abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:23:24 #1
103793 kozakken
Living the life
pi_40739520
Nu ik voor de tweede keer zwanger ben, valt het me op hoe wezenlijk verschillend deze zwangerschap is.
Niet alleen vind ik 't lichamelijk veel zwaarder door klachten die veel eerder komen, maar ook omdat er al zo'n klein pukkie rondloopt. Dat heeft me wel wat overvallen. Dat je er dus eigenlijk niet zomaar van uit kunt gaan dat een zwangerschap lijkt op wat je al ervaren hebt. En wat zegt het over de bevalling? Is die ook wezenlijk anders?

Verder ben ik gewoonweg op zoek naar getallen!
In de eerste zwangerschap ben ik 15 dagen over tijd bevallen. Nu ben ik ook al over tijd.
Mijn grote vraag is (buiten het feit of je de zwangerschap anders ervaart): hoe zit dat met de tweede? Is er een verband tussen de draagtijd bij de eerste en de tweede? Ben je bv. bij de eerste voor of na de uitgerekende datum bevallen en bij de tweede ook?
Zodra ik weet hoeveel dagen ik na de uitgerekende datum ben bevallen van de tweede meldt ik het natuurlijk ook

Eerste: 15 dagen over tijd
Tweede: nog even afwachten, maar al wel overtijd

Wie vult aan?
pi_40739719
eerste keer 3 mnd misselkij
2 slecht een paar dagen

1 week over tijd
2 3 dagen te vroeg (wel alletwee op een vrijdag!)

1 52 uur weeen en keizersnee
2 19 uur weeen en keizersnee

1 geen complicaties
2 stuit de laatste 3 maanden, vlak voor de geboorte gedraaid
uit een aspergernest
pi_40739733
Je ongeboren kinders willen gewoon zo lang mogelijk optimaal genieten en profiteren van je supermoederkoek!

Sterkte met het lange wachten en de ronddwarrelende peuter, vond ik ook zwaar destijds!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_40739798
Oja, die bevallingen, van Chiara duurde lang en ik dacht dat het bij Yoram wel wat vlotter zou verlopen, er was immers al 1 doorheen gegaan, maar dat ging bij mij niet op.
Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:40:38 #5
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_40739851
Heb zelf geen 2e, maar mijn schoonzusje is bij de 1e 2 dagen na de uitgerekende datum bevallen en bij de 2e 12 dagen voor de uitgerekende datum.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_40740063
de tweede schijnt wat sneller te komen meestal ...
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_40740158
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 16:23 schreef kozakken het volgende:
Verder ben ik gewoonweg op zoek naar getallen!
In de eerste zwangerschap ben ik 15 dagen over tijd bevallen. Nu ben ik ook al over tijd.
Mijn grote vraag is (buiten het feit of je de zwangerschap anders ervaart): hoe zit dat met de tweede? Is er een verband tussen de draagtijd bij de eerste en de tweede? Ben je bv. bij de eerste voor of na de uitgerekende datum bevallen en bij de tweede ook?
Zodra ik weet hoeveel dagen ik na de uitgerekende datum ben bevallen van de tweede meldt ik het natuurlijk ook

Eerste: 15 dagen over tijd
Tweede: nog even afwachten, maar al wel overtijd

Wie vult aan?
Niet mijn eigen ervaring, wel van mijn moeder:

1e: 13 dagen overtijd
2e: 12 dagen overtijd
3e: 13 dagen overtijd
4e: 1 dag te vroeg

Kwam overigens niet als een verrassing, want ik weet nog dat bij de laatste mijn moeder zelf al dagen van tevoren aan voelde komen dat het veel sneller ging gebeuren dan bij mij en mijn oudste twee zusjes. Moeders had ineens speciale, lekker zittende stoelen nodig, oma kwam ineens koken, dat soort geintjes.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:17:50 #8
24188 Belana
kloon van belana
pi_40740810
mijn zwangerschappen leke op elkaar, kwa bekken en rugpijn, ik was er alleen de 2e keer meer op voorbereid door de 1e keer en daardoor kon ik er beter mee omgaan. wel was het zwaarder door een peuter erbij, maar dat staat er los van. De bevalling was niet te vergelijken met de eerste keer de eerste keer begon met het breken van de vliezen en ik ben bijna 20 uur bezig geweest doordat Liam verkeerd om lag met zijn gezichtje en ze moesten daardoor helpen met vaccuumpomp. de 2e keer zijn de vliezen gebroken door de vk en ben ik eigenlijk maar een paar uurtjes bezig geweest en het ging heel voorspoedig. Zeker de ontsluitingsfase ging veel en veel sneller... van 4/5 cm naar 10 cm in goed 1,5 uur. Ow en de eerste kwam met 39 weken en 4 dagen en de 2e met 39 weken en 6 dagen
stormy waters...
sailin'
pi_40745511
De eerste en de tweede zijn totaal anders geweest hier. Van Djen heb ik 4 maanden lopen spugen, met 6 maanden kreeg ik "bekkenpijn", de zwangerschap op zich ging goed, soms wat ijzer te kort, maar heb redelijk kunnen bewegen. Djen werd 6 dagen overtijd geboren, de bevalling duurde 8 uur.
Djulian had ik de eerste tijd alleen last van moeheid, de zwangerschap was behoorlijk onverwachtgelijk na een miskraam en moest afkicken van mijn medicijnen van de 1 op de andere dag. De pijn kwam al heel snel in hevige maten en moest vanaf week 20 plat. met 24 weken een nierstuwing en hij bleek ook nog een in stuit te liggen. 11 voor de uitgerekende datumn is hij met een ks ter wereld gekomen.
Het is dus echt niet te vergelijken met elkaar hier. Wat de gyn wel zei toen Djulian net geboren was dat als ze hem niet gehaald hadden hij nog lekker was blijven zitten gezien de smeer die hij nog op zijn lijfje had.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:05:03 #10
103793 kozakken
Living the life
pi_40745802
Tanx voor alle ervaringen! (hoe meer hoe beter )
Toch grappig dat er zoveel verschil in kan zitten in bevalling, in zwangerschap.
Hier is deze zwangerschap een uitvergroting van de eerste met nog wat extra elementen toegevoegd. Dat valt me tegen omdat ik wel verwacht had dat de klachten eerder zouden komen, maar niet zoveel extra!

-kreeg trouwens te horen dat ik net zo goed als extra vraag had kunnen posten wanneer de echte wanhoop begon door te klinken bij het wachten bij zwangerschap 1 en 2. Dit is toch wel wanhopig genoeg? -
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:34:14 #11
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40746675
De zwangerschap van Freek ging als een zonnetje, tot 30 weken, toen werd het pittig met voortijdige weeen, rust, zwangerschapvergiftiging en uiteindelijk HELLP. 12 uur weeen, toen een KS. Freek is met 35w5d geboren.

Nr twee, misselijk, erg moe en slapeloosheid. Het werd pas echt vervelend toen ik daar zwangerschapsdiabetes bij kreeg, dieet en uiteindelijk insuline moeten gaan spuiten met 7 keer daags bloedprikken voor de glucosemetingen. Door die insuline kreeg ik ook op de gekste momenten hypo's, waardoor ik bijna de deur niet meer uitdurfde, laat staan nog in de auto te stappen...
Ik heb me echt door de zwangerschap gesleept, en met een meer dan actieve peuter vond ik dat verschrikkelijk zwaar. Dreumes is geboren met 36w5d, met een weetje of wat voorafgaand aan de KS, maar die zijn het vermelden eigenlijk niet waard.

Al met al voldoende om te besluiten dat mijn gezinnetje compleet is .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_40747124
Het schijnt dat de draagtijd erfelijk is, dus dat als je de eerste keer overtijd gaat, dat meestal de andere keren ook wel gebeurt (uitzonderingen bevestigen de regel uiteraard). Sterker nog, als je moeder overtijd liep is dat al een redelijke voorspeller. Toevallig klopt het in mijn familie, mijn zus en ik zijn beiden 10 dagen te vroeg geboren, en onze kinderen ook allemaal.
mooi he, alles
  Jubileum moderator zaterdag 12 augustus 2006 @ 20:48:26 #13
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40747135
De eerste zwangerschap: Onvoorstelbaar moe, helemaal niet misselijk maar juist onverzadigbare honger (zalm, zalmsalade, zalm zalm zalm ) en erg vroeg al harde buiken en dus stoppen met werken. Complicaties: Zwangerschapssuiker en later ook zwangerschapsvergiftiging.
Eva is geboren, spontaan, met 37 weken en 5 dagen, gewone bevalling.

Tweede zwangerschap: Veel minder moe maar wel enorm misselijk. Absoluut geen honger en werd al misselijk van sommige luchtjes. Geen complicaties. Zwangerschap heeft 40 weken en 6 dagen geduurd, spoedkeizersnede door loslatende placenta.

Twee heel verschillende zwangerschappen, twee heel verschillende bevallingen en ook 2 heel verschillende kinderen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:26:39 #14
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_40750324
beide zwangerschappen verliepen hier hetzelfde. niet misselijk, geen klachten, op lichamelijk ongemak aan het eind vd zwangerschap na dan.
alleen bij de eerste had ik veel behoefte aan zoetigheid, bij de 2e helemaal niet.
over tijd lopen ken ik niet, 2 x keizersnee. 1e met 39w3d, 2e met 38w3d. 2 grote boys,
pi_40750575
Nog niet heel veel te vertellen voorlopig.. maar beide keren niet misselijk, wel moe de eerste weken. Bij de eerste lustte ik sommige dingen niet meer (groene thee en ananas bijv) bij deze helemaal geen last daarvan. Volgens mijn man nu wel meer last van m'n hormonen maar we zijn nog aan 't verbouwen dus dat heeft best goede redenen vind ik. Myrthe was een paar dagen eerder dan de uitgerekende datum, bij deze nog even afwachten (ergens in december waarschijnlijk). Bevallingen kan ik nog niet vergelijken ook natuurlijk.
Jammer Phileine, dan wordt dit geen kerstkindje waarschijnlijk. Misschien is 12-12 wel haalbaar?
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:48:56 #16
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40750862
Overigens liep mijn moeder beide keren overtijd . Nou ga ik er wel van uit dat de "vroegte" van beide kinderen toch ook iets te maken heeft gehad met het feit dat ik een DES dochter ben. Mijn baarmoeder trekt het volgens mij na een bepaalde tijd gewoon niet meer.
pi_40751498
mijn 2 zwangerschappen leken zeker op elkaar, ik voelde me beide keren prima en ben weinig misselijk geweest, wel wat last van maagzuur en vocht vasthouden. ook qua duur, althans Piet werd 11 dagen na de uiterekende datum geboren, en Anna 20 dagen, dus beide keren flink 'over tijd'.
pi_40759478
bij allebei mijn zwangerschappen was ik even lang misselijk. alleen de eerste kwam twee weken te vroeg. ergens wel gelukkig het kind woog bijna 8 pond . en mijn eerste bevalling duurde lang. de tweede kwam precies op de uitgerekende datum. en zij was er binnen een paar uurtjes. ik ben wel bij allebei ingeknipt. mijn dochter had haar vuistje gebald tegen haar hoofdje aan liggen. ze is nu nog steeds gauw op haar teentjes getrapt
  zondag 13 augustus 2006 @ 11:01:14 #19
103793 kozakken
Living the life
pi_40759505
Wat grappig al die verschillende ervaringen! Leuk (en fijn) om te lezen.
pi_40759579
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 20:48 schreef phileine het volgende:
Het schijnt dat de draagtijd erfelijk is, dus dat als je de eerste keer overtijd gaat, dat meestal de andere keren ook wel gebeurt (uitzonderingen bevestigen de regel uiteraard). Sterker nog, als je moeder overtijd liep is dat al een redelijke voorspeller. Toevallig klopt het in mijn familie, mijn zus en ik zijn beiden 10 dagen te vroeg geboren, en onze kinderen ook allemaal.
De kinderen van mijn moeders zusjes waren idd ook allemaal tussen de 9 en 15 dagen te laat... Pffffffff, dit had ik nou net níet willen weten
pi_40760336
1 14 dagen over tijd
2 1 dag over tijd

1 totaal niet misselijk
2 6 maanden misselijk (1e 3 en de laatste 3)

1 vermoedelijk zwangerschapsvergiftiging
2 niets aan de hand

1 vacuum verlossing na 2 1/2 uur persen zonder resultaat
2 20 min pers weeen

1 buik zat helemaal rond om... leek wel een luchtballon
2 alles zat van voren. Van achter zag je niet eens dat ik zwanger was.

Alle fabeltjes kloppen niet ...ik heb 2 dochters
pi_40761799
1e:
zwangerschap: probleemloos, echt 'roze wolk' gevoel
buik: rond naar voren
bevalling: 14 dagen na uitgerekende datum, ziekenhuis, erg moeizaam vanwege 'nvo' op 6 cm (niet-vorderende ontsluiting), duur 24 uur, uiteindelijk knip en vacuumpomp
baby: Apgar 8/9, maeconium in vruchtwater, 24 uur couveuse voor extra zuurstof en observatie
prachtige dochter, 53 cm, 4240 gram
borstvoeding: kwam pas na 5 dagen op gang, tot 9 maanden gevoed
herstel: nog 6 maanden last gehad van hechtingen

2e:
zwangerschap: lichamelijk gezien weer probeemloos, maar psychisch enorm onzeker vanwege 2 eerdere miskramen, daardoor absoluut geen roze wolk
buik: puntig naar voren, erg groot
bevalling: 1 dag eerder dan uitgerekend, weer ziekenhuis, weer erg moeizaam vanwege nvo op 3 cm, weer duur 24 uur, na 20 uur ruggenrpik, ontsluiting bleef steken op 9 cm, uitendelijk toch keizersnee
baby: Apgar 5/8, weer maeconium in vruchtwater, weer 24 uur couveuse voor extra zuurstof en observatie, eerste 24 uur moesten uitwijzen of hij zuurstoftekort had gehad
prachtige zoon, 57 cm, 5375 (!) gram; door geboortegewicht zware dobber gehad bij de bevalling, maar dankzij datzelfde geboortegewicht kon hij de klappen aan
borstvoeding: weer pas na 5 dagen op gang; tot 6 maanden gevoed
herstel: na 4 weken weer goed ter been, nog 9 maanden 'trekkend' litteken

[ Bericht 9% gewijzigd door Ma-Maatje op 13-08-2006 20:52:24 ]
  zondag 13 augustus 2006 @ 13:20:37 #23
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_40762188
de zwangerschappen waar zo ongeveer vergelijkbaar. Bij de 1e in het begin last van beurse borsten, bij de 2e niet.

De eerste bevalling begon met 40 weken en 1 dag, doordat de vliezen braken (05.00 uur). De weeen kwamen lagnzaam op gang, eerste gedeelte ontsluiting ging goed, ben op 6 cm blijven steken (een flink aantal uren), weeenopwekkers, binnen een uur volledige onsluiting, persen, vacuum, hartslag flink naar beneden en vervolgens een ks omdat het alemaal niet wilde. Amber is uiteindelijk om 23.59 uur geboren.

De tweede bevalling begon met 38 weken en 2 dagen, ook door middel van gebroken vliezen (05.10 uur). De weeen kwamen ook rustig op gang, maar nu had ik om 14.30 uur volledige ontsluitng al, alleen met persen ging de hartslag weer omlaag, nog lager zelfs, dus weer een vacuumpomp, maar nu lag ze diep genoeg om het wel te laten lukken. Ze is om 14.54 uur geboren. Een stuk sneller dus!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_40763091
1e misselijk tot ongeveer 13 weken, veel meer trek in zoutigheid. Tot aan week 13 ook wel erg moe geweest. Week 14 last van hele moeie benen en begon last van mijn bekken te krijgen wat eigenlijk tot aan het einde van de zwangerschap wel door heeft gelopen. Heel veel last van maagzuur vanaf week 14.
8 dagen overtijd en prachtig jongetje van 51cm lang en 3740 gram.
Ja ik was nog vergeten dat ik ongeveer 13 uur heb gedaan over Joshua's bevalling.

2e misselijk tot ongeveer 13 weken. Vanaf 16 tot ongeveer 20 weken elke dag hoofdpijn. Mijn bekken begonnen pijn te doen bij ongeveer 24 weken. De hele zwangerschap erg moe geweest en dat was heel vervelend, maar ja wat wil je met een rondvliegende peuter die juist in de klimfase zit rond die tijd Maagzuur begon bij 36 weken.
6 dagen overtijd en een prachtige mooie meid van 50cm lang en 4240 gram.
En Chantel is na 2 uur heftige weeen opgevangen door mijn man De ambulance was te laat en stond bij iemand anders voor de deur

Beide zwangerschappen waren dus helemaal anders voor mijn gevoel. Maar ook bij beiden was ik overtijd. En mijn moeder was ook bij allebei overtijd zover ik weet.

[ Bericht 9% gewijzigd door Lewis.de.boxer op 13-08-2006 14:51:19 ]
  zondag 13 augustus 2006 @ 14:29:32 #25
24188 Belana
kloon van belana
pi_40763726
en dan het verschil in je bevallingen nog lewis
stormy waters...
sailin'
pi_40764036
Wat ik weet van mijn moeder (twee dochters) is dat ze bij beide zwangerschappen zich heel goed voelde en ook makkelijke bevallingen had. Wel zijn ik en mijn zus allebei ruim een week over tijd geboren.
pi_40764281
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:29 schreef Belana het volgende:
en dan het verschil in je bevallingen nog lewis
Ik heb het even gewijzigd
pi_40770023
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:53 schreef Anitra het volgende:
Wat de gyn wel zei toen Djulian net geboren was dat als ze hem niet gehaald hadden hij nog lekker was blijven zitten gezien de smeer die hij nog op zijn lijfje had.
Dat is wel apart, Noa's bevalling begon spontaan en zij had dus bij de geboorte een heeeeeele lading smeer op zich. De vk had nog nooit zo'n 'smerig' kind gezien ofzoiets...
Wel een heftige tweede zwangerschap zeg...

Even mijn ervaring:
1e zwangerschap: 9 maanden lang misselijk + spugen, bekkenklachten vanaf maand 6, Noa werd 1 week te vroeg geboren, bevalling duurde 36 uur

2e zwangerschap: 4 maanden misselijk, bekkenklachten vanaf maand 6 (ongeveer), Emma werd ook 1 week te vroeg geboren, bevalling duurde 8 uur ...

Dus het verschilt wel per kind, maar bepaalde dingen kwamen bij mij wel overeen (in de zwangerschap dan). Ik denk dat de bevalling bij een tweede over het algemeen wel minder lang duurt, maar het hoeft niet... een vriendin van mij is net van haar vierde kind bevallen en heeft nog nooit zo'n lange slopende bevalling gehad.
pi_40848162
Nu mag Kozakken de geboorte nog hier komen melden ook natuurlijk

Hoe was eigenlijk bij jullie de groei vd buik bij het eerste en tweede kind? Ik had verwacht dat het de tweede keer sneller zou gaan, en de eerste weken was dat ook zo, maar vergeleek vandaag toevallig even de zwangerschapskaart en kwam erachter dat mijn idee dat het nu langzamer gaat wel klopt (toen zat de baarmoeder twee weken eerder op navelhoogte dan nu). Alles is goed hoor, ze vond 't precies goed voor de zwangerschapsduur, 't is alleen anders dan ik verwacht had vantevoren.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:16:12 #30
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40848322
Nr twee groeide hier beduidend minder als nr 1. De buik was minder groot, kind was ook kleiner.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:18:08 #31
24188 Belana
kloon van belana
pi_40848423
bij mij ging alles redelijk in hetzelfde tempo, maar uiteindelijk was mijn buik dit keer wel echt veel groter dan de eerste keer (en toen was ie al groot...)
stormy waters...
sailin'
pi_40922005
Mijn eindstand wacht ik nog even af, maar fijn dat het niet onbekend voorkomt
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 23:44:53 #33
103793 kozakken
Living the life
pi_40954172
kozakken meldt
eerste: 15 dagen over tijd
tweede: 7 dagen over tijd

eerste bevalling: 16 uur, ziekenhuis en 1,5 uur persen, eerst braken de vliezen en toen meteen weeen
tweede bevalling: uur of vier, thuis en 5 minuten persen (en drie dagen naweeen), vliezen door vk gebroken

eerste kindje: 4485 gram
tweede kindje: 4440 gram

groei van de buik ging bij Romme echt veel sneller hoor! Wel een heel andere wijze van dragen. Bij Jonne droeg ik rondom en was ik gewoon overal zwaar.
Bij Romme eigenlijk alleen maar m'n buik. Topzwaar aan de voorkant

In mijn geval dus gelukkig niet nog langer wachten dan bij Jonne
pi_40964897
bij de eerste tot ruim in de 5 mnd m'n gewone kleren gedragen (3690gr 49cm)
bij de tweede al rond 2 1/2 mnd de zwangerschapsbroeken aan (3750 50cm)

bij allebei pijnstilling en weeenopwekkers via ruggeprik en infuus omdat de ontsluiting niet vorderde
beide keren meconium in het vruchtwater
beide keren apgar 9/10/10

en voor iedereen die het moet gaan meemaken..... ik heb nu 3 keer een ruggeprik gehad en alle keren was het een probleemloze procedure, waarbij alleen de eerste verdovingsspuit even vervelend is......

oh en nu schiet me te binnen...... de tweede reageerde heel slecht op de ruggeprik. Ik kreeg hem en met dat ze de vloeistof inspuiten, daalt zijn hartslag als een trein.... ik werd meteen op m'n zij gerold en even daarna was alles weer prima..... anders had ik een spoedoperatie gehad.....
uit een aspergernest
pi_40996392
1e zwangerschap geen klachten in de eerste maanden, behalve wat vermoeid.
Eerste echo met 12 weken, tweeling!
Na 14 weken pas positiekleding.
Voelde me tot 35 weken kiplekker tot ik werd opgenomen met zwangerschapsvergiftiging.
Veel vocht vasthouden en 37 kilo aangekomen.
Bevalling is ingeleid met 36 weken, erg zwaar en 5 dagen over gedaan, eerste kind gewoon geboren na half uur persen, tweede kind na 28 minuten geboren met vacuum ivm dalende hartslag. Kinderen 2450 en 2850 gram, en 44 en 45 cm. Knip gehad. Daarna flink veel bloed verloren, erg kritiek geweest.
Kinderen in de couveuse en paar uur later pas gezien.

2e zwangerschap vanaf de dag van de test spugen, tot 20 weken erg misselijk geweest en dagelijks spugen.
Eerste echo met 6 weken, niets te zien. Tweede echo met 7 weken: 1 kindje.
Met 10 weken al positiekleding.
Heb me nooit goed gevoeld, erg vermoeid en misselijk, met 24 weken ziektewet ivm bekkenbodeminstabiliteit. Met 35 weken opgenomen met zwangerschapsvergiftiging.
Veel vocht vasthouden, 37 kilo aangekomen! (Ja echt!)
Bevalling is ingeleid met precies 40 weken, met een ruggeprik! Half 11 vliezen gebroken, 17 uur volledige ontsluiting en kind is geboren na 7 minuten persen, 57 cm lang en 5500 gram. Geen knip en geen scheurtjes.
Lara lekker de hele avond bij me gehad, voelde me erg goed. Eindelijk!
Screw them.
We're going home.
  zondag 20 augustus 2006 @ 17:51:26 #36
24188 Belana
kloon van belana
pi_41003902
wow Caronline, om dat zo in vogelvlucht te lezen.... het was erg heftig allemaal. je hebt 3 prachtige kinderen ervoor terug, maar dat doe je niet nog een keer denk ik
stormy waters...
sailin'
pi_41023201
Euh nee!
Wat ik zo frappant vind is dat de tweede zwangerschap echt verschrikkelijk was. De eerste vond ik echt een feestje maar met een vreselijke bevalling. Bij de tweede was het dus andersom. Vreselijke zwangerschap en de bevalling een eitje.
Met dank aan de ruggeprik die gezet is vóór ze de vliezen braken en het infuus zetten, wat een genot!
Screw them.
We're going home.
pi_41025347
beide keren meteen na de bevalling terug op startgewicht.....
uit een aspergernest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')