abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41855313
http://www.ad.nl/buitenland/article630220.ece

tsja...daar gaan we weer. hoe lang kunnen de tenen van een toch al licht geraakt persoon zijn, hmmm ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 16 september 2006 @ 07:23:56 #2
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_41855321
dat is wel een erg eenvoudige manier om de zaken voor te stellen (waardeloze openingspost overigens). het lijkt me dat de paus, vertegenwoordiger van miljoenen gelovigen, nu nou niet echt handig bezig is als hij een ander geloof - waar ook miljoenen aanhangers van zijn - ervan beschuldigd alleen maar met geweld bezig te zijn en dat ze sinds te tijd van mohammed er niets hebben bijgeleerd. ik vind het eerlijk gezegd een behoorlijk klunzige toespraak.
pi_41855333
quote:
op zaterdag 16 september 2006 07:23 schreef maerycke het volgende:
dat is wel een erg eenvoudige manier om de zaken voor te stellen (waardeloze openingspost overigens). het lijkt me dat de paus, vertegenwoordiger van miljoenen gelovigen, nu nou niet echt handig bezig is als hij een ander geloof - waar ook miljoenen aanhangers van zijn - ervan beschuldigd alleen maar met geweld bezig te zijn en dat ze sinds te tijd van mohammed er niets hebben bijgeleerd. ik vind het eerlijk gezegd een behoorlijk klunzige toespraak.
tsja, excuses voor de beperkte op, het is laat en ik ben tipsy. maar het gaat er mij meer om dat religieuze islamitische leiders dit keer weer enorm vallen over een quote uit de 14e eeuw. misschien had de paus zijn woorden wat voorzichtiger moeten kiezen, maar hoe voorzichtig moet je tegenwoordig wel niet zijn om maar niet op de ellenlange tenen van die feestneuzen te gaan staan ? laatst waren een paar stumperige cartoons reden tot een orkaan van geweld, nu weer eeuwenoude tekst, waar houd het op ?
pi_41855642
quote:
"laat mij zien wat voor nieuwe dingen mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven het geloof dat jij predikte, met het zwaard te verspreiden" .

de paus vergeet even voor het gemak de kruistochten, inquisitie, gedwongen kerstening etc. ook het christendom en dan met name het katholicisme is met het zwaard verspreid. misschien is het dan handig dat de paus meteen daarvoor ook zijn excuses aanbiedt.
  zaterdag 16 september 2006 @ 08:51:22 #5
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_41855652
neem allemaal de paus als icon als je het hier niet mee eens bent!!!!
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_41855679
mja, moet hij zo nodig een middeleeuwer aanhalen die erg subjectief was. denk dat het zeker nodig is dat hij zich inhoudelijk verdiept in de islam. ondanks zijn nette bewoordingen is hij in feite niet beter bezig dan ordinair onwetend plebs en opportunistische politici.
pi_41855701
quote:
op zaterdag 16 september 2006 08:49 schreef wunderbaum het volgende:

[..]

de paus vergeet even voor het gemak de kruistochten, inquisitie, gedwongen kerstening etc. ook het christendom en dan met name het katholicisme is met het zwaard verspreid. misschien is het dan handig dat de paus meteen daarvoor ook zijn excuses aanbiedt.
je hebt helemaal gelijk, maar hij vergeet voor het gemak even dat deze uitspraken in 1500 ad nog vrij weinig impact hadden. in dit tijdperk werkt het iets anders, en als er de komende dagen hier en daar slachtoffers gaan vallen vanwege dit, kan ie zich dat persoonlijk aanrekenen. in potentie is dit weer net zoiets als die deense cartoons.

ik word echt helemaal schijtziek van religieuze mensen.
  zaterdag 16 september 2006 @ 09:07:33 #8
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_41855744
quote:
op zaterdag 16 september 2006 08:55 schreef tmar het volgende:
mja, moet hij zo nodig een middeleeuwer aanhalen die erg subjectief was. denk dat het zeker nodig is dat hij zich inhoudelijk verdiept in de islam. ondanks zijn nette bewoordingen is hij in feite niet beter bezig dan ordinair onwetend plebs en opportunistische politici.
ik meen dat hij een hele verhandeling hield over religie en geweld in de geschiedenis. dit was daarin een quote, niet zijn meing. is net zoiets als in een speech over onderdrukking stalin quoten en dan beschuldigd worden van bolshevistme.

maar handig van de vicarius christi aka papst panzerkardinal was het niet.
Your games are death
With every breath
pi_41855759
eder heilig boek ( sprookjesboeken imo ) kun je op meerdere manieren uitleggen.

feit is helaas dat een zeer groot gedeelte van de huidige moslimwereld een uitleg van de koran krijgt/leest die niet bepaald vredelievend is. dit in tegenstelling tot prachtige bloei en momenten van vrede die de islam gekend heeft in bijv. het land van de moren.

momenteel is het bij het christendom net andersom. de bijbel is eeuwenlang gebruikt als excuus voor kruistochten, machtsmisbruik etc. gelukkig legt het merendeel van de christenen momenteel de bijbel op een positieve manier uit.

het zal nog wel eeuwen duren eer alle geloven de meest vreedzame uitleg van hun geloof willen en kunnen accepteren. maar misschien hebben ze het geloof dan niet meer nodig?

de paus bedoeld juist dat met zijn toespraak, dat de koran verkeerd gebruikt (misbruikt) wordt!

de paus zal nu iig wel doorkrijgen dat hij heel voorzichtig moet zijn met uitspraken over de islam aangezien er elementen zijn die er politiek gewin uit proberen te halen door zijn uitspraken bewust verkeerd te interpreteren.
pi_41855766
quote:
op zaterdag 16 september 2006 09:00 schreef hathor het volgende:

[..]

je hebt helemaal gelijk, maar hij vergeet voor het gemak even dat deze uitspraken in 1500 ad nog vrij weinig impact hadden. in dit tijdperk werkt het iets anders, en als er de komende dagen hier en daar slachtoffers gaan vallen vanwege dit, kan ie zich dat persoonlijk aanrekenen. in potentie is dit weer net zoiets als die deense cartoons.

ik word echt helemaal schijtziek van religieuze mensen.
maar ik vind niet dat hij zich dat persoonlijk kan aanrekenen, zijn boodschap was nu juist dat de geloven zonder geweld naast elkaar moesten bestaan, en als mensen dan iemand anders iets aan doen op basis van een citaat dan gebruik je je hersens niet bepaald op de juiste manier volgens mij. wat je er ook over zegt, bepaalde mensen interpreteren het toch altijd wel precies zoals ze willen dat je het hebt gezegd, om een excuus te hebben om kwaad te worden op iets waar ze eigenlijk niet eens kwaad over hoeven te zijn.
-
pi_41855773
het is ook maar net hoe je iets brengt en wat je bewust wel en niet zegt. veel moslims zijn dan lichtgeraakt, die lui in het vaticaan zijn zich blijkbaar ook niet volledig bewust van het verleden van het christendom.
  zaterdag 16 september 2006 @ 09:14:21 #12
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_41855804
quote:
op zaterdag 16 september 2006 09:09 schreef _the_general_ het volgende:

momenteel is het bij het christendom net andersom.
vertel het in het m.o.

"this crusade, this war on terrorism, is going to take awhile" - g. w. bush

"god told me to strike at al qaida and i struck them, and then he instructed me to strike at saddam, which i did" - g. w. bush
Your games are death
With every breath
pi_41855966
als iemand wil begrijpen waarom een moslim zo snel boos wordt als er iets over zijn profeet (vzmh)wordt gezegd getekend dan zal diegene zich eerst moeten verdiepen in de betekenis die de profeet(vzmh) voor hem/haar heeft. alleen dan zal je begrijpen waarom moslims boos worden op dit soort dingen.

ik ben ook boos geworden op de pope en hij hoeft niet naar turkije te komen van moi.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_41855990
quote:
"laat mij zien wat voor nieuwe dingen mohammed heeft gebracht, en jij zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven het geloof dat jij predikte, met het zwaard te verspreiden" .

de kerkvorst voegde eraan toe dat volgens manuel ii palaeologos het verspreiden van het geloof met geweld niet goed is. benedictus sloot zich daarbij aan door te zeggen dat geweld "onverenigbaar is met de natuur van god en de natuur van de ziel".
daar ligt de essentie van wat de paus bedoelde en waarom hij dat citaat gebruikte. helaas stoppen sommige moslims al na het woord mohammed en reageren zoals een stier reageert oip een rode doek.

ik begrijp dat selectieve lange tenen gedrag niet. waar zijn de protesten als ze in iran een holocaust symposium houden?
pi_41856001
quote:
op zaterdag 16 september 2006 09:35 schreef burakius het volgende:
als iemand wil begrijpen waarom een moslim zo snel boos wordt als er iets over zijn profeet (vzmh)wordt gezegd getekend dan zal diegene zich eerst moeten verdiepen in de betekenis die de profeet(vzmh) voor hem/haar heeft. alleen dan zal je begrijpen waarom moslims boos worden op dit soort dingen.

ik ben ook boos geworden op de pope en hij hoeft niet naar turkije te komen van moi.
wat is het dan precies wat jou zo geraakt heeft ?
pi_41856035
kritiek moslims op paus houdt aan
quote:
de maleisische premier abdullah ahmad badawi wil dat paus benedictus xvi zijn excuses aanbiedt voor zijn uitspraken die de islam in verband brachten met geweld. dat meldde het maleisische persbureau bernama zaterdag.

abdullah, die voorzitter is van de 57 lidstaten tellende organisatie van de islamitische conferentie (oic), vindt dat de paus de uitspraken moet terugnemen waarmee hij de gevoelens van moslims in de hele wereld heeft gekwetst. ''de paus moet de uitbarsting van woede die is ontstaan niet licht opnemen'', citeerde bernama de premier, die in cuba de top van niet-gebonden landen bijwoont.

''het vaticaan moet de volledige verantwoordelijkheid nemen voor de zaak en de stappen zetten die nodig zijn om de fout recht te zetten. het is ongelukkig dat zo'n eminent persoon als de paus geen leiderschap heeft getoond door goede betrekkingen tussen religies te bevorderen.''

tal van moslimleiders en -organisaties gingen de maleisische premier voor in kritiek op de uitspraak die de paus deed tijdens zijn reis naar duitsland. de woordvoerder van de paus zei later dat de paus had bedoeld te benadrukken dat hij de islam eerbiedigt maar dat hij religieus geweld afkeurt. dat was echter niet voldoende om de woede in moslimlanden weg te nemen.

'oorlog van kruisvaarders'
in gaza-stad betoogden gisteren circa 5.000 palestijnen tegen paus benedictus xvi en diens recente uitspraken over de islam.

''dit is weer een oorlog van kruisvaarders tegen de arabische en de islamitische wereld'', aldus een hamas-woordvoerder voor een menigte van met vlaggen zwaaiende aanhangers. ook een christelijke palestijnse parlementariër veroordeelde de uitspraken van de paus. in de gazastrook leven circa 3.000 christenen naast meer dan 1,4 miljoen moslims.

eerder vrijdag pleegden palestijnen een aanslag op een kerk in de gazastrook. het jeugdcentrum van de grieks-orthodoxe kerk van gaza-stad raakte lichtbeschadigd, aldus ooggetuigen. het kerkgebouw uit de vierde eeuw liep geen schade op door de explosie die zich bij het ochtendgloren voordeed.
kritiek moslims op paus houdt aan

zie ook:
paus beledigt moslims
pi_41856042
quote:
op zaterdag 16 september 2006 09:38 schreef hathor het volgende:

[..]

wat is het dan precies wat jou zo geraakt heeft ?
je kunt gewoonweg niet zo een uitspraak maken over de profeet (vzmh). hij is de perfecte mens. ik als moslim kan toch niet toelaten dat zoiets wordt gezegd over de laatste profeet(vzmh) die is gestuurd door allah. überhaupt vindt ik dat er over geen enkele profeet zoiets mag worden gezegd.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_41856053
de paus is een mongool, hoelang gaat het nog duren voordat mensen dit doorhebben?
pi_41856054
vrijheid in meningsuiting is ver te zoeken.. hoewel de paus hier rekening mee had kunnen houden.
pi_41856063
het mooie is dat ie helemaal niemand beledigd heeft, hij heeft alleen een quote aangehaald. hoe lang zijn die tenen van die klanten in hemelsnaam ?
  zaterdag 16 september 2006 @ 09:46:20 #21
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_41856077
quote:
op zaterdag 16 september 2006 09:42 schreef burakius het volgende:

[..]

je kunt gewoonweg niet zo een uitspraak maken over de profeet (vzmh). hij is de perfecte mens. ik als moslim kan toch niet toelaten dat zoiets wordt gezegd over de laatste profeet(vzmh) die is gestuurd door allah. überhaupt vindt ik dat er over geen enkele profeet zoiets mag worden gezegd.
maar jij mag dit wel zeggen, dus dan mag iemand toch ook zeggen dat ie een profeet niet perfect vindt?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_41856078
quote:
op zaterdag 16 september 2006 09:42 schreef burakius het volgende:

[..]

hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_41856089
quote:
op zaterdag 16 september 2006 09:46 schreef robertocarlos het volgende:

[..]

maar jij mag dit wel zeggen, dus dan mag iemand toch ook zeggen dat ie een profeet niet perfect vindt?
pi_41856120
quote:
op zaterdag 16 september 2006 09:46 schreef robertocarlos het volgende:

[..]

tuurlijk mag dat. als diegene ook maar respect heeft en zulke uitspraken gewoon niet maakt bij moslims. of je dat doet is je eigen keuze, maar houdt in gedachte dat een moslim zeker boos gaat worden. wat niet insinueert dat hij/zij je gaat slaan, maar diep van binnen gaat er wel iets branden.

maar ik zie dat ik hier niet serieus wordt genomen dus belet ik mijzelf van verdere uitspraken in deze topic.
pi_41856140
quote:
op zaterdag 16 september 2006 09:51 schreef burakius het volgende:

[..]

tuurlijk mag dat. als diegene ook maar respect heeft en zulke uitspraken gewoon niet maakt bij moslims. of je dat doet is je eigen keuze, maar houdt in gedachte dat een moslim zeker boos gaat worden.

maar ik zie dat ik hier niet serieus wordt genomen dus belet ik mijzelf van verdere uitspraken in deze topic.
ik snap ook zeker wel dat moslims zich aangevallen voelen, maar om er nou zo'n groot probleem van temaken..
pi_41856154
quote:

[..]

tuurlijk mag dat. als diegene ook maar respect heeft en zulke uitspraken gewoon niet maakt bij moslims. of je dat doet is je eigen keuze, maar houdt in gedachte dat een moslim zeker boos gaat worden.

zou je misschien een lijstje kunnen maken van wat moslims kwaad maakt ? ik ben de laatste tijd namelijk een beetje het overzicht kwijtgeraakt.
  zaterdag 16 september 2006 @ 09:56:21 #27
124676 RobertoCarlos
pi_41856179
quote:

[..]

maar waarom zou een moslim boos worden dan? ik snap wel dat wanneer iemand dat vindt dat zoiets niet leuk is om te horen, maar om dan boos te worden, lijkt me niet nodig. het is nl geen aanval

ik heb het dan over als je gewoon een normale opmerking maakt en dus niet zoals de paus dat doet of zoals mensen dat doen om ff lekker te schoppen.
je zit trouwens behoorlijk te generaliseren als je zegt dat 'alle moslims' boos worden wanneer er gezegd wordt dat een profeet niet perfect is. ik ken moslims die niet boos zouden worden
pi_41856188
quote:

ja hoor... dat wist ik wel weer, loop maar weg voor kritiek en kook gaar in je eigen vet.
pi_41856235
quote:
op zaterdag 16 september 2006 09:43 schreef dark_killah het volgende:
de paus is een mongool, hoelang gaat het nog duren voordat mensen dit doorhebben?
geen idee maar daar ging het topic niet over.
-
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:09:47 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41856298
je kan mij niet wijsmaken dat de paus en de zijne niet wisten dat dit zou gebeuren. als ze dat niet wisten dan zijn ze wel erg wereldvreemd. je kan veel van het vaticaan zijn maar wereldvreemd zijn ze echt niet. als je je realiseert dat ze niet wereldvreemd zijn en wisten datdit zou gebeuren kan je je afvragen waarom de paus dit heeft gedaan want het zet de dingen enkel en alleen weer meer op scherp.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_41856345
quote:
op zaterdag 16 september 2006 10:09 schreef jogy het volgende:
je kan mij niet wijsmaken dat de paus en de zijne niet wisten dat dit zou gebeuren. als ze dat niet wisten dan zijn ze wel erg wereldvreemd. je kan veel van het vaticaan zijn maar wereldvreemd zijn ze echt niet. als je je realiseert dat ze niet wereldvreemd zijn en wisten datdit zou gebeuren kan je je afvragen waarom de paus dit heeft gedaan want het zet de dingen enkel en alleen weer meer op scherp.
in de context van het verhaal zegt de paus eigenlijk helemaal geen vreemde of haatzaaiende dingen.
als je het uit de context haalt en laat zien aan een stel geïndoctrineerde imbecielen die het westen haten, tsja dan had je het wellicht kunnen weten dat dit sdoort reacties komen. jammer.
pi_41856404
quote:
op zaterdag 16 september 2006 10:14 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in de context van het verhaal zegt de paus eigenlijk helemaal geen vreemde of haatzaaiende dingen.
als je het uit de context haalt en laat zien aan een stel geïndoctrineerde imbecielen die het westen haten, tsja dan had je het wellicht kunnen weten dat dit sdoort reacties komen. jammer.
dan nog kun je je afvragen waarom ie het zo uitgesproken heeft. er van uitgaande dat ie wist dat dit soort reacties zouden komen, waarom heeft ie er dan toch voor gekozen om het te doen ?

het lijkt bijna opzet. nieuwe kruistocht in de maak ?
pi_41856478
quote:
op zaterdag 16 september 2006 10:18 schreef hathor het volgende:

[..]

dan nog kun je je afvragen waarom ie het zo uitgesproken heeft. er van uitgaande dat ie wist dat dit soort reacties zouden komen, waarom heeft ie er dan toch voor gekozen om het te doen ?

ik zie er dus geen opzet in. eerder een soort van historisch voorbeeld binnen een bepaalde context..
pi_41856502
quote:
op zaterdag 16 september 2006 10:18 schreef hathor het volgende:

[..]

als ik een lezing hou over dat de joden al eeuwenlang worden onderdrukt overal, en ik haal een citaat van hitler aan over dat het de schuld van de joden zelf is bijvoorbeeld, dat wil dan toch niet metteen zeggen dat ik het daar mee eens ben? maarja een paar hersenloze mensen die zich moslim durven te noemen gaan metteen met 'de zwaarden zwaaien', precies hetgene waar het juist over ging.
-
pi_41856518
wetende dat die context uit zijn verband word gerukt aan de andere kant van de oceaan ?
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:26:40 #36
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_41856529
quote:
op zaterdag 16 september 2006 07:31 schreef hathor het volgende:

[..]

tsja, excuses voor de beperkte op, het is laat en ik ben tipsy. maar het gaat er mij meer om dat religieuze islamitische leiders dit keer weer enorm vallen over een quote uit de 14e eeuw. misschien had de paus zijn woorden wat voorzichtiger moeten kiezen, maar hoe voorzichtig moet je tegenwoordig wel niet zijn om maar niet op de ellenlange tenen van die feestneuzen te gaan staan ? laatst waren een paar stumperige cartoons reden tot een orkaan van geweld, nu weer eeuwenoude tekst, waar houd het op ?
het houdt niet op. maar aan dit topic te zien houdt selectiviteit ook niet op.

is het nou zo moeilijk om gewoon in te zien dat de paus als kerkvoogd, jezus op aarde en pontifex nou niet bepaald bijdraagt aan een gezelliger leefklimaat?

v.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:27:17 #37
124676 RobertoCarlos
pi_41856537
quote:
op zaterdag 16 september 2006 10:25 schreef splendor het volgende:

[..]
maarja een paar hersenloze mensen die zich moslim durven te noemen gaan metteen met 'de zwaarden zwaaien', precies hetgene waar het juist over ging.
is het niet meer de media, dan 'de' moslims?
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:27:51 #38
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_41856544
quote:
op zaterdag 16 september 2006 10:26 schreef hathor het volgende:
wetende dat die context uit zijn verband word gerukt aan de andere kant van de oceaan ?
hoe zie jij het eigenlijk, weet je dat zelf wel? aan de ene kant noem je het topic 'paus zorgt voor opschudding' als in: verantwoording paus, maar vervolgens gaat je op alleen maar over dat moslims niet moeten zaniken.

v.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_41856553
quote:
op zaterdag 16 september 2006 10:26 schreef hathor het volgende:
dat vind ik een argument om mensen monddood te maken. oh wee als je iets kritisch zegt!
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:28:57 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_41856564
quote:
op zaterdag 16 september 2006 10:14 schreef zoalshetis het volgende:
wie kijkt er tegenwoordig nog naar context, niemand toch? het is het ideale excuus. 'maar je haalt het uit de context, boehoe '. de paus en de rest van dat clubje wisten wat er zou gebeuren. totaal onnodig. het is hoe dan ook triest dat een religie zo goedkoop een andere religie onderuit wilt halen en dan heb ik het niet over het misschien wel of niet gelijk hebben met het gezegde maar dat ze gewoon hun mond moeten houden en zich met zichzelf bezig moeten houden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_41856573
quote:
op zaterdag 16 september 2006 10:27 schreef robertocarlos het volgende:

[..]

is het niet meer de media, dan 'de' moslims?
ja en ook de media van de moslims.
pi_41856588
quote:
op zaterdag 16 september 2006 10:25 schreef splendor het volgende:

[..]

als ik een lezing hou over dat de joden al eeuwenlang worden onderdrukt overal, en ik haal een citaat van hitler aan over dat het de schuld van de joden zelf is bijvoorbeeld, dat wil dan toch niet metteen zeggen dat ik het daar mee eens ben? maarja een paar hersenloze mensen die zich moslim durven te noemen gaan metteen met 'de zwaarden zwaaien', precies hetgene waar het juist over ging.
en hier ga je dus de fout in. het zijn niet zomaar een stel zogenaamde moslims, het zijn de meest invloedrijke religieuze figuren, diegenen die zo'n beetje controle hebben over massahysterie of vreedzaam onderhandelen.
pi_41856692
quote:
op zaterdag 16 september 2006 10:27 schreef verbal het volgende:

[..]

hoe zie jij het eigenlijk, weet je dat zelf wel? aan de ene kant noem je het topic 'paus zorgt voor opschudding' als in: verantwoording paus, maar vervolgens gaat je op alleen maar over dat moslims niet moeten zaniken.

v.
hoe zie ik het zelf ? in grote lijnen ? religieuze mensen sporen niet, zo zie ik het.

dit topic was ten eerste informatief, en ten tweede wilde ik de reactie op dit nieuwe onrecht" checken.
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:37:42 #44
124676 RobertoCarlos
pi_41856701
quote:
op zaterdag 16 september 2006 10:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja en ook de media van de moslims.
dat zeg ik dus al, gek dat je dat niet al zo interpreteert

het is wel zo dat zoiets eerder door de westerse, christelijke pers wordt opgepilkt en dat het daarna overslaat op media uit andere landen
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:44:37 #45
3542 Gia
User under construction
pi_41856805
wie was die mongool gisteren op tv die zei dat de paus weinig afwist van de islam en vervolgens zelf beweerde dat de paus de geestelijk leider van alle christenen is. wie is er nu de onwetende.
vervolgens wordt er een niet-katholieke kerk aangevallen.

hoe imbeciel kan men zijn.
pi_41856813
één zinnetje van de paus en weer een paar dagen protesten. daarna is het weer even stil en kunnen we wachten op het volgende incident.

en protesten tegen de gevestige orde in de verschillende islamitische landen zie je niet

ach, als die arme mensen zich op deze manier nog enigszins kunnen beklagen over iets dan moet dat maar. je moet ergens tegen aan kunnen schoppen natuurlijk om je ongenoegen te tonen. een soort live klb en fb.
pi_41856843
quote:
op zaterdag 16 september 2006 10:44 schreef gia het volgende:
wie is er nu de onwetende.
ze zijn allemaal net zo onwetend. allemaal net zo hypocriet.
quote:
vervolgens wordt er een niet-katholieke kerk aangevallen.
mja, ach...weet jij het verschil tussen de verschillende islamitische stromingen ?
quote:
hoe imbeciel kan men zijn.
net zo imbeciel als al die andere keren. of als de ieren met hun oranjemarsen
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:49:53 #48
3542 Gia
User under construction
pi_41856888
quote:
op zaterdag 16 september 2006 10:46 schreef het_fokschaap het volgende:

mja, ach...weet jij het verschil tussen de verschillende islamitische stromingen ?
nee, maar ik ga dan ook op tv iemand anders niet beschuldigen van onwetendheid. die mafkees wel.
pi_41856911
new york times: woorden paus tragisch en gevaarlijk

de amerikaanse krant the new york times veroordeelt de uitspraken van paus benedictus xvi als 'tragisch en gevaarlijk'. in een commentaar schreef de krant zaterdag dat de paus oprecht en overtuigend zijn excuses moet aanbieden, 'waarmee hij laat zien dat woorden ook kunnen genezen'.

de schrijver van het commentaar wees erop dat de wereld altijd zorgvuldig luistert naar de woorden van een paus. ''en het is tragisch en gevaarlijk als zo iemand opzettelijk of door onbedachtzaamheid pijn veroorzaakt.''

het is, aldus de krant, niet de eerste keer dat de paus tweedracht zaait tussen christenen en moslims. ''in 2004, toen hij nog de toptheoloog van het vaticaan was, sprak hij zich uit tegen toetreding van turkije tot de europese unie omdat turkije als moslimland steeds tegenover europa zou staan.''
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_41856917
quote:
op zaterdag 16 september 2006 10:49 schreef gia het volgende:

[..]

nee, maar ik ga dan ook op tv iemand anders niet beschuldigen van onwetendheid. die mafkees wel.
nee, jij beschuldigt iemand op fok van imbeciliteit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')