abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:19:05 #101
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42139301
en dan ben ik blij als ik 16.1 km in 14 km/h gelopen heb
pi_42142504
quote:
Op maandag 25 september 2006 15:15 schreef Matness het volgende:
hallo!
ik heb nog nooit hard gelopen, en wil gaan beginnen met oefenen.
ik wil graag mijn conditie verbeteren, en wat afvallen, en aangezien ik momenteel verder geen sport doe, lijkt dit me een goed begin.

maar hoe moet ik beginnen? zeker de eerste paar keer?
hoe zijn jullie begonnen?
Ik wilde je overigens niet ontmoedigen hoor met mijn 'successtory ' ik sport eigenlijk vanaf 1996 vrij intensief. Hoewel met tussenpozen heb ik altijd ook erbij hardgelopen.

Als je wilt afvallen hoef je niet hard te lopen, joggen volstaat. Toen ik begon in 1996 liep ik maanden lang misschien maar 3 minuten hard.
Probeer eens een schema van http://www.hardloopschema.nl/?p=hardlopen_nieuws_detail&detail=149 Ik heb dus een schema voor 5 km genomen, duurloop, hoewel ik stukken hoger uitkwam ondersteunt het me bij mijn huidige lopen.

Wat iemand anders hier ook zei klopt: Het is meer een kwestie van volhouden.
Naieviteit is onschuld.
pi_42143142
Deze heb ik zelf berekend:
quote:
er wordt 4,5 gram vet per km verbrand

stel ik wil 10 kilo vet is 10.000 gram verbr.

dan moet ik 10.000 / 4,5 is 2222 km hardlopen

met 11 km (11 km per keer 1 x per 4 dagen)

d.i. 202 keer hardlopen

30,5 / 4 = 7,625 keer hardlopen p/maand

202 / 7,625 = 26,49 maand is 2 jaar en 2 maand en 2 week
uitleg van van hardloopschema.nl:
quote:
Dat valt misschien tegen maar als je bezig bent met afvallen, val je niet alleen af door het hardlopen. Je valt af omdat je gedurende langere tijd meer calorieën verbruikt dan dat je binnenkrijgt via je voeding. Het Nederlands Voedingscentrum adviseert om tussen de 500 en 1000 kCal per dag meer te verbruiken en/of minder te eten/drinken om gezond en effectief af te vallen. Hiermee val je 0,5 tot 1 kilo per week af.
Moet je als loper nog uitkijken dat je je niet volpropt met koolhydraten als brood en bananen of ook een hele leuke is sportdranken met suikers want dan werkt het niet.

2 jaar hardlopen, 11 km in ongeveer 1,5 uur iedere 4 dagen. Maar het heeft niet mijn prioriteit met sport nl. Iemand die echt getraind is kan ook om de 2 dagen hardlopen.
Naieviteit is onschuld.
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:32:57 #104
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42145534
11 kilo in 2 jaar :S dat is best veel in korte tijd eigenlijk, temeer omdat ik veel meer loop en ik 11 kilo helemaal niet wil missen! Meer eten dus....

Maar goed, vandaag groot nieuws

Ik heb hardloopschoenen gekocht (jaar nadat ik besloten had dat het moest), het is een hele doorbraak inderdaad, maar doordat sommigen van dit forum last van dingen krijgen ben ik zelf maar overstag gegaan. Ik heb zelf nog nooit echt pijn gehad van wat dan ook bij elke sport die ik doe, hooguit wat moeheid of spierpijn, maar voorkomen is beter dan genezen. De runnersworld is maar 150 meter van mijn huis trouwens, dus dat hield me niet tegen
  dinsdag 26 september 2006 @ 17:42:20 #105
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_42145793
Dat werd eens tijd, sowieso dat je benen een stuk beter voelen na afloop. Tenminste ik had altijd pijn in m'n benen als ik op gympen liep.
Ik heb ooit iemand met een royal flush van tafel gebluft, dus zo heel slecht ben ik ook weer niet
Als Adam en Eva zo knap waren, waar komen dan al die lelijke mensen vandaan?
  woensdag 27 september 2006 @ 21:21:34 #106
97348 Matness
Matt about you
pi_42180479
bedankt voor de tips

ik durf niet te beginnen
ik ben zo bang dat ik niet eens de straat uit kan hardlopen, en dan al zo vreselijk moe ben dat ik terug moet

(mijn conditie is denk ik niet zo heel best.. ik sport al heel lang niet. zwem af en toe)
pi_42181282
quote:
Op woensdag 27 september 2006 21:21 schreef Matness het volgende:
bedankt voor de tips

ik durf niet te beginnen
ik ben zo bang dat ik niet eens de straat uit kan hardlopen, en dan al zo vreselijk moe ben dat ik terug moet

(mijn conditie is denk ik niet zo heel best.. ik sport al heel lang niet. zwem af en toe)
je zal toch ooit eens moeten beginnen wil je wat conditie opbouwen
tip: moet je in het donker gaan hardlopen, zien de mensen je niet zo
pi_42181330
gister trouwens nog mn eerste echte 10 KM gelopen in 55 minuten
netjes toch?
pi_42184693
Ik heb weinig zin om via een bepaald schema oid te gaan trainen, maar aangezien ik tijdens het lopen steeds merk dat mijn conditie mijn zwakke punt is, dacht ik dat het misschien wel handig zou zijn om af en toe wat intervaltrainingen toe te voegen. Alleen heb ik daar totaal geen ervaring mee. Weet iemand wat een interessant interval schema voor mij zou kunnen zijn?

Ik kan een half uur hardlopen zeker volhouden nu, maar wil dus langer/sneller kunnen.
pi_42185523
Gefeliciteerd Pekkeman! Mijn eerste 10km ging een stuk langzamer

En Jedainait, ik doe altijd maar wat. Er is hier vlakbij zo'n park, met een wandelroute met stukken van zo'n 300 a 400m en dan komt er weer een bocht. Soms doe ik de helft van zo'n stuk snel en dan weer een stuk langzamer, soms een langer stuk snel, waar ik maar zin in heb. Maar goed ik ga sowieso bij het trainen erg af op 'hoe het voelt', ik heb ook geen hartslagmeter enzo.

Ben momenteel erg druk met werk en andere dingen maar omdat m'n tijd bij de Posbankloop zo tegenviel MOET ik gewoon trainen. Heb mezelf er dus toch maar toe gezet toen ik om 8 uur thuiskwam van m'n werk om nog even te gaan. De ervaring leert dat ik me er tot aan de Zevenheuvelenloop wel toe kan zetten om ondanks moeheid, duisternis, regen, koud, wind toch te gaan lopen, maar zodra die Zevenheuvelen voorbij is zakt het finaal in, dan loop ik alleen nog soms op een mooie zondagmiddag. Ik ben een soort Jan Ullrich, 's winters
  woensdag 27 september 2006 @ 23:46:41 #111
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_42185791
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:38 schreef thaleia het volgende:
Gefeliciteerd Pekkeman! Mijn eerste 10km ging een stuk langzamer

En Jedainait, ik doe altijd maar wat. Er is hier vlakbij zo'n park, met een wandelroute met stukken van zo'n 300 a 400m en dan komt er weer een bocht. Soms doe ik de helft van zo'n stuk snel en dan weer een stuk langzamer, soms een langer stuk snel, waar ik maar zin in heb. Maar goed ik ga sowieso bij het trainen erg af op 'hoe het voelt', ik heb ook geen hartslagmeter enzo.

Ben momenteel erg druk met werk en andere dingen maar omdat m'n tijd bij de Posbankloop zo tegenviel MOET ik gewoon trainen. Heb mezelf er dus toch maar toe gezet toen ik om 8 uur thuiskwam van m'n werk om nog even te gaan. De ervaring leert dat ik me er tot aan de Zevenheuvelenloop wel toe kan zetten om ondanks moeheid, duisternis, regen, koud, wind toch te gaan lopen, maar zodra die Zevenheuvelen voorbij is zakt het finaal in, dan loop ik alleen nog soms op een mooie zondagmiddag. Ik ben een soort Jan Ullrich, 's winters
Gewoon wedstrijden inplannen, dan ben je tenminste gedreven om een paar x te trainen. Tenminste ik wel, als ik geen leuke loopjes in de planning heb train ik meteen niet meer
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
pi_42186386
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:14 schreef JedaiNait het volgende:
Ik heb weinig zin om via een bepaald schema oid te gaan trainen, maar aangezien ik tijdens het lopen steeds merk dat mijn conditie mijn zwakke punt is, dacht ik dat het misschien wel handig zou zijn om af en toe wat intervaltrainingen toe te voegen. Alleen heb ik daar totaal geen ervaring mee. Weet iemand wat een interessant interval schema voor mij zou kunnen zijn?

Ik kan een half uur hardlopen zeker volhouden nu, maar wil dus langer/sneller kunnen.
Als je je uithoudingsvermogen wilt verbeteren, kun je het beste lange duurlopen doen naar mijn weten. Maar intervaltrainingen werken ook goed en zijn bovendien een leuke afwisseling in je trainingen. De manier die thaleia al voorstelde is prima (deze methode staat ook wel bekend als 'fartlek' training). Je rent een stuk varierend van 100m tot 1km hard en dan ga je heel rustig. Na zo'n 1 a 2 minuten zou je weer op adem moeten zijn (stel hier je tempo op af!) en kun je weer hard gaan. Dit herhaal je dan een paar keer. En vergeet niet om te beginnen met een beetje warm lopen.
pi_42187137
Warming up is o zo belangrijk. Sinds ik echt bij PSV train in de recreanten groep merk ik dat ik erg veel profijt van heb. Mijn pijn in de kuiten (die ik niet voel tijdens het lopen) trekt nu ook weg. Afgelopen week voor de 4e week geweest. Duurloopje gedaan van 9,5 km met een tempo van 11km/h. Ben nu in 4 weken tijd opgeschoven van groep 2 naar groep 4, gaat best aardig en ik kan het tempo goed volgen. Over 2 weken de ROC city run, kijken wat ik op de 6km kan gaan doen. Streeftijd is binnen het half uur. Liefst 25 minuten...

In november ga ik in Valkenswaard meedoen aan de 14km. Merk wel dat ik het duurlopen enorm leuk vind, de duurlooptraining vind ik een stuk fijner dan de intervaltraining, hoewel dat ook enorm gaaf is. Jezelf lekker afbeulen. Heb laatst bij Perry Sport een riem gehaald met drinkflesjes, is ook wel fijn voor de training.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
  donderdag 28 september 2006 @ 07:24:52 #114
97348 Matness
Matt about you
pi_42190595
quote:
Op woensdag 27 september 2006 21:44 schreef PekkeMan het volgende:

[..]

je zal toch ooit eens moeten beginnen wil je wat conditie opbouwen
tip: moet je in het donker gaan hardlopen, zien de mensen je niet zo
sja, dat durf ik dan ook weer niet, omdat ik een dame ben..
lijkt me vrij onveilig, zeker in deze buurt

maar ben al muziek aan het verzamelen voor op de mp3 speler ( ) dus binnenkort zal ik er toch aan moeten geloven...
  donderdag 28 september 2006 @ 08:37:44 #115
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_42191012
@matness; bij mij hielp het om als mensen keken gewoon heel hard te denken: haha over een maand kan ik veel langer hardlopen dan jij, dus houd je mond!! En later kun je dan denken: sukkels jullie zouden me niet eens bijhouden.
I'm just a girl in the world.
pi_42193293
Doet er ook iemand mee aan de marathon van Rotterdam van volgend jaar?
  donderdag 28 september 2006 @ 12:19:02 #117
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_42195858
Marathon is voor mij meer iets voor over 4 jaar ofzo Eerst maar een goede tijden lopen op 5 en 10 km en 10 mijl.
  donderdag 28 september 2006 @ 13:24:00 #118
148655 Robocock
pi_42197366
Marathon ga ik denk nooit lopen Idee is wel erg leuk, maar ik heb niet de discipline om daarvoor te gaan trainen. Ik hou het wel bij maximaal 10 mijl, en misschien een x de halve marathon ergens.

10 km vind ik wel een prima afstand.
  donderdag 28 september 2006 @ 14:10:49 #119
97348 Matness
Matt about you
pi_42198492
bedankt voor alle bemoedigende tips!
nog 1 vraagje, wat nemen jullie mee, als je gaat lopen, en wat trek je aan
ik wil namelijk liever niet zonder flesje water, mijn telefoon en sleutels gaan lopen.
heb je dan een trainingsbroek met zakken, of wat is handig?
  donderdag 28 september 2006 @ 14:16:37 #120
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_42198622
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:10 schreef Matness het volgende:
ik wil namelijk liever niet zonder flesje water, mijn telefoon en sleutels gaan lopen.
Ik loop met een bidongordel en soms met mijn huissleutel in mijn hand.
Lopen met een flesje water in je hand vind ik heel irritant, zeker als hij halfvol is....!
Je zou je huissleutel nog aan je veters vast kunnen maken, dan heb je je handen helemaal vrij.
Anders optie zou een gordel/ riem met bidon en opbergvakje kunnen zijn, dan heb je ook je handen vrij!
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_42198832
Ik neem altijd alleen een huissleutel mee, die in het kleine binnenzakje van mijn loopbroek past. Flesje water tijdens het lopen is m.i. niet nodig bij loopjes tot anderhalf uur, zorg ervoor dat je ervoor en erna gewoon voldoende drinkt. Telefoon kan handig zijn, maar als je in bebouwd gebied loopt, is er denk ik altijd wel een of andere mogelijkheid om alarm te slaan als er iets aan de hand is.
pi_42198935
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:10 schreef Matness het volgende:
Als ik ga rennen, neem ik alleen de huissleutel mee en die stop ik dan in een vakje in mijn sportbroek.

Op zich hoef je als je korter dan een uur rent geen drinken mee te nemen. Het is voldoende om vooraf genoeg te drinken. Bij de wat betere sportwinkel zijn ook flesjes te krijgen die je aan een speciale riem kunt bevestigen. Zelf heb ik daar geen ervaring mee, maar er zijn zat mensen die daar wel mee rond rennen, dus het zal vast wel helpen.
Voor je mobiele telefoon is vast ook wel iets te vinden, maar ik zou het zeker niet gewoon in je broekzak stoppen aangezien dat niet zo prettig rent.
pi_42200514
Nou zojuist mn eerste interval training gehad. Heb gevarieerd tussen wandelen, sprinten en alles wat er tussen zit ongeveer . Het was wel zwaar, maar volgens mij vind ik het lekkerder om gewoon een stuk te lopen. Denk dus niet dat ik het op korte termijn nogmaals ga herhalen. Leuk experiment echter.
  donderdag 28 september 2006 @ 16:59:08 #124
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42203218
quote:
Op donderdag 28 september 2006 14:29 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Als ik ga rennen, neem ik alleen de huissleutel mee en die stop ik dan in een vakje in mijn sportbroek.

Op zich hoef je als je korter dan een uur rent geen drinken mee te nemen. Het is voldoende om vooraf genoeg te drinken. Bij de wat betere sportwinkel zijn ook flesjes te krijgen die je aan een speciale riem kunt bevestigen. Zelf heb ik daar geen ervaring mee, maar er zijn zat mensen die daar wel mee rond rennen, dus het zal vast wel helpen.
Voor je mobiele telefoon is vast ook wel iets te vinden, maar ik zou het zeker niet gewoon in je broekzak stoppen aangezien dat niet zo prettig rent.
Ik heb zelf inderdaad alleen de huissleutel mee, en die zit in een speciaal vakje daarvoor van mijn broek (of gewoon een zak van broek). Voor de rest heb ik horloge om, telefoon neem ik niet mee, ik zou toch niet opnemen
Water is inderdaad niet nodig indien er korter gelopen wordt dan 1 uur. Het is wat lastig maar trainbaar om zonder water te lopen. Je lichaam conditioneert dit zelf, dus na 5 a 6 keer geen water is je lichaam wel gewend eraan. Na afloop en vooraf wel goed drinken dan. (Als je het doet om verkoeling van lichaam, dan zou ik eerder luchtigere kleding kopen dan water over je heen gooien. Van het 2e wordt je ziek en het ziet er ook nog eens beetje overdreven uit.)
  donderdag 28 september 2006 @ 18:49:14 #125
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_42206786
Je kunt ook als je langs een tankstation ofzo rent daar even stoppen om water te halen. Rennen met water is namelijk echt rúk, ook van dei gordels vind ik verschrikkelijk. Je moet gewoon goed voordrinken (eigenlijk moet je gewoon altijd veel drinken) en daarna voor ieder half uur een halve liter water drinken. Kan echt makkelijk.

Ik heb net anderhalf uur gelopen. GeLOPEN ja, want ik had een lekke band. Bah. Positief punt: geen last van mn schenen, wel geexercised (ik liep op een aardig tempo). Morgen maar eens 1 of 2 km proberen, kijken hoe het gaat. Ik wil naar Amsterdam op 15 oktober!! Ben zelfs een beetje aan het shaken nu, zoals ik vaak heb na intensief sporten. Maar wacht. Dat kan ook komen omdat ik in geen eeuwen meer iets gegeten heb Haha ik ga eten!
  donderdag 28 september 2006 @ 18:52:00 #126
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42206868
zo, net mijn nieuwe schoenen getest. En inderdaad, dat loopt een stuk fijner haha. Wat een verschil zeg, ik ging ook als een speer van start (30 sec sneller dan normaal op eerste 2 km) maar zakte daarna wat in door ietwat slechte voorbereiding qua eten en drinken, en het was alweer 1,5 week geleden dat ik voor het laatst 10+ liep. Uiteindelijk een respectabele 39:40 op 10 km gelopen, hopelijk kan ik komende zondag dat evenaren bij de sloterplasloop (echt toppen hoef ik niet van mezelf).

Maar het is net alsof ik op wolken loop joh, ik voel nu ook helemaal niets in mijn benen, heb niet eens het gevoel alsof ik hardgelopen heb (normaal voelde ik ook weinig, maar dit slaat alles). Denk dat ik binnenkort maar eens een halve marathon ga lopen ofzo, met dit gevoel na 10 kilometer haha. Maar leuke ervaring na 2 jaar slechte schoenen ineens goede schoenen kopen, kan het iedereen aanraden
  donderdag 28 september 2006 @ 19:41:10 #127
148655 Robocock
pi_42208572
quote:
Op donderdag 28 september 2006 18:52 schreef Grumpey het volgende:
zo, net mijn nieuwe schoenen getest. En inderdaad, dat loopt een stuk fijner haha. Wat een verschil zeg, ik ging ook als een speer van start (30 sec sneller dan normaal op eerste 2 km) maar zakte daarna wat in door ietwat slechte voorbereiding qua eten en drinken, en het was alweer 1,5 week geleden dat ik voor het laatst 10+ liep. Uiteindelijk een respectabele 39:40 op 10 km gelopen, hopelijk kan ik komende zondag dat evenaren bij de sloterplasloop (echt toppen hoef ik niet van mezelf).

Maar het is net alsof ik op wolken loop joh, ik voel nu ook helemaal niets in mijn benen, heb niet eens het gevoel alsof ik hardgelopen heb (normaal voelde ik ook weinig, maar dit slaat alles). Denk dat ik binnenkort maar eens een halve marathon ga lopen ofzo, met dit gevoel na 10 kilometer haha. Maar leuke ervaring na 2 jaar slechte schoenen ineens goede schoenen kopen, kan het iedereen aanraden
Teer, jij loopt echt erg goed. 39 minuten op de 10 km is gewoon een toptijd

Kga morgen ook eens kijken naar schoenen, is wel weer nodig. Heb steeds meer last van mn knieen na het lopen
  donderdag 28 september 2006 @ 19:47:09 #128
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42208777
paar maanden geleden liep ik mijn PR van 38:40, maar daarna getraint voor dam tot damloop en daardoor snelheid verloren (wel snelheid natuurlijk, maar net even dat stapje extra), nu voor het eerst weer 10 km gelopen sinds die tijd. Met nieuwe schoenen en met meer langere afstand-ervaring moet dat PR natuurlijk voor verbetering vatbaar zijn, al merk ik wel dat ik net even een schepje erbovenop zal moeten doen. Hou jullie op de hoogte natuurlijk
pi_42209165
Ik (vrouw) loop wel gewoon in het donker maar dat kan ook niet anders: ben simpelweg te laat thuis van mijn werk. Ik mijd dan wel het bos, niet zozeer vanwege enge mannen (volgens mij kom je die eerder op straat tegen dan in een verlaten bos) als wel vanwege boomwortels, stronken, takken enz. Je zal daar maar op je bek gaan en buiten westen raken.....dus nee, 's avonds altijd gewoon door de stad ook al heb ik nog zo'n hekel aan asfalt.

Ik heb altijd alleen m'n huissleutels bij me maar je moet dan wel zorgen dat je niet verdwaalt. 1x ging ik met een vriendin de polder in, 'de volgende afslag' bleek veel langer op zich te laten wachten dan we hadden gedacht, rondje werd dus veel groter dan we hadden gedacht....en daar loop je dan zonder drinken, eten of telefoon. Dat was niet grappig. Toen er 'n auto langskwam hebben we 'n lift gevraagd.....en van de reddende engel achter het stuur een flesje drinken gekregen.
  donderdag 28 september 2006 @ 20:05:00 #130
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42209480
ik heb ook al deze zomer 2x een flesje water gekregen van een aardige voorbijganger....

eigenlijk is nederland nog best heel lief en schattig
  donderdag 28 september 2006 @ 21:02:30 #131
148655 Robocock
pi_42212105
Misschien leuk om even de trainingsdoelen van een ieder te vermelden, en als je daar nog niet over heb nagedacht zoals ondergetekende ( ) is dat natuurlijk zo gebeurd.
Wellicht kunnen ze in de OP, zodat er op teruggeblikt kan worden.

Korte termijn :

10 km - 45 mins ( is 49 )

Lange termijn:

Halve marathon in 2007 uitlopen. Tijd moet ik nog over nadenken
  donderdag 28 september 2006 @ 21:17:11 #132
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42212899
Hele korte termijn --> komende zondag een 39'er lopen op de sloterplasloop
Iets langere termijn (November) --> 7 Heuvelenloop in 1 uur, maar dat ga ik nooit redden overigens.
Langere termijn (April) --> Meedoen met Batavierenrace via het universiteitsteam

PR's ben ik niet zo sterk in in het bijhouden, mijn 10 km ligt op 38:40 38:15 (Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 7) en mijn 5 km ligt dacht ik op 18:04. Leuk zou zijn als ik hier sowieso verbetering op zie, maar laat ik het maar op houden dat ik graag een gemiddelde van 16 km/h zou willen lopen in een wedstrijd tussen de 5 en 10 km.

edit --> even mijn echte PR opgezocht.

[ Bericht 7% gewijzigd door Grumpey op 28-09-2006 21:50:24 ]
pi_42216870
Ik had twee doelen. Eerste doel was mijn 'korte rondje' (4,8 km ofzo) binnen 20 minuten te lopen. Dat is me een paar maanden geleden gelukt. Had de avond ervoor in een bar een grote mond dat ik dat wel ff zou doen de volgende dag (had het rondje al lang niet meer gelopen toen) en het was me dus ook echt gelukt. Wel compleet dood toen, maar goed:)

Tweede doel was de 4 mijl bij de Damloop in een redelijk tempo (kleine 28 minuten) te lopen. Echter er kwam een knieblessure tussendoor wat ervoor zorgde dat ik de laatste weken weinig getrained had. Bovendien is er bij de meting iets misgegaan zodat ik mijn echte tijd niet weet. Gebasseerd op de resultaten van anderen kan ik echter voorzichtig concluderen dat ook dat wel gelukt moet zijn.

Mijn doel voor nu is om volgend jaar de 10 mijl te kunnen lopen bij de Damloop. Ik heb de doelstelling zelfs iets scherper gezet. Ik vind dat ik over grofweg een jaar een halve marathon uit zou moeten kunnen lopen. Geen idee in hoeverre dat realistisch is, maar lijkt me haalbaar als ik regelmatig (3x per week) ga hardlopen!
pi_42224186
Eerste doel is om 15 oktober de halve in Amsterdam uit te lopen. Heb helaas sinds een paar dagen weer last van de knietjes, toch nog even rust houden ben ik bang. Ik hoop wel dat ik de halve kan afmaken, tijd doet er dan eigenlijk niet toe...
pi_42229421
Ik wil 12km/u kunnen lopen, dus 5 min. per km. Dat is me weleens gelukt: vorig jaar op een 6 km-wedstrijd en later ook bij de Zevenheuvelenloop. Gek genoeg nooit op een 10km loop, terwijl het bij 15 dus wel lukte.

Ik wil dus graag een keer op de 10km onder de 50 min. duiken, en dit jaar bij de Zevenheuvelen opnieuw onder de 1:15. Dat moet in theorie allemaal best kunnen, maar dan mag ik wel eens wat meer gaan trainen.
Maar ben net terug van een rondje van iets meer dan een uur, ik doe m'n best

Sneller dan die 12km/u hoef ik niet zo nodig te worden, dan moet ik er teveel voor opgeven en ik heb ook nog andere hobby's. Maar langzamer dan 12 km/u vind ik dan weer echt te slecht voor mij, omdat ik weet dat ik het best kan.
pi_42231953
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 12:15 schreef thaleia het volgende:
Ik wil 12km/u kunnen lopen, dus 5 min. per km. Dat is me weleens gelukt: vorig jaar op een 6 km-wedstrijd en later ook bij de Zevenheuvelenloop. Gek genoeg nooit op een 10km loop, terwijl het bij 15 dus wel lukte.

Ik wil dus graag een keer op de 10km onder de 50 min. duiken, en dit jaar bij de Zevenheuvelen opnieuw onder de 1:15. Dat moet in theorie allemaal best kunnen, maar dan mag ik wel eens wat meer gaan trainen.
Maar ben net terug van een rondje van iets meer dan een uur, ik doe m'n best

Sneller dan die 12km/u hoef ik niet zo nodig te worden, dan moet ik er teveel voor opgeven en ik heb ook nog andere hobby's. Maar langzamer dan 12 km/u vind ik dan weer echt te slecht voor mij, omdat ik weet dat ik het best kan.
In jouw geval zou het wel helpen als je ook na de 7-heuvelenloop regelmatig (zeker 1 a 2 keer per week) een lange duurloop blijft doen. Op deze manier hoef je in de voorbereiding op een wedstrijd alleen wat meer snelheidstraining doen om makkelijk die 12 km/h te halen.

Overigens denk ik dat je best 45 minuten op de 10km kunt halen, maar dan zul je toch gedurende een langere periode ijverig moeten trainen .

Mijn doelen zijn: 10km in 40 minuten, 15km in 65m en de halve marathon in 1h35m. De tijden op de langere afstanden zouden op dit moment al mogelijk moeten zijn gezien mijn pr op de 10km, maar die heb ik tot dusverre nog niet behaald.
  vrijdag 29 september 2006 @ 14:02:59 #137
148655 Robocock
pi_42231971
Jeez, wat zijn hardloopschoenen toch vaak ontzettend lelijk Al vanaf het begin der tijden volgens mij.

Toch raar dat ze dat niet lukt, het boeit ze echt geen reet volgens mij
pi_42232563
ach ja, ik kijk er meestal niet naar, als ze goed lopen en redelijk geprijst maakt dat me niet uit
vorig jaar had ik ook een nieuwe schoen van het vorige seizoen, zijn ze altijd goedkoper
  vrijdag 29 september 2006 @ 14:46:51 #139
148655 Robocock
pi_42232919
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 14:29 schreef PekkeMan het volgende:
ach ja, ik kijk er meestal niet naar, als ze goed lopen en redelijk geprijst maakt dat me niet uit
vorig jaar had ik ook een nieuwe schoen van het vorige seizoen, zijn ze altijd goedkoper
Ach, ik maak me er ook niet druk om hoor Ik heb vanochtend volgens mij de lelijkste gekocht, gaat mij uiteraard om hoe ze lopen. Vind het alleen raar dat het kennelijk niet mogelijk is om een goeie maar ook mooie schoen te maken
  vrijdag 29 september 2006 @ 17:25:32 #140
97348 Matness
Matt about you
pi_42236813
zo, ik heb 2 nette nieuwe broeken gekocht, ik zie eruit als een boer in een aardappelzak, trainings/jogging broeken flatteren mij echt niet...
binnenkort moet ik er toch echt aan gaan geloven!
  zaterdag 30 september 2006 @ 12:48:19 #141
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_42256735
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:43 schreef Klapdeur het volgende:
Over anderhalve week maar even meelopen met een recreatieloop over 5KM hier in het dorp, dat is de enige manier waardoor ik blijf hardlopen. Doel; benadering persoonlijke record.
Zo vanochtend was het dan zover de 5KM recreatieloop. Start ging weer te snel over de eerste 500M 1.31 wat dus 3.02 op de eerste KM zou zijn. ben wat rustiger gaan lopen na de 500M en kwam bij de 1e KM door in 3.28 waarbij ik 3.44 zou moeten lopen om gelijk te zijn met mijn persoonlijk record. Na 2 KM zat ik op 7.18 waar ik 7.28 had moeten lopen. Had dus nog 10 seconden in de pocket. Ik liep inmiddels op plek 4 met de nummer 3 op zo'n 15 meter voor me uit en die ik niet verder uit wilde laten lopen. Van het 3KM punt weet ik de tijd niet meer zogoed dus ga ik door naar de 4KM die ik doorkwam in 15.24 en voor een persoonlijk record zou ik die laatste KM moeten lopen in minder dan 3.19 wat helaas net niet lukte. De nummer 3 op het 4 km punt wilde mij laten schrikken met een versnelling maar hij kwam er al gauw achter dat dat niet zijn juiste zet was want ik kon hem gemakkelijk volgen. Op de laatste 600M kwam ik naast hem lopen en gaf ik nog één gas waardoor hij me niet meer bij kon houden. Uiteindelijk kwam ik over de finish in 18.51 op een 3e plek. Ben er best tevreden mee de nummer 1 had een tijd van 17.44 en dat ging gewoon te vlug. Verder was het parcours veel langs het water waardoor er veel wind stond.

Zo nu even ontspannen en dan straks om 1400 de fiets weer opstappen om naar het voetbalveld te fietsen en daar nog een wedstrijdje te spelen.
Ik heb ooit iemand met een royal flush van tafel gebluft, dus zo heel slecht ben ik ook weer niet
  zaterdag 30 september 2006 @ 13:50:12 #142
148655 Robocock
pi_42257365
Mooie tijd! Erg netjes.
  zaterdag 30 september 2006 @ 14:59:36 #143
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42258170
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 12:48 schreef Klapdeur het volgende:

[..]

Zo vanochtend was het dan zover de 5KM recreatieloop. Start ging weer te snel over de eerste 500M 1.31 wat dus 3.02 op de eerste KM zou zijn. ben wat rustiger gaan lopen na de 500M en kwam bij de 1e KM door in 3.28 waarbij ik 3.44 zou moeten lopen om gelijk te zijn met mijn persoonlijk record. Na 2 KM zat ik op 7.18 waar ik 7.28 had moeten lopen. Had dus nog 10 seconden in de pocket. Ik liep inmiddels op plek 4 met de nummer 3 op zo'n 15 meter voor me uit en die ik niet verder uit wilde laten lopen. Van het 3KM punt weet ik de tijd niet meer zogoed dus ga ik door naar de 4KM die ik doorkwam in 15.24 en voor een persoonlijk record zou ik die laatste KM moeten lopen in minder dan 3.19 wat helaas net niet lukte. De nummer 3 op het 4 km punt wilde mij laten schrikken met een versnelling maar hij kwam er al gauw achter dat dat niet zijn juiste zet was want ik kon hem gemakkelijk volgen. Op de laatste 600M kwam ik naast hem lopen en gaf ik nog één gas waardoor hij me niet meer bij kon houden. Uiteindelijk kwam ik over de finish in 18.51 op een 3e plek. Ben er best tevreden mee de nummer 1 had een tijd van 17.44 en dat ging gewoon te vlug. Verder was het parcours veel langs het water waardoor er veel wind stond.

Zo nu even ontspannen en dan straks om 1400 de fiets weer opstappen om naar het voetbalveld te fietsen en daar nog een wedstrijdje te spelen.
Mooie tijd, super!
Het lijkt me echt een ramp met jou een wedstrijd te lopen, zeker omdat ik altijd verlies in eindsprints en je tijd volgens mij ongeveer hetzelfde is als dat ik zou lopen en daardoor nu al weet dat ik 10 meter achter je zal eindigen
Overigens gister heb ik 4,4 kilometer afgelegd (zo snel mogelijk, snelheid training) in 16:07, dus daar had een leuke PR ingezeten van onder 18 minuten bijna als ik nog fut voor 600 meter extra had (maar dat had ik dus niet )
Morgen Sloterplasloop, 10 kilometer, hopelijk is het dit weer
pi_42263818
Wat een tijden zeg, dat gaat echt snel. Nog een week te gaan tot de 6km trouwens...
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_42266889
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 19:42 schreef jde_kok het volgende:
Wat een tijden zeg, dat gaat echt snel. Nog een week te gaan tot de 6km trouwens...
welke 6 km?

volgende week loop ik de 4Mijl (6437 m) van Groningen
  zondag 1 oktober 2006 @ 02:02:25 #146
148655 Robocock
pi_42272699
pFFFFFFFFFFF

Morgen de Sloterplasloop, volgens mij ben ik ng dronken als ik start. Geen beste voorvereiding.
Hopelijk sleep ik mezelf uit bed als de wekker gaat

Toch wil ik mn nieuwe schoenen testen, dus ik zet meerdere wekkers

Vaarwel.
  zondag 1 oktober 2006 @ 04:52:11 #147
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_42274409
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 02:02 schreef Robocock het volgende:
pFFFFFFFFFFF

Morgen de Sloterplasloop, volgens mij ben ik ng dronken als ik start. Geen beste voorvereiding.
Hopelijk sleep ik mezelf uit bed als de wekker gaat

Toch wil ik mn nieuwe schoenen testen, dus ik zet meerdere wekkers

Vaarwel.
whaaa succes! Rennen met drank in de benen is niet direct wat je zegt: ideaal. Ik ga lekker uitslapen. Maar succes dus
  zondag 1 oktober 2006 @ 11:32:45 #148
148655 Robocock
pi_42276534
Argh tering

Had 2 wekkers gezet. Ben er ook daadwerkelijk even uitgeweest, maar ik zakte bijna door mn poten Besefte op dat moment dat een beetje normale tijd er niet in zat.

Maar baal wel ontzettend, had er al de hele week zin in.

Vanavond ga ik op straftraining eerst 8 km rennen en daarna fitnessen.
  zondag 1 oktober 2006 @ 11:40:02 #149
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_42276625
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 11:32 schreef Robocock het volgende:
Argh tering

Had 2 wekkers gezet. Ben er ook daadwerkelijk even uitgeweest, maar ik zakte bijna door mn poten Besefte op dat moment dat een beetje normale tijd er niet in zat.

Maar baal wel ontzettend, had er al de hele week zin in.

Vanavond ga ik op straftraining eerst 8 km rennen en daarna fitnessen.
Zonde

Als ik de volgende dag een wedstrijd ga lopen probeer ik altijd vroeg naar bed te gaan dat is dan eigenlijk de enige voorbereiding die ik doe. Afgelopen vrijdag zat ik 's avonds nog bij de Burger King ipv een goede maaltijd
  zondag 1 oktober 2006 @ 11:47:38 #150
148655 Robocock
pi_42276736
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 11:40 schreef Klapdeur het volgende:

[..]

Zonde

Als ik de volgende dag een wedstrijd ga lopen probeer ik altijd vroeg naar bed te gaan dat is dan eigenlijk de enige voorbereiding die ik doe. Afgelopen vrijdag zat ik 's avonds nog bij de Burger King ipv een goede maaltijd
Ja me 2. Ik eet ook altijd pasta die avond.
Ging gister ook allemaal volgens plan, maar opeens belde een vriend van me die ik maanden niet had gezien, en die nooit in Amsterdam is, met devraag of ik ff mee een biertje ging drinken. dat was er helaas geen 1 maar een veelvoud daarvan.

Ach, jammer maar helaas. Vanavond maar even hard trainen.
  zondag 1 oktober 2006 @ 12:48:27 #151
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_42277704
vanochtend weer 6-7KM gelopen. wat ik nogal opvallend vond is dat alle klachten die ik had met m'n schenen (shin-splint) binnen een week totaal verdwenen zijn. is dit normaal?
.
  zondag 1 oktober 2006 @ 13:11:55 #152
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_42278133
Ik zou het als ik jou was weer enigzins rustig opbouwen en goed in de gaten houden of het echt weg is. In principe is het natuurlijk zo dat als de ontsteking weg is, de klachten weg zijn, maar het feit dat je last krijg van shin splits heeft denk ik ook een stucturelere reden (overbelasting/schoenen).

Mijn last is nu ook echt over, als ik vandaag tijd heb ga ik nog even hollen, en ik hooop dat ik me goed genoeg voor voor de 10 km bij de marathon van adam over 2 weken!
pi_42278394
Die bergrace by night in november lijkt me erg leuk maar ik denk niet dat ik daar ga lopen met een week er voor een halve marathon en twee weken er na de zevenheuvelen.

tevens tvp
  zondag 1 oktober 2006 @ 14:09:32 #154
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42279367
robocock, mij is het dus wel gelukt om vroeg op te staan jammer dat het jou niet gelukt is.

Tijd: 38:35 (kan een seconde hoger of lager zijn)

korte impressie:
eerste kilometer zat ik vlak achter de haas van 40 minuten, die iets te langzaam van start ging ook nog, en daardoor ging mijn 1e kilometer in 4:10. Daarna natuurlijk beetje opgefokt dat ik gelijk al achter op schema liep (doel was 3:50 a 3:55 per km te lopen) dus de 2e kilometer ging in 3:43 (lekker vlak dus begonnen ). Daarna kwam ik in een lekker ritme, vond andere man met zelfde ritme en de 3:50 werd goed strak aangehouden. Tussentijd voor de 5 kilometer was 19:18. Normaal gesproken versnel ik altijd in het 2e gedeelte, maar dat is vandaag, mede door opbouw van parcour met bruggen aan het eind ( ) niet gelukt, maar ik bleef gewoon strak 3:50 lopen gehele tijd. Uiteindelijke eindtijd voor 2e 5 km is dus exact hetzelfde als de eerste 5 km, al moest ik toch de man met zelfde tempo laten gaan aan het eind.
Ach, was lekker rondje, binnen halve minuut van PR dat er dus binnenkort hopelijk ook aan gaat en ik had er vooraf voor getekend

Alleen het fietsen naar huis toe is nog best vermoeiend daarna

[ Bericht 1% gewijzigd door Grumpey op 01-10-2006 15:05:21 ]
  zondag 1 oktober 2006 @ 15:07:35 #155
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42280871
Heb me overigens nu ook ingeschreven voor de 10 km die gelopen wordt tijdens de amsterdam marathon 15 oktober. Dus dat houd me lekker scherp met trainen enzo, en ik hoop dat ik binnenkort dus mijn 1e 37'er mag verwelkomen

Overigens is de uitslag van de sloterplasloop nog niet online gezet, maar die edit ik wel straks.

edit:
5e geworden in mijn categorie (van de 250)

[ Bericht 14% gewijzigd door Grumpey op 01-10-2006 23:07:28 ]
  zondag 1 oktober 2006 @ 15:25:53 #156
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_42281344
Erg strakke tijd Grump! Mijn ervaring is dat je de eerste KM beter wat langzamer aan kan doen dan te snel want dan blaas je je al heel snel op.

Ik heb eigenlijk altijd wel een sterke eindsprint, en het komt ook iedere keer weer uit m'n tenen.

Ik kreeg vanmorgen een mailtje van de plaatselijke hardloopvereniging! Dat er dit jaar weer een competitie word gehouden voor o.a. de 5KM. Het zijn net als vorig jaar 6 wedstrijden waarbij de beste 4 tijden tellen. Om uiteindelijk te winnen moet je dus minstens 4x hebben meegedaan. Elke 2e zondag van de maand word dat gehouden dus dat betekent dat het volgende week de eerste keer is . Mocht ik niet uitgaan ga ik denk ik eens meedoen.

Vorig jaar had ik 1x te weinig meegedaan om te winnen...
pi_42281490
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 15:07 schreef Grumpey het volgende:
Heb me overigens nu ook ingeschreven voor de 10 km die gelopen wordt tijdens de amsterdam marathon 15 oktober. Dus dat houd me lekker scherp met trainen enzo, en ik hoop dat ik binnenkort dus mijn 1e 37'er mag verwelkomen
Als ik jou was, zou ik in de laatste week voor de wedstrijd alleen maar rustige trainingen doen. Zo geef je je lichaam de tijd om zo goed mogelijk te herstellen en de energievoorraden weer helemaal aan te vullen. Die 37'er zal dan zeker wel lukken .
  zondag 1 oktober 2006 @ 20:13:57 #158
148655 Robocock
pi_42289526
Zeer nette tijd Grumpert!
Was het druk? Baalde echt vandaag, maar toen ik vanmiddag een rondje van 7,5 km ging lopen had ik nog steeds last van mn knie dus ik had niet echt vol kunnen gaan.

Wel irritant trouwens, last van je knie Heb nog nooit ergens last van gehad bij het lopen, en heb het nu een paar dagen. Rust zal wel helpen, maar ik ben niet zo'n stilzitter
pi_42296485
De inschrijving voor de zevenheuvelenloop is gisteren gesloten! Dat is dus bijna 2 weken vroeger dan vorig jaar.

Voor mij maakt het toch niet veel uit aangezien ik me op tijd heb ingeschreven .
  zondag 1 oktober 2006 @ 23:10:31 #160
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42296796
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 23:04 schreef Wolfje het volgende:
De inschrijving voor de zevenheuvelenloop is gisteren gesloten! Dat is dus bijna 2 weken vroeger dan vorig jaar.

Voor mij maakt het toch niet veel uit aangezien ik me op tijd heb ingeschreven .
Ik ook, maar iemand waarmee ik zou gaan lopen volgens mij dus niet, even navragen nog
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 20:13 schreef Robocock het volgende:
Zeer nette tijd Grumpert!
Was het druk? Baalde echt vandaag, maar toen ik vanmiddag een rondje van 7,5 km ging lopen had ik nog steeds last van mn knie dus ik had niet echt vol kunnen gaan.

Wel irritant trouwens, last van je knie Heb nog nooit ergens last van gehad bij het lopen, en heb het nu een paar dagen. Rust zal wel helpen, maar ik ben niet zo'n stilzitter
Was wel druk, 250 mannen recreanten (naast nog wedstrijd, vrouwen, jeugd etc.) die dus indezelfde categorie als ik startte.
Doe je wel weer mee met de 10 km op 15 oktober? Inschrijven daarvoor kan namelijk maar tot en met morgen als je dat zou willen.
  zondag 1 oktober 2006 @ 23:20:04 #161
148655 Robocock
pi_42297242
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 23:10 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik ook, maar iemand waarmee ik zou gaan lopen volgens mij dus niet, even navragen nog
[..]

Was wel druk, 250 mannen recreanten (naast nog wedstrijd, vrouwen, jeugd etc.) die dus indezelfde categorie als ik startte.
Doe je wel weer mee met de 10 km op 15 oktober? Inschrijven daarvoor kan namelijk maar tot en met morgen als je dat zou willen.
15 oktober loop ik ook de 10 km indd, sta al ingeschreven
Kga dit keer maar geen 922 liter bier drinken de avond ervoor.
pi_42302710
Ik heb gisteren mijn eerste training gelopen...
3 x 2 minuten wandelen
3 x 2 minuten hardlopen.
Conclusie: Wandelen gaat prima!
Conditie is 0,0

Meteen nog een vraagje aan de dames alhier. Zijn er speciale sportbeha's voor hardlopers? Zo ja, waar koop je die en van welk merk zijn ze?
pi_42302894
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 07:01 schreef Cutie het volgende:
Ik heb gisteren mijn eerste training gelopen...
3 x 2 minuten wandelen
3 x 2 minuten hardlopen.
Conclusie: Wandelen gaat prima!
Conditie is 0,0

Meteen nog een vraagje aan de dames alhier. Zijn er speciale sportbeha's voor hardlopers? Zo ja, waar koop je die en van welk merk zijn ze?
Ow! Dat valt best mee joh! Ik ben begonnen met 1 minuut hardlopen, 2 minuten wandelen afwisselen.
Op mijn werk beginnen ze binnenkort met een loopgroepje en dan doen ze 1 minuut hardlopen, 1 minuut wandelen, 0,5 minuut hardlopen, 0,5 minuut wandelen. Qua beginschema voor de eerste training.

Ik zweer bij Shock Absorber sport beha's. Afhankelijk van je cupmaat heb je een bepaalde ondersteuning nodig. Bij hardlopen zit je overigens al vrij snel bij impact level 4.
http://www.shockabsorber.co.uk/bounceometer/shock.html is wel een leuke link om te zien wat er gebeurt met je borsten bij het hardlopen.
Maar afijn, die dingen zijn te krijgen bij een goede lingerie winkel. Ga daar ook passen, want ik heb mijn sportbeha een maat groter dan mijn gewone beha's en het ding zit ook niet lekker of comfortabel of charmant, maar hij ondersteunt wel en ik voel mijn borsten niet tijdens het lopen.
pi_42315613
Dank voor je reactie Liejannuh!
Het gaat mij er inderdaad ook niet om of de beha comfy zit of iets dergelijks, ik wil gewoon geen gestuiter tijdens het rennen.
Heeft er ook nog iemand ervaring met beha's van Adidas of iets dergelijks?
pi_42315622
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 21:51 schreef PekkeMan het volgende:

[..]

welke 6 km?

volgende week loop ik de 4Mijl (6437 m) van Groningen
De 6km bij de ROC City run van de marathon van eindhoven
Fok! NFL MVP 2020
pi_42320192
In de Runnersworld van oktober staat een sportbeha test!

Vandaag mijn tweede trainingsdag gehad.
3 x 2 minuten wandelen
3 x 2 minuten hardlopen

Omdat ik nog niet thuis was er nog 1 minuut wandelen en 1 minuut hardlopen aan vastgeplakt. In totaal zo'n 1,8 km afgelegd.

* Cutie is trots op zichzelf.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 13:28:47 #167
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42333399
mooi begin Hopelijk zal je zelf snel verbaasd zijn over je eigen vooruitgang
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 17:08:20 #168
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_42336953
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 21:54 schreef Cutie het volgende:
In de Runnersworld van oktober staat een sportbeha test!

Vandaag mijn tweede trainingsdag gehad.
3 x 2 minuten wandelen
3 x 2 minuten hardlopen

Omdat ik nog niet thuis was er nog 1 minuut wandelen en 1 minuut hardlopen aan vastgeplakt. In totaal zo'n 1,8 km afgelegd.

* Cutie is trots op zichzelf.
Kijk! Mooi begin, als je op deze manier door blijft gaan en steeds een stukje langer gaat lopen merk je inderdaad al snel vooruit gang. Probeer deze topicreeksen bij te houden en reply af en toe wat je gelopen hebt dat houd je gemotiveerd.

Ik heb al aan mezelf gemerkt, dat wanneer ik minder in dit topic kijk dat ik minder enthosiast ben. Misschien komt dat wel door de mensen om mij heen die zich helemaal niet met hardlopen bezighouden. Want bepaalde eindtijden of afstanden zeggen mensen helemaal niks totdat je het zelf ervaart.

Ik denk dat ik voor volgend weekend weer een weekendje bier drinken skip en mezelf toch eindelijk eens probeer te verbeteren op de 5KM aanstaande zondag.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 21:11:31 #169
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_42341782
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 17:08 schreef Klapdeur het volgende:

[..]

Kijk! Mooi begin, als je op deze manier door blijft gaan en steeds een stukje langer gaat lopen merk je inderdaad al snel vooruit gang. Probeer deze topicreeksen bij te houden en reply af en toe wat je gelopen hebt dat houd je gemotiveerd.

Ik heb al aan mezelf gemerkt, dat wanneer ik minder in dit topic kijk dat ik minder enthosiast ben. Misschien komt dat wel door de mensen om mij heen die zich helemaal niet met hardlopen bezighouden. Want bepaalde eindtijden of afstanden zeggen mensen helemaal niks totdat je het zelf ervaart.

Ik denk dat ik voor volgend weekend weer een weekendje bier drinken skip en mezelf toch eindelijk eens probeer te verbeteren op de 5KM aanstaande zondag.
heel herkenbaar. m'n vader doet aan hardlopen, maar toch hebben we het er niet al te vaak over. op m'n stage en op school zitten vooral mensen die al zweten als ze het woord "sport" horen of zien. daarom kijk ik hier regelmatig naar al die tijden die lager zijn dan de mijne, en dan denk ik "shit, ik moet is gaan trainen, dat wil ik ook!"

.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 22:10:34 #170
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_42343505
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 21:11 schreef Sehnsucht het volgende:

[..]

heel herkenbaar. m'n vader doet aan hardlopen, maar toch hebben we het er niet al te vaak over. op m'n stage en op school zitten vooral mensen die al zweten als ze het woord "sport" horen of zien. daarom kijk ik hier regelmatig naar al die tijden die lager zijn dan de mijne, en dan denk ik "shit, ik moet is gaan trainen, dat wil ik ook!"

*herkenning inderdaad*

Initiatief van mijn kant, wat foto's van afgelopen zaterdag:

Omdat die site waar ik ze op wil knallen opeens weigert foto's te uploaden is het bij ééntje gebleven, zal v/d week nog twee foto's erbij proberen te zetten.

Quizvraagje: Wie ben ik?
Tip: Ik heb een korte broek aan...
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 23:17:08 #171
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42345528
ik vermoed nummer 6, die lijkt het meest op je avatar
Succes komende zaterdag op de 5, ga je vantevoren nog keer trainen ervoor?

Het helpt voor mij wel dat vrienden van me me nogal stimuleren vaker te lopen omdat ze zelf in ieder geval begrijpen dat het best snel gaat (omdat ze zelf ook weleens lopen), en ze het gevoel hebben dat ik er meer uit zou kunnen halen. Eigenlijk best stimulerende omgeving dus alleen hebben ze het uiteraard gewoon bij het verkeerde eind
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 23:18:27 #172
148655 Robocock
pi_42345568
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 22:10 schreef Klapdeur het volgende:

[..]

*herkenning inderdaad*

Initiatief van mijn kant, wat foto's van afgelopen zaterdag:

[afbeelding]

Omdat die site waar ik ze op wil knallen opeens weigert foto's te uploaden is het bij ééntje gebleven, zal v/d week nog twee foto's erbij proberen te zetten.

Quizvraagje: Wie ben ik?
Tip: Ik heb een korte broek aan...
Die rechter met dat Oranje shirtje!

pi_42349295
Ik ga toch ook voor de nummer 6 Wel leuk, dat soort foto's! Ik laat mezelf nog maar niet op de foto zetten, mijn ge(s)jog ziet er nog niet uit!
Gisteren had ik een rustdag, vandaag ga ik weer 3x2 rennen en 3x2 wandelen.
Lopen jullie trouwens voornamelijk 's avonds of 's ochtends?
  woensdag 4 oktober 2006 @ 08:55:35 #174
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_42350136
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 06:59 schreef Cutie het volgende:
Ik ga toch ook voor de nummer 6 Wel leuk, dat soort foto's! Ik laat mezelf nog maar niet op de foto zetten, mijn ge(s)jog ziet er nog niet uit!
ik train op dinsdag en donderdag 's avonds en op zondag 's morgens met een groep.
.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:13:37 #175
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42352847
quote:
meestal s'middags, mag dat ook
  woensdag 4 oktober 2006 @ 12:15:17 #176
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_42354416
Helaas kan ik niet altijd 's middags lopen omdat ik dan aan het werk ben.
Ik merk in de weekenden wel dat ik overdag makkelijker loop dan 's avonds...! Helaas, maar het is niet anders.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 12:25:39 #177
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_42354678
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 23:17 schreef Grumpey het volgende:
ik vermoed nummer 6, die lijkt het meest op je avatar
Succes komende zaterdag op de 5, ga je vantevoren nog keer trainen ervoor?
Niet aangedacht.

6 is juist inderdaad! Het is komende zondag. Ga er denk ik niet meer voor trainen, misschien morgen en anders niet. Moet namelijk vanavond al voetbal trainen en heb zaterdag ook gewoon een wedstrijd waarbij ik moet/wil meedoen.
quote:
Ik laat mezelf nog maar niet op de foto zetten, mijn ge(s)jog ziet er nog niet uit!

Er was een fotograaf en die had iets van 450 foto's geschoten die dag. Als je had meegedaan had er vast wel een foto van je tussen gezeten.

Ik loop eigenlijk wanneer ik zin heb ene keer 's ochtends dan weer 's avonds en dan weer 's middags. Er zit totaal geen ritme in eerlijk gezegd, wat ook niet echt bevordelijk is.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 12:35:33 #178
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_42354919
Nog twee foto's:

Na 500M

Na 4KM: Ik heb die gast uiteraard nog ingehaald.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 13:13:27 #179
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_42355919
Hahaha héél mooie foto die laatste!
Ik heb gisteren voor het eerst op de loopband gerend, ff kort 20 minuutje, maar ik vond het erg relaxed omdat je heel goed op snelheid kunt trainen! Relaxed. Dat hele fitnessgebeuren beviel me wel, dus vanaf nu 2 keer per week, en dan in t weekend nog een keertje 'los' hardlopen. Zo kom ik de winter wel door.
ik maak me natuurlijk weer druk over die 10 km, volgende week. Onder het uur gaat niet lukken ben ik bang, maar ik denk dat ik gewoon wel mee ga doen, omdat het me leuk lijkt door het vondelpark te rennen en te finishen in het olympisch stadion. Ik ga nu maar weer ff een half uurtje!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 13:33:21 #180
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42356513
net ook even hardgelopen, 7,5 km in 28:30, dus net ietsjes sneller dan afgelopen zondag maar wel iets kortere afstand. Heb ook wel zin door amsterdam te rennen met die 10 km, en olympisch stadion is natuurlijk droomfinish
  woensdag 4 oktober 2006 @ 13:42:16 #181
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_42356817
Moeten jullie dan ook zo'n ronde maken over de sintelbaan?
  woensdag 4 oktober 2006 @ 13:54:30 #182
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42357176
ongeveer 300 meter over sintelbaan ja
  woensdag 4 oktober 2006 @ 15:18:00 #183
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_42359695
Hip man!!
Ben net een half uur meerdere keren voluit gegaan qua snelheid. Geen stopwatch mee dus weet geen tijden, maar hopelijk mn snelheid iets gepimpt voor volgende week. Brrr.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 21:06:52 #184
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_42369786
zo, als voorbereiding op de toekomst maar wat geld uitgegeven aan een nieuwe outfit, ik zit bij een vereniging waar ik regelmatig train. ik kan via diezelfde vereniging tot soms wel meer dan de helft korting krijgen op het merk newline! nadeel is wel dat er nog van alles op gedrukt moet worden; logo, sponsor, en dat duurt nog anderhalve maand voordat dat klaar is, maar goed. de korting maakt dat het wachten wel waard.

trainings-jack: 1x

"race-Shirt" 1x (misschien later nog 1)

broek: 2x

en nog een shirt met 'warm' shirt, alleen daar geen afbeelding of illustratie van.

was al met al ¤100 kwijt.

heb het allemaal gepast en het zit echt lekker. kan eigenlijk niet wachten tot het hier is. maar ja. geduld is een schone zaak

[ Bericht 2% gewijzigd door Sehnsucht op 05-10-2006 10:11:56 ]
.
pi_42370652
2 shirts en 2 broeken voor ¤ 100 is geen geld
pi_42374608
Ik heb morgen of volgende week een coopertest, zijn er dingen die jullie me kunnen aanraden? Muziek luisteren bijvoorbeeld, werkt dat of niet?

En 2.6 km in 12 minuten, is dat nou veel?
  donderdag 5 oktober 2006 @ 08:11:04 #187
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_42379723
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:09 schreef Ricky_ het volgende:
Ik heb morgen of volgende week een coopertest, zijn er dingen die jullie me kunnen aanraden? Muziek luisteren bijvoorbeeld, werkt dat of niet?

ik haalde laatst 2550 meter.

@ ..-._---_-.- : het zijn eigenlijk 2 shirts, 2 broeken en 1 jack

[ Bericht 12% gewijzigd door Sehnsucht op 05-10-2006 10:11:37 ]
.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:00:29 #188
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_42382574
Een aantal familie leden van me zijn aan het trainen voor de Nijmeegse Wandel 4-daagse. Nu heb ik ze erop geattendeerd dat je op 19 november de Zevenheuvelenomloop heb. Dit is een wandeltocht over 25 km.

Zelf leek het me wel leuk om dan de Zevenheuvelenloop te doen. Nu krijg ik zojuist een belletje dat ze zich hebben ingeschreven voor de omloop. Meteen kijk ik op de site om mezelf in te schrijven voor de loop, maar helaas zit deze sinds 30 september vol (individuele lopers).

Is er nog een maniertje om aan een plaatsbewijs te komen? Iemand enig idee?
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 11:27:21 #189
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_42383353
Rechtsbovenaan kun je op de site een oproepje plaatsen. Verder zou ik even andere hardloopfora afgaan. Succes!
  donderdag 5 oktober 2006 @ 14:08:07 #190
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42388036
quote:

het is 13 km/h. Even een vergelijking: het wereldrecord van de marathon staat met een snelheid van 20 km/h, maar uiteraard is dat 42 km lang ipv 2.6
  donderdag 5 oktober 2006 @ 14:40:48 #191
30252 Soempie
Procreating
pi_42389202
leuk om dit topic door te lezen. Ik ben na heel wat jaren weer begonnen. Vrijwel elke dag 20 - 30 minuten. Verslavend wel en het voelt erg goed als je hebt gelopen.

En even een vraagje: af en toe krijg ik erge last van m'n rechterschouder. Hebben meer mensen dit en hebben jullie tips om het te voorkomen? Vraag me af of ik m'n schouder te verkrampt heb of dat het het misschien een ontsteking is.

Oja, gaan er hier mensen zondag de vier mijl van Groningen lopen? Zag het zo snel niet staan.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 5 oktober 2006 @ 15:10:26 #192
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_42390173
ik heb het nog steeds wel eens, last van schouder. Het komt omdat je te krampachtig een spier aangespannen houdt tijdens het lopen, vaak als je heel erg gestresste dag achter de rug hebt. Het helpt om even schouders los te laten hangen en je arm wat ontspannen rond te zwaaien, zorg dat je hem ontspant in ieder geval. Vaak gaat het dan weg na een minuut of 5.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 15:40:58 #193
30252 Soempie
Procreating
pi_42391392
Had zelf ook wel in de gaten dat ik meer gespannen was dan gewoonlijk. Net, toen ik al bijna thuis was, kreeg ik er last van. Ben gestopt met rennen en rustig uitgelopen en met m'n armen gezwaaid. Nu nergens last meer van, gelukkig.

Toch wel een geruststelling dat jij het ook af en toe hebt Grumpey. Even kijken hoe het de komende tijd gaat en proberen te ontspannen
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_42392206
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:40 schreef Soempie het volgende:
Oja, gaan er hier mensen zondag de vier mijl van Groningen lopen? Zag het zo snel niet staan.
jaja
  donderdag 5 oktober 2006 @ 16:56:41 #195
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_42394165
quote:

Volgens mij moet je minstens 2400 M kunnen lopen. Geloof dat het ongeveer zo zat
2400 2600 redelijk
2600 2800 goed
2800 3000 zeer goed
3000 > uitstekend

Het kan ook zomaar zijn dat deze afstanden met daarbij de benoemingen allang achterhaald zijn.
Succes in ieder geval!

Muziek op doen voor 12 minuten, mha lijkt mij in ieder geval niet nodig.
pi_42397785
Vandaag geoefend. Op het nippertje de 3200 meter gehaald in 12 minuten, maar ik sneed wel wat af.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 19:56:47 #197
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_42399866
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 16:56 schreef Klapdeur het volgende:

[..]

Volgens mij moet je minstens 2400 M kunnen lopen. Geloof dat het ongeveer zo zat
2400 2600 redelijk
2600 2800 goed
2800 3000 zeer goed
3000 > uitstekend

Het kan ook zomaar zijn dat deze afstanden met daarbij de benoemingen allang achterhaald zijn.
Succes in ieder geval!

Muziek op doen voor 12 minuten, mha lijkt mij in ieder geval niet nodig.
hier staat een schemaatje: http://nl.wikipedia.org/wiki/Coopertest
.
pi_42403879
Haha mooie foto's klapdeur. Die gast zit keikapot volgens mij aan het einde. Ben benieuwd of ik ook foto's van mezelf kan vinden...
Fok! NFL MVP 2020
pi_42420820
Na een weekje rust na de dam tot dam ook weer het lopen opgepakt. Loop nu 2 keer per week zo'n 7 km per keer. Volgende week de 10km lopen tijdens de A'dam Marathon en mijn doel is onder de 54 minuten te lopen wat mogelijk moet zijn gezien mijn dam tot dam tijden:

5km 30:50
10km 57:50

Eerste 5 waren toen erg langzaam daar kan zeker 3 a 4 minuten vanaf. Binnenkort ook maar even een trainingsjack halen het wordt nu wel beetje koud 's avond in T-shirt lopen
pi_42421477
Ik ben ook een beetje aan het hardlopen sinds 2 weken, ik wil mijn conditie verbeteren.

Ik merk wel dat ik een beetje last van mijn rechter knie krijg, een branderig pijnlijk gevoel net onder mijn knieschijf aan de rechter zijkant (niet in die mate dat ik ermee naar de huisarts zou gaan).
In een periode dat ik heel veel aan het fietsen was heb ik daar ook last van gehad, maar ik dacht dat het over was.
Weet iemand wat dit kan zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')