abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41857825
quote:
op zaterdag 16 september 2006 11:36 schreef gia het volgende:

[..]

duh, wie generaliseert er? moslims die een niet-katholieke kerk aanvallen en iedere christen over één kam scheert.
en de paus deed dat niet toen hij de keizers zin aan het quoten was?
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:38:10 #142
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41857835
quote:
op zaterdag 16 september 2006 11:37 schreef triggershot het volgende:

[..]

nee niet in de context.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:38:11 #143
3542 Gia
User under construction
pi_41857836
quote:
op zaterdag 16 september 2006 11:35 schreef triggershot het volgende:

[..]

waarom zo intens, heeft je moslimvriendje je bedrogen ofzo?
ben al 15 jaar getrouwd, met een katholieke man.
pi_41857842
quote:
op zaterdag 16 september 2006 11:36 schreef gia het volgende:

en iedere christen over één kam scheert.
ja, ik zeg dat jij of mijn christelijke ouders ook geweld zouden plegen
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:39:02 #145
3542 Gia
User under construction
pi_41857850
quote:
op zaterdag 16 september 2006 11:37 schreef triggershot het volgende:

[..]

nee, geloof het niet. hij had het alleen over mohammed. de keizer had het in die quote niet over alle moslims, toch?
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:39:39 #146
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41857865
quote:
op zaterdag 16 september 2006 11:38 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

en daarmee haal je van gogh aan omdat je geen goed recent voorbeeld hebt. sorry schaapie. ik mag je graag hoor, maar ben het nu ff niet met je eens.
pi_41857871
quote:
op zaterdag 16 september 2006 11:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee niet in de context.
wel als men spreekt dat de islam door het zwaard is verspreid, klopt, maar lang niet in alle landen, verspreiding van heel de islam door het zwaard is generalisatie.
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:40:07 #148
3542 Gia
User under construction
pi_41857876
quote:
op zaterdag 16 september 2006 11:38 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

als hier ooit een burgeroorlog zou komen tussen moslims en de westerse bevolking, zal ik zeker geweld niet schuwen om mij en de mijnen te beschermen.
pi_41857884
quote:
op zaterdag 16 september 2006 10:51 schreef meki het volgende:
new york times: woorden paus tragisch en gevaarlijk

de amerikaanse krant the new york times veroordeelt de uitspraken van paus benedictus xvi als 'tragisch en gevaarlijk'. in een commentaar schreef de krant zaterdag dat de paus oprecht en overtuigend zijn excuses moet aanbieden, 'waarmee hij laat zien dat woorden ook kunnen genezen'.

de schrijver van het commentaar wees erop dat de wereld altijd zorgvuldig luistert naar de woorden van een paus. ''en het is tragisch en gevaarlijk als zo iemand opzettelijk of door onbedachtzaamheid pijn veroorzaakt.''

het is, aldus de krant, niet de eerste keer dat de paus tweedracht zaait tussen christenen en moslims. ''in 2004, toen hij nog de toptheoloog van het vaticaan was, sprak hij zich uit tegen toetreding van turkije tot de europese unie omdat turkije als moslimland steeds tegenover europa zou staan.''
het is meer de reactie van moslims die tragisch en gevaarlijk is.
pi_41857885
quote:
op zaterdag 16 september 2006 11:39 schreef gia het volgende:

[..]

nee, geloof het niet. hij had het alleen over mohammed. de keizer had het in die quote niet over alle moslims, toch?
mohammed heeft zelf islam niet verspreid met zwaard, het waren zijn nakomelingen.
pi_41857894
quote:
op zaterdag 16 september 2006 11:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

extremistische groeperingen zijn echt niet voorbehouden aan de moslims, die vind je in allerlei ideologieen, zelfs niet religieuze zoals milieuactivisten.
welke andere ideologien plegen zelfmoordaanslagen, kapen vliegtuigen, ontvoeren willekeurig niet arabisch uitziende mensen, en hebben de oorlog verklaard aan de hele verdorven westerse wereld ?

niet om het een of ander, maar dat zie ik greenpeace nog niet zo gauw doen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_41857896
quote:
op zaterdag 16 september 2006 11:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja klopt maar het is ongeveer 10-15% van ruim een miljard mensen. begin je het grotere plaatje al een beetje te zien?
ik zie het grotere plaatje uitstekend.
en ik vind ook de manier van reageren van sommige moslims overdreven en te ver gaan.
maar ik vind ook dat er door veel niet-moslims net zo voorspelbaar wordt gereageerd, wordt gegeneraliseerd (ik noem een gia, en zo zijn er in de echte wereld nog eel meer) en ik denk dat dat ook geen goed doet.

in het hele reli-plaatje wordt aan alle kanten met schijnheilige gezichten vervelend of beledigd gedaan, en het is geen van alle erg constructief.

of wil je beweren dat je dit van de paus wel als constructief ziet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:41:30 #153
3542 Gia
User under construction
pi_41857903
quote:
op zaterdag 16 september 2006 11:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en daarmee haal je van gogh aan omdat je geen goed recent voorbeeld hebt. sorry schaapie. ik mag je graag hoor, maar ben het nu ff niet met je eens.
inderdaad, er is geen voorbeeld van christelijk geweld/wraak in nederland, behalve de vreedzame protesten bij madonna, waar ik overigens niet achtersta.
pi_41857905
quote:
op zaterdag 16 september 2006 11:38 schreef gia het volgende:

[..]

ben al 15 jaar getrouwd, met een katholieke man.
nog een lang en gelukkig leven samen!
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:41:42 #155
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41857908
quote:
op zaterdag 16 september 2006 11:39 schreef triggershot het volgende:

[..]

wel als men spreekt dat de islam door het zwaard is verspreid, klopt, maar lang niet in alle landen, verspreiding van heel de islam door het zwaard is generalisatie.
ja het schijnt dat de angst voor velen al genoeg was om geen verzet te plegen, hulde.

anyhow, het was een citaat van een keizer ooit ergens, om aam te geven dat geweld en religie niet samengaan heden ten dage. had de paus in zijn speech eigenlijk ook hand in eigen boezem gestoken?
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:42:46 #156
3542 Gia
User under construction
pi_41857937
quote:
op zaterdag 16 september 2006 11:40 schreef triggershot het volgende:

[..]

mohammed heeft zelf islam niet verspreid met zwaard, het waren zijn nakomelingen.
in zijn naam, toch? in zijn opdracht!
pi_41857939
quote:
op zaterdag 16 september 2006 11:41 schreef gia het volgende:

[..]

inderdaad, er is geen voorbeeld van christelijk geweld/wraak in nederland, behalve de vreedzame protesten bij madonna, waar ik overigens niet achtersta.
kuch kuch
pi_41857945
quote:
op zaterdag 16 september 2006 11:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het ging om het in brand steken van kerken door moslims. ik zette daar het in brand steken van moskee'en tegenover. dat het mogelijk niet op dezelfde wereldschaal gebeurde dat ben ik met je eens, maar we hebben het dan ook over theo van gogh en de paus

en of je iemand wel of niet mag dat maakt niet uit, dan kan je het nog steeds wel of niet eens zijn.
pi_41857954
quote:
op zaterdag 16 september 2006 11:42 schreef gia het volgende:

[..]

in zijn naam, toch? in zijn opdracht!
kruistochten "in opdracht" van jezus, maar was het ook echt zo?
pi_41857973
quote:
op zaterdag 16 september 2006 11:40 schreef hathor het volgende:

[..]

welke andere ideologien plegen zelfmoordaanslagen, kapen vliegtuigen, ontvoeren willekeurig niet arabisch uitziende mensen, en hebben de oorlog verklaard aan de hele verdorven westerse wereld ?

niet om het een of ander, maar dat zie ik greenpeace nog niet zo gauw doen.
greenpeace brengt met hun akties ook regelmatig mensen in gevaar en moeten we het ook nog even hebben over de ideologie van volkert ?

bovendien is religieus geweld dus niet beperkt tot de moslims; wat dat je van de protestanten en katholieken in ierland?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')