abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41749389
Zijn er hier nog mensen die interesse hebben in ringen om een draagdoek makkelijk mee vast te maken en te verstellen?
Ik wil een setje voor mezelf bestellen bij een amerikaans bedrijfje wat ze maakt maar aangezien ik geen credit card heb zijn de kosten van de money order hoger dan de kosten voor het bestellen van een setje ringen.

De ringen zijn van lichtgewicht aluminium, zonder naad dus zeer veilig voor zowel kleine als grote kinderen, en in verschillende kleuren verkrijgbaar.
Prijs: ¤ 4,00 voor een setje.

Daarnaast heb ik nog aardig wat stof liggen waardoor ik best voor mensen een draagdoek kan maken tegen vergoeding van gemaakte kosten, maar ergens ben ik daar huiverig voor i.v.m. aansprakelijkheid bij verkeerd gebruik van de doek.
pi_41749475
Wat is een draagdoek?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_41749490
wat voor een draagdoek bedoel je Owlet...heb je daar misschien een plaatje van. Want ik ben wel op zoek naar iets om de beeb straks in te dragen tot ze/hij in de babybjorn past...
pi_41749792
Voor 10 euro per jaar heb je een creditcard bij de ING bank Owlet, en die is nu de eerste twee jaar ook gratis. Misschien een andere optie als je geen mede-geinteresseerde vindt.
site
pi_41749823
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 21:19 schreef chacama het volgende:
wat voor een draagdoek bedoel je Owlet...heb je daar misschien een plaatje van. Want ik ben wel op zoek naar iets om de beeb straks in te dragen tot ze/hij in de babybjorn past...
even een plaatje gestolen

dit is een draagdoek die je met ringen sluit:

Een kleine baby ligt horizontaal tegen je aan.

knopen kan ook maar het voordeel van ringen is dat je met een handbeweging de doek strakker kan trekken of losser doen, bijvoorbeeld om te voeden (losser) of om extra steun te geven aan het hoofdje (strakker).

ik heb ook een tricot doek en die vind ik erg prettig als ik lang moet dragen (treinreis ofzo) maar het voordeel van een doek als dit vind ik dat je je kind er veel sneller in en uit doet en dat hij wat koeler is dan zo'n wikkelding.
pi_41749965
Ziet er goed uit. En heb dus zeker intresse. Heb zelf ook geen creditcard, maar wellicht dat we daar wel weer een andere optie voor vinden. Zet mij dus maar op de lijst voor de ringen...
pi_41751733
Ik wil de pret niet bederven, maar he ziet eruit als een flanellen laken met een paar ringen. Is dat niet gewoon in een doe-het-zelf winkel en een stoffenzaak te koop?

Daarbij lijkt me dit helemaal niet handig, maar dat is natuurlijk een persoonlijke keus.
** Als iedereen eens net zo perfect was als ik zou moeten zijn **
pi_41753160
handig is het wel, en in de doe het zelf zaak zijn ze niet te vinden met de juiste maat, wat de veiligheid niet ten goede komt omdat de stof kan gaan glijden.
De stof is inderdaad ook "gewoon een lap stof".
Sterker nog, mijn dochter ligt op dit moment in een verbouwd laken. Werkt prima, is alleen minder mooi en door de knoop wat minder practisch.
pi_41756651
die draagdoek is een ringsling, fantastische doek trouwens... mijn jongste dochter (13 dagen oud) ligt er nu op deconstant in eigenlijk...
Voor mensen die het niet zien zitten er zelf een te maken, je hebt enkele bekende merken: maya wrap, dharitri, lovely sling...
De meeste zijn bij beginnings te bestellen, de dharitri wordt gemaakt door een wahm (working at home mum)...
Ikzelf heb een maya wrap en echt aan te raden die doek... nu staat er ook nog een dharitri op mijn lijstje, omdat mijn jongste dochter nog veel te klein is voor een knoopdoek (ze is 4 weken te vroeg geboren en ik vind haar steviger zitten in een sling dan ergens anders nog nu) en de maya wrap wel zwaar weegt na een tijdje (bij de dharitri kan je de schouderkap helemaal openen naar keuze en hoe je het makkelijkste draagt)

Tja, hier een draagdoeken-fanaat!
Katia, wahm van 3 mooie meiden.
Draagdoekenblog!
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 02:08:52 #10
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_41758814
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 21:32 schreef chacama het volgende:
Ziet er goed uit. En heb dus zeker intresse. Heb zelf ook geen creditcard, maar wellicht dat we daar wel weer een andere optie voor vinden. Zet mij dus maar op de lijst voor de ringen...
Kom maar op met die lijst, dan bestel ik ze wel met mijn credit card tegen gedeelde aanschaf- en verzendkosten bij slingrings.com. Ik heb daar al eens eerder ringen aangeschaft, en die bevallen prima.
Jullie kunnen me voor info mailen op ringring apenstaartje hexenwerk punt nl (en nee, die x is geen vertyping )
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_41762117
Macka, je bent een engel! Ik mail je meteen!
pi_41762519
Tucana, ik ben ook echt een draagdoekfanaat . Ronja kan dagen hebben dat ze eigenlijk alleen maar bij me wil liggen en hoe comfortabel zo'n tricot wikkeldoek ook is, die is veels te warm om uren binnenshuis te dragen. Bovendien is het onmogelijk om te zonder veel schuiven te voeden.
Ik vind een sling echt ideaal omdat ik haar er met een handbeweging in kan leggen en er uit kan halen en ze toch stevig genoeg ligt.
De ouderwetse knoop-op-de-rug is wel te doen nu, maar ik wil toch ringen gaan gebruiken zodat ik de doek makkelijker wat lager kan hangen om te voeden en wat strakker kan zetten tijdens het stofzuigen ofzo

Heb nu ook al zin om een Mei Tai te maken voor als ze wat ouder en zwaarder is.

[ Bericht 1% gewijzigd door owlet op 13-09-2006 12:30:05 ]
pi_41762984
slingrings.com is fijn, die leveren zeer snel. Ik trek het ondertussen niet meer, draagdoeken. Ik heb nogal rugpijn de laatste tijd vanwege een verkeerde manouvre. Maar goed idee, dit, zo samen bestellen.
Variety is the spice of life
  woensdag 13 september 2006 @ 12:02:29 #14
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41765905
Ben eveneens een groot draagdoekenfanaat en gebruik de mijne nog steeds bij de jongste van bijna tweeëneenhalf. Alleen heb ik een tricotslen, dus die heeft geen ringen nodig.
Soms gebruik ik gewoon een sjaal of een Indische slendang maar die knoop ik. Deze ringen lijken me echt handig, want zo'n knoop gaat irriteren als je lang moet zeulen.

Ik heb wel ontdekt dat de knoop op de plek waar die ringen zitten op die foto, fijner is dan een knoop op de schouder of rug.
pi_41766144
Ik ben me nav. dit topic eens gaan inlezen, want dit principe spreekt me erg aan.
Ik heb nog wel wat vraagjes voor de enthousiaste ervaringsdeskundigen.

Leggen jullie je kind nog wel eens in de box, of draag je hem/haar zo'n beetje continu bij je?
Hoe zit het met schouder-/nekklachten? (ben net zo'n beetje van chronische nekpijn af...)
Wisselen jullie af wie het kind draagt (papa/mama)?
Slaapt je kind 's nachts bij je op de kamer of in zijn/haar eigen kamer/bedje? Is dat verschil dan niet erg groot/ of is dat juist goed voor het evenwicht?
Wij hebben twee babybjorns gekregen, grote en kleine. Moet even naar zolder om te kijken welk type precies. Maar zo'n kleine kun je ook vanaf de geboorte gebruiken begrijp ik? Alleen bungelen dan de beentjes. Is dat nadelig? Is een doek dan fijner/beter voor het kind?
Hoe gaat het met 'afkicken'? Wanneer en hoe bouw je het dragen af?

Ik ben benieuwd!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_41766304
Owlet (of iemand anders) heb je een linkje naar een site waar uitgelegd wordt hoe je zelf éen draagdoek kan maken?
Ik wil eens proberen of het wat voor ons is.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 12:27:12 #17
141844 Macka66
pi_41766511
Jelief,op sleepingbaby.net staan goede beschrijvingen van diverse draagdoeken. En een nederlandstalig Mei Tai patroon vind je bij HeleenHayes.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_41766583
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:18 schreef Jelief het volgende:
Owlet (of iemand anders) heb je een linkje naar een site waar uitgelegd wordt hoe je zelf éen draagdoek kan maken?
Ik wil eens proberen of het wat voor ons is.
dit vind ik zelf een mooie manier van een ringsling maken maar er zijn er nog heel veel meer te vinden op het net.

Om te kjken of het wat voor je is, zonder meteen achter de naaimachine te moeten kruipen (de ringen moeten vastgezet worden) kan je ook gewoon een doek knopen. Als je maar ongeveer een centimeter of 70 breed hebt (ik vind iets breder prettiger) en ongeveer 2,50 meter lang. Korter kan ook, maar het is een geode maat om mee uit te vinden wat voor jou de lekkerste maat is. Daarnaast vind ik het fijn om een stukje stof over te hebben om over mijn kind heen te trekken tijdens voeden in het openbaar.

Leuke instructies over hoe te dragen staan hier

Een ringsling is makkelijker in gebruik dan een geknoopte doek, maar een geknoopte doek is nog steeds goed te doen, vooral als je de stof goed over je rug en schouder verdeelt.

Voor grotere kinderen is een Mei Tai wat comfortabeler voorje rug.
Een sling blijft echter handig voor snelle boodschappen of als ondersteuning tijdens het dragen.
pi_41766946
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:11 schreef Moonah het volgende:
Ik ben me nav. dit topic eens gaan inlezen, want dit principe spreekt me erg aan.
Ik heb nog wel wat vraagjes voor de enthousiaste ervaringsdeskundigen.

Leggen jullie je kind nog wel eens in de box, of draag je hem/haar zo'n beetje continu bij je?
Hoe zit het met schouder-/nekklachten? (ben net zo'n beetje van chronische nekpijn af...)
Slaapt je kind 's nachts bij je op de kamer of in zijn/haar eigen kamer/bedje? Is dat verschil dan niet erg groot/ of is dat juist goed voor het evenwicht?
Wij hebben twee babybjorns gekregen, grote en kleine. Moet even naar zolder om te kijken welk type precies. Maar zo'n kleine kun je ook vanaf de geboorte gebruiken begrijp ik? Alleen bungelen dan de beentjes. Is dat nadelig? Is een doek dan fijner/beter voor het kind?

Ik ben benieuwd!
Ik draag Ronja zeker niet altijd bij me, maar op de momenten dat ze nergens zin in heeft behalve in bij mij zijn is het wel een lekkere oplossing om toch nog aan wat andere dingen toe te komen!
Een doek over één schouder kan best zwaar zijn. Bij een pasgeborene wat minder, maar ze groeien hard en ik kan me voorstellen dat bij rug- en nekklachten een draagmethode waarbij je twee schouder en je rug gelijkmatig belast prettiger is.
Ik ben gek op mijn tricot wikkel doek van draagdoek.nl. Die gebruik ik vooral als ik op pad ga met Ronja. Je kan de doek zo uitspreiden dat het gewicht echt over je hele rug verdeeld is en dat is heel prettig. Nadeel is dat hij niet zo een twee drie om te knopen is en dat hij warm is.
Een knoop- of ringsling vind ik prettiger in huis omdat je je kind er zo in hebt, zo weer uit hebt. Ik gebruik hem meer als vervanging/ondersteuning van mijn arm.

Mijn vriend heeft nog geen doek geprobeerd, dat is nog niet nodig geweest, maar ik denk dat hij er geen bezwaar tegen heeft.

Ronja slaapt in haar eigen bedje naast mijn bed. Dat vind ik naast belangrijk voor haar vooral érg makkelijk met het voeden. Ik pak haar half slapend er uit, voedt haar en leg haar weer terug en omdat ik wakker wordt van de eerste hongersignalen (smakken, kreunen) hoeft ze zichzelf niet helemaal wakker te huilen voor de voeding en slaapt ze daarna ook weer heel snel in.
Of een draagdoek verwarrend werkt voor een kindje dat op een eigen kamer slaapt weet ik niet, ik kan het me bijna niet voorstellen. Het is immers niet meer dan een manier van dragen, of je je kind overal mee naar toe zeult of niet, laat huilen of niet of vaak of weinig in de box legt heeft in principe niets met de manier van dragen te maken.

Persoonlijk vind ik een babybjorn voor die kleintjes niets. Een doek wekrt omhullender, voelt vaak veiliger voor een kindje. Je kan ook makkelijker voeden met een kindje in de doek (ook handig in het openbaar!) en doordat je een doek vrij strak kan knopen kan je kindje helemaal ondersteund tegen je aan liggen.
Voor sommige onrustige kindjes werkt het een beetje als een softe manier van bakeren.

Afkicken zal niet zo zeer van de draagdoek moeten, maar misschien wel van het altijd bij mama/papa zijn. Maar nogmaals, dat ligt dan meer aan de dingen waar je de draagdoek voor gebruikt (dat kan dus net zo geod een babybjorn zijn of op de arm dragen) dan aan de draagdoek an sich.
Een draagdoek is een draagmethode, geen levensstijl
pi_41767700
Heb even op de site gekeken. Het lijkt me inderdaad ook wel wat om met een draagdoek te werken. Scheelt ook voor je rug. Maar voor het in en om het huis gemak, lijkt me zo'n sling-ding wel handig.
pi_41768084
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord owlet!
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:43 schreef owlet het volgende:
Een draagdoek is een draagmethode, geen levensstijl
Nee, idd. maar als ik die sites zo eens bekijk/lees dan lijkt het daar soms wel naar te neigen. Het is natuurlijk maar net hoe je er zelf mee omgaat.
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 13:35:22 #22
141844 Macka66
pi_41768391
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:11 schreef Moonah ondermeer het volgende:
Lucie wordt het grootste gedeelte van de dag gedragen, maar tussendoor zit ze ook wel in de wipstoel of ligt in de box. Ze dut ook in alledrie.
quote:
Hangt voornamelijk van het type drager af. Asymmetrische dragers zoals een ringsling geven een eenzijdige belasting, dat hou je dus geen uren vol. Met een knoopdoek kun je het dragen van het gewicht verdelen over heupen en beide schouders. Voorgevormde dragers met een heupband geven meestal ook minder belasting op de schouders.
quote:
Ja. Enerzijds uit noodzaak (wegens mijn keizersnee), anderzijds om elkaar af en toe 'lucht' te geven (we zijn op dit moment alledrie volle dagen thuis). En ook omdat we het allebei fijn vinden om de kleine dame dichtbij ons te hebben. Maar voor haar is het waarschijnlijk ook prettig om zich bij ons allebei geborgen te kunnen voelen.
quote:
Ze slaapt in een wiegje naast ons bed, en na de eerste ochtendvoeding doet ze nog een dutje bij mij in bed. Af en toe doet ze ook een dutje in het ledikantje in haar eigen kamer. We zijn dan lang niet altijd in de buurt, maar komen wel kijken als we horen dat ze weer wakker is. De bedoeling is dat ze een stevig genoeg gevoel van basisveiligheid krijgt om 'alleen' te kunnen slapen.
quote:
Probleem met de babybjorn is vooral dat het kindje min of meer op z'n kruis zit, in plaats van op de billen. Het probleem groeit met het (gewicht van het) kind mee. Zitten in een doek met de billen iets lager dan de knietjes is een veel natuurlijker en fijnere houding voor een kind. Voordeel van een doek is ook dat pasgeboren babietjes er in kunnen liggen, alsof het een wiegje is.
quote:
Afkicken gaat vast moeizaam. Maar als je kind te zwaar is of niet meer wil, dan moet je wel. Cold turkey dan maar. Veel dragers zijn gelukkig wel te gebruiken totdat het kind een jaar of drie is.
quote:
Ik ben benieuwd!
Nou, ik vond het zelf wel leerzame antwoorden
Het is leuk om naar aanleiding van dit soort lekker nieuwsgierige vragen eens na te gaan waarom je dingen ook alweer doet zoals je ze doet.
Ben ik op mijn beurt wel benieuwd of jij gaat draagdoeken

(Kleine tip: als je toch liever een voorgevormde drager hebt dan zijn de Patapum en de Ergo dragers erg fijn voor ouder én kind. Ik heb een Ergo en die bevalt ons prima.)
pi_41768781
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:35 schreef Macka66 het volgende:
De bedoeling is dat ze een stevig genoeg gevoel van basisveiligheid krijgt om 'alleen' te kunnen slapen.
Yep, dat vind ik ook erg belangrijk. Verschil met 9 maanden baarmoeder en ineens helemaal alleen vind ik veel te groot.
quote:
Probleem met de babybjorn is vooral dat het kindje min of meer op z'n kruis zit, in plaats van op de billen. Het probleem groeit met het (gewicht van het) kind mee. Zitten in een doek met de billen iets lager dan de knietjes is een veel natuurlijker en fijnere houding voor een kind. Voordeel van een doek is ook dat pasgeboren babietjes er in kunnen liggen, alsof het een wiegje is.
Ah, die druk constant op het kruis is natuulijk niet fijn voor een kindje (ik heb er nú al zo'n last van... 36 weken zwanger). Goed argument.
quote:
Afkicken gaat vast moeizaam. Maar als je kind te zwaar is of niet meer wil, dan moet je wel. Cold turkey dan maar. Veel dragers zijn gelukkig wel te gebruiken totdat het kind een jaar of drie is.
Hm, dragen tot 3 jaar lijkt me sowieso wel erg lang.
quote:
Ben ik op mijn beurt wel benieuwd of jij gaat draagdoeken
Zoals ik al zei, het principe spreekt me erg aan. Ik denk dus wel dat we dat gaan doen.
quote:
(Kleine tip: als je toch liever een voorgevormde drager hebt dan zijn de Patapum en de Ergo dragers erg fijn voor ouder én kind. Ik heb een Ergo en die bevalt ons prima.)
Ok.

Jij ook bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Owlet, ik ben toch niet je topic aan het kapen he?
pi_41769386
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:48 schreef Moonah het volgende:
Ah, die druk constant op het kruis is natuulijk niet fijn voor een kindje (ik heb er nú al zo'n last van... 36 weken zwanger). Goed argument.
quote:
Owlet, ik ben toch niet je topic aan het kapen he?
ja, onwijs.... doe niet zo raar zeg

Misschien kan de TT over een tijdje (als de ringen besteld zijn) veranderd worden naar alleen draagdoeken of draagmethodes of zoiets.
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 14:12:31 #25
7074 moussy
kuttekop
pi_41769491
Mijn kinderen passen er echt niet meer in he?! Zien er erg handig en makkelijk uit die ringen!!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_41769558
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:09 schreef owlet het volgende:
ja, onwijs.... doe niet zo raar zeg
Nou ja, ik denk, laat ik me voor de verandering eens een keertje wat bescheiden opstellen...
pi_41769588
Ik heb nog wel een draagdoek gerelateerd vraagje, ben benieuwd naar jullie meningen.
Ik ben graag met de naaimachine bezig en geīnspireerd door de steeds groter groeiende groep WAHM's (Work At Home Mom) wil ik me langzaam aan weer gaan bezig houden met het maken van o.a. kinderkleding en misschien katoenen luiers en draagdoeken.
Alleen bij die draagdoeken zit ik met een dilemma.
Bij verkeerd gebruik kan een draagdoek natuurlijk gevaarlijk zijn. Dat moet dan ook wel echt verkeerd gebruik zijn, maar toch. Iemand kan natuurlijk iets fout doen en zo een kind laten kletteren.
Bij een door mij gemaakte en verkochte doek, ben ik dan verantwoordelijk? Hoe is dat op te vangen, middels een bijgevoegde disclaimer?
Ik weet niet of ik dat ooit aan durf, terwijl het me juist zo leuk lijkt om ze te maken (ook omdat ik de prijzen in de winkels echt idioot vind, dat is zo veel meer dan ze aan materiaal kosten).
  woensdag 13 september 2006 @ 14:19:02 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41769710
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:12 schreef moussy het volgende:
Mijn kinderen passen er echt niet meer in he?! Zien er erg handig en makkelijk uit die ringen!!
Zou m'n kat het leuk vinden?

Het ziet er altijd zo ontzettend lief en knus uit die dingen.
Ik ben ook vast van plan ze te gaan gebruiken ooit.
  woensdag 13 september 2006 @ 14:20:16 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41769763
Owlet, kijk dan eens bij andere sites en dingen in de winkel wat daar bij staat. Als je een goeie disclaimer hebt, al is het maar 'gebruik is op eigen risico' dan zou je gedekt moeten kunnen zijn.
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 14:26:02 #30
7074 moussy
kuttekop
pi_41769952
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het ziet er altijd zo ontzettend lief en knus uit die dingen.
Ik ben ook vast van plan ze te gaan gebruiken ooit.
Oh daar heb ik er ook wel drie van. Het is echt heerlijk zo'n wurm dicht tegen je aan in zo'n doek, dat gaat zo snel over
pi_41770142
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

lach maar, ik moet die van mij van me af slaan als ik de tricot doek om aan het binden ben. Een keer tijdens de zwangerschap gekeken hoe het voelt met gewicht er in (en wat is daar nou beter voor te gebruiken dan een kat) en ze is het nog steeds niet vergeten
  woensdag 13 september 2006 @ 14:34:42 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41770190
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:32 schreef owlet het volgende:
lach maar, ik moet die van mij van me af slaan als ik de tricot doek om aan het binden ben. Een keer tijdens de zwangerschap gekeken hoe het voelt met gewicht er in (en wat is daar nou beter voor te gebruiken dan een kat) en ze is het nog steeds niet vergeten

*doek scoren gaat!
pi_41771222
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:32 schreef owlet het volgende:

[..]

lach maar, ik moet die van mij van me af slaan als ik de tricot doek om aan het binden ben. Een keer tijdens de zwangerschap gekeken hoe het voelt met gewicht er in (en wat is daar nou beter voor te gebruiken dan een kat)
Ik gebruikte een zak aardappels Lijkt een kat me toch leuker
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 16:15:29 #34
141844 Macka66
pi_41772949
RINGBESTELLING AS ZONDAG

A.s. zondagmiddag om 15.00 uur trek ik de credit card en ga ik ringen bestellen bij slingrings.com. Wil je dat ik ook voor jou bestel, zorg dan dat ik op tijd weet wat je wilt hebben en waar het naar toe moet. Mailadres is ringring apenstaartje hexenwerk punt nl (en die x is dus geen vertyping).

Tipje voor de nieuwe ringslingers: de grootte van de te gebruiken ringen wordt bepaald door de dikte van de stof die je kiest (of vice versa), niet zozeer door je lichaamsgrootte. Je kunt een sampler set bestellen waarin van alledrie de groottes een paar zit.
  woensdag 13 september 2006 @ 16:17:19 #35
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41772998
Eén ding heb ik eigenlijk nooit gedurfd maar wil ik graag proberen, dat is de tricotdraagdoek met het kindje op de rug, toevallig iemand hier ervaring mee? Hoe doe je dat dan? Heb je toch wel hulp bij nodig lijkt me?

@Moonah, ik heb Jessai ook gedragen tot bijna drie jaar, dat was zeker niet te lang, want een hele dag weg met al een kind in de kinderwagen en geen zin het ding om te bouwen tot buggy omdat de ligbak eropzit enz. enz. Hij vond het heerlijk, want hij is nooit een kind geweest wat het fijn vindt om een hele dag te lopen. Ik droeg hem niet constant, maar zo ongever een half uur en dan liep hij weer een half uur.

Dat is echt een heel stuk lichter dan een kind op de arm tillen.
pi_41812776
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:17 schreef Tan het volgende:
Eén ding heb ik eigenlijk nooit gedurfd maar wil ik graag proberen, dat is de tricotdraagdoek met het kindje op de rug, toevallig iemand hier ervaring mee? Hoe doe je dat dan? Heb je toch wel hulp bij nodig lijkt me?
Ja, heb ik wel gedaan. Bij omdoen is enige medewerking van het kind vereist, die moet namelijk stil op je rug blijven liggen Met een ziek kind vond ik het wel prettig, want dan zitten die van mij wel stil. In niet-zieke toestand wriemelden ze te veel, dan ging de doek steeds losser aan de bovenkant en dan zitten ze op een gegeven moment te ver van je rug af en dat draagt minder lekker.

edit: ik deed het ongeveer zoals hier uitgelegd staat, alleen knoopte ik hem dan niet op mijn rug (zoals daar) maar kruisde hem nogmaals op mijn rug en knoopte op mijn buik. Dan de gekruiste doekdelen op je rug nog over je kind uitspreiden. Ik had ooit ergens een betere beschrijving, maar die ben ik kwijt
Als ik het nog eens zou proberen zou ik het zo doen denk ik, maar deze methode heb ik dus nog nooit geprobeerd.

Wat ik een enorme ontdekking vond was dat ik mijn bijna- driejarige heel erg goed kon dragen met mijn normale dagrugzakje. Hij zit dan tussen het rugpand en mijn rug in, met zijn beentjes boven de heupband van de rugzak (moet je wel een dagrugzakje met een heupband hebben). Vind ik lekkerder dragen dan de ergo van Beginnings (die we ook geprobeerd hebben), en je kan ook een stuk meer meenemen. Voor middellange wandeltochten was dat echt een uitkomst, hoefden we niet perse de 'grote' framerugdrager mee te nemen.

[ Bericht 10% gewijzigd door anneja op 14-09-2006 20:50:55 ]
  vrijdag 15 september 2006 @ 11:55:12 #37
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41830486
@anneja, dagrugzakje? Wat bedoel je daarmee?

Verder bedankt voor de uitleg, de links met de foto's is ook erg handig, ik ga dat eens uitproberen. Als ze zo oud zijn namelijk als Junah (ruim twee), dan is het op de rug fijner dan op de buik of heup, vind ik.
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:53:30 #38
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41836407
Hier een draagdoeknitwit Maar het idee spraakt me wel erg aan.
Iris (nu ruim 2,5 maand) vind het alleen niet zo fijn om langere tijd in de babybjorn te zitten,
maar ik begrijp dat het in een draagdoek (of slen of weet ik het (of is een draagdoek en een slen hetzelfde ))
comfortabeler ligt? Ze vind het wel fijn om bij je te liggen.

Nu lees ik op de www.draagdoek.nl het volgende:
quote:
De draagdoek is verkrijgbaar in de maten S, M, L en XL. De maten komen ongeveer overeen met de maat van de bovenkleding, echter bij een grotere borstomvang of lang bovenlijf, is het raadzaam een maat groter te nemen
Ik heb een grote maat, meestal toch wel xxl, dus houdt dat in dat ik per definitie niet zo een ding kan gebruiken? Of zijn er andere mogelijkheden?

Help mij!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_41836743
Ik ga straks ff uitproberen, heb nog wel een flinke lap stof ergens liggen.. Die site van Jan andrea is geniaal trouwens, veel patronen van dingen die ik wel zou willen hebben maar niet wil kopen (zoals de stoel-zit-zak) Ik ga aan de slag!
pi_41838288
LadyS, ik denk dat je dan met de grootste maat draagdoek prima je kindje kan dragen. Eventueel kan je met Kay even overleggen over de maat. Zij kan vast ook wel een grotere doek maken als dat beter zou passen.
Ter vergelijk: ik heb een g-cup op dit moment en een maat 42 taille (gokje) en ik heb een medium.
Die is precies goed, kleiner zou ik niet moeten hebben.

Het kan heel goed dat ze het wel lekker vind om in de doek te liggen. Somige kindjes vinden het juist lekker om te liggen, andere zitten liever in de foetushouding tegen je borst gebonden. Dat is even uitzoeken, maar er is bijna altijd wel een houding die ze lekker vinden.
  vrijdag 15 september 2006 @ 18:47:11 #41
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41841376
tnx owlet,
Ok, maar ik wilde dus eigenlijk kijken voor eentje op marktplaats. (iets goedkoper --> eerst even kijken of het wat is)
Maar jij denkt dus dat een xl dan zou moeten kunnen?
pi_41844545
gaat het om een tricot wikkeldoek of een korte, niet stretchende doek?
  vrijdag 15 september 2006 @ 21:05:40 #43
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41845828
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 20:23 schreef owlet het volgende:
gaat het om een tricot wikkeldoek of een korte, niet stretchende doek?
Geen idee, ben me gewoon aan het orienteren, ik heb me er nooit eerder in verdiept. Ik heb hier even rondgekeken en de tricot-slen lijkt me wel wat, maar de tri-cotti lijkt me wat makkelijker
Ik denk wel dat strech voor mij makkelijker is
  † In Memoriam † vrijdag 15 september 2006 @ 21:08:33 #44
7074 moussy
kuttekop
pi_41845903
Oh LadyS, ik heb de tricotti en met mijn plompe lijf was ie zelfs wat te groot, oftewel, Cas hing op mn kruis
  vrijdag 15 september 2006 @ 21:25:07 #45
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41846337
o kijk aan
En zou Peter mijn vriend dat ding ook kunnen gebruiken eigenlijk dan? Ik bedoel, onze omvang scheelt nogal en dat lijkt me zo een slen makkelijker op te vangen dan met die tricotti. Of zie ik dan verkeerd?
pi_41853655
leuk dat er hier ook zoveel draagmama's zijn...
Mijn oudste dochter heeft de eerste 4 maanden van haar leventje constant in de draagdoek gezeten, behalve als ze moest eten en 's nachts als ze bij ons in bed lag.
Vanaf ze 4 maand oud was is ze dan zelf beginnen aangeven dat ze af en toe eens wou spelen en we hebben gewoon haar ritme gevolgd.
De jongste is nu 2 weken oud en ligt toch ook wel dagelijks in de draagdoek, maar zij is eerder eentje van de soort "laat mij maar zoveel mogelijk gerust", dus constant de draagdoek in is (spijtig genoeg) niets voor haar.
De draagdoeken die we in huis hebben: Tricot-slen, Tricotti, Maya Wrap, Kubeba, BB-slen, BB-backpack, lifter, mei tai, ergo baby carrier... op verlanglijstje staat nu dus nog een Dharitri omdat de jongste liever in de sling zit dan in de slen en de maya wrap een beetje zwaar weegt na een tijdje.
In tegenstelling tot wat ik hier gelezen heb, vind ik dragen eigenlijk wel een soort van levenswijze.. maar dat zal afhangen van persoon tot persoon.

@ Owlet: ik ben zo'n wahm die je bedoelt... allez ja, ik begin met mijn project binnen enkele weken (alle voorbereidingen zijn getroffen, maar ik heb eerst de bevalling van de jongste afgewacht... zou stom zijn ermee te beginnen om kort daarna al te moeten stoppen wegens bevallen he).
De doeken die je maakt moeten natuurlijk wel perfect zijn... en ik zou inderdaad ook wel werken met een disclaimer, maar bij verkeerd gebruik ben jij niet verantwoordelijk he. Op mijn site ben ik wel van plan om bij elke doek die ik maak een aparte handleiding bij te steken met foto's en dergelijke... verkeerd gebruik zal dus alleen maar door de gebruiker kunnen gebeuren en daar ben ik niet verantwoordelijk voor.
Draagdoekenblog!
pi_41855592
Ik denk dat een disclaimer en handleiding alles al ondervangen. Want voor verkeerd gebruik is alleen de gebruiker verantwoordelijk mijns inziens. Als je bv. de tricot-slen koopt zit daar ook een gebruiksaanwijzing bij, als ik dat dan fout doe nemen zij echt de verantwoording niet.

En ik denk ook dat mensen zich heus wel verdiepen in het dragen, je wilt toch niet dat je kind valt immers. Je verdiept je toch ook in een wagen alvorens je die in gebruik neemt.

Dat jullie allemaal zo handig zijn om dat zelf te maken, ik ben jaloers
pi_41856569
Ik heb op marktplaats.nl de tricot-slen besteld voor 30 euro, een nieuwe dus. Daar ben ik erg blij mee!
Ik denk dat zo'n ringsling wel makkelijk voor éven is maar voor mij uiteindelijk niets zou zijn, ik heb erg snel last van m'n rug.
Wij hebben overigens ook een Babybjörn, en daar zijn we wel tevreden over voor tochtjes naar de stad met kind in draagzak. Mijn kinderen zaten daar altijd erg graag in.
pi_41875448
ik heb het niet zo voor draagzakken als de babybjorn eigenlijk...
goed dat je zo'n koopje hebt kunnen doen!!!

@nebelung: gewoon een naaimachine aanschaffen en proberen...
Draagdoekenblog!
  zondag 17 september 2006 @ 08:01:18 #50
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41880901
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 02:01 schreef Tucana het volgende:
In tegenstelling tot wat ik hier gelezen heb, vind ik dragen eigenlijk wel een soort van levenswijze.. maar dat zal afhangen van persoon tot persoon.
Voor mij is het in die zin een levenswijze, dat ik uitga van het punt dat je kind zeker in de eerste levensjaren zoveel (als er behoefte aan is vanuit het kind) mogelijk bij je moet zijn: geborgenheid. In dat plaatje past o.a. lang borstvoeding geven, kind bij je in bed indien nodig, en anders op je slaapkamer tot een jaar of twee minimaal, en: de draagdoek.

Dus in feite een onderdeel van de 'oude' opvoedmethode zoals men in veel culturen en vroeger ook hier toepast(e). Niet dat ik daar heel strikt in ben, want ik geef ze anderzijds ook juist heel veel vrijheid. Geborgenheid is alleen op aanvraag En ik heb ervaren dat mijn kinderen met een dagje weg tot een bepaalde leeftijd liever in de draagdoek zitten dan in de kinderwagen. Maar daar groei je als ouder en kind ook wel in mee denk ik.
pi_41881358
Euhm.....ik vind het ondingen.....mag ik dat ook melden? Ik heb het geveol dat het kind eruit kukeld en anders snoer je het zo in,dat het niks ziet.
Ik heb vroeger de meiden in een draagzak op m'n buik gehad,ideaal Nu heten dat van die Babybjorn's ofzoiets?
Die van mij kreeg ik toen bij ouders van nu en had een extra inlegbare hoofdsteun.Nergens te vinden in de winkel natuurlijk nu En wat ik ook niks vind,is als ze van je buik afkijken,maar goed,da's mijn rare kronkel denk ik
De jongste had ik er zelfs in,dat ik aan het koken was.En ze heeft er tot ruim een jaar in gehangen,met benen en al eronderuit.Want dan sliep ze tenminste.

Groetjes,Minoes
pi_41887225
Dat lijkt me zwaar worden op een gegeven moment, Minoes!
Dat je het een onding kan vinden kan ik me voorstellen. Toen ik die doek net had wist ik ook niet goed hoe ik ermee om moest gaan. Maar ik heb gemerkt dat het erg veilig is met zo'n tricot-slen, alleen erg warm voor het kind en voor jou (dus niet echt in de zomer te doen vind ik). Het zit een stuk lekkerder dan zo'n draagzak, het gewicht wordt veel beter verdeeld. Daardoor wordt het een stuk prettiger dragen.

Ik kan me voorstellen dat mensen het dragen een levenswijze vinden... ik wilde dat graag bij Noa en heb haar dus ook heel veel gedragen, maar daartegenover stond dat ze vaak in bed niet in slaap wilde komen omdat ze het niet gewend was in bed te slapen. En die rust heb je als moeder écht wel nodig af en toe. Ook het bij je in bed laten slapen was bij mij niet bevorderlijk voor mijn nachtrust, ik hoorde alle kreuntjes en was dan gelijk wakker.
Bij Emma heb ik haar in het begin wel vaak gedragen, maar het wel afgebouwd toen ze wat ouder werd. Ze gaf zelf ook aan er niet zo vaak in te willen (heel beweeglijk en actief kindje) en dus ging dat wel vanzelf.
  † In Memoriam † zondag 17 september 2006 @ 14:18:47 #53
141844 Macka66
pi_41888266
RINGENBESTELMOMENT nadert.
15.00 uur is het zover.
Wil je nog meedoen? Kijk op slingrings.com en mail naar mij op ringring apestaartje hexenwerk punt nl wat ik voor je kan bestellen.
pi_41889167
ik volg je volledig, Tan, dat was ook de manier dat ik bedoelde...
borstvoeding tot minstens 2 jaar (onder de 2 jaar zijn ze toch nog niet in staat om zelf te kiezen), in bed leggen om te slapen tot ze aangeven dat ze iets anders willen (mijn oudste dochter wil zelfs van haar 8 maand niet meer bij ons op de kamer, spijtig genoeg, maar we volgen haar ritme en ze slaapt enorm veel beter op haar eigen kamertje... de jongste daarentegen slaapt nog het beste bovenop mijn buik ), draagdoek tot ze aangeven dat ze er af en toe al eens uitwillen...
ik vind samenvallend ook een beetje: eten aanbieden via de Rapley-methode, katoenen luiers en noem maar op...

Ik vind die babybjorns eerlijk gezegd maar ondingen...
is trouwens ook niet goed voor de heupontwikkeling omdat de houding die ze daarin hebben helemaal niet natuurlijk is (de beentjes hangen naar beneden terwijl ze rond de lende van de drager zouden moeten zitten)
Draagdoekenblog!
  zondag 17 september 2006 @ 15:26:57 #55
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41890193
@Tucana, wat is de Rapley methode?

Katoenen luiers heb ik overigens alleen bij de oudste volgehouden, kort erop kwam de tweede al en toen ging ik overstag voor papier (temeer omdat ik vanwege bekkenpijn mijn werk tot het minimum wilde beperken). Maar ik snap wat je bedoelt.

[edit] heb zelf even gegoogled op die Rapley methode. Nooit geweten dat het zo heette, ik heb ze eigenlijk gevoelsmatig zo het eten bijgebracht, behalve op de duur bij de oudste, die lustte echt alleen maar potjes. Wat ik ook probeerde.

[ Bericht 26% gewijzigd door Tan op 17-09-2006 15:32:14 ]
pi_41891646
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:18 schreef Macka66 het volgende:
RINGENBESTELMOMENT nadert.
15.00 uur is het zover.
Wil je nog meedoen? Kijk op slingrings.com en mail naar mij op ringring apestaartje hexenwerk punt nl wat ik voor je kan bestellen.
pi_41891952
Ik vind het voor mezelf ook inderdaad wel een levenswijze, als ik er zo over na denk.
Er zijn gewoon een aantal dingen die ik erg belangrijk vind waaronder het zo lang en veel mogelijk bij me houden van mijn dochter (zowel overdag als snachts) en een draagdoek vind ik voor mezelf en mijn dochter veel comfortabeler en knusser, maar ook rust en regelmaat dus ze doet als ze dat wil haar slaapjes wel in het bedje dat tegen mijn bed aan staat.
Als ze wat ouder is kan ze ook best bij ons in bed, maar nu ze ingebakerd slaapt vind ik het niet zo'n prettig idee. Dan dus maar haar eigen bedje tegen dat van ons aan.

Verder vind ik voeding erg belangrijk, helemaal bij kinderen dus naast lang voeden wil ik ook zeker rapleyen.
De katoenen luiers staan nog in de doos, helaas. Ronja past ze niet lekker en ik heb al geen puf om mijn eigen was te doen, laat staan nog extra luierwas.
Hopelijk zitten ze met een paar maanden wat beter en heb ik ook wat meer energie.

Al met al denk ik dat er toch wel een aantal dingen zijn die vaak, voor veel mensen, samen tot één levensstijl worden. Maar het moet niet zo zijn dat men dingen laat, alleen maar omdat het lijkt alsof je het hele pakket moet nemen.
pi_41904201
Oh maar ik geef eerlijk toe dat onze jongste ook nog geen katoenen luiers aanheeft hoor...
Ze is 4 weken te vroeg geboren (2,5 weken geleden dus) en is echt nog wat klein en fijn en de strikluiers zijn even groot als zij zelf nog... dus hier is het nog even wegwerp en tegen volgende week aan hopen we met katoen te kunnen beginnen... (ze weegt nu een stukje boven de 3 kilo)
Het wassen daarvan vind ik eigenlijk niet zoveel werk... buiten het in de wasmachine steken dan, voor de rest doen we er niet veel aan eigenlijk.

Rapleyen is dus de kindjes zichzelf laten leren eten (wat een zin...).
Je biedt ze voedsel aan in de vorm van stukken groter dan hun handje en op die manier leren ze zichzelf eten.
We hebben het zo geprobeerd bij de oudste, bij haar was dat een succes (was ook van in het begin een heel zelfstandige die alles alleen wou doen)! Voor hetzelfde geld is dat bij de jongste absoluut geen goede manier, maar dat zien we dan wel weer!

Uiteindelijk moet iedereen doen waar hij zichzelf goed bij voelt en vooral waar de kindjes zich het beste bij voelen!
Draagdoekenblog!
  † In Memoriam † maandag 18 september 2006 @ 00:53:40 #59
141844 Macka66
pi_41908848
Lucie zit vanaf dag vijf de eerste vier dagen waren we nog in het ziekenhuis succesvol in de volgens Noorse methode gevouwen katoenen luiers, met pul luierbroekjes van deze en deze WorkAtHomeMom's. Om de luiers goed passend dicht te doen gebruiken we Snappi luierklemmetjes, en om de gevouwen 'inlegger' gaat een vliespapieren inlegger van de Hema (en die inlegger wassen we rustig een aantal keren mee voor hergebruik).

En het verband met het topic: die katoenen luiers zijn samen met draagdoeken, wiegje naast het bed, kostte wat het kost borstvoeding, broodbakken, zelf wasmiddel maken en dat soort dingen geloof ik toch wel onderdeel van onze levensstijl. En ik maar denken dat ik er geen had
  maandag 18 september 2006 @ 06:31:42 #60
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41911458
quote:
Op zondag 17 september 2006 22:32 schreef Tucana het volgende:
Oh maar ik geef eerlijk toe dat onze jongste ook nog geen katoenen luiers aanheeft hoor...
Ze is 4 weken te vroeg geboren (2,5 weken geleden dus) en is echt nog wat klein en fijn en de strikluiers zijn even groot als zij zelf nog... dus hier is het nog even wegwerp en tegen volgende week aan hopen we met katoen te kunnen beginnen... (ze weegt nu een stukje boven de 3 kilo)
Het wassen daarvan vind ik eigenlijk niet zoveel werk... buiten het in de wasmachine steken dan, voor de rest doen we er niet veel aan eigenlijk.
Ik neem aan dat je de luiers toch ook niet nat aandoet
Mijn ervaring was: katoenen lappen in de week laten staan, wassen, luiers ophangen, luiers op maat vouwen, luiers in de kast leggen. In de droger is ook geen optie, dan komen ze er heel raar uit. Maar goed, ik gebruikte geen voorgevormde katoenen lappen, maar ouderwetse vierkante lappen die ik zelf moest vouwen.
Ik heb er nu vier, en met twee kinderen zou het inderdaad nog te doen zijn geweest, mits ik niet zoveel bekkenpijn (en ook rugpijn) nog had gehad in het begin.
Ach ja, ik vind het altijd wel bewonderenswaardig als anderen het wél doen, vroeger deden ze het zelfs met tien kinderen nog, er wás verder niet eens iets anders.
quote:
Rapleyen is dus de kindjes zichzelf laten leren eten (wat een zin...).
Je biedt ze voedsel aan in de vorm van stukken groter dan hun handje en op die manier leren ze zichzelf eten.
We hebben het zo geprobeerd bij de oudste, bij haar was dat een succes (was ook van in het begin een heel zelfstandige die alles alleen wou doen)! Voor hetzelfde geld is dat bij de jongste absoluut geen goede manier, maar dat zien we dan wel weer!

Uiteindelijk moet iedereen doen waar hij zichzelf goed bij voelt en vooral waar de kindjes zich het beste bij voelen!
Vooral bij nummer twee en nummer vier was het bij mij een succes. Dat zijn ook de beste eters nu. Ik sta dus helemaal achter deze methode. Alleen nummer een wilde dus niets eten, behalve potjes. En nummer drie lust gewoon niets, maar dat heeft ws. ook met zijn slikprobleem te maken, waarvoor hij (en zijn zus ook trouwens) vandaag geopereerd wordt (keel-neus en hij ook buisjes).
pi_41915483
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:55 schreef Tan het volgende:
@anneja, dagrugzakje? Wat bedoel je daarmee?
Gewoon een huis- tuin- en keukenrugzakje, die dan wel een soort van heupband moet hebben (die van mij is van Perry sport). Het kind zit tussen het rugpand van de rugzak en je rug in op de heupband en een deel van het rugpand. Het omdoen is niet echt handig (understatement ) maar het zit voor kind en mij allebei best goed.
  maandag 18 september 2006 @ 17:41:32 #62
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41925190
quote:
Op maandag 18 september 2006 11:43 schreef anneja het volgende:

[..]

Gewoon een huis- tuin- en keukenrugzakje, die dan wel een soort van heupband moet hebben (die van mij is van Perry sport). Het kind zit tussen het rugpand van de rugzak en je rug in op de heupband en een deel van het rugpand. Het omdoen is niet echt handig (understatement ) maar het zit voor kind en mij allebei best goed.
Ah, toch. Klinkt mij ergens zo onveilig in de oren, daarom snapte ik het niet.... met name omdat er dan zo weinig steun onder de billen zit? Of lijkt dat nou zo?
pi_41931809
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 22:46 schreef owlet het volgende:
handig is het wel, en in de doe het zelf zaak zijn ze niet te vinden met de juiste maat, wat de veiligheid niet ten goede komt omdat de stof kan gaan glijden.
De stof is inderdaad ook "gewoon een lap stof".
Sterker nog, mijn dochter ligt op dit moment in een verbouwd laken. Werkt prima, is alleen minder mooi en door de knoop wat minder practisch.
Ja, wij hebben er ook zelf één geīmproviseerd, maar hij is niet helemaal gelukt. Bij mij hangt hij niet lekker en Kendahl duikt steeds in allerlei hoeken...
Ik zal eens vragen aan paplief of hij ook interesse heeft in zo'n ring. Ik zou denken van wel, want onlangs klaagde hij nog over het euvel van verstrakken/verlossen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_41938541
hier gaan de katoenen luiers dus wel de droogkast in (behalve de voorgevormde, die hang ik gewoon aan de waslijn en daar moet ik achteraf niets meer mee doen eigenlijk behalve in de kast leggen...
Wij hebben heel lang strikluiers gebruikt...
De wahm's die je opnoemde zijn idd ook mijn 2 favorieten
Zowel de luiers als de overbroekjes...
Draagdoekenblog!
pi_41944773
quote:
Op maandag 18 september 2006 17:41 schreef Tan het volgende:

[..]

Ah, toch. Klinkt mij ergens zo onveilig in de oren, daarom snapte ik het niet.... met name omdat er dan zo weinig steun onder de billen zit? Of lijkt dat nou zo?
Omdat je de schouderbanden heel lang maakt buigt het rugpand een beetje in, en daar zit hij op, en deels op de heupgordel natuurlijk. Het zit echt net als met die ergo carrier, alleen zitten de schouderbanden aan de onderkant dan op de normale plaats, en is de zak op de rug wat groter . De ergocarrier hebben we ook geprobeerd, maar daarvan is de hele heupband gepolsterd (ook op je rug) en dat zat bij ons niet lekker omdat het zitgedeelte (wat bij de rugzak dus de onderkant van het rugpand is) in verhouding te dun is.

Als ik thuis ben zal ik even zoeken of ik een foto heb waar het duidelijk op staat. Ik heb wel al wat in paint zitten prutsen:

grijs is de heupband, rood het rugpand, blauw de schouderbanden. Het kind is wat aan de grote kant, dit is meer de oudste dan de jongste (met oudste kan het ook, maar ik wil niet dat hij dat weet )

[ Bericht 13% gewijzigd door anneja op 19-09-2006 10:57:45 ]
  dinsdag 19 september 2006 @ 11:08:52 #66
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41945508
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:34 schreef anneja het volgende:

[..]

Omdat je de schouderbanden heel lang maakt buigt het rugpand een beetje in, en daar zit hij op, en deels op de heupgordel natuurlijk. Het zit echt net als met die ergo carrier, alleen zitten de schouderbanden aan de onderkant dan op de normale plaats, en is de zak op de rug wat groter . De ergocarrier hebben we ook geprobeerd, maar daarvan is de hele heupband gepolsterd (ook op je rug) en dat zat bij ons niet lekker omdat het zitgedeelte (wat bij de rugzak dus de onderkant van het rugpand is) in verhouding te dun is.

Als ik thuis ben zal ik even zoeken of ik een foto heb waar het duidelijk op staat. Ik heb wel al wat in paint zitten prutsen:
[[url=http://img1.putfile.com/thumb/9/26104525390.jpg]afbeelding][/URL]

grijs is de heupband, rood het rugpand, blauw de schouderbanden. Het kind is wat aan de grote kant, dit is meer de oudste dan de jongste (met oudste kan het ook, maar ik wil niet dat hij dat weet )
Haha, leuk tekeningetje, oké zo ziet het er wel veiliger uit dan ik dacht.
pi_41945903
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 11:08 schreef Tan het volgende:

[..]

Haha, leuk tekeningetje, oké zo ziet het er wel veiliger uit dan ik dacht.
Het enige waar ik een beetje bang voor ben is dat de gesp van de heupband het een keer begeeft, maar ook dan dondert hij er niet echt uit, hij glijdt redelijk langzaam naar beneden.
pi_41946904
quote:
Op maandag 18 september 2006 00:53 schreef Macka66 het volgende:
En het verband met het topic: die katoenen luiers zijn samen met draagdoeken, wiegje naast het bed, kostte wat het kost borstvoeding, broodbakken, zelf wasmiddel maken en dat soort dingen geloof ik toch wel onderdeel van onze levensstijl. En ik maar denken dat ik er geen had
Whhoow! Zelf wasmiddel maken?
Hoe dat dan?

Bij jullie klinkt het idd als een echte lifstyle. Voor mij gaat dat wat te ver. Ik pik er de dingen uit die me aanspreken (draagdoek, bedje naast bed, zo lang mogelijk BV geven). Katoenen luiers heb ik me wel op georienteerd, maar uiteindelijk van af gezien.
Beetje te veel trauma van vroeger! Toen ik 15/16 was kreeg ik nog een zus en een broer en ik héb me een partij luiers staan spoelen en wassen. Mijn hemel! Die stank....

Maar leuk om te lezen!
  † In Memoriam † dinsdag 19 september 2006 @ 16:40:18 #69
141844 Macka66
pi_41954881
Dat wasmiddel is heel goed te gebruiken voor draagdoeken (ja écht ), omdat het erg zacht is en geen bleekmiddelen bevat.

Recept voor 5 liter vloeibaar wasmiddel
- Men neme 70 ā 80 gram marseillezeep en raspt dat tot flinters. Sunlight zeep kan overigens ook.
En met een mes tot flinters schrapen is ook mogelijk.
- Vul dan een emmer met vijf liter goed heet water, doe daar de zeepflintertjes bij en roer tot die goed opgelost zijn. Daarna roer je er nog een kopje soda door.
- Een nachtje laten staan(dan dikt het in), en de volgende ochtend heb je vijf liter vloeibaar wasmiddel. Per wasbeurt ongeveer een wasbolletje vol gebruiken. Werkt goed bij bonte was op 40 en 60 0C.

En nog een draagdoekenonderhoudstip: een te stijf aanvoelende draagdoek is niet fijn in het gebruik. Om 'm soepeler te maken kun je 'm in/op je stoel leggen er een tijdje tegenaan/op gaan zitten. Bij een nieuwe draagdoek dit een aantal dagen doen.
pi_41958104
zijn ook mijn trucs
dat draagrugzakje.... een lifter en mei tai werken ook met dat principe, alleen zijn dat echt wel draagDOEKEN (heb zelf een mei tai gemaakt, zalige doek!) en die knoop je nog, waardoor er geen gesp is die los kan schieten!
Draagdoekenblog!
pi_41958184
Ben vanmiddag even bij Prenatal wezen kijken. Goedkoopste was 49 euro. Zo'n tricot ding. Beetje duur om uit te proberen vind ik. Ik ga ook maar even op marktplaats zoeken. Of verslijten ze behoorljik door gebruik?
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:05:00 #72
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41958790
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:41 schreef Moonah het volgende:
Ben vanmiddag even bij Prenatal wezen kijken. Goedkoopste was 49 euro. Zo'n tricot ding. Beetje duur om uit te proberen vind ik. Ik ga ook maar even op marktplaats zoeken. Of verslijten ze behoorljik door gebruik?
Die van mij is totaal niet versleten. Woon je in de buurt van Overijssel? Mag je de mijne wel lenen. Als het dan bevalt kun je er altijd zelf eentje kopen (nee ik doe hem niet weg, maar lenen is geen probleem).
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:40:42 #73
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41959938
Zou iemand me nog hiermee kunnen helpen?
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 21:25 schreef LadyS het volgende:
En zou Peter mijn vriend dat ding ook kunnen gebruiken eigenlijk dan? Ik bedoel, onze omvang scheelt nogal en dat lijkt me zo een slen makkelijker op te vangen dan met die tricotti. Of zie ik dat verkeerd?
  † In Memoriam † dinsdag 19 september 2006 @ 19:47:16 #74
141844 Macka66
pi_41960142
Mijn tricotdoek komt van marktplaats, een Babycuddle (voor 15 euro). Het enige dat veelgebruikt lijkt is de gebruiksaanwijzing
  † In Memoriam † dinsdag 19 september 2006 @ 20:16:29 #75
141844 Macka66
pi_41961156
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:40 schreef LadyS het volgende:
[..]
Ja, een slen is makkelijker door twee personen van verschillende omvang te gebruiken dan een tricotti. De tricotti bestaat uit twee tricotkokers die kruislings over de schouders gedragen worden. Tricot rekt een beetje. Dus bij bijvoorbeeld een gebruikerscombi van gespierde spijker en rondborstig appeltje heb je met de tricotti kans dat die zo uitrekt dat geen van beide 'm meer echt lekker dragen kan. De slen kan ieder naar behoefte knopen, ongeacht het postuur.
  dinsdag 19 september 2006 @ 21:35:59 #76
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41964224
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:40 schreef LadyS het volgende:
[..]
Oh sorry, ik heb er helemaal overheen gelezen

Maar ik sluit me aan bij mijn voorganger. De slen is 'maatloos'.
  dinsdag 19 september 2006 @ 21:46:29 #77
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41964688
oke bedankt
Dan gaan we maar voor de slen! lijkt me zo ingewikkeld
  woensdag 20 september 2006 @ 08:10:08 #78
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41973988
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 21:46 schreef LadyS het volgende:
oke bedankt
Dan gaan we maar voor de slen! lijkt me zo ingewikkeld
Je wilt niet weten hoe vaak ik heb staan klungelen Of dan had ik het te strak of juist te los, kon ik baby er weer uit frummelen... Maar je wordt er vanzelf handig in. Succes!
pi_41975314
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:39 schreef Tucana het volgende:
zijn ook mijn trucs
dat draagrugzakje.... een lifter en mei tai werken ook met dat principe, alleen zijn dat echt wel draagDOEKEN (heb zelf een mei tai gemaakt, zalige doek!) en die knoop je nog, waardoor er geen gesp is die los kan schieten!
Ik heb ook een lifter/mei tai gemaakt, maar daarmee draagt het minder lang comfortabel dan met de rugzak en je kan minder dingen meenemen (in de rugzak passen nog jassen en een fles water oid). En ik moet eraan denken 'm mee te nemen. Voordat ik erachter kwam dat ik jongste ook met de rugzak kon dragen had ik de lifter wel altijd in mijn jaszak, maar dan zaten we dus altijd met een tas teveel als jongste het wandelen niet volhield.
Ik vind vanaf een jaar of twee een framedrager trouwens het lekkerst dragen, en de kinderen ook (zitten lekker hoog, wat meer bewegingsvrijheid ook).
pi_41975361
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:41 schreef Moonah het volgende:
Mijn doek (van de geboortewinkel, ik heb 'm ook via marktplaats) begint na een rondje vriendenkring wel een beetje de rek kwijt te raken, maar die is dan ook intensief gebruikt voor vijf kinderen (de overige twee vonden het niks, 1 daarvan was mijn jongste trouwens en dat terwijl zijn grote broer zo ongeveer met het ding vergroeid was). Maar hij is nu weer in gebruik bij vrienden, en die vinden hem nog steeds ideaal, dus tja.
pi_41976540
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:05 schreef Tan het volgende:

[..]

Die van mij is totaal niet versleten. Woon je in de buurt van Overijssel? Mag je de mijne wel lenen. Als het dan bevalt kun je er altijd zelf eentje kopen (nee ik doe hem niet weg, maar lenen is geen probleem).
Oh wat lief van je Tan.
Maar ik woon in Brabant zie sig dus da's niet handig.
Tnx anyway!

En dat slijten valt dus wel mee. Mooi!

Ik zie alleen een beetje op tegen dat enorme geknoop. Heb op i-net een gebruiksaanwijzing gevonden. Ik neem aan dat je er na verloop van tijd meer handigheid in krijgt? Hoe lang doen jullie over je kind 'inbinden' en ook weer 'ontbinden'?
Ik kan er touwens eentje van Melonovy overnemen, 20 euro.
  woensdag 20 september 2006 @ 11:03:33 #82
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41977162
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:39 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh wat lief van je Tan.
Maar ik woon in Brabant zie sig dus da's niet handig.
Tnx anyway!

En dat slijten valt dus wel mee. Mooi!

Ik zie alleen een beetje op tegen dat enorme geknoop. Heb op i-net een gebruiksaanwijzing gevonden. Ik neem aan dat je er na verloop van tijd meer handigheid in krijgt? Hoe lang doen jullie over je kind 'inbinden' en ook weer 'ontbinden'?
Ik kan er touwens eentje van Melonovy overnemen, 20 euro.
Ik heb hem binnen twee minuten om. In het begin deed ik er drie keer zo lang over. Het lijkt meer werk dan het is. Enig gedoe vind ik dat je altijd droog moet staan. Dus als je hem na een terrasje weer om wilt knopen moet je of binnen gaan staan, of een schoon stukje straat kiezen of het ding met kind en al omhouden Want die lange punten slepen over de grond bij het omdoen.
Maar ook daar krijg je handigheid in.

Echt, je krijgt geen spijt van je aanschaf, zeker niet als je bijv. een babydraagzak hebt geprobeerd ter vergelijking, je ervaart echt zoveel draagcomfort. Als je wilt heb ik wel beeldmateriaal, maar dat vindt je ook wel op internet.

Enne... 20 euro is niet duur. Als het niet bevalt kun je hem toch ook weer doorverkopen voor dezelfde prijs? Eén keer gebruiken maakt verder weinig uit.
pi_41977182
De eerste keer: tien minuten.
Nu: een minuut.
Ik deed hem in het begint trouwens veels te los, maar omdat tricot zo rekt kan je hem best strak knopen bij zo'n heel klein hummeltje.
pi_41977243
Ah, dat knopen valt dus wel mee.
Ik zal de tijden voor mij maar verdrievoudigen, ben af en toe zo'n kluns...
  woensdag 20 september 2006 @ 11:26:06 #85
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41977873
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:06 schreef Moonah het volgende:
Ah, dat knopen valt dus wel mee.
Ik zal de tijden voor mij maar verdrievoudigen, ben af en toe zo'n kluns...
Oefening baart kunst Voordat de kraamverzorgster weg was had ik er al heel veel handigheid in. Ik ben de eerste week al direct een paar keer buiten gaan wandelen namelijk omdat het zulk lekker weer was (en ik eigenlijk even lekker alleen wilde zijn met de pasgeborene in kwestie). Wat Owlet zei had ik ook: Vaak veel te los, dat draagt echt heel vreselijk. Ook wel eens te strak gedaan , dat zat ook niet lekker. Maar ook dat voel je vanzelf goed aan.
pi_42050659
De Shelter van Lodger is dan geen draagdoek, maar zou het handig/fijn zijn?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_42050740
ziet er knus uit... ook nog een idee. Wilde al gaan kijken om mijn draagdoek met fleece te bekleden....
  zaterdag 23 september 2006 @ 13:27:28 #88
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42074370
ik heb mijn doek binnen

Alleen die 2e zit niet helemaal goed, dat moet "rechtop met opgetrokken beentjes" zijn, alleen ik heb het idee dat dat voor pasgeboren frummeltjes is, maar dit vond Iris ook lekker
pi_42074541
Dat ziet er heel erg knus uit. Ik was al om, maar nu helemaal.....
pi_42074636
LadyS, dat ziet er goed en netjes uit!! Heb je lang staan oefenen?

Ik heb een doek overgenomen van Belana en heb een paar uurtjes staan oefenen met een pop, maarre het uiteindelijke resultaat was dat de pop op de grond lag en ikzelf vast zat in 3 knopen die ik amper loskreeg
Maar even dooroefenen dus
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  † In Memoriam † zaterdag 23 september 2006 @ 13:40:21 #91
81992 Githa
pi_42074657
Ziet er idd heel knus uit...en dat voetje dat eruit steekt
  zaterdag 23 september 2006 @ 13:57:31 #92
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42075047
Dat oefenen viel hier gelukkig wel mee, we hadden het vrij snel door. Nog niet alle houdingen hoor. Peter heeft ook geoefend om een pop op zijn rug te binden (zonder hulp ) Peter had echter wel een glas water omgegooid in zijn pogingen
pi_42075104
wat lief ladyS! (nee niet dat glas water, hoewel, het feit dat ie geoefend heeft met een pop vind ik wel weer erg schattig ).
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:12:46 #94
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42075403
ja, peter vindt het prachtig. Hij ging het meteen uitpakken en Amber in de draagdoek zetten, toen hij doorhad hoe het moest En Amber vindt het ook prachtig
pi_42088549
Leuk, LadyS! en ik vind Iris zo´n prachtig koppie hebben hč
  maandag 25 september 2006 @ 12:50:15 #96
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42110013
Iris kan bij papa ook lekker zitten

Dit zag er zo ontzettend knus uit, echt een buideltje om in te zitten
  maandag 25 september 2006 @ 17:01:58 #97
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42115973
De TT wat algemener gemaakt.

Zat er trouwens een tijdje geleden al aan te denken om een 'draagdoeken-topic' te openen, aangezien ik voor de baby aan een doek zit te denken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_42131389
heel mooie foto's!!! *zwijmel*
Vandaag eindelijk de oudste nog eens kunnen dragen... was al een week of 5 geleden nu! Tot 10 dagen voor de bevalling kunnen dragen, maar dan ging het echt niet meer en nu zijn we 3 weken na de bevalling en zijn mijn buikspieren eindelijk aan het versterken en heb ik ze dus terug voor een kwartiertje kunnen dragen... Ik moet zeggen, ik vond het zalig! De kleinste bij de papa in de slen en de oudste bij mij in de kubeba... We hebben genoten! (en de oudste duidelijk in haar nopjes omdat ze nog eens bij mama mocht zitten ipv bij papa in de lifter )
Draagdoekenblog!
pi_42134656
Jaaaah!
Mijn draagdoek is gearriveerd! Tnx again Melonovy!
Wat een enorme lap zeg! Dat wordt flink oefenen.

Grappig, als ik die foto's van LadyS zie, dan is het net of je gewoon nog steeds zwanger bent, maar dan uitwendig!
Maar da's natuurlijk ook de achterliggende gedachte Moonah...
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:39:07 #100
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_42135551
Mooie doek Lady_S!

Ik heb vandaag (voor het eerst) eens geprobeerd om Hanne op mijn rug te dragen..
Het was even een gedoe om de boel goed te krijgen maar het is gelukt.

Tadaa!

En nu ligt ze lekker tegen me aan te slapen

Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_42136000
noli wat leuk! Dat ziet er comfi uit!
pi_42136730
ach wat leuk!!!
ik wil ook een draagdoek
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:49:47 #103
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_42137014
Net -met Hanne op m'n rug- Wilyan van de PSZ gehaald.
Trekt toch nog steeds heel wat bekijks hoor in zo'n prutdurrep. Ouwe oma'tjes die er versteld van staan, moeders die je zo -> nakijken en weer regelmatig een "Oh wat mooi" of "Oh wat handig" gehoord.

Net toen we thuis kwamen, Hanne er maar weer uit gehaald..
Nou drama! Dame wou er helemaal niet uit. Ze was me toch kwaad! Maar ja we moeten zo toch even een broodje eten en dat lijkt me handiger als ze niet op m'n rug hangt
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:55:31 #104
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42137147
Ik vind het allemaal helemaal geweldig. Zit ondertussen wel na te denken of ik op de een of andere manier de draagdoek toch over 2 schouders kan dragen om zo het gewicht beter te verdelen. Dus het comfort van een slen combineren met het gemak van een draag doek. In mijn hoofd zitten al wat ontwerpjes, maar ik moet nog zien of het gaat kloppen. Als er nog meer mensen zin hebben om mee te denken, dan is dat welkom.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:06:33 #105
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_42138976
Wat ziet dat er schattig uit, mooie kleuren ook. Toen ik de mijne kocht kon ik kiezen tussen grijs crčme of spijkerbroekblauw, ik heb toen maar gekozen voor die blauwe want de grijze was niet meer op voorraad en de cremige leek me zo snel vies worden.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:09:38 #106
108648 cattie
lieve moeder
pi_42139068
Het lijkt mij ook zo leuk, een draagdoek. Helaas kan ik het met mijn rug echt niet hebben, maar mijn man gelukkig wel en die draagt Ive dus ook regelmatig.
pi_42139154
Chacama, ik ben bezig om me er toe te zetten een mei tai te maken. heb een enorme lap stevige stof van mijn mams gekregen, en ook nog een flinke lap fleece, wellicht dat ik daar iets sling-achtigs van wil maken. En dan allemaal het liefst voor de vakantie (over twee weken)
pi_42140239
ik ben al aan het zoeken voor een draagdoek, maar waar moet je allemaal op letten eigenlijk?
op de website van LLL heb ik er eentje gezien, maar daar staat verder niks geen info bij.
En die tricot-slen vind ik ook wel mooi..
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:13:34 #109
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42140713
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:12 schreef Jelief het volgende:
Chacama, ik ben bezig om me er toe te zetten een mei tai te maken. heb een enorme lap stevige stof van mijn mams gekregen, en ook nog een flinke lap fleece, wellicht dat ik daar iets sling-achtigs van wil maken. En dan allemaal het liefst voor de vakantie (over twee weken)
Enthousiasteling, maar goed het valt te proberen. Ben zelf niet een ster met de naaimachine, maar heb een hele hele lieve peetmoeder die daar echt een ster in is.

Dan wat technische vragen...

de draagdoek heb ik gezien..

maar wat is een mei tai

hoe zit het in het verschil tussen een slen en ....(wat is er nog meer??)

Waar ik in feite naar op zoek ben is een handige en snelle manier om mijn baby vanaf de geboorte te kunnen dragen, waarbij ik het gewicht recht over mijn rug verdeel. Vandaar dat ik aan het kijken ben om de draagdoek iets aan te passen, maar als er al makkelijkere 'doeken' zijn, dan hoor ik het graag.
pi_42141442
Moeilijk zeg om zo een draagdoek te zoeken. Ik ga naar de jongegezinnenbeurs, en daar heeft draagdoek.nl ook een stand, dus ik kijk daar wel even. Kan ik gelijk uitproberen (hoop ik)
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:44:22 #111
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42141516
Goede optie CM. Als ik nog mobiel genoeg ben, wil ik ook gaan. Het liefst door de week, want dat is het hopelijk net ff iets rustiger....
pi_42143941
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:13 schreef chacama het volgende:

de draagdoek heb ik gezien..

maar wat is een mei tai
Als je via google zoekt kom je veel plaatjes tegen, ik geloof dat er ook wel een plaatje eerder in het topic staat. het is in ieder geval een soort simpele rugzak voor een wat ouder dan pasgeboren kind. Eigenlijk niet meer dan een stoffen lap die onder de billetjes/achter de rug gaat en vier banden waar je alles mee om bind (over je schouder en om je heupen).
quote:
hoe zit het in het verschil tussen een slen en ....(wat is er nog meer??)
Slen, sleng, sling, het is allemaal hetzelfde: een enkele lap waarin je je kind draagt, meestal met de doek over een schouder en het kind op de buik/heup/rug.. Het komt volgens mij van Slendang, het indonesische woord (maar zeker weten doe ik dat niet).
Het is in ieder geval niet zo dat een sling een ring heeft en een draagdoek niet of een sleng gewatteerd is of juist weer niet. Het is gewoon maar net welke naam je gebruikt.
Een tricot doek is wat nieuwer, gebaseerd op de langere knoopdoeken die in andere werelddelen gebruikt worden. Het voordeel van tricot is dat het zich helemaal om jou en je kind vormt, maar in principe kan je ook een niet-rekkende doek gebruiken.
Draagdoek is gewoon een algemeen begrip voor een stuk stof waar je je kind in kan dragen

[/quote]Waar ik in feite naar op zoek ben is een handige en snelle manier om mijn baby vanaf de geboorte te kunnen dragen, waarbij ik het gewicht recht over mijn rug verdeel. Vandaar dat ik aan het kijken ben om de draagdoek iets aan te passen, maar als er al makkelijkere 'doeken' zijn, dan hoor ik het graag.[/quote]

Misschien is een storchenwiege iets voor je?
Persoonlijk vind ik dat je het gewicht bij een simpele knoopdoek (sleng, sling, slang, what's in a name ) en een jong kind nog goed kan verdelen door het schouderstuk helemaal uit te spreiden.

Wat je eventueel ook zou kunnen proberen is om twee losse knoopdoeken te hebben. Voordeel daarvan is dat je ze niet steeds opnieuw hoeft te knopen (wat voor mij de knoopdoeken echt ideaal maakt, je hangt ze zo aan de kapstok of stopt ze gebruiksklaar in je tas) maar dat je wel wat meer verspreiding van het gewicht hebt. De tweede doek kan je over de "dragende" doek doen om zo extra steun te geven, net waar en hoe het prettig is.

[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 26-09-2006 17:07:03 (typo) ]
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:37:19 #113
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42144403
Die storchenwiege ziet er goed uit, maar ook prijzig. Denk dat ik het dan eerst even met de sleng ga proberen en de tip van jou ook even ga uittesten.

En als ik weet wat de breedte van de stof van de storchenwiege is dan kan ik natuurlijk ook 4,10 lange stof kopen. Moet ik alleen nog ergens de gebruiksaanwijzing zien te vinden, maar dat lukt vast wel via google of zo.

thanks voor je snelle reactie
  † In Memoriam † dinsdag 26 september 2006 @ 21:50:38 #114
141844 Macka66
pi_42153541
Mag ik nog even verder nuanceren in aanvulling op Owlet's uitgebreide post?
Het is allemaal heel verwarrend wbt de naamgeving.
De Storchenwiege is een wrap (knoopdoek), en geen sling. Een sling heeft geen sluiting maar vormt een soort koker. En als je 'm met een ringensluiting maakt is het een ringsling.
De Tricot Slen van Babylonia.be is, evenals een slendang, geen sling maar een wrap.

De Storchenwiege is dus een knoopdoek, qua afmeting gelijk aan de Tricot Slen maar de stof is niet rekbaar. Het is een stof van zacht garen en geweven op een manier die de doek toch veel sterkte geeft.
Geen stof die je in de stoffenzaak vindt, en dat geldt ook voor de extra stevige tricot van de Tricot Slen (die rekt dacht ik in de breedte en nauwelijks in de lengte).

't Is goed opletten wat voor een stof je koopt. Tricot die alle kanten oprekt is bijvoorbeeld niet fijn en niet veilig om in te dragen. Maar in principe kun je van iedere stevige, niet-rekbare stof wel een veilige wrap maken. Alleen wordt die niet zo lekker zacht als de Storchenwiege, en moet je afwachten hoe de slijtvastheid is.
knoopdoek maken en knopen

En over snel en makkelijk dragen: de ring sling is het snelst en makkelijkst. Maar voor lange einden dragen zou ik gaan voor de mei tai.
mei tai foto's
patroon mei tai
pi_42158228
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:27 schreef LadyS het volgende:
ik heb mijn doek binnen

[afbeelding]
[afbeelding]

Alleen die 2e zit niet helemaal goed, dat moet "rechtop met opgetrokken beentjes" zijn, alleen ik heb het idee dat dat voor pasgeboren frummeltjes is, maar dit vond Iris ook lekker
Wow, dat ziet er echt onwijs tof uit .
Don't stop moving baby *wiggle* *wiggle*
pi_42164734
Dankje Mack. Wat ik me dus afvraag, zou het mogelijk zijn om de baby liggend in de x-methode te leggen. Dat zou voor mij de ideale uitkomst zijn. Het is een makkelijk bindmethode, maar of het ook veilig is, dat vraag ik me dus af. Nou, ja en anders toch maar over 1 schouder. Weet alleen niet hoelang mijn rug dat trekt. En dat terwijl die kleintjes niets wegen. Misschien valt het deze keer wel mee, omdat mijn rug inmiddels aan 13 kilo kind is gewend.
  woensdag 27 september 2006 @ 12:14:14 #117
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_42165993
Chakama, maar je kunt 'm toch ook liggend over twee schouders doen?
Dat is als figuur 1b:

1b version: The cloth goes backwards at the other shoulder, not at the hip. Cross it on your back and tie it around your waist.

Dan heb je het gewicht verdeeld over twee schouders.
Maxi, Midi & Mini
pi_42166206
Kijk die zocht ik. Noli... helemaal super bedankt. Ik ben om en ga dus voor deze versie.... jippie!!!!
pi_42188873
een slen is een lange doek die je moet knopen...
een sling is een doek voor over 1 schouder meestal vastgemaakt met ringen

toch een groot verschil in vind ik
Draagdoekenblog!
pi_42194986
Toch blijf ik er bij dat de namen door elkaar gebruikt (kunnen) worden. Althans, ik weet dat toen ik een klein meisje was en mijn moeder een aantal borstvoedings- en moedergroepen leidde de namen door elkaar gebruikt werden.
Het ligt ook maar net aan de taal. Slen(dang) is in NL veel meer ingeburgerd door de indonesische achtergrond.
In engelstalige landen is die naam echter helemaal niet zo bekend en gebruikt men de naam sling.

wikipedia over de sling
  † In Memoriam † donderdag 28 september 2006 @ 15:10:32 #121
141844 Macka66
pi_42200008
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:43 schreef owlet het volgende:
Toch blijf ik er bij dat de namen door elkaar gebruikt (kunnen) worden. Althans, ik weet dat toen ik een klein meisje was en mijn moeder een aantal borstvoedings- en moedergroepen leidde de namen door elkaar gebruikt werden.
Het ligt ook maar net aan de taal. Slen(dang) is in NL veel meer ingeburgerd door de indonesische achtergrond.
In engelstalige landen is die naam echter helemaal niet zo bekend en gebruikt men de naam sling.

wikipedia over de sling
Tja, ik ben een nieuweling van na de namenwildgroei
Ik ga het voor het gemak denk ik maar houden op draagdoek als soortnaam, met ringsling en knoopdoek als types.

Maar leuk, draagdoeken in de Wikipedia (al ben ik het met een paar dingetjes niet helemaal eens, zoals over dat verwennen). Als je op de link naar de Nederlandse versie klikt kom je trouwens op Slendang terecht. Daar twijfel ik over de foto. Volgens mij red je die knoopwijze niet met een slendang in de opgegeven maat. Het blijft *ingewikkeld*.
pi_42255042
Ze zijn binnen. Nu nog een doek maken. Maar dat komt volgende maand, als ik echt vrij ben.... En dan ga ik ook meteen kijken voor een grote andere doek.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:01:33 #123
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42385870
Nou, ik ben echt helemaal verliefd op de doek Iris zit er regelmatig in, in allerlei houdingen, afhankelijk van haar bui op dat moment
Wat ik me wel afvraag is hoe je nou moet voeden in zo een ding? Want dat lijkt me retehandig, maar ik kan maar niet verzinnen hoe je dat het best zou kunnen doen?
Iemand die dat wel weet?
  donderdag 5 oktober 2006 @ 22:08:19 #124
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42405395
In mijn zoektocht, heb ik hem langs zien komen, maar ik weet even niet meer waar. Je kunt inderdaad dus een voedingshouding aannemen in de draagdoek. Ik ga even zoeken....

hebbus via de wikipedia

borstvoeding in een draagdoek
  zondag 8 oktober 2006 @ 22:04:00 #125
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42494255
Dank je!!!
Maar het ziet er nou niet echt handig uit om discreet in het openbaar te voeden
Ik doe wel "gewoon" voeden in het openbaar
  † In Memoriam † zondag 8 oktober 2006 @ 23:19:46 #126
141844 Macka66
pi_42497447
In een ringsling kun je wel snel en handig voeden.
foto's voeden in de ringsling
niet van mijzelf, maar van twee personen met veel verstand van bv en draagdoeken :-)
pi_42497557
haha macka, wat kijkt die dame er droog bij.
pi_42500065
die vrouw, ellen van kooij... een experte op vlak van draagdoeken!
Draagdoekenblog!
  † In Memoriam † maandag 9 oktober 2006 @ 12:43:46 #129
141844 Macka66
pi_42507747
Ja, en ze heeft hier haar demonstratiegezicht op
(Behalve op de laatste foto)

De ringsling die ze gebruikt (een Lovely Sling) heeft een korte staart. Bij een ringsling met een wat langere staart kun je de staart gebruiken om bij het voeden je borst nog meer te bedekken.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:28:38 #130
108648 cattie
lieve moeder
pi_42649248
Ik heb Ive gisteren en vandaag met de draagdoek (Nogmaals bedankt LadyS) naar het kdv gebracht! Hij vindt het geweldig, kan heerlijk om zich heen kijken. Ik vind het heel knus. Maar ook wel een beetje zwaar, maar dat is ook wennen denk ik.
Ik vond trouwens nog een site met hele mooie, ecologisch verantwoorde, draagdoeken. Hij is wel in het duits... Er staan ook verschillende knoopmanieren bij, meer dan ik eerder gevonden heb.
Zie hier.
pi_42650209
Hihi, Ellen

Mijn dochter is nou er zelf helemaal klaar mee, met de doek. Te veel te zien, te beleven, geen tijd enzo.
  maandag 6 november 2006 @ 15:56:54 #132
103793 kozakken
Living the life
pi_43293218
Ik heb nu dus ook een draagdoek. op 't stoffie, op het gevoel van Romme dicht tegen me aan.
Maar hoe weet ik nou of de draagdoek goed is of evt. te groot of te klein. Hoe zie je dat (te klein trouwens in mijn geval eerder een optie dan te groot )
pi_43294035
Dat merk je vanzelf als hij niet lekker zit. Of als Romme blauw aan loopt maar dan zit ie wel érg strak. Flauw grapje, maar er is gewoon geen manier om te zeggen dat het niet goed zit behalve je eigen gevoel.
beter te strak dan te los i.v.m. uitvallen, maar verder moet je gewoon helemaal af gaan op wat voor jullie lekker werkt.
ook voor wat betreft de houdingen trouwens. Ronja houdt bijvoorbeeld echt niet van liggen in de draagdoek. Die wil (semi-)rechtop. Aals ze slaapt laat ik haar wel zakken tot ze wat meer ligt.
En andere kinderen liggen juist weer heel graag.

Heb je een tricot doek?

* owlet wil zo graag een niet-rekkende doek a la Storchenwiege maar helaas is het geld er niet
  maandag 6 november 2006 @ 18:24:18 #134
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43297847
Ik heb een draagdoek uit drie delen, 2 losse schouderbanden en de knoopband, ben even de naam kwijt. Combi-slen geloof ik? Hij komt van Prenatal. In de gebruiksaanwijzing staan een aantal houdingen, waaronder de kommahouding, dat is de enige die nu al mag voor Simon.
Maar ik krijg hem er niet goed in in die houding, hij vindt het niet leuk en het ziet er ook niet comfortabel uit.

Iemand een tip?

En die zithouding tegen je aan, mag die nu al, Simon is 5 weken. Het hoofdje heeft dan toch geen steun van de draagdoek?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † maandag 6 november 2006 @ 19:06:11 #135
141844 Macka66
pi_43299528
Combi cotti heet 'ie.

Ik heb ook zo'n rechtopzittertje.
Mijn tip: combi cotti verkopen, een knoopdoek zoals tricot slen of bundler of baby cuddle kopen omdat je daar veel meer mee kan. (Of een duurdere niet-rekbare) Simon met beentjes in kikkerhouding rechtop in de draagdoek tegen je aan knopen, dat kan nu wel. En met je hand (of als het kan met een van de zijden van de doek die over je schouder loopt) zijn hoofdje steunen.
pi_43301566
Ik ga helemaal mee met Macka, hoe minder toeters en bellen er aan een doek zitten hoe meer mogelijkheden er zijn!
En als alles ondersteund is en zijn beentjes gevouwen zijn kan rechtop best af en toe, je draagt hem immers zonder doek ook niet altijd liggend
pi_43301880
Ik heb de tricotti, twee doeken. Eens Fons er goed in ligt is het een erg handig ding, maar ik weet niet altijd of hij wel goed ligt. Soms zijn het echt wel rare houdingen waar hij zich dan blijkbaar wel goed bij voelt en soms lijkt het of hij goed zit en weent hij, dus dan herbegin ik. Kan je er eigenlijk iets verkeerd mee doen als je kindje het wel comfortabel lijkt te vinden?
  maandag 6 november 2006 @ 22:59:28 #138
103793 kozakken
Living the life
pi_43310156
Romme vindt het erg lekker, heb ik vanmiddag wel ontdekt. Hij zakt wel iets na verloop van tijd, maar niet ernstig, heb ik het idee.
De draagzak is nu echt definitief history. Wat een onding vind ik dat zeg. En wat vind ik het een lekker gevoel om dat zachte buikje te voelen uitzetten tegen mijn buik
Deze doek heb ik dus. Een enorm lange, bedacht me dat het wel leuk was om eens helemaal op de foto te zetten. Bij deze dus

En hier voor de eerste keer in gebruik
  † In Memoriam † dinsdag 7 november 2006 @ 00:28:22 #139
141844 Macka66
pi_43313570
Wat ziet dat er gezellig uit kozakken, zo'n tevreden koppie dat uit de doek komt piepen!
  woensdag 8 november 2006 @ 13:13:38 #140
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43356108
Om even goede reclame te maken voor Draagdoek.nl: grote klasse. Ik kan alsnog een maat XL krijgen. Gelukkig.
pi_43380233
quote:
Op woensdag 8 november 2006 13:13 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Om even goede reclame te maken voor Draagdoek.nl: grote klasse. Ik kan alsnog een maat XL krijgen. Gelukkig.
he wat fijn!
Bij mij is het toen ook allemaal goed opgelost. Mijn bestelling was om de een of andere reden blijven liggen en toen heb ik er als goedmakertje een bandana bij gekregen. En Kay heeft ook nog even gevraagd of ik zeker was van de kleur aangezien het bruin van de doek niet terug kwam in de camouflageprint van het middenstuk. Perfecte service dus!

Vandaag heeft Ronja weer de halve dag in de draagdoek doorgebracht in de stad. Heerlijk, zo'n slapend meisje tegen je aan. Halverwege de dag nog even gevoed in de burgerking (zowel zij als ik ) en daarna om het leuk te houden even omgekeerd in de doek (gezichtje naar voren). Da's geen ideale houding, maar voor een kwartiertje kan het net even wat afwisseling geven. Daarna heeft ze weer lekker ingestopt verder geslapen.

Ik merk wel dat ze groeit, ze zakt al weer een stukje verder het tricot in. Maar gelukkig lag er bij mijn moeder nog een meter of zes rode simpele katoen dus ik ga een niet-rekkende wikkeldoek a la storchenwiege maken om te kijken of dat ook bevalt. Als dat bevalt dan wordt het sparen sparen sparen want ik ben toch wel een beetje verliefd op die mooie regenboogkleurtjes van de Storch...
  † In Memoriam † woensdag 8 november 2006 @ 23:50:59 #142
141844 Macka66
pi_43380833
quote:
Op woensdag 8 november 2006 23:33 schreef owlet het volgende:

[..]
Maar gelukkig lag er bij mijn moeder nog een meter of zes rode simpele katoen dus ik ga een niet-rekkende wikkeldoek a la storchenwiege maken om te kijken of dat ook bevalt. Als dat bevalt dan wordt het sparen sparen sparen want ik ben toch wel een beetje verliefd op die mooie regenboogkleurtjes van de Storch...
Owlet, bekijk dit draagdoekenforumbericht eens snel. Misschien zit er wat voor je tussen (al is het geen Storch)...

[ Bericht 2% gewijzigd door Macka66 op 08-11-2006 23:57:39 ]
pi_43381247
Hm, mijn berichtje is weer weg

In ieder geval, ik had het al gelezen en heb zelfs nog even getwijfeld. Maar ik vind het nog steeds veel geld om nu uit te geven (net gestopt met werken, de feestdagen, eigenlijk geen draagdoek nodig, etc.) en ALS ik dan veel geld uit zou geven wil ik een Anna
Ach, ooit....
pi_43381388
tsja, wie wil er nou niet een Anna!
pi_43387473
@Owlet: ik kreeg mijn bandana gratis op de beurs. Als je naar de beurs kwam met draagdoek of hem daar kocht, mocht je er eentje uitzoeken.
  vrijdag 10 november 2006 @ 23:50:50 #146
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43443156
Weet iemand trouwens waarom wordt afgeraden om de baby met het gezicht naar buiten te dragen? Dus rugje op je buik.
pi_43443316
De rug staat dan niet in een natuurlijke bolling (over je borst) maar in een holling en da's niet ideaal.
Ook ligt het zwaartepunt veel verder van je af waardoor het minder prettig dragen is. Ik doe het heel af en toe wel eens hoor, als ze bijvoorbeeld echt even toe is aan iets anders en aan interactie (na een paar uur dragen door de stad bijvoorbeeld. Maar langer dan een minuut of tien of een kwartiertje vind ze het niet fijn (en ik ook niet want het draagt minder comfortabel).
Overigens zet ik haar dan wel (net als in dezelfde houding maar dan andersom) nog in de boeddhahouding, dus met haar beentjes gebogen.
  vrijdag 10 november 2006 @ 23:58:57 #148
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43443432
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 23:55 schreef owlet het volgende:
De rug staat dan niet in een natuurlijke bolling (over je borst) maar in een holling en da's niet ideaal.
Ook ligt het zwaartepunt veel verder van je af waardoor het minder prettig dragen is. Ik doe het heel af en toe wel eens hoor, als ze bijvoorbeeld echt even toe is aan iets anders en aan interactie (na een paar uur dragen door de stad bijvoorbeeld. Maar langer dan een minuut of tien of een kwartiertje vind ze het niet fijn (en ik ook niet want het draagt minder comfortabel).
Overigens zet ik haar dan wel (net als in dezelfde houding maar dan andersom) nog in de boeddhahouding, dus met haar beentjes gebogen.
Okee. Ik zal het in gedachten houden. Het leek mij trouwens ook zwaarder voor Kendahl, omdat hij dan zijn hoofd nog meer omhoog moet houden. Andersom kan hij namelijk zijn hoofd op mijn borst leggen.
pi_43443561
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 23:58 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Okee. Ik zal het in gedachten houden. Het leek mij trouwens ook zwaarder voor Kendahl, omdat hij dan zijn hoofd nog meer omhoog moet houden. Andersom kan hij namelijk zijn hoofd op mijn borst leggen.
Inderdaad, Ronja houdt het ook niet zo lang vol. Het is wel een koddig gezicht trouwens, zo'n koppie dat er tussen uit piept
pi_43460921
Pfff! Vandaag een dagje door de stad gebanjerd met Kendahl in de draagdoek. Ging allemaal prima, zolang ik even pauzes had van een minuutje of twintig. Voor mij lekker en voor hem ook. Nu is mijn rug wel een beetje moe. Toch ga ik strakjes uit... eventjes rust in het hoofd.
Kendahl vindt het, geloof ik, best in de doek. Meestal slaapt hij, maar hij kan ook veilig vanachter een lapje stof in het rond kijken. Lekker dicht bij mams en paps en ik las dat het ook wel goed is voor de heupjes.
  vrijdag 24 november 2006 @ 20:44:34 #151
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43862146
Ik heb mijn draagdoek besteld. Het duurt even voordat ie er is, omdat de stof niet vooradig is, maar goed ik heb geduld.

Heb alleen wel een vraag. Wat doe je een kindje aan als je met een draagdoek naar buiten gaat. Is de draagdoek de jas of doe je ze nog een vest of jas aan. En hangen ze buiten jouw eigen jas of juist erbinnen.....
  vrijdag 24 november 2006 @ 20:46:39 #152
94046 PM-girl
pi_43862212
Ik doe Simon in de combi cotton (redelijk wat stof daarvan om hem heen) op mijn shirt, daarover een vest als we naar buiten gaan wat ik erom dichtknoop.
Zelf een openhangende jas
*
  † In Memoriam † vrijdag 24 november 2006 @ 21:45:52 #153
141844 Macka66
pi_43864099
Ik had gelukkig echt heel erg een winterjas nodig, en heb een speciale jas die je tot draagjas kunt omtoveren aangeschaft. Heerlijk ding! En straks natuurlijk extra mooi met Lucie in de puzzelhoofdprijs
pi_43865479
die heb ik ook gehad, vond 'm fijn als positiejas maar met draagzak heb ik 'm eigenlijk nooit gebruikt. ik vond het een veiliger gevoel om de draagzak buiten mijn jas te dragen. als 't erg koud was deed ik de baby wel een winterpak aan (met broek eraan vast) en natuurlijk een mutsje op. met kind in/onder je jas heb je een groter risico dat de baby niet genoeg zuurstof krijgt.

(ik ken helaas iemand bij wie dat fataal is afgelopen... niet met deze jas hoor, maar wel met een warme winterjas, ze ging een lange wandeling maken in de sneeuw, kind lekker warm in draagzak onder haar jas.)
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:33:51 #155
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43865825
Vriendlief, had de draagdoek onder de jaas geknoopt en jas halverwege dichtgemaakt. Koppie eruit, genoeg frisse lucht. Hij heeft een jasje/vest aan en een muts op. Warm zat. Ik doe wel dubbele sokjes aan. Dus sokbroek en daarover sokken. Kendahl en papa genieten van de draagdoek, het versterkt hun band en samengevoel
  † In Memoriam † vrijdag 24 november 2006 @ 23:00:56 #156
141844 Macka66
pi_43866666
Misschien te gebruiken voor de handige harrriettes onder ons: bij die supersjieke draagjas van mij zit een soort bef met colletje voor het kind, dat ding maak je vast aan de kraag van de jas, als je de jas dan laag laat sluiten heb je het allebei toch warm genoeg.
  zaterdag 25 november 2006 @ 11:20:20 #157
94046 PM-girl
pi_43874779
Ik doe inderdaad mijn vest tot onder zijn nekje dicht, daarboven laat ik het open. Als we net even in de wind lopen, doe ik er even een lichte sjaal overheen, totdat de wind er niet meer opstaat.
*
  zaterdag 25 november 2006 @ 12:28:50 #158
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43875974
Ok. Dat is fijn om te weten. Ik wil Maud namelijk graag in de draagdoek vervoeren. Als ik dan een paar uurtjes in de winkel ben dan kan ze gewoon mee en hoef ik ze niet al naar de oppas te brengen. En in de wagen op kantoor vind ik zelf iets minder omdat daar een petroleum kachel brand. Voor even kan het wel, maar die lucht lijkt me niet echt geschikt....
Het zal dan voor mij een thermoshirt worden en een dunne trui. Dan de draagdoek en dan mijn werk trui. Daar zit een lekker diepe rits in waar d'r koppie dan uit kan steken. Maud zal ik dan maar lekker een majootje aandoen en een broekje, een romper lange mauw, een truitje en uiteraard een mutsje. Dan zouden we allebei wel warm genoeg moeten zijn, lijkt me....
pi_43876132
Ik heb een tricot wikkeldoek, dus dat zijn drie lagen tricot. Ronja draagt dan haar gewone kleren, leren slofjes en een muts. Mijn jas laat ik open met een sjaal voor mijn eigen hals.
Tot nu toe was dit eerder te warm dan te koud, ook omdat ze altijd een wollen hemdje draagt onder haar romper.
Een jas over de draagdoek vind ik niet prettig vanwege de warmte maar ik denk er wel over om een draagponcho (poncho met twee hoofdgaten ) te breien.
pi_43876472
Dat is leuk owlet!

Ik gebruik nu vooral de babybjorn. Een vest van mij eromheen en voor mezelf een jas die open hangt. Als het hard waait, krijgt Anna een mutsje op, omdat ze de muts van haar jas elke keer af krijgt. D'r handjes passen nu nog tussen ons in, dat is ook wel warmer. Binnenkort weer meer oefenen met de doek. Echt makkelijk zo, gisteren heb ik 2,5 uur met haar rondgelopen. Voorheen ging ik met de wagen naar de stad, maar dan kun je nergens binnen. Nu ging dat wel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 14:33:06 #161
141844 Macka66
pi_43878320
Thuiswerkmoederbedrijf Storm op Zolder heeft binnenkort een patroon (+ wol) voor een draagponcho te koop. Ik heb het prototype van dichtbij gezien en gevoeld, en het wordt een handig en lekker zacht ding.

Vandaag overigens anderhalf uur met Lucie in de draagjas door de miezerregen gelopen. We zijn allebei warm en droog gebleven. Bovendien waren er met de draagjas veel minder vreemden die aan haar wilden gaan frutten dan wanneer ik haar over een gewone jas draag. Nog een voordeel dus
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:37:14 #162
94046 PM-girl
pi_43878388
Dat is idd een voordeel van de draagzak, mensen komen minder vlug aan je kindje, is mijn ervaring. En ze vinden het nog schattiger, omdat het er zo lief uitziet, je kleintje tegen je aan!
*
pi_43878460
Ik heb juist veel meer bekijks en aanspraak met Anna op mijn buik.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zaterdag 25 november 2006 @ 15:13:47 #164
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43879235
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 12:28 schreef chacama het volgende:
Maud zal ik dan maar lekker een majootje aandoen en een broekje, een romper lange mauw, een truitje en uiteraard een mutsje. Dan zouden we allebei wel warm genoeg moeten zijn, lijkt me....
Een trui over de draagdoek en dan nog 2 lagen kleding bij Maud.. Volgens mij is dat bloedheet. Het is toch gewoon voor binnen in de winkel? Als Iris (die is wel een stuk ouder natuurlijk) bij mij in de draagdoek zit, dan doe ik me jas niet eens dich (en dan heb ik het over buiten)
Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd hoor
pi_43880675
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 15:13 schreef LadyS het volgende:

[..]

Een trui over de draagdoek en dan nog 2 lagen kleding bij Maud.. Volgens mij is dat bloedheet. Het is toch gewoon voor binnen in de winkel? Als Iris (die is wel een stuk ouder natuurlijk) bij mij in de draagdoek zit, dan doe ik me jas niet eens dich (en dan heb ik het over buiten)
Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd hoor
Ik denk ook dat het echt heel warm is. Ronja loopt dan in ieder geval absoluut rood aan en wordt er ook behoorlijk chagrijnig van
Vergeet niet dat je kindje tegen een kruik van 37 graden aan ligt en ook nog drie lagen doek over zich heen heeft.
Een warm hoofd en warme voetjes (al zullen die voetjes er de komende tijd bij Maud nog niet uitsteken) zijn belangrijker, voor de rest zou ik geen extra kleding aan doen en zelf hoe dan ook geen eigen kleding over je doek doen. Als je kindje wat groter is dan kan een jas of trui er over wel omdat ze dan zelf wat beter aan kan geven als het te warm of te benauwd is. Maar dan nog blijft het tricky en helemaal bij een klein babietje zoals Maud!
pi_43881648
Ik houd de temperatuur van Kendahl altijd in de gaten door te controleren op zijn 'eventuele zweetplekken'. nek, borst, oksels enz.
pi_43882383
Ik zou ze ook niet gauw te warm aankleden in de draagdoek. Fons zweet zelfs zonder zijn buitenpak aan in die doek.
  zaterdag 25 november 2006 @ 18:38:01 #168
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43884108
Ok. Dus gewone kleding is voldoende. Het is overigens niet warm in de winkel en ik loop wel van binnen naar buiten. Maar ik geloof dat ik de warmte van de draagdoek even was vergeten en inderdaad mijn eigen temperatuur. Dan doe ik dus inderdaad gewoon mijn gebruikelijke werkkleding aan en Maud ook gewoon haar kleding. Dit in combi met de draagdoek en een fleece-vest/trui zou dan afdoende moeten zijn.
  zaterdag 25 november 2006 @ 18:43:01 #169
94046 PM-girl
pi_43884216
Chacama, ik weet niet welke houdingen je aanneemt tijdens het werken, ik vind namelijk bukken en overeind komen heel lastig met Simon in de doek. Door het gewicht. Boodschappen doen daarom ook, de onderste schappen zijn lastig te doen dan.
*
  maandag 11 december 2006 @ 14:11:32 #170
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44325761
Heb mijn draagdoek binnen. En Maud ligt er nu lekker in te slapen. Bukken is inderdaad niet makkelijk. Dat hoofdje is nog erg bewegelijk. Maar met 1 hand om haar hoofdje te ondersteunen, lukt het goed. Met werken hoef ik gelukkig niet te bukken. Nu met opruimen wel

Maar morgen gaan we testen in de winkel. Verslag volgt.
  vrijdag 15 december 2006 @ 15:53:43 #171
94046 PM-girl
pi_44459661
Ik heb nu even een zelfgemaakte tricot doek te leen, die werkt het zelfde als de combi cotton, alleen is het dus uit 1 stuk waardoor ik het beter kan verstellen op de juiste hoogte.
Ik ga van de week even stof halen om er zelf een te fabrieken, ziet er niet moeilijk uit!
*
pi_44461018
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:53 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb nu even een zelfgemaakte tricot doek te leen, die werkt het zelfde als de combi cotton, alleen is het dus uit 1 stuk waardoor ik het beter kan verstellen op de juiste hoogte.
Ik ga van de week even stof halen om er zelf een te fabrieken, ziet er niet moeilijk uit!
Is het ook niet! Let er wel even op dat de stof niet in de lengte rekt, anders krijg je al snel last van je rug!
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2006 @ 16:30:57 #173
141844 Macka66
pi_44461031
Let je wel op dat de stof niet te erg rekt? Anders hangt Simon dadelijk op je knieën (zeker als hij weer wat grammetjes zwaarder is), en heb jij chronische pijn in je rug en schouders.
Patroon is doodsimpel van die dingen, de stofkeuze is beremoeilijk.
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2006 @ 16:31:57 #174
141844 Macka66
pi_44461063
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:30 schreef owlet het volgende:

[..]

Is het ook niet! Let er wel even op dat de stof niet in de lengte rekt, anders krijg je al snel last van je rug!
Great minds...
pi_44461813
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:31 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Great minds...
HA!

* owlet heeft gister bij de Ikea eindelijk mooie, dunne maar sterke stof gevonden voor een paarse ringsling. nu nog de tijd zien te vinden om achter de naaimachine te kruipen!
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2006 @ 17:10:14 #176
141844 Macka66
pi_44462266
Nu ik hier toch ben... Wij hebben een Storchenwiege gekregen van die lieve Sinteschoonouders Een Albert van 5,20 m. (Via Ebay, bij het duitse Porta-Kids)

Nou had ik al een fijne EllaRoo doek, maar die is dun. De Storch is lekker dik, heel geschikt voor de winter. De EllaRoo moet echt perfect geknoopt worden, anders voel je het op den duur toch wel aan je schouders. Bij de Storch kan je slordiger zijn, ook als je 'm uren achter elkaar gaat dragen.

Albert is heerlijk dik, stevig, maar toch zacht. Hij is ook al door lief gebruikt en goedgekeurd. Lucie vind 'm lekker om in te zitten en op te kauwen. En hij staat zo mooi bij d'r rooie haartjes We zijn er helemaal gelukkig mee!
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2006 @ 17:14:47 #177
141844 Macka66
pi_44462375
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:52 schreef owlet het volgende:

[..]

HA!

* owlet heeft gister bij de Ikea eindelijk mooie, dunne maar sterke stof gevonden voor een paarse ringsling. nu nog de tijd zien te vinden om achter de naaimachine te kruipen!
Ha Owlet, wat fijn dat je de juiste stof hebt gevonden! Doe je een foto als 'ie af is? Met Ronja erin natuurlijk!
pi_44462576
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 17:10 schreef Macka66 het volgende:
Nu ik hier toch ben... Wij hebben een Storchenwiege gekregen van die lieve Sinteschoonouders Een Albert van 5,20 m. (Via Ebay, bij het duitse Porta-Kids)

Nou had ik al een fijne EllaRoo doek, maar die is dun. De Storch is lekker dik, heel geschikt voor de winter. De EllaRoo moet echt perfect geknoopt worden, anders voel je het op den duur toch wel aan je schouders. Bij de Storch kan je slordiger zijn, ook als je 'm uren achter elkaar gaat dragen.

Albert is heerlijk dik, stevig, maar toch zacht. Hij is ook al door lief gebruikt en goedgekeurd. Lucie vind 'm lekker om in te zitten en op te kauwen. En hij staat zo mooi bij d'r rooie haartjes We zijn er helemaal gelukkig mee!
[afbeelding]
*zucht*... moooooi! Ik heb ook al bij Porta-kids gekeken, zodra Ronja niet meer lekker te dragen is in de tricot doek vind ik dat het echt absoluut nodig is om een Storch te kopen. Punt.

Dat kauwen doet Ronja ook, ik vind dat zo'n leuk gezicht. Dan zit ze lekker op d'r gemak naar buiten te gluren, ondertussen heel voorzichtig likkend en sabbelend op de doek. Eigenlijk denk ik dat het een beetje tegen moet houden om te voorkomen dat er straks kleine knaaggaatjes in zitten als ze tanden heeft. Maar daar is het straks nog vroeg genoeg voor, nu is het alleen nog maar
  maandag 18 december 2006 @ 10:09:53 #179
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44530358
  donderdag 21 december 2006 @ 17:31:38 #180
94046 PM-girl
pi_44633284
Ik heb een vraagje. Ik heb een combi cotton. op zich een hele fijne, maar slechts op 1 hoogte te gebruiken, Simon hangt altijd op dezelfde plek. Daarom wil ik zelf van tricot een doek maken, gewoon zo'n 6 meter ding.
Maar ik vind dat Simon het zo heet krijgt in dat ding, gewoon in zijn dunne shirtje.
En met een tricot-doek zal het niet beter worden gok ik zo.
Welke (zelfmaak) doeken zijn koeler dan deze?
*
  † In Memoriam † zaterdag 13 januari 2007 @ 21:25:30 #181
141844 Macka66
pi_45326729
Wij hebben er weer een Storchenwiege bij , een tweedehands Johannes I van 4m10. Hij is meegeweest naar de moedermeet, geknoopt met de Front Short Cross Tie On First methode, en Lucie heeft er zelfs in geslapen. Toch denk ik dat als we de volgende keer een tijd van huis zijn ik weer een langere doek meeneem, die kun je net wat steviger knopen ivm slapen. Maar om in huis rond te sjouwen bevallen deze lengte en knoopwijze heel goed.
  † In Memoriam † zaterdag 13 januari 2007 @ 21:28:46 #182
141844 Macka66
pi_45326813
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:11 schreef chacama het volgende:
Heb mijn draagdoek binnen. En Maud ligt er nu lekker in te slapen. Bukken is inderdaad niet makkelijk. Dat hoofdje is nog erg bewegelijk. Maar met 1 hand om haar hoofdje te ondersteunen, lukt het goed. Met werken hoef ik gelukkig niet te bukken. Nu met opruimen wel

Maar morgen gaan we testen in de winkel. Verslag volgt.
'k Heb 'm vandaag kunnen aanschouwen en hij ziet er heel goed uit, die doek. Lekker comfortabel, mooie kleuren en dan ook nog de naam van de eigenaresse voorop geborduurd.
Ze verkopen ze zeker niet met babietje en al he
  zaterdag 13 januari 2007 @ 21:44:16 #183
56471 pinquit
oh my lama!
pi_45327302
lucie lag er heerlijk in
heb nog zitten denken toen max al 9 maanden ofzo was, om nog een draagdoek te halen.
maar hij laat zich niet meer in allerlei vormen kneden dat ik m dr in krijg volgens mij.
maar misshcien ga ik er nog eentje maken met mn ma, wieweet vind ie het wel heerlijk
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 13 januari 2007 @ 21:53:52 #184
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45327605
Nee, op deze wijze is ie niet verkrijgbaar

altijd al willen weten of zwart haar me ook zou staan
pi_45328189
en, wat vind je er zelf van?

ik vond maud als pakketje erg mooi in de draagdoek vandaag!
lucie had ook een lekker plekje zo. wat ging dat handig dat knopen macka!
  zaterdag 13 januari 2007 @ 23:14:58 #186
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45330094
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 21:25 schreef Macka66 het volgende:
Lucie heeft er zelfs in geslapen.
En hoe!
Eén been opgetrokken, eentje eruit hangend. Cuuuuute!!!!!
Edit: Ik kwam er een foto (door Ladybos) van tegen, als ik zo vrij mag zijn....
Edit2: oeps, je gezicht staat erop, weet niet of je dat wel wil.

En Maud lag ook al zo heeeeerlijk tegen haar mama aan te slapen....
Chaca, tis nog geen carnaval!

[ Bericht 8% gewijzigd door Moonah op 13-01-2007 23:34:32 ]
  † In Memoriam † zaterdag 13 januari 2007 @ 23:35:24 #187
141844 Macka66
pi_45330571
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 21:44 schreef pinquit het volgende:
lucie lag er heerlijk in
heb nog zitten denken toen max al 9 maanden ofzo was, om nog een draagdoek te halen.
maar hij laat zich niet meer in allerlei vormen kneden dat ik m dr in krijg volgens mij.
maar misshcien ga ik er nog eentje maken met mn ma, wieweet vind ie het wel heerlijk
Misschien is een Beth's mei tai wel wat voor jullie dan. Daar slinger je Max zo in
pi_45333397
Foei Macka... mij een beetje jaloers maken hier!
Maar ja, Ronja begint nu echt zwaar te worden in de tricotdoek en hoe blij ik ook ben mijn mijn ringsling, ik moet echt over twee schouders dragen.
Dus ik vind dat het wel tijd gaat worden voor een storch! * owlet duikt e-bay op...

maud
  zondag 14 januari 2007 @ 11:27:42 #189
1762 YPPY
Yppiaans
pi_45337418
Echt handig die doeken gisteren. Ik had mijn slen bij, maar Anna sliep zo goed dat die niet nodig was en voor de korte stukjes (van de auto naar pinquit, terug naar de auto en naar de locaties) blijf ik de babybjorn handiger vinden. Ook al heb ik de doek al geknoopt, ik krijg Anna er niet zo snel in.
Die doek met naam van Maud was leuk.
*OUD heilige*
  † In Memoriam † zondag 14 januari 2007 @ 14:16:46 #190
141844 Macka66
pi_45341943
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:14 schreef Moonah het volgende:

[..]

En hoe!
Eén been opgetrokken, eentje eruit hangend. Cuuuuute!!!!!
Edit: Ik kwam er een foto (door Ladybos) van tegen, als ik zo vrij mag zijn....
Edit2: oeps, je gezicht staat erop, weet niet of je dat wel wil.

En Maud lag ook al zo heeeeerlijk tegen haar mama aan te slapen....
Chaca, tis nog geen carnaval!
En dit alles van de vrouw die hier zelf altijd getooid gaat in zwarte krullenpruik en met zonnebril
Maar goed, na wat knipperdeknip hier dan Lucie met het ene opgetrokken beentje:
  † In Memoriam † zondag 14 januari 2007 @ 14:32:40 #191
141844 Macka66
pi_45342412
quote:
Op zondag 14 januari 2007 01:30 schreef owlet het volgende:
Foei Macka... mij een beetje jaloers maken hier!
Maar ja, Ronja begint nu echt zwaar te worden in de tricotdoek en hoe blij ik ook ben mijn mijn ringsling, ik moet echt over twee schouders dragen.
Dus ik vind dat het wel tijd gaat worden voor een storch! * owlet duikt e-bay op...
Owlet, het is alleen maar aanmoediging hoor

Ik denk dat als ik een Storch van 4m60 had gekocht ipv die van 5m20 er geen tweede bij gekomen was.
5m20 is aardig lang, ook als je maat 46 hebt. Wel handig omdat je er ook allerlei rugdraaghoudingen mee kunt knopen, maar bij buik- en heupdraaghoudingen heb je nog wel eens teveel staart over en dat moet dan ook weggeknoopt worden.
4m10 is een stuk korter en knoopt makkelijker, maar met maat 46 kun je er weinig verschillende knoopmethoden mee doen (bijna geen kruisknopen, en die zijn nou juist zo lekker stevig).
...dagdroomt over een Anna van 4m60...
  zondag 14 januari 2007 @ 19:12:58 #192
56471 pinquit
oh my lama!
pi_45351528
oooh ik ben verliefd

heb max vandaag in mijn sjaal (heule grote) omgehad (over 1 schouder zegmaar, en dan met 2 beentjes aan elke kant van mijn zij. lekker onduidelijk. zo op mn heup)
hij wilde er niet meer uit hij ging helemaal relaxed hangen enzo
aan de maak gaat
had ik dit maar eerder geweten
  zondag 14 januari 2007 @ 19:18:55 #193
1762 YPPY
Yppiaans
pi_45351759
Leuke foto Macka. Echt handig dat Lucie zo kan slapen.
*OUD heilige*
  zondag 14 januari 2007 @ 19:44:44 #194
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45352654
Lief <3 Ik ben ook helemaal van de draagdoeken. Ik heb een tricotti (2 doeken) en een tricotti Slen van 7 meter. Beiden zijn fijn in gebruik.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_45356383
quote:
Op zondag 14 januari 2007 14:32 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Owlet, het is alleen maar aanmoediging hoor

Ik denk dat als ik een Storch van 4m60 had gekocht ipv die van 5m20 er geen tweede bij gekomen was.
5m20 is aardig lang, ook als je maat 46 hebt. Wel handig omdat je er ook allerlei rugdraaghoudingen mee kunt knopen, maar bij buik- en heupdraaghoudingen heb je nog wel eens teveel staart over en dat moet dan ook weggeknoopt worden.
4m10 is een stuk korter en knoopt makkelijker, maar met maat 46 kun je er weinig verschillende knoopmethoden mee doen (bijna geen kruisknopen, en die zijn nou juist zo lekker stevig).
...dagdroomt over een Anna van 4m60...
Goed om te lezen, want ik twijfel inderdaad tussen de 4.60 en de 5.20. Te veel staart vind ik niet prettig, maar te weinig knoopruimte is nog veel vervelender. En met mijn aardige lollo's, zoals Jelief het ooit omschreef, en een kind dat behoorlijk aan de maat is moet de doek ook niet té kort zijn.
En ja..... een Anna....*zucht*....
  † In Memoriam † zondag 14 januari 2007 @ 21:45:31 #196
141844 Macka66
pi_45357374
quote:
Op zondag 14 januari 2007 21:12 schreef owlet het volgende:

[..]

Goed om te lezen, want ik twijfel inderdaad tussen de 4.60 en de 5.20. Te veel staart vind ik niet prettig, maar te weinig knoopruimte is nog veel vervelender. En met mijn aardige lollo's, zoals Jelief het ooit omschreef, en een kind dat behoorlijk aan de maat is moet de doek ook niet té kort zijn.
En ja..... een Anna....*zucht*....
Even voor het verdere idee: hier zeer aardige lollo's, en een dochter die in de curves op het lijntje boven het gemiddelde valt. Op de site van TheBabyWearer * is in een vergelijkingskaart te zien dat groter uitgevallen moeders voor de meeste kruisknopen een doek van 5m20 zouden moeten gebruiken.
Didymos heeft ook een goede vergelijkingskaart op grootte versus knoopwijzen, en ook daar komt 5m20 als geschiktste uit de bus (voor mijzelf dan).

* gave site, de moeite van het registreren zeker waard
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  zondag 14 januari 2007 @ 22:39:56 #197
94046 PM-girl
pi_45358130
Macka, ik wilde net gaan informeren naar jouw draagdoek nav gisteren, maar het staat er al! Lijkt me fijner omdat het niet zo heet wordt voor het kindje.
De combicotton is erg warm namelijk.
Chaca, jij trekt er kleertjes voor uit of niet, vertelde je. Maar dat doe ik liever niet, het is toch zo'n gedoe soms.

En trouwens, blond vind ik je toch leuker staan
*
  zondag 14 januari 2007 @ 23:05:31 #198
56471 pinquit
oh my lama!
pi_45359037
heb net even zitten knutselen met het naaimachine, maar de stof is eigenlijk iets te dik, waardoor het niet helemaal lekker zit, de 'ringen' zijn eigenlijk vlieger-handvaten haha, ik had ff niks anders en (nog) geen ringen. dit is nu net zo handig als een knoop leggen, want ze zijn te krap
het viel te proberen, maar ik ga morgen mn moeder eens vragen want ik kan nog niet zo goed naaien, heb het idee dat het nu al los begint te zitten allemaal

† In Memoriam † maandag 15 januari 2007 @ 00:49:44 #199
141844 Macka66
pi_45361830
quote:
Op zondag 14 januari 2007 23:05 schreef pinquit het volgende:
heb net even zitten knutselen met het naaimachine, maar de stof is eigenlijk iets te dik, waardoor het niet helemaal lekker zit, de 'ringen' zijn eigenlijk vlieger-handvaten haha, ik had ff niks anders en (nog) geen ringen. dit is nu net zo handig als een knoop leggen, want ze zijn te krap
het viel te proberen, maar ik ga morgen mn moeder eens vragen want ik kan nog niet zo goed naaien, heb het idee dat het nu al los begint te zitten allemaal

[afbeelding]
Mooie kleurtjes voor jullie! En misschien heb je geen ringen nodig. Als je sjaal een beetje lengte heeft kun je 'm knopen als een mexicaanse rebozo. Anders zul je aan ringen van slingrings.com moeten zien te komen. Dat zijn de enige die sterk en veilig genoeg zijn. Je kunt ook twee sjaals aan elkaar zetten als ze te kort zijn, maar dan moet je ze laten overlappen en hele sterke naden maken.
Max in een draagdoek lijkt me
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  maandag 15 januari 2007 @ 22:17:13 #201
94046 PM-girl
pi_45389093
Jammer, ben net te laat zie ik!

Ik heb het topic hier nog eens doorgelezen maar ik zie zoveel namen, merken en stofjes voorbijkomen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Nu heb ik een combicotton die redelijk bevalt, want gelijkmatig verdeeld gewicht en meerdere draaghoudingen. Maar ik vind hem erg warm, ook voor Simon en je kunt hem niet in hoogte verstellen.

Ik wil dus eigenlijk een luchtiger doek, waar je meerdere houdingen mee kunt creëren en het liefst een die een symmetrische draagmogelijkheid heeft om niet altijd op 1 schouder te hoeven leunen.
*
  maandag 15 januari 2007 @ 22:23:13 #202
103793 kozakken
Living the life
pi_45389328
PM-girl. Ik aarzel nog wel een beetje hoor.
Dus mss ben je toch nog op tijd Wil heel even antwoord van Owlet afwachten.
  maandag 15 januari 2007 @ 22:24:20 #203
94046 PM-girl
pi_45389375
quote:
Op maandag 15 januari 2007 22:23 schreef kozakken het volgende:
PM-girl. Ik aarzel nog wel een beetje hoor.
Dus mss ben je toch nog op tijd Wil heel even antwoord van Owlet afwachten.
Ok, owlet, dan ben ik evt je nummer twee, want zoals hierboven staat zoek ik iets luchtigers (en enigzins betaalbaars!)
*
pi_45389856
quote:
Op maandag 15 januari 2007 22:17 schreef PM-girl het volgende:

Ik heb het topic hier nog eens doorgelezen maar ik zie zoveel namen, merken en stofjes voorbijkomen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Nu heb ik een combicotton die redelijk bevalt, want gelijkmatig verdeeld gewicht en meerdere draaghoudingen. Maar ik vind hem erg warm, ook voor Simon en je kunt hem niet in hoogte verstellen.

Ik wil dus eigenlijk een luchtiger doek, waar je meerdere houdingen mee kunt creëren en het liefst een die een symmetrische draagmogelijkheid heeft om niet altijd op 1 schouder te hoeven leunen.
Als je symmetrisch wilt dragen dan is een storchenwiege misschien wat. Da's een doek zoals op de foto's van Macka.

Kozakken, PM-terug
  † In Memoriam † dinsdag 16 januari 2007 @ 01:05:40 #205
141844 Macka66
pi_45394399
quote:
Op maandag 15 januari 2007 22:17 schreef PM-girl het volgende:

Poging tot ontbossing
Wat jij nodig hebt is een knoopdoek. Die zijn er in verschillende lengtes, de combinatie lengte en confectiemaat bepaalt welke knooptechnieken je kunt doen met de doek.tabelletje
De stof die je moet hebben is een geweven stof, dus geen tricot. Omdat de doek veel gewicht moet kunnen dragen en niet moet scheuren stelt dat speciale eisen aan de stof.
Dit soort doeken zijn in Nederland verkrijgbaar bij Natural Beginnings. Baby bundler en Hug-a-Bub op die pagina zijn wel tricot, die moet je dus niet hebben. Didymos en Storchenwiege van 4m60 en langer zijn het meest veelzijdig en kunnen ook over twee schouders gedragen worden..
Via Ebay kun je ze ook vinden, net zoals de eveneens geschikte doeken van Girasol, Hoppediz, Amazonas, Bebina en EllaRoo wrap (da's de dunste van allemaal, knoopt iets lastiger).
De gestreepte variant van de Storchenwiege wordt over het algemeen wel ervaren als de meest sterke doek.
het blijft fascineren, die doeken

[ Bericht 1% gewijzigd door Macka66 op 16-01-2007 01:35:10 ]
  † In Memoriam † dinsdag 16 januari 2007 @ 01:09:52 #206
141844 Macka66
pi_45394460
quote:
Mooi geworden! En wat staat 'ie Ronja leuk
maar natuurlijk is 'ie vast ook erg fraai met bijvoorbeeld een Romme of een Simon er in
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:10:40 #207
94046 PM-girl
pi_45401658
Ok, storchenwiege dus. Maar die waren heel duur geloof ik he! Dus Macka, ik PM je even terug!
*
  † In Memoriam † dinsdag 16 januari 2007 @ 13:42:07 #208
141844 Macka66
pi_45403935
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:10 schreef PM-girl het volgende:
Ok, storchenwiege dus. Maar die waren heel duur geloof ik he! Dus Macka, ik PM je even terug!
Nou ja, duur...het is wel een aardig bedrag in een keer ja. Maar het is een goede investering, je kunt er een paar jaar lang plezier van hebben. En tweedehands en derdehands zijn ze erg gewild.
Ik heb een kinderwagen staan maar die gebruik ik eigenlijk nooit, omdat ik de draagdoek handiger en gezelliger vind. Zowel thuis als in winkels en ov.
  woensdag 17 januari 2007 @ 14:43:19 #209
94046 PM-girl
pi_45437916
Ik ben eens even aan het kijken geweest op internet, maar sjeeminee, is er niet ergens een testje dat je kunt invullen en dat er dan 1 model uitkomt!
Didymos en Storchenwiege is dus van hetzelfde merk, begrijp ik, maar een ander soort doek, de Didymos heeft elastische delen?

een 4.60 storchenwiege lijkt me dan toch wel wat, wat je zegt Macka, klopt wel. Het is duur, maar ook een investering in iets goeds. Simon gaat meestal wel goed in de combicotton, alleen dus te warm.
Ben alleen een beetje bang dat als ik er een koop zonder te proberen, het tegenvalt! (had het zaterdag ook gewoon even moeten vragen!)
*
  woensdag 17 januari 2007 @ 14:47:07 #210
94046 PM-girl
pi_45438057
Bedenk ineens dat ik over 2 maandjes jarig ben.... mmm, misschien kan ik een vervroegd cadeautje vragen!
*
  † In Memoriam † woensdag 17 januari 2007 @ 17:48:55 #211
141844 Macka66
pi_45444576
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:43 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben eens even aan het kijken geweest op internet, maar sjeeminee, is er niet ergens een testje dat je kunt invullen en dat er dan 1 model uitkomt!
Didymos en Storchenwiege is dus van hetzelfde merk, begrijp ik, maar een ander soort doek, de Didymos heeft elastische delen?

een 4.60 storchenwiege lijkt me dan toch wel wat, wat je zegt Macka, klopt wel. Het is duur, maar ook een investering in iets goeds. Simon gaat meestal wel goed in de combicotton, alleen dus te warm.
Ben alleen een beetje bang dat als ik er een koop zonder te proberen, het tegenvalt! (had het zaterdag ook gewoon even moeten vragen!)
Lezen in forums, dan kom je het meeste te weten. TheBaby Wearer is een aanrader!

Didymos en Storchenwiege zijn twee verschillende merken. Wel allebei Duits en allebei geweven doeken. Afmetingen zijn ook bijna hetzelfde.
Storchenwiege heeft alleen katoenen doeken, Didymos heeft ook doeken van wol of met een katoen/linnen of katoen/hennep mix. De manier van weven bij de Indio en Jacquard Didymos doeken kan net iets meer rek in de doek geven.
Belangrijkste verschil is dat Didymos veel meer dessins biedt, maar Storchenwiege ongeveer de helft goedkoper is dan Didymos!

Simon en jij zijn natuurlijk van harte welkom in Den Haag om eens te komen testen (leuk,een minimeet ) Maar misschien zit er een verkooppunt van Beginnings in je buurt, daar kun je ook verschillende doeken uitproberen (en kopen of huren).
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:07:30 #212
94046 PM-girl
pi_45445110
Lief van je Macka, alle info en het aanbod! Momenteel loopt mijn hoofd een beetje over, dus voorlopig even niet ver weg, al lijkt een minimeet me ook leuk!
Boxtel is hier het dichtste bij, misschien maar eens kijken! En eens informeren her en der, of iemand het misschien zelf heeft, om te testen voor een uurtje of wat.
*
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:20:25 #213
45621 Suzanna
Mama van...
pi_45445442
PM-girl, daar zit ik dus ook mee... dat ik graag zo'n doek eerst uit wil proberen voor je zo'n grote aanschaf doet (nu zowiezo niet verantwoord bij ons )... we hebben nu de tricot slen (best warm ook) en een babybjörn (niet zo goed voor mijn rug ook al is het de versterkte-rug-versie) ... en eigenlijk wil ik een Storchenwiege als ik het zo zie.
Macka, is de Storchenwiege makkelijk en snel te knopen? Dat vind ik één van de belangrijkste dingen omdat ik vaak bezig ben met draagdoek plus baby en soms Julia eruit moet halen en tien minuten later er weer in doen (vanwege vieze broek ander kleintje ) ... en met de tricot slen duurt dat eeuwen voor m'n gevoel. Valt mee, maar het is gewoon lastig omdat de oudsten het nogal leuk vinden om aan de slierten te trekken terwijl ik bezig ben...

Even een vraagje over de Babybjörn... weet iemand waarom je een baby pas vanaf zes weken erin zou mogen doen? ik heb Julia er nu in en dat gaat helemaal perfect... maar ik wil wel graag de reden weten dat het eventueel niet zou mogen natuurlijk. Ze kan haar hoofdje perfect omhoog houden, vanaf de geboorte al bijna. En is nu drie weken. Iemand? Alvast bedankt!
pi_45502129
Suzanna, een knoopdoek kan je om laten en dan je kindje er in en uit halen wanneer het nodig is. Ik vind dat met mijn tricotdoek vaak te warm, maar ik kan me voorstellen dat het met een storch of vergelijkbare doek wat minder warm is. Sowieso wordt je er echt handig in is mijn ervaring. Ik knoop de tricotdoek nu in een minuut, desnoods met een huilende Ronja in een arm.

Een babybjörn wordt afgeraden in de eerste weken (en wat mij betreft ook na die eerste paar weken) omdat het zwaartepunt van het kindje recht naar beneden via de ruggengraat op de stuit drukt. Dus niet eens zo zeer vanwege de nek.
In een draagdoek zit een kindje altijd met rug wat gekromd (tenzij je haar rug tegen buik draagt) waardoor de het gewicht van het kind wat beter verdeeld wordt over haar hele rug en als je de beentjes danin kikkerstand in de doek doet of de doek tot ver in de knieholtes optrekt is de ondersteuning helemaal maximaal.

Ik heb de knoop doorgehakt en ga een storchenwiege anna aanschaffen. Die komt als het goed is binnenkort weer bij Portakids te koop.
Ik twijfelde nog even over de maat maar ik denk dat ik voor de 5,20 ga aangezien ik op zo veel mogelijk manieren wil kunnen knopen en ik Ronja ook lang hoop te dragen.
Wat een voorpret en wat voelt het luxe
  † In Memoriam † vrijdag 19 januari 2007 @ 19:34:01 #215
141844 Macka66
pi_45514173
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:20 schreef Suzanna het volgende:
Macka, is de Storchenwiege makkelijk en snel te knopen? Dat vind ik één van de belangrijkste dingen omdat ik vaak bezig ben met draagdoek plus baby en soms Julia eruit moet halen en tien minuten later er weer in doen (vanwege vieze broek ander kleintje ) ... en met de tricot slen duurt dat eeuwen voor m'n gevoel. Valt mee, maar het is gewoon lastig omdat de oudsten het nogal leuk vinden om aan de slierten te trekken terwijl ik bezig ben...
Knoopbaarheid van de doek hangt vooral af van de lengte. De tricot slen is 6m lang, met een Storch van 4m60 (of 4m10) kun je binnenshuis veel sneller uit de voeten. Veel minder gezwier en gestaart. Knopen in de Storch zitten ook meteen stevig.

Wat betreft trekkende kinders... er zijn een aantal knoopmethodes die je goed voor kunt bereiden. Van deze pagina bijvoorbeeld de Front Wrap Cross Tie On First en de Front Short Cross Tie On First. Zijn ook heel gemakkelijk om je baby in en uit en weer in te doen.
  † In Memoriam † vrijdag 19 januari 2007 @ 20:04:24 #216
141844 Macka66
pi_45515330
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 11:54 schreef owlet het volgende:
Ik heb de knoop doorgehakt en ga een storchenwiege anna aanschaffen. Die komt als het goed is binnenkort weer bij Portakids te koop.
Ik twijfelde nog even over de maat maar ik denk dat ik voor de 5,20 ga aangezien ik op zo veel mogelijk manieren wil kunnen knopen en ik Ronja ook lang hoop te dragen.
Wat een voorpret en wat voelt het luxe
  zaterdag 20 januari 2007 @ 16:09:44 #217
94046 PM-girl
pi_45534892
Leuk Owlet!

Wat ik me afvroeg, de stof van al die dure doeken is zeker een speciaal geweven stof, die je niet zelf kunt kopen?
Want anders zou je zelf op de markt stof kunnen halen en zo je doek voordeliger hebben?
*
  † In Memoriam † zaterdag 20 januari 2007 @ 17:47:52 #218
141844 Macka66
pi_45537643
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 16:09 schreef PM-girl het volgende:
Leuk Owlet!

Wat ik me afvroeg, de stof van al die dure doeken is zeker een speciaal geweven stof, die je niet zelf kunt kopen?
Want anders zou je zelf op de markt stof kunnen halen en zo je doek voordeliger hebben?
Die stof heb ik iig nog nooit op de markt gevonden.
Mijn moeder weeft, en ze heeft m'n Storch eens goed bekeken. Volgens haar is de Storch geweven in een kruiskeperbinding. (Voor het geval Owlet weer eens aan een projectje wil beginnen )
pi_45546938
Die stof is inderdaad heel moeilijk te vinden en als hij te vinden is zal het niet veel goedkoper zijn dan een gekochte storch. Ik heb een poging gedaan tot het maken van een knoopdoek, maar het wordt al heel snel te veel stof. Een storch (of vergelijkbare doek) is heel stevig maar toch heel soepel en dun.
  zondag 21 januari 2007 @ 12:41:58 #220
1762 YPPY
Yppiaans
pi_45555477
Vrijdag was mijn moeder jarig en ik had de slen meegenomen. Omdat Anna daar niet zo goed slaapt, kon ze proberen bij mij te slapen. En tegen de drukte van de visite. Wil ze niet in de slen met haar gezicht naar me toe. De hele tijd draaien met haar gezichtje en boos doen.
Ik heb haar omgedraaid, zodat ze alles kon zien en dat vond ze prachtig.
*OUD heilige*
  zondag 21 januari 2007 @ 21:03:50 #221
94046 PM-girl
pi_45568505
Leuk Yppy, zo merk je dat ze ouder wordt, meer georienteerd op de wereld om haar heen!

Jammer van de stof, ik verwachtte al zoiets.
*
  † In Memoriam † vrijdag 2 februari 2007 @ 17:36:02 #222
141844 Macka66
pi_45921913
Handig en leuk: draagdoek instructiefilmpjes op YouTube, gemaakt door Eva van de Doekentheek in Gent.
Bass-Miss, ze geeft ook workshops!
pi_45922001
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 17:36 schreef Macka66 het volgende:
Handig en leuk: draagdoek instructiefilmpjes op YouTube, gemaakt door Eva van de Doekentheek in Gent.
Bass-Miss, ze geeft ook workshops!
Ik hou het bij mijn tricotti, zelfs daarmee zit ik soms nog te prutsen, ben een beetje onhandig.
En workshopstoestanden is ook niks voor mij.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 22:22:53 #224
103793 kozakken
Living the life
pi_45928234
Macka dank
Heb fijn ook even naar de ringslinginstructievideo gekeken Gaf weer wat nieuwe inzichten.
(Ben er zo blij mee ) Vooral het weinige gedoe ipv mijn gewone draagdoek.
pi_45928513
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 22:22 schreef kozakken het volgende:
Macka dank
Heb fijn ook even naar de ringslinginstructievideo gekeken Gaf weer wat nieuwe inzichten.
(Ben er zo blij mee ) Vooral het weinige gedoe ipv mijn gewone draagdoek.
Leuk om te horen!!
  vrijdag 2 februari 2007 @ 22:34:15 #226
103793 kozakken
Living the life
pi_45928619
En elke keer leer ik weer wat meer bij. Nog steeds is het wel een worsteling, maar ik vind het heerlijk om een tijdje zo te dragen. Daarna vanwege de rug vaak nog even weer over in de wandelwagen oid. Maar het is zo leuk!
Soms bijna ruzie met kozakkenman wie 'mag'
Dus Owlet, Ronja heeft maar een creatlieve moeder
  vrijdag 9 februari 2007 @ 17:15:54 #227
94046 PM-girl
pi_46145218
Owlet en Martineke, ik zag in het fototopic een draagdoek met ringen. Wat is dat voor een doek, heeft ie een naam, of is het gewoon een lap stof die je ook zelf kunt kopen op de markt?
Die ringen moet je wel speciaal bestellen kan ik me herinneren.
*
pi_46146138
het belangrijkste is sterke, maar soepele stof en stevige ringenh. Inderdaad speciale ringen die o.a. via slingrings.com te bestellen zijn.
er zijn verscillende manieren om de ringen aan de stof te zetten. Ik vind een simpele tunnel een een korte kant van de stof het prettigst omdat ik graag een breed stuk over mijn schouder trek. Andere mensen plooien de stog en stikken hem dan vast.
Als je googled op ringsling pattern vind je een hoop sites maar een goed beginpunt is ook sleepingbaby.net (erg leuke patronen voor andere babyspullen daar!).

btw, ik ga binnenkort weer ringen bestellen (leve de combinatie i-netbankieren en paypal voor de creditcardloze medemens ) dus ik kan altijd een setje voor je meebestellen als je dat zou willen.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 18:52:44 #229
94046 PM-girl
pi_46148317
Dus bij deze doek kun je zelf stof kopen, begrijp ik! Heb jij stof op de markt gekocht of ergens op een speciale plek?
*
pi_46149043
Ik haal mijn stof overal en nergens vandaan. Ikea, de markt, de stoffenkraam, dekbedhoezen die in de uitverkoop zijn, noem maar op
Wel even voorwassen. Sommige stof staat stijf van de pap en lijkt een stuk steviger dan hij is.

[ Bericht 20% gewijzigd door owlet op 09-02-2007 19:24:04 ]
  vrijdag 9 februari 2007 @ 20:44:56 #231
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46153324
en de doek heet ringsling. en Owlet heeft hem gemaakt
  vrijdag 9 februari 2007 @ 21:51:23 #232
94046 PM-girl
pi_46155922
Zeg Owlet, was jij niet bezig je te verdiepen in het idee Working at Home Mum?
*
pi_46158016
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 21:51 schreef PM-girl het volgende:
Zeg Owlet, was jij niet bezig je te verdiepen in het idee Working at Home Mum?
zeker! De url is gereserveerd en ik ben bezig om duidelijker plan te maken en van alles uit te zoeken op papier-gebied.. De focus zal denk ik niet liggen op de doeken maar meer op kraamcadeautjes met evt. doeken er bij.
hoezo, doek nodig?
  vrijdag 9 februari 2007 @ 23:06:44 #234
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46158849
isse mooi hč
Emma moet alleen nog ff wennen, op mijn rug vond ze niks op mijn buik was beter
pi_46159406
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 23:06 schreef Jelief het volgende:
isse mooi hč
Emma moet alleen nog ff wennen, op mijn rug vond ze niks op mijn buik was beter
Hij is er? Nice!
Ronja vind rugdragen ook nog niet echt geweldig, zal ook wel even wennen zijn.
Ik vind het sowieso wel grappig om te zien hoe je kan merken of kinderen een draagdoek gewend zijn. Op een demonstratie o.i.d. zie je goed het verschil tussen de demobaby die geregeld op iemands rug gehesen wordt en de baby die al piept in een ringsling.
Uiteindelijk wennen ze allemaal wel, op wat persoonlijke voorkeuren na. Zo wil Ronja echt niet, nooit liggend in een doek. Die wil altijd rechtop zitten, zelfs toen ze dat eigenlijk nog helemaal niet goed kon hebben.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 23:31:20 #236
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46159701
We gaan lekker oefenen, ik vond het zelf iig erg prettig om haar op mijn buik te dragen. (slowchat gehalte doe ik morgen wel in een pm..., nu slapen)
  zaterdag 10 februari 2007 @ 11:28:37 #237
94046 PM-girl
pi_46167005
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 22:44 schreef owlet het volgende:

[..]

zeker! De url is gereserveerd en ik ben bezig om duidelijker plan te maken en van alles uit te zoeken op papier-gebied.. De focus zal denk ik niet liggen op de doeken maar meer op kraamcadeautjes met evt. doeken er bij.
hoezo, doek nodig?
Ik doe mijn naam weer even eer aan en PM je even!
*
  zaterdag 10 februari 2007 @ 21:14:03 #238
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46184330
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 23:23 schreef owlet het volgende:

[..]

Hij is er? Nice!
Ronja vind rugdragen ook nog niet echt geweldig, zal ook wel even wennen zijn.
Ik vind het sowieso wel grappig om te zien hoe je kan merken of kinderen een draagdoek gewend zijn. Op een demonstratie o.i.d. zie je goed het verschil tussen de demobaby die geregeld op iemands rug gehesen wordt en de baby die al piept in een ringsling.
Uiteindelijk wennen ze allemaal wel, op wat persoonlijke voorkeuren na. Zo wil Ronja echt niet, nooit liggend in een doek. Die wil altijd rechtop zitten, zelfs toen ze dat eigenlijk nog helemaal niet goed kon hebben.
Als ik Hanne op mijn rug bind dan ligt ze compleet in een deuk boven op me.

Vandeweek hadden we een middag lekker gewandeld en Hanne had maar heel even in de wagen liggen slapen. Toen we thuis kwamen was het wat laat om haar nog op bed te leggen (ze wou ook niet) maar ze liep steeds te piepen dat ze op de arm wou omdat ze zo moe was. Moeders had ook nog e.e.a. te doen dus Hanne maar even lekker op de rug..
Resultaat:

(foto gemaakt in een heel oude verweerde spiegel)

* Noli. wil misschien een Mei Tai gaan maken. De draagdoek is vaak toch wat warm (zie de rode wangen ) Ik wil graag iets waar ik Hanne (en eventueel soms zelfs Wilyan ) over mijn jas kan dragen en wat wat sneller en makkelijker in gebruik is.
Maxi, Midi & Mini
pi_46184524
zo lieff!!!

mei tai is wel handiger!!
pi_46184821
Een Mei Tai is heerlijk! Ik vind Beth's patroon wel wat groot uitgevallen, maar mijn kind is natuurlijk ook pas zes maanden. Door de onderkant om te slaan kan je het wel aanpassen.
Bredere en langere banden dan in het patroon vind ik zelf prettig aan een MeiTai maar dat is persoonlijk. Ik verdeel graag het gewicht zo veel mogelijk over mijn schouders en heupen terwijl andere mensen juist weer liever zo min mogelijk stof hebben.

Ook leuk: een onbuhimo
pi_46185018
ik heb een "lange draagdoek" en heb hem indertijd besteld op www.draagdoek.nl

Hier wordt de doek voor van alles gebruikt.
Ik geloof dat hij een meter of 7 is.
Dubbelgevouwen wordt hij bijvoorbeeld als dekentje gebruikt.
Je gooit hem onder in de wagen of in een tas... neemt haast geen ruimte in beslag en is echt handig.

Als kleine ukkepukkie lag Aiden er heerlijk in te slapen.
(wel moet ik zeggen dat ik het de eerste paar keer eng vond hoor )
Hij draagt heerlijk en je kan op verschillende manieren knopen (en nee... het lijkt vreselijker/moeilijker dan het is )

Tegenwoordig heb ik Aiden vooral op mijn buik met zijn gezichtje van mij af.
Hij is zo helder en vrolijk en graait en kijkt graag in het rond.

En omgeknoopt is het in no time.

De doek die ik hier heb rekt overigens net iets meer mee dan de "normale" of andere stoffen,
ik moet hem dus wel wat strakker trekken.
Maar zelf vind ik deze stof prettiger, en ik geloof dat het hummeltje het ook prima vindt.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_46186450
hoe zwaar is hanne nu noli? beetje gekke vraag misschien even ter vergelijk met max.
als k naar die mei tai kijk ben ik bang dat max er met zn handen bovenuit gaat en dan zover boven de 'lap' zit dat hij zo omkukelt
pi_46186775
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 22:11 schreef pinquit het volgende:
hoe zwaar is hanne nu noli? beetje gekke vraag misschien even ter vergelijk met max.
als k naar die mei tai kijk ben ik bang dat max er met zn handen bovenuit gaat en dan zover boven de 'lap' zit dat hij zo omkukelt
bedoel je echt de mei tai ?
Daarvan heb ik juist niet het idee dat het kindje eruit kan kiepen (als in topzwaar),

zoals Hanne op de foto hierboven geknoopt is kan ik me wel wat voorstellen bij de angst.
(even aangenomen dat het kindje zijn/haar handjes boven de doek uitfrummelt.
Zelf los ik dit op door de band die waarschijnlijk op deze foto gewoon over nol haar ruk loopt ook over het kindje heen te trekken... je krijgt dan dezelfde zit als dat je op de foto ziet, maar een extra band komt dan over de rug van het kindje en gaat ter hoogte van het lichaampje naar voren (naar jouw voorkant dus)... die loopt dan tussen de armpjes en de beentjes door.

hahaha ik hoop dat het visueel te krijgen is.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_46188962
Pinq, een goede mei tai hoort de hele schouders van het kindje te bedekken..
Je ziet het op dit plaatje:

Wil het kind achterover klappen dan zou hij zijn hele armen over de bovenrand moeten gooien, wat niet kan omdat de banden echt strak over je schouders lopen. Stel je maar eens voor dat je zelf, zonder te springen of op je tenen te gaan staan, je armen omhoog moet doen en over een rand moet slaan die ten hoogte van je oren loopt. Kan niet!

Als een doek strak (maar comfortabel) zit en je houdt rekening met het zwaartepunt van het kind dan is het nog heel lang veilig.

Dit (short cross carry):

Lijkt bijvoorbeeld best "eng" maar zit eigenlijk heel stevig.
  † In Memoriam † zondag 11 februari 2007 @ 00:37:04 #245
141844 Macka66
pi_46191309
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 23:12 schreef owlet het volgende:
Als een doek strak (maar comfortabel) zit en je houdt rekening met het zwaartepunt van het kind dan is het nog heel lang veilig.

Dit (short cross carry):
[afbeelding]

Lijkt bijvoorbeeld best "eng" maar zit eigenlijk heel stevig.
Dat is de methode waarmee ik Lucie droeg op de Moedermeeting in Zaltbommel. Zelfs met opgetrokken beentje en scheef slapend viel ze niet uit de doek.
Foto staat een paar berichten terug.
  † In Memoriam † zondag 11 februari 2007 @ 01:17:04 #246
141844 Macka66
pi_46192261
Soms moet je je dromen opgeven, zoals de droom over een Storch Anna van 4m60.
Mijn lief draagt Lucie graag, en neemt haar zo overal mee naar toe. Dat 'ie in de ijzerhandel nu Henny Huisman genoemd wordt (Haagse humor) vindt 'ie prima. En hij vindt de Storchs lekker dragen. Maar laatst biechtte hij op dat 'ie zich in de Albert van 5m20 minder prettig voelt omdat 'ie hem wat te lang vindt, en dat de kleurcombinatie te opvallend en niet mannelijk genoeg is. Mijn onzekere macho De Johannes van 4m10 is 'm te kort, en ook wat te opvallend qua kleurstelling.
Tijd voor een eigen draagdoek van 4m60 dus. Op Ebay stond een tweedehandse Hoppediz Osaka, in de enorm mannelijke kleurencombinatie zwart/zand. Ook goed vertegenwoordigd in z'n kledingkast. Dat is 'm dus geworden. Hij staat heel stoer, en kleurt ook nog leuk bij Lucie. Real men wear babies. Maar helaas niet in een Anna...

pi_46192793
quote:
Op zondag 11 februari 2007 01:17 schreef Macka66 het volgende:
Real men wear babies.

Ik hoop echt binnenkort 'mijn' Anna te hebben. Ze staat bovenaan mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag en als er geen familieleden samen spannen om haar te geven dan kom ik vast een heel end met alle envelopjes bij elkaar.
Ik twijfel alleen nog steeds heel erg tussen een 4.60 en een 5.20.
Ik wil alles kunnen knopen, ook als Ronja wat groter is en ook over mijn jas. Confectiemaat 42, nu nog iets meer, flinke cupmaat.
Maar ook weer een hekel aan het wegstoppen van de staart.
twijfel twijfel.
We dromen verder
  † In Memoriam † zondag 11 februari 2007 @ 14:20:04 #248
141844 Macka66
pi_46202598
quote:
Op zondag 11 februari 2007 01:44 schreef owlet het volgende:

[..]
Ik twijfel alleen nog steeds heel erg tussen een 4.60 en een 5.20.
Ik wil alles kunnen knopen, ook als Ronja wat groter is en ook over mijn jas. Confectiemaat 42, nu nog iets meer, flinke cupmaat.
Maar ook weer een hekel aan het wegstoppen van de staart.
twijfel twijfel.
We dromen verder
M.i. is een 5.20 dan handiger, vooral als je ook over je jas wilt dragen. Voor een aantal rugposities is 5.20 ook fijner, als je de slippen tussen je knieën houdt tijdens het knopen. Ronja wordt niet alleen groter maar ook beweeglijker. Dan is het fijn om met een kruisknoop en een buik/rugband te kunnen dragen. En je kunt natuurlijk een stukje van de staart afknippen om de doek precies op maat voor je te maken.
Het allerhandigst is natuurlijk om zowel een 4.60 als een 5.20 te hebben. En je bent van harte welkom om een middagje te komen passen en vergelijken.
pi_46205353
5,20 it is then!
  maandag 12 februari 2007 @ 12:23:41 #250
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46233724
Hanne weegt nu bijna 12 kilo (11.850gr)
Maar Wilyan wil ik er misschien ook eens in proberen te dragen. Die is ietsje zwaarder Geen lange einden ofzo maar als hij echt te moe word om te lopen. Hij wil absoluut niet bij iemand op de nek bijvoorbeeld, dat vind hij doodeng. Maar ik gok dat hij nu ongeveer tussen de 18 en 20 kilo weegt.

Ik had ook al eens over een ringsling nagedacht maar wat ik er zo over kon vinden is dat je daaar meestal kinderen tot een kilo of 15 in kunt dragen. Die kan ik dan iig al niet voor Wilyan gebruiken.
Ik weet ook niet of je met een ringslig ook over twee schouders kunt dragen, volgens mij niet toch? Want ik mag mijn rug wel ( redelijk zwaar) belasten maar niet a-symetrisch. Ik moet dus goed verdeeld over twee schouders dragen.

Vandaar dat ik over de Mei Tai nadenk.
  • makkelijk zelf te maken.
  • makkelijk in gebruik.
  • neemt weinig plaats in.
  • als het goed is luchtiger dan de tricotslen die ik nu gebruik.
  • over twee schouders te dragen maar ook voor kleine stukjes op de heup te binden.

Ik heb nu trouwens de Tricotslen van Babylonia in de kleur Limoen.
    Op de foto's hierboven heb ik Hanne op de rug zoals beschreven in de handleiding van Babylonia (PDF) (6b. Op de rug - Zonder hulp) Bij beide versies (met en zonder hulp) loopt er altijd een stuk doek dwars over de rug van het gedragen kindje. Is dat wat jij ook bedoelde Mirage?
  • Maxi, Midi & Mini
      maandag 12 februari 2007 @ 12:26:26 #251
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_46233797
    quote:
    Op zaterdag 10 februari 2007 21:27 schreef owlet het volgende:
    Een Mei Tai is heerlijk! Ik vind Beth's patroon wel wat groot uitgevallen, maar mijn kind is natuurlijk ook pas zes maanden. Door de onderkant om te slaan kan je het wel aanpassen.
    Bredere en langere banden dan in het patroon vind ik zelf prettig aan een MeiTai maar dat is persoonlijk. Ik verdeel graag het gewicht zo veel mogelijk over mijn schouders en heupen terwijl andere mensen juist weer liever zo min mogelijk stof hebben.

Ook leuk: een onbuhimo
    Ik ben haast weer bang dat het te klein is..

Maar ik heb de maten ook nog niet bij de kinders vergeleken dus misschien is het voor ons precies passend.
    Maxi, Midi & Mini
      vrijdag 16 februari 2007 @ 13:20:51 #252
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_46365375
    * Noli. hoopt vanmiddag de Mei Tai af te hebben.. *

Maxi, Midi & Mini
      † In Memoriam † vrijdag 16 februari 2007 @ 14:04:05 #253
    141844 Macka66
    pi_46366946
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 13:20 schreef Noli. het volgende:
    * Noli. hoopt vanmiddag de Mei Tai af te hebben.. *

Snel zeg! Ben heel benieuwd hoe 'ie geworden is en of hij gaat bevallen.
      vrijdag 16 februari 2007 @ 14:08:38 #254
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_46367114
    ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn ringsling ik gebruik hem vooral voor in huis, en tijdens boodschappen doen. Romijn zit er lekker in

en heb deze week een hoody lifter gekocht ik moet er nog wat handigheid in krijgen om Romijn alleen op mijn rug te zetten, maar dat komt vast vanzelf.
    Met Maxim lukt het wel gelukkig. maar ja, die kan ook al los staan

alleen jammer dat dan papa het weer een miskoop vd eeuw vind en echt niet met dat ding op zn rug gaat lopen
      zaterdag 17 februari 2007 @ 15:30:11 #255
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_46399811
    Ik heb even gezocht maar een Hoody Lifter is ongeveer hetzelfde idee als een Mei Tai als ik het goed begrijp? (kon de voorkant niet goed zien)
    Ik zag 'm *hier*

Oja..
    Tadaaaaaa!

Hanne is nu net wakker dus foto's met Hanne volgen nog..
    Maxi, Midi & Mini
      † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 16:41:31 #256
    141844 Macka66
    pi_46401499
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 15:30 schreef Noli. het volgende:
    Ik heb even gezocht maar een Hoody Lifter is ongeveer hetzelfde idee als een Mei Tai als ik het goed begrijp? (kon de voorkant niet goed zien)
    Ik zag 'm *hier*

Oja..
    Tadaaaaaa!

Hanne is nu net wakker dus foto's met Hanne volgen nog..
    Ziet er zo op het eerste gezicht netjes uit, Noli! Maar we willen natuurlijk wel bewijs dat 'ie ook echt werkt
    Groot verschil tussen de Lifter en de Mei Tai is dat de Lifter bovenaan twee banden heeft en onderaan twee lussen om die banden door te halen, en de Mei Tai zowel boven als onder banden heeft.
      † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 16:50:57 #257
    141844 Macka66
    pi_46401769
    quote:
    Op vrijdag 16 februari 2007 14:08 schreef Martineke het volgende:
    ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn ringsling ik gebruik hem vooral voor in huis, en tijdens boodschappen doen. Romijn zit er lekker in

en heb deze week een hoody lifter gekocht ik moet er nog wat handigheid in krijgen om Romijn alleen op mijn rug te zetten, maar dat komt vast vanzelf.
    Met Maxim lukt het wel gelukkig. maar ja, die kan ook al los staan

alleen jammer dat dan papa het weer een miskoop vd eeuw vind en echt niet met dat ding op zn rug gaat lopen
    Goeie aanschaf, Martineke! Dat rugdragen is een kwestie van oefenen.
    Jammer dat je man de Lifter nog niet ziet zitten. Misschien dat hij eerst moet zien en ervaren hoe praktisch dat ding is in het gebruik
      zaterdag 17 februari 2007 @ 16:53:56 #258
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_46401871
    Ik heb dus een ringling (nogmaals met dank aan Owlet.) Wel wennen en ik ben nog aan het fiegelen vooral met waar ik de beentjes van Romme moet laten. Want billen lager dan de knietjes lijkt heel gemakkelijk. Maar de praktijk...

Vanmiddag waren we naar de carnavals optocht in 't dorrup kijken. Veel lawaai en muziek. Romme lekker in de wandelwagen en Jonne bij papa op de nek. Totdat papa echt richting huis moest vanwege een volleybal wedstrijd. En ik kan onze Jonne echt niet zo heel goed dragen..
    Ik was het opeens zo zat dat ik de ringling (altijd mee, je weeet maar nooit ) om heb gehangen en Jonne er maar in gezet heb.
    Ging goed
    -wel zwaar trouwens. Maar Jonne is ook al een kilo of 17. Dus net op de grens-
      zaterdag 17 februari 2007 @ 16:58:04 #259
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_46401989
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 16:41 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ziet er zo op het eerste gezicht netjes uit, Noli! Maar we willen natuurlijk wel bewijs dat 'ie ook echt werkt

Hij is trouwens goed gekeurd door onze tuttebol.
    Ze ging hier meteen met haar hoofd tegen me aanliggen, duim in de mond en lekker koezen met mijn capuchon..

Ja, we moeten nodig de spiegel poetsen..
    quote:
    Groot verschil tussen de Lifter en de Mei Tai is dat de Lifter bovenaan twee banden heeft en onderaan twee lussen om die banden door te halen, en de Mei Tai zowel boven als onder banden heeft.
    Ah, ja daar heb ik geloof ik wel eens patronen van voorbij zien komen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Noli. op 17-02-2007 23:01:04 ]
    Maxi, Midi & Mini
      zaterdag 17 februari 2007 @ 17:28:31 #260
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_46402801
    Noli, wat gaaf! Ziet er bijzonder leuk uit
      zaterdag 17 februari 2007 @ 22:36:05 #261
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_46412171
    leuk Noli, goed gelukt
      † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 22:43:14 #262
    141844 Macka66
    pi_46412373
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 16:53 schreef kozakken het volgende:
    Ik heb dus een ringling (nogmaals met dank aan Owlet.) Wel wennen en ik ben nog aan het fiegelen vooral met waar ik de beentjes van Romme moet laten. Want billen lager dan de knietjes lijkt heel gemakkelijk. Maar de praktijk...

Vanmiddag waren we naar de carnavals optocht in 't dorrup kijken. Veel lawaai en muziek. Romme lekker in de wandelwagen en Jonne bij papa op de nek. Totdat papa echt richting huis moest vanwege een volleybal wedstrijd. En ik kan onze Jonne echt niet zo heel goed dragen..
    Ik was het opeens zo zat dat ik de ringling (altijd mee, je weeet maar nooit ) om heb gehangen en Jonne er maar in gezet heb.
    Ging goed
    -wel zwaar trouwens. Maar Jonne is ook al een kilo of 17. Dus net op de grens-
    Wat zou kunnen helpen:
    Onderste rand van de ringsling tot in Romme's knieholtes laten komen en dan deze rand door de ringen heen strak trekken.

Mei Tai misschien ook iets voor Jonne?
      † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 22:45:39 #263
    141844 Macka66
    pi_46412448
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 16:58 schreef Noli. het volgende:

[..]

[afbeelding]

Hij is trouwens goed gekeurd door onze tuttebol.
    Ze ging hier meteen met haar hoofd tegen me aanliggen, duim in de mond en lekker koezen met mijn capucon..

[afbeelding]
    Hanne, je hebt me helemaal overtuigd. Wat een plaatje!
      dinsdag 20 februari 2007 @ 14:57:50 #264
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_46490584
    Ik heb tussen de middag zo gelachen!

Ik had Wilyan uit school gehaald met Hanne in de Mei Tai op mijn rug. Onderweg kwamen we onze buurvrouw tegen en stonden we naast huis nog even te praten. Ons huis ligt pal aan de straat.
    Ik sta dus met de buuf te praten en hadden het even over draagdoeken.

Komt er een dame langs fietsen die zo naar Hanne in de Mei Tai kijkt dat ze bijna tegen een geparkeerd busje aanreed.
    Maxi, Midi & Mini
      † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 19:07:55 #265
    141844 Macka66
    pi_46704039
    Voor de geïnteresseerden: ik zag vandaag dat er op Marktplaats een advertentie staat voor een Storchenwiege Ulli van 4 m 60. Vraagprijs 45 euro, en dat vind ik een mooie prijs.
      maandag 26 februari 2007 @ 19:48:10 #266
    94046 PM-girl
    pi_46705676
    Hij is er al weer vanaf macka? Ik zie hem althans niet.
    LEZEN PM!
    *
      † In Memoriam † maandag 26 februari 2007 @ 20:51:32 #267
    141844 Macka66
    pi_46708669
    En zoeken
    Ik heb er geen url bij gedaan.
      dinsdag 27 februari 2007 @ 08:54:32 #268
    94046 PM-girl
    pi_46722883
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 20:51 schreef Macka66 het volgende:
    En zoeken
    Ik heb er geen url bij gedaan.
    Had hem toch gevonden, daarom schreef ik al lezen PM, want ik keek weer eens met een half oog! (zoiets gaat ook niet tegelijk met voeden enzo he!) Maar inmiddels heb ik een berichtje gestuurd, dus ben benieuwd! Tof dat je zo oplet op de sites!
    *
      dinsdag 27 februari 2007 @ 10:23:41 #269
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_46724462
    Tanx Macka Ik ga zeker nog wat meer experimenteren met de ringsling. Ik verwacht m nog veel meer te gebruiken wanneer Romme uit de maxi cosi is en in de andere autostoel zit. Dan hoef ik veel minder de wagen te gebruiken

En die Mei Tai is erg leuk
      dinsdag 27 februari 2007 @ 11:43:24 #270
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_46726658
    quote:
    Op zaterdag 10 februari 2007 22:11 schreef pinquit het volgende:
    Pinq denk je ook (nog) over een Mei Tai?
    Op de foto's van het passen/testen zit Hanne er wat overheen met de armpjes. Maar normaal zit ze er met/tot haar schouders onder, ter hoogte van de schouderbanden zeg maar. De rand komt tot net onder haar achterhoofd als je begrijpt wat ik bedoel.
    Maxi, Midi & Mini
      dinsdag 27 februari 2007 @ 13:04:45 #271
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_46729229
    Het ziet er inderdaad gewoon hoog genoeg uit

Ik had in een opwelling de stof helemaal op maat geknipt om er daarna achter te komen dat ik niet helemaal precies wist hoe het naaimachine werkt mams was op dat moment niet thuis en ik heb het hele pakketje in een plastictasje gestopt en weggelegd ik ga er binnenkort wel weer aan beginnen met mama erbij
    pi_46892936
    Gewoon doen Pinq, het is zo makkelijk om een naaimachine te kunnen bedienen!

met dank aan mijn lieve echtgenoot en zijn schatten van ouders heb ik vandaag een Storchenwiege Anna van 5,20 voor mijn verjaardag gekregen Ik heb hem net besteld dus over niet al te lange tijd is hij binnen
    pi_46894443
    5,20 is niet duur owlet.
    pi_46894774
    quote:
    Op zondag 4 maart 2007 00:34 schreef bixister het volgende:
    5,20 is niet duur owlet.
    ja ze zijn lief, maar nogal krenterig, die schoonouders van mij
      † In Memoriam † zondag 4 maart 2007 @ 00:57:41 #275
    141844 Macka66
    pi_46895061
    Gaaf Owlet, en gefeliciteerd!
    Tja Bix, die Anna van jou is natuurlijk onbetaalbaar...
      † In Memoriam † zondag 4 maart 2007 @ 01:03:10 #276
    141844 Macka66
    pi_46895200
    De Storch Ulli is van Marktplaats af. Iemand hier de gelukkige nieuwe eigenaar?
      zondag 4 maart 2007 @ 11:24:52 #277
    94046 PM-girl
    pi_46899872
    O, vergeten te melden, ik in ieder geval niet Macka! Had de verkoper gemaild maar hij was toen al weg. Helaas!
    Misschien rijdt ik volgende week een keer naar een winkel om te proberen hoe het zit, ben immers ook bijna jarig!
    *
    pi_46979314

Nog even geen foto, want het toestel is kapot, maar ik ben er erg, erg blij mee. Het valt nu pas op hoe zwaar het dragen is met een doorzakkende tricot doek
    5,20 is best een eind en ik maak dus meestal (ja ja, alle mogelijk draagmethodes zijn al geprobeerd, tot ergernis van Ronja) een extra omslag maar ik ben toch wel blij met deze lengte omdat ik haar nu eigenlijk altijd, op alle manieren kan dragen.
    PM, ik kan het je alleen maar ontzettend aanraden, hij is het geld echt dubbel en dwars waard.
      dinsdag 6 maart 2007 @ 17:49:07 #279
    94046 PM-girl
    pi_46982730
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 16:26 schreef owlet het volgende:

Nog even geen foto, want het toestel is kapot, maar ik ben er erg, erg blij mee. Het valt nu pas op hoe zwaar het dragen is met een doorzakkende tricot doek
    5,20 is best een eind en ik maak dus meestal (ja ja, alle mogelijk draagmethodes zijn al geprobeerd, tot ergernis van Ronja) een extra omslag maar ik ben toch wel blij met deze lengte omdat ik haar nu eigenlijk altijd, op alle manieren kan dragen.
    PM, ik kan het je alleen maar ontzettend aanraden, hij is het geld echt dubbel en dwars waard.
    Heb inmiddels het telefoonnummer van degene die ze hier in de buurt verkoopt, met een beetje geluk ga ik vrijdag doeken proberen!

Hoe zwaar is Ronja nu? Enne, die foto houden we tegoed he (net als die van Saartje, toch )
    *
    pi_46983280
    saar in de draagdoek?

Ronja weegt 8,6 kilo. Ze heeft net een tijdje op mijn rug gehangen maar dat vergt toch nog behoorlijk wat oefening. Vooral oefening voor mijn zenuwen want ik vind het best eng, ookal zit ze net zo vast als op mijn buik
      † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2007 @ 19:28:21 #281
    141844 Macka66
    pi_46986216
    Wriggle Proof Back Carry al geprobeerd?
    Ik vind het engste gedeelte om Lucie op mijn rug te krijgen. Zeker als mijn lief een handje helpt, dat vraagt erg fijne afstemming van de communicatie
    pi_46990977
    Ah, die ziet er goed uit!
    Ze heeft net een hele tijd lekker achterop gehangen in de methode zoals die in de gebruiksaanwijzing van de storch staat.
    Na een tijdje begonnen de 'rugzakbanden' erg snijden in mijn oksels dus ik ga nog wat verschillende dingen proberen tot ik de voor ons meest ideale methode heb gevonden.
    quote:
    Zeker als mijn lief een handje helpt, dat vraagt erg fijne afstemming van de communicatie
    Dat kan ik me voorstellen! Het was al eng om haar van mijn rug af te laten pakken toen ik de doek los maakte. Je hebt geen idee of iemand echt vast heeft en de ander kan ook weer niet het kind stevig beet pakken voor de doek een beetje los (of vast) is.
      † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2007 @ 21:32:32 #283
    141844 Macka66
    pi_46991751
    Jordan's Back Carry vind ik een fijne om te binden. 't Is er een met een cross wrap en je kunt 'm voor met een Tibetan knoop doen. Er staat ook een video op de site.
      vrijdag 9 maart 2007 @ 13:31:17 #284
    94046 PM-girl
    pi_47089341
    Owlet, nog steeds zo enthousiast? Ik hoop van wel, want ik ben sinds enkele uren de trotse bezitter van een Storchenwiege.
    Ik heb er verschillende gevoeld, gezien en geprobeerd. De bundler vond ik te warm en de babylifter sneed wat meer in mijn zij. Daarbij is de laatste wellicht nog wel eens een mooi project om te maken (ooit).
    Ze had maar 1 storch op voorraad, maar voor mij degene die ik van tevoren bedacht had, nl. de Anna 4,60.
    Nu begint het grote oefenen!
    *
    pi_47095276
    Mooi om jullie enthousiasme hier te lezen. Jammergenoeg heb ik Merlijn niet meer in de draagdoek. Had hem graag achterop willen dragen maar ik durf het niet, vooral omdat Merlijn niet stil kan zitten, dus voor ik hem op mijn rug heb ben ik verder. De kortere draagdoek gebruik nog weleens om Merlijn makkelijker op mijn heup te dragen. Maar dat is ook al even geleden. Ben nog aan het twijfelen of ik de draagdoek uit de kast trek om Merlijn maandag voorop te kunnen dragen als we met de bus naar het Zwembad moeten. Zo dragen en hem laten lopen gaat namelijk ook wel.
    pi_47097735
    quote:
    Op vrijdag 9 maart 2007 13:31 schreef PM-girl het volgende:
    Owlet, nog steeds zo enthousiast? Ik hoop van wel, want ik ben sinds enkele uren de trotse bezitter van een Storchenwiege.
    Ik heb er verschillende gevoeld, gezien en geprobeerd. De bundler vond ik te warm en de babylifter sneed wat meer in mijn zij. Daarbij is de laatste wellicht nog wel eens een mooi project om te maken (ooit).
    Ze had maar 1 storch op voorraad, maar voor mij degene die ik van tevoren bedacht had, nl. de Anna 4,60.
    Nu begint het grote oefenen!

hoe meer ik knoop hoe enthousiaster ik raak.
      vrijdag 9 maart 2007 @ 17:10:06 #287
    94046 PM-girl
    pi_47098057
    Leuk Owlet!
    Ik heb net mijn eerste wandeling gemaakt. Het viel niet mee, ik ben 3x opnieuw begonnen met knopen. Hetgeen ik vooral lastig vind, is het draaien van de doek op de schouder. En als het af is, schiet soms de doek onder Simons kontje vandaan en dan hangt hij in de doek ipv te zitten. Ik heb wat foto's proberen te maken, kijken of ik ze vanavond kan posten!
    *
    pi_47098875
    quote:
    Op vrijdag 9 maart 2007 17:10 schreef PM-girl het volgende:
    Leuk Owlet!
    Ik heb net mijn eerste wandeling gemaakt. Het viel niet mee, ik ben 3x opnieuw begonnen met knopen. Hetgeen ik vooral lastig vind, is het draaien van de doek op de schouder. En als het af is, schiet soms de doek onder Simons kontje vandaan en dan hangt hij in de doek ipv te zitten. Ik heb wat foto's proberen te maken, kijken of ik ze vanavond kan posten!
    Knoop je dan volgens de kangaroomethode? Ik vind die zelf helemaal niet zo prettig. Ik geloof echt wel dat het stevig is, maar het geeft me toch geen prettig gevoel, zo niets tussen de beentjes en het gefrut met het draaien van de schouderbanden wilde niet echt lukken.
    Bovendien heb ik een met mijn 5,20 doek echt enorme staarten over bij de kangaroo.
    Cross-over vind ik het prettigst, vooral omdat ik haar dan niet zo hoog op hoef te trekken als ze wakker is (de doek valt dan onder haar armen en ze kan vrij om zich heen kijken, een koekje eten en met mensen op straat kletsen) maar hem ook over haar hoofd kan trekken als ze slaapt.

Jordan's Back Carry is echt een aanrader!

[ Bericht 4% gewijzigd door owlet op 09-03-2007 17:41:12 ]
      zaterdag 10 maart 2007 @ 17:43:48 #289
    94046 PM-girl
    pi_47128564
    Owlet, ja inderdaad had ik gisteren de kangaroo manier geprobeerd(foto 1). Vandaag ben ik gaan wandelen met de X-wrap (foto 2). Die zat idd steviger, maar ik had het idee de beentjes wat af te knellen, maar volgens mij is dat meer illusie. Ook zat Simon weer met zijn hoofd tegen de schouderband aan (zoals bij de combi cotton), met de kangaroo heeft hij vrijer zicht.
    Bij beiden is het bukken lastig, ivm uitstekende beentjes.

Maar o wat een verschil in dragen, heerlijk! En hij is zo mooi! Ik vind het nu al het geld waard, inderdaad!

Macka, weet jij nog welke knoop je gebruikt hebt bij de meeting?
    *
      † In Memoriam † zaterdag 10 maart 2007 @ 18:24:05 #290
    141844 Macka66
    pi_47129672
    quote:
    Op zaterdag 10 maart 2007 17:43 schreef PM-girl het volgende:
    Owlet, ja inderdaad had ik gisteren de kangaroo manier geprobeerd(foto 1). Vandaag ben ik gaan wandelen met de X-wrap (foto 2). Die zat idd steviger, maar ik had het idee de beentjes wat af te knellen, maar volgens mij is dat meer illusie. Ook zat Simon weer met zijn hoofd tegen de schouderband aan (zoals bij de combi cotton), met de kangaroo heeft hij vrijer zicht.
    Bij beiden is het bukken lastig, ivm uitstekende beentjes.
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    Maar o wat een verschil in dragen, heerlijk! En hij is zo mooi! Ik vind het nu al het geld waard, inderdaad!

Macka, weet jij nog welke knoop je gebruikt hebt bij de meeting?
    Mooi hoor,en wat staat 'ie Simon goed! Ik ben helemaal niet jaloers
    Op de meeting gebruikte ik de Front Short Cross Tie On First, de
    onderste op pagina met allerlei Front Wrap Cross varianten. 't Is een snelle methode en geschikt voor wat kortere doeken. Maar ik vind 'm niet fijn om langere tijd te gebruiken of een eind mee te gaan wandelen. Ik denk dat als jij 'm gaat gebruiken je wel erg lange staarten overhoudt. (Ik heb kledingmaat 46 en gebruik voor de Front Short Cross een doek van 4m10)
    Ik gebruik standaard de Front Cross Wrap met Chest Belt, zie video van mamatoto.org voor uitleg. Dat is denk ik ongeveer jouw X-wrap, maar dan met de buidel aan de buitenkant.
    Voor vrijer zicht zou je kunnen uitproberen om Simon op je heup te dragen.
      zaterdag 10 maart 2007 @ 18:25:02 #291
    131977 Neuk
    It's a Brent New Day!!!
    pi_47129693
    Wat een onwijs lieve foto's PM <3
    Iedere golf van de zee,
    Die wild op het strand wordt gesmeten,
    Brengt wel iets moois voor je mee.
    Wat heb jij van de zee gekregen?
      zaterdag 10 maart 2007 @ 18:28:05 #292
    94046 PM-girl
    pi_47129773
    Volgens de natural beginnings mevrouw was het overigens niet mogelijk kindjes naar voren te dragen met de Storch, of is dat stiekem toch mogelijk?

Lief he Neuk!

Macka, jij hebt toch ook een supermooie? Johannes toch?
    *
    pi_47129876
    PM, wat een leuke foto's!
    Op de foto lijkt Simon wat recht te hangen, dan kan ik me voorstellen dat de beentje wat knellen.
    Als je de doek meer richting de knieholtes trekt dan spreiden zijn beentjes meer en knelt de doek minder snel.
      † In Memoriam † zaterdag 10 maart 2007 @ 21:17:25 #294
    141844 Macka66
    pi_47135306
    Ik heb een Johannes en een Albert. Helaas geen Anna, want daar zag mijn lief zich niet mee lopen

Over dragen met het gezicht naar voren zijn de meningen nogal verdeeld. Er zijn twee methodes: de sumo houding met gezicht en beentjes naar buiten, en de buddha houding met gezicht naar buiten en beentjes binnen. Ze zijn niet goed voor de heupjes en de ruggegraat van je baby, de buddha wordt over het algemeen gezien als de minst slechtste van de twee.
    Persoonlijk gebruik ik ze alllebei niet, minst slechte is voor mij niet goed genoeg. In plaats daarvan draag ik Lucie soms op mijn heup, dan kan ze ook vrijuit rondkijken.
      zaterdag 10 maart 2007 @ 22:13:17 #295
    94046 PM-girl
    pi_47137426
    Vraag me dan wel in hoeverre het kwaad kan om een kindje naar voren te dragen in een tricot doek?
    Heb overigens ook gestofzuigd/stof gezogen (hoe zeg je dat ook al weer?) met Simon in de doek, ging best redelijk, maar als het niet nodig is, zal ik het niet nog eens doen denk ik.
    *
      † In Memoriam † zaterdag 10 maart 2007 @ 22:46:18 #296
    141844 Macka66
    pi_47138673
    quote:
    Op zaterdag 10 maart 2007 22:13 schreef PM-girl het volgende:
    Vraag me dan wel in hoeverre het kwaad kan om een kindje naar voren te dragen in een tricot doek?
    Heb overigens ook gestofzuigd/stof gezogen (hoe zeg je dat ook al weer?) met Simon in de doek, ging best redelijk, maar als het niet nodig is, zal ik het niet nog eens doen denk ik.
    Voor het naar voren dragen in een tricotdoek of in een Babybjörn geldt precies hetzelfde.

Als je wilt stofzuigen is het handiger om Simon op je rug te dragen.
      zaterdag 10 maart 2007 @ 22:51:26 #297
    94046 PM-girl
    pi_47138849
    quote:
    Op zaterdag 10 maart 2007 22:46 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Voor het naar voren dragen in een tricotdoek of in een Babybjörn geldt precies hetzelfde.
    Ok dan! Ik heb me er nooit zo over gebogen, in de handleiding van de combi cotton stond de naar voren houding namelijk uitgelegd. Ik merk dat Simon het super leuk vind, om ze te kijken naar alles, maar voor mij voelt het minder lekker. Langer dan een half uurtje doe ik het ook niet.
    Morgen de heup maar eens oefenen!
    quote:
    Als je wilt stofzuigen is het handiger om Simon op je rug te dragen.
    Wie zegt dat ik wíl stofzuigen.... het moet helaas!
    *
      maandag 12 maart 2007 @ 16:59:11 #298
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_47196455
    Afgelopen weekend heeft Anna naar voren gehangen, dat vond ze prachtig. Ik wist niet dat dit niet zo goed is. Het knopen gaat anders, maar het lijkt op de Sumo houding. Zou wel erg jammer zijn als dit toch niet zo goed is.
    *OUD heilige*
    pi_47198805
    quote:
    Op maandag 12 maart 2007 16:59 schreef YPPY het volgende:
    Afgelopen weekend heeft Anna naar voren gehangen, dat vond ze prachtig. Ik wist niet dat dit niet zo goed is. Het knopen gaat anders, maar het lijkt op de Sumo houding. Zou wel erg jammer zijn als dit toch niet zo goed is.
    Er is nartuulijk niet zo goed en echt slecht
    Denk niet dat het ontzettend veel kwaad kan om haar af en toe met haar gezicht naar voren te dragen, maar ik zou er toch zeker geen gewoonte van maken en geen lange wandelingen maken.
      † In Memoriam † dinsdag 13 maart 2007 @ 23:47:08 #301
    141844 Macka66
    pi_47250238
    Ze draagt wel erg op d'r nekspier.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')