gaat het persé om christelijk geweld in nederland ?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:41 schreef gia het volgende:
[..]
inderdaad, er is geen voorbeeld van christelijk geweld/wraak in nederland,
weet ik dude. gewoon ff gezegd hebbende.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:43 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
het ging om het in brand steken van kerken door moslims. ik zette daar het in brand steken van moskee'en tegenover. dat het mogelijk niet op dezelfde wereldschaal gebeurde dat ben ik met je eens, maar we hebben het dan ook over theo van gogh en de paus
en of je iemand wel of niet mag dat maakt niet uit, dan kan je het nog steeds wel of niet eens zijn.
neem indonesie als voorbeeldquote:op zaterdag 16 september 2006 11:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja het schijnt dat de angst voor velen al genoeg was om geen verzet te plegen, hulde.
durf ik niet te zeggen, als zijn moraal hoog genoeg is hoop ik van wel.quote:anyhow, het was een citaat van een keizer ooit ergens, om aam te geven dat geweld en religie niet samengaan heden ten dage. had de paus in zijn speech eigenlijk ook hand in eigen boezem gestoken?
lol!quote:
eén of twee doorgeslagen personen, waarvan de gemeenschap nog nooit gehoord heeft. dat haal jij aan als tegenhanger voor het moslimgeweld tegen de christenen?quote:lokker sluit niet uit dat de hele actie een uit de hand gelopen grap is. "vanuit onze gemeente is er in elk geval geen behoefte om erop te reageren. feitelijk distantiëren we ons ervan. ik roep weleens: antwoord de zotte niet naar zijn dwaasheid. misschien kunnen we dit maar het beste onder het kopje dwaasheid scharen".
lol indonesië. bali, christelijke schoolmeisjes onthoofd langs de weg, kerken in brand, christenen ter dood veroordeeld, schijnprocessen tegen aanslagplegers. noem je dat vreedzaam?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:45 schreef triggershot het volgende:
[..]
neem indonesie als voorbeeld![]()
[..]
durf ik niet te zeggen, als zijn moraal hoog genoeg is hoop ik van wel.
kom op zeg, vind je jezelf nu niet ietwat onnozel?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:42 schreef gia het volgende:
[..]
in zijn naam, toch? in zijn opdracht!
nope, ik haal het als een binnenlandse voorbeeld, tuurlijk, bij moslims gaat het ook altijd om een "grapje" tot het echt gebeurt.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:47 schreef gia het volgende:
[..]
lol!
[..]
eén of twee doorgeslagen personen, waarvan de gemeenschap nog nooit gehoord heeft. dat haal jij aan als tegenhanger voor het moslimgeweld tegen de christenen?
vreemdgaan?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol indonesië. bali, christelijke schoolmeisjes onthoofd langs de weg, kerken in brand, christenen ter dood veroordeeld, schijnprocessen tegen aanslagplegers. noem je dat vreemdzaam?
zou dat laatste dan ook niet meteen een prima discussie zijn? is het niet zo dat daarmee aangetoont wordt dat de paus tegen religie door geweld is. iets wat ik wel kan appreciëren dezer dagen.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:45 schreef triggershot het volgende:
[..]
neem indonesie als voorbeeld![]()
[..]
durf ik niet te zeggen, als zijn moraal hoog genoeg is hoop ik van wel.
wie heeft het over vreedzaam? ik heb het over hoe de islam indonesie heeft bereikt.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol indonesië. bali, christelijke schoolmeisjes onthoofd langs de weg, kerken in brand, christenen ter dood veroordeeld, schijnprocessen tegen aanslagplegers. noem je dat vreemdzaam?
quote:
jammer dat zoveel radicalen het voor het zeggen hebben nu. is dat ook iets islamitisch?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:49 schreef triggershot het volgende:
[..]
wie heeft het over vreedzaam? ik heb het over hoe de islam indonesie heeft bereikt.
dat is prima. maar laat hij dan inderdaad ook de hand in eigen boezem steken. wat betreft voorbeelden uit het verleden kennen we er allemaal nog wel een paar.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zou dat laatste dan ook niet meteen een prima discussie zijn? is het niet zo dat daarmee aangetoont wordt dat de paus tegen religie door geweld is. iets wat ik wel kan appreciëren dezer dagen.
mijn overtuiging is wel helaas dat hij de extremisten aan het bereiken is op manier hoe hij het heeft aangepakt en niet de gematigde, daar ligt mijn zorgen.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zou dat laatste dan ook niet meteen een prima discussie zijn? is het niet zo dat daarmee aangetoont wordt dat de paus tegen religie door geweld is. iets wat ik wel kan appreciëren dezer dagen.
waarom vraag je mij iets waarvan je het antwoord al weet?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jammer dat zoveel radicalen het voor het zeggen hebben nu. is dat ook iets islamitisch?
heb jij de hele toespraak in je bezit?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:50 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat is prima. maar laat hij dan inderdaad ook de hand in eigen boezem steken. wat betreft voorbeelden uit het verleden kennen we er allemaal nog wel een paar.
nee, jij wel ?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb jij de hele toespraak in je bezit?
ok, maar daarmee mag je toch persoonlijk dan wel iets gematigder tegen de woorden van de paus staan en wat afkeurender jegens de kritiek uit de radicalemoslimwereld?quote:op zaterdag 16 september 2006 11:51 schreef triggershot het volgende:
[..]
waarom vraag je mij iets waarvan je het antwoord al weet?
ja, ierland...goed voorbeeld is dat ook, de tijd heeft daar geloof ik 500 jaar stilgestaan. de rest van europa heeft zich inmiddels min of meer ontwikkeld al dan niet in positieve zin.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
greenpeace brengt met hun akties ook regelmatig mensen in gevaar en moeten we het ook nog even hebben over de ideologie van volkert ?
bovendien is religieus geweld dus niet beperkt tot de moslims; wat dat je van de protestanten en katholieken in ierland?
maar dat is nu net waar het de paus om gaat. mohammed heeft de koran bedacht en daarin staat dat de islam verspreid moet worden en dat moslims er naar moeten streven om de hele wereld te onderwerpen aan de islam.quote:op zaterdag 16 september 2006 11:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
kom op zeg, vind je jezelf nu niet ietwat onnozel?
dat roept iedereen die iets doet omdat hij of zijn vindt dat het vanuit zijn/haar geloof zo hoort...dat kun je toch daadwerkelijk niet in een discussie meenemen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |