abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 januari 2007 @ 22:17:13 #201
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_45389093
Jammer, ben net te laat zie ik!

Ik heb het topic hier nog eens doorgelezen maar ik zie zoveel namen, merken en stofjes voorbijkomen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Nu heb ik een combicotton die redelijk bevalt, want gelijkmatig verdeeld gewicht en meerdere draaghoudingen. Maar ik vind hem erg warm, ook voor Simon en je kunt hem niet in hoogte verstellen.

Ik wil dus eigenlijk een luchtiger doek, waar je meerdere houdingen mee kunt creëren en het liefst een die een symmetrische draagmogelijkheid heeft om niet altijd op 1 schouder te hoeven leunen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 15 januari 2007 @ 22:23:13 #202
103793 kozakken
Living the life
pi_45389328
PM-girl. Ik aarzel nog wel een beetje hoor.
Dus mss ben je toch nog op tijd Wil heel even antwoord van Owlet afwachten.
  maandag 15 januari 2007 @ 22:24:20 #203
94046 PM-girl
pi_45389375
quote:
Op maandag 15 januari 2007 22:23 schreef kozakken het volgende:
PM-girl. Ik aarzel nog wel een beetje hoor.
Dus mss ben je toch nog op tijd Wil heel even antwoord van Owlet afwachten.
Ok, owlet, dan ben ik evt je nummer twee, want zoals hierboven staat zoek ik iets luchtigers (en enigzins betaalbaars!)
*
pi_45389856
quote:
Op maandag 15 januari 2007 22:17 schreef PM-girl het volgende:

Ik heb het topic hier nog eens doorgelezen maar ik zie zoveel namen, merken en stofjes voorbijkomen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Nu heb ik een combicotton die redelijk bevalt, want gelijkmatig verdeeld gewicht en meerdere draaghoudingen. Maar ik vind hem erg warm, ook voor Simon en je kunt hem niet in hoogte verstellen.

Ik wil dus eigenlijk een luchtiger doek, waar je meerdere houdingen mee kunt creëren en het liefst een die een symmetrische draagmogelijkheid heeft om niet altijd op 1 schouder te hoeven leunen.
Als je symmetrisch wilt dragen dan is een storchenwiege misschien wat. Da's een doek zoals op de foto's van Macka.

Kozakken, PM-terug
  † In Memoriam † dinsdag 16 januari 2007 @ 01:05:40 #205
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45394399
quote:
Op maandag 15 januari 2007 22:17 schreef PM-girl het volgende:

Poging tot ontbossing
Wat jij nodig hebt is een knoopdoek. Die zijn er in verschillende lengtes, de combinatie lengte en confectiemaat bepaalt welke knooptechnieken je kunt doen met de doek.tabelletje
De stof die je moet hebben is een geweven stof, dus geen tricot. Omdat de doek veel gewicht moet kunnen dragen en niet moet scheuren stelt dat speciale eisen aan de stof.
Dit soort doeken zijn in Nederland verkrijgbaar bij Natural Beginnings. Baby bundler en Hug-a-Bub op die pagina zijn wel tricot, die moet je dus niet hebben. Didymos en Storchenwiege van 4m60 en langer zijn het meest veelzijdig en kunnen ook over twee schouders gedragen worden..
Via Ebay kun je ze ook vinden, net zoals de eveneens geschikte doeken van Girasol, Hoppediz, Amazonas, Bebina en EllaRoo wrap (da's de dunste van allemaal, knoopt iets lastiger).
De gestreepte variant van de Storchenwiege wordt over het algemeen wel ervaren als de meest sterke doek.
het blijft fascineren, die doeken

[ Bericht 1% gewijzigd door Macka66 op 16-01-2007 01:35:10 ]
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † dinsdag 16 januari 2007 @ 01:09:52 #206
141844 Macka66
pi_45394460
quote:
Mooi geworden! En wat staat 'ie Ronja leuk
maar natuurlijk is 'ie vast ook erg fraai met bijvoorbeeld een Romme of een Simon er in
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 16 januari 2007 @ 12:10:40 #207
94046 PM-girl
pi_45401658
Ok, storchenwiege dus. Maar die waren heel duur geloof ik he! Dus Macka, ik PM je even terug!
*
  † In Memoriam † dinsdag 16 januari 2007 @ 13:42:07 #208
141844 Macka66
pi_45403935
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 12:10 schreef PM-girl het volgende:
Ok, storchenwiege dus. Maar die waren heel duur geloof ik he! Dus Macka, ik PM je even terug!
Nou ja, duur...het is wel een aardig bedrag in een keer ja. Maar het is een goede investering, je kunt er een paar jaar lang plezier van hebben. En tweedehands en derdehands zijn ze erg gewild.
Ik heb een kinderwagen staan maar die gebruik ik eigenlijk nooit, omdat ik de draagdoek handiger en gezelliger vind. Zowel thuis als in winkels en ov.
  woensdag 17 januari 2007 @ 14:43:19 #209
94046 PM-girl
pi_45437916
Ik ben eens even aan het kijken geweest op internet, maar sjeeminee, is er niet ergens een testje dat je kunt invullen en dat er dan 1 model uitkomt!
Didymos en Storchenwiege is dus van hetzelfde merk, begrijp ik, maar een ander soort doek, de Didymos heeft elastische delen?

een 4.60 storchenwiege lijkt me dan toch wel wat, wat je zegt Macka, klopt wel. Het is duur, maar ook een investering in iets goeds. Simon gaat meestal wel goed in de combicotton, alleen dus te warm.
Ben alleen een beetje bang dat als ik er een koop zonder te proberen, het tegenvalt! (had het zaterdag ook gewoon even moeten vragen!)
*
  woensdag 17 januari 2007 @ 14:47:07 #210
94046 PM-girl
pi_45438057
Bedenk ineens dat ik over 2 maandjes jarig ben.... mmm, misschien kan ik een vervroegd cadeautje vragen!
*
  † In Memoriam † woensdag 17 januari 2007 @ 17:48:55 #211
141844 Macka66
pi_45444576
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:43 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben eens even aan het kijken geweest op internet, maar sjeeminee, is er niet ergens een testje dat je kunt invullen en dat er dan 1 model uitkomt!
Didymos en Storchenwiege is dus van hetzelfde merk, begrijp ik, maar een ander soort doek, de Didymos heeft elastische delen?

een 4.60 storchenwiege lijkt me dan toch wel wat, wat je zegt Macka, klopt wel. Het is duur, maar ook een investering in iets goeds. Simon gaat meestal wel goed in de combicotton, alleen dus te warm.
Ben alleen een beetje bang dat als ik er een koop zonder te proberen, het tegenvalt! (had het zaterdag ook gewoon even moeten vragen!)
Lezen in forums, dan kom je het meeste te weten. TheBaby Wearer is een aanrader!

Didymos en Storchenwiege zijn twee verschillende merken. Wel allebei Duits en allebei geweven doeken. Afmetingen zijn ook bijna hetzelfde.
Storchenwiege heeft alleen katoenen doeken, Didymos heeft ook doeken van wol of met een katoen/linnen of katoen/hennep mix. De manier van weven bij de Indio en Jacquard Didymos doeken kan net iets meer rek in de doek geven.
Belangrijkste verschil is dat Didymos veel meer dessins biedt, maar Storchenwiege ongeveer de helft goedkoper is dan Didymos!

Simon en jij zijn natuurlijk van harte welkom in Den Haag om eens te komen testen (leuk,een minimeet ) Maar misschien zit er een verkooppunt van Beginnings in je buurt, daar kun je ook verschillende doeken uitproberen (en kopen of huren).
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:07:30 #212
94046 PM-girl
pi_45445110
Lief van je Macka, alle info en het aanbod! Momenteel loopt mijn hoofd een beetje over, dus voorlopig even niet ver weg, al lijkt een minimeet me ook leuk!
Boxtel is hier het dichtste bij, misschien maar eens kijken! En eens informeren her en der, of iemand het misschien zelf heeft, om te testen voor een uurtje of wat.
*
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:20:25 #213
45621 Suzanna
Mama van...
pi_45445442
PM-girl, daar zit ik dus ook mee... dat ik graag zo'n doek eerst uit wil proberen voor je zo'n grote aanschaf doet (nu zowiezo niet verantwoord bij ons )... we hebben nu de tricot slen (best warm ook) en een babybjörn (niet zo goed voor mijn rug ook al is het de versterkte-rug-versie) ... en eigenlijk wil ik een Storchenwiege als ik het zo zie.
Macka, is de Storchenwiege makkelijk en snel te knopen? Dat vind ik één van de belangrijkste dingen omdat ik vaak bezig ben met draagdoek plus baby en soms Julia eruit moet halen en tien minuten later er weer in doen (vanwege vieze broek ander kleintje ) ... en met de tricot slen duurt dat eeuwen voor m'n gevoel. Valt mee, maar het is gewoon lastig omdat de oudsten het nogal leuk vinden om aan de slierten te trekken terwijl ik bezig ben...

Even een vraagje over de Babybjörn... weet iemand waarom je een baby pas vanaf zes weken erin zou mogen doen? ik heb Julia er nu in en dat gaat helemaal perfect... maar ik wil wel graag de reden weten dat het eventueel niet zou mogen natuurlijk. Ze kan haar hoofdje perfect omhoog houden, vanaf de geboorte al bijna. En is nu drie weken. Iemand? Alvast bedankt!
pi_45502129
Suzanna, een knoopdoek kan je om laten en dan je kindje er in en uit halen wanneer het nodig is. Ik vind dat met mijn tricotdoek vaak te warm, maar ik kan me voorstellen dat het met een storch of vergelijkbare doek wat minder warm is. Sowieso wordt je er echt handig in is mijn ervaring. Ik knoop de tricotdoek nu in een minuut, desnoods met een huilende Ronja in een arm.

Een babybjörn wordt afgeraden in de eerste weken (en wat mij betreft ook na die eerste paar weken) omdat het zwaartepunt van het kindje recht naar beneden via de ruggengraat op de stuit drukt. Dus niet eens zo zeer vanwege de nek.
In een draagdoek zit een kindje altijd met rug wat gekromd (tenzij je haar rug tegen buik draagt) waardoor de het gewicht van het kind wat beter verdeeld wordt over haar hele rug en als je de beentjes danin kikkerstand in de doek doet of de doek tot ver in de knieholtes optrekt is de ondersteuning helemaal maximaal.

Ik heb de knoop doorgehakt en ga een storchenwiege anna aanschaffen. Die komt als het goed is binnenkort weer bij Portakids te koop.
Ik twijfelde nog even over de maat maar ik denk dat ik voor de 5,20 ga aangezien ik op zo veel mogelijk manieren wil kunnen knopen en ik Ronja ook lang hoop te dragen.
Wat een voorpret en wat voelt het luxe
  † In Memoriam † vrijdag 19 januari 2007 @ 19:34:01 #215
141844 Macka66
pi_45514173
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:20 schreef Suzanna het volgende:
Macka, is de Storchenwiege makkelijk en snel te knopen? Dat vind ik één van de belangrijkste dingen omdat ik vaak bezig ben met draagdoek plus baby en soms Julia eruit moet halen en tien minuten later er weer in doen (vanwege vieze broek ander kleintje ) ... en met de tricot slen duurt dat eeuwen voor m'n gevoel. Valt mee, maar het is gewoon lastig omdat de oudsten het nogal leuk vinden om aan de slierten te trekken terwijl ik bezig ben...
Knoopbaarheid van de doek hangt vooral af van de lengte. De tricot slen is 6m lang, met een Storch van 4m60 (of 4m10) kun je binnenshuis veel sneller uit de voeten. Veel minder gezwier en gestaart. Knopen in de Storch zitten ook meteen stevig.

Wat betreft trekkende kinders... er zijn een aantal knoopmethodes die je goed voor kunt bereiden. Van deze pagina bijvoorbeeld de Front Wrap Cross Tie On First en de Front Short Cross Tie On First. Zijn ook heel gemakkelijk om je baby in en uit en weer in te doen.
  † In Memoriam † vrijdag 19 januari 2007 @ 20:04:24 #216
141844 Macka66
pi_45515330
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 11:54 schreef owlet het volgende:
Ik heb de knoop doorgehakt en ga een storchenwiege anna aanschaffen. Die komt als het goed is binnenkort weer bij Portakids te koop.
Ik twijfelde nog even over de maat maar ik denk dat ik voor de 5,20 ga aangezien ik op zo veel mogelijk manieren wil kunnen knopen en ik Ronja ook lang hoop te dragen.
Wat een voorpret en wat voelt het luxe
  zaterdag 20 januari 2007 @ 16:09:44 #217
94046 PM-girl
pi_45534892
Leuk Owlet!

Wat ik me afvroeg, de stof van al die dure doeken is zeker een speciaal geweven stof, die je niet zelf kunt kopen?
Want anders zou je zelf op de markt stof kunnen halen en zo je doek voordeliger hebben?
*
  † In Memoriam † zaterdag 20 januari 2007 @ 17:47:52 #218
141844 Macka66
pi_45537643
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 16:09 schreef PM-girl het volgende:
Leuk Owlet!

Wat ik me afvroeg, de stof van al die dure doeken is zeker een speciaal geweven stof, die je niet zelf kunt kopen?
Want anders zou je zelf op de markt stof kunnen halen en zo je doek voordeliger hebben?
Die stof heb ik iig nog nooit op de markt gevonden.
Mijn moeder weeft, en ze heeft m'n Storch eens goed bekeken. Volgens haar is de Storch geweven in een kruiskeperbinding. (Voor het geval Owlet weer eens aan een projectje wil beginnen )
pi_45546938
Die stof is inderdaad heel moeilijk te vinden en als hij te vinden is zal het niet veel goedkoper zijn dan een gekochte storch. Ik heb een poging gedaan tot het maken van een knoopdoek, maar het wordt al heel snel te veel stof. Een storch (of vergelijkbare doek) is heel stevig maar toch heel soepel en dun.
  zondag 21 januari 2007 @ 12:41:58 #220
1762 YPPY
Yppiaans
pi_45555477
Vrijdag was mijn moeder jarig en ik had de slen meegenomen. Omdat Anna daar niet zo goed slaapt, kon ze proberen bij mij te slapen. En tegen de drukte van de visite. Wil ze niet in de slen met haar gezicht naar me toe. De hele tijd draaien met haar gezichtje en boos doen.
Ik heb haar omgedraaid, zodat ze alles kon zien en dat vond ze prachtig.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 21 januari 2007 @ 21:03:50 #221
94046 PM-girl
pi_45568505
Leuk Yppy, zo merk je dat ze ouder wordt, meer georienteerd op de wereld om haar heen!

Jammer van de stof, ik verwachtte al zoiets.
*
  † In Memoriam † vrijdag 2 februari 2007 @ 17:36:02 #222
141844 Macka66
pi_45921913
Handig en leuk: draagdoek instructiefilmpjes op YouTube, gemaakt door Eva van de Doekentheek in Gent.
Bass-Miss, ze geeft ook workshops!
pi_45922001
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 17:36 schreef Macka66 het volgende:
Handig en leuk: draagdoek instructiefilmpjes op YouTube, gemaakt door Eva van de Doekentheek in Gent.
Bass-Miss, ze geeft ook workshops!
Ik hou het bij mijn tricotti, zelfs daarmee zit ik soms nog te prutsen, ben een beetje onhandig.
En workshopstoestanden is ook niks voor mij.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 22:22:53 #224
103793 kozakken
Living the life
pi_45928234
Macka dank
Heb fijn ook even naar de ringslinginstructievideo gekeken Gaf weer wat nieuwe inzichten.
(Ben er zo blij mee ) Vooral het weinige gedoe ipv mijn gewone draagdoek.
pi_45928513
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 22:22 schreef kozakken het volgende:
Macka dank
Heb fijn ook even naar de ringslinginstructievideo gekeken Gaf weer wat nieuwe inzichten.
(Ben er zo blij mee ) Vooral het weinige gedoe ipv mijn gewone draagdoek.
Leuk om te horen!!
  vrijdag 2 februari 2007 @ 22:34:15 #226
103793 kozakken
Living the life
pi_45928619
En elke keer leer ik weer wat meer bij. Nog steeds is het wel een worsteling, maar ik vind het heerlijk om een tijdje zo te dragen. Daarna vanwege de rug vaak nog even weer over in de wandelwagen oid. Maar het is zo leuk!
Soms bijna ruzie met kozakkenman wie 'mag'
Dus Owlet, Ronja heeft maar een creatlieve moeder
  vrijdag 9 februari 2007 @ 17:15:54 #227
94046 PM-girl
pi_46145218
Owlet en Martineke, ik zag in het fototopic een draagdoek met ringen. Wat is dat voor een doek, heeft ie een naam, of is het gewoon een lap stof die je ook zelf kunt kopen op de markt?
Die ringen moet je wel speciaal bestellen kan ik me herinneren.
*
pi_46146138
het belangrijkste is sterke, maar soepele stof en stevige ringenh. Inderdaad speciale ringen die o.a. via slingrings.com te bestellen zijn.
er zijn verscillende manieren om de ringen aan de stof te zetten. Ik vind een simpele tunnel een een korte kant van de stof het prettigst omdat ik graag een breed stuk over mijn schouder trek. Andere mensen plooien de stog en stikken hem dan vast.
Als je googled op ringsling pattern vind je een hoop sites maar een goed beginpunt is ook sleepingbaby.net (erg leuke patronen voor andere babyspullen daar!).

btw, ik ga binnenkort weer ringen bestellen (leve de combinatie i-netbankieren en paypal voor de creditcardloze medemens ) dus ik kan altijd een setje voor je meebestellen als je dat zou willen.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 18:52:44 #229
94046 PM-girl
pi_46148317
Dus bij deze doek kun je zelf stof kopen, begrijp ik! Heb jij stof op de markt gekocht of ergens op een speciale plek?
*
pi_46149043
Ik haal mijn stof overal en nergens vandaan. Ikea, de markt, de stoffenkraam, dekbedhoezen die in de uitverkoop zijn, noem maar op
Wel even voorwassen. Sommige stof staat stijf van de pap en lijkt een stuk steviger dan hij is.

[ Bericht 20% gewijzigd door owlet op 09-02-2007 19:24:04 ]
  vrijdag 9 februari 2007 @ 20:44:56 #231
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46153324
en de doek heet ringsling. en Owlet heeft hem gemaakt
  vrijdag 9 februari 2007 @ 21:51:23 #232
94046 PM-girl
pi_46155922
Zeg Owlet, was jij niet bezig je te verdiepen in het idee Working at Home Mum?
*
pi_46158016
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 21:51 schreef PM-girl het volgende:
Zeg Owlet, was jij niet bezig je te verdiepen in het idee Working at Home Mum?
zeker! De url is gereserveerd en ik ben bezig om duidelijker plan te maken en van alles uit te zoeken op papier-gebied.. De focus zal denk ik niet liggen op de doeken maar meer op kraamcadeautjes met evt. doeken er bij.
hoezo, doek nodig?
  vrijdag 9 februari 2007 @ 23:06:44 #234
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46158849
isse mooi hè
Emma moet alleen nog ff wennen, op mijn rug vond ze niks op mijn buik was beter
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_46159406
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 23:06 schreef Jelief het volgende:
isse mooi hè
Emma moet alleen nog ff wennen, op mijn rug vond ze niks op mijn buik was beter
Hij is er? Nice!
Ronja vind rugdragen ook nog niet echt geweldig, zal ook wel even wennen zijn.
Ik vind het sowieso wel grappig om te zien hoe je kan merken of kinderen een draagdoek gewend zijn. Op een demonstratie o.i.d. zie je goed het verschil tussen de demobaby die geregeld op iemands rug gehesen wordt en de baby die al piept in een ringsling.
Uiteindelijk wennen ze allemaal wel, op wat persoonlijke voorkeuren na. Zo wil Ronja echt niet, nooit liggend in een doek. Die wil altijd rechtop zitten, zelfs toen ze dat eigenlijk nog helemaal niet goed kon hebben.
  vrijdag 9 februari 2007 @ 23:31:20 #236
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46159701
We gaan lekker oefenen, ik vond het zelf iig erg prettig om haar op mijn buik te dragen. (slowchat gehalte doe ik morgen wel in een pm..., nu slapen)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 11:28:37 #237
94046 PM-girl
pi_46167005
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 22:44 schreef owlet het volgende:

[..]

zeker! De url is gereserveerd en ik ben bezig om duidelijker plan te maken en van alles uit te zoeken op papier-gebied.. De focus zal denk ik niet liggen op de doeken maar meer op kraamcadeautjes met evt. doeken er bij.
hoezo, doek nodig?
Ik doe mijn naam weer even eer aan en PM je even!
*
  zaterdag 10 februari 2007 @ 21:14:03 #238
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46184330
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 23:23 schreef owlet het volgende:

[..]

Hij is er? Nice!
Ronja vind rugdragen ook nog niet echt geweldig, zal ook wel even wennen zijn.
Ik vind het sowieso wel grappig om te zien hoe je kan merken of kinderen een draagdoek gewend zijn. Op een demonstratie o.i.d. zie je goed het verschil tussen de demobaby die geregeld op iemands rug gehesen wordt en de baby die al piept in een ringsling.
Uiteindelijk wennen ze allemaal wel, op wat persoonlijke voorkeuren na. Zo wil Ronja echt niet, nooit liggend in een doek. Die wil altijd rechtop zitten, zelfs toen ze dat eigenlijk nog helemaal niet goed kon hebben.
Als ik Hanne op mijn rug bind dan ligt ze compleet in een deuk boven op me.

Vandeweek hadden we een middag lekker gewandeld en Hanne had maar heel even in de wagen liggen slapen. Toen we thuis kwamen was het wat laat om haar nog op bed te leggen (ze wou ook niet) maar ze liep steeds te piepen dat ze op de arm wou omdat ze zo moe was. Moeders had ook nog e.e.a. te doen dus Hanne maar even lekker op de rug..
Resultaat:

(foto gemaakt in een heel oude verweerde spiegel)

* Noli. wil misschien een Mei Tai gaan maken. De draagdoek is vaak toch wat warm (zie de rode wangen ) Ik wil graag iets waar ik Hanne (en eventueel soms zelfs Wilyan ) over mijn jas kan dragen en wat wat sneller en makkelijker in gebruik is.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_46184524
zo lieff!!!

mei tai is wel handiger!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_46184821
Een Mei Tai is heerlijk! Ik vind Beth's patroon wel wat groot uitgevallen, maar mijn kind is natuurlijk ook pas zes maanden. Door de onderkant om te slaan kan je het wel aanpassen.
Bredere en langere banden dan in het patroon vind ik zelf prettig aan een MeiTai maar dat is persoonlijk. Ik verdeel graag het gewicht zo veel mogelijk over mijn schouders en heupen terwijl andere mensen juist weer liever zo min mogelijk stof hebben.

Ook leuk: een onbuhimo
pi_46185018
ik heb een "lange draagdoek" en heb hem indertijd besteld op www.draagdoek.nl

Hier wordt de doek voor van alles gebruikt.
Ik geloof dat hij een meter of 7 is.
Dubbelgevouwen wordt hij bijvoorbeeld als dekentje gebruikt.
Je gooit hem onder in de wagen of in een tas... neemt haast geen ruimte in beslag en is echt handig.

Als kleine ukkepukkie lag Aiden er heerlijk in te slapen.
(wel moet ik zeggen dat ik het de eerste paar keer eng vond hoor )
Hij draagt heerlijk en je kan op verschillende manieren knopen (en nee... het lijkt vreselijker/moeilijker dan het is )

Tegenwoordig heb ik Aiden vooral op mijn buik met zijn gezichtje van mij af.
Hij is zo helder en vrolijk en graait en kijkt graag in het rond.

En omgeknoopt is het in no time.

De doek die ik hier heb rekt overigens net iets meer mee dan de "normale" of andere stoffen,
ik moet hem dus wel wat strakker trekken.
Maar zelf vind ik deze stof prettiger, en ik geloof dat het hummeltje het ook prima vindt.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_46186450
hoe zwaar is hanne nu noli? beetje gekke vraag misschien even ter vergelijk met max.
als k naar die mei tai kijk ben ik bang dat max er met zn handen bovenuit gaat en dan zover boven de 'lap' zit dat hij zo omkukelt
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_46186775
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 22:11 schreef pinquit het volgende:
hoe zwaar is hanne nu noli? beetje gekke vraag misschien even ter vergelijk met max.
als k naar die mei tai kijk ben ik bang dat max er met zn handen bovenuit gaat en dan zover boven de 'lap' zit dat hij zo omkukelt
bedoel je echt de mei tai ?
Daarvan heb ik juist niet het idee dat het kindje eruit kan kiepen (als in topzwaar),

zoals Hanne op de foto hierboven geknoopt is kan ik me wel wat voorstellen bij de angst.
(even aangenomen dat het kindje zijn/haar handjes boven de doek uitfrummelt.
Zelf los ik dit op door de band die waarschijnlijk op deze foto gewoon over nol haar ruk loopt ook over het kindje heen te trekken... je krijgt dan dezelfde zit als dat je op de foto ziet, maar een extra band komt dan over de rug van het kindje en gaat ter hoogte van het lichaampje naar voren (naar jouw voorkant dus)... die loopt dan tussen de armpjes en de beentjes door.

hahaha ik hoop dat het visueel te krijgen is.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_46188962
Pinq, een goede mei tai hoort de hele schouders van het kindje te bedekken..
Je ziet het op dit plaatje:

Wil het kind achterover klappen dan zou hij zijn hele armen over de bovenrand moeten gooien, wat niet kan omdat de banden echt strak over je schouders lopen. Stel je maar eens voor dat je zelf, zonder te springen of op je tenen te gaan staan, je armen omhoog moet doen en over een rand moet slaan die ten hoogte van je oren loopt. Kan niet!

Als een doek strak (maar comfortabel) zit en je houdt rekening met het zwaartepunt van het kind dan is het nog heel lang veilig.

Dit (short cross carry):

Lijkt bijvoorbeeld best "eng" maar zit eigenlijk heel stevig.
  † In Memoriam † zondag 11 februari 2007 @ 00:37:04 #245
141844 Macka66
pi_46191309
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 23:12 schreef owlet het volgende:
Als een doek strak (maar comfortabel) zit en je houdt rekening met het zwaartepunt van het kind dan is het nog heel lang veilig.

Dit (short cross carry):
[afbeelding]

Lijkt bijvoorbeeld best "eng" maar zit eigenlijk heel stevig.
Dat is de methode waarmee ik Lucie droeg op de Moedermeeting in Zaltbommel. Zelfs met opgetrokken beentje en scheef slapend viel ze niet uit de doek.
Foto staat een paar berichten terug.
  † In Memoriam † zondag 11 februari 2007 @ 01:17:04 #246
141844 Macka66
pi_46192261
Soms moet je je dromen opgeven, zoals de droom over een Storch Anna van 4m60.
Mijn lief draagt Lucie graag, en neemt haar zo overal mee naar toe. Dat 'ie in de ijzerhandel nu Henny Huisman genoemd wordt (Haagse humor) vindt 'ie prima. En hij vindt de Storchs lekker dragen. Maar laatst biechtte hij op dat 'ie zich in de Albert van 5m20 minder prettig voelt omdat 'ie hem wat te lang vindt, en dat de kleurcombinatie te opvallend en niet mannelijk genoeg is. Mijn onzekere macho De Johannes van 4m10 is 'm te kort, en ook wat te opvallend qua kleurstelling.
Tijd voor een eigen draagdoek van 4m60 dus. Op Ebay stond een tweedehandse Hoppediz Osaka, in de enorm mannelijke kleurencombinatie zwart/zand. Ook goed vertegenwoordigd in z'n kledingkast. Dat is 'm dus geworden. Hij staat heel stoer, en kleurt ook nog leuk bij Lucie. Real men wear babies. Maar helaas niet in een Anna...

pi_46192793
quote:
Op zondag 11 februari 2007 01:17 schreef Macka66 het volgende:
Real men wear babies.

Ik hoop echt binnenkort 'mijn' Anna te hebben. Ze staat bovenaan mijn verlanglijstje voor mijn verjaardag en als er geen familieleden samen spannen om haar te geven dan kom ik vast een heel end met alle envelopjes bij elkaar.
Ik twijfel alleen nog steeds heel erg tussen een 4.60 en een 5.20.
Ik wil alles kunnen knopen, ook als Ronja wat groter is en ook over mijn jas. Confectiemaat 42, nu nog iets meer, flinke cupmaat.
Maar ook weer een hekel aan het wegstoppen van de staart.
twijfel twijfel.
We dromen verder
  † In Memoriam † zondag 11 februari 2007 @ 14:20:04 #248
141844 Macka66
pi_46202598
quote:
Op zondag 11 februari 2007 01:44 schreef owlet het volgende:

[..]
Ik twijfel alleen nog steeds heel erg tussen een 4.60 en een 5.20.
Ik wil alles kunnen knopen, ook als Ronja wat groter is en ook over mijn jas. Confectiemaat 42, nu nog iets meer, flinke cupmaat.
Maar ook weer een hekel aan het wegstoppen van de staart.
twijfel twijfel.
We dromen verder
M.i. is een 5.20 dan handiger, vooral als je ook over je jas wilt dragen. Voor een aantal rugposities is 5.20 ook fijner, als je de slippen tussen je knieën houdt tijdens het knopen. Ronja wordt niet alleen groter maar ook beweeglijker. Dan is het fijn om met een kruisknoop en een buik/rugband te kunnen dragen. En je kunt natuurlijk een stukje van de staart afknippen om de doek precies op maat voor je te maken.
Het allerhandigst is natuurlijk om zowel een 4.60 als een 5.20 te hebben. En je bent van harte welkom om een middagje te komen passen en vergelijken.
pi_46205353
5,20 it is then!
  maandag 12 februari 2007 @ 12:23:41 #250
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_46233724
Hanne weegt nu bijna 12 kilo (11.850gr)
Maar Wilyan wil ik er misschien ook eens in proberen te dragen. Die is ietsje zwaarder Geen lange einden ofzo maar als hij echt te moe word om te lopen. Hij wil absoluut niet bij iemand op de nek bijvoorbeeld, dat vind hij doodeng. Maar ik gok dat hij nu ongeveer tussen de 18 en 20 kilo weegt.

Ik had ook al eens over een ringsling nagedacht maar wat ik er zo over kon vinden is dat je daaar meestal kinderen tot een kilo of 15 in kunt dragen. Die kan ik dan iig al niet voor Wilyan gebruiken.
Ik weet ook niet of je met een ringslig ook over twee schouders kunt dragen, volgens mij niet toch? Want ik mag mijn rug wel ( redelijk zwaar) belasten maar niet a-symetrisch. Ik moet dus goed verdeeld over twee schouders dragen.

Vandaar dat ik over de Mei Tai nadenk.
  • makkelijk zelf te maken.
  • makkelijk in gebruik.
  • neemt weinig plaats in.
  • als het goed is luchtiger dan de tricotslen die ik nu gebruik.
  • over twee schouders te dragen maar ook voor kleine stukjes op de heup te binden.

Ik heb nu trouwens de Tricotslen van Babylonia in de kleur Limoen.
    Op de foto's hierboven heb ik Hanne op de rug zoals beschreven in de handleiding van Babylonia (PDF) (6b. Op de rug - Zonder hulp) Bij beide versies (met en zonder hulp) loopt er altijd een stuk doek dwars over de rug van het gedragen kindje. Is dat wat jij ook bedoelde Mirage?
  • Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')