Ha Owlet, wat fijn dat je de juiste stof hebt gevonden! Doe je een foto als 'ie af is? Met Ronja erin natuurlijk!quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:52 schreef owlet het volgende:
[..]
HA!![]()
* owlet heeft gister bij de Ikea eindelijk mooie, dunne maar sterke stof gevonden voor een paarse ringsling. nu nog de tijd zien te vinden om achter de naaimachine te kruipen!
*zucht*... moooooi! Ik heb ook al bij Porta-kids gekeken, zodra Ronja niet meer lekker te dragen is in de tricot doek vind ik dat het echt absoluut nodig is om een Storch te kopen. Punt.quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:10 schreef Macka66 het volgende:
Nu ik hier toch ben... Wij hebben een Storchenwiege gekregen van die lieve SinteschoonoudersEen Albert van 5,20 m. (Via Ebay, bij het duitse Porta-Kids)
Nou had ik al een fijne EllaRoo doek, maar die is dun. De Storch is lekker dik, heel geschikt voor de winter. De EllaRoo moet echt perfect geknoopt worden, anders voel je het op den duur toch wel aan je schouders. Bij de Storch kan je slordiger zijn, ook als je 'm uren achter elkaar gaat dragen.
Albert is heerlijk dik, stevig, maar toch zacht. Hij is ook al door lief gebruikt en goedgekeurd. Lucie vind 'm lekker om in te zitten en op te kauwen. En hij staat zo mooi bij d'r rooie haartjesWe zijn er helemaal gelukkig mee!
[afbeelding]
'k Heb 'm vandaag kunnen aanschouwen en hij ziet er heel goed uit, die doek. Lekker comfortabel, mooie kleuren en dan ook nog de naam van de eigenaresse voorop geborduurd.quote:Op maandag 11 december 2006 14:11 schreef chacama het volgende:
Heb mijn draagdoek binnen. En Maud ligt er nu lekker in te slapen. Bukken is inderdaad niet makkelijk. Dat hoofdje is nog erg bewegelijk. Maar met 1 hand om haar hoofdje te ondersteunen, lukt het goed. Met werken hoef ik gelukkig niet te bukken. Nu met opruimen wel![]()
Maar morgen gaan we testen in de winkel. Verslag volgt.
En hoe!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 21:25 schreef Macka66 het volgende:
Lucie heeft er zelfs in geslapen.
Misschien is een Beth's mei tai wel wat voor jullie dan. Daar slinger je Max zo inquote:Op zaterdag 13 januari 2007 21:44 schreef pinquit het volgende:
lucie lag er heerlijk in![]()
heb nog zitten denken toen max al 9 maanden ofzo was, om nog een draagdoek te halen.
maar hij laat zich niet meer in allerlei vormen kneden dat ik m dr in krijg volgens mij.
maar misshcien ga ik er nog eentje maken met mn ma, wieweet vind ie het wel heerlijk
En dit alles van de vrouw die hier zelf altijd getooid gaat in zwarte krullenpruik en met zonnebrilquote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:14 schreef Moonah het volgende:
[..]
En hoe!![]()
Eén been opgetrokken, eentje eruit hangend. Cuuuuute!!!!!
Edit: Ik kwam er een foto (door Ladybos) van tegen, als ik zo vrij mag zijn....
Edit2: oeps, je gezicht staat erop, weet niet of je dat wel wil.
En Maud lag ook al zo heeeeerlijk tegen haar mama aan te slapen....
Chaca, tis nog geen carnaval!![]()
Owlet, het is alleen maar aanmoediging hoorquote:Op zondag 14 januari 2007 01:30 schreef owlet het volgende:
Foei Macka... mij een beetje jaloers maken hier!
Maar ja, Ronja begint nu echt zwaar te worden in de tricotdoek en hoe blij ik ook ben mijn mijn ringsling, ik moet echt over twee schouders dragen.
Dus ik vind dat het wel tijd gaat worden voor een storch! * owlet duikt e-bay op...
Goed om te lezen, want ik twijfel inderdaad tussen de 4.60 en de 5.20. Te veel staart vind ik niet prettig, maar te weinig knoopruimte is nog veel vervelender. En met mijn aardige lollo's, zoals Jelief het ooit omschreef, en een kind dat behoorlijk aan de maat is moet de doek ook niet té kort zijn.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:32 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Owlet, het is alleen maar aanmoediging hoor![]()
Ik denk dat als ik een Storch van 4m60 had gekocht ipv die van 5m20 er geen tweede bij gekomen was.
5m20 is aardig lang, ook als je maat 46 hebt. Wel handig omdat je er ook allerlei rugdraaghoudingen mee kunt knopen, maar bij buik- en heupdraaghoudingen heb je nog wel eens teveel staart over en dat moet dan ook weggeknoopt worden.
4m10 is een stuk korter en knoopt makkelijker, maar met maat 46 kun je er weinig verschillende knoopmethoden mee doen (bijna geen kruisknopen, en die zijn nou juist zo lekker stevig).
...dagdroomt over een Anna van 4m60...
Even voor het verdere idee: hier zeer aardige lollo's, en een dochter die in de curves op het lijntje boven het gemiddelde valt. Op de site van TheBabyWearer * is in een vergelijkingskaart te zien dat groter uitgevallen moeders voor de meeste kruisknopen een doek van 5m20 zouden moeten gebruiken.quote:Op zondag 14 januari 2007 21:12 schreef owlet het volgende:
[..]
Goed om te lezen, want ik twijfel inderdaad tussen de 4.60 en de 5.20. Te veel staart vind ik niet prettig, maar te weinig knoopruimte is nog veel vervelender. En met mijn aardige lollo's, zoals Jelief het ooit omschreef, en een kind dat behoorlijk aan de maat is moet de doek ook niet té kort zijn.
En ja..... een Anna....*zucht*....![]()
Mooie kleurtjes voor jullie! En misschien heb je geen ringen nodig. Als je sjaal een beetje lengte heeft kun je 'm knopen als een mexicaanse rebozo. Anders zul je aan ringen van slingrings.com moeten zien te komen. Dat zijn de enige die sterk en veilig genoeg zijn. Je kunt ook twee sjaals aan elkaar zetten als ze te kort zijn, maar dan moet je ze laten overlappen en hele sterke naden maken.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:05 schreef pinquit het volgende:
heb net even zitten knutselen met het naaimachine, maar de stof is eigenlijk iets te dik, waardoor het niet helemaal lekker zit, de 'ringen' zijn eigenlijk vlieger-handvaten haha, ik had ff niks anders en (nog) geen ringen. dit is nu net zo handig als een knoop leggen, want ze zijn te krap
het viel te proberen, maar ik ga morgen mn moeder eens vragen want ik kan nog niet zo goed naaien, heb het idee dat het nu al los begint te zitten allemaal
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |