Lol neequote:Op zaterdag 16 september 2006 21:11 schreef Spekkiemonster het volgende:
wil je wat vertellen leonieke?
Op het wiki linkje in de OP klikken en dan op 'bewerken' klikken en je regeltje eruit halen en/of aanpassen. Ik heb het net al even voor je gedaan.quote:
dank je wel, overigens hoef ik niet opnieuw in het lijstjequote:Op zondag 17 september 2006 18:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Op het wiki linkje in de OP klikken en dan op 'bewerken' klikken en je regeltje eruit halen en/of aanpassen. Ik heb het net al even voor je gedaan.
Reken zelf maar een beetje uit hoe en wat ....quote:
Nee hoor! Omdat we net beginnen vind ik het nu nog niet zo nodig in het NOD-lijstje te staanquote:Op zondag 17 september 2006 20:26 schreef Diaan73 het volgende:
Beaker.... heb je ons iets te vertellen??![]()
Bij mij is het echt nog steeds (!!!) een rotzooitje! Ik heb deze lengtes van cyclussen gehad: 31-31-21-23-30-40-37-26-23quote:Volgens mij is een korte cyclus niet helemaal goed, iets met het aanmaken van baarmoederslijm en nestelen oid. Het precieze weet ik er eigenlijk niet van. Bij mij is het juist andersom, mijn cyclus is te lang.
Spannend!! Hopelijk alleeen maar goed nieuws of iig een aanwijzing, zodat jullie snel een stap verder komen!!quote:Het temperaturen gaat bij ook helemaal nergens over...Gaat ook alle kanten op.Van de week ff vervolgafspraak maken bij de Gyn.Alle testuitslagen zouden zo ongeveer nu wel binnen moeten zijn.
Ben benieuwd....
In me eerste curve zie je wel iets wat er op moet lijken...maar dat was 1 week voor me ongiquote:Op maandag 18 september 2006 22:49 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Spannend!! Hopelijk alleeen maar goed nieuws of iig een aanwijzing, zodat jullie snel een stap verder komen!!![]()
Maar zie je ook geen daling in je temp als je je eisprong zou moeten hebben (en vervolgens een stijging)? Dat zie ik wel in mijn temp. curve...!
Dat is niet helemaal waar. Mijn huisarts had het laatst over vrijen tussen dag 10 en 18 en dan om de 2 dagen omdat het bepalen van de eisprong niet zo heel simpel blijkt te zijn als altijd gedacht. Vorig jaar schijnen de resultaten van een onderzoek dat aangetoond te hebben.quote:Op maandag 18 september 2006 21:59 schreef Rottdog het volgende:
Heb je een cyclus, gemeten vanaf de eerste dag van je menstruatie tot de eerste dag van je volgende menstruatie, korter dan 21 dagen, dan is de kans groot dat je geen eisprong hebt. Omdat een eitje minimaal 8 dagen nodig heeft om te rijpen en de eisprong altijd 14 dagen voor je volgende menstruatie is, is er bij een 21 daagse cyclus onvoldoende tijd voor een eirijping
bron kindje op komst
Suziieee, 30 dagen is best alweer een lange tijd! Ik bedoel: het schiet alweer voor je op! Tja... die curves.... hopelijk stijgt je temperatuur snel en blijft ie hoog, dan zou dat betekenen dat je zwanger bent.quote:In me eerste curve zie je wel iets wat er op moet lijken...maar dat was 1 week voor me ongi
Ben nu met de 2e curve bezig..deze is wel wat gelijkmatiger...blijf hangen/schommelen tussen de 36.4 en 36.8.Verders niets te ontdekken...en zit inmiddels op dag 30 geloof ik
Ja, een snellere kans op bevruchting.. da's idd wel een voordeel!! Maar dan moet het natuurlijk wel een keertje lukken...quote:Jose, dat is heel kort, die cyclus. Jammer dat het weer niet raak was. Ik zou zeggen dat een korte cyclus ook goede kanten kan hebben, namelijk dat je sneller weer kans hebt op bevruchting, maar ik weet niets van de negatieve kanten ed.
quote:Op donderdag 21 september 2006 20:30 schreef Marie79 het volgende:
Ow spannend Spek!Hoe voel je je? Voel je je anders dan anders?
Vandaag hier een klein beetje een emodagje, ik zat vanmiddag in het oude topic van Wachten op... (deel 40) te lezen, vanwege dat ijzeren potjes en naalden verhaal en daar kwam ik zowaar mijn eerste post tegen in deze topic reeks. (2 aug. 2004)
En dan is het nu alweer ruim 2 jaar later, wel nog een keertje zwanger geweest... maar nog steeds geen baby'tje in mijn armen...![]()
* Marie79 gaat straks lekker aan de borrel en genieten van het feit dat vriendlief en ik al weekend hebben!!!
En Spekkie voor jou is het ook de hoogste tijd hoor. Gatverdarre wat is het soms oneerlijk verdeeld met die streepjesquote:Op donderdag 21 september 2006 21:05 schreef Spekkiemonster het volgende:
confronterend he marie ...
dat had ik ook zoiets...
En ik had bij het zien van jouw naam, dat ik zóóó blij voor je ben dat jij wél door bent naar het volgende topic!!!!quote:Op donderdag 21 september 2006 22:57 schreef Slaapmeisje het volgende:
Marie toen ik dat topic doorlas zag ik ook jouw naam staan en ik vond het zo oneerlijk dat jij nog steeds geen tweede streepje hebt![]()
quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:48 schreef marit1978 het volgende:
juist !
vreemd eigenlijk he?
ik zal eerlijk zeggen; dat ik wel even zal moeten bijkomen van de schrik als het snel raak zou zijn! Ergens heb ik in mijn hoofd zoiets van "rond november/dec. een keer een normale cyclus... rond zomer 2007 misschien zwanger ... begin 2008 kindje ? "
Stel je voor; het is in nov. meteen raak ?
Ik bedoel.. het kàn toch ?
Ai ai, als ik me dat scenario in mijn hoofd haal, voel ik mijn buik
Waarom? Omdat het eng leuk is !
Maar ook zo'n enorme verandering die zo moeilijk te overzien is !
ik moest natuurlijk ook even feliciterenquote:Op vrijdag 22 september 2006 14:22 schreef Marie79 het volgende:
En ik dacht al: há, Spekkie met nieuws! Maar nog steeds niets... ok, dat is natuurlijk ook nieuws
Chacama... die verveelt zich een beetjequote:Op vrijdag 22 september 2006 14:31 schreef Spekkiemonster het volgende:
mmm in Z&G zit een statstiekenfreak .... misschien even op loslaten hier wat betreft even of oneven topics en hoeveel streepjes enzo per topic hahaha ....
(heb geen zin om te zoeken wie die stats steeds maakt)
Inmiddels weet ik niet meer wat vervelen is, maar als ik zin en tijd heb (straks als ik toch op de bevalling ga zitten wachten), zal ik er wel eens in duiken en meteen kijken hoe het bij Z&G is qua even en oneven nummers. En als ik het echt in mijn bol krijg of de zwangeren die in het 2e streepje hebben gepost in een even nummer ook in een even nummer bevallen. Ha, hoezo puzzelfreak....quote:Op vrijdag 22 september 2006 14:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Chacama... die verveelt zich een beetje![]()
Marit, ook hier evenProficiat!!!
* doet nog even een schietgebedje voor alle wachtenden hier en zegt AMEN!quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:13 schreef Jose81 het volgende:
Enne.. waarom zou je nog een keer testen? Je hebt gewoon een streepje!! Jij geeft het goede voorbeeld, wij gaan je allemaal snel volgen!!![]()
quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:48 schreef marit1978 het volgende:
Hahaha, ik moest ook lachen om die quote ja !
ik ben dan ook nogsteeds in shock hoor !
misschien moet ik echt nog een paar keer positief testen, voor het echt door begint te dringen.
Vriendje via mail net nog: "noumoe, het leukste deel van kindjes maken is dus nu al achter de rug?"
hihi
For the record, ik heb in een even deel positief getest (Deel 8 nav Marit even terug gaan lezen...)quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:06 schreef chacama het volgende:
[..]
Inmiddels weet ik niet meer wat vervelen is, maar als ik zin en tijd heb (straks als ik toch op de bevalling ga zitten wachten), zal ik er wel eens in duiken en meteen kijken hoe het bij Z&G is qua even en oneven nummers. En als ik het echt in mijn bol krijg of de zwangeren die in het 2e streepje hebben gepost in een even nummer ook in een even nummer bevallen. Ha, hoezo puzzelfreak....
Marit gefeliciteerd en tot over een tijdje in Z&G.![]()
Haha... gewoon kindjes blijven maken, dan wordt het vast een SUPER SUPER SUPER MOOI kindje (i.p.v super mooi kindje)quote:Vriendje via mail net nog: "noumoe, het leukste deel van kindjes maken is dus nu al achter de rug?"
hihi
he get, balen zeg....quote:Op vrijdag 22 september 2006 20:09 schreef Spekkiemonster het volgende:
mmm net wat bruin ...
zal wel doorbreken vanavond of vanacht
Nou zegquote:Op vrijdag 22 september 2006 20:09 schreef Spekkiemonster het volgende:
mmm net wat bruin ...
zal wel doorbreken vanavond of vanacht
quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:48 schreef marit1978 het volgende:
Vriendje via mail net nog: "noumoe, het leukste deel van kindjes maken is dus nu al achter de rug?"
hihi
nog niet nee .... en door omstandigheden zal dat voorlopig ook even niet snel gebeuren vrees ikquote:Op zaterdag 23 september 2006 11:46 schreef leonieke het volgende:
Verdorie Spekkiemonster![]()
sta jij nu eigenlijk onder controle bij een dokter (MMM) of moet de stap nog gezet worden of willen jullie dat niet doen? Ik ben het een beetje vergeten
Okquote:Op zaterdag 23 september 2006 15:20 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
nog niet nee .... en door omstandigheden zal dat voorlopig ook even niet snel gebeuren vrees ik
He Hestria, dat is niet zo mooi.quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:34 schreef hestria het volgende:
ik mag uit de lijst, ben helaas niet zwanger, maar we hebben besloten om even te stoppen met klussen, ik zit niet zo lekker in mijn vel, en ben elke maand als de uitslag negatief is zo gedeprimeerd, dat het helemaal niet meer lekker gaat met mij, heb dus ook besloten om even te stoppen met klussen, om voor mezelf dingen goed op een rijtje te zetten.
Ik wens iedereen heel veel sucses toe, en dta julie maar snel zwanger mogen worden!
quote:Op woensdag 27 september 2006 16:30 schreef Suzziieee het volgende:
Bright..Weet je al wat???
Dit is inderdaad zonder hormoonstimulatie. Bij het gesprek zullen we nog aangeven dat we geen hormonen willen; telefonisch om gevraagd en we kregen als antwoord: ja, dit is inderdaad zonder hormonen, gezien de reden dat 'het' niet lukt..... Je krijgt dan een hormoon dat ervoor zorgt dat we precies kunnen bepalen wat de optimale dag is voor de KI...quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:26 schreef Slaapmeisje het volgende:
Bright jullie gaan dus toch de molen inIk neem aan dat de KI zonder hormoonstimulatie is toch? Wel ongelovelijk spannend en hopelijk is dat net het kleine zetje wat nodig is
Ja he, vergeten hier te meldenquote:Op vrijdag 29 september 2006 10:58 schreef Spekkiemonster het volgende:
wat spannend Bright !! hoe kan je dat nou vergeten te melden ....
quote:succes in elk geval en hopelijk is het idd het bekende zetje
Ja Diaan, dat is zeker waar... 't is alleen wel hopen dat je je niet voor niets zo 'rot' voelt tijdens je eisprong. Hopelijk leidt het ook naar een zwangerschap...! Maar het is in ieder geval al mooi dat je je eisprong nu merkt!! Da's goed nieuws!!quote:Nou ja het gaat wel weer over en is voor het goede doel
Hier nog steeds niets.Ik voel nooit wat aankomen...dus ik wacht gewoon nog ff af.Volgende week naar de gyn,als ik dan nog steeds niet ongi ben,doe ik voor de zekerheid nog ff een test...en dan kijk ik wel wat hij ervan zegt.quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:43 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Ja Diaan, dat is zeker waar... 't is alleen wel hopen dat je je niet voor niets zo 'rot' voelt tijdens je eisprong. Hopelijk leidt het ook naar een zwangerschap...! Maar het is in ieder geval al mooi dat je je eisprong nu merkt!! Da's goed nieuws!!![]()
Suzie: ik kan me idd voorstellen dat je gewoon duidelijkheid wil van de gyn. Het is niet leuk om telkens maar zo te moeten wachten... vooral niet als je maar niet ongesteld wordt...
Hoe is het er nu mee? Voel je inmiddels al wat aan komen? Ik hoop voor je dat het gauw doorzet en dat je dan in ieder geval vlug doorkunt naar de volgende ronde.. want zoals het nu bij je gaat is gewoon waardeloos...![]()
Dank je, dat is goed om te weten. Ik zal daar eens wat meer over opzoeken.quote:Op vrijdag 29 september 2006 18:25 schreef Slaapmeisje het volgende:
Bright onze eerste 3 pogingen waren ook zonder hormonen en ook de eisprong werd zonder hormonen gedaan. Die werd namelijk bepaald met ovulatietesten (LH testen). Bij sommige ziekenhuizen wordt de eisprong gestimuleerd door een hormooninjectie, maar als jullie dat niet willen dan kun je wellicht vragen om ovulatietesten?
Bronquote:Temperatuurmethode
Een 'oude' methode om de vruchtbare dagen van de vrouw te bepalen is de temperatuurmethode. Eén tot twee dagen na het vrijkomen van het eitje ontstaat door hormonale invloeden een stijging van de basale lichaamstemperatuur.
- De basale temperatuur is de temperatuur die het lichaam heeft wanneer het in rust is. -
Pas bij de volgende menstruatie wordt deze temperatuur weer normaal. Door 's ochtends zelf de lichaamstemperatuur op te nemen met een digitale thermometer kan worden vastgesteld wanneer de eisprong heeft plaatsgevonden. Let wel, een eitje geeft zaadcellen maar enkele uren de gelegenheid om het te bevruchten.
Ik las nog op de predictor site (vragen en antwoorden) dat het ook nog wel een of 2 dagen na het begin van je menstruatie kan dalen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 14:16 schreef Beaker het volgende:
Dus eigenlijk is dit misschien wel een beetje een goed teken? Ik zit nu op dag 29 van mijn cyclusik moet dus nog 6 dagen wachten
![]()
Wanneer kan ik " verwachten " dat de temparatuur gaat zakken? Of is dat per vrouw verschillend? ( of hij zakt niet natuurlijk)
Ik lees het nu, thanx BE tot aan de volgende menstruatie
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:25 schreef Marie79 het volgende:
Ja dat hoop ik ook Diaan, en nog voor een heleboel meiden hierzo, die hier al veel te lang rondwaren! Waaronder jij natuurlijk
Tja dat vind ik zelf ook welquote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:30 schreef bixister het volgende:
ja maar dat voelde ik ook alle 3 de keren dat ik toch zwanger bleek te zijn....![]()
faja, oeh!! spannend!
en diaan, jij bent inderdaad nu ook echt wel eens aan de beurt.
Och Marie, wat moeilijk.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:13 schreef Marie79 het volgende:
Als er morgen nog niks is, ga ik morgen wel testen denk ik!
In ieder geval nog even met vriendlief erover hebben wanneer we dat gaan doen... En anders wordt het zaterdag!
[dejavu-modus]vorig jaar juli toen ik zwanger was, was ik ook op donderdag dag 28, vrijdag voelde ik me duidelijk anders en zaterdag testte ik zwanger[/dejavu-modus]
Precies.. Hele goede instelling marie..quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:18 schreef Marie79 het volgende:
Ach ja meiden, het komt wel goed! Wanneer, dat is de vraag, maar góed komt het!![]()
Wakker worden Faja, het is woensdag vandaagquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 10:12 schreef Faja-Lobi het volgende:
Githa, ik wou zo ie zo nog even wachten tot woensdag (als het lukt)
nou, nu ik die temperatuurcurve heb gezien, weet ik dus ook dat die van mij er helemááááááááál NIET netjes uitziet!!! SH*T!!!quote:Zo is wel heel duidelijk het dipje en de piek te zien.
Het hoeven niet allemaal strakke lijnen te zijn, uiteraard varieert het af en toe oiv van van alles, maar zo ziet het er dus uit als het netjes werkt.
Jose, ik zou ze wel bewaren al die lijstjes want mss dat een gyn er bij jou wel iets in ziet hoor.quote:Op zondag 8 oktober 2006 17:44 schreef Jose81 het volgende:
[..]
nou, nu ik die temperatuurcurve heb gezien, weet ik dus ook dat die van mij er helemááááááááál NIET netjes uitziet!!! SH*T!!!![]()
Ik denk ook dat ik vananvond nog ongi ga worden... dus wij gaan waarschijnlijk gauw op naar ronde 11 alweer... zucht...![]()
Nog steeds spannend Fajah...!Het zit vast wel goed bij jou!!
Blijven liggen natuurlijkquote:Op zondag 8 oktober 2006 21:58 schreef Beaker het volgende:
Bedankt voor de tips![]()
Ik wacht nu tot ik ongesteld word, en daarna ga ik iedere morgen na het opstaan temperaturen!
( en bijhouden natuurlijk )
Meid wat goed!quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:31 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik heb geen foto bij de hand maar ik ben ZWANGER![]()
![]()
![]()
Dank je wel en je mag uiteraard mijn buik volop fotograferen hoorquote:Op maandag 9 oktober 2006 13:45 schreef Kleintje het volgende:
Faja lieverd...
Jemig de pemig... wat ben ik blij voor je!
Eindelijk is je ventje thuis en dan is het behoorlijk snel raak!
GENIET ERVAN!!!!
Enne... ik kom graag die dikke buik van je mooi op de foto zetten!
GEFELICITEERD!
Ja, BE...ik bewaar ze ook zekerquote:Jose, ik zou ze wel bewaren al die lijstjes want mss dat een gyn er bij jou wel iets in ziet hoor.
Dit voorbeeld hierboven is gewoon overduidelijk Een dip rond dag 15 waar dus de eisprong zit en dan het piekje daarna wat je dan idd laat weten dat de eisprong net geweest is.
Het kan best zijn dat een wat grilliger grafiek wel nog genoeg informatie geeft. Maar dat kan een dokter beter zeggen.
Omdat het eigenlijk wel een beetje eng is..quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:32 schreef Brighteyes het volgende:
Waarom niet pannekoek! Het zou zomaar kunnen toch?
ZOooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo! Dat is lekker snel! Zie nou wel dat het wel KAN!quote:JAHOE....... NOG EEN KEER FEEST !!!
OOK HIER EEN 2e STREEPJE !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |