abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 8 oktober 2006 @ 23:19:46 #126
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_42497447
In een ringsling kun je wel snel en handig voeden.
foto's voeden in de ringsling
niet van mijzelf, maar van twee personen met veel verstand van bv en draagdoeken :-)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_42497557
haha macka, wat kijkt die dame er droog bij.
pi_42500065
die vrouw, ellen van kooij... een experte op vlak van draagdoeken!
Katia, wahm van 3 mooie meiden.
Draagdoekenblog!
  † In Memoriam † maandag 9 oktober 2006 @ 12:43:46 #129
141844 Macka66
pi_42507747
Ja, en ze heeft hier haar demonstratiegezicht op
(Behalve op de laatste foto)

De ringsling die ze gebruikt (een Lovely Sling) heeft een korte staart. Bij een ringsling met een wat langere staart kun je de staart gebruiken om bij het voeden je borst nog meer te bedekken.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:28:38 #130
108648 cattie
lieve moeder
pi_42649248
Ik heb Ive gisteren en vandaag met de draagdoek (Nogmaals bedankt LadyS) naar het kdv gebracht! Hij vindt het geweldig, kan heerlijk om zich heen kijken. Ik vind het heel knus. Maar ook wel een beetje zwaar, maar dat is ook wennen denk ik.
Ik vond trouwens nog een site met hele mooie, ecologisch verantwoorde, draagdoeken. Hij is wel in het duits... Er staan ook verschillende knoopmanieren bij, meer dan ik eerder gevonden heb.
Zie hier.
pi_42650209
Hihi, Ellen

Mijn dochter is nou er zelf helemaal klaar mee, met de doek. Te veel te zien, te beleven, geen tijd enzo.
Variety is the spice of life
  maandag 6 november 2006 @ 15:56:54 #132
103793 kozakken
Living the life
pi_43293218
Ik heb nu dus ook een draagdoek. op 't stoffie, op het gevoel van Romme dicht tegen me aan.
Maar hoe weet ik nou of de draagdoek goed is of evt. te groot of te klein. Hoe zie je dat (te klein trouwens in mijn geval eerder een optie dan te groot )
pi_43294035
Dat merk je vanzelf als hij niet lekker zit. Of als Romme blauw aan loopt maar dan zit ie wel érg strak. Flauw grapje, maar er is gewoon geen manier om te zeggen dat het niet goed zit behalve je eigen gevoel.
beter te strak dan te los i.v.m. uitvallen, maar verder moet je gewoon helemaal af gaan op wat voor jullie lekker werkt.
ook voor wat betreft de houdingen trouwens. Ronja houdt bijvoorbeeld echt niet van liggen in de draagdoek. Die wil (semi-)rechtop. Aals ze slaapt laat ik haar wel zakken tot ze wat meer ligt.
En andere kinderen liggen juist weer heel graag.

Heb je een tricot doek?

* owlet wil zo graag een niet-rekkende doek a la Storchenwiege maar helaas is het geld er niet
  maandag 6 november 2006 @ 18:24:18 #134
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43297847
Ik heb een draagdoek uit drie delen, 2 losse schouderbanden en de knoopband, ben even de naam kwijt. Combi-slen geloof ik? Hij komt van Prenatal. In de gebruiksaanwijzing staan een aantal houdingen, waaronder de kommahouding, dat is de enige die nu al mag voor Simon.
Maar ik krijg hem er niet goed in in die houding, hij vindt het niet leuk en het ziet er ook niet comfortabel uit.

Iemand een tip?

En die zithouding tegen je aan, mag die nu al, Simon is 5 weken. Het hoofdje heeft dan toch geen steun van de draagdoek?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  † In Memoriam † maandag 6 november 2006 @ 19:06:11 #135
141844 Macka66
pi_43299528
Combi cotti heet 'ie.

Ik heb ook zo'n rechtopzittertje.
Mijn tip: combi cotti verkopen, een knoopdoek zoals tricot slen of bundler of baby cuddle kopen omdat je daar veel meer mee kan. (Of een duurdere niet-rekbare) Simon met beentjes in kikkerhouding rechtop in de draagdoek tegen je aan knopen, dat kan nu wel. En met je hand (of als het kan met een van de zijden van de doek die over je schouder loopt) zijn hoofdje steunen.
pi_43301566
Ik ga helemaal mee met Macka, hoe minder toeters en bellen er aan een doek zitten hoe meer mogelijkheden er zijn!
En als alles ondersteund is en zijn beentjes gevouwen zijn kan rechtop best af en toe, je draagt hem immers zonder doek ook niet altijd liggend
pi_43301880
Ik heb de tricotti, twee doeken. Eens Fons er goed in ligt is het een erg handig ding, maar ik weet niet altijd of hij wel goed ligt. Soms zijn het echt wel rare houdingen waar hij zich dan blijkbaar wel goed bij voelt en soms lijkt het of hij goed zit en weent hij, dus dan herbegin ik. Kan je er eigenlijk iets verkeerd mee doen als je kindje het wel comfortabel lijkt te vinden?
  maandag 6 november 2006 @ 22:59:28 #138
103793 kozakken
Living the life
pi_43310156
Romme vindt het erg lekker, heb ik vanmiddag wel ontdekt. Hij zakt wel iets na verloop van tijd, maar niet ernstig, heb ik het idee.
De draagzak is nu echt definitief history. Wat een onding vind ik dat zeg. En wat vind ik het een lekker gevoel om dat zachte buikje te voelen uitzetten tegen mijn buik
Deze doek heb ik dus. Een enorm lange, bedacht me dat het wel leuk was om eens helemaal op de foto te zetten. Bij deze dus

En hier voor de eerste keer in gebruik
  † In Memoriam † dinsdag 7 november 2006 @ 00:28:22 #139
141844 Macka66
pi_43313570
Wat ziet dat er gezellig uit kozakken, zo'n tevreden koppie dat uit de doek komt piepen!
  woensdag 8 november 2006 @ 13:13:38 #140
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43356108
Om even goede reclame te maken voor Draagdoek.nl: grote klasse. Ik kan alsnog een maat XL krijgen. Gelukkig.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_43380233
quote:
Op woensdag 8 november 2006 13:13 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Om even goede reclame te maken voor Draagdoek.nl: grote klasse. Ik kan alsnog een maat XL krijgen. Gelukkig.
he wat fijn!
Bij mij is het toen ook allemaal goed opgelost. Mijn bestelling was om de een of andere reden blijven liggen en toen heb ik er als goedmakertje een bandana bij gekregen. En Kay heeft ook nog even gevraagd of ik zeker was van de kleur aangezien het bruin van de doek niet terug kwam in de camouflageprint van het middenstuk. Perfecte service dus!

Vandaag heeft Ronja weer de halve dag in de draagdoek doorgebracht in de stad. Heerlijk, zo'n slapend meisje tegen je aan. Halverwege de dag nog even gevoed in de burgerking (zowel zij als ik ) en daarna om het leuk te houden even omgekeerd in de doek (gezichtje naar voren). Da's geen ideale houding, maar voor een kwartiertje kan het net even wat afwisseling geven. Daarna heeft ze weer lekker ingestopt verder geslapen.

Ik merk wel dat ze groeit, ze zakt al weer een stukje verder het tricot in. Maar gelukkig lag er bij mijn moeder nog een meter of zes rode simpele katoen dus ik ga een niet-rekkende wikkeldoek a la storchenwiege maken om te kijken of dat ook bevalt. Als dat bevalt dan wordt het sparen sparen sparen want ik ben toch wel een beetje verliefd op die mooie regenboogkleurtjes van de Storch...
  † In Memoriam † woensdag 8 november 2006 @ 23:50:59 #142
141844 Macka66
pi_43380833
quote:
Op woensdag 8 november 2006 23:33 schreef owlet het volgende:

[..]
Maar gelukkig lag er bij mijn moeder nog een meter of zes rode simpele katoen dus ik ga een niet-rekkende wikkeldoek a la storchenwiege maken om te kijken of dat ook bevalt. Als dat bevalt dan wordt het sparen sparen sparen want ik ben toch wel een beetje verliefd op die mooie regenboogkleurtjes van de Storch...
Owlet, bekijk dit draagdoekenforumbericht eens snel. Misschien zit er wat voor je tussen (al is het geen Storch)...

[ Bericht 2% gewijzigd door Macka66 op 08-11-2006 23:57:39 ]
pi_43381247
Hm, mijn berichtje is weer weg

In ieder geval, ik had het al gelezen en heb zelfs nog even getwijfeld. Maar ik vind het nog steeds veel geld om nu uit te geven (net gestopt met werken, de feestdagen, eigenlijk geen draagdoek nodig, etc.) en ALS ik dan veel geld uit zou geven wil ik een Anna
Ach, ooit....
pi_43381388
tsja, wie wil er nou niet een Anna!
pi_43387473
@Owlet: ik kreeg mijn bandana gratis op de beurs. Als je naar de beurs kwam met draagdoek of hem daar kocht, mocht je er eentje uitzoeken.
  vrijdag 10 november 2006 @ 23:50:50 #146
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43443156
Weet iemand trouwens waarom wordt afgeraden om de baby met het gezicht naar buiten te dragen? Dus rugje op je buik.
pi_43443316
De rug staat dan niet in een natuurlijke bolling (over je borst) maar in een holling en da's niet ideaal.
Ook ligt het zwaartepunt veel verder van je af waardoor het minder prettig dragen is. Ik doe het heel af en toe wel eens hoor, als ze bijvoorbeeld echt even toe is aan iets anders en aan interactie (na een paar uur dragen door de stad bijvoorbeeld. Maar langer dan een minuut of tien of een kwartiertje vind ze het niet fijn (en ik ook niet want het draagt minder comfortabel).
Overigens zet ik haar dan wel (net als in dezelfde houding maar dan andersom) nog in de boeddhahouding, dus met haar beentjes gebogen.
  vrijdag 10 november 2006 @ 23:58:57 #148
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43443432
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 23:55 schreef owlet het volgende:
De rug staat dan niet in een natuurlijke bolling (over je borst) maar in een holling en da's niet ideaal.
Ook ligt het zwaartepunt veel verder van je af waardoor het minder prettig dragen is. Ik doe het heel af en toe wel eens hoor, als ze bijvoorbeeld echt even toe is aan iets anders en aan interactie (na een paar uur dragen door de stad bijvoorbeeld. Maar langer dan een minuut of tien of een kwartiertje vind ze het niet fijn (en ik ook niet want het draagt minder comfortabel).
Overigens zet ik haar dan wel (net als in dezelfde houding maar dan andersom) nog in de boeddhahouding, dus met haar beentjes gebogen.
Okee. Ik zal het in gedachten houden. Het leek mij trouwens ook zwaarder voor Kendahl, omdat hij dan zijn hoofd nog meer omhoog moet houden. Andersom kan hij namelijk zijn hoofd op mijn borst leggen.
pi_43443561
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 23:58 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Okee. Ik zal het in gedachten houden. Het leek mij trouwens ook zwaarder voor Kendahl, omdat hij dan zijn hoofd nog meer omhoog moet houden. Andersom kan hij namelijk zijn hoofd op mijn borst leggen.
Inderdaad, Ronja houdt het ook niet zo lang vol. Het is wel een koddig gezicht trouwens, zo'n koppie dat er tussen uit piept
pi_43460921
Pfff! Vandaag een dagje door de stad gebanjerd met Kendahl in de draagdoek. Ging allemaal prima, zolang ik even pauzes had van een minuutje of twintig. Voor mij lekker en voor hem ook. Nu is mijn rug wel een beetje moe. Toch ga ik strakjes uit... eventjes rust in het hoofd.
Kendahl vindt het, geloof ik, best in de doek. Meestal slaapt hij, maar hij kan ook veilig vanachter een lapje stof in het rond kijken. Lekker dicht bij mams en paps en ik las dat het ook wel goed is voor de heupjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')