abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42136000
noli wat leuk! Dat ziet er comfi uit!
pi_42136730
ach wat leuk!!!
ik wil ook een draagdoek
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:49:47 #103
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_42137014
Net -met Hanne op m'n rug- Wilyan van de PSZ gehaald.
Trekt toch nog steeds heel wat bekijks hoor in zo'n prutdurrep. Ouwe oma'tjes die er versteld van staan, moeders die je zo -> nakijken en weer regelmatig een "Oh wat mooi" of "Oh wat handig" gehoord.

Net toen we thuis kwamen, Hanne er maar weer uit gehaald..
Nou drama! Dame wou er helemaal niet uit. Ze was me toch kwaad! Maar ja we moeten zo toch even een broodje eten en dat lijkt me handiger als ze niet op m'n rug hangt
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:55:31 #104
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42137147
Ik vind het allemaal helemaal geweldig. Zit ondertussen wel na te denken of ik op de een of andere manier de draagdoek toch over 2 schouders kan dragen om zo het gewicht beter te verdelen. Dus het comfort van een slen combineren met het gemak van een draag doek. In mijn hoofd zitten al wat ontwerpjes, maar ik moet nog zien of het gaat kloppen. Als er nog meer mensen zin hebben om mee te denken, dan is dat welkom.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:06:33 #105
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_42138976
Wat ziet dat er schattig uit, mooie kleuren ook. Toen ik de mijne kocht kon ik kiezen tussen grijs crème of spijkerbroekblauw, ik heb toen maar gekozen voor die blauwe want de grijze was niet meer op voorraad en de cremige leek me zo snel vies worden.
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:09:38 #106
108648 cattie
lieve moeder
pi_42139068
Het lijkt mij ook zo leuk, een draagdoek. Helaas kan ik het met mijn rug echt niet hebben, maar mijn man gelukkig wel en die draagt Ive dus ook regelmatig.
pi_42139154
Chacama, ik ben bezig om me er toe te zetten een mei tai te maken. heb een enorme lap stevige stof van mijn mams gekregen, en ook nog een flinke lap fleece, wellicht dat ik daar iets sling-achtigs van wil maken. En dan allemaal het liefst voor de vakantie (over twee weken)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_42140239
ik ben al aan het zoeken voor een draagdoek, maar waar moet je allemaal op letten eigenlijk?
op de website van LLL heb ik er eentje gezien, maar daar staat verder niks geen info bij.
En die tricot-slen vind ik ook wel mooi..
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:13:34 #109
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42140713
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:12 schreef Jelief het volgende:
Chacama, ik ben bezig om me er toe te zetten een mei tai te maken. heb een enorme lap stevige stof van mijn mams gekregen, en ook nog een flinke lap fleece, wellicht dat ik daar iets sling-achtigs van wil maken. En dan allemaal het liefst voor de vakantie (over twee weken)
Enthousiasteling, maar goed het valt te proberen. Ben zelf niet een ster met de naaimachine, maar heb een hele hele lieve peetmoeder die daar echt een ster in is.

Dan wat technische vragen...

de draagdoek heb ik gezien..

maar wat is een mei tai

hoe zit het in het verschil tussen een slen en ....(wat is er nog meer??)

Waar ik in feite naar op zoek ben is een handige en snelle manier om mijn baby vanaf de geboorte te kunnen dragen, waarbij ik het gewicht recht over mijn rug verdeel. Vandaar dat ik aan het kijken ben om de draagdoek iets aan te passen, maar als er al makkelijkere 'doeken' zijn, dan hoor ik het graag.
pi_42141442
Moeilijk zeg om zo een draagdoek te zoeken. Ik ga naar de jongegezinnenbeurs, en daar heeft draagdoek.nl ook een stand, dus ik kijk daar wel even. Kan ik gelijk uitproberen (hoop ik)
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:44:22 #111
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42141516
Goede optie CM. Als ik nog mobiel genoeg ben, wil ik ook gaan. Het liefst door de week, want dat is het hopelijk net ff iets rustiger....
pi_42143941
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:13 schreef chacama het volgende:

de draagdoek heb ik gezien..

maar wat is een mei tai
Als je via google zoekt kom je veel plaatjes tegen, ik geloof dat er ook wel een plaatje eerder in het topic staat. het is in ieder geval een soort simpele rugzak voor een wat ouder dan pasgeboren kind. Eigenlijk niet meer dan een stoffen lap die onder de billetjes/achter de rug gaat en vier banden waar je alles mee om bind (over je schouder en om je heupen).
quote:
hoe zit het in het verschil tussen een slen en ....(wat is er nog meer??)
Slen, sleng, sling, het is allemaal hetzelfde: een enkele lap waarin je je kind draagt, meestal met de doek over een schouder en het kind op de buik/heup/rug.. Het komt volgens mij van Slendang, het indonesische woord (maar zeker weten doe ik dat niet).
Het is in ieder geval niet zo dat een sling een ring heeft en een draagdoek niet of een sleng gewatteerd is of juist weer niet. Het is gewoon maar net welke naam je gebruikt.
Een tricot doek is wat nieuwer, gebaseerd op de langere knoopdoeken die in andere werelddelen gebruikt worden. Het voordeel van tricot is dat het zich helemaal om jou en je kind vormt, maar in principe kan je ook een niet-rekkende doek gebruiken.
Draagdoek is gewoon een algemeen begrip voor een stuk stof waar je je kind in kan dragen

[/quote]Waar ik in feite naar op zoek ben is een handige en snelle manier om mijn baby vanaf de geboorte te kunnen dragen, waarbij ik het gewicht recht over mijn rug verdeel. Vandaar dat ik aan het kijken ben om de draagdoek iets aan te passen, maar als er al makkelijkere 'doeken' zijn, dan hoor ik het graag.[/quote]

Misschien is een storchenwiege iets voor je?
Persoonlijk vind ik dat je het gewicht bij een simpele knoopdoek (sleng, sling, slang, what's in a name ) en een jong kind nog goed kan verdelen door het schouderstuk helemaal uit te spreiden.

Wat je eventueel ook zou kunnen proberen is om twee losse knoopdoeken te hebben. Voordeel daarvan is dat je ze niet steeds opnieuw hoeft te knopen (wat voor mij de knoopdoeken echt ideaal maakt, je hangt ze zo aan de kapstok of stopt ze gebruiksklaar in je tas) maar dat je wel wat meer verspreiding van het gewicht hebt. De tweede doek kan je over de "dragende" doek doen om zo extra steun te geven, net waar en hoe het prettig is.

[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 26-09-2006 17:07:03 (typo) ]
  dinsdag 26 september 2006 @ 16:37:19 #113
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42144403
Die storchenwiege ziet er goed uit, maar ook prijzig. Denk dat ik het dan eerst even met de sleng ga proberen en de tip van jou ook even ga uittesten.

En als ik weet wat de breedte van de stof van de storchenwiege is dan kan ik natuurlijk ook 4,10 lange stof kopen. Moet ik alleen nog ergens de gebruiksaanwijzing zien te vinden, maar dat lukt vast wel via google of zo.

thanks voor je snelle reactie
  † In Memoriam † dinsdag 26 september 2006 @ 21:50:38 #114
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_42153541
Mag ik nog even verder nuanceren in aanvulling op Owlet's uitgebreide post?
Het is allemaal heel verwarrend wbt de naamgeving.
De Storchenwiege is een wrap (knoopdoek), en geen sling. Een sling heeft geen sluiting maar vormt een soort koker. En als je 'm met een ringensluiting maakt is het een ringsling.
De Tricot Slen van Babylonia.be is, evenals een slendang, geen sling maar een wrap.

De Storchenwiege is dus een knoopdoek, qua afmeting gelijk aan de Tricot Slen maar de stof is niet rekbaar. Het is een stof van zacht garen en geweven op een manier die de doek toch veel sterkte geeft.
Geen stof die je in de stoffenzaak vindt, en dat geldt ook voor de extra stevige tricot van de Tricot Slen (die rekt dacht ik in de breedte en nauwelijks in de lengte).

't Is goed opletten wat voor een stof je koopt. Tricot die alle kanten oprekt is bijvoorbeeld niet fijn en niet veilig om in te dragen. Maar in principe kun je van iedere stevige, niet-rekbare stof wel een veilige wrap maken. Alleen wordt die niet zo lekker zacht als de Storchenwiege, en moet je afwachten hoe de slijtvastheid is.
knoopdoek maken en knopen

En over snel en makkelijk dragen: de ring sling is het snelst en makkelijkst. Maar voor lange einden dragen zou ik gaan voor de mei tai.
mei tai foto's
patroon mei tai
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_42158228
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 13:27 schreef LadyS het volgende:
ik heb mijn doek binnen

[afbeelding]
[afbeelding]

Alleen die 2e zit niet helemaal goed, dat moet "rechtop met opgetrokken beentjes" zijn, alleen ik heb het idee dat dat voor pasgeboren frummeltjes is, maar dit vond Iris ook lekker
Wow, dat ziet er echt onwijs tof uit .
Don't stop moving baby *wiggle* *wiggle*
pi_42164734
Dankje Mack. Wat ik me dus afvraag, zou het mogelijk zijn om de baby liggend in de x-methode te leggen. Dat zou voor mij de ideale uitkomst zijn. Het is een makkelijk bindmethode, maar of het ook veilig is, dat vraag ik me dus af. Nou, ja en anders toch maar over 1 schouder. Weet alleen niet hoelang mijn rug dat trekt. En dat terwijl die kleintjes niets wegen. Misschien valt het deze keer wel mee, omdat mijn rug inmiddels aan 13 kilo kind is gewend.
  woensdag 27 september 2006 @ 12:14:14 #117
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_42165993
Chakama, maar je kunt 'm toch ook liggend over twee schouders doen?
Dat is als figuur 1b:

1b version: The cloth goes backwards at the other shoulder, not at the hip. Cross it on your back and tie it around your waist.

Dan heb je het gewicht verdeeld over twee schouders.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_42166206
Kijk die zocht ik. Noli... helemaal super bedankt. Ik ben om en ga dus voor deze versie.... jippie!!!!
pi_42188873
een slen is een lange doek die je moet knopen...
een sling is een doek voor over 1 schouder meestal vastgemaakt met ringen

toch een groot verschil in vind ik
Katia, wahm van 3 mooie meiden.
Draagdoekenblog!
pi_42194986
Toch blijf ik er bij dat de namen door elkaar gebruikt (kunnen) worden. Althans, ik weet dat toen ik een klein meisje was en mijn moeder een aantal borstvoedings- en moedergroepen leidde de namen door elkaar gebruikt werden.
Het ligt ook maar net aan de taal. Slen(dang) is in NL veel meer ingeburgerd door de indonesische achtergrond.
In engelstalige landen is die naam echter helemaal niet zo bekend en gebruikt men de naam sling.

wikipedia over de sling
  † In Memoriam † donderdag 28 september 2006 @ 15:10:32 #121
141844 Macka66
pi_42200008
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:43 schreef owlet het volgende:
Toch blijf ik er bij dat de namen door elkaar gebruikt (kunnen) worden. Althans, ik weet dat toen ik een klein meisje was en mijn moeder een aantal borstvoedings- en moedergroepen leidde de namen door elkaar gebruikt werden.
Het ligt ook maar net aan de taal. Slen(dang) is in NL veel meer ingeburgerd door de indonesische achtergrond.
In engelstalige landen is die naam echter helemaal niet zo bekend en gebruikt men de naam sling.

wikipedia over de sling
Tja, ik ben een nieuweling van na de namenwildgroei
Ik ga het voor het gemak denk ik maar houden op draagdoek als soortnaam, met ringsling en knoopdoek als types.

Maar leuk, draagdoeken in de Wikipedia (al ben ik het met een paar dingetjes niet helemaal eens, zoals over dat verwennen). Als je op de link naar de Nederlandse versie klikt kom je trouwens op Slendang terecht. Daar twijfel ik over de foto. Volgens mij red je die knoopwijze niet met een slendang in de opgegeven maat. Het blijft *ingewikkeld*.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_42255042
Ze zijn binnen. Nu nog een doek maken. Maar dat komt volgende maand, als ik echt vrij ben.... En dan ga ik ook meteen kijken voor een grote andere doek.
pi_42385870
Nou, ik ben echt helemaal verliefd op de doek Iris zit er regelmatig in, in allerlei houdingen, afhankelijk van haar bui op dat moment
Wat ik me wel afvraag is hoe je nou moet voeden in zo een ding? Want dat lijkt me retehandig, maar ik kan maar niet verzinnen hoe je dat het best zou kunnen doen?
Iemand die dat wel weet?
  donderdag 5 oktober 2006 @ 22:08:19 #124
144006 chacama
Ondernemend!
pi_42405395
In mijn zoektocht, heb ik hem langs zien komen, maar ik weet even niet meer waar. Je kunt inderdaad dus een voedingshouding aannemen in de draagdoek. Ik ga even zoeken....

hebbus via de wikipedia

borstvoeding in een draagdoek
pi_42494255
Dank je!!!
Maar het ziet er nou niet echt handig uit om discreet in het openbaar te voeden
Ik doe wel "gewoon" voeden in het openbaar
  † In Memoriam † zondag 8 oktober 2006 @ 23:19:46 #126
141844 Macka66
pi_42497447
In een ringsling kun je wel snel en handig voeden.
foto's voeden in de ringsling
niet van mijzelf, maar van twee personen met veel verstand van bv en draagdoeken :-)
pi_42497557
haha macka, wat kijkt die dame er droog bij.
pi_42500065
die vrouw, ellen van kooij... een experte op vlak van draagdoeken!
Katia, wahm van 3 mooie meiden.
Draagdoekenblog!
  † In Memoriam † maandag 9 oktober 2006 @ 12:43:46 #129
141844 Macka66
pi_42507747
Ja, en ze heeft hier haar demonstratiegezicht op
(Behalve op de laatste foto)

De ringsling die ze gebruikt (een Lovely Sling) heeft een korte staart. Bij een ringsling met een wat langere staart kun je de staart gebruiken om bij het voeden je borst nog meer te bedekken.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:28:38 #130
108648 cattie
lieve moeder
pi_42649248
Ik heb Ive gisteren en vandaag met de draagdoek (Nogmaals bedankt LadyS) naar het kdv gebracht! Hij vindt het geweldig, kan heerlijk om zich heen kijken. Ik vind het heel knus. Maar ook wel een beetje zwaar, maar dat is ook wennen denk ik.
Ik vond trouwens nog een site met hele mooie, ecologisch verantwoorde, draagdoeken. Hij is wel in het duits... Er staan ook verschillende knoopmanieren bij, meer dan ik eerder gevonden heb.
Zie hier.
pi_42650209
Hihi, Ellen

Mijn dochter is nou er zelf helemaal klaar mee, met de doek. Te veel te zien, te beleven, geen tijd enzo.
Variety is the spice of life
  maandag 6 november 2006 @ 15:56:54 #132
103793 kozakken
Living the life
pi_43293218
Ik heb nu dus ook een draagdoek. op 't stoffie, op het gevoel van Romme dicht tegen me aan.
Maar hoe weet ik nou of de draagdoek goed is of evt. te groot of te klein. Hoe zie je dat (te klein trouwens in mijn geval eerder een optie dan te groot )
pi_43294035
Dat merk je vanzelf als hij niet lekker zit. Of als Romme blauw aan loopt maar dan zit ie wel érg strak. Flauw grapje, maar er is gewoon geen manier om te zeggen dat het niet goed zit behalve je eigen gevoel.
beter te strak dan te los i.v.m. uitvallen, maar verder moet je gewoon helemaal af gaan op wat voor jullie lekker werkt.
ook voor wat betreft de houdingen trouwens. Ronja houdt bijvoorbeeld echt niet van liggen in de draagdoek. Die wil (semi-)rechtop. Aals ze slaapt laat ik haar wel zakken tot ze wat meer ligt.
En andere kinderen liggen juist weer heel graag.

Heb je een tricot doek?

* owlet wil zo graag een niet-rekkende doek a la Storchenwiege maar helaas is het geld er niet
  maandag 6 november 2006 @ 18:24:18 #134
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43297847
Ik heb een draagdoek uit drie delen, 2 losse schouderbanden en de knoopband, ben even de naam kwijt. Combi-slen geloof ik? Hij komt van Prenatal. In de gebruiksaanwijzing staan een aantal houdingen, waaronder de kommahouding, dat is de enige die nu al mag voor Simon.
Maar ik krijg hem er niet goed in in die houding, hij vindt het niet leuk en het ziet er ook niet comfortabel uit.

Iemand een tip?

En die zithouding tegen je aan, mag die nu al, Simon is 5 weken. Het hoofdje heeft dan toch geen steun van de draagdoek?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † maandag 6 november 2006 @ 19:06:11 #135
141844 Macka66
pi_43299528
Combi cotti heet 'ie.

Ik heb ook zo'n rechtopzittertje.
Mijn tip: combi cotti verkopen, een knoopdoek zoals tricot slen of bundler of baby cuddle kopen omdat je daar veel meer mee kan. (Of een duurdere niet-rekbare) Simon met beentjes in kikkerhouding rechtop in de draagdoek tegen je aan knopen, dat kan nu wel. En met je hand (of als het kan met een van de zijden van de doek die over je schouder loopt) zijn hoofdje steunen.
pi_43301566
Ik ga helemaal mee met Macka, hoe minder toeters en bellen er aan een doek zitten hoe meer mogelijkheden er zijn!
En als alles ondersteund is en zijn beentjes gevouwen zijn kan rechtop best af en toe, je draagt hem immers zonder doek ook niet altijd liggend
pi_43301880
Ik heb de tricotti, twee doeken. Eens Fons er goed in ligt is het een erg handig ding, maar ik weet niet altijd of hij wel goed ligt. Soms zijn het echt wel rare houdingen waar hij zich dan blijkbaar wel goed bij voelt en soms lijkt het of hij goed zit en weent hij, dus dan herbegin ik. Kan je er eigenlijk iets verkeerd mee doen als je kindje het wel comfortabel lijkt te vinden?
  maandag 6 november 2006 @ 22:59:28 #138
103793 kozakken
Living the life
pi_43310156
Romme vindt het erg lekker, heb ik vanmiddag wel ontdekt. Hij zakt wel iets na verloop van tijd, maar niet ernstig, heb ik het idee.
De draagzak is nu echt definitief history. Wat een onding vind ik dat zeg. En wat vind ik het een lekker gevoel om dat zachte buikje te voelen uitzetten tegen mijn buik
Deze doek heb ik dus. Een enorm lange, bedacht me dat het wel leuk was om eens helemaal op de foto te zetten. Bij deze dus

En hier voor de eerste keer in gebruik
  † In Memoriam † dinsdag 7 november 2006 @ 00:28:22 #139
141844 Macka66
pi_43313570
Wat ziet dat er gezellig uit kozakken, zo'n tevreden koppie dat uit de doek komt piepen!
  woensdag 8 november 2006 @ 13:13:38 #140
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43356108
Om even goede reclame te maken voor Draagdoek.nl: grote klasse. Ik kan alsnog een maat XL krijgen. Gelukkig.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_43380233
quote:
Op woensdag 8 november 2006 13:13 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Om even goede reclame te maken voor Draagdoek.nl: grote klasse. Ik kan alsnog een maat XL krijgen. Gelukkig.
he wat fijn!
Bij mij is het toen ook allemaal goed opgelost. Mijn bestelling was om de een of andere reden blijven liggen en toen heb ik er als goedmakertje een bandana bij gekregen. En Kay heeft ook nog even gevraagd of ik zeker was van de kleur aangezien het bruin van de doek niet terug kwam in de camouflageprint van het middenstuk. Perfecte service dus!

Vandaag heeft Ronja weer de halve dag in de draagdoek doorgebracht in de stad. Heerlijk, zo'n slapend meisje tegen je aan. Halverwege de dag nog even gevoed in de burgerking (zowel zij als ik ) en daarna om het leuk te houden even omgekeerd in de doek (gezichtje naar voren). Da's geen ideale houding, maar voor een kwartiertje kan het net even wat afwisseling geven. Daarna heeft ze weer lekker ingestopt verder geslapen.

Ik merk wel dat ze groeit, ze zakt al weer een stukje verder het tricot in. Maar gelukkig lag er bij mijn moeder nog een meter of zes rode simpele katoen dus ik ga een niet-rekkende wikkeldoek a la storchenwiege maken om te kijken of dat ook bevalt. Als dat bevalt dan wordt het sparen sparen sparen want ik ben toch wel een beetje verliefd op die mooie regenboogkleurtjes van de Storch...
  † In Memoriam † woensdag 8 november 2006 @ 23:50:59 #142
141844 Macka66
pi_43380833
quote:
Op woensdag 8 november 2006 23:33 schreef owlet het volgende:

[..]
Maar gelukkig lag er bij mijn moeder nog een meter of zes rode simpele katoen dus ik ga een niet-rekkende wikkeldoek a la storchenwiege maken om te kijken of dat ook bevalt. Als dat bevalt dan wordt het sparen sparen sparen want ik ben toch wel een beetje verliefd op die mooie regenboogkleurtjes van de Storch...
Owlet, bekijk dit draagdoekenforumbericht eens snel. Misschien zit er wat voor je tussen (al is het geen Storch)...

[ Bericht 2% gewijzigd door Macka66 op 08-11-2006 23:57:39 ]
pi_43381247
Hm, mijn berichtje is weer weg

In ieder geval, ik had het al gelezen en heb zelfs nog even getwijfeld. Maar ik vind het nog steeds veel geld om nu uit te geven (net gestopt met werken, de feestdagen, eigenlijk geen draagdoek nodig, etc.) en ALS ik dan veel geld uit zou geven wil ik een Anna
Ach, ooit....
pi_43381388
tsja, wie wil er nou niet een Anna!
pi_43387473
@Owlet: ik kreeg mijn bandana gratis op de beurs. Als je naar de beurs kwam met draagdoek of hem daar kocht, mocht je er eentje uitzoeken.
  vrijdag 10 november 2006 @ 23:50:50 #146
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43443156
Weet iemand trouwens waarom wordt afgeraden om de baby met het gezicht naar buiten te dragen? Dus rugje op je buik.
pi_43443316
De rug staat dan niet in een natuurlijke bolling (over je borst) maar in een holling en da's niet ideaal.
Ook ligt het zwaartepunt veel verder van je af waardoor het minder prettig dragen is. Ik doe het heel af en toe wel eens hoor, als ze bijvoorbeeld echt even toe is aan iets anders en aan interactie (na een paar uur dragen door de stad bijvoorbeeld. Maar langer dan een minuut of tien of een kwartiertje vind ze het niet fijn (en ik ook niet want het draagt minder comfortabel).
Overigens zet ik haar dan wel (net als in dezelfde houding maar dan andersom) nog in de boeddhahouding, dus met haar beentjes gebogen.
  vrijdag 10 november 2006 @ 23:58:57 #148
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43443432
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 23:55 schreef owlet het volgende:
De rug staat dan niet in een natuurlijke bolling (over je borst) maar in een holling en da's niet ideaal.
Ook ligt het zwaartepunt veel verder van je af waardoor het minder prettig dragen is. Ik doe het heel af en toe wel eens hoor, als ze bijvoorbeeld echt even toe is aan iets anders en aan interactie (na een paar uur dragen door de stad bijvoorbeeld. Maar langer dan een minuut of tien of een kwartiertje vind ze het niet fijn (en ik ook niet want het draagt minder comfortabel).
Overigens zet ik haar dan wel (net als in dezelfde houding maar dan andersom) nog in de boeddhahouding, dus met haar beentjes gebogen.
Okee. Ik zal het in gedachten houden. Het leek mij trouwens ook zwaarder voor Kendahl, omdat hij dan zijn hoofd nog meer omhoog moet houden. Andersom kan hij namelijk zijn hoofd op mijn borst leggen.
pi_43443561
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 23:58 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Okee. Ik zal het in gedachten houden. Het leek mij trouwens ook zwaarder voor Kendahl, omdat hij dan zijn hoofd nog meer omhoog moet houden. Andersom kan hij namelijk zijn hoofd op mijn borst leggen.
Inderdaad, Ronja houdt het ook niet zo lang vol. Het is wel een koddig gezicht trouwens, zo'n koppie dat er tussen uit piept
pi_43460921
Pfff! Vandaag een dagje door de stad gebanjerd met Kendahl in de draagdoek. Ging allemaal prima, zolang ik even pauzes had van een minuutje of twintig. Voor mij lekker en voor hem ook. Nu is mijn rug wel een beetje moe. Toch ga ik strakjes uit... eventjes rust in het hoofd.
Kendahl vindt het, geloof ik, best in de doek. Meestal slaapt hij, maar hij kan ook veilig vanachter een lapje stof in het rond kijken. Lekker dicht bij mams en paps en ik las dat het ook wel goed is voor de heupjes.
  vrijdag 24 november 2006 @ 20:44:34 #151
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43862146
Ik heb mijn draagdoek besteld. Het duurt even voordat ie er is, omdat de stof niet vooradig is, maar goed ik heb geduld.

Heb alleen wel een vraag. Wat doe je een kindje aan als je met een draagdoek naar buiten gaat. Is de draagdoek de jas of doe je ze nog een vest of jas aan. En hangen ze buiten jouw eigen jas of juist erbinnen.....
  vrijdag 24 november 2006 @ 20:46:39 #152
94046 PM-girl
pi_43862212
Ik doe Simon in de combi cotton (redelijk wat stof daarvan om hem heen) op mijn shirt, daarover een vest als we naar buiten gaan wat ik erom dichtknoop.
Zelf een openhangende jas
*
  † In Memoriam † vrijdag 24 november 2006 @ 21:45:52 #153
141844 Macka66
pi_43864099
Ik had gelukkig echt heel erg een winterjas nodig, en heb een speciale jas die je tot draagjas kunt omtoveren aangeschaft. Heerlijk ding! En straks natuurlijk extra mooi met Lucie in de puzzelhoofdprijs
pi_43865479
die heb ik ook gehad, vond 'm fijn als positiejas maar met draagzak heb ik 'm eigenlijk nooit gebruikt. ik vond het een veiliger gevoel om de draagzak buiten mijn jas te dragen. als 't erg koud was deed ik de baby wel een winterpak aan (met broek eraan vast) en natuurlijk een mutsje op. met kind in/onder je jas heb je een groter risico dat de baby niet genoeg zuurstof krijgt.

(ik ken helaas iemand bij wie dat fataal is afgelopen... niet met deze jas hoor, maar wel met een warme winterjas, ze ging een lange wandeling maken in de sneeuw, kind lekker warm in draagzak onder haar jas.)
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:33:51 #155
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43865825
Vriendlief, had de draagdoek onder de jaas geknoopt en jas halverwege dichtgemaakt. Koppie eruit, genoeg frisse lucht. Hij heeft een jasje/vest aan en een muts op. Warm zat. Ik doe wel dubbele sokjes aan. Dus sokbroek en daarover sokken. Kendahl en papa genieten van de draagdoek, het versterkt hun band en samengevoel
  † In Memoriam † vrijdag 24 november 2006 @ 23:00:56 #156
141844 Macka66
pi_43866666
Misschien te gebruiken voor de handige harrriettes onder ons: bij die supersjieke draagjas van mij zit een soort bef met colletje voor het kind, dat ding maak je vast aan de kraag van de jas, als je de jas dan laag laat sluiten heb je het allebei toch warm genoeg.
  zaterdag 25 november 2006 @ 11:20:20 #157
94046 PM-girl
pi_43874779
Ik doe inderdaad mijn vest tot onder zijn nekje dicht, daarboven laat ik het open. Als we net even in de wind lopen, doe ik er even een lichte sjaal overheen, totdat de wind er niet meer opstaat.
*
  zaterdag 25 november 2006 @ 12:28:50 #158
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43875974
Ok. Dat is fijn om te weten. Ik wil Maud namelijk graag in de draagdoek vervoeren. Als ik dan een paar uurtjes in de winkel ben dan kan ze gewoon mee en hoef ik ze niet al naar de oppas te brengen. En in de wagen op kantoor vind ik zelf iets minder omdat daar een petroleum kachel brand. Voor even kan het wel, maar die lucht lijkt me niet echt geschikt....
Het zal dan voor mij een thermoshirt worden en een dunne trui. Dan de draagdoek en dan mijn werk trui. Daar zit een lekker diepe rits in waar d'r koppie dan uit kan steken. Maud zal ik dan maar lekker een majootje aandoen en een broekje, een romper lange mauw, een truitje en uiteraard een mutsje. Dan zouden we allebei wel warm genoeg moeten zijn, lijkt me....
pi_43876132
Ik heb een tricot wikkeldoek, dus dat zijn drie lagen tricot. Ronja draagt dan haar gewone kleren, leren slofjes en een muts. Mijn jas laat ik open met een sjaal voor mijn eigen hals.
Tot nu toe was dit eerder te warm dan te koud, ook omdat ze altijd een wollen hemdje draagt onder haar romper.
Een jas over de draagdoek vind ik niet prettig vanwege de warmte maar ik denk er wel over om een draagponcho (poncho met twee hoofdgaten ) te breien.
pi_43876472
Dat is leuk owlet!

Ik gebruik nu vooral de babybjorn. Een vest van mij eromheen en voor mezelf een jas die open hangt. Als het hard waait, krijgt Anna een mutsje op, omdat ze de muts van haar jas elke keer af krijgt. D'r handjes passen nu nog tussen ons in, dat is ook wel warmer. Binnenkort weer meer oefenen met de doek. Echt makkelijk zo, gisteren heb ik 2,5 uur met haar rondgelopen. Voorheen ging ik met de wagen naar de stad, maar dan kun je nergens binnen. Nu ging dat wel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 14:33:06 #161
141844 Macka66
pi_43878320
Thuiswerkmoederbedrijf Storm op Zolder heeft binnenkort een patroon (+ wol) voor een draagponcho te koop. Ik heb het prototype van dichtbij gezien en gevoeld, en het wordt een handig en lekker zacht ding.

Vandaag overigens anderhalf uur met Lucie in de draagjas door de miezerregen gelopen. We zijn allebei warm en droog gebleven. Bovendien waren er met de draagjas veel minder vreemden die aan haar wilden gaan frutten dan wanneer ik haar over een gewone jas draag. Nog een voordeel dus
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:37:14 #162
94046 PM-girl
pi_43878388
Dat is idd een voordeel van de draagzak, mensen komen minder vlug aan je kindje, is mijn ervaring. En ze vinden het nog schattiger, omdat het er zo lief uitziet, je kleintje tegen je aan!
*
pi_43878460
Ik heb juist veel meer bekijks en aanspraak met Anna op mijn buik.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_43879235
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 12:28 schreef chacama het volgende:
Maud zal ik dan maar lekker een majootje aandoen en een broekje, een romper lange mauw, een truitje en uiteraard een mutsje. Dan zouden we allebei wel warm genoeg moeten zijn, lijkt me....
Een trui over de draagdoek en dan nog 2 lagen kleding bij Maud.. Volgens mij is dat bloedheet. Het is toch gewoon voor binnen in de winkel? Als Iris (die is wel een stuk ouder natuurlijk) bij mij in de draagdoek zit, dan doe ik me jas niet eens dich (en dan heb ik het over buiten)
Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd hoor
pi_43880675
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 15:13 schreef LadyS het volgende:

[..]

Een trui over de draagdoek en dan nog 2 lagen kleding bij Maud.. Volgens mij is dat bloedheet. Het is toch gewoon voor binnen in de winkel? Als Iris (die is wel een stuk ouder natuurlijk) bij mij in de draagdoek zit, dan doe ik me jas niet eens dich (en dan heb ik het over buiten)
Maar misschien zie ik het helemaal verkeerd hoor
Ik denk ook dat het echt heel warm is. Ronja loopt dan in ieder geval absoluut rood aan en wordt er ook behoorlijk chagrijnig van
Vergeet niet dat je kindje tegen een kruik van 37 graden aan ligt en ook nog drie lagen doek over zich heen heeft.
Een warm hoofd en warme voetjes (al zullen die voetjes er de komende tijd bij Maud nog niet uitsteken) zijn belangrijker, voor de rest zou ik geen extra kleding aan doen en zelf hoe dan ook geen eigen kleding over je doek doen. Als je kindje wat groter is dan kan een jas of trui er over wel omdat ze dan zelf wat beter aan kan geven als het te warm of te benauwd is. Maar dan nog blijft het tricky en helemaal bij een klein babietje zoals Maud!
pi_43881648
Ik houd de temperatuur van Kendahl altijd in de gaten door te controleren op zijn 'eventuele zweetplekken'. nek, borst, oksels enz.
pi_43882383
Ik zou ze ook niet gauw te warm aankleden in de draagdoek. Fons zweet zelfs zonder zijn buitenpak aan in die doek.
  zaterdag 25 november 2006 @ 18:38:01 #168
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43884108
Ok. Dus gewone kleding is voldoende. Het is overigens niet warm in de winkel en ik loop wel van binnen naar buiten. Maar ik geloof dat ik de warmte van de draagdoek even was vergeten en inderdaad mijn eigen temperatuur. Dan doe ik dus inderdaad gewoon mijn gebruikelijke werkkleding aan en Maud ook gewoon haar kleding. Dit in combi met de draagdoek en een fleece-vest/trui zou dan afdoende moeten zijn.
  zaterdag 25 november 2006 @ 18:43:01 #169
94046 PM-girl
pi_43884216
Chacama, ik weet niet welke houdingen je aanneemt tijdens het werken, ik vind namelijk bukken en overeind komen heel lastig met Simon in de doek. Door het gewicht. Boodschappen doen daarom ook, de onderste schappen zijn lastig te doen dan.
*
  maandag 11 december 2006 @ 14:11:32 #170
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44325761
Heb mijn draagdoek binnen. En Maud ligt er nu lekker in te slapen. Bukken is inderdaad niet makkelijk. Dat hoofdje is nog erg bewegelijk. Maar met 1 hand om haar hoofdje te ondersteunen, lukt het goed. Met werken hoef ik gelukkig niet te bukken. Nu met opruimen wel

Maar morgen gaan we testen in de winkel. Verslag volgt.
  vrijdag 15 december 2006 @ 15:53:43 #171
94046 PM-girl
pi_44459661
Ik heb nu even een zelfgemaakte tricot doek te leen, die werkt het zelfde als de combi cotton, alleen is het dus uit 1 stuk waardoor ik het beter kan verstellen op de juiste hoogte.
Ik ga van de week even stof halen om er zelf een te fabrieken, ziet er niet moeilijk uit!
*
pi_44461018
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 15:53 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb nu even een zelfgemaakte tricot doek te leen, die werkt het zelfde als de combi cotton, alleen is het dus uit 1 stuk waardoor ik het beter kan verstellen op de juiste hoogte.
Ik ga van de week even stof halen om er zelf een te fabrieken, ziet er niet moeilijk uit!
Is het ook niet! Let er wel even op dat de stof niet in de lengte rekt, anders krijg je al snel last van je rug!
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2006 @ 16:30:57 #173
141844 Macka66
pi_44461031
Let je wel op dat de stof niet te erg rekt? Anders hangt Simon dadelijk op je knieën (zeker als hij weer wat grammetjes zwaarder is), en heb jij chronische pijn in je rug en schouders.
Patroon is doodsimpel van die dingen, de stofkeuze is beremoeilijk.
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2006 @ 16:31:57 #174
141844 Macka66
pi_44461063
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:30 schreef owlet het volgende:

[..]

Is het ook niet! Let er wel even op dat de stof niet in de lengte rekt, anders krijg je al snel last van je rug!
Great minds...
pi_44461813
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:31 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Great minds...
HA!

* owlet heeft gister bij de Ikea eindelijk mooie, dunne maar sterke stof gevonden voor een paarse ringsling. nu nog de tijd zien te vinden om achter de naaimachine te kruipen!
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2006 @ 17:10:14 #176
141844 Macka66
pi_44462266
Nu ik hier toch ben... Wij hebben een Storchenwiege gekregen van die lieve Sinteschoonouders Een Albert van 5,20 m. (Via Ebay, bij het duitse Porta-Kids)

Nou had ik al een fijne EllaRoo doek, maar die is dun. De Storch is lekker dik, heel geschikt voor de winter. De EllaRoo moet echt perfect geknoopt worden, anders voel je het op den duur toch wel aan je schouders. Bij de Storch kan je slordiger zijn, ook als je 'm uren achter elkaar gaat dragen.

Albert is heerlijk dik, stevig, maar toch zacht. Hij is ook al door lief gebruikt en goedgekeurd. Lucie vind 'm lekker om in te zitten en op te kauwen. En hij staat zo mooi bij d'r rooie haartjes We zijn er helemaal gelukkig mee!
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2006 @ 17:14:47 #177
141844 Macka66
pi_44462375
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 16:52 schreef owlet het volgende:

[..]

HA!

* owlet heeft gister bij de Ikea eindelijk mooie, dunne maar sterke stof gevonden voor een paarse ringsling. nu nog de tijd zien te vinden om achter de naaimachine te kruipen!
Ha Owlet, wat fijn dat je de juiste stof hebt gevonden! Doe je een foto als 'ie af is? Met Ronja erin natuurlijk!
pi_44462576
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 17:10 schreef Macka66 het volgende:
Nu ik hier toch ben... Wij hebben een Storchenwiege gekregen van die lieve Sinteschoonouders Een Albert van 5,20 m. (Via Ebay, bij het duitse Porta-Kids)

Nou had ik al een fijne EllaRoo doek, maar die is dun. De Storch is lekker dik, heel geschikt voor de winter. De EllaRoo moet echt perfect geknoopt worden, anders voel je het op den duur toch wel aan je schouders. Bij de Storch kan je slordiger zijn, ook als je 'm uren achter elkaar gaat dragen.

Albert is heerlijk dik, stevig, maar toch zacht. Hij is ook al door lief gebruikt en goedgekeurd. Lucie vind 'm lekker om in te zitten en op te kauwen. En hij staat zo mooi bij d'r rooie haartjes We zijn er helemaal gelukkig mee!
[afbeelding]
*zucht*... moooooi! Ik heb ook al bij Porta-kids gekeken, zodra Ronja niet meer lekker te dragen is in de tricot doek vind ik dat het echt absoluut nodig is om een Storch te kopen. Punt.

Dat kauwen doet Ronja ook, ik vind dat zo'n leuk gezicht. Dan zit ze lekker op d'r gemak naar buiten te gluren, ondertussen heel voorzichtig likkend en sabbelend op de doek. Eigenlijk denk ik dat het een beetje tegen moet houden om te voorkomen dat er straks kleine knaaggaatjes in zitten als ze tanden heeft. Maar daar is het straks nog vroeg genoeg voor, nu is het alleen nog maar
  maandag 18 december 2006 @ 10:09:53 #179
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44530358
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 21 december 2006 @ 17:31:38 #180
94046 PM-girl
pi_44633284
Ik heb een vraagje. Ik heb een combi cotton. op zich een hele fijne, maar slechts op 1 hoogte te gebruiken, Simon hangt altijd op dezelfde plek. Daarom wil ik zelf van tricot een doek maken, gewoon zo'n 6 meter ding.
Maar ik vind dat Simon het zo heet krijgt in dat ding, gewoon in zijn dunne shirtje.
En met een tricot-doek zal het niet beter worden gok ik zo.
Welke (zelfmaak) doeken zijn koeler dan deze?
*
  † In Memoriam † zaterdag 13 januari 2007 @ 21:25:30 #181
141844 Macka66
pi_45326729
Wij hebben er weer een Storchenwiege bij , een tweedehands Johannes I van 4m10. Hij is meegeweest naar de moedermeet, geknoopt met de Front Short Cross Tie On First methode, en Lucie heeft er zelfs in geslapen. Toch denk ik dat als we de volgende keer een tijd van huis zijn ik weer een langere doek meeneem, die kun je net wat steviger knopen ivm slapen. Maar om in huis rond te sjouwen bevallen deze lengte en knoopwijze heel goed.
  † In Memoriam † zaterdag 13 januari 2007 @ 21:28:46 #182
141844 Macka66
pi_45326813
quote:
Op maandag 11 december 2006 14:11 schreef chacama het volgende:
Heb mijn draagdoek binnen. En Maud ligt er nu lekker in te slapen. Bukken is inderdaad niet makkelijk. Dat hoofdje is nog erg bewegelijk. Maar met 1 hand om haar hoofdje te ondersteunen, lukt het goed. Met werken hoef ik gelukkig niet te bukken. Nu met opruimen wel

Maar morgen gaan we testen in de winkel. Verslag volgt.
'k Heb 'm vandaag kunnen aanschouwen en hij ziet er heel goed uit, die doek. Lekker comfortabel, mooie kleuren en dan ook nog de naam van de eigenaresse voorop geborduurd.
Ze verkopen ze zeker niet met babietje en al he
  zaterdag 13 januari 2007 @ 21:44:16 #183
56471 pinquit
oh my lama!
pi_45327302
lucie lag er heerlijk in
heb nog zitten denken toen max al 9 maanden ofzo was, om nog een draagdoek te halen.
maar hij laat zich niet meer in allerlei vormen kneden dat ik m dr in krijg volgens mij.
maar misshcien ga ik er nog eentje maken met mn ma, wieweet vind ie het wel heerlijk
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 13 januari 2007 @ 21:53:52 #184
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45327605
Nee, op deze wijze is ie niet verkrijgbaar

altijd al willen weten of zwart haar me ook zou staan
pi_45328189
en, wat vind je er zelf van?

ik vond maud als pakketje erg mooi in de draagdoek vandaag!
lucie had ook een lekker plekje zo. wat ging dat handig dat knopen macka!
  zaterdag 13 januari 2007 @ 23:14:58 #186
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45330094
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 21:25 schreef Macka66 het volgende:
Lucie heeft er zelfs in geslapen.
En hoe!
Eén been opgetrokken, eentje eruit hangend. Cuuuuute!!!!!
Edit: Ik kwam er een foto (door Ladybos) van tegen, als ik zo vrij mag zijn....
Edit2: oeps, je gezicht staat erop, weet niet of je dat wel wil.

En Maud lag ook al zo heeeeerlijk tegen haar mama aan te slapen....
Chaca, tis nog geen carnaval!

[ Bericht 8% gewijzigd door Moonah op 13-01-2007 23:34:32 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † zaterdag 13 januari 2007 @ 23:35:24 #187
141844 Macka66
pi_45330571
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 21:44 schreef pinquit het volgende:
lucie lag er heerlijk in
heb nog zitten denken toen max al 9 maanden ofzo was, om nog een draagdoek te halen.
maar hij laat zich niet meer in allerlei vormen kneden dat ik m dr in krijg volgens mij.
maar misshcien ga ik er nog eentje maken met mn ma, wieweet vind ie het wel heerlijk
Misschien is een Beth's mei tai wel wat voor jullie dan. Daar slinger je Max zo in
pi_45333397
Foei Macka... mij een beetje jaloers maken hier!
Maar ja, Ronja begint nu echt zwaar te worden in de tricotdoek en hoe blij ik ook ben mijn mijn ringsling, ik moet echt over twee schouders dragen.
Dus ik vind dat het wel tijd gaat worden voor een storch! * owlet duikt e-bay op...

maud
  zondag 14 januari 2007 @ 11:27:42 #189
1762 YPPY
Yppiaans
pi_45337418
Echt handig die doeken gisteren. Ik had mijn slen bij, maar Anna sliep zo goed dat die niet nodig was en voor de korte stukjes (van de auto naar pinquit, terug naar de auto en naar de locaties) blijf ik de babybjorn handiger vinden. Ook al heb ik de doek al geknoopt, ik krijg Anna er niet zo snel in.
Die doek met naam van Maud was leuk.
*OUD heilige*
  † In Memoriam † zondag 14 januari 2007 @ 14:16:46 #190
141844 Macka66
pi_45341943
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 23:14 schreef Moonah het volgende:

[..]

En hoe!
Eén been opgetrokken, eentje eruit hangend. Cuuuuute!!!!!
Edit: Ik kwam er een foto (door Ladybos) van tegen, als ik zo vrij mag zijn....
Edit2: oeps, je gezicht staat erop, weet niet of je dat wel wil.

En Maud lag ook al zo heeeeerlijk tegen haar mama aan te slapen....
Chaca, tis nog geen carnaval!
En dit alles van de vrouw die hier zelf altijd getooid gaat in zwarte krullenpruik en met zonnebril
Maar goed, na wat knipperdeknip hier dan Lucie met het ene opgetrokken beentje:
  † In Memoriam † zondag 14 januari 2007 @ 14:32:40 #191
141844 Macka66
pi_45342412
quote:
Op zondag 14 januari 2007 01:30 schreef owlet het volgende:
Foei Macka... mij een beetje jaloers maken hier!
Maar ja, Ronja begint nu echt zwaar te worden in de tricotdoek en hoe blij ik ook ben mijn mijn ringsling, ik moet echt over twee schouders dragen.
Dus ik vind dat het wel tijd gaat worden voor een storch! * owlet duikt e-bay op...
Owlet, het is alleen maar aanmoediging hoor

Ik denk dat als ik een Storch van 4m60 had gekocht ipv die van 5m20 er geen tweede bij gekomen was.
5m20 is aardig lang, ook als je maat 46 hebt. Wel handig omdat je er ook allerlei rugdraaghoudingen mee kunt knopen, maar bij buik- en heupdraaghoudingen heb je nog wel eens teveel staart over en dat moet dan ook weggeknoopt worden.
4m10 is een stuk korter en knoopt makkelijker, maar met maat 46 kun je er weinig verschillende knoopmethoden mee doen (bijna geen kruisknopen, en die zijn nou juist zo lekker stevig).
...dagdroomt over een Anna van 4m60...
  zondag 14 januari 2007 @ 19:12:58 #192
56471 pinquit
oh my lama!
pi_45351528
oooh ik ben verliefd

heb max vandaag in mijn sjaal (heule grote) omgehad (over 1 schouder zegmaar, en dan met 2 beentjes aan elke kant van mijn zij. lekker onduidelijk. zo op mn heup)
hij wilde er niet meer uit hij ging helemaal relaxed hangen enzo
aan de maak gaat
had ik dit maar eerder geweten
  zondag 14 januari 2007 @ 19:18:55 #193
1762 YPPY
Yppiaans
pi_45351759
Leuke foto Macka. Echt handig dat Lucie zo kan slapen.
*OUD heilige*
  zondag 14 januari 2007 @ 19:44:44 #194
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_45352654
Lief <3 Ik ben ook helemaal van de draagdoeken. Ik heb een tricotti (2 doeken) en een tricotti Slen van 7 meter. Beiden zijn fijn in gebruik.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_45356383
quote:
Op zondag 14 januari 2007 14:32 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Owlet, het is alleen maar aanmoediging hoor

Ik denk dat als ik een Storch van 4m60 had gekocht ipv die van 5m20 er geen tweede bij gekomen was.
5m20 is aardig lang, ook als je maat 46 hebt. Wel handig omdat je er ook allerlei rugdraaghoudingen mee kunt knopen, maar bij buik- en heupdraaghoudingen heb je nog wel eens teveel staart over en dat moet dan ook weggeknoopt worden.
4m10 is een stuk korter en knoopt makkelijker, maar met maat 46 kun je er weinig verschillende knoopmethoden mee doen (bijna geen kruisknopen, en die zijn nou juist zo lekker stevig).
...dagdroomt over een Anna van 4m60...
Goed om te lezen, want ik twijfel inderdaad tussen de 4.60 en de 5.20. Te veel staart vind ik niet prettig, maar te weinig knoopruimte is nog veel vervelender. En met mijn aardige lollo's, zoals Jelief het ooit omschreef, en een kind dat behoorlijk aan de maat is moet de doek ook niet té kort zijn.
En ja..... een Anna....*zucht*....
  † In Memoriam † zondag 14 januari 2007 @ 21:45:31 #196
141844 Macka66
pi_45357374
quote:
Op zondag 14 januari 2007 21:12 schreef owlet het volgende:

[..]

Goed om te lezen, want ik twijfel inderdaad tussen de 4.60 en de 5.20. Te veel staart vind ik niet prettig, maar te weinig knoopruimte is nog veel vervelender. En met mijn aardige lollo's, zoals Jelief het ooit omschreef, en een kind dat behoorlijk aan de maat is moet de doek ook niet té kort zijn.
En ja..... een Anna....*zucht*....
Even voor het verdere idee: hier zeer aardige lollo's, en een dochter die in de curves op het lijntje boven het gemiddelde valt. Op de site van TheBabyWearer * is in een vergelijkingskaart te zien dat groter uitgevallen moeders voor de meeste kruisknopen een doek van 5m20 zouden moeten gebruiken.
Didymos heeft ook een goede vergelijkingskaart op grootte versus knoopwijzen, en ook daar komt 5m20 als geschiktste uit de bus (voor mijzelf dan).

* gave site, de moeite van het registreren zeker waard
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
  zondag 14 januari 2007 @ 22:39:56 #197
94046 PM-girl
pi_45358130
Macka, ik wilde net gaan informeren naar jouw draagdoek nav gisteren, maar het staat er al! Lijkt me fijner omdat het niet zo heet wordt voor het kindje.
De combicotton is erg warm namelijk.
Chaca, jij trekt er kleertjes voor uit of niet, vertelde je. Maar dat doe ik liever niet, het is toch zo'n gedoe soms.

En trouwens, blond vind ik je toch leuker staan
*
  zondag 14 januari 2007 @ 23:05:31 #198
56471 pinquit
oh my lama!
pi_45359037
heb net even zitten knutselen met het naaimachine, maar de stof is eigenlijk iets te dik, waardoor het niet helemaal lekker zit, de 'ringen' zijn eigenlijk vlieger-handvaten haha, ik had ff niks anders en (nog) geen ringen. dit is nu net zo handig als een knoop leggen, want ze zijn te krap
het viel te proberen, maar ik ga morgen mn moeder eens vragen want ik kan nog niet zo goed naaien, heb het idee dat het nu al los begint te zitten allemaal

† In Memoriam † maandag 15 januari 2007 @ 00:49:44 #199
141844 Macka66
pi_45361830
quote:
Op zondag 14 januari 2007 23:05 schreef pinquit het volgende:
heb net even zitten knutselen met het naaimachine, maar de stof is eigenlijk iets te dik, waardoor het niet helemaal lekker zit, de 'ringen' zijn eigenlijk vlieger-handvaten haha, ik had ff niks anders en (nog) geen ringen. dit is nu net zo handig als een knoop leggen, want ze zijn te krap
het viel te proberen, maar ik ga morgen mn moeder eens vragen want ik kan nog niet zo goed naaien, heb het idee dat het nu al los begint te zitten allemaal

[afbeelding]
Mooie kleurtjes voor jullie! En misschien heb je geen ringen nodig. Als je sjaal een beetje lengte heeft kun je 'm knopen als een mexicaanse rebozo. Anders zul je aan ringen van slingrings.com moeten zien te komen. Dat zijn de enige die sterk en veilig genoeg zijn. Je kunt ook twee sjaals aan elkaar zetten als ze te kort zijn, maar dan moet je ze laten overlappen en hele sterke naden maken.
Max in een draagdoek lijkt me
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')