vind ik altijd een beetje een laffe optie.quote:
gewoon een stille kleuter?quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:56 schreef -starseed-mayo- het volgende:
26 boven het gemiddelde
Vroeger had ik geloof ik wel zoiets, tot me 4de deed en zei ik nooit wat.![]()
Nee, hoog sensitief is geen hype bedoel jequote:Op dinsdag 19 september 2006 23:09 schreef nightdaughter het volgende:
best eng, ik scoorde 27. Ik heb zelf een half jaar met autistische kinderen gewerkt. Ik zag inderdaad ook een aantal overeenkomsten. Autisten zijn ook nieuwetijds kinderen. Komen ook veel dingen uit het hoog sensitieve vlak.
laat je maar vast opnemenquote:Op dinsdag 19 september 2006 23:09 schreef nightdaughter het volgende:
best eng, ik scoorde 27. Ik heb zelf een half jaar met autistische kinderen gewerkt. Ik zag inderdaad ook een aantal overeenkomsten. Autisten zijn ook nieuwetijds kinderen. Komen ook veel dingen uit het hoog sensitieve vlak.
het is een test die je in principe in 15 minuten kan maken, het is een introductietest. Er wordt geen waardeoordeel aan gehangen, maar het kan een indruk geven dat er iets anders aan de hand is dan een persoonlijkheidsstoornis.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:11 schreef ellos het volgende:
30, is geen goedgekeurde test overigens
quote:Op dinsdag 19 september 2006 21:54 schreef Aoristus het volgende:
Dat is waar, er zijn meerdere smaken. Ze hebben gemeen dat het een aangeboren afwijking is. Ik vind het een beetje cru om kwaliteiten danwel zwakbegaafdheid toe te dichten aan 80% van de autisten.
Toevallig weet ik van een aantal fok! leden dat zij een pervasieve ontwikkelingsstoornis hebben, weet jij wie dat zijn?
Ik denk dat jij te weinig zelfreflectie hebt, doe er eens iets aan!quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:56 schreef Stranger het volgende:
30, sociaal ben ik misschien niet de beste maar om me nou 'above average' te geven.. Denk dat ik toch echt meer in de 'average'-zone pas.
En toch wordt dit onderzoek door psychiaters gebruikt bij de diagnose voor autisme.quote:Op woensdag 20 september 2006 00:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
11... Maar wat een boutvragen zeg. Je kunt ze vaak op tig manieren lezen, waarbij iedere manier van lezen een ander antwoord met zich zal brengen. Dit is geen zuiver onderzoek.
Levensgevaarlijk. Die vragen zijn zo onprecies geformuleerd.quote:Op woensdag 20 september 2006 01:11 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
En toch wordt dit onderzoek door psychiaters gebruikt bij de diagnose voor autisme.
Staat definitely yes, alsof dat extreem is, had beter kunnen staan:quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:28 schreef BoukeF het volgende:
[..]
Hoeveel opties wil je hebben?
je had al
JA
Soms wel
Soms niet
Nee
dat dekt de lading antwoorden toch wel redelijk
Komt me erg bekend voor, ik had 34 punten. Ik kan ook niet goed omgaan met plotelinge verandering (moet er minstens een nachtje over slapen, afhankelijk van hoe groot de verandering is). Vroeger op de basisschool zorgde mijn moeder ervoor dat er toch nog wat vrienden over de vloer kwamen bij verjaardagen enzo, ik stak totaal geen energie in vriendschappen en leefde lekker in mijn eigen wereldje. Gevoel voor humor heb ik wel, en een behoorlijk numeriek geheugen waar ik ook om bekend sta in mijn omgeving.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
35 hiero! Ik weet inderdaad van mezelf dat ik nogal wat autistische trekjes heb (dwangneuroses, hekel aan verandering, maak moeilijk vrienden, doe altijd alles volgens vaste patronen, etc) maar heb op zich wel een goed gevoel voor humor en weet me wel te gedragen in gezelschap (ik weet welk gedrag "not done" is, maar dat is meer een kwestie van weten dan van begrijpen). Maar ik ben niet echt een heel teruggetrokken type ofzo, ik kan bij vlagen juist irritant druk zijn.
Dus verjaardagen vergeten is sociaalquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:40 schreef Christine het volgende:
[..]
Same here, ik heb 6 punten maar ben niet echt een heel sociaal persoon.
Eigenlijk helemaal niet. Hoewel ik wel redelijk kan chitchatten en verjaardagen vergeet....
saai he, ik had precies het gemiddelde voor mannenquote:
Zo sociaal ben je dan dus niet. Echt sociale mensen ( sociaal als in heel groot vriendennetwerk ) pappen ook makkelijk aan met nieuwe mensen in vreemde situaties. Ik ben ook niet zo hoor, maar ik bedoel noem jezelf niet socialer dan je bent.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:48 schreef Laura 2000 het volgende:
19, dat vind ik nog best hoog...!Maar op zich geen verrassing, ik houd bijvoorbeeld niet van nieuwe situaties, nieuwe mensen leren kennen, dat soort dingen. Verder ben ik wel sociaal hoor
, maar dan vooral met mensen die ik al redelijk ken!
![]()
Nou in zekere zin wel natuurlijk, als je totaal geen autistische trekjes hebt dan ben je: NIET bang voor nieuwe situaties, NIET bang voor verandering, NIET bang voor verstoring van dagelijkse routine, NIET vies van triviale blabla en heb je ook een aantal eigenschappen WEL zoals mogelijkheid om veel dingen tegelijk te doen, meerdere gesprekken volgen, sociale situaties doorzien. Dan kan je nog wel heel bewust je van mensen afzonderen of iets maar de kans is groter dat je dan best een sociaal persoon bent.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:51 schreef Lienekien het volgende:
Alles wat volgens de test kennelijk niet op autisme duidt, is niet maar ineens gedrag dat onder de term 'sociaal' te vatten is, natuurlijk. 'Niet autistisch gedrag' is niet hetzelfde als 'sociaal gedrag'.
Ja, als je het totaalplaatje bekijkt, ben je waarschijnlijk wel een sociaal persoon. Maar de losse eigenschappen zijn niet allemaal kenmerkend voor sociaal gedrag.quote:Op woensdag 20 september 2006 10:54 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Nou in zekere zin wel natuurlijk, als je totaal geen autistische trekjes hebt dan ben je: NIET bang voor nieuwe situaties, NIET bang voor verandering, NIET bang voor verstoring van dagelijkse routine, NIET vies van triviale blabla en heb je ook een aantal eigenschappen WEL zoals mogelijkheid om veel dingen tegelijk te doen, meerdere gesprekken volgen, sociale situaties doorzien. Dan kan je nog wel heel bewust je van mensen afzonderen of iets maar de kans is groter dat je dan best een sociaal persoon bent.
Qua autistische trekjes zou ik zeggen dat alle verjaardagen in je hoofd hebben zitten maar er verder niets mee doen meer zegt dan een kalender nodig hebben en iedereen een lief kaartje sturen.quote:Op woensdag 20 september 2006 11:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, als je het totaalplaatje bekijkt, ben je waarschijnlijk wel een sociaal persoon. Maar de losse eigenschappen zijn niet allemaal kenmerkend voor sociaal gedrag.
Zelf maak je ook die foute redenering: dat verjaardagen vergeten sociaal gedrag zou zijn. Dat wil de test natuurlijk helemaal niet impliceren.
Hmmm. Nee oké, je hebt wel een beetje gelijk. Ik heb vrij weinig behoefte om nog meer mensen goed te leren kennen, en ben ook niet goed in zulke situaties. Maar dat komt juist omdat ik al een vrij groot vriendennetwerk heb, ik heb vaakde grootste moeite om ze allemaal te zien/contact te onderhouden...quote:Op woensdag 20 september 2006 10:50 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Zo sociaal ben je dan dus niet. Echt sociale mensen ( sociaal als in heel groot vriendennetwerk ) pappen ook makkelijk aan met nieuwe mensen in vreemde situaties. Ik ben ook niet zo hoor, maar ik bedoel noem jezelf niet socialer dan je bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |