even een plaatje gestolenquote:Op dinsdag 12 september 2006 21:19 schreef chacama het volgende:
wat voor een draagdoek bedoel je Owlet...heb je daar misschien een plaatje van. Want ik ben wel op zoek naar iets om de beeb straks in te dragen tot ze/hij in de babybjorn past...
Kom maar op met die lijst, dan bestel ik ze wel met mijn credit card tegen gedeelde aanschaf- en verzendkosten bij slingrings.com. Ik heb daar al eens eerder ringen aangeschaft, en die bevallen prima.quote:Op dinsdag 12 september 2006 21:32 schreef chacama het volgende:
Ziet er goed uit. En heb dus zeker intresse. Heb zelf ook geen creditcard, maar wellicht dat we daar wel weer een andere optie voor vinden. Zet mij dus maar op de lijst voor de ringen...
dit vind ik zelf een mooie manier van een ringsling maken maar er zijn er nog heel veel meer te vinden op het net.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:18 schreef Jelief het volgende:
Owlet (of iemand anders) heb je een linkje naar een site waar uitgelegd wordt hoe je zelf éen draagdoek kan maken?
Ik wil eens proberen of het wat voor ons is.
Ik draag Ronja zeker niet altijd bij me, maar op de momenten dat ze nergens zin in heeft behalve in bij mij zijn is het wel een lekkere oplossing om toch nog aan wat andere dingen toe te komen!quote:Op woensdag 13 september 2006 12:11 schreef Moonah het volgende:
Ik ben me nav. dit topic eens gaan inlezen, want dit principe spreekt me erg aan.
Ik heb nog wel wat vraagjes voor de enthousiaste ervaringsdeskundigen.
Leggen jullie je kind nog wel eens in de box, of draag je hem/haar zo'n beetje continu bij je?
Hoe zit het met schouder-/nekklachten? (ben net zo'n beetje van chronische nekpijn af...)
Wisselen jullie af wie het kind draagt (papa/mama)?
Slaapt je kind 's nachts bij je op de kamer of in zijn/haar eigen kamer/bedje? Is dat verschil dan niet erg groot/ of is dat juist goed voor het evenwicht?
Wij hebben twee babybjorns gekregen, grote en kleine. Moet even naar zolder om te kijken welk type precies. Maar zo'n kleine kun je ook vanaf de geboorte gebruiken begrijp ik? Alleen bungelen dan de beentjes. Is dat nadelig? Is een doek dan fijner/beter voor het kind?
Hoe gaat het met 'afkicken'? Wanneer en hoe bouw je het dragen af?
Ik ben benieuwd!
Nee, idd. maar als ik die sites zo eens bekijk/lees dan lijkt het daar soms wel naar te neigen. Het is natuurlijk maar net hoe je er zelf mee omgaat.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:43 schreef owlet het volgende:
Een draagdoek is een draagmethode, geen levensstijl![]()
Lucie wordt het grootste gedeelte van de dag gedragen, maar tussendoor zit ze ook wel in de wipstoel of ligt in de box. Ze dut ook in alledrie.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:11 schreef Moonah ondermeer het volgende:
Leggen jullie je kind nog wel eens in de box, of draag je hem/haar zo'n beetje continu bij je?
Hangt voornamelijk van het type drager af. Asymmetrische dragers zoals een ringsling geven een eenzijdige belasting, dat hou je dus geen uren vol. Met een knoopdoek kun je het dragen van het gewicht verdelen over heupen en beide schouders. Voorgevormde dragers met een heupband geven meestal ook minder belasting op de schouders.quote:Hoe zit het met schouder-/nekklachten? (ben net zo'n beetje van chronische nekpijn af...)
Ja. Enerzijds uit noodzaak (wegens mijn keizersnee), anderzijds om elkaar af en toe 'lucht' te geven (we zijn op dit moment alledrie volle dagen thuis). En ook omdat we het allebei fijn vinden om de kleine dame dichtbij ons te hebben. Maar voor haar is het waarschijnlijk ook prettig om zich bij ons allebei geborgen te kunnen voelen.quote:Wisselen jullie af wie het kind draagt (papa/mama)?
Ze slaapt in een wiegje naast ons bed, en na de eerste ochtendvoeding doet ze nog een dutje bij mij in bed. Af en toe doet ze ook een dutje in het ledikantje in haar eigen kamer. We zijn dan lang niet altijd in de buurt, maar komen wel kijken als we horen dat ze weer wakker is. De bedoeling is dat ze een stevig genoeg gevoel van basisveiligheid krijgt om 'alleen' te kunnen slapen.quote:Slaapt je kind 's nachts bij je op de kamer of in zijn/haar eigen kamer/bedje? Is dat verschil dan niet erg groot/ of is dat juist goed voor het evenwicht?
Probleem met de babybjorn is vooral dat het kindje min of meer op z'n kruis zit, in plaats van op de billen. Het probleem groeit met het (gewicht van het) kind mee. Zitten in een doek met de billen iets lager dan de knietjes is een veel natuurlijker en fijnere houding voor een kind. Voordeel van een doek is ook dat pasgeboren babietjes er in kunnen liggen, alsof het een wiegje is.quote:Wij hebben twee babybjorns gekregen, grote en kleine. Moet even naar zolder om te kijken welk type precies. Maar zo'n kleine kun je ook vanaf de geboorte gebruiken begrijp ik? Alleen bungelen dan de beentjes. Is dat nadelig? Is een doek dan fijner/beter voor het kind?
Afkicken gaat vast moeizaam. Maar als je kind te zwaar is of niet meer wil, dan moet je wel. Cold turkey dan maar. Veel dragers zijn gelukkig wel te gebruiken totdat het kind een jaar of drie is.quote:Hoe gaat het met 'afkicken'? Wanneer en hoe bouw je het dragen af?
Nou, ik vond het zelf wel leerzame antwoordenquote:Ik ben benieuwd!
Yep, dat vind ik ook erg belangrijk. Verschil met 9 maanden baarmoeder en ineens helemaal alleen vind ik veel te groot.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:35 schreef Macka66 het volgende:
De bedoeling is dat ze een stevig genoeg gevoel van basisveiligheid krijgt om 'alleen' te kunnen slapen.
Ah, die druk constant op het kruis is natuulijk niet fijn voor een kindje (ik heb er nú al zo'n last van...quote:Probleem met de babybjorn is vooral dat het kindje min of meer op z'n kruis zit, in plaats van op de billen. Het probleem groeit met het (gewicht van het) kind mee. Zitten in een doek met de billen iets lager dan de knietjes is een veel natuurlijker en fijnere houding voor een kind. Voordeel van een doek is ook dat pasgeboren babietjes er in kunnen liggen, alsof het een wiegje is.
Hm, dragen tot 3 jaar lijkt me sowieso wel erg lang.quote:Afkicken gaat vast moeizaam. Maar als je kind te zwaar is of niet meer wil, dan moet je wel. Cold turkey dan maar. Veel dragers zijn gelukkig wel te gebruiken totdat het kind een jaar of drie is.
Zoals ik al zei, het principe spreekt me erg aan. Ik denk dus wel dat we dat gaan doen.quote:Ben ik op mijn beurt wel benieuwd of jij gaat draagdoeken![]()
Ok.quote:(Kleine tip: als je toch liever een voorgevormde drager hebt dan zijn de Patapum en de Ergo dragers erg fijn voor ouder én kind. Ik heb een Ergo en die bevalt ons prima.)
quote:Op woensdag 13 september 2006 13:48 schreef Moonah het volgende:
Ah, die druk constant op het kruis is natuulijk niet fijn voor een kindje (ik heb er nú al zo'n last van...36 weken zwanger). Goed argument.
ja, onwijs....quote:Owlet, ik ben toch niet je topic aan het kapen he?![]()
Nou ja, ik denk, laat ik me voor de verandering eens een keertje wat bescheiden opstellen...quote:
Zou m'n kat het leuk vinden?quote:Op woensdag 13 september 2006 14:12 schreef moussy het volgende:
Mijn kinderen passen er echt niet meer in he?!Zien er erg handig en makkelijk uit die ringen!!
Oh daar heb ik er ook wel drie van. Het is echt heerlijk zo'n wurm dicht tegen je aan in zo'n doek, dat gaat zo snel overquote:Op woensdag 13 september 2006 14:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zou m'n kat het leuk vinden?
Het ziet er altijd zo ontzettend lief en knus uit die dingen.![]()
Ik ben ook vast van plan ze te gaan gebruiken ooit.
lach maar, ik moet die van mij van me af slaan als ik de tricot doek om aan het binden ben. Een keer tijdens de zwangerschap gekeken hoe het voelt met gewicht er in (en wat is daar nou beter voor te gebruiken dan een kat) en ze is het nog steeds niet vergetenquote:Op woensdag 13 september 2006 14:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zou m'n kat het leuk vinden?
quote:Op woensdag 13 september 2006 14:32 schreef owlet het volgende:
lach maar, ik moet die van mij van me af slaan als ik de tricot doek om aan het binden ben. Een keer tijdens de zwangerschap gekeken hoe het voelt met gewicht er in (en wat is daar nou beter voor te gebruiken dan een kat) en ze is het nog steeds niet vergeten![]()
Ik gebruikte een zak aardappelsquote:Op woensdag 13 september 2006 14:32 schreef owlet het volgende:
[..]
lach maar, ik moet die van mij van me af slaan als ik de tricot doek om aan het binden ben. Een keer tijdens de zwangerschap gekeken hoe het voelt met gewicht er in (en wat is daar nou beter voor te gebruiken dan een kat)
Ja, heb ik wel gedaan. Bij omdoen is enige medewerking van het kind vereist, die moet namelijk stil op je rug blijven liggenquote:Op woensdag 13 september 2006 16:17 schreef Tan het volgende:
Eén ding heb ik eigenlijk nooit gedurfd maar wil ik graag proberen, dat is de tricotdraagdoek met het kindje op de rug, toevallig iemand hier ervaring mee? Hoe doe je dat dan? Heb je toch wel hulp bij nodig lijkt me?
Ik heb een grote maat, meestal toch wel xxl, dus houdt dat in dat ik per definitie niet zo een ding kan gebruiken? Of zijn er andere mogelijkheden?quote:De draagdoek is verkrijgbaar in de maten S, M, L en XL. De maten komen ongeveer overeen met de maat van de bovenkleding, echter bij een grotere borstomvang of lang bovenlijf, is het raadzaam een maat groter te nemen
Geen idee, ben me gewoon aan het orienteren, ik heb me er nooit eerder in verdiept. Ik heb hier even rondgekeken en de tricot-slen lijkt me wel wat, maar de tri-cotti lijkt me wat makkelijkerquote:Op vrijdag 15 september 2006 20:23 schreef owlet het volgende:
gaat het om een tricot wikkeldoek of een korte, niet stretchende doek?
Voor mij is het in die zin een levenswijze, dat ik uitga van het punt dat je kind zeker in de eerste levensjaren zoveel (als er behoefte aan is vanuit het kind) mogelijk bij je moet zijn: geborgenheid. In dat plaatje past o.a. lang borstvoeding geven, kind bij je in bed indien nodig, en anders op je slaapkamer tot een jaar of twee minimaal, en: de draagdoek.quote:Op zaterdag 16 september 2006 02:01 schreef Tucana het volgende:
In tegenstelling tot wat ik hier gelezen heb, vind ik dragen eigenlijk wel een soort van levenswijze.. maar dat zal afhangen van persoon tot persoon.
quote:Op zondag 17 september 2006 14:18 schreef Macka66 het volgende:
RINGENBESTELMOMENT nadert.
15.00 uur is het zover.
Wil je nog meedoen? Kijk op slingrings.com en mail naar mij op ringring apestaartje hexenwerk punt nl wat ik voor je kan bestellen.
Ik neem aan dat je de luiers toch ook niet nat aandoetquote:Op zondag 17 september 2006 22:32 schreef Tucana het volgende:
Oh maar ik geef eerlijk toe dat onze jongste ook nog geen katoenen luiers aanheeft hoor...
Ze is 4 weken te vroeg geboren (2,5 weken geleden dus) en is echt nog wat klein en fijn en de strikluiers zijn even groot als zij zelf nog... dus hier is het nog even wegwerp en tegen volgende week aan hopen we met katoen te kunnen beginnen... (ze weegt nu een stukje boven de 3 kilo)
Het wassen daarvan vind ik eigenlijk niet zoveel werk... buiten het in de wasmachine steken dan, voor de rest doen we er niet veel aan eigenlijk.
Vooral bij nummer twee en nummer vier was het bij mij een succes. Dat zijn ook de beste eters nu. Ik sta dus helemaal achter deze methode. Alleen nummer een wilde dus niets eten, behalve potjes. En nummer drie lust gewoon niets, maar dat heeft ws. ook met zijn slikprobleem te maken, waarvoor hij (en zijn zus ook trouwens) vandaag geopereerd wordt (keel-neus en hij ook buisjes).quote:Rapleyen is dus de kindjes zichzelf laten leren eten (wat een zin...).
Je biedt ze voedsel aan in de vorm van stukken groter dan hun handje en op die manier leren ze zichzelf eten.
We hebben het zo geprobeerd bij de oudste, bij haar was dat een succes (was ook van in het begin een heel zelfstandige die alles alleen wou doen)! Voor hetzelfde geld is dat bij de jongste absoluut geen goede manier, maar dat zien we dan wel weer!
Uiteindelijk moet iedereen doen waar hij zichzelf goed bij voelt en vooral waar de kindjes zich het beste bij voelen!
Gewoon een huis- tuin- en keukenrugzakje, die dan wel een soort van heupband moet hebben (die van mij is van Perry sport). Het kind zit tussen het rugpand van de rugzak en je rug in op de heupband en een deel van het rugpand. Het omdoen is niet echt handig (understatementquote:Op vrijdag 15 september 2006 11:55 schreef Tan het volgende:
@anneja, dagrugzakje? Wat bedoel je daarmee?
Ah, toch. Klinkt mij ergens zo onveilig in de oren, daarom snapte ik het niet.... met name omdat er dan zo weinig steun onder de billen zit? Of lijkt dat nou zo?quote:Op maandag 18 september 2006 11:43 schreef anneja het volgende:
[..]
Gewoon een huis- tuin- en keukenrugzakje, die dan wel een soort van heupband moet hebben (die van mij is van Perry sport). Het kind zit tussen het rugpand van de rugzak en je rug in op de heupband en een deel van het rugpand. Het omdoen is niet echt handig (understatement) maar het zit voor kind en mij allebei best goed.
Ja, wij hebben er ook zelf één geīmproviseerd, maar hij is niet helemaal gelukt. Bij mij hangt hij niet lekker en Kendahl duikt steeds in allerlei hoeken...quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:46 schreef owlet het volgende:
handig is het wel, en in de doe het zelf zaak zijn ze niet te vinden met de juiste maat, wat de veiligheid niet ten goede komt omdat de stof kan gaan glijden.
De stof is inderdaad ook "gewoon een lap stof".
Sterker nog, mijn dochter ligt op dit moment in een verbouwd laken. Werkt prima, is alleen minder mooi en door de knoop wat minder practisch.
Omdat je de schouderbanden heel lang maakt buigt het rugpand een beetje in, en daar zit hij op, en deels op de heupgordel natuurlijk. Het zit echt net als met die ergo carrier, alleen zitten de schouderbanden aan de onderkant dan op de normale plaats, en is de zak op de rug wat groterquote:Op maandag 18 september 2006 17:41 schreef Tan het volgende:
[..]
Ah, toch. Klinkt mij ergens zo onveilig in de oren, daarom snapte ik het niet.... met name omdat er dan zo weinig steun onder de billen zit? Of lijkt dat nou zo?
Haha, leuk tekeningetje, oké zo ziet het er wel veiliger uit dan ik dacht.quote:Op dinsdag 19 september 2006 10:34 schreef anneja het volgende:
[..]
Omdat je de schouderbanden heel lang maakt buigt het rugpand een beetje in, en daar zit hij op, en deels op de heupgordel natuurlijk. Het zit echt net als met die ergo carrier, alleen zitten de schouderbanden aan de onderkant dan op de normale plaats, en is de zak op de rug wat groter. De ergocarrier hebben we ook geprobeerd, maar daarvan is de hele heupband gepolsterd (ook op je rug) en dat zat bij ons niet lekker omdat het zitgedeelte (wat bij de rugzak dus de onderkant van het rugpand is) in verhouding te dun is.
Als ik thuis ben zal ik even zoeken of ik een foto heb waar het duidelijk op staat. Ik heb wel al wat in paint zitten prutsen:
[[url=http://img1.putfile.com/thumb/9/26104525390.jpg]afbeelding][/URL]
grijs is de heupband, rood het rugpand, blauw de schouderbanden. Het kind is wat aan de grote kant, dit is meer de oudste dan de jongste (met oudste kan het ook, maar ik wil niet dat hij dat weet)
Het enige waar ik een beetje bang voor ben is dat de gesp van de heupband het een keer begeeft, maar ook dan dondert hij er niet echt uit, hij glijdt redelijk langzaam naar beneden.quote:Op dinsdag 19 september 2006 11:08 schreef Tan het volgende:
[..]
Haha, leuk tekeningetje, oké zo ziet het er wel veiliger uit dan ik dacht.
Whhoow! Zelf wasmiddel maken?quote:Op maandag 18 september 2006 00:53 schreef Macka66 het volgende:
En het verband met het topic: die katoenen luiers zijn samen met draagdoeken, wiegje naast het bed, kostte wat het kost borstvoeding, broodbakken, zelf wasmiddel maken en dat soort dingen geloof ik toch wel onderdeel van onze levensstijl. En ik maar denken dat ik er geen had
Die van mij is totaal niet versleten. Woon je in de buurt van Overijssel? Mag je de mijne wel lenen. Als het dan bevalt kun je er altijd zelf eentje kopen (nee ik doe hem niet weg, maar lenen is geen probleem).quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:41 schreef Moonah het volgende:
Ben vanmiddag even bij Prenatal wezen kijken. Goedkoopste was 49 euro. Zo'n tricot ding. Beetje duur om uit te proberen vind ik. Ik ga ook maar even op marktplaats zoeken. Of verslijten ze behoorljik door gebruik?
quote:Op vrijdag 15 september 2006 21:25 schreef LadyS het volgende:
En zou Peter mijn vriend dat ding ook kunnen gebruiken eigenlijk dan? Ik bedoel, onze omvang scheelt nogalen dat lijkt me zo een slen makkelijker op te vangen dan met die tricotti. Of zie ik dat verkeerd?
Ja, een slen is makkelijker door twee personen van verschillende omvang te gebruiken dan een tricotti. De tricotti bestaat uit twee tricotkokers die kruislings over de schouders gedragen worden. Tricot rekt een beetje. Dus bij bijvoorbeeld een gebruikerscombi van gespierde spijker en rondborstig appeltje heb je met de tricotti kans dat die zo uitrekt dat geen van beide 'm meer echt lekker dragen kan. De slen kan ieder naar behoefte knopen, ongeacht het postuur.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:40 schreef LadyS het volgende:
Zou iemand me nog hiermee kunnen helpen?
[..]
Oh sorry, ik heb er helemaal overheen gelezenquote:Op dinsdag 19 september 2006 19:40 schreef LadyS het volgende:
Zou iemand me nog hiermee kunnen helpen?
[..]
Je wilt niet weten hoe vaak ik heb staan klungelenquote:Op dinsdag 19 september 2006 21:46 schreef LadyS het volgende:
oke bedankt![]()
Dan gaan we maar voor de slen! lijkt me zo ingewikkeld![]()
![]()
Ik heb ook een lifter/mei tai gemaakt, maar daarmee draagt het minder lang comfortabel dan met de rugzak en je kan minder dingen meenemen (in de rugzak passen nog jassen en een fles water oid). En ik moet eraan denken 'm mee te nemen. Voordat ik erachter kwam dat ik jongste ook met de rugzak kon dragen had ik de lifter wel altijd in mijn jaszak, maar dan zaten we dus altijd met een tas teveel als jongste het wandelen niet volhield.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:39 schreef Tucana het volgende:
zijn ook mijn trucs
dat draagrugzakje.... een lifter en mei tai werken ook met dat principe, alleen zijn dat echt wel draagDOEKEN (heb zelf een mei tai gemaakt, zalige doek!) en die knoop je nog, waardoor er geen gesp is die los kan schieten!
Mijn doek (van de geboortewinkel, ik heb 'm ook via marktplaats) begint na een rondje vriendenkring wel een beetje de rek kwijt te raken, maar die is dan ook intensief gebruikt voor vijf kinderen (de overige twee vonden het niks, 1 daarvan was mijn jongste trouwens en dat terwijl zijn grote broer zo ongeveer met het ding vergroeid was). Maar hij is nu weer in gebruik bij vrienden, en die vinden hem nog steeds ideaal, dus tja.quote:Op dinsdag 19 september 2006 18:41 schreef Moonah het volgende:
Ben vanmiddag even bij Prenatal wezen kijken. Goedkoopste was 49 euro. Zo'n tricot ding. Beetje duur om uit te proberen vind ik. Ik ga ook maar even op marktplaats zoeken. Of verslijten ze behoorljik door gebruik?
Oh wat lief van je Tan.quote:Op dinsdag 19 september 2006 19:05 schreef Tan het volgende:
[..]
Die van mij is totaal niet versleten. Woon je in de buurt van Overijssel? Mag je de mijne wel lenen. Als het dan bevalt kun je er altijd zelf eentje kopen (nee ik doe hem niet weg, maar lenen is geen probleem).
Ik heb hem binnen twee minuten om. In het begin deed ik er drie keer zo lang over. Het lijkt meer werk dan het is. Enig gedoe vind ik dat je altijd droog moet staan. Dus als je hem na een terrasje weer om wilt knopen moet je of binnen gaan staan, of een schoon stukje straat kiezen of het ding met kind en al omhoudenquote:Op woensdag 20 september 2006 10:39 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oh wat lief van je Tan.
Maar ik woon in Brabant zie sigdus da's niet handig.
Tnx anyway!
En dat slijten valt dus wel mee. Mooi!
Ik zie alleen een beetje op tegen dat enorme geknoop. Heb op i-net een gebruiksaanwijzing gevonden. Ik neem aan dat je er na verloop van tijd meer handigheid in krijgt? Hoe lang doen jullie over je kind 'inbinden' en ook weer 'ontbinden'?
Ik kan er touwens eentje van Melonovy overnemen, 20 euro.
Oefening baart kunstquote:Op woensdag 20 september 2006 11:06 schreef Moonah het volgende:
Ah, dat knopen valt dus wel mee.
Ik zal de tijden voor mij maar verdrievoudigen, ben af en toe zo'n kluns...![]()
Enthousiasteling, maar goed het valt te proberen. Ben zelf niet een ster met de naaimachine, maar heb een hele hele lieve peetmoeder die daar echt een ster in is.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:12 schreef Jelief het volgende:
Chacama, ik ben bezig om me er toe te zetten een mei tai te maken. heb een enorme lap stevige stof van mijn mams gekregen, en ook nog een flinke lap fleece, wellicht dat ik daar iets sling-achtigs van wil maken. En dan allemaal het liefst voor de vakantie (over twee weken)
Als je via google zoekt kom je veel plaatjes tegen, ik geloof dat er ook wel een plaatje eerder in het topic staat. het is in ieder geval een soort simpele rugzak voor een wat ouder dan pasgeboren kind. Eigenlijk niet meer dan een stoffen lap die onder de billetjes/achter de rug gaat en vier banden waar je alles mee om bind (over je schouder en om je heupen).quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:13 schreef chacama het volgende:
de draagdoek heb ik gezien..
maar wat is een mei tai
Slen, sleng, sling, het is allemaal hetzelfde: een enkele lap waarin je je kind draagt, meestal met de doek over een schouder en het kind op de buik/heup/rug.. Het komt volgens mij van Slendang, het indonesische woord (maar zeker weten doe ik dat niet).quote:hoe zit het in het verschil tussen een slen en ....(wat is er nog meer??)
Wow, dat ziet er echt onwijs tof uitquote:Op zaterdag 23 september 2006 13:27 schreef LadyS het volgende:
ik heb mijn doek binnen
[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen die 2e zit niet helemaal goed, dat moet "rechtop met opgetrokken beentjes" zijn, alleen ik heb het idee dat dat voor pasgeboren frummeltjes is, maar dit vond Iris ook lekker
Tja, ik ben een nieuweling van na de namenwildgroeiquote:Op donderdag 28 september 2006 11:43 schreef owlet het volgende:
Toch blijf ik er bij dat de namen door elkaar gebruikt (kunnen) worden. Althans, ik weet dat toen ik een klein meisje was en mijn moeder een aantal borstvoedings- en moedergroepen leidde de namen door elkaar gebruikt werden.
Het ligt ook maar net aan de taal. Slen(dang) is in NL veel meer ingeburgerd door de indonesische achtergrond.
In engelstalige landen is die naam echter helemaal niet zo bekend en gebruikt men de naam sling.
wikipedia over de sling
he wat fijn!quote:Op woensdag 8 november 2006 13:13 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Om even goede reclame te maken voor Draagdoek.nl: grote klasse. Ik kan alsnog een maat XL krijgen.Gelukkig.
Owlet, bekijk dit draagdoekenforumbericht eens snel. Misschien zit er wat voor je tussen (al is het geen Storch)...quote:Op woensdag 8 november 2006 23:33 schreef owlet het volgende:
[..]
Maar gelukkig lag er bij mijn moeder nog een meter of zes rode simpele katoen dus ik ga een niet-rekkende wikkeldoek a la storchenwiege maken om te kijken of dat ook bevalt. Als dat bevalt dan wordt het sparen sparen sparen want ik ben toch wel een beetje verliefd op die mooie regenboogkleurtjes van de Storch...![]()
Okee. Ik zal het in gedachten houden. Het leek mij trouwens ook zwaarder voor Kendahl, omdat hij dan zijn hoofd nog meer omhoog moet houden. Andersom kan hij namelijk zijn hoofd op mijn borst leggen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 23:55 schreef owlet het volgende:
De rug staat dan niet in een natuurlijke bolling (over je borst) maar in een holling en da's niet ideaal.
Ook ligt het zwaartepunt veel verder van je af waardoor het minder prettig dragen is. Ik doe het heel af en toe wel eens hoor, als ze bijvoorbeeld echt even toe is aan iets anders en aan interactie (na een paar uur dragen door de stad bijvoorbeeld. Maar langer dan een minuut of tien of een kwartiertje vind ze het niet fijn (en ik ook niet want het draagt minder comfortabel).
Overigens zet ik haar dan wel (net als in dezelfde houding maar dan andersom) nog in de boeddhahouding, dus met haar beentjes gebogen.
Inderdaad, Ronja houdt het ook niet zo lang vol. Het is wel een koddig gezicht trouwens, zo'n koppie dat er tussen uit pieptquote:Op vrijdag 10 november 2006 23:58 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Okee. Ik zal het in gedachten houden. Het leek mij trouwens ook zwaarder voor Kendahl, omdat hij dan zijn hoofd nog meer omhoog moet houden. Andersom kan hij namelijk zijn hoofd op mijn borst leggen.
Een trui over de draagdoek en dan nog 2 lagen kleding bij Maud.. Volgens mij is dat bloedheet. Het is toch gewoon voor binnen in de winkel? Als Iris (die is wel een stuk ouder natuurlijk) bij mij in de draagdoek zit, dan doe ik me jas niet eens dich (en dan heb ik het over buiten)quote:Op zaterdag 25 november 2006 12:28 schreef chacama het volgende:
Maud zal ik dan maar lekker een majootje aandoen en een broekje, een romper lange mauw, een truitje en uiteraard een mutsje. Dan zouden we allebei wel warm genoeg moeten zijn, lijkt me....
Ik denk ook dat het echt heel warm is. Ronja loopt dan in ieder geval absoluut rood aan en wordt er ook behoorlijk chagrijnig vanquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:13 schreef LadyS het volgende:
[..]
Een trui over de draagdoek en dan nog 2 lagen kleding bij Maud.. Volgens mij is dat bloedheet. Het is toch gewoon voor binnen in de winkel? Als Iris (die is wel een stuk ouder natuurlijk) bij mij in de draagdoek zit, dan doe ik me jas niet eens dich (en dan heb ik het over buiten)
Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd hoor![]()
Is het ook niet! Let er wel even op dat de stof niet in de lengte rekt, anders krijg je al snel last van je rug!quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:53 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb nu even een zelfgemaakte tricot doek te leen, die werkt het zelfde als de combi cotton, alleen is het dus uit 1 stuk waardoor ik het beter kan verstellen op de juiste hoogte.
Ik ga van de week even stof halen om er zelf een te fabrieken, ziet er niet moeilijk uit!
Great minds...quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:30 schreef owlet het volgende:
[..]
Is het ook niet! Let er wel even op dat de stof niet in de lengte rekt, anders krijg je al snel last van je rug!
HA!quote:
Ha Owlet, wat fijn dat je de juiste stof hebt gevonden! Doe je een foto als 'ie af is? Met Ronja erin natuurlijk!quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:52 schreef owlet het volgende:
[..]
HA!![]()
* owlet heeft gister bij de Ikea eindelijk mooie, dunne maar sterke stof gevonden voor een paarse ringsling. nu nog de tijd zien te vinden om achter de naaimachine te kruipen!
*zucht*... moooooi! Ik heb ook al bij Porta-kids gekeken, zodra Ronja niet meer lekker te dragen is in de tricot doek vind ik dat het echt absoluut nodig is om een Storch te kopen. Punt.quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:10 schreef Macka66 het volgende:
Nu ik hier toch ben... Wij hebben een Storchenwiege gekregen van die lieve SinteschoonoudersEen Albert van 5,20 m. (Via Ebay, bij het duitse Porta-Kids)
Nou had ik al een fijne EllaRoo doek, maar die is dun. De Storch is lekker dik, heel geschikt voor de winter. De EllaRoo moet echt perfect geknoopt worden, anders voel je het op den duur toch wel aan je schouders. Bij de Storch kan je slordiger zijn, ook als je 'm uren achter elkaar gaat dragen.
Albert is heerlijk dik, stevig, maar toch zacht. Hij is ook al door lief gebruikt en goedgekeurd. Lucie vind 'm lekker om in te zitten en op te kauwen. En hij staat zo mooi bij d'r rooie haartjesWe zijn er helemaal gelukkig mee!
[afbeelding]
'k Heb 'm vandaag kunnen aanschouwen en hij ziet er heel goed uit, die doek. Lekker comfortabel, mooie kleuren en dan ook nog de naam van de eigenaresse voorop geborduurd.quote:Op maandag 11 december 2006 14:11 schreef chacama het volgende:
Heb mijn draagdoek binnen. En Maud ligt er nu lekker in te slapen. Bukken is inderdaad niet makkelijk. Dat hoofdje is nog erg bewegelijk. Maar met 1 hand om haar hoofdje te ondersteunen, lukt het goed. Met werken hoef ik gelukkig niet te bukken. Nu met opruimen wel![]()
Maar morgen gaan we testen in de winkel. Verslag volgt.
En hoe!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 21:25 schreef Macka66 het volgende:
Lucie heeft er zelfs in geslapen.
Misschien is een Beth's mei tai wel wat voor jullie dan. Daar slinger je Max zo inquote:Op zaterdag 13 januari 2007 21:44 schreef pinquit het volgende:
lucie lag er heerlijk in![]()
heb nog zitten denken toen max al 9 maanden ofzo was, om nog een draagdoek te halen.
maar hij laat zich niet meer in allerlei vormen kneden dat ik m dr in krijg volgens mij.
maar misshcien ga ik er nog eentje maken met mn ma, wieweet vind ie het wel heerlijk
En dit alles van de vrouw die hier zelf altijd getooid gaat in zwarte krullenpruik en met zonnebrilquote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:14 schreef Moonah het volgende:
[..]
En hoe!![]()
Eén been opgetrokken, eentje eruit hangend. Cuuuuute!!!!!
Edit: Ik kwam er een foto (door Ladybos) van tegen, als ik zo vrij mag zijn....
Edit2: oeps, je gezicht staat erop, weet niet of je dat wel wil.
En Maud lag ook al zo heeeeerlijk tegen haar mama aan te slapen....
Chaca, tis nog geen carnaval!![]()
Owlet, het is alleen maar aanmoediging hoorquote:Op zondag 14 januari 2007 01:30 schreef owlet het volgende:
Foei Macka... mij een beetje jaloers maken hier!
Maar ja, Ronja begint nu echt zwaar te worden in de tricotdoek en hoe blij ik ook ben mijn mijn ringsling, ik moet echt over twee schouders dragen.
Dus ik vind dat het wel tijd gaat worden voor een storch! * owlet duikt e-bay op...
Goed om te lezen, want ik twijfel inderdaad tussen de 4.60 en de 5.20. Te veel staart vind ik niet prettig, maar te weinig knoopruimte is nog veel vervelender. En met mijn aardige lollo's, zoals Jelief het ooit omschreef, en een kind dat behoorlijk aan de maat is moet de doek ook niet té kort zijn.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:32 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Owlet, het is alleen maar aanmoediging hoor![]()
Ik denk dat als ik een Storch van 4m60 had gekocht ipv die van 5m20 er geen tweede bij gekomen was.
5m20 is aardig lang, ook als je maat 46 hebt. Wel handig omdat je er ook allerlei rugdraaghoudingen mee kunt knopen, maar bij buik- en heupdraaghoudingen heb je nog wel eens teveel staart over en dat moet dan ook weggeknoopt worden.
4m10 is een stuk korter en knoopt makkelijker, maar met maat 46 kun je er weinig verschillende knoopmethoden mee doen (bijna geen kruisknopen, en die zijn nou juist zo lekker stevig).
...dagdroomt over een Anna van 4m60...
Even voor het verdere idee: hier zeer aardige lollo's, en een dochter die in de curves op het lijntje boven het gemiddelde valt. Op de site van TheBabyWearer * is in een vergelijkingskaart te zien dat groter uitgevallen moeders voor de meeste kruisknopen een doek van 5m20 zouden moeten gebruiken.quote:Op zondag 14 januari 2007 21:12 schreef owlet het volgende:
[..]
Goed om te lezen, want ik twijfel inderdaad tussen de 4.60 en de 5.20. Te veel staart vind ik niet prettig, maar te weinig knoopruimte is nog veel vervelender. En met mijn aardige lollo's, zoals Jelief het ooit omschreef, en een kind dat behoorlijk aan de maat is moet de doek ook niet té kort zijn.
En ja..... een Anna....*zucht*....![]()
Mooie kleurtjes voor jullie! En misschien heb je geen ringen nodig. Als je sjaal een beetje lengte heeft kun je 'm knopen als een mexicaanse rebozo. Anders zul je aan ringen van slingrings.com moeten zien te komen. Dat zijn de enige die sterk en veilig genoeg zijn. Je kunt ook twee sjaals aan elkaar zetten als ze te kort zijn, maar dan moet je ze laten overlappen en hele sterke naden maken.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:05 schreef pinquit het volgende:
heb net even zitten knutselen met het naaimachine, maar de stof is eigenlijk iets te dik, waardoor het niet helemaal lekker zit, de 'ringen' zijn eigenlijk vlieger-handvaten haha, ik had ff niks anders en (nog) geen ringen. dit is nu net zo handig als een knoop leggen, want ze zijn te krap
het viel te proberen, maar ik ga morgen mn moeder eens vragen want ik kan nog niet zo goed naaien, heb het idee dat het nu al los begint te zitten allemaal
[afbeelding]
Ok, owlet, dan ben ik evt je nummer twee, want zoals hierboven staat zoek ik iets luchtigers (en enigzins betaalbaars!)quote:Op maandag 15 januari 2007 22:23 schreef kozakken het volgende:
PM-girl. Ik aarzel nog wel een beetje hoor.
Dus mss ben je toch nog op tijdWil heel even antwoord van Owlet afwachten.
Als je symmetrisch wilt dragen dan is een storchenwiege misschien wat. Da's een doek zoals op de foto's van Macka.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:17 schreef PM-girl het volgende:
Jammer, ben net te laat zie ik!
Ik heb het topic hier nog eens doorgelezen maar ik zie zoveel namen, merken en stofjes voorbijkomen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Nu heb ik een combicotton die redelijk bevalt, want gelijkmatig verdeeld gewicht en meerdere draaghoudingen. Maar ik vind hem erg warm, ook voor Simon en je kunt hem niet in hoogte verstellen.
Ik wil dus eigenlijk een luchtiger doek, waar je meerdere houdingen mee kunt creëren en het liefst een die een symmetrische draagmogelijkheid heeft om niet altijd op 1 schouder te hoeven leunen.
Poging tot ontbossingquote:Op maandag 15 januari 2007 22:17 schreef PM-girl het volgende:
Jammer, ben net te laat zie ik!
Ik heb het topic hier nog eens doorgelezen maar ik zie zoveel namen, merken en stofjes voorbijkomen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Nu heb ik een combicotton die redelijk bevalt, want gelijkmatig verdeeld gewicht en meerdere draaghoudingen. Maar ik vind hem erg warm, ook voor Simon en je kunt hem niet in hoogte verstellen.
Ik wil dus eigenlijk een luchtiger doek, waar je meerdere houdingen mee kunt creëren en het liefst een die een symmetrische draagmogelijkheid heeft om niet altijd op 1 schouder te hoeven leunen.
Mooi geworden! En wat staat 'ie Ronja leukquote:Op maandag 15 januari 2007 22:05 schreef owlet het volgende:
Ik heb nog een ringsling over die ik graag wil verkopen
Nou ja, duur...het is wel een aardig bedrag in een keer ja. Maar het is een goede investering, je kunt er een paar jaar lang plezier van hebben. En tweedehands en derdehands zijn ze erg gewild.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 12:10 schreef PM-girl het volgende:
Ok, storchenwiege dus. Maar die waren heel duur geloof ik he! Dus Macka, ik PM je even terug!
Lezen in forums, dan kom je het meeste te weten. TheBaby Wearer is een aanrader!quote:Op woensdag 17 januari 2007 14:43 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben eens even aan het kijken geweest op internet, maar sjeeminee, is er niet ergens een testje dat je kunt invullen en dat er dan 1 model uitkomt!
Didymos en Storchenwiege is dus van hetzelfde merk, begrijp ik, maar een ander soort doek, de Didymos heeft elastische delen?
een 4.60 storchenwiege lijkt me dan toch wel wat, wat je zegt Macka, klopt wel. Het is duur, maar ook een investering in iets goeds. Simon gaat meestal wel goed in de combicotton, alleen dus te warm.
Ben alleen een beetje bang dat als ik er een koop zonder te proberen, het tegenvalt! (had het zaterdag ook gewoon even moeten vragen!)
Knoopbaarheid van de doek hangt vooral af van de lengte. De tricot slen is 6m lang, met een Storch van 4m60 (of 4m10) kun je binnenshuis veel sneller uit de voeten. Veel minder gezwier en gestaart. Knopen in de Storch zitten ook meteen stevig.quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:20 schreef Suzanna het volgende:
Macka, is de Storchenwiege makkelijk en snel te knopen? Dat vind ik één van de belangrijkste dingen omdat ik vaak bezig ben met draagdoek plus baby en soms Julia eruit moet halen en tien minuten later er weer in doen (vanwege vieze broek ander kleintje) ... en met de tricot slen duurt dat eeuwen voor m'n gevoel. Valt mee, maar het is gewoon lastig omdat de oudsten het nogal leuk vinden om aan de slierten te trekken terwijl ik bezig ben...
![]()
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:54 schreef owlet het volgende:
Ik heb de knoop doorgehakt en ga een storchenwiege anna aanschaffen. Die komt als het goed is binnenkort weer bij Portakids te koop.
Ik twijfelde nog even over de maat maar ik denk dat ik voor de 5,20 ga aangezien ik op zo veel mogelijk manieren wil kunnen knopen en ik Ronja ook lang hoop te dragen.
Wat een voorpret en wat voelt het luxe
Die stof heb ik iig nog nooit op de markt gevonden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:09 schreef PM-girl het volgende:
Leuk Owlet!
Wat ik me afvroeg, de stof van al die dure doeken is zeker een speciaal geweven stof, die je niet zelf kunt kopen?
Want anders zou je zelf op de markt stof kunnen halen en zo je doek voordeliger hebben?
Ik hou het bij mijn tricotti, zelfs daarmee zit ik soms nog te prutsen, ben een beetje onhandig.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:36 schreef Macka66 het volgende:
Handig en leuk: draagdoek instructiefilmpjes op YouTube, gemaakt door Eva van de Doekentheek in Gent.
Bass-Miss, ze geeft ook workshops!
Leuk om te horen!!quote:Op vrijdag 2 februari 2007 22:22 schreef kozakken het volgende:
Macka dank
Heb fijn ook even naar de ringslinginstructievideo gekekenGaf weer wat nieuwe inzichten.
(Ben er zo blij mee) Vooral het weinige gedoe ipv mijn gewone draagdoek.
zeker! De url is gereserveerd en ik ben bezig om duidelijker plan te maken en van alles uit te zoeken op papier-gebied.. De focus zal denk ik niet liggen op de doeken maar meer op kraamcadeautjes met evt. doeken er bij.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 21:51 schreef PM-girl het volgende:
Zeg Owlet, was jij niet bezig je te verdiepen in het idee Working at Home Mum?![]()
Hij is er? Nice!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:06 schreef Jelief het volgende:
isse mooi hč![]()
Emma moet alleen nog ff wennen, op mijn rug vond ze niks op mijn buik was beter![]()
Ik doe mijn naam weer even eer aan en PM je even!quote:Op vrijdag 9 februari 2007 22:44 schreef owlet het volgende:
[..]
zeker! De url is gereserveerd en ik ben bezig om duidelijker plan te maken en van alles uit te zoeken op papier-gebied.. De focus zal denk ik niet liggen op de doeken maar meer op kraamcadeautjes met evt. doeken er bij.
hoezo, doek nodig?![]()
Als ik Hanne op mijn rug bindquote:Op vrijdag 9 februari 2007 23:23 schreef owlet het volgende:
[..]
Hij is er? Nice!
Ronja vind rugdragen ook nog niet echt geweldig, zal ook wel even wennen zijn.
Ik vind het sowieso wel grappig om te zien hoe je kan merken of kinderen een draagdoek gewend zijn. Op een demonstratie o.i.d. zie je goed het verschil tussen de demobabydie geregeld op iemands rug gehesen wordt en de baby die al piept in een ringsling.
Uiteindelijk wennen ze allemaal wel, op wat persoonlijke voorkeuren na. Zo wil Ronja echt niet, nooit liggend in een doek. Die wil altijd rechtop zitten, zelfs toen ze dat eigenlijk nog helemaal niet goed kon hebben.
bedoel je echt de mei tai ?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 22:11 schreef pinquit het volgende:
hoe zwaar is hanne nu noli? beetje gekke vraag misschieneven ter vergelijk met max.
als k naar die mei tai kijk ben ik bang dat max er met zn handen bovenuit gaat en dan zover boven de 'lap' zit dat hij zo omkukelt
Dat is de methode waarmee ik Lucie droeg op de Moedermeeting in Zaltbommel. Zelfs met opgetrokken beentje en scheef slapend viel ze niet uit de doek.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:12 schreef owlet het volgende:
Als een doek strak (maar comfortabel) zit en je houdt rekening met het zwaartepunt van het kind dan is het nog heel lang veilig.![]()
Dit (short cross carry):
[afbeelding]
Lijkt bijvoorbeeld best "eng" maar zit eigenlijk heel stevig.
quote:Op zondag 11 februari 2007 01:17 schreef Macka66 het volgende:
Real men wear babies.
M.i. is een 5.20 dan handiger, vooral als je ook over je jas wilt dragen. Voor een aantal rugposities is 5.20 ook fijner, als je de slippen tussen je knieën houdt tijdens het knopen. Ronja wordt niet alleen groter maar ook beweeglijker. Dan is het fijn om met een kruisknoop en een buik/rugband te kunnen dragen. En je kunt natuurlijk een stukje van de staart afknippen om de doek precies op maat voor je te maken.quote:Op zondag 11 februari 2007 01:44 schreef owlet het volgende:
[..]
Ik twijfel alleen nog steeds heel erg tussen een 4.60 en een 5.20.
Ik wil alles kunnen knopen, ook als Ronja wat groter is en ook over mijn jas. Confectiemaat 42, nu nog iets meer, flinke cupmaat.
Maar ook weer een hekel aan het wegstoppen van de staart.
twijfel twijfel.
We dromen verder
Ik ben haast weer bang dat het te klein is..quote:Op zaterdag 10 februari 2007 21:27 schreef owlet het volgende:
Een Mei Tai is heerlijk! Ik vind Beth's patroon wel wat groot uitgevallen, maar mijn kind is natuurlijk ook pas zes maanden. Door de onderkant om te slaan kan je het wel aanpassen.
Bredere en langere banden dan in het patroon vind ik zelf prettig aan een MeiTai maar dat is persoonlijk. Ik verdeel graag het gewicht zo veel mogelijk over mijn schouders en heupen terwijl andere mensen juist weer liever zo min mogelijk stof hebben.
Ook leuk: een onbuhimo
Snel zeg!quote:Op vrijdag 16 februari 2007 13:20 schreef Noli. het volgende:
* Noli. hoopt vanmiddag de Mei Tai af te hebben.. *
Ziet er zo op het eerste gezicht netjes uit, Noli! Maar we willen natuurlijk wel bewijs dat 'ie ook echt werktquote:Op zaterdag 17 februari 2007 15:30 schreef Noli. het volgende:
Ik heb even gezocht maar een Hoody Lifter is ongeveer hetzelfde idee als een Mei Tai als ik het goed begrijp? (kon de voorkant niet goed zien)
Ik zag 'm *hier*
Oja..
Tadaaaaaa!
Hanne is nu net wakker dus foto's met Hanne volgen nog..
Goeie aanschaf, Martineke! Dat rugdragen is een kwestie van oefenen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 14:08 schreef Martineke het volgende:
ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn ringslingik gebruik hem vooral voor in huis, en tijdens boodschappen doen. Romijn zit er lekker in
en heb deze week een hoody lifter gekochtik moet er nog wat handigheid in krijgen om Romijn alleen op mijn rug te zetten, maar dat komt vast vanzelf.
Met Maxim lukt het wel gelukkig. maar ja, die kan ook al los staan
alleen jammer dat dan papa het weer een miskoop vd eeuw vind en echt niet met dat ding op zn rug gaat lopen![]()
quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:41 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ziet er zo op het eerste gezicht netjes uit, Noli! Maar we willen natuurlijk wel bewijs dat 'ie ook echt werkt![]()
Ah, ja daar heb ik geloof ik wel eens patronen van voorbij zien komen.quote:Groot verschil tussen de Lifter en de Mei Tai is dat de Lifter bovenaan twee banden heeft en onderaan twee lussen om die banden door te halen, en de Mei Tai zowel boven als onder banden heeft.
Wat zou kunnen helpen:quote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:53 schreef kozakken het volgende:
Ik heb dus een ringling (nogmaals met dank aan Owlet.) Wel wennen en ik ben nog aan het fiegelen vooral met waar ik de beentjes van Romme moet laten. Want billen lager dan de knietjes lijkt heel gemakkelijk. Maar de praktijk...
Vanmiddag waren we naar de carnavals optocht in 't dorrup kijken. Veel lawaai en muziek. Romme lekker in de wandelwagen en Jonne bij papa op de nek. Totdat papa echt richting huis moest vanwege een volleybal wedstrijd. En ik kan onze Jonne echt niet zo heel goed dragen..
Ik was het opeens zo zat dat ik de ringling (altijd mee, je weeet maar nooit) om heb gehangen en Jonne er maar in gezet heb.
Ging goed
-wel zwaar trouwens. Maar Jonne is ook al een kilo of 17. Dus net op de grens-
Hanne, je hebt me helemaal overtuigd. Wat eenquote:Op zaterdag 17 februari 2007 16:58 schreef Noli. het volgende:
[..]
[afbeelding]
Hij is trouwens goed gekeurd door onze tuttebol.
Ze ging hier meteen met haar hoofd tegen me aanliggen, duim in de mond en lekker koezen met mijn capucon..![]()
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Had hem toch gevonden, daarom schreef ik al lezen PM, want ik keek weer eens met een half oog! (zoiets gaat ook niet tegelijk met voeden enzo he!) Maar inmiddels heb ik een berichtje gestuurd, dus ben benieuwd! Tof dat je zo oplet op de sites!quote:Op maandag 26 februari 2007 20:51 schreef Macka66 het volgende:
En zoeken
Ik heb er geen url bij gedaan.
Pinq denk je ook (nog) over een Mei Tai?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 22:11 schreef pinquit het volgende:
hoe zwaar is hanne nu noli? beetje gekke vraag misschieneven ter vergelijk met max.
als k naar die mei tai kijk ben ik bang dat max er met zn handen bovenuit gaat en dan zover boven de 'lap' zit dat hij zo omkukelt
Heb inmiddels het telefoonnummer van degene die ze hier in de buurt verkoopt, met een beetje geluk ga ik vrijdag doeken proberen!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:26 schreef owlet het volgende:
![]()
![]()
![]()
Nog even geen foto, want het toestel is kapot, maar ik ben er erg, erg blij mee. Het valt nu pas op hoe zwaar het dragen is met een doorzakkende tricot doek![]()
5,20 is best een eind en ik maak dus meestal (ja ja, alle mogelijk draagmethodes zijn al geprobeerd, tot ergernis van Ronja) een extra omslag maar ik ben toch wel blij met deze lengte omdat ik haar nu eigenlijk altijd, op alle manieren kan dragen.
PM, ik kan het je alleen maar ontzettend aanraden, hij is het geld echt dubbel en dwars waard.
Dat kan ik me voorstellen! Het was al eng om haar van mijn rug af te laten pakken toen ik de doek los maakte. Je hebt geen idee of iemand echt vast heeft en de ander kan ook weer niet het kind stevig beet pakken voor de doek een beetje los (of vast) is.quote:Zeker als mijn lief een handje helpt, dat vraagt erg fijne afstemming van de communicatie
quote:Op vrijdag 9 maart 2007 13:31 schreef PM-girl het volgende:
Owlet, nog steeds zo enthousiast? Ik hoop van wel, want ik ben sinds enkele uren de trotse bezitter van een Storchenwiege.
Ik heb er verschillende gevoeld, gezien en geprobeerd. De bundler vond ik te warm en de babylifter sneed wat meer in mijn zij. Daarbij is de laatste wellicht nog wel eens een mooi project om te maken (ooit).
Ze had maar 1 storch op voorraad, maar voor mij degene die ik van tevoren bedacht had, nl. de Anna 4,60.
Nu begint het grote oefenen!
Knoop je dan volgens de kangaroomethode? Ik vind die zelf helemaal niet zo prettig. Ik geloof echt wel dat het stevig is, maar het geeft me toch geen prettig gevoel, zo niets tussen de beentjes en het gefrut met het draaien van de schouderbanden wilde niet echt lukken.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:10 schreef PM-girl het volgende:
Leuk Owlet!
Ik heb net mijn eerste wandeling gemaakt. Het viel niet mee, ik ben 3x opnieuw begonnen met knopen. Hetgeen ik vooral lastig vind, is het draaien van de doek op de schouder. En als het af is, schiet soms de doek onder Simons kontje vandaan en dan hangt hij in de doek ipv te zitten. Ik heb wat foto's proberen te maken, kijken of ik ze vanavond kan posten!
Mooi hoor,en wat staat 'ie Simon goed! Ik ben helemaal niet jaloersquote:Op zaterdag 10 maart 2007 17:43 schreef PM-girl het volgende:
Owlet, ja inderdaad had ik gisteren de kangaroo manier geprobeerd(foto 1). Vandaag ben ik gaan wandelen met de X-wrap (foto 2). Die zat idd steviger, maar ik had het idee de beentjes wat af te knellen, maar volgens mij is dat meer illusie. Ook zat Simon weer met zijn hoofd tegen de schouderband aan (zoals bij de combi cotton), met de kangaroo heeft hij vrijer zicht.
Bij beiden is het bukken lastig, ivm uitstekende beentjes.
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar o wat een verschil in dragen, heerlijk! En hij is zo mooi!Ik vind het nu al het geld waard, inderdaad!
Macka, weet jij nog welke knoop je gebruikt hebt bij de meeting?
Voor het naar voren dragen in een tricotdoek of in een Babybjörn geldt precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 22:13 schreef PM-girl het volgende:
Vraag me dan wel in hoeverre het kwaad kan om een kindje naar voren te dragen in een tricot doek?
Heb overigens ook gestofzuigd/stof gezogen (hoe zeg je dat ook al weer?) met Simon in de doek, ging best redelijk, maar als het niet nodig is, zal ik het niet nog eens doen denk ik.
Ok dan! Ik heb me er nooit zo over gebogen, in de handleiding van de combi cotton stond de naar voren houding namelijk uitgelegd. Ik merk dat Simon het super leuk vind, om ze te kijken naar alles, maar voor mij voelt het minder lekker. Langer dan een half uurtje doe ik het ook niet.quote:Op zaterdag 10 maart 2007 22:46 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Voor het naar voren dragen in een tricotdoek of in een Babybjörn geldt precies hetzelfde.
Wie zegt dat ik wíl stofzuigen....quote:Als je wilt stofzuigen is het handiger om Simon op je rug te dragen.
Er is nartuulijk niet zo goed en echt slechtquote:Op maandag 12 maart 2007 16:59 schreef YPPY het volgende:
Afgelopen weekend heeft Anna naar voren gehangen, dat vond ze prachtig. Ik wist niet dat dit niet zo goed is. Het knopen gaat anders, maar het lijkt op de Sumo houding. Zou wel erg jammer zijn als dit toch niet zo goed is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |