Enthousiasteling, maar goed het valt te proberen. Ben zelf niet een ster met de naaimachine, maar heb een hele hele lieve peetmoeder die daar echt een ster in is.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:12 schreef Jelief het volgende:
Chacama, ik ben bezig om me er toe te zetten een mei tai te maken. heb een enorme lap stevige stof van mijn mams gekregen, en ook nog een flinke lap fleece, wellicht dat ik daar iets sling-achtigs van wil maken. En dan allemaal het liefst voor de vakantie (over twee weken)
Als je via google zoekt kom je veel plaatjes tegen, ik geloof dat er ook wel een plaatje eerder in het topic staat. het is in ieder geval een soort simpele rugzak voor een wat ouder dan pasgeboren kind. Eigenlijk niet meer dan een stoffen lap die onder de billetjes/achter de rug gaat en vier banden waar je alles mee om bind (over je schouder en om je heupen).quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:13 schreef chacama het volgende:
de draagdoek heb ik gezien..
maar wat is een mei tai
Slen, sleng, sling, het is allemaal hetzelfde: een enkele lap waarin je je kind draagt, meestal met de doek over een schouder en het kind op de buik/heup/rug.. Het komt volgens mij van Slendang, het indonesische woord (maar zeker weten doe ik dat niet).quote:hoe zit het in het verschil tussen een slen en ....(wat is er nog meer??)
Wow, dat ziet er echt onwijs tof uitquote:Op zaterdag 23 september 2006 13:27 schreef LadyS het volgende:
ik heb mijn doek binnen
[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen die 2e zit niet helemaal goed, dat moet "rechtop met opgetrokken beentjes" zijn, alleen ik heb het idee dat dat voor pasgeboren frummeltjes is, maar dit vond Iris ook lekker
Tja, ik ben een nieuweling van na de namenwildgroeiquote:Op donderdag 28 september 2006 11:43 schreef owlet het volgende:
Toch blijf ik er bij dat de namen door elkaar gebruikt (kunnen) worden. Althans, ik weet dat toen ik een klein meisje was en mijn moeder een aantal borstvoedings- en moedergroepen leidde de namen door elkaar gebruikt werden.
Het ligt ook maar net aan de taal. Slen(dang) is in NL veel meer ingeburgerd door de indonesische achtergrond.
In engelstalige landen is die naam echter helemaal niet zo bekend en gebruikt men de naam sling.
wikipedia over de sling
he wat fijn!quote:Op woensdag 8 november 2006 13:13 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Om even goede reclame te maken voor Draagdoek.nl: grote klasse. Ik kan alsnog een maat XL krijgen.Gelukkig.
Owlet, bekijk dit draagdoekenforumbericht eens snel. Misschien zit er wat voor je tussen (al is het geen Storch)...quote:Op woensdag 8 november 2006 23:33 schreef owlet het volgende:
[..]
Maar gelukkig lag er bij mijn moeder nog een meter of zes rode simpele katoen dus ik ga een niet-rekkende wikkeldoek a la storchenwiege maken om te kijken of dat ook bevalt. Als dat bevalt dan wordt het sparen sparen sparen want ik ben toch wel een beetje verliefd op die mooie regenboogkleurtjes van de Storch...![]()
Okee. Ik zal het in gedachten houden. Het leek mij trouwens ook zwaarder voor Kendahl, omdat hij dan zijn hoofd nog meer omhoog moet houden. Andersom kan hij namelijk zijn hoofd op mijn borst leggen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 23:55 schreef owlet het volgende:
De rug staat dan niet in een natuurlijke bolling (over je borst) maar in een holling en da's niet ideaal.
Ook ligt het zwaartepunt veel verder van je af waardoor het minder prettig dragen is. Ik doe het heel af en toe wel eens hoor, als ze bijvoorbeeld echt even toe is aan iets anders en aan interactie (na een paar uur dragen door de stad bijvoorbeeld. Maar langer dan een minuut of tien of een kwartiertje vind ze het niet fijn (en ik ook niet want het draagt minder comfortabel).
Overigens zet ik haar dan wel (net als in dezelfde houding maar dan andersom) nog in de boeddhahouding, dus met haar beentjes gebogen.
Inderdaad, Ronja houdt het ook niet zo lang vol. Het is wel een koddig gezicht trouwens, zo'n koppie dat er tussen uit pieptquote:Op vrijdag 10 november 2006 23:58 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Okee. Ik zal het in gedachten houden. Het leek mij trouwens ook zwaarder voor Kendahl, omdat hij dan zijn hoofd nog meer omhoog moet houden. Andersom kan hij namelijk zijn hoofd op mijn borst leggen.
Een trui over de draagdoek en dan nog 2 lagen kleding bij Maud.. Volgens mij is dat bloedheet. Het is toch gewoon voor binnen in de winkel? Als Iris (die is wel een stuk ouder natuurlijk) bij mij in de draagdoek zit, dan doe ik me jas niet eens dich (en dan heb ik het over buiten)quote:Op zaterdag 25 november 2006 12:28 schreef chacama het volgende:
Maud zal ik dan maar lekker een majootje aandoen en een broekje, een romper lange mauw, een truitje en uiteraard een mutsje. Dan zouden we allebei wel warm genoeg moeten zijn, lijkt me....
Ik denk ook dat het echt heel warm is. Ronja loopt dan in ieder geval absoluut rood aan en wordt er ook behoorlijk chagrijnig vanquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:13 schreef LadyS het volgende:
[..]
Een trui over de draagdoek en dan nog 2 lagen kleding bij Maud.. Volgens mij is dat bloedheet. Het is toch gewoon voor binnen in de winkel? Als Iris (die is wel een stuk ouder natuurlijk) bij mij in de draagdoek zit, dan doe ik me jas niet eens dich (en dan heb ik het over buiten)
Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd hoor![]()
Is het ook niet! Let er wel even op dat de stof niet in de lengte rekt, anders krijg je al snel last van je rug!quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:53 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb nu even een zelfgemaakte tricot doek te leen, die werkt het zelfde als de combi cotton, alleen is het dus uit 1 stuk waardoor ik het beter kan verstellen op de juiste hoogte.
Ik ga van de week even stof halen om er zelf een te fabrieken, ziet er niet moeilijk uit!
Great minds...quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:30 schreef owlet het volgende:
[..]
Is het ook niet! Let er wel even op dat de stof niet in de lengte rekt, anders krijg je al snel last van je rug!
HA!quote:
Ha Owlet, wat fijn dat je de juiste stof hebt gevonden! Doe je een foto als 'ie af is? Met Ronja erin natuurlijk!quote:Op vrijdag 15 december 2006 16:52 schreef owlet het volgende:
[..]
HA!![]()
* owlet heeft gister bij de Ikea eindelijk mooie, dunne maar sterke stof gevonden voor een paarse ringsling. nu nog de tijd zien te vinden om achter de naaimachine te kruipen!
*zucht*... moooooi! Ik heb ook al bij Porta-kids gekeken, zodra Ronja niet meer lekker te dragen is in de tricot doek vind ik dat het echt absoluut nodig is om een Storch te kopen. Punt.quote:Op vrijdag 15 december 2006 17:10 schreef Macka66 het volgende:
Nu ik hier toch ben... Wij hebben een Storchenwiege gekregen van die lieve SinteschoonoudersEen Albert van 5,20 m. (Via Ebay, bij het duitse Porta-Kids)
Nou had ik al een fijne EllaRoo doek, maar die is dun. De Storch is lekker dik, heel geschikt voor de winter. De EllaRoo moet echt perfect geknoopt worden, anders voel je het op den duur toch wel aan je schouders. Bij de Storch kan je slordiger zijn, ook als je 'm uren achter elkaar gaat dragen.
Albert is heerlijk dik, stevig, maar toch zacht. Hij is ook al door lief gebruikt en goedgekeurd. Lucie vind 'm lekker om in te zitten en op te kauwen. En hij staat zo mooi bij d'r rooie haartjesWe zijn er helemaal gelukkig mee!
[afbeelding]
'k Heb 'm vandaag kunnen aanschouwen en hij ziet er heel goed uit, die doek. Lekker comfortabel, mooie kleuren en dan ook nog de naam van de eigenaresse voorop geborduurd.quote:Op maandag 11 december 2006 14:11 schreef chacama het volgende:
Heb mijn draagdoek binnen. En Maud ligt er nu lekker in te slapen. Bukken is inderdaad niet makkelijk. Dat hoofdje is nog erg bewegelijk. Maar met 1 hand om haar hoofdje te ondersteunen, lukt het goed. Met werken hoef ik gelukkig niet te bukken. Nu met opruimen wel![]()
Maar morgen gaan we testen in de winkel. Verslag volgt.
En hoe!quote:Op zaterdag 13 januari 2007 21:25 schreef Macka66 het volgende:
Lucie heeft er zelfs in geslapen.
Misschien is een Beth's mei tai wel wat voor jullie dan. Daar slinger je Max zo inquote:Op zaterdag 13 januari 2007 21:44 schreef pinquit het volgende:
lucie lag er heerlijk in![]()
heb nog zitten denken toen max al 9 maanden ofzo was, om nog een draagdoek te halen.
maar hij laat zich niet meer in allerlei vormen kneden dat ik m dr in krijg volgens mij.
maar misshcien ga ik er nog eentje maken met mn ma, wieweet vind ie het wel heerlijk
En dit alles van de vrouw die hier zelf altijd getooid gaat in zwarte krullenpruik en met zonnebrilquote:Op zaterdag 13 januari 2007 23:14 schreef Moonah het volgende:
[..]
En hoe!![]()
Eén been opgetrokken, eentje eruit hangend. Cuuuuute!!!!!
Edit: Ik kwam er een foto (door Ladybos) van tegen, als ik zo vrij mag zijn....
Edit2: oeps, je gezicht staat erop, weet niet of je dat wel wil.
En Maud lag ook al zo heeeeerlijk tegen haar mama aan te slapen....
Chaca, tis nog geen carnaval!![]()
Owlet, het is alleen maar aanmoediging hoorquote:Op zondag 14 januari 2007 01:30 schreef owlet het volgende:
Foei Macka... mij een beetje jaloers maken hier!
Maar ja, Ronja begint nu echt zwaar te worden in de tricotdoek en hoe blij ik ook ben mijn mijn ringsling, ik moet echt over twee schouders dragen.
Dus ik vind dat het wel tijd gaat worden voor een storch! * owlet duikt e-bay op...
Goed om te lezen, want ik twijfel inderdaad tussen de 4.60 en de 5.20. Te veel staart vind ik niet prettig, maar te weinig knoopruimte is nog veel vervelender. En met mijn aardige lollo's, zoals Jelief het ooit omschreef, en een kind dat behoorlijk aan de maat is moet de doek ook niet té kort zijn.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:32 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Owlet, het is alleen maar aanmoediging hoor![]()
Ik denk dat als ik een Storch van 4m60 had gekocht ipv die van 5m20 er geen tweede bij gekomen was.
5m20 is aardig lang, ook als je maat 46 hebt. Wel handig omdat je er ook allerlei rugdraaghoudingen mee kunt knopen, maar bij buik- en heupdraaghoudingen heb je nog wel eens teveel staart over en dat moet dan ook weggeknoopt worden.
4m10 is een stuk korter en knoopt makkelijker, maar met maat 46 kun je er weinig verschillende knoopmethoden mee doen (bijna geen kruisknopen, en die zijn nou juist zo lekker stevig).
...dagdroomt over een Anna van 4m60...
Even voor het verdere idee: hier zeer aardige lollo's, en een dochter die in de curves op het lijntje boven het gemiddelde valt. Op de site van TheBabyWearer * is in een vergelijkingskaart te zien dat groter uitgevallen moeders voor de meeste kruisknopen een doek van 5m20 zouden moeten gebruiken.quote:Op zondag 14 januari 2007 21:12 schreef owlet het volgende:
[..]
Goed om te lezen, want ik twijfel inderdaad tussen de 4.60 en de 5.20. Te veel staart vind ik niet prettig, maar te weinig knoopruimte is nog veel vervelender. En met mijn aardige lollo's, zoals Jelief het ooit omschreef, en een kind dat behoorlijk aan de maat is moet de doek ook niet té kort zijn.
En ja..... een Anna....*zucht*....![]()
Mooie kleurtjes voor jullie! En misschien heb je geen ringen nodig. Als je sjaal een beetje lengte heeft kun je 'm knopen als een mexicaanse rebozo. Anders zul je aan ringen van slingrings.com moeten zien te komen. Dat zijn de enige die sterk en veilig genoeg zijn. Je kunt ook twee sjaals aan elkaar zetten als ze te kort zijn, maar dan moet je ze laten overlappen en hele sterke naden maken.quote:Op zondag 14 januari 2007 23:05 schreef pinquit het volgende:
heb net even zitten knutselen met het naaimachine, maar de stof is eigenlijk iets te dik, waardoor het niet helemaal lekker zit, de 'ringen' zijn eigenlijk vlieger-handvaten haha, ik had ff niks anders en (nog) geen ringen. dit is nu net zo handig als een knoop leggen, want ze zijn te krap
het viel te proberen, maar ik ga morgen mn moeder eens vragen want ik kan nog niet zo goed naaien, heb het idee dat het nu al los begint te zitten allemaal
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |