Wat zijn de opmerkelijkste verschillen zoal? Ik woon niet zo heel ver van de grens namelijkquote:Op zaterdag 16 september 2006 01:47 schreef Nuvole het volgende:
Ik heb thuis ook een Duitse catalogus, leuk om de prijsverschillen te checken.
Het prijsverschil tussen Duitsland en Nederland is heel verschillend. De GALANT bureauserie is in Nederland bijvoorbeeld (veel) goedkoper terwijl bepaalde onderdelen van de bureaustoelenseries in Duitsland weer goedkoper zijn. In de meeste gevallen weegt het niet op tegen de bijkomende benzinekosten, dus dat scheelt.quote:Op zaterdag 16 september 2006 09:45 schreef maedel het volgende:
[..]
Wat zijn de opmerkelijkste verschillen zoal? Ik woon niet zo heel ver van de grens namelijk
Veel prijsverschil in positieve zin?
-Ikea is goedkoop, maar ik blijf wel een NL-er natuurlijk-
quote:Op zaterdag 16 september 2006 16:12 schreef Double-U het volgende:
Ze willen volgens mij dat ik langskom ofzo![]()
Ik heb inmiddels 45 'tijdelijke' Family kaarten per email gehad!![]()
[afbeelding]
... en er komt er nog steeds elk half uur 1 binnen!!!
quote:Op zaterdag 16 september 2006 15:40 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Het prijsverschil tussen Duitsland en Nederland is heel verschillend. De GALANT bureauserie is in Nederland bijvoorbeeld (veel) goedkoper terwijl bepaalde onderdelen van de bureaustoelenseries in Duitsland weer goedkoper zijn. In de meeste gevallen weegt het niet op tegen de bijkomende benzinekosten, dus dat scheelt.
quote:Op zaterdag 16 september 2006 16:12 schreef Double-U het volgende:
[afbeelding]
Ik heb niet alles doorgespit, maar wat mij opviel waren een paar kleine meubels zoals HELMER en DALFORS die ongeveer 5 tot 10 euro goedkoper waren in Duitsland.quote:Op zaterdag 16 september 2006 09:45 schreef maedel het volgende:
[..]
Wat zijn de opmerkelijkste verschillen zoal? Ik woon niet zo heel ver van de grens namelijk
Veel prijsverschil in positieve zin?
-Ikea is goedkoop, maar ik blijf wel een NL-er natuurlijk-
Toch maar eens wat beter kijkenquote:Op zaterdag 16 september 2006 19:53 schreef Nuvole het volgende:
[..]
Ik heb niet alles doorgespit, maar wat mij opviel waren een paar kleine meubels zoals HELMER en DALFORS die ongeveer 5 tot 10 euro goedkoper waren in Duitsland.
Ik woon zelf overigens ook niet ver van de landsgrenzen, maar daar liggen de Duitse IKEA's (en de Belgische overigens ook) zover het land in dat de Duitsers massaal naar Nederland komen. Dagelijkse praktijk voor de IKEA-fok!kers die in de betreffende vestiging(en) werkzaam zijn, lijkt me.
Jaaaah! Ik wil der ook 1quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:29 schreef maedel het volgende:
[..]Dat komt mooi uit! Ik heb namelijk laatst twee galantbureau's gekocht in Nederland.
Overigens, de Ikea in Duitsland is voor mij net zo dichtbij als die in Nederland, dus dat zou dan niet echt uit maken
Misschien moet ik toch ook daar eens een catalogus gaan scoren.![]()
Ik woon toevalligerwijs zo ongeveer tussen Heerlen en Duisburg inquote:Op zaterdag 16 september 2006 19:53 schreef Nuvole het volgende:
[..]
Ik woon zelf overigens ook niet ver van de landsgrenzen, maar daar liggen de Duitse IKEA's (en de Belgische overigens ook) zover het land in dat de Duitsers massaal naar Nederland komen.
Welke ga je kopen? 'Panorama' of 'Het blauwe uur'quote:Op zaterdag 16 september 2006 22:15 schreef Adelante het volgende:
Ik ga die blauwe art poster scores a.s. woensdag... lekker fantasy achtig
Ik zit inmiddels op zo'n 65 Family kaartenquote:Op zaterdag 16 september 2006 16:12 schreef Double-U het volgende:
[afbeelding]
Thanx, het is een no reply email adres (DONOTREPLY@IKEA.COM) dus ik kan zelf niks. Ik zal er iig maandag achteraan gaan als het dan nog niet gestopt is.quote:Op zondag 17 september 2006 00:23 schreef JC-Rags het volgende:
Wel vervelend voor je, ik zal maandag eens navragen of dit al meer gebeurd is....
Ik bedoel deze DALFORS die in Nederland 39 euro en in Duitsland 29 euro kost. Welke bedoel jij?quote:Op zaterdag 16 september 2006 20:17 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Toch maar eens wat beter kijken![]()
De DALFORS is in beide landen 16.95![]()
Maar inderdaad soms zit er een klein verschil van een paar euro's tussen de verschillende landen... En soms is dat verschil iets groter...
Sorry!quote:Op zondag 17 september 2006 01:11 schreef Nuvole het volgende:
[..]
Ik bedoel deze DALFORS die in Nederland 39 euro en in Duitsland 29 euro kost. Welke bedoel jij?
Ik (en Anna ook niet, want ze geeft me een lege zoekpagina) kan geen andere DALFORS vinden op ikea.nl.
Aanvulling: op ikea.de zie ik dat er ook bijzettafeltjes van DALFORS zijn die idd 16.95 kosten. Ik bedoelde het televisiemeubel, aangezien ik daarin zelf geïnteresseerd was.![]()
En ik zit reeds al een hele tijd (lees weken) te wachten op mijn tijdelijke kaart.quote:Op zondag 17 september 2006 00:18 schreef Double-U het volgende:
[..]
Ik zit inmiddels op zo'n 65 Family kaarten![]()
Ben wel benieuwd hoe lang dit doorgaat ... heeft niemand anders hier last van?
Het blauwe uurquote:Op zaterdag 16 september 2006 23:04 schreef Bartjebart het volgende:
Welke ga je kopen? 'Panorama' of 'Het blauwe uur'
Neuh, denk het niet... Ik ga gewoon na 17 uur even zo'n poster scoren en als ze dan al op zijn, dan zijn ze opquote:Ga je fanatiek bij de klanten in het klantenrestaurant wachten tot de winkel om 10:00 open gaat?![]()
We hebben in iedere winkel wel enkele interiers ingericht als studentenkamer c.q. woonkamer met een klein oppervlak. Deze interieurs zijn voor die doelgroep bedoelt. Vaak zijn het interieurs met praktische opbergoplossingen in veelal felle kleurtjes!! Leuke ruimtes om inspiratie op te doen in ieder geval!quote:Op zondag 17 september 2006 03:00 schreef SpaRood het volgende:
hebben ze bij IKEA ook kant en klare inrichting voor kleine kamers, bijv. studentenkamers?
Nou, eigenlijk zouden ze wit moeten zijnquote:Om welke kleur gaat het je dan eigenlijk?
Owkej... het blauwe uur.. heeel mystiek!quote:Op zondag 17 september 2006 11:56 schreef Adelante het volgende:
[..]
Het blauwe uur
[..]
Neuh, denk het niet... Ik ga gewoon na 17 uur even zo'n poster scoren en als ze dan al op zijn, dan zijn ze op
Ik hoorde gisteren van een collega dat de geplande verkoopsdatum verschoven is naar April '07...quote:Op zondag 17 september 2006 12:30 schreef Ils het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk zouden ze wit moeten zijnmaar ik zie zowiezo nu alleen nog maar blauw & groen...blijft het daar bij?
![]()
jullie hebben ze toch niet in hengelo...quote:Op zondag 17 september 2006 14:57 schreef Bartjebart het volgende:
Owkej... het blauwe uur.. heeel mystiek!
ik ben heel benieuwd hoe hard deze actie gaat lopen... en of je dus je blauwe uur die avond nog aan je wand hebt hangen!
Oeh wat een valse reactiequote:Op zondag 17 september 2006 15:32 schreef Adelante het volgende:
[..]
jullie hebben ze toch niet in hengelo...
Als het goed is hebben we inderdaad losse imbussleutels liggen. Het is dan voor de zekerheid wel even handig om een schroef mee te nemen om gelijk even te kunnen passen of de imbussleutel past...quote:Op zondag 17 september 2006 17:04 schreef wobbel het volgende:
Bartjebart,
Ik heb een TOVIK bed, (dat bed van een paar plankies jah) maar de montage is erg kut als je de originele steeksleutel niet hebt....
Standaard steeksleutels uit de gereedschapskist passen er totaal niet op...
Kan je die steeksleutel gwoon los halen bij de IKEA Service Balie in Hengelo?
gaat dus niet lukken, want ik krijg hem er dus niet uit zonder fatsoenlijk gereedschapquote:Op zondag 17 september 2006 19:12 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Als het goed is hebben we inderdaad losse imbussleutels liggen. Het is dan voor de zekerheid wel even handig om een schroef mee te nemen om gelijk even te kunnen passen of de imbussleutel past...
Zat er geen steeksleutel bij je pakket dan?quote:Op zondag 17 september 2006 20:32 schreef wobbel het volgende:
[..]
gaat dus niet lukken, want ik krijg hem er dus niet uit zonder fatsoenlijk gereedschap![]()
gaat nog leuk worden dus..
En het is geen imbusmaar wat kost die zooi? ik moet er namelijk een moer mee aandraaien die maat 12/13 heeft. Woon toch op 3 minuutjes fietsen van ikea dus
[afbeelding]moer dus he
Ja was koopzondag inderdaad!quote:Op zondag 17 september 2006 20:37 schreef wobbel het volgende:
was vandaag toch koopzondag bij de IKEA ofniet? (Hengelo)
Was iig druk hier in de straat met mensen die veel te grote pakketten in veel te kleine autootjes stoppen.
Dus zal wel koopzondag geweest zijnIKEA heeft geen losse steeksleutels... sorry!
zat er wel bij, maar ben inmiddels verhuisd naar borne en toen is ie beetje kwijtgeraakt enzoquote:Op zondag 17 september 2006 20:45 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Zat er geen steeksleutel bij je pakket dan?
Werkt het anders niet met een gewone tang?
[..]
Ja was koopzondag inderdaad!
quote:Op zondag 17 september 2006 01:51 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Sorry!![]()
Je hebt gelijk! 10.- is best wel veel...
Die zijn ook verkrijgbaar bij de bouwmarktquote:Op zondag 17 september 2006 22:07 schreef Nuvole het volgende:
[..]
![]()
Het geeft niet, jij had ook gelijk. Ik had geen idee dat die tafeltjes van dezelfde serie zijn. En 10 euro is idd best veel, 25% minder.
Nog even een klantenservicevraag: Ik heb een aantal BENNO hoge cd-rekken, maar ik ben een aantal van die pinnetjes kwijt die de plankjes vasthouden. Kan ik die ook bij de klantenservice krijgen?
Ik heb al staan graaienin zo'n hele bak met beslag (nee, geen beslagkom
) in de koopjeshoek, waar je dan voor een euro een zakje mag vullen. Maar toen ik er na 10 minuten ofzo 3 stuks in had gevonden, heb ik het maar opgegeven.
Haha, nou dan mogen ze ze ook wel van de site afhalen danquote:Op zondag 17 september 2006 14:58 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren van een collega dat de geplande verkoopsdatum verschoven is naar April '07...
Toch zeker wel voor IKEA-family-leden die hun hele woonkamer vol hebben staan met IKEA-meubels?quote:Op zondag 17 september 2006 22:25 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Die zijn ook verkrijgbaar bij de bouwmarkt
Bij de klantenservice zijn ze ook wel beschikbaar hoor, alleen die zijn vooral bedoeld om pakketten te kunnen completeren waar ze onverhoopt niet bij zaten. (Kassabon, recente aankoop enzo.)
Vraag bij de klantenservice even naar een aantal plankendragertjes van Billy en je bent geholpen........ Zonder kassabon betaal je waarschijnlijk 10 cent per pinnetje, met kassabon wellicht zelfs helemaal niets!!quote:Op zondag 17 september 2006 22:07 schreef Nuvole het volgende:
[..]
![]()
Het geeft niet, jij had ook gelijk. Ik had geen idee dat die tafeltjes van dezelfde serie zijn. En 10 euro is idd best veel, 25% minder.
Nog even een klantenservicevraag: Ik heb een aantal BENNO hoge cd-rekken, maar ik ben een aantal van die pinnetjes kwijt die de plankjes vasthouden. Kan ik die ook bij de klantenservice krijgen?
Ik heb al staan graaienin zo'n hele bak met beslag (nee, geen beslagkom
) in de koopjeshoek, waar je dan voor een euro een zakje mag vullen. Maar toen ik er na 10 minuten ofzo 3 stuks in had gevonden, heb ik het maar opgegeven.
Ik kan helaas niets anders verzinnen dan dat 0900 nummer, je kan niet op een andere manier in contact komen, helaas... Naar een vestiging toe gaan helpt ook niets...quote:Op maandag 18 september 2006 11:25 schreef Double-U het volgende:
Heeft iemand hier die bij IKEA werkt enig idee hoe ik met IKEA in contact kan komen over mijn probleem eerder in dit topic? (Heb inmiddels z'on 100 emails binnen en het gaat maar door ...)
Ik heb het 0900 nummer geprobeerd maar dat kost me 10 ct per minuut en er waren 18 wachtenden voor me.
En ANNA snapt me niet![]()
bij welke vestiging heb je je aangemeld als family lid, ik kan kijken of ik het e-mail adres van de backline kan achterhalenquote:Op maandag 18 september 2006 11:25 schreef Double-U het volgende:
Heeft iemand hier die bij IKEA werkt enig idee hoe ik met IKEA in contact kan komen over mijn probleem eerder in dit topic? (Heb inmiddels z'on 100 emails binnen en het gaat maar door ...)
Ik heb het 0900 nummer geprobeerd maar dat kost me 10 ct per minuut en er waren 18 wachtenden voor me.
En ANNA snapt me niet![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |