Snoepje is nog binnenboord hoorquote:Op donderdag 14 september 2006 16:13 schreef PM-girl het volgende:
En Snoopy heeft trouwens ook meldplicht! Ik zag ze net wel in een ander topic, maar zij is ook al haast aan de beurt!
Zou ze dan 1 van die 4% zijn die op de uitgerekende datum bevalt? Wie weet, zou mooi zijn!quote:Op donderdag 14 september 2006 18:41 schreef linda856763 het volgende:
En nog steeds geen mjammetje!
Ik vind een![]()
en een
wel gerechtvaardigd hoor.... En dat precies op de uitgerekende datum....
Chacama, heb je het morgen druk? Anders kun je misschien aan de hand van de oude topics eens uitzoeken hoe dit percentage ligt bij de Fok!sters...quote:Op donderdag 14 september 2006 18:54 schreef snoopy het volgende:
Zou ze dan 1 van die 4% zijn die op de uitgerekende datum bevalt? Wie weet, zou mooi zijn!
gne...gne...gne. Dat behoeft dan wel iets meer uitpluiswerk dat het even tellen van de babies. Maar wie weet....als ik me echt mocht gaan vervelen, kan ik alle Z&G topics doornemen.....Nou, denk het nietquote:Op donderdag 14 september 2006 19:05 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Chacama, heb je het morgen druk? Anders kun je misschien aan de hand van de oude topics eens uitzoeken hoe dit percentage ligt bij de Fok!sters...
"quote:Op donderdag 14 september 2006 20:49 schreef PM-girl het volgende:
Sweaty, balen voor jullie. Maar wat Linda zegt, als je je laat voorlichten en kan wennen, scheelt het misschien?
Ja, Mjammetje zei dat ze bijzonderheden zou melden. Maar ik begin nu ook te twijfelen hoor!
Meimeltje, fijn dat alles ok was!
Hebben meer mensen last van een koortsig gevoel soms, zonder echt koorts te hebben? (en ook op minder warme dagen?)
Jammer maar helaas nog geenquote:Op donderdag 14 september 2006 18:41 schreef linda856763 het volgende:
En nog steeds geen mjammetje!
Ik vind een![]()
en een
wel gerechtvaardigd hoor.... En dat precies op de uitgerekende datum....
En daaaaar is ze dan.......jammer dat je nog niet bent mogen beginnen en dat je zo'n last hebt van je buik.... Wel lekker gegeten?????quote:Op donderdag 14 september 2006 20:58 schreef mjammetje het volgende:
[..]
Jammer maar helaas nog geen![]()
voor mij hier.
Ik heb vannacht amper geslapen, mijn buik hangt gewoon als kwab als ik zit. Ik wist niet eens dat hij nog lager kon.
Ik heb constant buikpijn en ik ben zo lek als een mandje maar dat is toch steeds niet het vruchtwater waar ik op wacht.
Ben lekker uit eten geweest nadat de buurvrouw me vanmiddag zorgelijk duidelijk maakte dat dat er anders voorlopig niet in zit voor ons tweetjes.
Kunnen jullie het nog uithouden met de warmte????![]()
En wie weet of het waar is of je in beweging moet blijven om de bevalling op gang te helpen of is dat totale onzin??
Van die opvliegerige gevoelens van extreme warmte bedoel je?quote:Op donderdag 14 september 2006 20:49 schreef PM-girl het volgende:
Hebben meer mensen last van een koortsig gevoel soms, zonder echt koorts te hebben? (en ook op minder warme dagen?)
Helaas! Morgen misschien dan?quote:Op donderdag 14 september 2006 20:58 schreef mjammetje het volgende:
[..]
Jammer maar helaas nog geen![]()
voor mij hier.
Kunnen jullie het nog uithouden met de warmte????![]()
En wie weet of het waar is of je in beweging moet blijven om de bevalling op gang te helpen of is dat totale onzin??
quote:Op donderdag 14 september 2006 21:01 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Helaas! Morgen misschien dan?
Ik houd me erg gedeisd met dit weer, blijf binnen en doe niet veel.
Vannacht droomde ik dat na een stukje hardlopen de vliezen braken, mja dat is geen betrouwbaar advies denk ik!![]()
Nee, slechts een pijn omdat iemand ruimte nodig had in mijn buik!quote:Op donderdag 14 september 2006 21:04 schreef mjammetje het volgende:
[..]
Als het te lang duurt zal ik het eens overwegen
Werd je ook wakker met het gevoel dat je vliezen echt gebroken waren? Ik word wel 5 keer per nacht wakker met die gedachte, om gek van te worden.
Chacama eten was heerlijk dankje! (dankje voor het vragen)
Je zou Sugar's tip kunnen opvolgen: sex, blijven liggen met een kussen onder je kont en voila! Bevallen maarquote:Op donderdag 14 september 2006 20:58 schreef mjammetje het volgende:
Ik moest hard lachen toen ik deze post van je zagquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:06 schreef Brighteyes het volgende:
Was het al duidelijk dat ik rammelde?Whiehihihie.
Als we lopen (spreek nu in elk geval voor mezelf) waggelen we misschien we en komen we met moeite vooruit, maar met typen gaat het een stuk beter....quote:Op donderdag 14 september 2006 21:34 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik moest hard lachen toen ik deze post van je zag.
In het vorige topic: Linda, snoopy, mwanatabu, PM-girl en Chacama, bedankt voor jullie reacties
Gabberhead! Welkom
En voor linda ben ik erg blij dat alles zo goed is uitgelegd. Het is ook niet niets wat je te wachten staat.
Dikke kus voor Xanthe!
Gefeliciteerd met je nieuwe contract Faterfly. Is toch een blijk van waardering dat men je er niet " uitschopt"
En voor Sweaty een dikke knuffe;. Volgens mij kun jij die op dit moment wel hard gebruiken.
En tering wat gaan jullie snel hier.
spannend mjammetje. Als het zo is, moet je even goed bedenken wanneer het begonnen is.... je had het er in elk geval gisteren ook al over. En dan zou het dus kunnen zijn dat je rond de tijdsmarge van 24 uur komt te zitten..... Ik duim voor je...quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:19 schreef mjammetje het volgende:
De vk komt zo even langs want volgens mij verlies ik steeds beetjes vruchtwater. Ik weet het niet zeker maar heb maar even gebeld want anders maak ik me het hele weekend zorgen.
Woensdagavond is dat begonnen. Wat bedoel je met die 24 uur? Het is toch 48 uur? Of bedoel je iets anders?quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:25 schreef chacama het volgende:
[..]
spannend mjammetje. Als het zo is, moet je even goed bedenken wanneer het begonnen is.... je had het er in elk geval gisteren ook al over. En dan zou het dus kunnen zijn dat je rond de tijdsmarge van 24 uur komt te zitten..... Ik duim voor je...
Hier trouwens een driftige opruimer.... Heb denk ik nu ca. 10% van het kantoor opgeruimd. Maar goed ik houd me maar vast aan de uitspraak van Loesje (als ik me niet vergis).... opruimen is het verplaatsen van rotzooi tot het geen rotzooi meer is..... dadelijk eerst even eten en rust nemen en dan kijk ik straks wel weer. Doel is in elk geval om voor 6 oktober alles gesorteerd te hebben. Dan komt mijn vader me verder helpen met het herinruimen van de kasten en het plaatsen van rekken om de zooi geen zooi meer te laten zijn, maar een geordende bende.
Ik dacht 24 uur, maar als jij 48 zegt, zal dat wel kloppen. Verkeerd onthouden dus van mijn kant...quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:43 schreef mjammetje het volgende:
[..]
Woensdagavond is dat begonnen. Wat bedoel je met die 24 uur? Het is toch 48 uur? Of bedoel je iets anders?
Ik heb trouwens ook ineens enorme last van mijn rug.
Blijf je tot het einde aan het werk? Het is veeelste warm om te werken vandaag. Ik heb de airco maar aangedaan want anders is elke beweging te veel. Heb je de opruimtik al eerder gepland of is het een zwangerschapskwaal?
Spannend joh, misschien is dit het welquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:19 schreef mjammetje het volgende:
snoopy vriendlief vind dat idee niet echt aantrekkelijk (ikzelf ook niet echt trouwens)
Suzanna daar heb ik wat aan. De combinatie met winkelen spreekt me ook wel aan![]()
Linda856763 het lijkt me wel heeeeeeeeel moeilijk om de eerste keer je kindje achter te laten bij de oppas maar als je al gepland hebt kan je er niet meer onderuit.
De vk komt zo even langs want volgens mij verlies ik steeds beetjes vruchtwater. Ik weet het niet zeker maar heb maar even gebeld want anders maak ik me het hele weekend zorgen.
Ik dacht het kindje na 24 uur na het breken van vliezen geboren moet worden, anders moet je verder in het ziekenhuis. Zoiets...quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:56 schreef chacama het volgende:
[..]
Ik dacht 24 uur, maar als jij 48 zegt, zal dat wel kloppen. Verkeerd onthouden dus van mijn kant...
Totdat de kleine geboren is en je er als een waakhond bij zit: AFBLIJVEN.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:57 schreef linda856763 het volgende:
[..]
En ik heb wel zin in het uitje, dus ik wil er helemaal niet onderuit, maar misschien is het dan inderdaad wel moeilijk... Maar ik vertrouw mijn zus ons kindje wel toe...
MIj hebben ze max. 48 uur met gebroken vliezen laten lopen en toen ben ik ingeleid.quote:Op vrijdag 15 september 2006 12:59 schreef linda856763 het volgende:
Ik dacht het kindje na 24 uur na het breken van vliezen geboren moet worden, anders moet je verder in het ziekenhuis. Zoiets...![]()
Misschien zal ik dat stiekem wel denken, maar ik vind principieel dat papa's en mama's (in ieder geval deze papa en mama) het af en toe nodig hebben om samen ook wat te doen... Dus ik hoop mij, als ik zo denk, er over heen te kunnen zetten...quote:Op vrijdag 15 september 2006 13:02 schreef MeNicole het volgende:
Totdat de kleine geboren is en je er als een waakhond bij zit: AFBLIJVEN.![]()
Toen ik zwanger was zei ik ook: Oh die kleine gaat wel een nachtje logeren als wij iets leuks willen doen. Maar nuNiemand is goed genoeg om mijn kind aan toe te vertrouwen
![]()
Ja dat is wel heel belangrijk hoor. Anders ben je alleen nog maar papa en mama en niet eens meer partners. Maar tochquote:Op vrijdag 15 september 2006 13:45 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Misschien zal ik dat stiekem wel denken, maar ik vind principieel dat papa's en mama's (in ieder geval deze papa en mama) het af en toe nodig hebben om samen ook wat te doen... Dus ik hoop mij, als ik zo denk, er over heen te kunnen zetten...
Whahaha, leuke voorstelling. Tigran hier (3) vráágt niet eens hoe die baby naar buiten komt straks, want daar heeft hij al iets op bedacht:quote:Op vrijdag 15 september 2006 13:41 schreef poemojn het volgende:
Luchtbel ik heb je al gesproken maar nogmaals veel sterkte voor jullie
--
Vervelend zo in een postmaar ik wilde toch nog even melden dat bij het vk-bezoek vanmorgen alles goed was (aardige vrouw trouwens, en ze kende een van mijn Groningse verloskundigen
), en de telefoniste van ONVZ die ik nu aan de telefoon kreeg ook vond dat de zwangerschapsdingen niet mijn no-claim horen aan te tasten dus zij laat dat nu corrigeren.
O, en Myrthe had nog een leuke uitspraak gisterenIn mijn buik zit volgens haar een heel klein baby'tje op een stoeltje, met een grote bal om mee te spelen (en die bal verklaart waarschijnlijk meteen de vorm van m'n buik
).
Zal ik dan maar???quote:Op woensdag 13 september 2006 11:34 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe het met Dylan en Sennah, de kindjes van Baloetjuh gaat?
Mooi, he hoe die kids van ons er mee bezig zijn. Volgens Fleur drinkt de baby al fles in mijn buik. Ze kon me alleen niet vertellen hoe die fles er in kwam. En als ik dan groente eet die zij niet zo lekker vind, dan is gaat het als volgt:quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:08 schreef E.T. het volgende:
LB, sterkte!
Saskia heeft de baby horen huilen in m'n buikEr zit volgens haar nl. een zusje in m'n buik, die gaat ook Zusje heten.. en baby's huilen..
Dus mevrouw legt d'r oor op mijn buik.. en ja hoor.. de baby huilt
Welk boekje is dat???quote:Op vrijdag 15 september 2006 15:56 schreef Stiekemurd het volgende:
Pffff ik ben die hitte zo zat.... Ik heb er echt last van... Van mij mag het weer 18 graden worden.
Maandag ging ik een stukje fietsen met Benthe maar was toch niet zo een succes. Band was half zacht en ik ging eigenlijk te ver, moest hele stuk nog terug. Alleen maar harde buiken gehad. Twee dagen lang pijn in mijn reet gehad van het zadel......
Vanmiddag ben ik een voorleesboekje wezen halen voor Benthe over de baby in mama's buik. Ik hoop dat ze het gaat begrijpen. Er zitten over die buik van die moeder in het boekje uitklap flapjes waaronder je de baby ziet.
Van de week kwam het kraampakket binnen en zat een leuk spuugdoekje in, in de vorm van een hond, Tecco genaamd. Kweenie of meer mensen bij Achmea Health verzekerd is... maar Benthe wist meteen dat het voor de "Biebie" is![]()
Overigens was ik laatst op kraamvisite bij mijn vriendin en toen ik haar baby op schoot had, vond ze dat helemaal prima en ging ze lief naast me zitten en over het hoofdje zachtjes aaien.
Dus ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan
Biba Baby Boek van Marjolein Mattaarquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:01 schreef chacama het volgende:
[..]
Welk boekje is dat???
Bij onvz (geloof ik) zit er een klein aapje in met hele lange armen en benen. Die staat/ligt/zit nu bij ons op de kamer. Toen Fleur hem vanochtend weer zag, was haar reactie: Apie zit op de baby te wachten....toch mama???
Dat is wel een postief iets. Wie weet inderdaad goed nieuws voor de toekomst. In elk geval nu nog geen jalozie.
Ja, jij zit ook in dezelfde situatie als ik. Misschien heel naief, maar ik heb er helemaal niet bij stil gestaan dat hij wel eens anders zou kunnen liggen dan gewoon met zijn koppie naar beneden, dom natuurlijk.quote:Op donderdag 14 september 2006 16:55 schreef linda856763 het volgende:
Sweaty, vervelend hoor! Ik denk dat ik wel een beetje weet hoe je je voelt. Ik wilde ook graag een thuisbevalling, en het zit er niet in (ook al zo'n eigenwijs kind). Maar nu ik een paar gesprekken heb gehad in het ziekenhuis, en eens rond heb gekeken op de kraamafdeling, voelt het al een stuk rustiger.
Ik hoop dat het ziekenhuis je genoeg vertrouwen geeft om een stuitbevalling te proberen, als het verantwoord is, en als dat lukt, ben je ook snel genoeg weer thuis.
En zo niet, dan is het nodig geweest voor jou en je kindje om een ks te doen, en dan zul je daar vast ook vrede mee krijgen.
Maar ik hoop voor je dat het meevalt!![]()
gaan ze nog proberen te draaien?
Ja lekker hoor, vandaag mijn laatste dag eindelijk verlof. Ik vond de laatste week erg zwaar en vermoeiend en hij ging erg langzaam voorbij.quote:Op donderdag 14 september 2006 17:01 schreef ik80 het volgende:
Hoef jij ook nog maar 1 dag te werken?
Ik ook, morgen laatste dag met de klas. Toch wel vreemd hoor, 16 weken niet komen op je werk, geen klasje draaien.
Het waqs wel zwaar de laatste week. heb gelukkig veek hulp gekregen, alleen vandaag niet. Maar de kinderen waren vandaag heel erg rustig en lief voor hun jufje.
Ik geloof dat ze me wel gaan missen (alhoewel ik weet dat ze heel snel wennen aan een nieuwe l.k)
Vanavond heerlijk naar de kapper!
Helemaal mee eens. het gevoel van een moeder is sterker dan wat dan ook. Vertrouw daarop!! Jij wilt niet dat er wordt gedraaid.....dan ook niet doen!!quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:23 schreef Anitra het volgende:
aweatyals je gevoel zegt dat je het niet moet doen dat draaien dan moet je het ook niet doen hoor! En natuurlijk is het een tegenvaller als je kindje anders ligt dan normaal en dat de dingen dan anders gaan dan normaal. Iedereen maakt zich toch een voorstelling van hun ideale bevalling?
Klaar, dus. Gewoon duidelijk!quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:18 schreef sweaty het volgende:
Ik wil zelf niet dat ze een poging gaan doen om te draaien. Kan niet goed uitleggen waarom, heb er gewoon geen goed gevoel bij.
Het enige leuke in dat pakketje vond ik die aap. De rest vond ik eigenlijk helemaal niks..... de gedacht alleen al aan het dragen van die verbanden ect.... wel fijn trouwens dat die ziekenhuisbroekjes erin zaten... vond ik de vorige keer in elk geval erg prettig zitten en toen heb ik ze van het ziekenhuis meegejat gekregen....quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:44 schreef poemojn het volgende:
Wat een lieve foto's weer Baloetjuh, fijn dat het zo goed bij jullie gaat!
Dat aapje hebben wij ookik heb gisteren m'n kraampakket al gekregen.
De buurvrouw kwam vertellen dat er een heel leuk pakketje voor me was bezorgd.
![]()
Hier ook (studeer/logeerkamer)... maar nu moet het welquote:Op vrijdag 15 september 2006 12:56 schreef chacama het volgende:
[..]
Ik dacht 24 uur, maar als jij 48 zegt, zal dat wel kloppen. Verkeerd onthouden dus van mijn kant...
Last van je rug.....hmmmm.....rugweeen????
Neen, blijf niet tot aan het einde werken. Ik heb in principe vanaf 1 november officieel mijnhet zwangerschapsverlof aangezegd en van week hebben we afgesproken dat hij gaat kijken of ik in de laatste 2 weken van oktober minder kan gaan werken. Dan plant hij niets extra's en kan ik als het goed is rond 2 uur naar huis om uit te rusten.
Het opruimen staat eigenlijk al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang op de planning, maar heb er elke keer geen zin in. Maar vandaag deden de hormonsters hun werk en ben ik dus begonnen. Maar het idee van het kan zittend, viel tegen. Heb dus wel veel heen en weer gelopen en moet nu dus gewoon echt even zitten..... maakt niet uit ik heb nog 3 weken...
en hoe moet ik dit nou weer opvatten?quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hier ook (studeer/logeerkamer)... maar nu moet het wel![]()
En daar deze quote uit het tweede streepjestopic erbij?quote:Op vrijdag 15 september 2006 17:46 schreef E.T. het volgende:
[..]
en hoe moet ik dit nou weer opvatten?
quote:Op vrijdag 15 september 2006 13:35 schreef Sjeen het volgende:
Marit, ik zou het eens rustig afwachten en over een paar dagen nog eens testen... Sprak zij wijs... Ervaring heeft met puistjes en kleine meisjes die vertellen dat er een babietje in je buik zit![]()
stom genoeg had ik er ook amper bij nagedacht dat bij een normale thuisbevalling je ook nog best kans hebt om in het ziekenhuis terecht te komen. Eigenlijk had ik nog helemaal niet zo over de bevalling nagedacht, ik was van plan om het maar over me heen te laten komen. En nu word je met de neus op de feiten gedrukt, moet je keuzes maken enzo. Laat je vooral niet al te gek maken door alle info op internet, ik werd er tenminste erg verward door. Heb dus uiteindelijk besloten mijn gevoel en de gyneacologen te volgen, en dat geeft wel rust.quote:Op vrijdag 15 september 2006 16:18 schreef sweaty het volgende:
Ja, jij zit ook in dezelfde situatie als ik. Misschien heel naief, maar ik heb er helemaal niet bij stil gestaan dat hij wel eens anders zou kunnen liggen dan gewoon met zijn koppie naar beneden, dom natuurlijk.
Ik wil zelf niet dat ze een poging gaan doen om te draaien. Kan niet goed uitleggen waarom, heb er gewoon geen goed gevoel bij. Omdat hij al ruim 20 weken zo ligt is de kans dat hij terugschiet mocht het gelukt zijn erg groot. Verder is het bij vrouwen met overgewicht ook moeilijker om te draaien. Ik zie wel wat de natuur voor me in petto heeft. Ik moet er vrede mee hebben, het gaat om de gezondheid van mijn kindje uiteindelijk.
Ben blij dat jij wel een beetje gerustgestelder bent, ik wens je alle sterkte toe.
Ik ben vandaag naar de kapper geweest, maar ik vind het altijd vreselijk. Zoveel kriebel van die paar haartjes naderhandquote:Op vrijdag 15 september 2006 16:21 schreef sweaty het volgende:
Lekker he jezelf laten verwennen, ik denk dat ik volgende week maar eens ga, ben al een jaar of 10 niet geweest ofzo (mijn man knipt de puntjes bij :-)), ik wil nu even wat anders.![]()
Het grote buikenfototopic #28 astu...quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:13 schreef Neuk het volgende:
LB: veel sterkte...
Baloe: dotjes! Onvoorstelbaar wat een zwangerschap je hebt gehad! Erg veel tijd om te wennen aan het idee heb je niet gehad he? En dan ook nog eens een dubbelklapper! Ik vind dat je het hartstikke goed doet! Veel succes verder![]()
Sjeen: doe's een buikfoto?!
Jij zegt het precies zoals ik het wilde zeggen, maar niet de goede woorden kon vinden.quote:Op vrijdag 15 september 2006 13:05 schreef Sugar het volgende:
Oh lieve Luchtbel, heel verdrietig dit.
![]()
Dit had echt anders gemoeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |