tsja, excuses voor de beperkte op, het is laat en ik ben tipsy. maar het gaat er mij meer om dat religieuze islamitische leiders dit keer weer enorm vallen over een quote uit de 14e eeuw. misschien had de paus zijn woorden wat voorzichtiger moeten kiezen, maar hoe voorzichtig moet je tegenwoordig wel niet zijn om maar niet op de ellenlange tenen van die feestneuzen te gaan staan ? laatst waren een paar stumperige cartoons reden tot een orkaan van geweld, nu weer eeuwenoude tekst, waar houd het op ?quote:op zaterdag 16 september 2006 07:23 schreef maerycke het volgende:
dat is wel een erg eenvoudige manier om de zaken voor te stellen (waardeloze openingspost overigens). het lijkt me dat de paus, vertegenwoordiger van miljoenen gelovigen, nu nou niet echt handig bezig is als hij een ander geloof - waar ook miljoenen aanhangers van zijn - ervan beschuldigd alleen maar met geweld bezig te zijn en dat ze sinds te tijd van mohammed er niets hebben bijgeleerd. ik vind het eerlijk gezegd een behoorlijk klunzige toespraak.
quote:"laat mij zien wat voor nieuwe dingen mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven het geloof dat jij predikte, met het zwaard te verspreiden" .
je hebt helemaal gelijk, maar hij vergeet voor het gemak even dat deze uitspraken in 1500 ad nog vrij weinig impact hadden. in dit tijdperk werkt het iets anders, en als er de komende dagen hier en daar slachtoffers gaan vallen vanwege dit, kan ie zich dat persoonlijk aanrekenen. in potentie is dit weer net zoiets als die deense cartoons.quote:op zaterdag 16 september 2006 08:49 schreef wunderbaum het volgende:
[..]
![]()
de paus vergeet even voor het gemak de kruistochten, inquisitie, gedwongen kerstening etc. ook het christendom en dan met name het katholicisme is met het zwaard verspreid. misschien is het dan handig dat de paus meteen daarvoor ook zijn excuses aanbiedt.
ik meen dat hij een hele verhandeling hield over religie en geweld in de geschiedenis. dit was daarin een quote, niet zijn meing. is net zoiets als in een speech over onderdrukking stalin quoten en dan beschuldigd worden van bolshevistme.quote:op zaterdag 16 september 2006 08:55 schreef tmar het volgende:
mja, moet hij zo nodig een middeleeuwer aanhalen die erg subjectief was. denk dat het zeker nodig is dat hij zich inhoudelijk verdiept in de islam. ondanks zijn nette bewoordingen is hij in feite niet beter bezig dan ordinair onwetend plebs en opportunistische politici.
maar ik vind niet dat hij zich dat persoonlijk kan aanrekenen, zijn boodschap was nu juist dat de geloven zonder geweld naast elkaar moesten bestaan, en als mensen dan iemand anders iets aan doen op basis van een citaat dan gebruik je je hersens niet bepaald op de juiste manier volgens mij. wat je er ook over zegt, bepaalde mensen interpreteren het toch altijd wel precies zoals ze willen dat je het hebt gezegd, om een excuus te hebben om kwaad te worden op iets waar ze eigenlijk niet eens kwaad over hoeven te zijn.quote:op zaterdag 16 september 2006 09:00 schreef hathor het volgende:
[..]
je hebt helemaal gelijk, maar hij vergeet voor het gemak even dat deze uitspraken in 1500 ad nog vrij weinig impact hadden. in dit tijdperk werkt het iets anders, en als er de komende dagen hier en daar slachtoffers gaan vallen vanwege dit, kan ie zich dat persoonlijk aanrekenen. in potentie is dit weer net zoiets als die deense cartoons.
ik word echt helemaal schijtziek van religieuze mensen.
vertel het in het m.o.quote:op zaterdag 16 september 2006 09:09 schreef _the_general_ het volgende:
momenteel is het bij het christendom net andersom.
daar ligt de essentie van wat de paus bedoelde en waarom hij dat citaat gebruikte. helaas stoppen sommige moslims al na het woord mohammed en reageren zoals een stier reageert oip een rode doek.quote:"laat mij zien wat voor nieuwe dingen mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven het geloof dat jij predikte, met het zwaard te verspreiden" .
de kerkvorst voegde eraan toe dat volgens manuel ii palaeologos het verspreiden van het geloof met geweld niet goed is. benedictus sloot zich daarbij aan door te zeggen dat geweld "onverenigbaar is met de natuur van god en de natuur van de ziel".
wat is het dan precies wat jou zo geraakt heeft ?quote:op zaterdag 16 september 2006 09:35 schreef burakius het volgende:
als iemand wil begrijpen waarom een moslim zo snel boos wordt als er iets over zijn profeet (vzmh)wordt gezegd getekend dan zal diegene zich eerst moeten verdiepen in de betekenis die de profeet(vzmh) voor hem/haar heeft. alleen dan zal je begrijpen waarom moslims boos worden op dit soort dingen.
ik ben ook boos geworden op de pope en hij hoeft niet naar turkije te komen van moi.
kritiek moslims op paus houdt aanquote:de maleisische premier abdullah ahmad badawi wil dat paus benedictus xvi zijn excuses aanbiedt voor zijn uitspraken die de islam in verband brachten met geweld. dat meldde het maleisische persbureau bernama zaterdag.
abdullah, die voorzitter is van de 57 lidstaten tellende organisatie van de islamitische conferentie (oic), vindt dat de paus de uitspraken moet terugnemen waarmee hij de gevoelens van moslims in de hele wereld heeft gekwetst. ''de paus moet de uitbarsting van woede die is ontstaan niet licht opnemen'', citeerde bernama de premier, die in cuba de top van niet-gebonden landen bijwoont.
''het vaticaan moet de volledige verantwoordelijkheid nemen voor de zaak en de stappen zetten die nodig zijn om de fout recht te zetten. het is ongelukkig dat zo'n eminent persoon als de paus geen leiderschap heeft getoond door goede betrekkingen tussen religies te bevorderen.''
tal van moslimleiders en -organisaties gingen de maleisische premier voor in kritiek op de uitspraak die de paus deed tijdens zijn reis naar duitsland. de woordvoerder van de paus zei later dat de paus had bedoeld te benadrukken dat hij de islam eerbiedigt maar dat hij religieus geweld afkeurt. dat was echter niet voldoende om de woede in moslimlanden weg te nemen.
'oorlog van kruisvaarders'
in gaza-stad betoogden gisteren circa 5.000 palestijnen tegen paus benedictus xvi en diens recente uitspraken over de islam.
''dit is weer een oorlog van kruisvaarders tegen de arabische en de islamitische wereld'', aldus een hamas-woordvoerder voor een menigte van met vlaggen zwaaiende aanhangers. ook een christelijke palestijnse parlementariër veroordeelde de uitspraken van de paus. in de gazastrook leven circa 3.000 christenen naast meer dan 1,4 miljoen moslims.
eerder vrijdag pleegden palestijnen een aanslag op een kerk in de gazastrook. het jeugdcentrum van de grieks-orthodoxe kerk van gaza-stad raakte lichtbeschadigd, aldus ooggetuigen. het kerkgebouw uit de vierde eeuw liep geen schade op door de explosie die zich bij het ochtendgloren voordeed.
je kunt gewoonweg niet zo een uitspraak maken over de profeet (vzmh). hij is de perfecte mens. ik als moslim kan toch niet toelaten dat zoiets wordt gezegd over de laatste profeet(vzmh) die is gestuurd door allah. überhaupt vindt ik dat er over geen enkele profeet zoiets mag worden gezegd.quote:op zaterdag 16 september 2006 09:38 schreef hathor het volgende:
[..]
wat is het dan precies wat jou zo geraakt heeft ?
maar jij mag dit wel zeggen, dus dan mag iemand toch ook zeggen dat ie een profeet niet perfect vindt?quote:op zaterdag 16 september 2006 09:42 schreef burakius het volgende:
[..]
je kunt gewoonweg niet zo een uitspraak maken over de profeet (vzmh). hij is de perfecte mens. ik als moslim kan toch niet toelaten dat zoiets wordt gezegd over de laatste profeet(vzmh) die is gestuurd door allah. überhaupt vindt ik dat er over geen enkele profeet zoiets mag worden gezegd.
quote:op zaterdag 16 september 2006 09:42 schreef burakius het volgende:
[..]
je kunt gewoonweg niet zo een uitspraak maken over de profeet (vzmh). hij is de perfecte mens. ik als moslim kan toch niet toelaten dat zoiets wordt gezegd over de laatste profeet(vzmh) die is gestuurd door allah. überhaupt vindt ik dat er over geen enkele profeet zoiets mag worden gezegd.
quote:op zaterdag 16 september 2006 09:46 schreef robertocarlos het volgende:
[..]
maar jij mag dit wel zeggen, dus dan mag iemand toch ook zeggen dat ie een profeet niet perfect vindt?
tuurlijk mag dat. als diegene ook maar respect heeft en zulke uitspraken gewoon niet maakt bij moslims. of je dat doet is je eigen keuze, maar houdt in gedachte dat een moslim zeker boos gaat worden. wat niet insinueert dat hij/zij je gaat slaan, maar diep van binnen gaat er wel iets branden.quote:op zaterdag 16 september 2006 09:46 schreef robertocarlos het volgende:
[..]
maar jij mag dit wel zeggen, dus dan mag iemand toch ook zeggen dat ie een profeet niet perfect vindt?
ik snap ook zeker wel dat moslims zich aangevallen voelen, maar om er nou zo'n groot probleem van temaken..quote:op zaterdag 16 september 2006 09:51 schreef burakius het volgende:
[..]
tuurlijk mag dat. als diegene ook maar respect heeft en zulke uitspraken gewoon niet maakt bij moslims. of je dat doet is je eigen keuze, maar houdt in gedachte dat een moslim zeker boos gaat worden.
maar ik zie dat ik hier niet serieus wordt genomen dus belet ik mijzelf van verdere uitspraken in deze topic.
zou je misschien een lijstje kunnen maken van wat moslims kwaad maakt ? ik ben de laatste tijd namelijk een beetje het overzicht kwijtgeraakt.quote:op zaterdag 16 september 2006 09:51 schreef burakius het volgende:
[..]
tuurlijk mag dat. als diegene ook maar respect heeft en zulke uitspraken gewoon niet maakt bij moslims. of je dat doet is je eigen keuze, maar houdt in gedachte dat een moslim zeker boos gaat worden.
maar ik zie dat ik hier niet serieus wordt genomen dus belet ik mijzelf van verdere uitspraken in deze topic.
maar waarom zou een moslim boos worden dan? ik snap wel dat wanneer iemand dat vindt dat zoiets niet leuk is om te horen, maar om dan boos te worden, lijkt me niet nodig. het is nl geen aanvalquote:op zaterdag 16 september 2006 09:51 schreef burakius het volgende:
[..]
quote:maar ik zie dat ik hier niet serieus wordt genomen dus belet ik mijzelf van verdere uitspraken in deze topic.
geen idee maar daar ging het topic niet over.quote:op zaterdag 16 september 2006 09:43 schreef dark_killah het volgende:
de paus is een mongool, hoelang gaat het nog duren voordat mensen dit doorhebben?
in de context van het verhaal zegt de paus eigenlijk helemaal geen vreemde of haatzaaiende dingen.quote:op zaterdag 16 september 2006 10:09 schreef jogy het volgende:
je kan mij niet wijsmaken dat de paus en de zijne niet wisten dat dit zou gebeuren. als ze dat niet wisten dan zijn ze wel erg wereldvreemd. je kan veel van het vaticaan zijn maar wereldvreemd zijn ze echt niet. als je je realiseert dat ze niet wereldvreemd zijn en wisten datdit zou gebeuren kan je je afvragen waarom de paus dit heeft gedaan want het zet de dingen enkel en alleen weer meer op scherp.
dan nog kun je je afvragen waarom ie het zo uitgesproken heeft. er van uitgaande dat ie wist dat dit soort reacties zouden komen, waarom heeft ie er dan toch voor gekozen om het te doen ?quote:op zaterdag 16 september 2006 10:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
in de context van het verhaal zegt de paus eigenlijk helemaal geen vreemde of haatzaaiende dingen.
als je het uit de context haalt en laat zien aan een stel geïndoctrineerde imbecielen die het westen haten, tsja dan had je het wellicht kunnen weten dat dit sdoort reacties komen. jammer.
ik zie er dus geen opzet in. eerder een soort van historisch voorbeeld binnen een bepaalde context..quote:op zaterdag 16 september 2006 10:18 schreef hathor het volgende:
[..]
dan nog kun je je afvragen waarom ie het zo uitgesproken heeft. er van uitgaande dat ie wist dat dit soort reacties zouden komen, waarom heeft ie er dan toch voor gekozen om het te doen ?
het lijkt bijna opzet.nieuwe kruistocht in de maak ?
als ik een lezing hou over dat de joden al eeuwenlang worden onderdrukt overal, en ik haal een citaat van hitler aan over dat het de schuld van de joden zelf is bijvoorbeeld, dat wil dan toch niet metteen zeggen dat ik het daar mee eens ben? maarja een paar hersenloze mensen die zich moslim durven te noemen gaan metteen met 'de zwaarden zwaaien', precies hetgene waar het juist over ging.quote:op zaterdag 16 september 2006 10:18 schreef hathor het volgende:
[..]
dan nog kun je je afvragen waarom ie het zo uitgesproken heeft. er van uitgaande dat ie wist dat dit soort reacties zouden komen, waarom heeft ie er dan toch voor gekozen om het te doen ?
het lijkt bijna opzet.nieuwe kruistocht in de maak ?
het houdt niet op. maar aan dit topic te zien houdt selectiviteit ook niet op.quote:op zaterdag 16 september 2006 07:31 schreef hathor het volgende:
[..]
tsja, excuses voor de beperkte op, het is laat en ik ben tipsy. maar het gaat er mij meer om dat religieuze islamitische leiders dit keer weer enorm vallen over een quote uit de 14e eeuw. misschien had de paus zijn woorden wat voorzichtiger moeten kiezen, maar hoe voorzichtig moet je tegenwoordig wel niet zijn om maar niet op de ellenlange tenen van die feestneuzen te gaan staan ? laatst waren een paar stumperige cartoons reden tot een orkaan van geweld, nu weer eeuwenoude tekst, waar houd het op ?
is het niet meer de media, dan 'de' moslims?quote:op zaterdag 16 september 2006 10:25 schreef splendor het volgende:
[..]
maarja een paar hersenloze mensen die zich moslim durven te noemen gaan metteen met 'de zwaarden zwaaien', precies hetgene waar het juist over ging.
hoe zie jij het eigenlijk, weet je dat zelf wel? aan de ene kant noem je het topic 'paus zorgt voor opschudding' als in: verantwoording paus, maar vervolgens gaat je op alleen maar over dat moslims niet moeten zaniken.quote:op zaterdag 16 september 2006 10:26 schreef hathor het volgende:
wetende dat die context uit zijn verband word gerukt aan de andere kant van de oceaan ?
dat vind ik een argument om mensen monddood te maken. oh wee als je iets kritisch zegt!quote:op zaterdag 16 september 2006 10:26 schreef hathor het volgende:
wetende dat die context uit zijn verband word gerukt aan de andere kant van de oceaan ?
wie kijkt er tegenwoordig nog naar context, niemand toch? het is het ideale excuus. 'maar je haalt het uit de context, boehoequote:op zaterdag 16 september 2006 10:14 schreef zoalshetis het volgende:
in de context van het verhaal zegt de paus eigenlijk helemaal geen vreemde of haatzaaiende dingen.
als je het uit de context haalt en laat zien aan een stel geïndoctrineerde imbecielen die het westen haten, tsja dan had je het wellicht kunnen weten dat dit sdoort reacties komen. jammer.
ja en ook de media van de moslims.quote:op zaterdag 16 september 2006 10:27 schreef robertocarlos het volgende:
[..]
is het niet meer de media, dan 'de' moslims?
en hier ga je dus de fout in. het zijn niet zomaar een stel zogenaamde moslims, het zijn de meest invloedrijke religieuze figuren, diegenen die zo'n beetje controle hebben over massahysterie of vreedzaam onderhandelen.quote:op zaterdag 16 september 2006 10:25 schreef splendor het volgende:
[..]
als ik een lezing hou over dat de joden al eeuwenlang worden onderdrukt overal, en ik haal een citaat van hitler aan over dat het de schuld van de joden zelf is bijvoorbeeld, dat wil dan toch niet metteen zeggen dat ik het daar mee eens ben? maarja een paar hersenloze mensen die zich moslim durven te noemen gaan metteen met 'de zwaarden zwaaien', precies hetgene waar het juist over ging.
hoe zie ik het zelf ? in grote lijnen ? religieuze mensen sporen niet, zo zie ik het.quote:op zaterdag 16 september 2006 10:27 schreef verbal het volgende:
[..]
hoe zie jij het eigenlijk, weet je dat zelf wel? aan de ene kant noem je het topic 'paus zorgt voor opschudding' als in: verantwoording paus, maar vervolgens gaat je op alleen maar over dat moslims niet moeten zaniken.
v.
dat zeg ik dus al, gek dat je dat niet al zo interpreteertquote:op zaterdag 16 september 2006 10:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja en ook de media van de moslims.
ze zijn allemaal net zo onwetend. allemaal net zo hypocriet.quote:op zaterdag 16 september 2006 10:44 schreef gia het volgende:
wie is er nu de onwetende.
mja, ach...weet jij het verschil tussen de verschillende islamitische stromingen ?quote:vervolgens wordt er een niet-katholieke kerk aangevallen.
net zo imbeciel als al die andere keren. of als de ieren met hun oranjemarsenquote:hoe imbeciel kan men zijn.
nee, maar ik ga dan ook op tv iemand anders niet beschuldigen van onwetendheid. die mafkees wel.quote:op zaterdag 16 september 2006 10:46 schreef het_fokschaap het volgende:
mja, ach...weet jij het verschil tussen de verschillende islamitische stromingen ?
nee, jij beschuldigt iemand op fok van imbeciliteitquote:op zaterdag 16 september 2006 10:49 schreef gia het volgende:
[..]
nee, maar ik ga dan ook op tv iemand anders niet beschuldigen van onwetendheid. die mafkees wel.
toch nog een medium dusquote:op zaterdag 16 september 2006 10:51 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nee, jij beschuldigt iemand op fok van imbeciliteit
hij zegt onzin die niet waar isquote:op zaterdag 16 september 2006 09:44 schreef hathor het volgende:
het mooie is dat ie helemaal niemand beledigd heeft, hij heeft alleen een quote aangehaald. hoe lang zijn die tenen van die klanten in hemelsnaam ?
quote:op zaterdag 16 september 2006 10:51 schreef meki het volgende:
new york times: woorden paus tragisch en gevaarlijk
de schrijver van het commentaar wees erop dat de wereld altijd zorgvuldig luistert naar de woorden van een paus.
gelukkig hebben we scheiding van kerk en staatquote:op zaterdag 16 september 2006 10:52 schreef meki het volgende:
het is, aldus de krant, niet de eerste keer dat de paus tweedracht zaait tussen christenen en moslims. ,,in 2004, toen hij nog de toptheoloog van het vaticaan was, sprak hij zich uit tegen toetreding van turkije tot de europese unie omdat turkije als moslimland steeds tegenover europa zou staan.''
quote:op zaterdag 16 september 2006 10:52 schreef zoalshetis het volgende:
paus beledigt moslims
aanradertje!
kerk vergelijken met extremistische groeperingen is krom.quote:this is a film about radical islamic terror
ik vond het wel een veelzeggende film eigenlijk. prima om deze discussie mee te larderen.quote:op zaterdag 16 september 2006 10:54 schreef triggershot het volgende:
[..]
[..]
kerk vergelijken met extremistische groeperingen is krom.
en nu nog zijn excuses. overigens, zeggen moslims niet dat jezus een profeet was? geloof niet dat christenen die belediging leuk vinden.quote:op zaterdag 16 september 2006 10:54 schreef meki het volgende:
salih kapususz, vice-voorzitter van premier tayyip erdogans ak-partij, zei: ‘de paus heeft een duistere mentaliteit die afkomstig is uit de donkere middeleeuwen. hij is een zielig type, dat niet heeft geprofiteerd van de hervormingsgeest in de christelijke wereld. het lijkt op een poging de mentaliteit van de kruistochten te laten herleven.’
ik ben het nog aan het bekijken, dus kan er nog geen mening over vormen, maar vindt jij het niet krom?quote:op zaterdag 16 september 2006 10:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vond het wel een veelzeggende film eigenlijk. prima om deze discussie mee te larderen.
paus is de leider van christendom en hij hoort dat soort dingen niet te zeggenquote:op zaterdag 16 september 2006 10:55 schreef hathor het volgende:
maar wat is nou verdomme die pijn waar iedereen het over heeft ? de beste man heeft een quote aangehaald die door iemand in de 14e eeuw is uitgesproken. waarom moet voor zoiets triviaals nou weer de pleuris uitbreken ?
nou ja zeg... wat een vergelijking.quote:op zaterdag 16 september 2006 10:56 schreef triggershot het volgende:
[..]
ik ben het nog aan het bekijken, dus kan er nog geen mening over vormen, maar vindt jij het niet krom?
wat mij betreft is het moeder theressa vergelijken met hitler.
hehequote:op zaterdag 16 september 2006 10:54 schreef meki het volgende:
salih kapususz, vice-voorzitter van premier tayyip erdogans ak-partij, zei: ‘de paus heeft een duistere mentaliteit die afkomstig is uit de donkere middeleeuwen. hij is een zielig type, dat niet heeft geprofiteerd van de hervormingsgeest in de christelijke wereld. het lijkt op een poging de mentaliteit van de kruistochten te laten herleven.’
precies, ik vind de kerk met vele activiteiten nog wel wat goeds doen, maar over radicaal terreur heb ik geen goed woord.quote:op zaterdag 16 september 2006 10:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou ja zeg... wat een vergelijking.
ik vind dit een belediging van alle christenen...oh nee, van tenminste de katholieken...oh nee, van tenminste de katholieken die de paus serieus nemenquote:op zaterdag 16 september 2006 10:54 schreef meki het volgende:
gematigde moslims zou het niet boeien als "de kalief van keulen" of "bin laden" een belediging zou ondergaan.quote:op zaterdag 16 september 2006 10:58 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik vind dit een belediging van alle christenen...oh nee, van tenminste de katholieken...oh nee, van tenminste de katholieken die de paus serieus nemen
de kalief van keulen is gelul, en bin laden is taboe, maar hoe zit het met mohammed ?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:01 schreef triggershot het volgende:
[..]
gematigde moslims zou het niet boeien als "de kalief van keulen" of "bin laden" een belediging zou ondergaan.
gelukkigquote:op zaterdag 16 september 2006 11:01 schreef triggershot het volgende:
[..]
gematigde moslims zou het niet boeien als "de kalief van keulen" of "bin laden" een belediging zou ondergaan.
maar het is toch zo dat het zien van jezus als profeet een gigantische belediging is aan het adres van christenen?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:01 schreef triggershot het volgende:
[..]
hoe zit het met jezus?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:02 schreef hathor het volgende:
[..]
de kalief van keulen is gelul, en bin laden is taboe, maar hoe zit het met mohammed ?
waarom ? dat geloven christenen gewoon niet. ze hebben slechts medelijden met hen die dat wel gelovenquote:op zaterdag 16 september 2006 11:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar het is toch zo dat het zien van jezus als profeet een gigantische belediging is aan het adres van christenen?
daar gaat die film toch over? daar gaan die rellen in palestina en de opzweping van haat van vele hoogheden uit de moslimswereld toch ook over. op dit moment!quote:op zaterdag 16 september 2006 10:58 schreef triggershot het volgende:
[..]
precies, ik vind de kerk met vele activiteiten nog wel wat goeds doen, maar over radicaal terreur heb ik geen goed woord.
drogredenering. het gaat om een voor een bepaald geloof belangrijk figuur.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar het is toch zo dat het zien van jezus als profeet een gigantische belediging is aan het adres van christenen?
ben je in een discussie met mij, prima, maar hou het beschaafd, zeg je het in mijn gezicht om me te provoceren, zou het je kunnen lukken. maar als ik niets met gesprek te maken heb, doe wat je wilt, allah regelt wel wat zaakjes met jouquote:op zaterdag 16 september 2006 11:02 schreef hathor het volgende:
[..]
de kalief van keulen is gelul, en bin laden is taboe, maar hoe zit het met mohammed ?
daar mag jij wat mij betreft over zeggen wat je wil, vraag me later nog maar eens of het me wel boeit.quote:
jezus heeft ook in de bijbel profetische taken vervultquote:op zaterdag 16 september 2006 11:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze steken in ieder geval geen moskeeën in de fik of demonstreren met de meest walgelijke teksten van haat in arabië.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:03 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
waarom ? dat geloven christenen gewoon niet. ze hebben slechts medelijden met hen die dat wel geloven
een domme onzekere christen heeft er mogelijk wat last van.
ja dat zeg ik.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:04 schreef verbal het volgende:
[..]
drogredenering. het gaat om een voor een bepaald geloof belangrijk figuur.
v.
dus allah is wel beledigd terwijl een gematigde moslim er z'n schouders bij optrektquote:op zaterdag 16 september 2006 11:04 schreef triggershot het volgende:
[..]
ben je in een discussie met mij, prima, maar hou het beschaafd, zeg je het in mijn gezicht om me te provoceren, zou het je kunnen lukken. maar als ik niets met gesprek te maken heb, doe wat je wilt, allah regelt wel wat zaakjes met jou
katholieken, meki! hij is de leider van de katholieken. jij bent al net zo dom als die man gisteren op tv.quote:op zaterdag 16 september 2006 10:56 schreef meki het volgende:
[..]
paus is de leider van christendom en hij hoort dat soort dingen niet te zeggen
mja, ach...ik weet nog wat er hier gebeurde na de moord op van gogh.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze steken in ieder geval geen moskeeën in de fik of demonstreren met de meest walgelijke teksten van haat in arabië.
jawel, maar rondom paus komt er ook genoeg gematigde reacties naar voren, mondelingen woordenwisseling, dat radicale idioten weer wat onmenselijks zullen verrichten is niet bepaald verbazingwekkend, wel?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
daar gaat die film toch over? daar gaan die rellen in palestina en de opzweping van haat van vele hoogheden uit de moslimswereld toch ook over. op dit moment!
ik ben wel beledigd, maar ik ben geen rechter, het is zijn taak om te oordelen, niet mijne.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:05 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dus allah is wel beledigd terwijl een gematigde moslim er z'n schouders bij optrekt
was dat religieus of uit woedde?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:06 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, ach...ik weet nog wat er hier gebeurde na de moord op van gogh.
van huis uit, maar je doet er niets meer aan. dus dan heb je geen recht van spreken lijkt me. niet te vergelijken met de moslims die zich beledigd voelenquote:op zaterdag 16 september 2006 11:04 schreef hathor het volgende:
[..]
daar mag jij wat mij betreft over zeggen wat je wil, vraag me later nog maar eens of het me wel boeit.
en ja, ik ben katholiek
en verder kan een christen zeggen dat yawhe nog wat zaakjes zal afhandelen met moslims omdat ze de profeet geloven. het is maar wat je wilt geloven.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:07 schreef triggershot het volgende:
[..]
ik ben wel beledigd, maar ik ben geen rechter, het is zijn taak om te oordelen, niet mijne.
sorry, was ik niet beschaafd dan ? was maar gewoon een vraag hoor, wacht nog op antwoord. en als die allah zaakjes een soort van verkapte bedreiging moeten zijn, dan moet je het maar gewoon zeggen, en ik sta voor je klaar.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:04 schreef triggershot het volgende:
[..]
ben je in een discussie met mij, prima, maar hou het beschaafd, zeg je het in mijn gezicht om me te provoceren, zou het je kunnen lukken. maar als ik niets met gesprek te maken heb, doe wat je wilt, allah regelt wel wat zaakjes met jou
dat waren christenen die zich beledigd voelden?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:06 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, ach...ik weet nog wat er hier gebeurde na de moord op van gogh.
woede, maar dat is bij de moslims ook het geval natuurlijk.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
was dat religieus of uit woedde?
geen idee, ken hun achtergrond niet. maar ga me niet vertellen dat een christen daar niet toe in staat zou zijnquote:op zaterdag 16 september 2006 11:09 schreef gia het volgende:
[..]
dat waren christenen die zich beledigd voelden?
precies, moraal van het verhaal is dus, ik onderneem geen actie, als je gelooft dat het boodschapper van god/allah is dan weet je ook dat allah het zal regelen.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:08 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en verder kan een christen zeggen dat yawhe nog wat zaakjes zal afhandelen met moslims omdat ze de profeet geloven. het is maar wat je wilt geloven.
door verkeerde interpretatie, ja. maar bij van gogh waren het niet de gelovigen die wraak namen, maar gewoon aanhangers van fortuyn.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:09 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
woede, maar dat is bij de moslims ook het geval natuurlijk.
dudequote:op zaterdag 16 september 2006 11:09 schreef hathor het volgende:
[..]
sorry, was ik niet beschaafd dan ? was maar gewoon een vraag hoor, wacht nog op antwoord. en als die allah zaakjes een soort van verkapte bedreiging moeten zijn, dan moet je het maar gewoon zeggen, en ik sta voor je klaar.
aanhangers van fortuyn kunnen ook christen zijn.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:10 schreef gia het volgende:
[..]
door verkeerde interpretatie, ja. maar bij van gogh waren het niet de gelovigen die wraak namen, maar gewoon aanhangers van fortuyn.
je haalt het voorbeeld van van gogh aan om te zeggen dat christenen ook weleens boos worden, terwijl die woede niets met een geloof van doen had. jij schijnt de hele westerse wereld als christelijk te zien.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:10 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
geen idee, ken hun achtergrond niet. maar ga me niet vertellen dat een christen daar niet toe in staat zou zijn
ja, want ik ben zelf niet christelijkquote:op zaterdag 16 september 2006 11:12 schreef gia het volgende:
[..]
je haalt het voorbeeld van van gogh aan om te zeggen dat christenen ook weleens boos worden, terwijl die woede niets met een geloof van doen had. jij schijnt de hele westerse wereld als christelijk te zien.
ik snap dan niet waarom je van gogh aanhaalt als tegenhanger van de woede van de moslims.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:12 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja, want ik ben zelf niet christelijk
men roept steeds maar dat alleen ongeletterde moslims dom zijn, maar jij past prima in het rijtjequote:op zaterdag 16 september 2006 11:13 schreef meki het volgende:
paus heeft het express gedaan
ik wil gewoon het laatste woord hebben.quote:
quote:op zaterdag 16 september 2006 11:13 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
men roept steeds maar dat alleen ongeletterde moslims dom zijn, maar jij past prima in het rijtje
quote:woordvoerder federico lombardi van het vaticaan sprak tegen dat benedictus de moslims heeft willen kwetsen. hij wilde juist het belang van de dialoog onderstrepen. de paus heeft vooral duidelijk willen maken dat hij " religieuze motieven voor geweld absoluut verwerpt
en ik snap niet dat jij denkt dat dit geen christenen zouden kunnen zijn.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:13 schreef gia het volgende:
[..]
ik snap dan niet waarom je van gogh aanhaalt als tegenhanger van de woede van de moslims.
al kwam je wel een beetje stressy overquote:op zaterdag 16 september 2006 11:14 schreef hathor het volgende:
[..]
ik wil gewoon het laatste woord hebben.![]()
oeh...mag er publiek bij ?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:16 schreef triggershot het volgende:
[..]
al kwam je wel een beetje stressy over
ik spreek niet op persoonlijk niveau, ik had het over dat paus en allah zelf hun zaakjes maar moeten regelen en niet ik. als jij daar een bedreiging uit haalt en nog wat wilt regelen onderling? prima
dat kunnen christenen zijn, maar het is geen wraak omdat het christelijk geloof zou zijn aangevallen. dat is het verschil.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:16 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en ik snap niet dat jij denkt dat dit geen christenen zouden kunnen zijn.
entee 20 euro, hathor en ik splitsen cashquote:op zaterdag 16 september 2006 11:17 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
oeh...mag er publiek bij ?
de paus moet niet zo schijnheilig doen, 500 jaar geleden zijn er ook heel wat onschuldige mensen uit de naam van het christendom vermoord. dat wat dat betreft heeft het christendom ook niks goeds gebracht.quote:in zijn gewraakte rede ging benedictus in op de verschillen tussen de islam en christendom en de relatie tussen geweld en geloof. hij citeerde de keizer die volgens de overlevering zei:
laat die gelovigen nou lekker de pot verwijten terwij de ketel zwart zietquote:op zaterdag 16 september 2006 11:18 schreef whosvegas het volgende:
[..]
de paus moet niet zo schijnheilig doen, 500 jaar geleden zijn er ook heel wat onschuldige mensen uit de naam van het christendom vermoord. dat wat dat betreft heeft het christendom ook niks goeds gebracht.
mijn excuses dan. ik heb nog niet geslapen, heb flink gezopen, en ook nog wat anders, dus een foutje is dan al snel gemaakt. my bad.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:16 schreef triggershot het volgende:
[..]
al kwam je wel een beetje stressy over
ik spreek niet op persoonlijk niveau, ik had het over dat paus en allah zelf hun zaakjes maar moeten regelen en niet ik. als jij daar een bedreiging uit haalt en nog wat wilt regelen onderling? prima
en dus is het prima wat er nu gebeurt uit naam van allah? daar hoeven we niks tegen te doen?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:18 schreef whosvegas het volgende:
[..]
de paus moet niet zo schijnheilig doen, 500 jaar geleden zijn er ook heel wat onschuldige mensen uit de naam van het christendom vermoord. dat wat dat betreft heeft het christendom ook niks goeds gebracht.
laat maar. ik denk dat hij het niet snapt, je weet tog de kruistochten zijn ook zo blasé om elke keer aan te halen.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:17 schreef gia het volgende:
[..]
dat kunnen christenen zijn, maar het is geen wraak omdat het christelijk geloof zou zijn aangevallen. dat is het verschil.
excuses is niet nodig, heeft iedereen welquote:op zaterdag 16 september 2006 11:19 schreef hathor het volgende:
[..]
mijn excuses dan. ik heb nog niet geslapen, heb flink gezopen, en ook nog wat anders, dus een foutje is dan al snel gemaakt. my bad.
wat wil je er tegen doen ?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:20 schreef gia het volgende:
[..]
en dus is het prima wat er nu gebeurt uit naam van allah? daar hoeven we niks tegen te doen?
niet het christeljk geloof, wel in de ogen van sommige onze westerse cultuur, beschaving, democratie, enz.enz.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:17 schreef gia het volgende:
[..]
dat kunnen christenen zijn, maar het is geen wraak omdat het christelijk geloof zou zijn aangevallen. dat is het verschil.
ja, christenen zijn allemaal lief voor hun naaste. die zouden zoiets nooit doenquote:op zaterdag 16 september 2006 11:17 schreef gia het volgende:
[..]
wat de paus dus probeert, de dialoog aangaan. al die fundamentalistische moslims duidelijk maken dat geweld nog nooit de oplossing is geweest. dat is wat de paus wilde zeggen. maar dat is niet wat moslims willen, dus grijpen ze dit maar weer aan om tot nog meer geweld over te gaan. met als stokpaardje: ja maar die katholieken hebben dit zo'n 800 jaar geleden ook gedaan.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:20 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wat wil je er tegen doen ?
moeilijk hè? lezen.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:23 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja, christenen zijn allemaal lief voor hun naaste. die zouden zoiets nooit doen
schaaps backup is gearriveerdquote:op zaterdag 16 september 2006 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
niet het christeljk geloof, wel in de ogen van sommige onze westerse cultuur, beschaving, democratie, enz.enz.
in een zaal vol katholiekenquote:op zaterdag 16 september 2006 11:23 schreef gia het volgende:
[..]
wat de paus dus probeert, de dialoog aangaan.
quote:op zaterdag 16 september 2006 11:24 schreef triggershot het volgende:
[..]
schaaps backup is gearriveerd
jij weet toch ook wel dat die beelden de hele wereld over gaan. en dat ze de moslimwereld hebben bereikt weten we inmiddels.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:24 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
in een zaal vol katholieken
het lijkt me niet de juiste manier om een dialoog te starten in ieder gevalquote:op zaterdag 16 september 2006 11:26 schreef gia het volgende:
[..]
jij weet toch ook wel dat die beelden de hele wereld over gaan. en dat ze de moslimwereld hebben bereikt weten we inmiddels.
moslims zijn dus wel naar johannes geweest voor dialogen enzo.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:26 schreef gia het volgende:
[..]
jij weet toch ook wel dat die beelden de hele wereld over gaan. en dat ze de moslimwereld hebben bereikt weten we inmiddels.
tja, moslims zullen niet naar een bijeenkomst met de paus gaan, dat is zo. maar gelukkig hebben we tv.
nou, het lijkt me verstandiger dan dit voor het eerst zeggen als je in turkije bent. lijkt me namelijk niet zo gezond.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:28 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
het lijkt me niet de juiste manier om een dialoog te starten in ieder geval
dat had vast wel subtieler gekund.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:23 schreef gia het volgende:
[..]
wat de paus dus probeert, de dialoog aangaan. al die fundamentalistische moslims duidelijk maken dat geweld nog nooit de oplossing is geweest. dat is wat de paus wilde zeggen. maar dat is niet wat moslims willen, dus grijpen ze dit maar weer aan om tot nog meer geweld over te gaan. met als stokpaardje: ja maar die katholieken hebben dit zo'n 800 jaar geleden ook gedaan.
ja, en geholpen dat dat heeft!!quote:op zaterdag 16 september 2006 11:30 schreef triggershot het volgende:
[..]
moslims zijn dus wel naar johannes geweest voor dialogen enzo.
nee je moet tegenwoordig oppassen dat een extremistische groepering je woorden uit de context rukt om daarmee een legetieme reden te zoeken het westen/christenen/ongelovigen te haten. blijkbaar. nou ja tegenwoordig. ik noem een rushdie.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
dat had vast wel subtieler gekund.
hoe dan ook wordt de paus gezien als een leider van een grote groep gelovigen. vanuit deze status moet je gewoon opletten wat je wanneer zegt. als een minister(-president) van een ander land een minder geslaagd opmerking maakt over bijvoorbeeld het nederlandse euthanasie-beleid staat ook bijna heel nederland op zijn achterste poten, terwijl we toch vinden dat er vrijheid van meningsuiting moet zijn. sommige zaken moet je op bepaalde niveaus gewoonweg beter overdenken en verwoorden, voor je ze de wereld in smijt.
of je generaliseert even.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:30 schreef gia het volgende:
omdat moslims liever niet praten over verminderen van geweld.
quote:op zaterdag 16 september 2006 11:33 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
of je generaliseert even.
ja, protest-acties, ambassades die in de fik worden gestoken, burgers van dat land die hier hun leven niet meer zeker zijn!quote:op zaterdag 16 september 2006 11:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
dat had vast wel subtieler gekund.
hoe dan ook wordt de paus gezien als een leider van een grote groep gelovigen. vanuit deze status moet je gewoon opletten wat je wanneer zegt. als een minister(-president) van een ander land een minder geslaagd opmerking maakt over bijvoorbeeld het nederlandse euthanasie-beleid staat ook bijna heel nederland op zijn achterste poten, terwijl we toch vinden dat er vrijheid van meningsuiting moet zijn.
maar dan nog slaat het nergens op om een kerk aan te vallen. die mensen zijn zo dom dat ze niet gewoon de juiste persoon afrekenen op wat hij in hun ogen verkeerd heeft gezegd, maar gewoon hun woede weer richten tegen het verderfelijke westen en alle christenen.quote:sommige zaken moet je op bepaalde niveaus gewoonweg beter overdenken en verwoorden, voor je ze de wereld in smijt.
gekken heb je altijd en overal. ik noem een david goresh.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee je moet tegenwoordig oppassen dat een extremistische groepering je woorden uit de context rukt om daarmee een legetieme reden te zoeken het westen/christenen/ongelovigen te haten. blijkbaar. nou ja tegenwoordig. ik noem een rushdie.
extremistische groeperingen zijn echt niet voorbehouden aan de moslims, die vind je in allerlei ideologieen, zelfs niet religieuze zoals milieuactivisten.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee je moet tegenwoordig oppassen dat een extremistische groepering je woorden uit de context rukt om daarmee een legetieme reden te zoeken het westen/christenen/ongelovigen te haten. blijkbaar. nou ja tegenwoordig. ik noem een rushdie.
waarom zo intens, heeft je moslimvriendje je bedrogen ofzo?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:32 schreef gia het volgende:
[..]
ja, en geholpen dat dat heeft!!
schijnbaar is het nodig om moslims nog eens te wijzen op het onnut van geweld.
ja klopt maar het is ongeveer 10-15% van ruim een miljard mensen. begin je het grotere plaatje al een beetje te zien?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
extremistische groeperingen zijn echt niet voorbehouden aan de moslims, die vind je in allerlei ideologieen, zelfs niet religieuze zoals milieuactivisten.
duh, wie generaliseert er? moslims die een niet-katholieke kerk aanvallen en iedere christen over één kam scheert.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:33 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
of je generaliseert even.
en de paus deed dat niet toen hij de keizers zin aan het quoten was?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:36 schreef gia het volgende:
[..]
duh, wie generaliseert er? moslims die een niet-katholieke kerk aanvallen en iedere christen over één kam scheert.
nee niet in de context.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:37 schreef triggershot het volgende:
[..]
en de paus deed dat niet toen hij de keizers zin aan het quoten was?
ben al 15 jaar getrouwd, met een katholieke man.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:35 schreef triggershot het volgende:
[..]
waarom zo intens, heeft je moslimvriendje je bedrogen ofzo?![]()
ja, ik zeg dat jij of mijn christelijke ouders ook geweld zouden plegenquote:op zaterdag 16 september 2006 11:36 schreef gia het volgende:
en iedere christen over één kam scheert.
nee, geloof het niet. hij had het alleen over mohammed. de keizer had het in die quote niet over alle moslims, toch?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:37 schreef triggershot het volgende:
[..]
en de paus deed dat niet toen hij de keizers zin aan het quoten was?
en daarmee haal je van gogh aan omdat je geen goed recent voorbeeld hebt. sorry schaapie. ik mag je graag hoor, maar ben het nu ff niet met je eens.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:38 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja, ik zeg dat jij of mijn christelijke ouders ook geweld zouden plegen
wel als men spreekt dat de islam door het zwaard is verspreid, klopt, maar lang niet in alle landen, verspreiding van heel de islam door het zwaard is generalisatie.quote:
als hier ooit een burgeroorlog zou komen tussen moslims en de westerse bevolking, zal ik zeker geweld niet schuwen om mij en de mijnen te beschermen.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:38 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja, ik zeg dat jij of mijn christelijke ouders ook geweld zouden plegen
het is meer de reactie van moslims die tragisch en gevaarlijk is.quote:op zaterdag 16 september 2006 10:51 schreef meki het volgende:
new york times: woorden paus tragisch en gevaarlijk
de amerikaanse krant the new york times veroordeelt de uitspraken van paus benedictus xvi als 'tragisch en gevaarlijk'. in een commentaar schreef de krant zaterdag dat de paus oprecht en overtuigend zijn excuses moet aanbieden, 'waarmee hij laat zien dat woorden ook kunnen genezen'.
de schrijver van het commentaar wees erop dat de wereld altijd zorgvuldig luistert naar de woorden van een paus. ''en het is tragisch en gevaarlijk als zo iemand opzettelijk of door onbedachtzaamheid pijn veroorzaakt.''
het is, aldus de krant, niet de eerste keer dat de paus tweedracht zaait tussen christenen en moslims. ''in 2004, toen hij nog de toptheoloog van het vaticaan was, sprak hij zich uit tegen toetreding van turkije tot de europese unie omdat turkije als moslimland steeds tegenover europa zou staan.''
mohammed heeft zelf islam niet verspreid met zwaard, het waren zijn nakomelingen.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:39 schreef gia het volgende:
[..]
nee, geloof het niet. hij had het alleen over mohammed. de keizer had het in die quote niet over alle moslims, toch?
welke andere ideologien plegen zelfmoordaanslagen, kapen vliegtuigen, ontvoeren willekeurig niet arabisch uitziende mensen, en hebben de oorlog verklaard aan de hele verdorven westerse wereld ?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
extremistische groeperingen zijn echt niet voorbehouden aan de moslims, die vind je in allerlei ideologieen, zelfs niet religieuze zoals milieuactivisten.
ik zie het grotere plaatje uitstekend.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja klopt maar het is ongeveer 10-15% van ruim een miljard mensen. begin je het grotere plaatje al een beetje te zien?
inderdaad, er is geen voorbeeld van christelijk geweld/wraak in nederland, behalve de vreedzame protesten bij madonna, waar ik overigens niet achtersta.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en daarmee haal je van gogh aan omdat je geen goed recent voorbeeld hebt. sorry schaapie. ik mag je graag hoor, maar ben het nu ff niet met je eens.
nog een lang en gelukkig leven samen!quote:op zaterdag 16 september 2006 11:38 schreef gia het volgende:
[..]
ben al 15 jaar getrouwd, met een katholieke man.
ja het schijnt dat de angst voor velen al genoeg was om geen verzet te plegen, hulde.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:39 schreef triggershot het volgende:
[..]
wel als men spreekt dat de islam door het zwaard is verspreid, klopt, maar lang niet in alle landen, verspreiding van heel de islam door het zwaard is generalisatie.
in zijn naam, toch? in zijn opdracht!quote:op zaterdag 16 september 2006 11:40 schreef triggershot het volgende:
[..]
mohammed heeft zelf islam niet verspreid met zwaard, het waren zijn nakomelingen.![]()
kuch kuchquote:op zaterdag 16 september 2006 11:41 schreef gia het volgende:
[..]
inderdaad, er is geen voorbeeld van christelijk geweld/wraak in nederland, behalve de vreedzame protesten bij madonna, waar ik overigens niet achtersta.
het ging om het in brand steken van kerken door moslims. ik zette daar het in brand steken van moskee'en tegenover. dat het mogelijk niet op dezelfde wereldschaal gebeurde dat ben ik met je eens, maar we hebben het dan ook over theo van gogh en de pausquote:op zaterdag 16 september 2006 11:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en daarmee haal je van gogh aan omdat je geen goed recent voorbeeld hebt. sorry schaapie. ik mag je graag hoor, maar ben het nu ff niet met je eens.
kruistochten "in opdracht" van jezus, maar was het ook echt zo?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:42 schreef gia het volgende:
[..]
in zijn naam, toch? in zijn opdracht!
greenpeace brengt met hun akties ook regelmatig mensen in gevaar en moeten we het ook nog even hebben over de ideologie van volkert ?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:40 schreef hathor het volgende:
[..]
welke andere ideologien plegen zelfmoordaanslagen, kapen vliegtuigen, ontvoeren willekeurig niet arabisch uitziende mensen, en hebben de oorlog verklaard aan de hele verdorven westerse wereld ?
niet om het een of ander, maar dat zie ik greenpeace nog niet zo gauw doen.
gaat het persé om christelijk geweld in nederland ?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:41 schreef gia het volgende:
[..]
inderdaad, er is geen voorbeeld van christelijk geweld/wraak in nederland,
weet ik dude. gewoon ff gezegd hebbende.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:43 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
het ging om het in brand steken van kerken door moslims. ik zette daar het in brand steken van moskee'en tegenover. dat het mogelijk niet op dezelfde wereldschaal gebeurde dat ben ik met je eens, maar we hebben het dan ook over theo van gogh en de paus
en of je iemand wel of niet mag dat maakt niet uit, dan kan je het nog steeds wel of niet eens zijn.
neem indonesie als voorbeeldquote:op zaterdag 16 september 2006 11:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja het schijnt dat de angst voor velen al genoeg was om geen verzet te plegen, hulde.
durf ik niet te zeggen, als zijn moraal hoog genoeg is hoop ik van wel.quote:anyhow, het was een citaat van een keizer ooit ergens, om aam te geven dat geweld en religie niet samengaan heden ten dage. had de paus in zijn speech eigenlijk ook hand in eigen boezem gestoken?
lol!quote:
eén of twee doorgeslagen personen, waarvan de gemeenschap nog nooit gehoord heeft. dat haal jij aan als tegenhanger voor het moslimgeweld tegen de christenen?quote:lokker sluit niet uit dat de hele actie een uit de hand gelopen grap is. "vanuit onze gemeente is er in elk geval geen behoefte om erop te reageren. feitelijk distantiëren we ons ervan. ik roep weleens: antwoord de zotte niet naar zijn dwaasheid. misschien kunnen we dit maar het beste onder het kopje dwaasheid scharen".
lol indonesië. bali, christelijke schoolmeisjes onthoofd langs de weg, kerken in brand, christenen ter dood veroordeeld, schijnprocessen tegen aanslagplegers. noem je dat vreedzaam?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:45 schreef triggershot het volgende:
[..]
neem indonesie als voorbeeld![]()
[..]
durf ik niet te zeggen, als zijn moraal hoog genoeg is hoop ik van wel.
kom op zeg, vind je jezelf nu niet ietwat onnozel?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:42 schreef gia het volgende:
[..]
in zijn naam, toch? in zijn opdracht!
nope, ik haal het als een binnenlandse voorbeeld, tuurlijk, bij moslims gaat het ook altijd om een "grapje" tot het echt gebeurt.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:47 schreef gia het volgende:
[..]
lol!
[..]
eén of twee doorgeslagen personen, waarvan de gemeenschap nog nooit gehoord heeft. dat haal jij aan als tegenhanger voor het moslimgeweld tegen de christenen?
vreemdgaan?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol indonesië. bali, christelijke schoolmeisjes onthoofd langs de weg, kerken in brand, christenen ter dood veroordeeld, schijnprocessen tegen aanslagplegers. noem je dat vreemdzaam?
zou dat laatste dan ook niet meteen een prima discussie zijn? is het niet zo dat daarmee aangetoont wordt dat de paus tegen religie door geweld is. iets wat ik wel kan appreciëren dezer dagen.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:45 schreef triggershot het volgende:
[..]
neem indonesie als voorbeeld![]()
[..]
durf ik niet te zeggen, als zijn moraal hoog genoeg is hoop ik van wel.
wie heeft het over vreedzaam? ik heb het over hoe de islam indonesie heeft bereikt.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol indonesië. bali, christelijke schoolmeisjes onthoofd langs de weg, kerken in brand, christenen ter dood veroordeeld, schijnprocessen tegen aanslagplegers. noem je dat vreemdzaam?
quote:
jammer dat zoveel radicalen het voor het zeggen hebben nu. is dat ook iets islamitisch?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:49 schreef triggershot het volgende:
[..]
wie heeft het over vreedzaam? ik heb het over hoe de islam indonesie heeft bereikt.
dat is prima. maar laat hij dan inderdaad ook de hand in eigen boezem steken. wat betreft voorbeelden uit het verleden kennen we er allemaal nog wel een paar.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zou dat laatste dan ook niet meteen een prima discussie zijn? is het niet zo dat daarmee aangetoont wordt dat de paus tegen religie door geweld is. iets wat ik wel kan appreciëren dezer dagen.
mijn overtuiging is wel helaas dat hij de extremisten aan het bereiken is op manier hoe hij het heeft aangepakt en niet de gematigde, daar ligt mijn zorgen.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zou dat laatste dan ook niet meteen een prima discussie zijn? is het niet zo dat daarmee aangetoont wordt dat de paus tegen religie door geweld is. iets wat ik wel kan appreciëren dezer dagen.
waarom vraag je mij iets waarvan je het antwoord al weet?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jammer dat zoveel radicalen het voor het zeggen hebben nu. is dat ook iets islamitisch?
heb jij de hele toespraak in je bezit?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:50 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat is prima. maar laat hij dan inderdaad ook de hand in eigen boezem steken. wat betreft voorbeelden uit het verleden kennen we er allemaal nog wel een paar.
nee, jij wel ?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb jij de hele toespraak in je bezit?
ok, maar daarmee mag je toch persoonlijk dan wel iets gematigder tegen de woorden van de paus staan en wat afkeurender jegens de kritiek uit de radicalemoslimwereld?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:51 schreef triggershot het volgende:
[..]
waarom vraag je mij iets waarvan je het antwoord al weet?
ja, ierland...goed voorbeeld is dat ook, de tijd heeft daar geloof ik 500 jaar stilgestaan. de rest van europa heeft zich inmiddels min of meer ontwikkeld al dan niet in positieve zin.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
greenpeace brengt met hun akties ook regelmatig mensen in gevaar en moeten we het ook nog even hebben over de ideologie van volkert ?
bovendien is religieus geweld dus niet beperkt tot de moslims; wat dat je van de protestanten en katholieken in ierland?
maar dat is nu net waar het de paus om gaat. mohammed heeft de koran bedacht en daarin staat dat de islam verspreid moet worden en dat moslims er naar moeten streven om de hele wereld te onderwerpen aan de islam.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
kom op zeg, vind je jezelf nu niet ietwat onnozel?
dat roept iedereen die iets doet omdat hij of zijn vindt dat het vanuit zijn/haar geloof zo hoort...dat kun je toch daadwerkelijk niet in een discussie meenemen...
nee. wel de passage gehoord. misschien slim van de paus om het hele verhaal te laten horen, iemand een linkje?quote:
volgens mij is dat allang gezegd. zo niet hier, dan wel in het vorige topic.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok, maar daarmee mag je toch persoonlijk dan wel iets gematigder tegen de woorden van de paus staan en wat afkeurender jegens de kritiek uit de radicalemoslimwereld?
wat is dan nog de discussiewaarde van het vinden dat de paus beledigd heeft?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:54 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
volgens mij is dat allang gezegd. zo niet hier, dan wel in het vorige topic.
geweld keur ik al bij voorbaat af. maar een idioot in een grot met een kalashnikov naast zich die het westen dreigt en vindt dat moslimbloed best mag vloeien als slachtoffer voor "de zaak van god" en soortgelijke uitspraken van hoogste geestelijke in de christelijke wereld is gewoon geen vergelijking.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok, maar daarmee mag je toch persoonlijk dan wel iets gematigder tegen de woorden van de paus staan en wat afkeurender jegens de kritiek uit de radicalemoslimwereld?
geen idee, maar je moet wat op de zaterdagochtend in je onderbroek op de bankquote:op zaterdag 16 september 2006 11:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat is dan nog de discussiewaarde van het vinden dat de paus beledigd heeft?
ja, het was maar goed dat we kruistochten hadden...quote:op zaterdag 16 september 2006 11:53 schreef gia het volgende:
[..]
kruistochten waren overigens tegen de moslims, die toen al probeerden zich te verspreiden en mensen te onderwerpen.
soortgelijke uitspraken?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:56 schreef triggershot het volgende:
[..]
geweld keur ik al bij voorbaat af. maar een idioot in een grot met een kalashnikov naast zich die het westen dreigt en vindt dat moslimbloed best mag vloeien als slachtoffer voor "de zaak van god" en soortgelijke uitspraken van hoogste geestelijke in de christelijke wereld is gewoon geen vergelijking.
sure, meid je weet niet waar je het over hebt.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:53 schreef gia het volgende:
[..]
maar dat is nu net waar het de paus om gaat. mohammed heeft de koran bedacht en daarin staat dat de islam verspreid moet worden en dat moslims er naar moeten streven om de hele wereld te onderwerpen aan de islam.
wat begrijp jij niet aan als ik zeg dat het vergelijkbaar is?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:58 schreef gia het volgende:
[..]
soortgelijke uitspraken?
de uitspraak van de paus is vergelijkbaar met die van samir a?
ja, anders had ik hier al met een hoofdlapje gezeten.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ja, het was maar goed dat we kruistochten hadden...
duh, dat staat letterlijk in de koran. heb nu even geen tijd om het op te zoeken, maar heb geduld.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:58 schreef triggershot het volgende:
[..]
sure, meid je weet niet waar je het over hebt.
en ik kan hetzelfde niet uit de bijbel halen als ik context weglaat?quote:op zaterdag 16 september 2006 12:00 schreef gia het volgende:
[..]
duh, dat staat letterlijk in de koran. heb nu even geen tijd om het op te zoeken, maar heb geduld.
het is niet vergelijkbaar. samir a. roept op tot geweld, de paus roept op tot geweldloosheid. hoezo vergelijkbaar?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:59 schreef triggershot het volgende:
[..]
wat begrijp jij niet aan als ik zeg dat het vergelijkbaar is?
belangrijk he. context!quote:op zaterdag 16 september 2006 12:00 schreef triggershot het volgende:
[..]
en ik kan hetzelfde niet uit de bijbel halen als ik context weglaat?
ik zeg tot het niet vergelijkbaar is.quote:op zaterdag 16 september 2006 12:01 schreef gia het volgende:
[..]
het is niet vergelijkbaar. samir a. roept op tot geweld, de paus roept op tot geweldloosheid. hoezo vergelijkbaar?
ja, met dat verschil dat christenen daar geen gehoor aan geven. sommige moslims doen dat wel en dat is dus waar de paus op doelt. hij vraagt moslims om niet meer aan de woorden van mohammed te gehoorzamen en geweld te staken.quote:op zaterdag 16 september 2006 12:00 schreef triggershot het volgende:
[..]
en ik kan hetzelfde niet uit de bijbel halen als ik context weglaat?
quote:op zaterdag 16 september 2006 12:01 schreef gia het volgende:
[..]
het is niet vergelijkbaar. samir a. roept op tot geweld, de paus roept op tot geweldloosheid. hoezo vergelijkbaar?
quote:gewoon geen vergelijking.
moslims om mohammed niet meer te gehoorzamen? van welke planeet kom jij?quote:op zaterdag 16 september 2006 12:02 schreef gia het volgende:
[..]
ja, met dat verschil dat christenen daar geen gehoor aan geven. sommige moslims doen dat wel en dat is dus waar de paus op doelt. hij vraagt moslims om niet meer aan de woorden van mohammed te gehoorzamen en geweld te staken.
ja door mijn religieloze levenssituatie kan ik dat inderdaad. dat een ander dat niet kan is soms heel moeilijk om in te verplaatsen. laat staan bijvoorbaat in te schatten.quote:op zaterdag 16 september 2006 12:03 schreef triggershot het volgende:
[..]
jij kan objectief zijn, hij, ik of gia niet, zie je dat in ?
keizer paleologos zei : 'laat me zien wat het nieuwe is dat mohammed heeft gebracht en je ziet alleen slechte en onmenselijke dingen, zoals zijn bevel om zijn geloof te verspreiden met het zwaard.'quote:op zaterdag 16 september 2006 07:23 schreef maerycke het volgende:
dat is wel een erg eenvoudige manier om de zaken voor te stellen (waardeloze openingspost overigens). het lijkt me dat de paus, vertegenwoordiger van miljoenen gelovigen, nu nou niet echt handig bezig is als hij een ander geloof - waar ook miljoenen aanhangers van zijn - ervan beschuldigd alleen maar met geweld bezig te zijn en dat ze sinds te tijd van mohammed er niets hebben bijgeleerd. ik vind het eerlijk gezegd een behoorlijk klunzige toespraak.
nou, religieus wil ik je niet noemen, zo goed ken ik je niet , maar ik ga vanuit een uitgangspunt dat het correct is vanuit mijn eigen standpunt. jij hebt dat niet, voor jou is het wel makkelijker zou ik denkenquote:op zaterdag 16 september 2006 12:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja door mijn religieloze levenssituatie kan ik dat inderdaad. dat een ander dat niet kan is soms heel moeilijk om in te verplaatsen. laat staan bijvoorbaat in te schatten.
nee ik zei religielozequote:op zaterdag 16 september 2006 12:07 schreef triggershot het volgende:
[..]
nou, religieus wil ik je niet noemen, zo goed ken ik je niet , maar ik ga vanuit een uitgangspunt dat het correct is vanuit mijn eigen standpunt. jij hebt dat niet, voor jou is het wel makkelijker zou ik denken
nu ga ik zeggen dat je subjectief bezig bentquote:op zaterdag 16 september 2006 12:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee ik zei religieloze![]()
ik kan idd de idioterie en de inhumane kinderachtigheid er wel van inzien.
lol sorry. kon het niet laten. is ook de reden dat ik nooit mod ben geworden.quote:op zaterdag 16 september 2006 12:10 schreef triggershot het volgende:
[..]
nu ga ik zeggen dat je subjectief bezig bent
hehe, ik kan het wel hebben.quote:op zaterdag 16 september 2006 12:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol sorry. kon het niet laten. is ook de reden dat ik nooit mod ben geworden.
uhm, volgens mij werdt dat toen idd verteld, maar dan om de eigen soldaten zo gek te krijgen om nog een keer naar het mo te trekken .. de macht van de kerk was tanende, het schisma zat eraan te komen, en net als de keren ervoor werdt gedacht aan nog een kruistocht om de opstandigen uit europa weg te krijgen ..quote:op zaterdag 16 september 2006 12:05 schreef more het volgende:
keizer paleologos zei : 'laat me zien wat het nieuwe is dat mohammed heeft gebracht en je ziet alleen slechte en onmenselijke dingen, zoals zijn bevel om zijn geloof te verspreiden met het zwaard.'
al in de 14e eeuw hadden ze dus al door dat het hele verzinsel van mohammed slechts een krijgsmandoctrine was.
oftewel: hoe krijg ik mijn eigen soldaten zo gek dat ze zichzelf opofferen om zoveel mogelijk vijanden te doden.
zie je de woorden van de paus écht zo? heb jij toevallig het hele verhaal gehoord en zo ja, een linkje graag.quote:op zaterdag 16 september 2006 12:40 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm, volgens mij werdt dat toen idd verteld, maar dan om de eigen soldaten zo gek te krijgen om nog een keer naar het mo te trekken .. de macht van de kerk was tanende, het schisma zat eraan te komen, en net als de keren ervoor werdt gedacht aan nog een kruistocht om de opstandigen uit europa weg te krijgen ..
tja, en dat ging toen net zoals nu .. je vijand demoniseren
ach, jij zou ook de grieks-orthodoxe kerk in de as hebben gelegd als je in gaza woonachtig was geweest?quote:
ik denk dat het best zo zou kunnen zijn dat de paus bewust of onbewust een dubbele agenda heeft. hij wil natuurlijk graag dat moslims zich bekeren tot het ware geloof en zo gered worden. hij heeft mogelijk alleen goede bedoelingen. alleen werkt dat wat lastig bij een andere partij die omgekeerde "goede" bedoelingen heeft. daarnaast zijn er nog wat radicale moslims die zich gedragen als feyenoord supporters wanneer charisteas gekocht wordt.quote:op zaterdag 16 september 2006 12:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zie je de woorden van de paus écht zo? heb jij toevallig het hele verhaal gehoord en zo ja, een linkje graag.
dit is wat de katholieken ervan zeggen .. als je daarna bij het menu - actueel gaat kijken, er is ook nog een url naar een video van 5 minuten .. maar idd nog geen transcript kunnen vinden ..quote:op zaterdag 16 september 2006 12:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zie je de woorden van de paus écht zo? heb jij toevallig het hele verhaal gehoord en zo ja, een linkje graag.
waar het dus kort samengevat op neer komt is dat je wil gaan redeneren over iets waar volgens de moslim niet over te redeneren isquote:tegengesteld aan gods natuur
de beslissende zin in deze redenering tegen de bekering met geweld is: handelen op een onredelijke manier is tegengesteld aan gods natuur. khoury zegt daarover: voor de keizer, een byzantijn die is opgegroeid in de griekse filosofie, is die zin zonneklaar. omgekeerd is voor de islamitische leer god absoluut transcendent (boven het menselijk bevattingsvermogen uitgaand). zijn wil past in geen van onze categorieën, zelfs die van de rede niet.”
waarmee je dus zegt dat de paus als kerkvorst dit conflict bewust heeft gezocht ?quote:op zaterdag 16 september 2006 13:15 schreef johndope het volgende:
oorzaak: de paus zegt even 1 regel tekst over de jihad, gevolg: het wordt weer een zooitje.
dat zeg ik; geen noemenswaardigheden.quote:op zaterdag 16 september 2006 13:18 schreef het_fokschaap het volgende:
fijian protest stops da vinci code
9:06 am, 03 jun 2006 print this story
hundreds of christian protesters have banished the da vinci code from fiji's cinema screens.
village cinemas fiji stopped screenings of the controversial movie at theatres in the two biggest cities of suva and lautoka on friday and vowed not to show it again.
this is despite the film about a fictional catholic church conspiracy being a roaring success among fiji filmgoers, none of whom have complained about its content.
the move follows samoa's censor banning the da vinci code and plans by the solomon islands government to do the same.
it was the first time in fiji's history that people have marched against the screening of a movie.
samoa has also banned the film's screening.
© newsroom 2006
opgezocht?? we zitten er allemaal midden in.quote:op zaterdag 16 september 2006 13:19 schreef moussie het volgende:
[..]
waarmee je dus zegt dat de paus als kerkvorst dit conflict bewust heeft gezocht ?
uhm, zomaar een idee, maar volgens mij doen ze dat al ..quote:op zaterdag 16 september 2006 13:21 schreef johndope het volgende:
opgezocht?? we zitten er allemaal midden in.
wanneer de christenen wereldwijd terreur zaaien, mag een mohammedaan er ook wat van zeggen.
nee hoor doen ze niet. 99% van de terreur op aarde is afkomstig van de moslims.quote:op zaterdag 16 september 2006 13:27 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm, zomaar een idee, maar volgens mij doen ze dat al ..
dus als al die amerikaanse christenen uit naam van god, vrijheid en democratie het kwaad komen uitdrijven .. en dat is letterlijk gezegd .. dan mogen ze niets zeggen ?quote:op zaterdag 16 september 2006 13:40 schreef johndope het volgende:
[..]
nee hoor doen ze niet. 99% van de terreur op aarde is afkomstig van de moslims.
daar mag je toch wel 1 regel over reppen. of moeten we gewoon weg kijken en doorlopen?
bronquote:mr shaath said that in a 2003 meeting with mr bush, the us president said he was "driven with a mission from god".
holy war?
"president bush said to all of us: 'i'm driven with a mission from god. god would tell me, george, go and fight those terrorists in afghanistan. and i did, and then god would tell me, george, go and end the tyranny in iraq... and i did.
"'and now, again, i feel god's words coming to me, go get the palestinians their state and get the israelis their security, and get peace in the middle east. and by god i'm gonna do it.'"
wie had dat kunnen denken na het grote schisma binnen het christendom.quote:op zaterdag 16 september 2006 13:23 schreef apropos het volgende:
overigens wel mooi dat een rooms kerkvorst een byzantijns heerser instemmend citeert. dat hebben ze dan toch maar voor elkaar gekregen, in al die eeuwen.
dus deze uitspraken in regensburg waren de "inleidende schermutselingen"?quote:op zaterdag 16 september 2006 14:28 schreef zoalshetis het volgende:
de romeinse krant la repubblica schreef zaterdag dat de paus 'zich nooit zal verontschuldigen', maar dat hij wel een soort 'vredesoffensief' zal beginnen ten opzichte van de islam.
duidelijk overvallen .. erm .. als dat echt zo is laat die man dan ajb voor de rest zijn mond houden, beetje heel erg wereldvreemd .. als onderdeel van een strategie daarentegen zou het wel eens leuk kunnen wordenquote:vaticaan-kenner bruno bartolini van de krant corriere della sera zei dat de heilige stoel duidelijk is overvallen door de reacties op de 'theologische les' van de paus.
bron nos.
mooie repliek. stel opgefokte mensen.
nou nee. eik om die achterlijke opstokers die 10-15% van één miljard mensen uitmaken in te laten zien dat dit niet de weg is. anders vallen er straks rake klappen om maar even in stripvorm te blijven. welkom in de echte wereld.quote:op zaterdag 16 september 2006 14:43 schreef moussie het volgende:
[..]
dus deze uitspraken in regensburg waren de "inleidende schermutselingen"?
de paus gaat er even aan trekken om het katholicisme weer op de kaart te zetten ?
[..]
duidelijk overvallen .. erm .. als dat echt zo is laat die man dan ajb voor de rest zijn mond houden, beetje heel erg wereldvreemd .. als onderdeel van een strategie daarentegen zou het wel eens leuk kunnen worden
dat is die ene % dan. dan heb je nog 99% moslimterreur.quote:op zaterdag 16 september 2006 14:25 schreef moussie het volgende:
[..]
dus als al die amerikaanse christenen uit naam van god, vrijheid en democratie het kwaad komen uitdrijven .. en dat is letterlijk gezegd .. dan mogen ze niets zeggen ?
kruistochten, van gogh, joden, israel... alles wordt er bij gehaald om de agressie van de moslim op kritiek binnen de islam te rechtvaardigen. ook objectieve gematigde moslims. en zelf niet-moslims vellen een oordeel zonder de hele rede gehoord te hebben.quote:op zaterdag 16 september 2006 14:54 schreef johndope het volgende:
[..]
dat is die ene % dan. dan heb je nog 99% moslimterreur.
ooh, dus een paar landen jaren in oorlog met weet ik hoeveel doden is % .. en een paar aanslagen in de westerse wereld en het is 99% .. en je merkt nog niet eens op dat je alleen maar in je eigen zak zit te rekenen ?quote:op zaterdag 16 september 2006 14:54 schreef johndope het volgende:
[..]
dat is die ene % dan. dan heb je nog 99% moslimterreur.
nou ja, da's toch in principe ook heel simpel .. ze vertellen keer op keer dat ze dit soort dingen zien als een belediging .. right ?quote:op zaterdag 16 september 2006 14:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kruistochten, van gogh, joden, israel... alles wordt er bij gehaald om de agressie van de moslim op kritiek binnen de islam te rechtvaardigen. ook objectieve gematigde moslims. en zelf niet-moslims vellen een oordeel zonder de hele rede gehoord te hebben.
quote:op zaterdag 16 september 2006 13:23 schreef apropos het volgende:
overigens wel mooi dat een rooms kerkvorst een byzantijns heerser instemmend citeert. dat hebben ze dan toch maar voor elkaar gekregen, in al die eeuwen.
ja maar dat is dreiging en ik denk dat maar weinig mensen bedreigd willen worden in hun uitlatingen.quote:op zaterdag 16 september 2006 15:08 schreef moussie het volgende:
[..]
nou ja, da's toch in principe ook heel simpel .. ze vertellen keer op keer dat ze dit soort dingen zien als een belediging .. right ?
en wat doen wij, gaan we stoppen niet met beledigen, nope, we doen er nog een schepje bovenop, we trekken hun recht om zich beledigt te voelen ook nog in twijfel .. en dan verbaasd reageren als ze boos zijn ..
als de gelovigen nu eens stopten met alles te zien als een belediging dan komt er helemaal geen ruzie, maar is er wel vrijheid van meningsuiting.quote:op zaterdag 16 september 2006 15:08 schreef moussie het volgende:
[..]
nou ja, da's toch in principe ook heel simpel .. ze vertellen keer op keer dat ze dit soort dingen zien als een belediging .. right ?
en wat doen wij, gaan we stoppen niet met beledigen, nope, we doen er nog een schepje bovenop, we trekken hun recht om zich beledigt te voelen ook nog in twijfel .. en dan verbaasd reageren als ze boos zijn ..
dat conflict is er nog steeds. ze discussieren echter bijna niet meer en dat komt omdat kerk en staat wat verder uit elkaar staan waardoor het machtsspelletje minder interessant is geworden.quote:op zaterdag 16 september 2006 15:15 schreef finder_elf_towns het volgende:
[..]
daar dacht ik ook al aan, maar het is natuurlijk ook zo dat het conflict tussen de protestanten en katholieken door de eeuwen heen langzaam is uitgedooft. uiteindelijk kun je de vraag stellen of het ooit weer èèn kerk zou kunnen worden. maar dat is natuurlijk totaal offtopic.
eens, maar je kunt natuurlijk niet beweren dat de situatie zoals die bestaat in noord-ierland nog steeds van kracht is in heel europa.quote:op zaterdag 16 september 2006 15:17 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
dat conflict is er nog steeds. ze discussieren echter bijna niet meer en dat komt omdat kerk en staat wat verder uit elkaar staan waardoor het machtsspelletje minder interessant is geworden.
lol tot hier was je betoog erg goed.quote:op zaterdag 16 september 2006 15:16 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
als de gelovigen nu eens stopten met alles te zien als een belediging dan komt er helemaal geen ruzie, maar is er wel vrijheid van meningsuiting.
trouwens, de hele mensheid daar druipt het geweld van af, dus óók de moslims, die hoeven niet steeds te schuilen achter een zogenaamde religie van de vrede, want het is allang gebleken dat dat niet zo is. dat wil weer niet zeggen dat islam gewelddagiger is dan bv het kapitalisme, want laatstgenoemde kan er ook wat van.
het gaat meer tussen katholieken en de oost-orthodoxen. de protestanten kwamen veel laterquote:op zaterdag 16 september 2006 15:15 schreef finder_elf_towns het volgende:
daar dacht ik ook al aan, maar het is natuurlijk ook zo dat het conflict tussen de protestanten en katholieken door de eeuwen heen langzaam is uitgedooft. uiteindelijk kun je de vraag stellen of het ooit weer èèn kerk zou kunnen worden. maar dat is natuurlijk totaal offtopic.
uiteindelijk gaat het om dezelfde vraag. namelijk, wat is de juiste leer?quote:op zaterdag 16 september 2006 15:25 schreef mrx1982 het volgende:
[..]
het gaat meer tussen katholieken en de oost-orthodoxen. de protestanten kwamen veel later.
leer is dierenhuid of niet meer nodig als je volwassen bent. kinderen die haat krijgen als kost zullen altijd doem-kinderen blijven. indoctinatie moet niet onderschat worden.quote:op zaterdag 16 september 2006 15:31 schreef finder_elf_towns het volgende:
[..]
uiteindelijk gaat het om dezelfde vraag. namelijk, wat is de juiste leer?
zo blijkt maar weer dat de uitspraak van de paus de waarheid is.quote:de verklaring die zaterdag door het vaticaan is uitgegeven over de gewraakte uitlatingen van de paus is niet voldoende. dat heeft de plaatsvervangend leider van de zeer invloedrijke moslim broederschap in egypte, mohammed habib, gezegd.
"wij willen een persoonlijk excuus van de paus. wij vinden dat hij een ernstige fout heeft gemaakt tegenover ons. die fout kan alleen hersteld worden door een persoonlijke verontschuldiging."
in somalië werden er minder vredelievend gereageerd. een conservatieve leider van de somalische moslims heeft alle moslimgelovigen zaterdag opgeroepen de paus op te sporen en te doden. sjeik abubakar hassan malin vindt dat de kerkvorst gestraft moet worden omdat zijn rede net zo weerzinwekkend is als de roman de duivelsverzen van salman rushdie.
http://www.nieuwnieuws.nl(...)aus_onvoldoende.html
ja oke op die manier. ik dacht dat je specifiek het verschil bedoelde tussen het westen en het byzantijnse rijk.quote:op zaterdag 16 september 2006 15:31 schreef finder_elf_towns het volgende:
uiteindelijk gaat het om dezelfde vraag. namelijk, wat is de juiste leer?
ik denk dat juist bij kapitalisme de grenzen van de ethiek heel snel vervagen, daar waar bij religie ethiek iets meer plaats heeft in het geheel. dat wil weer niet zeggen dat men zich altijd evenveel aantrekt van de ethiek die een religie predikt. ik ben in mijn hele leven nog maar weinig, zo niet nog geen enkele, echt goede gelovige tegengekomen.quote:op zaterdag 16 september 2006 15:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol tot hier was je betoog erg goed.
het ergste is nog wel dat de paus niks verkeerd heeft gezegd.quote:een conservatieve leider van de somalische moslims heeft alle moslimgelovigen opgeroepen de paus op te sporen en te doden.
zijn bek open doen is al verkeerd. al die sektes die het wereldgebeuren beheersen en er komt alleen maar ellende van.quote:op zaterdag 16 september 2006 15:59 schreef more het volgende:
de moslims moeten gewoon eens leren omgaan met kritiek! het is toch gewoon niet normaal al die agressieve reactie's:
[..]
het ergste is nog wel dat de paus niks verkeerd heeft gezegd.
die is er niet. islam is niet zo georganiseerd als de katholieke kerk. volgens mij is het joodse geloof ook niet zo hierarchisch georganiseerd trouwens..quote:op zaterdag 16 september 2006 16:26 schreef robertocarlos het volgende:
wie is eigenlijk de paus van de islamitische kerk?
quote:op zaterdag 16 september 2006 16:06 schreef abe_lenstra het volgende:
ik vind het onbegrijpelijk moslims kwaad zijn dat hun religie wordt geassocieerd met geweld. we zien toch niks anders. sterker nog, het feit alleen al dat ze hierop ook weer agressief reageren bevestigd alleen maar wat ze de paus verwijten.
misschien moeten ze nog een consulaat in de fik steken om te bewijzen hun vredelievendheid kracht bij te zetten.
stelletje achterlijke dwazen.
quote:op zaterdag 16 september 2006 16:42 schreef verliefdekloon het volgende:
ik snap niet waar die lui mee bezig zijn.
als ze nog ff zo doorgaan dan word iedereen dat volk zo zat dat we straks meteen schieten op een moslim als hij zijn bek weer durft los te trekken.
die apen moeten zich eens leren gedragen en anders proberen ze het maar weerb opnieuw nadat we ze plat gebombardeerd hebben
verlicht ons, oh stukovich. liefst met woorden overigens. het opblazen van een trein valt misschien wat minder hier en de kans bestaat dat dat de begripsvorming aan onze kant wat bemoeilijkt........quote:op zaterdag 16 september 2006 16:43 schreef stukovich het volgende:
[..]
![]()
machtig mooi, die onwetendheid
![]()
oh, je hebt ook nog een vervolgpost om je onwetendheid nog verder te propagerenquote:op zaterdag 16 september 2006 16:49 schreef abe_lenstra het volgende:
[..]
verlicht ons, oh stukovich. liefst met woorden overigens. het opblazen van een trein valt misschien wat minder hier en de kans bestaat dat dat de begripsvorming aan onze kant wat bemoeilijkt........![]()
quote:op zaterdag 16 september 2006 16:43 schreef stukovich het volgende:
[..]
![]()
machtig mooi, die onwetendheid
![]()
sterk hoor!quote:op zaterdag 16 september 2006 16:54 schreef stukovich het volgende:
[..]
oh, je hebt ook nog een vervolgpost om je onwetendheid nog verder te propageren![]()
ik leer snel van jouquote:
tja, wat er nu gebeurd is dat er gezegd wordt : jij bent islamitisch dus gewelddadig/terroristisch en als je me durft tegen te spreken bewijs je mijn gelijk .. en dat is als reden goed genoeg om je land binnen te vallenquote:op zaterdag 16 september 2006 15:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja maar dat is dreiging en ik denk dat maar weinig mensen bedreigd willen worden in hun uitlatingen.
stel ik zeg jou. je mag niet meer islamitisch denken, als je dat doet ga ik je moskee verbranden.
quote:een iraakse gewapende groepering, jaish al-mujahedeen (moedjahedien-leger) heeft in een verklaring op internet gedreigd aanslagen te plegen op rome en het vaticaan wegens de uitspraken van de paus. in de verklaring, waarvan de authenticiteit niet is vast te stellen, zegt de beweging: ''wij zweren dat wij hun kruis in het hart van rome zullen verwoesten en dat hun vaticaan zal worden getroffen en betreurd door de paus.''
quote:de inquisitie ging in zuid-frankrijk bij de vervolging van de katharen als volgt te werk: een delegatie van de inquisitie kwam aan in een dorp of stad. de pastoor werd gevraagd de hele gemeenschap samen te roepen in de kerk. iedereen kwam, want door afwezigheid zou men zichzelf verdacht maken. daar werd de gemeenschap toegesproken door de inquisiteurs, en opgeroepen tot berouw. de biecht werd afgenomen, en kleine opbiechtingen van ketterij werden makkelijk vergeven, indien men maar berouw toonde én als men zijn oprechtheid toonde door twee andere ketters aan te geven. dit veroorzaakte een kettingreactie van verdachtmakingen. de ernstige gevallen van ketterij werden op een lijst gezet. hierna ging er een hele poos voorbij, tot men de verdachten dagvaardde. tussen dagvaarding en de presentatie van de gedagvaarde voor het tribunaal ging er weer een hele poos voorbij, zodat de verdachte goed kon nadenken over wat men hem precies zou willen of kunnen vragen. over de beschuldiging werd hij in het ongewisse gelaten, ook tijdens zijn verhoor, zodat hij zeer lang in onzekerheid verkeerde. pas na een zeer lang gesprek, alles nauwkeurig genoteerd in dossiers, als de verdachte zichzelf bijna verraden had, kwam de beschuldiging van ketterij boven water. vaak was het dan te laat, want de verdachte werd dan met zijn eigen uitlatingen geconfronteerd.
vind het wel goed juist. moslims zijn veelte agressief en kunnen niet tegen kritiek. wordt tijd dat ze eens op hun plaats worden gezet.quote:op zaterdag 16 september 2006 17:57 schreef bansheeboy het volgende:
de paus is niet alleen een anti-semiet, hij begint nu ook (lichte) nuances wat moslimhaat betreft richting publieke wereld te werpen. ik zeg: iemand met zo'n invloed op de wereld en hierbij geen verantwoordelijkheden kent moet afgezet worden²
je vergeet voor "het gemak" dat veel van deze protesten worden gestuurd door de politiek c.q. regering, mensen zeggen niet wat ze echt willen, mensen zeggen aldaar wat er van ze verwacht worden. nit één land in de arabische wereld is een echte democratie, censuur is meer regel dan uitzondering. conclusie: het ligt niet aan de mensen, de islam of de moslims, het ligt aan de politiek.quote:op zaterdag 16 september 2006 10:45 schreef het_fokschaap het volgende:
één zinnetje van de paus en weer een paar dagen protesten. daarna is het weer even stil en kunnen we wachten op het volgende incident.
vind het wel goed juist. kappers zijn veelte agressief en kunnen niet tegen kritiek. wordt tijd dat ze eens op hun plaats worden gezet.quote:op zaterdag 16 september 2006 18:00 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
vind het wel goed juist. moslims zijn veelte agressief en kunnen niet tegen kritiek. wordt tijd dat ze eens op hun plaats worden gezet.
hij heeft toch zijn woorden genuanceerd en toegelicht? nou, hoezo dan geen verantwoordelijkheid?quote:op zaterdag 16 september 2006 17:57 schreef bansheeboy het volgende:
de paus is niet alleen een anti-semiet, hij begint nu ook (lichte) nuances wat moslimhaat betreft richting publieke wereld te werpen. ik zeg: iemand met zo'n invloed op de wereld en hierbij geen verantwoordelijkheden kent moet afgezet worden²
was te verwachten. nou ja, prima, laat de religies het onderling maar uitvechten hoor.quote:op zaterdag 16 september 2006 17:16 schreef het_fokschaap het volgende:
'verklaring van paus onvoldoende'
we gaan nog even door.
deze moslims laten zich van hun beste kant zien in ieder geval en lijken de paus in zijn "quote" te bevestigen
[..]
ah..dat verklaart de boelquote:op zaterdag 16 september 2006 18:02 schreef bansheeboy het volgende:
[..]
je vergeet voor "het gemak" dat veel van deze protesten worden gestuurd door de politiek c.q. regering, mensen zeggen niet wat ze echt willen, mensen zeggen aldaar wat er van ze verwacht worden. nit één land in de arabische wereld is een echte democratie, censuur is meer regel dan uitzondering. conclusie: het ligt niet aan de mensen, de islam of de moslims, het ligt aan de politiek.²
ja, laatst vlogen er nog een paar kappers met vliegtuigen het wtc inquote:op zaterdag 16 september 2006 18:03 schreef bansheeboy het volgende:
[..]
vind het wel goed juist. kappers zijn veelte agressief en kunnen niet tegen kritiek. wordt tijd dat ze eens op hun plaats worden gezet.
lees mijn zin nog eens en bekijk hoe belachelijk je tekst eigenlijk is.²
laatst? 5 jaar teurg man, ik was zelfs vergeten dat het heeft plaatsgevonden. de skyline van new york is nu wel minder arrogant, ik vind het zo beter passen bij de vs. (hoogmoed komt voor de val, de val heeft reeds plaatsgevonden)quote:op zaterdag 16 september 2006 18:07 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
ja, laatst vlogen er nog een paar kappers met vliegtuigen het wtc inoh nee, wacht, dat waren kapers en het waren moslims
![]()
het zijn dit soort uitlatingen die mij doen vermoeden dat bansheeboy, meki en c.s. gewoon lid zijn van het stormfront.quote:op zaterdag 16 september 2006 18:11 schreef bansheeboy het volgende:
laatst? 5 jaar teurg man, ik was zelfs vergeten dat het heeft plaatsgevonden. de skyline van new york is nu wel minder arrogant, ik vind het zo beter passen bij de vs. (hoogmoed komt voor de val, de val heeft reeds plaatsgevonden)
ik ben tegen terrorisme.²
nee, hij schijnt een echt bestaand figuur te zijn.quote:op zaterdag 16 september 2006 18:39 schreef oud_student het volgende:
[..]
het zijn dit soort uitlatingen die mij doen vermoeden dat bansheeboy, meki en c.s. gewoon lid zijn van het stormfront.
door zich zo voor te doen als moslim, waarbij alle vooroordelen die er jegens hen zijn worden bevestigd, richten zij enorm veel schade aan het imago van de moslim / allochtoon.
of denk ik nu te veel in complot-theoriën![]()
![]()
de paus krijgt alleen maar gelijk als moslims nu weer gaan rellen en kerken in de fik steken.quote:"laat mij zien wat voor nieuwe dingen mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven het geloof dat jij predikte, met het zwaard te verspreiden"
quote:]palestinians stand near a fire at the gate of an anglican church after it was hit by a firebomb in the west bank city of nablus september 16, 2006.
die gaten dragen ook nog gewoon een handgun onder hun outfit hoorquote:op zaterdag 16 september 2006 17:50 schreef bertv het volgende:
gelukkig is het leger van de paus ook met z'n tijd meegegaan...
![]()
alleen wordt de freedom tower nog arroganterquote:op zaterdag 16 september 2006 18:11 schreef bansheeboy het volgende:
de skyline van new york is nu wel minder arrogant, ik vind het zo beter passen bij de vs. (hoogmoed komt voor de val, de val heeft reeds plaatsgevonden)²
de skyline verbeteren...quote:op zaterdag 16 september 2006 18:11 schreef bansheeboy het volgende:
[..]
laatst? 5 jaar teurg man, ik was zelfs vergeten dat het heeft plaatsgevonden. de skyline van new york is nu wel minder arrogant, ik vind het zo beter passen bij de vs. (hoogmoed komt voor de val, de val heeft reeds plaatsgevonden)
ik ben tegen terrorisme.²
mwah...een turk in opdracht van de kgbquote:op zaterdag 16 september 2006 20:05 schreef dancemacabre het volgende:
de vorige paus werd bijna uit de weg geruimd door moslims, niemand die er aanstoot aan nam.
dat ligt toch wel wat genuanceerder.quote:op zaterdag 16 september 2006 20:05 schreef dancemacabre het volgende:
de vorige paus werd bijna uit de weg geruimd door moslims, niemand die er aanstoot aan nam.
ik vind die uitspraak niet zo gek hoor immers heeft de islam ons niks goeds gebracht het is vanaf dag 1 een foute religie met foute idealenquote:op zaterdag 16 september 2006 17:57 schreef bansheeboy het volgende:
indeedquote:op zaterdag 16 september 2006 22:17 schreef boomstam het volgende:
die man kan niet afgezet worden en die man neemt zijn woorden niet terug
en dat zijn 2 positieve dingen.
niet dat ik de paus een toffe peer vind, maar ik hoop dat er meer leiders zeggen waar het op staat.
en niet van die balletjes als koffie annan
"zeggen waar het op staat".quote:op zaterdag 16 september 2006 22:17 schreef boomstam het volgende:
die man kan niet afgezet worden en die man neemt zijn woorden niet terug
en dat zijn 2 positieve dingen.
niet dat ik de paus een toffe peer vind, maar ik hoop dat er meer leiders zeggen waar het op staat.
en niet van die balletjes als koffie annan
je hebt zeker een punt.quote:op zaterdag 16 september 2006 22:01 schreef gewoneman het volgende:
dat ik dit post als atheist wil wel wat zeggen![]()
dat is dus echt onzin. de sky-line was veels te indrukwekkend, ik vond dat niet horen bij het ongefundeerde grootdenken van de vs. zoals het nu is kloppen de verhoudingen meer.quote:op zaterdag 16 september 2006 18:39 schreef oud_student het volgende:
of denk ik nu te veel in complot-theoriën![]()
![]()
ontkracht dit feit bij voorbaat al de stelling dat de paus zegt waar het op staat? ik geloof het niet.quote:op zaterdag 16 september 2006 22:22 schreef ringo het volgende:
[..]
"zeggen waar het op staat".hij haalde de woorden aan van een byzantijnse keizer, meer dan 500 jaar geleden uitgesproken.
het is toch weinig versluierd.quote:en het is me nog steeds niet duidelijk wat-ie ermee heeft willen zeggen.
ik geloof het wel. een oude keizer aanhalen, die iets zegt over mohammed, in een tijd die zover van de onze afstaat dat je feitelijk geen enkele conclusie kan trekken over de betekenis van de uitspraak, zonder de context erbij te betrekken. is dat zeggen waar het op staat? een beetje zweverig met citaten strooien van 'grootheden' waar niemand ooit nog van gehoord heeft?quote:op zaterdag 16 september 2006 22:39 schreef apropos het volgende:
[..]
ontkracht dit feit bij voorbaat al de stelling dat de paus zegt waar het op staat? ik geloof het niet.
blijkbaar wel dus, als er zoveel commotie ontstaat en de paus zich haast te vertellen dat-ie het zo allemaal niet heeft bedoeld.quote:
het is toch weinig versluierd.
zweverig is het niet bepaald en de keizer was mij althans wel bekend. de context is uiteraard van kapitaal belang, dat ben ik met je eens.quote:op zaterdag 16 september 2006 22:48 schreef ringo het volgende:
[..]
ik geloof het wel. een oude keizer aanhalen, die iets zegt over mohammed, in een tijd die zover van de onze afstaat dat je feitelijk geen enkele conclusie kan trekken over de betekenis van de uitspraak, zonder de context erbij te betrekken. is dat zeggen waar het op staat? een beetje zweverig met citaten strooien van 'grootheden' waar niemand ooit nog van gehoord heeft?
dat hij door allah gestraft mogen worden, dat allah hem moge verbranden en in stukjes hakken.quote:op zaterdag 16 september 2006 22:52 schreef meki het volgende:
paus heeft een grote fout begaan ....
... hoewel het drama dat moslims ervan weten te maken toch minstens kolderieke trekjes heeft.quote:op zaterdag 16 september 2006 22:52 schreef meki het volgende:
paus heeft een grote fout begaan ....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |