geweest.quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:10 schreef Adelante het volgende:
[..]
heb je iedere keer (keer opkeer) hetzelfde antwoord gegeven?
Wat maakt het nou uit voor het eerlijk antwoorden of je de test doorziet of niet?quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:20 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Nee, ik ben zelfs nogal eerlijk geweest.![]()
Ik weet wel wat het probleem is met dit soort tests, buiten de IQ test zijn e meeste psychologische tests alleen geschikt voor mensen met een gemiddelde of beneden-gemiddelde intelligentie, iedereen die daar boven zit is instaat de test te doorzien.
Iedereen is in staat sociaal wenselijke antwoorden te geven op zo'n test.quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:20 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Nee, ik ben zelfs nogal eerlijk geweest.![]()
Ik weet wel wat het probleem is met dit soort tests, buiten de IQ test zijn e meeste psychologische tests alleen geschikt voor mensen met een gemiddelde of beneden-gemiddelde intelligentie, iedereen die daar boven zit is instaat de test te doorzien.
Ik heb er wel eens aan gedacht om me eens echt te laten testen. Maar ja, wat schiet je ermee op? Ik functioneer prima, kan goed leven met mijn rare trekjes.quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:38 schreef Cassiopeia het volgende:
ik had dus 34, moet ik me nu ook officieel laten testen, of schiet ik daar niks mee op?![]()
Heb je er zelf last van of zeg je dit nav dit testje?quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:38 schreef Cassiopeia het volgende:
ik had dus 34, moet ik me nu ook officieel laten testen, of schiet ik daar niks mee op?![]()
Whehe ik dacht bij mezelf dat je ook meer nerd ben dan autist als je liever in een bibliotheek zit dan op een feest.quote:
geen zak, maar ik heb hem nog een keer gedaan, nu niet zo eerlijk en ik kan dus ook boven de 40 scoren.quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit voor het eerlijk antwoorden of je de test doorziet of niet?
Nou, de enige reden voor een officiele test is dat het een hoop duidelijkheid zou kunnen geven voor mijn omgeving. Vooral vroeger werd er vaak met onbegrip gereageerd op dingen die ik deed/zei omdat het niet bekend was. Vaak werd gedacht dat ik arrogant was ofzo. Inmiddels heb ik mezelf nogal wat sociale etiquette aan moeten leren en kan ik er prima mee leven eigenlijk, met nog wat rare "stuiptrekjes" somsquote:Op dinsdag 19 september 2006 15:40 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Heb je er zelf last van of zeg je dit nav dit testje?
Als je zelf goed mee kunt komen en geen problemen hebt op sociaal gebied, waarom zou je jezelf dan een label op laten plakken?
Ach, veel mensen stellen zich ook te veel aan hoor. IK heb ook zovaak iets dat mensne het asociaal vinden. Een beetje grfheid moet kunnen toch.quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:46 schreef Cassiopeia het volgende:
[..]
Nou, de enige reden voor een officiele test is dat het een hoop duidelijkheid zou kunnen geven voor mijn omgeving. Vooral vroeger werd er vaak met onbegrip gereageerd op dingen die ik deed/zei omdat het niet bekend was. Vaak werd gedacht dat ik arrogant was ofzo. Inmiddels heb ik mezelf nogal wat sociale etiquette aan moeten leren en kan ik er prima mee leven eigenlijk, met nog wat rare "stuiptrekjes" soms![]()
Dan zou ik het niet doen, de omgeving is het niet waard om zo'n diagnose over jezelf te laten stellen als ze onderhand nog niet aan je stuiptrekjes zijn gewend, ze nemen je maar zoals je bent!quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:46 schreef Cassiopeia het volgende:
[..]
Nou, de enige reden voor een officiele test is dat het een hoop duidelijkheid zou kunnen geven voor mijn omgeving. Vooral vroeger werd er vaak met onbegrip gereageerd op dingen die ik deed/zei omdat het niet bekend was. Vaak werd gedacht dat ik arrogant was ofzo. Inmiddels heb ik mezelf nogal wat sociale etiquette aan moeten leren en kan ik er prima mee leven eigenlijk, met nog wat rare "stuiptrekjes" soms![]()
Niet alleen je broer denk ik.quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:45 schreef Twin1983 het volgende:
33
32-50 very high.
Hmmmm..
Mijn broer heeft het syndroom van asperger.
![]()
Je hebt een relatie met een autistische man?quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:49 schreef releaze het volgende:
Ik had 18, mijn autistische vriend had 39
Maar ik had 3-4 jaar terug waarschijnlijk een stuk hoger gescoord, toen ik nog mega met mezelf in de knoop zat. Maar toen scoorde ik ook hoog op borderlinetesten enzo![]()
Dat betekend dat je geen nummerfixatie hebt, schijnt typisch iets voor authisten te zijn.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:21 schreef Gripper het volgende:
13. Ik ben inderdaad een sociaal dier, en ik vergeet verjaardagen
Ik vergeet ook altijd verjaardagen en heb score 4. Nu heb ik wel een excuus als ik weer mijn vrouw haar verjaardag of onze trouwdag vergeet (niet zo moeilijk als ze op dezelfde dag vallen). Ik zeg gewoon dat ik geen nummerfixatie hebquote:Op dinsdag 19 september 2006 19:27 schreef Dr_Gonzo het volgende:
Dat betekend dat je geen nummerfixatie hebt, schijnt typisch iets voor authisten te zijn.
Zelf zou ik mijn eigen verjaardag nog vergeten als het niet op 1 jan. zou zijn.... ik scoor dan ook een nette 8
broodje_poep tegen zijn vrouw:"Wat denk je wel dat ik ben, een authist ofzo? Ik heb toch zeker geen nummerfixatie!!"quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:29 schreef broodje_poep het volgende:
[..]
Ik vergeet ook altijd verjaardagen en heb score 4. Nu heb ik wel een excuus als ik weer mijn vrouw haar verjaardag of onze trouwdag vergeet (niet zo moeilijk als ze op dezelfde dag vallen). Ik zeg gewoon dat ik geen nummerfixatie heb![]()
Dat lijkt me niet.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:45 schreef VrijeVal het volgende:
19..
Zit er een negatief verband tussen de score uit deze test en die van het IQ?
Yep. Hij heeft het syndroom van Asperger.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je hebt een relatie met een autistische man?
Idd, score 25 en PDD-NOSquote:Op dinsdag 19 september 2006 13:55 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ach, het viel me gewoon op dat mensen die van zichzelf weten autisme te hebben, lager scoren.![]()
Maar ik zit er niet echt mee, hoor!![]()
Heb 't prima naar m'n zin!![]()
Hoe ervaar je dat?quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:38 schreef releaze het volgende:
[..]
Yep. Hij heeft het syndroom van Asperger.
quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:58 schreef RiLo het volgende:
Willen degenen die al het gemiddelde per geslacht en leefdtijdscategorie heeft zitten berekenen van die hiervoorgaande uitslagen eventjes hun hand op steken, die hoeven de test niet meer te maken
Als heel prettigquote:
Dat vind ik ook wel jammer eigenlijkquote:Op dinsdag 19 september 2006 21:29 schreef wizarddragon het volgende:
13. Damn, in een wereld waarin iedereen wel wat heeft, heb ik dus weer niks
Een 'NT-er'?quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:29 schreef releaze het volgende:
[..]
Als heel prettig
Nah, ik heb er zelf niet zoveel moeite mee eigenlijk. Heel veel mensen denken dat het allemaal heel moeilijk is, maar het went. Ik kan het moeilijk uitleggen. Ik praat vrij veel met hem om ook zijn belevingswereld te snappen en daar werkt ie wel aan mee, hoewel het voor hem heel moeilijk is om zn belevingswereld uit te leggen, dat is allemaal oefenen enzo, kijken hoe ik hem het beste kan bereiken, maar dat went. Er zijn weleens onverwachte 'autistendingetjes' maar dat went ook. Het is voor hem moeilijker om met een NTer te leven dan dat het voor mij moeilijk is om met een autist te leven, want ik heb een vrij groot aanpassingsvermogen en hij veel beperkter.
Mijn broertje is er eentje.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:39 schreef Aoristus het volgende:
wat vinden jullie zo interessant aan autisten trouwens?
Ik denk dat dat komt door de Rainman-associatie die mensen hebben die niet weten dat 80% van de autisten zwakbegaafd isquote:Op dinsdag 19 september 2006 21:39 schreef Aoristus het volgende:
wat vinden jullie zo interessant aan autisten trouwens?
klassiek of asperger?quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mijn broertje is er eentje.
God heeft mij, naast alle borstomvang, blijkbaar de sociale vaardigheden gegeven.
toe maar, 80% zwakbegaafd.. ik kan je verklappen dat mensen met de stoornis van Asperger aan het criterium normaal tot hoogbegaafdheid moeten voldoen. Voor de buitenwereld lijkt eens Asperger voor de meeste mensen vaak niet eens op iemand met autisme.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:44 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt door de Rainman-associatie die mensen hebben die niet weten dat 80% van de autisten zwakbegaafd is
Asperger, hoogfunctioneel.quote:
Ik kan je verklappen dat ik het niet uit mijn duim zou DURVEN zuigenquote:Op dinsdag 19 september 2006 21:47 schreef Aoristus het volgende:
toe maar, 80% zwakbegaafd.. ik kan je verklappen dat mensen met de stoornis van Asperger aan het criterium normaal tot hoogbegaafdheid moeten voldoen. Voor de buitenwereld lijkt eens Asperger voor de meeste mensen vaak niet eens op iemand met autisme.
een NTer is een neuro typical, een 'gewoon' iemand zonder stoornissenquote:Op dinsdag 19 september 2006 21:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Een 'NT-er'?
Het enige wat ik me kan bedenken waar ik moeite mee zou kunnen hebben, is een eventueel gebrek aan affectie. Of is daar in zijn geval geen sprake van?
Dat is waar, er zijn meerdere smaken. Ze hebben gemeen dat het een aangeboren afwijking is. Ik vind het een beetje cru om kwaliteiten danwel zwakbegaafdheid toe te dichten aan 80% van de autisten.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:50 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik kan je verklappen dat ik het niet uit mijn duim zou DURVEN zuigen
(en dat het autistisch spectrum ietsje verder reikt dan Asperger alleen)
ik denk dat maar heel weinig mensen in contact komen met mensen met klassiek autisme, maar heel veel in contact komen met aspergers en PDD-NOSers. En PDD NOSers zijn ook weer niet zo zwakbegaafd, vmbo niveau, iets lager oid. Maar d'r zijn veel meer groepen in de samenleving die zo laag scoren, die zijn niet allemaal zwakbegaafd. Maar hoe het voor de rest met de verdeling van autisme zit.. je ne sais pas.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:50 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik kan je verklappen dat ik het niet uit mijn duim zou DURVEN zuigen
(en dat het autistisch spectrum ietsje verder reikt dan Asperger alleen)
Zo te horen verschilt het weinig van elke andere willekeurige relatie. In elke relatie moet je immers leren leven met de 'gekke' trekjes van een ander.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:50 schreef releaze het volgende:
[..]
een NTer is een neuro typical, een 'gewoon' iemand zonder stoornissen
Nah op affectief gebied valt het best mee, hij doet heel erg zn best en dat is ook vaak voldoende. Ik zie op andere manieren dat ie heel veel om mij geeft en dat ie in het algemeen om heel veel dingen geeft. Hij kan z'n emoties weinig camoufleren, sociale maskertjes daar prik je doorheen en wat overblijft is gewoon puur hij, en hij heeft veel liefde in zich wat dus ook heel duidelijk zichtbaar is in alles wat ie doet.
Hij kan zich alleen moeilijk inleven in mij en daar op reageren zoals ik dat graag zou willen, maar dat zijn mijn egoistische gedachten en dus mijn probleem. Hij geeft me op andere manieren (affectieve) aandacht en dat is goed zo. Het kan toch niet anders, dus kan ik daar ook niet over blijven doorjammeren
Wat een toffe site.quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:57 schreef Binkster het volgende:
http://isnt.autistics.org/
Dat is NT'er
Bij mij is iig de diagnose "klassiek autisme" vastgesteld, toen ik een peuter was, maar nu noem ik mezelf meer "iemand met wat autistische trekjes"quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:54 schreef releaze het volgende:
[..]
ik denk dat maar heel weinig mensen in contact komen met mensen met klassiek autisme, maar heel veel in contact komen met aspergers en PDD-NOSers. En PDD NOSers zijn ook weer niet zo zwakbegaafd, vmbo niveau, iets lager oid. Maar d'r zijn veel meer groepen in de samenleving die zo laag scoren, die zijn niet allemaal zwakbegaafd. Maar hoe het voor de rest met de verdeling van autisme zit.. je ne sais pas.
Ik zou het niet weten. Ik heb wel eerder relaties gehad maar dat was niet zoals dit, en ik was zelf ook een stuk jonger en onervarenen. En deze relatie zit ook echt goed. We communiceren wel heel veel, veel meer dan dat ik dat bij andere deed. Maar goed, ik word ook een dagje ouderquote:Op dinsdag 19 september 2006 21:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zo te horen verschilt het weinig van elke andere willekeurige relatie. In elke relatie moet je immers leren leven met de 'gekke' trekjes van een ander.
Dat denk ik ook wel.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:14 schreef releaze het volgende:
Maar goed, hoe ouder een autist wordt, des te groter zijn aanpassingsvermogen. Er zit een wereld van verschil tussen een knul van 8, 12 jaar en een vent van tegen de 30. Aspergers kunnen in het algemeen goed meedoen in de maatschappij, ze blijven alleen een beetje raar. Wat ik wel merk is dat ik met mn vriend anders om ga dan dat ik dat met andere mensen doe, maar aan de andere kant ben ik wel gewend om anders om te gaan met bepaalde mensen. Mn vader is slechthorend en op sociaal vlak ook een man met vreemde trekken, maar dat gaat ook wel. Maar door al die vage mensen om me heen heb ik bijvoorbeeld wel moeite met omgang met NTers zeg maar, dat wordt ook steeds beter, maar ze zijn vage mensen helemaal caught up in hun idee over hoe iets 'hoort'.Dat idee is ook alleen maar versterkt sinds mn opleiding pedagogiek, dat ik me echt afvraag Waar Zijn We Nu Helemaal Mee Bezig?
Autisten hebben imo een heel verfrissende blik op de maatschappij, ik denk dat we daar heel veel van kunnen leren..
tja, ik vind dat praten over koetjes en kalfjes nou zoiets 'standaard', zeg maar. Je hoeft maar flink gepest te zijn op school om geen sociaal dier te zijn en daarom niet weten wat je in sociale happenings moet doen en het daardoor bijvoorbeeld niet leuk vinden, meer de diepgang in willen omdat dat echt verbinding is en weet ik veel wat.. Ook bij depressie enzo, -- niet-sociaal betekent niet wel-autistisch (egh, wat een zin) en dat lijken mensen wel vaak te denken ofzo, zo ook in deze test. Het zijn andere dingen waar je echt merkt dat iemand 'anders' is. Ik heb dit voorbeeld al weleens eerder gegeven, maar mijn vriend kan zich serieus in z'n ziel gekwetst voelen wanneer ik mn bord niet leeg eet. Hij ziet dat op de een of andere manier als een directe afwijzing van zijn persoon en zijn kunnen, terwijl ik gewoon vol zitquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:11 schreef speknek het volgende:
26.
Toen ik het invulde vond ik het nog reuze meevallen. Ik heb bijvoorbeeld weinig moeite om mensen hun intenties of gevoelens af te lezen, en heb een redelijk rijke fantasie. Maar ik houd niet van sociale happenings en praten over koetjes en kalfjes.
Nouja, ik studeer informatica, het kan een beroepsdeformatie zijn..
Nope, ik ken de titel wel, maar ben teveel bezig met andere dingen en autisme gerelateerde dingetjes staan nog niet hoog op mn to do lijstje.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel.
Heb je Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht gelezen?
't Is iets om vor de lol te lezen hoor. Erg leuk boek.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:22 schreef releaze het volgende:
[..]
Nope, ik ken de titel wel, maar ben teveel bezig met andere dingen en autisme gerelateerde dingetjes staan nog niet hoog op mn to do lijstje.![]()
Voor de lol lezen zit er helaas niet in deze tijd. Veel bezig met lezen voor studie, ben ook nog eens een compnerd dus daar gaat ook tijd aan op en voor de rest ben ik aan het lezen over dingen die mij op dit moment heel erg dwarszitten..Soms heb ik zoiets van, jeetje, ik woon met een autist samen ga daar nou eens over lezen! maar now is not the right time or momentquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:23 schreef Isegrim het volgende:
[..]
't Is iets om vor de lol te lezen hoor. Erg leuk boek.
Same here, ik heb 6 punten maar ben niet echt een heel sociaal persoon.quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:05 schreef Pony-Lover het volgende:
Wat een rare test![]()
vind ik altijd een beetje een laffe optie.quote:
gewoon een stille kleuter?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:56 schreef -starseed-mayo- het volgende:
26 boven het gemiddelde
Vroeger had ik geloof ik wel zoiets, tot me 4de deed en zei ik nooit wat.![]()
Nee, hoog sensitief is geen hype bedoel jequote:Op dinsdag 19 september 2006 23:09 schreef nightdaughter het volgende:
best eng, ik scoorde 27. Ik heb zelf een half jaar met autistische kinderen gewerkt. Ik zag inderdaad ook een aantal overeenkomsten. Autisten zijn ook nieuwetijds kinderen. Komen ook veel dingen uit het hoog sensitieve vlak.
laat je maar vast opnemenquote:Op dinsdag 19 september 2006 23:09 schreef nightdaughter het volgende:
best eng, ik scoorde 27. Ik heb zelf een half jaar met autistische kinderen gewerkt. Ik zag inderdaad ook een aantal overeenkomsten. Autisten zijn ook nieuwetijds kinderen. Komen ook veel dingen uit het hoog sensitieve vlak.
het is een test die je in principe in 15 minuten kan maken, het is een introductietest. Er wordt geen waardeoordeel aan gehangen, maar het kan een indruk geven dat er iets anders aan de hand is dan een persoonlijkheidsstoornis.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:11 schreef ellos het volgende:
30, is geen goedgekeurde test overigens
quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:54 schreef Aoristus het volgende:
Dat is waar, er zijn meerdere smaken. Ze hebben gemeen dat het een aangeboren afwijking is. Ik vind het een beetje cru om kwaliteiten danwel zwakbegaafdheid toe te dichten aan 80% van de autisten.
Toevallig weet ik van een aantal fok! leden dat zij een pervasieve ontwikkelingsstoornis hebben, weet jij wie dat zijn?
Ik denk dat jij te weinig zelfreflectie hebt, doe er eens iets aan!quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:56 schreef Stranger het volgende:
30, sociaal ben ik misschien niet de beste maar om me nou 'above average' te geven.. Denk dat ik toch echt meer in de 'average'-zone pas.
En toch wordt dit onderzoek door psychiaters gebruikt bij de diagnose voor autisme.quote:Op woensdag 20 september 2006 00:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
11... Maar wat een boutvragen zeg. Je kunt ze vaak op tig manieren lezen, waarbij iedere manier van lezen een ander antwoord met zich zal brengen. Dit is geen zuiver onderzoek.
Levensgevaarlijk. Die vragen zijn zo onprecies geformuleerd.quote:Op woensdag 20 september 2006 01:11 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
En toch wordt dit onderzoek door psychiaters gebruikt bij de diagnose voor autisme.
Staat definitely yes, alsof dat extreem is, had beter kunnen staan:quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:28 schreef BoukeF het volgende:
[..]
Hoeveel opties wil je hebben?
je had al
JA
Soms wel
Soms niet
Nee
dat dekt de lading antwoorden toch wel redelijk
Komt me erg bekend voor, ik had 34 punten. Ik kan ook niet goed omgaan met plotelinge verandering (moet er minstens een nachtje over slapen, afhankelijk van hoe groot de verandering is). Vroeger op de basisschool zorgde mijn moeder ervoor dat er toch nog wat vrienden over de vloer kwamen bij verjaardagen enzo, ik stak totaal geen energie in vriendschappen en leefde lekker in mijn eigen wereldje. Gevoel voor humor heb ik wel, en een behoorlijk numeriek geheugen waar ik ook om bekend sta in mijn omgeving.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
35 hiero! Ik weet inderdaad van mezelf dat ik nogal wat autistische trekjes heb (dwangneuroses, hekel aan verandering, maak moeilijk vrienden, doe altijd alles volgens vaste patronen, etc) maar heb op zich wel een goed gevoel voor humor en weet me wel te gedragen in gezelschap (ik weet welk gedrag "not done" is, maar dat is meer een kwestie van weten dan van begrijpen). Maar ik ben niet echt een heel teruggetrokken type ofzo, ik kan bij vlagen juist irritant druk zijn.
Dus verjaardagen vergeten is sociaalquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:40 schreef Christine het volgende:
[..]
Same here, ik heb 6 punten maar ben niet echt een heel sociaal persoon.
Eigenlijk helemaal niet. Hoewel ik wel redelijk kan chitchatten en verjaardagen vergeet....
saai he, ik had precies het gemiddelde voor mannenquote:
Zo sociaal ben je dan dus niet. Echt sociale mensen ( sociaal als in heel groot vriendennetwerk ) pappen ook makkelijk aan met nieuwe mensen in vreemde situaties. Ik ben ook niet zo hoor, maar ik bedoel noem jezelf niet socialer dan je bent.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:48 schreef Laura 2000 het volgende:
19, dat vind ik nog best hoog...!Maar op zich geen verrassing, ik houd bijvoorbeeld niet van nieuwe situaties, nieuwe mensen leren kennen, dat soort dingen. Verder ben ik wel sociaal hoor
, maar dan vooral met mensen die ik al redelijk ken!
![]()
Nou in zekere zin wel natuurlijk, als je totaal geen autistische trekjes hebt dan ben je: NIET bang voor nieuwe situaties, NIET bang voor verandering, NIET bang voor verstoring van dagelijkse routine, NIET vies van triviale blabla en heb je ook een aantal eigenschappen WEL zoals mogelijkheid om veel dingen tegelijk te doen, meerdere gesprekken volgen, sociale situaties doorzien. Dan kan je nog wel heel bewust je van mensen afzonderen of iets maar de kans is groter dat je dan best een sociaal persoon bent.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:51 schreef Lienekien het volgende:
Alles wat volgens de test kennelijk niet op autisme duidt, is niet maar ineens gedrag dat onder de term 'sociaal' te vatten is, natuurlijk. 'Niet autistisch gedrag' is niet hetzelfde als 'sociaal gedrag'.
Ja, als je het totaalplaatje bekijkt, ben je waarschijnlijk wel een sociaal persoon. Maar de losse eigenschappen zijn niet allemaal kenmerkend voor sociaal gedrag.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:54 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Nou in zekere zin wel natuurlijk, als je totaal geen autistische trekjes hebt dan ben je: NIET bang voor nieuwe situaties, NIET bang voor verandering, NIET bang voor verstoring van dagelijkse routine, NIET vies van triviale blabla en heb je ook een aantal eigenschappen WEL zoals mogelijkheid om veel dingen tegelijk te doen, meerdere gesprekken volgen, sociale situaties doorzien. Dan kan je nog wel heel bewust je van mensen afzonderen of iets maar de kans is groter dat je dan best een sociaal persoon bent.
Qua autistische trekjes zou ik zeggen dat alle verjaardagen in je hoofd hebben zitten maar er verder niets mee doen meer zegt dan een kalender nodig hebben en iedereen een lief kaartje sturen.quote:Op woensdag 20 september 2006 11:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, als je het totaalplaatje bekijkt, ben je waarschijnlijk wel een sociaal persoon. Maar de losse eigenschappen zijn niet allemaal kenmerkend voor sociaal gedrag.
Zelf maak je ook die foute redenering: dat verjaardagen vergeten sociaal gedrag zou zijn. Dat wil de test natuurlijk helemaal niet impliceren.
Hmmm. Nee oké, je hebt wel een beetje gelijk. Ik heb vrij weinig behoefte om nog meer mensen goed te leren kennen, en ben ook niet goed in zulke situaties. Maar dat komt juist omdat ik al een vrij groot vriendennetwerk heb, ik heb vaakde grootste moeite om ze allemaal te zien/contact te onderhouden...quote:Op woensdag 20 september 2006 10:50 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Zo sociaal ben je dan dus niet. Echt sociale mensen ( sociaal als in heel groot vriendennetwerk ) pappen ook makkelijk aan met nieuwe mensen in vreemde situaties. Ik ben ook niet zo hoor, maar ik bedoel noem jezelf niet socialer dan je bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |